Voor mijn hoogbouw sectie heb ik de volgende opties bedacht:Evil Cowman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:33:
[...]
Als ik het goed heb kan je ook streetcar tracks aanleggen.. spoor voor streetcars wat NIET over avenues loopt wat je kan gebruiken om avenues te verbinden die niet direct met elkaar verbonden zijn (je kan er alleen geen stations op plaatsen)
of bedoelde je dat niet?
Optie 1
Optie 2
Optie 3
Ik heb dus een optie waarbij de hoofdlijnen twee avenues naast elkaar zijn en de rest straten. Dus twee aders die het centrum in gaan en de rest van het verkeer gaat via de rondwegen. De andere optie is een kruis van avenues waardoor de binnenstad beter te bereiken is, alleen het worden dan echt vier aparte wijken. En de laatste optie is afwisselend straten en avenues.
Dan is het dus de vraag hoe ver ik de dekking van de streetcars wil hebben in het stadscentrum.
Tussen mijn avenues wil ik alleen maar parken aanleggen zodat het naast verkeersaders ook een soort groene aders zijn die de waarde van de gebieden om de avenues heen verhoogt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik ga voor meerdere kleine. Ik heb vooral het gevoel dat uitbreiden meer is om te voorkomen dat je 3 ziekenhuizen bijelkaar moet bouwen a la SC4 omdat de wijk groeit. De coverage is idd belangrijk. Ik had zieke mensen in de beta door de industrie en een compleet geupgrade ziekenhuis hielp niet, men zeurde toen nog steeds. Pas toen ik 3 ziekenhuizen verspreid door de residential area had ging het een stuk beter. Dus had wel het idee dat dat nodig was. Eigenlijk had ik dat zelfde gevoel met de brandweer. Ik denk dat het beter is om overal iig met 1 of 2 brandweerautos te zijn om iig het spreiden te beperken. Dan hebben de andere auto's (evt uit de regio) de tijd om te komen en het helemaal te blussen. Duurt het te lang voor de hulpdiensten er zijn, dan krijg je imho toch het probleem dat het vuur snel om zich heen gaat grijpen.Martinspire schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:41:
Waar ik nog op zit te dubben is of het eigenlijk handiger is om veel kleine emergency services te plaatsen door je hele stad heen of 1 grote. Bij politie had ik het idee dat zo'n grote wel voldoende is, maar voor fire en medical heb ik toch het idee dat de looptijd (dat groene stuk om zo'n gebouw heen) wel erg belangrijk gaat zijn.
@Tsurany: het schijnt ook dat je kruispunten moet vermijden zo nu en dan om de doorstroom te bevorderen. Misschien is het beter om eerst een plan te maken hoe de sims snel van de ene kant naar de andere zouden moeten kunnen reizen met relatief weinig kruispunten.
Ik denk zelf aan een weg waarbij er een kruispunt is direct na de snelweg, dan zonder kruispunten door naar het begin van het centrum (en wellicht het centrum door, als onderdeel van de ave's bij mijn Washington-style centrum park) dan een kruispunt aan het eind van het centrum om vervolgens vlak bij het eind van de map te stoppen. Dan zouden mensen aan het eind van de map maar 3 of 4 kruispunten tegenkomen op de hoofdweg. Ik moet wel zeggen dat ik hierbij voordeel ga krijgen van bruggen door de bergen in mijn map. Ik kan dus de hoofdweg kruisen zonder kruising
En dan eventueel een parallelweg aan de hoofdweg, al zal dat ruimte technisch wel niet optimaal zijn...
Kan me nog herinneren dat ik in SC een kleine high dense wijk (100k+ inwoners, allen binnen de straal van een school etc) moest slopen om de snelweg door te rekken tot in het midden van die wijk om het verkeer iets te ontlasten
[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 04-03-2013 15:11 ]
[ Voor 3% gewijzigd door redkuul op 04-03-2013 15:12 . Reden: TNT is PostNL, natuurlijk! ]
datzelfde bericht kreeg ik zonet ook iddredkuul schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:09:
MyCom heeft mijn SimCity overgedragen aan de PostNL, dus morgen is hij binnen! Donderdag direct beginnen dus
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hier alvast een VPN server die gratis is en een paar mensen die 't proberenMar.tin schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:45:
[...]
