Eh..ik mag aannemen dat je miljoen klanten bedoelt. Ik zeg dit omdat, voor zover ik het me zo kan herinneren[/i] de voorgaande beta's (Windows Vista, Windows 7) ook in het Frans en Spaans uitgekomen zijn en niet in 2 smaken Chinees...Zer0 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:47:
[...]
Frans: 91 miljard mogelijke klanten (http://www.wolframalpha.c...native+speakers+of+French)
Spaans: 403 miljard (http://www.wolframalpha.c...tive+speakers+of+spanisch)
Chinees: 875 miljard (http://www.wolframalpha.c...ative+speakers+of+chinese)
Reken maar uit
'k vraag me dus af hoe serieus we dat bericht moeten nemen...Sjah schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:08:
Vreemd jah, die Chinezen betalen ook nog ns nooit voor hun kopietjes.
Ik heb de TS geupdate, omdat er is aangekondigd dat Windows 8 ook ondersteuning zal krijgen voor Hyper-V:
Bringing Hyper-V to “Windows 8”
Vanaf een Windows 8 werkstation, zul je dus waarschijnlijk de Hyper-V rol/feature kunnen installeren, en dan rechtstreeks vanaf daar VM's laten draaien. Met name gericht op de IT-Pro en ontwikkelaars.
Bringing Hyper-V to “Windows 8”
Vanaf een Windows 8 werkstation, zul je dus waarschijnlijk de Hyper-V rol/feature kunnen installeren, en dan rechtstreeks vanaf daar VM's laten draaien. Met name gericht op de IT-Pro en ontwikkelaars.
[ Voor 29% gewijzigd door Turdie op 07-09-2011 18:29 ]
nieuws: 'Samsung en Microsoft komen volgende week met Windows 8-tablet'
Dan zal windows 8 misschien wel sneller komen! geen beta? of die snel achter elkaar...
Dan zal windows 8 misschien wel sneller komen! geen beta? of die snel achter elkaar...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik heb trouwens net gehoord van een Microsoft Engineer waar ik nu hier mee zit, dat er tijdens BUILD een nieuwe Beta versie van Windows 8 zal uitkomen (sowieso voor Microsoft medewerkers). Hij wist niet zeker of dit een publieke beta zou zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 08-09-2011 16:46 ]
hoop op versie voor ons, ik ga dan eens testen en kijken...shadowman12 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:44:
Ik heb trouwens net gehoord van een Microsoft Engineer waar ik nu hier mee zit, dat er tijdens BUILD een nieuwe Beta versie van Windows 8 zal uitkomen (sowieso voor Microsoft medewerkers). Hij wist niet zeker of dit een publieke beta zou zijn.
Zegt dat dan al niet meer dan genoeg? Mogelijk dat ze dan wel een 'working concept' kunnen laten zien, maar verder verwacht ik er nog bar weinig van.Een anonieme bron beweert dat Samsung de Windows 8-tablet volgende week presenteert.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Reken er maar op dat die publieke beta of tijdens of vlak na BUILD te downloaden zal zijn...ik ga er in ieder geval wel vanuit..shadowman12 schreef op donderdag 08 september 2011 @ 16:44:
Op nu.nl een prachtig staalte 'verkoop' techniek van MS.
http://www.nu.nl/gadgets/...binnen-tien-seconden.html
Alleen slagen de mensen van MS er blijkbaar niet in om dat ding binnen 10 seconden te booten, dus wordt er op de 31ste seconde in dat filmpje even lekker geknipt.
En inderdaad, er is een filmpje waarin dat wordt getoond.Windows 8 start binnen tien seconden op
AMSTERDAM – Microsoft heeft een video online gezet waaruit blijkt dat Windows 8 in minder dan tien seconden kan opstarten.
....
Alleen slagen de mensen van MS er blijkbaar niet in om dat ding binnen 10 seconden te booten, dus wordt er op de 31ste seconde in dat filmpje even lekker geknipt.

[ Voor 0% gewijzigd door remco_k op 12-09-2011 11:49 . Reden: typo ]
Alles kan stuk.
Onzin. Hij is allang geboot als die 'knip' er is. Er wordt geknipt omdat die vrouw geen actrice is en het makkelijker is om aparte opnames te maken dan alles in een keer achter elkaar perfect uit te spreken.remco_k schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:55:
[...]
En inderdaad, er is een filmpje waarin dat wordt getoond.
Alleen slagen de mensen van MS er blijkbaar niet in om dat ding binnen 8 seconden te booten, dus wordt er op de 31ste seconde in dat filmpje even lekker geknipt.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Beter kijken voordat je onzin roept.Ramon schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:18:
[...]
Onzin. Hij is allang geboot als die 'knip' er is. Er wordt geknipt omdat die vrouw geen actrice is en het makkelijker is om aparte opnames te maken dan alles in een keer achter elkaar perfect uit te spreken.
Er wordt 2x geknipt.
1x vlak voordat hij geboot is, vrijwel direct na dat het scherm met de tekst '9:20' verschijnt
en 1x ruimschoots na de boot. Deze laatste zie jij, die eerste niet.
Die eerste is ook moeilijk te zien en is zeker niet zo'n obvious knipje als de 2e... logischerwijs.
[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 09-09-2011 16:31 ]
Alles kan stuk.
Kan je dat ook bewijzen? Die eerste knip zie ik inderdaad niet. En het is nogal een (vreemde) beschuldiging.
Wat zou MS ermee opschieten om een heel artikel te wijden aan dat ze hebben gewerkt aan snellere boottijden - inclusief (volgens jou) gemanipuleerde beelden - om dan als Windows 8 uit is massaal de grond in geboord te worden omdat bootsnelheden best wel heel makkelijk te meten zijn en deze claim van MS dus ook heel makkelijk te weerleggen zou zijn?
Wat zou MS ermee opschieten om een heel artikel te wijden aan dat ze hebben gewerkt aan snellere boottijden - inclusief (volgens jou) gemanipuleerde beelden - om dan als Windows 8 uit is massaal de grond in geboord te worden omdat bootsnelheden best wel heel makkelijk te meten zijn en deze claim van MS dus ook heel makkelijk te weerleggen zou zijn?
Ik vind het een beetje vreemd nieuwsbericht, Windows 7 boot toch ook in iets van 10 seconden (koud)?remco_k schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:55:
Ik denk niet echt dat 2 seconden sneller veel uit zal maken
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ach ik verwacht niet zoveel van dat snellere booten. Half jaar terug op nieuw systeem opvergegaan, dat heeft Efi, wat ook sneller zou booten, viel me toch tegen. Ach ik vind het booten snel genoeg, helaas is de post-time niet zomaar even in te korten, duurt toch altijd snel 10 a 15 sec.
Ik heb hier een ISO van Windows 8 (64 Bit, Build 7989), deze wil ik installeren in een Virtual Machine. Is het zo dat nog steeds alleen Virtual Box hiervoor geschikt is, en niet VM Ware, Windows Virtual PC?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Kun je dit nader toelichten? Windows 7 kun je toch ook al vanaf een USB apparaat booten? Wat kan ik extra als ik Windows vanaf een USB apparaat kan draaien?shadowman12 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:28:
Wat ik zelf wel cool vindt is dat je Windows 8 van een USB drive kunt draaien, nu kon je al booten, maar ook echt draaien. Bijvoorbeeld voor thin clients enzo zou dat ideaal zijn.
Ik hoop dat er meer nieuwe beheerdersfuncties bij komen. Bij Windows NT 6.x heeft men eindelijk besloten om niet-ACPI systemen niet meer te ondersteunen en om images zo te maken dat een AACPI image ook boot op een ACPI systeem. Dat is voor de beheerders echt zeer prettig.
Misschien wordt het ook tijd dat ze x86 en BIOS er helemaal uit gooien.
[ Voor 28% gewijzigd door Trommelrem op 11-09-2011 13:23 ]
Grote kans dat je hardware virtualizatie virtualisatie nodig hebt om deze te draaien. Van VMWare weet ik het niet, maar virtual PC is behoorlijk uitgekleed dus grote kans dat je daar niet fatsoenlijk op kunt (64 bit) virtualiseren.Jumpman schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:56:
Ik heb hier een ISO van Windows 8 (64 Bit, Build 7989), deze wil ik installeren in een Virtual Machine. Is het zo dat nog steeds alleen Virtual Box hiervoor geschikt is, en niet VM Ware, Windows Virtual PC?
Maar met VirtualBox is toch niets mis?
Uit nieuwsgierigheid, hoe kom je aan die ISO?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik zou niet weten hoe ik dat moet bewijzen, ik heb immers het oorspronkelijke geschoten materiaal niet.Ramon schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:08:
Kan je dat ook bewijzen? Die eerste knip zie ik inderdaad niet. En het is nogal een (vreemde) beschuldiging.
Enige wat ik weet is dat ik de knip wel zie, collega's alhier ook, maar wij werken hier dan ook in de multimedia/entertainment industrie, dus we zijn scherp op bepaalde eigenschappen van audio en video.
Evenals op sommige andere website zie je mensen met dezelfde verhaallijn - en op dezelfde manier in discussie raken met mensen die het niet zien.
Neemt niet weg dat de vermeende knip waar ik op doel nog steeds een normaal effect kan zijn van video compressie, ik kan dat niet voor 100% weerleggen.
Maar ik -zie- dat het hoofd van mevrouw een -heel- klein beetje verspringt. Op hetzelfde moment zie ik de achtergrondruis ook verspringen en direct daarna is ineens de laptop opgestart.
Nog steeds geen bewijs, maar wat mij betreft genoeg om over na te denken. En vandaar dan ook de melding alhier.
Dergelijke verkoop techniek is iets wat je wel vaker terugziet, ook bij MS.Ramon schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:08:
Ik kan me hier op tweakers een topic herinneren met een plaatje van een mooi aangeklede schommel. Mooie kleur, mooie omgeving, alles mooi. Dat is wat de sales verkocht of beloofd had.
Volgende plaatje(s) takelt de boel af tot het daadwerkelijk geleverde. Blijft er uiteindelijk een rotte ongeschilderde schommel over oid.
Kan het plaatje niet vinden, maar geeft goed aan hoe het soms in de praktijk werkt.
[ Voor 29% gewijzigd door remco_k op 12-09-2011 11:59 ]
Alles kan stuk.
Ik denk dat je ze echt ziet vliegen. Ik heb meerdere malen gekeken en er is niets wat wijst op een verschuiving/knip in de video. De knip na de boot is duidelijk zichtbaar. Voor het booten van het OS zie ik niets.remco_k schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:54:
[...]
Ik zou niet weten hoe ik dat moet bewijzen, ik heb immers het oorspronkelijke geschoten materiaal niet.
Enige wat ik weet is dat ik de knip wel zie, collega's alhier ook, maar wij werken hier dan ook in de multimedia/entertainment industrie, dus we zijn scherp op bepaalde eigenschappen van audio en video.
Evenals op sommige andere website zie je mensen met dezelfde verhaallijn - en op dezelfde manier in discussie raken met mensen die het niet zien.
Ja je ziet ze op andere websites in discussie gaan, omdat er mensen zijn die graag MS willen afzeiken. En er zijn op internet nogal veel napraters. Er hoeft maar 1 iemand iets te zeggen en de rest praat het na.
[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 12-09-2011 14:46 ]
Ik zie ook twee knippen. Eentje idd bij dat 9:20 en eentje later die veel duidelijker is.
De eerste knip is superkort maar je ziet het aan haar haar, dat verandert van kleur. Maar je moet van heel dichtbij kijken, dan zie je dat haar haarkleur even verspringt.
Maar goed, ik geloof wel dat Windows 8 sneller opstart. Optimalisatie voor SSD's zal ook wel beter zijn.
De eerste knip is superkort maar je ziet het aan haar haar, dat verandert van kleur. Maar je moet van heel dichtbij kijken, dan zie je dat haar haarkleur even verspringt.
Maar goed, ik geloof wel dat Windows 8 sneller opstart. Optimalisatie voor SSD's zal ook wel beter zijn.
Ik hoooooooooooop echt dat Samsung Galaxy tab 10.1 met Win8 komt. Ik heb leuke plannen.
Dit vraag ik me ook af. Ik kan nergens echt bevestiging vinden over het feit dat Windows 8 op 32-bits hardware gaat draaien. Aangezien mijn meeste hardware nog 32-bits is, zou dit (voor mij persoonlijk) wel mooi zijn. Hoewel ik aan de andere kant natuurlijk voor ben om (te) oude technieken niet meer te ondersteunen.MrKuromili schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 14:52:
Is het waar dat windows 8 geen 32bit hardware ondersteund ?
Eh...jou hardware ondersteund geen 64-bits versie?Exception schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:29:
[...]
Dit vraag ik me ook af. Ik kan nergens echt bevestiging vinden over het feit dat Windows 8 op 32-bits hardware gaat draaien. Aangezien mijn meeste hardware nog 32-bits is, zou dit (voor mij persoonlijk) wel mooi zijn. Hoewel ik aan de andere kant natuurlijk voor ben om (te) oude technieken niet meer te ondersteunen.
Yup, en je scanner hoef je niet weg te gooien, daar hebben we vuescan voor, nouja de vuescan driver (want dat vuescan zelf kan me gestolen worden).
Ik heb wel 64-bits hardware, alleen sommige PC's bij mij thuis (nog) niet. Ik heb een PC staan waarop ik OS'sen uittest. Alleen deze heeft een processor die geen 64-bit ondersteund. Het zou leuk zijn als ik hier W8 op kan testen...TheVMaster schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:32:
[...]
Eh...jou hardware ondersteund geen 64-bits versie?Misschien is het dan tijd dat je, met de komst van Windows 8, jezelf eens een nieuwe pc kado doet
Ik wou nog even terugkomen op de Ribbon in Windows Explorer en het recente gezeur erover. T volgende screenshot komt uit t filmpje van MS uit juni en daar is de Ribbon al te zien! Je ziet dat hij hier default ingeklapt is en dus nauwelijks ruimte inneemt en daardoor alleen maar dingen dichtbij brengt.

(klik voor full size)
YouTube: Building "Windows 8" - Video #1 - YouTube

(klik voor full size)
YouTube: Building "Windows 8" - Video #1 - YouTube
Webcam aan de onderkant zo te zien, gezien het logo 
On-topic: Iemand een idee of het event live wordt gestreamd? Heb iig niks kunnen vinden, dus acht de kans klein...
On-topic: Iemand een idee of het event live wordt gestreamd? Heb iig niks kunnen vinden, dus acht de kans klein...
Ja hoor. Op de http://www.buildwindows.com/ website worden alle keynotes live gestreamed.Gusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:32:
Webcam aan de onderkant zo te zien, gezien het logo
Ow echt?! Yeah, thanks! 18:00 onze tijd right? of 19:00 hmm
Als het goed is 18 uur onze tijd. Het is in Annaheim nu 2.35 in de ochtend.Gusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:34:
Ow echt?! Yeah, thanks! 18:00 onze tijd right? of 19:00 hmm
Lol, ik denk sowieso dat die website t niet gaat trekkenRelief2009 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:35:
[...]
Als het goed is 18 uur onze tijd. Het is in Annaheim nu 2.35 in de ochtend.
De meeste tablets die nu op de markt zijn en een 10" scherm hebben die hebben deze resolutie. Theoretisch zou t betekenen dat je zo'n goedkoper device zou kunnen oppikken (bv. Hannspad) en er Windows 8 op installeren...
Windows 8 werkt ook op lagere resoluties, maar daarvoor lever je wel functionaliteit in. Voor de rest, je kunt beter een nieuwe tablet halen welke W8 ondersteund, omdat een edge to edge touchscreen nodig is om de gestures te kunnen doen.Gusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:40:
[...]
Lol, ik denk sowieso dat die website t niet gaat trekken. Ben erg benieuwd naar één specifiek punt, en dat is de minimale resolutie van de tablet interface. Ik hoop echt dat ze hier op terug komen en dat de Metro style ook op 1024x600 devices mogelijk is. Wellicht is dit wel weer te activeren via 1 of andere reghack......
De meeste tablets die nu op de markt zijn en een 10" scherm hebben die hebben deze resolutie. Theoretisch zou t betekenen dat je zo'n goedkoper device zou kunnen oppikken (bv. Hannspad) en er Windows 8 op installeren...
Ik begreep inderdaad dat het ook op lagere resoluties werkt, maar dan krijg je de standaard Windows desktop, daar zit ik niet echt op te wachten op een tablet.Relief2009 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:42:
[...]
Windows 8 werkt ook op lagere resoluties, maar daarvoor lever je wel functionaliteit in. Voor de rest, je kunt beter een nieuwe tablet halen welke W8 ondersteund, omdat een edge to edge touchscreen nodig is om de gestures te kunnen doen.
En inderdaad ik ben erg benieuwd naar dat edge to edge, dat heeft een PlayBook van RIM bijvoorbeeld. Dat hebben weinig huidige tablets inderdaad.
Ach, ik hoop dat de W8 tablets een beetje betaalbaar worden, want ik zit niet te wachten op 4 a 500 euro. Vind max €199,- wel een mooie prijs, maar das persoonlijk en waarschijnlijk ook niet haalbaar voor een tablet met W8 maar dat terzijde
Nee toch? Je kunt de nieuwe touch-ui nog steeds gebruiken alleen kon je functionaliteit zoals snap niet gebruiken? Ik weet het allemaal niet meerGusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 11:47:
[...]
Ik begreep inderdaad dat het ook op lagere resoluties werkt, maar dan krijg je de standaard Windows desktop, daar zit ik niet echt op te wachten op een tablet.
En inderdaad ik ben erg benieuwd naar dat edge to edge, dat heeft een PlayBook van RIM bijvoorbeeld. Dat hebben weinig huidige tablets inderdaad.
Ach, ik hoop dat de W8 tablets een beetje betaalbaar worden, want ik zit niet te wachten op 4 a 500 euro. Vind max €199,- wel een mooie prijs, maar das persoonlijk en waarschijnlijk ook niet haalbaar voor een tablet met W8 maar dat terzijde
Voor 200 euro verwacht ik niet dat je een goede tablet kan kopen. Ik zie Windows 8 als een vervanging voor een laptop. Ik wacht op een tablet welk je kan dokken a la Asus Transformer.
Ik bedoelde eigenlijk dit plaatje, weet niet of je die voorbij hebt zien komen:

Ah dat is wel jammer ja!Gusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 12:29:
Ik bedoelde eigenlijk dit plaatje, weet niet of je die voorbij hebt zien komen:
[afbeelding]
Dan praten ze mij allemaal na, net zoals chim0 kennelijk ook doet.Relief2009 schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:45:
[...]
Ja je ziet ze op andere websites in discussie gaan, omdat er mensen zijn die graag MS willen afzeiken. En er zijn op internet nogal veel napraters. Er hoeft maar 1 iemand iets te zeggen en de rest praat het na.
Ik ben volwassen genoeg om zelf een mening over iets te vormen. Dergelijke berichten las ik pas toen ik doelgericht ging zoeken.
Jij ziet hem niet, ik zie hem wel. Hier komt hetzelfde voor als bij luistertests; ik hoor dingen die anderen niet horen. En dat geeft niet. Maar daarmee hoef je niet iedereen die de knip wel ziet over één kam te scheren en suggereren dat ze alleen maar wat napraten om MS af te zeiken.
De waarheid ligt niet vast - want geen bewijs, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn.
Dan for the record; ik ben best wel pro MS. Het gaat mij dus niet eens om het afzeiken van MS.
Ik vind het gewoon en WTF moment dat ze blijkbaar zo'n filmpje moeten editten.
Alles kan stuk.
Mee eens. Als ze dan zonodig bepaalde features nog niet willen laten zien, doe dan niet van die opzichtige knips, beetje amateuristisch als je t mij vraagt.Dan for the record; ik ben best wel pro MS. Het gaat mij dus niet eens om het afzeiken van MS.
Ik vind het gewoon en WTF moment dat ze blijkbaar zo'n filmpje moeten editten.
Maar ben wel benieuwd hihi
Tja, je moet niet vergeten dat er hier niet zoveel marketing achter zit. Die vrouw die spreekt is geen professionele acteur en waarschijnlijk de rest van de mensen die met het filmpje te maken hebben zijn ook geen professionele editors, cameramensen e.d. Wees gewoon blij dat ze de moeite nemen om een filmpje te maken....
http://www.reddit.com/r/w...screenshots_of_windows_8/
Paar screenshotjes met een screenshot van visual studio 11 express:

"as for developing the apps, HTML5 and CSS3 for the interface, JavaScript for the logic. or if you're using C++ / C# or Visual Basic for your logic, XAML for the UI. as for games, C++ and DirectX 11.1 (I'm guessing C# and XNA too) and win32 (COM), and APIs from the .NET framework."
Paar screenshotjes met een screenshot van visual studio 11 express:

"as for developing the apps, HTML5 and CSS3 for the interface, JavaScript for the logic. or if you're using C++ / C# or Visual Basic for your logic, XAML for the UI. as for games, C++ and DirectX 11.1 (I'm guessing C# and XNA too) and win32 (COM), and APIs from the .NET framework."
Nog een nieuwe screenie, met een verwijzing naar de App Store (al zie ik een niet zo fancy Win7 library icoontje, dus het zou ook een grap kunnen zijn):
Het ziet ernaar uit dat de tablet toch de Samsung Slate 7 is.
Waar baseert u dat op
? Had het nieuws m.b.t. de Slate 7 gemist...dus lees me nu pas ff in...
Zag het op twitter staan en er is bevestigd dat er een intel logo op zit.Gusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:41:
Waar baseert u dat op? Had het nieuws m.b.t. de Slate 7 gemist...dus lees me nu pas ff in...
Ah oke cool. Het komt idd overeen met de quad-core geruchten (== i5)...
Vanacht om 4uur NL tijd is Windows 8 Developer Preview te downloaden via http://dev.windows.com
Windows om het besturings systeem laten liggen. XP geweldig - Vista Crap - Win 7 geweldig - Win 8 Crap.
De dumbing down van alles raakt zelfs onze OS'n. Ik zit hier helemaal niet op te wachten en ik wacht wel op Windows 9 die die deze metro bullshit niet meer heeft.
Als ik inefficiënt wil werken koop ik wel een tablet.
Ben ik de enige die er zo over denkt? Ik lees in het artikel een hoop comments van OOoeh en Aaah. Wauw wat een mooi design..
De dumbing down van alles raakt zelfs onze OS'n. Ik zit hier helemaal niet op te wachten en ik wacht wel op Windows 9 die die deze metro bullshit niet meer heeft.
Ben ik de enige die er zo over denkt? Ik lees in het artikel een hoop comments van OOoeh en Aaah. Wauw wat een mooi design..
Niet geschoten is altijd mis.
Inefficient? Je bent gewoon tegen alles wat maar anders is. Na gebruik van Metro op mijn telefoon wil ik dit ook op mijn pc. Het is juist efficient en snel.HaX0r schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:32:
Windows om het besturings systeem laten liggen. XP geweldig - Vista Crap - Win 7 geweldig - Win 8 Crap.
En als ik hardcore wil pc'en schakel je zo over naar de klassieke desktop. Ik zie het probleem niet zo. Microsoft dringt niets aan je op.
Die Metro-interface gaat alleen nooit lekker werken op een gewone desktop/laptop, daar heb je een touchscreen voor nodig.
Ik denk dat het wel lekker kan werken om eerlijk te zijn. Maar het mooie aan dit alles is dat ik de keuze heb om het wel of niet te doen.Cubic X schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:41:
Die Metro-interface gaat alleen nooit lekker werken op een gewone desktop/laptop, daar heb je een touchscreen voor nodig.
Zoals het er nu naar uit ziet naar de Tweakers.net Hands-On ben je zeker wel gedwongen de metro interface te gebruiken. Hier zit ik dus totaal niet op te wachten.
Tja ik ben de live-stream aan het kijken en dan valt het allemaal erg mee. Je kan alles besturen met zowel als keyboard.
[ Voor 23% gewijzigd door Relief2009 op 13-09-2011 19:50 ]
Mooi, kan iedereen eens mbv een echte hands-on ervaring zijn mening geven. Kom maar op met het kreng.TheVMaster schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:56:
Vanacht om 4uur NL tijd is Windows 8 Developer Preview te downloaden via http://dev.windows.com
Idd...pff....ik weet wel wat ik morgenmiddag ga doenSjah schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:52:
[...]
Mooi, kan iedereen eens mbv een echte hands-on ervaring zijn mening geven. Kom maar op met het kreng.
Mijn ervaring:
+ Geweldige keynote stream kwaliteit
(eerlijk is eerlijk)
+ Seamless connectiviteit tussen apps, verschillende machines e.d.
+ Kleine W8 pluspunten als syncing van settings e.d.
- Ben alleen al tijdens het kijken van de keynote de Metro style zat geworden, maar dat zal wel aan mij liggen
- Mwah dat switchten tussen desktop en metro zie ik niet echt zitten. Wat de guys hierboven gewoon wel gelijk in hebben is dat dit meer een tussenversie is tussen het hedendaagse Windows en "Windows 9". Want ze willen graag dat iedereen in Metro style gaat developen, dat hoor je wel duidelijk tijdens de keynote (logisch uiteraard).
edit:
Morgen is er nog een keynote om 18:00 zo te zien ???
+ Geweldige keynote stream kwaliteit
+ Seamless connectiviteit tussen apps, verschillende machines e.d.
+ Kleine W8 pluspunten als syncing van settings e.d.
- Ben alleen al tijdens het kijken van de keynote de Metro style zat geworden, maar dat zal wel aan mij liggen
- Mwah dat switchten tussen desktop en metro zie ik niet echt zitten. Wat de guys hierboven gewoon wel gelijk in hebben is dat dit meer een tussenversie is tussen het hedendaagse Windows en "Windows 9". Want ze willen graag dat iedereen in Metro style gaat developen, dat hoor je wel duidelijk tijdens de keynote (logisch uiteraard).
edit:
Morgen is er nog een keynote om 18:00 zo te zien ???
[ Voor 47% gewijzigd door Gusev op 13-09-2011 20:20 ]
Daar mogen ze wel wat capaciteit tegenaan gooien.TheVMaster schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 18:56:
👉🏻 Blog 👈🏻
Maah usenet en Torrent help ze aardig de boel te ontlasten...kraades schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:30:
[...]
Daar mogen ze wel wat capaciteit tegenaan gooien.
kraades schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:30:
[...]
Wat ik hierboven zei over dat ze graag van Metro de standaard willen maken (niet zo gek natuurlijk) wordt door onze eigen redacteurs 'bevestigd':
Hoewel de klassieke interface dus nog aanwezig is, lijkt Microsoft het gebruik ervan te willen ontmoedigen. Gebruikers komen standaard in de nieuwe Metro-interface terecht en de klassieke interface is enkel toegankelijk als een live tile op het startscherm of door het openen van legacy-applicaties. De klassieke interface kan, althans in de build die wij voor ons hadden, niet als standaardinterface worden ingesteld.
Sterker nog, wanneer een gebruiker op de start-knop klikt, wordt niet het klassieke start-menu, maar het Metro-startscherm weergegeven. Hetzelfde geldt voor de Windows-knop op het toetsenbord. Wij vinden dat een gewaagde zet: de Metro-interface wordt min of meer opgedrongen aan gebruikers en we verwachten dat vooral powerusers flink zullen klagen.
Ik ben benieuwd wat ze uiteindelijk zullen besluiten. Kan me voorstellen dat de Metro interface goed werkt op tablet en touch pc's, maar ik verwcht dat het voor idd de PowerUsers en zakelijke gebruiker in het algemeen enorm wennen zal zijn....en daarbij 99% van de apps zal op dit moment dus nog naar de 'oudewetse' modus springen lijkt me...Gusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:57:
Wat ik hierboven zei over dat ze graag van Metro de standaard willen maken (niet zo gek natuurlijk) wordt door onze eigen redacteurs 'bevestigd':
[...]
Ik zou graag Windows 8 willen gebruiken; de subtiele verandering vind ik erg goed de het venster voor het kopieren van bestanden met de "dubbele grafieken vindt ik mooi en ook het Taakbeheer venster is een stuk mooier geworden
Wat mij écht tegengaat houden is een verplichte metro interface, ik wil een schone snelle handige desktop omgeving zonder kermis en poespas de metro-interface is dit dus absoluut niet metro is gemaakt voor touchscreen niet voor de muis, multitasking lijkt me een ramp en mag ik alsjeblieft overzicht?
Windows 8, de metro interface, lijkt zoals het er nu naar uitziet een goed voorbeeld van form over function. als dit zo blijft zal ik helaas Windows 8 moeten overslaan, en wachten op Windows 9 (er vanuitgaande dat Microsoft haar common-sense terug heeft.
Wat mij écht tegengaat houden is een verplichte metro interface, ik wil een schone snelle handige desktop omgeving zonder kermis en poespas de metro-interface is dit dus absoluut niet metro is gemaakt voor touchscreen niet voor de muis, multitasking lijkt me een ramp en mag ik alsjeblieft overzicht?
Windows 8, de metro interface, lijkt zoals het er nu naar uitziet een goed voorbeeld van form over function. als dit zo blijft zal ik helaas Windows 8 moeten overslaan, en wachten op Windows 9 (er vanuitgaande dat Microsoft haar common-sense terug heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Rubén89 op 13-09-2011 23:32 ]
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
Exactly...ik denk dat het toch echt voor 'normale' PCs bij de 'ouderwetse' UI bijft. Ik kan me bijna niet voorstellen dat bijvoorbeeld een scriptie in LaTeX typen (wat ik recentelijk hebben moeten doen vandaar het voorbeeldTheVMaster schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:10:
[...]
Ik ben benieuwd wat ze uiteindelijk zullen besluiten. Kan me voorstellen dat de Metro interface goed werkt op tablet en touch pc's, maar ik verwcht dat het voor idd de PowerUsers en zakelijke gebruiker in het algemeen enorm wennen zal zijn....en daarbij 99% van de apps zal op dit moment dus nog naar de 'oudewetse' modus springen lijkt me...
edit:
Overigens kost dit 'grapje' ook aardig wat gok ik:
Tablet voor de developers: A second-gen Intel Core i5 processor, an 11.6-inch 1,366 x 768 Samsung Super PLS display, a 64GB SSD, 4GB of RAM, and a dock with a USB, HDMI and Ethernet ports.
[ Voor 46% gewijzigd door Gusev op 13-09-2011 21:15 ]
Weet je, ik ben vorig jaar overgestapt op Mac OSX/iPad maar ik vind het concept van de Metro stijl wel erg interessant. Vooral icm touch-interfaces lijkt het me erg prettig om snel overzicht te hebben. Een desktop hecht ik niet zo aan, ouderwets concept.
Dit was ook het eerste waar ik aan zat te denken. Ik heb nu al 7 vensters open (15 als je elke browsertab als venster rekent) terwijl ik niets bijzonders aan het doen ben. Als ik bezig ben met een serieuze paper oid worden dat zo 14 vensters (met uitloop naar 40-50 als je elke browsertab als venster rekent). Dat gaat nóóóit lekker werken met zo'n touchinterface.Gusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:13:
[...]
Exactly...ik denk dat het toch echt voor 'normale' PCs bij de 'ouderwetse' UI bijft. Ik kan me bijna niet voorstellen dat bijvoorbeeld een scriptie in LaTeX typen (wat ik recentelijk hebben moeten doen vandaar het voorbeeld) in een Metro style achtige app moet...maar goed kan het ook compleet mis hebben, want het blijft 'maar' typwerk, en we blijven graag vasthouden aan oude vertrouwde rituelen, zoals onnodige menu balken e.d.
Het mooie van de klassieke desktop-interface vond ik altijd dat je 'm probleemloos als veredelde tikmachine kon gebruiken (alleen één Word venster open), maar dat het goed schaalde voor powerusers. Dat valt bij deze interface volledig weg.
Je kunt er donder op zeggen dat Apple ook steeds meer die kant op gaat. Dat is in Lion al duidelijk zichtbaar.sebastius schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:16:
Weet je, ik ben vorig jaar overgestapt op Mac OSX/iPad maar ik vind het concept van de Metro stijl wel erg interessant. Vooral icm touch-interfaces lijkt het me erg prettig om snel overzicht te hebben. Een desktop hecht ik niet zo aan, ouderwets concept.
[ Voor 17% gewijzigd door Cocytus op 13-09-2011 21:20 ]
Voorlopig kan je iig de ARM versie nog niet proberen (mocht je een tablet hebben liggen waar die op kan draaien uiteraard). Ik heb iig een partitie klaargezet op me netbook met 'oude' Intel Atom processor, 11,6" scherm met 1366 x 768 resolutie. Dus ik ga 't morgenochtend allemaal zelf meemaken (mochten de MS servers het overleven vannachtsebastius schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:16:
Wat ik wel denk is dat ze straks de Metro style Word app (die zal er vast en zeker komen) ook full-screen maken zoals de IE10 versie die ze hebben geshowcast. Dus wat dat betreft heb je ook een veredelde tikmachine...Het mooie van de klassieke desktop-interface vond ik altijd dat je 'm probleemloos als veredelde tikmachine kon gebruiken (alleen één Word venster open), maar dat het goed schaalde voor powerusers. Dat valt bij deze interface volledig weg.
echt jammer dat metro, leuk voor tablets, maar op pc's, slepen met je muis is k*t. En ik wil niet onhandig zijn, maar gewoon een vm, msn, firefox, enz tegelijkertijd kunnen doen, en wat w7 heeft kan dat erg goed.. Ik ga niet continu naar startmenu -> sleep -> sleep -> msn -> 3 berichten -> start -> sleep ->sleep -> vm -> start -> sleep -> sleep -> firefox, en opnieuw.
Wat nu in: klik -> msn -> klik -> vm -> klik -> ff kan...
Mooi die oude versie erin, maar om dan startmenu te laten verdwijnen is echt stom, zo moet je een nieuw (niet op desktop) programma via metro starten... Jammer...
vraagjes:
hoe gaat bestandsbeheer in metro?
komen er nog 'klassieke' versies van windows, bijv w8.5 voor gewone interface?
Wat nu in: klik -> msn -> klik -> vm -> klik -> ff kan...
Mooi die oude versie erin, maar om dan startmenu te laten verdwijnen is echt stom, zo moet je een nieuw (niet op desktop) programma via metro starten... Jammer...
vraagjes:
hoe gaat bestandsbeheer in metro?
komen er nog 'klassieke' versies van windows, bijv w8.5 voor gewone interface?
Handig om te weten dat er na de Developer Preview de volgende versies verschijnen:
1 beta > 1 RC > RTM > GA (general availability)
Wanneer verwachten jullie de beta versie als we kijken naar de W7 development lifecycle...
edit:
Hoe kijken jullie eigenlijk naar de development filosofie van MS die nu eigenlijk compleet gaat veranderen. Als je bv naar de NLs MSDN homepage gaat zie je nu iets van:

Straks is dit onderscheid niet echt meer zo duidelijk/nodig, right?!
1 beta > 1 RC > RTM > GA (general availability)
Wanneer verwachten jullie de beta versie als we kijken naar de W7 development lifecycle...
edit:
Hoe kijken jullie eigenlijk naar de development filosofie van MS die nu eigenlijk compleet gaat veranderen. Als je bv naar de NLs MSDN homepage gaat zie je nu iets van:

Straks is dit onderscheid niet echt meer zo duidelijk/nodig, right?!
[ Voor 40% gewijzigd door Gusev op 13-09-2011 21:45 ]
Het feit dat Microsoft de Metro-interfance doordrukt is een erg groot Risico bij voor de normale gebruikers, ik zie ze nu al klagen dat ze "Windows terug willen" omdat ze er niet gewend aan zijn
Ik hoop zelf dat de interface relatief simpel uit te schakelen is maar tijd zal het leren. Ik zie de potentie op touch interfaces wel maar voor mij is het lastiger te begrijpen op een desktop zonder touch functionaliteit.
Ik hoop zelf dat de interface relatief simpel uit te schakelen is maar tijd zal het leren. Ik zie de potentie op touch interfaces wel maar voor mij is het lastiger te begrijpen op een desktop zonder touch functionaliteit.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat er al iets voortijdig zou opduiken...Sjah schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:32:
[...]
Maah usenet en Torrent help ze aardig de boel te ontlasten...![]()
![]()
👉🏻 Blog 👈🏻
Alles wat tot nu toe over Windows 8 is verteld vind ik geweldig en zou er het liefst vandaag nog mee willen werken behalve dat Metro. Dat lijkt mij zo enorm inefficiënt (zoals F.West98 illustreerde). Hoe groot is de kans dat Microsoft alsnog besluit om Metro voor desktop pc's geheel uit te kunnen schakelen en dus gewoon een normaal start menu voorgeschoteld krijgt?
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
^ Ow dat is absoluut haalbaar als ze allerlei negatieve geluiden hierover horen. Het 'enige' wat ze eigenlijk moeten doen is deze niet als default inschakelen, en de gebruiker niet 'pushen', maar zelf laten 'kiezen'...best makkelijke oplossing...
Dat klopt,Gusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:19:
^ Ow dat is absoluut haalbaar als ze allerlei negatieve geluiden hierover horen. Het 'enige' wat ze eigenlijk moeten doen is deze niet als default inschakelen, en de gebruiker niet 'pushen', maar zelf laten 'kiezen'...best makkelijke oplossing...
Maar Microsoft heeft verklaard dat zij de Desktop-interface slechts een bijrol willen geven, en de Metro-interface willen pushen, ik ben bang dat ze hieraan vast houden omdat ze iets "innovatiefs" willen uitbrengen iets wat pas bij Windows Phone -ik denk- in de hoop dat deze als nog succes krijgt.
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro
Ziet er wel mooi uit hoor, dit is ideaal voor mijn ouders die kunnen amper met zon ding omgaat maar geef ze en tablet (dus simpele interface) en binnen een middag hebben ze hoor hoe het werkt.
Ook denk ik dat dit een flink boost in de laptop verkoop gaat worden die allemaal voorzien gaan worden van een touchscreen en je dus optimaal van de 2 delen (Metro & Old school) van het OS kunt gebruiken.
Ik verwacht daarbij dat je net al bij alle voorgaande versies van Windows gewoon zal kunnen kiezen tussen wat je wilt draaien, weliswaar gewoon met Metro als default maar al wil je terug naar de oude interface zal dat geen probleem zijn.
(denkt aan verkenner lay-out die nog altijd terug te zetten is, en denk nog verder terug in aan het gedrocht van een startmenu ala win2000 style
dat ook nog gewoon in Windows XP leefde).
Als Metro in de praktijk aan slaat zullen ze het pas waarschijnlijk pas bij de volgende Windows versie het zo maken dat je dan niet meer terug kan.
Ik kijk er als die-hard Windows user en systeem beheerder naar uit, laat maar komen die beta's ect.
Ook denk ik dat dit een flink boost in de laptop verkoop gaat worden die allemaal voorzien gaan worden van een touchscreen en je dus optimaal van de 2 delen (Metro & Old school) van het OS kunt gebruiken.
Ik verwacht daarbij dat je net al bij alle voorgaande versies van Windows gewoon zal kunnen kiezen tussen wat je wilt draaien, weliswaar gewoon met Metro als default maar al wil je terug naar de oude interface zal dat geen probleem zijn.
(denkt aan verkenner lay-out die nog altijd terug te zetten is, en denk nog verder terug in aan het gedrocht van een startmenu ala win2000 style

Als Metro in de praktijk aan slaat zullen ze het pas waarschijnlijk pas bij de volgende Windows versie het zo maken dat je dan niet meer terug kan.
Ik kijk er als die-hard Windows user en systeem beheerder naar uit, laat maar komen die beta's ect.
Verwijderd
Net de keynote bekeken. Na de aankondiging dat 5000 Samsung Tablet PC's weggegeven worden, is er een poweruser sessie. Als je die bekeken hebt, zal niemand meer vrees hebben dat hij/zij niet meer de poweruser kan uithangen.
.
.
Wat ik hier en daar lees merk ik eerlijk gezegd bij mezelf ook...De huidige (concurrerende) tablet interfaces ogen zo verouderd bij de nieuwe Metro style. Ik bedoel, dit is een tablet die Intel net een aantal uur geleden heeft geintroduceerd, maar kijk even naar de UI.......Gok dat W8 echt gaat aanslaan bij "Jan met de Pet":

edit:
En vergeet niet dat je een veel volwassener, ontwikkeld operating system hebt...(mijn mening).

edit:
En vergeet niet dat je een veel volwassener, ontwikkeld operating system hebt...(mijn mening).
[ Voor 11% gewijzigd door Gusev op 14-09-2011 00:33 ]
Verwijderd
Hij is nu beschikbaar en trek gewoon mijn verbinding vol (4.5mbyte/s). Ga 't op mn 1st gen netbook gooienkraades schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 20:30:
[...]
Ik trek hem nu ook binnen, met 10MB/s, ook met een volle verbinding. Ik ga hem zo eerst via VM ware proberen en dan misschien later op een oude laptop, zal dan wel de 32bit moeten downloaden.Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 02:13:
[...]
Hij is nu beschikbaar en trek gewoon mijn verbinding vol (4.5mbyte/s). Ga 't op mn 1st gen netbook gooien.
De 64-bit zonder dev tools komt hier toch maar tegen een constante 800kb/s binnen... Hopelijk verhoogt die snelheid nog, want ik heb geen zin om nog een uurtje te wachten 
Edit: was nog een serie aan het binnenhalen, loopt nu tegen 2mb/s, ongeveer de max snelheid die ik hier haal(powerline)
Edit: was nog een serie aan het binnenhalen, loopt nu tegen 2mb/s, ongeveer de max snelheid die ik hier haal(powerline)
[ Voor 26% gewijzigd door Exbloder op 14-09-2011 03:12 ]
Ik heb de dev 64bit versie, ga eerst zo maar proberen in een VM! Ervaringen zal ik spoedig delen
64bit non dev gedownload met 14MB/s, dus hier geen snelheidsproblemen.
Geinstalleerd in een Oracle VM (Win7 x64 geselecteerd natuurlijk)
Tot 98% ging rappie rappie, nu staat hij meer dan een minuut enkel puntjes te bewegen...
En de installatie meldt:
Tot 98% ging rappie rappie, nu staat hij meer dan een minuut enkel puntjes te bewegen...
En de installatie meldt:
De error code in google gooien geeft veelal "Device I/O" errors op voor voorgaande windows versies...Windows cannot install required files. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation. Error code: 0x8007045D
[ Voor 40% gewijzigd door N0stradamus op 14-09-2011 03:14 ]
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
De instalatie is bij mij voltooid alleen wil hij maar geen verbinding maken met internetN0stradamus schreef op woensdag 14 september 2011 @ 03:10:
64bit non dev gedownload met 14MB/s, dus hier geen snelheidsproblemen.
En de installatie meldt:
[...]
De error code in google gooien geeft veelal "Device I/O" errors op voor voorgaande windows versies...
Ook Oracle VM, of een andere?
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
Ook Oracle VM met de 64Bit versie, heb zo juist ook het internet gefixt. Nu activeren en nog even mee spelen en dan slapen.N0stradamus schreef op woensdag 14 september 2011 @ 03:20:
Ook Oracle VM, of een andere?
Verwijderd
Heeft iemand een handleiding voor die Metro UI? Misschien ligt het aan mij, maar dat ding is echt voor geen meter bruikbaar met een muis. Ik heb nu een half uur zitten pielen, maar:
- hoe sluit je Metro apps af?
- hoe schakel je naar een specifieke app? De windowstoets roteert tussen je open apps maar dat is het zowat
- hoe sluit je je PC af met de Metro UI zonder 35 verschillende handelingen te doen?
- sommige apps kun je schuiven door te slepen (linker muisknop), maar in de launcher werkt dat niet, daar kun je enkel links-rechts scrollen met het scrollwieltje (omhoog-omlaag)
- hoe voeg je tiles toe?
- er was toch zo'n soort side-bar rechts die je kon oproepen, hoe doe je dat met de muis? Niet gevonden.
Ik hoop dat ik gewoon dom ben (of het was omdat ik het in een VM probeerde), maar als we het van dit soort intuïtiviteit moeten hebben zijn PC's binnenkort onbruikbaar zonder touchscreen
- hoe schakel je naar een specifieke app? De windowstoets roteert tussen je open apps maar dat is het zowat
- hoe sluit je je PC af met de Metro UI zonder 35 verschillende handelingen te doen?
- sommige apps kun je schuiven door te slepen (linker muisknop), maar in de launcher werkt dat niet, daar kun je enkel links-rechts scrollen met het scrollwieltje (omhoog-omlaag)

- hoe voeg je tiles toe?
- er was toch zo'n soort side-bar rechts die je kon oproepen, hoe doe je dat met de muis? Niet gevonden.
Ik hoop dat ik gewoon dom ben (of het was omdat ik het in een VM probeerde), maar als we het van dit soort intuïtiviteit moeten hebben zijn PC's binnenkort onbruikbaar zonder touchscreen
WTF.....waarom moet Ziggo nu uitgerekend nu onderhoud (?) plegen. MIjn 120Mbit connectie is ingekakt tot 3Mbit
Ik hou het ook nu voor gezien, de UI is inderdaad 'nog' onpraktisch en niet duidelijk voor muis en keyboard. Maar mijn grootste frustratie is dat mijn VM niet aan het internet wilVerwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 03:53:
Heeft iemand een handleiding voor die Metro UI? Misschien ligt het aan mij, maar dat ding is echt voor geen meter bruikbaar met een muis. Ik heb nu een half uur zitten pielen, maar:
- sommige apps kun je schuiven door te slepen (linker muisknop), maar in de launcher werkt dat niet, daar kun je enkel links-rechts scrollen met het scrollwieltje (omhoog-omlaag)![]()
- hoe voeg je tiles toe?

Bensimpel
Positieve meneer
Heb de preview nu op een oude pc (uit 2005/2006 ofzow) lopen, werkt redelijk goed imho.
Weet niet of dit proggie al eerder genoemt is, maar werkt erg goed bij het maken van bootable USB stickies
http://wudt.codeplex.com/
vind het verdwijnen van de start menu enzo wel jammer.
Weet niet of dit proggie al eerder genoemt is, maar werkt erg goed bij het maken van bootable USB stickies
http://wudt.codeplex.com/
vind het verdwijnen van de start menu enzo wel jammer.
😆 - Denk ook eens om ;)
Eerste indruk is dat het mooi weergegeven is maar dat ik totaal niet te spreken ben over hoe het werkt.. ik heb het gevoel dat ik verplicht twee desktops moet gebruiken om dingen te doen. Als je bijvoorbeeld klikt op geavanceerde instellingen word je opeens teruggeschakeld naar de oude weergave.. Wat ik ook vreemd vind is het gebruik van de Windows knop, dit brengt je weer terug naar het hoofdmenu. Maar het sluit de applicatie niet af, en ik kan tot op heden niet echt een manier vinden om dit te doen. Natuurlijk kan ik dat antwoord op google vinden, maar met het oog op gebruiksvriendelijkheid is dit niet echt lekker in elkaar gezet.
Dat gevoel heb ik ook,
I draai het het in een Hyper-V op mijn 2008 Server, en dan benaderen via rdp.
het ergste vind ik nog dat vensters die ik open heb staan in metro, niet terugzie in mijn "oude" omgeving.
Verder vind ik het onbreken van vensters en controle knoppen zeer irritant. Ik draai hier een 26" monitor, en ik wil gewoon meerdere vensters naast elkaar zetten. Ik zie nu gewoon driekwarty van mijn scherm grijs.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het met meerdere schermen doet.
Eerste indruk voor mij: Leuk idee, maar Shift-F7, Bewaren: nee.
I draai het het in een Hyper-V op mijn 2008 Server, en dan benaderen via rdp.
het ergste vind ik nog dat vensters die ik open heb staan in metro, niet terugzie in mijn "oude" omgeving.
Verder vind ik het onbreken van vensters en controle knoppen zeer irritant. Ik draai hier een 26" monitor, en ik wil gewoon meerdere vensters naast elkaar zetten. Ik zie nu gewoon driekwarty van mijn scherm grijs.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het met meerdere schermen doet.
Eerste indruk voor mij: Leuk idee, maar Shift-F7, Bewaren: nee.
[ Voor 0% gewijzigd door Marc H op 14-09-2011 07:49 . Reden: Fout in kwootje van Bert Visscher - Petersons Vogelgids ]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Als je dan toch je WP51-kennis wilt etaleren: shift-f7 was voor PRINT
f7 was EXIT, en je kreeg twee vragen: bewaren? NEE zeker weten? JA
On-topic: ben hem aan het binnenhalen; al op 5%
f7 was EXIT, en je kreeg twee vragen: bewaren? NEE zeker weten? JA
On-topic: ben hem aan het binnenhalen; al op 5%
Lees hier dat mensen de nieuwe interface niet lekker vinden werken met een muis. Zou een Wacom Bamboo Touch wel lekker werken? Lijkt me dat zaken als het sliden dan redelijk goed moeten werken. Iemand dat al eens bekeken?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb net Windows 8 gedownload, leuk dat ze die aan iedereen beschikbaar stellen.
Het lukt me alleen niet om deze te installeren in een Virtual PC, wordt dat niet ondersteund? Eens een laptop zoeken waar hij op kan
Heeft iemand hem al draaien in een VMWare omgeving? Anders kan ik die er nog wel bijpakken.
Het lukt me alleen niet om deze te installeren in een Virtual PC, wordt dat niet ondersteund? Eens een laptop zoeken waar hij op kan
[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 14-09-2011 09:02 ]
Verwijderd
Ik heb hem net in Hyper-V R2 geinstalleerd, dat gaat in ieder geval goed. Ik moet nog een beetje de weg zoeken in de Metro interface, maar het is in ieder geval leuk spelen.
Is deze al voorbijgekomen?

http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
81% met ~1MB/s. Hopelijk red ik het nog voordat ik naar school moet. Als groot voorstander van Metro kan ik niet wachten om het te gebruiken
Jeetje wat een conservatieven hier zeg. Als je het liefst geen verandering wil dan hou je toch gewoon Windows 7?
Ik kijk er zelf iig erg positief naar uit: Integratie van anti-virus, anti-malware, app marketplace, xbox-live, en de koppeling met Windows Live die een volledige sync mogelijk maakt met m'n Windows Phone. Te gek! Bovendien ben ik erg onder de indruk van de Metro UI en de touch innovaties die MS heeft gedaan. (inloggen met punten op een foto? PIN? wachtwoord? Gaaf!) Daarnaast werk ik zelf met XAML dus was het fantastisch te horen dat XAML en C# applicaties eenvoudig als Metro Apps omgebouwd kunnen worden.
Meerdere mensen hier die mijn enthousiastme delen?
Ik kijk er zelf iig erg positief naar uit: Integratie van anti-virus, anti-malware, app marketplace, xbox-live, en de koppeling met Windows Live die een volledige sync mogelijk maakt met m'n Windows Phone. Te gek! Bovendien ben ik erg onder de indruk van de Metro UI en de touch innovaties die MS heeft gedaan. (inloggen met punten op een foto? PIN? wachtwoord? Gaaf!) Daarnaast werk ik zelf met XAML dus was het fantastisch te horen dat XAML en C# applicaties eenvoudig als Metro Apps omgebouwd kunnen worden.
Meerdere mensen hier die mijn enthousiastme delen?
-- Altijd blijven prutsen --
Dit topic is gesloten.
Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!