[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.059 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:19
dutch_warrior schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 09:45:
[...]
* Het rechts of links pinnen van een app binnen de metro omgeving bevalt mij ook erg goed alleen lijkt deze feature vast te zitten aan 1 afmeting, is het mogelijk om de afmetingen van dit vlak te veranderen?
[...]
Alleen Metro apps kunnen twee tiles breed worden. Dat doe je door de tile te selecteren met rechtermuisknop en dan onderin op Larger te drukken. Tiles van personen en desktop applicaties kunnen dat dan weer niet :) Evenals URL shortcuts.

Overigens kan je in datzelfde menu nog veel meer met bijv. desktop apps. Nieuw venster openen, direct launchen als administrator of verwijderen bijv.

Sluit me bij je multimonitor opmerkingen aan :D

*ik post te veel hier, maar dat krijg je als je aan het wachten bent op ftp filetransfers...

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Klein misverstandje ik bedoel de feature waarbij een metro app in een kolom aan de linker of rechterzijde van je scherm staat. Voor messaging werkt dit bijvoorbeeld perfect, ik kan mijn gesprekken in de gaten houden en toch ondertussen gewoon in een andere metro app of de klassieke desktop andere taken uitvoeren.
Als ik de grens van deze splitsing selecteer krijg ik wel een resize icoontje te zien maar ik kan de app alleen naar full screen slepen, misschien moet ik een toets ingedrukt houden ofzo.

Edit:
Over messaging gesproken, ik zag al eerder een opmerkingen langskomen over het filteren op status voor je contacten, dit zou voor mij ook een zeer welkome toevoeging zijn. In Windows Phone werkt dit prima dus ik heb goede hoop dat Microsoft dit nog wel gaat realiseren.

[ Voor 21% gewijzigd door dutch_warrior op 03-03-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01
CoolGamer schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:13:

Ik wou Windows 8 draaien onder VMWare, maar de setup wou dus niet starten. Morgen eens onderzoeken hoe ik het werkend kan krijgen.
Ik had een soortgelijk probleem, bleek dat de iso niet volledig was gedownload, check of je iso 3.3GB groot is. Ik had em van de uk server afgehaald en maar 2GB binnen gekregen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
dutch_warrior schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:13:
Klein misverstandje ik bedoel de feature waarbij een metro app in een kolom aan de linker of rechterzijde van je scherm staat. Voor messaging werkt dit bijvoorbeeld perfect, ik kan mijn gesprekken in de gaten houden en toch ondertussen gewoon in een andere metro app of de klassieke desktop andere taken uitvoeren.
Als ik de grens van deze splitsing selecteer krijg ik wel een resize icoontje te zien maar ik kan de app alleen naar full screen slepen, misschien moet ik een toets ingedrukt houden ofzo.
Nee, dat is niet mogelijk, je kan alleen kiezen aan welke kant van het scherm het staat. Er zijn twee formaten waar een developer zijn applicatie geschikt voor moet maken: fullscreen en die split modus, welke volgens mij een standaardbreedte van 600px heeft. Ik kan me iig herinneren dat ik ergens gelezen heb dat dit een vaste maat is, en niet een percentage van de totale schermruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Fred-Erik schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:22:
[...]

Nee, dat is niet mogelijk, je kan alleen kiezen aan welke kant van het scherm het staat. Er zijn twee formaten waar een developer zijn applicatie geschikt voor moet maken: fullscreen en die split modus, welke volgens mij een standaardbreedte van 600px heeft. Ik kan me iig herinneren dat ik ergens gelezen heb dat dit een vaste maat is, en niet een percentage van de totale schermruimte.
Nee, de splitscreen heft een standard breedte van 320TIPs en de rest is voor de fill screen. Nergens wordt er gesproken over vaste resoluties. Wel over minimale resolutie.
In dit artikel op msdn wordt zelfs gezegd dat je rekening moet houden met grote schermen met hoge resolutie, omdat de gebruikers verwachten meer te zien. (want meer screen realestate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414382

Ik ben eigenlijk ook niet ontevreden. Alles werkt best wel snel, gelukkig zijn de (voor mij) belangrijkste zaken niet eens zoveel veranderd t.o.v. Windows 7. Het Start menu gebruikte ik al nooit, dus Metro vind ik niet al te lastig. Ben zelf meer van de kale desktop ("NoDesktop=1" werkt nog steeds!!), shortcuts en commandline (Autohotkey, TCC/4NT, Semware editor, etc.). Zelfs op een oude notebook met 512mb draait de boel nog (zolang je het bij desktop aps houdt natuurlijk).
Ook alle zaken m.b.t. silent installs etc., registry aanpassen en zo lijken redelijk snel over te zetten van mijn vorige systeem (ben ook groot fan van Postinstall gedoe en zo, alle aps in 1 keer installeren zonder toezicht, met .reg bestandjes en zo).

Eigenlijk ben ik wel geinteresseerd in hoe dat nieuwe Startmenu in elkaar steekt. En vooral: *Waar* en hoe wordt dat in het systeem/register opgeslagen? Iemand die dat weet? Hoe kan ik "gescript" zelf aanpassingen maken in het Metro Start menu? Tips/links welkom!

Oh ja, nog 1 tip mbt installatie: Voor die oude laptop heb ik de 32-bit ISO op USB gezet mbv het handige (nieuwe) programmaatje "Rufus", wat mij betreft een aanrader:
http://rufus.akeo.ie/
(Vervangt dus het DISKPART verhaal + BOOTSECT.EXE + ISO uitpakken + kopieren).
Deze werkt zelfs op XP, dus je kunt in XP een bootable stick maken voor W7/W8 installs.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 414382 op 03-03-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 414382 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:22:
[...]
Eigenlijk ben ik wel geinteresseerd in hoe dat nieuwe Startmenu in elkaar steekt. En vooral: *Waar* en hoe wordt dat in het systeem/register opgeslagen? Iemand die dat weet? Hoe kan ik "gescript" zelf aanpassingen maken in het Metro Start menu? Tips/links welkom!
[...]
Een groot deel wordt opgeslagen in :
  • de Windows directory
  • [userdir]\AppData\Local\Microsoft
  • en ik vermoed C:\ProgramData\Microsoft\Windows\SystemData
in de windows map in programdata zijn iig wat nieuwe mapjes bijgekomen en die systemdata map is nogal zwaar protected (geen current owner, geen read rechten, etc)

Anyways, soort van overall wordt wel iets opgeslagen dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414382

Dank.
Zoals ik al zei, ik ben benieuwd hoe dat allemaal in elkaar steekt. Zullen we de komende tijd wel meer van horen denk ik.

Nu eerst even aan de slag met m'n autounattend.xml. Die lijkt met kleine handmatige aanpassingen zo te gebruiken: nl-NL wordt en-US, imageinstall/osimage/value=1 (zit maar 1 image in de ISO volgens mij) en de productkey even aanpassen. Benieuwd of UAC ook "luistert" naar <EnableLUA>false</EnableLUA>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 14:36

ormagon

Definitely Maybe

Ik heb gisteren even mijn huisgenoten laten pielen in Windows 8, en die klikten overal redelijk makkelijk doorheen. Ze hadden in ieder geval een stuk minder moeite dan ik op het begin. Wat wel vreemd is, is dat ik ze moest leren hoe een app af te sluiten. Ik deed automatisch Alt+F4 en kwam later achter het slepen. Maar als je de ALT+F4 combi niet kent kom je niet zomaar op het idee om die sleep te maken.

