[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste
Acties:
  • 92.347 views

Onderwerpen

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35
Dat dacht ik dus ook...maar daar reageert hij dus nie top (binnen VirtualBox)...vanavond maar eens native installeren in dual-boot :)

Update: Na een reboot doet hij het wel :+

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 14-09-2011 13:37 ]

Verwijderd

Gusev schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:26:
Sure prima mogelijk, niet loslaten als je de app naar binnen schijft, maar halverwege neerzetten :)
Ik mag doen wat ik wil hier, maar krijg het niet voorelkaar met de muis. Heb al apps op alle plaatsen van het scherm zitten slepen :') , maar steeds wordt enkel de app vervangen - geen side-by-side. Resolutie niet hoog genoeg of zo?

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:38:
[...]

Ik mag doen wat ik wil hier, maar krijg het niet voorelkaar met de muis. Heb al apps op alle plaatsen van het scherm zitten slepen :') , maar steeds wordt enkel de app vervangen - geen side-by-side. Resolutie niet hoog genoeg of zo?
Dat zou kunnen, volgens de keynote heb je daar minimaal 1386 breed voor nodig.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Ik ben van plan om windows 8 te gaan installeren op mijn PC. Maar nu zit ik met de vraag of steam(games) nog werken. En ook andere win 7 applicaties.

Werken die nog goed?

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37
Oww wacht nja natuurlijk, je moet minimaal 1366 x 786 hebben, lager gaat m idd niet worden naast elkaar.

Btw ik heb iets VRESELIJK irritants ontdekt haha. Als ik een game opstart met achtergrondmuziek en vervolgens terug ga naar het startscherm gaat de game dus zogenaamd in die "pauze" modus, maar de muziek blijft vrolijk doorspelen haha, heel irri
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:41:
Ik ben van plan om windows 8 te gaan installeren op mijn PC. Maar nu zit ik met de vraag of steam(games) nog werken. En ook andere win 7 applicaties.

Werken die nog goed?
Je gaat m toch niet als standaard installeren? Iig alle Windows 7 apps "zouden" moeten werken volgens de keynote...geen idee verder, niks geprobeerd te installeren nog...

[ Voor 39% gewijzigd door Gusev op 14-09-2011 13:42 ]

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Gusev schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:41:
Oww wacht nja natuurlijk, je moet minimaal 1366 x 786 hebben, lager gaat m idd niet worden naast elkaar.

Btw ik heb iets VRESELIJK irritants ontdekt haha. Als ik een game opstart met achtergrondmuziek en vervolgens terug ga naar het startscherm gaat de game dus zogenaamd in die "pauze" modus, maar de muziek blijft vrolijk doorspelen haha, heel irri
Ja klopt, volgens mij is dit nog een bugje... Als je vervolgens een andere app opent dan gaat het geluid wel op stil!

What a fine day for Science! | Specs

• Gusev
Dat had ik dus net geprobeerd, en guess what...systeem compleet vastgelopen. Doet echt helemaal niks meer. Dus mensen open the tube rider game maar niet :P

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is er al een plek waar de keynote in goede kwaliteit te kijken is? De Build site heeft nog een coming soon.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
De keynote staat er al sinds gisteravond op, op windowsbuild.com.

[ Voor 19% gewijzigd door tiguan op 14-09-2011 13:50 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Gusev schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:26:
[...]

Sure prima mogelijk, niet loslaten als je de app naar binnen schijft, maar halverwege neerzetten :)
Hoe bedoel je dat precies? Je klikt op een tile en dan opent het meteen full screen?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:41

Grvy

Bot

Werken die nog goed?
?? dat doe je toch niet hoop ik? het is een erg vroege beta.. :?

Dit is een account.

Verwijderd

Grvy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:52:
[...]

?? dat doe je toch niet hoop ik? het is een erg vroege beta.. :?
Proberen kan altijd :)

• Gusev
Phyxion schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:50:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Je klikt op een tile en dan opent het meteen full screen?
Dat klopt, maar als je dan een andere app opent kan je met je muis aan de linker zijde een app naar boven "slepen". Als je die niet loslaat, maar halverwege "neerzet" dan komen ze naast elkaar, mist je een minimale resolutie van 1366 x 768 hebt. Best moeilijk uit te leggen eigenlijk :P

edit:

Iemand al gevonden hoe je dat lelijke groen kan veranderen??

