Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:08
Roeligan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:06:
Toegegeven, 50 gram is best veel voor een tablet om qua gewicht te groeien. Je krijgt er natuurlijk wel een 2x zo zware batterij voor terug.

Het gezeik over de dikte is echter totaal hilarisch. 0.6mm kom op man, waar praat je over. Overal is al gemeld dat hij in een iPad2 case past dus dat is echt een non-issue.
En het duurt 2x zolang om hem op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 19:53
Als niet-iPad bezitter is deze derde generatie een prima product om op in te stappen. Als ik al een iPad2 zou bezitten, zou ik er zeker nog een nachtje over slapen of ik zou upgraden. Je moet jezelf afvragen of je een mooier scherm / betere camera de investering waard vindt (+ de gewichtstoename acceptabel vindt). Voor mij is gewicht geen issue, aangezien het apparaat voornamelijk op schoot (thuis/prive) zal liggen of op tafel wordt gebruikt tijdens vergaderingen (zakelijk).

Het enige waar ik als 'instapper' over twijfel is de bekende zwart/wit discussie. Zwart is mooier voor films/foto's, terwijl wit mooier is tijdens het browsen/lezen. Dan heb je natuurlijk altijd nog een stukje smaak, maar daarover valt (niet) te twisten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik ben zelf voor zwart gegaan, omdat het unieke van de 3 het scherm is. Dat zou je deels weer teniet doen door een witte te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:25
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:17:
Ik ben zelf voor zwart gegaan, omdat het unieke van de 3 het scherm is. Dat zou je deels weer teniet doen door een witte te nemen.
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Ik ga voor wit omdat zwart me afleidt tijdens het browsen en lezen. Films kijken we wel op de appletv :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

NotSoSteady schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:14:
[...]

En het duurt 2x zolang om hem op te laden.
En als dat een issue is koop je voor €100 euro minder een iPad2, alle problemen opgelost :)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Roeligan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:24:
[...]

En als dat een issue is koop je voor €80 euro minder een iPad2, alle problemen opgelost :)
Fixed that for ya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lager contrast, waardoor kleuren er minder uitspringen. Volgens mij stond er eerder al een linkje waarin je dat mooi kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Roeligan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:24:
[...]

En als dat een issue is koop je voor €100 euro minder een iPad2, alle problemen opgelost :)
Zo ken ik er nog wel een paar, jij wilt blijkbaar alleen alle pluspunten horen? Zoals ik al zei is het de stap wel waard, al zijn er best wat punten die straks weer beter kunnen, dit is niet de schuld van Apple maar daarom kun je het nog wel melden in een ervaring topic. De wijze waarop jullie redeneren dan kun je nooit ergen kritisch op zijn, dus als mensen problemen hadden met de batterij van de iPhone 4S dan zeggen jullie, koop dan een iPhone 4. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een nieuwe iPad gekocht. Helaas zie ik nergen op het toetsenbord de ''inspreek knop''.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:40:
Ik heb net een nieuwe iPad gekocht. Helaas zie ik nergen op het toetsenbord de ''inspreek knop''.

Iemand een idee?
Op Engels zetten anders zie je hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

NotSoSteady schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:35:
[...]

Zo ken ik er nog wel een paar, jij wilt blijkbaar alleen alle pluspunten horen? Zoals ik al zei is het de stap wel waard, al zijn er best wat punten die straks weer beter kunnen, dit is niet de schuld van Apple maar daarom kun je het nog wel melden in een ervaring topic. De wijze waarop jullie redeneren dan kun je nooit ergen kritisch op zijn, dus als mensen problemen hadden met de batterij van de iPhone 4S dan zeggen jullie, koop dan een iPhone 4. O-)
Nee hoor, in mijn kennissen kring sta ik bekend als android fanboy, dus alleen positieve apple dingen willen horen is er bij mij niet bij :+

Gewicht zoals ik al zei is best een hekel punt, maar de grootte niet. Ik denk dat als ze het stiekem niet in de specs hadden opgenomen bijna niemand het was opgevallen.

Maar goed, ik heb nog geen tablet, en als volgende maand mijn iPad3 komt zal ik er sowieso tevreden over zijn omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Apple's reactie op de mogelijke warmte issue:
“The new iPad delivers a stunning Retina display, A5X chip, support for 4G LTE plus 10 hours of battery life, all while operating well within our thermal specifications. If customers have any concerns they should contact AppleCare.”
http://allthingsd.com/201...-to-ipad-heat-complaints/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:42:
[...]

Op Engels zetten anders zie je hem niet.
Heb ik zojuist gedaan... Zie hem nogsteeds niet.
Wat zijn jouw instellingen precies qua taal/toetsenbord....?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:16

Je kan je punt ook op een normale manier maken, dus zonder er maar meteen een dikke flame van te maken.. :/

[ Voor 153% gewijzigd door Whieee op 20-03-2012 18:59 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Don't feed the troll. We hebben een TR knop ;)

[ Voor 99% gewijzigd door Whieee op 20-03-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:18
matthijst schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:12:
Dus al die jankbekkies die nu lopen te drammen over een iPad die 50 gram zwaarder is, kopen straks waarschijnlijk wel gewoon een leren hoesje of andere lompe cover, en dan is die iPad ook 50gram zwaarder...
Maar goed, alles om maar wat te vinden om Apple spul af te zeiken schijnbaar :D
Ja, en dan is de iPad nòg een extra 50 gram zwaarder... -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
matthijst schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:12:
Wel mooi dat jullie allemaal van die hypergevoelige kinderarmpjes hebben hier: ik heb net de iPad2 en iPad3 elk in een hand gehouden en ik voel die 50 gram echt niet. :*)
Na een paar uur iPad gebruiken voel je dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

JvdGeest schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:07:
Apple's reactie op de mogelijke warmte issue
Welke issue ? Hij wordt warmer, maar word hij te warm ?

Bij aluminium wordt de hitte opgewekt door de componenten onmiddellijk opgenomen, dus dat voelt natuurlijk warmer aan dan eentje die geen aluminium gebruikt als behuizing. Dat is nu éénmaal een van de eigenschappen van het materiaal. Als je dus een dubbel zo snelle GPU erin steekt die op dezelfde technologie steunt, mag je er wel vanuit gaan dat er meer hitte vrijkomt.

Maar om een toestel dat 34°C warm wordt tijdens het draaien van benchmarks als een issue te zien, gaat er wel over. Er mag toch iets meer inzicht van een moderator verwacht worden vind ik.

Gaming op een iPad 2 heeft me zelfs nog nooit doen denken dat het toestel warmer werd, ik heb er nooit iets van gemerkt. Maar ja, ik had dan ook al "antennagate" met zowat al mijn GSM toestellen, backlight bleeding had zowat elk toestel met een LCD-scherm en ontploffende batterijen had ik gelukkig geen ervaring mee.

[ Voor 21% gewijzigd door Phuncz op 20-03-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat jij het geen issue vindt is prima. Op veel sites wordt het echter besproken (bijv.: nieuws: Nieuwe iPad wordt vijf graden warmer dan iPad 2 en http://www.engadget.com/2...w-ipad-10-degrees-hotter/) en Apple geeft daar een officiele reactie op. Dan is "mogelijke warmte issue" een prima benaming ervoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Die engadget link verwijst naar Tweakers en het is gewoon een vergelijking dat iets warmer wordt. We kunnen voor de grap ook eens twee GSM toestellen met een dubbel zo krachtige CPU naast elkaar leggen en zien wat het ding zegt. Niets nieuws, en zeker geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:Laten we elkaar niet aan gaan vallen over persoonlijke voorkeuren. De een zal het verschil in gewicht en/of dikte tussen iPad 2 en de nieuwe iPad wel irritant vinden; de ander maalt er niet om. Leven en laten leven.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kuch*

zie bovenstaande post

[ Voor 95% gewijzigd door Whieee op 20-03-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:31
Ik ga em toch maar niet kopen, redenen:

- te warm
- te zwaar
- te dik
- te lange oplaadtijd
- te weinig vernieuwingen t.o.v. Ipad 2
- blikgeluid

En wat als de accu zwakker wordt? En nog erger als je die moet laten vervangen dan gaat dat een lieve duit kosten!

