refresh optie bij settings? zodat alles weer naar factory default wordt gezet?Fred-Erik schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:51:
[...]
Dit werkt niet, dan staat de desktop-IE op het Start-scherm. Iemand een beter idee hoe ik de Metro-IE terug krijg? En liefst met behoud van de desktop-IE.
[afbeelding]
[afbeelding]
Raak ik dan ook m'n programma's etc. weer kwijt?roboreaper schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:52:
[...]
refresh optie bij settings? zodat alles weer naar factory default wordt gezet?
Hmm bij mij werkt dat toch wel hoor.. Verwijderen van icon en dan via zoeken naar internet explorer en pin to start komt die gewoon terug.
neej, zover ik weet heb je 2 verschillende opties bij refresh. kan het niet opzoeken want kehb W8 niet nast me op het momentFred-Erik schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:53:
[...]
Raak ik dan ook m'n programma's etc. weer kwijt?
Anoniem: 303530
Laat iemand zijn C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\IE-iets uploaden? Ik heb die van mij al verwijderd overigens.
uiitleg: http://www.websonic.nl/ni...-8-reset-en-refresh-37827Fred-Erik schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:53:
[...]
Raak ik dan ook m'n programma's etc. weer kwijt?
meer info... google eerste pagina ...
http://www.askvg.com/fix-...or-metro-ie-doesnt-start/
[ Voor 23% gewijzigd door roboreaper op 02-03-2012 14:58 ]
Die linkt gewoon naar "%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe"... Wellicht dat hij de desktop IE als default browser heft ofzo?Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:54:
Laat iemand zijn C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\IE-iets uploaden? Ik heb die van mij al verwijderd overigens.
Ah, ik mag Google Chrome niet als standaardbrowser kiezen, want als wraak mag ik dan geen Metro IE meer gebruiken. Logisch is anders, m'goed. Het werkt inderdaad als ik IE als standaardbrowser kies, dan wordt de desktop-IE tile veranderd in de Metro-IE tile. Je kan ze dus ook niet tegelijk op het Start scherm hebben. Ik hoop dat dit gedoe een bug en geen feature is.roboreaper schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:55:
[...]
uiitleg: http://www.websonic.nl/ni...-8-reset-en-refresh-37827
meer info... google eerste pagina ...
http://www.askvg.com/fix-...or-metro-ie-doesnt-start/
Ik gebruik hier al een tijdje een dual monitor opstelling en dat bevalt in Windows 7 prima. Daar heb ik Actual Multiple Monitors geinstalleerd om een 2e taakbalk te hebben op de extra monitor, inclusief startscherm, klok en icoontjes.
Nu ben ik dus W8 aan het uitproberen en ik merk dat W8 nog niet echt goed geoptimaliseerd is voor 2 monitoren en door het gemist van een goede versie van AMM, kan ik er nog niet echt mee uit de voeten. AMM herkent de taakbalk op de 2e monitor (nog) niet, dus plaatst hij hem erboven. Ook is er geen startknop meer en dat begrijpt ie ook niet helemaal, maar daar zal nog wel een versie van uitkomen de komende maanden. In ieder geval begrijp ik dit allemaal wel.
Maar ik snap bijvoorbeeld niet dat de Metro interface maar op een enkele monitor wordt getoond. De 2e monitor heeft gewoon een kale desktop aan staan en dat ziet er wel een beetje vaag uit zo. Ook heb je daar standaard alle vensters in de taakbalk staan, maar dat kun je gelukkig uitzetten, maar dan is ie vervolgens helemaal leeg en mis ik dus een klok daar. Ook vind ik het raar dat je metro / startscherm niet op de 2e monitor kunt krijgen. Mijn 2e monitor staat links van mijn scherm, waardoor het openen van het startmenu met de muis haast onmogelijk is om snel te doen (je gaat al snel naar de 2e monitor toe en dan reageert ie niet meer). Dat probleem heb ik ook linksboven als ik de vensters wil weergeven met de muis, dus ben ik nu toegewezen aan een mix van muis en toetsenbord navigatie omdat het gewoon niet prettig werkt om het met óf alleen de muis, óf alleen het toetsenbord te doen.
Ook vind ik het niet zo prettig om met de muis helemaal in de hoek te moeten gaan staan om mijn opties te weergeven. Ik vind het er wel mooi uitzien, maar snap de logica niet helemaal van "muis naar rechter boven/onder hoek -> muis naar het midden -> opties". Waarom niet gewoon rechterkant van het scherm = opties.
Daarbij is het dus ook raar dat de Metro interface en muis-acties ook niet op het andere scherm werken, zelfs een uitgerekte variant had ik al beter gevonden (dat links dus op mijn linkse monitor aan de linkse kant is en rechts op mijn rechtse monitor aan de rechtse kant is).
Dat soort rare keuzes heb je op de metro-interface van Windows Phone helemaal niet en ik heb nu wat gemixte gevoelens bij Windows 8. Ik vind het er allemaal wel mooi uitzien en er zitten heus wat goede verbeteringen in die ik graag in Windows 7 had gehad, maar sommige dingen zijn ook weer zo ongelofelijk onlogisch of onhandig, dat ik ga twijfelen of ik over wil gaan stappen. Ik moet nog zien wat ze nog gaan veranderen naar aanleiding van de feedback, want ik zou er in principe prima mee kunnen werken, maar op de huidige manier nog niet.
Verder werkt bij mij het inloggen met mijn live-id niet, waardoor ik geen Xbox Live (en dus mijn gamertag ook) niet kan gebruiken.
Mail kan ik ook nog niet lekker instellen van mijn Google Apps account (met mijn eigen domeinnaam erin).
En als iemand nog een betere manier heeft om een/het startmenu op de andere monitor te krijgen, dan hou ik me aanbevolen. (Metro of geen metro). Ik heb de eerdergenoemde optie van dat programma bekeken, maar die is ook niet echt bruikbaar omdat die knop bovenop de eerste taak wordt gezet in de taakbalk.
Nu ben ik dus W8 aan het uitproberen en ik merk dat W8 nog niet echt goed geoptimaliseerd is voor 2 monitoren en door het gemist van een goede versie van AMM, kan ik er nog niet echt mee uit de voeten. AMM herkent de taakbalk op de 2e monitor (nog) niet, dus plaatst hij hem erboven. Ook is er geen startknop meer en dat begrijpt ie ook niet helemaal, maar daar zal nog wel een versie van uitkomen de komende maanden. In ieder geval begrijp ik dit allemaal wel.
Maar ik snap bijvoorbeeld niet dat de Metro interface maar op een enkele monitor wordt getoond. De 2e monitor heeft gewoon een kale desktop aan staan en dat ziet er wel een beetje vaag uit zo. Ook heb je daar standaard alle vensters in de taakbalk staan, maar dat kun je gelukkig uitzetten, maar dan is ie vervolgens helemaal leeg en mis ik dus een klok daar. Ook vind ik het raar dat je metro / startscherm niet op de 2e monitor kunt krijgen. Mijn 2e monitor staat links van mijn scherm, waardoor het openen van het startmenu met de muis haast onmogelijk is om snel te doen (je gaat al snel naar de 2e monitor toe en dan reageert ie niet meer). Dat probleem heb ik ook linksboven als ik de vensters wil weergeven met de muis, dus ben ik nu toegewezen aan een mix van muis en toetsenbord navigatie omdat het gewoon niet prettig werkt om het met óf alleen de muis, óf alleen het toetsenbord te doen.
Ook vind ik het niet zo prettig om met de muis helemaal in de hoek te moeten gaan staan om mijn opties te weergeven. Ik vind het er wel mooi uitzien, maar snap de logica niet helemaal van "muis naar rechter boven/onder hoek -> muis naar het midden -> opties". Waarom niet gewoon rechterkant van het scherm = opties.
Daarbij is het dus ook raar dat de Metro interface en muis-acties ook niet op het andere scherm werken, zelfs een uitgerekte variant had ik al beter gevonden (dat links dus op mijn linkse monitor aan de linkse kant is en rechts op mijn rechtse monitor aan de rechtse kant is).
Dat soort rare keuzes heb je op de metro-interface van Windows Phone helemaal niet en ik heb nu wat gemixte gevoelens bij Windows 8. Ik vind het er allemaal wel mooi uitzien en er zitten heus wat goede verbeteringen in die ik graag in Windows 7 had gehad, maar sommige dingen zijn ook weer zo ongelofelijk onlogisch of onhandig, dat ik ga twijfelen of ik over wil gaan stappen. Ik moet nog zien wat ze nog gaan veranderen naar aanleiding van de feedback, want ik zou er in principe prima mee kunnen werken, maar op de huidige manier nog niet.
Verder werkt bij mij het inloggen met mijn live-id niet, waardoor ik geen Xbox Live (en dus mijn gamertag ook) niet kan gebruiken.
Mail kan ik ook nog niet lekker instellen van mijn Google Apps account (met mijn eigen domeinnaam erin).
En als iemand nog een betere manier heeft om een/het startmenu op de andere monitor te krijgen, dan hou ik me aanbevolen. (Metro of geen metro). Ik heb de eerdergenoemde optie van dat programma bekeken, maar die is ook niet echt bruikbaar omdat die knop bovenop de eerste taak wordt gezet in de taakbalk.
Volgens mij moet je IE eerst even als standaard instellen en dan bij de opties van IE van de Desktop-IE even wat instellen bij programma's?Sj44k13 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:12:
Ik heb ook Chrome als standaard browser en tevens een Metro IE...