[ Voor 6% gewijzigd door Gusev op 14-09-2011 13:55 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Gusev schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:54:
[...]

Dat klopt, maar als je dan een andere app opent kan je met je muis aan de linker zijde een app naar boven "slepen". Als je die niet loslaat, maar halverwege "neerzet" dan komen ze naast elkaar, mist je een minimale resolutie van 1366 x 768 hebt. Best moeilijk uit te leggen eigenlijk :P

edit:

Iemand al gevonden hoe je dat lelijke groen kan veranderen??
Ik zal eens proberen of ik dat voor elkaar kan krijgen, ik draai het in VirtualBox op lage resolutie dus dat kan ook een probleem zijn.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
Phyxion schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:55:
[...]

Ik zal eens proberen of ik dat voor elkaar kan krijgen, ik draai het in VirtualBox op lage resolutie dus dat kan ook een probleem zijn.
Dat krijg ik in virtualbox dus niet voor elkaar. Ik zie het kleine schermpje wel maar kan er niets mee.

👉🏻 Blog 👈🏻

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
TheVMaster schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:33:
[...]

Dat dacht ik dus ook...maar daar reageert hij dus nie top (binnen VirtualBox)...vanavond maar eens native installeren in dual-boot :)

Update: Na een reboot doet hij het wel :+
Welke settings gebruik jij? Ik blijf maar 0x000000A errors krijgen na het "developer" logo :S

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:28
Gusev schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:56:
Juist ja. Veel mensen vragen zich af hoe ze apps moeten afsluiten, maar tijdens de keynote is juist naar voren gekomen dat dit niet meer nodig is. Ze worden in een "pauze" stand gezet. Waarschijnlijk worden ze in het geheugen opgeslagen, waardoor ze ook weer snel kunnen worden opgestart...
Is dat echt zo!? Alt-tab geeft dan toch een enorme sliert aan apps?
Ik wil toch apps ook afsluiten. Wat is dat nu weer!? ;)

👉🏻 Blog 👈🏻

• Gusev
^ Lol i know, steeds naar binnen slepen van apps schiet ook niet op...

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb W8 in Virtualbox uitgeprobeerd..

Nou, als dit het wordt: Hartelijk bedankt! Ik denk dat Windows 7 mijn laatste Windows gaat worden, of kan je bij Windows 8 ook altijd onder de 'Classic' interface gaan werken zonder deze achterlijke tegel-interface? Welliswaar heb ik die wel gevonden, maar zodra je op start drukt is hij weer terug. Erg storend!

Ik weet niet of de normale gebruiker hier mee uit de voeten kan. Het is wel een heel erg grote verandering ten opzichte van de oude interface.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Verderf schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:58:
[...]

Welke settings gebruik jij? Ik blijf maar 0x000000A errors krijgen na het "developer" logo :S
Had ik ook met Windows 8 32-bit. Wat ik heb gedaan (weet niet precies waar het door kwam) 64-bit .iso gedownload, nieuwe 64-bit VM aangemaakt, VT-d aangezet in de bios van mijn laptop, toen opnieuw installer gestart en toen ging alles goed.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Hmmm, even de reacties gelezen.

Ik heb momenteel Windows 7 Ultimate 64 Bit draaien. Ik kan dus het beste VirtualBox met de Windows 8 64 Bit ISO installeren?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

kraades schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:57:
Dat krijg ik in virtualbox dus niet voor elkaar. Ik zie het kleine schermpje wel maar kan er niets mee.
Je cursor moet echt op de meest linkse pixel staan, en dan klikken (om te switchen), of naar rechts slepen. Meestal als je dat kleine schermpje ziet zit je al buiten het guest window; je kunt mouse capture proberen aanzetten (met mouse pointer integration uit).
Jumpman schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:09:
Ik heb momenteel Windows 7 Ultimate 64 Bit draaien. Ik kan dus het beste VirtualBox met de Windows 8 64 Bit ISO installeren?
De 64-bit versie heeft een minimum geheugenvereiste van 2 GB; de 32-bit versie heeft 1 GB nodig. Moet je zelf zien wat je kan draaien. 32-bit guest op 64-bit host is geen probleem eigenlijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 14:10 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

Werken die nog goed?
Eh..ik denk dat je enkele garantie hebt dat het werkt :+ aangezien het nog een pre-beta van Windows 8 is...