Kortom ik wacht nog wel een poosje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:25
Yamaka schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:18:

- te warm
- te zwaar
- te dik
- te lange oplaadtijd

En wat als de accu zwakker wordt? En nog erger als je die moet laten vervangen dan gaat dat een lieve duit kosten!

Even voor de duidelijkheid, je post is sarcastisch bedoeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Yamaka schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:18:

- te warm
- te zwaar
- te dik
- te lange oplaadtijd

Is er een kleine 1,5 jaar gevraagd om een Retina display in de iPad, komt die er...zijn mensen nog niet tevreden :/ ( ik was ook zo, alleen heb het apparaat nu al een paar dagen, en dat scherm is ongelofelijk _/-\o_ :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:31
Ik wacht gewoon nog een poosje op de komende ontwikkelingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mensen, zodra jullie de iPad 3 in reallife zien, piepen jullie wel anders. :)
Het scherm is gewoon super.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rivanov schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:21:
Mensen, zodra jullie de iPad 3 in reallife zien, piepen jullie wel anders. :)
Het scherm is gewoon super.
Het scherm is het beste mobiele scherm apparaat ooit:) ( wat een mond vol) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Absoluut. Ik neem het langere opladen graag voor lief daarvoor. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rivanov schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:23:
Absoluut. Ik neem het langere opladen graag voor lief daarvoor. :)
Ik haalde vandaag 7 uur lang opladen van 0 tot 100%. Het is wel lang, maja...ben er al aan gewend :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen even kijken hoe de temperatuur zich in de zomer gaat houden, word trouwens alleen warm bij zware 3D apps heb ik gemerkt. Tijdens het opladen en gewoon wat browsen wordt ie amper warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ach, stond vorige week donderdag ook al om 2:45 in de rij in Oberhausen. Eitje! :+

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 20-03-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Nogmaals, van mij hadden ze de magneten uit de iPad 3 mogen laten.. dan was-ie ook niet zwaarder geweest en dan hadden ze er maar een smart cover bij ontwikkeld die niet met zware magneten hoefde te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Echt, wat een gezeur. Zwaarder.. zwaarder. Het valt allemaal reuze mee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 16:17
Dat gewicht baart mij niet zo veel zorgen, maar meer de overhittingsproblemen.

Is dit nou echt zon groot probleem? Of zou dit wel mee vallen?

Ik heb bijvoorbeeld ook nooit last gehad van antennagate, maar er was wel een grote drukte om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Ik vertel je uit ervaring dat het reuze meevalt. Ja, hij wordt iets warmer. Maar oververhitting.. come on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:08

PBP

Inderdaad, al meerdere sites hebben zware tests gedaan en hij werd gemiddeld 5graden warmer. Warmer is wat anders dan een hitte probleem. Nu word er weer net gedaan alsof ze elk moment vlam kunnen vatten en je dat ding niet meer vast kan houden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:16
Er zijn altijd wel lieden die lopen te &^%$# om het %^%$#@

5 graden warmer bij langdurige full belasting
50 gr zwaarder
0,6 mm dikker

Tjonge jonge je kan overwel wel over zeiken zeg...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Bedankt voor de reacties. Mijn zorgen zijn weer wat minder.

Ik kijk al uit naar vrijdagmiddag, het eerste moment waarin ik kan winkelen voor een nieuwe iPad. Met de voorraad zie ik het wel goed komen met 4 verkooppunten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekse
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 17:43
johiem schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:22:
Bedankt voor de reacties. Mijn zorgen zijn weer wat minder.

Ik kijk al uit naar vrijdagmiddag, het eerste moment waarin ik kan winkelen voor een nieuwe iPad. Met de voorraad zie ik het wel goed komen met 4 verkooppunten :)
Ik kan ook echt niet wachten! reserveren en al die grappen doe ik niet aan. Lekker naïef ga ik ervan uit dat er vrijdagochtend echt wel een plek is om er eentje op de kop te tikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Bekse schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:23:
[...]