[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 15-07-2015 16:58 . Reden: op verzoek van Sj44k13 ]
En als je nu eens de optie Multi monitor in de properties van de taskbar uitzet? MSS werkt AMM dan wel zoals verwacht?..
ok, ik heb er nu een paar uurtjes mee proberen te werken op een laptop en eerste conclusie (eerste punt is al door meerdere genoemd
),
* Metro is echt voor touchscreen danwel tablet. met de muis is het niet te doen.
* Daarnaast gaat draadloos internetten echt ontzettend traag op mijn Windows 8 machine, zelfs internet via 3G op mijn Nokia Lumia (ook Metro interface) gaat sneller. Ik heb er een Windows 7 machine naast staan op hetzelfde draadloze netwerk, maar daar gaat internet met de normale snelheid.
* streaming video in IE 10 is om te huilen (waarschijnlijk te maken met eerder genoemd probleem). Ik heb gisteren Blik op de Weg zitten kijken op W8 machine, echt om de paar seconden was deze aan het bufferen. De Windows 7 machine had hier geen problemen mee.
Herkend iemand deze problemen en heeft diegene hier wellicht een oplossing voor?
* Metro is echt voor touchscreen danwel tablet. met de muis is het niet te doen.
* Daarnaast gaat draadloos internetten echt ontzettend traag op mijn Windows 8 machine, zelfs internet via 3G op mijn Nokia Lumia (ook Metro interface) gaat sneller. Ik heb er een Windows 7 machine naast staan op hetzelfde draadloze netwerk, maar daar gaat internet met de normale snelheid.
* streaming video in IE 10 is om te huilen (waarschijnlijk te maken met eerder genoemd probleem). Ik heb gisteren Blik op de Weg zitten kijken op W8 machine, echt om de paar seconden was deze aan het bufferen. De Windows 7 machine had hier geen problemen mee.
Herkend iemand deze problemen en heeft diegene hier wellicht een oplossing voor?
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Ik herken je problemen eigenlijk niet. Metro IE is niet noemenswaardig trager dan IE9 (merk eigenlijk geen verschil).
Wat betreft de touchscreen/muis 'probleem': Ben het met je eens. Al kan ik na bijna twee dagen met W8 te werken best overweg. Heb geen problemen meer met de hotcorners en ken de meeste keycombo's voor taken wel uit mijn hoofd nu
Wat betreft de touchscreen/muis 'probleem': Ben het met je eens. Al kan ik na bijna twee dagen met W8 te werken best overweg. Heb geen problemen meer met de hotcorners en ken de meeste keycombo's voor taken wel uit mijn hoofd nu
Anoniem: 448639
ik wordt gestoord van dit hoekensysteem, vooral omdat dat dus gewoon niet ontworpen is met meerdere schermen in gedachten. ik heb nu maar mijn primaire taakbalk op het rechterscherm gezet zodat ik iig nog normaal bij dat settings menu kan.
weet iemand trouwens of je het wachtwoord kan uitschakelen als je op een MS account draait? ik ben de enige die deze PC uberhaupt aanraakt en ik vind een wachtwoord echt alleen maar irritant
edit: mijn calendar, mail en nog een paar apps waren verdwenen toen ik IE van het systeem had gegooid, en nu ik ze weer uit de store heb geinstalleerd zegt ie "XXXX can't open" bij all die apps. iemand ideetje?
weet iemand trouwens of je het wachtwoord kan uitschakelen als je op een MS account draait? ik ben de enige die deze PC uberhaupt aanraakt en ik vind een wachtwoord echt alleen maar irritant
edit: mijn calendar, mail en nog een paar apps waren verdwenen toen ik IE van het systeem had gegooid, en nu ik ze weer uit de store heb geinstalleerd zegt ie "XXXX can't open" bij all die apps. iemand ideetje?
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 448639 op 02-03-2012 15:50 ]
ik vind het grappig dat iederen commentaar heeft op de tiles terwijl dit op WP heerlijk eruit ziet, en als je even 30 min de tijd neemt om je scherm te her indelen weert eht met W8 ook geweldig.
zelfs het navigeren met de muis werkt prima als je wat hotkeys uit je hoofd kent.
over het probleem met meerdere schermen. stuur dan je feedback naar MS. hopelijk fixen ze het in de release of
je meot gewoon naar W8 als een compleet nieuw Os ipv te vergelijken met W7. maar zoals dat normaal gaat met games en software een nieuwe versie die compleet anders is ( bijv: diablo2 vs Diablo3) wordt alleen maar op afgezeken.
zelfs het navigeren met de muis werkt prima als je wat hotkeys uit je hoofd kent.
over het probleem met meerdere schermen. stuur dan je feedback naar MS. hopelijk fixen ze het in de release of
je meot gewoon naar W8 als een compleet nieuw Os ipv te vergelijken met W7. maar zoals dat normaal gaat met games en software een nieuwe versie die compleet anders is ( bijv: diablo2 vs Diablo3) wordt alleen maar op afgezeken.
http://www.ghacks.net/201...-to-automatically-log-on/Anoniem: 448639 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:47:
[...]
[...]
*knip* Wel aardig blijven he... Sommige mensen hebben andere meningen en zijn niet tevreden. Mag jij dat best raar of grappig vinden maar houd dat dan gewoon voor jezelf en laat die mensen gewoon hun kritiek uiten.
[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2012 16:24 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
troll ergens anders aub. of meot ik bij elke comment IK VIND ervoor posten....?Tsurany schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:56:
*knip* Sommige mensen hebben andere meningen en zijn niet tevreden. Mag jij dat best raar of grappig vinden maar houd dat dan gewoon voor jezelf en laat die mensen gewoon hun kritiek uiten.
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2012 16:24 ]
Wat een suf argument. Windows 8 is de opvolger van Windows 7. Dat het dus met elkaar vergeleken wordt is niet meer dan logisch.roboreaper schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:52:
En mensen zijn over het algemeen zéér tevreden over W7 en al jaren gewend aan de workflow van dit OS. W8 blijkt heel anders te zijn en een geheel andere werkwijze te eisen. Ook nogal logisch dat veel mensen dit tegen het harnas stoot, en dat ze hier niet blij mee zijn.
En dat mag dan prima gezegd worden hier in dit topic. Het is niet voor niks een "ervaringen"-topic.
offtopic:
Ps. kijk even naar je toetsenbord. Volgens mij is hij stuk en vergeet hij hoofdletters, haalt hij letters door elkaar en vergeet hij complete woorden neer te zetten.
Ps. kijk even naar je toetsenbord. Volgens mij is hij stuk en vergeet hij hoofdletters, haalt hij letters door elkaar en vergeet hij complete woorden neer te zetten.
tsurany heeft wel gelijk.roboreaper schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:59:
[...]
troll ergens anders aub. of meot ik bij elke comment IK VIND ervoor posten....?
mensen moeten eens kappen met die stomme meldingen.
je moet anders kijken naar W8 dan naar W7. Donder toch op
iedereen weet dat we straks opgeschept zitten met die rotzooi van Microsoft, omdat games niet draaien op Linux, Mac.
dus vindt ik het terecht dat mensen op dezelfde manier kijken naar Windows 7 als naar Windows 8.
Het is gewoon een OS voor op je mobiel, maar ze laten de OS ook naar de PC komen met een desktop-APP !!!
ja lees je het goed ? een APP !!!! om je normale desktop te krijgen ?
het moet toch juist zijn dan Desktop normaal is en dan Metro een extratje moet zijn als je daar voor kiest ?
het voelt gewoon niet aan als een nieuwe Windows maar een DLC voor Windows 7. waarbij je verplicht wordt Metro te gebruiken.
ok windows 8 heeft 1 grote plus punt en dat is het starten van Windows zelf.
maar laat de Metro interface een keuze worden. laat onze Tweakers gewoon Windows gebruiken zoals we gewent zijn al 17 jaar
en trouwens roboreaper , Denk je nou echt dat MS luisterd naar kritiek ? ze luisteren alleen maar naar amerikaanse mensen. Je hebt nu een Windows 8 preview waar Muziek,Video,Xboxlive niet te gebruiken is in onze regio !!
en waar slaat de opmerking op over, Als je de sneltoetsen kent, dan is er prima mee te werken.
klinkt het zelfde als, Nee schat, het water is niet koud als je er even in zit
dat wil toch niet zeggen dat het leuk is om er gebruik van te maken.
en het is ook vrijlogisch dat je sneller werkt met een os net SNELtoetsen.
Angelo NL / Global Cargo VTC
geen idee waarom jullie daar neit bij kunnen maar ik kan er wel bij. en ik heb gewoon een nl live accountPykow schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:16:
[...]
en trouwens roboreaper , Denk je nou echt dat MS luisterd naar kritiek ? ze luisteren alleen maar naar amerikaanse mensen. Je hebt nu een Windows 8 preview waar Muziek,Video,Xboxlive niet te gebruiken is in onze regio !!
In Nederland is deze niet actief, dus dat lijkt em sterk. Die diensten zijn alleen in de regios: Duitsland, Frankrijk, Japan en de VS beschikbaar. Zelfs in Canada en UK niet eens.roboreaper schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:18:
[...] geen idee waarom jullie daar neit bij kunnen maar ik kan er wel bij. en ik heb gewoon een nl live account
Als je je region in Windows op US zet dat werken die apps wel zoals bedoeld. Probeer je dan echter met een NL account in te loggen zegt die dat de regios niet overeenkomen.
