Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:27
mat.hi.as schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:10:
[...]

Klopt, ik snap het. Maar dat maakt het niet minder vervelend :P
Zoals al aangegeven, er verschijnen rode lijntjes als je niet uit kan breiden. Stukje leercurve en eens uitzoeken wat de beste afstand is. Ideaal om eens wat gebouwen uit te breiden in een sandbox.

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:08:
[...]

Eigenlijk wel jammer. Zou wel een nuttige aanvulling zijn als je kan bepalen hoeveel procent van de tijd het stoplicht van iedere zijde op groen staat. Dan kun je de doorstroming beinvloeden en mogelijk beter maken.
Mwah, dat vind ik dan wel weer erg micro-magnement.

Van die verkeerslichten is inderdaad wel érg jammer. Volgens mij stopte in voorgaande delen de emergencyvehicles er ook niet voor ?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:52
Ik zie net in het eerdere vraag gesprek deze staan:
- GlassBox Engine’s pathfinding system will automatically reroute cars to avoid traffic. Commuters will generally try to use the main roads to get through the city and avoid smaller roads.

Hier moet ik zeggen dat ik toch mijn twijfels nog over heb. Had nou niet echt het idee dat mijn Sims dit handig deden.

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10 15:20

appelsientje

Het beste onder de zon

kunnen jullie niet wat meer screenshots plaatsen? Ben wel erg nieuwsgierig hoe het eruit ziet (even los van de standaard screenshots)
Ik denk dat zodra ik de game heb, eerst mijn dorpje probeer na te bouwen ;)

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 12:38
Gigantisch veel nuttige informatie!

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

• ronaldjanssen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-11 15:18
Na inmiddels alle websites + filmpjes gekeken te hebben blijf ik toch met enkele vragen zitten. Is er een mogelijkheid om in de verschillende regio's te bereiken of ben je echt gebonden aan je eigen regio? en is het mogelijk om in een regio aan een gebied te beginnen en dat vervolgens iemand het in de gemaakte staat overneemt. dus wanneer ik een regio met power plants maak zullen die ook blijven bestaan waneer ik dat gebied aan iemand anders geef. lijkt me namelijk vervelend als diegene opeens alle power plants sloopt en mijn stad zonder stroom komt te zitten

• GENETX
ronaldjanssen schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:19:
Na inmiddels alle websites + filmpjes gekeken te hebben blijf ik toch met enkele vragen zitten. Is er een mogelijkheid om in de verschillende regio's te bereiken of ben je echt gebonden aan je eigen regio?
Je kunt wel in meerdere (max 10) regio's spelen. Maar die zijn niet met elkaar verbonden. Dus een stad in regio A kan niet stroom uitwisselen met een andere stad in regio B.
en is het mogelijk om in een regio aan een gebied te beginnen en dat vervolgens iemand het in de gemaakte staat overneemt.
Als je stopt kun je wel een stad vrijgeven in de regio. Ik neem aan dat je de stad dan over kan nemen as is en niet met een lege map begint, maar die stad blijt zoals hij is. Je kan ook iemand kan inviten in je regio en die dan vervolgens de steden over kan nemen. Dus ja, denk dat het kan. Weet het niet 100% zeker. Wellicht heb je een lege stad in de regio nodig om nog iemand te kunnen inviten. Ik weet ook niet hoe het zit met het doorgeven van de admin rechten van de stad. Voor zover je admin blijft bij invites.
dus wanneer ik een regio met power plants maak zullen die ook blijven bestaan waneer ik dat gebied aan iemand anders geef.
Regio != stad. Je plaatst centrales in een stad, niet in een regio. Verder wat ik hierboven dus zei ;)
Lijkt me namelijk vervelend als diegene opeens alle power plants sloopt en mijn stad zonder stroom komt te zitten
Helaas dat kan. Nu ik er over nadenk, zou je een boete clausule op kunnen nemen in je contract?

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 29-01-2013 13:25 ]

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:50
Ik heb twee keer per ongeluk op c gedrukt, stelt opzich niet zo veel voor, maar het geeft misschien een beeld hoe die vierkantjes eruit zien. Het is wel errug lelijk met hoe ik het zag tijdens het gamen zelf, ik snap niet waarom. Liever zo, dan andersom :+

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img198/8303/spark20130127160926.th.png
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img191/8646/spark20130127124148.th.png

Tweede is van mn vriendin overigens.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:06
appelsientje schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:13:
kunnen jullie niet wat meer screenshots plaatsen? Ben wel erg nieuwsgierig hoe het eruit ziet (even los van de standaard screenshots)
Dit was mijn 4e (en helaas) laatste stadje in de beta. Ik heb geen ingezoomde screenshots, ik vond het wel leuk om een overzichtsfoto te maken ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yDg17PSs.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Zeara op 29-01-2013 13:36 ]

• GENETX
You will automatically share power and water resources , but you only get paid when another city uses it.
Blijf het toch nog steeds vaag vinden hoe het werkt. Ook in het filmpje in de PU zegt men wel dat je niet ineens miljonair wordt als je een maand weg bent. Anderzijds wordt er toch aangegeven dat de andere speler moet betalen...

Dit is een uiterst tricky punt als het om balans gaat van geldstromen tussen mensen die veel spelen en hen die een paar uurtjes per week spelen. Misschien wordt per Simcity simulatie maand afgerekend. Dan zou je aan het eind van de maand betaald kunnen krijgen voor het gemiddelde verbruik van je buur sinds de laatste betaling. En dan niet rechtstreeks, maar via een centraal iets. In dat geval kan de buur gewoon iedere maand voor zijn verbruik betalen en is het more or less in balans qua geld/simulatieminuten.

En wat als het wel echt op pauze gaat? En je hebt een kolencentrale? Gaat je voorraad kolen op, of blijft die. Ik verwacht het laatste omdat het op pauze gaat. Maar wat als de kolenprijs dan ineens heel hoog is? Dan ontvang je dus goedkope stroom uit de kolencentrale van je afwezige buur. En dan worden er ook geen kolen afgenomen op de markt die eigenlijk wel verstookt worden?

Maw, ik ben erg benieuwd hoe Maxis dit uitgevoerd heeft en hoe gebalanceerd het is. Want dit is nogal complexe materie waar op zich best makkelijk misbruik van kan worden gemaakt als dit niet goed aangepakt is. Dan zou je een stad kunnen bouwen in je regio met een shitload aan energie, sewage en whatever zonder ooit voor dure grondstoffen te hoeven betalen.

De enige fix is dan dat je toch moet betalen voor de kolen die nodig zijn voor de stroom die jij importeert als jij speelt.

