[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.283 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin langzaam toch wel programma's te vinden die toch nog niet helemaal lekker draaien (of minder goed zijn gaan draaien de laatste paar dagen)

- iTunes is nog steeds brak, en het duurt altijd zeker een minuut voordat de muziek begint te spelen na het drukken op play. Soms gaat het directer, soms crasht het ook gewoon. Niet echt lekker."
- VLC doet het ook niet helemaal goed, tijdens het open hebben van een Metro-applicatie aan de linker of rechter kant van het scherm en VLC fullscreen op een tweede scherm, kan je niet een prorgramma fullscreenen op je primaire scherm (met de metroapp dus) zonder dat VLC zeker een paar keer vastloopt of crasht.
- In Iron kan flash niet langs het 10 seconden punt op youtube komen. Daar moet langs geskipt worden.
- Mijn Wireless Adapter wordt af en toe niet herkend en dan is er een reboot nodig.

Het zijn allemaal geen dealbreakers, maar echt vlekkeloos loopt het dus nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:58:
[...]
- VLC doet het ook niet helemaal goed, tijdens het open hebben van een Metro-applicatie aan de linker of rechter kant van het scherm en VLC fullscreen op een tweede scherm, kan je niet een prorgramma fullscreenen op je primaire scherm (met de metroapp dus) zonder dat VLC zeker een paar keer vastloopt of crasht.
[...]
Hier heb ik geen last van gehad.

Mijn avontuur met windows 8 is even gepauzeerd lijkt het wel. Windows crashte net met een page_fault waarna mijn bios de SSD neit meer kon vinden. Een clear van de cmos heeft dat verholpen, maar zowel de installatie op de SSD als de repair van Windows 8 install DVD crasht met een page_fault_in_kernel.
Nu even geen tijd om te onderzoeken, maar denk dat er iets goed mis is en dat ik weer een reinstall kan doen. Overigens denk ik niet dat het aan de SSD ligt. Met deze SSD (vertex LE) zijn weinig problemen en deze is nog maar 4-5 weken oud. De vorige overleed half. Windows wilde niets meer doen, maar linux draaide gewoon lekker verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, maar een ding is duidelijk: Ik begrijp Microsoft niet meer. Enerzijds is Microsoft op de goede weg met de CORE edities van Windows en met de nieuwe SQL 2012 CORE edition, anderzijds word ik er gek van dat de GUI versie bijvoorbeeld geen DCPROMO meer heeft. Hoe moet ik dan in vredesnaam een DCPROMO doen?

Wat is wel leuk vind, is de optie om te kunnen switchen van CORE naar Full Install. Bovendien zijn er in CORE erg veel opties bij gekomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Trommelrem op 08-03-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:21:
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, maar een ding is duidelijk: Ik begrijp Microsoft niet meer. Enerzijds is Microsoft op de goede weg met de CORE edities van Windows en met de nieuwe SQL 2012 CORE edition, anderzijds word ik er gek van dat de GUI versie bijvoorbeeld geen DCPROMO meer heeft. Hoe moet ik dan in vredesnaam een DCPROMO doen?
Je doet dus ook geen DCPROMO meer… Dat gaat anders in Windows 8 Server. Dat heet verandering. Soms is iets, omdat het al 20 jaar bestaat, niet automatisch de beste manier maar de manier die er in gesleten is bij de gebruikers. Soms moeten gebruikers ook accepteren dat iets anders kan, en na een paar jaar denk je dan: "Weet je nog vroeger, toen moest je lopen kloten met DCPROMO. Het is wel een stuk verbeterd he?"

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
c70070540 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:51:
[...]

Je doet dus ook geen DCPROMO meer… Dat gaat anders in Windows 8 Server. Dat heet verandering. Soms is iets, omdat het al 20 jaar bestaat, niet automatisch de beste manier maar de manier die er in gesleten is bij de gebruikers. Soms moeten gebruikers ook accepteren dat iets anders kan, en na een paar jaar denk je dan: "Weet je nog vroeger, toen moest je lopen kloten met DCPROMO. Het is wel een stuk verbeterd he?"
Of andersom:
"Weet je nog, vroeger? Toen er een Run in het Start Menu stond? Toen kon je snel applicaties starten. Dat nieuwe run-venster pakt niet altijd de PATH mee waardoor het nog langer duurt om een applicatie te starten."
"Weet je nog, vroeger? Als je in haast per ongeluk op Log Off klikte, dan kreeg je eerst een waarschuwing. Nu ben je heel je document gewoon kwijt."

Soms is verandering geen vooruitgang. Windows NT 6.0 en 6.1 waren voor de systeembeheerders absoluut een verbetering, maar voor de users niet. Als ik dat nieuwe Start Menu zo zie, dan weet ik dat veel users er niet blij mee zullen zijn. Ik hoop dat dat nieuwe Start Menu alleen op de servervariant is, en niet op de workstationvariant.

Voor systeembeheerders is er in ieder geval een leuke optie: WinSxS kan eindelijk worden opgeschoond. In Server 2008 R2 CORE kon dat al, maar nu kan het ook in de Full versie.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 08-03-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Om verder te gaan op mijn windows is gecrasht verhaal:
toch nog even een reinstall gedaan. Log in met mijn live-id en zie dat alles weg is, maar na een paar seconde begint mijn startscreen toch weer te vullen. Enigste wat er bij is gekomen zijn mijn internet-shortcuts, maar blijkbaar wordt er toch het een en ander opgeslagen in de cloud :)
Iig alles doet het weer. Blijft natuurlijk de vraag waar die spontane "page_fault_in_kernel" en "page_fault_in_nonpaged_area" vandaan kwamen...

*edit*: hij heeft toch alle metro apps die ik had geinstalleerd opnieuw gedownload en geinstalleerd ^^

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 08-03-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:58:

- In Iron kan flash niet langs het 10 seconden punt op youtube komen. Daar moet langs geskipt worden.
- Mijn Wireless Adapter wordt af en toe niet herkend en dan is er een reboot nodig.
Beide punten zijn geen enkel probleem bij mij, dus om zomaar de schuld bij Iron/Win8/etc te leggen vind ik wat kort door de bocht.

Kan zomaar een driver probleem zijn bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:21:
Als je op de command prompt 'dcpromo' doet zegt Windows toch dat dat niet meer bestaat en dat je daar nu Server Manager voor moet gebruiken?

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang kan je gebruik maken van deze versie? Krijg je over 1 jaar ineens een meldig dat hij niet meer werkt of is het gewoon onbeperkt?

En kan je tijdens het installeren ook de huidge windows 7 updgraden naar 8? En zet hij je mails ook over?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:14:
Hoe lang kan je gebruik maken van deze versie? Krijg je over 1 jaar ineens een meldig dat hij niet meer werkt of is het gewoon onbeperkt?

En kan je tijdens het installeren ook de huidge windows 7 updgraden naar 8?
1 jaar ja :) tot 16-1-2013 0:59 nnederlandse tijd

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 08-03-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 17:56:
[...]

Of andersom:
"Weet je nog, vroeger? Toen er een Run in het Start Menu stond? Toen kon je snel applicaties starten. Dat nieuwe run-venster pakt niet altijd de PATH mee waardoor het nog langer duurt om een applicatie te starten."
"Weet je nog, vroeger? Als je in haast per ongeluk op Log Off klikte, dan kreeg je eerst een waarschuwing. Nu ben je heel je document gewoon kwijt."

Soms is verandering geen vooruitgang. Windows NT 6.0 en 6.1 waren voor de systeembeheerders absoluut een verbetering, maar voor de users niet. Als ik dat nieuwe Start Menu zo zie, dan weet ik dat veel users er niet blij mee zullen zijn. Ik hoop dat dat nieuwe Start Menu alleen op de servervariant is, en niet op de workstationvariant.

Voor systeembeheerders is er in ieder geval een leuke optie: WinSxS kan eindelijk worden opgeschoond. In Server 2008 R2 CORE kon dat al, maar nu kan het ook in de Full versie.
Ik begrijp dat er mensen zijn die initieel altijd maar lopen te schoppen tegen elke verandering. Ook al blijkt later dat het toch allemaal wel meeviel.

Niet om jou te bashen hoor, maar:
Noem eens drie dingen uit Windows NT 3.51 die je echt nog steeds mist.
Noem eens drie dingen uit Windows NT 4 die je nog steeds echt mist.
Noem eens drie dingen uit Windows 2000 die je nog steeds echt mist.

Volgens mij komt er niet zoveel. En ik heb echt bij elke nieuwe release van Windows mensen steen en been horen klagen over dingen die veranderde, en hoe ruk die wel niet zouden zijn…

Maar volgens mij is er vrijwel niemand die op een van de drie vragen een zinnig antwoord kan geven.

Edit: Ik kan een ding verzinnen. WinFile.exe
Ook al kan ik alles nu met de explorer en mis ik niets qua functionaliteit, toch mis ik het af en toe. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 08-03-2012 20:33 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
c70070540 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:32:
[...]

Ik begrijp dat er mensen zijn die initieel altijd maar lopen te schoppen tegen elke verandering. Ook al blijkt later dat het toch allemaal wel meeviel.

1. Een waarschuwing "Weet u het zeker" wanneer je op Log Off klikt;
2. Een Run venster die wel gewoon je PATH-variabele gebruikt;
3. Een zoekvenster waarin je daadwerkelijk wildcards kunt gebruiken (bijv. "C:\Windows\*trojan?.scr", dus niet dat ingewikkelde Windows Search.

