[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294494

Anoniem: 448639 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:45:
[...]

@hierboven: doe je toch gewoon je linkerduim op die knop?
Het is voor mij fysiek niet mogelijk om dan toets 1 en 2 te bereiken en 3 voelt ook niet erg fijn aan. Naast dit alles lijkt het me gewoon super mooi als gewone apps ook in die bar kunnen komen. Is toch gewoon veel strakker, of zie ik dat verkeerd? Previews van de apps kan sinds vista/7 ook al boven de taskbar.
Anoniem: 303530 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:47:
[...]

Mijn replacement backlit toetsenbord voor in mijn laptop was minder dan 2 tientjes :P
Sja, ik zit op 3,5 meter van m'n TV met een gewoon toetsenbord ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 294494 op 05-03-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:13

Woembah

YNWA

Ik geloof niet dat dit hier al voorbij is gekomen, dus hierbij mijn probleem:

Hoe mount je een .iso file in explorer? Volgens filmpjes zou ik er gewoon op moeten kunnen klikken zodat er een mount-knop verschijnt in de ribbon maar bij mij gebeurt er helemaal niets en dan vraagt hij met welk programma ik dit type bestand wil openen. Ook herkent windows het bestand niet als 'Disc-Image File'. Ik heb verschillende .iso's geprobeerd maar geen een werkt er. Mis ik iets?

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118

Als ik windows 8 neem als hij uit is wil ik wel de ultimate uitgebreidste versie hebben, van windows 7 ultimate heb ik ontzettend veel plezier van. Heb echt het idee dat microsoft je niet de voledige windows ervaring geeft als je een lagere versie neemt zodat een betere versie het geld echt waard is.
Vooral als je veel games speelt is 7 ultimate echt de moeite waard.
Ik had eerst 7 premium en ben toen later overgestapt naar 7 ultimate.
Vooral ook met met youtube en mp3 luisteren, het lijkt wel of de ultimate versie je ook een betere luisterervaring geeft. En games spelen veel lekkerder weg dat komt ook omdat er gewoon meer tijd in de windows code is gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Nog niet gereleased, maar de Start button is wellicht terug te toveren ;)

http://www.stardock.com/products/start8/

Afbeeldingslocatie: http://www.stardock.com/products/start8/images/after.png

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 378118 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 01:23:
Als ik windows 8 neem als hij uit is wil ik wel de ultimate uitgebreidste versie hebben, van windows 7 ultimate heb ik ontzettend veel plezier van. Heb echt het idee dat microsoft je niet de voledige windows ervaring geeft als je een lagere versie neemt zodat een betere versie het geld echt waard is.
Vooral als je veel games speelt is 7 ultimate echt de moeite waard.
Ik had eerst 7 premium en ben toen later overgestapt naar 7 ultimate.
Vooral ook met met youtube en mp3 luisteren, het lijkt wel of de ultimate versie je ook een betere luisterervaring geeft. En games spelen veel lekkerder weg dat komt ook omdat er gewoon meer tijd in de windows code is gestopt.
In het eerste deel van je post kan ik je volgen, maar beter geluid of een betere game-ervaring? Je mag wel met heel gedegen cijfers komen wil dat geloofwaardig zijn. Het is namelijk totaal onlogisch, dat is helemaal niet het soort features dat de verschillende Windowsversies diffentieert.

Waar jij op doelt is het placebo-effect :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294494

Yanze schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 04:13:

[afbeelding]
Lijkt op een enorme KDE rip-off xD Mwa, ben er zo langzamerhand van overtuigd dat ik m'n startmenu niet terug hoef. En een week geleden piepte ik wel anders haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448639

Woembah schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:42:
Ik geloof niet dat dit hier al voorbij is gekomen, dus hierbij mijn probleem:

Hoe mount je een .iso file in explorer? Volgens filmpjes zou ik er gewoon op moeten kunnen klikken zodat er een mount-knop verschijnt in de ribbon maar bij mij gebeurt er helemaal niets en dan vraagt hij met welk programma ik dit type bestand wil openen. Ook herkent windows het bestand niet als 'Disc-Image File'. Ik heb verschillende .iso's geprobeerd maar geen een werkt er. Mis ik iets?
bij mij is het gewoon rechtsklikken en dan is "mount" de eerste optie (helaas geen screenshot want prntscrn pakt het contextmenu niet). het moet wel een .iso bestand zijn, .mdf (of wat die extensie ookalweer was) moet je helaas wel nog via een ander programma doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

Anoniem: 448639 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:56:
[...]

bij mij is het gewoon rechtsklikken en dan is "mount" de eerste optie (helaas geen screenshot want prntscrn pakt het contextmenu niet). het moet wel een .iso bestand zijn, .mdf (of wat die extensie ookalweer was) moet je helaas wel nog via een ander programma doen
Dubbelklikken werkt ook, behalve als je de defaults hebt veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:14
De optie mount heb ik wel in Windows 8 maar niet in Windows Server 8.
Hebben jullie deze wel in server 8?
Anoniem: 448639 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 07:56:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Op zich niet verkeerd, maar werkt dat dan ook op de 2e bureaublad? Want ik vind het prima om metro op de ene te hebben, maar wil ook wel een startmenu op mijn andere scherm zien en dat gaat nu gewoon niet

Edit: sorry, kun jij op dit moment ook nog niet weten, maar hoop het stiekem wel (al denk ik weer van niet).

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 06-03-2012 10:27 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MunkleSon
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
iemand enig idee of het On Screen Keyboard uit Windows 8, ook voor Windows 7 te installeren is? Dat is toch wel een grote verbetering moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Weet iemand hoe ik de Metro interface ook UIT kan zetten???

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Nivida_intel schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:26:
Weet iemand hoe ik de Metro interface ook UIT kan zetten???
Installleer dit programma.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
lol

Klik 1 keer op Windows-toets & hup, Metro interface is weg

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolselder
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 12:42
venom1 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:19:
..ik ook een freeze heb van ongeveer 20-30 sec..

Zijn er anderen die geen m4 hebben die dit probleem hebben? of ligt het echt aan de SSD?
Toevallig ook bovengenoemde SSD en ik heb de freezes ongeveer eens per uur / 2 uur.

Hebben anderen trouwens ook dat er iets mis gaat met de batterij status? Bij 9 op de 10 boots is de indicator er niet in de taakbalk. Ook zijn de energiebesparingsinstellingen voor de batterij weg in het configuratiescherm.

Al bij al werkt Windows 8 prima, alleen in het duister tasten hoelang de batterij nog meegaat is irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Deze ochtend m'n eerste BSOD gekregen, herstartte na enkele seconden. Ik heb ook een SSD, het gebeurde terwijl ITunes op de achtergrond speelde en ik op Facebook een profiel wou zien...
Eerste keer in vier dagen. Moet zeggen dat m'n SSD bij Windows 7 wel bijna elke dag een freeze veroorzaakte (Agility 3)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee of er al nieuwe apps aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 18:18
Na het lezen van de negatieve commentaren dacht ik "Het zal allemaal wel meevallen". Vervolgens bij het installeren dacht ik "Metro zuigt, ze hadden gelijk :("
Na vandaag nog wat verder te prutsen komt het er eigenlijk gewoon op neer dat je even tijd moet nemen om te zien hoe het allemaal werkt. Het lijkt uiteindelijk toch mee te vallen. Ik heb even rondgelezen hoe Metro werkt. Bijvoorbeeld in de hoeken links/rechts klikken, ... Eerlijk gezegd had ik liever gehad dat de desktop gewoon een aparte pagina was in Metro, dan zou het meer als een geheel overkomen. Nu heb je je apps gesorteerd in Start - Metro en kan je ze ook nog eens op je bureaublad zetten. Ondersteuning voor meerdere schermen zou ook beter kunnen. Misschien Metro uitrekken over de verschillende schermen of bv de Weather app op een ander scherm zetten?
Het zou trouwens ook ideaal zijn als je een zoekwoord typt bv "System" en er zijn 0 resulataten in Files en Apps dat ie dan automatisch Settings selecteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:09
croontje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:40:
...
Het zou trouwens ook ideaal zijn als je een zoekwoord typt bv "System" en er zijn 0 resulataten in Files en Apps dat ie dan automatisch Settings selecteerd :)
Dat mis ik wel heel erg. Ik gebruik nu in 7 nooit meer het control panel. Ik begin altijd gewoon te typen in start. Nu kost dat met metro 1 extra klik, of 2 extra toetsen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
denniskrol schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 12:59:
[...]
Dat mis ik wel heel erg. Ik gebruik nu in 7 nooit meer het control panel. Ik begin altijd gewoon te typen in start. Nu kost dat met metro 1 extra klik, of 2 extra toetsen.
Hier hetzelfde, ik klik praktisch nooit iets aan in men startmenu. Als ik iets nodig heb in windows 7 (een bestand of programma) dan begin ik gewoon windowstoets + typen en Enter. Hopelijk wordt dit nog aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_charles
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
Lijkt mij goede feedback voor MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Laatst online: 08-06 23:22

roboreaper

Collecting your robots

croontje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:06:
[...]

Hier hetzelfde, ik klik praktisch nooit iets aan in men startmenu. Als ik iets nodig heb in windows 7 (een bestand of programma) dan begin ik gewoon windowstoets + typen en Enter. Hopelijk wordt dit nog aangepast :)
nu heb je 1 stap minder met W8.. win toets hoef je niet meer in te drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roboreaper schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:36:
[...]

die snap ik niet, je werkt toch vooral in de desktop omgeving? metro is momenteel meer een entertaintment machine (en een niet zo denderend goeie at that)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Gé Brander op 06-03-2012 13:49 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
roboreaper schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:36:
[...]
Ik zit meer in bv Chrome, putty, Excel, ... te werken dan dat ik op Metro zit te kijken. Maw praktisch altijd eerst windows toets en dan pas typen en dan klikken of 2 pijltjes naar onder. Het is misschien muggenziften maar het kon handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

croontje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:06:
[...]

croontje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:46:
[...]

Ik zit meer in bv Chrome, putty, Excel, ... te werken dan dat ik op Metro zit te kijken. Maw praktisch altijd eerst windows toets en dan pas typen en dan klikken of 2 pijltjes naar onder. Het is misschien muggenziften maar het kon handiger :)
Dat deed je normaal in Windows 7 dus niet anders. Windows toets en typen.... Wat is nou het probleem van:

In Windows 7:
Windows toets en typen

In Windows 8
Windows toets en typen
OF
direct typen…

Ok, een extra handeling als je op zoek bent naar Control panel dingen, maar je kan natuurlijk ook gewoon een snelkoppeling naar het Control panel op je desktop plaatsen als je dat vaak nodig hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door Gé Brander op 06-03-2012 13:55 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:09
Het gaat om control panel dingen. In win 7 kon ik 'mouse' typen, en dan stonden de muis settings bovenaan, omdat ik geen programma heb met 'mouse' in de naam. Nu zoek de default op programma's, en als je settings wilt moet je 1 stapje naar beneden.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224064

Om direct in je control panel te zoeken moet je niet gebruiken van alleen de win-key in windows 8, maar win-key + w, dan zoek je in settings. Win-key + F is zoeken in files, en win-key zelf is zoals al reeds bekend het zoeken in programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:29

ChUcKiE

Dus........

Na de upgrade van windows 7, met Chrome als standaardbrowser, naar Windows 8 ben ik mijn favorieten kwijt. Ik kan ze zo 1 2 3 ook nergens meer terugvinden in een windows.old of uers.old map. Iemand een idee of deze nog ergens terug te halen zijn?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ChUcKiE schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:26:
Na de upgrade van windows 7, met Chrome als standaardbrowser, naar Windows 8 ben ik mijn favorieten kwijt. Ik kan ze zo 1 2 3 ook nergens meer terugvinden in een windows.old of uers.old map. Iemand een idee of deze nog ergens terug te halen zijn?
Ehm… In de backup die je gemaakt hebt voordat je begon met de upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

haha, oja daar :) nee ik heb alles aan documenten etc. op mijn NAS staan meer blijkbaar de favorieten niet. Had ook eigenlijk niet verwacht dat deze "weg" zouden zijn. Toch minimaal terughaalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChUcKiE schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:49:
haha, oja daar :) nee ik heb alles aan documenten etc. op mijn NAS staan meer blijkbaar de favorieten niet. Had ook eigenlijk niet verwacht dat deze "weg" zouden zijn. Toch minimaal terughaalbaar?
Om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar Chrome z'n favorites opslaat eigenlijk....maar ik zou zeggen ergens in je Userprofile folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Convoy

g44p

TheVMaster schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:52:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar Chrome z'n favorites opslaat eigenlijk....maar ik zou zeggen ergens in je Userprofile folder?
C:\Users\<USER>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Bookmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 14:52
Chrome heeft toch gewoon bookmarksync?
Had je dat niet aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-06 13:52

[afbeelding]
What is this sorcery! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Laatst online: 08-06 23:22

roboreaper

Collecting your robots

lijkt er op dat ze metro 'gecropt' hebben zodat het als "start"gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:53
Ik heb een Dell laptop met docking waarbij ik een extra scherm op de docking heb aangesloten. Windows 8 draait vanuit een VHD.
Bij het opstarten met het extra scherm aangesloten krijg ik op de laptop maar een maximale resolutie van 1024x768 en krijg ik geen beeld op het extra scherm.
Bij het opstarten zonder het scherm aangesloten kan ik wel de normale resolutie van 1366x768 kiezen. Het achteraf aansluiten van het extra scherm werkt ook niet.
Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

freekweb schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:07:
[...]

C:\Users\<USER>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Bookmarks
Hartelijk dank! Daar staat een bestand bookmarks!
Importeren in IE10 geeft een foutmelding en is unsuccesful, maar ik zal maar eens chrome installeren, exporteren en vervolgens importeren, hopelijk gaat dat dan beter.