[ Voor 33% gewijzigd door GENETX op 29-01-2013 13:41 ]

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 22:26
Ik denk dat het zo gaat; stel speler A en B hebben een of meerdere contracten met elkaar. Speler B is twee weken weg en speler A blijft in die tijd spelen.

Speler A zal volgens mij gewoon geld blijven betalen en ontvangen, terwijl het saldo van speler B niet wijzigt. Pas als speler B weer gaat spelen begint hij weer geld te betalen en ontvangen. (En 'geld' kan ook elke andere vorm van resource zijn die verhandeld wordt.)

Volgens mij wordt niemand daardoor benadeeld of bevoordeeld. Je verdiend/verliest pas als je speelt. Globale marktprijs veranderingen blijven uiteraard wel doorgaan.

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Blijf het toch nog steeds vaag vinden hoe het werkt. Ook in het filmpje in de PU zegt men wel dat je niet ineens miljonair wordt als je een maand weg bent. Anderzijds wordt er toch aangegeven dat de andere speler moet betalen...

Dit is een uiterst tricky punt als het om balans gaat van geldstromen tussen mensen die veel spelen en hen die een paar uurtjes per week spelen. Misschien wordt per Simcity simulatie maand afgerekend. Dan zou je aan het eind van de maand betaald kunnen krijgen voor het gemiddelde verbruik van je buur sinds de laatste betaling. En dan niet rechtstreeks, maar via een centraal iets. In dat geval kan de buur gewoon iedere maand voor zijn verbruik betalen en is het more or less in balans qua geld/simulatieminuten.
Dat zal haast wel, ik kan me niet voorstellen hoe men dit anders wil oplossen. Een soort van Centrale SimCityBank die enerzijds zorgt dat je betaalt, anderzijds zorgt dat ieder zijn geld krijgt.
Want of je het geld nu rechtstreeks van je buurman zijn saldo krijgt of niet, is eigenlijk niet zo heel relevant. Als jij de centen maar krijgt voor datgene dat je in jouw simulatie hebt geleverd (of andersom).

Dan blijf ik alleen zitten met de afvalverwerking. Want stel speler A speelt enorm veel maar heeft met speler B een contract afgesloten dat daar het vuilnis naar toe gaat. Speler B speelt stukken minder en de afvalverwerking kon in het begin van het contract het afval van A aan, maar op een gegeven moment niet meer. Kan speler A dan bijv. maar maximaal zoveel aan speler B "kwijt" of verdwijnt het als het ware in een zwart gat? Ik zou het eerste vermoeden..

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:23

The_Worst

Unox

GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Op zich is het niet vaag. Elke stad heeft zijn eigen tijd en deze staat stil als er niet gespeeld wordt. Je wordt elk uur betaald, tijd staat stil dus dan krijg je ook geen geld. Als je wel geld zou ontvangen zou de stad ook moeten leven. Je kan namelijk geld verdienen door olie omhoog te pompen dus die voorraden zouden ook moeten slinken. Stel dat je stopt terwijl je verliest draait, volgende dag ga je verder: stad failliet. Het zou theoretisch allemaal wel kunnen maar dan wordt het niet makkelijk voor de ontwikkelaar (of speler).

Het enige vreemde eraan is dat er geld wordt gemaakt/verdwijnt.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:42:
Dan blijf ik alleen zitten met de afvalverwerking. Want stel speler A speelt enorm veel maar heeft met speler B een contract afgesloten dat daar het vuilnis naar toe gaat. Speler B speelt stukken minder en de afvalverwerking kon in het begin van het contract het afval van A aan, maar op een gegeven moment niet meer. Kan speler A dan bijv. maar maximaal zoveel aan speler B "kwijt" of verdwijnt het als het ware in een zwart gat? Ik zou het eerste vermoeden..
Ja dat zal wel een maximum zijn inderdaad. De stad van speler B blijft evenveel afval produceren en kunnen verwerken. Dus de toestand van speler B blijft bewaard zeg maar. Dus als speler B 200 ton afval kon verwerken toen hij afsloot en zelf maar 100 ton afval genereerde met zijn stad per maand, dan kan speler A nog 100 ton afval per maand dumpen bij speler B.

De vraag is dan weer wat er gebeurd als speler B online komt en 50 ton afval meer gaat genereren. Dan kan speler A nog maar 50 ton kwijt per maand. Maar wat als speler A echt de volle 100 ton moet benutten? Moet speler B dan een nieuwe afvalcentrale neerzetten vanwege een contract? Of zijn er geen contracten, want er staat dat je automatisch deelt?! Dat zou betekenen dat speler A ineens een tekort aan capaciteit heeft omdat speler B minder deelt. Speler A kan dan offline zijn. Lijkt me niet dat de stad ineens vol afval komt, al zal speler A dan wel snel moeten ingrijpen 8)7

[ Voor 87% gewijzigd door GENETX op 29-01-2013 13:58 ]

• mat.hi.as
Ik hoop maar dat je een melding daarvan krijgt dan...

Zou best wel vervelend zijn als je van alles van je buren krijgt, maar ook weer teruggeeft, en je buren opeens hele andere dingen gaan doen, dan heb je echt wel een probleem.

• GENETX
The_Worst schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:44:
[...]

Op zich is het niet vaag. Elke stad heeft zijn eigen tijd en deze staat stil als er niet gespeeld wordt. Je wordt elk uur betaald, tijd staat stil dus dan krijg je ook geen geld. Als je wel geld zou ontvangen zou de stad ook moeten leven. Je kan namelijk geld verdienen door olie omhoog te pompen dus die voorraden zouden ook moeten slinken. Stel dat je stopt terwijl je verliest draait, volgende dag ga je verder: stad failliet. Het zou theoretisch allemaal wel kunnen maar dan wordt het niet makkelijk voor de ontwikkelaar (of speler).

Het enige vreemde eraan is dat er geld wordt gemaakt/verdwijnt.
Op zich is dat inderdaad niet vreemd. Ik ben het met je eens dat het per je eigen simulatietijd gaat en je inderdaad geen olie op pompt of falliet gaat.

Die keuze lijkt me inderdaad logisch en ook gewenst om de inkomsten per simulatie tijdseenheid op te delen. Hetzelfde gebeurd ook met de challenges.

Maar de vragen die het oplevert zijn dus of je inkomsten krijgt uit de situatie zoals de andere stad er op dat moment bij staat (of die andere speler speelt of niet doet er niet toe), of dat het een average is. Op zich zou de huidige situatie het beste zijn omdat de simulatietijd te snel gaat.