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Phyxion schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:55:
[...]

Nou, ik heb het voor elkaar gekregen, kan niet zeggen dat ik het ideaal vind. Je kan zo te zien maar twee schermen naast elkaar krijgen, dat is mij echt veel te weinig :)

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

kraades schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:59:
[...]

Ik wil toch apps ook afsluiten. Wat is dat nu weer!? ;)
Net als dat ik in het begin van .NET m'n objecten wilden weggooien als ze niet meer gebruikt werden.. Nu zie ik dat ik veel meer bezig ben met functionaliteit en niet zozeer steeds de techniek in de gaten hoef te houden. Hopelijk gaat windows ook meer deze kant op. Veel te technisch voor het overgrote deel van de gebruikers.

-- Altijd blijven prutsen --

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
Hmm de volgende errors in VirtualBox:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Computer needs to restart
Code: 0x0000000A
Parameters
0xFFFFFFE6
0x0000001F
0x00000000
0x81B9563B

Netwerkadapter, USB, geluid uitgeschakeld in de instellingen, al eens gespeeld met de instelling voor chipset, mocht ook niet baten.
Gaat om de 32-bit versie van W8, onder een 64-bit W7. VirtualBox laatste versie.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/10epl4w.png

[ Voor 8% gewijzigd door ShitHappens op 14-09-2011 14:25 ]

• Gusev
Phyxion schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:15:
[...]

Nou, ik heb het voor elkaar gekregen, kan niet zeggen dat ik het ideaal vind. Je kan zo te zien maar twee schermen naast elkaar krijgen, dat is mij echt veel te weinig :)
Via de geautomatiseerde snap functie van W7 kon dat toch ook alleen maar...je kan natuurlijk in W7 verschillende vensters naast elkaar handmatig zetten, maar dat kan in de "gewone" W8 omgeving ook....

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-03 13:01

Overlegne

Calvé Pindabaas

ShitHappens schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:19:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Parameters
0xFFFFFFE6
0x0000001F
0x00000000
0x81B9563B

Netwerkadapter, USB, geluid uitgeschakeld in de instellingen, al eens gespeeld met de instelling voor chipset, mocht ook niet baten.
Gaat om de 32-bit versie van W8, onder een 64-bit W7. VirtualBox laatste versie.
Same here, ik doe nu wel een Dual-boot installatie :/

Verwijderd

kraades schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:59:
Ik denk dat het de bedoeling is dat je het start scherm gebruikt als je veel apps 'open hebt' (= gebruikt) - er passen behoorlijk wat tiles op dat start scherm, meer dan dat je op de desktop taskbar programma's kan pinnen. Als je van het start scherm een app 'start', wordt er gewoon naar geswitcht als hij al 'open staat'. Wellicht moeten we sowieso niet meer in starten/draaien/afsluiten denken als het over apps gaat.

Het slepen en alt-tab is alleen voor als je echt twee/drie apps door elkaar gaat gebruiken.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
ShitHappens schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:19:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Parameters
0xFFFFFFE6
0x0000001F
0x00000000
0x81B9563B

Plaatje:
[afbeelding]
Ik heb deze errors ook gehad binnen Virtualbox, en een opgegeven moment heb ik de ISO via de IDE Controller toegevoegd en toen gestart en toen ging het vlekkeloos.

Verwijderd

Heb het hier als test even geïnstalleerd op een 'oude' dell server. Jammer genoeg krijg ik enkel de achtergrond te zien, en niet de tegels, als ik ergens random klik opent hij wel de applicatie. Zal wel te maken hebben met de onboard graka die wrs geen DX9 is.

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

PWM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 08:59:
Ik heb net Windows 8 gedownload, leuk dat ze die aan iedereen beschikbaar stellen.

