Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jureon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik was inderdaad onaangenaam verrast toen ik de oude zoning tool zag in de filmpjes. Die zag er veel beter uit dan in de beta. Goed besluit als ze dat doen.

Verwijderd

Turre schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:21:
Nog weer een knappe video, zie hier wel veel wolkenkrabbers maar ik zie ook nog gewone straten ertussen liggen. Heb die density nog duidelijk niet volledig begrepen.

[video]

Er zijn trouwens veel opmerkingen geweest over de 'zoning-tool', en de dev's hebben het duidelijk begrepen dus het is mogelijk dat het meer zoals in de eerste strategy video zal zijn waarbij je toch een idee hebt hoe groot de gebouwen kunnen worden.

P.S.: Ik moet echt blind zijn maar ik zie nergens een manier om te antwoorden op een dm, ik kan een 'Nieuwe discussie' starten maar dat is dan toch een nieuwe topic?
Voor de mensen die het niet meer weten.

Afbeeldingslocatie: http://worldsims.org/files/2012/10/simcity-strategy1-05641.png

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Turre schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:21:
Nog weer een knappe video, zie hier wel veel wolkenkrabbers maar ik zie ook nog gewone straten ertussen liggen. Heb die density nog duidelijk niet volledig begrepen.

[video]

Er zijn trouwens veel opmerkingen geweest over de 'zoning-tool', en de dev's hebben het duidelijk begrepen dus het is mogelijk dat het meer zoals in de eerste strategy video zal zijn waarbij je toch een idee hebt hoe groot de gebouwen kunnen worden.

P.S.: Ik moet echt blind zijn maar ik zie nergens een manier om te antwoorden op een dm, ik kan een 'Nieuwe discussie' starten maar dat is dan toch een nieuwe topic?
Weer iets wat ik helemaal niet gezien heb in de beta, het uit gaan van de lichten ging bij mij gewoon in 1x voor de hele stad "plop" alles uit zeg maar.

Vind een dubbele Avenue en daarnaast nog een "normale" straat wel fraai zeg. Zouden de auto's dat snappen?
Mocht dat zo zijn dan ga ik dat zeker doen. Erg mooi.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jureon
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:33:
[...]

[afbeelding]
Dat ziet er toch zoveel beter uit dan die dunne lijntjes uit de beta? Ik snap niet dat ze dit idee weg hadden gegooid 8)7

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:12
Gtsaklop schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:35:
[...]

Dat ziet er toch zoveel beter uit dan die dunne lijntjes uit de beta? Ik snap niet dat ze dit idee weg hadden gegooid 8)7
Het is vooral overzichtelijker, omdat je hiermee direct weet hoeveel ruimte een huisje oid naar achteren kan innemen, dat kun je met die randen alleen (zoals in de beta) niet zien...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:33:
[...]

[afbeelding]
Wat je ook gelijk ziet is dat er niets van die outlines klopt though. Zoals toen al in de filmpjes te zien was, in de corners aan wegen waar je één outline om een groot groen vlak kreeg te zien, ontsprongen gewoon net als in de beta afzonderlijke huisjes.

Daarnaast zoals je in de beta ook kon zien konden gebouwen welk initieel een 3x1 shape hadden onder low density, zich toch nog doen groeien tot bijv 4x4 in medium density. En wie weet zijn er ook nog high density buildings met verder afwijkende formats.

Daardoor is het mogelijk initieel wel handig om een indicator te hebben, maar werkt het mogelijk juist beperkend op lange termijn omdat je te klein hebt ingeschaald en je je gehele road grid kunt gaan lopen aanpassen.

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:17:
[...]

Challenge accepted.

[...]

Moet je Sandbox spelen als je geen disasters wilt? Ik vind dat altijd een tergende bezigheid.
Disasters kan je gewoon uitzetten. sandbox is gewoon een easymode waar je gebeurtenissen kan ''wissen''

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:20

appelsientje

Het beste onder de zon

Bomin schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:32:
[...]

Nou, speciaal voor jou geupload, een album van 16 screenshots van vnl. de data layers die ik gemaakt heb :)

Album link: http://imgur.com/a/FXM1E. Originele resoluties door in een screenshot rechtsboven op het radertje te drukken.

Voorproefje:

[afbeelding]
Thnx :)
Ik kan echt niet wachten tot hij uit komt... :9

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Riqy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:36:
[...]

Het is vooral overzichtelijker, omdat je hiermee direct weet hoeveel ruimte een huisje oid naar achteren kan innemen, dat kun je met die randen alleen (zoals in de beta) niet zien...
Ik vind het juist minder op die manier, zoals in de beta vind ik veel fijner, omdat huisjes niet perse zo groot zijn, afhankelijk van wat voor density en wealth ze hebben.

Als ze het op de oude manier hadden gedaan zouden mensen weer gaan klagen dat die tool veel te groot zonet terwijl er alleen maar een caravan staat.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Jureon
anandus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:49:
[...]
Ik vind het juist minder op die manier, zoals in de beta vind ik veel fijner, omdat huisjes niet perse zo groot zijn, afhankelijk van wat voor density en wealth ze hebben.

Als ze het op de oude manier hadden gedaan zouden mensen weer gaan klagen dat die tool veel te groot zonet terwijl er alleen maar een caravan staat.
Volgens mij is die diepte op dat plaatje juist voor een caravan. Je hebt zowiezo meer ruimte nodig voor grotere gebouwen, en die ruimte zie je nog steeds niet direct op deze (pre-beta) manier.

Laat maar ik ben scheel :F
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:41:
[...]

Disasters kan je gewoon uitzetten. sandbox is gewoon een easymode waar je gebeurtenissen kan ''wissen''
Disasters kan je inderdaad alleen uitzetten als je in sandbox mode speelt, als ik "Maxis Scott", hier mag geloven.

[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 29-01-2013 20:55 ]

• Twixell
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 10:57
Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:33:
[...]

Weer iets wat ik helemaal niet gezien heb in de beta, het uit gaan van de lichten ging bij mij gewoon in 1x voor de hele stad "plop" alles uit zeg maar.

Vind een dubbele Avenue en daarnaast nog een "normale" straat wel fraai zeg. Zouden de auto's dat snappen?
Mocht dat zo zijn dan ga ik dat zeker doen. Erg mooi.
Dat van die dubbele Avenue werkt in dat filmpje in ieder geval niet super(zie de meest rechter weg maar 1 mega opstopping)Ik had verwacht dat de meeste af zouden slaan maar ze gaan daar vaak gewoon rechtdoor.
Het zou mooi zijn als ze de Avenue boven die normale weg kiezen of als alternatief(dus verspreiden over beide wegen)

Verwijderd

Disasters zijn wel wat overated in dit topic naar mijn mening. Ze richting in Simcity 5 zo weinig schade aan dat ik me er niet druk om zou maken. Je kan ze dus ter uwer vermaak aan laten staan zonder dat dit vervelende gevolgen heeft voor je stad. Bij een tornado bijvoorbeeld blijven grotere gebouwen zelfs staan. Bij een comeet of een aarbeving blijven nu je grond en wegen in takt (in tegenstelling tot voorgaande versies) en vliegen er alleen een paar huisjes in brand. Bij een ufo word alleen een huisje aangevallen waar de bewoners uitgezogen worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 21:00 ]

• Twixell
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:57:
Disasters zijn wel wat overated in dit topic naar mijn mening. Ze richting in Simcity 5 zo weinig schade toe dat ik me er niet druk om zou maken. Je kan ze dus ter uwer vermaak aan laten staan zonder dat dit vervelende gevolgen heeft voor je stad. Bij een tornado bijvoorbeeld blijven grotere gebouwen zelfs staan. Bij een comeet of een aarbeving blijven nu je grond en wegen in takt (in tegenstelling tot voorgaande versies) en vliegen er alleen een paar huisjes in brand. Bij een ufo word alleen een huisje aangevallen waar de bewoners uitgezogen worden.
Het kan zijn dat dit nog verandert natuurlijk, het is en blijft nog beta software.
Ik hoop wel dat het wat meer schade zou aanrichten, niet dat ik mn sims niet mag maar de schade moet niet minimaal zijn(een regio wegvagen met 1 komeet hoeft nou ook weer niet)
Een stukje gevaar is altijd wel leuk!
Nouja, als je het niet kan uitschakelen in het gewone (niet-sandbox) spel, dan kan ik me wel voorstellen dat ze de disasters een beetje ingetogen houden.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 29-01-2013 21:04 ]

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Zowaar de IRC gevonden, zit daar ook op met dezelfde naam als hier.. want verwarring enzo :P

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Donstil
  • Niet online
anandus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:03:
Nouja, als je het niet kan uitschakelen in het gewone (niet-sandbox) spel, dan kan ik me wel voorstellen dat ze de disasters een beetje ingetogen houden.
Ach iedereen hier klaagt toch dat je in 30minuten de hele map hebt vol gebouwd, dan vinden ze het vast niet erg dat de halve kaart wordt vervaagd door een disaster :)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik was na de demo (beta) wel matig enthousiast, maar nadat ik vandaag weer een dagje Cities XL 2012 heb gespeeld is dat toch wel een stuk minder geworden. Als ik zo terug denk aan de beta dan voelt hij zo ontzettend klein en gelimiteerd aan. Jammer alleen van de performance problemen van Cities XL, dat heeft Maxis dan wel weer beter voor elkaar (is ook niet zo moeilijk met zon miniscule map :P).

Die mapsize is voor mij toch echt wel een enorme dealbreaker, hopelijk verrast Maxis ons en blijkt het in de release mee te vallen, ik wacht in ieder geval eerst de reviews af...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

StarLite schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:16:
Ik was na de demo (beta) wel matig enthousiast, maar nadat ik vandaag weer een dagje Cities XL 2012 heb gespeeld is dat toch wel een stuk minder geworden. Als ik zo terug denk aan de beta dan voelt hij zo ontzettend klein en gelimiteerd aan. Jammer alleen van de performance problemen van Cities XL, dat heeft Maxis dan wel weer beter voor elkaar (is ook niet zo moeilijk met zon miniscule map :P).

Die mapsize is voor mij toch echt wel een enorme dealbreaker, hopelijk verrast Maxis ons en blijkt het in de release mee te vallen, ik wacht in ieder geval eerst de reviews af...
Je kan altijd nog wachten tot er een expansion uit komt met grotere steden :)

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10 23:04

Paniohitus

Paniohitus

Misschien kan je straks per km2 erbij kopen. Als je een stad van 10 bij 10 zou willen hebben moet je 10 DLC's van 1km2 aanschaffen, zo'n €5,99 per stuk :)

BF1: Don-Panio

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-11 20:55
@ Preddie, laten we het hopen van niet zeg. :p

• Jureon
Preddie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:37:
Misschien kan je straks per km2 erbij kopen. Als je een stad van 10 bij 10 zou willen hebben moet je 10 DLC's van 1km2 aanschaffen, zo'n €5,99 per stuk :)
Grapjas, straks breng je ze nog op ideeën :+

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
@Preddie, breng ze vooral niet op ideeen! :P

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:27
10 bij 10km is 10x10 = 100km2 = 100 DLC's ;)

[ Voor 36% gewijzigd door GENETX op 29-01-2013 22:25 ]

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:10:
[...]

11 expansions en 8 stuff kits sinds 2009. Dafuq 8)7 . En die expensions staan zelfs voor meer dan 20 euro in de PW. Zo'n 25 euro. Zat ik er neit ver vanaf met mn 300 euro.
Ga jij mij eens vertellen welke 3 expansions ik mis:
The Sims 3 Collectors Edition
The Sims 3 World Adventures Expansion Pack
The Sims 3 High End Loft Stuff
The Sims 3 Ambitions Expansion Pack
The Sims 3 Fast Lane Stuff
The Sims 3 Late Night Expansion Pack
The Sims 3 Outdoor Living Stuff
The Sims 3 Generations Expansion Pack
The Sims 3 Town Life Stuff
The Sims 3 Pets Expansion Pack
The Sims 3 Master Suite Stuff
The Sims 3 Showtime Expansion Pack
The Sims 3 Katy Perry Sweet Treats
The Sims 3 Diesel Stuff
The Sims 3 Supernatural Expansion Pack
The Sims 3 Seasons
The Sims 3 70's, 80's, and 90's Stuff

Ben nu wel benieuwd, ik dacht dat ik alles had ;)

Verder wel jammer om te horen dat de beta map medium size was, ik hoopte echt dat dat small zou zijn :(

• GENETX
Wikipedia: The Sims 3

Je mist er 3 die nog niet uit zijn :+

Verwijderd

Ah, nou University Life heb ik al in pre-order bij gamemania en die andere 2 heb ik nog helemaal niets over kunnen vinden.

Ik dacht even, heb ik iets gemist :o

Edit: Trouwens wel grappig, die Sim City live stream van ergens in November was de eerste keer dat ze iets over University Life lieten doorschemeren, helemaal op het eind sneaky er in gepropt ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 22:23 ]

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-11 22:22
Ik stuur tegen die tijd wel een berichtje om mee te doen. Wegens tijdgebrek ben ik niet aan de beta toegekomen dus het lijkt me verstandig om eerst het spel te ontdekken voordat ik mijn regio verpruts en daarmee het spel voor 15 anderen verpest. :9

Ik heb er wel onwijs veel zin in!