*edit* De video app hoort dus een video marketplace te tonen incl reclame. Idem voor de Music app. Zie je die niet, dan werkt die niet zoals bedoeld
[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 16:24 ]
Dat van die hele andere workflow snap ik niet helemaal. Als ik in Windows 7 werk heb ik de volgende "workflow":HyperioN schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:12:
[...]
Wat een suf argument. Windows 8 is de opvolger van Windows 7. Dat het dus met elkaar vergeleken wordt is niet meer dan logisch.
En mensen zijn over het algemeen zéér tevreden over W7 en al jaren gewend aan de workflow van dit OS. W8 blijkt heel anders te zijn en een geheel andere werkwijze te eisen. Ook nogal logisch dat veel mensen dit tegen het harnas stoot, en dat ze hier niet blij mee zijn.
En dat mag dan prima gezegd worden hier in dit topic. Het is niet voor niks een "ervaringen"-topic.
offtopic:
- ik start mijn PC op (duh)
- ik start programma's die ik op mijn taakbalk heb gepind op.
- ik wissel tussen programma's met alt+tab.
- ik start programma's die ik niet heb gepind op door op de startknop op mijn tobo te tikken en te gaan typen om te zoeken.
Dat zijn voor zo ongeveer de belangrijkste handelingen voor mij persoonlijk. En dat gaat toch allemaal prima met Windows 8? het enige verschil is dat je na het booten start op een startscreen waar je dan eerst op "desktop" moet klikken. In dat opzicht is het slechts een Windows 7 met een iets ander start menu en ik snap dan ook al die ophef niet zo.... Nee dan gebruik je geen Metro apps maar móét dat dan?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 02-03-2012 16:26 ]
Thanks maar ik wist wel al hoe ik een bootable UEFI disk moest makenMieske666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:03:
[...]
Oké dan. Gewoon handmatig zo doe ik het ook.
Nu kun je een UEFI boot met de USB drive doen.
Vond het alleen zo gek dat hij deze keer pertitent naar "Boot environment: BIOS" blijft booten en niet UEFI... heb op het kantoor ook maar ff een DVD gebrand. mocht het niet met USB lukken dan gaan we terug naar de ouderwetse DVD
Zoals ik al zei, dat maakt weinig uit want dat programma wil nog een startknop weergeven wat er niet is en een "show desktop" stukje zoals ook in Windows 7 zat, wat nu ook niet werkt. Ik kan hem inderdaad wel weghalen zodat AMM de taskbar neerzet, maar ik wil gewoon een startknop (of zoals in Windows 8 nu een hoek die het startmenu opent, bij voorkeur op het scherm waar ik het Metro-startmenu open.Mieske666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:32:
En als je nu eens de optie Multi monitor in de properties van de taskbar uitzet? MSS werkt AMM dan wel zoals verwacht?..
@Martinspire: En je kunt niet gewoon de linker monitor als hoofdmonitor instellen? Dan heb je daar je taakbalk en metro in de linkerhoek... En op je rechter scherm heb je dan een gewone taskbar die alleen de programma's weergeeft die op dat scherm staan (kun je instellen bij de opties van je taskbar).
Zit dat niet in de powersettings? (net als bij 7)
There is no place like 127.0.0.1
Jup: Win+x -> power options -> Require a password on wakeup (links) -> Change settings that are currently unavailable -> Don't require a password.denniskrol schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:00:
Zit dat niet in de powersettings? (net als bij 7)
woei nu doet ie dat ook goed.
nog wat knoppen aan mijn muis toegevoegd en nu is alles lekker vlot te bedienen.
weet iemand wat het proces "runtime broker" doet? ik zit in de muziek app (die nu tergend traagm uziek aan het laden is), en dat proces zuipt nogal geheugen
http://i.imgur.com/7hCjM.png
edit: heeft duidleijk iets met de muziek app zelf te maken. momenteel nemen die twee processen nu samen 4GB ram geheugen in. dit is echt idioot
nog wat knoppen aan mijn muis toegevoegd en nu is alles lekker vlot te bedienen.
weet iemand wat het proces "runtime broker" doet? ik zit in de muziek app (die nu tergend traagm uziek aan het laden is), en dat proces zuipt nogal geheugen
http://i.imgur.com/7hCjM.png
edit: heeft duidleijk iets met de muziek app zelf te maken. momenteel nemen die twee processen nu samen 4GB ram geheugen in. dit is echt idioot
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 448639 op 02-03-2012 19:08 ]
Hoe is de klassieke weergave in Windows 8? Is dat nog steeds beschikbaar? Werkt dat prima? Iemand hier ervaring in?
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik snap werkelijk waar het gezeur niet. Je bent geen functionaliteit verloren, alles is er gewoon nog. Startknop kun je via een programma terug installeren, en zie anders de metro interface als een uitgebreide startknop. Het werkt supersmooth en naar mijn gevoel is het systeem lichter dan Win 7. Alles wat je in 7 kon, kan nog steeds. En metro is toegevoegd.
Zelf vind ik metro een waardevolle toevoeging, vooral splitscreen met het bureaublad. Snap best dan mensen het niet prettig vinden. Maar iedereen hier doet alsof alles wat ze konden ineens niet meer kan! 1 klikje en je bent gewoon weer in je Win 7 omgeving...
Zelf vind ik metro een waardevolle toevoeging, vooral splitscreen met het bureaublad. Snap best dan mensen het niet prettig vinden. Maar iedereen hier doet alsof alles wat ze konden ineens niet meer kan! 1 klikje en je bent gewoon weer in je Win 7 omgeving...
Zo heb ik het gedaan en dat werkt prima. Heb je het bestand \efi\boot\boot.efi wel op de stick staan? Is de stick als FAST32 geformatteerd? Wat me ook is opgevallen is dat de recovery partitie voor efi groter is geworden. 300MB tegenwoordig. Natuurlijk tijdens de post kiezen voor de UEFI USB boot. Anders boot de installatie gewoon in MBR mode.Jaguar645 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:01:
[...]
Vond het alleen zo gek dat hij deze keer pertitent naar "Boot environment: BIOS" blijft booten en niet UEFI... heb op het kantoor ook maar ff een DVD gebrand. mocht het niet met USB lukken dan gaan we terug naar de ouderwetse DVD
Mijn Intel DX58so moederbord heeft niet specifiek een uefi usb boot optie. Alleen dat zou geen probleem moeten zijn gezien ik zo ook mijn windows 7 heb geinstalleerd
Ik heb niet een boot.efi maar een bootx64.efi staan (is ook win8 x64)
Ik draai nu weer een tijdje Windows 7 nadat ik de developer preview heb geprobeerd. Maar nu ben ik aan het twijfelen om de consumer preview van Windows 8 te installeren op mijn laptop (Samsung 2009) maar ik heb eigenlijk een dringende vraag voordat ik een clean install doe.
Hoe is de batterijduur op een mobiel apparaat?
Op de dev preview merkte ik dat mijn accu het een stuk minder lang volhield (1:30 max.), is dit verbeterd in de consumer preview?
Hoe is de batterijduur op een mobiel apparaat?
Op de dev preview merkte ik dat mijn accu het een stuk minder lang volhield (1:30 max.), is dit verbeterd in de consumer preview?
Zo, vanmorgen mijn Win7 installatie op mijn laptop geupgrade naar Win8, maar dat is eigenlijk zinloos... Want alles zit in Windows.old en is niet meer te gebruiken en moet opnieuw geinstalleerd worden. Alleen bepaalde profiel settings en dergelijke worden meegenomen, dus er gaat morgen een schone installatie op.
Het zal verder wel een kwestie van gewenning zijn, maar mijn eerste indruk is dat de logica van vorige Windows versies ver te zoeken is, je zoekt je rot naar bepaalde zaken. Zo zocht ik naar een lijst zoals in het normale startmenu met de geinstalleerde programma's, nergens te vinden.
Op een gegeven moment zocht ik naar een bepaald bestand, kies voor zoeken en krijg ik een "apps" lijst voor mijn neus, die ik dus eerder tevergeefs zocht. Wie zet dat nou onder "zoeken"? Maar zoeken naar een bepaald bestand gaat dan weer niet....
Morgen na een clean install maar eens verder spelen en zoeken naar de logica die er ongetwijfeld toch wel inzit
Het zal verder wel een kwestie van gewenning zijn, maar mijn eerste indruk is dat de logica van vorige Windows versies ver te zoeken is, je zoekt je rot naar bepaalde zaken. Zo zocht ik naar een lijst zoals in het normale startmenu met de geinstalleerde programma's, nergens te vinden.
Op een gegeven moment zocht ik naar een bepaald bestand, kies voor zoeken en krijg ik een "apps" lijst voor mijn neus, die ik dus eerder tevergeefs zocht. Wie zet dat nou onder "zoeken"? Maar zoeken naar een bepaald bestand gaat dan weer niet....
Morgen na een clean install maar eens verder spelen en zoeken naar de logica die er ongetwijfeld toch wel inzit
Anoniem: 284985
Ik heb net VMware workstation erop gezet na veel pijn en moeite, maar de virtuele machines zien die USB apparaten niet die ik aansluit op de host. Net ook nog Virtualbox geprobeerd maar ook die vm's zagen niks.
