[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 91.962 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mede-auteur:
  • TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:02

TheVMaster

Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en discussies te voeren over Windows 8.

De ontwikkelaars hebben in de zomer van 2011 al kennis kunnen maken met Windows 8 door middel van de Developer Preview versie. Vanaf 29 februari 2012 kan ook de rest van de wereld kennis maken met Windows 8. Tijdens het World Mobile Congress in Barcelona zal Windows 8 Consumer Preview het levenslicht zien.

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van eventuele beta's etc.

Van geen van de genoemde verwachte features in deze topic-start kan met zekerheid gezegd worden dat ze ook de uiteindelijke RTM van Windows 8 zullen halen. Het overzicht is puur gebaseerd op bronnen welke publiekelijk op het internet beschikbaar zijn.

De Windows 8 Consumer Preview zal vanaf 29 februari 2012 te downloaden zijn. Zodra de downloadlocatie bekend wordt zal deze hier vermeld worden.

Zoals bij iedere nieuwe versie van een besturingssysteem van Microsoft zullen er ook bij Windows 8 weer een aantal nieuwe features gepresenteerd worden. De afgelopen tijd zijn er via het Building Windows 8 blog al diverse nieuwe features gepresenteerd. Hieronder een opsomming van de verschillende nieuwe features. Niet alle features zijn aangekondigt en het is dus ook niet met zekerheid te zeggen of de features daadwerkelijk de RTM uiteindelijk gaan halen.

Metro-Interface
Eerder dit jaar demonstreerde Microsoft tijdens de D9-conferentie de nieuwe Metro-interface zoals in Windows 8 aanwezig zal zijn. Naast de nieuwe Metro-interface is ook de bestaand de 'gewone' Windows desktop interface aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_metro-interface.png

Tablet-support
Ook Windows zal (eindelijk) ondersteuning voor tablets krijgen. Windows 8 ondersteunt straks ook ARM-chips die je in tablets vindt.

Directe ondersteuning voor ISO en VHD bestanden
Windows 8 biedt native ondersteuning voor zowel ISO als VHD bestanden. Na het dubbelklikken van een van deze bestanden wordt respectievelijk een extra DVD station of een (virtuele) harddisk beschikbaar in de verkenner.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_mouniso.png

Windows Verkenner
De Windows verkenner heeft een make-over gekregen. De ribbon, zoals die al aanwezig is in diverse andere Microsoft producten, is nu ook in de Windows verkenner (eindelijk?) aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_windowsexplorer.png

Verbeteringen in File Management
Wie herkent het niet: je heb meerdere kopieertaken tegelijk lopen en je zou een van die taken graag even willen pauzeren. In Windows 8 wordt dit mogelijk! Ook bij het kopieeren van bestanden wordt het mogelijk om per file in een keer aan te geven welke van de bestanden wel of niet gekopieerd moet worden.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_copyjobs.png

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_copyfiles.png

Appstore
Microsoft werkt aan een Appstore voor Windows-programma's, net als de Mac App Store en de Chrome Web Store.
Er zijn al duidelijke aanwijzingen aanwezig voor de komst van deze store in de WinSxS folder

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_windowsstore.png

BSOD
De BSOD wordt met de komst van Windows 8 zwart, in plaats van blauw.

Cloud-sync
Het wordt mogelijk vanuit de verkenner bestanden te syncen met je Windows Live Skydrive.

Hyper-V
Windows 8 zal Hyper-V ingebouwd krijgen in het OS.
Bringing Hyper-V to “Windows 8"

Instellingen meenemen
Het wordt mogelijk dezelfde gebruiksinstellingen op verschillende Windows 8-apparaten te gebruiken. Het is nog niet duidelijk hoe het gaat werken, maar het lijkt erop dat Microsoft je de mogelijkheid wil geven om een online identiteit te koppelen aan al je Windows-instellingen, waarna je die kunt toepassen bij inloggen op een ander Windows-apparaat. Het gaat om instellingen als desktopachtergrond, spraakherkenning, virtueel toetsenbord, woordvoorspelling, standaardprogramma's, zoekgeschiedenis, instellingen voor muis, Verkenner en taakbalk, draadloze netwerkprofielen en opgeslagen websitegegevens.

Natuurlijk zal het, vooral tijdens de beta's, kunnen voorkomen dat Windows niet via de 'standaard' methode te installeren is of dat sommige applicaties of hardware niet werkt zoals je mag verwachten. Hieronder zullen we proberen de verschillende installatiemethodes te bespreken. Daarnaast is er ook ruimte voor een overzicht van falende hardware/software.

Windows 8 zal waarschijnlijk weer, net als Windows 7, vanaf zowel dvd als USB te installeren zijn. Mochten er nog exotische installatiemethodes bij komen, je leest het hier!

Ook tijdens de beta van Windows 8 kan het best voorkomen dat bepaalde apps en drivers niet correct werken. Hieronder volgt een opsomming, zodra er meer bekend is.
Natuurlijk kun je ook nog tegen 'andere' problemen aanlopen. Mocht er een oplossing voor een probleem zijn, dan komt hij natuurlijk in onderstaande lijst te staan.

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 8 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 8 kunt vinden.

Het is natuurlijk mooi allemaal, die nieuwe features..maar eh..zijn er ook beelden? Ja, die zijn er.

Metro-interface

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Ribbon-interface van de Windows 8 verkenner

Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.

Verbeteringen in file management

Helaas!

ISO en VHD ondersteuning in de Windows 8 verkenner

Helaas!

Windows 8 heeft een erg korte boottijd

Helaas!

De Windows 8 Store

Helaas!

Created by shadowman12 & TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 172% gewijzigd door TheVMaster op 23-02-2012 01:41 . Reden: Complete restyle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 11:50
Ben benieuwd, hopelijk kan Microsoft de Windows 7 lijn voortzetten. Windows 7 is echt een heeel erg fijn OS _/-\o_ .

Belangrijkste voor mij is dat ze nog meer focussen op snelheid, ook al is Windows 7 al enorm snel, het kan altijd sneller ;) . De Marketplace vind ik niet echt boeiend, maar is tegenwoordig meer een 'moetje' heb ik het idee. De integratie met SkyDrive zou wel tof kunnen zijn, ik gebruik het nu ook best vaak en werkt goed :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik hoop dat Microsoft niet vervalt in de fouten van vroeger en gewoon een nog beter OS uitlevert dan 7. Gezien de toenemende concurrentie van Apple zullen ze wel moeten, maar dan moet het ook gebeuren natuurlijk.

Verder vind ik dat blauwe schermen blauw horen te zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:00
Anoniem: 172410 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:38:
Ik hoop dat Microsoft niet vervalt in de fouten van vroeger en gewoon een nog beter OS uitlevert dan 7. Gezien de toenemende concurrentie van Apple zullen ze wel moeten, maar dan moet het ook gebeuren natuurlijk.

Verder vind ik dat blauwe schermen blauw horen te zijn :p
Ik zie niet aan wat er mis is met Windows 7. Er zijn tal van problemen opgelost die in Vista niet goed geimplementeerd was, maar Windows 7 is stabiel, snel en goed.

Ik denk dat Windows 8 vooral een UI verbetering zalzijn, en dat ze eindelijk werken vanuit een gebruikerservaring met de nodige technologie erachter, en niet de technologie met daaraan een bepaalde gebruikerservaring.

Nu eens zien hoeveel aangekondigde feutures de RTM build halen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-04 14:29

The Inquisitor

Greetings weaklings

Interessant!