Probleem is dat Windows dingen verbetert, wat goed is, maar dat Microsoft soms ook goede dingen weghaalt.

Wat bijvoorbeeld erg goed was aan Windows NT 6.0 is dat er in de 32-bits versie twee HAL's aanwezig waren, die overigens enigszins compatible met elkaar waren en dat er in de 64-bits versie slechts een HAL aanwezig was. Maar wat slecht was, was dat zoekvenster. Het oude was toch prima, snel en functioneel? Waarom moest dat er dan uit? En waarom word je geforceerd uitgelogd en krijg je niet een melding als je per ongeluk op Log Off klikt?

Windows verbetert steeds op 2 punten, maar verslechtert dan op 1 punt. Dat vind ik dus erg jammer, want feitelijk kan Windows nog veel beter beter worden dan het nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:50:
[...]
Leuk dat je deze noemt, want iedereen had altijd commentaar op het "Weet u het zeker?" gezemel...
Als ik in Windows 8 Windows toets + R doe en dan %WINDIR% intyp, dan kom ik netjes in die dir uit… Dus ik begrijp je denk ik niet.
3. Een zoekvenster waarin je daadwerkelijk wildcards kunt gebruiken (bijv. "C:\Windows\*trojan?.scr", dus niet dat ingewikkelde Windows Search.
Ook hierbij kan ik alleen maar zeggen dat het prima werkt. Als ik de verkenner/explorer open heb staan, dan kan ik rechtsboven in het Zoeken/Search venster gewoon zo een opdracht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:24:
[...]

Beide punten zijn geen enkel probleem bij mij, dus om zomaar de schuld bij Iron/Win8/etc te leggen vind ik wat kort door de bocht.

Kan zomaar een driver probleem zijn bijvoorbeeld..
Oh dat geloof ik graag. Het is alleen zo dat ik er bij Windows 7/Ubuntu nooit last van heb gehad. Die adapter werd door Windows 7 gewoon herkend en de driver werd automatisch opgehaald tijdens de install, maar bij W8 moest ik het CD'tje weer tevoorschijn halen dus er zal best iets niet helemaal lekker zitten daar. Het zijn gewoon problemen die ik eerder nog nooit ben tegen gekomen.

Het is ook meer een constatering dan een kritiek, want voor de rest vind ik W8 echt geweldig. Ben opgegroeid met ME/XP, en voor mijn gevoel waren de stappen die Windows vanaf daar zetten nooit enorm (ben 17 en volg technieuws pas 2 jaar, dus was ook niet echt op de hoogte) en dit is de eerste keer dat ik een MS OS gebruik en het vernieuwend en verfrissend vind aanvoelen. En allebei op een goede manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
[...]
wildcards etc doen het nog steeds hoor :) zoek maar eens op a*.txt of "type:pdf OR type:txt" oid/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als jij nog een app open hebt staan dan krijg je toch een venster met "deze apps moeten nog afgesloten worden" en als je dan een app hebt met een vraag om iets op te slaan dan wordt de sign out tegengehouden. Lijkt me een stuk beter dan de rest van de wereld een extra klik opdringen omdat jij soms wel eens verkeerd klikt :p
Dat werkt hier prima, net even geprobeerd door een app in een van mijn PATH-dirs te starten via het run command.
Ook dat werkt bij mij prima :)
Probleem is dat Windows dingen verbetert, wat goed is, maar dat Microsoft soms ook goede dingen weghaalt.
denk dat het probleem meer PEBKAC is ;)
Wat bijvoorbeeld erg goed was aan Windows NT 6.0 is dat er in de 32-bits versie twee HAL's aanwezig waren, die overigens enigszins compatible met elkaar waren en dat er in de 64-bits versie slechts een HAL aanwezig was.
Wat is daar in godnaam goed aan? Daar merk je toch helemaal niets van als eindgebruiker?
Maar wat slecht was, was dat zoekvenster. Het oude was toch prima, snel en functioneel? Waarom moest dat er dan uit? En waarom word je geforceerd uitgelogd en krijg je niet een melding als je per ongeluk op Log Off klikt?
Je krijgt nu alleen een melding als je iets "destructiefs" doet. Dus bijv. apps met niet-opgeslagen bestanden proberen te sluiten. Dat is toch ideaal? Heb je geen open apps, dan kan je zonder zorgen afsluiten en wordt je ook niet lastig gevallen door nóg een dialoogvenster.
Windows verbetert steeds op 2 punten, maar verslechtert dan op 1 punt. Dat vind ik dus erg jammer, want feitelijk kan Windows nog veel beter beter worden dan het nu doet.
Tja alles kan altijd beter :) maar er moet ook geld verdiend worden :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als we het toch over kleine verschillen hebben, ik moet steeds confirmen als ik bestanden van de ene schijf naar een andere verplaats. dit het ik in win7 nog nooit gezien, en ik vind het nogal storend (en ook een beetje tegenstrijdig met hun policy om juist die meldingen te minderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:00:
[...]

Oh dat geloof ik graag. Het is alleen zo dat ik er bij Windows 7/Ubuntu nooit last van heb gehad. Die adapter werd door Windows 7 gewoon herkend en de driver werd automatisch opgehaald tijdens de install, maar bij W8 moest ik het CD'tje weer tevoorschijn halen dus er zal best iets niet helemaal lekker zitten daar. Het zijn gewoon problemen die ik eerder nog nooit ben tegen gekomen.
De driver van die cd is (hoogstwaarschijnlijk) zwaar verouderd.
Haal op de site van de fabrikant de laatste driver op voor je OS. Als er (nog) geen Win8 driver is neem de laatste Win7 driver, respectievelijk de x86 of x64 variant.
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:19:
als we het toch over kleine verschillen hebben, ik moet steeds confirmen als ik bestanden van de ene schijf naar een andere verplaats. dit het ik in win7 nog nooit gezien, en ik vind het nogal storend (en ook een beetje tegenstrijdig met hun policy om juist die meldingen te minderen)
Even de beveiliging nakijken op desbetreffende mappen/drives.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 12-09 15:36

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

ik zal mij dan ook eens melden in dit topic: ik ben juist erg enthousiast over windows 8 :Y
alles werkt lekker snel en verbazingwekkend goed, dus zodra het in de winkels ligt koop ik het

grappig om te lezen dat er zoveel te doen is over zoiets onbenulligs als een start knopje _O-

indertijd met windows vista heb ik nooit aan het vista start menu en de gewijzigde explorer kunnen wennen
uiteindelijk zelf een programma geschreven in C# waarmee ik een aantal dagelijkse zaken doe
dit programma gelijk weer op windows 8 geinstalleerd en voor mij is alles als het oude :P

eergisteren ook gelijk het nieuwe visual studio 11 geinstalleerd maar daar moet ik meer aan wennen :X

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:26:
[...]
Even de beveiliging nakijken op desbetreffende mappen/drives.
Ik denk ook dat de rechten niet helemaal goed staan. Heb hier namelijk een externe HDD en een interne HDD naast mijn SSD en nergens problemen mee. Ben overigens erg blij met de verbetering in het kopieren.
30K bestanden van 1kb groot verplaatsen gaat nu bijna net zo snel als onder linux. Waar dat eerst echt meer dan 100x zo langzaam was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:26:
[...]

De driver van die cd is (hoogstwaarschijnlijk) zwaar verouderd.
Haal op de site van de fabrikant de laatste driver op voor je OS. Als er (nog) geen Win8 driver is neem de laatste Win7 driver, respectievelijk de x86 of x64 variant.
Ja, dat is natuurlijk wel slim. Ik had ze al gedownload, maar toen ik hetzelfde (enorm achterhaalde) installatiescherm voor mijn neus kreeg als bij de CD had ik het maar weer geannuleerd. Heb hem nu nog een keer gedownload en nu wel geherinstalleerd, maar toen ik net checkte uit welk jaar de .iso kwam die ik van de site gehaald had was dat ook 2008, net als de CD.

Net even opgezocht, blijkt hij dus net voor de Linksys rebranding naar Linksys by Cisco te zijn uitgebracht. Misschien dat hij daarom net buiten de boot valt kwa support. Het is voor de rest niet heel erg om 1 op de zoveel keer te moeten rebooten omdat je wireless adapter niet werkt, dus ik zal er maar mee moeten leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:17:
[...]

Of je zet ze (de snelkoppeling(en)) rechtstreeks in "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs", staan ze meteen op de Metro Desktop. ;)
:) Nog handiger. Ik dacht zelfs nu nog te moeilijk hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
c70070540 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:57:
[...]