Heeft iemand nog een idee?
Heeft iemand nog een idee?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 284985 op 02-03-2012 19:37 ]
Je hebt gelijk.. bootx64.efi is het idd. Bij mijn Asusp P8Z68-V bordje moet ik toch wel specifiek een UEFI boot van de USB stick doen anders wordt het gewoon MBR en in die modus kan ik geen UEFI install doen. Was ook al zo bij Windows 7. Heb je niet zoiets bij het opstarten van druk op F8 om te kiezen waarvan en hoe je opstart?Jaguar645 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:30:
Mijn Intel DX58so moederbord heeft niet specifiek een uefi usb boot optie. Alleen dat zou geen probleem moeten zijn gezien ik zo ook mijn windows 7 heb geinstalleerd![]()
Nee. F8 doet niets. Ik zoek al enige tijd naar een oplossing daarvoor, anders dan het boot menu altijd tonen.Mieske666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:38:
[...]
Je hebt gelijk.. bootx64.efi is het idd. Bij mijn Asusp P8Z68-V bordje moet ik toch wel specifiek een UEFI boot van de USB stick doen anders wordt het gewoon MBR en in die modus kan ik geen UEFI install doen. Was ook al zo bij Windows 7. Heb je niet zoiets bij het opstarten van druk op F8 om te kiezen waarvan en hoe je opstart?
ga naar het startscreen en druk dan op rechtermuisknop en dan onderaan op all programsbvk schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:35:
Dit is hetzelfde gedrag als onder windows 7, je typt in het zoekveld in startmenu (win7) startscreen (win8) om een app te zoeken die je wil starten. MS heeft in windows 8 een scheiding aangebracht tussen apps/settings en files dus je kan als je op start hebt gedrukt en je zoekterm hebt ingetikt een paar keer op naar beneden drukken om te zoeken op een bestand.Op een gegeven moment zocht ik naar een bepaald bestand, kies voor zoeken en krijg ik een "apps" lijst voor mijn neus, die ik dus eerder tevergeefs zocht. Wie zet dat nou onder "zoeken"?
Die scheiding wordt hier trouwens uitgelegd: http://blogs.msdn.com/b/b...for-the-start-screen.aspx
[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 02-03-2012 19:50 ]
Tjee da's wel een gemis.Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:40:
[...]
Nee. F8 doet niets. Ik zoek al enige tijd naar een oplossing daarvoor, anders dan het boot menu altijd tonen.
Misschien is het een optie om \boot te hernoemen naar iets anders zodat Windows Install default start naar UEFI. Geen flauw idee of dat werkt maar het proberen waard.
Ik kan trouwens ook dit in mijn UEFI-BIOS. Misschien kan zoiets ook wel.
Boot Override
[ Voor 3% gewijzigd door Mieske666 op 02-03-2012 19:53 ]
Dit komt op mij dus een hoop omslachtiger over... Als ik in Win7 een bepaald bestand zoek klik ik op start en type die zoekterm in. Dan krijg ik direct alles te zien wat die zoekterm bevat, of dat nou een executable, mail of snelkoppeling is. Dat is in Win8 dus wat lastiger zo op deze manier, tenzij het niet gevonden wordt omdat het in die Windows.old staat?Ramon schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:43:
[...]
ga naar het startscreen en druk dan op rechtermuisknop en dan onderaan op all programs
[...]
Dit is hetzelfde gedrag als onder windows 7, je typt in het zoekveld in startmenu (win7) startscreen (win8) om een app te zoeken die je wil starten. MS heeft in windows 8 een scheiding aangebracht tussen apps/settings en files dus je kan als je op start hebt gedrukt en je zoekterm hebt ingetikt een paar keer op naar beneden drukken om te zoeken op een bestand.
Die scheiding wordt hier trouwens uitgelegd: http://blogs.msdn.com/b/b...for-the-start-screen.aspx
Je kan ook op Win+f drukken om direct een bestand te zoeken. Waarom je bestand niet gevonden wordt geen idee....bvk schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:02:
[...]
Dit komt op mij dus een hoop omslachtiger over... Als ik in Win7 een bepaald bestand zoek klik ik op start en type die zoekterm in. Dan krijg ik direct alles te zien wat die zoekterm bevat, of dat nou een executable, mail of snelkoppeling is. Dat is in Win8 dus wat lastiger zo op deze manier, tenzij het niet gevonden wordt omdat het in die Windows.old staat?
Files zoekt volgens mij alleen in je libraries oid. Bij mij vind die iig vrijwel nooit wat, maar misschien moet de indexer gewoon nog aan het werk..bvk schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:02:
[...] Dit komt op mij dus een hoop omslachtiger over... Als ik in Win7 een bepaald bestand zoek klik ik op start en type die zoekterm in. Dan krijg ik direct alles te zien wat die zoekterm bevat, of dat nou een executable, mail of snelkoppeling is. Dat is in Win8 dus wat lastiger zo op deze manier, tenzij het niet gevonden wordt omdat het in die Windows.old staat?
Hier onder de algemene shortcuts staan wat Metro specifieke shortcuts: http://www.pcworld.com/ar...w_keyboard_shortcuts.html
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Key combination Windows 8 functionality Windows+Space Switch input language and keyboard layout. Windows+O Lock device orientation. Windows+, Temporarily peek at the desktop. Windows+V Cycle through toasts. Windows+Shift+V Cycle through toasts in reverse order. Windows+Enter Launch Narrator. Windows+PgUp Move the Start Screen or a Metro+style application to the monitor on the left. Windows+PgDown Move the Start Screen or a Metro+style application to the monitor on the right. Windows+Shift+. Move the gutter to the left (snap an application). Windows+. Move the gutter to the right (snap an application). Windows+C Open the Charms bar. Windows+I Open the Settings charm. Windows+K Open the Connect charm. Windows+H Open the Share charm. Windows+Q Open the Search pane. Windows+W Open the Settings Search app. Windows+F Open the File Search app. Windows+Tab Cycle through apps. Windows+Shift+Tab Cycle through apps in reverse order. Windows+Ctrl+Tab Cycle through apps and snap them as they cycle. Windows+Z Open the App Bar. Windows+/ Initiate input method editor (IME) reconversion. Windows+J Swap foreground between the snapped and filled apps. |
[ Voor 54% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 20:08 ]
windows toets -> zoekterm intikken en op enter drukken.bvk schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:02:
[...]
Dit komt op mij dus een hoop omslachtiger over... Als ik in Win7 een bepaald bestand zoek klik ik op start en type die zoekterm in. Dan krijg ik direct alles te zien wat die zoekterm bevat, of dat nou een executable, mail of snelkoppeling is. Dat is in Win8 dus wat lastiger zo op deze manier, tenzij het niet gevonden wordt omdat het in die Windows.old staat?
hij zoekt dan in zowel apps, settings (in control panel dus) en files, en geeft achter elke categorie het aantal resulaten en kun je vervolgens rustig erdoor bladeren.
standaard doorzoekt ie ook de video app en zo maar dat kun je uitzetten
Ok, misschien doe ik dan iets fout... Maar als ik op mijn Windows toets druk krijg ik het Metro scherm voor mijn neus, geen zoekoptie. Letterlijk "zoeken" zie ik alleen als ik rechtsonder klik en het menu krijg met onder andere settings etc. en bovenaan dan "search". Klik je daarop krijg je de apps in beeld...?
Ook zo logisch, om de pc af te sluiten moet je dit keer niet op "Start", maar voor "settings" kiezen... Morgen verder puzzelen, zal vast wel wennen allemaal
Ook zo logisch, om de pc af te sluiten moet je dit keer niet op "Start", maar voor "settings" kiezen... Morgen verder puzzelen, zal vast wel wennen allemaal
Anoniem: 125883
Dit is misschien een domma vraag, maar kun je tijdens het booten van de Windows 8 DVD een kernel of zoiets kiezen om PAE uit te schakelen?
Mijn oude laptop is gebaseerd op de Intel Banias (130 nm, Pentium M 1600Mhz) en dat is net die CPU waar Intel geen PAE voor heeft voorzien itt de oudere Pentium Pro, Pentium III etc. *Bummer*
Voor de rest trekt die laptop Windows 7 als een trein en zijn de specs hoger dan de minimale vereisten voor het OS. Suggesties?
Mijn oude laptop is gebaseerd op de Intel Banias (130 nm, Pentium M 1600Mhz) en dat is net die CPU waar Intel geen PAE voor heeft voorzien itt de oudere Pentium Pro, Pentium III etc. *Bummer*
Voor de rest trekt die laptop Windows 7 als een trein en zijn de specs hoger dan de minimale vereisten voor het OS. Suggesties?
Dat klopt, als je in metro zit kun je gewoon beginnen te typen, typen is zoeken! Verder is er geen startknop meer dus inderdaad, de uitknop zit elders.bvk schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:15:
Ok, misschien doe ik dan iets fout... Maar als ik op mijn Windows toets druk krijg ik het Metro scherm voor mijn neus, geen zoekoptie. Letterlijk "zoeken" zie ik alleen als ik rechtsonder klik en het menu krijg met onder andere settings etc. en bovenaan dan "search". Klik je daarop krijg je de apps in beeld...?
voor de uitknop kun je zelf een snelkoppeling maken en deze dan in het metro menu parkeren
http://www.wesurfweb.com/...ndows-8-start-screen.html
weet iemand of het mogelijk is een snelkoppeling/programmaatje of iets dergelijks kan maken van een toetsen combi? dan pin ik dat gewoon op de taskbar als pseudo-startknop
http://www.wesurfweb.com/...ndows-8-start-screen.html
weet iemand of het mogelijk is een snelkoppeling/programmaatje of iets dergelijks kan maken van een toetsen combi? dan pin ik dat gewoon op de taskbar als pseudo-startknop
Als je waagt boot te renamen doet het stickje iig niets meerMieske666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:51:
[...]