Google/Chrome sync had ik volgens mij ook aan staan, maar ik had heel Chrome nog niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michiel Arndts schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:50:
Ik heb een Dell laptop met docking waarbij ik een extra scherm op de docking heb aangesloten. Windows 8 draait vanuit een VHD.
Bij het opstarten met het extra scherm aangesloten krijg ik op de laptop maar een maximale resolutie van 1024x768 en krijg ik geen beeld op het extra scherm.
Bij het opstarten zonder het scherm aangesloten kan ik wel de normale resolutie van 1366x768 kiezen. Het achteraf aansluiten van het extra scherm werkt ook niet.
Iemand hier een oplossing voor?
Op Win+P drukken nadat je scherm hebt aangesloten en gewenste mode kiezen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 13:42
Op een of andere rare manier is mail, foto's ineens in het duits in plaats van engels, iemand ideetje hoe dit recht te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
c70070540 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:48:
Dat deed je normaal in Windows 7 dus niet anders. Windows toets en typen.... Wat is nou het probleem van:

In Windows 7:
Windows toets en typen

In Windows 8
Windows toets en typen
OF
direct typen…

Ok, een extra handeling als je op zoek bent naar Control panel dingen, maar je kan natuurlijk ook gewoon een snelkoppeling naar het Control panel op je desktop plaatsen als je dat vaak nodig hebt.
Je gaat nu dieper in het het control panel ding maar bijvoorbeeld ook gedownloade bestanden, of bestanden die ik regelmatig gebruik. Die kon ik oproepen door Windowstoets+unet te typen en unetbootin stond bovenaan. Of een excelletje dat ik regelmatig gebruik net hetzelfde. Ik ken de naam dus windowstoets en enkele letters en ENTER. Nu moet ik Windowstoets-unet, 3 keer pijl naar onder, ENTER, ENTER
Het blijft natuurlijk een welles nietes spelletje want ik kan voor elk bestand wel ergens een snelkoppeling of tile plaatsen. Ik vond het handig in Win7 en het zou mooi zijn om zodra er 0 resultaten zijn in alle andere categorieën rechtstreeks naar bv files te springen. Wat ook logisch zou zijn want wie klikt er nu op "Apps 0" 8)7

Ik breek Win8 niet af hoor :) Zoals ik al zei, in den beginne vond ik het maar niks maar met een beetje prullen lijkt het te beteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

BitchCrew schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:15:
Op een of andere rare manier is mail, foto's ineens in het duits in plaats van engels, iemand ideetje hoe dit recht te zetten?
Is al een paar keer langs gekomen...
Asgaro in "[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De oplossing staat zelfs in de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
croontje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:47:
[...]

Je gaat nu dieper in het het control panel ding maar bijvoorbeeld ook gedownloade bestanden, of bestanden die ik regelmatig gebruik. Die kon ik oproepen door Windowstoets+unet te typen en unetbootin stond bovenaan. Of een excelletje dat ik regelmatig gebruik net hetzelfde. Ik ken de naam dus windowstoets en enkele letters en ENTER. Nu moet ik Windowstoets-unet, 3 keer pijl naar onder, ENTER, ENTER
Het blijft natuurlijk een welles nietes spelletje want ik kan voor elk bestand wel ergens een snelkoppeling of tile plaatsen. Ik vond het handig in Win7 en het zou mooi zijn om zodra er 0 resultaten zijn in alle andere categorieën rechtstreeks naar bv files te springen. Wat ook logisch zou zijn want wie klikt er nu op "Apps 0" 8)7

Ik breek Win8 niet af hoor :) Zoals ik al zei, in den beginne vond ik het maar niks maar met een beetje prullen lijkt het te beteren.
Ik ben het met je eens het zou mooi zijn als alles in één view zou zitten en je niet eerst naar beneden hoefde te gaan voor files of control panel. Overigens kan je hier de onderbouwing van MS lezen over de beslissing om het zo te doen: http://blogs.msdn.com/b/b...for-the-start-screen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
TheVMaster schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:52:
[...]

C:\Users\<username>\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default. De favorieten worden gecombineerd in de History file, het is SQLite formaat.

[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 06-03-2012 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:36
pitchdown schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:48:
De optie mount heb ik wel in Windows 8 maar niet in Windows Server 8.
Hebben jullie deze wel in server 8?[...]
In Server 8 is die kapot :) Maar voor de server editie kan je wellicht beter een topic openen in Serversoftware en Windows Servers
croontje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:47:
[...]
[...]
Windowstoets + F = zoeken in bestanden

[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 06-03-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 22:03

Toppertje

www.davideografie.nl

Net windows 8 gedownload een 50GB partitie helemaal schoon gemaakt voor windows 8.
Maar: vraagt windows 8 waar hij geinstalleerd moet worden?

Ik start de install via Deamon Tools en het werkt dan gewoon prima, ik kom na een paar stappen bij het knopje Install maar wil wel dat hij installeert op de door mij gekozen partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:31

NSG

Je weet niks!

Toppertje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 20:45:
Net windows 8 gedownload een 50GB partitie helemaal schoon gemaakt voor windows 8.
Maar: vraagt windows 8 waar hij geinstalleerd moet worden?

Ik start de install via Deamon Tools en het werkt dan gewoon prima, ik kom na een paar stappen bij het knopje Install maar wil wel dat hij installeert op de door mij gekozen partitie.
Op een gegeven moment krijg je een scherm met de opties "Upgrade" & "Custom (advanced)"
je kies hier voor Custom en bij de volgende stap selecteer je de zojuist aangemaakte partitie.

Zo werkt het althans wanneer je een DVD/bootable USB gebruikt, of dit mogelijk is wanneer je binnen Windows installeert dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 22:03

Toppertje

www.davideografie.nl

Enes_81 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:05:
[...]
Op een gegeven moment krijg je een scherm met de opties "Upgrade" & "Custom (advanced)"
je kies hier voor Custom en bij de volgende stap selecteer je de zojuist aangemaakte partitie.

Zo werkt het althans wanneer je een DVD/bootable USB gebruikt, of dit mogelijk is wanneer je binnen Windows installeert dat weet ik niet.
Krijg je dit voor of na de 'Install' button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kreeg de instal knop te zien voordat ik echt veel kon kiezen. ik zou voor de zekerheid even een video/foto tutorial erop naslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-03 10:36
Sj44k13 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:28:
[...]

Nee, dat is volgens mij niet mogelijk. Met VMware Player kan het wel als je VMware Tools installeert. Je moet bij installatie zeggen dat het een Windows 7 installatie betreft en Windows 8 draait dan als een zonnetje.
Met VMWare geen enkel probleem met 'hogere' resoluties...

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 16:58 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:31

NSG

Je weet niks!

Toppertje schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:12:
[...]