Maar nog interessanter is de vraag wat er dus gebeurd met grondstoffen die een third party indirect gebruikt via een andere speler. Dus om het nog eens te schetsen:

1. Speler A heeft een paar kolencentrales die electriciteit voor een groot deel van de regio produceren.
2. Speler A is tevens offline voor een week.
3. Speler B maakt gebruik van de energie uit de kolencentrales van speler A.
4. Daaruit volgt dat de kolencentrale van speler A actief moet zijn om stroom te produceren.
5. Daaruit volgt ook dat er kolen nodig zijn die ingekocht moeten worden van de global market of gewonnen moeten worden in de regio en uitgewisseld worden.
6. Speler A is er echter niet, dus de kolen worden niet door hem ingekocht en de centrale zou moeten stoppen.

De vraag: Wat gebeurd er?
a. De stroom wordt geleverd zonder dat er eigenlijk betaald wordt voor de kolen?
--> Verstoring van de markt
b. De centrale stopt met leveren aan speler B
--> dan zou deze dat gelijk doen als speler A stopt, immers zouden de kolenvoorraden van A niet moeten slinken ivm pauze.
c. Zou speler B moeten zorgen voor de kolen door deze zelf in te kopen of te winnen?
--> Zou het beste zijn voor de balans, maar hoe zit het dan als speler A wel speelt? Moet speler B dan ook de kolen aanleveren of zijn deze dan wel inbegrepen bij de prijs?
d. Blijft de stad van speler A gewoon kolen inkopen en worden de prijsfluctuaties doorberekend aan speler B als deze speelt.

Afijn, die laatste kwam aan het eind in me op. Dat zou eigenlijk wel de meest logische optie zijn. Al wordt het dan weer lastig als je nog een regio hebt die de kolen normaal aanlevert, Raken die kolen op? Wat als er een stad is die normaal goedkoop inkoopt voor de regio en een shitload aan pakhuizen heeft? Die voorraad raakt op als die speler afwezig is... Meh, veel te complexe materie O-)

[ Voor 37% gewijzigd door GENETX op 29-01-2013 14:07 ]

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 16:11
GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:58:
[...]

Op zich is dat inderdaad niet vreemd. Ik ben het met je eens dat het per je eigen simulatietijd gaat en je inderdaad geen olie op pompt of falliet gaat.

Die keuze lijkt me inderdaad logisch en ook gewenst om de inkomsten per simulatie tijdseenheid op te delen. Hetzelfde gebeurd ook met de challenges.

Maar de vragen die het oplevert zijn dus of je inkomsten krijgt uit de situatie zoals de andere stad er op dat moment bij staat (of die andere speler speelt of niet doet er niet toe), of dat het een average is. Op zich zou de huidige situatie het beste zijn omdat de simulatietijd te snel gaat.

Maar nog interessanter is de vraag wat er dus gebeurd met grondstoffen die een third party indirect gebruikt via een andere speler. Dus om het nog eens te schetsen:

1. Speler A heeft een paar kolencentrales die electriciteit voor een groot deel van de regio produceren.
2. Speler A is tevens offline voor een week.
3. Speler B maakt gebruik van de energie uit de kolencentrales van speler A.
4. Daaruit volgt dat de kolencentrale van speler A actief moet zijn om stroom te produceren.
5. Daaruit volgt ook dat er kolen nodig zijn die ingekocht moeten worden van de global market of gewonnen moeten worden in de regio en uitgewisseld worden.
6. Speler A is er echter niet, dus de kolen worden niet door hem ingekocht en de centrale zou moeten stoppen.

De vraag: Wat gebeurd er?
a. De stroom wordt geleverd zonder dat er eigenlijk betaald wordt voor de kolen?
--> Verstoring van de markt
b. De centrale stopt met leveren aan speler B
--> dan zou deze dat gelijk doen als speler A stopt, immers zouden de kolenvoorraden van A niet moeten slinken ivm pauze.
c. Zou speler B moeten zorgen voor de kolen door deze zelf in te kopen of te winnen?
--> Zou het beste zijn voor de balans, maar hoe zit het dan als speler A wel speelt? Moet speler B dan ook de kolen aanleveren of zijn deze dan wel inbegrepen bij de prijs?
d. Blijft de stad van speler A gewoon kolen inkopen en worden de prijsfluctuaties doorberekend aan speler B als deze speelt.

Afijn, die laatste kwam aan het eind in me op. Dat zou eigenlijk wel de meest logische optie zijn. Al wordt het dan weer lastig als je nog een regio hebt die de kolen normaal aanlevert, Raken die kolen op? Wat als er een stad is die normaal goedkoop inkoopt voor de regio en een shitload aan pakhuizen heeft? Die voorraad raakt op als die speler afwezig is... Meh, veel te complexe materie O-)
Goed bezig :)

• mat.hi.as
Stom dat je edit, dan verschijnt het niet als nieuw bericht, waardoor ik het niet lees :P.

Ik denk/hoop dat optie a gaat gebeuren, maar dan dat er wel wordt betaald door de grote SimCityBank. Als je in een region zit met andere mensen moet je wel afhankelijk zijn van de ander, maar niet dat iedere keer dat er iemand offline gaat, je allemaal andere zaken moet doen/betalen.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
mat.hi.as schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:21:
Stom dat je edit, dan verschijnt het niet als nieuw bericht, waardoor ik het niet lees :P.
De regel op GoT is dat als je de laatste poster bent in het topic dat je die post edit ipv nieuwe maakt.

Ik vind het nu ook een beter geheel.

• mat.hi.as
Suicyder schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:22:
[...]

De regel op GoT is dat als je de laatste poster bent in het topic dat je die post edit ipv nieuwe maakt.

offtopic:
True, maar het gaat hier zo snel met de posts, dat het geen groot probleem was geweest imo. Het had ook gekund dat er weer 4/5 posts waren gekomen in de tijd dat je alles had getypt (wat best mogelijk was) en daardoor je edit nauwelijks wordt gelezen, wat jammer was geweest.

• Suicyder
  • Nu online

@GENETX
Goed verhaal, we gaan zien hoe het opgelost gaat worden :)

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:23

The_Worst

Unox

Helaas blijft het koffie dik kijken hoe dit geïmplementeerd wordt maar dit is vrij eenvoudig op te lossen door of een maximum in te stellen (ik verkoop maximaal 10 liter water) of een maximum tijdsduur in te stellen (je krijgt 10 liter water per maand voor maximaal 12 maand)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• GENETX

Ik denk/hoop dat optie a gaat gebeuren, maar dan dat er wel wordt betaald door de grote SimCityBank. Als je in een region zit met andere mensen moet je wel afhankelijk zijn van de ander, maar niet dat iedere keer dat er iemand offline gaat, je allemaal andere zaken moet doen/betalen.
Meh, ik hoop het niet. De SCB betaald dan wel de speler die verkoopt, maar de speler die koopt betaald niet. Dan is het makkelijk om een stad te bouwen in je regio met een shitload aan energie zodat je voorlopig geen nieuwe centrales nodig hebt. Zorg vervolgens dat je die stad niet meer aanraakt als de globale prijzen op zijn laagst zijn en je hebt de komende weken of maanden goedkope stroom. Dat noem ik misbruik van het systeem, maar is dan wel erg makkelijk te doen.