Het lukt me alleen niet om deze te installeren in een Virtual PC, wordt dat niet ondersteund? Eens een laptop zoeken waar hij op kan :) Heeft iemand hem al draaien in een VMWare omgeving? Anders kan ik die er nog wel bijpakken.
Hij werkt wel met Virtualbox!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Ik begrijp niet waarom ze dat hele Metro gebeuren niet direct in de oude Win7 desktopomgeving integreren ipv twee totaal verschillende omgevingen die totaal anders functioneren. Ik hoop dat de integratie van beide omgevingen straks wel goed geregeld is.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Deem schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:20:
Ik begrijp niet waarom ze dat hele Metro gebeuren niet direct in de oude Win7 desktopomgeving integreren ipv twee totaal verschillende omgevingen die totaal anders functioneren. Ik hoop dat de integratie van beide omgevingen straks wel goed geregeld is.
Ben wel benieuwd hoe je dat voor je ziet dan. Verwacht nu wel een mockup he ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33

mendel129

Radioactivator

Moest je toch niet kunnen wennen aan heel dat metro gebeuren...

c:\Windows\System32\shsxs.dll van naam wijzigen, rebooten, en je probleem is opgelost :+

Bringer of heat, food and silence!

• ingmaronline
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 15:55
Ik draaide net de 64 bit versie op een Atom 330HT. Ging allemaal prima, al vindt ik het vervelend dat je niet app's kan 'killen' of gebruiken die dan geen resources?

Verder is het metro interface wel aardig, al is hij natuurlijk nog niet perfect.

Ik ben benieuwd naar de Store, wanneer komt er een Tweaker app? :P

Verder vind ik de ribbon structuur nog niet helemaal top maar het kan natuurlijk ook gewenning zijn. Wat wel fijn is is de 'level-up' button in de verkenner!

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

• mmedia
  • Laatst online: 17-12-2021
shadowman12 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:11:
[...]
Ik heb deze errors ook gehad binnen Virtualbox, en een opgegeven moment heb ik de ISO via de IDE Controller toegevoegd en toen gestart en toen ging het vlekkeloos.
Helaas werkt deze tip bij mij ook niet. Blijf de:
code:
1
2
melding houden. Lees overigens dat vrij veel Tweakers deze foutmelding krijgen...

[ Voor 7% gewijzigd door mmedia op 14-09-2011 15:33 ]

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
mendel129 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:24:

c:\Windows\System32\shsxs.dll van naam wijzigen, rebooten, en je probleem is opgelost :+
Heb het uitgetest in een VM en dat werkt inderdaad voortreffelijk. Terug een normale, Windows 7-style start knop en start menu *O* Wellicht moet ik het eens testen 'in het echt' in plaats van in VM, maar Metro bevalt me (op de desktop) helemaal niet. Op de telefoon vind ik het dan weer wel handig.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Grappig om te zien dat zoveel Tweakers direct deze versie installeren om te proberen :)

• michieldekker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 18:47
Heb de x64 versie zonder problemen weten te installeren onder VM Fusion 4.0... Ben nog niet wild van die Metro toestand...;)

• redfoxert
  • Niet online
RupS schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:50:
VMware Workstation 8 is ook _net_ final, daar installeert Windows 8 wel. Alleen zodra ik de SVGA drivers wil installeren gaat het hopeloos mis... Ook VMware tools met _alleen_ de SVGA drivers helpt niet...even afwachten dus nog, tot die tijd maar VirtualBox...
Net VMware WKS 8 geinstalleerd en daarin de Windows 8 Dev preview. Inclusief SVGA drivers van de VMware tools gaat als een speer. Geen foutmeldingen of iets dergelijks gezien tot nog toe.

https://discord.com/invite/tweakers

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

FF geinstalleerd op een laptop, bovenstaand ook even gedaan nu kan ik niet meer connecten op mijn Wireless 8)7 weet iemand hoe ik dat opgelost krijg Nevermind

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• milan475
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-10-2023
Hebben er ook mensen last van een missende Metro IE 10? Ik heb in plaats van de metro-style ie een live title die me direct terug brengt bij de desktop versie van IE

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Echt alles aan dat Metro voelt als touchpad, ik begrijp dan ook niet waarom die op standaard laptops/dekstops doorgedrukt moet worden. Het voelt gewoon niet intiuitief aan. Ik wil switchen naar een andere applicatie. Escape? Rechtermuis? nee, windowstoets.. En waar zit de poweroff button? :o

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Hier vanochtend de x64 versie naast windows 7 geinstalleerd. Lekker zitten spelen met windows 8 tot ik weer wilde switchen naar windows 7. Niet meer aan de praat te krijgen! Als ik in het multiboot scherm terecht kom en dan windows 7 aanklik wil hij windows 7 gaan repareren en daarna stopt ie ermee |:( |:(

Heb van ellende de boel maar weer snel opnieuw zitten installeren maar wil toch graag nog verder stoeien met windows 8.

