Dat vraag ik me ook af waarom jij dat door je strot geduwd krijgt, ik krijg dat namelijk niet

ik kan op mijn windows 8 pc gewoon lekker applicaties verkleinen en vergroten en links en rechts snappen.
IE wil ook ineens fullscreen werken.
IE10 desktop versie kan gewoon als klein scherm werken toch?
Ik wil browsers niet fullscreen hebben, dat is niet productief tijdens het devven/debuggen. De enige applicatie die (op een van mn schermen) fullscreen mag werken is m'n IDE. Voor al het overige ben ik prima tevreden met een windowed applicatie, want ze hebben toch niet mn volledige monitor nodig.
Helemaal mee eens

[...]
Waarom zou ik op een aparte tile moeten klikken om naar de desktop te kunnen? Ik wil gewoon een desktop, geen metro. Hoe moeilijk is het om dat te begrijpen?
Hoe moeilijk is het om te begrijpen dat er gewoon een desktop is?
Mijn taskbar in Windows bevat alle programmas die ik dagelijks nodig heb om te kunnen werken, dus die klik ik gewoon aan zodra ik inlog. Start mooi alles ineens op. Windows 8 wil echter dat ik dat via een of andere debiele tile ga doen, om vervolgens terug te switchen naar desktop. Waarom moeten er al die extra stappen in?
Één extra stap. Je kan ook je desktop programma's die je toch start op het start screen zetten zodat je niet eens een extra klik hoeft te doen.
Ik snap dat Microsoft een OS wil hebben wat ook op touch devices goed werkt, maar daar heb ik niets mee te schaften. Ik vind het compleet van de pot gerukt dat ze de interface voor desktop gebruikers gaan unifyen met tablets. Ik heb een muis en toetsenbord, geen touchscreen. Waarom moet ik swipen

Waar moet je swipen?
En vervolgens moeten alle medewerkers een hele tijd wennen aan de nieuwe manier van werken in windows, wat voor slechts een handvol binnen een paar dagen gedaan is. Het gros van de gebruikers op de zakelijke markt denkt echter nog altijd dat het internet "dat blauwe E-tje op de desktop" is. Die gaan heel lang nodig hebben om over te stappen op een compleet nieuwe werkwijze. Ze zijn immers al ruim 16 jaar gewend om een desktop en startmenu te hebben. Dat krijg je er niet met een dag uit.
De nieuwe manier van één keer op de desktop tile klikken lijkt me nou niet echt een grote leercurve.