Een sterkere lader kan je batterij niet opblazen. De lader heeft meer capaciteit, maar de iPad gebruikt maar x capaciteit om te laden. Een hoger voltage gaat hij alleen niet leuk vinden...Richub schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:46:
[...]
Zelfde voor de iPad 1 hier.
Dikke kans dat je de accu opblaast of dat hij oververhit raakt als je een sterkere lader gebruikt.
Ik zou het risico iig niet nemen.
Dat is inderdaad alleen handig als dat bv een optie zou zijn in de instellingen. Mijn laptop heeft dat, daarop kon ik instellen dat hij standaard niet verder dan X% oplaadt om de batterij langer mee te laten gaan. Die heb ik dus niet op 100% staan, die hangt namelijk praktisch altijd aan de lader.GekkePrutser schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:44:
Bijvoorbeeld het ding elke keer bij 80% van de lader halen is me veel te veel werk voor wat het oplevert.
De iPad2 wordt bij ons vaak gebruikt maar daarmee letten we er nooit op, hij wordt gemiddeld 2 keer per week volgeladen denk ik. Batterijduur daarvan is nog steeds prima.
Ik heb de nieuwe iPad vanuit UK besteld en heb dus zo'n hulpstekker, waar je die UK stuk in moet klikken, echter kan er ook zo'n universele stroomkabel op (die gebruikt wordt voor de Playstation 2, veel cd spelers/radio's, Ziggo Cisco 8455). Ik heb die gebruikt en hij laadt een stuk sneller dan via zo'n usb-naar-stekker geval... Ik zal het nog even verder testen, maar ik zag dat ie gewoon de iPad netjes oplaadde tijdens gebruik van de iPad (en op een aardige tempo ook), terwijl veel mensen zeggen dat hij nauwelijks/niet oplaad of zelfs minder wordt..
Dit is mijn charger, in die linker kan ik dus zo'n universele stekker in steken.

En dit is de stekker die ik bedoel.
Dit is mijn charger, in die linker kan ik dus zo'n universele stekker in steken.

En dit is de stekker die ik bedoel.

[ Voor 18% gewijzigd door ASNNetworks op 21-03-2012 13:31 . Reden: foto's bijgevoegd ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Die 'USB naar stekker' gevallen worden in Nederland ook niet bij de iPad geleverd, je krijgt daar ook gewoon de snelle 10W oplader maar dan met een Nederlandse hulpstekker er op.ASNNetworks schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:29:
Ik heb de nieuwe iPad vanuit UK besteld en heb dus zo'n hulpstekker, waar je die UK stuk in moet klikken, echter kan er ook zo'n universele stroomkabel op (die gebruikt wordt voor de Playstation 2, veel cd spelers/radio's, Ziggo Cisco 8455). Ik heb die gebruikt en hij laadt een stuk sneller dan via zo'n usb-naar-stekker geval... Ik zal het nog even verder testen, maar ik zag dat ie gewoon de iPad netjes oplaadde tijdens gebruik van de iPad (en op een aardige tempo ook), terwijl veel mensen zeggen dat hij nauwelijks/niet oplaad of zelfs minder wordt..
Die stekkers met ingebouwde USB oplader zijn alleen voor de iPhone en iPod. (Overigens hebben ze die ook gewoon als UK plug, ik heb er zelf een voor mijn iPhone omdat ik in Ierland woon). Maar die zijn maar 2.5W dus opladen duurt veel langer.
Edit: Op Dealextreme (en dergelijke) kan je trouwens goedkope 'duckheads' kopen, zoals die hulpstekkers heten. Maar dat is dan geen officiele van Apple natuurlijk. Bij Apple zelf kan je ook de travel kit kopen, een set van alle mogelijke duckheads en een iPhone/iPod (niet iPad) oplader maar die is 40 euro dus dat is een beetje duur
[ Voor 13% gewijzigd door GekkePrutser op 21-03-2012 13:33 ]
Heb bij m'n iPad exact dezelfde oplader als bij m'n iPhone gekregen (qua model), alleen hoger wattage.
Zo'n blokje met een USB-stekker erin

[ Voor 27% gewijzigd door matthijst op 21-03-2012 13:35 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Ja dat was dan een oplader van de iPhone 3GS of eerder.. De iPhone 4 en hoger wordt tegenwoordig met een oplader geleverd die geintegreerd is in de stekker:matthijst schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:34:
Heb bij m'n iPad exact dezelfde oplader als bij m'n iPhone gekregen (qua model), alleen hoger wattage.
[afbeelding]

Maar dus niet geschikt voor de iPad, tenzij je echt een hele dag wil wachten om op te laden
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 21-03-2012 13:39 . Reden: Kleiner plaatje ]
Bijkomend voordeel van de iPad3:
http://www.ipadclub.nl/36...dankzij-retina-resolutie/iPhone-apps op iPad zien er scherper uit dankzij Retina-resolutie
woensdag, 21 maart 2012 (10:34) | Bastiaan Vroegop
Verschillende bezitters van de derde generatie iPad melden dat iPhone-apps er op de iPad een stuk mooier uit zien. Dit zou te danken zijn aan het gebruik van de retina-resolutie van iPhone-apps op de iPad: installeerde je vroeger een iPhone-app, dan werd de standaard resolutie van 480 x 320 pixels gebruikt.
Een geïnstalleerde iPhone-app gebruikt nu een resolutie van 960 bij 640 pixels – de volle resolutie van de iPhone 4 en iPhone 4S. Deze resolutie ligt dicht op de iPad en iPad 2, die 1024 bij 768 pixels benutten. Het resultaat: apps zien er een scherper uit.
[ Voor 81% gewijzigd door deBennie op 21-03-2012 13:40 ]
Ahh ja, ik zie het inderdaad.. Ja de vorige iPad van mij (1ste generatie) had gewoon zo'n blokje waar je USB in moest doen en dan kon je dat blokje in het stopcontact steken.. Maar toen ik de nieuwe iPad had gebruikte ik nog even de iPhone oplader, en dat ging traag, of zelfs verminderen/opzelfde niveau bij gebruik, wat je dus overal leest..GekkePrutser schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:32:
[...]
Die 'USB naar stekker' gevallen worden in Nederland ook niet bij de iPad geleverd, je krijgt daar ook gewoon de snelle 10W oplader maar dan met een Nederlandse hulpstekker er op.
Die stekkers met ingebouwde USB oplader zijn alleen voor de iPhone en iPod. (Overigens hebben ze die ook gewoon als UK plug, ik heb er zelf een voor mijn iPhone omdat ik in Ierland woon). Maar die zijn maar 2.5W dus opladen duurt veel langer.
