[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.062 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 18:52
R420R schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:51:
[...]

Ik heb het ook. Volgens mij is het probleem de Crucial M4. Weet je nog de LPM issue op windows 7 voor update 0002? Dit probleem lijkt weer terug te zijn onder windows 8.
Nee daar ben ik niet mee bekend, onder windows 7 heb ik nog nooit (zulke) problemen ervaren.
Ik wou laatst mijn m4 updaten middels de bootable iso van crucial maar na het booten via de isolinux kan hij mijn m4 niet vinden (ook niet na het veranderen van sata poort). Dus ik hoop niet dat het aan de firmware ligt, daar dit lastig is te flashen.

De metro problemen zorgen in ieder geval wel voor de nodige ergernissen, en dat geeft natuurlijk een beetje een vertekend beeld. Ik blijf momenteel nog heel erg skeptisch tegenover het hele metro gebeuren op de desktop.

[ Voor 14% gewijzigd door harrald op 04-03-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er nu eigenlijk al apps bijgekomen voor metro sinds de release van de consumer preview? Ik vond dat er maar weinig boeiends in stond en daarom fungeert Metro dan ook meer als startmenu, dan als permanente locatie om mijn programma's te openen. Dan voegt het ook niet zo heel veel toe.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:06
Is er een manier om de back-forward buttons van je muis werkend te krijgen in de metro interface?

Ik heb ook nog geen makkelijke manier gevonden voor het volgende:

1) Geluid switchen van optisch naar analoog en vice versa
2) Bij messaging zien wie er online zijn op MSN/Facebook

Kan wel op + drukken om een gesprek te starten, maar ik zoek een simpele lijst met online mensen.

[ Voor 59% gewijzigd door Devian op 04-03-2012 15:53 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Ik weet niet of het aan de x86 release ligt of aan de hardware, maar buiten IE is er geen enkele Metro-app die werkt: Mail, Contacts, Store, Xbox, Phtotos, Messaging... het kleurrijk splashscreen met logo start op en na een tijd verdwijnt de app zonder meer. Ze staan links allemaal open, maar verder gebeurt er niks?

AMD 3200+ (2.2Ghz)
2GB DDR3200
2TB HDD (Raid 5)
Geforce 7950 512MB

Het draait op brakkere hardware dan dit... 't zal wel aan de pc liggen >_>
Ik gebruik voorts hetzelfde Live account als hetgene dat gebruikt wordt voor m'n Windows Phone.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 125883 op 04-03-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294494

Devian schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:49:
Is er een manier om de back-forward buttons van je muis werkend te krijgen in de metro interface?

Ik heb ook nog geen makkelijke manier gevonden voor het volgende:

1) Geluid switchen van optisch naar analoog en vice versa
2) Bij messaging zien wie er online zijn op MSN/Facebook

Kan wel op + drukken om een gesprek te starten, maar ik zoek een simpele lijst met online mensen.
Ik regel de knoppen altijd via 3rd party software. Ik weet niet of dat doet wat je bedoeld, maar Setpoint werkt prima imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb even in de 2 topics gezocht, alleen niet gevonden; iemand ook problemen met virtualbox en NAT internet in windows 8? Alles werkt eigenlijk prima, alleen heeft w8 in virtualbox geen internet, terwijl de default instellingen zouden moeten werken ( NAT, intel NIC etc )..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:29

thof

FP ProMod
maratropa schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:18:
Ik heb even in de 2 topics gezocht, alleen niet gevonden; iemand ook problemen met virtualbox en NAT internet in windows 8? Alles werkt eigenlijk prima, alleen heeft w8 in virtualbox geen internet, terwijl de default instellingen zouden moeten werken ( NAT, intel NIC etc )..
Default instellingen werken hier prima. Heb je hem al eens geprobeerd te bridgen?
Hoe verbindt je je host systeem naar het internet?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 21:06
Anoniem: 294494 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:12:
[...]

Ik regel de knoppen altijd via 3rd party software. Ik weet niet of dat doet wat je bedoeld, maar Setpoint werkt prima imo.
In Internet Explorer kan ik wel back/forward met mijn muisknoppen(4e en 5e muisknop)
Echter in de Metro interface zelf, heb je vaak een pijl waar je op klikken moet om terug te gaan, daar werken de 4e en 5e knop niet.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 125883 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:04:
Ik weet niet of het aan de x86 release ligt of aan de hardware, maar buiten IE is er geen enkele Metro-app die werkt: Mail, Contacts, Store, Xbox, Phtotos, Messaging... het kleurrijk splashscreen met logo start op en na een tijd verdwijnt de app zonder meer. Ze staan links allemaal open, maar verder gebeurt er niks?

AMD 3200+ (2.2Ghz)
2GB DDR3200
2TB HDD (Raid 5)
Geforce 7950 512MB

Het draait op brakkere hardware dan dit... 't zal wel aan de pc liggen >_>
Ik gebruik voorts hetzelfde Live account als hetgene dat gebruikt wordt voor m'n Windows Phone.
Misschien is 2gb niet genoeg? Dat ie de applicatie afsluit omdat hij geheugen vrij moet maken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
M'n host heeft een wifi verbinding naar een wifi router (met een extender er tussen) en internet op de host werk prima (niet supersnel maar ok)

Ik heb ook een firewall maar die heb ik gecleared voor virtualbox..
thof schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:19:
[...]

Default instellingen werken hier prima. Heb je hem al eens geprobeerd te bridgen?
Hoe verbindt je je host systeem naar het internet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:29

thof

FP ProMod
Martinspire schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:26:
[...]

Misschien is 2gb niet genoeg? Dat ie de applicatie afsluit omdat hij geheugen vrij moet maken ofzo?
Ik heb het probleem ook, onder Virtual Box dat hij sommige applicaties afsluit. Maar na het binnen halen van de Windows Updates en de Application updates via de store, ging het bij mij weer een stuk beter.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
c70070540 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:51:
Vage bedoening met mijn Acer Iconia W500 hoor. Internet via WiFi werkt niet, en de tilt sensor werkt niet. Ik begin te vermoeden dat mijn apparaat ziek is.
Installeer Win8 eens opnieuw of doe een refresh.

