[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 92.345 views

Onderwerpen

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
PWM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:59:
Ik heb net Windows 8 gedownload, leuk dat ze die aan iedereen beschikbaar stellen.

Het lukt me alleen niet om deze te installeren in een Virtual PC, wordt dat niet ondersteund? Eens een laptop zoeken waar hij op kan :) Heeft iemand hem al draaien in een VMWare omgeving? Anders kan ik die er nog wel bijpakken.
Draaiend op Virtual Box en Hyper-V met default settings.
MSDN image en_windows_developer_preview_with_developer_tools_and_apps_x64_dvd_735220.iso.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik ben windows 8 nu aan het installeren.

Het lijkt me wel een goede toevoeging, vooral omdat heel veel mensen gewoon de huidige layout te moeilijk vinden. de icoontjes, menutjes en dingen opzoeken gaat gewoon moeilijk als je nooit achter een pc zit, sommige mensen raken al gestressed bij het zien van een interface met veel icoontjes en dingetjes. En dat zijn er echt meer dan je denkt. Windows 8 gaat ongelovelijk prettig voor ze worden omdat het simpel is, en er is constant gewoon 1 app in beeld, waar de meeste mensen maar zelfs ik als power user veel mee werken.

Natuurlijk zijn er veel mensen die weer anders werken, maar dat zijn toch wel power users, en ik denk dat als je dan aan het werk gaat je gewoon kunt switchen. Zelfs powerusers zitten gewoon te browsen en een muziekje te luisteren meestal, ik denk dat het geen probleem word, met misschien een paar tweaks voor power users.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Helemaal met je eens FoggyFreek. De gemiddelde azijnpisser die het zonder zelf geprobeerd te hebben al afzijkt, daar heb ik over het algemeen niet zoveel mee, en probeer ik zoveel mogelijk te negeren.

Ik zie het als een grote stap voorwaarts, en helemaal super nu XBOX, Phone en Windows er allemaal dezelfde look and feel op na gaan houden.

Het blijft nog steeds mogelijk om met het start menu te werken voor alle anderen die het niet zien zitten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik denk dat het gewoon komt doordat het nieuw en anders is. Veel mensen hebben moeite met veranderingen, zeker als ze er zelf nog niet mee gewerkt hebben. Dat zag je ook bij de Ribbon tenslotte.

Hoewel ik ook nog zo mijn bedenkingen heb bij die Metro UI, ga ik er eerst eens lekker mee prutsen om te kijken of hoe het nu echt aanvoelt.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Verwijderd

karstnl schreef op woensdag 14 september 2011 @ 03:20:
[...]De installatie is bij mij voltooid alleen wil hij maar geen verbinding maken met internet :( Nouja het is wel erg wennen om gebruik te moeten maken van de Metro UI.
Relevant daarbij vooral ook is of je gebruik maakt van een touch screen.

Ik probeerde zowat automatisch het scherm aan te raken terwijl het niet op een touch screen geinstalleerd was. (heb wel een WP7 en Zune HD dus de GUI geeft voor mij associaties met touch gevoel).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 09:43 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Rhapsody schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:31:
Ik denk dat het gewoon komt doordat het nieuw en anders is. Veel mensen hebben moeite met veranderingen, zeker als ze er zelf nog niet mee gewerkt hebben. Dat zag je ook bij de Ribbon tenslotte.

Hoewel ik ook nog zo mijn bedenkingen heb bij die Metro UI, ga ik er eerst eens lekker mee prutsen om te kijken of hoe het nu echt aanvoelt.
Ik denk dat je er echt snel aan gewent raakt. Aangezien alles tegenwoordig zo'n beetje uit een portal wordt aangeboden en wanneer iets beschikbaar gemaakt wordt. Kijk naar Steam, Origin, kijk naar iTunes etc. allemaal portals. De integratie met de cloud versterkt dit heel erg. Het is gewoon een way-of-work.

Ik heb er persoonlijk weinig moeite mee. Ga het vanavond zelf maar even uitproberen

discogs

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ben het nu aan het installeren op een wat oudere HP2710p, alleen herkent Windows 8 niet alle hardware. Nu eerst dus naar de HP site om drivers te downloaden, en wat zie ik daar als ik op http://www.hp.com en dan op support en drivers klik, een soortgelijke Metro interface op de site :) Blokjes lijken in te zijn :)

Heel benieuwd hoe het op een wat oudere tablet, zonder touch, maar met een pen gaat werken. Later meer :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FoggyFreek schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:25:
Meerdere mensen hier die mijn enthousiastme delen?
Ik deel zeer zeker je enthousiasme :)

Echter zal ik hoogstwaarschijnlijk bij Windows 7 blijven. Zoals het er nu naar uit ziet, voor mij, zijn de nieuwe dingen het geld voor de upgrade niet waard. Hoewel ik snak naar een app store en dergelijke weet ik niet of dat de 100 euro waard zal zijn (of wat een upgrade ook zal kosten). Daarbij is Windows 7 ook net uit (2 á 3 jaar als Windows 8 uitkomt), ook dat vind ik wat vroeg.

Maar het hangt er nog allemaal vanaf hoe Windows 8 uiteindelijk wordt, wat het kost, wat het toevoegt, etc :)

Desalniettemin ben ik hier de developer preview aan het downloaden, toch even proberen en bekijken :)
(Gaan lekker vlot, trouwens, die MS-servers!)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
Ik ben hem nu ook aan het downloaden en ga hem voorlopig gebruiken naast Windows 7 als dual-boot. Ben er erg benieuwd naar! =)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
anandus schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:41:
[...]
Daarbij is Windows 7 ook net uit (2 á 3 jaar als Windows 8 uitkomt), ook dat vind ik wat vroeg.
Die mening deel ik wel ja, W7 is een sollide os wat net als XP nog zeker 10 jaar meekan. Natuurlijk zal er in 10 jaar genoeg veranderen en zal MS weer een hoop pushen met features die alleen nog maar beschikbaar zijn voor OS 'X' zoals met inet explorer9, maar veel bedrijven zijn nog niet eens over naar 7 en ik weet ook wel dat het steeds hetzelfde liedje is, en dat de kassa bij MS moet rinkelen maar ik denk dat het grootste verlies van Windows 8 het succes van Windows 7 is.

discogs

Verwijderd

Godver, de build met dev tools is te groot voor een DVD. En wij hebben geen USB stickies van 5GB :(
/rage

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Windows Deployment server, of als je voor dual boot gaat, gewoon vanaf de harddisk installeren?