Hou ons op de hoogtedan leggen we allemaal een vpnnetje daarheen xD
http://www.reddit.com/r/S..._got_my_key_from_mmogade/
Lijkt erop dat je activatie datum naar de 5e toespringt met een Amerikaanse VPN.
"I did a quick test with VPN and the release date changed from 7th to 5th as expected."
Denk dat ik voor optie 2 ga waarbij de buitenste ring ook een high density avenue is met streetcars en de zwarte wegen medium density avenues zijn. Kan ik die later altijd nog upraden wanneer nodig. Even handig plannen zodat er weinig tussenwegen zijn. Ga er nog even op broeden
Kan de release discussie hier verder? [Simcity 2013] Origin
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dubbele avenue's zijn juist een ramp voor je verkeer.Tsurany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:47:
[...]
Voor mijn hoogbouw sectie heb ik de volgende opties bedacht:
Optie 1
[afbeelding]
Optie 2
[afbeelding]
Optie 3
[afbeelding]
Ik heb dus een optie waarbij de hoofdlijnen twee avenues naast elkaar zijn en de rest straten. Dus twee aders die het centrum in gaan en de rest van het verkeer gaat via de rondwegen. De andere optie is een kruis van avenues waardoor de binnenstad beter te bereiken is, alleen het worden dan echt vier aparte wijken. En de laatste optie is afwisselend straten en avenues.
Dan is het dus de vraag hoe ver ik de dekking van de streetcars wil hebben in het stadscentrum.
Tussen mijn avenues wil ik alleen maar parken aanleggen zodat het naast verkeersaders ook een soort groene aders zijn die de waarde van de gebieden om de avenues heen verhoogt.
Je krijgt dan bij elke dwarsstraat namelijk 2 verkeerslichten paralel, met een wachtruimte voor 2 auto's er tussen.
Dus van alle auto's op de rechter avenue die linksaf willen kunnen er per groen licht 2 door rijden.
Verkeersproblemen in Simcity los je niet op door lukraak meer asfalt neer te leggen, maar door zo min mogelijk kruispunten.
En daar moet je een balans zien te vinden.
Veel kruispunten = iedereen staat in de file voor een stoplicht.
Te weinig kruispunten = Sims moeten omrijden.
Waar kan je die datum zien dan?Mmore schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:15:
[...]
Hier alvast een VPN server die gratis is en een paar mensen die 't proberen
http://www.reddit.com/r/S..._got_my_key_from_mmogade/
Lijkt erop dat je activatie datum naar de 5e toespringt met een Amerikaanse VPN.
"I did a quick test with VPN and the release date changed from 7th to 5th as expected."
Zit te denken om de avenues niet met elkaar te verbinden behalve op een paar kritieke punten. Wanneer er maar een paar straten zijn die beide avenues raken moet het wel goed komen. Denk dat met twee avenues juist het verkeer beter gestuurd kan worden.RocketKoen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:17:
[...]
Dubbele avenue's zijn juist een ramp voor je verkeer.
Je krijgt dan bij elke dwarsstraat namelijk 2 verkeerslichten paralel, met een wachtruimte voor 2 auto's er tussen.
Dus van alle auto's op de rechter avenue die linksaf willen kunnen er per groen licht 2 door rijden.
Verkeersproblemen in Simcity los je niet op door lukraak meer asfalt neer te leggen, maar door zo min mogelijk kruispunten.
En daar moet je een balans zien te vinden.
Veel kruispunten = iedereen staat in de file voor een stoplicht.
Te weinig kruispunten = Sims moeten omrijden.
Als je ze nou eenrichtingsverkeer kon maken
Dan krijg je een nog groter probleem. Want die auto's die linksaf willen op de rechter avenue moeten dan eerst doorrijden naar het ene punt met verbinding, en dan daar omdraaien en terugrijden via de linker.Tsurany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:19:
[...]
Zit te denken om de avenues niet met elkaar te verbinden behalve op een paar kritieke punten. Wanneer er maar een paar straten zijn die beide avenues raken moet het wel goed komen. Denk dat met twee avenues juist het verkeer beter gestuurd kan worden.