Krijg je dit voor of na de 'Install' button?
Install >License Terms > What type of installation do you want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
Ramon schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:32:
[...]
Ik ben het met je eens het zou mooi zijn als alles in één view zou zitten en je niet eerst naar beneden hoefde te gaan voor files of control panel. Overigens kan je hier de onderbouwing van MS lezen over de beslissing om het zo te doen: http://blogs.msdn.com/b/b...for-the-start-screen.aspx
Jep, die had ik gisteren ook gelezen. Ik vind het trouwens niet supererg dat het niet 1 view is. Gewoon naar de juiste springen als de andere 0 geven zou al zeer handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor de geïnteresseerden even wat games getest. alles behalve LoL draait via steam en ik heb de win8 drivers van nvidia gebruikt

League of Legends
draait perfect

Audiosurf:
werkt prime, alles vloeiend op hoogste settings
xbox controller werkt perfect

Waves:
xbox controller werkt foutloos, game draait op 60FPs+

Dustforce
loopt prima, geeft een paar foutmeldingen die als je ze wegklikt daarna het spelafsluiten,
maar als je fullscreen zit dan zie je die dingen niet eens totdat je alt-tab doet.

inMomentum
Start niet

Orcs must die!
in win7 had Orcs ook problemen met multi-GPU kaarten en SLI, fix daarvoor was de rendering more op
forcealternate frame 1 (in Nvidia CP) te zetten.
nu ook gedaan en dan loopt het spel prima (high, 4x MSAA)

Portal
loopt als een zonnetje (hoogste settings, 8x MSAA)

portal 2
doet het prima (hoogste settings + 8x MSAA )

Team fortress 2
zie Portal (2)

Battlefield bad company 2
op Low draait alles prima (al is fraps om de een of andere reden niet zichtbaar), maar zodra ik medium
of hoger kies is alles ingame zwart. iconen (allies, objectives etc) zijn wel zichtbaar, en het geluid doet het
ook gewoon (ik kan ook rondlopen en schieten). draait gewoon op high in win7 dus daar is iets mafs mee

Magicka
met zijn lange geschiedenis van bugs echt geen flauw idee wat te verwachten hiervan,
maar het draait prima

Crysis 2
draait prima ("extreme")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 01:41

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Renegade! schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:53:
Het fullscreen aspect is voor mij totaal geen probleem, in tegendeel. Alles wat je in de metro omgeving doet is toch hoofdzakelijk voor ontspanning.
Nou, ik gebruik MSN ook voor gesprekken met collegas en sommige contactpersonen bij klanten. Daarbij heb ik juist meerdere monitoren zodat ik veel programmas tegelijk kan gebruiken. Iets wat zich fullscreen gaat forcen omdat het toevallig op een tablet nuttig is krijg ik gewoon ontiegelijk de pleuris van.

Daarbij vind ik het hele concept van de nieuwe messenger ook volslagen idioot uitgewerkt voor de desktop. Waar is mijn ljist contacten waar ik direct een nieuwe chat kan starten? Dat mag niet meer, want werkt niet tof op de tablet. Ik moet dus eerst op een plus-icoon klikken om een nieuwe chat te starten, daarna een of meer contacten selecteren, dan op OK. Drie handelingen ipv slechts dubbelklikken op de naam.
Eens je gewoon bent om gewoon je muis richting de verste hoek te richten werkt het allemaal ongelofelijk vlot. Zeker op een laptop is het vele malen makkelijker om met het touchpad naar de linkerbovenhoek te navigeren dan naar die kleine vierkantjes op de startbalk.
Ik werk nooit met een touchpad, dus dat boeit me vrij weinig. Ik werk altijd met een muis en sneltoetsen. Dus heel leuk dat ze het voor tablets en andere "movement impaired devices" makkelijker maken, maar daar schiet ik dus geen bal mee op. Mijn productiviteit gaat er van achteruit omdat ik minder tegelijk kan doen, meer handelingen moet verrichten per actie en minder overzicht heb.
En voor alles die niet leuk werkt in fullscreen mode heb je uiteraard nog de desktop dus ik begrijp echt niet dat mensen hierover klagen.
Sommige mensen hopen nu eenmaal gewoon op een versie van Windows 7 met wat verbeteringen. Dat is Windows 8 wel, bijvoorbeeld door de verbeteringen in Explorer en ondersteuning van ISOs. Het is echter ook een enorm stupide OS voor de zakelijke markt of de poweruser.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:23:
[...]

Nou, ik gebruik MSN ook voor gesprekken met collegas en sommige contactpersonen bij klanten. Daarbij heb ik juist meerdere monitoren zodat ik veel programmas tegelijk kan gebruiken. Iets wat zich fullscreen gaat forcen omdat het toevallig op een tablet nuttig is krijg ik gewoon ontiegelijk de pleuris van.
Dan installeer je toch WLM, pidgin of een van de andere duizenden desktop-chat-apps?
Daarbij vind ik het hele concept van de nieuwe messenger ook volslagen idioot uitgewerkt voor de desktop. Waar is mijn ljist contacten waar ik direct een nieuwe chat kan starten? Dat mag niet meer, want werkt niet tof op de tablet. Ik moet dus eerst op een plus-icoon klikken om een nieuwe chat te starten, daarna een of meer contacten selecteren, dan op OK. Drie handelingen ipv slechts dubbelklikken op de naam.
zie hierboven.
Ik werk nooit met een touchpad, dus dat boeit me vrij weinig. Ik werk altijd met een muis en sneltoetsen. Dus heel leuk dat ze het voor tablets en andere "movement impaired devices" makkelijker maken, maar daar schiet ik dus geen bal mee op. Mijn productiviteit gaat er van achteruit omdat ik minder tegelijk kan doen, meer handelingen moet verrichten per actie en minder overzicht heb.
:? Want je bent te lui om op de desktop tile te klikken?
[...]

Sommige mensen hopen nu eenmaal gewoon op een versie van Windows 7 met wat verbeteringen. Dat is Windows 8 wel, bijvoorbeeld door de verbeteringen in Explorer en ondersteuning van ISOs. Het is echter ook een enorm stupide OS voor de zakelijke markt of de poweruser.
Ik als poweruser ben juist superblij met dit OS. En kan me niet voorstellen dat de zakelijke markt bang is voor een fullscreen startmenu die ze met policies helemaal zelf kunnen aan/uitkleden :) sterker nog, het geeft allerlei mogelijkheden om bijvoorbeeld nieuws binnen de organisatie "op te dringen" aan werknemers door het in een tile te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135756

Gister even mijn eerste stappen gemaakt in Windows 8.

Wat betreft het Metro interface concept ben ik erg positief.
Dit is de richting die je op wil gaan wat mij betreft en zoiets had imho al veel eerder gemoeten want eigenlijk is er in het concept van de Windows GUI de laatste decenia niks echt fundamenteels veranderd.
We hebben een bureaublad met snelkoppelingen en een startmenu.

Sommigen zullen dan zeggen: Dat zal dan wel het beste werken.
Maar dat vind ik te makkelijk; er zijn nauwelijks pogingen gedaan om een ander pad te bewandelen.

Metro is die stap die wat mij betreft al veel eerder gemaakt had kunnen worden.
Nu is het inherent aan wijziging van hardware (smartphones, tablets). Een beetje jammer dat dit de reden heeft moeten zijn, maar desalnietemin ben ik alsnog enthousiast; want wat mij betreft is Metro niet alleen nodig voor tablets en smartphones, het is ook de evolutie van de desktop GUI en die krijgt nu weer een stroomversnelling, men gaat weer echt innovatief nadenken over interface ontwerp.

De uitwerking van Metro, de implementatie zo je wil, vind ik nog verre van af.
Microsoft hinkt op 2 gedachten en dat lijkt wel bij ze te horen.