Ik kan ook echt niet wachten! reserveren en al die grappen doe ik niet aan. Lekker naïef ga ik ervan uit dat er vrijdagochtend echt wel een plek is om er eentje op de kop te tikken!
Helemaal mee eens.

Ik werk nu nog op een iPad 1, dus zie vooral uit naar de verbeterde prestaties en natuurlijk dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
De Playstation Vita (handheld) wordt als het goed is warmer dan de iPad 3rd gen. En daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
In de apple store is de 16GB wifi ipad 479. Zal hij bij de mediamarkt en andere non-apple winkels ook 479 zijn, of iets duurder? Is dit al bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wian schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:38:
In de apple store is de 16GB wifi ipad 479. Zal hij bij de mediamarkt en andere non-apple winkels ook 479 zijn, of iets duurder? Is dit al bekend?
Zelfde prijzen als online Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb een vraag. Ik lees elke ochtend de krant op mn iPad en op de iPad2 is de resolutie niet voldoende om deze gewoon te lezen en dien je de artikelen dus aan te klikken.. An sich werkt dat prima en zonder problemen, maar nu vroeg ik me af of met de iPad2 het wel mogelijk is de krant gewoon te lezen zonder in te hoeven zoomen of artikelen aan te klikken. Lees zelf dagelijks het FD en AD, iemand daar ervaring mee?

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florisappelaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-01-2024
ja OneMoreThing etc zorgen met dit soort berichten voor een kunstmatige hype...

Ben er ook een beetje klaar mee, vermoedelijk zal er genoeg voorraad zijn (gekeken naar de landen om ons heen) + Amsterdam is bezaait met resellers... ik maak mij geen zorgen

haal hem vrijdag middag wel op en anders zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

LaZZ schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:43:
Ik heb een vraag. Ik lees elke ochtend de krant op mn iPad en op de iPad2 is de resolutie niet voldoende om deze gewoon te lezen en dien je de artikelen dus aan te klikken.. An sich werkt dat prima en zonder problemen, maar nu vroeg ik me af of met de iPad2 het wel mogelijk is de krant gewoon te lezen zonder in te hoeven zoomen of artikelen aan te klikken. Lees zelf dagelijks het FD en AD, iemand daar ervaring mee?
Toevallig zit ik net een review te kijken op youtube die jou 'probleem' bij de nieuwe iPad probeert. In dit geval een comicbook wat nu zonder inzoomen te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Op de frontpage: Consumentenorganisatie: behuizing nieuwe iPad kan 46°C worden.

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Millgate schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:56:
Op de frontpage: Consumentenorganisatie: behuizing nieuwe iPad kan 46°C worden.

Linkje
Laat de flamewars maar beginnen op de frontpage :').

Weet iemand nog hoe het vorig jaar ging tijdens de iPad2 launch? Kon je op de releasedag toen wel via de online store bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
LaZZ schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:43:
Net ff gedwonload en beide zijn wel te lezen, maar erg klein...
FD in landscape is natuurlijk wel perfect te doen. Bij AD app zit er nog een menubalk boven en onderin beeld die ik niet weg krijg? Als die weg kan is het denk ik net te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 20-03-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gravis:

unfortunately there are no iPad (16GB, WiFi) in this configuration in stock. We could order this iPad for you but probably the next delivery will not arrive until 24/03.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over te denken om een iPad aan te schaffen. Kan je daarvan de mail/adressen met windows live mail 2011 synchroniseren of kan dat alleen met outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Op de iPhone kun je hotmail instellen, ik zie niet expliciet Live Mail staan, maar je kunt gewoon ook een pop/imap adres opgeven, dus lijkt me niet al te groot probleem.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
matthijst schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:18:
[...]

Net ff gedwonload en beide zijn wel te lezen, maar erg klein...
FD in landscape is natuurlijk wel perfect te doen. Bij AD app zit er nog een menubalk boven en onderin beeld die ik niet weg krijg? Als die weg kan is het denk ik net te doen.
Dat de letters klein zijn weet ik maar dat is geen probleem. Gaat me er meer om of de letters scherp zijn.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:36:
Op de iPhone kun je hotmail instellen, ik zie niet expliciet Live Mail staan, maar je kunt gewoon ook een pop/imap adres opgeven, dus lijkt me niet al te groot probleem.
Ha, het gaat niet zozeer om de mail, maar meer om de contactpersonen en de agenda! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Bij FD nog niet helemaal, lijkt nog niet aangepast aan retina.
AD is pas scherp als je eerst inzoomt en dan terugzoomt, dus ook nog niet aangepast.

