Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simba schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:51:
Het is voor mij nog veel belangrijker dat ook de richting van de draaischijf wordt gemeten en dat de waarden dan als positief of "negatief" getal wordt meegenomen.

Anders klopt er geen kant van de metingen bij mij.
Met de zonnepanelen loopt de meter regelmatig achteruit terwijl de youless dat dan optelt bij het verbruik ipv dit als opbrengst in mindering brengt.

Komt er een Youless die dat kan?
Lijkt me niet zo zinvol. Ten eerste zijn de dagen van de draaischijfmeter geteld. Ten tweede zegt het nog niets over verbruik of opbrengst. Het enige is dan dat je de meterstand op een website kan aflezen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
ericplan schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 07:55:
[...]

Lijkt me niet zo zinvol. Ten eerste zijn de dagen van de draaischijfmeter geteld. Ten tweede zegt het nog niets over verbruik of opbrengst. Het enige is dan dat je de meterstand op een website kan aflezen.
Het is WEL zinvol, want alleen op die manier kan ik in de grafieken goed zien wanneer welke verbruikers hoeveel energie kostten. Ik zou dan graag hiervoor nog een tweede youless aanschaffen!
Voor de zonnepanelen heb ik al een youless om inderdaad de opbrengst op een website te kunnen lezen. EN om grafieken te kunnen zien en maken natuurlijk! :)

En de dagen van de draaischijfmeter geteld? Ja, dat zouden de energiebedrijven graag willen ja. Bij mij komt er geen andere meter in. Het is de enige meter waarbij je zeker weet dat je geen administratief gezeur hebt (en in de toekomst niet gaat krijgen!) over de saldering!
Als ik nu 3000 kWh verbruik en bv 2500 opwek betaal ik gewoon 500 kWh.
Met een digitale meter kun je de administratieve strijd aangaan om het kloppend te krijgen en kan er in de nabije toekomst bv minder voor die opgewekte 2500 kWh gerekend worden dan voor de verbruikte 3000 kWh !

En ook met een digitale meter gaat de telling de mist in: het ledje op die meter maakt geen onderscheid tussen verbruik of opgewekte stroom. Hij knippert in beide gevallen even hard.

[ Voor 39% gewijzigd door Simba op 14-03-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:01
@metroman: heel erg bedankt voor de uitgebreide PHP. Nu heb ik het eindelijk werkend, zowel het vullen als de grafiek via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Het zou inderdaad handig zijn als je in de software van Youless kan opgeven of je een dubbel tariefmeter hebt en zo ja wanneer het goedkope tarief geldt. Daardoor zou je de twee variabelen kunnen laten bijhouden "hoog"en "laag" en zou je dus ook tweetariefen kunnen monitoren. Lijkt me toch niet zo moeilijk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-05 09:25

Metroman

Teveel hobby's, teveel tijd.

@counter12 in principe zijn dat vaste tijden van schakelen tussen laag en hoog tarief. Zou je met een query uit de database kunnen halen.
Gaat me op dit moment nog ff de pet te boven, maaruh het komt allemaal weer langzaam terug. ;)

iMac, A1370, DS-412+, Yingli, Kostal, https://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=7287&sid=67244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
volgens mij kunnen de tijdstippen waarop het "goedkope tarief"geldt per netwerkbeheerder afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Gelukkig wisselen de meeste mensen niet zo vaak van netbeheerder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
counter12 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:59:
Ik heb toch wel problemen met de Youless meter. Ik ben het nog aan het uitzoeken, maat het werkt bij mij niet goed.
Zoals ik hierboven al had aangegeven had ik problemen met de Youless. Ik wilde er vorige keer nog niet op in gaan, omdat ik door de leverancier zeer goed werd geholpen en hij van mening was dat, ondanks een strenge kwaliteitscontrole, ik een defect exemplaar had ontvangen, De meter was instabiel en hield na een paar uur op met meten. Ik heb direct een nieuw exemplaar ontvangen, maar ik moet helaas constateren dat dit exemplaar het wel beter doet dan de vorige, maar ook dit exemplaar is instabiel. Regelmatig stopt de meter met registreren en knipper het groene lampje niet bij het passeren van de zwarte markering. (Ik maak gebruik van een analoge meter.) M.i. komt dit door de "gebrekkige" bevestiging d.m.v. klittenband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Simba schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:03:
Gelukkig wisselen de meeste mensen niet zo vaak van netbeheerder ;)
Volgens mij begrijp je het niet helemaal, Doordat niet alle beheerders dezelfde tijdstippen hanteren, moet de maker van een dergelijk apparaat rekening houden met alle voorkomende mogelijkheden. Zoals analoog/digitaal; enkele meter//dubbele meter; tijdstippen waarop voordelig tarief van toepassing is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33
counter12 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:06:
[...]

Zoals ik hierboven al had aangegeven had ik problemen met de Youless. Ik wilde er vorige keer nog niet op in gaan, omdat ik door de leverancier zeer goed werd geholpen en hij van mening was dat, ondanks een strenge kwaliteitscontrole, ik een defect exemplaar had ontvangen, De meter was instabiel en hield na een paar uur op met meten. Ik heb direct een nieuw exemplaar ontvangen, maar ik moet helaas constateren dat dit exemplaar het wel beter doet dan de vorige, maar ook dit exemplaar is instabiel. Regelmatig stopt de meter met registreren en knipper het groene lampje niet bij het passeren van de zwarte markering. (Ik maak gebruik van een analoge meter.) M.i. komt dit door de "gebrekkige" bevestiging d.m.v. klittenband.
Je zou natuurlijk ook zelf kunnen proberen of het met dubbelzijdige tape beter gaat dan met klittenband.

Het was trouwens mooi geweest als het oogje los zat van de logger, net zoals bij de Nuon e-manager. Als ik het goed heb plak je die sensor op de meter. (sensor zit via een draad vast aan de logger) Op deze manier zit hij natuurlijk beter vast wat de betrouwbaarheid weer ten goede komt.

Het grote voordeel van de e-manager is trouwens ook dat hij naast elektriciteit ook gas meet. Ik hoop dat de makers deze functionaliteit ook nog een keer inbouwen in de YouLess. Want dat mis ik eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 09:41
ericplan schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:10:
[...]

Maar het zou wel leuk zijn als we zelf een site konden maken en op dezelfde manier verbinding leggen zoals bij de Bidgely site. Dan heb je als gebruiker geen last met moeilijke dingen in je router, zoals portforwarding.

Dat zou betekenen dat je in de Youless een kleine aanpassing van de firmware nodig hebt en dat je het authenticatiestuk van de Bidgelysite nodig hebt. Utopie of mogelijkheid?
Hoewel de YouLess in eerste instantie bedoeld is als "consumer appliance", willen we wel zoveel mogelijk open koppelingen mogelijk maken. Dat past in onze "baas over eigen data" filosofie. We begrijpen dat het makkelijker is om net als naar Bidgely te kunnen pushen naar je eigen machine ipv de JSON interface te pollen. Waar we nog mee worstelen is hoe we dit op een nette manier kunnen inpassen. De manier waarop e.e.a. nu is ingericht kunnen we bijvoorbeeld niet tijdens runtime de upload locatie wijzigen. Dit zou dan dus al in de firmware moeten staan. Zo zijn er nog wat van dat soort zaken. Maar de wens is duidelijk, we zullen t.z.t. met iets komen. Stay tuned!
...
Het is voor mij nog veel belangrijker dat ook de richting van de draaischijf wordt gemeten en dat de waarden dan als positief of "negatief" getal wordt meegenomen.
...
Komt er een Youless die dat kan?
Met de toename van lokale productie is het een logische volgende stap om daar iets voor te verzinnen. We verzamelen alle wensen, maar zoals gezegd; de LS110 er nog maar net, dus nog niet op de korte termijn in elk geval.
Het zou inderdaad handig zijn als je in de software van Youless kan opgeven of je een dubbel tariefmeter hebt en zo ja wanneer het goedkope tarief geldt. Daardoor zou je de twee variabelen kunnen laten bijhouden "hoog"en "laag" en zou je dus ook tweetariefen kunnen monitoren. Lijkt me toch niet zo moeilijk?!
De reden dat er maar 1 teller is, is dat je hoog/laag rapportages ook achteraf kunt maken uit een log zoals Metroman schreef. Bovendien heb je wellicht verschillen per leverancier, feestdagen waarop ook daltarieven gelden etc. Het is flexibeler om deze logica daarom buiten de YouLess te houden.
Het heeft inderdaad niet met het exemplaar te maken, degene die je had was in orde. Onze conclusie dat het apparaat defect zou zijn beruste op een misverstand in onze communicatie (blijft soms lastig over email).

