Verwijderd

zat net nog eens op simcity hub te browsen, de mayor mansion heeft gewoon 16 addons ! vroeg me al een tijdje af waar de simcopter one bij de cityhall voor was , die is dus zodat de mayor kan pendelen vanaf de mansion naar het stadhuis...

http://www.simcityhub.com/government/mayors-mansion

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 17:23
Wat zal ik gaan vloeken en tieren als mijn dvd van SC a.s. vrijdag niet in de bus valt.. haha ik zie het al gebeuren..
Hele ochtend wachten op de postbode.. :)
Damn kan echt niet wachten!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32
Bersman schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:52:
Ik vind het commentaar wel te doen. De stream is vooral voor mij om tips en tricks te krijgen en te zien hoe je een gemiddelde stad kan besturen :)
Mja ik vind het ook nog wel te doen. Vooral de stukjes met de mensen die aan de game hebben gewerkt wel interessant. Ook vind ik het wel leuk om alles even te zien. De effecten zijn over het algemeen niet goed zichtbaar, maar fijn om te zien wat er allemaal mogelijk is. Hoef ik me daar niet meer over druk te gaan maken en geld te verspillen als ik de game heb.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-10 18:44
'stream' = Everyday I'm buffering!
Verdomme irritant. Heeft iemand anders hier last van, constant 2 seconden bufferen, 2 seconden afspelen.. en zo voort?

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 13:51
Stream loopt hier zonder problemen!

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Mattie112
Als ik het goed had gezien hebben ze riool afvoer "gekocht" van een andere city? Waarom blijft dat icoontje dan geel? je zou zeggen dat ze geen riool problemen meer mogen hebben!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:32
Mattie112 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:03:
Als ik het goed had gezien hebben ze riool afvoer "gekocht" van een andere city? Waarom blijft dat icoontje dan geel? je zou zeggen dat ze geen riool problemen meer mogen hebben!
misschien laat de capaciteit van de stad die het overkoopt niet toe om alles over te kopen?

• Mattie112
Hm dat zou kunnen... ik dacht dat ik iets over 200kgal zag staan maar miss keek ik wel ergens anders :p

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Zou hij die railroad nou met opzet niet hebben verbonden of zijn ze gewoon zo onoplettend?

Verwijderd

Dadelijk weer een blue screen...

Verwijderd

momenteel Llamas 2 - SimCity 0
zo dadelijk wordt het 3-0

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 20:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:19:
momenteel Llamas 2 - SimCity 0
zo dadelijk wordt het 3-0
Je hebt gelijk! :9

• Bersman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:15:
Dadelijk weer een blue screen...
en je had gelijk ;) Of in elk geval een lama screen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bersman op 03-03-2013 20:21 ]

• Evil Cowman
animal control geniet van de zondagsrust..

• gijsvm
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
Mythio schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:09:
Zou hij die railroad nou met opzet niet hebben verbonden of zijn ze gewoon zo onoplettend?
Mag vast niet omdat alle grote beslissing per vote gaan............. >_<

• timfoes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-03 11:00
de lama's komen zo weer

edit: vals alarm

[ Voor 30% gewijzigd door timfoes op 03-03-2013 20:49 ]

• Tmaster
Dat vuur breidt zich wel snel uit zeg na die meteoriet inslag!

• Bersman
Tmaster schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:55:
Dat vuur breidt zich wel snel uit zeg na die meteoriet inslag!
Inderdaad. Toch jammer dat natuurrampen ook echt voor kunnen komen :o

• Tmaster
Bersman schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:56:
[...]

Inderdaad. Toch jammer dat natuurrampen ook echt voor kunnen komen :o
Tja je kunt ook in sandbox mode spelen, zet je disasters uit.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-11 23:29

The_Worst

Unox

Leuke toevoeging: meteorieten kunnen Ore, straling of grondvervuiling 'veroorzaken'.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Tmaster
Het is weer wachten op .. he bob got some sad news dude... ... (stilte) POLL CLOOOOSED! (x10)

(de Lama's komen zo weer...)

[ Voor 14% gewijzigd door Tmaster op 03-03-2013 21:02 ]

• Bersman
Tmaster schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:57:
[...]

Tja je kunt ook in sandbox mode spelen, zet je disasters uit.
uhu, maar dat is weer minder leuk. Sandbox zie ik toch echt als een uitprobeersels.