Edit: Op Dealextreme (en dergelijke) kan je trouwens goedkope 'duckheads' kopen, zoals die hulpstekkers heten. Maar dat is dan geen officiele van Apple natuurlijk. Bij Apple zelf kan je ook de travel kit kopen, een set van alle mogelijke duckheads en een iPhone/iPod (niet iPad) oplader maar die is 40 euro dus dat is een beetje duur
Maargoed, weet dus niet of het aan de opstelling ligt van mijn lader, maar ik heb nergens last van nu
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
filebrowserjps110 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:46:
[...]
Het verzamelen van foto`s die gedownload zijn van internetsites op de Ipad maar ook van de laptop, en natuurlijk de gezins en vakantiefoto`s via de laptop naar de Ipad
dan moet je ze niet overzetten (denk ik)
niemand die dit al getest heeft? ik vraag er ook veel naar
mijn fotos staan op een server in het thuisnetwerk, en heb geen zin de fotos over te zetten
gewoon bekijken moet toch mogelijk zijn
Ik zet ook mijn foto's over via filebrowser.
Voordeel: meer invloed hoe en waar de foto's staan.
Nadeel: geen automatische synchronisatie. Dat laastte vind ik inmiddels zo nadelig, dat ik binnenkort ga overstappen op synchronisatie via iCloud/iTunes
Nadeel: geen automatische synchronisatie. Dat laastte vind ik inmiddels zo nadelig, dat ik binnenkort ga overstappen op synchronisatie via iCloud/iTunes
kmf schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:16:
[...]
Koop de apple-"office" producten. pages, numbers en/of keynotes. Dan kan je met icloud werken, bestanden worden dan bewaard in de cloud en je kan overal editen. aanpassingen worden automatisch gesynched.
http://itstreaming.apple....notes/wwdc2011appletv.m4v
Ik zoek dus precies die werking, maar dan voor gebruik met Dropbox. Zakelijk werken wij gewoon met Windows 7, dus heeft iCloud geen zin, Dropbox wel.SidewalkSuper schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:17:
Met Pages en Keynote kun je toch gewoon die documenten lezen en editten in iCloud?
ik heb al mijn fotos staan onder mappen op mn unraid-server...kmf schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:55:
[...]
verzamelen van foto's van internet kan je gewoon met photostream doen. alle foto's gemaakt door de ipad, of gedwonload op de ipad worden in photostream gegooid, welke dan weer richting al je machines through the cloud worden gepushed.
Voor windows heb je wel icloud control panel nodig.
voor gezins en vakantiefoto's op je computer, gebruik je gewoon itunes om te synchen zodat ze netjes in albums binnen je photo-app komen.
hoe zou ik dit dan streamen? zonder het dubbel te moeten hebben
Ik benieuwd of er vrijdag nog iPad 3's te koop zijn als ik 's middags bij de winkel ben.
[iPad] LevertijdenUniciteit schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:34:
Ik benieuwd of er vrijdag nog iPad 3's te koop zijn als ik 's middags bij de winkel ben.
hoe je zet ze over?niekbaars schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:33:
Ik zet ook mijn foto's over via filebrowser.
kun je ze niet gewoon bekijken zonder ze te moeten overzetten?
overzetten=dubbel hebben, en plaats innemen op je ipad
ik dacht dat je met filebrowser ze gewoon kon bekijken, foto per foto door te scrollen
of gaat dat niet?
Geen idee hoe jij het moet doen. Ik heb gewoon een synology server, met een bijbehorende synophoto's app welke de foto's vanuit m'n nas kan streamen.skank schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:33:
[...]
ik heb al mijn fotos staan onder mappen op mn unraid-server...
hoe zou ik dit dan streamen? zonder het dubbel te moeten hebben
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Waarom heeft iCloud geen zin met windows 7? Ik heb thuis ook gewoon windows 7.Jo-re-mi schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:33:
[...]
[...]
Ik zoek dus precies die werking, maar dan voor gebruik met Dropbox. Zakelijk werken wij gewoon met Windows 7, dus heeft iCloud geen zin, Dropbox wel.
Als je met dropbox moet werken, tja.. dan moet je zoeken naar een app welke dropboxfunctionaliteit heeft. Maar het is nooit zo soepel als documents in the cloud.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik geef toch mijn situatie aan? Ik werk met Dropbox, geen iCloud. Dat werkt toch helemaal niet met Windowsprogramma's? Dropbox is soepel voor 'Documents in the cloud'. Beter dan iCloud, voor mij.kmf schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:51:
[...]
Waarom heeft iCloud geen zin met windows 7? Ik heb thuis ook gewoon windows 7.
Als je met dropbox moet werken, tja.. dan moet je zoeken naar een app welke dropboxfunctionaliteit heeft. Maar het is nooit zo soepel als documents in the cloud.
Goed... Ik werk dus iig met Dropbox en zoek naar functionele apps. Zou mooi zijn als er mensen zijn die hier al ervaring mee hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Jo-re-mi op 21-03-2012 15:08 ]
Dat ligt aan die iPhone oplader, de iPad oplader trekt wel gewoon door bij gebruik. Iets wat minder snel gaat op de nieuwe iPad.ASNNetworks schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:41:
[...]
Ahh ja, ik zie het inderdaad.. Ja de vorige iPad van mij (1ste generatie) had gewoon zo'n blokje waar je USB in moest doen en dan kon je dat blokje in het stopcontact steken.. Maar toen ik de nieuwe iPad had gebruikte ik nog even de iPhone oplader, en dat ging traag, of zelfs verminderen/opzelfde niveau bij gebruik, wat je dus overal leest..
Maargoed, weet dus niet of het aan de opstelling ligt van mijn lader, maar ik heb nergens last van nu
Jawel hoor.Jo-re-mi schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:07:
[...]
Dat werkt toch helemaal niet met Windowsprogramma's?
http://support.apple.com/kb/DL1455
http://www.apple.com/icloud/setup/pc.html (stap 3 is niet verplicht)
Je hoeft niet meteen te bijten hoor

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 21-03-2012 15:26 ]
dus jij hebt een photo app voor je ipad die bij je synology zat?kmf schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:49:
[...]
Geen idee hoe jij het moet doen. Ik heb gewoon een synology server, met een bijbehorende synophoto's app welke de foto's vanuit m'n nas kan streamen.
ik zoek nog altijd een manier
Die is gewoon gratis te downloaden dan ja. Net als de Audio, file en camera app van synology. Heb je tenminste wat aan je foto's zonder te moeten klooien met iTunes.skank schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:28:
[...]
dus jij hebt een photo app voor je ipad die bij je synology zat?
ik zoek nog altijd een manier
ik wil geen itunes vandaarTiMMieJ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:44:
[...]
Die is gewoon gratis te downloaden dan ja. Net als de Audio, file en camera app van synology. Heb je tenminste wat aan je foto's zonder te moeten klooien met iTunes.
zou zoiets niet werken met een unraid server?