Wat er aan de hand is, is dat de klittenband altijd een beetje speling houdt en iets kan verschuiven. Bij de meeste draaischijfmeters maakt dat niet uit omdat het reflectiesignaal ook bij kleine variaties goed blijft. We hebben gemerkt dat er ook enkele draaischijfmeters zijn die gevoeliger zijn voor zo'n variatie, die van jou is er waarschijnlijk zo een.

Een andere YouLess gebruiker die ook last had van dezelfde gevoeligheid hebben we een alternatieve kneedlijm bevestigingsmethode gestuurd. Nadat hij dat had toegepast werkte het probleemloos. Dit hebben we gisteren ook naar jou gestuurd. Sinds kort sturen we dit standaard als alternatief mee zodat mensen kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

@counter12 ik begrijp wel dat je graag een functie zou zien in de Youless zelf om dat verschil in tijden in te stellen. Maar als je zelf logt niet onoverkomelijk.

Maar misschien een leuk idee voor de makers in de volgende revisie, aan of uit in de database met een tijd frame die je zelf kunt instellen.

In een SQL query als volgt?

Voor hoog tarief:
code:
1
$sql = "SELECT tijdstip, meting FROM YL_data_minute WHERE EXTRACT(HOUR FROM tijdstip) >= '7' AND EXTRACT(HOUR FROM tijdstip) <= '23' AND WEEKDAY(tijdstip) <=4 ORDER BY 1";

Voor laag tarief:
code:
1
$sql = "SELECT tijdstip, meting FROM YL_data_minute WHERE EXTRACT(HOUR FROM tijdstip) > '23' AND EXTRACT(HOUR FROM tijdstip) < '7' AND WEEKDAY(tijdstip) >= 5 ORDER BY 1";

Missen alleen bij laagtarief nog de feestdagen. Volgens liander, "Feestdagen zijn 1 januari, tweede paasdag, Koninginnedag, Hemelvaartsdag , tweede pinksterdag, eerste kerstdag, tweede kerstdag. "

Daar moet ik nog s op puzzelen.

iMac, A1370, DS-412+, Yingli, Kostal, https://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=7287&sid=67244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricdijk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:06
Kan je ook als volgt doen, hou je het in één query:

SELECT tijdstip,
case when HOUR(tijdstip) >= 7 AND HOUR(tijdstip) <= 23 AND WEEKDAY(tijdstip) <=4 then meting else 0 end hoog,
case when HOUR(tijdstip) >= 7 AND HOUR(tijdstip) <= 23 AND WEEKDAY(tijdstip) <=4 then 0 else meting end laag
FROM YL_data_minute;

of

SELECT date( tijdstip ) datum, sum( CASE WHEN HOUR( tijdstip ) >=7 AND HOUR( tijdstip ) <=23 AND WEEKDAY( tijdstip ) <=4 THEN meting ELSE 0 END ) hoog,
sum( CASE WHEN HOUR( tijdstip ) >=7 AND HOUR( tijdstip ) <=23 AND WEEKDAY( tijdstip ) <=4 THEN 0 ELSE meting END ) laag
FROM YL_data_minute
GROUP BY datum

Live PV Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

ricdijk schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:03:
[...]

Kan je ook als volgt doen, hou je het in één query:
Hogere kunst, maaruh die tweede voor laag niet <=7 en >=23 en >4 ?

Als mijn kennis van die grafieken net zo zou zijn als dit.. was ik al een stuk verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricdijk
Metroman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 23:18:
[...]

Hogere kunst, maaruh die tweede voor laag niet <=7 en >=23 en >4 ?

Als mijn kennis van die grafieken net zo zou zijn als dit.. was ik al een stuk verder :D
De condities zijn in beide gevallen gelijk, door de velden 'meting' en '0' om te draaien wordt het verschil gemaakt tussen hoog en laag.

Ben even gaan zitten voor de feestdagen, leuke uitdaging :) (er moeten nog wel de echte laag verbruik feestdagen ingevuld worden):
Create table YL_feestdagen(datum date, omschrijving varchar(200));
insert into YL_feestdagen values('20120101', 'Nieuwjaarsdag');
insert into YL_feestdagen values('20121231', 'Oudjaarsdag');
insert into YL_feestdagen values('20120430', 'Koninginnedag');

SELECT tijdstip,
CASE WHEN HOUR( tijdstip ) >=7 AND HOUR( tijdstip ) <=23 AND WEEKDAY( tijdstip ) <=4 AND b.omschrijving IS NULL THEN meting ELSE 0 END hoog,
CASE WHEN HOUR( tijdstip ) >=7 AND HOUR( tijdstip ) <=23 AND WEEKDAY( tijdstip ) <=4 AND b.omschrijving IS NULL THEN 0 ELSE meting END laag
FROM YL_data_minute a LEFT OUTER JOIN YL_feestdagen b ON date( a.tijdstip ) = b.datum

(de join op date(tijdstip) is niet zo fraai en er zou een index aangemaakt moeten worden op datum in YL_feestdagen)

Ps. Hoe krijg jij de post zo dat je kan scrollen in de code?

[ Voor 12% gewijzigd door ricdijk op 14-03-2012 23:41 ]

Live PV Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

@ricdijk

code:
1
 [code] [/code]

Zit nu met die code van je in de phpmyadmin, moet nog s ff kijken wat er aan de hand is met mijn database. rare data voor dag 1 in de base.. rest lijkt ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:21
[...]
Zou het misschien zo kunnen zijn dat je schijf te langzaam draait, met als gevolg dat de YouLess de markering niet detecteert? Wat voor draaischijfmeter heb je en hoeveel r/kWh doet hij? :)
Zie ook mijn eerder post/vraag aan jou.
Puch-Maxi schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 20:08:
[...]

Mag ik vragen wat voor meter je hebt? Ik heb zelf namelijk een draaischijfmeter die 75 r/kWh doet. Volgens YouLess zou dit mogelijk niet goed kunnen werken, omdat de schijf te langzaam draait. Zijn er Tweakers met een dergelijke trage meter en een YouLess? :*)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

De data voor 2012, de data voor pinksterdag, hemelvaart en paasdag varieeren per jaar.
Gaat me wat ver om die allemaal er in te kloppen, voor elk jaar ;)

Maar tabelletje staat hier

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Create table YL_feestdagen(datum date, omschrijving varchar(200));
insert into YL_feestdagen values('20120101', 'Nieuwjaarsdag'); 
insert into YL_feestdagen values('20120430', 'Koninginnedag');
insert into YL_feestdagen values('20120409', 'Tweede Paasdag');
insert into YL_feestdagen values('20120517', 'Hemelvaartsdag');
insert into YL_feestdagen values('20120527', 'Tweede Pinksterdag');
insert into YL_feestdagen values('20121225', 'Eerste Kerstdag');
insert into YL_feestdagen values('20121226', 'Tweede Kerstdag');

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
@Metroman:
Je zou natuurlijk ook een tabel kunnen opnemen met alle feestdagen en dan een met een sub-query bepalen of de geselecteerde waarde een feestdag is. Beetje zwaar misschien. Het is natuurlijk ook mogelijk om je PHP script bij het inserten een bool te laten setten die aangeeft of de waar in piek/dal valt. Dat is veel lichter, omdat je een inset maar 1x per waarde doet en reads doe je waarschijnlijk heel vaak voor iedere waarde en in bulk terwijl inserts meestal maar 1 per keer zijn, waardoor de load ook gespreid is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterB
  • Laatst online: 20:24

WouterB

3680 Wp

Ik heb ooit (in Postgress) een functie gemaakt die de feestdagen die afhangen van Pasen berekend. Hierop gebaseerd kun je ongetwijfeld wel een functie voor MySQL van maken; wellicht zo dat je een datum ingeeft en dat de functie True of False teruggeeft bij een feestdag.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
-- Deze functie berekend op welke dag in een opgegeven jaar paaszondag valt
-- en geeft deze datum, verschoven met ival dagen terug.
-- -2 geeft dus goede vrijdag, 1 geeft 2e paasdag.

create or replace function calculate_easter_holiday(year text, ival integer)
RETURNS date --the date of easter sunday, offset bij ival days 
AS
$BODY$
/*
 Based ON http://www.assa.org.au/edm.html#Computer
EASTER DATE CALCULATION FOR YEARS 1583 TO 4099

y is a 4 digit year 1583 to 4099
d returns the day of the month of Easter
m returns the month of Easter

Easter Sunday is the Sunday following the Paschal Full Moon
(PFM) date for the year

This algorithm is an arithmetic interpretation of the 3 step
Easter Dating Method developed by Ron Mallen 1985, as a vast
improvement on the method described in the Common Prayer Book

Because this algorithm is a direct translation of the
official tables, it can be easily proved to be 100% correct
 This algorithm derives values by sequential inter-dependent
calculations, so ... DO NOT MODIFY THE ORDER OF CALCULATIONS!