2 voorbeelden:

- Waarom is de oude desktop er nog? "legacy" applicaties (niet metro) kunnen gewoon via Metro gestart worden. Het startmenu is weg in de oude desktop omgeving, dit is nu Metro. Dus eigenlijk is de oude desktop omgeving hooguit nog een verzameling snelkoppelingen voor "legacy" applicaties.
Dat zou Metro dus ook moeten zijn.

- Het CMD venster en uitvoeren venster moeten op de schop. Integreer dit in Metro. Zo jammer dat ik de "app" CMD start in Metro en dan naar die oude desktop moet gaan en dat daar dan het bekende kleine zwarte venstertje weer gestart wordt.... waarom geen mooi groot full-screen-al-la-metro cmd scherm. Een nieuwe, die je ook gewoon eens behoorlijk kan schalen. Hetzelfde voor powershell.

Win8 voelt nog niet als een integraal geheel.
Natuurlijk moet je rekening houden met de backwards comptatibility, ook als het gaat om gebruikerservaring.
Maar het had wat mij betreft een integraler geheel moeten worden.

Ook vind ik trouwens het grote font in sommige apps (IE) onnodig groot. Dat is duidelijk voor mobiele devices... maar schaal dat font eens naar beneden op grotere schermen, het mag gelijk zijn aan de rest van de legacy applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die start menu mod is uit. ze vragen om een email maar daar kun je gewoon een spamadres ofzo invullen want de link verschijnt meteen. ga nu installeren en kijk of het nou echt de moeite is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 448639 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:43:
die start menu mod is uit. ze vragen om een email maar daar kun je gewoon een spamadres ofzo invullen want de link verschijnt meteen. ga nu installeren en kijk of het nou echt de moeite is
Volgens mij is dat al een aantal keren genoemd in dit topic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar nu is hij volgens mij ook echt released?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij was tot gister echter nog niet uit dus ik meld even dat ie nu wel uit is

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 448639 op 07-03-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 448639 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:54:
hij was tot gister echter nog niet uit dus ik meld even dat ie nu wel uit is
Oke....duidelijk. Al moet ik wel zeggen dat ik het jammer vind dat zulke 'truukjes' worden ontwikkeld :+
Het is gewoon een gegeven dat de Start knop verdwijnt....leer er mee leven :+

Is er eigenlijk een van hetzelfde caliber als het Windows Classic theme wat mensen anno 2012 nog steeds liever hebben dan de Aero Glass look die Windows Vista/7/8 hebben....het is natuurlijk een keuze, maar vernieuwing en innovatie is soms nodig....stilstand is achteruitgang..etc..etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is nou niet echt synoniem voor 'sorry' ;)
Al moet ik wel zeggen dat ik het jammer vind dat zulke 'truukjes' worden ontwikkeld :+
Het is gewoon een gegeven dat de Start knop verdwijnt....leer er mee leven :+
Is dat echt een gegeven? Of kunnen we hem alsnog verwachten in de retail versie?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ramon schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:56:
[...]
Dan installeer je toch WLM, pidgin of een van de andere duizenden desktop-chat-apps?
Leg mij eens uit waarom ik een fullscreen applicatie door de strot geduwd moet krijgen? IE wil ook ineens fullscreen werken. Ik wil browsers niet fullscreen hebben, dat is niet productief tijdens het devven/debuggen. De enige applicatie die (op een van mn schermen) fullscreen mag werken is m'n IDE. Voor al het overige ben ik prima tevreden met een windowed applicatie, want ze hebben toch niet mn volledige monitor nodig.
:? Want je bent te lui om op de desktop tile te klikken?
Waarom zou ik op een aparte tile moeten klikken om naar de desktop te kunnen? Ik wil gewoon een desktop, geen metro. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen? Mijn taskbar in Windows bevat alle programmas die ik dagelijks nodig heb om te kunnen werken, dus die klik ik gewoon aan zodra ik inlog. Start mooi alles ineens op. Windows 8 wil echter dat ik dat via een of andere debiele tile ga doen, om vervolgens terug te switchen naar desktop. Waarom moeten er al die extra stappen in?

Ik snap dat Microsoft een OS wil hebben wat ook op touch devices goed werkt, maar daar heb ik niets mee te schaften. Ik vind het compleet van de pot gerukt dat ze de interface voor desktop gebruikers gaan unifyen met tablets. Ik heb een muis en toetsenbord, geen touchscreen. Waarom moet ik swipen 8)7
En kan me niet voorstellen dat de zakelijke markt bang is voor een fullscreen startmenu die ze met policies helemaal zelf kunnen aan/uitkleden :) sterker nog, het geeft allerlei mogelijkheden om bijvoorbeeld nieuws binnen de organisatie "op te dringen" aan werknemers door het in een tile te zetten.
En vervolgens moeten alle medewerkers een hele tijd wennen aan de nieuwe manier van werken in windows, wat voor slechts een handvol binnen een paar dagen gedaan is. Het gros van de gebruikers op de zakelijke markt denkt echter nog altijd dat het internet "dat blauwe E-tje op de desktop" is. Die gaan heel lang nodig hebben om over te stappen op een compleet nieuwe werkwijze. Ze zijn immers al ruim 16 jaar gewend om een desktop en startmenu te hebben. Dat krijg je er niet met een dag uit.

[ Voor 4% gewijzigd door MueR op 07-03-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:16:
[...]

Leg mij eens uit waarom ik een fullscreen applicatie door de strot geduwd moet krijgen?
Dat vraag ik me ook af waarom jij dat door je strot geduwd krijgt, ik krijg dat namelijk niet :) ik kan op mijn windows 8 pc gewoon lekker applicaties verkleinen en vergroten en links en rechts snappen.
IE wil ook ineens fullscreen werken.
IE10 desktop versie kan gewoon als klein scherm werken toch?
Ik wil browsers niet fullscreen hebben, dat is niet productief tijdens het devven/debuggen. De enige applicatie die (op een van mn schermen) fullscreen mag werken is m'n IDE. Voor al het overige ben ik prima tevreden met een windowed applicatie, want ze hebben toch niet mn volledige monitor nodig.
Helemaal mee eens :)
[...]