• Kefding
  • Laatst online: 17:06
Ben nu toch wel flink aan het twijfelen nu ik deze mooie topics zie! ;)
Persoonlijk vind ik het wel zonde dat het niet op steam is

En nog iets te duur wat mij betreft. Als ik namelijk iets koop wil ik ook meteen de extra's (dure smaak, ik weet het). Is er een mogelijkheid om de stedensets later nog aan te schaffen en nu gewoon de limited edition te kopen?

Last.FM | Trakt.TV

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Elke LE kan later voor 20,- worden geupgrade naar de Digital Deluxe versie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Jammer dat de mensen met de full version niet gewoon even van elke regio een screenshot nemen. Twijfel namelijk sterk of de huidige plaatjes met de locaties van de steden wel kloppen omdat ze tegenstrijdig zijn met andere informatie zoals het percentage van de stad dat buildable is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 13:08
Nog 1 dagje :)

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-10 14:00

• sQuarecoW
Dus dan komen er veel meer screenshots

* sQuarecoW hoopt daar in ieder geval op

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 20:25
Heb alles qua gebouwen etc. nu toch wel gezien na al die filmpjes :o Kan zelf ook niet wachten, \o/ Zo pijnlijk om andere mensen te zien spelen en allemaal dingen te zien die ze niet opvallen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Mmore op 04-03-2013 08:52 ]

• Tsurany
  • Niet online
sQuarecoW schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:51:
Dus dan komen er veel meer screenshots

* sQuarecoW hoopt daar in ieder geval op
De wiki's zullen volledig ingevuld gaan worden dus dat komt wel goed :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-11 18:02
Zo, zaterdag mijn PC getrakteerd op een Geforce GTX 660Ti, ik ben klaar voor SimCity :)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Klopt. EA heeft digitale uitgifte nog niet helemaal begrepen. Nederland is pas 7 maart aan de beurt. De piraten zijn met Amerika het eerst aan de beurt.

offtopic:
Waarom Amerikanen altijd voorrang krijgen... onvoorstelbaar gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door mindcrash op 04-03-2013 08:59 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Tsurany
  • Niet online
mindcrash schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:57:
[...]

Klopt. EA heeft digitale uitgifte nog niet helemaal begrepen. Nederland is pas 7 maart aan de beurt.

offtopic:
8 maart

[Origin]Releasedate

• sQuarecoW
mindcrash schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:57:
[...]

offtopic:
Tja.. het wordt 'allemaal' daar gemaakt..

Wie appelen vaart..

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laat ze dan 'murika :P maar als laatste loadtest gebruiken zodat ze nog snel wat servers voor de EU kunnen bijplaatsen de komende week.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
Er wordt ook gesproken over uk 8 maart, rest eu 7 maart. Het is één zooitje. Ik verwacht dat we 7 maart de middag kunnen beginnen met downloaden.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• DonKui
  • Laatst online: 11-05-2022
Als ik naar http://letsallbemayor.com/ ga spreekt hij over een release date van 7 maart, nu kan het wel zo zijn dat de location detection brak is en denkt dat ik in Australie ben maar daar gaan we maar niet van uit

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Mocht iemand willen weten waarom ze in Amerika op een dinsdag releasen en hier op een donderdag/vrijdag;

Dat hebben de retailers zowel hier als in Amerika besloten omdat zij verschillende redenen hebben om een game op een bepaalde dag te releasen. Het idee van een release op vrijdag is natuurlijk dat veel mensen dan vrij zijn van werk/school en voor het weekend een game willen kopen. De redenering achter een dinsdag-release zoals ze in Amerika doen weet ik niet precies meer, dat had iets te maken met dat er een dip in verkopen was in winkels door de week en om dan ook door de week nog wat meer sales te krijgen, doen ze dan nieuwe releases. Omdat de retailers dit zo afspreken met developers en publishers kunnen zij natuurlijk ook niet digitaal eerder releasen want dan zouden ze problemen krijgen met de retailers

Het heeft zeer weinig te maken met distributie of voorrang krijgen.