All variables are integer data types

It's free!  Please do not modify code or comments!
==========================================================*/

declare 
FirstDig    integer; --intermediate 
Remain19    integer; --intermediate 
temp        integer; --intermediate 
tA      integer; --table A to E results
tB      integer; --table A to E results
tC      integer; --table A to E results
tD      integer; --table A to E results
tE          integer; --table A to E results

-- Extra variables for in/output and to calculate offset date

y               integer := year::INTEGER; --Year
i       integer := coalesce(ival, 0); --interval
d               integer; --Day
m               integer; --month
return_date date; --Offset date
return_text     character varying (4); --return variable

BEGIN
   FirstDig := y / 100 ;           --first 2 digits of year
   Remain19 := y % 19;             --remainder of year / 19

-- calculate PFM date
   temp := (FirstDig - 15) / 2 + 202 - 11 * Remain19;

temp := CASE WHEN FirstDig IN (21, 24, 25, 27,28,29,30,31, 32, 34, 35, 38)
        THEN temp - 1
        WHEN FirstDig IN (33, 36, 37, 39, 40)
        THEN temp - 2
        ELSE temp
        END;

temp := temp % 30;

tA := temp + 21;
   If temp = 29 Then tA := tA - 1; END IF;
   If (temp = 28 And Remain19 > 10) Then tA := tA - 1; END IF;

--find the next Sunday
   tB := (tA - 19) % 7;

tC := (40 - FirstDig) % 4;
   If tC = 3 Then tC := tC + 1; END IF;
   If tC > 1 Then tC := tC + 1; END IF;

temp := y % 100;
   tD := (temp + temp / 4) % 7;

tE := ((20 - tB - tC - tD) % 7) + 1;

d := tA + tE;

--return the date
   If d > 31 Then
      d := d - 31;
      m := 4;
   Else
      m := 3;
   End If;

return_date := to_date(year||lpad(m::text,2,'0')||lpad(d::text,2,'0'),'YYYYMMDD') + i * interval '1 day';

RETURN return_date;

END;
$BODY$
LANGUAGE 'plpgsql' VOLATILE
COST 100;

Quatt in hoekhuis (130m2) met radiatoren, 3680Wp PV zie https://ei.tigoenergy.com/p/wouterb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51
M.i. komt dit door de "gebrekkige" bevestiging d.m.v. klittenband.
Die is inderdaad op z'n subtielst uitgedrukt "gebrekkig". De Youless zelf is al vrij groot/zwaar (zeker in vergelijking met de meetunit van de Wattcher) en daarbij komt dan nog de voedingskabel en netwerkabel, dat heeft veel impact op de stabiliteit van de montage.

Ik heb een metertje 3M Dual Lock "klitteband" in de bestelling, dat is hetzelfde spul als wat de Wattcher ook gebruikt, dat is veel stabieler dan de ouderwetse haakjes/pluisjes klitteband. Dat is met kunststof nopjes die echt in elkaar klikken, zit supervast maar is net zo gemakkelijk los te krijgen als conventionele klittenband.

Als ik het spul binnenheb ga ik experimenteren of ik de Wattcher+Youless gestapeld kan krijgen en zal ik een update posten over m'n bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Puch-Maxi schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:23:
[...]

Zou het misschien zo kunnen zijn dat je schijf te langzaam draait, met als gevolg dat de YouLess de markering niet detecteert? Wat voor draaischijfmeter heb je en hoeveel r/kWh doet hij? :)
Zie ook mijn eerder post/vraag aan jou.

[...]
Ik heb een ferraris meter met daarop C=375. Deze meter wordt in de handleiding van Youless ook als voorbeeld gebruikt. Dus dit lijkt me niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:55
catchingfire schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:59:
[...]

Die is inderdaad op z'n subtielst uitgedrukt "gebrekkig". De Youless zelf is al vrij groot/zwaar (zeker in vergelijking met de meetunit van de Wattcher) en daarbij komt dan nog de voedingskabel en netwerkabel, dat heeft veel impact op de stabiliteit van de montage.

Ik heb een metertje 3M Dual Lock "klitteband" in de bestelling, dat is hetzelfde spul als wat de Wattcher ook gebruikt, dat is veel stabieler dan de ouderwetse haakjes/pluisjes klitteband. Dat is met kunststof nopjes die echt in elkaar klikken, zit supervast maar is net zo gemakkelijk los te krijgen als conventionele klittenband.

Als ik het spul binnenheb ga ik experimenteren of ik de Wattcher+Youless gestapeld kan krijgen en zal ik een update posten over m'n bevindingen.
Komt me bekend voor, ik heb ook al een keer een gat in m'n data gehad door de zwakte van het klittenband. Denk dat ik maar dubbelzijdige tape ofzo ga gebruiken.

Overigens een ander verhaal, ik heb een interfaceje gemaakt in in php waar ik het al eerder over had (-LA- in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter").

Deze heb ik een beetje opgeleukt en uitgebreid. Er is nu de mogelijkheid om "live", je energieverbruik in te zien en per dag, week en maand. Indien er interesse is wil ik de code wel delen. ;)

Voor de dag en week weergave is er overigens wel een cronjob vereist.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:17

Bozevkwa

The Falcons have landed

-LA- schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Overigens een ander verhaal, ik heb een interfaceje gemaakt in in php waar ik het al eerder over had (-LA- in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter").

Deze heb ik een beetje opgeleukt en uitgebreid. Er is nu de mogelijkheid om "live", je energieverbruik in te zien en per dag, week en maand. Indien er interesse is wil ik de code wel delen. ;)

Graag. Ik verwacht mij Youless vandaag en kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan.
Ook hoe je je cronjob hebt ingericht heeft mijn interesse (met name de frequentie).

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

@WouterB bedankt, heeft me aangezet tot een zoektocht om het wiel niet opnieuw uit te vinden

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php
// /////////////////////////////////////////////////////
// based on script of py dot lebecq at gmail dot com
///////////////////////////////////////////////////////
// het jaar van de berekening het huidige jaar
// misschien handig om later nog te kunnen veranderen in call
// vanuit ander script.