Tjee da's wel een gemis.
Misschien is het een optie om \boot te hernoemen naar iets anders zodat Windows Install default start naar UEFI. Geen flauw idee of dat werkt maar het proberen waard.
Ik kan trouwens ook dit in mijn UEFI-BIOS. Misschien kan zoiets ook wel.
Boot Override
Ik ben er op mijn moederbord trouwens achter wat het verschil is. Waar ik bij het installeren van windows 7 gewoon de usb stick moest selecteren moet dat bij een windows 8 usb stick dus niet meer. De stick eordt gewoon herkent door de efi shell. Alleen wat het verwarrend maakt is dat hij er tussen staat als een "[Internal EFI Shell--Hard Drive]
bedankt voor de duidelijkheid Intel!
Weet iemand een manier om een desktopapp te starten bij het starten van windows 8? ik kan de startup folder niet meer vinden?
[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 02-03-2012 20:27 ]
Haha nou ja het was het proberen waard.Jaguar645 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:21:
[...]
Als je waagt boot te renamen doet het stickje iig niets meer
Ik ben er op mijn moederbord trouwens achter wat het verschil is. Waar ik bij het installeren van windows 7 gewoon de usb stick moest selecteren moet dat bij een windows 8 usb stick dus niet meer. De stick eordt gewoon herkent door de efi shell. Alleen wat het verwarrend maakt is dat hij er tussen staat als een "[Internal EFI Shell--Hard Drive]
bedankt voor de duidelijkheid Intel!
Ik neem aan dat het nu wel werkt?
Pff heel lang pad. Maar dus \user\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\Ramon schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:25:
Weet iemand een manier om een desktopapp te starten bij het starten van windows 8? ik kan de startup folder niet meer vinden?
winr+r "shell:startup" dan daarin een snelkoppeling plaatsenRamon schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:25:
Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:32:
[...]
winr+r "shell:startup" dan daarin een snelkoppeling plaatsen
Thanks beide!Mieske666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:31:
[...]
Pff heel lang pad. Maar dus \user\%username%\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\
Een 1e korte reactie op W8: zal me niet laten gaan, maar voor mij wordt het em niet.
Nu wat feitelijke punten: het uefi verhaal is mij onduidelijk, starten van mijn systeem (mobo heeft uefi) met de setup-dvdrom kan met F8 en dan kiezen, dan heb je een optie met de DVDrom en met de Uefi DVDrom? Wth, wat is het verschil.... en wordt dan uefi Win8 installt, en anders niet, en zoja wat zijn de voordelen.
Dacht dat W7 al uefi-aware was, maar dat kan ik mis hebben.
Mijn 1e reactie toen ik W8 draaide, en op de desktop zat, "nou hiermee moet te werken zijn", maar toen ik merkte dat bij iets openen nogal eens metro zijn kop opstak (ergo je kan het niet negeren, dan wel uitzetten) sloeg de stemming om. Zonder de startknop kan ik op zich wel, gewoon halve desktop vol icoontjes pleuren, daar is niet zoveel mis mee. Maar er is meer, het nadrukkelijk aanwezige loginscherm trek ik ook maar nauwelijks.
Dualboot installt, en ja dan geeft W8 een prachtig Os-select scherm, maar wel pas na laden W8, wth..... dus eerst wachten op laden W8 voordat ik voor W7 kan kiezen... Blijkt makkelijk te omzeilen door 7 als default in te stellen, maar dan mis je wel die mooie grafische keuze-omgeving.
Valt veel voor te zeggen dat Ms het met iets radicaal nieuws probeert, helaas hebben ze niet het effect wat Chrome had.... daarvan sloeg iedereen steil achterover..... ook Firefox en IE die alles kopieerden binnen 2 jaar.
Nu wat feitelijke punten: het uefi verhaal is mij onduidelijk, starten van mijn systeem (mobo heeft uefi) met de setup-dvdrom kan met F8 en dan kiezen, dan heb je een optie met de DVDrom en met de Uefi DVDrom? Wth, wat is het verschil.... en wordt dan uefi Win8 installt, en anders niet, en zoja wat zijn de voordelen.
Mijn 1e reactie toen ik W8 draaide, en op de desktop zat, "nou hiermee moet te werken zijn", maar toen ik merkte dat bij iets openen nogal eens metro zijn kop opstak (ergo je kan het niet negeren, dan wel uitzetten) sloeg de stemming om. Zonder de startknop kan ik op zich wel, gewoon halve desktop vol icoontjes pleuren, daar is niet zoveel mis mee. Maar er is meer, het nadrukkelijk aanwezige loginscherm trek ik ook maar nauwelijks.
Dualboot installt, en ja dan geeft W8 een prachtig Os-select scherm, maar wel pas na laden W8, wth..... dus eerst wachten op laden W8 voordat ik voor W7 kan kiezen... Blijkt makkelijk te omzeilen door 7 als default in te stellen, maar dan mis je wel die mooie grafische keuze-omgeving.
Valt veel voor te zeggen dat Ms het met iets radicaal nieuws probeert, helaas hebben ze niet het effect wat Chrome had.... daarvan sloeg iedereen steil achterover..... ook Firefox en IE die alles kopieerden binnen 2 jaar.
Niet te negeren klopt, maar aanwezige loginscherm kan je net zoals in vista en windows 7 gewoon uitschakelen. Daarnaast kan je ook de oude Windows 7 loginscherm tevoorschijn halen. Autologin en oude zoekscherm (google maarSjah schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:40:
[...]
[...]
Verder kan ik me voorstellen dat je het metro startscherm niet goed vind, maar gebruikte je bij Windows 7 het startmenu echt? Ikzelf meer als een zoekvenster en die rol vervult het startscherm nog op precies dezelfde manier (alleen zie je in 1 oogopslag meer resultaten).
Verder mooie vergelijking met chrome! (al ben ik daar ook geen fan van
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 20:46 ]
Als ik metro op de linkse monitor wil zetten moet dat primary worden, wat ik dan wel wat raar vind. Verder heb ik dan wel het startmenu op een fijne plek zitten, maar de hoeken die rechts zitten, zijn dan ook weer onmogelijk. Die gebruik je volgens mij wel minder, dus in dat opzicht wel minder erg, maar dan nog vind ik het raar dat metro niet gewoon over 2 schermen heen kan.shappie schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 17:49:
@Martinspire: En je kunt niet gewoon de linker monitor als hoofdmonitor instellen? Dan heb je daar je taakbalk en metro in de linkerhoek... En op je rechter scherm heb je dan een gewone taskbar die alleen de programma's weergeeft die op dat scherm staan (kun je instellen bij de opties van je taskbar).
Nou, W8 staat op de iMac. Heb wel een foutje gemaakt door een te kleine partitie te maken, mogelijk kan ik hem nog wat rekken en anders mag ik weer vrolijk opnieuw 
Indrukken op een 'power'systeem (i5 2.8, 8gb, ssd): vlot, vloeiend en soepel. Maar ja, dat was 7 ook. Ik vind wel dat Metro slecht schaalt naar High-Res schermen (2560x1440), de tegels mochten van mij wat groter. Tevens gaat de muis tergend langzaam over het scherm (ja, zelfs de snelheid omhoog geknald). Tevens is het jammer dat de multi-touch van de Magic Mouse en Trackpad niet gebruikt kunnen worden (maar dat is de schuld van Apple).
Het gebruik van de Metro-Schil bevalt me wel. Eigenlijk net zo snel als het startmenu en ik vind het een betere 'thuisbasis' dan een leeg bureaublad.
Persoonlijk ben ik zelf nog steeds meer overtuigd van MacOSX dan Windows hoewel ze beiden langzaam meer naar elkaar beginnen te groeien.
Windows 8 kan in ieder geval prima mijn Windows 7 installatie vervangen. Niet omdat het een noodzakelijke upgrade is, maar het is gewoon wel leuk. Ik vind vooral de 'klare taal' die gebruikt wordt, eenvoudiger menu's etc erg fijn. Heb me altijd het schompes geergerd aan de vage structuur van menu's en instellingen.
Indrukken op een 'power'systeem (i5 2.8, 8gb, ssd): vlot, vloeiend en soepel. Maar ja, dat was 7 ook. Ik vind wel dat Metro slecht schaalt naar High-Res schermen (2560x1440), de tegels mochten van mij wat groter. Tevens gaat de muis tergend langzaam over het scherm (ja, zelfs de snelheid omhoog geknald). Tevens is het jammer dat de multi-touch van de Magic Mouse en Trackpad niet gebruikt kunnen worden (maar dat is de schuld van Apple).
Het gebruik van de Metro-Schil bevalt me wel. Eigenlijk net zo snel als het startmenu en ik vind het een betere 'thuisbasis' dan een leeg bureaublad.
Persoonlijk ben ik zelf nog steeds meer overtuigd van MacOSX dan Windows hoewel ze beiden langzaam meer naar elkaar beginnen te groeien.
Windows 8 kan in ieder geval prima mijn Windows 7 installatie vervangen. Niet omdat het een noodzakelijke upgrade is, maar het is gewoon wel leuk. Ik vind vooral de 'klare taal' die gebruikt wordt, eenvoudiger menu's etc erg fijn. Heb me altijd het schompes geergerd aan de vage structuur van menu's en instellingen.
Als je Windows 8 in UEFI mode wilt installeren kies je de UEFI DVDrom anderd de gewone. Voordelen zijn 2 TB+ disks. Heel veel primaire partities kunnen aanmaken. Iets sneller booten of ontwaken uit sleep. Iets minder gevoelig voor fouten ten opzichte van MBR mode.Sjah schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:40:
..
..
Maar de voordelen zijn niet echt overweldigend.
Groot nadeel is dat niet alle backup en imaging programma's UEFI ondersteunen.
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om ervoor te zorgen dat de mail applicatie in de metro ui van windows 8 ook het live tile updaten van gmail ondersteund (als ik toch aan metro zit, kan er net zo goed iets nuttigs mee doen).
En nog belangrijker: WEET IEMAND HOE JE ERVOOR KAN ZORGEN DAT JE MEER RIJEN ONDER ELKAAR KAN PLAATSEN BIJ WINDOWS 8? Ik ergeer mij echt mateloos aan het heen en weer gescroll de hele tijd, dus als iemand weet hoe dit moet, kan je dit dan alsjeblieft posten? (Ik heb lopen zoeken op het internet en in de settings, maar het is gewoon onmogelijk om te vinden)
Verder wil ik zeggen dat op het metro aspect na windows 8 in mijn ogen wel een veel beter os is. Het is gewoon veel opener, de functies lijken niet meer zoveel verstopt te zijn: de consument in het algemeen lijkt gewoon meer meegenomen in het ontwerpproces. En de subtiele UI veranderingen (de rechte hoeken in plaats van de ronde hoeken) spreken mij ook wel aan. Als Microsoft het metro gedeelte weg had gelaten, dan was dit zeker weten voor mij de beste editie van Windows geweest. Wel moet ik zeggen dat het geheugengebruik bij mij wel is toegenomen, maar dat zal wel komen door de metro apps die nu ook extra geheugen opeisen.
En nog belangrijker: WEET IEMAND HOE JE ERVOOR KAN ZORGEN DAT JE MEER RIJEN ONDER ELKAAR KAN PLAATSEN BIJ WINDOWS 8? Ik ergeer mij echt mateloos aan het heen en weer gescroll de hele tijd, dus als iemand weet hoe dit moet, kan je dit dan alsjeblieft posten? (Ik heb lopen zoeken op het internet en in de settings, maar het is gewoon onmogelijk om te vinden)
Verder wil ik zeggen dat op het metro aspect na windows 8 in mijn ogen wel een veel beter os is. Het is gewoon veel opener, de functies lijken niet meer zoveel verstopt te zijn: de consument in het algemeen lijkt gewoon meer meegenomen in het ontwerpproces. En de subtiele UI veranderingen (de rechte hoeken in plaats van de ronde hoeken) spreken mij ook wel aan. Als Microsoft het metro gedeelte weg had gelaten, dan was dit zeker weten voor mij de beste editie van Windows geweest. Wel moet ik zeggen dat het geheugengebruik bij mij wel is toegenomen, maar dat zal wel komen door de metro apps die nu ook extra geheugen opeisen.
Jazeker het werkt nu uitstekend. Toch jammer dat het zo lang heeft moet duren voordat ik daar achter wasMieske666 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:28:
[...]
Haha nou ja het was het proberen waard.
Ik neem aan dat het nu wel werkt?
@moh.moh: Meer rijen onder elkaar? Charm-bar, settings,start-settings, show more tiles.
Als je bij people je google account toevoegt dan doet hij het sowieso. Los weet ik zo niet (zit achter mijn macje).moh.moh schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:59:
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om ervoor te zorgen dat de mail applicatie in de metro ui van windows 8 ook het live tile updaten van gmail ondersteund (als ik toch aan metro zit, kan er net zo goed iets nuttigs mee doen).
Hmm, dat doet die bij mij al standaard. Als je een ongelezen mail hebt komt dat op de tile te staan. Ook bij gmail.moh.moh schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:59:
Overall zou het echter een stuk minder moeten worden vanwege het nieuwe memory management.[...]. Wel moet ik zeggen dat het geheugengebruik bij mij wel is toegenomen, maar dat zal wel komen door de metro apps die nu ook extra geheugen opeisen.
Die optie is er niet. Overigens rechtstreekse keycombo naar settings-charm is win+isebastius schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:01:
@moh.moh: Meer rijen onder elkaar? Charm-bar, settings,start-settings, show more tiles.
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 21:07 ]
ik zie die start-settings nietsebastius schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:01:

als ik mail/calendar wil openen krijg ik dit te zien:
http://i.imgur.com/5Gjgv.png
en dat get help linkje doet letterlijk niets
Martinspire: moet bij mij niet hoor, linker primary om daar metro te krijgen...
Windows logo key+PgUp Moves Start Screen or Metro style application to the monitor on the left
Windows logo key+PgUp Moves Start Screen or Metro style application to the monitor on the left
dan bewegen je primaire taskbar en de Hoeken (charm en zo) vrolijk meeSjah schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:05:
Martinspire: moet bij mij niet hoor, linker primary om daar metro te krijgen...
Dat mag dan ook echt nog wel verbeteren in de RC en Final. Ik heb ook twee monitoren en vind het ook mateloos irritant dat dan ook verschuift. Dat metro het met maar 1 monitor doet vind ik niet erg. Maar dat is persoonlijk.Anoniem: 448639 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:07:
[...]
dan bewegen je primaire taskbar en de Hoeken (charm en zo) vrolijk mee
Exchange krijg ik nog steeds niet verbonden met de mail app. Mijn exchange 2010 server is gewoon te bereiken via het interne netwerk, maar zowel met intern als extern adres doet hij het niet.
Ik vermoed dat het wat met de SSL certificaten te maken heeft, ik kan niet aanvinken dat ie dat moet doen, en dan is het ook nog een self signed ssl certificaat.
Verder na wat verder proberen met de desktop toch wel positief aan het worden.
Zelfs de sidebar zit er nog in
Ik zag trouwens ook dat je hem kunt joinen in een domein oftewel dit is een professional / ultimate versie.
Ik vermoed dat het wat met de SSL certificaten te maken heeft, ik kan niet aanvinken dat ie dat moet doen, en dan is het ook nog een self signed ssl certificaat.
Verder na wat verder proberen met de desktop toch wel positief aan het worden.
Zelfs de sidebar zit er nog in
Ik zag trouwens ook dat je hem kunt joinen in een domein oftewel dit is een professional / ultimate versie.
[ Voor 10% gewijzigd door CAP-Team op 02-03-2012 21:20 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Heb net Windows 8 op m'n SSD geinstalleerd, clean install. Na een uurtje ben ik de interface best al goed gewoon, je moet het dus duidelijk een kans geven (twee maand geleden had ik 5 minuutjes de nieuwe interface getest en had er al geen zin meer in) 
Maar moet zeggen dat alles best wel goed en snel werkt. Dat er twee interfaces zijn is eigenlijk niet zo slecht. Voor de Apps Metro gebruiken, voor al de rest gewoon zoals we gewoon zijn. En hoe meer Apps er komen, hoe meer we Metro zullen kunnen gebruiken
Ik ben voorstander geworden van Windows 8. Het vraagt wat aanpassen, maar het werkt soepel. Aanpassen is altijd nodig bij vernieuwing!
Maar moet zeggen dat alles best wel goed en snel werkt. Dat er twee interfaces zijn is eigenlijk niet zo slecht. Voor de Apps Metro gebruiken, voor al de rest gewoon zoals we gewoon zijn. En hoe meer Apps er komen, hoe meer we Metro zullen kunnen gebruiken
Ik ben voorstander geworden van Windows 8. Het vraagt wat aanpassen, maar het werkt soepel. Aanpassen is altijd nodig bij vernieuwing!
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
Wow, typ dit nu met windows 8, en ik vind het een schokkende ervaring, en dat bedoel ik niet eens negatief. Het is zo anders, al die bepaalde 'gestures' die je moet weten om ook nog maar een beetje ermee te kunnen werken. Het is erg mooi gemaakt, maar ik zou het zelf niet intuïtief noemen. IE10 voelt erg langzaam, maar bepaalde dingen, zoals spellingscontrole, de nieuwe tabbladen en full screen werken zijn wel leuk.
Tot nu toe ben ik eigenlijk vrij positief, weet niet of het ooit zo lekker zal werken als Windows 7, maar het is leuk om mee te spelen!
edit -alle drivers lijken te werken, behalve die van mijn oude Audigy geluidskaart, iemand anders nog problemen met drivers of heeft Windows dat toch wel goed voor elkaar?-
edit2 -geluidskaart werkt nu wel, alleen sommige youtube video's willen nog niet afspelen, maar dat zal wel aan html 5 liggen.-
Tot nu toe ben ik eigenlijk vrij positief, weet niet of het ooit zo lekker zal werken als Windows 7, maar het is leuk om mee te spelen!
edit -alle drivers lijken te werken, behalve die van mijn oude Audigy geluidskaart, iemand anders nog problemen met drivers of heeft Windows dat toch wel goed voor elkaar?-
edit2 -geluidskaart werkt nu wel, alleen sommige youtube video's willen nog niet afspelen, maar dat zal wel aan html 5 liggen.-
[ Voor 21% gewijzigd door Xephasis op 02-03-2012 22:01 ]
1 of andere SMbus weet die geen raad mee, maar alles werkt dus vind het niet zo boeiend momenteelXephasis schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:47:
[...]
