[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste
Acties:
  • 117.888 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en discussies te voeren over Windows 8.

Op 29 februari zag de Consumer Preview van Windows 8 het levenslicht tijdens het Mobile World Congress in Barcelona en de Release Preview werd op 31 mei beschikbaar gesteld. De geruchten gaan dat we de RTM ergens in de komende weken (juli/augustus) kunnen verwachten.

Op 19 juli heeft Microsoft via het Windows Team Blog bekend gemaakt dat Windows 8 op 26 oktober te koop zal zijn.

Het is, vanzelfsprekend, niet toegestaan om in dit topic te vragen om illegale varianten/methoden om de Release Preview van Windows 8 te verkrijgen.

Van geen van de genoemde verwachte features in deze topic-start kan met zekerheid gezegd worden dat ze ook de uiteindelijke RTM van Windows 8 zullen halen. Het overzicht is puur gebaseerd op bronnen welke publiekelijk op het internet beschikbaar zijn.

Windows 8 is in zowel een 32-bits als een 64-bits versie te downloaden. Klik op een van onderstaande links om gelijk de juiste ISO te downloaden. Met behulp van de eerste link (Web Installer) wordt eerst gekeken of je computer wel geschikt is voor Windows 8, waarna de juiste versie gelijk kan worden gedownload:Let op: Je kunt deze Product Key voor de Release Preview gebruiken: TK8TP-9JN6P-7X7WW-RFFTV-B7QPF

Zoals bij iedere nieuwe versie van een besturingssysteem van Microsoft zullen er ook bij Windows 8 weer een aantal nieuwe features gepresenteerd worden. De afgelopen tijd zijn er via het Building Windows 8 blog al diverse nieuwe features gepresenteerd. Hieronder een opsomming van de verschillende nieuwe features. Niet alle features zijn aangekondigt en het is dus ook niet met zekerheid te zeggen of de features daadwerkelijk de RTM uiteindelijk gaan halen.

Metro-Interface
Er is al veel over gesproken: De Metro-Interface. De een vind het verschrikkelijk, de ander houdt er van.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_metro-interface.png

Tablet-support
Ook Windows zal (eindelijk) ondersteuning voor tablets krijgen. Windows 8 ondersteunt straks ook ARM-chips die je in tablets vindt.

Directe ondersteuning voor ISO en VHD bestanden
Windows 8 biedt native ondersteuning voor zowel ISO als VHD bestanden. Na het dubbelklikken van een van deze bestanden wordt respectievelijk een extra DVD station of een (virtuele) harddisk beschikbaar in de verkenner.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_mouniso.png

Windows Verkenner
De Windows verkenner heeft een make-over gekregen. De ribbon, zoals die al aanwezig is in diverse andere Microsoft producten, is nu ook in de Windows verkenner (eindelijk?) aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_windowsexplorer.png

Verbeteringen in File Management
Wie herkent het niet: je heb meerdere kopieertaken tegelijk lopen en je zou een van die taken graag even willen pauzeren. In Windows 8 wordt dit mogelijk! Ook bij het kopieeren van bestanden wordt het mogelijk om per file in een keer aan te geven welke van de bestanden wel of niet gekopieerd moet worden.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_copyjobs.png

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_copyfiles.png

Appstore
Net als Apple en Google zal ook Windows voorzien zijn van een Store.

Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_windowsstore.png

BSOD
De BSOD wordt met de komst van Windows 8 zwart, in plaats van blauw. In de Consumer Preview van Windows 8 was de 'ouderwets ogende' BSOD vervangen door een iets wat duidelijker lichter blauw scherm met nog steeds witte letters.

SkyDrive
Windows 8 maakt ook op diverse fronten gebruik van Cloud diensten. Een van de belangrijkste is natuurlijk zijn eigen SkyDrive.

Hyper-V
Windows 8 zal Hyper-V ingebouwd krijgen in het OS.
Bringing Hyper-V to “Windows 8"

Instellingen meenemen
Het wordt mogelijk dezelfde gebruiksinstellingen op verschillende Windows 8-apparaten te gebruiken. Microsoft geeft je de mogelijkheid om een Microsoft Account te koppelen aan al je Windows-instellingen, waarna je die kunt toepassen bij inloggen op een ander Windows-apparaat. Het gaat om instellingen als desktopachtergrond, spraakherkenning, virtueel toetsenbord, woordvoorspelling, standaardprogramma's, zoekgeschiedenis, instellingen voor muis, Verkenner en taakbalk, draadloze netwerkprofielen en opgeslagen websitegegevens.

Natuurlijk zal het, vooral tijdens de beta's, kunnen voorkomen dat Windows niet via de 'standaard' methode te installeren is of dat sommige applicaties of hardware niet werkt zoals je mag verwachten. Hieronder zullen we proberen de verschillende installatiemethodes te bespreken. Daarnaast is er ook ruimte voor een overzicht van falende hardware/software.

Windows 8 zal waarschijnlijk weer, net als Windows 7, vanaf zowel dvd als USB te installeren zijn. Mochten er nog exotische installatiemethodes bij komen, je leest het hier!

Ook tijdens de beta van Windows 8 kan het best voorkomen dat bepaalde apps en drivers niet correct werken. Hieronder volgt een opsomming, zodra er meer bekend is.
Natuurlijk kun je ook nog tegen 'andere' problemen aanlopen. Mocht er een oplossing voor een probleem zijn, dan komt hij natuurlijk in onderstaande lijst te staan.

Natuurlijk is dit topic je belangrijkste bron voor Windows 8 ervaringen :+, maar natuurlijk zijn er ook andere zeer interesante bronnen waar je info over Windows 8 kunt vinden.

Het is natuurlijk mooi allemaal, die nieuwe features..maar eh..zijn er ook beelden? Ja, die zijn er.

Windows 8 Consumer Preview: Product Demo[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jDYQmQ-phX8&hd=1]

Windows 8 Consumer Preview: First Apps Contest[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JvePvx7uPGI&hd=1]

Created by TheVMaster

Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 19-07-2012 10:43 . Reden: release data van Windows 8 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 07:51
Ik verwacht toch echt dat Microsoft straks in de RTM-versie de Start-knop terugbrengt in de "gewone" UI.
Dan is die UI gewoon te gebruiken als volledige desktop-environment voor laptop/desktop met muisbediening, en geschikt voor powerusers met alle gemakken van dien.

De Metro-interface wordt dan inderdaad voor de tablets waar Microsoft haar slag wil slaan. Ik denk (en hoop vooral stiekem) dat ze de Metro UI nu in de consumerpreview on-uitschakelbaar hebben gemaakt, en de Start-knop verwijderd hebben, om veel mensen eens te laten proeven aan het idee, en om dusdanig veel feedback te genereren op de Metro UI.