Owke. Maar dat is niet voor documenten raadplegen en editten. Dropbox is daarvoor ideaal: synct alles, ongeacht het programma waarmee je het opent en edit. Op m'n werklaptop is dat Office 2007 & Acrobat Reader, op m'n privéMacBook is dat Office 2010 & Preview, maar waarmee op m'n iPad?!?Phuncz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:25:
[...]
Jawel hoor.
http://support.apple.com/kb/DL1455
http://www.apple.com/icloud/setup/pc.html (stap 3 is niet verplicht)
Je hoeft niet meteen te bijten hoor
Sorry dat ik bijtend overkom. Is niet m'n bedoeling
Onze grote vriend Google geeft me:Jo-re-mi schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:14:
[...]
Owke. Maar dat is niet voor documenten raadplegen en editten. Dropbox is daarvoor ideaal: synct alles, ongeacht het programma waarmee je het opent en edit. Op m'n werklaptop is dat Office 2007 & Acrobat Reader, op m'n privéMacBook is dat Office 2010 & Preview, maar waarmee op m'n iPad?!?
Sorry dat ik bijtend overkom. Is niet m'n bedoeling
http://itunes.apple.com/u...m-office/id317107309?mt=8
http://itunes.apple.com/a...376212724?mt=8&quantity=1
Zo denk ik er dus ook over:
Ik denk dat de volgende iPad(4) echt een perfect apparaat gaat worden, de techniek qua chipsets is dan weer verder en dan kunnen ze het retina display plaatsen in een behuizing die net zo dun is als de iPad2, net zo koel blijft en waarschijnlijk nog een stuk beter presteert ook.
Bron: http://no.nl/55LA
Ik denk dat de volgende iPad(4) echt een perfect apparaat gaat worden, de techniek qua chipsets is dan weer verder en dan kunnen ze het retina display plaatsen in een behuizing die net zo dun is als de iPad2, net zo koel blijft en waarschijnlijk nog een stuk beter presteert ook.
Bron: http://no.nl/55LA
Natuurlijk, er komt altijd beter. En als je nu een iPad 2 hebt, dan is er inderdaad niet zoveel reden om te upgraden behalve het scherm.Yamaka schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:04:
Maar voor mensen met een iPad 1 (zoals ik), of nog helemaal geen tablet is het wel weer een flinke sprong vooruit. De iPad "3" leest toch een stuk prettiger vind ik (Ik heb er nu 2 dagen eentje, al moet hij retour vanwege een kapotte microfoon).
Voor mij is het een uitstekende upgrade vanaf de iPad 1, in vergelijking daarmee is hij lichter, dunner en veel sneller. Het enige dat me een beetje stoort is de warmte maar ik heb dat liever dan een lowres scherm. En dat hij nu retour moet irriteert me mateloos natuurlijk maarja dat soort dingen gebeuren nu eenmaal.
Ik vind het juist mooi dat apple het zo rustig aan doet qua upgrades, dan heb je ook niet het gevoel dat je elk jaar een nieuwe moet kopen om bij te blijven. Ik vond zelf de iPad 2 totaal niet interessant als iPad 1 bezitter maar nu met het retina scherm voelde ik er weer wel voor. Nu ik een iPad "3" heb zal ik waarschijnlijk de lichtere/snellere versie volgend jaar weer over gaan slaan. De snelheid boeit me toch niet zo.
Trouwens, Ik had tot nu toe geen iPad met front camera. Maar wat me nogal opvalt: de frontcamera van de nieuwe iPad is precies naar voren gericht, waardoor je bij normaal (facetime) gebruik alleen de bovenkant van je hoofd ziet als je hem gewoon rechtop houdt. Als je je hele gezicht wil zien moet je hem heel onnatuurlijk (vind ik) naar achteren kantelen. Was dit bij de iPad 2 ook al het geval? Ze hadden hem beter iets naar onderen kunnen richten, dan zat je in een wat prettiger houding.
Dat is bij de 2 ook zo ja.GekkePrutser schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:18:
[...]
Trouwens, Ik had tot nu toe geen iPad met front camera. Maar wat me nogal opvalt: de frontcamera van de nieuwe iPad is precies naar voren gericht, waardoor je bij normaal (facetime) gebruik alleen de bovenkant van je hoofd ziet als je hem gewoon rechtop houdt. Als je je hele gezicht wil zien moet je hem heel onnatuurlijk (vind ik) naar achteren kantelen. Was dit bij de iPad 2 ook al het geval? Ze hadden hem beter iets naar onderen kunnen richten, dan zat je in een wat prettiger houding.
Tja. Dan zal je zelf even moeten Googlen.Jo-re-mi schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:07:
[...]
Ik geef toch mijn situatie aan? Ik werk met Dropbox, geen iCloud. Dat werkt toch helemaal niet met Windowsprogramma's? Dropbox is soepel voor 'Documents in the cloud'. Beter dan iCloud, voor mij.
Goed... Ik werk dus iig met Dropbox en zoek naar functionele apps. Zou mooi zijn als er mensen zijn die hier al ervaring mee hebben.
Vanmiddag even in Oldenburg (Duitsland) geweest en met de iPad 3 wezen spelen. Ze hebben daar in Apple M-store nog genoeg op voorraad (alle modellen). Zoals bekend, erg veel gelijkenissen met de iPad 2 alleen het scherm van de iPad 3 is nog vele malen scherper. Gewicht en halve mm extra dikte heb ik niet gemerkt. Helaas heb ik hem al bij Bol.com gekocht (voor 320euro cadeaubonnen en een zeer lange wachttijd) anders had ik hem direct meegenomen.
Mij viel gister de dikte wel meteen op. Je merkt duidelijk dat de nieuwe iPad toch anders in je hand ligt dan de iPad 2.Tooren4321 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:47:
Vanmiddag even in Oldenburg (Duitsland) geweest en met de iPad 3 wezen spelen. Ze hebben daar in Apple M-store nog genoeg op voorraad (alle modellen). Zoals bekend, erg veel gelijkenissen met de iPad 2 alleen het scherm van de iPad 3 is nog vele malen scherper. Gewicht en halve mm extra dikte heb ik niet gemerkt. Helaas heb ik hem al bij Bol.com gekocht (voor 320euro cadeaubonnen en een zeer lange wachttijd) anders had ik hem direct meegenomen.
Het scherm viel me (eerlijk gezegd) in eerste instantie helemaal niet op, in ieder geval in het lockscherm zag ik echt nauwelijks verschil. Pas toen ik op het internet ging op de NY Times site, toen zag ik duidelijk het verschil.
Snelheid van het apparaat heb ik nog niet kunnen testen..