• Suicyder
  • Nu online
GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:24:
[...]

Meh, ik hoop het niet. De SCB betaald dan wel de speler die verkoopt, maar de speler die koopt betaald niet. Dan is het makkelijk om een stad te bouwen in je regio met een shitload aan energie zodat je voorlopig geen nieuwe centrales nodig hebt. Zorg vervolgens dat je die stad niet meer aanraakt als de globale prijzen op zijn laagst zijn en je hebt de komende weken of maanden goedkope stroom. Dat noem ik misbruik van het systeem, maar is dan wel erg makkelijk te doen.
Echter vermoed ik wel dat dergelijke constructies door een groot aantal mensen gebruikt(misbruikt) gaan worden.

• GENETX
The_Worst schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:24:
[...]

Helaas blijft het koffie dik kijken hoe dit geïmplementeerd wordt maar dit is vrij eenvoudig op te lossen door of een maximum in te stellen (ik verkoop maximaal 10 liter water) of een maximum tijdsduur in te stellen (je krijgt 10 liter water per maand voor maximaal 12 maand)
Vanaf: http://simcitizens.com/si...pers-q-a-session-2-recap/
You will automatically share power and water resources , but you only get paid when another city uses it.
Daaruit maak ik op dat er geen contracten zijn.

Verwijderd

Maar zou je zelf wel kunnen kiezen om de resources van andere steden wel/niet te accepteren?

En ik ben ook bang dat sommige spelers er voor zullen kiezen een "powerstad" aan te maken; aan de andere kant is het dan wellicht niet meer mogelijk om vliegvelden etc. te bouwen?

• Suicyder
  • Nu online
GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:27:
[...]

Vanaf: http://simcitizens.com/si...pers-q-a-session-2-recap/

[...]

Daaruit maak ik op dat er geen contracten zijn.
Voor die onderdelen niet, wel voor
code:
1
2
You can send resources to other cities in the region or sell them to the global market where the price fluctuates.
Resources you can share among cities include: Workers, Jobs, Shoppers, Freight, Shops, Fire Coverage, Police Coverage, Jail, Garbage and Garbage Capacity, Recycling Services, Ambulance, Sick Sims, Air Pollution, Power, Water, Coal, Oil, Alloys, and Public Transportation.

Althans je kan zelf kiezen wat je wil delen voor veel resources en met wie.

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 29-01-2013 14:31 ]

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 20:33

Greebs

inert

appelsientje schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:13:
Nou, speciaal voor jou geupload, een album van 16 screenshots van vnl. de data layers die ik gemaakt heb :)

Album link: http://imgur.com/a/FXM1E. Originele resoluties door in een screenshot rechtsboven op het radertje te drukken.

Voorproefje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AOw9yO3h.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Greebs op 29-01-2013 14:34 ]

Ik vind die city sets wel fijn, niet meer dat Amerikaanse.
... Maar of het nou echt 20 euro waard is?
Zal ik het waarschijnlijk wel aanschaffen, maar nog :P

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 29-01-2013 14:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• GENETX
Suicyder schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:31:
[...]

Voor die onderdelen niet, wel voor
code:
1
2
You can send resources to other cities in the region or sell them to the global market where the price fluctuates.
Resources you can share among cities include: Workers, Jobs, Shoppers, Freight, Shops, Fire Coverage, Police Coverage, Jail, Garbage and Garbage Capacity, Recycling Services, Ambulance, Sick Sims, Air Pollution, Power, Water, Coal, Oil, Alloys, and Public Transportation.

Althans je kan zelf kiezen wat je wil delen voor veel resources en met wie.
damnit, the internet is wrong. Volgens die site worden resources automatisch gedeeld, tweakers.net zegt in de video dat je zelf kan aangeven welk deel je beschikbaar stelt. Dat laatste lijkt te kloppen, want je kan ook aangeven dat je je workers niet ter beschikking stelt.

Maar blijft het dat die stromen veranderen en dat je dus je stad toch zal moeten aanpassen als bepaalde resources kleiner zijn geworden als je terug komt. Dus dan zal je toch ergens anders stroom weg moeten halen en als dat er niet is dus je eigen centrale bouwen. Ik hoop echt op contracten want vrijwillig sharen is iets te vrijwillig met onbekende mensen imho.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
anandus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:43:
[video]

Mja, 20 euro waard? Als je een beetje zoekt is de normale digitale editie een stuk goedkoper te krijgen dan € 60, dus scheelt het nog wel even wat meer dan € 20. € 45 is in de pricewatch geen vreemde prijs voor Simcity, dus ik vermoed dat hij nog goedkoper te krijgen is ook. Aangezien de deluxe editie alleen via Origin / EA te krijgen is ben je dus minimaal € 35 extra kwijt tov de non-deluxe editie bij een andere partij..

Ik ben waarschijnlijk ook wel gek genoeg alsnog € 80 uit te geven voor die game, maarja... :X

• Bjorrie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-09 09:41
Over die Digital Deluxe edition:

Dat is best een flinke prijs bovenop de originele game. Ik hoop niet dat toekomstige DLC ook in een dergelijke prijsklasse gaat liggen. Heeft iemand een goedkoop adresje voor die deluxe editie? Binnenkort toch maar eens preorderen.

Verwijderd

[video]

Het is jammer dat je de deluxe versie alleen via Origin kan kopen. :(

• Morax
  • Laatst online: 14-11 21:38
Wat ik vermoed met betrekking tot sharen op financieel gebied:
Ik denk dat het qua geld simpelweg verrekend wordt in je balans per uur. Als je stroom inkoopt kost je dat dus -X per uur. Op het moment dat jij on-line bent zul je daardoor dus minder verdienen. Op het moment dat de stad die het levert on-line is verdient hij er dus aan omdat hij +X per uur krijgt.