Ik kan me namelijk echt _niet_ indenken dat dit zo op de markt gezet worden. Dan graaft Microsoft haar eigen graf. Met muis is het amper werkbaar, veel te omslachtig. Ook mis je enórm veel features.
Simpel voorbeeld: ik ben gewend om tijdens internetten, bijvoorbeeld op GoT, bepaalde woorden te selecteren -> rechtermuisknop -> Search "keyword" on Google. Megahandig.
Als je nu rechtermuisknop klikt, krijg je enkel en alleen "Copy" te zien.

Is maar een simpel voorbeeld. Er zijn zo nog wel _duizenden_ features te verzinnen die nu via de Metro UI niet meer toegankelijk zijn. Ik ben zelf webdeveloper; moet er niet aan denken om op mijn werk deze omgeving te moeten gebruiken.

Laten we het allemaal nog even afwachten en anders blijven we lekker bij W7 op de desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
@corman in vorige deel: je kan gewoon je (verticale) scrollwheel op je muis gebruiken om horizontaal te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Nog even over die snelle restart. Er vallen mij een aantal dingen op:

Ten eerste, het 'snelle' aspect van de restart werkt niet als je echt restart, alleen als de je PC eerst uitschakelt, en dan opnieuw opstart.

Ten tweede, ik zet het boot menu uit omdat ik daar niet op wil wachten. Hoe krijg ik het dan voor elkaar windows 7 te booten? Op F8 rammen werkt niet, hij gaat dan keihard door naar windows 8. Hoe krijg ik het voor elkaar het bootmenu alleen tevoorschijn te toveren als ik dat expliciet wil?

hmm interesting, vlak na het opstarten wordt mijn HDD voor 100% gebruikt gedurende 10 seconden. Daar staat echter niets op wat van belang is voor windows. Ik geloof dat ik nog niet eens die schijf heb gebruikt deze installatie. Verder lijkt firefox trager te reageren dan normaal. Binnenkort eens vers installeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 02-03-2012 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corman
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-03 18:42
Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:25:
@corman in vorige deel: je kan gewoon je (verticale) scrollwheel op je muis gebruiken om horizontaal te scrollen.
Ik weet het, maar het voelt niet intuïtief aan. Maar goed, ik werk vrijwel altijd met het touchpad van mijn laptop en ik vermoed dat ik daardoor veel meer geneigd ben naar vegen.
Maar, dat is nou net mijn grote probleem met de huidige implementatie van het scrollen: de interface smeekt om vegen, maar slechts onintuïtieve vegen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Laatst online: 22-04 21:58
Zojuist een shutdown tile gemaakt om Windows af te sluiten, maar ik heb ook Office 2007 geinstalleerd en nu staan alle losse onderdelen daarvan als aparte tiles in de Metro-interface.

Kan ik dat nu niet in een soort verzameltile proppen?

[ Voor 1% gewijzigd door FiscBiker op 02-03-2012 00:48 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:49
HyperioN schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:25:
Ik verwacht toch echt dat Microsoft straks in de RTM-versie de Start-knop terugbrengt in de "gewone" UI.
Dan is die UI gewoon te gebruiken als volledige desktop-environment voor laptop/desktop met muisbediening, en geschikt voor powerusers met alle gemakken van dien.

De Metro-interface wordt dan inderdaad voor de tablets waar Microsoft haar slag wil slaan. Ik denk (en hoop vooral stiekem) dat ze de Metro UI nu in de consumerpreview on-uitschakelbaar hebben gemaakt, en de Start-knop verwijderd hebben, om veel mensen eens te laten proeven aan het idee, en om dusdanig veel feedback te genereren op de Metro UI.

Ik kan me namelijk echt _niet_ indenken dat dit zo op de markt gezet worden. Dan graaft Microsoft haar eigen graf. Met muis is het amper werkbaar, veel te omslachtig. Ook mis je enórm veel features.
Simpel voorbeeld: ik ben gewend om tijdens internetten, bijvoorbeeld op GoT, bepaalde woorden te selecteren -> rechtermuisknop -> Search "keyword" on Google. Megahandig.
Als je nu rechtermuisknop klikt, krijg je enkel en alleen "Copy" te zien.

Is maar een simpel voorbeeld. Er zijn zo nog wel _duizenden_ features te verzinnen die nu via de Metro UI niet meer toegankelijk zijn. Ik ben zelf webdeveloper; moet er niet aan denken om op mijn werk deze omgeving te moeten gebruiken.

Laten we het allemaal nog even afwachten en anders blijven we lekker bij W7 op de desktop :)
dat dacht iedereen ook bij de developers editie, daarnaast heeft microsoft al aangegeven dat er voor de rc geen radicale veranderingen meer komen. En een manier om metro uit te schakelen en een volwaardige desktop terug te krijgen zou ik vrij radicaal noemen in dit stadium.

Microsoft streeft naar een homogene ervaring op al zijn platformen straks (mobile, tablet en pc) net zoals apple dat dat nu steeds meer doet. Ze zijn daar imo veel te ver in gegaan. Een pc is geen tablet en dient een totaal andere functie met bijbehorende andere bediening en eisen. Daarnaast vind ik het een halfslachtige implementatie, metro voelt nu aan als een los onderdeel van het OS. Ze proberen enerzijds iets radicaal anders te doen en tegelijkertijd ook weer niet waardoor ze uiteindelijk met een compleet wanproduct zijn geëindigd voor de pc. Voor tablets is het een ander verhaal maar aangezien pc nog altijd veruit het grootste platform is gaan ze hier spijt van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Probleem van Microsoft is dat ze duizenden applicaties moeten blijven ondersteunen in Windows 8 en niet naar een volledig nieuw systeem kunnen overschakelen en alsnog compatibiliteit met deze applicaties kunnen bewaren. Daarom dat het er nu zo enorm retarded uit ziet. Aan de ene kant de Metro interface die op desktops gehandicapt aan voelt door oversimplificatie aan de andere kant de oude desktop die gehandicapt aan voelt doordat de standaard functionaliteiten ontbreken. Voor mij voelt het aan als vlees noch vis. Geen volledig strakke nieuwe interface en geen volwaardige oude desktop. Ik kan me er gewoon niet toe zetten met Windows 8 te werken omdat er voor mij geen interessante functionaliteiten in zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Ik ben er nu al een dagje mee aan de slag. Het begint (een beetje) te wennen. Een zaak krijg ik echter niet in orde. Mijn libraries verwijzen naar de passende mappen op mijn D-partitie en de meeste programma's herkennen probleemloos de afbeeldingen, documenten en video's. Enkel de muziekbestanden weigeren de 'Music'-app en WMP toe te voegen. Nochtans staan de mappen met mp3's netjes in de library. Opgelost: het systeem had gewoon meer tijd nodig... Te vroeg geroepen...