Ik had hier en daar ook al gelezen dat de installatietijd van W8 veel sneller zal zijn dan W7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-04 09:48
Persoonlijk ben ik wel benieuwd hoeveel ruimte dit zal gaan innemen eenmaal geïnstalleerd. Als Windows XP en Windows 7 vergelijk, en kijk naar hoeveel features er zijn toegevoegd snap ik niet hoe ze van 3-5 Gb voor Windows XP naar 15-20 Gb voor Windows 7 zijn gegaan (ik weet dat Vista ertussen zit, en zelfs met de nieuwe functies daarin snap ik het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-04 21:19
hello123456 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:47:
Persoonlijk ben ik wel benieuwd hoeveel ruimte dit zal gaan innemen eenmaal geïnstalleerd. Als Windows XP en Windows 7 vergelijk, en kijk naar hoeveel features er zijn toegevoegd snap ik niet hoe ze van 3-5 Gb voor Windows XP naar 15-20 Gb voor Windows 7 zijn gegaan (ik weet dat Vista ertussen zit, en zelfs met de nieuwe functies daarin snap ik het niet).
windows xp is geen 3-5Gb eerder 1-2GB met een swapfile erbij is het andere koek ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
Windows 8? Volgend jaar al? En Windows 7 is net koud 1,5 jaar op de markt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Snowwie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:06:
Windows 8? Volgend jaar al? En Windows 7 is net koud 1,5 jaar op de markt.
Hopen dat dit niet net zon versie als Windows ME wordt dan :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:47
Zal eerder W95 > W98 vergelijking worden. Zat ook maar 3 jaar tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
I-King schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:11:
Zal eerder W95 > W98 vergelijking worden. Zat ook maar 3 jaar tussen.
Alle ontwikkeling van Microsoft heeft een ontwikkelprocess van 3 jaar. Zowel office, windows, server os als exchange en andere.

Alleen is het volgende os een Minor Change, de release erop een Major Change.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Wat ik wel vindt is dat Microsoft de laatste jaren steeds beter luistert naar geluiden uit de communitity, zeker met iets als Microsoft Connect waar je toch ziet dat kritiek goed wordt meegenomen in de volgende release. Wat ik zelf wel cool vindt is dat je Windows 8 van een USB drive kunt draaien, nu kon je al booten, maar ook echt draaien. Bijvoorbeeld voor thin clients enzo zou dat ideaal zijn.

BSOD gaat betekenen: Black Screen of Death (denk Ik)

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 15-05-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello123456
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-04 09:48
Fenergy schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:48:
[...]

windows xp is geen 3-5Gb eerder 1-2GB met een swapfile erbij is het andere koek ja.
Met updates erbij groeit die ook heh, desalnietemin stelt Windows XP in grote niets voor vergeleken Windows 7, waardoor de stijging komt blijft echter de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik zie dat er al een tijdje niets gepost is. Een tweetal nieuwtjes op een rij:

- Microsoft preparing tight controls on Windows 8 tablet hardware
http://www.winrumors.com/...indows-8-tablet-hardware/

- Woensdagochtend in California op de D9 All Things Digital Conference verwacht men dat Sinofsky voor het eerst de nieuwe tablet-UI van W8 zal tonen. Morgenavond kunnen we dus meer nieuws verwachten.

Wat vinden jullie van de hardware-beperking die MS wil opleggen aan tabletfabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-04 11:56
Ze gooiden toch ook de legacy support weg in Windows 8? Denk dat je wel een hoop performance kunt winnen door dat weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:43:
Ze gooiden toch ook de legacy support weg in Windows 8? Denk dat je wel een hoop performance kunt winnen door dat weg te laten.
Krijgt dan mogelijk wel last van het kip - ei verhaal. Ontwikkelaars wachten met Windows8-specifieke software tot de apparaten zijn aangeslagen terwijl consumenten wachten tot er een brede range aan software beschikbaar is. Het ligt er natuurlijk aan wat je onder legacy verstaat, maar als je te veel van je oude ondersteuning weghaalt werkt er vrij weinig. Overigens zie je dit bij alle nieuwe hardware en software, in het begin gaan leveranciers en consumenten elkaar een tijdje schaapachtig aan zitten kijken :) Leveranciers willen eerst zeker zijn dat er winst te halen is voordat ze tijd en geld investeren om de boel naar Windows 8 om te schrijven.

Bij Windows Vista zag je dat al een beetje, veel oude devices weigerden te werken onder Vista, maar hardware geschikt voor Vista en met de juiste drivers liet even op zich wachten. Veel leveranciers brachten ook geen nieuwe software meer uit voor oude devices. Heb hier een vrij dure, en goede, Canon scanner staan die toen Vista kwam niet eens zo oud was, maar ding is nooit van Vista drivers voorzien.

Neemt overigens niet weg dat ik behoorlijk nieuwsgierig ben, niet zozeer in de Tablet versie, maar wel in een opvolger van Windows 7 voor de desktops, Windows 7 is al behoorlijk goed, dan kan het alleen maar beter worden toch :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:50:
[...]

Krijgt dan mogelijk wel last van het kip - ei verhaal. Ontwikkelaars wachten met Windows8-specifieke software tot de apparaten zijn aangeslagen terwijl consumenten wachten tot er een brede range aan software beschikbaar is. Het ligt er natuurlijk aan wat je onder legacy verstaat, maar als je te veel van je oude ondersteuning weghaalt werkt er vrij weinig. Overigens zie je dit bij alle nieuwe hardware en software, in het begin gaan leveranciers en consumenten elkaar een tijdje schaapachtig aan zitten kijken :) Leveranciers willen eerst zeker zijn dat er winst te halen is voordat ze tijd en geld investeren om de boel naar Windows 8 om te schrijven.

Bij Windows Vista zag je dat al een beetje, veel oude devices weigerden te werken onder Vista, maar hardware geschikt voor Vista en met de juiste drivers liet even op zich wachten. Veel leveranciers brachten ook geen nieuwe software meer uit voor oude devices. Heb hier een vrij dure, en goede, Canon scanner staan die toen Vista kwam niet eens zo oud was, maar ding is nooit van Vista drivers voorzien.

Neemt overigens niet weg dat ik behoorlijk nieuwsgierig ben, niet zozeer in de Tablet versie, maar wel in een opvolger van Windows 7 voor de desktops, Windows 7 is al behoorlijk goed, dan kan het alleen maar beter worden toch :)
Ik betwijfel of W8 voor de Desktop zo verschillend zal zijn. Er komen natuurlijk nieuwe features, nieuwe technieken, maar ik denk dat het weleens tijd word voor een vernieuwend UI.

Maar mss hebben ze ook voor de desktop een nieuwe UI in de planning? Zou mooi zijn, maar ik verwacht het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 31-05-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Relief2009 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:15:
[...]

Ik betwijfel of W8 voor de Desktop zo verschillend zal zijn. Er komen natuurlijk nieuwe features, nieuwe technieken, maar ik denk dat het weleens tijd word voor een vernieuwend UI.

Maar mss hebben ze ook voor de desktop een nieuwe UI in de planning? Zou mooi zijn, maar ik verwacht het niet.
Vraag me sowieso af wat er nog aan innovaties op desktop gebied mogelijk is. Misschien wat intelligentere menu's, maar daar zit ook een grens aan. Nadeel is namelijk dat als je iets intelligent maakt het ook echt intelligent moet zijn om nuttig te zijn, anders wordt het een bron van irritatie.

De huidige startbalk van Windows 7 is al behoorlijk goed. Je kunt eindelijk icoontjes verslepen van volgorde, dingen vastprikken en previews zien. Meer is denk ik niet echt mogelijk. Je kunt het wat sneller maken, en wat meer toeters en bellen zodat het er mooier uitziet, maar uiteindelijk is het wel op denk ik. Of je moet iets volledig nieuws maken, maar voor een desktop is dat niet wenselijk, voor een telefoon of tablet misschien wel, zie de drastische wijziging van GUI op Windows 7 Phone, maar zoiets gaat inderdaad niet werken op een desktop denk ik.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 05-04 11:56
Self-learning? Een computer die je voorkeuren analyseert en zich daaraan aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
.Gertjan. schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:49:
[...]