Ik ben echter wel benieuwd wat er gebeurd als iemand ineens niet zoveel stroom meer over heeft om te leveren, terwijl jij daarvan afhankelijk bent :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb de Retail Simcity LE besteld, zit dit hier in? Ik zie het bij EA alleen in de DigitalDeluxe zitten namelijk en die kost 80,-

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

SoaDmaggot schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Mja, 20 euro waard? Als je een beetje zoekt is de normale digitale editie een stuk goedkoper te krijgen
De normale versie is dan wel goedkoper te krijgen de upgrade naar Digital Deluxe blijft dan nog steeds 20 euro ;)
Natuurlijk, als je zorgt dat de normale versie 20 euro goedkoper is dan bij Origin, dan zou je ook kunnen zeggen dat je de Digital Deluxe er gratis bijkrijgt voor de gewone prijs :P

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 29-01-2013 14:58 ]

• Suicyder
  • Nu online
Ik vraag me af of ik ergens Simcity LE zou kunnen bestellen (dus hardcopy) en dan ook de upgrade van 20 euro zou kunnen nemen op de digital deluxe zoals die in origin staat. Of dat die upgrade alleen is voor mensen die via origin gekocht hebben.
Suicyder schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:58:
Ik vraag me af of ik ergens Simcity LE zou kunnen bestellen (dus hardcopy) en dan ook de upgrade van 20 euro zou kunnen nemen op de digital deluxe zoals die in origin staat. Of dat die upgrade alleen is voor mensen die via origin gekocht hebben.
VZIW kan je hem er sowieso bijkopen, ongeacht waar je je Simcity vandaan hebt.

Verwijderd

Lijkt erop dat het alles of niets is volgens deze link.

• Suicyder
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:01:
Lijkt erop dat het alles of niets is volgens deze link.
Check deze ook even :P

• Donstil
  • Niet online
Ppfff weer €20,-

• GENETX
De geit is gemolken. Ik herhaal. De geit is gemolken.

Maar nee, ik ga dat soort uitbreidingen niet kopen. 20 euro voor een paar nieuwe zaken.. :N Ook de reden waarom ik er eerst niet meer dan 30 euro voor uit geef. Als EA te veel gaat melken en er een P2W van maakt met uitbreidingen omdat je meer capaciteit voor dezelfde prijs kan krijgen ofzo, dan ben ik snel klaar met het spel.

[ Voor 75% gewijzigd door GENETX op 29-01-2013 15:07 ]

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 10:55
dank u, gelijk even besteld, nu 58euro kwijt voor totaal pakket. Te veel geld voor het spel maar ik WIL hem gewoon hebben :p

• Donstil
  • Niet online
GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:05:
Wat jij zegt idd, uitmelken tot er melkpoeder uit de uiers komt.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-10 16:10
Tjah, je kan zeggen wat je wil, maar de DLC van EA zit over het algemeen wel goed in elkaar.. De DLC van BF3 maakt de game echt een totaal andere ervaring en biedt wmb echt waarde voor zijn geld.

• Suicyder
  • Nu online
Even laten zien dat er al meer dan 1 gemolken is/wordt:
code:
1
Subways are not planned for initial release.

edit:
en ik verwacht na een maand of 2 een simcity premium aankondiging :P

[ Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 29-01-2013 15:08 ]

Ohhh, nog laaaaang niet. Dit zijn alleen nog maar de pre-order DLC. Ik verwacht nog behoorlijk wat.. euhm.. geitenkaas :P
En mezelf kennende zal ik ze allemaal nog aanschaffen ook :')

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 29-01-2013 15:08 ]

• Bjorrie
die upgrade is dus alleen voor de limited edition? niet voor de standard edition?

Denk dat de key winkels ook nog wel met de digital edition op de proppen komen.

• GENETX
SoaDmaggot schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:06:
[...]

Tjah, je kan zeggen wat je wil, maar de DLC van EA zit over het algemeen wel goed in elkaar.. De DLC van BF3 maakt de game echt een totaal andere ervaring en biedt wmb echt waarde voor zijn geld.
Tsja, ik heb heel veel Wolfenstein Enemy Territory en Trackmania Nations gespeeld. Beide al gratis games, met tal van mods, maps en tracks door de community. Ook gratis. Wil niet zeggen dat ik er niets voor over heb, maar 20 euro voor 3 landmarks, een nieuwe skin en 3 andere gebouwen en 3 nieuwe transport zaken is gortig. En een kwartaal later weer een ofzo.. Hoeveel pakken heeft de Sims wel niet?! Volgens mij ben je gewoon f*cking 300 euro kwijt als je dat allemaal wil kopen (/overdrijfmodus)

11 expansions en 8 stuff kits sinds 2009. Dafuq 8)7 . En die expensions staan zelfs voor meer dan 20 euro in de PW. Zo'n 25 euro. Zat ik er neit ver vanaf met mn 300 euro.

Het zijn in mijn ogen gewoon teveel packs die te weinig toevoegen voor te veel geld. Als ze ieder jaar nog een DLC uitbrengen voor 25 euro dat echt wat toevoegt (zoals in elke categorie minstens 1 nieuw item, een nieuwe great works, nog een paar regio's whatever) dan vind ik dat nog normaal. De engine is er namelijk al. Al dit soort DLC is zo gigantisch goedkoop te ontwikkelen imho.

Dus ik wacht alles af. Ben altijd wel sceptisch om zoveel neer te leggen voor zo weinig. Het moet echt wel wat toevoegen waar ik echt het gevoel bij heb dat ik er ook echt wat aan heb en het spel echt beter maakt. Engelse bussen en een of andere maxissuperman doen dat niet.

[ Voor 34% gewijzigd door GENETX op 29-01-2013 15:24 ]

Bjorrie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:08:
die upgrade is dus alleen voor de limited edition? niet voor de standard edition?
Er bestaat geen Standard Edition ;)

• Bjorrie
anandus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:11:
[...]
Er bestaat geen standard Edition ;)
Dat zijn key sites niet met je eens.
Bjorrie schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:12:
[...]
Dat zijn key sites niet met je eens.
Daar heb ik niets mee te schaften :P ook al zeggen ze dat er een Bananarama Edition is, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat het bestaat ;)

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:13:
[...]
Daar heb ik niets mee te schaften :P ook al zeggen ze dat er een Bananarama Edition is, dan hoeft dat nog niet te betekenen dat het bestaat ;)
Bol.com zegt hetzelfde.

Simcity

Simcity - Limited Edition

Zijn wel even duur. 8)7

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:03
Initially, the game will be sold in various editions: Limited Edition (available in both physical and digital forms), Collectors Edition (Amazon-exclusive Steelbook Edition with German City Set) and Digital Deluxe Edition. The latter includes the French City Set, German City Set, and British City Set.[16]
Wikipedia: SimCity (2013 video game)

[ Voor 15% gewijzigd door Mmore op 29-01-2013 15:24 ]

• Redax
  • Laatst online: 09-10 12:38
De Collectors Edition stond tot voor kort ook nog op Bol.com, vraag me af waarom ze die er af hebben gehaald.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:10:
[...]