Verder lijkt Win8 best vlot te werken. Ik heb het wel wat moeilijk met de 2 UI's. De afwisseling tussen Aero en Metro biedt niet echt een eenduidige ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Aegir81 op 02-03-2012 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb W8 nu op mijn SSD geinstalleerd ipv W7. In het begin even onwennig maar nu loopt het prima. Ik heb nu , net als voorheen bij W7, icoontjes in de taskbar staan dus bij het opstarten ga ik in een klik door naar de desktop en werk zoals bij W7. Al mijn hardware werd auto geinstalleerd dus geen omkijken naar. Ik heb nu in het Metro scherm tegels geplaatst met dingen zoals configuratiescherm en meer bruikbare "onder de motorkap" dingen van windows. Ook nog aan het spelen geweest met speech recognition waarmee je bijvoorbeeld met scroll op en scroll down je IE kunt bedienen. Tot zover dus tevreden

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-04 14:44
Nogmaal voor de mensen die perse een startknop willen vistart7. Daarmee kan de "start orb" inclusief menu's weer terug gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien kan de topic start even aangepast worden met een plaatje van de default ingeklapte versie van verkenner? http://imgur.com/L0BSJ

En een plaatje van de nieuwe task manager http://imgur.com/GAJGR :9~

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:02

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heb nog wel een feedbackpuntje: ik vind de kleurenschemas voor Metro erg somber, had graag een paar vrolijke stijlen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:06
Iemand een idee hoe ik het power management terugkrijg? Ik weet niet of mijn grafische kaart overtoeren maakt (ik heb die uitgeschakeld in apparaatbeheer) of dat de Intel CPU niet terugclockt (draait volgens taakbeheer nochtans op 800 Mhz).

Maar mijn Vaio houdt het nu maar 3 uur meer vol op de batterij ipv 7, en maakt in the process ook constant herrie. :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:48
Th1x4nG schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:27:
Iemand een idee hoe ik het power management terugkrijg? Ik weet niet of mijn grafische kaart overtoeren maakt (ik heb die uitgeschakeld in apparaatbeheer) of dat de Intel CPU niet terugclockt (draait volgens taakbeheer nochtans op 800 Mhz).

Maar mijn Vaio houdt het nu maar 3 uur meer vol op de batterij ipv 7, en maakt in the process ook constant herrie. :)
Ga naar de linkerbenedenhoek / rechtermuisklik / Power options of Windowstoets + X.

Er zit trouwens heel wat leuks 'verborgen daar'.

En hier is een interessante lijst te vinden met shortcuts.

[ Voor 14% gewijzigd door Aegir81 op 02-03-2012 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-04 22:03

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

En even een dingetje voor de TS.
Ik heb een andere serial gekregen van MS (gedownload via de installer, dus niet los de iso)
Dus er zijn wel meerdere serials.

Verder.
Dit is nu de 2e dag dat ik er volledig op werk.
Vind het best prettig werken, vooral erg snel.

Negative puntjes tot nu toe:
• Geen klok onder in het scherm welke altijd zichtbaar is
• Geen POP3 en IMAP ondersteuning in de e-mail
• MSN is wel erg kaal
• E-mail is overdreven groot, zou het liever wat kleiner hebben zodat er meer tegelijk te zien is

Positieve puntjes tot nu toe:
• Snel en vloeiend
• Browser is prettig
• Start er snel op, en onthoud je gegevens
• opdelen scherm (browser in het klein er naast of je agenda) en dan heen en weer switchen werkt super (benieuwd hoe dat met een triple monitor werkt thuis)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
FiscBiker schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:46:
Zojuist een shutdown tile gemaakt om Windows af te sluiten, maar ik heb ook Office 2007 geinstalleerd en nu staan alle losse onderdelen daarvan als aparte tiles in de Metro-interface.

Kan ik dat nu niet in een soort verzameltile proppen?
Dank voor die ShutdownTile URL, handig!

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Vanuit mijn job als Desktop IT in een groot bedrijf ben ik ook met deze Consumer Preview aan de slag gegaan. Mijn bevindingen (vanuit een Enterprise perspectief)

Positief:
Veel leuke vernieuwingen.
  • "WLAN switching" die vroeger een hardware only gebeuren was kan je nu via software doen.
  • Bitlocker is nogmaals verbeterd. Ondersteuning voor hardware encrypted HDDs, Bitlocker voorbereiding in WinPE fase, en alleen data laten encrypteren door Bitlocker zijn zeer handig en tijdwinnend.
  • Windows To Go zie ik een groot succes worden in de corporate wereld. Bring your own device wordt zo nog makkelijker.
  • Powershell 3.0 heeft weer veel verbeteringen. ISE begint eindelijk deftig te worden, en tal van nieuwe cmdlets maken het leven weer wat makkelijker.
Negatief:
  • Metro kan niet uitgeschakeld worden en Start Menu is weg. Dit is een dooddoener in een Enterprise environment... Als MS dit niet bijstuurt zullen wij bij Windows 7 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkJack schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:57:
Negatief:
...
Dit is een dooddoener in een Enterprise environment...
...
Waarom is dat een dooddoener in een Enterprise environment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Ramon schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:15:
[...]
Waarom is dat een dooddoener in een Enterprise environment?
Omdat multitasken is gewoon akelig en gruwelijk inefficient is in W8 CP.

Ik ben net begonnen, maar zal vanmiddag eens een screenshot maken van hoe mijn dual-screen setup op het werk er meestal tegen de middag uitziet (ben web developer).
Twee, soms drie browsers met ieder een flink aantal tabs. Een aantal explorers. Een code-editor. Een FTP-client. KeePass. OpenOffice. Calculator.

De hele dag laveer ik snel en efficient door deze programma's met behulp van de taskbar; tab-bars in de programma's zelf en alt-tab. Ik moet er niet aan denken dat dit allemaal verdwijnt. Dan werk ik echt half zo efficient, dan ben ik meer bezig met door het OS te navigeren dan met daadwerkelijk werk produceren. Heel de tijd je muis naar linksboven schuiven, wachten, voorzichtig naar onder schuiven om je venster te kiezen. Bah.