Leuk dat je deze noemt, want iedereen had altijd commentaar op het "Weet u het zeker?" gezemel...
Klopt. Veel van die meldingen zijn gelukkig weg, maar die waren dan ook nutteloos.
Deze melding is wel nuttig, omdat als je op Log Off klikt je dan meteen niet opgeslagen documenten kwijt bent omdat hij gewoon meteen uitlogt zonder waarschuwingen.
Caelorum schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:04:
[...]

wildcards etc doen het nog steeds hoor :) zoek maar eens op a*.txt of "type:pdf OR type:txt" oid/
Sinds Windows Search gebruik ik eigenlijk alleen nog maar de commandline om te zoeken. Valt me pas nu op dat in Windows 7 geen Windows Search meer zit in het Start Menu.
Ramon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:09:
Als jij nog een app open hebt staan dan krijg je toch een venster met "deze apps moeten nog afgesloten worden" en als je dan een app hebt met een vraag om iets op te slaan dan wordt de sign out tegengehouden. Lijkt me een stuk beter dan de rest van de wereld een extra klik opdringen omdat jij soms wel eens verkeerd klikt :p
Zojuist getest: Ik open een winword document, ik typ iets, ik sla het niet op, ik druk op start en ik klik logoff: Windows logt gewoon uit.
Dat werkt hier prima, net even geprobeerd door een app in een van mijn PATH-dirs te starten via het run command.
Klopt, in 95% van de gevallen werkt het. Maar soms werkt het niet en krijg je een leeg explorer scherm met daarin de tekst "Libraries Computer Custom Internet" -> Klik

Heel vervelend als je bijvoorbeeld meteen begint met typen wat eigenlijk in winword of notepad zou moeten komen, maar dus niet in notepad komt omdat je dat explorer venster krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:05:
Heel vervelend als je bijvoorbeeld meteen begint met typen wat eigenlijk in winword of notepad zou moeten komen, maar dus niet in notepad komt omdat je dat explorer venster krijgt.
Je weet toch hopelijk wel dat je met de normale search ook programma's kan starten? :) Daar heb je het run-command niet meer voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

c70070540 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:32:
[...]

Volgens mij komt er niet zoveel. En ik heb echt bij elke nieuwe release van Windows mensen steen en been horen klagen over dingen die veranderde, en hoe ruk die wel niet zouden zijn…

Maar volgens mij is er vrijwel niemand die op een van de drie vragen een zinnig antwoord kan geven.

Edit: Ik kan een ding verzinnen. WinFile.exe
Ook al kan ik alles nu met de explorer en mis ik niets qua functionaliteit, toch mis ik het af en toe. :)
Tja ik vind de verandering in W8 tov W7 toch wel substantieler qua user interface. Dus niet echt vergelijkbaar.

Maar goed imho blijft de allergrootste faal van MS dat ze dit zonder degelijke introductie en uitleg als Consumerpreview de lucht inslingeren.
Na installeren had er gewoon een introductie video moeten zijn en tekst met de grootste veranderingen. En vooral: Waarom MS hier voor gekozen heeft. Een stagiar heeft dat in een dag af.

Dat had waarschijnlijk veel gescheeld in de acceptatie en ergernis bij mensen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ramon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:10:
[...]
Je weet toch hopelijk wel dat je met de normale search ook programma's kan starten? :) Daar heb je het run-command niet meer voor nodig.
Ik heb gezocht in m'n Start Menu, maar ik kan die normale search echt niet vinden. Ik heb alleen de Run balk onderin, die in 5% van de gevallen niet werkt en een leeg explorer venster laat zien. Zal zo een screenshot maken zodra het weer eens niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:43:
[...]

Ik heb gezocht in m'n Start Menu, maar ik kan die normale search echt niet vinden. Ik heb alleen de Run balk onderin, die in 5% van de gevallen niet werkt en een leeg explorer venster laat zien. Zal zo een screenshot maken zodra het weer eens niet werkt.
Je kan gewoon beginnen met typen zodra je het startscreen hebt geopend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:05:
[...]

Klopt. Veel van die meldingen zijn gelukkig weg, maar die waren dan ook nutteloos.
Deze melding is wel nuttig, omdat als je op Log Off klikt je dan meteen niet opgeslagen documenten kwijt bent omdat hij gewoon meteen uitlogt zonder waarschuwingen.
Hmm....als ik uitlog en ik ben vergeten om mijn documenten op te slaan dan krijg ik keurig de melding dat hij niet kan afmelden omdat er nog niet opgeslagen documenten zijn.....eh..ik mis denk ik iets.
[...]

Sinds Windows Search gebruik ik eigenlijk alleen nog maar de commandline om te zoeken. Valt me pas nu op dat in Windows 7 geen Windows Search meer zit in het Start Menu.

[...]
Eh...geen Search in het Start Menu in Windows 7...neej er zit geen run meer, maar juist alleen maar een Search...
Zojuist getest: Ik open een winword document, ik typ iets, ik sla het niet op, ik druk op start en ik klik logoff: Windows logt gewoon uit.

[...]
Vaag...hier doet hij dat niet…
Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:43:
[...]

Ehh...heb je niet toevallig een Custom Installatie van Windows geinstalleerd staan?? De Run Balk bestaat niet eens meer...niet in Windows 8 en ook niet in Windows 7.

Maar eh...laten we weer on-topic gaan...dit is het Windows 8 topic!

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 08-03-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ramon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:46:
[...]

Je kan gewoon beginnen met typen zodra je het startscreen hebt geopend...
Dat doe ik ook in die Run balk. In 5% van de gevallen krijg ik niet het gewenste resultaat. Zonet een aantal geprobeerd met "winword" totdat het weer mis ging. Na 4x ging het mis en kreeg ik dus dit ipv winword:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img1/20120308/461413.png

Winword.exe is heel wat anders dan explorer.exe, dus bovenstaande is erg vreemd. Misschien omdat sinds Windows Vista mklink standaard is meegeleverd? Mklink is overigens een geweldige utility, maar dit is gewoon niet handig.

Als ik bijvoorbeeld "msts" intyp omdat ik in mijn haast al de enter toets indruk voordat ik de "c" indruk, dan krijg ik zelfs een hele lijst met emails. Lijkt me niet de bedoeling, want in de command line wordt Outlook niet gestart met het commando "msts" en krijg ik gewoon een foutmelding. 8)7
TheVMaster schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:50:

Ehh...heb je niet toevallig een Custom Installatie van Windows geinstalleerd staan?? De Run Balk bestaat niet eens meer...niet in Windows 8 en ook niet in Windows 7.
De standaard Windows 7 Professional van Action Pack. Maar ook met Windows 7 Enterprise van Volume Licensing ervaar ik dezelfde problemen.

[ Voor 36% gewijzigd door Trommelrem op 08-03-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whu, dat is explorer.

druk gewoon op de windows toets en typ dan wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha, zo leer je mensen nog eens wat ;)

Overigens is dit wel een Windows 8 topic, jouw screenshot is overduidelijk van WIndows 7...

[ Voor 54% gewijzigd door Ramon op 08-03-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:57:
Haha, zo leer je mensen nog eens wat ;)

Overigens is dit wel een Windows 8 topic, jouw screenshot is overduidelijk van WIndows 7...
Inderdaad ..kan het dan vanaf NU weer over WINDOWS 8 gaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
TheVMaster schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:00:
[...]

Maar eh....Winword......je wilt gewoon Word opstarten toch?
Precies. De executable heet winword.exe, maar winword voldoet dus.

Ik zal straks in Windows 8 eens testen wat het percentage fail/correct is bij het gebruiken van de Run balk, als ik die uberhaupt nog kan vinden.

Wat ik jammer vind bij Microsoft is dat ze vaak met 2 verbeteringen komen, maar tegelijk 1 ding wat al goed was weer afbreken. Windows 8 Server ziet er qua beheer prima uit, het is gewoon even wennen dat dcpromo is verplaatst, maar het is dan weer echt jammer dat het Start Menu gewoon weg is.

[ Voor 26% gewijzigd door Trommelrem op 08-03-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:02:
[...]

Ik zal straks in Windows 8 eens testen wat het percentage fail/correct is bij het gebruiken van de Run balk, als ik die uberhaupt nog kan vinden.
Maar waarom wil je in hemelsnaam de 'Runbalk' gebruiken...? Je kunt hem trouwens eenvoudig oproepen door Winkey-R. Ik moet echt zeggen dat ik het veel fijner vind om gewoon de naam van de app te typen ipv Winkey-R en dan de juiste naam van de Executable te moeten typen |:( maar goed..ik hou dan ook van gemak....

[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 08-03-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
TheVMaster schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:04:
[...]

Maar waarom wil je in hemelsnaam de 'Runbalk' gebruiken...? Je kunt hem trouwens eenvoudig oproepen door Winkey-R.
Dat is het Run window. Dat zit overigens nog steeds in Windows 8 gelukkig en dat werkt nog steeds goed. Ik bedoel die Run balk onderin het Start Menu, links van Log Off.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 08-03-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:02:
[...]

ej, misschien wordt het tijd om eens te gaan lezen? Je kan gewoon op de startknop drukken, "word" intypen en op enter rammen. GEGARANDEERD dat dat werkt.

Ik werk al sinds Vista zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:05:
[...]

ej, misschien wordt het tijd om eens te gaan lezen? Je kan gewoon op de startknop drukken, "word" intypen en op enter rammen. GEGARANDEERD dat dat werkt.

En in Windows 8 werkt dat zeker zo......zullen we Windows Vista en 7 nu achter ons laten...en het weer hebben over het beste besturingssysteem van MS sinds Windows 95... .:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaTieBaLk
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
TheVMaster schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:06:
[...]

En in Windows 8 werkt dat zeker zo......zullen we Windows Vista en 7 nu achter ons laten...en het weer hebben over het beste besturingssysteem van MS sinds Windows 95... .:+
hadden ze het ook over, op xp na misschien maarja, win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:06:
[...]

mwah.. vooralsnog heb ik een beetje een win me gevoel .. >:)

* update : maar ik ben onder de indruk :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ramon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:05:
[...]