Deed WiFi het wel tijdens de setup van Win8?

Dit is de installatie-volgorde van de software zodat ik de screen rotation werkend kreeg:

1) Stuurprogramma voor G Sensor: Download!
Hierna rebooten.

2) Auto Screen Rotation Blocker: Download!
Hierna rebooten.

Hierna kan je eventueel de Device Control installeren. Dan kan je in 1 oogopslag zien wat er aan en uit staat.

Onderop de tablet, naast de linker usb-poort, zit een schuifknop om de screen rotation te blokkeren of toe te staan. Die knop moet naar links geschoven zijn om de screen rotation mogelijk te maken.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 16:08
Heeft Windows 8 trouwens Security Essentials nodig? Of voldoet Windows Defender? Die lijkt namelijk erg op Security Essentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 12:17
Na een paar dagen loopt alles min of meer naar wens en geraak ik best gewend aan de Metro UI. Ik zie het niet meer als de main UI maar als een zeer handig en uitgebreid startmenu, zo werkt het prima voor mij.

Enkel mijn internetverbinding krijg ik niet vlot werkend. Windows herkent alles prima en ik kan het internet op maar ongeveer maar aan 10% van de snelheid die ik onder Windows 7 krijg. Ik deed meerdere testen (speedtest.net) op dezelfde laptop onder beide OS'en het verschil is consistent.

Wat ik al probeerde:
- Broadcom drivers van de Samsung website voor Win7 installeren (lukt niet)
- Uninstallen van drivers, heropstarten en opnieuw Windows ze automatisch laten installeren (lukte beetje, snelheid is iets beter maar nog steeds maar aan 50% van wat het hoort te zijn).

Iemand met dezelfde ervaringen?

Edit:
-Edwin- schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:28:
Heeft Windows 8 trouwens Security Essentials nodig? Of voldoet Windows Defender? Die lijkt namelijk erg op Security Essentials.
In Windows Defender staat er dat er virus en spyware definities geüpdatet worden, dus dat lijkt me wel te volstaan.

Edit2: Interessante link: http://blogs.msdn.com/b/b...ing-you-from-malware.aspx

[ Voor 24% gewijzigd door Aegir81 op 04-03-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent_Mertens
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-05 17:23
@Aegir81: Ik had hetzelfde probleem, inderdaad ongeveer 10% van de snelheid.
Ik heb de Broadcom drivers van de website gedownload en geinstalleerd.
Bij mij werkte het wel. Het licht dus niet alleen aan jou computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Jakkes, na het installeren van Windows 8 prive laptop, kan ik niet de Hyper-V rol niet enablen, omdat mijn processor geen second level address translation ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A2QkgXA64vz70e51RCwpCACV/medium.png

[ Voor 31% gewijzigd door Turdie op 04-03-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Martinspire schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:26:
[...]

Hij gebruikt er slechts 700MB van, dus dat zit goed denk ik. In mijn VBOX op de laptop met slechts 1GB RAM heb ik het probleem niet. Weliswaar 64-bits, maar die desktop is nog van een oudere generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vreemd probleem... Vanuit het niets was mijn Photos app van Metro in het Duits. Echt een wtf-moment van heb ik jou daar. In de settings van de app was niets te vinden en nergens anders komt ook Duits voor in m'n systeem. Ik heb de app verwijderd, maar kan hem nu niet meer installeren. Ook niet na een reboot. Hij blijft op 'Pending' staan. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 294494 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:07:
Ik heb een vreemd probleem... Vanuit het niets was mijn Photos app van Metro in het Duits. Echt een wtf-moment van heb ik jou daar. In de settings van de app was niets te vinden en nergens anders komt ook Duits voor in m'n systeem. Ik heb de app verwijderd, maar kan hem nu niet meer installeren. Ook niet na een reboot. Hij blijft op 'Pending' staan. Iemand een oplossing?
Dat probleem met duits op sommige plekken heb ik ook. Mijn Mail-app en People-app zijn nu half in het duits 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martinspire schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:09:
[...]

Dat probleem met duits op sommige plekken heb ik ook. Mijn Mail-app en People-app zijn nu half in het duits 8)7
Die heb ik er allemaal af gemikt, dus daar geen last meer van. Kan me herinneren dat er al eerder iets was geroepen over apps in het Duits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 12:49
Oplossing daarvoor is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

MelvinB schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:22:
[...]

Dit is de installatie-volgorde van de software zodat ik de screen rotation werkend kreeg:

Hierna rebooten.

Hierna rebooten.

Hierna kan je eventueel de Device Control installeren. Dan kan je in 1 oogopslag zien wat er aan en uit staat.

Onderop de tablet, naast de linker usb-poort, zit een schuifknop om de screen rotation te blokkeren of toe te staan. Die knop moet naar links geschoven zijn om de screen rotation mogelijk te maken.
Helemaal goed. Vandaag een iPadder de Acer W500 met Windows 8 laten zien. Hij was er een kwartier stil van. :) Dan is het leuk dat je de mogelijkheden op tabletgebied net even verder bekeken hebt als een gemiddelde consument dat gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asgaro schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:30:
Dank voor de oplossing. Over mijn photos app die weigerde te installeren: Heb geen idee waarom, maar op miraculeuze wijze is hij net geinstalleerd... En dankzij Asgaro ook weer gewoon in het Engels :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
[
MelvinB schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:22:
[...]

Hierna rebooten.

Hierna rebooten.

[...]
Ik heb ook een Acer W500 en mijn ervaring is dat de screen rotation alleen werkt onder 32 bit versie van Windows. Er is nl. geen 64-bit versie van de driver voor de Bosch rotation sensor.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjonSaus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 19:49
Ik vroeg me af hoe ik een Microsoft account integreer in een een Windows Server 8 ADDS.
Of is dit sowieso niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Laatst online: 03-05 16:42
shadowman12 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:50:
Jakkes, na het installeren van Windows 8 prive laptop, kan ik niet de Hyper-V rol niet enablen, omdat mijn processor geen second level address translation ondersteunt.