$jaar = intval(date('Y')); 

//////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Feestdagen script in het kader van de hoog laag energie berekening
/////////////////////////////////////////////////////////////////////
$pasen = easter_date($jaar);    // Datum pasen dit jaar
$paasdag = date('j', $pasen);   // Dag van pasen
$paasmaand = date('n', $pasen); // Maand van pasen
$paasjaar = date('Y', $pasen);  // Het jaar

// Dagen die varieren op de paasdag
$tweedepaas = mktime(0, 0, 0, $paasmaand, $paasdag + 1, $paasjaar);   // ivm 2e paasdag is low
$hemelvaart = mktime(0, 0, 0, $paasmaand, $paasdag + 39, $paasjaar);
$pinksteren = mktime(0, 0, 0, $paasmaand, $paasdag + 49, $paasjaar);  // 2e pinksterdag

// Vaste dagen (wat lang uit voor uniforme benadering, begin dag)
$nieuwjaar = mktime(0, 0, 0, 1, 1, $jaar);
$koninginnedag = mktime(0, 0, 0, 4, 30, $jaar);
$eerstekerst = mktime(0, 0, 0, 12, 25, $jaar);
$tweedekerst = mktime(0, 0, 0, 12, 26, $jaar);

$laagdagen = array($tweedepaas, $hemelvaart, $pinksteren, $nieuwjaar, $koninginnedag, $eerstekerst, $tweedekerst);

sort($laagdagen);
return $laagdagen;

//////////// bewijs stukje
//echo "<pre>";
//echo "Tweede paasdag: ", date("d-M-Y", $tweedepaas), '<br />';
//echo "Hemelvaart: ", date("d-M-Y", $hemelvaart), '<br />';
//echo "Tweede Pinksterdag: ", date("d-M-Y", $pinksteren);
//echo "<pre>";

?>

[ Voor 0% gewijzigd door Metroman op 15-03-2012 15:31 . Reden: type foutje in code ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:12
[...]

Komt me bekend voor, ik heb ook al een keer een gat in m'n data gehad door de zwakte van het klittenband. Denk dat ik maar dubbelzijdige tape ofzo ga gebruiken.

zeker intresse aangezien ik nu amper een 8 uurs schema krijg :(

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

[...]

ik heb ook wel interesse

[ Voor 66% gewijzigd door thalantis op 15-03-2012 15:33 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Bozevkwa schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:36:
[...]

Graag. Ik verwacht mij Youless vandaag en kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan.
Ook hoe je je cronjob hebt ingericht heeft mijn interesse (met name de frequentie).
Ik heb ook wel interesse en indien ook nog uitleg over cronjob zou helemaal mooi zijn. Vooral voor de cronjob op de Synology Nas. Ik ben er al mee aan het stoeien geweest, naar dat lukt nog niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricdijk
counter12 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:44:
[...]

Ik heb ook wel interesse en indien ook nog uitleg over cronjob zou helemaal mooi zijn. Vooral voor de cronjob op de Synology Nas. Ik ben er al mee aan het stoeien geweest, naar dat lukt nog niet erg.
Als het via je website wel goed gaat, maar via de cron niet, kan je in de functie 'wget' gebruiken. Dan roept de cron het via de website aan, staan je instellingen zeker goed.

Aanroepen als: 'wget http://192.168.1.xxx/xxxxxx.php -o/dev/null -O/dev/null'

Hoe de crontab werkt, is goed te vinden op internet (bijvoorbeeld: Wikipedia: Cronjob). Voor synlogy kan je de cron aanpassen door het bestand /etc/crontab en/of /etc.defaults/crontab te editen (de eerste is leeg na een restart, de tweede niet, maar daar geen fouten in maken) .

[ Voor 22% gewijzigd door ricdijk op 15-03-2012 18:13 ]

Live PV Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

counter12 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 17:44:
[...]
uitleg over cronjob zou helemaal mooi zijn. Vooral voor de cronjob op de Synology Nas. Ik ben er al mee aan het stoeien geweest, naar dat lukt nog niet erg.
code:
1
2
#minute hour    mday    month   wday    who command
*/25 * * * * root /usr/syno/bin/php /volume1/web/monitor/cronjob.php

'*/25' deze cron loopt elke 25 minuten.
'root' is de user met rechten waaronder het script loopt.
'/usr/syno/bin/php' is waar het php programma op de synology zit
'/volume1/web/monitor/cronjob.php' is de folder waar ik bijvoorbeeld het php scriptje heb staan.

makkelijkste te editen door Merty's config file editor als package te installeren.

*edit* vergeten te zeggen dat de cronjob wel opnieuw opgestart moet worden voordat het actief wordt op de synology, een restart van de machine zou het moeten doen. Of via ssh login:

code:
1
2
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh stop 
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh start

[ Voor 15% gewijzigd door Metroman op 15-03-2012 23:48 . Reden: toevoeging cronjob restart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricdijk
Voor degene die een live meter van het verbruik aan hun website willen toevoegen, wordt elke 5 seconden geupdate.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14042594/Youless.jpg

'Youless.html':
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
<!--////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// Gauge meter for Youless - by ricdijk
//
// parameters:
// w - width of gauge(default 330)
// h - height of gauge(default 330)
// i - interval to poll Youless (seconds, default 5)
//
// designed to run as gadget in iframe, eg:
// '<iframe scrolling=no align=center frameborder=0 src="Youless.html?h=110&w=110&i=3" height=120 width=148></iframe>'
// 
// Needs the page 'youless.php' to connect to Youless
// (because of Cross-Origin Resource Sharing (CORS))
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////-->
<head>
    <script type='text/javascript' src='https://www.google.com/jsapi'></script>
    <script type=text/javascript>
    google.load('visualization', '1', {packages:['gauge']});
    var richdGauge;
    var gaugeData;
    var gaugeOptions;

function richdGup( name )
    {
    name = name.replace(/[\[]/,"\\\[").replace(/[\]]/,"\\\]");
    var regexS = "[\\?&]"+name+"=([^&#]*)";
    var regex = new RegExp( regexS );
    var results = regex.exec( window.location.href );
    if( results == null )
        return "";
    else
        return results[1];
    }

function richdInit()
    {
        gaugeData = new google.visualization.DataTable();
        gaugeData.addColumn('string', 'Label');
        gaugeData.addColumn('number', 'Value');
        gaugeData.addRows([ 
            ['Youless', 0]
        ]);
        var w=richdGup('w');
        if (w=="") w=330;
        var h=richdGup('h');
        if (h=="") h=330;
        gaugeOptions = {
            width: w, height: h,
            redFrom: 4000, redTo: 7500,
            yellowFrom: 2500, yellowTo: 4000,
            greenFrom: 0, greenTo:300,
            minorTicks: 5,
            max: 7500,
            majorTicks: ['0', , , , , '7500'],
            animation:{ duration: 2500, easing: 'inAndOut'} 
        };

richdGauge=new google.visualization.Gauge(document.getElementById('richdDisplay'));
        richdGauge.draw(gaugeData, gaugeOptions);
    }

function richdChange(v) {
        gaugeData.setValue(0, 1, v);
        richdGauge.draw(gaugeData, gaugeOptions);
    }

function richdRefresh()
    {
        if (window.XMLHttpRequest)
        {// code for IE7+, Firefox, Chrome, Opera, Safari
            xmlhttp=new XMLHttpRequest();
        }
        else
            {// code for IE6, IE5
            xmlhttp=new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
        }
        xmlhttp.onreadystatechange=function()
        {
            if (xmlhttp.readyState==4 && xmlhttp.status==200)
            {
                temp=xmlhttp.responseText;
                start=temp.search('"pwr"')+6;
                end=temp.search(',"lvl"');
                richdChange(parseInt(temp.substring(start, end)));
                var i=richdGup('i');
                if (i=="") i=5000; else i*=1000;
                setTimeout("richdRefresh();", i);
            }
        }
        xmlhttp.open("GET","Youless.php",true);
        xmlhttp.send();
    }

function richd_init()
    {
        richdInit();
        richdRefresh();
    }
</script>
</head>

<body onload=richd_init();>
    <div style="display: none" id="richdHidden"></div>
    <div id="richdDisplay"></div>
</body>

Heeft voor een doorverwijzing de pagina 'Youless.php' nodig:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
//a proxy page because of Cross-Origin Resource Sharing (CORS)
$url="http://x.x.x.x/a?f=j";
$handle=fopen($url, "r");
$richd=fread($handle, 1000000);
fclose ($handle);
echo "$richd";
?>

[ Voor 1% gewijzigd door ricdijk op 15-03-2012 19:44 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Live PV Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Voor de geïnteresseerde, hierbij de code zoals het er nu voor staat. Ik ben nog wel van plan om het uit te breiden maar het werkt al prima en geeft al aardig wat inzicht.