Als je ze nou eenrichtingsverkeer kon maken
Dat krijg je dus een nog grotere file.
Je kan beter een boter-kaas-eieren setup maken:
Hmm...hoop dat bol.com ook eerder gaat verzenden dan. Wel vreemd eerlijk gezegd, aangezien de releasedate pas donderdag is.
Ga vanavond maar even een nieuwe setup maken. Wil perse met ronde ring steden werken met een kruis door de stad heen met de hoofdverbindingen dus maar even kijken hoe dat het beste kan gaan.RocketKoen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:28:
[...]
Dan krijg je een nog groter probleem. Want die auto's die linksaf willen op de rechter avenue moeten dan eerst doorrijden naar het ene punt met verbinding, en dan daar omdraaien en terugrijden via de linker.
[afbeelding]
Zo'n boter-kaas-eieren setup is wel het meest efficiënt maar ik wil graag proberen weinig rechte wegen te hebben.
Was die 7,50 euro korting toch mooi meegenomen een weekje geleden.Goed nieuws, uw bestelling is onderweg. Hieronder staan alle gegevens en de producten die zijn verzonden naar het door u opgegeven bezorgadres. We wensen u alvast veel plezier met uw aankoop en zien u graag terug in 1 van onze 27 winkels of op MyCom.nl.
Naar verwachting wordt uw bestelling 05-03-2013 bij u afgeleverd door de TNT pakket service.
1365853 Electronic Arts SIMCITY LIMITED EDITION 1 € 42,49
[ Voor 18% gewijzigd door Arsenius op 04-03-2013 15:36 ]
Bedankt voor het posten daarover jongens!
Hulde. Meer van dit soort ideeën / voorbeelden!RocketKoen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:28:
[...]
Dan krijg je een nog groter probleem. Want die auto's die linksaf willen op de rechter avenue moeten dan eerst doorrijden naar het ene punt met verbinding, en dan daar omdraaien en terugrijden via de linker.
[afbeelding]
Al vraag ik me af wat je in die grote vakken gaat plaatsen?
welke grote vlakken?PromWarMachine schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:36:
[...]
Hulde. Meer van dit soort ideeën / voorbeelden!
Al vraag ik me af wat je in die grote vakken gaat plaatsen?
Geen probleem! Vanaf morgen ook afhalen bij MyCom.Mythio schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:36:
Net even mijn order geplaatst bij MyCom. Is daar ook nog goedkoper dan bol.com en ze leveren op 5 maart volgens de site. Zodra er een mailtje over binnen is wordt bol.com gecancelled!
Bedankt voor het posten daarover jongens!
hahah, ja ze waren vorige week al binnen... ik zag ze ook al in een winkel liggen deze morgenArsenius schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:35:
[...]
Goed nieuws, uw bestelling is onderweg. Hieronder staan alle gegevens en de producten die zijn verzonden naar het door u opgegeven bezorgadres. We wensen u alvast veel plezier met uw aankoop en zien u graag terug in 1 van onze 27 winkels of op MyCom.nl.
Naar verwachting wordt uw bestelling 05-03-2013 bij u afgeleverd door de TNT pakket service.
1365853 Electronic Arts SIMCITY LIMITED EDITION 1 € 42,49
Release related posts hier
[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 04-03-2013 15:40 ]
De releasedate is 7 maart, daar heb ik het verder ook niet over gehad.Tsurany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:38:
Kan iedereen met z'n releasedate posts naar het juiste topic? Het themaforum is er niet voor niets he.
Release date posts hier
Bijvoorbeeld die 6 onderin?
Heb het iets duidelijker voor je gemaakt, kennelijk is dat nodig...redkuul schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:39:
[...]
De releasedate is 7 maart, daar heb ik het verder ook niet over gehad.
Duidelijker? zie niets...Tsurany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:40:
[...]
Heb het iets duidelijker voor je gemaakt, kennelijk is dat nodig...
Tsunary brengt het niet zo subtiel en iets te direct als altijd, maar inhoudelijk klopt het
[ Voor 28% gewijzigd door PromWarMachine op 04-03-2013 15:45 ]
En dat heeft meer met het spel zelf te maken dan met het releasedate topic? Dat lijkt mij niet. Zo krijgen we hier straks een shitload aan posts van mensen die allemaal even moeten melden dat ze mailtjes hebben, VPN's gebruiken, preloaden aan een miljoen MB per seconde,...Mythio schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:44:
We hebben het niet over de releasedate, maar over de verzending van de game die blijkbaar al aan de gang is.
Daar is nu juist dat andere topic voor, zodat hier inhoudelijk over het spel gediscussieerd kan worden.
Wat je eerder postte is voor skyscrapers toch?
* PromWarMachine heeft meer inspiratie nodig
[ Voor 26% gewijzigd door PromWarMachine op 04-03-2013 15:51 ]
Zie wat posts eerder terug, daar staan drie paints. Ga nog een beetje nadenken vanavond tijdens die laatste live stream. Ga me hier door lichtjes laten inspireren: http://www.aurigacity.com/?p=360PromWarMachine schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:50:
@Tsunary: Wat voor wegen lay-out heb je voor ogen? Kun je dat ook in paint gooien?
* PromWarMachine heeft inspiratie nodig
OK. Snap ik. Als iemand anders het al had gemeld, dan had ik dat zeker niet gedaan!Tsurany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:49:
[...]
En dat heeft meer met het spel zelf te maken dan met het releasedate topic? Dat lijkt mij niet. Zo krijgen we hier straks een shitload aan posts van mensen die allemaal even moeten melden dat ze mailtjes hebben, VPN's gebruiken, preloaden aan een miljoen MB per seconde,...
Daar is nu juist dat andere topic voor, zodat hier inhoudelijk over het spel gediscussieerd kan worden.
Case closed.
Link over road design... had nog een andere gefocussed op circels... zal nog ff zoeken,.,,
Steam: McKluit
Nadeel is dan weer dat je heel veel plots hebt met rare hoeken, waar niks in past.redkuul schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:10:
Ik zit te denken aan een hexagonal design, dan heb je alleen maar kruispunten met drie wegen. Volgens mij is dat verkeerstechnisch erg handig.
Dat is ook de reden dat het vrij zeldzaam is in de echte wereld.
Rotondes zijn juist een hele effectieve manier om je verkeer vast te laten lopen in simcity.Simbirsk schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:19:
Ik zat voor mijzelf te denken aan deze layout. Rood als avenue zodat ik die later kan upgraden voor streetcar. en zwart beginnen met de dirt road vanwege de kosten. Ik wil juist graag beginnen met een cirkel zodat het binnenkomende verkeer meteen word verdeeld. De cirkel maak ik zo groot dat ik nog een klein raster erin kan passen, dat wil ik overigens niet meteen doen.
[afbeelding]
Dit komt door het gebrek aan eenrichtingsverkeer. Een rotonde met 2 richtingen is een verkeers nachtmerrie.
Wat hij doet is niet echt een rotonde. Meer aan randweg in het binnenste van de cityRocketKoen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:23:
[...]
Rotondes zijn juist een hele effectieve manier om je verkeer vast te laten lopen in simcity.
Dit komt door het gebrek aan eenrichtingsverkeer. Een rotonde met 2 richtingen is een verkeers nachtmerrie.
Opzich kan het wel werken met ronde wegen hoor. Je moet het alleen goed aanpakken.
Denk dat dat het eerste is waar ik in sandbox even mee ga spelen

Residential zal iig genoeg ruimte bevatten voor highdens. Waarschijnlijk gooi ik er ook meer commercie tussen.
Iemand nog suggesties voor wegennet? Waar het het drukst zal zijn zijn er weinig kruispunten en openbaar vervoer zal er voldoende zijn
Vervang je "rotonde" door rechte wegen en je hebt exact evenveel kruisingen. Ik zie dan ook niet hoe dit een verkeers nachtmerrie zou moeten zijn.RocketKoen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:23:
[...]
Rotondes zijn juist een hele effectieve manier om je verkeer vast te laten lopen in simcity.
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
BSTNjitRam schreef op maandag 04 maart 2013 @ 16:37:
[...]
Vervang je "rotonde" door rechte wegen en je hebt exact evenveel kruisingen. Ik zie dan ook niet hoe dit een verkeers nachtmerrie zou moeten zijn.