[afbeelding]
Ja, hier baal ook van. Ook bij Windows 7 was het zo dat WindowsXP mode in eerste instantie alleen werkte met recente processoren. Pas een half jaar na de lancering kwam er een update van WindowsXP mode die ook op oudere processoren blijkt te werken.

Microsoft zal problemen met Hyper-V performance en high-end videokaarten willen voorkomen.

Het is voor ons hopen dat Microsoft een update gaat uitbrengen die Hyper-V alsnog mogelijk maakt op processoren die ouder dan 2,5 jaar zijn.

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Anoniem: 614 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:34:
[...]

Helemaal goed. Vandaag een iPadder de Acer W500 met Windows 8 laten zien. Hij was er een kwartier stil van. :) Dan is het leuk dat je de mogelijkheden op tabletgebied net even verder bekeken hebt als een gemiddelde consument dat gedaan heeft.
Of hij had gewoon niet meer nodig... een veranderde UI is altijd interessant, voor wie dan ook. En mogelijk was jij heel goed in babbelen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 04-03-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik krijg IE10 gewoon echt niet meer terug :S. Ook al voeg het weer toe aan het metro menu, als ik erop klik opent IE9 in de dekstopomgeving. Ik IE10 één keer van de metro menu weggehaald en krijg het niet meer terug. Kan iemand me vertellen hoe ik het wel terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 10:19
Asgaro schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:30:
Die oplossing was ook al twintig keer hier aangehaald :)
Devian schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:23:
[...]

In Internet Explorer kan ik wel back/forward met mijn muisknoppen(4e en 5e muisknop)
Echter in de Metro interface zelf, heb je vaak een pijl waar je op klikken moet om terug te gaan, daar werken de 4e en 5e knop niet.
Ook vervelend is dat de escape vaak niet werkt. Neem bijvoorbeeld de calendar app. Als je daar een appointment maakt of bewerkt ga je naar een nieuw scherm met een kruisje. Ik, persoonlijk, verwacht uit dat scherm te kunnen gaan met een escape.
-Edwin- schreef op zondag 04 maart 2012 @ 22:42:
Ik krijg IE10 gewoon echt niet meer terug :S. Ook al voeg het weer toe aan het metro menu, als ik erop klik opent IE9 in de dekstopomgeving. Ik IE10 één keer van de metro menu weggehaald en krijg het niet meer terug. Kan iemand me vertellen hoe ik het wel terug krijg?
IE10 als default instellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 04-03-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
Weer wat gespeeld met W8, toch weer wat positiever, jup.
Maarrum zeggen dat W8 zoveel meer is dat Metro, klopt ergens wel, maar het is net zoiets als zeggen dat de Pvv veel meer is dan alleen hun "tsunami der islam", gewaagde opmerking maar U snapt me.

Positief: de taskmanager :Y . Verder Pinball Fx2 , waarom was die eral niet in W7 bij, deze hardwareversnelling kon al met een 2007 onboard gpu IMO (tip probeer indien U een secundair scherm hebt met kanteloptie, verticaal te spelen, oei dat roelzzzz).
Negatief: Ribbon..... ben gewend alles met Deze PC/Computer te vinden, de juiste opties staan meestal al voorgeselecteerd bovenin, zoals uninstall software, en configuratiescherm.

Verder? Als ik niks anders had zou ik deze Win gaan gebruiken, maar nu sla ik hem liever over. Of die zo goed is voor tablet, heb zelf geen tablet ooit gehad, maar als ik dit zie, vraag ik me oprecht af of ik mij erg zal vermaken met een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caelorum schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:41:
[...]

Die oplossing was ook al twintig keer hier aangehaald :)
Misschien goed om dat in de startpost aan te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 294494 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:57:
[...]

Misschien goed om dat in de startpost aan te halen?
Done :+
shadowman12 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 20:50:

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem….ach...over paar maanden komen er nieuwe laptops!

[ Voor 56% gewijzigd door TheVMaster op 05-03-2012 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ahem. Dezelfde laptops met nieuwe processoren. Nieuwe laptops komen meestal op random momenten, niet per se bij de introductie van een nieuwe processorreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
TheVMaster schreef op maandag 05 maart 2012 @ 00:56:
[...]

Done :+

[...]

Ik heb hetzelfde probleem….ach...over paar maanden komen er nieuwe laptops!
Er bestaan al laptops ie SLAT ondersteunen:
Lenovo T410, T510, W510, W520, T420s, T520, X201

Maar om nu speciaal voor Hyper-V client een nieuwe laptop aan te schaffen vind ik persoonlijk ook weer een beetje overdreven :)

Zie nu dat mijn werk notebook ook SLAT ondersteunt :)

[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 05-03-2012 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik de enige die bij elke boot moet lachen omdat die zo bizar snel is? :p

Kwam er gisteren achter dan de Verkenner niet meer vraagt om bevestiging bij het deleten van een bestand/dir!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 23:05
Ramon schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:58:

Kwam er gisteren achter dan de Verkenner niet meer vraagt om bevestiging bij het deleten van een bestand/dir!
Alleen het duurt lang eer de (fancy) bootloader verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Dat viel mij ook op, maar ik heb het toch maar weer aangevinkt.

Ben nu in W8 met VMware Player een W8Server aan het inrichten, kijken wat daar veranderd is :)

[ Voor 14% gewijzigd door Yanze op 05-03-2012 08:57 ]

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42

NSG

Je weet niks!

De Developer Preview bootte nog sneller, althans op mijn laptop dan, het scheelt toch gauw 2 á 3 seconde en die tijd zit hem vooral in het bootlogo van windows.

YouTube: Windows 8 Developer Preview | 4 Second! Full boot on Dell XPS 15 L502X <- dev preview op mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
aCb1780 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:48:
[...]Alleen het duurt lang eer de (fancy) bootloader verschijnt.
Heb je nog een BIOS moederbord? Met UEFI namelijk geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
En hoe doe ik dat als ik IE10 niet eens kan opstarten. Sorry, maar ik heb echt geen idee. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:22

roboreaper

Collecting your robots

-Edwin- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:52:
[...]

