ICE TGV?anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:21:
[...]
In het filmpje van de Deluxe Edition zie je hem
De ICE, niet TGV.
Iemand toevallig goedkoop adres voor Le of De? of kun je net zo goed de normale kopen?
ICE TGV?anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:21:
[...]
In het filmpje van de Deluxe Edition zie je hem
De ICE, niet TGV.
ICE:SlqmLqck schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:22:
[...]
ICE TGV?![]()
Iemand toevallig goedkoop adres voor Le of De? of kun je net zo goed de normale kopen?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ICE = Intercity Express (Duitse hogesnelheidstrein)SlqmLqck schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:22:
[...]
ICE TGV?![]()
Ik bedoelde je aanname over dat betaald moest worden voor grotere maps, niet over de verschillende groottes in de regionsmat.hi.as schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:22:
[...]
Het is of dat, of dat de plotsizes omgekeerd evenredig zijn met #plots, waarbij me dat laatste logischer lijkt. Maar inderdaad, dat is een aanname, maar anders snap ik niet waarom ze verschillende mapgroottes hebben...
Die kwam eerder ook al voorbij. Echter, sinds wanneer is $40 dollar, €20 euro? Volgens mij is dat nog altijd €30 euromat.hi.as schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:23:
hier. Betreft grijze import. DE via Origin (volgens mij) voor €20. Goedkoper kan het nu niet
[ Voor 37% gewijzigd door PeterSelie op 30-01-2013 12:27 ]
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
🠕 This side up
Als het goed is waren seizoenen gewoon bevestigd?Koenvh schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:28:
Ik wil een jaargetijden DLC en een Arriva treinen DLC.. Lijkt me een mooie combinatie
[ Voor 28% gewijzigd door PeterSelie op 30-01-2013 12:31 ]
Meestal gaat het goed, maar heel af en toe worden er keys geblokkeerd, maar dat komt zelden voor.Riqy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:27:
Hoe zit het nou met eventuele acceptatie van keys die je via grijze import aanschaft? Wil liever niet het risico lopen dat de key het niet gaat doen, of dat mijn origin account geblokkeerd word ofzo...
Echt? Heb je een linkje? Dat wil ik dan wel eens lezenSoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:29:
[...]
Als het goed is waren seizoenen gewoon bevestigd?
🠕 This side up
Zie de edit in mijn originele bericht; bron en bron.Koenvh schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:30:
[...]
Echt? Heb je een linkje? Dat wil ik dan wel eens lezen
[ Voor 12% gewijzigd door PeterSelie op 30-01-2013 12:31 ]
http://simcitizens.com/si...pers-q-a-session-2-recap/Koenvh schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:30:
[...]
Echt? Heb je een linkje? Dat wil ik dan wel eens lezen
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 30-01-2013 12:32 ]
Naja ze zijn op g2play te koop (redelijk bekende reseller) voor 10 euro goedkoper, maar is dit echt grijze import of valt dit redelijk mee...anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:30:
[...]
Meestal gaat het goed, maar heel af en toe worden er keys geblokkeerd, maar dat komt zelden voor.
Een ban zouden ze kunnen doen volgens hun voorwaarden, maar voor zover ik weet is dat nooit gebeurd.
Althans, bovenstaande schijnt bij Steam zo te zijn, zal bij Origin niet veel anders zijn, maar dit heb ik alleen van horen-zeggen, ikzelf durf keys niet aan (en vind het niet netjes).
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
De NS kan ook nog genoeg van de herfst maken, en Koninginnedagmat.hi.as schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:30:
Maar geen sneeuw, en dat is toch wel de grootste ramp voor treinen (in Nederland tenminste)
🠕 This side up
Riqy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:27:
Hoe zit het nou met eventuele acceptatie van keys die je via grijze import aanschaft? Wil liever niet het risico lopen dat de key het niet gaat doen, of dat mijn origin account geblokkeerd word ofzo...
anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:43:
[...]
Die key-stores zijn vaak keys vanuit andere regio's dan Nederland, bijvoorbeeld Rusland.
Dit is vaak niet toegestaan onder de EULA, en je loopt het risico op een ban of het intrekken van je key.
Plus dat je daarmee belastingen ontduikt.
Maar die discussie past beter in het daarvoor bestemde topic: Online Gamekeys kopen - Deel II
Niets mis met het linken naar keystores, maar dan is het wel zo netjes om te vermelden dat het om een grijs gebied gaat, voor mensen die niet bekend zijn met dat fenomeen![]()
Alles vanuit het buitenland en non-origin is grijze import.Riqy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:31:
[...]