Ik heb mijn HP 2710P net via WDS geinstalleerd. Ging prima overigens.

[ Voor 27% gewijzigd door Gé Brander op 14-09-2011 09:49 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik krijg op zowel Virtual PC als VMWare een error:

HAL_INITIALIZATION_FAILED

Bummer, had graag even gespeeld.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ben bezig met install :) Ben erg enthousiast en benieuwd :) (installatie op HP Elitebook 6930p die ik hier toevallig heb liggen)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-pjTBFywTj90/TnBfV-ooEjI/AAAAAAAAAsA/jcIKq_XFeho/s800/2011-09-14_09-58-18_25.jpg

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 12:02
PWM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:59:
Ik krijg op zowel Virtual PC als VMWare een error:

HAL_INITIALIZATION_FAILED

Bummer, had graag even gespeeld.
Indeed, en Virtualbox geeft een BSOD met 0x0000000A.

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ik krijg die HAL_INITIALIZATION_FAILED error met die mooie emoticon BSOD alleen bij de 32bits versie op zowel Vmware workstation als vSphere4.

De 64-bits versie boot, vervolgens verschijnt er 'Windows Developer Edition' in beeld en dan wordt de VM weer uitgeschakeld.

/edit: deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://cultofmac.cultofmaccom.netdna-cdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/09/windows_8_BSoD.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Hachy op 14-09-2011 10:13 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• TFBlunt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 11:25
Ik draai nu de Windows 8 Developer Preview 64-bit in Oracle VirtualBox op mijn laptop.

Wat me gelijk opvalt is dat de interface sterk gericht is op het gebruik van gestures met de vingers of de muis. In de praktijk werkt dit voor mij niet goed in combinatie met het kleine touchpad op mijn laptop. Wellicht zal een installatie buiten de VM beter werken, omdat ik dan gebruik kan maken van de multitouch drivers voor mijn laptop. Dit kan ik op het moment echter niet proberen.

Verder viel mij een bug op waarbij de muis vast bleef buiten de rand van het scherm. Ik begon met een zeer lage resolutie, dus ik besloot deze wat hoger in te stellen. Ik koos echter een te grote resolutie, waardoor een deel van de onderkant van het beeld weg viel. Op het moment dat ik een lagere resolutie koos (waardoor de horizontale resolutie kleiner werd dan de native resolutie van mijn monitor), werd de cursor echter gedupliceerd en kon ik niet verder bewegen dan het uiteinde van de linker zwarte balk. Ik weet niet of dit een bug in windows 8 of in virtualbox is, maar het was enkel op te lossen door een reboot.

Ik ga nog even door met spelen dus wie weet kan ik jullie straks nog meer vertellen :)

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Op twitter lees je:

Windows 8 Dev Preview unfortunately can't be installed in the current version of #VMWare Workstation, Server, ESX and Fusion. Supposedly, Oracle VirtualBox seems to work.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
Hachy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:16:
Op twitter lees je:

Windows 8 Dev Preview unfortunately can't be installed in the current version of #VMWare Workstation, Server, ESX and Fusion. Supposedly, Oracle VirtualBox seems to work.
Onder Parallels Desktop 7 op OS X Lion werkt het ook indien je de Parallels Tools niet installeerd.

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 13:27
adyta schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:06:
[...]

Indeed, en Virtualbox geeft een BSOD met 0x0000000A.
Ik krijg deze error inderdaad ook op VirtualBox. 32 Bit ISO en op 32Bit Win7

• WebRaider
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-02 15:30

WebRaider

There's Always a way

Heeft iemand al gevonden hoe je een app volledig kan afsluiten?

WebRaider

• TFBlunt
Het Windows 8 Home Screen valt, in tegenstelling tot wat ik wel enigszins verwacht had, totaal niet te vergelijken met de desktop die we gewend zijn. Het doet me sterk denken aan mijn smartphone: home screens met klikbare widgets. Vanuit het Home Screen zijn applicaties aan te klikken die vervolgens full screen geopend worden.

De Windows-knop op je toetsenbord dient als een home-knop die je vanuit welke applicatie dan ook terug brengt naar het hoofdmenu. Dit is erg handig, en doet me denken aan de home-knop op mijn galaxy s.

Overigens is er geen rechter-muisknop functionaliteit in de metro-interface, of heb ik deze in ieder geval nog niet gevonden. Ik merkte dit toen ik een live-tile toe probeerde te voegen. De logische manier leek mij om een context-menu op de vragen via de rechter-muisknop. Deze context-menus lijken compleet verdwenen.

[ Voor 4% gewijzigd door TFBlunt op 14-09-2011 10:26 ]

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
WebRaider schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:24:
Heeft iemand al gevonden hoe je een app volledig kan afsluiten?
In ieder geval met de Task Manager. Enkel de laatst gebruikte app blijft draaien, de andere worden in "suspended" gezet waardoor ze geen CPU gebruiken...

• WebRaider
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-02 15:30

WebRaider

There's Always a way

fly_guy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:26:
[...]

In ieder geval met de Task Manager. Enkel de laatst gebruikte app blijft draaien, de andere worden in "suspended" gezet waardoor ze geen CPU gebruiken...
Dat had ik ook al gevonden. Maar er dient toch een andere manier te zijn om apps te sluiten, me dunkt?

WebRaider

• Tomba

Tomba

Hij valt me niet tegen al ben ik het er mee eens dat Metro (nog ?) niet geschikt is voor Muis/toetsenbord.
Opvallend veel hardware wordt out of the box ondersteund:
Afbeeldingslocatie: http://public.btentertainment.nl/Devicemanager.png
Performance info komt overeen met die in Windows 7:
Afbeeldingslocatie: http://public.btentertainment.nl/Performanceinfo.png
Aboutscreen noemt het geen Windows 8:
Afbeeldingslocatie: http://public.btentertainment.nl/Aboutscreen.png
Die Taskmanager ziet er wel heel goed uit zeg :)
Afbeeldingslocatie: http://public.btentertainment.nl/Taskman.png

Is er ergens een 'bedieningshandleiding' voor non-touch apparaten ?