[afbeelding]

En toen had je ineens 2 stoplichten minder
Hier info en plaatjes van de nederlandse Wikipedia,
en hier van de Engelstalige
Verder wel jammer dat er idd geen "echte" rotondes in zitten.
Hopelijk voegen ze snel éénrichtingswegen toe, dat kan nooit veel werk zijn.
Zal wel een mooie DLC worden
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
15x330 SW38
http://arstechnica.com/ga...aited-ten-years-for-this/
Verwijderd
Reden van verkoop is dat ik in Asia woon en de servers hier al open zijn. daarom heb ik hem net op Origin gekocht zodat ik al kan beginnen met spelen.
Ik verkoop mijn CDKEY voor 25 euro. Iemand intresse?
Je kan ook betalen met Bitcoins
Ja, ik!Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:16:
Hallo, Ik verkoop mijn 2de CDkey die ik op 6 maart zal ontvangen, het betreft hier de Limited Edition.
Reden van verkoop is dat ik in Asia woon en de servers hier al open zijn. daarom heb ik hem net op Origin gekocht zodat ik al kan beginnen met spelen.
Ik verkoop mijn CDKEY voor 25 euro. Iemand intresse?
Je kan ook betalen met Bitcoins
* Verkocht.
Ik ook als deze meneer toch terugkrabbelt
Surfin' paradise!
Ze zijn wel erg negatief.Jerry schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:10:
Ik vond deze wel grappig om te lezen.
http://arstechnica.com/ga...aited-ten-years-for-this/
Peter: You know, it's dumb. I have wanted curved roads for so long, but I’m only building grids, because space is so tight. Grids are more efficient.
Ik heb het idee dat veel SimCity spelers het liefst een groot, compleet plat stuk land hebben en die vol willen plempen met vierkante blokken om zo efficiënt mogelijk zoveel mogelijk inwoners te krijgen. Ieder z'n ding maar daar lijkt me echt geen reet aan.Kyle: [...] Then again, I also have a ton of ridges and plateaus that use up my limited space, and I don’t see any way to flatten them.
(bron)
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
beetje heel basic uitgedrukt maar das het systeem in de oude games eigenlijk altijd wel al geweest, en sommigen willen daar gewoon niet van afwijken.Snoz Lombardo schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:31:
[...]
[...]
Ik heb het idee dat veel SimCity spelers het liefst een groot, compleet plat stuk land hebben en die vol willen plempen met vierkante blokken om zo efficiënt mogelijk zoveel mogelijk inwoners te krijgen. Ieder z'n ding maar daar lijkt me echt geen reet aan.
(bron)
ieder z'n ding natuurlijk, maar vind toch dat ze een uitdagende & veel persoonlijkere game ervaringen missen puur omdat ze zich bij de grootte (of kleinte
In de vorige SimCity's was dat inderdaad het doel van het spel.
Dan mis je ongeveer 90% van het spel.
Dat bedoelde ik inderdaad. Als het je doel is om de meeste inwoners te krijgen is deze versie waarschijnlijk minder leuk inderdaad.RocketKoen schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:40:
Die negatieve reviewers zitten echt in de mindset van "wie bouwt de stad met de meeste inwoners?".
In de vorige SimCity's was dat inderdaad het doel van het spel.
Dan mis je ongeveer 90% van het spel.
nog een voorbeeldje van een road lay-out. Ziet er iig fancy en "natuurlijk" uit
Een pagina dieper in de site laat nog wat meer info zien... helaas is het dus allemaal eenrichtingsverkeer + rotondes... zal niet werken dus voor simcity
[ Voor 39% gewijzigd door Kluit op 04-03-2013 17:48 ]
Steam: McKluit
Helaas is dat niet erg efficiënt, al die kruisingenKluit schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:42:
http://www.ex1st.com/hexcity/index.html
nog een voorbeeldje van een road lay-out. Ziet er iig fancy en "natuurlijk" uit
🠕 This side up
Precies, als je enorm veel ruimte hebt kan je veel handiger met het landschap om gaan en je veel meer op het uiterlijk focussen. Met weinig ruimte moet je wel optimaal gebruiken wat je hebt. Een mooi seaside dorpje maken met zandpaadjes en strandjes is niet effectief als dan 25% van je ruimte onbruikbaar is geworden.The_Worst schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:33:
Nee, zij willen dat juist niet maar omdat de ruimte zo beperkt is, kleine maps die ook nog eens beperkt worden door kliffen en water, worden ze min of meer gedwongen om vierkante steden te bouwen.