Het verschil dat je voelt, is waarschijnlijk juist dat de hoeken anders zijn. De hoeken/rondingen zijn anders vergeleken met de iPad 2. Het is dus goed mogelijk dat je, in plaats van die 0.6 mm extra, juist die rondingingen anders aanvoelen.ProfoundValue schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:30:
[...]
Mij viel gister de dikte wel meteen op. Je merkt duidelijk dat de nieuwe iPad toch anders in je hand ligt dan de iPad 2.
(...)
Ik heb het hier over de lancering in Nederland... en daarvoor zijn nog helemaal geen levertijden. Er zijn levertijden in de landen waar het al wél gelanceerd is, maar ik heb het dus over de lancering in Nederland. En pas zodra ze uitverkocht zijn zullen daarvoor levertijden zijn in de winkels.
Uniciteit schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:36:
[...]
Ik heb het hier over de lancering in Nederland... en daarvoor zijn nog helemaal geen levertijden. Er zijn levertijden in de landen waar het al wél gelanceerd is, maar ik heb het dus over de lancering in Nederland. En pas zodra ze uitverkocht zijn zullen daarvoor levertijden zijn in de winkels.
Doe nou maar gewoon in dat andere topic, kunnen mensen hier gewoon over de ervaringen lezenHoedje schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:00:
[mbr]Dit is niet de huiskamer, dus het slowchatten wordt hier niet gewaardeerd. Verder mogen levertijden en beschikbaarheid in [iPad] Levertijden worden besproken en niet hier.[/]
[ Voor 3% gewijzigd door Ferio87 op 21-03-2012 19:53 ]
Dat is het onder andere ja. De iPad voelt in de hoogte van het apparaat wat dikker, wat eerlijk gezegd wel maakt dat het apparaat steviger in je hand ligtUniciteit schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:35:
[...]
Het verschil dat je voelt, is waarschijnlijk juist dat de hoeken anders zijn. De hoeken/rondingen zijn anders vergeleken met de iPad 2. Het is dus goed mogelijk dat je, in plaats van die 0.6 mm extra, juist die rondingingen anders aanvoelen.
ik heb hier nog geen echte klachten gehoord
Verwijderd
De hoeken zijn juist scherper waardoor die aan de randen juist dunner aanvoelt. Die 0,6 mm ga je echt niet voelen kwa dikte, kijk maar eens op een rolmaat of liniaal hoe klein een hele millimeter al is. Misschien dat de iPad wat steviger aanvoelt door het extra gewicht.ProfoundValue schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:59:
[...]
Dat is het onder andere ja. De iPad voelt in de hoogte van het apparaat wat dikker, wat eerlijk gezegd wel maakt dat het apparaat steviger in je hand ligt
Wat een gezeik. Koop dat ding als je hebben, en als je hem niet wil hou je gewoon je mond erover. Ik bedoel kom op, je wordt niet gedwongen altijd het nieuwste te kopen?Yamaka schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:39:
Leuke uiteenzetting over de Ipad 3 en 4:
http://www.contentgirls.n...oor-de-ipad-4-moet-hoger/
EDIT: LOL, ok misschien even geheel lezen de volgende keer.

[ Voor 7% gewijzigd door J0ey op 21-03-2012 21:49 ]
Je kan hem toch gewoon kopen, en dan verkoop je later die iPad van Bol met 20-30 verlies.Tooren4321 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:47:
Ik hield 'm vandaag even vast in de media markt en het verschil in dikte merkte ik toch wel, maar het was niet erg, misschien zelfs fijn.... Het scherm is wel behoorlijk veel scherper. Dat verschil in gewicht is toch ook wel enigszins merkbaar vond ik, maar ik vind het niet storend. Ik hou 'm eigenlijk nauwelijks vast, in bed gebruik ik een Standzout (echt super) om te lezen en bijv. in de trein leg ik 'm ook altijd neer op een tafeltje om een film/serie te kijken oid.
[ Voor 5% gewijzigd door Xeanor op 21-03-2012 22:09 ]
delete ivm dubbel plaatsen
[ Voor 96% gewijzigd door niekbaars op 21-03-2012 22:34 ]
WOW, dat is een geweldige houder. In het filpmje zie ik direct diverse toepassingen, die ik zou gebruiken: in bed, naast mijn stoel/bank terwijk ik TV kijk, naast mijn desktop enzXeanor schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:08:
..... Ik hou 'm eigenlijk nauwelijks vast, in bed gebruik ik een Standzout (echt super) om te lezen .....
Deze ga ik vannacht nog bestellen

PS Valt ie niet te gemakkelijk om ?
Sorry voor het dubbel plaatsen
[ Voor 3% gewijzigd door niekbaars op 21-03-2012 22:34 ]
Valt niet makkelijk om (erg zware basisplaat), maar is wel behoorlijk "wobbly" (blijft een tijd wiebelen als je er tegenaan drukt), ik moet vrij voorzichtig drukken om pagina's te switchen in iBooks.niekbaars schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:33:
[...]
WOW, dat is een geweldige houder. In het filpmje zie ik direct diverse toepassingen, die ik zou gebruiken: in bed, naast mijn stoel/bank terwijk ik TV kijk, naast mijn desktop enz
Deze ga ik vannacht nog bestellen![]()
![]()
![]()
PS Valt ie niet te gemakkelijk om ?
Sorry voor het dubbel plaatsen
[ Voor 12% gewijzigd door Xeanor op 21-03-2012 22:43 ]
Wobbly is niet te zien in review http://thechrisvossshow.c...-ipad-tablet-floor-stand/Xeanor schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:37:
[...]
Valt niet makkelijk om (erg zware basisplaat), maar is wel behoorlijk "wobbly" (blijft een tijd wiebelen als je er tegenaan drukt), ik moet vrij voorzichtig drukken om pagina's te switchen in iBooks.(wat dat betreft veel meer geschikt voor series) Als je plat op je rug in bed wil lezen moet je wel 2 extension tubes erbij kopen, anders is 'ie te kort. (als je half rechtop zit lukt het wel met de standaard "config" denk ik) Ook vrij prijzig, dat is wel een flink nadeel, maargoed, ik heb niet zoveel last van de crisis
Ik heb in ieder geval nog nooit zo fijn in bed kunnen lezen
Met 1 extension (zou voor mij voldoende zijn ivm laag bed) USD 119 + 69 verzendkstn = 144 Euri + eventueel BTW + douanekstn
Prijs laat me inderdaad twijfelen, what to do, what to do

Zo, zinio retinaversie is net uit, goodreader zegt op hun site dat de retinaversie ook al in review is. Kan ik eindelijk prettig doublepaged magazines lezen
Verwijderd
Ik heb sinds zaterdag de iPad3.