Ok, voor Word werkt dat misschien zo, maar typ jij liever "Microsoft Terminal Services Client" of gewoon "mstsc"? De eerste werkt bij mij in Windows 7 in ieder geval niet. Ik ben benieuwd of de eerste wel werkt onder Windows 8, de tweede werkt in ieder geval wel in de Windows-R onder Windows 8. Nog niet getest of het onder Start werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:10:
[...]

Ok, voor Word werkt dat misschien zo, maar typ jij liever "Microsoft Terminal Services Client" of gewoon "mstsc"? De eerste werkt bij mij in Windows 7 in ieder geval niet. Ik ben benieuwd of de eerste wel werkt onder Windows 8, de tweede werkt in ieder geval wel in de Windows-R onder Windows 8. Nog niet getest of het onder Start werkt.
Natuurlijk werkt mstsc gewoon in de startsearch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wat heeft het meeleveren van mklink met zoeken te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:10:
[...]

LOL neej...dan type ik gewoon mstsc..maar ik gebruik niet de Run balk. Overigens bestaat de naam Microsoft Terminal Services Client al een tijdje niet meer. Hij heet nu Remote Desktop enneh..dat werkt dus in Windows 8 gewoon...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3Kl9vZTZN5cc9pleL7t7sv7x/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 08-03-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eld0
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 09:04
Ik had het al een paar dagen geinstalleerd naast mijn W7, maar wel op een andere partititie en sinds gisteren ff tijd gehad om er nu pas echt mee te kunnen spelen. Ik draai het op mijn laptop en zie mezelf W8 meer gebruiken als W7, het gaat lekker snel en werkt makkelijk mits te weten waar alles staat en gebruik van shortcuts.
Maarr heb een vraag, gisteren heeft iemand via msn een videogesprek willen starten maar ik zag de uitnodiging niet staan en kon dus niks accepteren? Heeft iemand al een videogesprek gestart?
Mijn cam werkt perfect als ik naar webcam ga, alhoewel er een lag opzit maar beeld zit wel goed

edit: btw iemand deze tips al gelezen (4 paginas)? Goed voor beginnende W8 gebruiker
http://www.zdnet.com/blog...tag=content;siu-container

[ Voor 14% gewijzigd door Eld0 op 09-03-2012 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
TheVMaster schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:18:
[...]

LOL neej...dan type ik gewoon mstsc..maar ik gebruik niet de Run balk. Overigens bestaat de naam Microsoft Terminal Services Client al een tijdje niet meer. Hij heet nu Remote Desktop enneh..dat werkt dus in Windows 8 gewoon...

[afbeelding]
Ik doe ook Windowstoets en dan mstsc. Mijn tekst verschijnt echter in Windows 7 direct in de runbalk. Ik zie geen reden om Word te gebruiken aangezien winword de executable is. Met word ben ik afhankelijk van mklink, want ergens moet dus een verwijzing van word naar winword zijn.

Heeft de virtuele BIOS van Hyper-V op Windows 8 ondersteuning voor de VMBUS? M.a.w. kunnen we eindelijk die IDE schijven achterwege laten en ook de bootschijven op de virtuele SCSI draaien? Voor kleine Terminal Servers zou dat wellicht een performance boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:06:
[...]

Ik doe ook Windowstoets en dan mstsc. Mijn tekst verschijnt echter in Windows 7 direct in de runbalk. Ik zie geen reden om Word te gebruiken aangezien winword de executable is. Met word ben ik afhankelijk van mklink, want ergens moet dus een verwijzing van word naar winword zijn.

Heeft de virtuele BIOS van Hyper-V op Windows 8 ondersteuning voor de VMBUS? M.a.w. kunnen we eindelijk die IDE schijven achterwege laten en ook de bootschijven op de virtuele SCSI draaien? Voor kleine Terminal Servers zou dat wellicht een performance boost geven.
Volgens mij haal jij een paar dingen door elkaar. Mklink heeft niets maar dan ook niets te maken met de naam van de applicatie die dus geindexeerd is. Maar goed..als jij er blij van wordt om WinWord te gebruiken, dan is dat natuurlijk geen probleem.....maar logisch is het niet echt..maar goed zo zijn er ook mensen die Windows Vista en 7 stug Windows NT 6.x blijven noemen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff voor de gein .. outlook 2007..

Afbeeldingslocatie: http://img855.imageshack.us/img855/3613/outll07w8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

ja en wat wou je er mee bereiken? of bewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_charles
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
Ok, office 2007 werkt dus. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat het vrijdagmiddag is uninstall ik het weer en neem een biertjuh .. en jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
TheVMaster schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:12:
[...]

Volgens mij haal jij een paar dingen door elkaar. Mklink heeft niets maar dan ook niets te maken met de naam van de applicatie die dus geindexeerd is.
Maar hoe weet Windows dan dat word winword moet openen?

Stel dat ik "blurp" wil gebruiken om notepad te openen, dan moet ik toch ergens een verwijzing maken van blurp naar notepad? Ik heb het zojuist getest. Als ik "blurp" intyp dan krijg ik geen notepad. Typ ik eerst "mklink blurp.exe %WinDir%\system32\notepad.exe" en daarna typ ik "blurp" dan wordt notepad wel geopend. Ergens moet dus een verwijzing staan van word naar winword.exe.

En zo werkt Windows 8 ook. Sinds Vista is die WinSxS folder zo belangrijk, omdat daar alle feitelijke bestanden in staan. Elders staan alleen maar verwijzingen. Alleen in Windows 8 is het nieuw de systeembeheerder ook aanpassingen mag doen in de WinSxS. Een godsgeschenk, want nu kunnen we eindelijk die WinSxS verkleinen, wat in de vorige versies ook kan, maar niet werd ondersteund (uitgezonderd Server Core).

In Windows 2000 was er al een voorloper van de WinSxS: De SIS. Deze werd echter alleen gebruikt door RIS. De opvolger van RIS gebruikt echter geen WinSxS, maar in de .WIM en .RWM bestanden wordt ook veel met verwijzingen gewerkt. Wat ik zo zie aan Windows 8 Server is dat dat nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:35:
[...]

Maar hoe weet Windows dan dat word winword moet openen?

Stel dat ik "blurp" wil gebruiken om notepad te openen, dan moet ik toch ergens een verwijzing maken van blurp naar notepad? Ik heb het zojuist getest. Als ik "blurp" intyp dan krijg ik geen notepad. Typ ik eerst "mklink blurp.exe %WinDir%\system32\notepad.exe" en daarna typ ik "blurp" dan wordt notepad wel geopend. Ergens moet dus een verwijzing staan van word naar winword.exe.

En zo werkt Windows 8 ook. [...]
Als je 'blurp' wilt gebruiken om Notepad te openen dan volstaat het maken van een snelkoppeling met de naam blurp. Jij maakt het allemaal te ingewikkeld….. O-) Het indexeringsproces van Windows zorgt ervoor dat je kunt zoeken. Als ik Word intyp in de Run balk waar je het steeds over hebt, tja...dat gaat niet werken....maar daar hadden we het ook niet over....

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nzj0KwLaKEO5F28d9uqODeFq/full.png

Gewoon snelkoppeling aangemaakt en die wordt gewoon herkend..dus ik kan Notepad nu openen door in het Start scherm 'blurp' in te typen...

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 09-03-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:47:
[...]

Ja, dat is natuurlijk wel slim. Ik had ze al gedownload, maar toen ik hetzelfde (enorm achterhaalde) installatiescherm voor mijn neus kreeg als bij de CD had ik het maar weer geannuleerd. Heb hem nu nog een keer gedownload en nu wel geherinstalleerd, maar toen ik net checkte uit welk jaar de .iso kwam die ik van de site gehaald had was dat ook 2008, net als de CD.

Net even opgezocht, blijkt hij dus net voor de Linksys rebranding naar Linksys by Cisco te zijn uitgebracht. Misschien dat hij daarom net buiten de boot valt kwa support. Het is voor de rest niet heel erg om 1 op de zoveel keer te moeten rebooten omdat je wireless adapter niet werkt, dus ik zal er maar mee moeten leren leven.
Om dit avontuur nog even af te ronden: De driver die op de website stond was nog brakker dan die op de CD (gek genoeg) en kreeg daarom de hele tijd het "Watchdog Violation" bluescreen voor mijn neus gegooid. Dus net snel de driver gedeinstalleerd en de CD er toch weer bijgehaald. Alles lijkt gelukkig weer te werken. Conclusie: Linksys heeft zijn spullen niet helemaal op orde.

Edit: Na net dus een duur zonder BSOD tegen te komen (een record sinds gisteren) kwam hij weer terug. Maar eens een refresh doen dan maar...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Hmm, ik heb het idee dat er een soort bug in Win8 zit, wat ik ook heb gehad toen ik net mijn Dell Venue Pro had binnen gekregen met hierop WP7.0 dus nog niet Mango:

- Live tiles welke niet altijd updaten.
Heb LA Times geinstalleerd, maar de live tile blijft nieuws tonen van het moment dat ik de app daadwerkelijk heb gestart.
Pas als ik de app daadwerkelijk start, wordt de tile ververst maar treed dus weer hetzelfde probleem op.