Beide zijn als eea geupdate is goed te doen lijkt me (zelf ervaring met een hoop tijdschriften in Zinio en die zijn er enorm op vooruit gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45
En dan die store dropdown met alleen amsterdam erin, heerlijk dat optimisme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:54:
[...]

Ha, het gaat niet zozeer om de mail, maar meer om de contactpersonen en de agenda! :)
Dat begrijp ik, maar het gaat om accounts die je instelt, die behelzen mail, agenda en contacts. Dus voor zover ik weet moet dat kunnen.

Maar als ik http://www.iphoneclub.nl/...l-op-de-iphone-gebruiken/ lees hebben ze het alleen over mail.

En hier http://www.icloudhowtoblo...-live-contacts-to-icloud/ zeggen ze dat een omweg via iCloud ook niet werkt.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Roeligan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:16:
[...]

Dat begrijp ik, maar het gaat om accounts die je instelt, die behelzen mail, agenda en contacts. Dus voor zover ik weet moet dat kunnen.

Maar als ik http://www.iphoneclub.nl/...l-op-de-iphone-gebruiken/ lees hebben ze het alleen over mail.

En hier http://www.icloudhowtoblo...-live-contacts-to-icloud/ zeggen ze dat een omweg via iCloud ook niet werkt.
Dit werkt perfect voor Hotmail en Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Voor mail wel, maar ik lees niets over contacts, ben zelf ook wel benieuwd, mijn vrouw is van een SGS naar iPhone nu, contacten over zetten is volgende week wel zo handig :P

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Er was net een klant bij mij in de Media Markt. Hij had al de iPad 3 en mocht er even mee spelen.
Leuk dingetje, maar ik hou mijn iPad 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 15:33
Ik heb vandaag kort met een nieuwe iPad gespeeld en ik vind het toch wel een grote upgrade. Ik heb zelf geen iPad 2 gehad, wel veel mee gespeeld. Het scherm van de nieuwe iPad is echt heel mooi. Het is toch een heel andere ervaring dan bij de iPhone 4/4S, vanwege de grootte van het scherm. Het is een grotere verbetering dan ik had verwacht.

Ik wilde hem toch al halen, maar ik kan nu helemaal niet wachten :P.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hoedje schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:19:
Ik heb vandaag kort met een nieuwe iPad gespeeld en ik vind het toch wel een grote upgrade. Ik heb zelf geen iPad 2 gehad, wel veel mee gespeeld. Het scherm van de nieuwe iPad is echt heel mooi. Het is toch een heel andere ervaring dan bij de iPhone 4/4S, vanwege de grootte van het scherm. Het is een grotere verbetering dan ik had verwacht.

Ik wilde hem toch al halen, maar ik kan nu helemaal niet wachten :P.
Das waar, het scherm is wel echt veel mooier. Echter zag ik op het eerste gezicht echt totaal geen verschil, maar toen ik in Safari ging toen zag ik 'te wel duidelijk.

Tsja, ik heb een iPad 2 en de update is echt te minimaal voor mij, dus ik neem geen iPad 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 10:21

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Voor mij is de overgang naar de iPad 3 vergelijkbaar met de overstap van de iPhone 3(g) naar de 4. Vooral tekst is scherper en teksten knallen meer van het scherm af. Ik gebruik de iPad regelmatig om te lezen (magazines, kranten, blogs, tweakers, etc.) en dat is veel relaxten geworden met de nieuwe iPad.

[ Voor 3% gewijzigd door LtMarx op 21-03-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Vmu schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:38:
[...]