[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 14-09-2011 10:42 ]

Verwijderd

Ik kan alvast meegeven dat:

1) je TabletPC components niet moet proberen te uninstallen (dan hangt ie/start niet meer op)
2) F8 recovery menu is grafisch
3) System restore werkt lekker :')

Verder kun je de charm bar oproepen met WIN-C. Settings bar met Win-i (deze heeft een shutdown button).

Meer shortcuts:

http://blogs.msdn.com/b/s...8-keyboard-shortcuts.aspx

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:43:
Ik kan alvast meegeven dat:

1) je TabletPC components niet moet proberen te uninstallen (dan hangt ie/start niet meer op)
2) F8 recovery menu is grafisch
3) System restore werkt lekker :')
lol :P

Tomba schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:31:
Die Taskmanager ziet er wel heel goed uit zeg :)
[afbeelding]
Leuk bij de task manager hoe de processen/programma's die meeste cpu/mem gebruiken ook met color coding worden aangegeven :)

[ Voor 37% gewijzigd door anandus op 14-09-2011 10:45 ]

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37
Ik ben de mijne nu aan t downloaden, zo te zien is er geen 32-bit versie inclusief developer tools (1e gen intel atompje hier dus 64bit gaat niet)

Iedereen heeft de "handleiding" gezien die ook op de website staat:

http://download.microsoft...review-Windows8_guide.pdf

Daarnaast, ik ga t allemaal nog proberen, maar ze zullen vast en zeker nog wat gaan doen aan die spuuglelijke zwarte tile waar de tijd en batterij indicatie op staat, of ben ik de enige die dat echt niet vindt kunnen....

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:29:
De gemiddelde azijnpisser die het zonder zelf geprobeerd te hebben al afzijkt, daar heb ik over het algemeen niet zoveel mee, en probeer ik zoveel mogelijk te negeren.
Als ik zeg dat de Metro UI niet echt bruikbaar is met muis en toetsenbord, dan is dat geen mening maar een feit. Je merkt het vanzelf wel als je het zelf probeert. Ik heb geen optie gevonden om het oude start menu terug te krijgen. Ik zit niet te wachten op een touchscreen en gestures om een PC voor office/development werk te gebruiken - dan heb ik 's avonds een lamme arm.

Ik heb best hoge verwachtingen van het Metro concept, maar dan is er nog véél werk aan de winkel. De huidige Metro apps zijn erg beperkt in functionaliteit. De Metro versie van IE leek me b.v. minder mogelijkheden te hebben dan pakembeet de default browser in android.

Ik hoop niet dat er veel end-users (= niet-developers) deze preview gaan uitproberen, want dan voorspel ik dat Windows 8 in zijn huidige staat helemaal afgebrand wordt. De launch van Vista in gedachten kan dat best een PR probleem worden (iedereen die elkaar gaat napraten dat de nieuwe versie compleet waardeloos is).
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 07:44:
Hoe kan je de tab bar openen in de Metro Internet Explorer?
Rechtsklikken

Verwijderd

Kan iemand aangeven of je met de metro UI ook de achtergrond kan wijzigen?
Alleen de standaardkleuren zijn niet persoonlijk en erg saai zo.

• TFBlunt
Wat me wel een beetje tegen valt is het feit dat de tabs die je in de internet explorer van de metro-interface geopend hebt, niet open staan wanneer je verhuist naar de desktop-view. Op dit moment vind ik metro-windows8 en desktop-windows8 net twee verschillende werelden en nog niet één naadloze ervaring. Dit valt me toch wel tegen. Dit gevoel wordt nog eens versterkt door het feit dat de wat geavanceerdere instellingen en dergelijke niet vanuit de metro-interface benaderd kunnen worden.

Op dit moment ben ik niet erg enthousiast over de metro-interface. Voor simpele taken als het afsluiten van de computer moet ik bijvoobeeld bij de settings charm zijn. Dit is wat mij betreft niet logisch. Microsoft heeft nog een lange weg te gaan voor Metro bruikbaar is voor gebruik op een andere device dan een tablet.

Het zou overigens wel een uitkomst zijn wanneer ik de metro interface kon bedienen vanaf mijn tablet. Hopelijk ziet Microsoft dit ook in en wordt het mogelijk om dit te doen wanneer de tablet is aangesloten via USB.

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe ze charm gaan vertalen naar het Nederlands (en andere talen).

Verwijderd

Ik vraag mij af waarom ze de windows index score niet een hogere max hebben gegeven?
De huidige generatie high end computers,met ssd,haalt al op elke vlak de max,7,9.
De aankomende generatie zal er over heen gaan ,maar dat is ook met windows 8,niet te meten.
Ze haden beter tot 8,9 kunnen doen.Dan heeft die functie nog nut.
Nu zal het voor de nieuwst generatie hardware weinig relevante(vergelijking`s) gegevens opleveren.

Ik vind windows ontwikkeling bijzonder interesant en volg het dan ook .
De persberichten zijn erg enthousiast.
B.v dat het ook op arm cpu`s zal draaien.
Maar ik hoor er weinig meer over.

Het is i.d.d opmerkelijk dat die fout melding ,met zo`n smily word weergegeven.
Wel uiterst modern en het sluit goed aan bij de mobile software.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:56:
[...]