Ik zal eens even zien wat News Republic doet.

Ik heb dit ook met mijn WP-telefoon gehad. Pas sinds Mango werkt het vlekkeloos.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind metro zelf maar omslachtig werken en gebrui het dan ook niet. Maar de normale windows functies in de oude desktop werken prima en ontzettend soepel. Concept is mooi maar voor een pc nog niet helemaal goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Kan iemand het fullscreen aankrijgen in OpenTTD? Hier lukt het niet echt.

Het enige grote probleem met Windows 8 is eigenlijk dat de wat geavanceerdere programma's als Paint zo weggestopt zijn. Het hoeft niet nodig te zijn om eerst All Apps of "Show Admin Tools" aan te moeten klikken voordat je dat soort dingen weer tevoorschijn kunt halen. Voor mijn part zetten ze All Apps gewoon aan of maken ze een keuze tussen standaardtiles/All Apps.

Verder begon het hier zoals bij velen met gescheld en gevloek, maar het valt allemaal wel mee als je er even mee werkt. Gewoon anders is het wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alle programma's kun je pinnen, en anders kun je [metro menu] -> "paint" -> enter doen.

edit: 2 vraagjes
-kun je de standaard kolom in metro kiezen? als ik nu een programma pin dan komt ie in de meest rechter en ik heb liever een andere als standaard
-als ik even niet tussen programmas wissel beginnen deze iconen oop mij start menu te verschijnen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vevnq.png
als ik mouse over (aero peek) is er niks te zien en zodra ik van programma wissel of erop klik verdwijnen ze allemaal. ik zou dr graag vanaf willen want ik heb geen flauw idee wat het is

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Jah, da's waar, maar dat hoeft niet nodig te zijn. Dat soort programma's horen gewoon in het startscherm. Op elk redelijk scherm heb je toch al de helft vrij om te besteden aan tiles, dus laat ze daar dan zogezegd Bureau Accessoires uitstallen. Het hele All Apps-idee zie ik niet helemaal.

Sja, eigenlijk is dit meer bedoeld voor http://connect.microsoft.com/...

He, daar is Win8 niet eens te vinden. Vaag.

[ Voor 6% gewijzigd door Orwell op 10-03-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Een praktische vraag voor m'n knutsellaptopje die ik op school neer ga zetten voor de kinderen: kun je ook de desktop blokkeren? Ik wil dat kinderen alleen met Metro 3 apps kunnen starten en verder nergens uit of in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 18:35
ter info : na installatie hyper v , groen scherm bij afspelen video's (in alle programma's, bvb Vlc, MPC, XBMC, youtube) enkel bij uitschakelen hardware acceleratie geen probleem

grafische kaart ATI 5850

bij uitschakelen hyper v , probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, het duurde even maar alles draait weer zoals vanouds. Na het problemen hebben met drivers na het updaten (wat bijzonder raar is, je zou toch verwachten dat de nieuwe driver beter moet werken) de oude versie maar weer geïnstalleerd. Probleem niet opgelost. Toen een refresh geprobeerd, maar Windows kwam niet door de hele refresh in en crashte. Zelfde telde voor een Reset. Dus mijn geinstalleerde versie zat vast en kon er niet meer uitkomen.

Toen maar opnieuw geinstalleerd op dezelfde schijf, maar toen kwam de set-up niet door de hardware configuratie heen. Dus nu zat ik met twee W8 installaties, beide niet werkende. Toen maar geprobeerd om hem op de andere partitie te installeren, maar daar zat ik met hetzelfde probleem.Toen heb ik die tweede partitie maar geformat en weer het installatie proces doorlopen en nu loopt alles weer als vroeger. Zit wel met een hoop Windows files die ik niet nodig heb, moet ik eens doorheen gaan en verwijderen maar heb er nu wel even genoeg van gehad.

Denk nog steeds dat het aan die Linksys driver lag, want als het iets anders was zou het nu ook niet lekker moeten lopen. Echt balen dat ze daar hun zaakjes niet op orde hebben, maar gelukkig niks kwijt geraakt omdat ik net alles ge-backupt had om de overstap soepel te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuRRaCaNe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-07 21:02
Tot nu toe werkt windows 8 vlotjes :) Wel een vrij grote irritatie zijn de slechte touchpad drivers. Scrollen gaat er heel erg op vooruit in vergelijking met de drivers in windows 7 (standaard microsoft drivers in win8 vs ELAN touchpad drivers - van de fabrikant - in win7). De ELAN touchpad drivers willen niet werken in windows 8 en ik mis heel erg de "palm tracking". Tijdens het typen springt m'n cursor altijd wel is naar ergens anders midden in de tekst omdat ik m'n palm te dicht over het touchpad zweeft.

Een andere irritatie is de niet uit te zetten "clicklock". Als ik klik (tap) en meteen m'n vinger terugzet om te bewegen gaat hij dingen verslepen/selecteren/alles dat het niet moet doen. Vrij irritant dat dit niet uit te zetten valt, tenzij iemand anders hier raad mee weet?

[ Voor 3% gewijzigd door HuRRaCaNe op 11-03-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:31:
alle programma's kun je pinnen, en anders kun je [metro menu] -> "paint" -> enter doen.

edit: 2 vraagjes
-kun je de standaard kolom in metro kiezen? als ik nu een programma pin dan komt ie in de meest rechter en ik heb liever een andere als standaard
-als ik even niet tussen programmas wissel beginnen deze iconen oop mij start menu te verschijnen:
[afbeelding]
als ik mouse over (aero peek) is er niks te zien en zodra ik van programma wissel of erop klik verdwijnen ze allemaal. ik zou dr graag vanaf willen want ik heb geen flauw idee wat het is
Volgens mij kan 'vraag 1' (nog) niet...die iconen die verschijnen, tja....het is de Consumer Preview he.....dan kun je 'dit soort' dingen verwachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
TheVMaster schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:02:
[...]

Als je 'blurp' wilt gebruiken om Notepad te openen dan volstaat het maken van een snelkoppeling met de naam blurp. Jij maakt het allemaal te ingewikkeld….. O-) Het indexeringsproces van Windows zorgt ervoor dat je kunt zoeken. Als ik Word intyp in de Run balk waar je het steeds over hebt, tja...dat gaat niet werken....maar daar hadden we het ook niet over....

[afbeelding]

Gewoon snelkoppeling aangemaakt en die wordt gewoon herkend..dus ik kan Notepad nu openen door in het Start scherm 'blurp' in te typen...
Als ik Word intyp in de runbalk dan start Word wel, echter ik ben gewend winword te gebruiken omdat de executable winword.exe is. Er moet dus een symbolische link zijn van word naar winword, anders zou het niet werken.

Het viel me trouwens op dat je geen Windows 2000 Functional Levels meer kunt gebruiken. In hoeverre wordt Windows 2000 nog ondersteund in Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:54:
[...]

Als ik Word intyp in de runbalk dan start Word wel, echter ik ben gewend winword te gebruiken omdat de executable winword.exe is. Er moet dus een symbolische link zijn van word naar winword, anders zou het niet werken.

Het viel me trouwens op dat je geen Windows 2000 Functional Levels meer kunt gebruiken. In hoeverre wordt Windows 2000 nog ondersteund in Windows 8?
8)7 Nee er hoeft geen symbolic link te zijn en daarbij kun je Word niet starten vanaf de Run balk :? Maar goed..genoeg over het gebruik van WinWord.... :+

Ik denk dat Windows 2000 Functional Levels niet meer ondersteund worden, aangezien de support voor Windows 2000 Server in 2010 verlopen is. Stilstand is achteruitgang he....ik mag toch hopen dat de meeste bedrijven die Windows Server '8' gaan implementeren onderhand hun domein wel minimaal op Windows Server 2003 functional level hebben… :+

Natuurlijk heeft het niet meer ondersteund worden van een Windows 2000 Functional Level op zich niets te maken met het wel of niet ondersteund worden van Windows 2000 Servers als Member Server.

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 12-03-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-11-2019

MartinDude

Dudeïsm: Monk style

Na een tijdje proberen ben ik al meer tevreden met Windows8, ik snap dat er nog meer dingen bij moeten komen, maar het Metro opstart scherm bevalt mij iig positief!

Nu had ik nog een vraag, ik heb een paar searches door dit topic gestuurd, maar kwam niets tegen.

Iedere zondag gebruik ik altijd braaf Live Messenger om te kunnen webcammen met mijn ouders (Ik woon in Spanje). Nu heb ik enige tijd rond gekeken of het (al) mogelijk was om een webcam conferentie te kunnen beginnen met de bestaande apps. Helaas ben ik hier niet uit gekomen en heb ik dus live messenger moeten installeren. Weet iemand van een manier, of zal ik moeten wachten op "Chatter"? Bedankt!

The dude abides @ MartinDude#2420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartinDude schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:05:
Na een tijdje proberen ben ik al meer tevreden met Windows8, ik snap dat er nog meer dingen bij moeten komen, maar het Metro opstart scherm bevalt mij iig positief!

Nu had ik nog een vraag, ik heb een paar searches door dit topic gestuurd, maar kwam niets tegen.