Naja ze zijn op g2play te koop (redelijk bekende reseller) voor 10 euro goedkoper, maar is dit echt grijze import of valt dit redelijk mee...
[ Voor 99% gewijzigd door SlqmLqck op 30-01-2013 12:33 ]
Want Bol.com is buiteland? Bol.com is een prima Nederlandse shop, waarbij voor het product door Bol.com netjes de belasting en invoerkosten zijn betaald.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Verwijderd
Het is beter voor je portemonnee om de LE en de Digital deluxe upgrade te kopenmaxoss schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:37:
Hoe zit het eigenlijk voor de mensen die een collectors edition london bestellen en die 2 extra steden content van de digital deluxe ook willen? Dubbel aftikken voor de london content?
Als het precies dezelfde content betreft wel ja...ik neem aan dat ze daarvoor weer een aparte deluxe edition upgrade maken voor de CE versie.maxoss schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:37:
Hoe zit het eigenlijk voor de mensen die een collectors edition london bestellen en die 2 extra steden content van de digital deluxe ook willen? Dubbel aftikken voor de london content?
Bron?oppie85 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:40:
Om even een veel voorkomend misverstand uit de wereld te helpen; er is maar één mapgrootte, namelijk die die we in de beta al hebben gezien. De reden waarom er overal om een 'medium' map wordt gesproken is dat de grootte van ruwweg 2x2km overeenkomt met wat een medium map was in SimCity 4.
Ik ben eerder benieuwd naar een bron waarin staat dat het een medium map in de beta betrof en dat er ook nog andere mapgroottes zijn. Want dat heb ik eigenlijk nog nergens gelezen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dus wat jij zegt is dat er geen grotere mappen komen? Heb je een bron?oppie85 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:40:
Om even een veel voorkomend misverstand uit de wereld te helpen; er is maar één mapgrootte, namelijk die die we in de beta al hebben gezien. De reden waarom er overal om een 'medium' map wordt gesproken is dat de grootte van ruwweg 2x2km overeenkomt met wat een medium map was in SimCity 4.
Precies...er word hier van alles gezegd / beweerd maar bronnen ho maar....Luuk1983 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:42:
[...]
Ik ben eerder benieuwd naar een bron waarin staat dat het een medium map in de beta betrof en dat er ook nog andere mapgroottes zijn. Want dat heb ik eigenlijk nog nergens gelezen.
[ Voor 31% gewijzigd door Dionisio op 30-01-2013 12:45 ]
Laten we het hopen ja, ik denk dat er in de toekomtst meer steden als uitbreiding gaan komen. Zou dan mooi zijn als je ze per stuk kan bestellen.Dionisio schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:39:
[...]
Als het precies dezelfde content betreft wel ja...ik neem aan dat ze daarvoor weer een aparte deluxe edition upgrade maken voor de CE versie.
Verwijderd
Lijken mij ook allemaal even groot.Dionisio schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:43:
[...]
Dus wat jij zegt is dat er geen grotere mappen komen? Heb je een bron?
http://www.gamer.nl/nieuw...als-middelgrote-simcity-4Dionisio schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:43:
[...]
In het Tweakers interview wordt gezegd dat grotere kaarten op de wishlist staan. Dus daar wordt nog wel aan gewerktDionisio schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:43:
[...]
XBO: Michaël#3318
[ Voor 59% gewijzigd door Donstil op 30-01-2013 12:46 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wat dus nog steeds niets over de toekomst zegt, afgezien van het feit dat ze er wel naar kijken om die max map grootte alsnog de vergroten.mat.hi.as schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:46:
Ik heb zelf even gezocht op twitter en ik kom hier op uit. Inderdaad allemaal dezelfde mapgroottes, helaasch
Verwijderd
Waar ik 'bang' voor ben, is dat ze al in de LE versie zitten, maar dat je betaald voor 'shortcuts'. Ben ook vergeten om hier naar te kijken tijdens de beta.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:38:
[...]
Het is beter voor je portemonnee om de LE en de Digital deluxe upgrade te kopen
Verwijderd
Nee, was even een snelle google search. Ik zal in het vervolg het beter uitvoerenDonstil schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:45:
Ooh Gamer.nl, ja dat is echt een geweldige bron. Lekker uit de eerste hand ook.
Edit: Ik volg simCity op de twitter (Helaas retweeten ze een hoop onzin) en daar vroeg iemand aan een dev of er grotere mappen komen, toen antwoorde hij dat dit "medium" zou zijn.
Geen idee of hij refereerde naar SC4 trouwens.
Verwijderd
Het probleem was dat ze simcity voor iedereen speelbaar wilden maken, daarom is er bij de launch alleen medium. Large zou nogal wat van je pc eisen, en niet iedereen heeft een monsterpc, dus hebben ze voor nu gekozen voor 4x4.SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:47:
[...]
Wat dus nog steeds niets over de toekomst zegt, afgezien van het feit dat ze er wel naar kijken om die max map grootte alsnog de vergroten.
We will see.
In de beta wel ja. Maar de vraag is of in de final of via een DLC toch nog grotere mappen gaan introduceren.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:44:
[...]
Lijken mij ook allemaal even groot.
[afbeelding]
Zoiets had ik ook bregrepen ja...laten we het hopen!Nefiorim schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:45:
[...]
In het Tweakers interview wordt gezegd dat grotere kaarten op de wishlist staan. Dus daar wordt nog wel aan gewerkt
Hij zegt dat voor de final de mapgrotte niet zal vernaderen, maar dat ze wel aan het kijken zijn om het in een later moment toe te voegen.mat.hi.as schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:46:
Ik heb zelf even gezocht op twitter en ik kom hier op uit. Inderdaad allemaal dezelfde mapgroottes, helaasch
Verwijderd
Het is Digital deluxe/CE only. Als je een normale versie van simcity hebt kan je het niet unlocken. Misschien dat ze het later nog als losse DLC gaan verkopen, maar voor nu moet je dus de superdeluxe XXL turbo editie met extra kaas kopenVerwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:47:
[...]
Waar ik 'bang' voor ben, is dat ze al in de LE versie zitten, maar dat je betaald voor 'shortcuts'. Ben ook vergeten om hier naar te kijken tijdens de beta.
Ik moet het eerste spel nog zien waar (op een later tijdstip) de content niet alsnog tegen extra betaling beschikbaar komt voor iedereen. De content is al gemaakt, dus waarom niet alsnog als aparte upgrade aanbieden?Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:53:
[...]
Het is Digital deluxe/CE only. Als je een normale versie van simcity hebt kan je het niet unlocken. Misschien dat ze het later nog als losse DLC gaan verkopen, maar voor nu moet je dus de superdeluxe XXL turbo editie met extra kaas kopen
Dat betwijfel ik.Nefiorim schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:00:
Mwah leaderboards zo inrichten dat ze per stadsgrootte werken is echt geen probleem. Het voornaamste zal inderdaad in system/server-resources zitten. Omdat veel berekeningen blijkbaar ook op de servers gedaan worden kan ik me voorstellen dat ook bandbreedte (voor andere delen van de wereld) een probleem is.
[ Voor 3% gewijzigd door psychodude op 30-01-2013 13:06 ]
Welk deel betwijfel je dan?Het voornaamste zal inderdaad in system/server-resources zitten.
Indien reactie op mij? Denk ik dat het probleem voornamelijk gewoon client-side zal liggen, en de toegenomen hoeveelheid simulatie bij een grotere stad een te hoge CPU-load zal geven welk veel huidige systemen niet aan zullen kunnen en daarnaast de toegenomen hoeveelheid textures, etc tot een te hoge hoeveelheid memory usage zal leiden welk 32-bits clients niet trekken waardoor instability tot gevolg.Nefiorim schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:08:
Dat is min of meer wat ik zeg:
[...]
Welk deel betwijfel je dan?
Ben het inhoudelijk geheel met je eens hoor
Dat is toch een systeemresource issue?psychodude schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:11:
[...]
Indien reactie op mij? Denk ik dat het probleem voornamelijk gewoon client-side zal liggen, en de toegenomen hoeveelheid simulatie bij een grotere stad een te hoge CPU-load zal geven welk veel huidige systemen niet aan zullen kunnen en daarnaast de toegenomen hoeveelheid textures, etc tot een te hoge hoeveelheid memory usage zal leiden welk 32-bits clients niet trekken waardoor instability tot gevolg.
Met name gezien je laatste zin eraan toegevoegd klinkt het een beetje alsof je voornamelijk doelt op de server-side
Nah dat was als toevoeging op de al genoemde andere resources (vandaar het woordje 'ook'). Maar dan zijn we het geheel eens met elkaar volgens mijpsychodude schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:13:
[...]
Met name gezien je laatste zin eraan toegevoegd klinkt het een beetje alsof je voornamelijk doelt op de server-side.