Dit is maar een voorbeeld. Maar je moet je kunnen voorstellen dat W8 (in de huidige vorm) absoluut niet werkbaar is in een werk-omgeving voor iedereen die maar een klein beetje moet multitasken.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 02-03-2012 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet toch dat er een desktop tile op het startscreen staat he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448639

huh? als ik in win7 flink ga multitaksen heb ik echt nooit de startknop nodig.

je kan lang gaan discussieren of die startknop nou echt een gemis is (je kan nog steeds rechtsklikken in de linker onderhoek voor een pseudo start menu met configuratiescherm enzo, dus het enige dat echt weg is, is die zoekbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 448639 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:33:
huh? als ik in win7 flink ga multitaksen heb ik echt nooit de startknop nodig.

je kan lang gaan discussieren of die startknop nou echt een gemis is (je kan nog steeds rechtsklikken in de linker onderhoek voor een pseudo start menu met configuratiescherm enzo, dus het enige dat echt weg is, is die zoekbalk.
zoekbalk is misschien "fysiek" weg, maar je kan nog steeds op de startknop op je tobo rammen en beginnen met typen om iets te zoeken. Zo start ik de meeste applicaties die ik niet al had gepind @ taakbalk.
Bovendien, volgens MS is het startscreen ook sneller te navigeren door de grotere hittargets (zie http://blogs.msdn.com/b/b...-on-the-start-screen.aspx )

En ik meen ook ergens gelezen te hebben dat er uitgebreide policies beschikbaar zijn voor het start screen, zodat je als enterprise zijnde vast kan blokkeren dat er Metro-apps gedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
Hier ook niets dan haat voor de metro interface. Werkt gewoon voor geen METER met muis.

Kan me voorstellen dat me touchscreen (En dan ook echt alleen op 10" of kleiner...) de gestures die nodig zijn prima werken. Dit is gewoon geen interface voor desktops, wie dat heeft toegestaan bij Microsoft moeten ze ontslaan én dwingen de rest van z'n leven met zn eigen kudinterface te werken O-)

Nee. dit is gewoon ruk. Alle gestures zijn ook zo random als de pest lijkt wel, ik kan 10x hetzelfde doen en 9x gebeurt er NIETS en de 10de keer opeens doet ie wat ik wil. Ook als ik probeer alle gestures en functionaliteit die ik de reclame-video voor bij zie komen na te doen dan lukt het meeste niet, terwijl het echt heel simpel uit ziet.

Ik hoop dat MS het licht nog gaat zien en Metro alleen uit gaat brengen als OPTIE, met name gefocussed op tablets en touchscreens. Anders ga ik gewoon een hackintosh draaien, dit kan echt niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik heb een nieuw microsoft account aangemaakt gebaseerd op een email adres van mijn eigen domein. In hotmail ingesteld dat het mijn mail ophaald van het juiste adres, maar in W8 Mail krijg ik het niet toegevoegd als hotmail.

En waarom is er in mail alleen maar een optie voor Google, Hotmail en Exchange...... Geef me gewoon de kans om dingen fatsoenlijk in te stellen.

Leuk dat ze alles makkelijker willen maken, maar ik mis gewoon teveel opties.

Ook met de messaging app. Je kan daar geen contacten beheren, dan moet je naar people. Nou ik heb daar iemand toegevoegd, maar deze komt niet in mijn messaging app en de persoon zelf krijgt ook niets te zien....

Vind veel in Windows 8 maar onduidelijk en slecht te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
majic schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:47:
Ik hoop dat MS het licht nog gaat zien en Metro alleen uit gaat brengen als OPTIE, met name gefocussed op tablets en touchscreens. Anders ga ik gewoon een hackintosh draaien, dit kan echt niet meer..
Eens, maar W7 blijft voorlopig prima werken lijkt me :) Vista en ME heb ik ook overgeslagen 8) .
(ME wel kort geprobeerd maar niks dan bluescreens, dus weer snel terug naar 98 en krap een jaartje later kwam het -toendertijd geweldige- XP).
Zou wel typisch zijn; dat zou namelijk betekenen dat ik na 98 om de versie er een overgeslagen heb en MS mij dus om de release weet teleur te stellen en te indrukwekken :+
95 » 98 » ME » XP » Vista » 7 » 8 » 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Ik had de internet explorer tile weggehaald. Als ik die nu weer toevoegen ga ik automatisch naar de desktop versie van IE. Hoe krijg ik de metro versie weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
in het startscreen zoeken naar internet explorer dat is de Metro IE. Als je die van de desktop pinned krijg je de 'standaard' IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik moet wel zeggen dat hij op mijn barrel-laptop eigenlijk verdomd snel is. Metro-IE gaat echt bloedsnel. Dit is bijna gewoon weer een machine waar je een en ander mee kan :P

Zodirect gaat Windows 8 op de SSD erbij van m'n Mac. Kijken wat er gebeurt als er een echt snelle computer achter zit :P (wilde toevallig net m'n windows 7 van harddisk naar SSD overzetten, kan net zo goed 8 doen dan, gebruik het toch maar alleen als bootloader voor StarWars the Old Republic :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15
Tot wanneer kun je de consumer preview eigenlijk blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
dennis585 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:42:
1 maart 2013 ofzo. IIg ergens in 2013

alt+r -> "winver" staat bij mij 16-1-2013

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik zou denken tot de RC of de verkoopstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-03 11:53

roboreaper

Collecting your robots

dennis585 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:42:
als het goed is 1jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363740

@Edwin volg onderstaande stappen om Internet Explorer terug te krijgen

- Ga naar de Metro interface
- Rechtsklik op de achtergrond
- Klik op "All apps" (verschijnt onderaan)
- Klik op Internet Explorer
- Kies "Pin to Start" om de Metro versie van Internet Explorer terug te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 363740 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:47:
@Caelorum -Edwin- volg onderstaande stappen om Internet Explorer terug te krijgen
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Hmm, ik zie dat de BSOD zwart zou moeten zijn. Echter liep hij net vast, was enkel cut the rope aan het spelen en muziek aan het luisteren (wel op een netbook), en toen ging hij gewoon uit. Startte ook niet vanzelf opnieuw op :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Weet iemand hoe je Metro zo kan instellen als op dit plaatje: Afbeeldingslocatie: http://got.hznet.nl/windows8_topic/got_windows8_metro-interface.png

Ik wil ook titels boven de tiles maar zou niet weten hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Sj44k13 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:05:
Weet iemand hoe je Metro zo kan instellen als op dit plaatje: [afbeelding]

Ik wil ook titels boven de tiles maar zou niet weten hoe?
je bedoelt groepen maken?

ctrl + muiswiel om uit te zoomen

dan rechter muis op een groep en dan naam instellen ( dacht ik)