Iedere zondag gebruik ik altijd braaf Live Messenger om te kunnen webcammen met mijn ouders (Ik woon in Spanje). Nu heb ik enige tijd rond gekeken of het (al) mogelijk was om een webcam conferentie te kunnen beginnen met de bestaande apps. Helaas ben ik hier niet uit gekomen en heb ik dus live messenger moeten installeren. Weet iemand van een manier, of zal ik moeten wachten op "Chatter"? Bedankt!
De Google Hangouts zijn één van de paradepaartjes van Google+. Een hangout maakt het mogelijk met een groep (van minimaal twee) mensen een videogesprek op te zetten waarin gepraat, gelachen en bijvoorbeeld een video gekeken kan worden. Het is misschien nog wel het best te omschrijven als een digitale kroeg waarin je lekker met (on)bekenden kunt ouwehoeren onder het genot van een biertje.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:00:
[...]

De Google Hangouts zijn één van de paradepaartjes van Google+. Een hangout maakt het mogelijk met een groep (van minimaal twee) mensen een videogesprek op te zetten waarin gepraat, gelachen en bijvoorbeeld een video gekeken kan worden. Het is misschien nog wel het best te omschrijven als een digitale kroeg waarin je lekker met (on)bekenden kunt ouwehoeren onder het genot van een biertje.
Eh..wat heeft dit met Windows 8 te maken?! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft pakt zijn onderdeel Mobiel, waar ze nog nooit echt sterk mee zijn geweest, en dat smeren ze uit over het wel zeer succesvolle Windows. Als dat tiles-gedoe flopt, dan is de kip met de gouden eieren geslacht. Ik zou dat risico nooit genomen hebben. Ik had het andersom gedaan: Ik zou Windows desktop even laten voor wat het is en van Windows Tablet had ik een deze keer wel goed geimplementeerde (mobiele) versie van Windows gemaakt. Ik had bij wijze van spreken Apple nog betaald voor een ontwerp. Windows staat op een tablet waar je wèl op kunt werken. Een echte laptop-vervanger. Dat ambieert Microsoft. Het verschijnsel waarbij verschillende apps tegelijk in beeld zijn of over elkaar heen kunnen schuiven, dat moet typisch Microsoft Windows zijn. "Windows" en de rest is afgeleid. Dat idee hoort hun ambitie te zijn. Maar het window-concept laat Microsoft nu vallen. Zo lang je tegelijkertijd met meerdere apps werkt, zul je ze ook tegelijkertijd als objecten willen kunnen hanteren. Dat is nog lang niet uit de tijd. Microsoft "Windows" had de eerste succesvolle implementatie van dit principe op een tablet moeten zijn toch?

Nu voeren ze het tegenovergestelde uit met als inzet: Windows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:38:
[...]

Eh..wat heeft dit met Windows 8 te maken?! :+
Eh.. ik geef netjes antwoord op een vraag , don't shoot the answerer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Waar halen mensen toch die 'wijsheid' vandaan dat metro ook daadwerkelijk niet uit te zetten zal zijn in de final van Windows 8?
Microsoft heeft zviw nog nooit gezegd dat Metro standaard aan zou staan (lijkt me wel, maar speculatie) of dat het niet uit te zetten zal zijn. Vooral voor zakelijk gebruik is Metro nog niet echt ideaal en Microsoft zou zichzelf echt gigantisch in de voet schieten als ze 30 jaar aan goede relaties met system admins en bedrijven in het algemeen zouden weggooien alleen om wellicht wat meer consumenten als klant te krijgen, vooral omdat Microsoft zviw veel meer geld verdient met de verkoop aan bedrijven dan aan consumenten.
Overigens denk ik dat ook de mensen bij Microsoft wel realiseren dat een tablet nooit een laptop of PC volledig zal vervangen net zo min als dat het een telefoon gaat vervangen. Die vier typen apparaten zullen gewoon naast elkaar blijven bestaan. Er zijn gewoon situaties waarin een laptop of telefoon handiger zijn dan een tablet. Gelukkig realiseert Microsoft dat ook wel. Dat is namelijk terug te zien in het ontwerp van het metro startscreen en alles er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:36:
[...]

Eh.. ik geef netjes antwoord op een vraag , don't shoot the answerer :+
Hmm..ja ik zie het.....ooopsss....Google en TheVMaster is beetje vergelijkbaar met rode lap en stier O-)
Caelorum schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:02:
[...]

Waar halen mensen toch die 'wijsheid' vandaan dat metro ook daadwerkelijk niet uit te zetten zal zijn in de final van Windows 8?
Microsoft heeft zviw nog nooit gezegd dat Metro standaard aan zou staan (lijkt me wel, maar speculatie) of dat het niet uit te zetten zal zijn. Vooral voor zakelijk gebruik is Metro nog niet echt ideaal en Microsoft zou zichzelf echt gigantisch in de voet schieten als ze 30 jaar aan goede relaties met system admins en bedrijven in het algemeen zouden weggooien alleen om wellicht wat meer consumenten als klant te krijgen, vooral omdat Microsoft zviw veel meer geld verdient met de verkoop aan bedrijven dan aan consumenten.
Overigens denk ik dat ook de mensen bij Microsoft wel realiseren dat een tablet nooit een laptop of PC volledig zal vervangen net zo min als dat het een telefoon gaat vervangen. Die vier typen apparaten zullen gewoon naast elkaar blijven bestaan. Er zijn gewoon situaties waarin een laptop of telefoon handiger zijn dan een tablet. Gelukkig realiseert Microsoft dat ook wel. Dat is namelijk terug te zien in het ontwerp van het metro startscreen en alles er omheen.
Ik verwacht niet dat de Metro interface uit te zetten gaat zijn, maar ja..ik verwacht ook dat de desktop/laptop zoals wij die nu kennen binnen nu en 5 jaar voor een groot deel vervangen zal zijn door een tablet-device. Daarbij kan het natuurlijk best zo zijn dat je de tablet kunt uitbreiden met een toetsenbord, maar dat dat de nieuwe form-factor gaat zijn is wel zeker. Daarnaast zal de smartphone natuurlijk gewoon blijven bestaan aangezien ik me niet echt met een tablet aan m'n oor zie bellen :+

[ Voor 74% gewijzigd door TheVMaster op 12-03-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:04:
Microsoft pakt zijn onderdeel Mobiel, waar ze nog nooit echt sterk mee zijn geweest, en dat smeren ze uit over het wel zeer succesvolle Windows. Als dat tiles-gedoe flopt, dan is de kip met de gouden eieren geslacht. Ik zou dat risico nooit genomen hebben. Ik had het andersom gedaan: Ik zou Windows desktop even laten voor wat het is en van Windows Tablet had ik een deze keer wel goed geimplementeerde (mobiele) versie van Windows gemaakt. Ik had bij wijze van spreken Apple nog betaald voor een ontwerp. Windows staat op een tablet waar je wèl op kunt werken. Een echte laptop-vervanger. Dat ambieert Microsoft. Het verschijnsel waarbij verschillende apps tegelijk in beeld zijn of over elkaar heen kunnen schuiven, dat moet typisch Microsoft Windows zijn. "Windows" en de rest is afgeleid. Dat idee hoort hun ambitie te zijn. Maar het window-concept laat Microsoft nu vallen. Zo lang je tegelijkertijd met meerdere apps werkt, zul je ze ook tegelijkertijd als objecten willen kunnen hanteren. Dat is nog lang niet uit de tijd. Microsoft "Windows" had de eerste succesvolle implementatie van dit principe op een tablet moeten zijn toch?

Nu voeren ze het tegenovergestelde uit met als inzet: Windows!
Je vergeet twee belangrijke punten:

1) Windows is ook in Windows 8 gewoon Windows, het enige dat ms heeft geofferd is het startmenu, daar ben ik blij mee, want het metro startscreen is gewoon beter, meer toetsenbord vriendelijker en met live tiles, nuttiger. De desktop is nog gewoon aanwezig, je krijgt er alleen een extra optie bij, Metro, full screen apps als je zin hebt, windowed apps op de desktop wanneer nodig. En een constitente interface over formfactors heen. Ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld de desktop en een metro app side by side te laten werken is een welkome toevoeging. Eentje die op een tablet natuurlijk helemaal handig is, ook al omdat op conurrerence platformen (zoals ios) niet eens kan.

2) Windows is voor Microsoft niet de kip met de gouden eieren, dat is historisch de Office suite, en recentelijk brengt ook de server divisie meer geld in het laadje voor Microsoft.

Ik gebruik Windows 8 thuis op mijn Laptop en Desktop, en het is nu ook het main os op mijn werk laptop, het is gewoonweg een stuk sneller dan Windows 7, zowel in boot tijd als tijdens run time, het draait (zowat) alles. Het enige dat niet draait is Hyper-v en cluster management tools als ik die gebruik om connectie te maken met een server 2008r2 bak. Voor de rest ben ik volledig productief op die Windows 8 bak, met als bonus de snelheid, de duidelijke verbeteringen op de desktop (dual screen taskbar, explorer ribbon, file copy enhancement, iso mounting, een host van nieuwe group policies) en voor mij persoonlijk Hyper-v, een echte type 1 hypervisor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:00:
[...]

Haha, bedankt! Toch doelde ik wat specifieker op een W8 App die live messenger moet vervangen, ook/vooral qua webcam conversatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 13:49

ChUcKiE

Dus........

MartinDude schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:31:
[...]