Na ze verteld te hebben hoe je splitscreen en afsluiten doet, en dat gewoon typen in metro al zoeken is, gingen ze als een malle door het systeem. Heb dus het idee das het juist voor de powergebruiker wennen is. Voor de leek is het echt een prima OS als je bedenkt dat ze zo snel gewend waren aan een compleet nieuwe GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ik heb net mijn google mail account verwijderd uit E-mail, echter nu heb ik geen optie meer op accounts toe te voegen in mail. Ik heb de applicatie al gedeinstalleerd en via de appstore opnieuw geinstalleerd, echter het scherm blijft blank met alleen het woord accounts zichtbaar, iemand een idee de mogelijkheid om accounts toe te voegen weer terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Fred-Erik schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 09:52:
[...]

Bedankt, dat brengt me inderdaad wel naar de instellingenpagina. Alleen zie ik daar helaas alleen m'n Windows Phone (waar de meerdere kalenders al aan staan) en de Mail-app van Windows 8 (waar geen optie voor kalenders bij staat), niet de Windows 8 Calendar. Heeft iemand dit sowieso al werkend gekregen of wordt dit gewoon niet ondersteund, en heeft de persoon die in het eerste Win8-topic met de 'oplossing' kwam het zelf niet geprobeerd?
Je moet gewoon onder WindowsMail kijken, dat is je win8 mailapp, heb het hier gisterenavond werkend gekregen. Dan even javascript uitzetten en in je adresbalk die false in true veranderen bij multipleCalendars oid.

Zie ook dit linkje: http://www.wpcentral.com/multiple-google-calendars-mango-how
Hier staat het uitgelegd, alleen moet je dan natuurlijk wel deze url gebruiken ipv alleen /sync: https://m.google.com/sync/settings/iconfig/welcome
dutch_warrior schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 10:13:
Over messaging gesproken, ik zag al eerder een opmerkingen langskomen over het filteren op status voor je contacten, dit zou voor mij ook een zeer welkome toevoeging zijn. In Windows Phone werkt dit prima dus ik heb goede hoop dat Microsoft dit nog wel gaat realiseren.
Ik hoop inderdaad ook dat de Messaging app wat wordt uitgebreid, ik vind de simpele layout echt super, maar je kunt nu echt alleen maar typen (je kunt geen foto's delen bijv.) en in idd je status beheren is ook niet volledig…

Het notificatie systeem is trouwens wel super, ook in combi met de Messaging app!

[ Voor 27% gewijzigd door shappie op 31-03-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ormagon schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:52:
Ik heb gisteren even mijn huisgenoten laten pielen in Windows 8, en die klikten overal redelijk makkelijk doorheen. Ze hadden in ieder geval een stuk minder moeite dan ik op het begin. Wat wel vreemd is, is dat ik ze moest leren hoe een app af te sluiten. Ik deed automatisch Alt+F4 en kwam later achter het slepen. Maar als je de ALT+F4 combi niet kent kom je niet zomaar op het idee om die sleep te maken.

Na ze verteld te hebben hoe je splitscreen en afsluiten doet, en dat gewoon typen in metro al zoeken is, gingen ze als een malle door het systeem. Heb dus het idee das het juist voor de powergebruiker wennen is. Voor de leek is het echt een prima OS als je bedenkt dat ze zo snel gewend waren aan een compleet nieuwe GUI.
Dat hele gedoe over missende kruisjes en afsluiten van Metro-apps... waarom? Ik snap dat het lastig te vatten is maar Metro-apps hoeven niet afgesloten te worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448639

zeg dat maar tegen mijn muziek app die 4GB ram zuipt.
(edit: en wat is er in godsnaam tegen om gewoon een minnetje rechtsboven te zetten ipv die gesture?)

is er iemand anders die het bericht "mail/calendar/people can't open" krijgt als ie een van die drie apps opstart?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 448639 op 03-03-2012 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Anoniem: 448639 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:37:

is er iemand anders die het bericht "mail/calendar/people can't open" krijgt als ie een van die drie apps opstart?
De music app gebruikt inderdaad helaas extreem veel resources. En ik vind het met een grote muziekcollectie ook totaal niet fijn werken. De zoekfunctie werkt niet lekker; de resultaten worden niet duidelijk weergegeven. Verder weet ik niet wat ze met mijn albumart doen, maar ik zie vaak slechte plaatjes voorbijkomen, terwijl al mijn muziek van geode kwaliteit covers is voorzien in de ID3 tags...

Hopelijk worden al deze problemen nog opgelost in de komende tijd. Anders hoop ik dat er een alternatieve muziek metro app komt (iets van foobar of winamp oid).

Verder wil mijn Messaging app nu opeens niet meer verbinden. Zal wel kwestie zijn van herstarten oid.
edit: Messaging app is nu weer verbonden, moest mijn status op online zetten. Als je hem op offline zet, staat er de hele tijd bovenin "Connecting..."

[ Voor 12% gewijzigd door shappie op 03-03-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
shappie schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:13:
Je moet gewoon onder WindowsMail kijken, dat is je win8 mailapp, heb het hier gisterenavond werkend gekregen. Dan even javascript uitzetten en in je adresbalk die false in true veranderen bij multipleCalendars oid.

Zie ook dit linkje: http://www.wpcentral.com/multiple-google-calendars-mango-how
Hier staat het uitgelegd, alleen moet je dan natuurlijk wel deze url gebruiken ipv alleen /sync: https://m.google.com/sync/settings/iconfig/
Kijk eens aan, dat werkt! Excuses voor mijn trage begrip en bedankt voor de hulp!
Dat kreeg ik net ook toen ik de Mail-app opstartte nadat ik m'n account van een Microsoft, naar een Local, naar een Microsoft account had veranderd. Toen ik de Calendar-app opstartte werkte de rest ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
in de mail app heb ik nu mijn gmail account weer een de praat door em toe te voegen via people.
Echter blijft mijn inbox in de mail app leeg (op nieuwe mail na die ik vanuit de mail app als test heb verzonden)

Iemand een idee hoe ik mijn al bestaande mail ook te zien krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
(edit: en wat is er in godsnaam tegen om gewoon een minnetje rechtsboven te zetten ipv die gesture?)
[...]
Als het goed is als je bijna door je RAM heen bent en je opent een extra metro app zal het OS een andere app afsluiten (eigenlijk is die al suspended, dus alleen ram vrijgeven). Nu denk ik wel dat de muziek app 1 van de laatste zal zijn, aangezien deze op de achtergrond door kan draaien (wel zo handig als je muziek wilt luisteren).

@Dennism: rechtermuisknop in de app en dan rechtsonderin op sync drukken. Dat heft bij mij iig geholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Dat werkt bij mij helaas niet, alleen de nieuwe mail is dan zichtbaar :/

Verder loop ik met messenger ook al tegen irritante problemen aan, ik draai windows 8 in een VM. Nu is het toch zo dat sinds een aantal jaar je messenger op meerdere plekken kan inloggen dacht ik.