Tsja, ik heb heel veel Wolfenstein Enemy Territory en Trackmania Nations gespeeld. Beide al gratis games, met tal van mods, maps en tracks door de community. Ook gratis. Wil niet zeggen dat ik er niets voor over heb, maar 20 euro voor 3 landmarks, een nieuwe skin en 3 andere gebouwen en 3 nieuwe transport zaken is gortig. En een kwartaal later weer een ofzo.. Hoeveel pakken heeft de Sims wel niet?! Volgens mij ben je gewoon f*cking 300 euro kwijt als je dat allemaal wil kopen (/overdrijfmodus)

11 expansions en 8 stuff kits sinds 2009. Dafuq 8)7 . En die expensions staan zelfs voor meer dan 20 euro in de PW. Zo'n 25 euro. Zat ik er neit ver vanaf met mn 300 euro.

Het zijn in mijn ogen gewoon teveel packs die te weinig toevoegen voor te veel geld. Als ze ieder jaar nog een DLC uitbrengen voor 25 euro dat echt wat toevoegt (zoals in elke categorie minstens 1 nieuw item, een nieuwe great works, nog een paar regio's whatever) dan vind ik dat nog normaal. De engine is er namelijk al. Al dit soort DLC is zo gigantisch goedkoop te ontwikkelen imho.

Dus ik wacht alles af. Ben altijd wel sceptisch om zoveel neer te leggen voor zo weinig. Het moet echt wel wat toevoegen waar ik echt het gevoel bij heb dat ik er ook echt wat aan heb en het spel echt beter maakt. Engelse bussen en een of andere maxissuperman doen dat niet.
Van wat ik uit interviews heb begrepen komen grotere steden en metro's beschikbaar als DLC :)
[video]

Je kan er opzich wel leuke dingen mee doen, en die exclusieve dingen zoals de trein,dubbeldekker, en politie/brandweer zijn wel iets beter dan de standaard versie ;) Misschien een extra motivatie

Ik ga sowieso die upgrade kopen

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:34
Limited edition is niets anders dan een pre-order edition. Die zal verdwijnen in de toekomst. Spelers kunnen dan hoogst waarschijnlijk die extra's gewoon kopen als DLC. Nu dan ook eigenlijk bijna geen reden om niet de limited edition te kopen though :p.
Redax schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:25:
De Collectors Edition stond tot voor kort ook nog op Bol.com, vraag me af waarom ze die er af hebben gehaald.
Over het algemeen als bol.com een CE weghaald, is het definitief uitverkocht.

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 11:12
Ben nog wel benieuwd over het volgende:

Stel, er zijn 2 spelers, speler A en B.
A speelt op 1x snelheid, B op 3x. Beide zijn ze olie aan het binnenhalen en verkopen ze het op de global market. Verdiend speler B dan ook 3x zoveel? Lijkt me van wel maar wellicht interessant voor de dev's om naar te kijken, anders zie ik zo weer mensen de PC hele nacht aan laten zijn met alleen maar minen en 3x snelheid.

• GENETX
gerwim schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:36:

A speelt op 1x snelheid, B op 3x. Beide zijn ze olie aan het binnenhalen en verkopen ze het op de global market. Verdiend speler B dan ook 3x zoveel? Lijkt me van wel maar wellicht interessant voor de dev's om naar te kijken, anders zie ik zo weer mensen de PC hele nacht aan laten zijn met alleen maar minen en 3x snelheid.
Ja, speler B verdient 3x zo veel.

En minen zou idd kunnen. Het is alleen de vraag of de AI van de miner zo geavanceerd is dat je hele stad na een nacht nog staat en niet is afgefikt of compleet verbouwd is ;)

Verwijderd

gerwim schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:36:

Vergeet niet dat je stad blijft groeien en dat er rampen kunnen gebeuren die je aandacht nodig hebben. Daar komt ook nog eens bij dat er server onderhoud zal zijn 's nachts. Je kan het eens uitproberen voor de lol, maar ik kan je geen succes garanderen.

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 11:12
GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:39:
[...]

Ja, speler B verdient 3x zo veel.

En minen zou idd kunnen. Het is alleen de vraag of de AI van de miner zo geavanceerd is dat je hele stad na een nacht nog staat en niet is afgefikt of compleet verbouwd is ;)
Als je zorgt dat je brandweer, ziekenhuis en politie van een andere stad krijgt (die is dan toch op pauze, kan dus niks mee gebeuren) dan gebeurd er ook vrij weinig met jouw stad. Als iets stuk gaat komen er vanzelf weer workers om nieuwe dingen te bouwen :P

• GENETX
Mwoah ik denk dat dat vies tegen gaat vallen. Ik denk dat Maxis hier wel op inspeelt en zorgt voor genoeg ellende in de stad waarbij je toch echt moet reageren om te zorgen dat de stad blijft draaien. Ze hebben de tools om mining te weren. Als ze dat neit goed hebben ingebakken, dan zijn het echt eersteklas prutsers :+

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 29-01-2013 16:17 ]

Verwijderd

Misschien gaat een inactieve sessie automatisch op pauze na X aantal min/uur?

• GENETX
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:22:
Misschien gaat een inactieve sessie automatisch op pauze na X aantal min/uur?
Dat is te makkelijk omzeilen. Zorgen dat je een progje hebt draaien dat de muis virtueel verplaatst. Of nog makkelijker, een toets op je toetsenbord naar beneden laten drukken met plakband of een gewichtje ofzo. Dan kun je niet eens meer detecteren dat het een software hack betreft.

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 29-01-2013 16:23 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:29
mat.hi.as schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:25:
Ik heb twee keer per ongeluk op c gedrukt, stelt opzich niet zo veel voor, maar het geeft misschien een beeld hoe die vierkantjes eruit zien. Het is wel errug lelijk met hoe ik het zag tijdens het gamen zelf, ik snap niet waarom. Liever zo, dan andersom :+

[afbeelding]
[afbeelding]

Tweede is van mn vriendin overigens.
Dat ziet er wel erg ruimte verspillend uit? 1 gebouw per vierkant is volgens mij lang niet voldoende om op een hoog inwoneraantal uit te komen. De doorstroming komt het ook niet ten goede met zoveel stoplichten.

Overigens denk ik dat de pathfinding (met bv ook ambulances die stoppen en dat ze niet de snelste maar kortste route nemen) nog niet definitief was in de beta. Of het komt uit een eerdere build, of het is er expres uit gehaald omdat het met andere dingen conflicteerde ofzo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
psychodude schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 15:32:
Over het algemeen als bol.com een CE weghaald, is het definitief uitverkocht.
Goed kans dus dat ik gister de laatste heb gekocht :D

Is die uitbreiding met stedensets alleen in pre-order te krijgen bij Origin of kan je die ook nog aanschaffen na de release?