Dit is al meerdere malen door Totalbiscuit uitgelegd, en voor zover ik kan zien is het de meest logische redenering achter dit systeem

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28
Als ik hier https://help.ea.com/article/when-will-simcity-be-released kijk lijkt het erop dat EU behalve Engeland 7 maart is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Ps3gamer91
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:29
3 dagen is nog te overzien. Heb helaas een toetsweek dus weinig tijd maarja :p

''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''

• LunaTempesta
Toetsweek was altijd een week dat ik meer zat te gamen dan op een normale school dag, haha.

Weet iemand of er een manier is om online blockades ofzo te omzeilen? Ik kan op mijn stage geen online games spelen, maar 3 van de 8 uur heb ik gewoon echt niks te doen. Beetje jammer =(

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-11 20:25
TrekDude101 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:14:
Mocht iemand willen weten waarom ze in Amerika op een dinsdag releasen en hier op een donderdag/vrijdag;

(...)
Dit inderdaad plus het feit dat de "charts" uitkomen op maandag in Amerika. Om in de eerste week meteen goed te starten en het liefst zo hoog mogelijk uit te komen ivm de pers die daar omheen hangt wordt er vaak voor een dinsdag release gekozen daar. Dan heb je een volledige week voor verkoop. Geldt voor vrijwel alle media. (ook films en muziek albums)

Naast dit verhaal was het vroeger logistiek gezien makkelijk qua bevoorading van de winkels. Tegenwoordig zal dit niet zo een groot probleem meer zijn maar vroeger was dat wel anders. Nu is het gewoon een traditie geworden helaas. :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Mmore op 04-03-2013 09:54 ]

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:12
LunaTempesta schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:50:
Toetsweek was altijd een week dat ik meer zat te gamen dan op een normale school dag, haha.

Weet iemand of er een manier is om online blockades ofzo te omzeilen? Ik kan op mijn stage geen online games spelen, maar 3 van de 8 uur heb ik gewoon echt niks te doen. Beetje jammer =(
Hangt er een beetje vanaf hoe de blokkade is opgezet, er is altijd wel een manier te vinden om er omheen te komen :)

Wij hebben voor de blokkade bij ons op school ook vrij makkelijk een weg er omheen gevonden :P

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Verwijderd

Deze week kan mijn Asus Laptop zich bewijzen of hij zich inderdaad die mooie graphics kan permitteren .
Ik heb nog nooit mij zo verheugd op een game als SimCity en dat op mijn 49e jaar ( binnenkort 50 jaar ) en op zo'n leeftijd zijn simulatie games wel interessant .
Word een zeer spannende week met het spelen van SimCity en de reviews daarvan .

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Vanavond maar een transfer van geld doen naar PayPal en dan hopelijk woensdag cdkey bestellen op cdkeyhouse!

Vanavond is er volgens mij weer een stream om 18.00 (http://letsallbemayor.com/en/event/4-cities-4-hours).
Ik ga deze bekijken :)..

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:57
Voor wie geen geld heeft maar wel zin heeft in het spel:

https://www.facebook.com/desimsnlbe/posts/570267846325126

• LunaTempesta
'Vind a.s. woensdag 1 v/d 6 Collectors editie exemplaren verspreid over Nederland'
Treasure hunt? Volgensmij wordt je dan weer benadeeld als je in een kleine stad/dorp woont.

• Tsurany
  • Niet online
Typisch iets voor studenten aangezien de rest van de mensen moet werken :+

• sQuarecoW
LunaTempesta schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:30:
[..]Volgensmij wordt je dan weer benadeeld als je in een kleine stad/dorp woont.
Are you kidding me? Je kunt iets krijgen waar je geen recht op hebt, en dan 'wordt je benadeeld'? :?

• LunaTempesta
Stel er is een 'evenement' in Amsterdam. Groot, veel mensen etc. Maar hoe doet iemand het dan die in limburg, gelderland, friesland woont? Dat is wat ik bedoel. Mocht het zo zijn dat je ergens naar toe moet om die collectors edition te 'vinden', dan ja. Benadeeld. Ik zeg niet dat het een verkeerd iets is.

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11 11:22
Kan niet wachten tot ik de nieuw Simcity kan spelen!

Maar heb een vraagje.. deze is vast vaker gesteld maar om nou +70 pagina's te doorzoeken, daar ben ik iets te lui voor.