Waarom zou ik op een aparte tile moeten klikken om naar de desktop te kunnen? Ik wil gewoon een desktop, geen metro. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat er gewoon een desktop is?
Mijn taskbar in Windows bevat alle programmas die ik dagelijks nodig heb om te kunnen werken, dus die klik ik gewoon aan zodra ik inlog. Start mooi alles ineens op. Windows 8 wil echter dat ik dat via een of andere debiele tile ga doen, om vervolgens terug te switchen naar desktop. Waarom moeten er al die extra stappen in?
Één extra stap. Je kan ook je desktop programma's die je toch start op het start screen zetten zodat je niet eens een extra klik hoeft te doen.
Ik snap dat Microsoft een OS wil hebben wat ook op touch devices goed werkt, maar daar heb ik niets mee te schaften. Ik vind het compleet van de pot gerukt dat ze de interface voor desktop gebruikers gaan unifyen met tablets. Ik heb een muis en toetsenbord, geen touchscreen. Waarom moet ik swipen 8)7
Waar moet je swipen?
En vervolgens moeten alle medewerkers een hele tijd wennen aan de nieuwe manier van werken in windows, wat voor slechts een handvol binnen een paar dagen gedaan is. Het gros van de gebruikers op de zakelijke markt denkt echter nog altijd dat het internet "dat blauwe E-tje op de desktop" is. Die gaan heel lang nodig hebben om over te stappen op een compleet nieuwe werkwijze. Ze zijn immers al ruim 16 jaar gewend om een desktop en startmenu te hebben. Dat krijg je er niet met een dag uit.
De nieuwe manier van één keer op de desktop tile klikken lijkt me nou niet echt een grote leercurve. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135756

MueR schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:16:

snap dat Microsoft een OS wil hebben wat ook op touch devices goed werkt, maar daar heb ik niets mee te schaften. Ik vind het compleet van de pot gerukt dat ze de interface voor desktop gebruikers gaan unifyen met tablets. Ik heb een muis en toetsenbord, geen touchscreen. Waarom moet ik swipen 8)7
De tile interface IS de nieuwe desktop en wat mij betreft werkt het concept van tiles ook prima voor een desktop. Hetgeen niet wil zeggen dat ik de implementatie van Microsoft goed kan vinden... ik vind het een matige implementatie.

Het werken met tegeltjes vind ik echter slim en een goed concept.
Hoeveel mensen gebruiken het bureaublad voor snelkoppelingen? weinig. De meesten mensen willen een "opgeruimde" desk. Men zet weinig op het bureaublad en gebruikt het startmenu.
Begrijpelijk voor mensen met oog voor estetiek een desktop vol iconen ziet er werkelijk niet uit.

Het startmenu.
Wat een draak is dat eigenlijk. Vroeger klapte er van alles uit het menu...lelijk, maar het is een concept.
Tegenwoordig is het 1 menu wat nauwelijks uitklapt maar waarin submenu's getoont worden. En dat allemaal in een klein hoekje linksonder in je scherm. Wat is de logica daarvan?

Het tiles concept is wel logisch.
Het probleem is alleen nog de implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Bijvoorbeeld het lockscreen en de metro interface (want die muisbesturing werkt nog altijd ruk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:03:
[...]

Bijvoorbeeld het lockscreen en de metro interface (want die muisbesturing werkt nog altijd ruk)
:+ Lockscreen kan ook uit (Policy) enneh....ik hoef nooit te swipen...kan ook gewoon met de muis met scrollbutton ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
TheVMaster schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:06:
[...]

:+ Lockscreen kan ook uit (Policy) enneh....ik hoef nooit te swipen...kan ook gewoon met de muis met scrollbutton ;)
Wat doen jullie moeilijk? Ik druk gewoon op ENTER en tik dan mijn wachtwoord in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:25:
[...]

Wat doen jullie moeilijk? Ik druk gewoon op ENTER en tik dan mijn wachtwoord in...
Dat doe ik ook..maar ja..als je er helemaal vanaf wil (in een bedrijfsomgeving bv.) dan zijn daar nog altijd de GPO's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_charles
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
EgMaf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:25:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik de eerste keer echt zat te wachten tot windows klaar was met starten en ik mijn wachtwoord kon intypen. Het duurde toch een flink aantal seconden voordat ik doorhad dat het het lockscreen was en ik wat moest gaan doen voordat ik kon inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01 10:55
Ik ben helemaal over op W8 vanaf een W7 installatie. Veel dingen zijn wennen en persoonlijk vind ik de metro interface een aanvulling op het OS. Er zit m.i. ook op een PC meerwaarde in t.o.v. het startmenu.

Echter heb ik de nog wel 1 ergernis. De sleep functie in W8 zet mijn computer niet meer geheel uit. Hibernate wel maar dan kan ik net zo goed de PC helemaal uitzetten want juist het booten duurt het langst. Iemand een idee of er verschillende sleep mogelijkheden zijn in W8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Stealth2000 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:44:
De sleep functie in W8 zet mijn computer niet meer geheel uit. Hibernate wel maar dan kan ik net zo goed de PC helemaal uitzetten want juist het booten duurt het langst. Iemand een idee of er verschillende sleep mogelijkheden zijn in W8?
Dat was nooit zo. Sleep = alles behalve het RAM gaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 09:27

Gelunox

Hardware addicted

Hebben jullie er ook last van dat aan de taakbalk max 3 items kunnen worden gepint per applicatie?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/a26q92.jpg

ik heb meer dingen staan, maar hij laat er max 3 zien.

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

net even een paar dingen daar gepinned (gebruik die functie echt nooit), en er zijn zonder problemen 6 zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-05 09:27

Gelunox

Hardware addicted

Anoniem: 448639 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:46:
net even een paar dingen daar gepinned (gebruik die functie echt nooit), en er zijn zonder problemen 6 zichtbaar
oh, vreemd, nouja, het zou er aan kunnen liggen dat ik um vanaf mn externe HDD draai (waar ik um via een tricky omweg heb opgezet)

zal is kijken wat er gebeurt als ik 'm op mn gewone pc zet :)

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:09
Excuses, want ik heb deze vraag serieus al 3x gesteld (nog nooit gedaan!) 8)7

Ik ben nog steeds erg benieuwd of er meerdere mensen zijn die Windows 8 op 2 verschillende PC's hebben geinstalleerd, inloggen via een web account, en synchronisatie aan hebben staan.

Want ik krijg met geen mogelijkheid mijn Windows Store apps gesynchroniseerd tussen mijn 2 PC's (ook zou het heel fijn zijn om de indeling van mijn tiles op elke PC gelijk te krijgen)

De officiele Nederlandse Windows 8 website doet vermoeden dat het synchroniseren van apps iig kan:
Uw Windows, altijd en overal
Eenmaal ingesteld, overal beschikbaar. Meldt u aan op een van uw apparaten met Windows 8 en u kunt direct beschikken over uw persoonlijke instellingen en apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Stealth2000 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:44:
[...] De sleep functie in W8 zet mijn computer niet meer geheel uit. Hibernate wel maar dan kan ik net zo goed de PC helemaal uitzetten want juist het booten duurt het langst. Iemand een idee of er verschillende sleep mogelijkheden zijn in W8?
Wat darkstone zei.
Overigens is hibernate wel degelijk iets anders dan de PC helemaal uitzetten. Bij hibernate wordt eerst het RAM weg geschreven naar de HDD/SSD en wordt dit bij boot weer terug ingelezen. Programma's en games kunnen dan precies verder gaan waar je was gebleven.
Tegewoordig doet helemaal uitzetten van Windows 8 dit ook, maar dan alleen met de kernel (en niet de applicaties) en alleen als je "fast startup" aan hebt staan (default = aan).
Tijdens het boot process is het volledig doorlopen van de kernel-bootup procedure wat het langst duurt. Dat hoeft die dan niet meer te doen. Resultaat in mijn geval is een PC die van helemaal uit naar lockscreen in +1 4 sec doet ^^.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 07-03-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MueR schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:03:
[...]