Iemand anders ook deze ervaring?

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Precies de reden dat ik geen enkel 'knutsel' OS meer als dual-boot installeer. Alleen nog maar in VM's, geen gezamenlijk geklooi op het host-bestandssysteem.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

Nog even melden dat bij een resolutie van 800x600 de (meeste) Metro apps weigeren op te starten (zonder foutmelding).

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Je kunt Windows 7 op een VHD zetten, dat zou je met Windows 8 ook kunnen doen.

Klik

Verwijderd

Ik krijg windows 8 niet in dual boot op mijn pc. Zodra de pc opnieuw opstart geeft de installatie aan dat de installatie niet voltooid kan worden op deze hardware en dat ik opnieuw moet installeren. Gebeurt met zowel de dev editie als met de "gewone" editie. Komt dit omdat amd nog niet gesupport word of mogelijk omdat ik geen pc heb met de opvolger van bios? Enig idee? mogelijk dat ik al mijn schrijven moet loskoppelen? Ook de uitgelekte milestone 3 doet het niet meer.

Edit of zou het kunnen komen doordat ik de iso op een USB stick heb gezet via de windows 7 usb download tool??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 16:53 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:25
milan475 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:12:
Hebben er ook mensen last van een missende Metro IE 10? Ik heb in plaats van de metro-style ie een live title die me direct terug brengt bij de desktop versie van IE
Bij mij deed Metro IE10 het eerst wel, daarna ging ik even naar de desktop IE en sindsdien opent hij alleen nog maar IE9 en dus niet meer die van de Metro IE. Vond het wel een heel erg mooi werkende IE10, heb er even van kunnen genieten, full screen gewoon alles bekijken. Natuurlijk kan dat nu ook al maar dit gaf toch een ander en fijner gevoel.

Verder werkt Socialite (facebook app) erg goed alleen heb ik nog niet kunnen uitvogelen hoe je vrienden kunt toevoegen waarvan je nog een uitnodiging hebt staan.

Ook heb ik al een paar keer gemerkt dat ik iets aan het doen was (bijvoorbeeld Paint) en dat hij ineens alleen nog maar een groenscherm toont. Kan dan verder niet meer doen alleen Alt+Tab naar een ander scherm.

In de Weather App heb ik nog niet kunnen vinden hoe je het omzet in Celcius, iemand anders misschien wel?

Laatste vraag is, hoe sluit je een app af? Als je op het startmenu klikt linksonder gaan deze dan automatisch uit of blijven ze gewoon op standby openstaan?

Al met al ben ik toch wel tevreden over Windows8, het is natuurlijk nog wel wennen en er zullen ook nog wel dingen komen die tegenvallen, maar ben toch wel een beetje onder de indruk. Denk dat als je het eenmaal onder de knie hebt het erg leuk kan gaan werken, vooral met de App store erbij.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Ondanks de tekortkomingen op dit moment ben ik toch wel voorzichtig positief. Microsoft moet wat oude 'windows' gewoontes eruit werken, wat nieuwe introduceren, nog een mooie 'uit' knop op het 'home' scherm. Het valt of staat met de apps die nu aangepast moeten gaan worden voor de metro interface. Ik ben benieuwd!

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Onder VMWare workstation 8 met de tools erbij doet deze developer preview x64 het inderdaad prima.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Er is vast wel een elegantere oplossing hiervoor niet? Is dan het startmenu weer als vroeger eigenlijk?

Ik zit ook even in de policy editor te kijken, je moet vast wel ergens zoiets of een reg instelling oid hebben om het uit te zetten..

**

Ik heb hem nu even op een laptop gezet, loopt erg prima, erg mooi. Super natuurlijk als je een OS hebt voor EN op tablets EN op PC's..