• Jureon
Nielster schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:20:
Ik stuur tegen die tijd wel een berichtje om mee te doen. Wegens tijdgebrek ben ik niet aan de beta toegekomen dus het lijkt me verstandig om eerst het spel te ontdekken voordat ik mijn regio verpruts en daarmee het spel voor 15 anderen verpest. :9

Ik heb er wel onwijs veel zin in!
ik kan niet zeggen dat ik door de Beta een expert ben geworden hoor. Ik faal liever met 15 man, dan dat ik alleen moet spelen :'(

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 11:12
Goed nieuws, zoning wordt waarschijnlijk weer net zoals in de eerste strategy video (daarin kon je zien hoe groot gebouwen werden).

Bron: https://twitter.com/oceanquigley/status/295948266946842624
'Goed' is subjectief ;)

• Twixell
Ik vraag me af in hoeverre die oude zoning methode dan gaat werken. want als je gebouwen groter worden gelden die vlakken ook niet meer per gebouw. Ik vond het huidige systeem ook prima werken! alleen grafisch wat buggy soms(gaten er tussen die niet opgevuld kunnen worden enzo)

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 11:12
Twixell schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:24:
Ik vraag me af in hoeverre die oude zoning methode dan gaat werken. want als je gebouwen groter worden gelden die vlakken ook niet meer per gebouw.
Jawel, gebouwen kunnen niet groter worden dan dat.

• Twixell
gerwim schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:25:
[...]

Jawel, gebouwen kunnen niet groter worden dan dat.
Lijkt me niet als je winkels neer zet,want als er eenmaal een wolkenkrabber staat lijkt me dat het oppervlak dat hij gebruikt groter is dan een kleine donut zaak bijvoorbeeld.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:50
Coowl, acht gebouwen per blok en een park in het midden

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:29
Behalve dat je parken nu alleen nog maar direct langs een weg kan plaatsen.

Of gaan ze dat ook aanpassen?

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• mat.hi.as
Ahh, dat wist ik niet. Morgen maar eens bepalen wat het meest effectief is

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
http://www.techdirt.com/a...ned-ea-his-troubles.shtml

Dit is toch wel heel bizar. Het heeft mij er in elk geval van overtuigt dit spel niet voor de volle prijs te kopen.
Simpelweg pestgedrag van EA

Incompl te

• Jureon
ArnoAG schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:35:
http://www.techdirt.com/a...ned-ea-his-troubles.shtml

Dit is toch wel heel bizar. Het heeft mij er in elk geval van overtuigt dit spel niet voor de volle prijs te kopen.
Simpelweg pestgedrag van EA
Krijgen we dit weer. Sommige mensen zijn inderdaad soms de sjaak, maar vooral mensen op Reddit zijn er op uit om dit soort drama's op te speuren voor hun "precious karma".

Ik neem het dus met een flinke korrel zout. :z

• Gamer1009
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-11 12:49
Filmpje van de nieuwe, misschien wel uiteindelijke bouw zones

http://vine.co/v/bJPFHDJ5xUr

Vanaf hier gaan we verder. MyFocus.nl

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11 10:40
Gamer1009 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:34:

Dat ziet er al een stuk beter uit vind ik.
Alhoewel ik nog steeds het een raar idee vind dat alles maar aan een weg vast moet zitten.
Je kunt geen park in een wijk neerzetten (in het midden) maar wel een bos. 8)7

Computer says no

Een mooie oplossing, vind ik!
Meekoh schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:58:
[...]

Dat ziet er al een stuk beter uit vind ik.
Alhoewel ik nog steeds het een raar idee vind dat alles maar aan een weg vast moet zitten.
Je kunt geen park in een wijk neerzetten (in het midden) maar wel een bos. 8)7
Mensen moeten ook in een park kunnen komen, hè ;)
Wat je kan doen is een stukje dirt road aanleggen naar het park toe :)

[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 30-01-2013 09:02 ]

Verwijderd

StarLite schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:16:
Het zou mij niets verbazen dat het straks wel mogelijk is (grotere maps). Waarschijnlijk moet de engine nog doorontwikkeld worden.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:29:
[...]

Het zou mij niets verbazen dat het straks wel mogelijk is (grotere maps). Waarschijnlijk moet de engine nog doorontwikkeld worden.
Lijkt me sterk, een engine zou nu in grote lijnen toch wel uitontwikkeld moeten zijn, een ruime maand voor de release. Ik vermoed eerder dat EA dit achter de hand houdt in de vorm van DLC, volgens mij had ik dat eerder al incl bron in het topic voorbij zien komen, toch?
Er was wel iemand die zei dat elke vierkante kilometer 6 euro zou kosten, maar dat was eerder een geintje :P

• PeterSelie
Dat snap ik, ik doelde op een ietwat oudere post ;)

Ik kan alleen helaas de post niet meer vinden. Zou zomaar een post kunnen zijn met het idee dat het misschien wel eens via DLC beschikbaar zou kunnen komen zonder enige vorm van bron..