Als ik zeg dat de Metro UI niet echt bruikbaar is met muis en toetsenbord, dan is dat geen mening maar een feit. Je merkt het vanzelf wel als je het zelf probeert.
Nee, echt, dat is een mening, en geen feit. Ik vind het namelijk wel goed te doen... Of ben ik dan een leugenaar? ;) (uit deze opmerking blijkt dus dat ik het al heb draaien op een tablet/laptop, een HP 2710p. Weliswaar enigzins niet optimaal omdat deze nog geen touch ondersteuning heeft)
Ik heb geen optie gevonden om het oude start menu terug te krijgen. Ik zit niet te wachten op een touchscreen en gestures om een PC voor office/development werk te gebruiken - dan heb ik 's avonds een lamme arm.
Die weet ik ook nog niet te vinden, maar ik heb er op dit moment ook nog geen behoefte aan.
Ik heb best hoge verwachtingen van het Metro concept, maar dan is er nog véél werk aan de winkel. De huidige Metro apps zijn erg beperkt in functionaliteit. De Metro versie van IE leek me b.v. minder mogelijkheden te hebben dan pakembeet de default browser in android.
Tja, het is dus ook een Developer build, en geen publieke beta. Dat zijn twee verschillende dingen. Eerst zullen de developers er voor moeten gaan ontwikkelen voordat er uitgebreide apps beschikbaar zijn
Ik hoop niet dat er veel end-users (= niet-developers) deze preview gaan uitproberen, want dan voorspel ik dat Windows 8 in zijn huidige staat helemaal afgebrand wordt. De launch van Vista in gedachten kan dat best een PR probleem worden (iedereen die elkaar gaat napraten dat de nieuwe versie compleet waardeloos is).
Dat hoop ik ook niet, en daar is ie ook niet voor bedoeld. Daarom is het zo belangrijk om genuanceerd te praten over deze build en niet meteen zaken af te branden of de hemel in te prijzen. Het product is nog lang niet af natuurlijk. Wat voor jou werkt, werkt misschien niet voor mij, en andersom natuurlijk. En niemand heeft de volledige wijsheid in pacht natuurlijk.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:03:
Ik vraag mij af waarom ze de windows index score niet een hogere max hebben gegeven?
De huidige generatie high end computers,met ssd,haalt al op elke vlak de max,7,9.
De aankomende generatie zal er over heen gaan ,maar dat is ook met windows 8,niet te meten.
Ze haden beter tot 8,9 kunnen doen.Dan heeft die functie nog nut.
Nu zal het voor de nieuwst generatie hardware weinig relevante(vergelijking`s) gegevens opleveren.
Misschien omdat Windows 8 nog niet klaar is. Er missen wel meer dingen in de Developer Build.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35
FoggyFreek schreef op woensdag 14 september 2011 @ 09:25:
Jeetje wat een conservatieven hier zeg. Als je het liefst geen verandering wil dan hou je toch gewoon Windows 7?

Ik kijk er zelf iig erg positief naar uit: Integratie van anti-virus, anti-malware, app marketplace, xbox-live, en de koppeling met Windows Live die een volledige sync mogelijk maakt met m'n Windows Phone. Te gek! Bovendien ben ik erg onder de indruk van de Metro UI en de touch innovaties die MS heeft gedaan. (inloggen met punten op een foto? PIN? wachtwoord? Gaaf!) Daarnaast werk ik zelf met XAML dus was het fantastisch te horen dat XAML en C# applicaties eenvoudig als Metro Apps omgebouwd kunnen worden.

Meerdere mensen hier die mijn enthousiastme delen?
Ja hoor...totally! Kom op zeg.....al dat conservatieve nagepraat....pfff....het is tijd voor vernieuwing. En met de komst van de Metro interface en het gelijktrekken van de Mobile, Tablet en Desktop interface....nou....laat Ubuntu en Apple daar maar een puntje aan zuigen :)

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:07:
Ik vind het namelijk wel goed te doen...
Hoe voeg je een tile toe?
Hoe schakel je naar een specifieke app?
Hoe sluit je een app af (als je dat niet doet heb je opeens een carrousel van een tiental apps waar je doorheen mag lopen als je een bepaalde app terugwilt)?

Je kunt geeneens de resolutie van je scherm veranderen vanuit de Metro UI (tenminste, ik heb het niet gevonden).

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Rechtermuisknop in de explorer op een snelkoppeling en dan Pin to startmenu
Hoe schakel je naar een specifieke app?
Alt tab / Windows tab? Of bedoel je wat anders?
Hoe sluit je een app af (als je dat niet doet heb je opeens een carrousel van een tiental apps waar je doorheen mag lopen als je een bepaalde app terugwilt)?
Via taskmanager, maar het idee is dat de nieuwe Metro apps in een suspended mode gaan draaien als je ze niet gebruikt, waardoor er geen CPU cycles gebruikt worden door die app.
Je kunt geeneens de resolutie van je scherm veranderen vanuit de Metro UI (tenminste, ik heb het niet gevonden).
Nee... Is dat iets wat je dagelijks meerdere keren doet dan? Je kan altijd via de Control Panel tile naar je settings gaan en het daarvandaan doen.

Edit:
Is het al iemand opgevallen dat er spellingscontrole beschikbaar is in Internet Explorer?

[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 14-09-2011 11:26 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Heeft iemand Windows 8 al draaien op een tablet/touchscreen pc? Hoe werkt het daar?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat nieuwe BSOD scherm met die smiley :')

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Weet iemand waar ik een Windows 7 touch tablet vandaag nog kan kopen en dus ophalen? Ben nu wel erg nieuwsgierig naar de Windows 8 ervaringen daarop.

• Ramon
c70070540 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:30:
Weet iemand waar ik een Windows 7 touch tablet vandaag nog kan kopen en dus ophalen? Ben nu wel erg nieuwsgierig naar de Windows 8 ervaringen daarop.
Ik ook, ik zelf kijk naar deze http://www.mycom.nl/Produ...500--AMD-C50-Wifi/1159973

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28

XyS

0.o.O

Krijg het netwerk niet aan de praat in virtualbox. Hij herkent de netwerk adapter van virtualbox niet. Na extracten van de addon drivers en die handmatig selecteren komt er een melding dat de drivers niet geschikt zijn voor x64 :(

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 12:27
Hachy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:16:
Op twitter lees je:

Niet bepaald:
Afbeeldingslocatie: http://img285.imagevenue.com/img.php?image=992448552_dev_122_509lo.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door MuadD1b op 14-09-2011 11:34 ]

• Nakebod
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Ik moet zeggen, ik ben best wel onder de indruk. Al is de bediening met een muis wel wat wennen eigenlijk.
Zoals bijvoorbeeld in IE, "willekeurig" ergens onderin met rechts klikken om het menu te krijgen, voelt momenteel nog onlogisch aan.

Soms wel het idee dat (In VirtualBox tenminste) sommige vensters niet helemaal goed opgebouwd worden, bijvoorbeeld net na de installatie met het inloggen op je Live account, kreeg ik eerst het wachtwoordscherm niet goed.
Blijft natuurlijk preview, en misschien icm VirtualBox, maar toch :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• TFBlunt
c70070540 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:23:
[...]

[...]

[...]
Via taskmanager, maar het idee is dat de nieuwe Metro apps in een suspended mode gaan draaien als je ze niet gebruikt, waardoor er geen CPU cycles gebruikt worden door die app.

[...]

Nee... Is dat iets wat je dagelijks meerdere keren doet dan? Je kan altijd via de Control Panel tile naar je settings gaan en het daarvandaan doen.
Ik ben van mening dat het feit dat je voor zo veel zaken nog moet uitwijken naar de Explorer interface geen goede zaak is. Ik heb de special van gister over windows 8 nog eens doorgelezen. Hierin wordt aangehaald dat de filosofie van Microsoft is dat enkel 'legacy' apps nog in deze omgeving moeten draaien en dat de Explorer in feite niet meer dan een applicatie is.

Het feit dat ik elementaire zaken als de schermresolutie nog naar de Explorer moet, is hierom wat mij betreft onacceptabel. In Windows 7 is het aantal handelingen dat ik uit moet voeren voordat ik bij de instellingen voor de resolutie ben 2. Vanuit de Metro UI is dit minstens het dubbele en zijn de stappen voor mij een stuk minder logisch.

Zoals ik al eerder heb aangehaald, de integratie van de Metro UI is voor toepassingen buiten tablets nog te slecht om écht bruikbaar te zijn. Ik verwacht niet dat 3rd party apps hier een oplossing voor gaan bieden, dus heeft Microsoft zelf nog een hoop werk aan de winkel voor de volgende testversie.

• PWM
  • Niet online

PWM

Het is wel leuk om te lezen (hier en elders), waarom Microsoft dit soort builds normaal niet vrij gaf. Mensen snappen het niet. Ze missen dingen, niet alles werkt in 1x, knoppen zijn scheef, sommige functionaliteit is rechtstreeks overgenomen uit W7, pffff, als dit het moet worden.....

Het is een developers preview, nog ver voor beta 1. Preview van wat er nu bedacht is, maar wat straks totaal anders kan zijn. Kijkje in de keuken.

Meer is het nu niet. Echt, ga je niet druk maken als dingen niet werken of missen, dat is precies zoals het hoort.

Verwijderd

Wat ik zo gek vind is dat ze naar Metro willen maar juist nu een hoop zaken in de oude desktop zo mooi maken, ribboninterface, taskmanager, iso mounten etc.

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:34:
Het is wel leuk om te lezen (hier en elders), waarom Microsoft dit soort builds normaal niet vrij gaf. Mensen snappen het niet. Ze missen dingen, niet alles werkt in 1x, knoppen zijn scheef, sommige functionaliteit is rechtstreeks overgenomen uit W7, pffff, als dit het moet worden.....

Het is een developers preview, nog ver voor beta 1. Preview van wat er nu bedacht is, maar wat straks totaal anders kan zijn. Kijkje in de keuken.

Meer is het nu niet. Echt, ga je niet druk maken als dingen niet werken of missen, dat is precies zoals het hoort.
Dat is nou precies de bedoeling van een kijkje in de keuken.
We weten niet wat MS nog wilt wijzigen. De indrukken zijn gebaseerd op deze build.
Als je het niks vind kan je niet blijven volhouden dat het in een volgende versie anders of beter zal zijn.
En wat heeft MS eraan als iedereen GEEN mening over heeft?

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:23:
Maar het kan dus niet vanuit de Metro UI zelf?
En met de muis? En hoe switch naar de launcher met de muis? Ik bedoel, als ik mijn PC aan de TV hang wil ik ook gewoon met enkel een muis oid aan de slag kunnen, zonder dat ik er een toetsenbord of kinecttoestanden moet bijhalen.
Vind ik maar brak eigenlijk. Je wordt constant terug in de klassieke desktop gedropt - ik dacht dat we er ondertussen uit waren dat de desktop niet geschikt is voor touch interfaces?
Werkt beide kanten op trouwens. Wie met de klassieke desktop wil werken wordt constant naar de Metro UI gedropt.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
XyS schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:32:
Krijg het netwerk niet aan de praat in virtualbox. Hij herkent de netwerk adapter van virtualbox niet. Na extracten van de addon drivers en die handmatig selecteren komt er een melding dat de drivers niet geschikt zijn voor x64 :(
Zelfde probleem hier :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

XyS schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:32:
Hij herkent de netwerk adapter van virtualbox niet.
Moet je even in Virtualbox het type netwerkkaart veranderen naar één van die Intel dingen. Het oude AMD geval heeft geen drivers in Windows 8.

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:37:
[...]

Dat is nou precies de bedoeling van een kijkje in de keuken.
We weten niet wat MS nog wilt wijzigen. De indrukken zijn gebaseerd op deze build.
Als je het niks vind kan je niet blijven volhouden dat het in een volgende versie anders of beter zal zijn.
En wat heeft MS eraan als iedereen GEEN mening over heeft?
De enige reden van Microsoft om het vrij te geven, is zodat het ordelijk gebeurd en mensen niet hun toevlucht zoeken tot allerlei vage sites. Dit soort dingen zijn niet tegen te houden, vandaar dat ze het maar zelf aanbieden.

Echter zonder de bedoeling dat non-developers conclusies gaan maken, en zeker niet om feedback van non-devs te krijgen. Is het niet voor bedoeld, boeite ze niet. Na Beta 1 gaan ze feedback opnemen van gebruikers, daarvoor gebruiken ze hun testgroep aan gebruikers (die ook erg groot is).

Dit soort builds zijn er sinds Windows 1.0, alleen zag je ze nooit.

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

tencoryn schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:38
Wat wil je dan doen? Wat wil je toevoegen?

Wat je wel kunt doen is groepen aanmaken door uit te zoomen. Tiles voeg je vanuit applicaties toe aan de Metro start. Niet andersom.

[ Voor 4% gewijzigd door FoggyFreek op 14-09-2011 11:43 ]

-- Altijd blijven prutsen --

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28

XyS

0.o.O

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:40:
[...]