De code is hier te vinden: http://code.magicmonkey.nl/youless/ hier is ook (iets) meer info te vincen.
Direct downloaden kan ook: http://code.magicmonkey.nl/youless/get/v1.0.1.zip

Paar screenshots:

Live
Afbeeldingslocatie: http://www.magicmonkey.nl/youless/live_small.jpg

Dag
Afbeeldingslocatie: http://www.magicmonkey.nl/youless/day_small.jpg

Week
Afbeeldingslocatie: http://www.magicmonkey.nl/youless/week_small.jpg

In principe is het een kwestie van de sql code in een database importeren, 'settings.inc.php.example' aanpassen en hernoemen naar 'settings.inc.php'. Vervolgens een cronjob aanmaken die om het uur 'cronjob.php' draait.

Cronjob:
code:
1
0 * * * * /path/to/cronjob.php

Default username/password is admin/admin

Have fun, en suggesties zijn altijd welkom ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -LA- op 16-03-2012 18:37 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-LA- schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:20:
Voor de geïnteresseerde, hierbij de code zoals het er nu voor staat. Ik ben nog wel van plan om het uit te breiden maar het werkt al prima en geeft al aardig wat inzicht.

De code is hier te vinden: http://code.magicmonkey.nl/youless/ hier is ook (iets) meer info te vincen.
Direct downloaden kan ook: http://code.magicmonkey.nl/youless/get/v1.0.0.zip

Paar screenshots:

Live
[afbeelding]

Dag
[afbeelding]

Week
[afbeelding]

In principe is het een kwestie van de sql code in een database importeren, settings.php aanpassen en een cronjob aanmaken die om het uur cronjob.php draait. Default username/password is admin/admin

Mooi werk! Ziet er goed uit. Wil ook aan de slag maar heb even geen tijd :-(

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricdijk
De code ziet er fraai uit (kan ik nog een hoop van leren, classes in php)

Live PV Data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47
Zo, mijn Youless is ook binnen.
Actueel verbruik: 910Watt.

Zo maar eens bezig met bovenstaand script. :)

/Edit: Mijn cronjob wordt niet uitgevoerd (zal wel fout aan mijn kant zijn), en hij zegt als je niet ingelogd bent dat hij geen header-informatie nog een keer kan versturen.

Morgen maar verder.

[ Voor 48% gewijzigd door Pino112 op 15-03-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
@-LA- Erg fraai!

@ricdijk Coole web widget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

@-LA- heel mooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:12

Direct downloaden kan ook: http://code.magicmonkey.nl/youless/get/v1.0.0.zip

Paar screenshots:

Live
[afbeelding]

Dag
[afbeelding]

Week
[afbeelding]

In principe is het een kwestie van de sql code in een database importeren, 'settings.inc.php.example' aanpassen en hernoemen naar 'settings.inc.php'. Vervolgens een cronjob aanmaken die om het uur 'cronjob.php' draait.

Cronjob:
code:
1

-LA-

werkt dit ook als je al het sql cronjob gebruikt van ricdijk ? anders mis ik natuurlijk een hele boel data...

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

AjDuLion schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:28:
[...]
werkt dit ook als je al het sql cronjob gebruikt van ricdijk ? anders mis ik natuurlijk een hele boel data...
De opslag in de database, is voor beide verschillend. Dus het directe antwoord is nee.

*ik denk dat een echte programmeur (ik niet dus) daar wel heel snel een sql oplossing voor kan schrijven*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Metroman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:39:
[...]

code:
1
2

'/volume1/web/monitor/cronjob.php' is de folder waar ik bijvoorbeeld het php scriptje heb staan.

makkelijkste te editen door Merty's config file editor als package te installeren.

*edit* vergeten te zeggen dat de cronjob wel opnieuw opgestart moet worden voordat het actief wordt op de synology, een restart van de machine zou het moeten doen. Of via ssh login:

code:
1
2
Bedankt. dit is precies wat ik nodig had. Ik kon namelijk het juiste pad niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Metroman schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:39:
[...]

code:
1
2

code:
1
2
vraag: klopt het dat in het pad (/usr/syno/bin/php /volume1/web/monitor/cronjob.php) een spatie zit tussen php en volume1 ?
kan je zien of de cronjob draait? Ik heb namelijk de NAS maar opnieuw opgestart, omdat ik de cronjob via start en stop niet voor elkaar krijg. ik probeerde dit via Putty voor elkaar te krijgen. Of is er nog een andere manier. Ik zie namelijk niet dat de data na 25 minuten wordt ingelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozevkwa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:17

Bozevkwa

The Falcons have landed

Dank voor alle code! :)
Mijn Youless kwam vandaag eindelijk binnen en draait nu 15 minuten. In het weekend maar eens kijken wat ik aan scripts en jobs op mijn NAS kan zetten voor de nodige logging.

Overigens gelijk een vraagje: iemand een idee hoe de Youless omgaat met de overgang van winter naar zomertijd? Slaat hij de dubbele twee tot drie uur twee keer op of overschrijft hij die? Of doet ie het nog anders (omdat de klok niet op dat tijdstip bijwerkt)?

"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Kan iemand me helpen met het instellen van de cronjob van het script van -LA-?

Hij wordt wel uitgevoerd, maar ik krijg deze foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Warning: array_merge(): Argument #1 is not an array in /home/xxx/domains/xxxx.nl/public_html/youless/request.class.php on line 78

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/xxx/domains/xxxx.nl/public_html/youless/request.class.php on line 80

Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/xxx/domains/xxxx.nl/public_html/youless/request.class.php on line 89

Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/xxx/domains/xxxx.nl/public_html/youless/cronjob.php on line 11
SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1048 Column 'time' cannot be null

De database wordt dus niet gevuld. Hoe kan ik de tijd wel invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

@counter12 standaard logt de syno de cronjob niet. Dus moeilijk te zien of het goed gaat behalve dan misschien kijken via package phpmyadmin of de database gevuld word.

er staat inderdaad een spatie tussen de twee paden.

Om te loggen zul je via ssh een aantal aanpassingen moeten doen, zie <hier>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Pino112 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:36:
Kan iemand me helpen met het instellen van de cronjob van het script van -LA-?

Hij wordt wel uitgevoerd, maar ik krijg deze foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Warning: array_merge(): Argument #1 is not an array in /home/xxx/domains/xxxx.nl/public_html/youless/request.class.php on line 78

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/xxx/domains/xxxx.nl/public_html/youless/request.class.php on line 80

Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/xxx/domains/xxxx.nl/public_html/youless/request.class.php on line 89

Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/xxx/domains/xxxx.nl/public_html/youless/cronjob.php on line 11
SQLSTATE[23000]: Integrity constraint violation: 1048 Column 'time' cannot be null

De database wordt dus niet gevuld. Hoe kan ik de tijd wel invullen?
Heb je het ip van je Youless wel goed ingesteld? In principe hoor je zonder cronjob al het "live" en "maand" verbruik moeten kunnen zien indien je connectie kan krijgen met je Youless. In principe is alleen de dag en weekweergave afhankelijk van de cronjob.

Het ontbreekt momenteel nog een beetje aan feedback indien dingen niet goed ingesteld zijn. ;)
Bozevkwa schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:29:
Dank voor alle code! :)
Mijn Youless kwam vandaag eindelijk binnen en draait nu 15 minuten. In het weekend maar eens kijken wat ik aan scripts en jobs op mijn NAS kan zetten voor de nodige logging.

Overigens gelijk een vraagje: iemand een idee hoe de Youless omgaat met de overgang van winter naar zomertijd? Slaat hij de dubbele twee tot drie uur twee keer op of overschrijft hij die? Of doet ie het nog anders (omdat de klok niet op dat tijdstip bijwerkt)?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik denk dat we het antwoord snel weten ;)

[ Voor 26% gewijzigd door -LA- op 17-03-2012 13:48 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
-LA- schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:41:
[...]

Heb je het ip van je Youless wel goed ingesteld? In principe hoor je zonder cronjob al het "live" en "maand" verbruik moeten kunnen zien indien je connectie kan krijgen met je Youless. In principe is alleen de dag en weekweergave afhankelijk van de cronjob.