[ Voor 66% gewijzigd door PeterSelie op 30-01-2013 09:42 ]

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:31:
[...]

Lijkt me sterk, een engine zou nu in grote lijnen toch wel uitontwikkeld moeten zijn, een ruime maand voor de release. Ik vermoed eerder dat EA dit achter de hand houdt in de vorm van DLC, volgens mij had ik dat eerder al incl bron in het topic voorbij zien komen, toch?
Om een voorbeeld te geven:

BF3 gebruikt 40% van de engine (Frostbite 2) en BF4 zal straks 80% gebruiken van dezelfde engine. ;)

• PeterSelie
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:37:
[...]

Om een voorbeeld te geven:

BF3 gebruikt 40% van de engine (Frostbite 2) en BF4 zal straks 80% gebruiken van dezelfde engine. ;)
Dat heeft niets met de ontwikkeling van de engine te maken maar meer met de omgeving waarin de game draait. Hardware ontwikkeld ook door en kan uiteindelijk meer uit de beschikbare features van een engine halen.

• psychodude

Hele goede oplossing, lost gelijk het road denisity probleem erbij op, hopen dat ze deze erin houden.

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
psychodude schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:43:
[...]

Hele goede oplossing, lost gelijk het road denisity probleem erbij op, hopen dat ze deze erin houden.
Kan iemand uitleggen wat er in het filmpje staat?
Werkpc wil er niet naar kijken :P

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• PeterSelie
Lonestander schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:53:
[...]

Dezelfde manier van zonen als we in de beta hebben gezien, maar een extra lijn tot waar het 'blok' dat je zoned loopt.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/50377664/screenshots/5c461d433a39f5e1ec8e188d9b9c061d.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/50377664/screenshots/e636074e02b7d76261854f301ba41b86.png

@hieronder: spuitelfen :>

[ Voor 27% gewijzigd door PeterSelie op 30-01-2013 09:56 ]

Het is hetzelfde systeem als de beta, alleen wordt er met een lijntje ook de maximale diepte aangegeven (en aangegeven als de ruimte niet diep genoeg is voor ontiwkkeling).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8CcmC50RKc7Hxp3K0KDRkPCo/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 30-01-2013 09:55 ]

Verwijderd

Lonestander schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:53:
[...]

Je ziet dezelfde zoning als in de beta, maar nu zie je ook een streepje aan de andere kant van de zone om aan te geven waar de grens loopt. Afhankelijk van de density van de weg zie je het streepje naar voren of naar achteren springen.
offtopic:
SoaDmaggot! :D Ik was tenminste eerder met het plaatje :P

[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 30-01-2013 09:57 ]

• PeterSelie
:> :> :W

Also:
irc.tweakers.net #simcity O+

[ Voor 14% gewijzigd door PeterSelie op 30-01-2013 09:58 ]

• Lonestander
  • Laatst online: 30-04 14:22
Ahh das idd nice, vooral wanneer je curved roads gaat maken denk ik zo. Top zal een mooie pluspunt zijn. Trouwens ik heb niet meer ingelogd sinds de beta, maar kan je nog gebruik maken van de betaclient? om desnoods in sandbox mode iets te doen? of kan ik net zo goed de game uit origin gooien nu?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

• PeterSelie
Je kan de game net zo goed uit origin gamen, hij kan geen verbinding meer met 't netwerk maken.

Wil natuurlijk niet zeggen dat er niet nog een beta tussendoor komt ;)

• Danno88
  • Laatst online: 13-11 13:44
Filmpje van de Digital Deluxe Edition

Wel een sh*tload aan extra's. Jammer dat je er dan weer €80 voor moet betalen.

• PeterSelie
Danno88 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:25:
Filmpje van de Digital Deluxe Edition

Wel een sh*tload aan extra's. Jammer dat je er dan weer €80 voor moet betalen.
Tjah, zoals eerder in dit topic al gepost is: voor de deluxe content kan je los ook € 20 neerleggen. Als je elders dan goedkoper een key voor de normale versie kan regelen ben je vaak nog goedkoper uit dan dat je de normale versie los via origin besteld :)

• Danno88
.... volgens mij moet ik wat beter gaan lezen... thnx man!!