Sinds wanneer werkt ctrl+alt +del of desnoods zonder del niet meer ? Ik swipe niet, ik gebruik het toetsenbord, we hebben niet voor niets een hele zooi shortcuts erbij gekregen, een van de grote voordelen van dit os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Extra tiles plaatsen?
Zet de shortcuts naar een app zoals bijvoorbeeld putty of mstsc in:
C:\Users\je naam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories

En vervolgens zie je ze onder all apps (of je gebruikt de search) en kan je ze pinnen op het startscherm.

Nu 2 dagen zakelijk in gebruik op een laptop en zo ver bevalt het erg goed. Splitscreen van de metro app remote desktop en Word2010 werkt ook erg handig. Schakelen tussen beide apps met een enkele klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:11
Anoniem: 414266 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:59:
[...]
Heeft iemand hyper-v geinstalleerd en gemerkt dat na de virtual switch setup, sommige metro apps (zoals weather en maps) klagen dat er geen netwerk verbinding is ?
Ja, heb ik inderdaad ook. Als je de Virtual Switch op Internal zet werken de apps wel weer, maar dan heb je natuurlijk geen internet op je Hyper-V.

Ik ga ook even goed zoeken of dit opgelost kan worden, want dit is wel onhandig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:30:
Extra tiles plaatsen?
Zet de shortcuts naar een app zoals bijvoorbeeld putty of mstsc in:
C:\Users\je naam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Accessories

En vervolgens zie je ze onder all apps (of je gebruikt de search) en kan je ze pinnen op het startscherm.
Of je zet ze (de snelkoppeling(en)) rechtstreeks in "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs", staan ze meteen op de Metro Desktop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassio schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:53:
[...]

Ja, heb ik inderdaad ook. Als je de Virtual Switch op Internal zet werken de apps wel weer, maar dan heb je natuurlijk geen internet op je Hyper-V.

Ik ga ook even goed zoeken of dit opgelost kan worden, want dit is wel onhandig
Bij de technet forums lijkt dit een bekend probleem te zijn, heb het inmiddels op meerdere pc's ervaren, een major bug, want de enige echte workaround (het uitzetten van allow management system to use this nic) kan natuurlijk alleen maar als je minstens twee nics in je machine hebt. Internal of private is ook een optie, maar dan hebben je vm's dus geen extern netwerk, en zou je met connection sharing of bridging aan de gang moeten.

Het is te hopen dat hier een tussentijdse update/fix voor komt, heb inmiddels al een nicje uit de kast getrokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Heb net twee storage spaces aangemaakt. Wel interessant. Ben er alleen nog niet helemaal achter hoe het technisch allemaal op de achtergrond werkt. En wat de verschillende opties inhouden. Ik ga eens op onderzoek uit, en wellicht dat er een stukje geschreven wordt voor in de start post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Iemand al succes gehad met een "Games for Windows Live" spel onder Win8 (x64)? Heb er diverse geprobeerd, maar allemaal crashen ze al voor ook maar enige ingame scherm wordt getoond.

Geteste games: F1 2011, GTA4, Dawn of War 2, Dirt 3. Heb net wat meer info gepost in een topic op Codemasters forum over F1 2011, maar ik denk dat het een algemeen "Games for Windows Live" probleem is.

Ik kan er echter nog niet veel over vinden op diverse fora. Vandaar dus mijn vraag, heeft iemand hetzelfde gezien? Of iemand die ook eens wil testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joop schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:16:
Iemand al succes gehad met een "Games for Windows Live" spel onder Win8 (x64)? Heb er diverse geprobeerd, maar allemaal crashen ze al voor ook maar enige ingame scherm wordt getoond.

Geteste games: F1 2011, GTA4, Dawn of War 2, Dirt 3. Heb net wat meer info gepost in een topic op Codemasters forum over F1 2011, maar ik denk dat het een algemeen "Games for Windows Live" probleem is.

Ik kan er echter nog niet veel over vinden op diverse fora. Vandaar dus mijn vraag, heeft iemand hetzelfde gezien? Of iemand die ook eens wil testen?
Ja, GTAIV, inclusief Multi player en de twee dlc's via GFWL.

De GFWL client is een probleem om te installeren, maar volg:

MSDN: GFWL not working on Windows 8....

en het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
Anoniem: 414266 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:28:
[...]

Ja, GTAIV, inclusief Multi player en de twee dlc's via GFWL.

De GFWL client is een probleem om te installeren, maar volg:

MSDN: GFWL not working on Windows 8....

en het gaat werken.
Thanks, dat was een goeie tip! Werkt prima. :D Valt al weer mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:38:
Heb net twee storage spaces aangemaakt. Wel interessant. Ben er alleen nog niet helemaal achter hoe het technisch allemaal op de achtergrond werkt. En wat de verschillende opties inhouden. Ik ga eens op onderzoek uit, en wellicht dat er een stukje geschreven wordt voor in de start post.
Yeaah :+ Dat vinden we altijd fijn....je mag het in een DM drukken, of mailen dan zet ik het er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na wat dagen moet ik zeggen dat het mij goed bevalt. Apps starten als een dolle op, boot is prima en de echte metro-apps bevallen goed.
Wat ik jammer vind is dat je eenmaal op de desktop bent daar eigenlijk blijft hangen. Als je een desktop app vanaf de metro desktop start zou ik willen dat na sluiten/minimaliseren van die app de metro desktop weer tevoorschijn komt, en andersom.
Nu start ik Photoshop of Iron(vanaf de mooi ingerichte metro desk), switch naar de desktop omgeving en ga niet meer (zomaar) terug naar metro omdat al mijn apps in de werkbalk staan net als bij Win7. Dus heb ik 95% van de dag hetzelfde als Win7, alleen zonder startknop. Dat vind ik erg jammer.

Verder komen mijn muziek en foto's niet in de desbetreffende metro apps tevoorschijn, maar ik bedenk me nu net dat het uitschakelen van de windows search service daar wel eens mee te maken kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 262853 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 07:59:
Na wat dagen moet ik zeggen dat het mij goed bevalt. Apps starten als een dolle op, boot is prima en de echte metro-apps bevallen goed.
Wat ik jammer vind is dat je eenmaal op de desktop bent daar eigenlijk blijft hangen. Als je een desktop app vanaf de metro desktop start zou ik willen dat na sluiten/minimaliseren van die app de metro desktop weer tevoorschijn komt, en andersom.
Er is niet zoiets als een "metro desktop" als je het mij vraagt. De startscreen (de naam zegt het al) is niet meer dan een fullscreen startmenu, daar zit je toch ook niet de hele dag in?
Nu start ik Photoshop of Iron(vanaf de mooi ingerichte metro desk), switch naar de desktop omgeving en ga niet meer (zomaar) terug naar metro omdat al mijn apps in de werkbalk staan net als bij Win7. Dus heb ik 95% van de dag hetzelfde als Win7, alleen zonder startknop. Dat vind ik erg jammer.
dan druk je toch een paar keer op de startknop op je tobo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:08:
[...]