Echter wanneer ik in windows 8 inlog, wordt op mijn normale desktop de messenger signin verbroken, en is ie alleen nog in windows 8 actief. Log ik op de desktop weer in, is windows 8 verbroken, en krijg ik deze niet meer geconnect tot ik uit log en weer inlog. Maar dan is de andere messenger weer uitgelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennism schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:35:
Dat werkt bij mij helaas niet, alleen de nieuwe mail is dan zichtbaar :/

Verder loop ik met messenger ook al tegen irritante problemen aan, ik draai windows 8 in een VM. Nu is het toch zo dat sinds een aantal jaar je messenger op meerdere plekken kan inloggen dacht ik.

Echter wanneer ik in windows 8 inlog, wordt op mijn normale desktop de messenger signin verbroken, en is ie alleen nog in windows 8 actief. Log ik op de desktop weer in, is windows 8 verbroken, en krijg ik deze niet meer geconnect tot ik uit log en weer inlog. Maar dan is de andere messenger weer uitgelogd.
Dat heb ik ook, erg irritant.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 00:06
hmm, die metro hapert heel erg bij mij.

Als ik die muis in de hoeken zet of als ik een sneltoets gebruik zoals windows + x, dan lijkt het als of mijn pc is vastgelopen en die doet het dan pas 1 of 2 minuten later weer normaal...

Dit gebeurt soms ook in de metro interface als ik bijv bij remote desktop op die knop boven in druk.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Caelorum schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:30:
[...]

Als het goed is als je bijna door je RAM heen bent en je opent een extra metro app zal het OS een andere app afsluiten (eigenlijk is die al suspended, dus alleen ram vrijgeven). Nu denk ik wel dat de muziek app 1 van de laatste zal zijn, aangezien deze op de achtergrond door kan draaien (wel zo handig als je muziek wilt luisteren).
VIER gigabyte, dan kan ie dat wel leuk gaan afsluiten als ik alt-tab dat neemt niet weg dat het idioot is dat een muziekspeler zoveel geheugen nodig heeft. (en dan hebben we het nog maar even niet wat een slecht ontworpen mediaspeler het is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparrows
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-04-2021
Iemand ervaring met het draaien van Windows 8 als main OS, op de computer die je gewoon op school en thuis gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparrows schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:50:
Iemand ervaring met het draaien van Windows 8 als main OS, op de computer die je gewoon op school en thuis gebruikt?
Ja....'k draai Windows 8 CP gewoon op m'n primaire werk pc.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparrows
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-04-2021
TheVMaster schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:52:
[...]

Ja....'k draai Windows 8 CP gewoon op m'n primaire werk pc.... :)
Bevalt dit? Of is het OS nog te instabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Die Hoeken, dat zou moeten werken in Metro en Desktop? Bij mij doet die soms wat, in Desktop heb ik hem links nog nooit zien verschijnen, maar misschien komt dat doordat er links een sec. monitor is.
tJonge een nieuwe Windows met best wel een "steile" leercurve, wie had dat ooit vermoedt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Handig voor tablets en phones, maar geen toegevoegde waarde voor desktops (muv task manager en kopiëren). Dus wederom een zoveelste manier om extra winst te maken, en aan de consument om er niet aan toe te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Anoniem: 448639 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:37:
[...]VIER gigabyte, dan kan ie dat wel leuk gaan afsluiten als ik alt-tab dat neemt niet weg dat het idioot is dat een muziekspeler zoveel geheugen nodig heeft. (en dan hebben we het nog maar even niet wat een slecht ontworpen mediaspeler het is)
Dat is duidelijk een bug :) Ben het wel met je eens dat die niet echt geweldig ontworpen is, maar ik neem aan dat daar wel een bedrijf snel op in gaat haken. Gat in de markt dan :P
Zelf zou ik wel de Zune software als metro app willen hebben. Die is en handig en gemakkelijk in gebruik en ziet er uitstekend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zo, ik zit nu de hele middag bewust te surfen en muziek te luisteren via Metro. Mijn bevindingen? Naast elkaar zetten van apps is fijn :). Wat ik mis is het kinetische scrollen van MacOS. Werkt zo veel preciezer en fijner. Dit is gewoon houterig, daar heb ik geen Magic Mouse voor natuurlijk ;). Schakelen via de linksbovenhoek en startmenu werken prima. OS draait prima. Nu nog Word-Metro en de boel is klaar :P

Iemand enig idee hoe ik multi-touch kan inbouwen in Win8? Ik heb de hardware maar ik mis duidelijk een instelling of driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Goed. Ik ga weer over op W7.

Op zich werkt windows 8 gewoon prima. Metro apps hoef je niet te starten, en ik vind het startscherm eigenlijk wel een verbetering. Op wat inconsistenties na.

Het feit dat mijn wacom tablet niet lekker werkt is een groter probleem. Hetgeen wat niet werkt is niet eens de wacom features, maar features van Windows zelf.

Dat is jammer. Het nieuwe booten, powershell, de task manager werken gewoon veel beter. Ik hoop dat de bovenstaande problemen bij de RTM worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-03 13:52
Sparrows schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:50:
Ik heb de Developer Preview dagelijks gebruikt op mijn werk, maar soms vond ik 'm wel wat 'sluggy' aanvoelen. Als ik 's avonds thuis kwam bootte ik weer in Windows 7 omdat mijn vrouw en dochter van 6 ook wel eens achter de laptop kruipen.

Nu gebruik ik de Consumer Preview dagelijks en deze voelt veel soepeler aan, veel minder stroperig. En sinds gisteren start nu ook Windows 8 thuis op maar ik hoorde mijn vrouw vanmorgen al zuchten :D

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparrows schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:00:
[...]

Bevalt dit? Of is het OS nog te instabiel?
Werkt als een trein eigenlijk.....niets op aan te merken...heb alleen wel even de NVidia driver moeten updaten (Nvidia heeft al Windows 8 drivers beschikbaar gelukkig :+)
Yanze schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:47:
[...]

Ik heb de Developer Preview dagelijks gebruikt op mijn werk, maar soms vond ik 'm wel wat 'sluggy' aanvoelen. Als ik 's avonds thuis kwam bootte ik weer in Windows 7 omdat mijn vrouw en dochter van 6 ook wel eens achter de laptop kruipen.

Nu gebruik ik de Consumer Preview dagelijks en deze voelt veel soepeler aan, veel minder stroperig. En sinds gisteren start nu ook Windows 8 thuis op maar ik hoorde mijn vrouw vanmorgen al zuchten :D
Hier netzo....(nouja...m'n vrouw gebruikt alleen haar iPad nog maar :) maar eh..ik erger me wel aan het feit dat ik niet goed in de Messaging App kan aanloggen :(

[ Voor 51% gewijzigd door TheVMaster op 03-03-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 12:49
Volgens Microsoft is de Consumer Preview nagenoeg feature complete, en als dat echt zo is dan hoeven we op desktopgebied weinig vernieuwing te verwachten.