Het ontbreekt momenteel nog een beetje aan feedback indien dingen niet goed ingesteld zijn. ;)

[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik denk dat we het antwoord snel weten ;)
Ik heb het ip-adres geportforward naar mijn publieke ip, dus nu werkt wel. Alsnog en weer bedankt. Ziet er super uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Ik heb zojuist het klittenband van de Youless verwijderd en vervangen door kneedlijm. Nu maar hopen dat de Youless nu wel goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik vind het wel erg gaaf dit allemaal te lezen en wat jullie hebben gemaakt! Ik heb zelf ook een Youless en een synology nas, maar...mijn nas gaat 's nachts uit ivm stroombesparing.
Zou dat een issue kunnen zijn met jullie scripts of pulled het script dat 's ochtends de youless leeg?

* Tallguy heeft dit topic gebookmarked :)

Kuddo's voor jullie scriptkennis!

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53

franssie

Save the albatross

counter12 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:58:
Ik heb zojuist het klittenband van de Youless verwijderd en vervangen door kneedlijm. Nu maar hopen dat de Youless nu wel goed blijft werken.
Gewoon uit interesse - kneedlijm, wat is dat? Ik ken wel kneedpasta maar dat is epoxy en dat daat dus never nooit meer los? Als kneedlijm iets anders is wil ik het graag weten, mijn meterkast is een schuur met een raam of twee dus nogal variërende licht omstandigheden, en hoewel ik de youless al wel binnen heb, heb ik 'm nog niet gemonteerd (zijn bezig met de dd-wrt versie voor een router die ik gekocht heb om internet in de meterkast/schuur te krijgen via wifi - en ik moet er nog 5V uit ziet te schoreven, 1 extra maar nodeloze voeding is al genoeg). Alternatief is om er een lijmklem op te zetten en er een gordijntje om te hangen ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Bij deze kan ik jullie ten zeerste 3M Dual Lock aanbevelen. Wellicht wat duurder dan de conventionele klitteband maar het zit VEEL steviger. Tordering is veel minder, maar nog wel erg gemakkelijk los te maken.

Het is me nu ook gelukt om de Youless en Wattcher te stacken :)

De Wattcher triggert op de LED van de Youless. Wat ik wel niet echt fijn vind is dat ik het onderste telwerk van de meter niet echt meer kan aflezen zonder de constructie eraf te halen. En even eraf en weer erop is er niet bij, dat is bij een draaischijfmeter toch een heel geklooi.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1819416/20120317_110656_TZ5_P1020214.small.jpg

Ze zijn het over het algemeen redelijk eens over het verbruik:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1819416/20120317_152912_TZ5_P1020216.small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouLess
Bozevkwa schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 19:29:
...
De Youless synced uurlijks de tijd met de youless.nl server. Dit gebeurt niet op een absoluut tijdstip, maar willekeurig (om pieken te voorkomen). De tijd wordt in UTC doorgezet en een zomertijd vlag (DST). De YouLess gaat uit van de CET tijdzone (+1).

De YouLess maakt dus niet exact tijdens de overgang naar zomertijd een sprong, maar ergens in de eerste uur van de zomertijd. De tijdstempels van de round-robin gecache-te minuutwaarden schuiven mee na de sprong.

Als je 02:xx tijdstempels van in de overgangsperiode negeert zou het moeten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Kan iemand mij verder helpen zodat er uiteindelijk een soort WIKI kan ontstaan hiervoor?

Ik heb ondertussen het volgende:

1. Youless aansluiten en IP adres dat de Youless krijgt onthouden
2. In Synology NAS het phpMyAdmin installeren

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b6wMgHtDFxsoUWZr4lVwaqy4/thumb.jpg

en starten (default username=root zonder wachtwoord). Ik maak een 'Youless' database aan
(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pgh6tMzqne8dYZJZfm3DzWD4/thumb.jpg

3. WebStation activeren in de Synology en een virtuele host aanmaken met de naam 'Monitoring'
(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PNlZzIAzUbbpxJdsUYkHLv5J/thumb.jpg

4. PHP instellen op de Synology:
(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZQfKc33Z0pjYqveiFVqJZ8Ep/thumb.jpg

5. Daarna de files (php scripts) uploaden naar je WEB\ folder op je Synology

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CIRhC07sCE9QLxcHS4QIiNsO/thumb.jpg

6. Na het aanpassen van het script "settings.inc.php.example" zodat je eigen gegevens erin staan deze importeren in phpAdmin zodat het de databases kan aanmaken
(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j5G1NSaSy5tNCeoFOJySlSOU/thumb.jpg

7. Het resultaat van de import
(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ocxe3DySip7XrCF2wR5AtTaX/thumb.jpg

Maar dan...hoe krijg je de scripts van Metroman of van --LA-- erin?

[ Voor 23% gewijzigd door Tallguy op 19-03-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Tallguy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:30:
Kan iemand mij verder helpen zodat er uiteindelijk een soort WIKI kan ontstaan hiervoor?

(klikbaar)
[afbeelding]

en starten (default username=root zonder wachtwoord). Ik maak een 'Youless' database aan
(klikbaar)
[afbeelding]

3. WebStation activeren in de Synology en een virtuele host aanmaken met de naam 'Monitoring'
(klikbaar)
[afbeelding]

(klikbaar)
[afbeelding]

Je bent goed op weg ;)

Je synology heeft nu een shared folder aangemaakt genaamd "web" (heb het zelf namelijk ook op een synology draaien). De kennis van virtual hosts ontbreekt mij een beetje maar normaal gesproken maak je een map in je "web" folder, bijvoorbeeld "monitoring" en daarin plaats je het script.

In mijn geval pas je dan "settings.inc.php.example" aan en hernoem je deze naar "settings.inc.php". Hoe je een cronjob moet toevoegen (ook voor synology) staat ook ergens in dit topic vermeld.

De benodigde tabellen kan je aanmaken door "database.sql" te importeren met phpmyadmin

Nog een kleine tip, zet een wachtwoord op je root toegang van de database ;) (indien je dat nog niet gedaan had)

Ik kan er momenteel niet echt in detail erop ingaan maar hopelijk heb je er iets aan.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

Tallguy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:30:

(klikbaar)
[afbeelding]

(klikbaar)
[afbeelding]

(klikbaar)
[afbeelding]

(klikbaar)
[afbeelding]

op de syno box 'file station' opstarten, bestandjes kopieeren van je harddrive naar de Monitoren folder met dat programma. ( of een ft toegang regelen op de monitoren folder en het er heen ftp'en.)

Niet vergeten de folder benaming aan te passen in de cron job. (monitoren ipv monitor)
Denk dat je misschien ook even de database naam moet aanpassen in php bestandjes naar 'Youless' want ik zie dat je het met een hoofdletter hebt geschreven en dat zou wel eens uit kunnen maken voor de toegang vh script in de mysql database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12

Direct downloaden kan ook: http://code.magicmonkey.nl/youless/get/v1.0.1.zip

Paar screenshots:

Live
[afbeelding]

Dag
[afbeelding]

Week
[afbeelding]

Cronjob:
code:
1

Ik krijg als ik de webpagina opstart via index een login scherm, volgens de gebruiksaanwijzing moet hier admin/admin gekozen worden, echter dan volgt de volgende foutmelding:
Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_USE_BUFFERED_QUERY' in /volume1/web/monitor/database.class.php on line 14

[ Voor 8% gewijzigd door counter12 op 19-03-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
counter12 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:09:
[...]

Ik krijg als ik de webpagina opstart via index een login scherm, volgens de gebruiksaanwijzing moet hier admin/admin gekozen worden, echter dan volgt de volgende foutmelding:
Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_USE_BUFFERED_QUERY' in /volume1/web/monitor/database.class.php on line 14
Is de PHP extensie PDO mysql beschikbaar op je server?

Edit: Uit eerdere posts maak ik op dat je een synology hebt, in dat geval log in, open control panel -> web services -> php settings -> select php extension -> kijk of pdo_mysql aangevinkt staat (zo nee, vink aan ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door -LA- op 19-03-2012 15:50 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
-LA- schreef op maandag 19 maart 2012 @ 15:46:
[...]

Is de PHP extensie PDO mysql beschikbaar op je server?