Wanneer is de Mac versie beschikbaar?
Ik lees op de site zelf dat dit een digital download wordt, maar verder ook niks..
Hopelijk is de release date gewoon op 7 maart.. zou me een hoop plezier opleveren in ieder geval!

• DonKui
  • Laatst online: 11-05-2022
Hiroj schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:57:

Maar heb een vraagje.. deze is vast vaker gesteld maar om nou +70 pagina's te doorzoeken, daar ben ik iets te lui voor.

Ik lees op de site zelf dat dit een digital download wordt, maar verder ook niks..
Hopelijk is de release date gewoon op 7 maart.. zou me een hoop plezier opleveren in ieder geval!
Gelukkig is er gewoon een zoek functie, maar er is nog geen exacte datum beschikbaar maar er word gesproken over Q3

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11 22:50
LunaTempesta schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:43:
Stel er is een 'evenement' in Amsterdam. Groot, veel mensen etc. Maar hoe doet iemand het dan die in limburg, gelderland, friesland woont? Dat is wat ik bedoel. Mocht het zo zijn dat je ergens naar toe moet om die collectors edition te 'vinden', dan ja. Benadeeld. Ik zeg niet dat het een verkeerd iets is.
Tja, dan zouden die naar amsterdam moeten komen om ook een reele kans te kunnen maken natuurlijk. Je kunt de actie ook andersom houden, in een kleine dorpje in Friesland iets verstoppen. Dan worden alle mensen uit amsterdam benadeeld (en de rest van Nederland) benadeeld. Als je in het kleine Friese dorpje woont, is in dat geval je winkans ook nog veel groter, groter dan wanneer het kado in Amsterdam verstopt is. Dat is dan ook weer niet eerlijk. Ik ga niet eens op zoek bij dit soort acties. Ik koop het wel, 100% slagingskans.

• Tsurany
  • Niet online
Zo'n actie moet je doen als je de zoektocht leuk vind, kans op een prijs is idd zeer klein.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-11 21:57
Ze moeten gewoon een googlemaps contest doen. Met streetview kan het net zo makkelijk en kan iedereen meedoen vanuit zijn bureaustoel. Dezelfde hints naar de locatie en dan wachten wie als eerste de juist elocatie op google maps pinpoint.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als je inderdaad in een of ander gehucht in noord groningen woont is de kans klein dat je als 1e op locatie bent, zeker als je het in een lunchpauze moet doen ;)
Ik ga er van uit dat ze de CE's in 6 grote steden verspreid door nederland zullen 'verstoppen', zodat ze een zo groot mogelijke dekking hebben. Ze zullen vast niet alle 6 in Utrecht liggen oid :P

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:24
Er is dus blijkbaar geen preload mogelijk, via een VPN zou ik hem iig morgen moeten kunnen spelen geloof ik.

Ben zeer benieuwd of dat ook echt werkt.

• mrphara
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:59
Ik kon het nergens vinden in dit topic ofja de laatste paar pagina's.

Maar waar krijg ik de keys nou het goedkoopste? hoorde in het andere forum 29 euro, is wel een beter bedrag als 45 ofzo haha.

• Tsurany
  • Niet online
mrphara schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:34:
Ik kon het nergens vinden in dit topic ofja de laatste paar pagina's.

Maar waar krijg ik de keys nou het goedkoopste? hoorde in het andere forum 29 euro, is wel een beter bedrag als 45 ofzo haha.
Online Gamekeys kopen - Deel II

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-10 09:57
Vecodo schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:15:
Vanavond maar een transfer van geld doen naar PayPal en dan hopelijk woensdag cdkey bestellen op cdkeyhouse!

Vanavond is er volgens mij weer een stream om 18.00 (http://letsallbemayor.com/en/event/4-cities-4-hours).
Ik ga deze bekijken :)..
Via https://www.money2.nl/ geld naar je paypal account sturen. Heb je het binnen een paar seconden erop staan.

• Kefding
Even voor de zekerheid,
Aangezien het een download is gaat het zeker niet lukken om hem één keer aan te schaffen en hem dan op 2 pc's te installeren zoals vroegâh?

Last.FM | Trakt.TV

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28
Kefding schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:44:
Even voor de zekerheid,
Aangezien het een download is gaat het zeker niet lukken om hem één keer aan te schaffen en hem dan op 2 pc's te installeren zoals vroegâh?
Installeren kan wel (met hetzelfde origin account) alleen tegelijk spelen niet.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Izamito
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:44
sorted.bits schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:32:
Er is dus blijkbaar geen preload mogelijk, via een VPN zou ik hem iig morgen moeten kunnen spelen geloof ik.