• PeterSelie
Och, het topic gaat zo hard.. Scheelt je toch weer een goede aantal euros ;)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 21:38
Ligt het trouwens aan mij of doet de officiële website het al heel lang niet?
http://www.simcity.com/

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Danno88
SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:31:
Och, het topic gaat zo hard.. Scheelt je toch weer een goede aantal euros ;)
Hahaha precies! Gaat ontiegelijk hard sinds de beta. Ik ga opzoek naar goedkope key!

Verwijderd

Morax schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:33:
Werkt hier zonder problemen.

• mat.hi.as
goedkoop

grijze import :)

[ Voor 11% gewijzigd door mat.hi.as op 30-01-2013 10:38 ]

• PeterSelie
Morax schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:33:
Ik heb een tijdje problemen gehad met dat de site me maar door bleef sturen en uiteindelijk in een infinite redirect loop terecht kwam. Had waarschijnlijk te maken met het automatisch doorsturen naar de NL versie maar vervolgens weer doorsturen naar de US versie vanwege mijn profielinstellingen oid.. Probeer even je cookies / sessie voor die site leeg te gooien, hielp bij mij toen wel :)
Het zou wel zo netjes zijn om erbij te vermelden dat het om grijze import gaat. Niet iedereen is daarvan gediend :)

• PeterSelie
Define grijze import?

[ Voor 12% gewijzigd door PeterSelie op 30-01-2013 10:39 ]

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11 20:13
Als ik toevallig de boxed versie in het buitenland op de releaseday koop en hem in NL ga spelen is dat toch ook niet zo'n probleem? :P
Die key-stores zijn vaak keys vanuit andere regio's dan Nederland, bijvoorbeeld Rusland.
Dit is vaak niet toegestaan onder de EULA, en je loopt het risico op een ban of het intrekken van je key.
Plus dat je daarmee belastingen ontduikt.
Maar die discussie past beter in het daarvoor bestemde topic: Online Gamekeys kopen - Deel II :)

Niets mis met het linken naar keystores, maar dan is het wel zo netjes om te vermelden dat het om een grijs gebied gaat, voor mensen die niet bekend zijn met dat fenomeen :)

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 30-01-2013 10:45 ]

• Tricq
anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:43:
[...]
Die key-stores zijn vaak keys vanuit andere regio's dan Nederland, bijvoorbeeld Rusland.
Dit is vaak niet toegestaan onder de EULA, en je loopt het risico op een ban of het intrekken van je key.
Plus dat je daarmee belastingen ontduikt.
Maar die discussie past beter in het daarvoor bestemde topic: Online Gamekeys kopen - Deel II :)
30 dollar = 22 euro = geen invoerrechten/btw/inklaringskosten

• psychodude
Tricq schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:40:
Als ik toevallig de boxed versie in het buitenland op de releaseday koop en hem in NL ga spelen is dat toch ook niet zo'n probleem? :P
Het probleem is een beetje, we weten nooit goed waar dat soort keys vandaan komen. En het is nog wel eens voorgekomen dat een batch keys geblokkeerd is omdat ze bijv. vanuit de Philipijnen kwamen en niet bestemd waren voor onze markt, of omdat ze bleken te komen vanuit een gestolen batch keys en dus illegale handel van gestolen waar betrof.

Dit soort keys koop je dan eigenlijk vooralsnog altijd at your own risk.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:44
SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:54:
[...]

Dezelfde manier van zonen als we in de beta hebben gezien, maar een extra lijn tot waar het 'blok' dat je zoned loopt.

Dit dus:
[afbeelding]

[afbeelding]

@hieronder: spuitelfen :>
Zo zag het er ook al uit in de versie die afgelopen zomer speelbaar was op de gamescom. Vond die uit de beta al vervelend eigenlijk.

• Tricq
Ik hoop dat er nog iets van een demo komt aangezien ik nog een tijdje in het buitenland zit.. traag internet dus gok niet dat ik de beta kan spelen. Wil wel even spelen voordat ik 'm koop.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-11 12:32

BioHazard

*\o/*

Tricq schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:49:
Ik hoop dat er nog iets van een demo komt aangezien ik nog een tijdje in het buitenland zit.. traag internet dus gok niet dat ik de beta kan spelen. Wil wel even spelen voordat ik 'm koop.
De beta is sowieso al enkele dagen geleden gestopt, dus dat is niet meer mogelijk.

• Donstil
  • Niet online

Ziet er eigenlijk wel goed uit, zo kun je goed zien of er iets groots zou kunnen komen.

Verwijderd

Tricq schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:49:
SNELHEID BREEDBANDINTERNET:
Minimaal 256 kbps download, 64 kbps upload

• PeterSelie
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:56:
[...]