Het lijkt me heel sterk dat zij op basis hiervan hebben besloten om kleine maps aan te houden. Ik denk dat game developers altijd die keuze aan de speler moeten laten. Als een speler een grote map wil spelen op een wat verouderd systeem, dan zou ie donders goed moeten weten dat het spel mogelijk brak gaat draaien op het moment dat de map volgebouwd is. Dat geld ook voor de grafische instellingen van een spel. Denk dat het eerder dan met de servers capaciteit en / of game engine limieten te maken heeft. Een andere mogelijk reden die ik ergens las was, dat spelers door de kleine mappen meer gedwongen worden om hun steden beter in te richten waardoor het spel uitdagender wordt.psychodude schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:11:
[...]
Indien reactie op mij? Denk ik dat het probleem voornamelijk gewoon client-side zal liggen, en de toegenomen hoeveelheid simulatie bij een grotere stad een te hoge CPU-load zal geven welk veel huidige systemen niet aan zullen kunnen en daarnaast de toegenomen hoeveelheid textures, etc tot een te hoge hoeveelheid memory usage zal leiden welk 32-bits clients niet trekken waardoor instability tot gevolg.
Lees anders ook eens de 2e comment hier van 1 van de developers:Dionisio schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:21:
[...]
Het lijkt me heel sterk dat zij op basis hiervan hebben besloten om kleine maps aan te houden. Ik denk dat game developers altijd die keuze aan de speler moeten laten. Als een speler een grote map wil spelen op een wat verouderd systeem, dan zou ie donders goed moeten weten dat het spel mogelijk brak gaat draaien op het moment dat de map volgebouwd is. Dat geld ook voor de grafische instellingen van een spel. Denk dat het eerder dan met de servers capaciteit en / of game engine limieten te maken heeft. Een andere mogelijk reden die ik ergens las was, dat spelers door de kleine mappen meer gedwongen worden om hun steden beter in te richten waardoor het spel uitdagender wordt.
Ik denk echt niet dat het een server issue is. Wat simuleert dat ding nou werkelijk denk je? Enkel de stromen van een aantal zaken zoals electriciteit, mensen en pollution. Aangezien je stad op pauze gaat zal daar geen verschil in komen. Hooguit is er nog een profiel op welk moment er gewerkt wordt en er veel vervuiling de lucht in gaat en aan welke kant van de map dat er uit komt.Dionisio schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:21:
[...]
Het lijkt me heel sterk dat zij op basis hiervan hebben besloten om kleine maps aan te houden. Ik denk dat game developers altijd die keuze aan de speler moeten laten. Als een speler een grote map wil spelen op een wat verouderd systeem, dan zou ie donders goed moeten weten dat het spel mogelijk brak gaat draaien op het moment dat de map volgebouwd is. Dat geld ook voor de grafische instellingen van een spel. Denk dat het eerder dan met de servers capaciteit en / of game engine limieten te maken heeft. Een andere mogelijk reden die ik ergens las was, dat spelers door de kleine mappen meer gedwongen worden om hun steden beter in te richten waardoor het spel uitdagender wordt.
Even een quoteje:psychodude schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:39:
Lees anders ook eens de 2e comment hier van 1 van de developers:
http://www.reddit.com/r/S...time_sim_city_fan/c84b7l1
Among other things, yes. We're targeting 32-bit operating systems which means we have 2-3GB of addressable RAM at the top end. Beyond the memory constraints, the terrain/physics system was designed for the size we have, and would probably need some pretty serious sections rewritten and debugged. Pathfinding and agent interaction algorithms are worse than O(n) (linear, which would still mean 4x slower for a 4km x 4km box; to compare, an O( n2 ) algorithm would be 16x slower(!) for the same increase in box size). And all of the above are just technical reasons--not being on the design team, I'm not going to speculate on the design implications of tuning the game for multiple sizes of boxes, but I'm sure they aren't small
I wouldn't take anything off the table for the future--the feedback in this area has been loud and clear throughout the studio--but as a tech guy I think it's a huge task to make it work. That said, you can be assured we have Top Men thinking about the problem.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Toch, zelfs al zijn het maar een paar factoren die gesimuleerd worden op de servers, op de beta alleen al waren er zo'n 2 miljoen spelers, dit zal voor het uiteindelijke spel velemalen hoger liggen.GENETX schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:44:
[...]
Ik denk echt niet dat het een server issue is. Wat simuleert dat ding nou werkelijk denk je? Enkel de stromen van een aantal zaken zoals electriciteit, mensen en pollution.