Jammer dat voor diegenen die niets voor de Metro-interface voelen, Windows 8 als een Windows 7 service pack zal aanvoelen... :-(

Het toegevoegen van Ribbon bij Explorer en native ISO mounting support, vind ik nu niet bepaald voldoende om een nieuw OS te kopen.
Mensen met touch devices daarentegen mogen blij zijn. :)

Blijft jammer dat MS zo gefocust was op de Metro-GUI, dat ze niet dachten aan een Metro redesign van het hele systeem (consistentie anyone?), maar dan rekening houdend met mouse/keyboard functionaliteit. Je weet wel, om te tonen dat touch niet het enige belangrijke op de wereld is.
Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/pics/12/02/windows8-conceptui/gsmarena_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://st.gsmarena.com/pics/12/02/windows8-conceptui/gsmarena_002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448869

Hallo ik ben nieuw hier en ik heb een vraagje, ik zit nu al ongeveer een half jaar met het probleem dat mijn exemplaar van windows "niet legitiem" is... Heb van alles geprobeerd om van die irritante meldingen af te komen maar heb me er ondertussen bij neergelegd. Nu las ik dat de consumer preview uit is van windows 8 en nu vroeg ik mij af. Als ik deze windows 8 installeer kan ik die dan voorgoed gebruiken en is dit een vervanging voor mijn niet legitieme Windows 7 Ultimate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-06 16:11
Ahum.... Tot januarie 2013. Maarre Windows is niet gratis..... En dit is maar een uitprobeer versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke dankjewel, en wat betekent dat, een uitprobeer versie? Alles is toch gewoon mogelijk met deze consumer preview?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Laatst online: 15:17

CoolGamer

What is it? Dragons?

Anoniem: 448869 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:29:
Oke dankjewel, en wat betekent dat, een uitprobeer versie? Alles is toch gewoon mogelijk met deze consumer preview?
Het is "uitprobeer versie" omdat het tot januari 2013 is te gebruiken. Daarna werkt Windows niet meer. Er zijn, zover ik weet, geen functionaliteiten uitgeschakeld.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
Je kan Windows ook gewoon kopen, dan ben je van het gezeik af.. Of deze downloaden en dan als de probeerperiode afgelopen is een key kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar ik ga geen windows 7 kopen als windows 8 nu uitkomt natuurlijk, daarom dit maar even proberen en dan inderdaad eind van het jaar een key kopen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu uitkomt? Als ze hem voor kerst uit willen brengen, dan is dat snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 16:47:
nu uitkomt? Als ze hem voor kerst uit willen brengen, dan is dat snel.
Neuh....Windows 7 kwam als beta beschikbaar begin januari 2009, in oktober 2009 lag hij in de winkel. Ik verwacht dat Windows 8 rond November 2012 in de winkel ligt en ergens in augustus/September als download via TechNet en MSDN beschikbaar komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Ik verwacht niks, ja ik verwachtte na de DP in Aug. verleden jaar, Juni al. Nou de CP duurde nog even, wie zegt dat de RC niet pas in Juli/Aug. komt?? Dan wordt het misschien oktober voordat de RTM op MSDN staat, en Januari voordat die te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
Ik gooi gewoon even een vraagje tussendoor. Zoals Microsoft heeft aangegeven ondersteund de mailapp mometeel alleen het volgende:

The Mail preview currently supports e-mail services that use Exchange ActiveSync (EAS) including Hotmail and Gmail. There's currently no support built in for POP or IMAP.

Nu heb ik dus een leuk domein dat ik nu niet gebruik en dus mooi een 'Microsoft Account' van maken, om zo Windows 8 lekker in te duiken. Alleen werkt deze dus alleen met POP of IMAP. Nu kan ik natuurlijk het met hotmail of gmail laten samenwerken via google apps / live for domain naast de optie van het betalen voor Exchange Hosting. Hoe denken jullie erover / wat zouden jullie doen? Ik wil natuurlijk eigenlijk hiervoor geen kosten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:11:
Ik verwacht niks, ja ik verwachtte na de DP in Aug. verleden jaar, Juni al. Nou de CP duurde nog even, wie zegt dat de RC niet pas in Juli/Aug. komt?? Dan wordt het misschien oktober voordat de RTM op MSDN staat, en Januari voordat die te koop is.
Reken er maar op dat MS z'n best doet om voor het Holiday Seaso Windows 8 in de schappen te hebben hoor….eind van het jaar komt HP ook met Windows 8 tablets op de markt...en dan moet Windows wel beschikbaar zijn natuurlijk....

Ik had ook gehoopt op juni, maar aangezien de beta (Lees: consumer preview) in feb kwam...denk ik dat we, als we naar de Windows 7 cyclus kijken, Mogen rekenen op ergens van November ofzo. Al moet ik zeggen dat het wel kort dag wordt dan.…maar we zullen het zien…
RevenNL schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:26:
Ik gooi gewoon even een vraagje tussendoor. Zoals Microsoft heeft aangegeven ondersteund de mailapp mometeel alleen het volgende:

The Mail preview currently supports e-mail services that use Exchange ActiveSync (EAS) including Hotmail and Gmail. There's currently no support built in for POP or IMAP.

Nu heb ik dus een leuk domein dat ik nu niet gebruik en dus mooi een 'Microsoft Account' van maken, om zo Windows 8 lekker in te duiken. Alleen werkt deze dus alleen met POP of IMAP. Nu kan ik natuurlijk het met hotmail of gmail laten samenwerken via google apps / live for domain naast de optie van het betalen voor Exchange Hosting. Hoe denken jullie erover / wat zouden jullie doen? Ik wil natuurlijk eigenlijk hiervoor geen kosten maken.
Ligt een beetje aan de hoeveelheid aliassen die je aan een mailbox koppelt. Is dat er maar een dan kun je wel Live for Domains gaan gebruiken...anders zou ik gaan voor Google Apps...allebei zijn ze iig gratis :)

[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 03-03-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonlords1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 06:04
De mensen met een tablet krijgen die eigenlijk enkel de metro interface of kunnen die ook gebruik maken van de normaal desktop interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dragonlords1 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:51:
De mensen met een tablet krijgen die eigenlijk enkel de metro interface of kunnen die ook gebruik maken van de normaal desktop interface.
Ze krijgen ook de 'normale' desktop interface, al kunnen ARM tablet-gebruikers er volgens mij niets anders mee dan MS Office gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-04 01:00
TheVMaster schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:27:
[...]

Reken er maar op dat MS z'n best doet om voor het Holiday Seaso Windows 8 in de schappen te hebben hoor….eind van het jaar komt HP ook met Windows 8 tablets op de markt...en dan moet Windows wel beschikbaar zijn natuurlijk....

Ik had ook gehoopt op juni, maar aangezien de beta (Lees: consumer preview) in feb kwam...denk ik dat we, als we naar de Windows 7 cyclus kijken, Mogen rekenen op ergens van November ofzo. Al moet ik zeggen dat het wel kort dag wordt dan.…maar we zullen het zien…

[...]

Ligt een beetje aan de hoeveelheid aliassen die je aan een mailbox koppelt. Is dat er maar een dan kun je wel Live for Domains gaan gebruiken...anders zou ik gaan voor Google Apps...allebei zijn ze iig gratis :)
Werkt google apps een beetje lekker dan met de mail app? Ik heb namelijk een ander google apps account met de mail app geprobeerd in virtualbox. Maar m'n emails werken maar niet 'gesync'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 11:50
Meer mensen die windows 8 op hun laptop draaien?
Ik merk dat mijn accu opeens een uurtje of 2 minder mee gaat, als met windows 7.

Vanmorgen nog 3uur op de accu (windows 7) gewerkt. Nu met windows 8, haal ik net 1,5 uur. Heb powersaving aanstaan.En zie in de task manager ook niet dat de laptop iets aan het doen is.

Bug o.i.d ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RevenNL schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:23:
[...]