Ben zeer benieuwd of dat ook echt werkt.
Er zou als het goed is wel een preload moeten zijn. 24 uur van tevoren. :P Er was een chat met een EA rep gisteren waarbij ze dit bevestigde.
Nikhil: And pre load of game would start 24 hours before the release of game.
you: Excellent, so I should be able to start preloading just after midnight tonight? That's to say, 12:01AM on March 4th?
Nikhil: At what time it would start I won't be able to confirm.
you: Would you say "approximately 24 hours before release" would be a fair statement, then?
Nikhil: But be sure it will start 24 hours before release, so that you would be able to play game when it's released.
Ik kijk ook erg uit naar Simcity :D Al veel ideeën voor steden en uitwerkingen. 7 maanden geleden goedkoop kunnen regelen voor mij en twee vrienden. Kijken of we ongeveer gelijktijdig kunnen beginnen.

"Tja, als je Lego niet meer leuk vindt, dan ben je pas echt oud."

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11 22:35
Kefding schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:44:
Even voor de zekerheid,
Met die always on DRM zal je er op geen manier omheen komen :)

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Ferio schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:40:
[...]

Via https://www.money2.nl/ geld naar je paypal account sturen. Heb je het binnen een paar seconden erop staan.
Top, doen we dat :)

• Terranova
  • Laatst online: 09-11 15:36
tering dat is een handige site :D

• Kefding
Puc van S. schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:45:
[...]

Installeren kan wel (met hetzelfde origin account) alleen tegelijk spelen niet.
Tsja, ik had het kunnen weten :+
Dan maar voorlopig één versie aanschaffen

Last.FM | Trakt.TV

• Mar.tin
  • Laatst online: 15:06
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:54 ]

• Mythio
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:53:
zat net nog eens op simcity hub te browsen, de mayor mansion heeft gewoon 16 addons ! vroeg me al een tijdje af waar de simcopter one bij de cityhall voor was , die is dus zodat de mayor kan pendelen vanaf de mansion naar het stadhuis...

http://www.simcityhub.com/government/mayors-mansion
Wel geinig detail...je moet de simcopter uitbreiding hebben op beide plaatsen. Anders wordt hij dus niet gebruikt ;-)

Had mijn mayor eigenlijk wel op straat voor city hall willen laten landen :-D lekker verkeersopstopping creeeren haha

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:55
Hiroj schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:57:

Mac versie komt uit in de lente, dus geen datum opgegeven. Jammer genoeg moeten we voorlopig wachten. |:(

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11 13:00
tiswat schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:28:
[...]

Mac versie komt uit in de lente, dus geen datum opgegeven. Jammer genoeg moeten we voorlopig wachten. |:(
Ik ga zelf ook niet wachten tot de Mac versie komt; gewoon Windows via Bootcamp op je Mac gooien en spelen maar! Ik ben al vaker aan het lijntje gehouden qua Mac games (lees: Dota 2), die was ook aangekondigd voor de Mac maar tot op heden niets. Moet je toch een concessie doen met Windows maar goed, ik kan tenminste wel straks Simcity splen :P

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:33
Ik heb volgens mij nog de eerste Sim City gespeeld en kijk uit naar dit nieuwe deel. Alleen als ik af en toe die filmpjes bekijk dan vraag ik mij af of ik dit allemaal wel onder de knie krijg.
Heeft iemand een tip voor een video of uitleg over de basis beginselen van het spel? Hoe je bijvoorbeeld stroom en water aanlegt zodat het voor de hele stad beschikbaar is?

• mat.hi.as
  • Laatst online: 16:54
Er was een tutorial met dat soort dingen in de twee beta's. Waarschijnlijk zal het dan ook wel in het echte spel te vinden zijn. Maak je maar geen zorgen :)

• beuker19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-11 09:42

beuker19

Killerbeuker is so OP

mat.hi.as was me voor :)

[ Voor 83% gewijzigd door beuker19 op 04-03-2013 14:07 ]

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 11:57
Watertoren neerzetten, kan alleen maar aan een weg...
Geldt ook voor de energiecentrale.
Het wegennet bevat ook je waterleidingen, riolering en energie toevoer.
Alles wat op de weg is aangesloten, is daar direct ook op aangesloten.