[ Voor 20% gewijzigd door redfoxert op 29-01-2013 16:29 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• mat.hi.as
Martinspire schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:27:
[...]

Dat ziet er wel erg ruimte verspillend uit? 1 gebouw per vierkant is volgens mij lang niet voldoende om op een hoog inwoneraantal uit te komen. De doorstroming komt het ook niet ten goede met zoveel stoplichten.
Ik zag ook eerder in dit topic iemand die had links van de binnenkomstavenue 3 grote blokken van avenues, waardoor er meerdere grote gebouwen per blok konden worden gebouwd. Dat wilde ik ook gaan doen, maar toen moest ik leren :P. Wat ik heb gemaakt is ook verre van optimaal, ook niet met wind etc.

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:42

Decennia

VECTORHEAD

Sinds ik geen key heb kunnen grabben Simcity 3000 en Rollercoaster Tycoon 2 via wine geinstalleerd. Ik ben weer helemaal verslaafd.

Gegroet!

Verwijderd

nog een artikel : http://uk.ign.com/articles/2013/01/25/six-hours-in-simcity

'' After just a few hours of my single-player run, I had maxed out my city -- or at least my first city''

Wel jammer als je zo snel klaar bent met je stad :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:38:
nog een artikel : http://uk.ign.com/articles/2013/01/25/six-hours-in-simcity

'' After just a few hours of my single-player run, I had maxed out my city -- or at least my first city''

Wel jammer als je zo snel klaar bent met je stad :/
Na een paar uur heb je dus nog 16 andere steden die je op elkaar kan afstemmen. Je moet het eigenlijk zien als een geheel waarbij je telkens inzoomd op een buurt.

• pomp0m
  • Laatst online: 11:37
hier nog mijn plaatjes van de beta. heb maar van 1 stad foto's gemaakt en dat was de stad waar ik probeerde zoveel mogenlijk mensen te hebben dus is een zeer vierkante stad maar verder wel goeie plaatjes voor de game impressie.

http://imgur.com/a/8qkG4

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:42:
[...]

Na een paar uur heb je dus nog 16 andere steden die je op elkaar kan afstemmen. Je moet het eigenlijk zien als een geheel waarbij je telkens inzoomd op een buurt.
Volbouwen is ook nog altijd iets anders dan een stad ontwikkelen waarvan de inwoners gelukkig zijn, de resources voldoende aanwezig, de verkeersstromen goed zijn afgewikkeld etc. etc. Als ik het allemaal zo hoor en zie, geloof ik nooit dat je dat na een paar uurtjes al helemaal voor elkaar hebt. En "af" is een stad nooit.. althans, dat heb ik in voorgaande SimCity-delen ook nooit gehad.

Verwijderd

pomp0m schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:44:
hier nog mijn plaatjes van de beta. heb maar van 1 stad foto's gemaakt en dat was de stad waar ik probeerde zoveel mogenlijk mensen te hebben dus is een zeer vierkante stad maar verder wel goeie plaatjes voor de game impressie.

http://imgur.com/a/8qkG4
Bug report! ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ivep7neh.jpg

• pomp0m
Yups goed opgemerkt. die heb ik al gemeld. Als de ambulance stil stond om naar een zieken toe te gaan bleven auto's doorrijden i.p.v. er om heen te gaan (weet niet of ze dat kunnen met de glasbox engine).

Maar heb nog wel meer bugs kunnen rapporteren. Nou hopen dat ze er een betere game mee kunnen maken, ook all is hij al heel goed.

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Bij mij zeurden de gebouwen ook om te weinig ruimte terwijl er ZAT was..

• pomp0m
Mijn irritantste bug was dat wanneer ik zo'n ingame tutorial opstarte ik hem niet af kon maken omdat ik geen geld en geen building acces had (out of beta building) Maar ik ook geen tutorial beeindings knop had. Dus mijn ui was deels overgenomen door de tutorial en kon niet meer terug omdat ik de tutorial niet kon completen en niet kon stoppen.

Ook was er nog de bug dat als je een scherpe hoek in een weg maakte (bocht geen splitsing) hij er een texture van een T-splitsing er neer zette dus dan had je een uitrit het groene gras op bij elke scherpe bocht. (goed voor die uitgleiders van te hard rijden)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:42:
[...]

Maar als je met 16 man in een regio zit gaat dat niet zo :/ Anders moeten we groepen maken van 8 ofzo, dan kan iedereen een tweede stad maken

Is maar een idee

Verwijderd

artikel over sandbox mode: http://www.simcity.com/en...icle/simcity-sandbox-mode

Als je in deze vorm speelt, doe je in feite niet mee op de leaderbordsen je grondstoffen tellen ook niet mee op de markt. Het multiplayer gedeelte heb je wel. Je start met veel meer geld en je kan als het ware cheaten.

• mat.hi.as
Als je het in x2 speed speelt, zal het wat langzamer gaan. We hebben een uur gespeeld, en volgens mij waren we nog niet klaar voor de duurdere gebouwen (zoals de fire/hospital dingen etc). Dan ook nog worden alle wegen duurder, veel meer dure gebouwen, ik denk wel dat het een stuk lange duurt voordat het echt maxxed is

Verwijderd

Ik had vooral bugs bij het aanleggen van de wegen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img855/6883/spark20130127184408.th.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img28/3462/spark20130127010710.th.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img689/4286/spark20130127182335.th.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img839/5053/spark20130127182356.th.png

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img705/1158/spark20130127173658.th.png

• GENETX
mat.hi.as schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:58:
Als je het in x2 speed speelt, zal het wat langzamer gaan. We hebben een uur gespeeld, en volgens mij waren we nog niet klaar voor de duurdere gebouwen (zoals de fire/hospital dingen etc). Dan ook nog worden alle wegen duurder, veel meer dure gebouwen, ik denk wel dat het een stuk lange duurt voordat het echt maxxed is
Jup, maar de journalisten hebben een uur of 6 lopen gamen. Wel hadden ze hulp om snel hun stad op te zetten zodat ze ook niet snel pitfalls kregen. Maar idd, ik merkte wel dat het heel makkelijk ging. Constant 10k+ winst. Aan het eind van de beta kon ik een shit load brandweerkazernes en dergelijke neerzetten zonder na te denken. Idem voor bushaltes, hup klik klik klik. Alles ging gewoon zonder op het geld te hoeven letten.

Dus ik hoop dat ze de parameters flink hebben zitten veranderen voor de journalisten en de beta zodat je in een uurtje (of 6 uurtjes) een indruk kan krijgen. Want als de rest ook zo snel gaat is er wel weinig aan. En ja, je kan nog eens stad opzetten en nog één. Maar achteloos geld over de balk smijten, daar is ook niks aan.