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 16:58 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand hoe/of je tiles een ander kleurtje kan geven? (en evnetueel ook niet-metro tiles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 448639 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:10:
weet iemand hoe/of je tiles een ander kleurtje kan geven? (en evnetueel ook niet-metro tiles)
Kan nog neit met alle tiles, maar wel de standaard tiles die geen kleur hebben opgegeven: http://www.eightforums.co...start-menu.html#post30770

@MicrosoftHelpt: Welkom in dit topic :) Betekent dit dat MS meer aandacht gaat besteden aan online problemen? Zie dat het bedrijfsaccount al sinds juni 2010 is geregistreerd, maar er is vandaag al 2x meer gepost dan het gemiddelde ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jacob

Eerst moet je groepen maken en daarna kan je tiles verplaatsen naar een groep.
Om een groep te maken moet je uitzoomen met CTRL+muiswiel.
Klik met rechts op het icoon dat toegevoegd moet worden aan de groep.
Onderaan in het scherm verschijnt nu de optie "name group"
Na het invoeren van de groep-naam is het mogelijk om tiles naar de groep te verplaatsen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 363740 op 02-03-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Laatst online: 23:12
Iemand anders die met een MacBook Pro steeds geen audio heeft? Ik heb die Cirrus drivers geinstalleerd, en die doen het na de eerste reboot, en nog een reboot later werken ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 19:06
Ik had de developer preview als eens in VMware geïnstalleerd, maar nu ik vandaag m'n Windows 7 installatie op m'n HP Elitebook 8540W om zeep hielp maar meteen de consumer preview als host geïnstalleerd.
Dat ging eigenlijk allemaal vrij soepel. Ik moest wel de nodige drivers met de hand van HP downloaden, maar alle hardware is herkend.
Ik heb ook VMware 8 aan de praat met daarin een standaard Windows 7 kantoorwerkplek, dus er staat me weinig in de weg om voorlopig even Windows 8 te blijven gebruiken.
Het enige probleem is eigenlijk WLAN. De NIC is herkend en staat enabled, hij staat alleen uit. In de HP Wireless Assistant kan ik hem "inschakelen", maar hij blijft dan toch uitgeschakeld. Iemand anders het hier al mee aan de stok gehad?
Even een vervolg op het eerste deel:
Er is vast een kortere weg, maar in het control panel kan je kiezen voor user accounts en hier kan je vervolgens kiezen voor make changes to my account in PC settings..
Hier zit een "tabje"wireless en daar stond wireless device- WiFi OFF.

Lang verhaal kort: WLAN werkt nu.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55347

HellStorm666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:38:
• opdelen scherm (browser in het klein er naast of je agenda) en dan heen en weer switchen werkt super (benieuwd hoe dat met een triple monitor werkt thuis)
Werkt dus voor geen meter kan ik je nu al zeggen :-) Windows 8 werkt prima als je maar 1 scherm hebt om op te werken (en dan komen de frustraties al gauw naar boven), bij meerdere schermen is het gewoon direct een hekelpunt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 14:46

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 55347 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:36:
[...]

Werkt dus voor geen meter kan ik je nu al zeggen :-) Windows 8 werkt prima als je maar 1 scherm hebt om op te werken (en dan komen de frustraties al gauw naar boven), bij meerdere schermen is het gewoon direct een hekelpunt....
Ik zie nog snel geen mogelijkjheid om meer dan 2 applicaties weer te geven op 1 scherm. Je kunt een balk aan de zijkant reserveren en een 2e applicatie draaien, maar daar hield het voor mij wel even op. Ik vraag me of hoe je eenvoudiger wat minder full screen kan werken op bijvoorbeeld een high res. 27" inch monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Eerste blue screen gehad en nu doet de muis het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb nu draaien, op me pc. En vind het wel lekker werken, alleen het is weer even wennen. Zelf geef ik de voorkeur aan Windows 7 (gewoon start menu en zo). Maar goed het verkeerd nog in beta fase. Wellicht komt in Juni de RC editie uit. Als die me bevalt, maak ik de overstap naar Windows 8. (maar eerst nog de kat uit de boom kijken)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Heeft iemand reeds met succes de ISO bootable weten te maken op een USB stick met de windows tool die daarvoor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 22:23

zAo

GPLv2 Fanboy

Hann1BaL schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:54:
Heeft iemand reeds met succes de ISO bootable weten te maken op een USB stick met de windows tool die daarvoor is?
Niet zo, maar dit werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Stel dat je de huidige versie nu op je computer zet als active besturing systeem. kan je al gewoon games erop spelen zoals BF3 , WoW etc. of zou dat nog veel problemen geven.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:49
Iemand al een UEFI USB stick weten te maken? Ik heb gisteren een partij zitten klooien daarmee maar krijg het maar niet voor elkaar. Mijn Windows 7 is ook UEFI geinstalleerd dus "ff snel" naar BIOS schakelen voor Windows 8 zit er niet echt in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaguar645 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:58:
Iemand al een UEFI USB stick weten te maken? Ik heb gisteren een partij zitten klooien daarmee maar krijg het maar niet voor elkaar. Mijn Windows 7 is ook UEFI geinstalleerd dus "ff snel" naar BIOS schakelen voor Windows 8 zit er niet echt in :)
wat is een UEFI USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
gewoon een bootable usb stick maken met de windows 7 usb tool , heeft niks met bios/eufi te maken naar mijn mening kan je beetje afhankelijk van het moederbord op F8 drukken om te kiezen waarvandaan u wilt booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:17:
[...]

Kan nog neit met alle tiles, maar wel de standaard tiles die geen kleur hebben opgegeven: http://www.eightforums.co...start-menu.html#post30770
dat hex-editen werkt niet (de genoemde string zit niet in dat bestand), en dat programmatje zegt dat het bestand (welke dat ook moge zijn) in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timons106
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-04 10:00
Aegir81 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:36:
[...]
En hier is een interessante lijst te vinden met shortcuts.
Wow, thanks voor de link man!
Vooral de toetsen combinatie Windows key + + of - is leuk (ook in Windows 7) :), het voelt net alsof ik op een Mac zit als ik dat doe xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dennis585 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:42: Tot wanneer kun je de consumer preview eigenlijk blijven gebruiken?
De Windows Consumer Preview mag tot januari 2013 gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 448639 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:04:
[...] dat hex-editen werkt niet (de genoemde string zit niet in dat bestand), en dat programmatje zegt dat het bestand (welke dat ook moge zijn) in gebruik is.
Hmm, dat is jammer. Dan is het nog maar even wachten en hopen op MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

ricmaniac schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:57:
Stel dat je de huidige versie nu op je computer zet als active besturing systeem. kan je al gewoon games erop spelen zoals BF3 , WoW etc. of zou dat nog veel problemen geven.
Als je je systeem upgraded zie je meteen of er eventuele conflicten kunnen ontstaan bij applicaties. Ik raad je aan daar eens naar te kijken.

Eerlijk gezegd denk ik dat je beter nog even kunt wachten totdat de officiële versie uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55347

Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:18:
[...]
Als je je systeem upgraded zie je meteen of er eventuele conflicten kunnen ontstaan bij applicaties. Ik raad je aan daar eens naar te kijken.

Eerlijk gezegd denk ik dat je beter nog even kunt wachten totdat de officiële versie uit is.
Of in ieder geval tot de RC editie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelvern
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 10:53
Plug net mijn windows phone in, maar er gebeurd eigenlijk helemaal niks. Komt dit doordat music en xbox live het nog niet doen in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Kelvern schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:21:
Plug net mijn windows phone in, maar er gebeurd eigenlijk helemaal niks. Komt dit doordat music en xbox live het nog niet doen in nederland?
WP7 is op zune afgestemd. ik weet niet hoe het zit met W8 en zune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kelvern schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:21:
? voor windows phone heb je nog steeds de zune software nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:12:
[...]

Hmm, dat is jammer. Dan is het nog maar even wachten en hopen op MS.
ik bedenk me echt nu pas dat ik de hexeditor nog open had staan >_>

edit: nu geen error meer maar het doet nog steeds niks, kzal waarschijnlijk opnieuw moeten opstarten ofzo (wat nu niet kan aangezien ik over teamviewer zit te werken)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 448639 op 02-03-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@boven: kijk er naar uit om het resultaat te zien/horen :)
Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:17:
[...]@MicrosoftHelpt: Welkom in dit topic :) Betekent dit dat MS meer aandacht gaat besteden aan online problemen? Zie dat het bedrijfsaccount al sinds juni 2010 is geregistreerd, maar er is vandaag al 2x meer gepost dan het gemiddelde ;)
Weten jullie al iets meer over de prijzen? Zijn deze vergelijkbaar met W7? Goedkope upgrade voor studenten?

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

zAo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:57:
[...]

Niet zo, maar dit werkt wel.
Dat is dus precies wat ik probeer maar niet wilt werken :S Dat is vervelend.

edit: Het was de USB 3.0 stick die ik gebruikte die zich niet wilde lenen voor deze taak :) Een andere USB stick doet het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Hann1BaL op 02-03-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hann1BaL schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:50:
[...]
Dat is dus precies wat ik probeer maar niet wilt werken :S Dat is vervelend.
Gewoon iso uitpakken met 7zip (of hernoemen naar .zip) en de inhoud op een usb stick pleuren. Werkt al sinds Windows Vista zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-04 03:52
Een usb stick is toch niet zomaar bootable?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Jaguar645 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:58:
Oké dan. Gewoon handmatig zo doe ik het ook.

stap:

1. Open CMD met elevated rights (run as administrator)
2. Type "diskpart" (zonder aanhalings tekens)
3. lis dis (check welk nummer je usb drive heeft)
4. sel dis x (vervang x voor het nummer dat bij je USB drive hoort)
5. clean (WAARSCHUWING!! Dit haalt alles van de usb stick af)
6. cre par pri (maak een primaire partitie op de USB drive)
7. Active (maakt de partitie actief)
8. for fs=fat32 quick (formateer als fat 32 .. dat is nodig om via UEFI op te starten).
9. exit
10. Ga naar je windows8 bron. Een virtuele cd of uitgepakte iso map.

11. Aldaar type "cd boot"
12. type "bootsect /nt60 X: /force" (waar X: de drive letter van de USB drive is)
13. ga terug naar de begin map van de Windows 8 bron dmv. bijv. "cd .."
14. type "xcopy /e /h *.* X:" (copier alles naar X: waar X: weer je USB drive is)
15. Wacht tot het klaar is.

Nu kun je een UEFI boot met de USB drive doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Mieske666 op 02-03-2012 13:06 . Reden: Spelfouten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
denniskrol schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:01:
Een usb stick is toch niet zomaar bootable?
Wat mieske666 hierboven dus zei, maar anders kan je gewoon diskpart openen en de partitie die er op staat (NTFS of fat32) Active maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben erg enthousiast over Windows 8, maar heb toch eigenlijk wel twee vragen/problemen/uitdagingen. In de People App krijg ik mijn Twitter en Facebook niet gekoppeld....en in de Photo App krijg ik Flickr niet gekoppeld :(

In beide gevallen geeft Windows aan dat de koppeling succesvol is, maar om de een of andere redden werkt het niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

TheVMaster schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:06:
Ik ben erg enthousiast over Windows 8, maar heb toch eigenlijk wel twee vragen/problemen/uitdagingen. In de People App krijg ik mijn Twitter en Facebook niet gekoppeld....en in de Photo App krijg ik Flickr niet gekoppeld :(

In beide gevallen geeft Windows aan dat de koppeling succesvol is, maar om de een of andere redden werkt het niet…
En de standaard Windows strategie? Bij twijfel: rebooten? Werkte bij mijn WiFi en Mail ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-04 14:43

Pykow

Angelo OTR

ricmaniac schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:57:
ik weet al dat sommige BF3 gewoon spelen op Windows 8 en ze hebben nergens last van.
heb windows 8 op een oude laptop staan, dus kan het niet testen voor je

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sebastius schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:08:
[...]

En de standaard Windows strategie? Bij twijfel: rebooten? Werkte bij mijn WiFi en Mail ook :p
Neej helaas. Heb zelfs al een Refresh your pc gedaan, wat overigens erg goed werkt....maar helaas was dit niet de oplossing.

Weet iemand btw ook hoe je je Microsoft Account kunt verwijderen nadat je je account ontkoppeld hebt. Hij blijft namelijk in de People App zeggen dat hij al gekoppeld is met m'n Microsoft Account... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:06:
[...]

Wat mieske666 hierboven dus zei, maar anders kan je gewoon diskpart openen en de partitie die er op staat (NTFS of fat32) Active maken.
Je kunt geen UEFI boot doen met een USB drive die niet geformateerd is als fat32.
Tevens moet daar een directorie staan genaamd EFI en daar weer een dir. boot en daar staat een bestand boot.efi die gebruikt wordt om de windows installatie op te starten.

[ Voor 19% gewijzigd door Mieske666 op 02-03-2012 13:20 . Reden: aanvullende info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-04 09:39
TheVMaster schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:11:
[...]

Neej helaas. Heb zelfs al een Refresh your pc gedaan, wat overigens erg goed werkt....maar helaas was dit niet de oplossing.

Weet iemand btw ook hoe je je Microsoft Account kunt verwijderen nadat je je account ontkoppeld hebt. Hij blijft namelijk in de People App zeggen dat hij al gekoppeld is met m'n Microsoft Account... :(
Ik had dit ook.
Wat ik gedaan heb om het werkend te krijgen is de facebook koppeling weghalen en op live.com de koppeling weggooien.

Als die weg is dan in de People app opnieuw facebook toevoegen en toestemming geven.
Toen werkte het bij mij wel.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
TheVMaster schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:06:

Gooi de koppeling eens weg in de People App én in Twitter. Sluit alle IE processen af. Open de People App en voeg Twitter weer toe. Hierna werkte het bij mij.

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Weet iemand toevallig ook hoe je een tile 2 cellen breed kan maken?
Ik heb op dit moment namelijk Music, Video, Photo's en Windows Explorer onder elkaar in 1 groep staan. De eerste 3 zijn allemaal 2 cellen breed, alleen windows explorer niet. Graag zou ik deze ook breder maken indien mogelijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
denyos schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:21:
Weet iemand toevallig ook hoe je een tile 2 cellen breed kan maken?
Ik heb op dit moment namelijk Music, Video, Photo's en Windows Explorer onder elkaar in 1 groep staan. De eerste 3 zijn allemaal 2 cellen breed, alleen windows explorer niet. Graag zou ik deze ook breder maken indien mogelijk.
Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Tnx voor het snelle antwoord, dan moet ik SkyDrive er maar naast zetten om een cleane look te houden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik snap werkelijk niet waar alle negatieve reacties de afgelopen dagen nou eigenlijk vandaan komen, zo slecht is Windows 8/Metro helemaal niet. De developer preview heb ik destijds kort getest in virtualbox en ik was toen nog niet erg onder de indruk maar het was ook een developer preview.

Nu heb ik de customer preview op mijn laptop (dv7-3090ed) gezet en ik moet eerlijk toegeven dat ik best aan metro kan wennen zelfs op mijn non touch laptop, kende de metro interface al wel van mijn Windows Phone toestel.

Al met al draait Windows 8 super op mijn laptop, en ik zie nu al geen noodzaak om weer terug te gaan naar mijn Fedora installatie. Na het leren van de keyboard shortcuts is de metro interface voor mij prima te besturen. Voor mij persoonlijk wegen de voordelen dan ook ruimschoots op tegen de nadelen

Voordelen:
- Snelle start en herstart tijden
- Microsoft account zorgt voor goede intergratie tussen mijn telefoon en laptop.
- Eenvoudige interface
- Nieuwe file transfer dialog en taskmanager

Nadelen:
- regelmatig switchen tussen desktop en metro interface
- Ribbon is voor standard gebruikers wel geschikt maar ik heb soms iets meer moeite met het vinden van bepaalde niet standard acties of instellingen.

Ik heb nu pas een paar uurtjes getest met Windows 8 dus waarschijnlijk zal ik mijn mening nog wel bijstellen maar over het algemeen is mijn ervaring toch nog positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yanze schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:19:
[...]

Gooi de koppeling eens weg in de People App én in Twitter. Sluit alle IE processen af. Open de People App en voeg Twitter weer toe. Hierna werkte het bij mij.
Moet ik ook nog een aantal minuten wachten, want bij mij werkt het nog steeds niet :( Overigens geeft hij als ik de People App open rechts boven wel even kort aan microsoftaccount@domein.nl is not available....en dat is dus mijn Microsoft Account..overigens werkt de e-mail wel en staan van dat MS Account wel al m'n contacten in de lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mieske666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:15:
[...]Je kunt geen UEFI boot doen met een USB drive die niet geformateerd is als fat32.
Tevens moet daar een directorie staan genaamd EFI en daar weer een dir. boot en daar staat een bestand boot.efi die gebruikt wordt om de windows installatie op te starten.
Ok, klopt! Blijft erbij dat mijn manier ook zou moeten werken op UEFI mobo's (zoals de mijne). Vraag me overigens ook af wat het voordeel is van UEFI usb install tegeover de 'gewone' usb install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Even een beetje info voor SSD gebruikers.

De meeste van ons zullen in Windows 7 alijd wel hibernation hebben uitgezet via de bekende command line regel "powercfg -h off".
Doe je dit in Windows 8 dan schakel je ook hybrid boot uit. :( Oké booten in Windows 8 gaat snel met een SSD maar gaat nog sneller met hybrid boot. Weer aanzetten is dus "powercfg -h on"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:36:
[...]

Ok, klopt! Blijft erbij dat mijn manier ook zou moeten werken op UEFI mobo's (zoals de mijne). Vraag me overigens ook af wat het voordeel is van UEFI usb install tegeover de 'gewone' usb install.
Je kunt/moet dan op een GPT disk installeren. Op die manier kun disks je boven de 2TB gebruiken of heel veel primaire partities maken. Verder niet echt heel veel. Zou iets sneller moeten zijn. Maar ja het is de toekomst. Dadelijk als secure boot zijn entree gaat maken is UEFI onmisbaar (tenminste als je secure boot wilt gebruiken).

Verder zou het best kunnen dat jouw manier werkt… Nog nooit geprobeerd. :)

Sorry voor de dubbelpost.

[ Voor 8% gewijzigd door Mieske666 op 02-03-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mieske666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:42:
[...]Je kunt/moet dan op een GPT disk installeren. Op die manier kun disks je boven de 2TB gebruiken of heel veel primaire partities maken. Verder niet echt heel veel. Zou iets sneller moeten zijn. Maar ja het is de toekomst. Dadelijk als secure boot zijn entree gaat maken is UEFI onmisbaar (tenminste als je secure boot wilt gebruiken). [...]
OK maar dat heft dan toch meer te maken met hoe Windows wordt geinstalleerd op de HDD/SSD en niet hoe de installatie DVD op de usb stick wordt gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:51:
[...]