Werkt google apps een beetje lekker dan met de mail app? Ik heb namelijk een ander google apps account met de mail app geprobeerd in virtualbox. Maar m'n emails werken maar niet 'gesync'.
Om eerlijk te zijn heb ik dat niet geprobeerd...zelf gebruik ik primair Exchange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hndrk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
Ik heb mijn win8 partitie te klein gemaakt om er comfortabel mee te kunnen werken.
Nu heb ik het probleem dat ik het wil uitbreiden maar dat gaat om de een of andere reden niet.(vanuit win7 en 8 geprobeerd)Win 7 kan ik wel vergroten en heb mijn lege ruimte.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

Weet iemand hoe je Office 2010 installeert?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bf05M.png

Ik lees dat je hier een .msi versie van moet hebben, maar op mijn disc is enkel een setup.exe. De .msi installers voor de aparte onderdelen kun je niet gebruiken.

Via setup.exe /admin heb ik een custom installer gemaakt, win8setup.msp, maar die doet het ook niet en is eigenlijk bedoeld om te deployen via SCCM naar je gebruikers toe, wat hier dus ook niet van toepassing is uiteraard.

Is er iemand al in geslaagd om Office werkend te krijgen? MS support zegt maar dat je een .msi versie van je product moet gebruiken of waten op de nieuwe App-V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Marsjee schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:56:
Meer mensen die windows 8 op hun laptop draaien?
Ik merk dat mijn accu opeens een uurtje of 2 minder mee gaat, als met windows 7.

Vanmorgen nog 3uur op de accu (windows 7) gewerkt. Nu met windows 8, haal ik net 1,5 uur. Heb powersaving aanstaan.En zie in de task manager ook niet dat de laptop iets aan het doen is.

Bug o.i.d ?
Er wordt meer gebruik gemaakt van een evt. GPU merk ik. Lijkt me een IE 10 dingetje. Probeer die eens via software te laten renderen i.p.v. de GPU. Wie weet scheelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 125883 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:27:

[afbeelding]

Ik lees dat je hier een .msi versie van moet hebben, maar op mijn disc is enkel een setup.exe. De .msi installers voor de aparte onderdelen kun je niet gebruiken.

Via setup.exe /admin heb ik een custom installer gemaakt, win8setup.msp, maar die doet het ook niet en is eigenlijk bedoeld om te deployen via SCCM naar je gebruikers toe, wat hier dus ook niet van toepassing is uiteraard.

Is er iemand al in geslaagd om Office werkend te krijgen? MS support zegt maar dat je een .msi versie van je product moet gebruiken of waten op de nieuwe App-V
Eh....ik heb hem gewoon geinstalleerd....geen enkel problem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125883

TheVMaster schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:45:
[...]

Eh....ik heb hem gewoon geinstalleerd....geen enkel problem ;)
Dat is toch wel vreemd. Ik lees van veel mensen dat het zonder problemen gaat.
Omdat het om wat oudere hardware gaat heb ik de x86 versie ervan geinstalleerd.

Maar er zijn wel meer dingen zijn die niet of slecht werken. De meeste apps in de metro interface doen niets. Ze starten op, je ziet het logo en dan verdwijnt het weer naar de MetroUI. Als je ze links terug aanklinkt, is het weer even zichtbaar om dan vervolgens te verdwijnen. De explorer is 'not responding" als je van directory of driver verandert en nog meer van dat fraais. CPU load is amper 8% en zo'n 900MB RAM ingebruik.

De Developer Preview in VBOX deed het gewoon. Ik zou verwachten dat het native op diezelfde bak zelfs beter zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Laatst online: 29-05-2023
Anoniem: 125883 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:27:

[afbeelding]
Bij mij werkt office 2010 gewoon, ik heb een system builder versie gebruikt. Ik heb op mijn werk een share aangemaakt met standaard installatie scripts, hierin staat ook de office folder. De inhoud in deze folder is gewoon een kopie uit een (msdn) iso en als ik dan setup.exe start voer ik mijn office key in en dan worden de applicaties welke onder de gebruikte licentie vallen geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hndrk schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:22:
Ik heb mijn win8 partitie te klein gemaakt om er comfortabel mee te kunnen werken.
Nu heb ik het probleem dat ik het wil uitbreiden maar dat gaat om de een of andere reden niet.(vanuit win7 en 8 geprobeerd)Win 7 kan ik wel vergroten en heb mijn lege ruimte.
Iemand een oplossing?
euh, ik had gewoon de win8 partitie eraf gegooid en was opnieuw begonnen met de daarna grotere partitie. misschien dat er een weg omheen is maar dat was voor mij het snelste.

wie heeft er al een beetje games uitgeprobeerd? ik heb er ondertussen 3 geprobeerd (League of Legends, Portal 2 en BFBC2) waarvan de twee laatste prima werken en de laatste onspeelbaar is (je kan een server in maar daarna zijn de lichten zeeg maar uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 08:16
Ik heb een probleempje (of niet) ik heb W8 op mijn desktop geïnstalleerd en alles draait volgens mij goed (ook HD afspelen)

Ik heb een ATI readeon HD5450 en heb de volgende drivers geïnstalleerd klik

Als ik bij de 'Windows Experience Index" kijk heb ik voor zowel Aero als 3D een 2?

Weet iemand wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mobby1971 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:17:
Ik heb een probleempje (of niet) ik heb W8 op mijn desktop geïnstalleerd en alles draait volgens mij goed (ook HD afspelen)

Ik heb een ATI readeon HD5450 en heb de volgende drivers geïnstalleerd klik

Als ik bij de 'Windows Experience Index" kijk heb ik voor zowel Aero als 3D een 2?

Weet iemand wat ik fout doe?
Ik heb dezelfde drivers, die kwamen bij mij gewoon via Windows Update binnen. Maar zo'n WEI is ook maar een nummertje en de 5450 is natuurlijk niet erg snel :P Ik heb zelf een 4850, zal zo even WEI even runnen.
Mieske666 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:33:
[...]

Er wordt meer gebruik gemaakt van een evt. GPU merk ik. Lijkt me een IE 10 dingetje. Probeer die eens via software te laten renderen i.p.v. de GPU. Wie weet scheelt dat.
GPU rendering is voor veel taken juist zuiniger dan CPU rendering. Dus GPU-rendering van IE uitzetten zal de batterijtijd alleen maar verder omlaagbrengen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramon op 03-03-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 08:16
Ramon schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:34:
[...]

Ik heb dezelfde drivers, die kwamen bij mij gewoon via Windows Update binnen. Maar zo'n WEI is ook maar een nummertje en de 5450 is natuurlijk niet erg snel :P Ik heb zelf een 4850, zal zo even WEI even runnen.

[...]
In mijn W7 setting was het WEI voor de graphics 4.1 als laagste, ben wel benieuwd naar je score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42

NSG

Je weet niks!

Heeft Microsoft nou de control panel uit de metro interface gesloopt of heb ik weer een gefaalde installatie?

MD5 is identiek, na de eerste installatie, gebeurde er helemaal niks als ik een metro icoon aanklikte. Tweede installatie werkte het wel, maar ineens viel me op dat ik geen control panel meer heb zoals met de developer preview. Ook als ik Windows+W > apps en dan zoek naar control panel vind hij enkel de normale control panel.

De commando SFC /SCANNOW haalt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bdoel je het settings menu op de charms bar (windows+x or windows+i), of het control panel zoals in win7 (rechtklikken op linkeronderhoek -> control panel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:42

NSG

Je weet niks!

In de developer preview had je een control panel binnen de metro interface, zo zag het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.pfgrid.com/img/Windows8_control_Panel_Style.jpg

Edit: Windows+i en dan more PC settings, dan krijg ik iets wat erop lijkt.