En tuurlijk zul je op PC's gewoon dat hele metro secundair kunnen maken.

specs

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Net geinstalleerd op een Acer Iconia W500. Eerst een probleem dat hij niet wilde installeren op de SSD, maar dat kwam omdat er een SD kaart in zat. Nadat ik die eruit gehaald had ging het perfect. Ik zal later meer ervaringen posten.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Weet iemand of Adobe Master Collectie CS5.5 ook werkt in deze windows 8?

^ Post is hierboven!

• maratropa
  • Niet online
Het grote voordeel voor pc gebruikers lijkt me ook dat door deze ontwikkeling windows 8 nog sneller en lichter zal worden dan 7, een trend die ik wel zie zitten.. :)

specs

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

c70070540 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:07:
Net geinstalleerd op een Acer Iconia W500. Eerst een probleem dat hij niet wilde installeren op de SSD, maar dat kwam omdat er een SD kaart in zat. Nadat ik die eruit gehaald had ging het perfect. Ik zal later meer ervaringen posten.
WTF, vanmiddag gekocht? :) Ben erg benieuwd naar je bevindingen!

[ Voor 4% gewijzigd door FoggyFreek op 14-09-2011 17:14 ]

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:07:
Ben ook benieuwd naar deze ervaringen... Immers vind ik het OS beter geschikt voor tablets dan een desktop.

• Gynnad
Gynnad schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:54:
[...]

Bij mij deed Metro IE10 het eerst wel, daarna ging ik even naar de desktop IE en sindsdien opent hij alleen nog maar IE9 en dus niet meer die van de Metro IE. Vond het wel een heel erg mooi werkende IE10, heb er even van kunnen genieten, full screen gewoon alles bekijken. Natuurlijk kan dat nu ook al maar dit gaf toch een ander en fijner gevoel.

Verder werkt Socialite (facebook app) erg goed alleen heb ik nog niet kunnen uitvogelen hoe je vrienden kunt toevoegen waarvan je nog een uitnodiging hebt staan.

Ook heb ik al een paar keer gemerkt dat ik iets aan het doen was (bijvoorbeeld Paint) en dat hij ineens alleen nog maar een groenscherm toont. Kan dan verder niet meer doen alleen Alt+Tab naar een ander scherm.

In de Weather App heb ik nog niet kunnen vinden hoe je het omzet in Celcius, iemand anders misschien wel?

Laatste vraag is, hoe sluit je een app af? Als je op het startmenu klikt linksonder gaan deze dan automatisch uit of blijven ze gewoon op standby openstaan?

Al met al ben ik toch wel tevreden over Windows8, het is natuurlijk nog wel wennen en er zullen ook nog wel dingen komen die tegenvallen, maar ben toch wel een beetje onder de indruk. Denk dat als je het eenmaal onder de knie hebt het erg leuk kan gaan werken, vooral met de App store erbij.
Bij mij ging het trouwens fout bij IE10 toen ik op youtube wilden gaan, daar kreeg ik het 'befaamde' groene scherm te zien.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 23:33

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Danku, Dag metro interface :w

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• maratropa
  • Niet online
Nja zo zonder Metro is het alleen gewoon een windows 7 install, maar dan met extra bugs.. :)

Metro is vet maar wel voor tablets en telefoons.. :)

Wat ik wel goed vind is dat ze van het "applicatie afsluiten" aan het afstappen zijn. Bij een intilligent OS zou je je ook niet bezig moeten houden met zoiets. Al heb je wel het gevoel alsof je controle verliest :)

[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 14-09-2011 17:34 ]

specs

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb Windows 8 zojuist geïnstalleerd op de PC van mijn ouders. Eens zien hoe noob-proof die developer builds zijn >:)

Voor de zekerheid wel eerst een image getrokken van de bestaande Windows XP-installatie O-)

[ Voor 32% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-09-2011 17:35 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Gynnad
Hoe sluit je Apps eigenlijk af?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

FoggyFreek schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:14:
[...]