Edit: Uit eerdere posts maak ik op dat je een synology hebt, in dat geval log in, open control panel -> web services -> php settings -> select php extension -> kijk of pdo_mysql aangevinkt staat (zo nee, vink aan ;) )
Dat was het inderdaad. Ik krijg nu de webpagina te zien. Nu nog de data, want de database-tabel blijft leeg.
Kan je die tabel ook buiten de crond om vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

manueel het script voor de cronjob aanroepen. via de webbrowser wel elk uur op refresh duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Metroman schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:05:
manueel het script voor de cronjob aanroepen. via de webbrowser wel elk uur op refresh duwen ;)
Dat zou je denken he. Maar dat had ik al geprobeerd en levert de volgende melding op:

#!/usr/bin/php No direct access allowed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
counter12 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:40:
[...]

Dat zou je denken he. Maar dat had ik al geprobeerd en levert de volgende melding op:

#!/usr/bin/php No direct access allowed!
Dat komt omdat ik dat heb afgevangen ;)

Anders zou iedereen van buitenaf namelijk cronjob.php kunnen aanroepen (waardoor je dus een 'corrupte' database krijgt). Nu kan het alleen door de commandline/cron worden aangeroepen.

Als je het toch manueel wilt doen moet je de 'if statement' er gewoon uitslopen ;) maar ik raadt je toch een cronjob aan.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Ik wil het ook via de cronjob, maar de tabel wordt niet gevuld en ik vraag me af waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
counter12 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:49:
Ik wil het ook via de cronjob, maar de tabel wordt niet gevuld en ik vraag me af waarom.
Als je inlogt, werkt live en maandweergave wel? Zo nee dan is er iets mis met de connectie naar je youless, ip checken in settings.inc.php.

Hoe heb je nu je cronjob ingesteld? En wordt je database wel gevuld als je via SSH cronjob.php aanroept?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

@counter12
De cronjob statement moet in het bestand crontab-defaults

want als je hem in crontab stopt, wordt hij weer vervangen door crontab-defaults na herstart van de syno-box.
en moet je dus elke keer de crontab stoppen en starten via de terminal.

http://www.mertymade.com/syno/ om de config file editor te installen, maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

Q-bone

Dusss...

Zeer leuk apparaat, kan iemand mij echter vertellen wat deze koste? want dit staat niet op de website. Zijn er ook alternatieven?

[ Voor 11% gewijzigd door Q-bone op 19-03-2012 19:00 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:32
Q-bone schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:00:
Zeer leuk apparaat, kan iemand mij echter vertellen wat deze koste? want dit staat niet op de website. Zijn er ook alternatieven?
Ik heb mazzol gehad. Tot op vorige week was ze nog aanwezig op de website en leverbaar. Ik heb de mijne zaterdag ontvangen en heb er net geen 85 euro voor betaald (inc verzendkosten).

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Q-bone schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:00:
79 eur geloof ik. Zie idd dat de winkel nu leeg is,nieuwe batch is onderweg.

Alternatieven zijn erg beperkt, eigenlijk niet. Alle alternatieven hebben een verplichte binding met een stuk software, terwijl bij de Youless Bridgely een optie is, maar niet verplicht. En omdat ie ook 'raw'data kan uitspugen kun je zelf ook eromheen tweaken en scripten.

Je kan 'm wel 'namaken', met een Arduino oid kun je hetzelfde doen (En de Youless is eigenlijk als je goed kijkt een Arduino+Ethernet op 1 printje, vergelijk maar de atmel + ethernet chips....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

Q-bone

Dusss...

Dan ontgaat mij is, is dit niet precies hetzelfde?
http://www.ebay.co.uk/itm...nt_ET&hash=item4163a59817

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
-LA- schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:53:
[...]

Als je inlogt, werkt live en maandweergave wel? Zo nee dan is er iets mis met de connectie naar je youless, ip checken in settings.inc.php.

Hoe heb je nu je cronjob ingesteld? En wordt je database wel gevuld als je via SSH cronjob.php aanroept?
Live en maandweergave werkt niet. Ik heb alle instellingen al een paar keer nagelopen, aangezien ik ook denk dat daar het probleem zit. Maar het voorbeeld van Metroman werkt wel.

De instellingen in het settings.inc.php betand zijn als volgt:
<?php // Rename to settings.inc.php
// DB Settings
define('DB_HOST', 'localhost');
define('DB_NAME', 'youless');
define('DB_USER', 'root');
define('DB_PASS', 'wachtwoordroot');

// YouLess settings
define('YL_ADDRESS', '192.168.1.47');
?>

Hoe start ik cronjob via SSH (welke opdracht ?) (ik maak gebruik van putty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Metroman schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:53:
@counter12
De cronjob statement moet in het bestand crontab-defaults

want als je hem in crontab stopt, wordt hij weer vervangen door crontab-defaults na herstart van de syno-box.
en moet je dus elke keer de crontab stoppen en starten via de terminal.

http://www.mertymade.com/syno/ om de config file editor te installen, maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt.
daar staat het ook. Ik maak al gebruik van de config file editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
counter12 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:19:
[...]

Live en maandweergave werkt niet. Ik heb alle instellingen al een paar keer nagelopen, aangezien ik ook denk dat daar het probleem zit. Maar het voorbeeld van Metroman werkt wel.

// DB Settings

// YouLess settings
?>

Hoe start ik cronjob via SSH (welke opdracht ?) (ik maak gebruik van putty.
Live en maandweergave moet in principe al zonder cronjob werken dus dan zit er een probleem in de connectie met je youless. Een probleem waar ik nog niet 1,2,3 een antwoord op heb.

Als je met putty naar je 'youless' folder gaat kan je cronjob.php aanroepen door simpelweg 'cronjob.php' of 'php cronjob.php' in te tikken.

Dus inloggen met putty 'cd /volume1/web/youlessscriptfolde' -> 'php cronjob.php'

Maar gezien het feit je live/maand weergave al niet werkt zal dit ook niet werken.

Heb je toevallig een wachtwoord ingesteld op je youless? Heb net even getest en volgens mij gaat het hier fout.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

@counter12 'Youless' in je phpadmin screenshot.... settings.inc.php 'youless'? Hoofdletter?

[ Voor 7% gewijzigd door Metroman op 19-03-2012 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
-LA- schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:34:
[...]

Live en maandweergave moet in principe al zonder cronjob werken dus dan zit er een probleem in de connectie met je youless. Een probleem waar ik nog niet 1,2,3 een antwoord op heb.

Als je met putty naar je 'youless' folder gaat kan je cronjob.php aanroepen door simpelweg 'cronjob.php' of 'php cronjob.php' in te tikken.

Dus inloggen met putty 'cd /volume1/web/youlessscriptfolde' -> 'php cronjob.php'

Maar gezien het feit je live/maand weergave al niet werkt zal dit ook niet werken.

Heb je toevallig een wachtwoord ingesteld op je youless? Heb net even getest en volgens mij gaat het hier fout.
Geen wachtwoord op de youless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Metroman schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:37:
@counter12 'Youless' in je phpadmin screenshot.... settings.inc.php 'youless'? Hoofdletter?
Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar in PHPadmin heet de database youless en in het bestand ook. Dus lijkt mij juist, Kan het zijn dat er bij mij op de nas iets ontbreekt? Zoiets als java? Ik heb een oude 207+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
-LA- schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:34:
[...]

Toch via Putty cronjob uitgevoerd. Levert in ieder geval een error melding op. Kan je daar iets mee?
PHP Fatal error: Call to undefined function curl_init() in /volume1/web/monitor /request.class.php on line 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

counter12 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:43:
[...]

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar in PHPadmin heet de database youless en in het bestand ook. Dus lijkt mij juist, Kan het zijn dat er bij mij op de nas iets ontbreekt? Zoiets als java? Ik heb een oude 207+.
Zal het wel niet aan liggen aan dat hij anders is. DSM is allemaal t zelfde geloof ik.
Maaruh, ik bedoelde met die hoofdletter dat ik in je screenshot een paar pagina's terug , die waar je in PHPMyadmin de test db net hebt verwijderd, dat je Youless hebt getypt met een Hoofdletter..

Maar in je:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
// DB Settings

// YouLess settings
?>

staat dat met een kleine 'y'.

Ik neem aan dat de entries achter DB_USER en DB_PASS voor je systeem kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
counter12 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:48:
[...]

Toch via Putty cronjob uitgevoerd. Levert in ieder geval een error melding op. Kan je daar iets mee?
PHP Fatal error: Call to undefined function curl_init() in /volume1/web/monitor /request.class.php on line 17
Ah ik denk dat je geen beschikking hebt tot CURL op je NAS.