Aan de andere kant, als je nu een ipad2 koopt is dat vrij snel verdiend ten opzichte van de prijs van een ipad3.
Zo denk ik ook; het zal ongeveer € 100,- schelen. De iPad2 16GB Wifi met de iPad3 16GB Wifi vergeleken. Ikzelf wil de 3G versie halen i.c.m. een abonnement, waardoor de iPad2, door de prijsverlaging, nu zelfs gratis wordt meegegeven.
Zie ik met de iPad3 niet snel gebeuren.

Ik heb dus na een paar nachtjes slapen besloten dat ik voor de iPad2 ga, omdat een iets scherper display met name, me niet over de streep kan trekken er honderden euro's meer aan uit te geven. Wellicht volgend jaar alsnog de 3 kopen, maar dat zien we dan wel weer.

Ik zal de iPad gebruiken voor internet, mail, social media en office. Games e.d. ook wel, maar meer dan een simpel potje Wordfeud zit er niet in.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
Dit is ook 1 van de redenen waarom ik -komende van een iPad 1- niet kan wachten op de 3:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1345592

Het reloaden van de tabs in safari zodra je naar een andere tab of andere app gaat vind ik rete irritant.
Weet verder niet hoe dit met de iPad 2 het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Laatst online: 11-10 15:38
deBennie schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:18:
Dit is ook 1 van de redenen waarom ik -komende van een iPad 1- niet kan wachten op de 3:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1345592

Het reloaden van de tabs in safari zodra je naar een andere tab of andere app gaat vind ik rete irritant.
Weet verder niet hoe dit met de iPad 2 het geval is...
Klinkt goed op de iPad2 worden tabs vaak herladen als je er opnieuw naar toe gaat.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Is dat geen iOS issue? Lijkt me niet dat hardware iets aan reloaden van tabs van doen heeft.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Roeligan schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:52:
Is dat geen iOS issue? Lijkt me niet dat hardware iets aan reloaden van tabs van doen heeft.
Jawel, het verschil tussen 256mb (iPad 1) of 1gb (iPad 3e generatie) aan geheugen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ok, weer wat geleerd :+

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal degene die twijfelen tussen een iPad2 en 3 toch ten strengste aanraden om eerst te wachten tot ze de iPad3 in het echt hebben gezien, en dan wel vergeleken met de iPad2.
"Een hogere resolutie" klinkt niet zo bijzonder, maar als je het verschil in het echt ziet bij iets basaals als internetten...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Het verschil tussen kleine letters wél of niét kunnen lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:16:
Het verschil tussen kleine letters wél of niét kunnen lezen :)
het verschil tussen "it's so fuzzy, it hurts my eyes!!" en "it's so sharp, it hurts my eyes!!!" :P

Hoewel gisteren wel een berichtje uit is gekomen dat het lezen op de nieuwe ipad minder vermoeiend is: http://mashable.com/2012/...etina-display-eye-strain/

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:14
kmf schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:19:
[...]
Hoewel gisteren wel een berichtje uit is gekomen dat het lezen op de nieuwe ipad minder vermoeiend is: http://mashable.com/2012/...etina-display-eye-strain/
Dat is toch datgene waar mijn iPad voornamelijk voor gebruikt word :)
Either way, ik kom van een iPad1 dus het is sowieso een grote upgrade qua performance ^^

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Roeligan schreef op maandag 19 maart 2012 @ 14:30:
Ik krijg de mijne via United Consumers (als het goed is eind april, 16GB WiFi), en ik wil hem ook jailbreaken puur voor XBMC. Op mijn Android phone heb ik zat free apps, maar ook een mail app van €25,- Als een app goed is en aan mijn eisen voldoet ben ik best bereid om ervoor te betalen.
Kijk eens naar Oplayer
Kan nagenoeg hetzelfde ( zonder wat gimmicks )

Ik had idd ook XBMC, maar met Oplayer stream ik net zo fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Any help? Zijn er meer mensen die hun iPad zakelijk gebruiken? Zal toch wel?
Jo-re-mi schreef op zondag 18 maart 2012 @ 21:40:
Yay! Ik heb eindelijk een iPad. Door de launch van de 'new iPad' een iPad 2 geodkoop op de kop getik. Nu aan de bak ermee.

Ik ben op zoek naar apps om documenten te kunnen lezen vanuit Dropbox, eventueel te kunnen editten (geen hele documenten typen) en te kunnen opslaan in Dropbox.