[ Voor 18% gewijzigd door NSG op 03-03-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja dat is die op de charms bar. muis naar rechtsonder en dan naar rechtsmidden bewegen om de charms bar tevoorschijn te toveren (er is een shortcut met windows knop [x dacht ik, zit nu even niet op win8]), dan settings -> more PC settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Ik had eerder vandaag in de charms bar onder devices devices staan voor DLNA.
Dus op het moment dat ik een foto open en daarna de charmbar open en op devices klik zag ik devices waar ik de foto naar kan afbeelden.
Nu niet meer. Terwijl ze wel toegevoegd zijn als devices onder more pc settings.

Iemand een idee? Workgroup settings misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 125883 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:55:
[...]

Dat is toch wel vreemd. Ik lees van veel mensen dat het zonder problemen gaat.
Omdat het om wat oudere hardware gaat heb ik de x86 versie ervan geinstalleerd.

Maar er zijn wel meer dingen zijn die niet of slecht werken. De meeste apps in de metro interface doen niets. Ze starten op, je ziet het logo en dan verdwijnt het weer naar de MetroUI. Als je ze links terug aanklinkt, is het weer even zichtbaar om dan vervolgens te verdwijnen. De explorer is 'not responding" als je van directory of driver verandert en nog meer van dat fraais. CPU load is amper 8% en zo'n 900MB RAM ingebruik.

De Developer Preview in VBOX deed het gewoon. Ik zou verwachten dat het native op diezelfde bak zelfs beter zou moeten zijn
Hmm..ik heb ook gewoon de x86 versie van Office, zie nog geen nut om de x64 versie te installeren :9

Overigens is binnen Windows 8 (voor de vragen hierboven) het 'ouderwetse' Control Panel nog gewoon aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 17:46
Ik had deze link in het vorige topic al geplaatst, maar net op dat moment werd het topic overspoeld met downloadlinks, en het zou jammer zijn als niemand dit gezien zou hebben. :)

Wat Metro op de desktop ook had kunnen zijn...

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die is al enkele keren eerder gepost.

En ik snap het punt niet echt. Het ziet er netjes uit, maar de echte functionaliteit zie ik niet echt, daar scoort ribbon op het eerste gezicht beter.
Die copy dialog bijvoorbeeld. Het ziet er leuk uit, maar is totaal niet functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-06 17:46
Het punt is denk ik dat clean ook prima kan zonder het hele desktop-idee overboord te gooien. Deze interface ziet eruit alsof die zowel met de muis als met de vinger heel aardig te bedienen is, in tegenstelling tot hoe Metro in werkelijkheid is uitgevoerd (naar mijn bescheiden mening).

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Z-Dragon schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:56:
Ik had deze link in het vorige topic al geplaatst, maar net op dat moment werd het topic overspoeld met downloadlinks, en het zou jammer zijn als niemand dit gezien zou hebben. :)

Wat Metro op de desktop ook had kunnen zijn...
En dan wil ik reageren met: Als je ziet wat voor reacties er nu zijn met alleen het aanpassen van het startmenu en het toevoegen van Metro, hoe denk je dat de reacties dan zouden zijn als ze ALLES er anders uit zouden laten zien?
Z-Dragon schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:06:
Het punt is denk ik dat clean ook prima kan zonder het hele desktop-idee overboord te gooien. Deze interface ziet eruit alsof die zowel met de muis als met de vinger heel aardig te bedienen is, in tegenstelling tot hoe Metro in werkelijkheid is uitgevoerd (naar mijn bescheiden mening).
Het desktop idee is toch niet overboord??? Of is de desktop waar ik nu in werk slechts een droom?

[ Voor 26% gewijzigd door Ramon op 04-03-2012 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:17

Saven

Administrator

TheVMaster schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:46:
[...]

Hmm..ik heb ook gewoon de x86 versie van Office, zie nog geen nut om de x64 versie te installeren :9

Overigens is binnen Windows 8 (voor de vragen hierboven) het 'ouderwetse' Control Panel nog gewoon aanwezig...
MS raad trouwens zelfs aan om de 32bit versie te installeren ipv de 64bit, tenzij je een enorm goede reden hebt om van de 64bits gebruik te maken (voor bijv. excel ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:13:
[...]

En dan wil ik reageren met: Als je ziet wat voor reacties er nu zijn met alleen het aanpassen van het startmenu en het toevoegen van Metro, hoe denk je dat de reacties dan zouden zijn als ze ALLES er anders uit zouden laten zien?
"nu stap ik over naar ubuntu hoor"

:+

Microsoft moet een boel fout doen om mijn moeder naar een ander OS te laten overstappen. Dat komt wel goed.
Z-Dragon schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:06:
Dat kan in windows 7 ook door de DPI drastisch omhoog te schroeven. Veel beter wordt het daar echter niet van. een UI als deze zou ik een afgang vinden voor muisgebruik, ik kan straks de helft dan de informatie kwijt op een scherm als ik nu doe. Natuurlijk kan je alles versimpelen en achter menu's wegstoppen, daar ga ik niet blij van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saven schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:15:
[...]

MS raad trouwens zelfs aan om de 32bit versie te installeren ipv de 64bit, tenzij je een enorm goede reden hebt om van de 64bits gebruik te maken (voor bijv. excel ofzo)
Vandaar dat ik er het nut nog niet an in zie :-) mijn excel files zijn niet zo groot.....hmmm...ik ga Windows 8 maar ff herinstalleren....volgens mij snapt hij mijn Microsoft Account niet...gebruik nu eerst wel een lokaal account...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Ik heb voor x86 32bit gekozen vanwege minder benodigde diskruimte, de wel werkende x86 schermrotatie software en omdat mijn Acer W500 Tablet maar 2Gb intern geheugen heeft.

Net trouwens een refresh gedaan omdat het kan en dat werkt top. Leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9705

Het ziet er op zich wel flex uit. Even wennen, zeker dat Metro gedoe, maar al met al wel wat instinctiever.
Sneller vind ik het nog niet, laden van IEX en taskman enzo duurt - in vergelijking tot XP - bij mij wat langer.

Waar ik wel om kan janken is dat vrijwel alle software die ik op XP had, nu is gearchiveerd en ik daar nu niet meer bijkan. Leuk dat alle settings bewaard zijn gebleven, maar office 2010, en alle randsoftware kun je weer helemaal opnieuw gaan zoeken.

a) Is er een manier om deze software zonder deze compleet opnieuw te installeren toch weer aan de praat te krijgen?

b) Als je teruggaat naar XP (dat dus alleen zou kunnen door een compleet nieuwe install?), zou 'ie de windows.old directory en zo ook de program files weer restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 614 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:50:
Ik heb voor x86 32bit gekozen vanwege minder benodigde diskruimte, de wel werkende x86 schermrotatie software en omdat mijn Acer W500 Tablet maar 2Gb intern geheugen heeft.

Net trouwens een refresh gedaan omdat het kan en dat werkt top. Leuk.
Hoi Sake, ik heb dezelfde Acer, maar heb geen schermrotatie werkend. Welke driver heb je daarvoor gebruikt? Ik heb de Windows 7 x86 Acer driver voor de Bosch device gebruikt, maar hoe ik mijn Acer ook draai, ik krijg echt niet een scherm dat draait. Heb je nog iets extra moeten configureren?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 09:05:
[...]