Welke php versie en DSM versie heb je?

[ Voor 3% gewijzigd door -LA- op 19-03-2012 19:52 ]

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ik heb mijn post aangevuld met het laatste wat ik nog heb gedaan. Klopt dat tot zover nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
-LA- schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:52:
[...]

Ah ik denk dat je geen beschikking hebt tot CURL op je NAS.

Welke php versie en DSM versie heb je?
Hij doet 't. ;) . Het was inderdaad CURL. Stond niet aan op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metroman

Metroman

Gefeliciteerd.... geniet van alle data die nu voorbij vliegt... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
-LA- en Metroman. Heel erg bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ik snap er nog weinig van. Heb net dus de stappen geupdate (zie vorige pagina in dit topic)...maar nu? hoe krijg ik nu die webpagina?

als ik dit intyp in mijn browser: http://<IPadres van Synology>/web/monitor/index.php krijg ik alleen te zien een melding van synology ie mijn pagina niet kan vinden.

eventueel iemand die via teamviewer kan meehelpen?

[ Voor 8% gewijzigd door Tallguy op 19-03-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Tallguy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:06:
ik snap er nog weinig van. Heb net dus de stappen geupdate (zie vorige pagina in dit topic)...maar nu? hoe krijg ik nu die webpagina?

als ik dit intyp in mijn browser: http://<IPadres van Synology>/web/monitor/index.php krijg ik alleen te zien een melding van synology ie mijn pagina niet kan vinden.
Je moet http://<IPadres van Synology>/monitor/ intikken "web" hoef je niet mee te nemen in het adres. ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Was een hoofdletter! |:(

zo, nu nog de data proberen uit de youless te halen want de schermen van de website zijn nu nog erg leeg.

[ Voor 130% gewijzigd door Tallguy op 19-03-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Tallguy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:08:
Was een hoofdletter! |:(

zo, nu nog de data proberen uit de youless te halen want de schermen van de website zijn nu nog erg leeg.
Ik zou zeggen lees het topic een beetje door er, zijn al veel 'problemen' langsgekomen ;)

- Kan je niet inloggen? check of de instellingen goedstaan en of je server PDO_mysql ondersteund.
- Kan je wel inloggen, heb je nog geen live/maand data? Is php CURL geinstalleerd?
- Ook heb ik net ontdekt dat een wachtwoord op je youless (nog) roet in het eten kan gooien

Verder, als je nog problemen tegenkomt hoor ik het graag ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

ik ben niet anders aan het doen dan het topic aan het nalezen (ondertussen al 9e keer ofzo :) ). Ik ben ook totaal geen scriptkenner dus het is voor mij redelijk abracadabra :X

Ik zie wel dit scherm:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tF37vuPjfayMAvefShDjxDJC/thumb.jpg

- PDO_mysql was al aangevinked
- Curl? die zie ik niet bij de default packages op de Synology website
- het laten lopen van de cronjob via Putty geeft geen foutmelding

eventueel een teamviewer sessie mogelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door Tallguy op 19-03-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Tallguy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:28:
ik ben niet anders aan het doen dan het topic aan het nalezen (ondertussen al 9e keer ofzo :) ). Ik ben ook totaal geen scriptkenner dus het is voor mij redelijk abracadabra :X

Ik zie wel dit scherm:
[afbeelding]

- PDO_mysql was al aangevinked
- Curl? die zie ik niet bij de default packages op de Synology website
- het laten lopen van de cronjob via Putty geeft geen foutmelding

eventueel een teamviewer sessie mogelijk?
Veel synology gebruikers hier ;)

Welke NAS, PHP versie en DSM versie heb je? Een teamview sessie gaat vandaag niet meer lukken vanaf mijn kant. Ik zal binnenkort ook wel iets meer feedback schrijven om de boel makkelijker te installeren ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

DS710+ met de laatste officiele v3 firmware (geen update naar DSM 4 dus)
Php MyAdmin versie komt bij Synology vandaan en dat is 3.4.10.1

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:38
-LA- schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:43:
[...]

Veel synology gebruikers hier ;)

Welke NAS, PHP versie en DSM versie heb je? Een teamview sessie gaat vandaag niet meer lukken vanaf mijn kant. Ik zal binnenkort ook wel iets meer feedback schrijven om de boel makkelijker te installeren ;)
Hier ook een totale scriptNoob, maar wel een die serieus naar een Youless aan het kijken is. Als je zo'n installatie handleiding wilt maken graag! (Synology 211j)

Zijn er trouwens geen Android apps voor de Youless?

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Tallguy schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:50:
DS710+ met de laatste officiele v3 firmware (geen update naar DSM 4 dus)
Php MyAdmin versie komt bij Synology vandaan en dat is 3.4.10.1

Bedankt voor je hulp!
Nog een snelle ingeving op je probleem, CURL staat wel standaard op je synology (ik heb het ook), maar misschien staat het nog uitgeschakeld. En ik denk dat dit het probleem bij jou is.

Als je met putty/shh inlogt en 'nano /usr/syno/etc/php/extension.ini' doet staat er als het goed is ergens 'extension = curl.so' kijk en zorg dat er geen ; (punt-comma) voor staat.

Opslaan en waarschijnlijk apache even opnieuw opstarten. ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
aanzetten van CURL kan trouwens ook via de interface van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
counter12 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:01:
aanzetten van CURL kan trouwens ook via de interface van Synology.
Hmm, bij mij niet ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Hoe zou dat moeten in de interface? Waar hebben ze dat verstopt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
login op de nas via DSM (in mijn geval 3.1).
Kies voor webservices.
Tabblad PHP-instellingen.
Linksonderaan button <PHP-extensie selecteren> en vink dan de desbtreffende extensie aan. In mijn geval Curl en pdo_mysql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Curl staat er bij mij niet tussen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
Tallguy schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:14:
Curl staat er bij mij niet tussen?!
Bij mij ook niet, zie m'n eerder post: -LA- in "Youless pulsteller/elektriciteitsmeter"

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
OK, blijkbaar verschilt dit per versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
@ -LA-: de grafiek dag en week doet het niet meer. Het heeft gewerkt. Ik heb vanuit de cronjob een log laten maken en die geeft het volgende aan:

Warning: array_merge(): Argument #2 is not an array in /volume1/web/monitor/request.class.php on line 78

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /volume1/web/monitor/request.class.php on line 80

Warning: implode(): Invalid arguments passed in /volume1/web/monitor/request.class.php on line 89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
counter12 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:57:
@ -LA-: de grafiek dag en week doet het niet meer. Het heeft gewerkt. Ik heb vanuit de cronjob een log laten maken en die geeft het volgende aan:

Warning: array_merge(): Argument #2 is not an array in /volume1/web/monitor/request.class.php on line 78

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /volume1/web/monitor/request.class.php on line 80

Warning: implode(): Invalid arguments passed in /volume1/web/monitor/request.class.php on line 89
Is er iets veranderd in je setup? Live en maandweergave werkt nog wel? En bij dagweergave een dag uit het verleden?

Vrij appart dat het opeens nietmeer werkt namelijk, nu moet ik zeggen dat ik ook vannacht een gat in m'n data heb dus ik heb nog wel het een en ander te debuggen volgens mij. :X

Ik zal kijken of ik het kan reproduceren en fixen uiteraard.

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
Ik had ook een gat, vandaar de logging vanuit de cronjob. Verder niets gewijzigd. Live en maand werken nog wel.
Ik ben gestart op de 19e maart en die wordt nog tetoond, echter de 20e niet meer, daar onstaat het probleem. En door het probleem in de 20e wordt alles erna blijkbaar als fout aangemerkt.
In de database is het record van de 20-ste ook leeg. Dus blijkbaar kan hij deze data niet inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Heeft iemand deze Bidgely setting al sticky gekregen?:
I have solar panels and my device is measuring net load.
Ik kan dit aanvinken, settings saven, en als ik dan de settings opnieuw open is het vinkje weer weg.
Pagina: 1 2 ... 62 Laatste

Let op:
Het nieuwste uitleesscript (Paul C & anderen) vind je hier.