[ Voor 38% gewijzigd door anandus op 30-01-2013 13:50 ]
Leuk verhaal, maar de ontwikkelaars moeten bij het opstellen van systeemeisen richten op de mensen die net weten hoe ze een computer aanzetten, en die de computerzaak bellen bij een bluescreen. Simpelweg omdat deze mensen in de meerderheid zijn en niet beter weten. Deze mensen zullen ook gaan klagen als de game niet soepel loopt, ook al is dat hun eigen fout.Dionisio schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:21:
[...]
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Absoluut, dat ontken ik ook niet. Wilde alleen duidelijk maken dat de mapgrootte echt niet gerelateerd is aan de capaciteit van de server zelf. Zo precies komt die pollution niet vanwege de wind. En als de stad 4x zo groot is, dan kun je kiezen voor een 2x minder nauwkeurige pollution flow te genereren dus blijft de last op de servers gelijk. Niemand die daar wat van merkt. Andere dingen zijn ook peanuts.anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:47:
Toch, zelfs al zijn het maar een paar factoren die gesimuleerd worden op de servers, op de beta alleen al waren er zo'n 2 miljoen spelers, dit zal voor het uiteindelijke spel velemalen hoger liggen.
Elke speler heeft 10 regions, met 8 á 16 steden elk.
Met nattevingerwerk pakken we even 5 miljoen spelers, die de helft van hun regions (5) voor de helft met steden vullen (6), dan zijn er dus 150 miljoen steden.
Zelfs al wordt er maar heel weinig op de servers zelf gesimuleerd, dan kan ik me voorstellen dat dat er toch nog aardig inhakt.
[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 30-01-2013 13:53 ]
bronIt's not entirely off the table, though. EA Maxis creative director Ocean Quigley said the ability to support mods is already built into GlassBox, the new engine powering SimCity, so there's potential for mod support down the road -- just not at launch.
[ Voor 6% gewijzigd door The_Worst op 30-01-2013 13:52 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
@sledgehammer70 The beta ended this weekend. Next time to play is when we launch in March!
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Uiteraard. Maar je wil als developer je game zoveel mogelijk verkopen. Als de consumenten klagen en er wordt niks mee gedaan en de game sluit niet aan bij de verwachting en aan de verwachting van de reviewers, dan verkoop je je game niet.SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:54:
Mensen hebben hoge verwachtingen gehad waaronder blijkbaar ook de mapgrootte valt en beginnen nu al te klagen dat ze niet tevreden zijn met het product. Je bent als consument natuurlijk niet verplicht om een game te kopen die niet bij je wensen aansluit, de developers zijn tot niets verplicht en zullen de game opleveren zoals hen goed dunkt. Je kan als consument gaan klagen, maar vaak bereik je daar gewoon niets mee.
Zonde, hoopte op nog een stresstest/openbeta. Dan nog maar ruim een maand wachten.The_Worst schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:00:
Overigens bevestigt @SimCity dat er geen 2e beta-ronde komt:
[...]
Maxis weet juist als geen ander wat het belang is van mod support, hun gehele franchises draaien er op. Niet enkel Sim City, maar ook The Sims.The_Worst schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:51:
Overigens schijnt de mogelijkheid tot mods niet helemaal uit het raam te zijn gedonderd:
[...]
bron
Het bericht is inmiddels wel een jaar oud. Ik vermoed dat, mocht er ondersteuning voor mods komen, dat dit alleen zal komen voor sandbox-steden. Weet overigens niet of dit bericht inmiddels is ontkracht door recentere berichten.
Klopt, ben ik het helemaal mee eens. Bijkomend feit is dat je meer van de mensen met kritiek zal horen dan van de mensen die de game wél geweldig vinden. Als ik aanhaak op je conclusie dat het om verkopen gaat: de game blijft bij kleine steden laagdrempeler, overzichtelijker en zal daardoor de non-diehard-SCers ook aanspreken.Luuk1983 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:00:
[...]
Uiteraard. Maar je wil als developer je game zoveel mogelijk verkopen. Als de consumenten klagen en er wordt niks mee gedaan en de game sluit niet aan bij de verwachting en aan de verwachting van de reviewers, dan verkoop je je game niet.
Uiteraard ligt de waarheid ergens in het midden en is het altijd een afweging tussen wensen en technische haalbaarheid en natuurlijk geld.