Lezen kan sowieso met Dropbox, maar vooral het editten.

Voor PDF moet opmerkingen plaatsen + arceren met Goodreader en iAnnotate kunnen. Klopt dat? Zijn er mensen met ervaring hiermee? Enige goede raad?

Voor .doc en .ppt ligt dit wat ingewikkelder. Op m'n iPhone heb ik Office2 Plus, waarmee je door in-app aankopen gewijzigde .doc, .ppt en .xls kunt opslaan. Maar die is er niet voor de iPad. Zijn er alternatieven? Quick Office Pro of Documents to Go Premium wellicht? Iemand ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jo-re-mi schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:58:
Any help? Zijn er meer mensen die hun iPad zakelijk gebruiken? Zal toch wel?

[...]
Koop de apple-"office" producten. pages, numbers en/of keynotes. Dan kan je met icloud werken, bestanden worden dan bewaard in de cloud en je kan overal editen. aanpassingen worden automatisch gesynched.

http://itstreaming.apple....notes/wwdc2011appletv.m4v

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 21-03-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Met Pages en Keynote kun je toch gewoon die documenten lezen en editten in iCloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 15:48
Hallo allen zoals het er nu uitziet wordt de New Ipad (16G) mijn eerste Apple produkt, ik ga deze dan ook voornamelijk gebruiken om te internetten, auto en motorfietsfoto`s downloaden van websites en bijv. vakantiefoto`s plaatsen. Mijn vraag is dan, hoe kan ik eenvoudig foto`s overzetten van m`n laptop (Windows 7) naar de Ipad en andersom weer foto`s van de Ipad naar m`n laptop overzetten.

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

TDB

jps110 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:23:
Hallo allen zoals het er nu uitziet wordt de New Ipad (16G) mijn eerste Apple produkt, ik ga deze dan ook voornamelijk gebruiken om te internetten, auto en motorfietsfoto`s downloaden van websites en bijv. vakantiefoto`s plaatsen. Mijn vraag is dan, hoe kan ik eenvoudig foto`s overzetten van m`n laptop (Windows 7) naar de Ipad en andersom weer foto`s van de Ipad naar m`n laptop overzetten.
Simpel: Itunes en de bijgeleverde kabel. Na aankoppelen naar tabblad "foto's" gaan en je kunt dan fotomappen van je computer synchroniseren.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jps110 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:23:
Photostream, eye-fi, itunes. ligt een beetje aan wat je bedoeld met overzetten en waar je de foto's voor wilt gebruiken en waar die foto's vandaan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Roeligan schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:43:
Voor mail wel, maar ik lees niets over contacts, ben zelf ook wel benieuwd, mijn vrouw is van een SGS naar iPhone nu, contacten over zetten is volgende week wel zo handig :P
In het stukje staat dat je na het instellen kan selecteren waar je wilt syncen en daar staan contacts ook bij. Mijn Gmail heeft alle contacten zodat ik altijd makkelijk kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Weet iemand of het misschien mogelijk is om een betere charger te krijgen, het duurt nu wel erg lang zeg. Of blaas ik hem dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Wat is erg lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Is gewoon standaard...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 22:47
Voor de iPad 3 misschien, maar iPad 2 laadt makkelijk binnen 3-4 uur op.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 15:48
kmf schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:28:
[...]

Photostream, eye-fi, itunes. ligt een beetje aan wat je bedoeld met overzetten en waar je de foto's voor wilt gebruiken en waar die foto's vandaan komen
Het verzamelen van foto`s die gedownload zijn van internetsites op de Ipad maar ook van de laptop, en natuurlijk de gezins en vakantiefoto`s via de laptop naar de Ipad

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Hahn schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:40:
[...]

Voor de iPad 3 misschien, maar iPad 2 laadt makkelijk binnen 3-4 uur op.
Zelfde voor de iPad 1 hier.