Vraag me sowieso af wat er nog aan innovaties op desktop gebied mogelijk is. Misschien wat intelligentere menu's, maar daar zit ook een grens aan. Nadeel is namelijk dat als je iets intelligent maakt het ook echt intelligent moet zijn om nuttig te zijn, anders wordt het een bron van irritatie.

De huidige startbalk van Windows 7 is al behoorlijk goed. Je kunt eindelijk icoontjes verslepen van volgorde, dingen vastprikken en previews zien. Meer is denk ik niet echt mogelijk. Je kunt het wat sneller maken, en wat meer toeters en bellen zodat het er mooier uitziet, maar uiteindelijk is het wel op denk ik. Of je moet iets volledig nieuws maken, maar voor een desktop is dat niet wenselijk, voor een telefoon of tablet misschien wel, zie de drastische wijziging van GUI op Windows 7 Phone, maar zoiets gaat inderdaad niet werken op een desktop denk ik.
De UI kan zeker verbeterd worden. W7 is erg goed, maar er zijn nog veel zaken die gewoon niet lekker werken.

Ik hoop dat de Metro UI zijn volledige intrede zal doen, want het is toch wel erg gebruiksvriendelijk. Het kan zeker wel goed werken op de desktop. Waarom zou je vastzitten aan een startbalk, terwijl je je hele scherm hebt om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Relief2009 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 01:09:
[...]

De UI kan zeker verbeterd worden. W7 is erg goed, maar er zijn nog veel zaken die gewoon niet lekker werken.

Ik hoop dat de Metro UI zijn volledige intrede zal doen, want het is toch wel erg gebruiksvriendelijk. Het kan zeker wel goed werken op de desktop. Waarom zou je vastzitten aan een startbalk, terwijl je je hele scherm hebt om te gebruiken.
Vanuit de eerdere screenshots zou het toch het tile systeem worden zoals je ook ziet bij WP7? Of ben ik nu in de war met iets anders van Microsoft?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
SinergyX schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 01:29:
[...]

Vanuit de eerdere screenshots zou het toch het tile systeem worden zoals je ook ziet bij WP7? Of ben ik nu in de war met iets anders van Microsoft?
Metro UI is de UI van WP7, dus het tile systeem is een onderdeel daarvan.

http://www.engadget.com/2...sion-of-windows-at-compu/

Morgenochtend (4 uur ochtend Nederland) zal Microsoft iets te vertellen hebben over de volgende Windows op Computex.

Sinofsky's keynote begint trouwens morgen om 00.15

Een ander interessante punt uit het WinRumors artikel: http://www.winrumors.com/...review-event-at-computex/

Several Taiwan based PC manufacturers have reportedly complained that they have been excluded from early Windows 8 development programs. The software giant has reportedly held talks with Nvidia, Qualcomm, Texas Instruments, Intel and AMD to seek their participation in a special Integrated Development Program for Windows 8. Some companies have complained to the Ministry of Economic Affairs (MOEA) in Taiwan to seek government involvement.

Het ziet er dus naar uit dat Microsoft gaat samenwerken met de topleveranciers. Dit geeft mij goede hoop dat we W8 op high-end hardware zullen vinden :)

[ Voor 37% gewijzigd door Relief2009 op 01-06-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05
De kans bestaat dat Microsoft de opvolger van NTFS gaat presenteren met de komst van Windows 8.
I've also dug up traces of some underlying file system changes that I couldn't quite make sense of, such as an entirely new file system driver called "NT Protogon FS driver", which looks like a kernel mode driver for some sort of (yet unknown) file system called Protogon. It's unclear, whether this is a major new file system or just some minor subsystem.
Bron

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03:27
Mils schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:42:
De kans bestaat dat Microsoft de opvolger van NTFS gaat presenteren met de komst van Windows 8.

[...]

Bron
hoe gaat dat dan werken met de software die we op het moment hebben , want ik zit hier met een zooi programma's en games die ik dan misschien niet meer kan draaien .. of blijven die hun werk wel gewoon kunnen doen ..

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
ravw schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:29:
hoe gaat dat dan werken met de software die we op het moment hebben , want ik zit hier met een zooi programma's en games die ik dan misschien niet meer kan draaien .. of blijven die hun werk wel gewoon kunnen doen ..
NTFS blijft vast wel ondersteund worden door Windows 8.

En waarom zou een programma niet werken op een nieuw diskformaat?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Snowwie schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 01:03:
[...]

En waarom zou een programma niet werken op een nieuw diskformaat?
Vraag ik mijzelf ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsthee92
  • Laatst online: 15-10-2023
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=p92QfWOw88I&hd=1]

Dit is dus de nieuwe interface van Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jammer dat het echt een aparte shell is. Je ziet duidelijk dat als je een oude app draait je gewoon een windows 7 desktop krijgt terwijl die apps in de nieuwe interface daar weer buiten draaien. Echter doet dit mij wel denken aan een laptop met touchscreen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Tsurany schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 02:35:
Jammer dat het echt een aparte shell is. Je ziet duidelijk dat als je een oude app draait je gewoon een windows 7 desktop krijgt terwijl die apps in de nieuwe interface daar weer buiten draaien. Echter doet dit mij wel denken aan een laptop met touchscreen.
Wat denk je dat de desktop is; precies een shell.
Je kan nog niet zien wat de core is doordat de huidige desktop getoond wordt.

Hopelijk komt er snel een beta op Technet om er mee te spelen.
Als dit lean en clean draait, dan zit MS de komende jaren wederom gebeiteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik lees in dit topic eigenlijk alleen maar user interface features, daarvoor heb ik geen W8 nodig. Heeft iemand ook nog relevante informatie over het OS zelf, bijvoorbeeld de beloofde support voor ARM-based hardware en 128 bits.

[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 02-06-2011 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Tsurany schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 02:35:
Het is niet vreemd dat oude applicaties nog de oude UI hebben. Je kunt namelijk een applicatie niet automatisch de nieuwe UI toewijzen. Laten we hopen dat ontwikkelaars massaal voor W8 programmeren. En ik hoop ook op het makkelijk porten van WP7 apps naar W8. Dat zou ideaal zijn.
Henk007 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 03:01:
Ik lees in dit topic eigenlijk alleen maar user interface features, daarvoor heb ik geen W8 nodig. Heeft iemand ook nog relevante informatie over het OS zelf, bijvoorbeeld de beloofde support voor ARM-based hardware en 128 bits.
ARM is al in februari beloofd, dus ik snap niet wat je nog meer wil weten. Verder heeft qualcomm al aangekondigd dat haar toekomstige quadcore socs met W8 gaan werken.

Meer nieuws kun je wel de komende maanden verwachten. Er is in September ook een developers conferentie.

@iedereen: iedereen ook opgevallen dat ze veel dingen geblurred hebben in de video. Ik ben benieuwd wat erachter zit en wat ze nog meer in petto hebben voor de komende maanden :D

[ Voor 40% gewijzigd door Relief2009 op 02-06-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Microsoft heeft ook een nieuwe website gelanceerd voor windows 8:

http://www.buildwindows.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-04 10:38

Hmail

Doet ook maar wat.

Relief2009 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 07:57:
[...]

Het is niet vreemd dat oude applicaties nog de oude UI hebben. Je kunt namelijk een applicatie niet automatisch de nieuwe UI toewijzen. Laten we hopen dat ontwikkelaars massaal voor W8 programmeren. En ik hoop ook op het makkelijk porten van WP7 apps naar W8. Dat zou ideaal zijn.
Ik vind het vreemd dat de volledige Windows 7 desktop (incl startmenu) meegenomen wordt. Natuurlijk zal iets a la Excel gewoon z'n interface houden, maar waarom dan die balk (met startknop) mee? Dat geeft mij het gevoel dat er twee shells naast elkaar leven, en dat zou erg jammer zijn.

Verder ben ik erg benieuwd naar meer video's, als de GUI echt zo gelikt is gaat dat zeker m'n vaste OS worden.
Er is zeker nog geen documentatie over hoe je als programmeur zulke tiles en apps maakt?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Hmail schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:37:
[...]

Ik vind het vreemd dat de volledige Windows 7 desktop (incl startmenu) meegenomen wordt. Natuurlijk zal iets a la Excel gewoon z'n interface houden, maar waarom dan die balk (met startknop) mee? Dat geeft mij het gevoel dat er twee shells naast elkaar leven, en dat zou erg jammer zijn.

Verder ben ik erg benieuwd naar meer video's, als de GUI echt zo gelikt is gaat dat zeker m'n vaste OS worden.
Er is zeker nog geen documentatie over hoe je als programmeur zulke tiles en apps maakt?
Ik denk dat ze bij Microsoft de vele bedrijven niet op kosten (cursussen en omscholing) willen jagen door de taakbalk + achterliggende delen in 1x weg te nemen. Verder moeten we het nog zien of de huidige klassieke ui in deze vorm blijft. Het staat in ieder geval vast dat er voor ieder een keuze is. Wie bij het klassieke wil blijven, kan dat.

Verder kan je het ook gewoon naast elkaar draaien. Zoals je in het Demo filmpje vanaf minuut 3 ziet!
YouTube: ‪Building "Windows 8" - Video #1‬‏

Ik ben ook van plan om de touch-ui met mijn muis en toetsenbord te bedienen. Vind het veel gelikter uitzien.
Vanaf BUILD kun je als ontwikkelaar zien hoe je voor W8 kunt ontwikkelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Relief2009 op 02-06-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-02 07:53
Leuk artikel, vooral de vergelijking op het laatst is wel grappig (voor Windows-enthusiasts)

http://www.winsupersite.c...s-public-unveiling-136340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
IntoDevel schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:35:
Leuk artikel, vooral de vergelijking op het laatst is wel grappig (voor Windows-enthusiasts)

http://www.winsupersite.c...s-public-unveiling-136340
Haha inderdaad pwned. Het verbaast me dat sommigen denken dat een iPad een beter alternatief zou zijn. Ik heb ooit een iPad gehad en na 10 minuten verveelde het me. Ik kon er geen zak mee.

Als ik de screenshots zou allemaal zie, ziet het er erg duidelijk en overzichtelijk uit. Vooral de weather-app met bewegende achtergrond vond ik erg mooi! En het snappen van schermen om bepaalde zaken tegelijkertijd te kunnen doen. Erg unieke feature vergeleken met de huidige tablet-OS'en.

Trouwens: de office die ze daarop draaien is blijkbaar wat ouder qua UI, want er zijn screenshots gelekt van Office 15 met een Metro UI.

http://www.winrumors.com/...etro-ui-screenshot-leaks/

[ Voor 12% gewijzigd door Relief2009 op 02-06-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mmm ik kan me dit niet op een desktop voorstellen. Denk dat ik gillend gek wordt. De sidebar vond ik 3 minuten leuk en toen heb ik hem maar gesloten (licht overdreven, maar lang heb ik hem niet gehad). Denk dat het er erg aan ligt waar je je PC voor gebruikt, als je puur wat surft en een briefje typt is het allicht erg handig, ben je een "poweruser" dan gaat dit niet werken.

Hiermee wordt een PC in mijn ogen een beetje tot een tablet gemaakt. Als ik zo de screens zie lijkt het wel Windows Media Center. Ik zie het wel op mijn game/surf pc gebruikt worden, maar op een PC die ik gebruik voor mijn werk (software ontwerp+ontwikkeling) lijkt het me niet handig, daar heb ik liever een schoon bureau blad en een taskbar met daarin de tools die ik open heb.

Maar goed voor de thuisgebruikers kan dit misschien wel werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
.Gertjan. schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:16:
Mmm ik kan me dit niet op een desktop voorstellen. Denk dat ik gillend gek wordt. De sidebar vond ik 3 minuten leuk en toen heb ik hem maar gesloten (licht overdreven, maar lang heb ik hem niet gehad). Denk dat het er erg aan ligt waar je je PC voor gebruikt, als je puur wat surft en een briefje typt is het allicht erg handig, ben je een "poweruser" dan gaat dit niet werken.

Hiermee wordt een PC in mijn ogen een beetje tot een tablet gemaakt. Als ik zo de screens zie lijkt het wel Windows Media Center. Ik zie het wel op mijn game/surf pc gebruikt worden, maar op een PC die ik gebruik voor mijn werk (software ontwerp+ontwikkeling) lijkt het me niet handig, daar heb ik liever een schoon bureau blad en een taskbar met daarin de tools die ik open heb.

Maar goed voor de thuisgebruikers kan dit misschien wel werken :)
Dat is denk ik ook de reden dat de classic versie nog in zit. Voor productieve omgevingen waar je toch de klassieke UI gewend bent.

Voor de rest kun je dit moeilijk vergelijken met Windows Media Center of de Sidebar. Deze zijn qua UI etc toch wel erg anders en functioneel niet zo geweldig.

Nu je het zegt, Windows 8 heeft hiermee ook een erg prettige UI als Media Center. Ik zie het al helemaal voor me hoe je met je afstandbediening zaken bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:04
Dit wordt een minor-release? Dus op zeker geen hardware-gezeik? Aan de andere kant, 7 was ook een minor, na de major die Vista was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Sjah schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:33:
Dit wordt een minor-release? Dus op zeker geen hardware-gezeik? Aan de andere kant, 7 was ook een minor, na de major die Vista was....
Het is maar net hoe je het ziet natuurlijk. Een quote die ik van meerdere Microsoft officials heb gelezen en gehoord is toch meer in deze trant:
This represents a fundamental shift in Windows design that we haven’t attempted since the days of Windows 95, presenting huge opportunities for our hardware partners to innovate with new PC designs
bron: http://www.microsoft.com/...iewPR.mspx?rss_fdn=Custom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-04 12:31
ijsthee92 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 02:18:
[video]

Dit is dus de nieuwe interface van Windows 8
Wtf is dit?!
Ik bedoel: voor tablets en andere touch apparaat, vind ik dit zeker goed en gebruiksvriendelijk.

Maar ze spreken hier ook meermaals over PCs met muis en toetsenbord?!
Zo'n interface is toch totaal niet aangepast op hoe m'n met een muis moet omgaan?
Er is bv teveel nadruk op slepen, dan op drukknoppen. Dit is toch veel te vermoeiend op de duur?

Ik heb geen expertise op vlak van UI's maar dit ziet toch iedereen onmiddellijk in of ben ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 21:56
Asgaro schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:22:
[...]

Wtf is dit?!
Ik bedoel: voor tablets en andere touch apparaat, vind ik dit zeker goed en gebruiksvriendelijk.

Maar ze spreken hier ook meermaals over PCs met muis en toetsenbord?!
Zo'n interface is toch totaal niet aangepast op hoe m'n met een muis moet omgaan?
Er is bv teveel nadruk op slepen, dan op drukknoppen. Dit is toch veel te vermoeiend op de duur?

Ik heb geen expertise op vlak van UI's maar dit ziet toch iedereen onmiddellijk in of ben ik mis?
Niemand dwingt je het te gebruiken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:45

Grvy

Bot

Ramon schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:28:
[...]

Niemand dwingt je om te replyen.. :X

Wat Asgaro aangeeft is gewoon waar. Wat een UI.. zwaar onhandig en weer lekker op de hype inspringend. |:(

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Grote kans dat je op je lieve desktopje gewoon deze interface uit kan zetten. Dus geen reden om te gaan klagen over de interface als je toch niet van plan bent hem te gebruiken. Het is DUIDELIJK een interface om te gebruiken met touch, dus als je geen touch gebruikt, zet je hem uit. Als je verder in het filmpje had gekeken had je gezien dat er een op Win7 gelijkende interface bij zit die je ook gewoon kan gebruiken.

Ik ben het er niet mee eens dat het inspringen op een hype is. Tablets zijn gewoon een nieuwe markt, en als je die als MS zijnde niet meepakt wordt je gewoon gepasseerd. Bovendien is de nieuwe Metro interface behoorlijk origineel en bevat genoeg vernieuwingen om met de iPad te kunnen concurreren wat mij betreft.
Asgaro schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:35:
[...]

Vanaf Windows 9 wel waarschijnlijk...
Lijkt me sterk. MS ziet ook wel dat de nieuwe UI vooral voor entertainment en consumeren is en de 'klassieke' UI handig is voor serieus werk. Als ze de 'klassieke' UI wegslopen valt er een hele grote doelgroep van MS weg en dat laten ze echt niet gebeuren.

[ Voor 47% gewijzigd door Ramon op 02-06-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Ramon schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:28:
[...]

Vanaf Windows 9 wel waarschijnlijk...

edit: @ hierboven:
Het is inderdaad een touchgerichte interface, dat is duidelijk met dat onscreen keyboard.
Maar tóch spreken ze ook van dat dit op PC's met mouse+keyboard aanwezig zal zijn.

Mensen waren al aan het klagen bij de Office 2007 UI, een stuk software.
Nu gaat Microsoft opeens het gehele OS op de schop nemen met nog drastischere aanpassingen dan bij Office 2003 -> 2007.

Ik heb niets tegen een mooie UI, verre van: ik was zo blij met de Vista interface dat de negatieve kritiek mij er niet van kon weerhouden het te kopen.

En wat met applicaties? Moeten de developers de vormgeving nu zoals Win8 maken(Metro lettertype, grote toetsen, kleurrijke vormgeving) of volgens Win7 en eerder? Of allebei...

(Ik zag het filmpje volledig en zag dus de Win7 interface (hallelujah :+ ).)

edit: betreffende je laatste edit: das inderdaad waar. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Asgaro op 02-06-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zie zeker elementen die ik echt fantastisch vind. Dat home-screen met tegels lijkt me wel wat. Gewoon die pixels eens nuttig gebruiken, dat 'bureaublad' dat je alleen maar vol kwakt met troep was ook erg uit de tijd. Wat ik nog wel mis is een geintegreerde library voor je documenten, foto's, films etc zoals Mac OSX dat heeft. Ik wil niet naar mapjes en bestandjes zoeken, ik wil gewoon m'n foto's!

Ik ben ook benieuwd wat Mac OSX en Windows nog meer van elkaar gaan lenen, ik houd wel van dit soort vernieuwende innovatie. Computers lekker simpel maken, dat de machine en de software naar de achtergrond verdwijnt en het alleen nog maar gaat om het proces, om het maken van dingen, het lezen. Alles intuitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Misschien ben ik ouderwets, maar een operating system is voor mij niet meer en niet minder dan de softwarelaag die tussen de hardware en mijn favoriete applicaties opereert. Als ik de software kan starten en data kan lezen en schrijven naar opslagmedia en netwerk ben ik tevreden.
Een touchscreen zie ik mezelf niet gebruiken op een productiviteitsmachine en een medialibrary hoeft voor mij echt niet in het OS geïntegreerd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja ik snap het ook niet hoor, Ms doet Win8pc en tablet versie in een. Waarom kan Apple het wel, osX en ios zijn echt 2 rivieren.
Andere kant snap ik het ook wel, Ms moet ook voor zijn tablet versie al die legacymeuk compatible houden, anders gaan mensen klagen dat er niks op draait, dat wat Windows zo bijzonder maakt (namelijk de 100.000+ software-keus)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 02-06-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd. De markt van Windows bestaat uit zowel zakelijke klanten als consumenten. De 1 vind een simpele interface meer dan prima, de ander vind eye-candy en een mooie interface net zo belangrijk. Voor elke persoon is er iets wat je kunt gebruiken in Win8. Niets is verplicht.

Als ik de touch-interface met een muis wil gebruiken, dan kan ik dat. Maar Microsoft zegt niet voor niets dat deze interface geoptimaliseerd is voor tablets en dat je met muis + toetsenbord GOED kunt werken. Met de nadruk op goed en niet optimaal.

Verder moeten we af van dat kortzichtige manier van denken. Er worden veel laptops en tablets verkocht en als je als fabrikant een product op de markt kan neerzetten welke zowel als tablet als laptop gebruikt kan worden dan heb je een enorme markt voor je. Tablet als je op je bed ligt + of op de bank + of onderweg in de trein. Als je wat serieus tikwerk wil doen of gamen, dan dock je hem en ga je verder met je classic ui of touch ui als je dat bevalt.

Voor mij zou ik dankzij Win8 weer denken aan een tabtop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Relief2009 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:18:
Voor mij zou ik dankzij Win8 weer denken aan een tabtop :P
Ik heb eigenlijk ook weer een nieuw beeldscherm nodig voor mijn desktop, maar zit nu toch wel ernstig te twijfelen of ik nog zal wachten met de koop tot W8 uit is. Dan zou ik op dat moment een touch beeldscherm kunnen kopen.

Zouden jullie touch gaan gebruiken bij een gewone desktop? En dan bedoel ik vooral bij het browsen op internet of het bekijken van foto's.

Ik heb hier nog een interessant filmpje voor jullie waar Windows 8 door Microsoft wordt onthuld;

http://www.neowin.net/new...-world-video-hits-the-web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Het is nog even wachten totdat je er echt mee kan spelen. Maar het boeit me wel.
In plaats van een android tablet of ipad. Kan je straks ook een mooi windows tablet gebruiken.
De 'swipe' interface ziet er mooi uit. En biedt de voordelen van een desktop os.
Al moet je natuurlijk wel lang met een batterij overweg kunnen.
En ik denk idd dat je ook makkelijk naar een 'power user' profile terug kan voor normale applicaties zoals we dat gewend zijn.
Ik heb er opzich wel vertrouwen in.

En het is weer eens totaal iets anders. Niet alleen maar een nieuw versie nummer van windows.
Want MS kan het nooit goed doen. Win98 is net als win95 niets aan veranderd.
XP lijkt te veel op 2000. En Vista te veel op XP en Win7 te veel op Vista. En MS verzint nooit iets origineels. Zijn veel gehoorde kreten op het web.

Komen ze eens een keer met iets anders. Is het weer niet goed. :-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Maarja dat is mens eigen. Er zijn niet voor niets tientallen boeken geschreven over change management.

De meeste mensen houden niet zo erg van veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Mils schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 07:44:
[...]

Ik heb eigenlijk ook weer een nieuw beeldscherm nodig voor mijn desktop, maar zit nu toch wel ernstig te twijfelen of ik nog zal wachten met de koop tot W8 uit is. Dan zou ik op dat moment een touch beeldscherm kunnen kopen.

Zouden jullie touch gaan gebruiken bij een gewone desktop? En dan bedoel ik vooral bij het browsen op internet of het bekijken van foto's.

Ik heb hier nog een interessant filmpje voor jullie waar Windows 8 door Microsoft wordt onthuld;

Het is natuurlijk afwachten hoe het gaat werken op Desktop, maar ik weet zeker dat ik een tablet zou willen kopen met een dock. Dat zou echt ideaal zijn voor thuis en mijn studie.

Video had ik nog niet gezien thanks! Je ziet ook duidelijk dat ze een duidelijke filosofie hebben over hoe je de nieuwe interface kunt gebruiken. Vooral het swipen en snappen. En multi-tasking gaat heel erg goed.
Het switchen naar de Desktop interface gaat ook erg snel. Win8 kan niet snel genoeg komen. _/-\o_
Mils schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 08:45:
Maarja dat is mens eigen. Er zijn niet voor niets tientallen boeken geschreven over change management.

De meeste mensen houden niet zo erg van veranderen.
Dat is dan ook de reden waarom Microsoft de classic-ui niet kan laten varen. Vooral in een productieve omgeving wil je zo weinig mogelijk verandering.