Ik denk ook dat er door de 'hardcore fans' een oneerlijke vergelijking wordt gemaakt met SimCity 4, waar een veel simpelere simulatie en 10 jaar aan mod ontwikkeling achter zit. Ik moet zeggen dat ik de mapsize ook gewoon te klein vind, maar voor de rest lijkt het me een zeer solide product. Maxis is met hun GlassBox engine een nieuwe weg ingeslagen met de SimCity serie, en heeft daarvoor een aantal offers moeten maken - maar van wat ik gezien heb in filmpjes en de beta zijn die offers niet voor niks geweest - de onderliggende simulatie is flink op de schop genomen en vanuit technisch oogpunt kunnen praktisch alle missende features (metro's, terraforming) met addons/mods op den duur worden toegevoegd.SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:54:
Het probleem blijft hem natuurlijk altijd zitten in hetgeen dat spelers verwachten en daardoor ook denken rechtmatig te krijgen.
Mensen hebben hoge verwachtingen gehad waaronder blijkbaar ook de mapgrootte valt en beginnen nu al te klagen dat ze niet tevreden zijn met het product. Je bent als consument natuurlijk niet verplicht om een game te kopen die niet bij je wensen aansluit, de developers zijn tot niets verplicht en zullen de game opleveren zoals hen goed dunkt. Je kan als consument gaan klagen, maar vaak bereik je daar gewoon niets mee.
QFT.oppie85 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:06:
[...]
Ik denk ook dat er door de 'hardcore fans' een oneerlijke vergelijking wordt gemaakt met SimCity 4, waar een veel simpelere simulatie en 10 jaar aan mod ontwikkeling achter zit. Ik moet zeggen dat ik de mapsize ook gewoon te klein vind, maar voor de rest lijkt het me een zeer solide product. Maxis is met hun GlassBox engine een nieuwe weg ingeslagen met de SimCity serie, en heeft daarvoor een aantal offers moeten maken - maar van wat ik gezien heb in filmpjes en de beta zijn die offers niet voor niks geweest - de onderliggende simulatie is flink op de schop genomen en vanuit technisch oogpunt kunnen praktisch alle missende features (metro's, terraforming) met addons/mods op den duur worden toegevoegd.
[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 30-01-2013 14:35 ]
My iRacing
Nu nog niet, maar vergeet niet dat elke auto die je ziet rijden gesimuleerd moet worden, en een route moet hebben over alle mogelijke wegen. Met 2x2 is dat schijnbaar nog wel te doen, maar de toename van mogelijke routes bij 4x4 worden zoveel groter, dat de rekenkracht voor de simulatie sneller groeit dan de map! Ook omdat je stad effectief 4 keer zo groot wordt, en dus ook 4 keer zoveel auto's moet kunnen ondersteunen.Riqy schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:39:
Hier met een i5 2500K, 16GB DDR3 @ 1600 MHz en een GTX460 TOP ook geen problemen op de hoogste settings
[ Voor 23% gewijzigd door Morax op 30-01-2013 14:45 ]
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 30-01-2013 14:47 ]
Toch een behoorlijk voordeel voor een quadcore (of meer) weer. Ondanks dat mijn Q6600 B3 nu net 6 jaar is geworden heeft hij in OC mode geen enkele hapering getoond,GENETX schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:44:
(Getypt voor de reactie van Morax verscheen)
Juist ja, omdat de mapsize 4x zo klein was dus. 4x zo groot is 4x zoveel straten, 4x zoveel sims etc etc. Al die componenten moeten weer gesimuleerd worden, oftewel 4x zoveel rekenkracht op sommige punten, op anderen zelfs 16x (4x zoveel auto's en per auto 4x zoveel straten = 16x).
Zoals vaak met simulatoren ligt de bottleneck eerder bij de CPU. Vergeet daarbij niet dat ook laptops van 3-4 jaar oud dit aan moeten kunnen wil je een doelgroep hebben die groot genoeg is. Neem een beetje laptop van een jaar of 4 oud, dan zit je op een 2GHz-ish Core 2 Duo met 4GB RAM en een GeForce 9xxxM.
Niet voor niets had mijn 2,5 jaar oude i5 430M, 4GB ram en GF 310M toch echt al moeite met medium. Low speelt soepel, RAM liep ook al op tot 3-3,5GB in totaal. CPU, 2x 2,53GHz in Turbo, wat ie constant aan kan, het sterkste punt dus, werd redelijk belast.
My iRacing
Tja, vroeger met duizend keer minder rekenkracht kon de eerste simcity dat ook zo ongeveer in grote lijnen.Morax schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:43:
[...]
Nu nog niet, maar vergeet niet dat elke auto die je ziet rijden gesimuleerd moet worden..
My iRacing
Zou kunnen. Ik was ook even bang dat ik hem op de IGP had gestart, schoot me gelijk binnen. Maar Nvidia had blijkbaar al door dat Simcity toch op de "krachtige" *kuch kuch* Nvidia GeForce 310M moest worden gedraait. Maar van een 540M had ik inderdaad toch wel medium verwacht.FlyEragon schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:58:
[...]