Waarom zij dit zaken die je bij CitiesXL nooit tegen komt en bij SimCity vrijwel direct?
Probleem is dat de meest effectieve wegplannen het beste op te zetten is met eenrichtingsverkeer, turborotondes en afslagen die werken door afslaande rijstroken die zich weer bij een nieuwe baan voegen. En wat je hier enkel kan zijn doen wegen maken die kleiner of groter zijn qua capaciteit.
[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 04-03-2013 17:51 ]
ik vond het tijdens de beta persoonlijk lekker werken! enige stad waarin ik vrijwel geen verkeersproblemen hadPuc van S. schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:58:
Zou zoiets eigenlijk werken?
[afbeelding]
rood avenue, zwart (high) density wegen. Oftewel direct naast de avenues wegen leggen met af en toe een oprit naar de avenue?
Ik denk dat ik vooral ga voor weinig aansluitingen aan de hoofdavenue, met meerdere wegen ernaast die er aan aansluiten.
🠕 This side up
Tenzij je bussen weer congestie veroorzaken.Koenvh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:02:
Ik denk vooral dat het OV een rol speelt. Goed OV = Minder verkeer.
Ik denk dat ik vooral ga voor weinig aansluitingen aan de hoofdavenue, met meerdere wegen ernaast die er aan aansluiten.
[ Voor 26% gewijzigd door Tsurany op 04-03-2013 18:02 ]
Gemotoriseerd verkeer uit de binnenstad bannen! Alleen maar treinen e.d.
🠕 This side up
Ze moeten nog wat overhouden voor DLCTsurany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:02:
Zou in theorie kunnen werken ware het niet dat om van de meest linker naar de meest rechter baan te komen drie stoplichten gepasseerd moeten worden. Denk dat dit op lange termijn voor congestie gaat zorgen. Dit zou werken wanneer fatsoenlijke invoeg en uitvoeg stroken mogelijk waren om zonder stoplichten van baan te wisselen. Die layout is namelijk perfect te realiseren met invoeg en uitvoeg stroken van de avenue naar de naastgelegen wegen en bruggen om de avenue over te steken.
[...]
Tenzij je bussen weer congestie veroorzaken.
Zelfde met die One-way streets waarschijnlijk...
[ Voor 3% gewijzigd door Jerry op 04-03-2013 18:10 ]
Lijkt me niet de handigste manier, aan avenues kunnen gebouwen met hogere density gebouwd worden dan aan straten. In de (eerste) beta heb ik vooral met deze indeling gewerkt:Puc van S. schreef op maandag 04 maart 2013 @ 17:58:
Zou zoiets eigenlijk werken?
[afbeelding]
rood avenue, zwart (high) density wegen. Oftewel direct naast de avenues wegen leggen met af en toe een oprit naar de avenue?

rood voor avenue's en blauw voor (high density) straten
🠕 This side up
ik heb wel screenshots gezien van een 1 avenue city.. maar dat liep uiteindelijk ook niet zo lekker qua verkeerKoenvh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:08:
Als we nou geen verkeerslichten hebben, maar alles aan één weg maken, die het hele gebied bedekt? Een soort enorme slingerweg, die weer eindigt bij het begin
🠕 This side up
En hoe komen de verhuizwagens/bouwvakkers dan in de stad om de huizen te vullenKoenvh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:12:
Is het ook mogelijk een stad te maken waar mensen om uit de stad te komen eerst een stuk met de trein moeten? Al het verkeer in de stad blijft in de stad, er kan niks bij of uit. Geniaal, toch?
Airdrop met parachutesPuc van S. schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:13:
[...]
En hoe komen de verhuizwagens/bouwvakkers dan in de stad om de huizen te vullen
Kan niet wachten om te spelen
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Heb je nog nooit bouwvakkers in de trein gezien?Puc van S. schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:13:
[...]
En hoe komen de verhuizwagens/bouwvakkers dan in de stad om de huizen te vullen
🠕 This side up
Koenvh schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:16:
[...]