[ Voor 26% gewijzigd door Relief2009 op 03-06-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Ik zie bij mijn desktop toch ook zeker voordelen van touchscreen. Gewoon even het scherm aanraken als je iets wilt veranderen i.p.v. weer naar de muis grijpen.

Het scherm van een tablet is voor mij te klein om op te werken. Een tablet vind ik leuk voor op de bank. Even iets tussendoor opzoeken, de tv bedienen, andere muziek opzetten en voor onderweg natuurlijk......

Ik kan ook niet wachten op de W8 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
Mils schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 07:44:
[...]

Interessante vid!
Tip: vanaf de 14de minuut ongeveer, wordt er ook getoond hoe het op een niet-touch laptop zal werken.

Blijkbaar is het toch de bedoeling van de sleepbeweging ook daar te gebruiken.
Maar ik ben toch nog van mening dat het slepen doorheen de horizontale tiles balk (en andere situaties) op de duur vermoeiend zal worden. (bij een niet-touch omgeving welteverstaan)
Nu heb ik al m'n frequente applicaties in mijn taskbar of op mijn bureaublad. Ik kan vliegensvlug de applicatie situeren en dubbelklikken.

Bij Win8 moet je:
- zwierbeweging uitvoeren.
- zorgen dat je niet te snel/te traag zwaait.
- de applicatie met het oog lokaliseren op het deel van de tiles balk dat momenteel zichtbaar is.
- dan klikken.
|:(

In principe heb ik geen reden tot klagen want de bekende UI blijft erin. Maar toch blijft het een drastische verandering van Microsoft. Nog groter dan de wel bekende Longhorn UI video's.

[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 03-06-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
* Sjah denkt dat die nog lang op win7 zal zitten.

Ik wil een kaal pc-OS, en W7 biedt mij precies dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sjah schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:53:
* Sjah denkt dat die nog lang op win7 zal zitten.

Ik wil een kaal pc-OS, en W7 biedt mij precies dat.
zei men dat ook niet van win98 toen XP uit kwam? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
weet ik niet, ik zat allang op 2000 toen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Asgaro schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:22:
[...]

Interessante vid!
Tip: vanaf de 14de minuut ongeveer, wordt er ook getoond hoe het op een niet-touch laptop zal werken.

Blijkbaar is het toch de bedoeling van de sleepbeweging ook daar te gebruiken.
Maar ik ben toch nog van mening dat het slepen doorheen de horizontale tiles balk (en andere situaties) op de duur vermoeiend zal worden. (bij een niet-touch omgeving welteverstaan)
Nu heb ik al m'n frequente applicaties in mijn taskbar of op mijn bureaublad. Ik kan vliegensvlug de applicatie situeren en dubbelklikken.

Bij Win8 moet je:
- zwierbeweging uitvoeren.
- zorgen dat je niet te snel/te traag zwaait.
- de applicatie met het oog lokaliseren op het deel van de tiles balk dat momenteel zichtbaar is.
- dan klikken.
|:(

In principe heb ik geen reden tot klagen want de bekende UI blijft erin. Maar toch blijft het een drastische verandering van Microsoft. Nog groter dan de wel bekende Longhorn UI video's.
Ik vind dat je nogal overdrijft. Nummer 2-4 gelden net zo goed ook voor je normale Windows. Verder moet je de nieuwe touch-ui niet zien als een quick-launcher, maar als een nieuwe manier van werken wanneer je gebruik maakt van een tablet. Verder heb je ook live-tiles waarmee je in 1 oogopslag zonder een applicatie te tonen informatie kan aflezen. Dat bespaart wel tijd.
Verder kun je je belangrijkste programma's en apps straks ook gewon op de eerste panel neerzetten. Of je kan het vast ook groeperen? Tiles zijn namelijk gewoon verplaatsbaar.

Ooit geprobeerd langer dan 5 minuten met W7 op een tablet te werken? Totaal niet handig! En daar zie ik W8 als een goede vervanger. Wanneer nodig, touch-ui en wanneer nodig, classic-ui. Ik ben blij dat we een keuze hebben. Bij de concurrentie moet je het doen met 1 UI.

[ Voor 16% gewijzigd door Relief2009 op 03-06-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Toch jammer dat BSODs voortaan zwart zullen zijn. Op 1 of andere manier is onze grote blauwe vriend gewoon zo ingeburgerd dat 't me vreemd lijkt als iedereen straks over blackscreens praat, wat misschien weer verwarring oplevert voor mensen zonder W8 die gewoon een bluescreen krijgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Brengt Microsoft toch een update uit die in de registry de achtergrond op zwart zet? Opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oops dubbelpost.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 05-06-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie gewoon geen reden om 't zwart te maken terwijl blauw al 24 jaar de standaard is... (onder Windows dan). Maargoed ik ga er niet over door zeuren dus end-of-bluescreen-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
24? 1.0 kwam toch in 85 uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mmmh eens even de Wikipedia erbij pakken.. :P
"The term Blue Screen of Death originated during development of the IBM OS/2 operating system" (Initial release April 1987)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja daar was ik dus te lui voor, en sociale interactie hier is veel leuker, dan er "droogjes" achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Zwart is denk ik wat minder confronterend dan Blauw. Dus het zou weleens mensen minder paniekerig kunnen maken. Verder moet ik zeggen dat W7 al retestabiel is en ik heb eigenlijk nauwelijks BSOD's gekregen de afgelopen 1,5 jaar.

Ik ben benieuwd hoe uitgebreid en diep de Touch-interface gaat. Het duurt allemaal helaas zo lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
http://www.windowsitpro.c...ows-8-start-screen-136393

Leuk artikel (met name pagina 2) over de mogelijkheden die Windows 8 biedt voor de verschillende gebruikerstypen en device typen.

Ik ben nog wel erg benieuwd naar hoe (en of) silverlight/wpf in het hele verhaal terecht gaat komen. Het lijkt mij toch wel erg ideaal om een app te ontwikkelen die met weinig moeite om te zetten is naar Windows Phone 7, X-Box en Windows 8. Daarnaast biedt silverlight/wpf toch wel behoorlijk wat meer dan HTML5/CSS3//javascript. Als is het maar de geweldige development omgeving. Overigens zullen deze apps, ontwikkeld in .NET natuurlijk wel gewoon draaien, maar het gaat mij voornamelijk om hoe ze in het start-scherm en app-store tot hun recht gaan komen.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot de eerste beta beschikbaar is voor public release :)

[ Voor 11% gewijzigd door IntoDevel op 07-06-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-04 18:49

mrtnptrs

You idiot!

Ik vind dat er zo langzamerhand toch veel teveel poespas in windows komt.
Ze willen het te mooi hebben.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

mrtnptrs schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 19:44:
Gelukkig kun je de poepas er gewoon uit slopen/disablen :P

Wat ik me wel afvraag is waarom men een nieuwe NTFS versie presenteert en niet heeft besloten om alsnog WinFS te implementeren. Het idee achter WinFS vond ik zelf, toen het voor het eerst ten sprake kwam, behoorlijk boeiend. Waarschijnlijk sloop je wel enige backwards compatibility, maar goed dat doe je met een nieuwe versie van NTFS misschien ook. Er zijn maar weinig applicaties die het zal boeien welk disksysteem je gebruikt, maar die paar die er toch van afhankelijk zijn zullen allicht omvallen.

Ben ook wel benieuwd of de wijzigingen voor Windows 8 ook hun weg naar het server OS vinden. Sinds XP delen de server en client OS-en van Microsoft (vrijwel) de zelfde kernel en zie je dat dingen tussen de OS-en worden uitgewisseld/gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Face it, de consument houdt van eye-candy en gebruikservaring. Met een classic-ui klooien op een tablet schrikt mensen af en daar is W8 ook een antwoord op.

Zoals ik eerder zei, je hebt een keuze en niets is verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Windows word gemaakt voor gebruikers, en niet de techneuten. De Eye Candy hoort daarbij.