Tja, vroeger met duizend keer minder rekenkracht kon de eerste simcity dat ook zo ongeveer in grote lijnen.
Wat wel grappig is, volgens mij heb ik de beta op mijn integrated graphics gespeeld van de i5 processor (vraag me niet hoe dat kan).
Ik kon namelijk lighting niet eens op low zetten, framerate zakte dan heel erg in elkaar. Een 540M is toch niet zo slecht ? Far Cry 3 draait prima op medium seeting @ 1680*1050.
Want met lighting optie op off ziet het spel er een stuk lelijker uit.
Dat ben ik met je eens. Een spel moet voor iedereen speelbaar zijn en moeten ze dus daarmee rekening houden. Echter wil dit niet zeggen dat ze meteen maar de grotere maps uit het spel moeten laten. Voor die personen die graag grotere mappen willen, en dat zijn er veel, zou het mooi zijn als ze die optie erin bouwen. Als ze het eruit laten met de reden dat er anders teveel op de server gesimuleerd moet worden (hoe dat precies zit weet ik niet) of omdat het een beperking is van de game engine, dan is dat voor mij begrijpelijk. We zullen het zien!GENETX schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:30:
Haha, exact wat ik ook al aangaf eerder in het topic zonder dat ik dat ergens had gelezen![]()
Wat betreft mapsize:
Dat gaf een medewerker van Maxis ook al aan in een video. Ze wilden al jaren een nieuwe Simcity maken op basis van Glassbox (uiteraard doelende op de complexiteit van de simulatie engine). Alleen waren de computers al die jaren niet snel genoeg om dat mogelijk te maken. Een 4x grotere map maakt de simulatie ook een stuk zwaarder en gebruikt veel meer RAM. Uiteraard, met je i5 3570k, GF GTX680 ofzo en 16GB ram kun je dat nog wel draaien waarschijnlijk. Maar de gemiddelde PC niet. Daar zit het knelpunt vooral, iedereen moet Simcity kunnen spelen. Dus dit is het moment waarop er een redelijke balans is tussen mapgrootte en aantal geschikte computers.
Je pc had moeite omdat een GF310M geen videokaart is te noemen...GENETX schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:44:
(Getypt voor de reactie van Morax verscheen)
Juist ja, omdat de mapsize 4x zo klein was dus. 4x zo groot is 4x zoveel straten, 4x zoveel sims etc etc. Al die componenten moeten weer gesimuleerd worden, oftewel 4x zoveel rekenkracht op sommige punten, op anderen zelfs 16x (4x zoveel auto's en per auto 4x zoveel straten = 16x).
Zoals vaak met simulatoren ligt de bottleneck eerder bij de CPU. Vergeet daarbij niet dat ook laptops van 3-4 jaar oud dit aan moeten kunnen wil je een doelgroep hebben die groot genoeg is. Neem een beetje laptop van een jaar of 4 oud, dan zit je op een 2GHz-ish Core 2 Duo met 4GB RAM en een GeForce 9xxxM. Een 2,5 jaar oude 13" MBP is ook maar 2,4GHz C2D met 4GB en een GF 320M met shared memory.
Niet voor niets had mijn 2,5 jaar oude i5 430M, 4GB ram en GF 310M toch echt al moeite met medium. Low speelt soepel, RAM liep ook al op tot 3-3,5GB in totaal. CPU, 2x 2,53GHz in Turbo, wat ie constant aan kan, het sterkste punt dus, werd redelijk belast.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
I know that. Daarom heb ik ook nog een desktop met GTX 660sdk1985 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:20:
[...]
Je pc had moeite omdat een GF310M geen videokaart is te noemen...
GeForce 310M 223
Tijdrijs naar midden segment:
2007: GeForce 8800 GT 762
2009: GeForce GTX 260 1122
2011: GeForce GTX 460 2639
nu: GeForce GTX 660 4036
Zelfs igp zijn sneller anno nu: Intel HD 4000 473
[ Voor 35% gewijzigd door sdk1985 op 30-01-2013 15:36 ]
Hmm, ik speel GW2 op medium met een 540M, Sim City zou dan toch ook tussen low/medium of zelfs medium moeten kunnen draaien? Als ik met mn i5, 4gig ram, 540m laptop op canyourun it kijk, krijg ik een advies tussen minimum en recommended in.FlyEragon schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:58:
[...]