OK maar dat heft dan toch meer te maken met hoe Windows wordt geinstalleerd op de HDD/SSD en niet hoe de installatie DVD op de usb stick wordt gezet?
Je kunt geen UEFI installatie uitvoeren als je niet een UEFI boot uitvoerd van het installatie medium. Vandaar dat sommigen het vragen. Wellicht Interessante info om aan de TS toe te voegen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na wat zoeken een app gevonden die het metro kleurenschema to in detail kan aanpassen

http://www.intowindows.co...-start-screen-customizer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04 22:42
Na pure toeval ben ik in de apps binnen de metro view er achter gekomen waar het afsluit knopje zit. Ik weet niet of dit al vermeld is maar als men met de muis naar de bovenkant gaat van de applicatie dan zie je een handje verschijnen. Muisje indrukken en dan naar beneden slepen, halverwege is er een "obstakel" hier kan je naar links en rechts slepen als je een splitscreen hebt, verder naar beneden duwen en dan los laten en weg is die!

tis geen rood kruisje maar tis iets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ep1c schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:08:
[...]
Je kan ook win+tab en dan rechtermuisknop close doen op een app. Maar zoals eerder al gezegd is dit iets dat je eigenlijk niet hoort te doen. Windows sluit de apps wel als het nodig is. Bijv. als je door je geheugen heen dreigt te gaan. En de apps zijn suspended als ze niet op het scherm staan.
iig dat is wat ik ervan heb begrepen.
App close

Generally, users do not need to close apps. However, users can choose to close an app using the close gesture or by pressing Alt+F4. After an app has been closed, it is suspended and then terminated within 10 seconds after the user closed the app.[...]

[ Voor 86% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-03 20:15
Onderstaand bericht ook al in vorig topic geplaatst, maar helaas geen reacties gekregen. Heb inmiddels het probleem nog steeds niet kunnen tackelen. Iemand een idee?

Ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar W8, maar ik krijg hem maar niet werkend. Ik maak gebruik van W7.. en heb op dezelfde schijf (ssd) een 2e partitie aangemaakt voor W8.
Ik heb de x64 iso gedownload en geplaatst op usb. Zodra de installatie vanaf de USB-stick wordt afgerond zal de pc herstarten.. hierna wordt de installatie niet hervat, maar wordt W7 gewoon weer opgestart.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04 22:42
Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:11:
[...]

Je kan ook win+tab en dan rechtermuisknop close doen op een app. Maar zoals eerder al gezegd is dit iets dat je eigenlijk niet hoort te doen. Windows sluit de apps wel als het nodig is. Bijv. als je door je geheugen heen dreigt te gaan. En de apps zijn suspended als ze niet op het scherm staan.
Ja kvind het wel leuk en aardig van microsoft dat ze dat hebben toegevoegd maar als ik perongeluk der verkeerde app open wil ik die gewoon snel weg hebben en niet ergens suspenden (als ik toch weet dat ik die niet ga gebruiken).

tis een leuke optie van MS maar maak het niet een verplichting, wat kan een rood kruisje nou kwaad :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-04 09:49
Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:11:
[...]

[...]
dat wil ik dus niet, zit ik lekker fotos te kijken die het daglicht niet kunnen verdragen, blijft dat ding openstaan...

Frietjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Daarvoor heb je dus alt+f4, drag to close gesture of win+tab -> rechtermuisknop -> close, win+x -> task manager -> close ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
De apps kun je gewoon sluiten dmv. ALT+F4, Bovenkant pakken en slepen naar beneden of via WIN+TAB rectermuisknop enz. Het hoeft niet maar kan wel net als op WP7.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

Ep1c schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:08:
Na pure toeval ben ik in de apps binnen de metro view er achter gekomen waar het afsluit knopje zit. Ik weet niet of dit al vermeld is maar als men met de muis naar de bovenkant gaat van de applicatie dan zie je een handje verschijnen. Muisje indrukken en dan naar beneden slepen, halverwege is er een "obstakel" hier kan je naar links en rechts slepen als je een splitscreen hebt, verder naar beneden duwen en dan los laten en weg is die!

alt f4 is ook een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er verschijnen op mijn taskbar om de haverklap iconen van een installatie scherm (en net ook die van een map), maar zodra ik erop klik is het weg. ik heb dus geen flauw idee wat het is/zijn en ik zou er graag vanaf willen.

edit: zo ziet dat er dan uit
http://i.imgur.com/tDFjZ.png

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 448639 op 02-03-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-04 09:39
Ralf Bimbo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:13:
Onderstaand bericht ook al in vorig topic geplaatst, maar helaas geen reacties gekregen. Heb inmiddels het probleem nog steeds niet kunnen tackelen. Iemand een idee?

Ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar W8, maar ik krijg hem maar niet werkend. Ik maak gebruik van W7.. en heb op dezelfde schijf (ssd) een 2e partitie aangemaakt voor W8.
Ik heb de x64 iso gedownload en geplaatst op usb. Zodra de installatie vanaf de USB-stick wordt afgerond zal de pc herstarten.. hierna wordt de installatie niet hervat, maar wordt W7 gewoon weer opgestart.
Als het om een SSD gaat heb je waarschijnlijke meerdere schijven in je pc.
Windows heeft dan wel eens de irritante eigenschap de bootloader op de verkeerde disk te zetten...

Advies, alle schijven behalve SSD loskoppelen, dan installeren en daarna de schijven pas weer aansluiten.
Optie 2 is de bootschijf in je bios aanpassen, dan gaat het wel werken maar neem aan dat je de bootloader gewoon op SSD wil en is optie 1 dus het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
EraZor schreef
Dit werkt:
http://wonderreader.tumbl...multiple-google-calendars
wel ff google account verwijderen en terugzetten in win8
Hier kan ik de m.google.com/sync pagina niet meer openen. Krijg de melding "Google Sync wordt niet ondersteund op uw apparaat, zelfs op mijn iPod Touch met iOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-03 20:15
RFdeGroot schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Als het om een SSD gaat heb je waarschijnlijke meerdere schijven in je pc.
Windows heeft dan wel eens de irritante eigenschap de bootloader op de verkeerde disk te zetten...

Advies, alle schijven behalve SSD loskoppelen, dan installeren en daarna de schijven pas weer aansluiten.
Optie 2 is de bootschijf in je bios aanpassen, dan gaat het wel werken maar neem aan dat je de bootloader gewoon op SSD wil en is optie 1 dus het beste.
Hmm.. optie 1 ga ik zeker proberen! Dankje :)

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Anoniem: 363740 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 10:47:
@Edwin volg onderstaande stappen om Internet Explorer terug te krijgen

- Ga naar de Metro interface
- Rechtsklik op de achtergrond
- Klik op "All apps" (verschijnt onderaan)
- Klik op Internet Explorer
- Kies "Pin to Start" om de Metro versie van Internet Explorer terug te plaatsen
Dit werkt niet, dan staat de desktop-IE op het Start-scherm. Iemand een beter idee hoe ik de Metro-IE terug krijg? En liefst met behoud van de desktop-IE. Ik heb ook geprobeerd eerst alles te unpinnen, maar dat helpt niet, ik krijg de Metro versie van IE niet terug.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cHBtn.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KSVVZ.png

[ Voor 7% gewijzigd door Fred-Erik op 02-03-2012 14:52 ]

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!