Haha, bedankt! Toch doelde ik wat specifieker op een W8 App die live messenger moet vervangen, ook/vooral qua webcam conversatie.
Daar ben ik ook naar op zoek...Messenger in W8 werkt op zich redelijk, maar ik mis oa de webcam functionaliteit.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik probeer nu al een aantal keer Windows 8 op mijn Macbook te installeren, maar elke keer geeft ie weer de error: "The Selected Disk has an MBR partition table, Windows can only be installed to GPT"

Dit is trouwens als ik hem vanaf USB-stick installeer. Als ik hem met een gebrande DVD installeer ziet ie niet eens mijn drives en vraagt ie om de drivers. :?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LgiiB.jpg

Wie weet hoe je dit moet fixen? Van google word ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FiXeR.nl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:16:
Ik probeer nu al een aantal keer Windows 8 op mijn Macbook te installeren, maar elke keer geeft ie weer de error: "The Selected Disk has an MBR partition table, Windows can only be installed to GPT"

Dit is trouwens als ik hem vanaf USB-stick installeer. Als ik hem met een gebrande DVD installeer ziet ie niet eens mijn drives en vraagt ie om de drivers. :?

[afbeelding]

Stomme vraag..maar eh..heeft je disk een MBR partitie tabel? Mogelijk moet je dat dan eerst ff fixen ;)

Eh..en als je nu eerst alle partities wist….?

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 13-03-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Niet online
TheVMaster schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:29:
[...]

Stomme vraag..maar eh..heeft je disk een MBR partitie tabel? Mogelijk moet je dat dan eerst ff fixen ;)

Eh..en als je nu eerst alle partities wist….?
Het is een Macbook Pro met OSX als mijn primaire OS erop. Dus die wil ik niet even formateren. En een MBR etc fixen is dus ook niet zo makkelijk. Maar volgens alle tutorials op internet moet het gewoon met Bootcamp werken, wat het dus helaas niet doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Is installeren via een VHD dan geen optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@martindude

De messaging app kan momenteel nog geen gebruik maken van een webcam.
Hoewel de connectie binnen settings naar een webcam en microfoon er wel is, zit deze functionaliteit nog niet in de messaging app van de Windows 8 Consumer Preview.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinDude

MartinDude

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:17:
@martindude

Hoewel de connectie binnen settings naar een webcam en microfoon er wel is, zit deze functionaliteit nog niet in de messaging app van de Windows 8 Consumer Preview.
Ok bedankt, dat is dan iig duidelijk. Is het mogelijk dat deze functionaliteit tijdens de Preview nog geactiveerd word, of is daar over nog niets zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:17:
@martindude

Weten jullie toevallig ook of het een bekend problem is dat Microsoft Accounts welke zijn aangemaakt vanuit het Outlook / Office 365 Friends & Family programma niet goed samenwerken met de Messaging en de People Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
TheVMaster schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:08:

Ik denk dat Windows 2000 Functional Levels niet meer ondersteund worden, aangezien de support voor Windows 2000 Server in 2010 verlopen is. Stilstand is achteruitgang he....ik mag toch hopen dat de meeste bedrijven die Windows Server '8' gaan implementeren onderhand hun domein wel minimaal op Windows Server 2003 functional level hebben… :+

Natuurlijk heeft het niet meer ondersteund worden van een Windows 2000 Functional Level op zich niets te maken met het wel of niet ondersteund worden van Windows 2000 Servers als Member Server.
Ik ken nog wel een omgeving waar alles op Windows 2008 R2 draait, maar waar de forest functional level nog steeds op 2000 is blijven steken. Opzich is een upgrade zo gedaan, maar het verbaast me dat de 2000 forest functional levels eruit zijn. Een NT4 server kan overigens niet meer lid worden van een 2000 domein waar alleen 2008 R2 DC's in hangen. Ben benieuwd of een 2000 server nog lid kan worden.

Ik zag toevallig dat Windows 8 Server Beta door Microsoft is samengesteld op een Intel Xeon X5650 machine geklokt op 2,67 GHz. Maar als je verder zoekt dan kom je sporen van Hyper-V tegen. Voorheen werden Windows images (Vista en 7) door Microsoft gewoon op fysieke machines gemaakt. Gebruiken ze tegenwoordig Hyper-V om images/installatiemedia te maken van Windows?

Is er trouwens al een (Beta) WAIK van Windows 8?

Sysprep lijkt onder de motorkap ook helemaal anders t.o.v. eerdere Windows versies. Er is bijvoorbeeld een nieuwe registeroptie bij gekomen: RespecializeCmdLine. Iemand enig idee wat dat betekent? Google kent de optie niet. De inhoud is "sysprep /respecialize"

[ Voor 9% gewijzigd door Trommelrem op 14-03-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MartinDude Of deze functie in de Windows Consumer preview komt is nog niet bekend, mogelijk komt deze functie pas in de volgende release.

@TheVMaster Het is inderdaad bekend dat sommige Office365/Microsoft accounts problemen veroorzaken, zie thread hieronder.

http://answers.microsoft....c4-40d9-afc8-20b687d1e580

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:01:
@MartinDude Of deze functie in de Windows Consumer preview komt is nog niet bekend, mogelijk komt deze functie pas in de volgende release.

@TheVMaster Het is inderdaad bekend dat sommige Office365/Microsoft accounts problemen veroorzaken, zie thread hieronder.

http://answers.microsoft....c4-40d9-afc8-20b687d1e580
Hmm....ik kan dus wel gewoon inloggen met mijn account, maar als ik dan Messaging / People open dan geeft hij aan dat m'n account niet available is :( Ach...zolang het in de 'volgende' Preview versie en iig in de RTM maar werkt.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad bekend i.c.m de Windows Consumer Preview, wij adviseren om een live account te gebruiken om te testen met de Windows Consumer Preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:10:
Dat is inderdaad bekend i.c.m de Windows Consumer Preview, wij adviseren om een live account te gebruiken om te testen met de Windows Consumer Preview.
Heb nog wel ergens een (antiek) Hotmail account liggen :+ die gebruik ik wel....en ach...Live Messenger doet het gelukkig ook nog gewoon....je moet toch een beetje behelpen als je al productie draait met een Consumer Preview O-)

Heb trouwens de laatste tijd wel vaak (lees : 3 x in 2 dagen) last van het mooie nieuwe Blue Screen...en al een paar keer een 'hangende' pc gehad..

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 15-03-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op onderstaande link staat beschreven hoe je deze problemen met de Windows Consumer Preview verhelpt met behulp van de refresh/reset optie.

http://blogs.msdn.com/b/b...sh-and-reset-your-pc.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MicrosoftHelpt:

Goedemiddag

Ik krijg het niet voor mekaar om met de Consumer Preview eender welke Metro App te starten, buiten IE.

Na wat opzoekwerk zou het probleem liggen aan het feit dat de CPU van mijn testsysteem al niet meer van de jongste is en destijds nog geen SSE2-ondersteuning had en dit verplicht zou zijn door het onderliggende .Net 4.5 Framework van Windows 8. Bij Windows 7 geldt die beperking niet. Kun je dat bevestigen? En zal dat in de uiteindelijke versie verholpen zijn? Het systeem werkt perfect met Windows 7.

Voorts lijken mensen met een Pentium-M ook gedoemd omdat deze geen PAE ondersteuning bieden. Is er een manier om de Windows setup te starten op CPUs zonder PAE of is dit een definitieve beslissing?
De Developer Preview zou die beperking niet hebben volgens verscheidene online bronnen.

Alvast bedankt voor je feedback.

System specs: AMD Athlon XP 3200+ (Barton) - 2GB DDR3200 - Epox 8RDA6+ Pro - 1TB HDD (Intel SRCS14L RAID-5) - GeForce 7950 GT 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

FiXeR.nl schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:16:

[afbeelding]

EFI: Betekend dat de boot record gedeeltelijk door de BIOS beheerd wordt. Dit gaat helaas niet zo gemakkelijk.
Zelf ben ik 3 dagen bezig geweest en aan het kutten om een nieuwe SSD in me Acer laptop te bouwen om Win 7 64-Bit te installeren.
Continue diezelfde melding. Uiteindelijk via DD methode vanuit Ubuntu de vorige schijf gekloond en daarna image gemaakt.

Je kan kijken in je bios of er een mogelijkheid bestaat om EFI uit te zetten. Dan zal het wel werken.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Xtr3me4me schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:20:
[...]

EFI: Betekend dat de boot record gedeeltelijk door de BIOS beheerd wordt. Dit gaat helaas niet zo gemakkelijk.
Zelf ben ik 3 dagen bezig geweest en aan het kutten om een nieuwe SSD in me Acer laptop te bouwen om Win 7 64-Bit te installeren.
Continue diezelfde melding. Uiteindelijk via DD methode vanuit Ubuntu de vorige schijf gekloond en daarna image gemaakt.

Je kan kijken in je bios of er een mogelijkheid bestaat om EFI uit te zetten. Dan zal het wel werken.
Een Macbook heeft geen BIOS, maar emuleert indien nodig een BIOS. Een Macbook heeft EFI 1.2, dat is een iets oudere versie van EFI die niet compatible is met de EFI eisen van Windows. Vandaar dat ook Windows 7 in BIOS compatibiliteitsmode wordt geinstalleerd op een Mac.