Heb je nog nooit bouwvakkers in de trein gezien?
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Oke oke, alleen treinverkeer is niet zo handig.. Ook een tramverbinding toevoegen dan maar?Riqy schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:18:
[...]
ik wil ze wel eens een huis in onderdelen in de trein zien aanvoeren
🠕 This side up
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
mss moet ik het maar gaan schreeuwen tegen ze op twitter..
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
Dat is een deel van de challenge voor vandaag.. energie uit een andere stad halen, die stap zijn ze nog niet aan toeEvil Cowman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:41:
ben ik nou de enige die al de hele tijd wilt schreeuwen naar zn scherm: JULLIE STAD HEEFT GEEN ENERGIE! DAAROM GAAN BEWONERS STEEDS WEG!
mss moet ik het maar gaan schreeuwen tegen ze op twitter..
Greetings from Earth
"At some point in the future, especially with mainstream computers become more capable, we could certainly make the city sizes larger."
Daardoor komt 90% van alle miscommunicatie, het verkeerd interpreteren van teksten.
“We’ll eventually get around to expanding the city size but I can’t make any promises as to when.”
Kan net zo goed een opvolger zijn waar ze dat doen. Dit is zulke vage informatie dat developers er zo op terug kunnen komen, dat als waarheid neerzetten schiet niet op.
[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 04-03-2013 19:15 ]
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 19:22 ]
Inderdaad, de bouwbare regio. Heb zojuist nog eens CitiesXL gestart en daar vind ik de regio omvang echt ideaal, niet te klein en niet te groot. Die regio's zijn 10x10km, dus de SC regio's zijn maar liefst 25 maal zo klein. Begin weer te twijfelen over mijn pre-orderVerwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:21:
Ze hoeven met de huidige regions alleen de kaderlijntjes wat groter te maken, want buiten de stippelijn loopt de wereld gewoon door. Dan kan je zelfs je steden behouden en verder bouwen in de ruimte die je extra om je stad heen hebt.
Verwijderd
Simcity heeft wel veel meer mogelijkheden op het kleine oppervlak dan cities xl.timofp schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:26:
[...]
Inderdaad, de bouwbare regio. Heb zojuist nog eens CitiesXL gestart en daar vind ik de regio omvang echt ideaal, niet te klein en niet te groot. Die regio's zijn 10x10km, dus de SC regio's zijn maar liefst 25 maal zo klein. Begin weer te twijfelen over mijn pre-order
Something under the bed is drooling
Inderdaad, ik zal mijn order wel laten staan, kan er toch niet aan weerstaan om het te testen. Maar zal uiteindelijk beide games naast elkaar blijven spelen.Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:28:
[...]
Simcity heeft wel veel meer mogelijkheden op het kleine oppervlak dan cities xl.
Plaatje: http://i.imgur.com/aUqt1Tm.jpg
[ Voor 8% gewijzigd door Mmore op 04-03-2013 19:39 ]
Verwijderd
Deze is het aan het spelen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2013 19:45 ]
Volgens mij in Japan , niet?Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:40:
Hoe krijg je dat voor elkaar, nu al spelen?
Something under the bed is drooling
Helemaal niets.spacemouse schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:41:
@Mmore: Is er al iets bijzonders in de shop te vinden?
Ik speel gewoon vanuit Nederland, had mijn Key via Azië gekocht in de Origin shop en ook geactiveerd via een VPN, zie het Origin topic op dit forum voor meer informatie hierover.
Net m'n eerste wolkenkrabber de lucht in - ben zo blij.
Geduld is een schone zaakMmore schreef op maandag 04 maart 2013 @ 19:48:
[...]
Helemaal niets.
Ik speel gewoon vanuit Nederland, had mijn Key via Azië gekocht in de Origin shop en ook geactiveerd via een VPN, zie het Origin topic op dit forum voor meer informatie hierover.
Net m'n eerste wolkenkrabber de lucht in - ben zo blij.Merk wel dat je aantal inwoners enorm omhoog en omlaag springen tussen upgrades in, dat is vrij irritant als je naar een upgrade toewerkt voor je town hall.
User Error -- Please Replace User
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic
Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!
Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.