SNELHEID BREEDBANDINTERNET:
Minimaal 256 kbps download, 64 kbps upload
Dat mag je toch geen breedband meer noemen tegenwoordig? :/

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:22:
[...]

Dat mag je toch geen breedband meer noemen tegenwoordig? :/
Mensen maar zeuren over online DRM. Het gebruikt bijna niets. :P

• Dionisio
Ik zit, zoals velen van jullie waarschijnlijk, vol ongeduld te wachten op deze game. Heb zelf helaas geen tijd gehad om de beta versie te testen, maar als ik hier de topic doorlees zijn mensen vooral positief over het spel. Natuurlijk zijn er zaken die nog "fine getuned" moeten worden of onduidelijk zijn, maar dat is juist het doel van een beta versie. Ik hoop dat EA met de feedback van de community de game nog beter weet te maken. Ik denk dat de game vanwege de multiplayer een nieuwe dimensie heeft gekregen en daardoor de game nog verslavender gaat worden dan al die was. Heb zelf vast SimCity 3000 en SimCity 4 op mijn pc geïnstalleerd om in de SimCity stemming te komen... :P

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik heb ook heel veel zin in SimCity! Ik vind het gedoe rondom de 'DRM' een beetje overdreven. Er zijn genoeg redenen om zo'n groot simulatiespel gedeeltelijk op servers te draaien (bijvoorbeeld alleen al de prijs van grondstoffen op de markt bepalen), maar ook op andere computers verder kunnen gaan met een bepaalde stad etc. Ja er zitten nadelen aan dat als de server eruit ligt je niks kan, maar verder heeft iedereen meer dan snel genoeg internet.

Mijn eerste indruk in de beta was dat het allemaal vrij simpel was, maar als je eenmaal voorbij de eerste fase bent is er toch meer dan genoeg te doen om verder te gaan. Ik vind inderdaad wel dat de kaart te klein is om een mooie stad te bouwen; je wordt gedwongen uiteindelijk heel dense te bouwen om tot een goede stad te komen, dus mooi wijken opzetten is er dan niet bij. Ook is het moeilijk inschatten hoeveel ruimte je vrij moet houden voor gebouwen zonder dat je uiteindelijk met veel lege ruimte komt te zitten. Maar daar hebben we het hier al over gehad. Hopelijk wordt het in de final nog aangepast.

Elke keer als het uur in de beta voorbij was had ik echt nog sowiets van: ik wil verder gaan! Ik heb er in ieder geval zin in!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:29:
[...]

Tjah, zoals eerder in dit topic al gepost is: voor de deluxe content kan je los ook € 20 neerleggen. Als je elders dan goedkoper een key voor de normale versie kan regelen ben je vaak nog goedkoper uit dan dat je de normale versie los via origin besteld :)
Thanks man, precies wat ik nodig heb!
Kost SimCity mij uiteindelijk €50,- euro i.p.v. €80,-, geniaal! :D

Ik wacht eerst wel een aantal reviews af, want of de deluxe content zoveel meer levert weet ik nog niet... maar ik houd 'm in de gaten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door iApp op 30-01-2013 12:08 ]

An  a day keeps the doctor away.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Luuk1983 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 11:53:
Mijn eerste indruk in de beta was dat het allemaal vrij simpel was, maar als je eenmaal voorbij de eerste fase bent is er toch meer dan genoeg te doen om verder te gaan. Ik vind inderdaad wel dat de kaart te klein is om een mooie stad te bouwen; je wordt gedwongen uiteindelijk heel dense te bouwen om tot een goede stad te komen, dus mooi wijken opzetten is er dan niet bij. Ook is het moeilijk inschatten hoeveel ruimte je vrij moet houden voor gebouwen zonder dat je uiteindelijk met veel lege ruimte komt te zitten. Maar daar hebben we het hier al over gehad. Hopelijk wordt het in de final nog aangepast.

Elke keer als het uur in de beta voorbij was had ik echt nog sowiets van: ik wil verder gaan! Ik heb er in ieder geval zin in!
Je moet niet vergeten dat dit een medium map was, dus de grotere maps zijn sowieso 33% of 50% groter.
Daarnaast kun je meerdere steden creëren, bijvoorbeeld een speciaal voor de industrie, en twee andere voor woningen, winkelcentra's en toeristen trekpleisters. :)

Weten we al zeker dat er grotere maps komen dan?

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:12:
Ja, iemand zei in dit topic dat de map in de beta een medium size had, dus dan mag ik verwachten dat ze ook een big sized map hebben, toch? :)

• mat.hi.as
Er is een tweet hier voorbij gekomen van iemand van SC/EA, waarbij inderdaad werd gezegd dat dit een medium map betrof.