Wellicht gaat daar dus iets mis. Je kunt natuurlijk de EFI bootfiles uit de Windows 8 Beta DVD slopen om de Mac te forceren in BIOS emulatie te booten. Op een Mac kun je EFI namelijk niet uitschakelen, dan zou de Mac niet meer werken.

En misschien heeft Apple een firmware update beschikbaar die wel compatible is met Windows 8.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 15-03-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hoshimaru Dat klopt, indien de processor geen SSE2-Instructies ondersteuning heeft werken veel Metro apps niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ex-Microsoft Employee Launches 'Fixing Windows 8' Initiative

7:00 AM - March 14, 2012 by Kevin Parrish - source: Mike Bibik

A former Microsoft employee has launched a "Fix Windows 8" website that provides solutions for the design issues general mouse/keyboard users are experiencing.

It seems that Microsoft's latest version of Windows is receiving a mixed reaction: some people like it, and some people don't. Naturally you can't please everyone on the planet, but we really haven't heard this much negativity since Windows Vista. The biggest issue thus far is that Microsoft seemingly caters to the new touchy consumer and brushed aside the old, making Windows 8 difficult to manage using the typical mouse and keyboard setup.

"During the MWC keynote, Microsoft made it very clear that Windows 8 will work fantastically if you are using touch, mouse or keyboard," says former Microsoft employee Mike Bibik on his just-launched website fixingwindows8.com. "Unfortunately, that's not entirely true."

His initial rant, which went live on March 2, goes into a thorough deconstruction of Windows 8 and its blocky Metro UI. His first big beef was in launching apps that require the user to have a Microsoft account, essentially either a Hotmail account or Windows Live ID. He then complained that the scroll wheel -- which for years allowed the user to scroll up and down on the screen -- now moves everything horizontally.'

"Metro apps do not have window controls. How does a user know how to exit a Metro app? They can’t minimize, they can’t maximize, they can’t exit," he wrote. "I'm pretty sure this is where 75-percent of first-time users will simply give up. This will be so frustrating, people won’t even try to fix it. We are going to hear a lot of 'I just want it the way it used to be!'"

Most of what he found "broken" in Windows 8 were within the first hour of using the Consumer Preview. Granted things will likely change before the final version arrives on store shelves later this year, now is the time to throw complains out to Microsoft before code is etched in stone, hence the need for sites like fixWindows8.com to point out glaring design issues. Bibik is drawing upon his UX designer experience to offer potential solutions to these issues.

On his website, Bibik links to a video uploaded to YouTube recorded by Chris Pirillo which shows his father trying -- and failing -- to use Windows 8 Consumer Preview. As Bibik points out, power users should be able to figure out how the mouse works in Windows 8; novices and new users will be completely lost. As seen in the video, the "dad" couldn't even figure out how to get back to the tiles after opening Windows Explorer.

"Who puts this out," the dad says after four minutes. His son says it's by Microsoft.

"They trying to drive me to Mac?"

In Bibik's post called "Fixing Metro By Mouse," he provides three possible solutions: Start+Charms, Apps+Charms, and an actual Metro Bar. The latter option would be visible at all times as a thin bar at the bottom of the screen. On the left would be a button for the Start menu and on the right would be a button for the Charms menu. When the Desktop is visible, the classic Start bar will need enough left and right padding so the Metro bar can fit on top of it.

At this stage, it's highly unlikely Microsoft would even consider implementing his suggestions. Has Microsoft completely taken the wrong direction with Windows 8? Is Microsoft so intent on taking on Apple in the tablet sector that it's completely lost track of the desktop consumer? We have a while before Windows 8 goes gold, so it will be interesting to see what will happen to the new OS before then.

http://www.fixingwindows8.com/ (site down momenteel)

http://www.tomshardware.c...ibik-Metro-Bar,15007.html
http://www.reddit.com/r/t..._up_windows_8_so_badly_i/ (check ook de comments hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tja, wat moet je hier van zeggen. Met een college deze discussie ook gevoerd. Het punt is duidelijk, maar laten we niet vergeten:
1) Het is nog niet definitief hoe of wat het gaat worden
2) Zonder instructies kan je ook wel gaan lopen rommelen met een auto, maar kan je nog niet rijden
3) Ik hoop/ga er van uit dat de RTM versie wel iets van een instructive pagina/video heeft voordat je begint

Het komt vooral over op mij als stemmingmakerij. Maar ieder zijn meug. Ik vind het wat kinderachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Laatst online: 03:41
Maar ik vind het gek dat MS niet bij de CP al een mooie video oid gemaakt heeft. De CP is natuurlijk wel voor powerusers, maar ik lees best veel negatieve berichten overal (deels mee eens). Nu krijgt iedereen die er nog nooit mee gewerkt heeft al Vista gevoelens, terwijl dat helemaal niet terecht hoeft te zijn (net als bij Vista).

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Heb de discussie paar dagen terug ook al gevoerd, maar vind het inderdaad nogal kinderachtig.
Het grondig herzien van een UI zodat deze beter en sneller functioneert zou dus niet mogen, omdat de gebruiker totaal geen moeite wil doen de nieuwe manier van werken onder de knie te krijgen?

Ik was zelf na de developer preview tamelijk ontevreden, maar nadat ik me wat in de metro UI e.d. heb verdiept bevalt de consumer preview inmiddels prima. Verder vind ik de optie om in HTML, CSS en Javascript metro apps te ontwikkelen een leuke uitdaging!

Ben het verder met @c70070540 eens dat er wel een (verplichte of sterk aanbevolen) instructievideo bij de definitieve windows 8 mag zitten. Ik weet niet of @MicrosoftHelpt weet of hier plannen voor zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door shappie op 15-03-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
c70070540 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:57:
[...]

Tja, wat moet je hier van zeggen. Met een college deze discussie ook gevoerd. Het punt is duidelijk, maar laten we niet vergeten:
1) Het is nog niet definitief hoe of wat het gaat worden
2) Zonder instructies kan je ook wel gaan lopen rommelen met een auto, maar kan je nog niet rijden
3) Ik hoop/ga er van uit dat de RTM versie wel iets van een instructive pagina/video heeft voordat je begint

Het komt vooral over op mij als stemmingmakerij. Maar ieder zijn meug. Ik vind het wat kinderachtig.
Ik vind het eerder kinderachtig en nonchalant van MS dat ze een 1-op-1 visuele kopie willen maken van de touch-UI, voor mouse/keyboard users.

Als ze er, zoals je zegt, soort van tutorial in doen zijn we al een heel eind verder qua gebruiksvriendelijkheid.
Maar langs de andere kant: is het wel toelaatbaar om een tutorial te tonen? Moet software niet intuïtief werken zonder enige tutorial?
We praten hier tenslotte over een besturingssysteem, maar als het besturingssysteem zelf al moeilijk te besturen valt ...

Nuja, we zijn nog lang niet aan de RTM dus ik hoop ook dat ze hun mouwen nog wat oprollen vooraleer ze gaan releasen.

Daarnaast vind ik het niet kunnen dat ze Xbox Live duidelijk op de voorgrond brengen, terwijl ze PC gaming terug laten schieten. Als er iemand is die baat kan hebben aan een opmars van PC gaming, dan is het MS toch niet zeker?!
Maar neen, liever nog wat Xbox Live adds op je Metro desktop smijten. :(
Grappig om te zien dat MS zo faalt met hun eigen PC download platform terwijl je aan Steam goed ziet dat de markt nog ontzettend groot is voor PC gaming. :)

Al bij al, zie ik (als mouse/keyboard only user) Win 8 gewoon als een duur Service Pack voor Win 7. ;)
MS lijkt zo gefocust op alles rond Metro, dat ze vergeten dat er misschien wel mensen zijn die niets van die Metro UI met grote lettertypes en regenboogkleurtjes willen weten?
Nu lijken ze Metro net te pushen. Ja, pushen, want het wordt automatisch gestart, en je kunt het niet uitschakelen terwijl dit wel in de Developer Preview mogelijk was heb ik vernomen?

Hoe gaan ze die mensen overtuigen om Win 8 te kopen? :?
Ik ging normaal tot Win 8's release wachten om mijn PC eindelijk nog eens te formatteren, maar dat kan ik toch niet opbrengen na wat ik nu allemaal zie... Heb gisterennacht een SSD gekocht en zal dan een format van de PC doen en daarop terug Windows 7 installeren.

En zoals ze in dat Reddit topic al zeggen: is Windows 7 becoming the new Windows XP? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Asgaro op 15-03-2012 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Dat is grappig. Mijn server (inclusief UPS en netwerkswitch) verbruikte met Windows Server 2008 R2 gemiddeld 85W en nu sinds ik Windows 8 Server er op geplaatst heb ongeveer 78W. Nooit gedacht dat een OS zoveel verschil kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:21:
Dat is grappig. Mijn server (inclusief UPS en netwerkswitch) verbruikte met Windows Server 2008 R2 gemiddeld 85W en nu sinds ik Windows 8 Server er op geplaatst heb ongeveer 78W. Nooit gedacht dat een OS zoveel verschil kon maken.
Dat is inderdaad wel een behoorlijk verschil.....zowat 10% minder energieverbruik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
c70070540 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:21:
Ben benieuwd wat het doet op de HP MicroServer. Die doet op ESXi ongeveer 50 watt.
Pagina: 1 ... 6 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!