En hoe doe ik dat als ik IE10 niet eens kan opstarten. Sorry, maar ik heb echt geen idee. |:(
Gewoon IE als defualt instellen. kan gewoon in desktop versie. dat hoeft niet per se in metro IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
-Edwin- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 10:52:
[...]En hoe doe ik dat als ik IE10 niet eens kan opstarten. Sorry, maar ik heb echt geen idee. |:(
In startscreen (win key) "default" intypen -> default programs kiezen (Enter key wss) -> "Set your default programs" -> "Internet Explorer" uit lijstje links kiezen en dan "Set this program as default" onderin het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Laatst online: 23:03

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik hoop echt van harte dat Microsoft een Metro-loze versie gaat uitbrengen. Ik vind het een walgelijk slechte interface op mn desktop, zeker icm multi-monitor setups. Daarbij is de productiviteit ver te zoeken als een hoop apps verplicht fullscreen werken (messenger, IE bijv). Ik heb ook weinig behoefte aan zo'n "Microsoft Account". Laat mij maar lekker met een local account werken, maar wel graag die verplichting er uit slopen bij een aantal apps.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42

NSG

Je weet niks!

Morgen begint het CeBIT , waar Microsoft vermoedelijk meer duidelijkheid zal geven over de verschillende versies die er gaan komen van Windows 8. En ik denk zelf dat het in de Professional Plus edition, Enterprise en Ultimate mogelijk moet zijn de Metro interface uit te schakelen. Waarom zouden er anders zo veel verschillende versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MueR schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:09:
Ik hoop echt van harte dat Microsoft een Metro-loze versie gaat uitbrengen. Ik vind het een walgelijk slechte interface op mn desktop, zeker icm multi-monitor setups. Daarbij is de productiviteit ver te zoeken als een hoop apps verplicht fullscreen werken (messenger, IE bijv). Ik heb ook weinig behoefte aan zo'n "Microsoft Account". Laat mij maar lekker met een local account werken, maar wel graag die verplichting er uit slopen bij een aantal apps.
Metro is een extra, niet een vervanging voor de desktop. Lijkt mij persoonlijk erg sterk dat ze een metro-loze versie gaan uitbrengen aangezien alles op desktop nog steeds mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
MueR schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:09:
Aan de multi-monitor setup moeten ze inderdaad nog werken. Zeker omdat heel het systeem met de hoeken dan niet meer werkt. Je moet dan al goed gaan mikken om de taakbalk tevoorschijn te toveren. Maar ik denk wel dat ze hier nog wat zullen op vinden.

Het fullscreen aspect is voor mij totaal geen probleem, in tegendeel. Alles wat je in de metro omgeving doet is toch hoofdzakelijk voor ontspanning. Eens je gewoon bent om gewoon je muis richting de verste hoek te richten werkt het allemaal ongelofelijk vlot. Zeker op een laptop is het vele malen makkelijker om met het touchpad naar de linkerbovenhoek te navigeren dan naar die kleine vierkantjes op de startbalk. Ook bij het browsen waren die kleine tabjes vaak een hel om snel tussen te navigeren en ze te sluiten met een touchpad. Die problemen heb je nu helemaal niet meer. Vroeger had ik een hekel aan laptops maar sinds ik Windows 8 op mijn laptop heb staan heeft mijn desktop pc nog niet aangestaan.

En voor alles die niet leuk werkt in fullscreen mode heb je uiteraard nog de desktop dus ik begrijp echt niet dat mensen hierover klagen.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448639

het zou opzich wel een aardige toevoeging zijn aan de duurdere versies van win8 als er animo voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Renegade! schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:53:
[...]
Het fullscreen aspect is voor mij totaal geen probleem, in tegendeel. Alles wat je in de metro omgeving doet is toch hoofdzakelijk voor ontspanning. [...]
Dat vind ik eigenlijk ook wel een pluspunt. Mijn studie en werk spul staan lekker open op de desktop en als ik eens even wil ontspannen open ik wel metro. Alles is lekker gescheiden zo!
Wat betreft de muis problemen zie ik persoonlijk het punt niet, maar ik ben dan ook al helemaal gewend om zoveel mogelijk keycombo's te gebruiken om zaken te openen. Dit had ik al in W7 met Win+[1-9] voor gepinde apps enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Probeer ook eens RMB in de linker onderhoek. Handig!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FoggyFreek schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:38:
Probeer ook eens RMB in de linker onderhoek. Handig!
Of win+x -> letter van commando -> enter :)

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 05-03-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk dat als je al die handigheidjes weet, het een heel prettig OS zal worden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunner schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:23:
Ik denk dat als je al die handigheidjes weet, het een heel prettig OS zal worden.
Daar ben ik ook achter gekomen. Het smijten met je muis in combinatie met rechts en links klikken bevalt mij erg goed. Rechts klikken linksonderin is ook briljant! Het is gewoon wennen, maar het werkt voor mij al erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik krijg dual screen maar niet werkend. Windows 8 herkent mijn aangesloten TV niet. Ik heb een HD6950 waarop de TV en monitor zijn aangesloten. Windows 7 herkent de TV wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
-Edwin- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:50:
Ik krijg dual screen maar niet werkend. Windows 8 herkent mijn aangesloten TV niet. Ik heb een HD6950 waarop de TV en monitor zijn aangesloten. Windows 7 herkent de TV wel.
Wordt die wel herkend in het Catalyst Control Center dan? En doet Win+P wel iets dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Laatst online: 04-06 11:20
Ik heb mijn W7 geupgrade naar W8 en dat ging prima!

Maar ben ik de enige die bij afsluiten/hibernate een bluescreen of death krijg?
(niet willekeurig maar altijd bij afsluiten)

De foutmelding weet ik zo even niet precies maar het gaat over een unhandled action...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:50:
Even op desktop met rechtermuisknop naar Display Settings? (Of hoe dat ook mag heten) om te kijken of ie daar wel in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Martinspire schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:35:
[...]

Even op desktop met rechtermuisknop naar Display Settings? (Of hoe dat ook mag heten) om te kijken of ie daar wel in staat?
Daar staat die niet bij. Maar misschien is het nodig om Catalyst te installeren
Dat zal ik eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
-Edwin- schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:44:
[...] Daar staat die niet bij. Maar misschien is het nodig om Catalyst te installeren
Dat zal ik eens doen.
Doe dan wel deze: http://support.amd.com/us...nsumerPreviewDrivers.aspx
Die is voor de Consumer Preview en werkt hier perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 05-03-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Laatst online: 21:27
Heeft iemand Windows 8 Server draaien? Ik vind het nutoe jammer dat je in de server-editie GEEN iso`s kan mounten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
pitchdown schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:07:
Heeft iemand Windows 8 Server draaien? Ik vind het nutoe jammer dat je in de server-editie GEEN iso`s kan mounten!
Ik heb 'm geinstalleerd onder Windows 8 als VM in VMware Player. Zojuist mijn eerste Windows8BetaDomain ingericht … dcpromo bestaat niet meer ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
pitchdown schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:07:
De functie lijkt er te zijn, want de default actie van een .iso is 'mount'. Alleen alle iso's die ik probeer heeft die een 'can't mount' error

edit: de server 8 iso kan die wel gewoon mounten.

[ Voor 6% gewijzigd door Dannisi op 05-03-2012 15:30 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-03 10:36
Windows 8 draait bij mij prima in VMWare. Wel errug wennen, maar inmiddels na een paar uur stoeien toch aardig onder controle. Vind dat multi-monitor gedoe wel lastig, en echt lastig is dat de Startknop er niet meer is. Maar goed. Wennen dus...

Wat ik niet in de discussie ben tegen gekomen (misschien over het hoofd gezien) zijn de language packs, w.o. NL dus. Heb ze inmiddels beide (32- en 64 bit) gedownload, maar weet niet hoe ik ze geinstalleerd kan krijgen. Iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door afarensis op 05-03-2012 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
afarensis schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:08:
Windows 8 draait bij mij prima in VMWare. Wel errug wennen, maar inmiddels na een paar uur stoeien toch aardig onder controle. Vind dat multi-monitor gedoe wel lastig, en echt lastig is dat de Startknop er niet meer is. Maar goed. Wennen dus...

Wat ik niet in de discussie ben tegen gekomen (misschien over het hoofd gezien) zijn de language packs, w.o. NL dus. Heb ze inmiddels beide (32- en 64 bit) gedownload, maar weet niet hoe ik ze geinstalleerd kan krijgen. Iemand hier al ervaring mee?
Eh..de NL languagepacks voor Windows 8 CP?? Kan het me bijna niet voorstellen dat die er al zijn.... :+ Maar eh....wat lukt er niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheVMaster schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:28:
[...] Eh..de NL languagepacks voor Windows 8 CP?? Kan het me bijna niet voorstellen dat die er al zijn.... :+ Maar eh....wat lukt er niet dan?
Ja, het zijn onofficiele language packs: Windows 7 packs geconvert naar Windows 8. Lijkt mij persoonlijk niet echt gaan werken voor de metro interface en gaat waarschijnlijk ook best buggy zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
TheVMaster schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Eh..de NL languagepacks voor Windows 8 CP?? Kan het me bijna niet voorstellen dat die er al zijn.... :+ Maar eh....wat lukt er niet dan?
Oeps, nu je er CP bij zet... het zou kunnen dat ze voor de DP zijn. Sorry dan voor de verwarring.. De bestandsnaam is nl-NL_x64(86).win8nlg. En ik neem aan dat je ze dan niet voor de CP kunt gebruiken?

Wat niet lukt.... Hoe ik de bestanden binnen Win 8 kan installeren. Als ik (in een gedeelde map) op het bestand klik, krijg ik het niet geopend... En vanuit de interface zou ik het niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
afarensis schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:40:
[...]

Oeps, nu je er CP bij zet... het zou kunnen dat ze voor de DP zijn. Sorry dan voor de verwarring.. De bestandsnaam is nl-NL_x64(86).win8nlg. En ik neem aan dat je ze dan niet voor de CP kunt gebruiken?

Wat niet lukt.... Hoe ik de bestanden binnen Win 8 kan installeren. Als ik (in een gedeelde map) op het bestand klik, krijg ik het niet geopend... En vanuit de interface zou ik het niet weten...
Voor zover ik het weet zijn er nooit officieel NL language files uitgekomen voor Windows 8 DP/CP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
TheVMaster schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:03:
[...]

Voor zover ik het weet zijn er nooit officieel NL language files uitgekomen voor Windows 8 DP/CP....
Site verwijderd omdat ik de bestanden toch al binnen had (ook uit 'geschiedenis). Nog wel de volgende pagina: http://ifile.it/yilu5xm kunnen vinden waar in het midden een knop met 'request download ticket' staat. Heb de file wel even voor de zekerheid door de virusscanner gehaald.
Maar ik ga nu wel sterk twijfelen of dit wel de 'echte' 'windows 8' language files zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
afarensis schreef op maandag 05 maart 2012 @ 17:29:
[...]Site verwijderd omdat ik de bestanden toch al binnen had (ook uit 'geschiedenis). Nog wel de volgende pagina: http://ifile.it/yilu5xm kunnen vinden waar in het midden een knop met 'request download ticket' staat. Heb de file wel even voor de zekerheid door de virusscanner gehaald.
Maar ik ga nu wel sterk twijfelen of dit wel de 'echte' 'windows 8' language files zijn.....
Lees dit maar eens: http://www.ghacks.net/201...windows-8-language-packs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Er is op Technet wel een languagepack beschikbaar, maar die bevat inderdaad geen Nederlands...:

The following five languages are included: Chinese-Simplified, English, French, German, and Japanese.
File Name: mu_windows_8_consumer_preview_language_pack_x64_dvd_811365.iso
Languages: English, Japanese, German, French, Chinese - Simplified

Ik begin nu een beetje te wennen aan Win8, nu nog de neiging afleren naar de startknop te willen.. ;) Blijft een vreemde gewaarwording na 17 jaar dat ding gehad te hebben, vraag me af hoe de doorsnee Windows gebruiker hier straks op gaat reageren.

Maar hoe hebben ze het voor elkaar gekregen om Win8 zo ontzettend snel te laten booten??? Dit in vergelijking met Win7 op dezelfde (incl. SSD) hardware is het 2x zo snel. Intikken van het wachtwoord kost de meeste tijd, maar van het indrukken van de powerbutton tot het Metroscherm is 7 seconden!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Languagepack gaan sinds WIndows 8 toch via Windows zelf? Als ik dit lees bijv http://blogs.msdn.com/b/b...he-language-you-want.aspx

zie ook:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WEOpj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:37:
Languagepack gaan sinds WIndows 8 toch via Windows zelf? Als ik dit lees bijv http://blogs.msdn.com/b/b...he-language-you-want.aspx
zie ook:
[afbeelding]
Ja, maar de taal zelf wordt daar momenteel nog niet mee geinstalleerd. Iig nog niet met Nederlands. Het heft ook de vervelende bijwerking dat als je NL selecteert als default voor de user deze bepaalde apps afwisselend in het Duits en Engels te zien krijgt. (Duits, omdat het geografisch het dichtste bij ligt had ik ergens gelezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
bvk schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:30:
Maar hoe hebben ze het voor elkaar gekregen om Win8 zo ontzettend snel te laten booten??? Dit in vergelijking met Win7 op dezelfde (incl. SSD) hardware is het 2x zo snel. Intikken van het wachtwoord kost de meeste tijd, maar van het indrukken van de powerbutton tot het Metroscherm is 7 seconden!
Volgens mij gaat het systeem niet 100% uit als je "Turn un fast startup" aan zet, ik denk eerder dat het in een soort van hibernation stand gaat. Maar ook dan is 7 seconden nog snel natuurlijk!

Ik heb een multiboot tussen W7 en W8, beide op een aparte partitie en beide een aparte entry in bcdedit. Als ik Fast Startup aan zet komt het bootmenu nooit tevoorschijn (en kan ik dus ook nooit meer in W7 booten). Als ik Fast Startup uit zet kan dat wel en kan ik gewoon naar W7 booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Laatst online: 07-06 14:17
Kan ik via VirtualBox Windows 8 op mijn schermresolutie zetten? Als ik bijvoorbeeld VirtualBox op fullscreen zet kan ik via het Control Panel van Windows de resolutie niet verhogen tot aan 1680x1050. Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:41:
[...]

Ja, maar de taal zelf wordt daar momenteel nog niet mee geinstalleerd. Iig nog niet met Nederlands. Het heft ook de vervelende bijwerking dat als je NL selecteert als default voor de user deze bepaalde apps afwisselend in het Duits en Engels te zien krijgt. (Duits, omdat het geografisch het dichtste bij ligt had ik ergens gelezen 8)7
Maar dat zijn allemaal dingen die ongetwijfeld bij de final 100% opgelost gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Yanze schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:42:
[...]

Volgens mij gaat het systeem niet 100% uit als je "Turn un fast startup" aan zet, ik denk eerder dat het in een soort van hibernation stand gaat. Maar ook dan is 7 seconden nog snel natuurlijk!

Ik heb een multiboot tussen W7 en W8, beide op een aparte partitie en beide een aparte entry in bcdedit. Als ik Fast Startup aan zet komt het bootmenu nooit tevoorschijn (en kan ik dus ook nooit meer in W7 booten). Als ik Fast Startup uit zet kan dat wel en kan ik gewoon naar W7 booten.
Aan die functie ben ik (nog) niet geweest, dus de laptop is echt uit geweest naar mijn idee. Ik moet er wel bij zeggen dat dit een bewuste bootmeting was, dus iemand met een stopwatch erbij en ik de vinger boven de ESC knop om daarop direct te drukken na het "visje" en vervolgens wachtwoord intypen terwijl de pink al boven de enter hangt.... ;)

Je maakt me trouwens nieuwsgierig met je opmerking over geen "dcpromo" meer op Server 8, is het gewoon een ander commando of werkt geheel anders?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
bvk schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:53:
[...]
Je maakt me trouwens nieuwsgierig met je opmerking over geen "dcpromo" meer op Server 8, is het gewoon een ander commando of werkt geheel anders?
Ik typte heel enthousiast dcpromo op een admin prompt en toen kwam de melding dat dit niet meer bestond en ik geacht werd hiervoor Server Manager te gebruiken.

In Server Manager heb ik toen de AD role geactiveerd en na klikken op Finish begon W8 de binaries te installeren. Wat me verbaasde was dat ik nog helemaal geen properties zoals domeinnaam, paths, etc hoefde in te geven, dat kwam pas toen de binaries er na enkele minuten allemaal op stonden. Netto resultaat is natuurlijk hetzelfde (een W8 domein), maar het voelde wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]Aan die functie ben ik (nog) niet geweest, dus de laptop is echt uit geweest naar mijn idee.[...]
Die optie staat per default aan! Ik dacht ook dat mijn PC helemaal uitging, maar bij nadere inspectie bleek het numlock lampje op mijn toetsenbord nog te blijven branden. Die gaat wel uit als ik de powerknop 6 seconden indruk. Blijkbaar zet Windows de pc dus niet uit, maar in een bijna uit staat.
Dit strookt ook met het feit dat een tablet nog wel data kan binnen halen als die uit is (volgens MS). De devices worden dus in ACPI D1 of D2 gezet ipv D3 (=uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Aan die functie ben ik (nog) niet geweest, dus de laptop is echt uit geweest naar mijn idee. Ik moet er wel bij zeggen dat dit een bewuste bootmeting was, dus iemand met een stopwatch erbij en ik de vinger boven de ESC knop om daarop direct te drukken na het "visje" en vervolgens wachtwoord intypen terwijl de pink al boven de enter hangt.... ;)
Zie over de snelle boot deze link: http://blogs.msdn.com/b/b...t-times-in-windows-8.aspx

Als je UEFI hebt en een SSD dan moet het echt supersnel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Caelorum schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:03:
[...]

Die optie staat per default aan! Ik dacht ook dat mijn PC helemaal uitging, maar bij nadere inspectie bleek het numlock lampje op mijn toetsenbord nog te blijven branden. Die gaat wel uit als ik de powerknop 6 seconden indruk. Blijkbaar zet Windows de pc dus niet uit, maar in een bijna uit staat.
Dit strookt ook met het feit dat een tablet nog wel data kan binnen halen als die uit is (volgens MS). De devices worden dus in ACPI D1 of D2 gezet ipv D3 (=uit)
Ook bij een laptop? Dan leg je dat ding misschien een week weg in de veronderstelling dat je daarna weer verder kunt, is je batterij leeg! Lijkt me niet erg voor de hand liggen toch?
Yanze schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:59:
[...]

Ik typte heel enthousiast dcpromo op een admin prompt en toen kwam de melding dat dit niet meer bestond en ik geacht werd hiervoor Server Manager te gebruiken.

In Server Manager heb ik toen de AD role geactiveerd en na klikken op Finish begon W8 de binaries te installeren. Wat me verbaasde was dat ik nog helemaal geen properties zoals domeinnaam, paths, etc hoefde in te geven, dat kwam pas toen de binaries er na enkele minuten allemaal op stonden. Netto resultaat is natuurlijk hetzelfde (een W8 domein), maar het voelde wel anders.
Ok, duidelijk. Ik ga binnenkort eens wat proberen op een niet meer in produktie zijnde Windows 2008 domeintje, ben benieuwd.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
bvk schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:10:
[...]
Ook bij een laptop? Dan leg je dat ding misschien een week weg in de veronderstelling dat je daarna weer verder kunt, is je batterij leeg! Lijkt me niet erg voor de hand liggen toch?
[...]
Ah het door Ramon aangehaalde artikel spreek van hibernation van alleen de kernel, waardoor de kernel niet de gehele procedure moet doorlopen bij startup. Dus in feite staat een apparaat uit.
Dan blijft er nog bij dat dit bij een tablet waarschijnlijk niet het geval zal zijn, vanwege de mail binnenhalen terwijl die 'uit' staat feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afarensis
Ok, duidelijk. Dus nog geen officiele languagepacks. Gewoon nog even wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Qlii256 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:45:
Kan ik via VirtualBox Windows 8 op mijn schermresolutie zetten? Als ik bijvoorbeeld VirtualBox op fullscreen zet kan ik via het Control Panel van Windows de resolutie niet verhogen tot aan 1680x1050. Iemand die me kan helpen?
Nee, dat is volgens mij niet mogelijk. Met VMware Player kan het wel als je VMware Tools installeert. Je moet bij installatie zeggen dat het een Windows 7 installatie betreft en Windows 8 draait dan als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Enige mogelijkheid die ik nog zou willen in de metro-stijl, is aanpassen van iconen en stijl.... Of is dat reeds mogelijk ;) voor de rest vind ik het allemaal meevallen, heb het geinstalleerd op mn home-pc, tr vervanging van Win7.

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Caelorum schreef op maandag 05 maart 2012 @ 19:15:
[...]

Ah het door Ramon aangehaalde artikel spreek van hibernation van alleen de kernel, waardoor de kernel niet de gehele procedure moet doorlopen bij startup. Dus in feite staat een apparaat uit.
Dan blijft er nog bij dat dit bij een tablet waarschijnlijk niet het geval zal zijn, vanwege de mail binnenhalen terwijl die 'uit' staat feature.
Interessant artikel inderdaad, Ramon bedankt ;) Ik heb dan waarschijnlijk wel een UEFI ipv een good old BIOS, ik zag ook bij Win7 misschien een seconde het Asus logo voordat de Windows boot begon. Dus in plaats van het steeds opnieuw initaliseren van de drivers wordt nu met SSD snelheid de hiberfile.sys gelezen en klaar >:)

Edit: Toch gewoon nog een BIOS: http://www.asus.nl/Notebo...rtainment/N53SV/#download

[ Voor 6% gewijzigd door bvk op 05-03-2012 19:55 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364513

Draaide hem eerst een paar dagen op een aparte partition, maar ben nu helemaal overgestapt op Windows 8. Alle prorgramma's die ik nodig heb draaien eigenlijk prima (behalve iTunes ivm iPhone, maar dat werkte toch nooit echt goed) en splitscreen Messaging draaien naast je desktop is eigenlijk wel heel handig. Het leid veel minder af dan een apart chatwindow, ook door de rustige lay out. Jammer dat hij nog geen offline berichten ondersteund, maar het lijkt me dat dat ook wel zal komen.

De dualscreen ondersteuning is nog niet perfect, maar al een stuk beter dan in Windows 7. De doorlopende taakbalk is fijn, net als het feit dat die verdwijnt als je VLC oid fullscreen draait. In Windows 7 had de taakbalk dan nog de behoefte terug te komen als ik op het andere scherm bezig was, maar dat is nu gelukkig niet meer zo. Merk wel dat ik toch naar oude Windows UI elementen blijf zoeken, zoals de startknop. Ik muis automatisch naar de hoek, maar moet nog wel de hele tijd bedenken dat ik echt de hoek in moet. Maar dat zal ook wel wennen.

Enige probleem wat ik tegenkom is dat ik Minecraft niet in 64bit java geopend krijgt, alleen 32bit wat toch een stuk minder lekker speelt. Iemand anders die last van soortgelijke problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik had bij de derde keer dat ik windows 8 opstarte vaker het probleem dat wanneer ik in de hoeken van het scherm kom dat ik ook een freeze heb van ongeveer 20-30 sec, ik las hierboven dat iemand dat ook al met een crucial m4 had, ik heb zelf ook een crucial m4 met firmware revision 0309 de meest recente.
Zijn er anderen die geen m4 hebben die dit probleem hebben? of ligt het echt aan de SSD?

Ik ben zelf ondertussen weer terug op windows 7 met de freezes kon ik er niet fatsoenlijk op werken. Voor de rest vind ik de metro look innovatief en leuk om te zien. In de praktijk ben ik er nog niet van overtuigd maargoed ik heb er pas een paar uur mee gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
venom1 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:19:
Ik had bij de derde keer dat ik windows 8 opstarte vaker het probleem dat wanneer ik in de hoeken van het scherm kom dat ik ook een freeze heb van ongeveer 20-30 sec, ik las hierboven dat iemand dat ook al met een crucial m4 had, ik heb zelf ook een crucial m4 met firmware revision 0309 de meest recente.
Zijn er anderen die geen m4 hebben die dit probleem hebben? of ligt het echt aan de SSD?

Ik ben zelf ondertussen weer terug op windows 7 met de freezes kon ik er niet fatsoenlijk op werken. Voor de rest vind ik de metro look innovatief en leuk om te zien. In de praktijk ben ik er nog niet van overtuigd maargoed ik heb er pas een paar uur mee gespeeld.
Heb het met mijn Vertex LE 1 keer gehad. Na installeren van de goede videokaart drivers (AMD HD5850) had ik er geen last meer van. Maar kan ook zijn dat het kwam door de reboot hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Is er iemand hier die gedeelde mappen heeft gekregen in de Libaries zodat ik deze met bijv. de Music-app kan openen/bekijken?

Heb succesvol Symbolic Links aangemaakt dankzij de Help, maar de gedeelde muziek-map op mijn pc met Win7 wordt niet weergegeven in de Music-app in Win8.

Als ik handmatig in de Libaries ga kijken, zie ik alles wel staan. Geen probleem met de rechten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radeon
  • Laatst online: 13-05 13:58

Radeon

Today is a good day to die

venom1 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:19:

Heb ook een m4 met de laatste firmware maar totaal geen problemen met Win8 draait als een zonnetje.

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

MelvinB schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:39:
Is er iemand hier die gedeelde mappen heeft gekregen in de Libaries zodat ik deze met bijv. de Music-app kan openen/bekijken?

Heb succesvol Symbolic Links aangemaakt dankzij de Help, maar de gedeelde muziek-map op mijn pc met Win7 wordt niet weergegeven in de Music-app in Win8.

Als ik handmatig in de Libaries ga kijken, zie ik alles wel staan. Geen probleem met de rechten iig.
Zelfde probleem, het lijkt er sterk op dat symlinks niet werken voor de metro apps, als ik een lokale schijf aan de library toevoeg werkt het wel.

Heeft iemand hyper-v geinstalleerd en gemerkt dat na de virtual switch setup, sommige metro apps (zoals weather en maps) klagen dat er geen netwerk verbinding is ?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 414266 op 05-03-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Anoniem: 414266 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:59:
[...]

Zelfde probleem, het lijkt er sterk op dat symlinks niet werken voor de metro apps, als ik een lokale schijf aan de library toevoeg werkt het wel.

Heeft iemand hyper-v geinstalleerd en gemerkt dat na de virtual switch setup, sommige metro apps (zoals weather en maps) klagen dat er geen netwerk verbinding is ?
Werkt overigens wel van Win8-pc naar Win8-pc.

Als ik op mijn test Win8-laptop een gedeelde muziek-map aanmaak, kan ik simpelweg de snelkoppeling hiervan in mijn Libaries\My Music op mijn tablet met Win8 gooien en dan ziet de Music-app op mijn tablet hem gewoon.

Wil alleen niet van Win7 naar Win8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom toch wel achter een vervelend ding in Windows 8. Ik hoop dat dit in de definitieve versies toch anders gaat worden. De 'multitask-bar' aan de linkerkant werkt heerlijk. Super snel en gewoon overzichtelijk genoeg vind ik. Het probleem is alleen dat 'ie al je Metro Apps laat zien en je Desktop. Bijna alle applicaties die ik open heb staan zijn non-metro apps. Het stoort mij mateloos dat ik dus vanuit m'n metro appje eerst naar de laatst geopende 'desktop-app' moet en vervolgens via de ouderwetse manier met de taskbar switchen naar een andere applicatie.

Is hier misschien al een fix of een hackje voor bekend om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snelle hack: taakbalk links zetten in plaats van onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:20:
Snelle hack: taakbalk links zetten in plaats van onderin.
Lol, ja, al aan gedacht, maar dat werkt helemaal brak vind ik :) Ga ik iets te enthousias naar m'n verkenner icoontje wat daar boveninstaat, komt die multitask-bar er weer overheen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 294494 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:19:
[...]
Is hier misschien al een fix of een hackje voor bekend om dit aan te passen?
(ctrl/shift+) alt+tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het ouderwetse alt+tabben inderdaad. Dat gebruikte ik eigenlijk al nooit meer sinds Win 7. Juist die bar aan de linkerkant vind ik erg prettig, alleen mis m'n gewone applicaties daar tussen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de taakbalk zelden: windows + 1 t/m 9 is veel effectiever. Probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:42:
Ik gebruik de taakbalk zelden: windows + 1 t/m 9 is veel effectiever. Probeer het maar eens.
Niet bij mijn toetsenbord. Kheb alleen maar een Windows knop aan de rechterkant, en die hand ligt bijna altijd op de muis. En nu kun je roepen dat ik een nieuw toetsenbord moet gaan kopen, maar dat doe ik niet. Als iemand voor mij een toetsenbord van 2 tientjes kan vinden mét verlichting met een Windows knop aan de linkerkant dan hoor ik dat graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448639

Anoniem: 303530 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:42:
het is dat ik een nogal muizen persoon ben maar dit is inderdaad erg vlot. is er ook een manier om de dingen na de 10e te bereiken? (even spieken in win7 heb ik 15 dingen gepinned)

@hierboven: doe je toch gewoon je linkerduim op die knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294494 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:43:
[...]

Niet bij mijn toetsenbord. Kheb alleen maar een Windows knop aan de rechterkant, en die hand ligt bijna altijd op de muis. En nu kun je roepen dat ik een nieuw toetsenbord moet gaan kopen, maar dat doe ik niet. Als iemand voor mij een toetsenbord van 2 tientjes kan vinden mét verlichting met een Windows knop aan de linkerkant dan hoor ik dat graag ;)
Mijn replacement backlit toetsenbord voor in mijn laptop was minder dan 2 tientjes :P
Anoniem: 448639 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 22:45:
@hierboven: doe je toch gewoon je linkerduim op die knop?
Op een netbook misschien. Met een full-size keyboard wil dat echt niet lukken.
Pagina: 1 ... 4 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!