Ik heb de iPad1 gekocht op het moment dat de ipad2 uitkwam; afweging tussen prijs en meerwaarde (teleurstelling van geen retina scherm was voor mij destijds de reden om te kiezen voor ipad1 en 100 euro in de spaarpot voor de ipad3)
Nu heb ik mijn oude iPad1 16GB wifi van 1 jaar krasvrij voor mooi prijsje verkocht (225, voor minder zou ik hem ook niet wegdoen) en iPad3 32GB 4G gekocht voor 699.
Mijn ervaringen:
* Scherm is geniaal; echt bruut en je ervaart het niet meer als scherm maar als papier. Je kunt je vingers er niet vanaf houden en HD content spat er vanaf!!
* Warmteprobleem ; niks van gemerkt. 45 minuten 3d-gamen op een iPad.......get a life ;-)
* 0,7 MM dikker dan iPad2..... Zou kunnen, maar stuk dunner dan de iPad1.
* lange oplaaptijd; klopt valt op maar wees blij dat je lekker 10 uur kunt blijven werken op je ipad3
Alles is subjectief; mijn vrouwtje ziet het verschil wel maar snapt niet dat ik het geld er voor over heb. Ik zie het het direct en heb die paar 100 euro er graag voor over. Als je een spaarpotje hebt en gadgetfreak bent en iPad 1 of 2 hebt.... Niet twijfelen en doen; Scherm slaat alles!!
Ik heb de iPad1 gekocht op het moment dat de ipad2 uitkwam; afweging tussen prijs en meerwaarde (teleurstelling van geen retina scherm was voor mij destijds de reden om te kiezen voor ipad1 en 100 euro in de spaarpot voor de ipad3)
Nu heb ik mijn oude iPad1 16GB wifi van 1 jaar krasvrij voor mooi prijsje verkocht (225, voor minder zou ik hem ook niet wegdoen) en iPad3 32GB 4G gekocht voor 699.
Mijn ervaringen:
* Scherm is geniaal; echt bruut en je ervaart het niet meer als scherm maar als papier. Je kunt je vingers er niet vanaf houden en HD content spat er vanaf!!
* Warmteprobleem ; niks van gemerkt. 45 minuten 3d-gamen op een iPad.......get a life ;-)
* lange oplaaptijd; klopt valt op maar wees blij dat je lekker 10 uur kunt blijven werken op je ipad3
Alles is subjectief; mijn vrouwtje ziet het verschil wel maar snapt niet dat ik het geld er voor over heb. Ik zie het het direct en heb die paar 100 euro er graag voor over. Als je een spaarpotje hebt en gadgetfreak bent en iPad 1 of 2 hebt.... Niet twijfelen en doen; Scherm slaat alles!!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 00:13 ]
Zinio werkt nu idd een stuk beter. Nog een paar vertraginkjes zo nu en dan maar die halen ze er vast ook nog wel uit in een update.kmf schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:55:
Zo, zinio retinaversie is net uit, goodreader zegt op hun site dat de retinaversie ook al in review is. Kan ik eindelijk prettig doublepaged magazines lezen
Haters everywhere but I don’t really care
Bedankt voor je ervaringen vooral je laatste alinea overtuigd me dat ik ga upgraden naar de iPad 3Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 00:09:
Ik heb sinds zaterdag de iPad3.
Mijn ervaringen:
Mijn Ipad 1 had een perfect scherm, maar toen de docking aansluiting na een jaar kapot ging kreeg ik een volledige nieuwe Ipad 1 (de oude Ipad kon namelijk niet gemaakt worden). Het scherm van die nieuwe Ipad was naar mijn mening veel minder mooi. Het was fletser en had slechte kijkhoeken (blauwig). Voor mij verpestte dit slechtere scherm mijn Ipad ervaring. Toch heb ik die Ipad niet opnieuw omgeruild omdat het probleem waarschijnlijk binnen de specificaties viel, en ik geen zin meer had weer mij Mediamarkt te moeten zeuren en eindeloos te wachten.
Ik ben nu nogal bang dat de nieuwe Ipad mogelijk een te geel scherm zal hebben (Backlight bleeding of kapotte pixels is voor mij minder belangrijk dan een te geel scherm). Ik doe zelf grafisch design en heb al mijn schermen nauwkeurig gekalibreerd. De Ipad staat meestal naast deze schermen op mijn bureau en het is dus belangrijk dat de kleur toon niet te veel afwijkt van neutraal wit (neutrale white balance).
Ik weet niet of het gepast is deze vraag hier te stellen, maar welke winkels doen niet moeilijk over het retourneren van een Ipad en gewoon geld terug te geven? De Ipad doos zit in selefaan, dat zal ik altijd open moeten maken. Het plastic om de ipad zelf kan ik natuurlijk laten zitten. Ik zie het niet zitten om met de winkelmedewerkers in discussie te moeten gaan of het scherm wel of niet te geel is en wel of niet binnen de specificaties valt. Bij Mediamarkt schijnen Ipads onder notebooks te vallen en die kunnen nooit geretourneerd worden.
Ik ben nu nogal bang dat de nieuwe Ipad mogelijk een te geel scherm zal hebben (Backlight bleeding of kapotte pixels is voor mij minder belangrijk dan een te geel scherm). Ik doe zelf grafisch design en heb al mijn schermen nauwkeurig gekalibreerd. De Ipad staat meestal naast deze schermen op mijn bureau en het is dus belangrijk dat de kleur toon niet te veel afwijkt van neutraal wit (neutrale white balance).
Ik weet niet of het gepast is deze vraag hier te stellen, maar welke winkels doen niet moeilijk over het retourneren van een Ipad en gewoon geld terug te geven? De Ipad doos zit in selefaan, dat zal ik altijd open moeten maken. Het plastic om de ipad zelf kan ik natuurlijk laten zitten. Ik zie het niet zitten om met de winkelmedewerkers in discussie te moeten gaan of het scherm wel of niet te geel is en wel of niet binnen de specificaties valt. Bij Mediamarkt schijnen Ipads onder notebooks te vallen en die kunnen nooit geretourneerd worden.
Ik heb er zaterdag ook even meegespeeld en ik heb besloten om hem ook binnenkort te gaan halen. Ik heb de iPad1 gehad en heb nu de 2 maar het scherm trekt mij over de streep. Deze is echt geweldig!
Dan moet je hem bij een online winkel kopen. Daar heb je immers de wet koop op afstand voor. En als je dat niet wil, dan moet je in de winkel vragen of je het product eerst werkend mag zien.Seph schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:48:
Is wet koop op afstand niet slechts voor ongeopende verpakkingen? Je zou even de voorwaarden van bol.com kunnen lezen. Vaak doen dat soort grote online winkels niet moeilijk. Of Amazon. Maar weet niet of die iPads hebben. Levertijd van bol is wel extreem lang dankzij die livingsocial actie.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:04:
[...]