• Donstil
  • Niet online
Ik heb vandaag de leden die mij hadden gedm't (?) er weer bij gezet.

Grappig om te zien ook dat de fatsoensnorm bij een hoop tweakers op een heel ander niveau ligt. Ik krijg berichtjes met alleen een origin id erin en verder niets maar krijg ook weer berichtjes van tweakers die de moeite even hebben genomen om een berichtje te tikken.

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

top!!!

Ltrz,....

• Jureon
  • Laatst online: 29-06-2023
Ik stuur je ook net een bericht, heb er zin in :D

• Donstil
  • Niet online
Gtsaklop schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:51:
Ik stuur je ook net een bericht, heb er zin in :D
Dan zet ik je er nog even bij.

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:43

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

gaan wel meerdere regions worden zo te lezen :0

War is the only proper school of the surgeon.

• GENETX
Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:41:
Grappig om te zien ook dat de fatsoensnorm bij een hoop tweakers op een heel ander niveau ligt. Ik krijg berichtjes met alleen een origin id erin en verder niets maar krijg ook weer berichtjes van tweakers die de moeite even hebben genomen om een berichtje te tikken.
En dan nog een idioot die zn origin ID vergeet :+

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:03:
[...]

Of niet zeker weet 8)7

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• Donstil
  • Niet online
SerealKiller schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:02:
gaan wel meerdere regions worden zo te lezen :0
Ja het wordt een drukke provincie zo he, gaat niet passen.

We moeten tegen die tijd maar op irq #Simcity bespreken wie met wie samen wil.

8 tweakers met industrie samen is ook niet zo leuk natuurlijk.
Hehe altijd handig ja, weet je het inmiddels al zeker?
GENETX schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:03:
[...]

Haha die had ik toevallig ook ja, hoe weet jij dat nou weer ;)

• Jureon
Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:55:
[...]

Dan zet ik je er nog even bij.
Bedankt.

En inderdaad, dit worden meerdere Tweakers regio's :*)

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:08:
[...]

Ja het wordt een drukke provincie zo he, gaat niet passen.

We moeten tegen die tijd maar op irq #Simcity bespreken wie met wie samen wil.

8 tweakers met industrie samen is ook niet zo leuk natuurlijk.

[...]

Hehe altijd handig ja, weet je het inmiddels al zeker?

[...]

Haha die had ik toevallig ook ja, hoe weet jij dat nou weer ;)
Yea, was gewoon goed. dacht ook al dat je me al een invite had gestuurd?

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

• psychodude
Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:41:
Zal je volgende keer met alle liefde een verhaaltje meesturen ;) :p.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 18:42:
artikel over sandbox mode: http://www.simcity.com/en...icle/simcity-sandbox-mode

Als je in deze vorm speelt, doe je in feite niet mee op de leaderbordsen je grondstoffen tellen ook niet mee op de markt. Het multiplayer gedeelte heb je wel. Je start met veel meer geld en je kan als het ware cheaten.
Het enige "interessante" op het plaatje te lezen is: "no random disasters". Wat ik persoonlijk jammerlijk vind, want ik heb eigenlijk geen interesse in sandbox spelen. Maar ik heb ook totaal geen interesse in nonsense als alien invasions.

[ Voor 41% gewijzigd door psychodude op 29-01-2013 20:13 ]

• psychodude
<dubbel> - kill me.

[ Voor 138% gewijzigd door psychodude op 29-01-2013 20:13 ]

• Jureon
Your wish is my command >:)

• Donstil
  • Niet online
Challenge accepted.
psychodude schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:10:
Het enige "interessante" op het plaatje te lezen is: "no random disasters". Wat ik persoonlijk jammerlijk vind, want ik heb eigenlijk geen interesse in sandbox spelen. Maar ik heb ook totaal geen interesse in nonsense als alien invasions.
Moet je Sandbox spelen als je geen disasters wilt? Ik vind dat altijd een tergende bezigheid.

[ Voor 59% gewijzigd door Donstil op 29-01-2013 20:18 ]

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:47
Ik denk dat ik Simcity niet ga kopen, zeker niet vanaf het begin. Ik voel me nog steeds genaaid met BF3 waar later die "premium edition" van kwam. Ik weet bij voorhand al dat het spel niet alle elementen zal hebben en dat die later als DLC verkocht worden. Tevens is de server-client architectuur mij een enorme doorn in het oog! Juist daarom kunnen maar kleine maps gespeeld worden, niet eens de enorme mega-cities zoals vorige simcities!

EA heeft het bij mij zo afgedaan, hoe ze briljante franchises hebben veranderd in oppervlakkige melkkoe producten..

• Donstil
  • Niet online
maniak schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:19:
Ik denk dat ik Simcity niet ga kopen, zeker niet vanaf het begin. Ik voel me nog steeds genaaid met BF3 waar later die "premium edition" van kwam. Ik weet bij voorhand al dat het spel niet alle elementen zal hebben en dat die later als DLC verkocht worden. Tevens is de server-client architectuur mij een enorme doorn in het oog! Juist daarom kunnen maar kleine maps gespeeld worden, niet eens de enorme mega-cities zoals vorige simcities!

EA heeft het bij mij zo afgedaan, hoe ze briljante franchises hebben veranderd in oppervlakkige melkkoe producten..
Oke!

• Artouiros
  • Laatst online: 01-05 15:54
Nog weer een knappe video, zie hier wel veel wolkenkrabbers maar ik zie ook nog gewone straten ertussen liggen. Heb die density nog duidelijk niet volledig begrepen.

Er zijn trouwens veel opmerkingen geweest over de 'zoning-tool', en de dev's hebben het duidelijk begrepen dus het is mogelijk dat het meer zoals in de eerste strategy video zal zijn waarbij je toch een idee hebt hoe groot de gebouwen kunnen worden.

P.S.: Ik moet echt blind zijn maar ik zie nergens een manier om te antwoorden op een dm, ik kan een 'Nieuwe discussie' starten maar dat is dan toch een nieuwe topic?

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:10

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Als je iemand zijn bericht opent dan staat er gewoon reactieruimte net zoals bij een normaal topic.

• GENETX
Er staat toch gewoon reageer onder met een tekstveld?!
Pagina: 1 ... 37 ... 131 Laatste

Let op:
Kroeg- en slowchattopic en de indeling in regions: SimCity Kroegtopic

Het grote klachten en problemen topic staat hier: [SimCity] Klachten en problemen. Ook voor de Mac!

Let op:
Gaat het om release ervaringen, kopen, Origin, cd keys of verwante zaken? Doe dat s.v.p. in [Simcity 2013] Aanschaf & Origin. Zo kunnen we het hier bij de game zelf houden.