Tja, vroeger met duizend keer minder rekenkracht kon de eerste simcity dat ook zo ongeveer in grote lijnen.
Wat wel grappig is, volgens mij heb ik de beta op mijn integrated graphics gespeeld van de i5 processor (vraag me niet hoe dat kan).
Ik kon namelijk lighting niet eens op low zetten, framerate zakte dan heel erg in elkaar. Een 540M is toch niet zo slecht ? Far Cry 3 draait prima op medium settings @ 1680*1050.
Want met lighting opties op off ziet het spel er een stuk lelijker uit.
Heb de site nog openstaan:ninc schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:36:
[...]
Hmm, ik speel GW2 op medium met een 540M, Sim City zou dan toch ook tussen low/medium of zelfs medium moeten kunnen draaien? Als ik met mn i5, 4gig ram, 540m laptop op canyourun it kijk, krijg ik een advies tussen minimum en recommended in.
[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 30-01-2013 15:38 ]
offtopic :welke sitesdk1985 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:37:
[...]
Heb de site nog openstaan:
GeForce GT 540M 704
Niveau van 2007 dus valt wel mee als je 13xx reso pakt.
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Niet echt, had hem openstaan en toen vergeten. Maar gezien het volume van de fan viel het wel mee.sdk1985 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:36:
Volgens je post komt het door cpu power wat dus duidelijk niet de beperkende factor is.
Is er iemand van de maxis verdedigers die naar de cpu usage tijdens het spelen heeft gekeken???
[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 30-01-2013 15:39 ]
Nee ik zie het, dualcore helpt nog wel omdat ze de agents voor de simulatie op core 1 zullen draaien en de cpu delen van audio/video rendering op core 2.Seriph schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:21:
Een quadcore (of meer) is "nutteloos".
Van de developer: https://twitter.com/moskow23/status/296355832998801408
@mattcrwi The main sim + game loop is on a single thread, so extra cores don't help. We do make use of extra CPU for audio/rendering
[ Voor 20% gewijzigd door Suicyder op 30-01-2013 15:39 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Het lijkt me juist makkelijker, je zou er namelijk voor kunnen opteren om de simulatie van verschillende elementen als losstaand geheel te zien.anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:22:
Kan me voorstellen. Zo'n simulatie als Glassbox lijkt me zeer moeilijk om parallel te programmeren.
Zoals gelijk ook in het begin reeds aangegeven, was het een glitch welk meerdere personen trof. Niet enkel de redditor. Het feit dat de redditor er tussen zat was slechts toeval.
Ken de details van dat gesprek niet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat EA/Maxis vooraf enkele stricte regels eraan gesteld hebben zoals vrij gebruikelijk is binnen interviews waarin je verwacht bepaalde zaken toch niet te kunnen beantwoorden. Als een interviewer zo'n vraag dan alsnog stelt, is het ook vrij gebruikelijk daarbij direct het verdere interview te staken.Virtuozzo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:41:Even terug naar SimCity specifiek, er was een kleine chat gisteren tussen een paar devs en wat mensen van simtropolis, de vraag of modding tools onderdeel zouden zijn van expansion / DLC strategy was meteen het einde van het gesprek.
Al bekend, mensen zoeken ieder klein ding nu ook weer om te kunnen bashen....
Het is al langer bekend dat modding tools niet mogelijk zouden zijn omdat de game in zijn geheel online is. Dus de vraag had niet gesteld hoeven worden.Even terug naar SimCity specifiek, er was een kleine chat gisteren tussen een paar devs en wat mensen van simtropolis, de vraag of modding tools onderdeel zouden zijn van expansion / DLC strategy was meteen het einde van het gesprek.
[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 30-01-2013 15:47 ]
Hier een HP 6560B: I5 2410M, 8GB en HD3000 draaide ik op medium en werkte de beta perfect.baronruud schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:41:
Ben benieuwd of mijn onboard HD 3000 het aan kan? Die heeft 128MB dedicated, terwijl minimum 256MB is.
CPU power gaat niet meer zo snel. Komop, de betaalbare quads zijn nog maar amper 2x zo snel als een Q6600 (denk niet eens dat ze dat halen..) van 6 jaar oud. Zelfs T.net raadt nog een antieke Phenom II X4 aan in goedkopere gamesystemen omdat het makkelijk kan.Suicyder schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:38:
Toch apart dat een laptop i5 (ondanks de wat lagere clock, blijkbaar er toch meer moeite mee heeft dan een 6 jaar oude CPU die ook aanzienlijk minder instruction sets tot zijn beschikking heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 30-01-2013 15:50 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq