@Loona35
Wat "MatHack" schrijft, klopt in grote lijnen wel, maar als je met je vraag bedoelde of "vracht", bedoeld voor winkels en zo, geïmporteerd kan worden dan zit dat er niet in.
Als je een (extra) ‘vracht-unit’ bij een Handelsdepot of Handelspoort plaatst, wordt alléén de vracht die je zelf maakt beter verdeeld. Als je op enig moment een teveel aan goederen in je industrie (= fabrieken) hebt geproduceerd wordt die in zo’n depot opgeslagen om later te kunnen bezorgen bij je “commercie”.
Nergens in SC vind je een knop om te veel of te weinig geproduceerde “vracht” te kunnen im- of exporteren. Ook niet als je een “Handel Inc”, of een “Eindstation voor goederentreinen” en/of “Haven voor vrachtschepen” plaatst.
Ik heb de indruk, dat het hele “vracht”-gebeuren in SC een beetje ‘krakkemikkig’ is geïmplementeerd.

Het is misschien wel alleen bedoeld voor het scheppen van banen.
Soms klagen winkels “we kunnen wel wat vracht gebruiken” en zo, terwijl er tegelijkertijd een fabriek failliet gaat van wege “onvoldoende vracht”.
Als je een stad helemaal zonder industriële zones maakt wordt “vracht” op mysterieuze wijze in je stad gebracht door grote vrachtauto’s. Wel wordt er dan in SC (soms) ‘geklaagd’ dat er onvoldoende vracht is en soms gaat er (ook) een ‘winkel’ failliet, maar het is niet zo dat je hele stad op den duur ‘zwart’ wordt?!?
Ik heb nog nooit geprobeerd om een hele regio te maken zònder industrie-zones, maar losse steden in een regio wel.
Afijn om dit verhaal niet nóg langer te maken is mijn ervaring: “maak je geen zorgen, het komt allemaal wel goed… gelukkig heb je altijd nog de bulldozer”… H@H@.
Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII