Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790
Reken daar maar niet op, er zijn aardig wat low-end PC's (netbooks bijv.) die geen 4GB geheugen (nodig) hebben. Als je onder die grens van 4GB blijft heeft het niet zoveel zin om een 64bits OS te draaien.onzichtbaar schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:34:
Het zou goed zijn als Windows 8 alleen in 64 bits versie zou uitkomen. Dat zou de ontwikkeling van 64bits software aanzienlijk versnellen en beter gebruik maken van de huidige hardware technologie.
Het heeft altijd zin om een 64-bits OS te draaien. Volgens mij worden de meeste laptops die nu worden verkocht, zelfs die met minder dan 4GB geheugen gewoon met de 64-bits versie uitgerust hoor. Het heeft juist helemaal geen zin om nog (nieuwe) pc's met 32-bits versies te verkopen. Alle recente soft- en hardware kan hier gewoon mee overweg.Winkey schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:18:
[...]
Reken daar maar niet op, er zijn aardig wat low-end PC's (netbooks bijv.) die geen 4GB geheugen (nodig) hebben. Als je onder die grens van 4GB blijft heeft het niet zoveel zin om een 64bits OS te draaien.
* alt-92 mompelt iets over addins en appcompatonzichtbaar schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:41:
En het vreemde is dat MS Office 2010 automatisch de 32 bits versie installeert. Wil je de 64 bits, moet je handmatig de juiste folder opzoeken en een andere setup file starten. Totaal onnodig.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Klopt, maar omdat ze deze houding aannemen komt de doorbraak er nooit. Ze zouden dringend in de 64bits versie van office moet komen die deze in 32 bit draaien voor compatibiliteit.alt-92 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:02:
[...]
* alt-92 mompelt iets over addins en appcompat
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Kan je mij uitleggen wat 64-bit voor voordelen heeft voor Office?tc982 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:25:
[...]
Klopt, maar omdat ze deze houding aannemen komt de doorbraak er nooit. Ze zouden dringend in de 64bits versie van office moet komen die deze in 32 bit draaien voor compatibiliteit.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Het enige verschil de ondersteuning van Excel sheets die meer dan 2Gigabyte groot zijn.Ramon schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:27:
[...]
Kan je mij uitleggen wat 64-bit voor voordelen heeft voor Office?
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee681792.aspx
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Dat je naast een veel vretend memory applicatie uit de Office suite ook nog andere apps kan draaien?? En dat je meerdere dingen tegelijk kan hebben draaien (10 Word Documenten, 10 Excel Sheets, en 5 Powerpoint presentaties) en meer.Ramon schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:27:
[...]
Kan je mij uitleggen wat 64-bit voor voordelen heeft voor Office?
Maar 64 bit heeft niet specifiek een voordeel voor Office. 64bit geeft je gewoon de mogelijkheid om meer dan 4GB aan memory in een machine te stoppen, in tegenstelling tot 32bit waarbij je maximaal 4GB aan memory aankan.
[ Voor 21% gewijzigd door Turdie op 25-06-2011 21:29 ]
Nouja ik bedoelde dus wat het voordeel was van een 64-bit versie van Office en daar is het enige idd dat je extreem grote documenten kan openen, wat wat mij betreft toch wel een niche markt is. Natuurlijk; het voordeel van een 64-bit OS snap ik wel maar was niet mijn vraag.shadowman12 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:25:
[...]
Dat je naast een veel vretend memory applicatie uit de Office suite ook nog andere apps kan draaien?? En dat je meerdere dingen tegelijk kan hebben draaien (10 Word Documenten, 10 Excel Sheets, en 5 Powerpoint presentaties) en meer.
Maar 64 bit heeft niet specifiek een voordeel voor Office. 64bit geeft je gewoon de mogelijkheid om meer dan 4GB aan memory in een machine te stoppen, in tegenstelling tot 32bit waarbij je maximaal 4GB aan memory aankan.
Welke toenemende concurrentie?Anoniem: 172410 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:38:
Ik hoop dat Microsoft niet vervalt in de fouten van vroeger en gewoon een nog beter OS uitlevert dan 7. Gezien de toenemende concurrentie van Apple zullen ze wel moeten, maar dan moet het ook gebeuren natuurlijk.

Windows 7 was in maart 2010 al groter dan OSX en is sindsdien verdrievoudigd (!) in marktaandeel, terwijl OSX stabiel is gebleven.
Microsoft is goed érg goed bezig sinds Windows 7; Windows 8 wordt denk ik niet wereldschokkend anders, dus simpelweg ook een goed OS, wat het ook moet zijn.
Dat is geen enkel probleem met de 32-bits versie van MS Office, vooral niet op een 64-bits OS met veel geheugen. De 64-bits versie van Office heeft hier helemaal geen meerwaarde.shadowman12 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:25:
[...]
Dat je naast een veel vretend memory applicatie uit de Office suite ook nog andere apps kan draaien?? En dat je meerdere dingen tegelijk kan hebben draaien (10 Word Documenten, 10 Excel Sheets, en 5 Powerpoint presentaties) en meer.
Ik denk dat veel mensen nogal onderschatten hoe anders Windows 8 wordt. Grotendeels liggen de veranderingen onder de kap welke een basis moet leggen voor toekomstige versies. En ik ga ervan uit dat de interface nog wel een update krijgt naar een nieuwe UI. Met Win7 zag je in de milestone ook dat het op vista leek.TimMer schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:47:
[...]
Welke toenemende concurrentie?
[afbeelding]
Windows 7 was in maart 2010 al groter dan OSX en is sindsdien verdrievoudigd (!) in marktaandeel, terwijl OSX stabiel is gebleven.
Microsoft is goed érg goed bezig sinds Windows 7; Windows 8 wordt denk ik niet wereldschokkend anders, dus simpelweg ook een goed OS, wat het ook moet zijn.
Ik ben benieuwd waarmee ze komen. Ik hoop dat ze afstappen van het hele Aero-gedoe en ook in de desktop wat meer Metro doorvoeren (non-tablet UI).
Persoonlijk vind ik dat niet echt interessant. Vind wat ik het artikel van Ars Technica op de vorige pagina ( http://arstechnica.com/mi...longhorn-dream-reborn.ars ) lees veel interessanter!onzichtbaar schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:43:
Gaat mij er alleen maar om dat 64 bits de "nieuwe" standaard wordt. Het voorbeeld van Office was alleen maar bedoeld om aan te tonen dat MS zelf ook nog steeds 32bits gefocust is. En zo blijf je steeds zoeken naar 64bits ge-optimalisserde software...
Als ik dat goed begrijp komt er een opvolger van de win32 api die zowel vanuit C++ apps als .Net apps te benaderen is. Dit gaat er hopelijk voor zorgen dat apps veel meer in Windows-stijl gemaakt zullen worden en dus veel beter bij het OS gaan passen, ipv de brol die nu af en toe langskomt.
Dat komt omdat het veel software geen enkele baat heeft bij 64-bits optimalisaties. Daarom zal ook Windows 8 32-bits software kunnen blijven draaien en zal het me niet verbazen dat delen van het OS gewoon 32-bits blijven. Een 64-bits versie van Notepad heeft namelijk geen enkele zin.onzichtbaar schreef op zondag 26 juni 2011 @ 18:43:
Gaat mij er alleen maar om dat 64 bits de "nieuwe" standaard wordt. Het voorbeeld van Office was alleen maar bedoeld om aan te tonen dat MS zelf ook nog steeds 32bits gefocust is. En zo blijf je steeds zoeken naar 64bits ge-optimalisserde software...
Klinkt bij mij in de oren als "Windows 9 wordt anders, Windows 8 qua interface niet.".Relief2009 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:25:
[...]
Ik denk dat veel mensen nogal onderschatten hoe anders Windows 8 wordt. Grotendeels liggen de veranderingen onder de kap welke een basis moet leggen voor toekomstige versies.
Leuk grafisch schilletje is grappig, maar overbodig belastend. Ik ben benieuwd of het ook echt de gebruikerservaring gaat verbeteren zoals 7 tegenover XP. Dus: stabieler, veiliger, gebruiksvriendelijker, etc.
Maar goed: totdat er daadwerkelijke feiten op tafel liggen over grootschalige veranderingen blijft het, dus ook dit topic, speculeren.
[ Voor 10% gewijzigd door TimMer op 27-06-2011 02:51 ]
Klinkt bij mij eerder alsof je onder een steen hebt gelegenTimMer schreef op maandag 27 juni 2011 @ 02:50:
[...]
Klinkt bij mij in de oren als "Windows 9 wordt anders, Windows 8 qua interface niet.".
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=p92QfWOw88I]
Dat is nogal ouderwets gedacht. Tegenwoordig (sinds Vista) wordt de GPU gebruikt om de interface te renderen, waardoor het nauwelijks impact heeft op CPU. Dus dat overbodig belastend valt heel erg mee.Leuk grafisch schilletje is grappig, maar overbodig belastend.
En toch is het een 64-bits versie van Notepad die bij Windows 7 64-bit geleverd wordt. Ach....zijn deze opmerkingen ook al eens gemaakt in de tijd van Windows 95, toen we van 16-bit naar 32-bit gingenZer0 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:43:
[...]
Dat komt omdat het veel software geen enkele baat heeft bij 64-bits optimalisaties. Daarom zal ook Windows 8 32-bits software kunnen blijven draaien en zal het me niet verbazen dat delen van het OS gewoon 32-bits blijven. Een 64-bits versie van Notepad heeft namelijk geen enkele zin.

Ziet er leuk uit natuurlijk, maar hoeveel mensen hebben een touchscreen thuis? Leuk voor mobiel of tablet users, maar dat is het. Een OS is een serieus iets, geen speelgoedje zoals de meeste gebruikers tegenwoordig tegen ICT-techniek aankijken. Er kunnen levens vanaf hangen.Ramon schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:08:
[...]
Klinkt bij mij eerder alsof je onder een steen hebt gelegen
[video]
Ik ben ook ouderwets.[...]
Dat is nogal ouderwets gedacht. Tegenwoordig (sinds Vista) wordt de GPU gebruikt om de interface te renderen, waardoor het nauwelijks impact heeft op CPU. Dus dat overbodig belastend valt heel erg mee.
Of de CPU of GPU nu wordt belast: het is overbodige ballast; daar gaat het mij om. Toeters en bellen en flitsende interface zijn leuk, maar aangezien ik geen kleuter meer ben boeien dat soort dingen mij niet meer. Het draait uiteindelijk maar om één ding: kun je er op een gebruiksvriendelijke manier snel mee bereiken wat je wilt bereiken?
Ik voel een beetje frustratie in je post.. Je weet dat bijv iPads (zuurstokkleurtjes-OS eerste-klas) gebruikt worden door piloten om kaarten op te zetten bijv? Feit dat er kleurtjes, graphics en animaties gebruikt worden zegt toch niets over hoe stabiel of snel of gebruikersvriendelijk een OS is?TimMer schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:05:
[...]
Ziet er leuk uit natuurlijk, maar hoeveel mensen hebben een touchscreen thuis? Leuk voor mobiel of tablet users, maar dat is het. Een OS is een serieus iets, geen speelgoedje zoals de meeste gebruikers tegenwoordig tegen ICT-techniek aankijken. Er kunnen levens vanaf hangen.
[...]
If anything kan deze interface levens redden omdat mensen hem kunnen gebruiken zonder muis
Dus jij draait nog Windows 3.1? Ik ben het met je eens dat gebruikersvriendelijkheid belangrijk is, en juist dat zie je goed in het filmpje terug als je mij vraagt, het ziet er gebruikersvriendelijk uit en tegelijk heb je de basis van Windows 7 voor als je in een 'levensgevaarlijke situatie' beland.Ik ben ook ouderwets.
Of de CPU of GPU nu wordt belast: het is overbodige ballast; daar gaat het mij om. Toeters en bellen en flitsende interface zijn leuk, maar aangezien ik geen kleuter meer ben boeien dat soort dingen mij niet meer. Het draait uiteindelijk maar om één ding: kun je er op een gebruiksvriendelijke manier snel mee bereiken wat je wilt bereiken?
Ja hebje gelijk in. Maar het moet ook geen 100% zijn dat die staat te stoken, tenminste als je de energierekening zelf moet betalen.sebastius schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:22:
Joh 'belastend'. Damn zeg, je hebt geen 286 of Pentium meer, die machines staan 90% van de tijd uit hun neus te vreten, beter dat ze iets nuttigs doen door mooie plaatjes te renderen.
Jup, en die 16-bit support is nog maar "recentelijk" met de introductie van Windows Vista geschrapt.TheVMaster schreef op maandag 27 juni 2011 @ 08:29:
[...]
En toch is het een 64-bits versie van Notepad die bij Windows 7 64-bit geleverd wordt. Ach....zijn deze opmerkingen ook al eens gemaakt in de tijd van Windows 95, toen we van 16-bit naar 32-bit gingen
Leer er mee leven, 32-bit is nog lang niet dood, en je zult het nog tegen komen
Dus grote kans dat windows 8 64 bit only wordt. Persoonlijk hoop ik daar stiekem wel om... moeten al die oude rammelbakken eindelijk upgraden naar iets fatsoenlijks. Wat je op sommige bedrijven en bij mensen thuis tegenkomt schrik je toch van.
En 64 bit heeft inderdaad altijd zin, betere geheugen toewijzing, betere gebruikmaking van instructiesets, etc.
Ohw..maar ik vind het geen enkel probleem dat er 32-bits uitvoeringen van Windows zijn hoor, ging mij alleen even om 'de noodzaak' van een 64-bits versie van Notepad. Die noodzaak is er natuurlijk niet (niet m.b.t. geheugengebruik etc), maar toch heeft de 64-bits versie van Windows 'gewoon' een 64-bits versie.Zer0 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:21:
[...]
Jup, en die 16-bit support is nog maar "recentelijk" met de introductie van Windows Vista geschrapt.
Leer er mee leven, 32-bit is nog lang niet dood, en je zult het nog tegen komen
Ik verwacht ook echt niet dat de komende 5-10 jaar support voor 32-bits applicaties ineens gaat stoppen hoor...zal gewoonweg onmogelijk zijn. Ach...ik kom in het dagelijk leven tijdens migratietrajecten ook nog wel eens sporadisch 16-bits DOS applicaties tegein, dussuh...verdwijnen zal dat (onkruid

Van mij mag de tobo-besturing in het tablet-UI ook minder met toetsen... pageup en pagedown -_- Laatste keer dat ik die heb gebruikt... paar jaar geleden?
Wat mij wel leuk lijkt is een 'zichzelf onderhoudend'-OS. Nu ben ik eigenlijk weer toe aan een herinstallatie, gewoon omdat er troep op zit. Als windows nou bv. software na half jaar automatisch verwijderd oid, met dan een melding: verwijderd, of een melding dat ie binnenkort gaat verwijderen. Dan kan je prog even snel starten, iets doen oid en dan is ie weer bespaard voor een maand. Voor mij mogen de automatische updates ook zo kunnen zonder herstart. Dus iets als je de computer niet gebruikt dat ie dan services afsluit en in een "not-operating"-mode zet, tot het klaar is... Of alle benodigde bestanden voor de update op het moment in het RAM zetten en dus altijd aan kunnen spreken en dan op de achtergrond het echte bijwerken en dan in een freeze-mode even uit RAM halen en opnieuw laden...
Als het eigenlijk enkel een goed, maar wel zeer goed tablet-OS is blijf ik bij w7, want op het eertse gezicht is de w7-'werkomgeving' in w8 exact hetzelfde, daarin zou ik wel wat veranderingen in willen zien om echt over te stappen...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Errr.shadowman12 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:25:
Maar 64 bit heeft niet specifiek een voordeel voor Office.
User-space apps die eindelijk eens > 2GB per proces kunnen gebruiken? Office valt daar ook onder hoor.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ben benieuwd bij welke luchtvaartmaatschappij dat is. Sowieso vallen kaarten in vliegtuigen niet onder levensreddende middelen; daar zijn meerdere backups van; zowel digitaal als papier.Ramon schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:38:
[...]
Ik voel een beetje frustratie in je post.. Je weet dat bijv iPads (zuurstokkleurtjes-OS eerste-klas) gebruikt worden door piloten om kaarten op te zetten bijv? Feit dat er kleurtjes, graphics en animaties gebruikt worden zegt toch niets over hoe stabiel of snel of gebruikersvriendelijk een OS is?
If anything kan deze interface levens redden omdat mensen hem kunnen gebruiken zonder muis
En hoe meer toeters en bellen, hoe meer kans op onveiligheden en instabiliteit. Dus ja: al die rommel doet er wel degelijk toe.
Nee, ik draai Windows 7 met GUI compleet uitgekleed, aangezien die Aero-interface allerlei programma's vertraagt en aan gort helpt. Dat heeft uiteraard ook te maken met die programma's, maar het geeft wel aan dat het invloed heeft.[...]
Dus jij draait nog Windows 3.1?
We gaan het zien; tot nu toe heb ik nog geen harde feiten gehoord over veranderingen in de core van Windows 8.Ik ben het met je eens dat gebruikersvriendelijkheid belangrijk is, en juist dat zie je goed in het filmpje terug als je mij vraagt, het ziet er gebruikersvriendelijk uit en tegelijk heb je de basis van Windows 7 voor als je in een 'levensgevaarlijke situatie' beland.
Zo als IE,ontspanning en dat soort shit ..
En dat ze nu ook eens aan de gamers denkt.
dus niet onnodig veel dingen op de achtergrond laten draaien waardoor je dadelijk een kernenergie bak nodig heb voor een beetje normaal te kunnen spelen.
Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits
Bepaalde video- en soundediting programma's, waaronder wat oudere versies van Adobe Audition waar nog heel veel mensen mee werken. Verder ook programma's voor muziekproductie waar door de producent wordt aangeraden zoveel mogelijk overbodige rommel zoals Aero uit te zetten.Sjah schreef op maandag 27 juni 2011 @ 21:03:
Welke programma's zijn daar mede zelf schuldig aan, je maakt me benieuwd...
Met een dergelijk gebruiksprofiel qua software (en al helemaal als je inkomsten er vanaf hangen) lekker gebruiken wat de producent van dergelijke niet-gemoderniseerde meuk aanraadt.
Als ze hun audiodrivers niet goed kunnen aanpassen, lekker bij XP blijven.
Vanwege andere software? Ik heb zat bedrijven en organisaties meegemaakt (vooral zéér grote) die bergen legacy software op moderne systemen draaiden. Waarom? Omdat een dataconversie te duur was. Dat is ook de reden dat IE6 nog steeds gebruikt wordt: upgradetrajecten van de custom made software zijn te duur of soms zelfs onmogelijk (leverancier bestaat niet meer).alt-92 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:37:
Waarom ga je in zo'n geval dan eigenlijk upgraden?
Met een dergelijk gebruiksprofiel qua software (en al helemaal als je inkomsten er vanaf hangen) lekker gebruiken wat de producent van dergelijke niet-gemoderniseerde meuk aanraadt.
Als ze hun audiodrivers niet goed kunnen aanpassen, lekker bij XP blijven.
reviews: Ontwikkelen voor Windows 8
[ Voor 37% gewijzigd door Relief2009 op 06-07-2011 10:03 ]
http://www.luchtvaartnieu...ijgen_iPad_mee_in_cockpitTimMer schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:36:
[...]
Ben benieuwd bij welke luchtvaartmaatschappij dat is. Sowieso vallen kaarten in vliegtuigen niet onder levensreddende middelen; daar zijn meerdere backups van; zowel digitaal als papier.
En hoe meer toeters en bellen, hoe meer kans op onveiligheden en instabiliteit. Dus ja: al die rommel doet er wel degelijk toe.
Alaska Airlines is er een van
Ja mee eens, t lijkt wel geschreven door een brugklasser en het geeft een verkeerd beeld. Erg jammer! Ook de preview van WP7.5 Mango is erg slecht opgezet trouwens..Relief2009 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 09:37:
Wat is het toch tegenwoordig met het lage niveau van specials op Tweakers? Ik had van Tweakers helaas iets beters verwacht.
reviews: Ontwikkelen voor Windows 8
Het dikgedrukte stukje ben ik het dus echt niet mee eens.F.West98 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:02:
Wat mij wel leuk lijkt is een 'zichzelf onderhoudend'-OS. Nu ben ik eigenlijk weer toe aan een herinstallatie, gewoon omdat er troep op zit. Als windows nou bv. software na half jaar automatisch verwijderd oid, met dan een melding: verwijderd, of een melding dat ie binnenkort gaat verwijderen. Dan kan je prog even snel starten, iets doen oid en dan is ie weer bespaard voor een maand. Voor mij mogen de automatische updates ook zo kunnen zonder herstart. Dus iets als je de computer niet gebruikt dat ie dan services afsluit en in een "not-operating"-mode zet, tot het klaar is... Of alle benodigde bestanden voor de update op het moment in het RAM zetten en dus altijd aan kunnen spreken en dan op de achtergrond het echte bijwerken en dan in een freeze-mode even uit RAM halen en opnieuw laden...
Lekker, dan mag je een programma wat je wel eens, maar niet in die periode gebruikt toch opstarten anders wordt het gedeinstalleerd. Je kunt ook gewoon kijken bij software wat er nauwelijks gebruikt wordt.
Nadeel is wel, dat veel mensen niet weten wat wat is en dus ook niet weten of het nodig is of niet.
Ik snap je standpunt overigens wel, maar ben het er toch niet mee eens.
Inderdaad, dan krijg je dus een systeem waar je méér onderhoud aan moet doen en last van hebt (wolkjes met dit programma gaat worden verwijderd/is verwijderd)... dat is niet wat ik zou verstaan onder "zelf onderhoudend"Arunia schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:30:
[...]
Het dikgedrukte stukje ben ik het dus echt niet mee eens.
Lekker, dan mag je een programma wat je wel eens, maar niet in die periode gebruikt toch opstarten anders wordt het gedeinstalleerd. Je kunt ook gewoon kijken bij software wat er nauwelijks gebruikt wordt.
Nadeel is wel, dat veel mensen niet weten wat wat is en dus ook niet weten of het nodig is of niet.
Ik snap je standpunt overigens wel, maar ben het er toch niet mee eens.
Dat is wat anders als een video edit tool noemen die niet compatible is.TimMer schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 02:58:
[...]
Vanwege andere software? Ik heb zat bedrijven en organisaties meegemaakt (vooral zéér grote) die bergen legacy software op moderne systemen draaiden.
In die enterprise omgevingen wordt er wel degelijk een dataconversie gedaan indien nodig hoor.
* alt-92 is daar nu mee bezig.
Case in point: Win7 en .NET 1.1 is een no-go.
[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 08-07-2011 15:27 ]
http://www.gameinformer.c...run-on-windows-8-pcs.aspx
Wat denken jullie? Het zou me niet verbazen; ideale kans om pc-gamers de kans te geven ook xbox 360 exclusive games te spelen. En zoals ik al eerder zei: het zou me niet verbazen als de opvolger van de 360 voortaan op een variant van Windows zal draaien. Hierdoor zal spellen ontwikkelen voor deze console en de pc veel makkelijker worden. Vooral qua opschaling van graphics en AI.
[ Voor 16% gewijzigd door Relief2009 op 12-07-2011 10:58 ]
Ik moet zeggen dat ik ook wel verwacht dat de publieke beta vlak na (of tijdens) dat event beschikbaar gemaakt wordt...
Dat lijkt mij erg sterk. Het voordeel van een console is juist dat je direct tegen de hardware programmeert, dat voordeel valt weer geheel in het niet aangezien je game ook volledig compatible moet zijn met PC hardware. Dan zouden ze er eventueel een emulatielaag tussen moeten stoppen, dan gaat juist weer enorm veel rekenkracht verloren.Relief2009 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:56:
Gerucht: xbox 360 games speelbaar op Windows 8.
http://www.gameinformer.c...run-on-windows-8-pcs.aspx
Wat denken jullie? Het zou me niet verbazen; ideale kans om pc-gamers de kans te geven ook xbox 360 exclusive games te spelen. En zoals ik al eerder zei: het zou me niet verbazen als de opvolger van de 360 voortaan op een variant van Windows zal draaien. Hierdoor zal spellen ontwikkelen voor deze console en de pc veel makkelijker worden. Vooral qua opschaling van graphics en AI.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar misschien heeft Microsoft iets bedacht om dit op te vangen. Ik ben benieuwd!Tsurany schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:15:
[...]
Dat lijkt mij erg sterk. Het voordeel van een console is juist dat je direct tegen de hardware programmeert, dat voordeel valt weer geheel in het niet aangezien je game ook volledig compatible moet zijn met PC hardware. Dan zouden ze er eventueel een emulatielaag tussen moeten stoppen, dan gaat juist weer enorm veel rekenkracht verloren.
http://www.winrumors.com/...ered-in-windows-8-kernel/
Dat was maar een gerucht. Een gerucht wat fout bleek te zijn. Maar het zou me niet verbazen als er achter gesloten deuren Win8 wel getoond wordt.TheVMaster schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:57:
Hmm..wel jammer. Zit ik gisteren naar de Live stream van de World Partner Conference te kijken......wordt er alleen ff aangekondigt dat er tijdens het Build Event in september pas weer een nieuwe build van Windows 8 uitkomt.
Ik moet zeggen dat ik ook wel verwacht dat de publieke beta vlak na (of tijdens) dat event beschikbaar gemaakt wordt...
[ Voor 32% gewijzigd door Relief2009 op 12-07-2011 18:43 ]
Dat was toch al bekend? Ze zijn iig al een tijdje aan het roepen tegen ontwikkelaars dat ze moeten wachten tot het Build Event, omdat ze voor die tijd niks willen vertellen.TheVMaster schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:57:
Hmm..wel jammer. Zit ik gisteren naar de Live stream van de World Partner Conference te kijken......wordt er alleen ff aangekondigt dat er tijdens het Build Event in september pas weer een nieuwe build van Windows 8 uitkomt.
Natuurlijk wel, maar ik had stiekum toch gehoopt op wat meer beelden van Windows 8Caelorum schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 18:42:
[...]
Dat was toch al bekend? Ze zijn iig al een tijdje aan het roepen tegen ontwikkelaars dat ze moeten wachten tot het Build Event, omdat ze voor die tijd niks willen vertellen.
Anoniem: 323791
Nou daar zeg je wat. Ook ik vind het allemaal maar een beetje 'raar'dat men zo snel al met een opvolgerSnowwie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:06:
Windows 8? Volgend jaar al? En Windows 7 is net koud 1,5 jaar op de markt.
van Windows 7 aankomt zetten.
Misschien geeft dit wel een signaal af alleen welke weet ik nog niet. I.i.g is het geen positieve als het mij
betreft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zo vreemd is dit niet. Zoals je vandaag op de Frontpage kunt lezen heeft MS de visie dat op tablets een volledig OS zou moeten draaien. Dus MS heeft haast bij een snelle introductie van W8 om op de tabletmarkt iets unieks te kunnen bieden.Anoniem: 323791 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:47:
[...]
Nou daar zeg je wat. Ook ik vind het allemaal maar een beetje 'raar'dat men zo snel al met een opvolger
Misschien geeft dit wel een signaal af alleen welke weet ik nog niet. I.i.g is het geen positieve als het mij
betreft.
Zoals Tsurany ook goed heeft opgemerkt, het is normaal dat er tussen de verschillende OS'en 3 jaar zitten.
http://www.winrumors.com/...indows-and-windows-phone/
Het ziet ernaar uit dat er straks 1 eco-system komt voor WP7, W8 en xbox 360. De vraag is of het bij 1 universele platform voor programmeurs blijft of dat over een jaar (APOLLO) zowel pc's als wp7 op 1 kernel draaien. Wat denken jullie?
[ Voor 17% gewijzigd door Relief2009 op 13-07-2011 18:27 ]
Op zich is de beta van Windows 8 er nog niet eens....'k denk dat Windows 8 niet voor eind eerste helft 2012 op de markt gaat komen, dan is Windows 7 alweer zowat 3 jaar op de markt. Microsoft heeft volgens mij na de launch van Vista gezegd dat er vanaf nu ongeveer 3 jaar zal zitten tussen Windows versies en hun opvolgers...Anoniem: 323791 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:47:
[...]
Nou daar zeg je wat. Ook ik vind het allemaal maar een beetje 'raar'dat men zo snel al met een opvolger
betreft.
Inderdaad..helemaal waarTsurany schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:51:
Hoezo is dat raar? Enkel XP naar Vista duurde lang, daarvoor en daarna is 2-3 jaar gewoon een normale periode geweest om een nieuw OS te introduceren. Met Windows 95, 98, 2000 en XP is dit ook zo geweest. Met Vista, Windows 7 en Windows 8 zal dit ook zo zijn. Er zit dus een enkele afwijking in, voor de rest is 2-3 jaar niets meer dan normaal.
[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 14-07-2011 00:07 ]
Daarom kan wat mij betreft het losmaken van applicaties van het OS niet snel genoeg gebeuren. Of dit dan door middel van virtualisatie gaat of door webbased applicaties maakt niet veel uit.
diskeltische lurker
Wie roept dat dan? Microsoft of een of andere vage bron?technopeuter schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:49:
Windows 8; eerst zei Microsoft dat het op alle hardware geschikt voor W7 zou draaien maar nu wordt er opeens geroepen dat je ipv BIOS een UEFI moet hebben om Windows 8 te kunnen gebruiken.
Ik heb nog niemand hierover horen spreken. Microsoft zegt zelf dat windows 8 de volgende minimale specs nodig heeft:
- 1GHz CPU
- 1GB RAM (for 32-bit systems) or 2GB RAM (for 64-bit systems)
- 16 GB hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)
- DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver
Bron: LinkIn both of our Windows 8 previews, we talked about continuing on with the important trend that we started with Windows 7, keeping system requirements either flat or reducing them over time. Windows 8 will be able to run on a wide range of machines because it will have the same requirements or lower. And, we've also built intelligence into Windows 8 so that it can adapt to the user experience based on the hardware of the user. So, whether you're upgrading an existing PC, or buying a new one, Windows will adapt to make the most of that hardware.
[ Voor 62% gewijzigd door Mils op 14-07-2011 15:14 . Reden: Bronvermelding ]
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Bron: http://www.ghacks.net/201...tration-at-computex-2011/What Mike said was actually different from what Heise reported. Windows 8 on ARM hardware requires UEFI. Windows 8 on x86 hardware won’t. It will support UEFI and users can make use of it to address hard drives with 3 Terabytes and more. But Windows 8 won’t require UEFI on x86 hardware.
Zou wel beetje stom zijn om dezelfde min. systeemeisen aan te houden en dan wel BIOS support te droppen... Dan kunnen die min. eisen ook omhoog
[ Voor 23% gewijzigd door Ramon op 14-07-2011 16:01 ]
Wmb laten ze het merk Windows al bij "Win8" vallen, heeft toch een stigma dat Windows-naampje.
Pentium was op gegeven moment ook wel klaar, de Core -naam beleeft hoogtijdagen.
[ Voor 17% gewijzigd door Sjah op 17-07-2011 16:29 ]
Maar dan niet omdat het Win8 is maar eerder omdat de toepassing van de lifecycle binnen het (groot)bedrijf doorgaans een generatie overslaat.Sjah schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:08:
Zomaar een opmerking: denk dat bedrijven Win8 links gaan laten liggen, en inzetten op het bewezen Win7.
NT >skip Win2k > XP >skip Vista> 7.
Win2k is lang niet zoveel ingezet als desktopOS verhoudingsgewijs, en Vista evenmin.
Ach..er zijn nog genoeg bedrijven die nu nog op Windows XP zitten en inderdaad de komende paar jaar de overstap maken. Waarschijnlijk zullen ze op Windows 7 inzetten, maar ik moet zeggen dat ik ook wel wat Windows 8 verwachtalt-92 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 00:42:
[...]
Maar dan niet omdat het Win8 is maar eerder omdat de toepassing van de lifecycle binnen het (groot)bedrijf doorgaans een generatie overslaat.
NT >skip Win2k > XP >skip Vista> 7.
Win2k is lang niet zoveel ingezet als desktopOS verhoudingsgewijs, en Vista evenmin.
Alleen dan niet alleen Microsoft hardware maar ook Logitech hardware, maar dan niet alleen muizen, toetsenborden, webcams maar ook processors van Intel of/en AMD, en videokaarten van NVIDEA en ATI. Games voor de PC en XBOX, maar dan niet alleen 'Games for Windows' maar ook allemaal andere games.
En evt een nieuwe laptop kopen via de Marketplace, of een nieuwe pc.
Ga zo maar door zeg maar.
Wat vinden jullie van het idee?
Maar kan me wel goed voorstellen dat MS vooral de 64-bit versie zal gaan pushen.
http://blogs.msdn.com/b/b...bust-usb-3-0-support.aspx
http://blogs.msdn.com/b/b...ve-rename-and-delete.aspx
In de laatste video kun je ook zien dat de start-knop nu plat is (zie tv op achtergrond) en de taakbalk lijkt nu ook platter (geen rand?). Verder de ribbon in de explorer. Ziet er niet slecht uit.
Ik ben benieuwd waarmee ze ons kunnen verassen in de volgende video.
[ Voor 27% gewijzigd door Relief2009 op 25-08-2011 03:30 ]
Ontwikkelaars krijgen in BUILD conferentie een tablet met quad-core. Mss Nvidia's Kal-El?
Anoniem: 172410
Ik doelde er dan ook niet op dat er iets mis is met 7, maar meer op het gegeven dat ze na een prima OS vaker een draak afgeleverd hebben. Alsof ze dan achterover gaan zitten en het allemaal wel prima vinden.tc982 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:43:
Ik zie niet aan wat er mis is met Windows 7. Er zijn tal van problemen opgelost die in Vista niet goed geimplementeerd was, maar Windows 7 is stabiel, snel en goed.
Maargoed, zoals ik al aangaf denk ik dat dat onder druk van Android en OSX inmiddels wat onwaarschijnlijker is.
Designing for Metro style and the desktop
Ik verwacht niet dat ze de 'ahum' features van daemon bijvoorbeeld ondersteunen, dan zal je alsnog richting een andere tool moeten als je veel met die 'ahum' feature werkt.
[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 01-09-2011 15:04 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ja, ik ga een ISO mounten op m'n Android telefoon inderdaadRelief2009 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:00:
Met de native ondersteuning voor iso en vhd, wordt W8 een nog krachtiger OS. Features welke je niet zo snel zal zien op Android of iOS.
Owner of DBIT Consultancy
Virtual Clonedrive werkt een stuk prettiger vind ikSjah schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:06:
Een VHD "mounten" kan al in W7, en iso fikken ook. En verder ben ik tevree met Alcohol 52%.
Owner of DBIT Consultancy
Wat betreft de vergelijking iOS/Android vs W8.... Met Windows 8 komt Windows natuurlijk in het zelfde tablet-vaarwater als de tabletversies van deze OS'en en als je dan - door het toevoegen van een tobo en een groot scherm - van een tablet OS een volwaardig desktop OS kan maken... ik zie er wel wat in!
en hoezo heeft het nou weer te maken met "vastgeroest zitten in oude tools"? Ben gewoon tevreden, en zie niet wat w8 hier toevoegt. Dus ja, ik kan zeker wel ontkennen dat dit het OS krachtiger maakt, dit kon al 10 jaar, Windows is altijd een krachtig OS geweest, vooral dankzij de super 3rd-party software die mogelijkheden van Win dik verhoogden.Onzin om het pas krachtig te noemen als het native in het OS zit. Weet je wat het OS krachtiger zou maken: als restarts na WinUpdates niet meer nodig zouden zijn, dat is met geen enkel tootlje na te bootsen, dat moet Ms zelf doen.
Back to topic: zou de beta nou niet deze maand moeten komen?
[ Voor 195% gewijzigd door Sjah op 01-09-2011 21:19 ]
Ik hoop het niet, heb daar nog helemaal geen tijd voorSjah schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:38:
WP: Ecodan PUHZ-SW50
of keuze tijdens gebruikssetup:Sjah schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:38:
Heb nooit bsod's...
en hoezo heeft het nou weer te maken met "vastgeroest zitten in oude tools"? Ben gewoon tevreden, en zie niet wat w8 hier toevoegt. Dus ja, ik kan zeker wel ontkennen dat dit het OS krachtiger maakt, dit kon al 10 jaar, Windows is altijd een krachtig OS geweest, vooral dankzij de super 3rd-party software die mogelijkheden van Win dik verhoogden.Onzin om het pas krachtig te noemen als het native in het OS zit. Weet je wat het OS krachtiger zou maken: als restarts na WinUpdates niet meer nodig zouden zijn, dat is met geen enkel tootlje na te bootsen, dat moet Ms zelf doen.
welke type gebruiker bent u?
- Internetter
- Gamer
- Expert
Dan bij internetter gewoon opnieuw blijven opstarten, die zetten toch elke avond uit...
Bij Gamer geen updates installeren en niet opnieuw opstarten vragen tijdens games (hoog GPU gebruik) en updates opstapelen. Dus als je 1 hebt met opnieuw opstarten, na een week bijv nog 2 zonder opnieuw starten kunnen installeren, kan nu niet.
Bij Expert zeggen/melden welke processen opnieuw opgestart moeten worden, kan ie dan handmatig doen wanneer het hem uitkomt (via knoppen in venster die dat automatisch doet of via taakbeheer) en ook kunnen opstapelen, en enkel opnieuw opstarten bij Service Packs...
Lijkt me geniaal en dat zie ik graag terug in een Windows versie
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Lwuk idee, maar ik ben Internetter, gamer en "expert"..... Ik wil geen type gebruiker hoeven te kiezen, maar gewoon kunnen instellen hoe updates geïnstalleerd worden. En dat is bij WIndows 7 gewoon mogelijk.F.West98 schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:30:
[...]
of keuze tijdens gebruikssetup:
welke type gebruiker bent u?
- Internetter
- Gamer
- Expert
Dan bij internetter gewoon opnieuw blijven opstarten, die zetten toch elke avond uit...
Bij Gamer geen updates installeren en niet opnieuw opstarten vragen tijdens games (hoog GPU gebruik) en updates opstapelen. Dus als je 1 hebt met opnieuw opstarten, na een week bijv nog 2 zonder opnieuw starten kunnen installeren, kan nu niet.
Bij Expert zeggen/melden welke processen opnieuw opgestart moeten worden, kan ie dan handmatig doen wanneer het hem uitkomt (via knoppen in venster die dat automatisch doet of via taakbeheer) en ook kunnen opstapelen, en enkel opnieuw opstarten bij Service Packs...
Lijkt me geniaal en dat zie ik graag terug in een Windows versie
Maar voor de standaard gebruiker heeft dit natuurlijk wel toegevoegde waarde.SinergyX schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:02:
Tja, vind het nu niet echt een baanbrekende feature. ISO's kon je al jaren via de bekende tools mounten, wat gewoon probleemloos werkte met Windows. Dan zie ik liever een externe tool waar ze gericht aan werken, dan een integrated feature die continue issues geeft (zoals de image/video previewer jaren lang deed met filmpjes).
Ik verwacht niet dat ze de 'ahum' features van daemon bijvoorbeeld ondersteunen, dan zal je alsnog richting een andere tool moeten als je veel met die 'ahum' feature werkt.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
De MSDN-Shop?Gynnad schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:10:
Ben benieuwd wanneer hij in de MSDN shop komt! =) Kijk er al naar uit om te gaan gebruiken!
De Publieke Beta van Windows 7 verscheen inderdaad in januari 2009...als die 'doorlooptijd' van Beta naar RTM gelijk zou zijn dan zal die datum van op of vlak na BUILD dus moeten kloppenSjah schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:10:
Als we naar W7 kijken zou het rond deze tijd moeten uitkomen, eind Sept. ofzo. W7 was er 10 mnd voor winkeldatum, voor het eerst op internet. Veranderde nog weinig aan, maar nam nog 10 mnd in beslag.
En rond de zomer release? Nou ik denk dat je Juni of Juli mag vergeten, heeft Ms dat ooit wel ns gedaan, iedereen is dan op vakantie. Ik verwacht op zijn vroegst laatste week van Augustus 12, en eerder nog in September.
BUILD is een evenement van Microsoft voornamelijk gericht op ontwikkelaars.Tot een jaar geleden was het bekend onder de naam Professional Developers Conference(PDC). BUILD WindowsSjah schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:02:
Wat bedoel jet met BUILD? Ik doelde op de eind December 08 -uitlek versie, die als 2 druppels water bleek te lijken op de echte Beta later.
[ Voor 27% gewijzigd door Turdie op 05-09-2011 17:52 ]
Ik denk dat MS Windows 8nog in het fiscale jaar 2012 gaat uitbrengen, als ik het goed heb eindigt dat volgens mij op 1 juli 2012....ze willen geen Windows 2013 uitbrengen denk ik, dus ik gok op juni of nog iets eerder...Sjah schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:02:
Wat bedoel jet met BUILD? Ik doelde op de eind December 08 -uitlek versie, die als 2 druppels water bleek te lijken op de echte Beta later.
En rond de zomer release? Nou ik denk dat je Juni of Juli mag vergeten, heeft Ms dat ooit wel ns gedaan, iedereen is dan op vakantie. Ik verwacht op zijn vroegst laatste week van Augustus 12, en eerder nog in September.
Originele URLA Chinese website 'cnbeta' posted a new regarding the wave0 of Windows 8. 5 languages is in wave0, they are English (en-us), Chinese (both zh-tw and zh-cn), Japanese (ja-jp), Korean (ko-kr) and German (de-de). On the other hand, besides Windows Developer Preview, the official public beta will be out after a few days of the BUILD conference
Vertaalt naar het engels met google translate
Mijn bron: betaarchive.com
Dat is volgens mij hoe het 'normaal gesproken' werkt. Het maakt in zoverre uit dat ze natuurlijk Windows Client en Server op eenzelfde moment uit gaan brengen en dus niet Server eerst en dan maanden later de client.Sjah schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:29:
Oh werkt dat zo? Dus na 1 juli moeten ze het (van hun eigen spelregels) 2013 noemen? En dat maakt toch niet uit voor W8? Ok, voor Windows Server 2012 maakt het wel uit, komt die eigenlijk, Server?
Wat ik niet helemaal kan begrijpen : Waarom Chinees (nog wel 2 talen/dialecten) en ehh..geen Spaans of Frans??tjtristan schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:31:
[...]
Originele URL
Vertaalt naar het engels met google translate
Mijn bron: betaarchive.com
[ Voor 33% gewijzigd door TheVMaster op 06-09-2011 11:29 ]
Frans: 91 miljard mogelijke klanten (http://www.wolframalpha.c...native+speakers+of+French)TheVMaster schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:28:
Wat ik niet helemaal kan begrijpen : Waarom Chinees (nog wel 2 talen/dialecten) en ehh..geen Spaans of Frans??
Spaans: 403 miljard (http://www.wolframalpha.c...tive+speakers+of+spanisch)
Chinees: 875 miljard (http://www.wolframalpha.c...ative+speakers+of+chinese)
Reken maar uit
Dit topic is gesloten.
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!