Dikke kans dat je de accu opblaast of dat hij oververhit raakt als je een sterkere lader gebruikt.
Ik zou het risico iig niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 23:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Die 7 uur is neem ik aan van volledig leeg naar volledig vol? Dat komt in de praktijk niet zo heel vaak voor merk ik zelf. Gewoon tijdig aan de lader, en hij zal dan niet altijd 100% vol zitten maar 80 of 90 is ook al weer prima.

[ Voor 30% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 21-03-2012 11:51 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jps110 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:46:
[...]

Het verzamelen van foto`s die gedownload zijn van internetsites op de Ipad maar ook van de laptop, en natuurlijk de gezins en vakantiefoto`s via de laptop naar de Ipad
verzamelen van foto's van internet kan je gewoon met photostream doen. alle foto's gemaakt door de ipad, of gedwonload op de ipad worden in photostream gegooid, welke dan weer richting al je machines through the cloud worden gepushed.
Voor windows heb je wel icloud control panel nodig.

voor gezins en vakantiefoto's op je computer, gebruik je gewoon itunes om te synchen zodat ze netjes in albums binnen je photo-app komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekbaars
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 15:15
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:51:
Die 7 uur is neem ik aan van volledig leeg naar volledig vol? Dat komt in de praktijk niet zo heel vaak voor merk ik zelf. Gewoon tijdig aan de lader, en hij zal dan niet altijd 100% vol zitten maar 80 of 90 is ook al weer prima.
Niet volledig ontladen en tot 80-90% opladen is zelfs beter voor de levensduur van de accu.
100% alleen doen als je weet, dat je 9-10 uur lang moet iPadden zonder mogelijkheid om op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:51:
Het kost ook veel meer tijd aan de uitersten van de batterij om hem op te laden. Als je hem tot 100% laadt als ie op 50% is, zal ie sneller vol zijn dan van 0% naar 100% in het dubbele van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben nooit zo'n fan van dat accu babysitten. Het punt met Li-Ion of Li-Poly accu's is dat ze uit zichzelf toch wel verouderen, of je ze gebruikt of niet. Hoe je er mee omgaat maakt maar weinig verschil.

Tuurlijk, het maakt wel wat verschil, maar hoe lang heb je zo'n ding? Bij mij is dat meestal een jaar of 2. Daarna doe ik hem weg. Als je hem gewoon gebruikt zoals waar je zin in hebt, doet hij het dan nog prima. Met mijn iPhone heb ik zelfs 4 jaar gedaan en toen kon hij nog meer dan een dag mee, en dat was met elke nacht aan de lader hangen (dus meer dan 1300x tot 100% opgeladen). De iPad krijgt gemiddeld een volle lading per week omdat hij zo lang mee gaat op een lading, en die gaat na bijna 2 jaar gebruik ook nog lang genoeg mee. Ik meet het nooit maar ik heb geen teruggang gemerkt in werkduur.

Als je Li-Ion batterijen echt lang op de plank bewaart dan is 40% lading inderdaad beter, maar als je je iPad vaak langer dan 2 weken achter elkaar niet gebruikt dan heb je waarschijnlijk niet het juiste produkt voor je behoeften. Ik geef meestal de voorkeur aan er niet op zo'n gespannen manier mee om te hoeven gaan. 1x per maand helemaal leegtrekken doe ik ook nooit tenzij het door een situatie komt, lange vlucht / vakantie bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld het ding elke keer bij 80% van de lader halen is me veel te veel werk voor wat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vraag me af hoe betrouwbaar dat advies is. In punt 2 spreekt ie punt 1 al tegen (never below 15% vs run it completely down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
wian schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:44:
Vraag me af hoe betrouwbaar dat advies is. In punt 2 spreekt ie punt 1 al tegen (never below 15% vs run it completely down)
at least once per month
Pagina: 1 ... 15 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Let op of je post niet beter past in:

<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403390">~~~[iPad] Levertijden</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1450336">~~~[iPad] Importeren - deel 3</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1408926">~~~[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1418666">~~~[iPad] Provider(s) & abonnementen</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452646">~~~[iPad] App Store Ervaringen & Discussie - deel 2</a>
<a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1453427">~~~[iPad] Games - Ervaringen & discussie - deel 1</a>

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1363593#item5">iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid</a>~~~[/html]