Ik denk dat dit een nogal gecastreerde ultimate/professional versie is dan. Doel van deze preview is natuurlijk vooral om consumenten over te halen en niet zozeer professionals. Ik verwacht dan eigenlijk ook nog een Enterprise Preview oid aangekondigd op de aankomente Cebit.CAP-Team schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:19:
[...] Ik zag trouwens ook dat je hem kunt joinen in een domein oftewel dit is een professional / ultimate versie.
Nog een paar vragen:
- Is het iemand al gelukt meerdere Google Calendars te syncen met de Calendar-app? Er kwam in deel 1 van dit topic iets voorbij met m.google.com/sync, maar ik kan die website niet benaderen, ook niet als ik Safari gebruik met m'n user agent op iPhone gezet.
- Is er in de Messaging- of People-apps ergens een lijst te vinden met mensen die online zijn?
- Klopt het dat smooth scrolling in de meeste apps niet werkt, waardoor je met een parallex-achtergrond zoals bij de Weather-app een lelijke verspringing krijgt als je niet de scrollbar versleept maar je muiswiel gebruikt? En sommige apps (Vimeo) het scrollwheel helemaal niet ondersteunen?
- Is het iemand al gelukt meerdere Google Calendars te syncen met de Calendar-app? Er kwam in deel 1 van dit topic iets voorbij met m.google.com/sync, maar ik kan die website niet benaderen, ook niet als ik Safari gebruik met m'n user agent op iPhone gezet.
- Is er in de Messaging- of People-apps ergens een lijst te vinden met mensen die online zijn?
- Klopt het dat smooth scrolling in de meeste apps niet werkt, waardoor je met een parallex-achtergrond zoals bij de Weather-app een lelijke verspringing krijgt als je niet de scrollbar versleept maar je muiswiel gebruikt? En sommige apps (Vimeo) het scrollwheel helemaal niet ondersteunen?
Dit was em inderdaad! Na het verwijderen van de 2e HDD werkte het perfect. Thx!RFdeGroot schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:39:
[...]
Als het om een SSD gaat heb je waarschijnlijke meerdere schijven in je pc.
Windows heeft dan wel eens de irritante eigenschap de bootloader op de verkeerde disk te zetten...
Advies, alle schijven behalve SSD loskoppelen, dan installeren en daarna de schijven pas weer aansluiten.
Optie 2 is de bootschijf in je bios aanpassen, dan gaat het wel werken maar neem aan dat je de bootloader gewoon op SSD wil en is optie 1 dus het beste.
Rookworst zonder 'r' is ookworst
Probeer een user agent op WP7:Fred-Erik schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:59:
Nog een paar vragen:
[...]
code:
1
| Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows Phone OS 7.5; Trident/5.0; IEMobile/9.0; HTC; 7 Trophy) |
Tot nu toe redelijk tevreden over windows 8 loopt soepel, soms niet heel erg stabiel, maar goed genoeg voor een beta. (mijn computer reageert niet meer als ie uit slaapstand komt meer mensen last van?) metro interface bevalt best alleen mis ik de start knop een beetje als ze er alleen maar 1 knopje in zouden zetten en dat als je daar op klikt de metro interface tevoorschijn komt zou het al beter zijn. telkens je muis links onderin zetten en effe wachten is zo lastig. helemaal als je met remote desktop werkt want dan moet je de muis heel precies neerzetten. te ver en je start komt niet tevoorschijn XD!!
Check. Als in mijn scherm dichtklap werkt het wel, als ik sleep via de sneltoets op mijn laptop blokkeert hij als ik hem weer wil wekken.coolkil schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:45:
(mijn computer reageert niet meer als ie uit slaapstand komt meer mensen last van?)
Mja, ook in VMWare werkt dat irritant (alleen fullscreen is dat te doen), maar met multi-monitor setup heb je daar dus ook last van.coolkil schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 22:45:
Tot nu toe redelijk tevreden over windows 8 loopt soepel, soms niet heel erg stabiel, maar goed genoeg voor een beta. (mijn computer reageert niet meer als ie uit slaapstand komt meer mensen last van?) metro interface bevalt best alleen mis ik de start knop een beetje als ze er alleen maar 1 knopje in zouden zetten en dat als je daar op klikt de metro interface tevoorschijn komt zou het al beter zijn. telkens je muis links onderin zetten en effe wachten is zo lastig. helemaal als je met remote desktop werkt want dan moet je de muis heel precies neerzetten. te ver en je start komt niet tevoorschijn XD!!
Ongelofelijk dat ze zelfs geen moeite gedaan hebben het iets intuïtiever te maken voor mouse+keyboard input.sebastius schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:01:
Logischerwijs zou je ergens willekeurig met rechtermuisknop kunnen klikken op Metro bureaublad, en dan zou er context menu met o.a. kopje "Options" moeten komen.
Maar neen, gewoon alles behouden zoals het handigst is voor touch input

Doen die daar geen gebruikersstudies? Mensen komen toch hun builds testen?

Windows toets helpt al beetje. En via charms krijg je de optiesAsgaro schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:00:
[...]
Ongelofelijk dat ze zelfs geen moeite gedaan hebben het iets intuïtiever te maken voor mouse+keyboard input.
Logischerwijs zou je ergens willekeurig met rechtermuisknop kunnen klikken op Metro bureaublad, en dan zou er context menu met o.a. kopje "Options" moeten komen.
Maar neen, gewoon alles behouden zoals het handigst is voor touch input![]()
Doen die daar geen gebruikersstudies? Mensen komen toch hun builds testen?
Precies, ongelooflijk dat ze zelfs nog meer key shortcuts hebben ingebouwd in Windows!!!Asgaro schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:00:
[...]
Ongelofelijk dat ze zelfs geen moeite gedaan hebben het iets intuïtiever te maken voor mouse+keyboard input.
[...]
(oftewel: win+i voor settings)
Om het wat te nuanceren: lees de volgende blog, maar eens door. Dan zie je hoeveel aandacht ze er eigenlijk aan besteden: Evolving the startmenu en Designing the Start screen
Waarschijnlijk val je gewoon buiten de doelgroep van het startscreen. Aan de andere kant kan ik als poweruser en developer er gewoon perfect mee overweg. Liever dit startscreen dan zo'n startmenu waar je niets aan hebt.
[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 23:17 ]
Interessante links! Zo zie je maar dat over alles weldegelijk nagedacht wordt. Je kan niet goed doen voor iedereen. Je moet open staan voor verandering, er leren mee werken.Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:07:
[...]
Precies, ongelooflijk dat ze zelfs nog meer key shortcuts hebben ingebouwd in Windows!!!
(oftewel: win+i voor settings)
Om het wat te nuanceren: lees de volgende blog, maar eens door. Dan zie je hoeveel aandacht ze er eigenlijk aan besteden: Evolving the startmenu en Designing the Start screen
Waarschijnlijk val je gewoon buiten de doelgroep van het startscreen. Aan de andere kant kan ik als poweruser en developer er gewoon perfect mee overweg. Liever dit startscreen dan zo'n startmenu waar je niets aan hebt.
Mijn vraag is ondergesneeuw in het vorige topic, maar iemand het syncen vd Metro apps tussen twee PCs al werkend gekregen? Ik zou haast durven wedden dat het mogelijk is om Metro apps op de ene PC te downloaden en installeren, om ze vervolgens op de andere PC te zien verschijnen…
Of kan dit gewoon helemaal niet, en moet ik alle apps opnieuw downloaden op PC 2 ?
Of kan dit gewoon helemaal niet, en moet ik alle apps opnieuw downloaden op PC 2 ?
Hmm apps downloaden automatisch weet ik niet, maar de app-specifieke settings zouden wel over moeten komen.
Ik heb net Windows 8 geïnstalleerd en ik vind die metro interface best handig, je kunt gewoon in je desktop zitten en dan even op de Windows toets drukken om je email en dergelijke te checken.
Wat ik wel erg vervelend vind is dat mijn pc vaak hapert dit komt meestal voor als ik de muis in de linker of rechter hoek plaats... of een andere metro actie uitvoer.
Wat ik wel erg vervelend vind is dat mijn pc vaak hapert dit komt meestal voor als ik de muis in de linker of rechter hoek plaats... of een andere metro actie uitvoer.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
Heb je de windows 8 beta drivers van atiamd al geinstalleerd?
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2012 23:40 ]
yup.Caelorum schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:40:
Heb je de windows 8 beta drivers van atiamd al geinstalleerd?
Het gebeurt ook als ik cpuz opstart...
[ Voor 9% gewijzigd door Gijs007 op 03-03-2012 00:06 ]
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
De errors tijdens het booten zien er nu ook heel anders uit:

Een stuk duidelijker dan een BSOD dat de eerdere Windowsversies zouden geven. Mensen weten gelijk welke code ze moeten overnemen om een goede vraag te kunnen stellen. Hopelijk lijdt dit ook tot betere topics op GoT, waar mensen wel duidelijk aangegeven welke error Windows geeft.
Ik wou Windows 8 draaien onder VMWare, maar de setup wou dus niet starten. Morgen eens onderzoeken hoe ik het werkend kan krijgen.

Een stuk duidelijker dan een BSOD dat de eerdere Windowsversies zouden geven. Mensen weten gelijk welke code ze moeten overnemen om een goede vraag te kunnen stellen. Hopelijk lijdt dit ook tot betere topics op GoT, waar mensen wel duidelijk aangegeven welke error Windows geeft.
Ik wou Windows 8 draaien onder VMWare, maar de setup wou dus niet starten. Morgen eens onderzoeken hoe ik het werkend kan krijgen.
[ Voor 18% gewijzigd door CoolGamer op 03-03-2012 00:15 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Voor de multiple calendars moet je deze link gebruiken:
https://m.google.com/sync/settings/iconfig/
Alleen /sync werkte hier niet…
Natuurlijk wel nog steeds een mobile user agent instellen (iphone werkte hier prima)
Natuurlijk wel nog steeds een mobile user agent instellen (iphone werkte hier prima)
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb al wat filmpjes op YT zitten kijken (installeer meestal geen consumer previews zelf...) en Windows 8 heeft echt een hoop mooie nieuwe features.HyperioN schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:25:
Ik verwacht toch echt dat Microsoft straks in de RTM-versie de Start-knop terugbrengt in de "gewone" UI.
Dan is die UI gewoon te gebruiken als volledige desktop-environment voor laptop/desktop met muisbediening, en geschikt voor powerusers met alle gemakken van dien.
Zolang ik de Metro interface als optie volledig uit kan schakelen en het start menu aan, zal Windows 8 voor mij echt een waardige opvolger zijn van 7.
Het is helemaal niet zo dat ik niet open sta voor nieuwe dingen (heb zelf een Windows Phone). Maar het OS concept voor desktop PC's werkt ik mijn ogen nou eenmaal goed met een bureaublad en één of meerdere menu's.
Ik denk persoonlijk dat microsoft het geheel meer had moeten combineren, of de gebruiker in ieder geval deze optie had moeten geven. Denk dan bijvoorbeeld aan de Windows desktop/taskbar die je gewend bent, maar dan met een interactief bureaublad (metro) waar alle interessante apps en icons te vinden zijn voor de gebruiker (beetje, best of both worlds idee).
Ik heb zelf een tijdje Rainmeter + Omnimo gebruikt, wat eigenlijk hetzelfde idee is (alleen dan nog ietwat te beperkend/complex uitgevoerd). Het werkt echter wel leuk, je hebt alleen nog niet de interactie die je met htlm5 zou hebben. Klik.
Just my 2 cents.
Dit vind ik inderdaad echt positieve verbeteringen. Net zoals de Task Manager die nu door zijn uitbreidingen echt een stuk krachtiger is geworden als beheertool/powertool en als analyse tool.CoolGamer schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:13:
De errors tijdens het booten zien er nu ook heel anders uit:
[afbeelding]
Ik ben blij dat Microsoft eindelijk in gezien lijkt te hebben dat met dat kleine beetje extra moeite (zoals een extra vertaalslag bij BSOD's en net wat extra features bij de Task Manager) er echt veel waarde toegevoegd kan worden voor een eindgebruiker.
Dit maakt me tegelijkertijd nieuwsgierig om uit te vinden wat voor meer gebruiksvriendelijke verbeteringen er zijn doorgevoerd/toegevoegd.
[ Voor 26% gewijzigd door Da_maniaC op 03-03-2012 00:33 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik zie al een privacy optie waar ik niet zo blij van word:
In privacy kan je url's naar de store laten sturen om je zo beter van dienst te laten zijn. Deze optie staat standaard aan.
In privacy kan je url's naar de store laten sturen om je zo beter van dienst te laten zijn. Deze optie staat standaard aan.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Omdat het een Consumer Preview is en je helpt met verzamelen van telemetry voor MS om gebruik van hun OS te analyseren. Bij het installeren zijn er ook een aantal telemetry-related vinkjes die je niet uit kan zetten.Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 01:26:
Ik zie al een privacy optie waar ik niet zo blij van word:
Sterker nog, bij het installeren heb je een scherm gekregen waarin al die privacy gerelateerde vinkjes naar voren zijn gekomen en als die nu aan staan ben je er dus al mee akkoord gegaanRamon schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 08:04:
[...]
Omdat het een Consumer Preview is en je helpt met verzamelen van telemetry voor MS om gebruik van hun OS te analyseren. Bij het installeren zijn er ook een aantal telemetry-related vinkjes die je niet uit kan zetten.
Dat ze default aanstaan vind ik eigenlijk nog niet eens zo slecht. Het staat in zo'n duidelijke taal aangegeven wat ze doen dat de meeste mensen wel kunnen beslissen of ze het willen of niet. Al moet ik wel zeggen dat ze URLs wel hadden mogen uitleggen.
[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2012 08:59 ]
Een paar handige tips:
Shortcuts and surprises in the Windows 8 Consumer Preview
http://www.zdnet.com/blog...7?tag=mantle_skin;content
Een hele leuke daaruit vind ik Windows+X, het menu dat dan omhoog komt is verdomde handig!
Shortcuts and surprises in the Windows 8 Consumer Preview
http://www.zdnet.com/blog...7?tag=mantle_skin;content
Een hele leuke daaruit vind ik Windows+X, het menu dat dan omhoog komt is verdomde handig!
In dat geval zou ik ook even het tweede table op deze pagina doornemenYanze schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 09:15:
[...] Een hele leuke daaruit vind ik Windows+X, het menu dat dan omhoog komt is verdomde handig!
Ik heb nu een tijdje gespeeld met Windows 8 en op een paar kleine irritaties/gewinningsproblemen na bevalt dit OS mij echt super goed. Heb net even via add/remove windows components hyper-v aangezet en dat werkt ook perfect, weet iemand zeker of hyper-v ook in de uiteindelijke zakelijke versies van Windows 8 zit?Windows server 2008r2 als workstation inzetten is toch niet helemaal ideaal dus het zou mooi zijn mocht ik straks in Windows 8 gewoon Hyper-V kunnen gebruiken.
Ik heb nog wel een beetje moeite met het multi monitor gedrag. De splitsing, metro op het primaire scherm & desktop op het secundaire scherm bevalt mij prima ik zou echter graag het volgende zien:
* Notification area in de taakbalk op het secundaire scherm
* Mogelijkheid om metro te forceren op het primaire scherm, dus als ik een desktop applicatie start dat dit dan op de desktop op het secundaire scherm gebeurt.
* Het rechts of links pinnen van een app binnen de metro omgeving bevalt mij ook erg goed alleen lijkt deze feature vast te zitten aan 1 afmeting, is het mogelijk om de afmetingen van dit vlak te veranderen?
* Het zou natuurlijk helemaal super zijn wanneer de metro style splitsing van het scherm ook op een secundair scherm zou werken. Dus bijvoorbeeld messenger en IE op het primaire scherm en desktop en metro calendar op het secundaire scherm.
Ik hoop/denk dat Microsoft nog wel een beetje aan het multi-monitor gedrag gaat sleutelen en wellicht dat third party apps het multi monitor gedrag nog extra kunnen aanpassen.
In ieder geval is mijn ergenis van het switchen vanuit metro naar de desktop iets wat steeds minder zal worden als er straks meer metro apps zijn.
Ik heb nog wel een beetje moeite met het multi monitor gedrag. De splitsing, metro op het primaire scherm & desktop op het secundaire scherm bevalt mij prima ik zou echter graag het volgende zien:
* Notification area in de taakbalk op het secundaire scherm
* Mogelijkheid om metro te forceren op het primaire scherm, dus als ik een desktop applicatie start dat dit dan op de desktop op het secundaire scherm gebeurt.
* Het rechts of links pinnen van een app binnen de metro omgeving bevalt mij ook erg goed alleen lijkt deze feature vast te zitten aan 1 afmeting, is het mogelijk om de afmetingen van dit vlak te veranderen?
* Het zou natuurlijk helemaal super zijn wanneer de metro style splitsing van het scherm ook op een secundair scherm zou werken. Dus bijvoorbeeld messenger en IE op het primaire scherm en desktop en metro calendar op het secundaire scherm.
Ik hoop/denk dat Microsoft nog wel een beetje aan het multi-monitor gedrag gaat sleutelen en wellicht dat third party apps het multi monitor gedrag nog extra kunnen aanpassen.
In ieder geval is mijn ergenis van het switchen vanuit metro naar de desktop iets wat steeds minder zal worden als er straks meer metro apps zijn.
Bedankt, dat brengt me inderdaad wel naar de instellingenpagina. Alleen zie ik daar helaas alleen m'n Windows Phone (waar de meerdere kalenders al aan staan) en de Mail-app van Windows 8 (waar geen optie voor kalenders bij staat), niet de Windows 8 Calendar. Heeft iemand dit sowieso al werkend gekregen of wordt dit gewoon niet ondersteund, en heeft de persoon die in het eerste Win8-topic met de 'oplossing' kwam het zelf niet geprobeerd?shappie schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:26:
Voor de multiple calendars moet je deze link gebruiken:

[ Voor 6% gewijzigd door Fred-Erik op 03-03-2012 09:55 . Reden: Emailadres zichtbaar in screenshot ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.
Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)
Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!