Verwijderd

• Tsurany
  • Niet online
Heb m'n stadsplan al min of meer klaar. Ga direct een paar leningen afsluiten om de medium avenues te bouwen die als hoofdwegen zullen dienen. Stuk makkelijker om dat klaar te hebben zodat ik niet m'n hele stad hoef te verbouwen om van streets naar avenues te gaan. Daarna allemaal dirt roads zodat ik direct de stad in grote lijnen heb staan en makkelijk kan uitbreiden. Zodra een weg drukker wordt kan ik hem direct upgraden. Zo kan ik ook direct bij zonen en services bouwen zonder dat de layout naar de knoppen gaat omdat ik te gehaast bij moet bouwen.

• Lau1187
  • Laatst online: 06-11 13:01
Tsurany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:13:
Heb m'n stadsplan al min of meer klaar. Ga direct een paar leningen afsluiten om de medium avenues te bouwen die als hoofdwegen zullen dienen. Stuk makkelijker om dat klaar te hebben zodat ik niet m'n hele stad hoef te verbouwen om van streets naar avenues te gaan. Daarna allemaal dirt roads zodat ik direct de stad in grote lijnen heb staan en makkelijk kan uitbreiden. Zodra een weg drukker wordt kan ik hem direct upgraden. Zo kan ik ook direct bij zonen en services bouwen zonder dat de layout naar de knoppen gaat omdat ik te gehaast bij moet bouwen.
Kan me geloof ik uit de beta herinneren dat je pas een lening kan afsluiten als je een stadhuis hebt, en een hogere lening kan afsluiten als je je stadhuis upgrade. Dus voordat je al je geld aan avenues uitgeeft is het handig om te zorgen dat je iig wat gebieden zonet zodat je genoeg inwoners hebt om het stadhuis te unlocken.

Steam ||

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

wat ik in die "lets al be mayor" filmpjes heb gezien is dat je een medium avenue gewoon kan upgraden naar een high. Zonder dat je alles moet afbreken... Ik kan het mis hebben maar dacht dat wel gezien te hebben.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-11 21:57
Tjsa, ik ga nog niet plannen. Kon gister amper zien hoe de bergen en plateaus in mijn stad zijn. Verder heb ik al wel een gevoel waar de wind weg komt, die is wel positief voor de inrichting van mijn stad. Verder ga ik ook lenen, de helft ga ik nml eerst volbouwen met lelijke wijken en industrie om geld te genereren. Ik overweeg om ondanks mijn tech toch eerst gewoon de kolen en erts uit de grond te halen, wellicht niet verwerken. Maar eens afwachten hoeveel die vervuiling is.

In het centrum wil ik wel een Washington style langgerekt park hebben met ave's aan beide zijden waar dan mn stadhuis, mayor mansion, universiteit en andere belangrijke gebouwen aan komen te staan. Daar omheen dan wat commercial, residence en een treinstation dat dan dicht in de buurt van de uni uitkomt. Kunnen alle studenten makkelijk mijn stad in komen. Verder moet er ook een ave direct vanaf de snelweg naar dit centrum lopen met wellicht slechts 1 knooppunt ofzo. Al moet die, of een andere weg, ook direct naar de hi-tech factories gaan lopen.

Edit: Lening kan je heel vlot. Gewoon de basis bouwen en je kan bijna direct je stadhuis bouwen. Daarna kun je gelijk 3 leningen van 25k pakken en daar kun je een aardig begin mee maken.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 04-03-2013 14:20 ]

• Mattie112
Donnie schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:18:
wat ik in die "lets al be mayor" filmpjes heb gezien is dat je een medium avenue gewoon kan upgraden naar een high. Zonder dat je alles moet afbreken... Ik kan het mis hebben maar dacht dat wel gezien te hebben.
Klopt, je kan alleen geen street naar een avenue upgraden

• Lau1187
Klopt, maar gewone wegen kun je niet upgraden naar avenues (tenminste, niet zonder de bebouwing aan beide kanten te slopen). Dus het is handig om vanaf het begin al avenues te leggen, of in ieder geval er ruimte voor te houden, voor als het later druk wordt in je stad.

Steam ||

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk hoe het met de tijd zit in een regio? Kan je versnellen en pauzeren? Of loopt iedereen op dezelfde standaard snelheid?

• Lau1187
zoooper schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:22:
Weet iemand eigenlijk hoe het met de tijd zit in een regio? Kan je versnellen en pauzeren? Of loopt iedereen op dezelfde standaard snelheid?
Per stad kan je de tijd versnellen (3 snelheden mogelijk). Je hoeft niet op gelijke snelheid te spelen als andere steden in je regio voor zover ik weet.

Steam ||

• Mattie112
In de beta kon ik in elk geval de tijd versnellen, maargoed toen was ik wel alleen natuurlijk. Geen idee hoe dat straks zit.

• chiIIed
  • Laatst online: 14:38
Vergeet ook niet dat alleen de avenues de juiste guide lijnen weergeven voor highdensity gebouwen. De high density streets laten kleinere guidelijnen zien dan nodig zijn. Dus dan heb je high density streets.. kunnen er nog maar 1 of 2 high density gebouwen staan in plaats van 4 omdat de grid te klein is. Verspil je alsnog ruimte :P

• Tsurany
  • Niet online
Lau1187 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:14:
[...]

Kan me geloof ik uit de beta herinneren dat je pas een lening kan afsluiten als je een stadhuis hebt, en een hogere lening kan afsluiten als je je stadhuis upgrade. Dus voordat je al je geld aan avenues uitgeeft is het handig om te zorgen dat je iig wat gebieden zonet zodat je genoeg inwoners hebt om het stadhuis te unlocken.
Ging wel vrij snel volgens mij. Zonen is sowieso gratis, dat scheelt een hoop :)
Streets kan je upgraden en avenues kan je upgraden, maar van street naar avenue gaan kan niet zonder een grondige rebuild. Dat is wel jammer aangezien het kan betekenen dat je je gehele binnenstad moet afbreken om de nieuwe weg aan te leggen.
Maar ik zorg dat naar het centrum gewoon twee parallelle medium avenues lopen die ik dan kan uitbreiden. Zit enkel te denken hoe ik het met de streetcars doe aangezien die helaas niet over streets runnen.
chiIIed schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:25:
Vergeet ook niet dat alleen de avenues de juiste guide lijnen weergeven voor highdensity gebouwen. De high density streets laten kleinere guidelijnen zien dan nodig zijn. Dus dan heb je high density streets.. kunnen er nog maar 1 of 2 high density gebouwen staan in plaats van 4 omdat de grid te klein is. Verspil je alsnog ruimte :P
Goed punt, daar moet ik wel rekening mee houden.

Ik heb gelukkig wel het voordeel dat ik drie zones heb in mijn eerste map om mee te werken, twee oevers en het eiland in het midden van de rivier. De oevers ga ik zo effectief mogelijk inrichten zodat ik er veel mee kan verdienen. Eiland in het midden kan ik dan rustig opbouwen en zodra daar de grote stad staat kan ik de oevers slopen en opnieuw opbouwen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 04-03-2013 14:31 ]

• Mythio
Of je plant het zou dat je eerst de "buitenwijken" bouwt en pas als je een beetje cash hebt de binnenstad aanlegt met aveneus. Zolang je iets aan ci hebt om je incomen ok te houden gaat het daarna snel met medium aveneus denk ik.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Komt er eigenlijk een demo uit van dit spel zodat ik kan checken of deze game werkt op mijn pc?

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Evil Cowman
Tsurany schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:28:
Streets kan je upgraden en avenues kan je upgraden, maar van street naar avenue gaan kan niet zonder een grondige rebuild. Dat is wel jammer aangezien het kan betekenen dat je je gehele binnenstad moet afbreken om de nieuwe weg aan te leggen.
Maar ik zorg dat naar het centrum gewoon twee parallelle medium avenues lopen die ik dan kan uitbreiden. Zit enkel te denken hoe ik het met de streetcars doe aangezien die helaas niet over streets runnen.
Als ik het goed heb kan je ook streetcar tracks aanleggen.. spoor voor streetcars wat NIET over avenues loopt wat je kan gebruiken om avenues te verbinden die niet direct met elkaar verbonden zijn (je kan er alleen geen stations op plaatsen)

of bedoelde je dat niet?