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-11 16:27
maar de vraag is, moet je daar extra voor dokken? Uiteraard denk ik dan weer..

• Dionisio
anandus schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:12:
Nou, er wordt eerder in dit topic door meerdere mensen gezegd dat het gaat komen. Ik heb echter nog geen bronnen gezien waaruit dat zou blijken. Ik hoop zelf echt dat ze het wel doen!

Verwijderd

Iemand nog gezien hoeveel Simoleons de airport & spacecenter zijn?

• mat.hi.as
Tsjah, je komt in een region met verschillende grootte maps (denk ik) en daar zal je wel tussen mogen kiezen. Het zou écht super naaiend zijn als je moet betalen...

• PeterSelie
mat.hi.as schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:16:
Tsjah, je komt in een region met verschillende grootte maps (denk ik) en daar zal je wel tussen mogen kiezen. Het zou écht super naaiend zijn als je moet betalen...
Waar halen we die aanname nou weer vandaan?

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-10 23:12
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:15:
Volgens mij waren deze dingen 1 miljoen of duurder, maar dit zijn wel projecten die je met meerdere steden in een regio kan financieren ;)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:15:
Volgens mij waren de great works 1 miljoen pingels (heb ze gezien) en een shitload aan andere materialen die je moet verzamelen. Afhankelijk van de great works zijn dat een shitload aan TV's , processors of wat anders. En daarbij nog de vereiste workers in de regio.

En die miljoen is het probleem niet... Die kun je in een uur al halen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 30-01-2013 12:18 ]

mat.hi.as schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:13:
Er is een tweet hier voorbij gekomen van iemand van SC/EA, waarbij inderdaad werd gezegd dat dit een medium map betrof.
Ja, maar zitten er ook large maps in het spel? Als er alleen maar medium maps in het spel zitten, dan schieten we er niets mee op :)

Ik zou blij zijn als er grotere maps in het spel zitten, maar ik wil ook niet valse hoop hebben en dan uiteindelijk weer teleurgesteld zijn.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:17
Wordt nog gezellig straks als we met alle tweakers zitten te vechten om een big plot :P

• Donstil
  • Niet online
Basekid schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:18:
Wordt nog gezellig straks als we met alle tweakers zitten te vechten om een big plot :P
Vechten? Het wordt een dictatuur hoor >:) waarom denk je dat ik de lijst zo graag wil bijhouden ;)
.
SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:29:
[...]

Ik bookmark dit maar even, €20,- voor een dubbeldekker bus, de Eiffeltoren, de Big Ben en wat huisjes voelt duur maar toen ik die TGV zag was ik om. Ik wil het toch weer 8)7

Weet iemand of je dit al kunt reserveren als je de code ergens anders koopt? Straks willen ze het exclusief houden (wat ik me niet kan voorstellen) en halen ze het ineens offline na een x aantal aankopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 30-01-2013 12:19 ]

• PeterSelie
Donstil schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:18:
[...]

Ik bookmark dit maar even, €20,- voor een dubbeldekker bus, de Eiffeltoren, de Big Ben en wat huisjes voelt duur maar toen ik die TGV zag was ik om. Ik wil het toch weer 8)7

Weet iemand of je dit al kunt reserveren als je de code ergens anders koopt? Straks willen ze het exclusief houden (wat ik me niet kan voorstellen) en halen ze het ineens offline na een x aantal aankopen.
Nuh, je hebt SimCity Limited Edition hiervoor nodig, meer niet. Je kan hem nu uiteraard al aanschaffen voor € 20 en hem uiteindelijk met een elders aangeschafte SimCity spelen.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 14:17
Donstil schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:18:
[...]

Vechten? Het wordt een dictatuur hoor >:) waarom denk je dat ik de lijst zo graag wil bijhouden ;)
.

[...]

Is er ergens een plaatje van de TGV/ICE ?
Basekid schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:20:
[...]

Is er ergens een plaatje van de TGV/ICE ?
In het filmpje van de Deluxe Edition zie je hem :)
De ICE, niet TGV.

@ ~0:42

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 30-01-2013 12:22 ]

• mat.hi.as
SoaDmaggot schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:17:
[...]

Waar halen we die aanname nou weer vandaan?
Het is of dat, of dat de plotsizes omgekeerd evenredig zijn met #plots, waarbij me dat laatste logischer lijkt. Maar inderdaad, dat is een aanname, maar anders snap ik niet waarom ze verschillende mapgroottes hebben...
Pagina: 1 ... 38 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.