[...]
dan druk je toch een paar keer op de startknop op je tobo :*)
Ja ik sluit Word af druk op de Win toets om in de Metro omgeving de Photoshop tile te klikken (die me weer terug stuurt naar de desktop omgeving), ipv vanuit Word het Photoshop icoon in de taakbalk te drukken. :P

Als de metro omgeving een startmenu is/blijft ipv een desktop omgeving (zoals op foons en tablets) zou ik dat jammer vinden.
Juist de metro omgeving IS windows8. Als het allemaal aanslaat zullen er uiteraard steeds meer metro apps komen en zul je steeds minder naar de desktop omgeving gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 08-03-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
Anoniem: 614 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:30:
Splitscreen van de metro app remote desktop en Word2010 werkt ook erg handig. Schakelen tussen beide apps met een enkele klik.
Zou iemand me kunnen uitleggen hoe je dat splitscreen voor elkaar krijgt?
Het lukt me niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:48:
[...]

Dat was nooit zo. Sleep = alles behalve het RAM gaat uit.
Je hebt gelijk maar het gedrag is nu wel anders. Eerder stopte fans en dergelijke ook.

Met hibernate heb ik nu het probleem dat de PC weer gelijk boot nadat de hibernate klaar is. Kortom, dat werkt niet. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gandalf schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:47:
[...]

Zou iemand me kunnen uitleggen hoe je dat splitscreen voor elkaar krijgt?
Het lukt me niet :?
Je resolutie moet wel hoger dan 13**x800 zijn om het te kunnen, maar anders in metro als je een app hebt geopent met je cursor naar de bovenkant van het scherm gaan dan klikken en de app als het ware verslepen naar beden en dan naar de linker of rechterkant van het scherm en dan loslaten. Dan dockt die daar als het ware. Dan kan je op het lege deel van het scherm klikken en wordt de startscreen geopend. Open je dan een andere app dan komt deze naast de eerste app te staan op het scherm in het grote vlak dat eerst leeg is.
Klinkt allemaal nog wel raar, maar als je het eenmaal hebt gedaan is het wel duidelijk :P
Stealth2000 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:55:
[...] Met hibernate heb ik nu het probleem dat de PC weer gelijk boot nadat de hibernate klaar is. Kortom, dat werkt niet. Meer mensen dit probleem?
Klinkt alsof je muis of iets dergelijks je PC meteen weer uit hibernation haalt. Heb er hier iig geen last van. Heb je wellicht een optische muis die op een 'moeilijk' oppervlakte staat? Mijn Logitech Performance MX gaat namelijk ook flippen als ik em op wol heb staan en dan zal die zeker mijn PC ontwaken, zolang die echter op glas staat is er niets aan de hand :)

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 08-03-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Mijn 2 centen:
Startknop weg, uitvoeren moet middels windows vlag toets - r, soms niet duidelijk hoe een 'app pagina' te sluiten wegens geen X rechtsboven.

SSD ONvriendelijk zie ik ook net !! in W8 zit standaard een auto enabled defragger/optimizer.
AL mijn HDD's, die ik veel gebruik :-) ! liet ie met rust, de SSD die alleen windows 7 op c: (onder w8 die op J: staat is dat d:) bevat, heeft geen swapfile, geen search index etc. die heeft ie toch al gedefragmenteerd, 5% , op de achtergrond, ik vond het bij toeval en achteraf die info.

Het rechter vertical menu heeft de knoppen in hert midden, maar je moet onder of bovenhoek benaderen om dat te zien en dus leg je onnodige RSI km's af in de loop van de tijd.

Ik heb er net een uur op ziiten met W8 spielerij, en dan dit al aan 'zwakheden' m.i....

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 08-03-2012 10:58 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
notsonewbie schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:55:
Mijn 2 centen:
Startknop weg, uitvoeren moet middels windows vlag toets - r, soms niet duidelijk hoe een 'app pagina' te sluiten wegens geen X rechtsboven.

SSD ONvriendelijk zie ik ook net !! in W8 zit standaard een auto enabled defragger/optimizer.
AL mijn HDD's, die ik veel gebruik :-) ! liet ie met rust, de SSD die alleen windows 7 op c: (onder w8 die op J: staat is dat d:) bevat, heeft geen swapfile, geen search index etc. die heeft ie toch al gedefragmenteerd, 5% , op de achtergrond, ik vond het bij toeval en achteraf die info.

Het rechter vertical menu heeft de knoppen in hert midden, maar je moet onder of bovenhoek benaderen om dat te zien en dus leg je onnodige RSI km's af in de loop van de tijd.

Ik heb er net een uur op ziiten met W8 spielerij, en dan dit al aan 'zwakheden' m.i....
Apps hoef je niet af te sluiten, wil je dat toch om de een of andere reden kan je alt+f4 gebruiken :)
Bij mijn SSD kan ik niet eens defraggen, "Optimization not available", Last run staat ook op "Never run". Raar dat die het wel bij jou doet en heel vervelend natuurlijk!
Voor rechter menu heb je win+tab, dus dat scheelt je alvast met je muis werken en RSI ;)

Overigens heb je bij Windows 8 echt een lading meer aan keycombo's, waardoor je over het algemeen een stuk minder met je muis hoeft te werken wat weer productiever is IMO. RSI verlagend is het ook mits je een fatsoenlijk tobo hebt :)

*edit* zie nu wel dat die doodleuk paging had aangezet op mijn SSD, die heb ik dus maar ff verplaatst naar mijn HDD!

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 08-03-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stealth2000
Klinkt alsof je muis of iets dergelijks je PC meteen weer uit hibernation haalt. Heb er hier iig geen last van. Heb je wellicht een optische muis die op een 'moeilijk' oppervlakte staat? Mijn Logitech Performance MX gaat namelijk ook flippen als ik em op wol heb staan en dan zal die zeker mijn PC ontwaken, zolang die echter op glas staat is er niets aan de hand :)
Goed punt, helemaal niet gecontroleerd of dit wel uitgevinkt staat in de mouse properties bij power management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

heb win 8 nu onder esxi draaien en ik schrik ervan wat je allemaal moet toestaan als je een eenvoudige 'weather app' wil draaien .. mijn prive foto's ??? :P

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/4554/appprivacy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 187449 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:16:
heb win 8 nu onder esxi draaien en ik schrik ervan wat je allemaal moet toestaan als je een eenvoudige 'weather app' wil draaien .. mijn prive foto's ??? :P

[afbeelding]
Dat zou echt onzinnig zijn. Dit lijkt mij meer op een ontwikkelaar die maar alles aangevinkt heeft, dan een ontwikkelaar die alleen maar datgene selecteert dat nodig is voor zijn applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
c70070540 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:28:
[...]

Dat zou echt onzinnig zijn. Dit lijkt mij meer op een ontwikkelaar die maar alles aangevinkt heeft, dan een ontwikkelaar die alleen maar datgene selecteert dat nodig is voor zijn applicatie.
Er valt als het goed is niets aan te vinken. Iiog als het zoals op WP7 is dan wordt door de Microsoft server ergens de CIL code gechecked op de aanwezigheid van bepaalde imports van andere libraries. Als je dus iets als System.Net.huppeldepup ofzo gebruikt moet er meteen worden gevraagd bij install of de app gebruik mag maken van het netwerk.
De app ontwikkelaar kan dus best gewoon de import statements hebben toegevoegd en vergeten deze eruit te halen, zonder deze echt te gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 08-03-2012 14:32 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!