Dan moet je hem bij een online winkel kopen. Daar heb je immers de wet koop op afstand voor. En als je dat niet wil, dan moet je in de winkel vragen of je het product eerst werkend mag zien.
En bij winkels zoals Dixons en V&D? En Apple zelf (Online of Apple Store in Amsterdam)? Bij online winkels staat in de voorwaarden vaak dat de verpakking in orginele staat moet zijn, maar dan staat er even verderop dat je bij de wet "kopen op afstand" recht hebt het product eerst uit te proberen (en je het dus zo ver uit kunt pakken als noodzakelijk is hiervoor).
Neen. Schoenen/kleding bv moet je thuis kunnen passen.pelt schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:18:
[...]
Is wet koop op afstand niet slechts voor ongeopende verpakkingen?
Enkel verzegelde CD's en DVD's moeten ongeopend retour.
http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand
en bv:
http://blog.iusmentis.com...n-originele-staat-retour/
[ Voor 12% gewijzigd door deBennie op 22-03-2012 08:44 ]
Nee. Idee is dat je in de winkel wel de mogelijkheid hebt om een product te testen/passen en thuis niet, en dat je dat ook zou moeten kunnen als je iets "op afstand" koopt. Er zijn wel uitzonderingen. Bv software of houdbare producten (pak melk van de Albert) mag je niet eerst openen.pelt schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:18:
Is wet koop op afstand niet slechts voor ongeopende verpakkingen?
Zie ook wat hierboven al werd gezegd.
Als het goed is, is het scherm bijna perfect qua kleur reproductie:Seph schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 07:48:
Mijn Ipad 1 had een perfect scherm, maar toen de docking aansluiting na een jaar kapot ging kreeg ik een volledige nieuwe Ipad 1 (de oude Ipad kon namelijk niet gemaakt worden). Het scherm van die nieuwe Ipad was naar mijn mening veel minder mooi. Het was fletser en had slechte kijkhoeken (blauwig). Voor mij verpestte dit slechtere scherm mijn Ipad ervaring. Toch heb ik die Ipad niet opnieuw omgeruild omdat het probleem waarschijnlijk binnen de specificaties viel, en ik geen zin meer had weer mij Mediamarkt te moeten zeuren en eindeloos te wachten.
http://gizmodo.com/5894445/the-best-tablet-display-guess-who
The colors are beautiful and accurate due to very good factory calibration [...] the new iPad has a virtually perfect 99 percent of the Standard Color Gamut (a 38 percent improvement over the iPad 2).
[ Voor 6% gewijzigd door srblackbird op 22-03-2012 09:13 ]
Ik moet zeggen dat de nieuwe iPad een erg mooi scherm heeft. Ze mogen alleen het icoon voor het adresboek verbeteren. Pixelbrij

ik had dezelfde vraag, dus aan dixons, bcc en expert(winkels bij mij in de buurt)Seph schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:29:
En bij winkels zoals Dixons en V&D? En Apple zelf (Online of Apple Store in Amsterdam)? Bij online winkels staat in de voorwaarden vaak dat de verpakking in orginele staat moet zijn, maar dan staat er even verderop dat je bij de wet "kopen op afstand" recht hebt het product eerst uit te proberen (en je het dus zo ver uit kunt pakken als noodzakelijk is hiervoor).
deze vraag gesteld (per email, dus zwart op wit antwoord
maar kan binnen een week zonder problemen geruild worden
Is er bij Apple eigenlijk verschil in de eerste en latere batches? Bij de Asus Prime was dit wel heel erg aanwezig namelijk qua problemen. Ik kan hem of morgen of volgende week zaterdag kopen (ben volgende week tot zaterdag weg dus kan de iPad dan toch niet gebruiken) zou er dan verschil in de batch zijn?
Nee.J0ey schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:41:
Is er bij Apple eigenlijk verschil in de eerste en latere batches? Bij de Asus Prime was dit wel heel erg aanwezig namelijk qua problemen. Ik kan hem of morgen of volgende week zaterdag kopen (ben volgende week tot zaterdag weg dus kan de iPad dan toch niet gebruiken) zou er dan verschil in de batch zijn?
Ja, kan. Het kan zijn dat de LG en Sharp de schermen vanaf de 2e batch iPad 3's gaat leveren (samen met Samsung)...J0ey schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:41:
pelt schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 16:30:
[...]
Onze grote vriend Google geeft me:
http://itunes.apple.com/u...m-office/id317107309?mt=8
http://itunes.apple.com/a...376212724?mt=8&quantity=1
Come on guys... Zoals je in mijn eerste post kunt lezen heb ik geGoogled en keurig enkele alternatieven (waaronder die twee Office-apps) op een rij gezet. Mijn vraag is dus of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben en dat willen delen en evt. suggesties hebben.
Het gaat om de toon die je gebruikt waardoor ik geen zin heb om meer te vertellen.Jo-re-mi schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:33:
[...]
[...]
Come on guys... Zoals je in mijn eerste post kunt lezen heb ik geGoogled en keurig enkele alternatieven (waaronder die twee Office-apps) op een rij gezet. Mijn vraag is dus of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben en dat willen delen en evt. suggesties hebben.
Waarom gebruik je niet gewoon Pages en Keynotes icm met WebDav? Kan je prima syncen op je dropbox account...Jo-re-mi schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:33:
[...]
[...]
http://techinch.com/2011/...note-and-numbers-on-ipad/
En nu? reviews: De nieuwe iPad: schermen met de resolutiekmf schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 01:07:
[...]
Dat mag je zelf aan Objective Arnoud vragen.
Wat ik constateer uit alle handsonvideo's (waarom heeft tweakers dat niet?) is dat The New iPad net zo vloeiend, zo niet vloeiender loopt dan de iPad2.
En ik geloof een video (of 2-3) veel meer dan Objective Arnoud.
De Ipad 2 anders nietJ0ey schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:23:
[...]
Wie gebruikt zijn tablet zo? Met zulk soort tests kan ik elke tablet laten haperen..
Het gaat er overigens ook niet om of het erg is of niet, maar dat die hapering er wel gewoon is wat anderen niet melden. Overigens is het openen van een foto ook gewoon iets trager. Maakt allemaal niet uit, maar de reviews die melden dat alles hetzelfde of sneller is, kloppen dan dus gewoon niet.
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 22-03-2012 12:27 ]
Elke tablet inderdaad, behalve de iPad die juist zo werd geprezen omdat het altijd vloeiend werkte. Nu blijkt het dat het niet zo is (zie bewijs), wordt er nu beweerd dat niemand het zo gebruikt. Naast het feit dat iPhoto zo vaak is gedownload zie; http://www.ipadclub.nl/36...or-ios-versie-van-iphoto/, is het dus degelijk wel belangrijk wat er nou lagt of niet. Je bent op tweakers, real-time performance is super belangrijk vooral voor een high-end tablet!