Moet je even in Virtualbox het type netwerkkaart veranderen naar één van die Intel dingen. Het oude AMD geval heeft geen drivers in Windows 8.
Thanks _/-\o_

Verwijderd

Trouwens kans dat de boel de eerste keer hangt als je die netwerkkaart verandert. Nep fast-boot dmv. hibernate is mogelijk nog niet helemaal lekker met hardware changes.

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Net Office geinstalleerd, en de iconen voor Office zijn als tile toegevoegd in de Metro interface. Prima!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Alleen die 32GB SSD is me wat te klein, kan je die zelf vervangen? Dan zou ik er een 100GB in zetten en dan ga ik hem wel halen ja. Ik ga vanmiddag maar eens bij Mycom langs.

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 16:23
Vanavond even een touchscreen meenemen, en kijken hoe het met touche werkt, of even de Dell duo van me broertje pikken.

Want lees nu allemaal ervaringen die met tobo en muis zijn gemaakt, ben nu dus wel benieuwd hoe het straks met me touchscreen werkt.

Overigens herkent windows 8 alle drivers van mijn laptop out of the box, dus dat is alvast 1 plus punt.

[ Voor 50% gewijzigd door choman op 14-09-2011 11:49 ]

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Hoezeer ik ook onder de indruk van de Metro UI ben; de huidige applicaties zoals we ze kennen passen het beste in de Win 7 'legacy'. Echter, de winst komt over een jaar of langer waar games en developers een live-Tile hebben voor hun apps en waar de interface Metro is. Steam in Metro UI bijvoorbeeld, of games die info ontsluiten over de gehaalde achievements, aantal gespeelde uren, huidige chapter, etc. etc. Allemaal in 1 oogopslag.

De toegevoegde waarde is nu nog nihil, software is where it is. Vandaar natuurlijk de developers preview voor ons devs :)

PS. Wat ik niet helemaal begrijp is waar de Ribbon past in deze Metro UI.. Iemand daar iets over opgevangen?

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
VMware Workstation 8 is ook _net_ final, daar installeert Windows 8 wel. Alleen zodra ik de SVGA drivers wil installeren gaat het hopeloos mis... Ook VMware tools met _alleen_ de SVGA drivers helpt niet...even afwachten dus nog, tot die tijd maar VirtualBox...

Verwijderd

FoggyFreek schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:42:
Tiles voeg je vanuit applicaties toe aan de Metro start.
Ik heb het door denk ik. Search openen (b.v. apps), ev. een zoekterm ingeven, en dan rechtsklikken op één van de resultaten (kunnen metro apps of desktop programma's zijn) zodat er een vinkje bijkomt, dan staat het als tile in de launcher (of hoe het ding ook heet).

Nou vraag ik me wel af hoe je het hetzelfde met een touch interface doet. Met twee vingers tappen oid? Lekker intuitief. :|

Verwijderd

Geldt trouwens ook voor de Audio Controller, die verander je ook best naar Intel HD audio als je geluid wil.

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:38:
[...]

[...]

En met de muis? En hoe switch naar de launcher met de muis? Ik bedoel, als ik mijn PC aan de TV hang wil ik ook gewoon met enkel een muis oid aan de slag kunnen, zonder dat ik er een toetsenbord of kinecttoestanden moet bijhalen.

[...]
Je muis een tijdje aan de linkerkant laten staan dan verschijnt er een mini preview van je laatst gebruikte app:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-n8bhWIkFAu0/TnB6N1VbdTI/AAAAAAAAAss/ghdjeie2n18/s800/2011-09-14_11-55-23_951.jpg

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:52:
[...]

Ik heb het door denk ik. Search openen (b.v. apps), ev. een zoekterm ingeven, en dan rechtsklikken op één van de resultaten (kunnen metro apps of desktop programma's zijn) zodat er een vinkje bijkomt, dan staat het als tile in de launcher (of hoe het ding ook heet).

Nou vraag ik me wel af hoe je het hetzelfde met een touch interface doet. Met twee vingers tappen oid? Lekker intuitief. :|
RMB/context functinaliteit in touch is toch "doorgaans" ingedrukt houden?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik heb de ISO gedownload en probeer 'm nu te installeren, maar ik kan nergens een key vinden?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

tiguan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:58:
Ik heb de ISO gedownload en probeer 'm nu te installeren, maar ik kan nergens een key vinden?
Heb je niet nodig

• Ramon
tiguan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:58:
Niet nodig.

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:52:
[...]

Even langer indrukken en voila!

Ik heb even wat voor je opgezocht : (van windowsblog)
It’s worth noting that the Start screen shouldn’t be considered a glorified “app launcher” – because it’s not. You can pin your favorite contacts, photo albums, music playlists, websites and more to the Start screen as well. Essentially – you can pin items from within apps to the Start screen. In the Windows 8 Developer Preview, some of this functionality isn’t there yet though.

During the keynote today, you saw several Live-connected apps such as Mail, Calendar, Photos, People, and Messaging that were demoed – these are not included in the Windows 8 Developer Preview
En niet te vergeten :
Those apps include a weather app, stock app, news app, Tweet@rama, Socialite and more. It also included all the developer tools needed to begin making Windows 8 apps. Some of the apps I did not personally want on my Start screen. To remove those apps, all I had to do was take my finger and swipe down on the tile. 3 app commands appear from the bottom where I can choose to unpin the app.

Tiles can either be large (rectangular) or small (square). To resize a tile, you do the same thing as you would to unpin it by swiping your finger down over the tile.
Klinkt iig intuitief (ik heb zelf geen touch om het te testen..)

[ Voor 26% gewijzigd door FoggyFreek op 14-09-2011 12:02 ]

• Tomba

Tomba

Iemand enig idee hoe je in de Weather app Celcius ipv Fahrenheit krijgt ?

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb het juist geïnstalleerd maar ik ben niet onder de indruk. Ik hou veel meer van mijn gewone desktop, maar ik kom telkens weer in de Metro UI terecht als ik uit automatisme op de Start-knop druk. Er is blijkbaar wel een 'mini' start menu maar dat kan je alleen oproepen als je voor de eerste keer over de Start-knop hovert?

Loginscreen dat je met je muis naar boven moet swipen vind ik overigens ook niet zo handig...

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-09-2011 12:01 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• tiguan
Waarom moet ik dan iets invullen en vervolgens krijg ik de melding dat de key niet goed is?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tomba schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:00:
Iemand enig idee hoe je in de Weather app Celcius ipv Fahrenheit krijgt ?
Ja! Door met je vinger/stylus vanuit de rechterkant van het scherm naar links te swipen komt het menu naar voren waarin ook Settings staat. Daar kies je voor Weather preferences en daar kan je het aanpassen.

De Settings option die hierboven beschreven is, is context gevoeling. De applicatie die draaid, daar is het voor.
tiguan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:02:
[...]

Waarom moet ik dan iets invullen en vervolgens krijg ik de melding dat de key niet goed is?
Je hebt ook de optie SKIP

[ Voor 19% gewijzigd door Gé Brander op 14-09-2011 12:03 ]

• Tomba

Tomba

c70070540 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:03:
[...]

Ja! Door met je vinger/stylus vanuit de rechterkant van het scherm naar links te swipen komt het menu naar voren waarin ook Settings staat. Daar kies je voor Weather preferences en daar kan je het aanpassen.

De Settings option die hierboven beschreven is, is context gevoeling. De applicatie die draaid, daar is het voor.

[...]

Je hebt ook de optie SKIP
En hoe doe ik dat met de muis :) (heb Win8 nu draaien op een laptop zonder touchscreen...)

[nevermind] Win-i dus :)

Andere vraag; klopt het dat Tweet@rama geen echte livetile is ?
Opgelost na een reboot :) (t blijft Windows he ;))
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-gBCdt9Hiql8/TnB96sTaOMI/AAAAAAAAAtA/hx606TzPwms/2011-09-14_12-07-08_59.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 14-09-2011 12:23 ]

Verwijderd

Win-i

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Of met je muis linksonder in het scherm bewegen en dan heb je dezelfde opties :)

Verwijderd

Dat muiscursor tegen de rand/hoek van je scherm houden is niet zo'n succes in een VM window. Dat wordt met remote desktop ook behoorlijk behelpen vermoed ik.

En charms oproepen vanuit de linker-onderhoek is imo. alleen logisch als je desktop startknop ook linksonder staat (bij mij dus niet het geval)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 12:21 ]

• tiguan
Dan ben ik blind zeker? Die knop zie ik nergens staan. Alleen een rode sluitknop bovenin en een toetsenbordje naast het invoerveld. En dan natuurlijk nog de greyed out Next knop.

• Tomba

Tomba

tiguan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:17:
[...]

Dan ben ik blind zeker? Die knop zie ik nergens staan. Alleen een rode sluitknop bovenin en een toetsenbordje naast het invoerveld. En dan natuurlijk nog de greyed out Next knop.
Ik heb geen idee hoe je het voor elkaar hebt gekregen dat ie daarom vraagt. Mijn install vraagt nergens om en is wel gewoon netjes geactiveerd....

• TheVMaster
tiguan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:17:
[...]

Wanneer in het proces krijg je die vraag dan? Ik neem aan dat je hem ook 'gewoon' van dev.windows.com hebt gedownload?

• anandus
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:19:
[...]

Ik heb geen idee hoe je het voor elkaar hebt gekregen dat ie daarom vraagt. Mijn install vraagt nergens om en is wel gewoon netjes geactiveerd....
Same here, ik zie nergens waar je een key in kan vullen? (maar ik heb hem pas net geïnstalleerd, dus ben nog aan het verkennen, even wennen aan dat Metro).

Weet je zeker dat je een goede iso hebt? Gewoon Win8 dev preview van Microsoft.com?

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 14-09-2011 12:23 ]

• tiguan
Ja ik heb gewoon de 64-bits versie zonder developer tools van dev.windows.com gedownload. Misschien is m'n ISO verrot of m'n brander, dat kan ook. Heb wel vaker problemen met m'n brander :P

Ik krijg deze vraag na de Install Now knop, uit m'n hoofd. Dus nog voordat je partities mag aanmaken , als dat deel uberhaupt aan bod komt.

Ik heb 'm op me werk opnieuw gedownload en gebrand met de brander in m'n laptop en nu doet ie 't wel goed. Ik krijg nu ook alleen maar Accept License scherm en klaar is kees. Hoe maf dat zo'n klein dingetje erin kan slopen.

[ Voor 52% gewijzigd door tiguan op 14-09-2011 13:58 ]

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb dezelfde versie binnengetrokken (ISO, 3.6GB) en geïnstalleerd in een VM en ik kreeg enkel een vakje 'I accept license agreements' dat ik moest aanvinken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Hij draait hier nu ook op mijn desktop, heb gewoon een upgrade van windows 7 gedaan, gebruik deze pc toch niet vaak.
Draait op zich heerlijk, vindt de nieuwe interface wel even wennen maar goed dat hoort erbij. Er zit wel potentie in, alleen ik vindt het geheel nog niet superfijn werken op een groot scherm of meerdere schermen. Ik gebruik een 22inch en een oude 17inch monitor. Normaal heb ik op de 17 inch dingen als muziek en messenger/twitter enzo aanstaan en werk dan vooral op de 22 inch. Maar die nieuwe interface werkt alleen op 1 van beide. Dus ik kan niet bijvoorbeeld Tweet@rama op de 17 inch en internet/socialite op de 22 inch. Dus ik hoop dat ze ook die hele Metro op beide monitoren laten werken, en dat je dan meerdere apps naast elkaar op verschillende monitoren kan laten draaien.

Hmmz, als ik de Metro style start op de ene monitor heb en dan op de 2e monitor in een programma klik dan aat de metro style naar de laatst vorig gebruikte app... Volgens mij is dat nog een bugje :P
En wat mij betreft mogen ze de back button van een muis ook wel gebruiken om terug te gaan naar een vorige app ofzo, net zoals WP7/Android

[ Voor 17% gewijzigd door Harmsen op 14-09-2011 12:45 ]

What a fine day for Science! | Specs

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

tiguan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:22:
Ja ik heb gewoon de 64-bits versie zonder developer tools van dev.windows.com gedownload. Misschien is m'n ISO verrot of m'n brander, dat kan ook. Heb wel vaker problemen met m'n brander :P

Ik krijg deze vraag na de Install Now knop, uit m'n hoofd. Dus nog voordat je partities mag aanmaken , als dat deel uberhaupt aan bod komt.
Ik heb de versie met Developers tools en rechtsonderin, naast de NEXT knop stond er een optie SKIP.

Misschien dat verschillen in opties te maken hebben met manier van installeren? Ik installeerde via Windows Deployment Services. Ik zal vanmiddag even via USB proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 14-09-2011 12:44 ]

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
Ehm, als ik bv. Control Panel of IE heb gestart, hoe sluit ik deze dan weer? 8)7

En ik kwam deze nog ergens tegen:

WIN + Q – look for the application.
WIN + W – search on the parameters of the system.
WIN + I – open set
WIN + O – disable screen rotation (turn off the gyro reaction to the tablets)
WIN + C – open a simplified “Start” menu and set the date and time.

👉🏻 Blog 👈🏻

• anandus
  • Niet online
kraades schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:53:
Ehm, als ik bv. Control Panel of IE heb gestart, hoe sluit ik deze dan weer? 8)7
Niet, toch?
Het wordt in 'suspended mode' gezet.

Een beetje zoals het op Android ook werkt, als ik het goed begrepen heb.

• Gusev
Juist ja. Veel mensen vragen zich af hoe ze apps moeten afsluiten, maar tijdens de keynote is juist naar voren gekomen dat dit niet meer nodig is. Ze worden in een "pauze" stand gezet. Waarschijnlijk worden ze in het geheugen opgeslagen, waardoor ze ook weer snel kunnen worden opgestart...

edit:

Ik heb net een Win8 installatie naast een Win7 installatie gezet, en zie een mooie choose OS Metro style screen :P ziet er slick uit! Zal is een screenshot proberen te maken...

edit2:

+ Het loopt heerlijk soepel op een Intel Atom N270 + 3GB.

- Wat zijn die scrollbars ugly, daar wordt vast nog wat aangedaan.

Iemand een idee hoe ik die groene background kleur kan aanpassen? Of is dat nu nog niet mogelijk...

edit3:

Hmmm, navigeren door het start menu met een kleine touchpad, zoals al eerder is opgemerkt, gaat echt voor geen meter. Ik zat te denken aan die nieuwe ultrabooks, die hebben allemaal een wat groter touchpad. Met swipe bewegingen zal dat allemaal veel lekkerder lopen, dat gaan ze gok ik nog implementeren.......

[ Voor 63% gewijzigd door Gusev op 14-09-2011 13:09 ]

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik krijg ook een 0x0000000A error in VirtualBox. Mijn details:
  • laatste versie VirtualBox 4.1.2 r73507
  • Als virtual machine details in de wizard gekozen voor besturingssysteem "Microsoft Windows" en versie "Windows 7"
  • VirtualBox Disk Image (20GB) Dynamically allocated
  • WindowsDeveloperPreview-32bit-English.iso gebruikt als mounted setup disc
Dit draait onder Windows 7 x86. Wellicht dat iemand die het wel werkend heeft gekregen andere settings heeft gebruikt? Verneem 't graag.

• Gusev
Dit is het bootscherm waar ik het hierboven over had:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2cfts9d.png

Onder Change defaults or choose other options kan je o.a. de 30sec timer wijzigen, en de bekende repair opties vinden.

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik krijg hem niet geinstalleerd binnen Virtualbox, na dat de bestanden geladen zijn krijg ik een fatal error, en word er aangegeven dat het systeem opnieuw moet opstarten. Als ik dit doe, komt dezelfde error gewoon weer terug. iemand een oplossing?

Verwijderd

Ik heb hem in VirtualBox draaien (32-bit onder 64-bit host), maar heb wel Windows XP als guest os gekozen. Had niet eens Windows 7 in de lijst zien staan eigenlijk.

-edit 1.5 GB ram en 128 MB voor de GPU toegewezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 13:25 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
Ik heb hem dual-boot geinstalleerd, maar kan niet echt vinden hoe je je computer afsluit d.m.v. Windows 8? Is dit niet mogelijk of ben ik gewoon erg blind?

Als ik via ctrl+alt+delete doe dan krijg ik wel een optie afsluiten, maar dit duurt erg lang.

@Gusev is het ook mogelijk om vanuit Windows 7 of Windows 8 rechtstreeks weer naar dat "Choose an operating System" scherm te gaan? Volgens mij niet of wel?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• TheVMaster
Hmm....nu lees ik vast niet goed, maar eh..ik heb hem geinstalleerd in VirtualBox..draait als een trein maar eh..na een reboot kom ik in het beroemde 'lock-scherm'...hoe kan ik nu 'aanloggen'?

Verwijderd

omhoog schuiven, pakken met de muis

• Gusev
@Gusev is het ook mogelijk om vanuit Windows 7 of Windows 8 rechtstreeks weer naar dat "Choose an operating System" scherm te gaan? Volgens mij niet of wel?
Neen dit is het vervangende scherm van de vroegere bootscherm met opties. Herstarten is de enige optie, vanuit Windows kan dat niet (kon namelijk vroeger ook niet, het is geen lockscreen o.i.d.)

edit:

Cool gedaan dat de tiles ook echt reageren op waar je erop drukt met de muis/vinger :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gusev op 14-09-2011 13:25 ]

Verwijderd

Gewoon een toets duwen om te unlocken is ook voldoende, heb ik gemerkt.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Het was toch mogelijk om een meerdere apps tegelijk op de Metro launcher te draaien? Nu opent alles in full screen maar ik wil niet alles full screen draaien :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik vind de Metro interface een beetje lijken op die van de Xbox.

• Gusev
Phyxion schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:25:
Het was toch mogelijk om een meerdere apps tegelijk op de Metro launcher te draaien? Nu opent alles in full screen maar ik wil niet alles full screen draaien :)
Sure prima mogelijk, niet loslaten als je de app naar binnen schijft, maar halverwege neerzetten :)
shadowman12 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:26:
Ik vind de Metro interface een beetje lijken op die van de Xbox.
Je bedoeld de nieuwe XBOX interface? Die is toch recent juist in Metro style aangepast...

edit:

Ik zie nu een hele mooie optie in Control Panel genaamd:

Choose an app to display detailed status op het lock screen that is.

[ Voor 37% gewijzigd door Gusev op 14-09-2011 13:34 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!