Hoi Sake, ik heb dezelfde Acer, maar heb geen schermrotatie werkend. Welke driver heb je daarvoor gebruikt? Ik heb de Windows 7 x86 Acer driver voor de Bosch device gebruikt, maar hoe ik mijn Acer ook draai, ik krijg echt niet een scherm dat draait. Heb je nog iets extra moeten configureren?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, schermrotatie werkt bij mij ook niet. Windows 8 x86 hier.

Volgens mij heeft die Acer W500 stiekem nog best goed verkocht? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Mieske666 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:33:
[...]

Heb ingesteld dat standard de integrated kaart gebruikt moet worden. Ook zie ik geen "Activity" bij mijn GT540M. Ik heb de laptop op het desktop laten staan, Je ziet de procenten van de batterij eraf vliegen. Je kunt bijna mee aftellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
c70070540 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 09:05:
[...]

Auto Screen Rotation Blocker installerenvan de Acer-website:
http://global-download.ac...Step1=Tablet&Step2=ICONIA TAB&Step3=W500&OS=722&LC=nl&BC=Acer&SC=EMEA_18

Installeer dan meteen ook even de G-Sensor driver, Bluetooth-driver en Device Control.

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

Werkt percfect op mijn W500, alleen de screen rotation nij de W500 werkt erg lelijk. Tussen het draaien in, gaat het scherm even op zwart. Dat werkte al op die manier in Win7 helaas.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MelvinB schreef op zondag 04 maart 2012 @ 10:43:
[...]

Auto Screen Rotation Blocker installerenvan de Acer-website:
http://global-download.ac...Step1=Tablet&Step2=ICONIA TAB&Step3=W500&OS=722&LC=nl&BC=Acer&SC=EMEA_18

Installeer dan meteen ook even de G-Sensor driver, Bluetooth-driver en Device Control.

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers

Werkt percfect op mijn W500, alleen de screen rotation nij de W500 werkt erg lelijk. Tussen het draaien in, gaat het scherm even op zwart. Dat werkte al op die manier in Win7 helaas.
Alles is geinstalleerd, en nog steeds geen auto rotation.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Marsjee schreef op zondag 04 maart 2012 @ 09:57:
[...]

Heb ingesteld dat standard de integrated kaart gebruikt moet worden. Ook zie ik geen "Activity" bij mijn GT540M. Ik heb de laptop op het desktop laten staan, Je ziet de procenten van de batterij eraf vliegen. Je kunt bijna mee aftellen. :?
Mja.. Kan van alles zijn. Windows 8 is nog maar een beta besef je dat wel. Ik denk niet dat alles al even af is. Kijk maar naar verschillende metro apps. Misschien ook een driver probleem. Je kunt veel drivers van Windows 7 gebruiken als je ze installeert in compatebility mode,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Iemand is zo vriendelijk geweest om te kijken welke metro apps wel en welke niet regio gebonden zijn/fatsoenlijk werken: http://answers.microsoft....b?page=1&tm=1330811649477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Mieske666 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:05:
[...]

Mja.. Kan van alles zijn. Windows 8 is nog maar een beta besef je dat wel. Ik denk niet dat alles al even af is. Kijk maar naar verschillende metro apps. Misschien ook een driver probleem. Je kunt veel drivers van Windows 7 gebruiken als je ze installeert in compatebility mode,
Weet dat het een beta is. Verder heb ik geen enkel probleem met drivers. Alles werkt zoals in win7.
Office,usenet,openvpn etc. nergens problemen mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 18:52
Gijs007 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:33:
hmm, die metro hapert heel erg bij mij.

Als ik die muis in de hoeken zet of als ik een sneltoets gebruik zoals windows + x, dan lijkt het als of mijn pc is vastgelopen en die doet het dan pas 1 of 2 minuten later weer normaal...

Dit gebeurt soms ook in de metro interface als ik bijv bij remote desktop op die knop boven in druk.
Dit heb ik ook. Wat interesant is, is dat jou hardware op meerdere vlakken overeenkomt met mijn hardware.
crucial m4 ssd
ati video kaart
i7 2600k

deze problemen zijn bij mij pas gekomen na de eerste reboot. Toen ik win8 had geinstalleerd werkte alles prima. Tot dat ik me pc had afgesloten, windows7 in de tussentijd (staat in dualboot) weer had gebruikt, en daarna windows8 weer eens opstartte. Sindsdien moet ik niet met me muis in de hoeken komen anders heb ik een freeze van ~1 minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
c70070540 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:03:
[...]

Alles is geinstalleerd, en nog steeds geen auto rotation.
In welke stand staat de rotation-knop op de tablet zelf?
G-sensor en auto screen rotation blocker zijn het belangrijkst.
Na elke driver, wel ff opnieuw opstarten en de volgende installeren. Het _moet_ werken, want anders doe je toch iets verkeerd.

Ik heb de rotation zelf weer uitgezet. Dat gedraai elke keer als ik de tab wat beweeg of lichtjes kantel, is irritant.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MelvinB schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:00:
[...]

In welke stand staat de rotation-knop op de tablet zelf?
rotation knop op de tablet? :) Geen idee, wist niet dat die daar zat. Ik zal eens gaan zoeken.
G-sensor en auto screen rotation blocker zijn het belangrijkst.
Na elke driver, wel ff opnieuw opstarten en de volgende installeren. Het _moet_ werken, want anders doe je toch iets verkeerd.

Ik heb de rotation zelf weer uitgezet. Dat gedraai elke keer als ik de tab wat beweeg of lichtjes kantel, is irritant.
Ik installeer hem nu opnieuw, om te kijken of ik het op deze manier werkend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 15:00

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

harrald schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:52:
[...]

Dit heb ik ook. Wat interesant is, is dat jou hardware op meerdere vlakken overeenkomt met mijn hardware.
crucial m4 ssd
ati video kaart
i7 2600k

deze problemen zijn bij mij pas gekomen na de eerste reboot. Toen ik win8 had geinstalleerd werkte alles prima. Tot dat ik me pc had afgesloten, windows7 in de tussentijd (staat in dualboot) weer had gebruikt, en daarna windows8 weer eens opstartte. Sindsdien moet ik niet met me muis in de hoeken komen anders heb ik een freeze van ~1 minuut.
Ik heb het ook. Volgens mij is het probleem de Crucial M4. Weet je nog de LPM issue op windows 7 voor update 0002? Dit probleem lijkt weer terug te zijn onder windows 8.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444097

Even de ervaringen van iemand die al 5 jaar met OSX werkt (en Apple nu beu begint te worden).

Metro is in mijn ogen absoluut niets negatiefs; ik ben er nog zelfs niet in geweest buiten om in te loggen en te kijken waar de ophef nu eigenlijk van komt. Je kan perfect werken zonder naar Metro te moeten, maar zorg dan gewoon dat je snelkoppelingen op je bureaublad of in je taakbalk hebt, of dat je de windows-toets weet staan zodat je snel kan zoeken. Dit is ook de manier waarop ik ook al jaren in OSX werk.

Voor de rest lijkt 't mij een fancy overzicht van de meest courant gevraagde informatie.

Het overige besturingssysteem, de desktop, ziet er goed uit. Veel drukker dan OSX maar dat is te verwachten. De ribbons kunnen verstopt worden als je ze niet nodig hebt, wat ook weer wat rust creëert.
Zelf vind ik het jammer dat het window-management van W7 veranderd lijkt; ik vond dat blokje naast de klok wel handig. Snap en co. niet uitgeprobeerd; moet ik nog eens doen. Hoop alleszins dat er niet te veel aan veranderd is want dan zou ik evt. windows 7 boven 8 kunnen prefereren. Metro is leuk, maar geen selling point over Windows 7 in mijn ogen.

In vergelijking met de laaste Windows-versie die ik goed gekend heb (XP) is er véél verbeterd; heel het configuratiescherm, de netwerkopties en de ingebouwde virusscan komen heel gebruiksvriendelijk over.

Het grote nadeel ten opzichte van OSX vind ik vandaag de dag het font rendering systeem. GDI++ werkt nog niet zonder problemen op mijn computer en ik vind letters in OSX er onnoemelijk veel beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Wordt de Windows Store eigenlijk nog aangevuld voor het uitbrengen van de finale versie? Of is er ergens een site waar je al Metro apps kunt downloaden?

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 444097 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:51:
Zelf vind ik het jammer dat het window-management van W7 veranderd lijkt; ik vond dat blokje naast de klok wel handig. Snap en co. niet uitgeprobeerd; moet ik nog eens doen. Hoop alleszins dat er niet te veel aan veranderd is want dan zou ik evt. windows 7 boven 8 kunnen prefereren. Metro is leuk, maar geen selling point over Windows 7 in mijn ogen.
Er is eigenlijk niets veranderd in de desktop mode. Behalve het weghalen van de startknop is alle functionaliteit er nog. Aero Snap is er nog, Aero Peek is er ook nog, al moet je die even aanzeten door rechtermuisknop te drukken in het (onzichtbare) blokje en dan Peek at Desktop aan te zetten.
In vergelijking met de laaste Windows-versie die ik goed gekend heb (XP) is er véél verbeterd; heel het configuratiescherm, de netwerkopties en de ingebouwde virusscan komen heel gebruiksvriendelijk over.

Het grote nadeel ten opzichte van OSX vind ik vandaag de dag het font rendering systeem. GDI++ werkt nog niet zonder problemen op mijn computer en ik vind letters in OSX er onnoemelijk veel beter uitzien.
Dat is een beetje lastig natuurlijk, want dat is by design. MS gaat voor readability en Apple voor trouwheid aan het originele font.
Renegade! schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:53:
Wordt de Windows Store eigenlijk nog aangevuld voor het uitbrengen van de finale versie? Of is er ergens een site waar je al Metro apps kunt downloaden?
Metro apps ga je alleen via de Windows Store kunnen downloaden. En ja die zal in de komende maanden uitgebreid worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 04-03-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gti11
  • Laatst online: 09-08-2017
Hoe kan ik mkv films bekijken? ( shark007 windows8 versie werkt niet !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gti11 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:15:
Hoe kan ik mkv films bekijken? ( shark007 windows8 versie werkt niet !)
MPC-HC werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:11
Net de preview geinstalleerd… maar hij herkend mijn RAID setup niet. Ook Device Manager geeft niet aan dat hij drivers mist. Iemand een idee?

De drivers zelf installeren (rechtermuisknop---install) geeft een foutmelding dat die manier van installeren niet gesupport word.

Opgelost:
Verkeerde driver.

[ Voor 5% gewijzigd door Devian op 04-03-2012 15:49 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Zojuist Opera als default browser ingesteld en nu kan ik IE niet meer als metro app openen... Het icoontje is veranderd en ook onder "All apps" staat hij er niet meer bij. Ik heb volgens mij iemand in dit topic ook al horen zeggen dat hij Chrome als default had ingesteld en hetzelfde probleem kreeg hierdoor.

Voor de geinteresseerde in het maken van HTML, CSS en JS metro apps: http://blendinsider.com/t...tudio-11-beta-2012-03-01/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9705

Iemand die weet of de windows.old map nog te gebruiken is, of wat het doel daarvan is? Dual boot gaat 'em dus niet worden en de oude program files heb je imo ook niets aan. Of zijn er manieren om winXP programma's terug te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294494

Vraagje. Ik heb net de CP echt geinstalleerd. Ik had hem al even in een virtual draaien en leek me wel wat om het te testen. Vooral de hoeken van het scherm waar de verschillende functies in zitten bevallen me wel. Alleen heb ik nog een klein probleempje.

Mijn TV waar m'n PC aan hangt staat uiteraard op 1920x1080. Bij Windows 7 zet je gewoon de tekst op 150% en zoom je op webpagina's wat in, dan is alles prima te lezen. Bij Windows 8 heb ik hetzelfde gedaan. De desktop en de tiles zijn nu prima te lezen. Enige probleem is als ik een app open het eigenlijk allemaal net te klein is. Weet er iemand of er ergens gesleuteld kan worden aan de lettergrootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 294494 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:46:
Vraagje. Ik heb net de CP echt geinstalleerd. Ik had hem al even in een virtual draaien en leek me wel wat om het te testen. Vooral de hoeken van het scherm waar de verschillende functies in zitten bevallen me wel. Alleen heb ik nog een klein probleempje.

Mijn TV waar m'n PC aan hangt staat uiteraard op 1920x1080. Bij Windows 7 zet je gewoon de tekst op 150% en zoom je op webpagina's wat in, dan is alles prima te lezen. Bij Windows 8 heb ik hetzelfde gedaan. De desktop en de tiles zijn nu prima te lezen. Enige probleem is als ik een app open het eigenlijk allemaal net te klein is. Weet er iemand of er ergens gesleuteld kan worden aan de lettergrootte?
Een Metro app bedoel je? Heb je "Make everything on your screen bigger" al geprobeerd? PC settings > Ease of Access, 2e optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Vage bedoening met mijn Acer Iconia W500 hoor. Internet via WiFi werkt niet, en de tilt sensor werkt niet. Ik begin te vermoeden dat mijn apparaat ziek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294494

Ramon schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:48:
[...]

Een Metro app bedoel je? Heb je "Make everything on your screen bigger" al geprobeerd? PC settings > Ease of Access, 2e optie.
Dank! Daar was ik naar op zoek. Nu eens kijken of het me echt kan bekoren, die nieuwe interface. Voor alsnog valt het me nog mee. Die hoeken navigatie vind ik super handig. Gewoon smijten met de muis zoals ik al gewend was voor het start menu en show desktop.

Nu nog zorgen dat alle accounts e.d. goed gekoppeld worden als Facebook, Twitter, Hotmail, Live ID, etc. Volgensmij gaat dat nog een puzzeltje worden. Mijn Hotmail is namelijk niet mijn MSN adres :). Sterker nog, ik wíl helemaa geen MSN aan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
shappie schreef op zondag 04 maart 2012 @ 13:35:
Zojuist Opera als default browser ingesteld en nu kan ik IE niet meer als metro app openen... Het icoontje is veranderd en ook onder "All apps" staat hij er niet meer bij. Ik heb volgens mij iemand in dit topic ook al horen zeggen dat hij Chrome als default had ingesteld en hetzelfde probleem kreeg hierdoor
Dit is een gekende bug. Als je de Metro versie van IE10 terug wilt gaan gebruiken typ je in het startscherm 'Default', dan krijg je een programmatje 'Default Programs' te zien. Hier kun je IE10 terug als default browser aanduiden en kan je het terug gaan gebruiken.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Pagina: 1 ... 3 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!