Ik ben persoonlijk heel blij met deze eveolutie, want er gaat meer en meer gericht worden op de gebruikerservaring, en niet meer op het technische.

We leven niet meer in de wereld van de jaren 90, waar elke 2 tot 3 jaar pc's zoveel sneller gingen, deze evolutie is gestopt. En mensen vragen nu eigenlijk gewoon een apparaat dat werkt en handig in gebruik is. Dat is de evolutie van de jaren 10, en is ingezet door de iPhone, daar kwam een toestel uit waar geen specs bij stonden, maar iedereen kon het bedienen en met werken. Ondertussen zie je dat dit maar meer en meer uitbreiding aan het nemen is. Windows 7 met zijn nieuwe taskbar, Android, Windows Mobile enz.

imho een goede evolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
We hebben allemaal kunnen zien dat ook de xbox 360 een Metro-interface krijgt. Volgens Microsoft mogen we voor W8 dus ook meer integratie tussen de verschillende platformen verwachten. Ik ben benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken.

http://www.winrumors.com/...-be-built-into-windows-8/

Zou het kunnen dat de opvolger van de xbox straks gebouwd zal zijn op windows 8? Hierdoor zou je in feite het gamen op de pc of console veel minder gescheiden hoeven te houden? Programmeert ook sneller voor ontwikkelaars.

[ Voor 25% gewijzigd door Relief2009 op 10-06-2011 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Een hele andere invalshoek tussen al dat XP en 7 geweld. Nog mensen hier die bij tijd en wijle Windows 98 of 2000 als OS gebruiken en daar zeer tevreden over zijn voor dagelijks gebruik? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Maar waarom zorgen ze niet dat het algehele Windows systeem ook vlekkeloos spellen voor XP kan draaien.
Dan zouden mensen ook automatisch de nieuwe windows 8 kopen als dat hier in zit.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
mrtnptrs schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:46:
Maar waarom zorgen ze niet dat het algehele Windows systeem ook vlekkeloos spellen voor XP kan draaien.
Dat systeem is er al, dat heet DirectX en zorgt er voor dat goed geprogrammeerde spellen op veel MS OS'en draaien. Neem bijvoorbeeld UT'99. Dat spel komt uit 1999 (goh) en draait dus op Windows 98 tot Windows 7 perfect.
Dan zouden mensen ook automatisch de nieuwe windows 8 kopen als dat hier in zit.
Nou mooi, dus die mensen heeft MS al binnen! ;w Hoeveel mensen denk je dat hun beslissing om een nieuw besturingssysteem te kopen laten afhangen van of oude brak geprogrammeerde XP spellen wel of niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kijk al zo uit naar Windows 8 dat ik m'n Android tablet keuze hierop baseer :P

BSOD maakt niet uit of het blauw of zwart is. P(uprple)SOD in VMWare ESX is ook wel mooi >:)
Maar ik heb al jaaaaaren geen BSOD meer gezien. Dus maakt me de kleur ook niet uit :)

Is er al iets bekend over een (gelekte) RC of beta voor Windows 8?

Daarnaast ben ik benieuwd naar de Touch UI in combinatie met een laptop Touchpad.
Ik mag een nieuwe bedrijfs laptop uitkiezen en het zou leuk zijn om te weten welke touchpads al Windows 8 gaan ondersteunen. De eerste keuze is een HP Elitebook of een Dell XPS 15z.En dan bedoel ik bijvoorbeeld swipen links buiten de touchpad naar op de touchpad om te "alt-tabben".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Anoniem: 614 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:54:
Ik kijk al zo uit naar Windows 8 dat ik m'n Android tablet keuze hierop baseer :P

BSOD maakt niet uit of het blauw of zwart is. P(uprple)SOD in VMWare ESX is ook wel mooi >:)
Maar ik heb al jaaaaaren geen BSOD meer gezien. Dus maakt me de kleur ook niet uit :)

Is er al iets bekend over een (gelekte) RC of beta voor Windows 8?

Daarnaast ben ik benieuwd naar de Touch UI in combinatie met een laptop Touchpad.
Ik mag een nieuwe bedrijfs laptop uitkiezen en het zou leuk zijn om te weten welke touchpads al Windows 8 gaan ondersteunen. De eerste keuze is een HP Elitebook of een Dell XPS 15z.En dan bedoel ik bijvoorbeeld swipen links buiten de touchpad naar op de touchpad om te "alt-tabben".
Ik heb de beta zelfs weten te downloaden. Samenvatting ervan geschreven op mijn blog:
Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shadowman12 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 18:21:
[...]

Ik heb de beta zelfs weten te downloaden. Samenvatting ervan geschreven op mijn blog:
Windows 8
Heb ik ook en gedraaid als VM, maar dat is helaas zonder de Metro UI.
Hopelijk binnenkort met de Metro UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topic-kapen noemen we dat ook wel. Liever stel je je vraag op de juiste plek ;)
Dat was niet de bedoeling, mijn excuses. :$

[ Voor 103% gewijzigd door TheVMaster op 24-06-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Ramon schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:42:
[...]
Dat systeem is er al, dat heet DirectX en zorgt er voor dat goed geprogrammeerde spellen op veel MS OS'en draaien. Neem bijvoorbeeld UT'99. Dat spel komt uit 1999 (goh) en draait dus op Windows 98 tot Windows 7 perfect.

[...]
Nou mooi, dus die mensen heeft MS al binnen! ;w Hoeveel mensen denk je dat hun beslissing om een nieuw besturingssysteem te kopen laten afhangen van of oude brak geprogrammeerde XP spellen wel of niet werken?
Nou, lang niet alle spellen werken nou op windows 7 en Vista.
En heel veel mensen spelen nog wat oudere goede games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Van mij mogen ze ondersteuning voor directx9 definitief beëindigen. Je ziet dat fabrikanten te lui zijn om Directx11 te gebruiken, omdat het lekker makkelijk porten is vanaf de xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Windows 8 Beta gaat waarschijnlijk uitkomen September 2011. RTM zal September 2012 worden:
Microsoft Exec: Windows 8 will ship Fall 2012, Sounds Familiar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
RTM zal wel juni worden, release to street/streetdate zal dan wel Sept. worden. Kortom je kan al over een jaar een illegaaltje draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
En build 7989 is alweer uitgelekt
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/18/1308391616-440.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door tjtristan op 18-06-2011 17:30 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Windows 8 Build 7989 screenshots emerge x64

* Turdie is nu de nieuwe windows 8 build 7989 aan het binnehalen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 18-06-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 21:59
Dit klintk allemaal wel leuk :). Vooral de "appstore" is imo een stap in de goede richting. Als ik zie hoe eenvoudig het op Linux en mijn android foon is om apps te installeren en up to date te houden ... . Dit gaat vooral de minder ervaren gebruiker een heel pak helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
De eerste verandering in deze milestone is de keyboard

http://www.winrumors.com/...hone-like-keyboard-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
"Langzamerhand"?
Volgens mij hoor ik die klacht al sinds de eerste screenshots van Chicago :D :P
Sjah schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 21:58:
Ja ik snap het ook niet hoor, Ms doet Win8pc en tablet versie in een. Waarom kan Apple het wel, osX en ios zijn echt 2 rivieren.
Ik vraag het me ook af. Zeker nu MS eindelijk een volwassen smartphone-OS heeft.
Maar ze zullen vast redenen hebben om de Windows voor desktops ook op tablets te willen (al tast ik in het duister wat de motivatie is, maar soit).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
shadowman12 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 17:46:
[...]
* Turdie is nu de nieuwe windows 8 build 7989 aan het binnehalen :)
Ik heb hem gedownload maar helaas hij komt niet verder in het bootscherm dan Windows als ik hem virtueel draai. Beetje vreemd, maar heb geen zin om het te gaan troubleshooten.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 19-06-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:02
shadowman12 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:47:
[...]