Hopelijk word dat nog ff gefixed in een update dan. En zo te lezen is het maar bij een beperkt aantal apps het geval?
Ooit over nagedacht dat de foto's op een iPad2 kleiner zijn dan op de nieuwe iPad? en dus de beperkende factor in de SSD zit?PWM schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:26:
[...]
De Ipad 2 anders nietIk gebruik de Ipad zeer veel om foto's te laten zien, en dan scroll ik continu zo.
Het gaat er overigens ook niet om of het erg is of niet, maar dat die hapering er wel gewoon is wat anderen niet melden. Overigens is het openen van een foto ook gewoon iets trager. Maakt allemaal niet uit, maar de reviews die melden dat alles hetzelfde of sneller is, kloppen dan dus gewoon niet.
En nog steeds: blijkbaar is 1 app in een ongebruikelijke situatie gebruiken voldoende om te zeggen dat de nieuwe iPad trager aan "voelt"?

Lol inderdaad zeg, ik zou willen dat mn schoonmoeder haar vakantie foto's op zo'n tempo laat zien, dan hoef ik geen uren alle verhalen aan te horen....PWM schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:26:
[...]
De Ipad 2 anders nietIk gebruik de Ipad zeer veel om foto's te laten zien, en dan scroll ik continu zo.
Man, je kan amper zien welke foto's voorbij komen, je scrollt continu zo om foto's te laten zien? Right.
Ik ben benieuwd, morgen zal ik het ook zien.Het gaat er overigens ook niet om of het erg is of niet, maar dat die hapering er wel gewoon is wat anderen niet melden. Overigens is het openen van een foto ook gewoon iets trager. Maakt allemaal niet uit, maar de reviews die melden dat alles hetzelfde of sneller is, kloppen dan dus gewoon niet.
Volgens mij zijn het gewoon dezelfde foto's, vooral het feit dat er een samsung tablet doorheen wordt gejaagd. 1 app die wordt gereleasd door Apple zelf. Wat gebeurd er als er nog veel meer apps komen die misschien zelfs groter zijn en meer vereist van de iPad? Je mag ook gerust verder kijken dan je neus langs iskmf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:29:
[...]
Ooit over nagedacht dat de foto's op een iPad2 kleiner zijn dan op de nieuwe iPad? en dus de beperkende factor in de SSD zit?
En nog steeds: blijkbaar is 1 app in een ongebruikelijke situatie gebruiken voldoende om te zeggen dat de nieuwe iPad trager aan "voelt"?
Scrollen door foto's is degelijk wel belangrijk bij iPhoto als je een foto zoekt
Foto's verschillen in resolutie. Een foto welke in de photo library geimporteerd zijn van de oude iPads zit hebben max 2048. De nieuwe iPad is max 2x2048.RRCreations schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:35:
[...]
Volgens mij zijn het gewoon dezelfde foto's, vooral het feit dat er een samsung tablet doorheen wordt gejaagd. 1 app die wordt gereleasd door Apple zelf. Wat gebeurd er als er nog veel meer apps komen die misschien zelfs groter zijn en meer vereist van de iPad? Je mag ook gerust verder kijken dan je neus langs is! Voelt? Je hebt het bewijs voor je neus!
Scrollen door foto's is degelijk wel belangrijk bij iPhoto als je een foto zoekt
En scrollen door iPhoto? Please, heb je het al gebruikt? Je hebt de grid-mode.
En nee, het "voelt" nog steeds niet traag aan, als ik die video ziet.
App-textures komen trouwens in het geheugen terecht. Het "starten" zal misschien wel iets langer duren.
[ Voor 9% gewijzigd door kmf op 22-03-2012 12:39 ]
Het is gewoon een standaard Apple app. Eerst wordt hier aangegeven dat Tweaker Biased is en dat het allemaal niet klopt. Dan laten ze het zien, en dan is het allemaal onbelangrijk.kmf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:29:
[...]
De hands-on ervaringen kloppen gewoon, of je het belangrijk vind of niet maakt dan niet zoveel uit.
De gebruikte foto's zijn overigens hetzelfde.
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 22-03-2012 12:39 ]
Ik vraag toch ook, zit er niet zo'n scrolbalk inkmf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:37:
[...]
En scrollen door iPhoto? Please, heb je het al gebruikt? Je hebt de grid-mode.
Laat maar
[ Voor 3% gewijzigd door PBP op 22-03-2012 12:41 ]
Heb ik gezegd dat het onbelangrijk is?PWM schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:38:
[...]
Het is gewoon een standaard Apple app. Eerst wordt hier aangegeven dat Tweaker Biased is en dat het allemaal niet klopt. Dan laten ze het zien, en dan is het allemaal onbelangrijk.
De hands-on ervaringen kloppen gewoon, of je het belangrijk vind of niet maakt dan niet zoveel uit.
De handson heeft het over dat de ipad over het algemeen veel trager en lag. Op zo'n manier dat veel news(copy)sites het blind als headline gaan gebruiken.
Op de handson heb ik dan ook, na uitleg van Arnoud toch ook gezegd dat die ervaringen puur gebaseerd waren op 1 app, en dan op een niet-praktijk manier. Maar de ervaringen dat op browsen en andere handelingen WEL soepel gingen (heeft arnoud zelf geschreven) worden dan weggelaten.
DAT is de reden dat ik Tweakers als biased brandeer.
Maar goed, gelukkig heeft Apple het al in de Keynote vermeldt: zij hebben alleen te vrezen van 1 concurrent...
iPhoto heeft zowel een "grid balk" waarmee je veel thumbnails ziet, als een scrollbalk voor de foto's die je geselecteerd heb.PBP schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:39:
[...]
Ik vraag toch ook, zit er niet zo'n scrolbalk in? Ik heb iPhoto niet want die kan niet op de iPad1
In de praktijk zal je dus nooit door je fotocollectie jassen op die manier.
[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 22-03-2012 12:46 ]
Als zo'n snelheid het criterium is dan hebben de Android tablets nog heel wat in te halen, wat een schokkerige bagger is zo'n Galaxy Tab homescreen al bijvoorbeeld
Dat noemde je de vorige keer ook al. Maar ik snap niet wat je bedoelt. Ik leg eerst uit waarom de door jou aangedragen oplossing voor mij niet werkt en überhaupt niet aansluit op m'n vraag. Vervolgens zeg je dat ik moet Googlen, terwijl ik in mijn eerste post al aangeef dat ik al eea gevonden heb aan alternatieven en naar ervaringen zoek.kmf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:56:
[...]
Het gaat om de toon die je gebruikt waardoor ik geen zin heb om meer te vertellen.
