Ik wil het nog wel even proberen duidelijk weer te geven wat er is gebeurd.
Tot 21/8 had ik een perfect werkend systeem, een (oude) Synology NAS 415+, die bij drie Youlessen vier datastromen (drie S0: warmtepomp, zonnepanelen en verbruik, en één P1: slimme meter) ophaalde met het php-script van @
SmiGueL . Dit systeem had ik opgezet in februari 2021 met wat hulp van @
SmiGueL, vooral rond het uitlezen van S0 data (V vervangen door Z in waardes als V?w=1). Dit systeem gebruikte php 5.6 om het script te draaien.
Op 21/8 heb ik echter een update van DSM 6 naar DSM 7 uitgevoerd op deze NAS, waarna bleek dat onder meer php 5.6 verwijderd moest worden, en er geen data meer werd toegevoegd aan de vier databases. De op dit systeem beschikbare php versies waren 7.4 en 7.6, en ook WebStation leek hierdoor invloed te ondervinden, ik denk vooral wegens de link met php.
Eerst heb ik dan geprobeerd om de php code aan te passen zodat deze wel kon uitgevoerd worden via php 7, maar ik kreeg Rector niet aan de praat om dit voor elkaar te krijgen. Dan heb ik de DSM-versie teruggedraaid naar DSM 6, maar toen kreeg ik het nog niet werkende, ik kreeg php 5.6 niet terug geïnstalleerd.
Na een korte internetzoektocht heb ik het Python Youless-script van Somtom op Github gevonden, waarna ik DSM 7 terug op de NAS heb geïnstalleerd. Dat Python script kreeg ik vrij snel aan de praat en verzamelt nu de vier datastromen van de drie Youlessen. Tussen 21/8 en 7/9 heb ik zoveel mogelijk data zelf verzameld door manueel om de tien uur minuutdata te exporteren, eventuele gaten werden dan opgevuld met 10minuutdata. Dit is niet erg eenvoudig om dit vol te blijven houden, dus was ik erg blij dat ik het via Python aan de praat kreeg.