Ik heb hem gedownload maar helaas hij komt niet verder in het bootscherm dan Windows als ik hem virtueel draai. Beetje vreemd, maar heb geen zin om het te gaan troubleshooten.
Installeer je hem wel in Virtual Box? De vorige builds werkten alleen met Virtual Box en dus niet binnen VMWare WKS, Virtual PC, etc.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
anandus schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:33:
[...]
"Langzamerhand"?
Volgens mij hoor ik die klacht al sinds de eerste screenshots van Chicago :D :P

[...]
Ik vraag het me ook af. Zeker nu MS eindelijk een volwassen smartphone-OS heeft.
Maar ze zullen vast redenen hebben om de Windows voor desktops ook op tablets te willen (al tast ik in het duister wat de motivatie is, maar soit).
Heel simpel. Liever een volwaardig OS dat geoptimaliseerd is voor tablets dan een nieuwe mobiel OS met beperkte mogelijkheden. Waarom werken aan twee verschillende OS'en als je met 1 OS de volledige markt kunt bestrijken? Waarom twee apparaten kopen als je straks met 1 apparaat beide kan doen.

Elke bedrijf heeft zijn eigen visie en die van MS is dezelfde experience op zoveel mogelijk platformen.

[ Voor 6% gewijzigd door Relief2009 op 19-06-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Relief2009 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:57:
[...]
Heel simpel. Liever een volwaardig OS dat geoptimaliseerd is voor tablets dan een nieuwe mobiel OS met beperkte mogelijkheden. Waarom werken aan twee verschillende OS'en als je met 1 OS de volledige markt kunt bestrijken?
Tja, misschien is het meer hoe ik tegen tablets aankijk.
Ik zie ze als grote telefoons, niet als platte computers. En zowel qua functionaliteit als qua hardware meer compatibel met de eerste dan met de laatste.
Maar ik ben ook maar ik, Microsoft weet vast wat ze doet :) (Hopen we maar :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op zondag 19 juni 2011 @ 03:45:
[...]

Installeer je hem wel in Virtual Box? De vorige builds werkten alleen met Virtual Box en dus niet binnen VMWare WKS, Virtual PC, etc.... O-)
Ja in Virtualbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
anandus schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:51:
[...]
Tja, misschien is het meer hoe ik tegen tablets aankijk.
Ik zie ze als grote telefoons, niet als platte computers.
Waarmee je niet kan bellen... :P

Wat ik denk, Ms is bang dat tablets een hype blijken te zien die weer overwaaid. Daarom niet tegen een (half?)miljard ontwikkelingskosten erin leggen....zou het kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:44:
[...]

Waarmee je niet kan bellen... :P
offtopic:
Ach, dat doe ik met mijn huidige telefoon ook niet meer :D
Ik gebruik mijn telefoon voor vanalles; internetten, muziek luisteren, film kijken, boek lezen, spelletjes spelen, noem maar op, maar bellen staat echt achteraan de lijst met dingen die ik ermee doe :P Dus misschien dat dat mijn perspectief wat meer verklaart.

En wat meer ontopic:
Ik zit me een beetje in te lezen in de veranderingen voor Windows 8, maar het komt mij allemaal nogal oppervlakkig over. Dit kan natuurlijk een bewijs zijn van de gedegen structuur die er nu sinds Vista/7 inzit (drivermodel, etc), maar het voelt allemaal toch weinig innoverend.
Ik had stiekum gehoopt dat dat andere filesystem (even naam kwijt edit: WinFS) dat eigenlijk naar Windows 7 Vista zou komen misschien alsnog z'n intrede zou doen, maar dat is blijkbaar helemaal afgeschreven?

[ Voor 42% gewijzigd door anandus op 19-06-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
anandus schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:46:
[...]
offtopic:
Ach, dat doe ik met mijn huidige telefoon ook niet meer :D
Ik gebruik mijn telefoon voor vanalles; internetten, muziek luisteren, film kijken, boek lezen, spelletjes spelen, noem maar op, maar bellen staat echt achteraan de lijst met dingen die ik ermee doe :P Dus misschien dat dat mijn perspectief wat meer verklaart.

En wat meer ontopic:
Ik zit me een beetje in te lezen in de veranderingen voor Windows 8, maar het komt mij allemaal nogal oppervlakkig over. Dit kan natuurlijk een bewijs zijn van de gedegen structuur die er nu sinds Vista/7 inzit (drivermodel, etc), maar het voelt allemaal toch weinig innoverend.
Ik had stiekum gehoopt dat dat andere filesystem (even naam kwijt edit: WinFS) dat eigenlijk naar Windows 7 Vista zou komen misschien alsnog z'n intrede zou doen, maar dat is blijkbaar helemaal afgeschreven?
Waarom vind je een nieuw filesystem wel innoverend en een nieuwe interface niet? Misschien ligt het aan mij maar een nieuwe interface lijkt me juist meer innovatie dan een nieuw FS. Het is iig een meer user-facing verandering die verkoopt (als de interface goed is natuurlijk). Niemand gaat Windows 8 kopen omdat er WinFS op draait.... Wat heb je uberhaupt aan een nieuw FS? Nut van een nieuwe interface is duidelijk, zeker voor tablets.
Overigens als ik deze lijst lees dan kan ik nou niet echt van oppervlakkig spreken: http://www.zdnet.com/blog...-of-features-to-date/9511
Sjah schreef op zondag 19 juni 2011 @ 14:44:
Wat ik denk, Ms is bang dat tablets een hype blijken te zien die weer overwaaid. Daarom niet tegen een (half?)miljard ontwikkelingskosten erin leggen....zou het kunnen begrijpen.
Steve B. heeft gezegd dat Windows de 'biggest bet' van MS ooit is, dus ik denk dat er genoeg geld in de ontwikkeling van Windows 8 zit. Dat is ook logisch met de ARM-versie en het porten van andere MS applicaties naar deze ARM versie (zoals Office)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
En zojuist gelukt om de build te installeren na een paar keer opnieuw te installeren. Wat meteen al opviel wat het nieuwe bootscreen.en Powershell 3.0.

[ Voor 32% gewijzigd door Turdie op 19-06-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:13:
[...]

Waarom vind je een nieuw filesystem wel innoverend en een nieuwe interface niet?
Ik vind een nieuwe interface wel innoverend, maar het is toch gewoon de Windows Phone-interface die geport is naar Windows 8 zodat het op tablets werkt?
Het lijkt me sowieso niet iets dat je op je PC gebruikt, eigenlijk? Een veredelde sidebar en die wordt tegenwoordig ook weinig gebruikt door mensen :P

Hoe Windows 8 er in het dagelijks leven uitziet zal er volgens mij niet veel anders uitzien dan Windows 7, het enige andere dat me opviel was een MSN-poppetje rechts van de tray.

Wat dat betreft komt het nu nog op mij over als Windows 7½-for-tablets :+
Maar wie weet wat voor interface-veranderingen er nog komen, het is nog vroeg :)
Overigens als ik deze lijst lees dan kan ik nou niet echt van oppervlakkig spreken: http://www.zdnet.com/blog...-of-features-to-date/9511
Ik ging voornamelijk uit van de TS, hier staat al iets meer :)

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 20-06-2011 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Voor wie geïnteresseerd is in wat Win8 voor ontwikkelaars te bieden zal hebben:

http://www.zdnet.com/blog...rs-from-the-trenches/9738

http://forums.mydigitalli...net-amp-WPF-SL-developers

http://arstechnica.com/mi...longhorn-dream-reborn.ars

Het ziet ernaar uit dat Windows 8 vooral onder de motorkap flink anders zal worden. Meer mogelijkheden voor ontwikkelaars en meer consistentie in de UI. En vooral een samenhangend API. Als je zulke artikelen leest, dan besef je eigenlijk waarom ze met 1000 man aan Windows 8 werken.

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 24-06-2011 09:06 ]

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!