Jammer dat ik dan verkeerd bij je overkom, da's niet mijn bedoeling.
Thanks! Dat is inderdaad een interessante tussenoplossing. Ik ga ernaar kijken.ASNNetworks schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:59:
[...]
Waarom gebruik je niet gewoon Pages en Keynotes icm met WebDav? Kan je prima syncen op je dropbox account...
http://techinch.com/2011/...note-and-numbers-on-ipad/
Als ik nog een keer een hands-on zie van Arnoud weet ik gelijk dat ik hem niet te serieus moet nemen, die iPad 3 is gewoon bloedsnel. Geen enkel verschil met de iPad 2, volgende keer misschien ook handig als Arnoud direct even aangeeft hoe hij de problemen heeft proberen te simuleren.kmf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:44:
[...]
Heb ik gezegd dat het onbelangrijk is?
De handson heeft het over dat de ipad over het algemeen veel trager en lag. Op zo'n manier dat veel news(copy)sites het blind als headline gaan gebruiken.
Op de handson heb ik dan ook, na uitleg van Arnoud toch ook gezegd dat die ervaringen puur gebaseerd waren op 1 app, en dan op een niet-praktijk manier. Maar de ervaringen dat op browsen en andere handelingen WEL soepel gingen (heeft arnoud zelf geschreven) worden dan weggelaten.
DAT is de reden dat ik Tweakers als biased brandeer.
Maar goed, gelukkig heeft Apple het al in de Keynote vermeldt: zij hebben alleen te vrezen van 1 concurrent...
[...]
iPhoto heeft zowel een "grid balk" waarmee je veel thumbnails ziet, als een scrollbalk voor de foto's die je geselecteerd heb.
In de praktijk zal je dus nooit door je fotocollectie jassen op die manier.
Zojuist iPad 3 gekocht bij de mediamarkt in lingen. Mooi scherm, alleen wel gelig. Een een stofje onder het scherm. Zo irri! Maar zeker tevreden!
Ja dat gevoel heb ik ook een beetje, vooral bij Safari valt het op.Teknix1982 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:25:
Zojuist iPad 3 gekocht bij de mediamarkt in lingen. Mooi scherm, alleen wel gelig. Een een stofje onder het scherm. Zo irri! Maar zeker tevreden!
Vreemd, de mijne was juist blauwer dan mijn iPad 1... Maar ik heb ook veel zij-aan-zij foto's gezien waar de nieuwe geliger was inderdaad.Teknix1982 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:25:
Hij is trouwens alweer retour naar Apple vanwege een kapotte microfoon, jammer want verder was hij perfect
[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 22-03-2012 13:30 ]
Ik ga voor wit. Al mijn iOS devices zijn op dit moment zwart. Wil wel eens een andere kleur.monnick schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:06:
Gaan jullie voor zwart of wit? En wat is je motivatie hiervoor.
Ik vind het een moeilijke keuze.
Vindt hem bovendien ook gewoon mooi.
Ruilen dan. Hoef je niet te accepteren, en valt gewoon onder garantiebepalingen.Teknix1982 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:25:
Ik heb een zwart en een witmonnick schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:06:
[ Voor 29% gewijzigd door Virtuozzo op 22-03-2012 14:11 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Veel lezen: wit
Veel foto/film: zwart.
Ik ga voor wit dus
Veel foto/film: zwart.
Ik ga voor wit dus
Na veel twijfel zal ik toch voor zwart gaan. Ik vind de iPad ook wel belangrijk voor films en foto's en daarbij is de witte bezel een afleiding. Daarnaast vind ik zwart beter passen bij de rest van de iPad: alle knoppen en de dock connector zijn immers ook zwart.monnick schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:06:
is het echt zo dat een witte bezel fijner leest?kmf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:16:
Veel lezen: wit
Ik vind wit zo....vrouwelijk..
Ik ga voor zwart
Ik ga voor zwart
Mwa, is persoonlijk. Ik lees liever met een zwarte bezel omdat ik meer in bed lees dan ergens anders. Kan me echter goed voorstellen dat als je meer overdag leest het minder contrast oplevert met wit.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:22:
[...]
is het echt zo dat een witte bezel fijner leest?
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik ga ook weer voor zwart. Vind de witte vooral mooi om te zien maar tijdens gebruik zorgt hij voor afleiding (bij mij).
ik heb zowel een zwarte iPad1 als een witte iPad2.Oscar Mopperkont schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:22:
[...]
is het echt zo dat een witte bezel fijner leest?
Tijdens het lezen (strips, boeken, en meeste internet sites) "verdwijnt" de bezel als het ware. Omdat het wit mooi overloopt.
Met m'n zwarte iPad bleef ik bewust van de zwarte rand.
Is puur persoonlijk, en zeker niet zo dat ik er aan erger, maar het voelt gewoon beter.
Ik lees in bed en gebruik altijd Night Mode in iBooks (zwarte background, witte letters) en zelfs daar past de zwarte beter bij. Bij films/series al helemaal. Zwart ftw
Ik ga voor zwart. Mijn vorige pads waren ook zwart en wit vind ik op een of andere manier een goedkope uitstraling hebben...
Is dat zo?? Misschien dan toch maar even bellen met AppleVirtuozzo schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:10:
[...]
Ruilen dan. Hoef je niet te accepteren, en valt gewoon onder garantiebepalingen.
De winkel waar je koopt is altijd je aanspreekpunt, niet de fabrikant. Kun je ook aanspreken, maar dan verbreek je wel jouw deel van de overeenkomst en accepteer je eventuele consequenties. Je hebt twee jaar garantie sowieso (ook al probeert Apple dat niet te accepteren) dus je kunt het altijd later doen, maar waarom wachten en risico's lopen.Teknix1982 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:33:
[...]
Is dat zo?? Misschien dan toch maar even bellen met Apple
Je hebt geen 2 jaar garantie, lees dit eens door en je zult zeer zeker zien dat Apple zich gewoon met zijn 1 jaar aan de regels doet houden:Virtuozzo schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:35:
[...]
De winkel waar je koopt is altijd je aanspreekpunt, niet de fabrikant. Kun je ook aanspreken, maar dan verbreek je wel jouw deel van de overeenkomst en accepteer je eventuele consequenties. Je hebt twee jaar garantie sowieso (ook al probeert Apple dat niet te accepteren) dus je kunt het altijd later doen, maar waarom wachten en risico's lopen.
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
Daar staat zeer zeker niet dat Apple zich aan de regels houdtalwaysleft schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:37:
[...]
Je hebt geen 2 jaar garantie, lees dit eens door en je zult zeer zeker zien dat Apple zich gewoon met zijn 1 jaar aan de regels doet houden:
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode_in_Europa
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]