• BioHazard
  • Laatst online: 12:32

BioHazard

*\o/*

Evil Cowman schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:33:
[...]

Als ik het goed heb kan je ook streetcar tracks aanleggen.. spoor voor streetcars wat NIET over avenues loopt wat je kan gebruiken om avenues te verbinden die niet direct met elkaar verbonden zijn (je kan er alleen geen stations op plaatsen)

of bedoelde je dat niet?
Kan dat? Volgens mij zit je vast aan die avenue met track. Toch? :X

• LunaTempesta
Eigenaar van region 11, Alwin-d // Beslissen welke region wij gaan nemen?

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 19:56
BioHazard schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:35:
[...]

Kan dat? Volgens mij zit je vast aan die avenue met track. Toch? :X
Wat Evil Cowman schijft klopt.

• BioHazard
  • Laatst online: 12:32

BioHazard

*\o/*

spacemouse schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:37:
[...]

Wat Evil Cowman schijft klopt.
Mooi dat ik ernaast zit dan! :D

• Evil Cowman
zag hem van de week toevallig voorbij komen in livestream (ze gebruikten hem niet helaas) maar het lijkt me wel echt SUPER handig :D

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32
Ik denk dat ik nog niet meteen avenues aan ga leggen. Simpelweg omdat die ook meer onderhoud kosten en je er toch de eerste tijd niets aan hebt. Laat mijn stad zich maar ontwikkelen waarna ik lekker een hele wijk platgooi om er wat mooiers van te maken. Lijkt me eigenlijk ook veel leuker om te doen. En dan kun je het meteen goed doen met bijbehorende utilities en dergelijke. Zodra de vervuiling de grond uit is zeg maar.

Ik verwacht namelijk dat de indeling van je stad naar verloop van tijd ook wel wisseld. Als je op den duur ook een great works hebt, is er ook een verandering in wensen van je inwoners. Tel daar je eigen specialisatie bij en je blijft aan het veranderen met je wegennetwerk.

Waar ik nog op zit te dubben is of het eigenlijk handiger is om veel kleine emergency services te plaatsen door je hele stad heen of 1 grote. Bij politie had ik het idee dat zo'n grote wel voldoende is, maar voor fire en medical heb ik toch het idee dat de looptijd (dat groene stuk om zo'n gebouw heen) wel erg belangrijk gaat zijn.

En als laatste vraag ik me nog af of de global market een beetje stabiel gaat zijn de eerste dagen. Als iedereen toch al begint met het mijnen van diverse grondstoffen is het misschien handiger om ze wat langer te laten liggen totdat de vraag gestegen is. Anders zit je in het begin te exporteren voor 100 per ton, waarna de prijs zal stijgen naar 1000 per ton (als voorbeeld) en je niet alleen door je eigen grondstoffen heen bent, maar het ook nog eens zelf nodig gaat hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 04-03-2013 14:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:01
siemed schreef op maandag 04 maart 2013 @ 14:05:
Ik heb volgens mij nog de eerste Sim City gespeeld en kijk uit naar dit nieuwe deel. Alleen als ik af en toe die filmpjes bekijk dan vraag ik mij af of ik dit allemaal wel onder de knie krijg.
Heeft iemand een tip voor een video of uitleg over de basis beginselen van het spel? Hoe je bijvoorbeeld stroom en water aanlegt zodat het voor de hele stad beschikbaar is?
'Simcity basics' zoeken op Youtube levert bijvoorbeeld deze op:

(Die had je zelf ook nog kunnen vinden...)

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 19:55
Als VPN nou werkt. In singapore komt hij over 2 uur uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 04-03-2013 14:42 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

• Mar.tin
  • Laatst online: 15:06
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:54 ]

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 19:56
Wat mij wel is opgevallen, als de gameklok één uur verder is, dan is er in het spel een dag verstreken. Is de klok 24 uur verder (dag en een nacht) dan is het spel een maand verder.
Dit zie je ook aan de meldingen zoals het Financial monthly report van je Casinos of bijvoorbeeld in het overzicht van je financiën. In dit overzicht zie je rechts in het midden je transacties voor bijvoorbeeld geldleningen, global market enz. Daarachter staat dan Jan. Year1, Apr. Year3, enz.
Pagina: 1 ... 71 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.