WTF, vanmiddag gekocht? :) Ben erg benieuwd naar je bevindingen!
Ja, inderdaad. Even bij Mycom langsgegaan. Ik had een aaipad gekregen bij mijn auto, maar die was vrij snel weer het huis uit, geen Java en geen Flash is natuurlijk kansloos voor hetgeen wat ik er mee wil doen.
Werd natuurlijk geleverd met Windows 7, maar het er meteen afgehaald en Windows 8 op gezet. :*)
Meteen maar even aan vrouwlief afgestaan om te kijken of ze het wat vindt. Dat is over het algemeen een goede graadmeter bij mij :)

Later meer
Hoef je niet te doen, als je echt wilt, dan via taskmanager.

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 14-09-2011 17:52 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:33

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat kan niet.

Je kunt in de Task Manager apps echt killen, maar afsluiten gaat niet. Ze worden, net als bij Android bijv., 'suspended'.
Wel even wennen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Naast de overduidelijk enkel voor tablets geschikte interface vind ik het verder ook allemaal teveel gericht op social media en aanverwante zooi. Ik geef daar helemaal niets om, zelfs met een local account ontkom je er nog niet (helemaal) aan...
Rhapsody schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:52:
[...]
Dat kan niet.

Je kunt in de Task Manager apps echt killen, maar afsluiten gaat niet. Ze worden, net als bij Android bijv., 'suspended'.
Wel even wennen.
Wat is daar dan de gedachtegang achter? Ook al heeft mijn PC sloten aan geheugen, als ik klaar ben met een programma wil ik dat daadwerkelijk kunnen afsluiten en dus niet dat het gepauzeerd in het geheugen achter blijft.

[ Voor 52% gewijzigd door Wildfire op 14-09-2011 18:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:39
Ik heb net Windows 8 geinstalleerd, alleen nu heeft hij hem zonder te vragen over mijn Windows 7 geinstalleerd, nu heb ik ook een Windows.old map.

Kan ik dit gewoon herstellen met W7 installatie DVD?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

tiguan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:50:
De keynote staat er al sinds gisteravond op, op windowsbuild.com.
Dat is een Adwords pagina ;)

• ingmaronline
shoombak schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:15:
Echt alles aan dat Metro voelt als touchpad, ik begrijp dan ook niet waarom die op standaard laptops/dekstops doorgedrukt moet worden. Het voelt gewoon niet intiuitief aan. Ik wil switchen naar een andere applicatie. Escape? Rechtermuis? nee, windowstoets.. En waar zit de poweroff button? :o
Ik had hetzelfde gevoel, alsof ik eigenlijk een touchscreen had moeten hebben ipv een muis.

Power off is inderdaad erg lame, maar zit bij het lockscreen rechtsonder. Dat is de enige manier die ik vond :P

''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox

• ingmaronline
Gynnad schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:54:
[...]

Inderdaad erg fijn die Fahrenheits, ik kon ook geen button ontdekken.

Apps sluiten we dus niet af, maar blijven stand by staan. Je kan ze alleen killen met task manager zover ik weet.

• Gusev
Ik vind t echt gek dat ik er zo snel op uit ben gekeken......dat heb ik normaliter nooit (ook niet bij preview builds etc).

Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de "saaie" rechthoekige vormen. Ik zeg absoluut niks over de usability e.d. puur over mijn eigen smaak.

Daarnaast mis ik nog echt dingen die ik kan doen als niet developer, zoals Metro style apps installeren (DUH! die zijn er nog niet). Normale apps installeer ik wel gewoon onder W7.

Al met al een erg handige release voor developers, ik hou t voorlopig bij t lezen van de nieuwsartikelen. Werken met een klein touchpad/normale muis werkt echt voor geen meter in die startmenu.

edit @ hierboven:

Is al langsgekomen in dit topic ;) windowsteken + i brengt de settings van elk individuele app naar voren, daar kan je celsius instellen.

edit2:

Vanaf aanstaande vrijdag is VS Express Developer Preview te downloaden als losse app voor het publiek:
A Visual Studio 11 Developer Preview will be made available to coders starting today, enabling devs to concoct Metro-style applications with HTML 5, JavaScript, C#, Visual Basic and C++. We're told that the Visual Studio 11 Developer Preview is available today for Microsoft Developer Network (MSDN) subscribers and will be made available to the public on Friday.

[ Voor 33% gewijzigd door Gusev op 14-09-2011 18:36 ]

Verwijderd

Ik heb zojuist alle drie de iso's vanaf de BUILD site gedownload, ik krijg alleen dezelfde error bij elke versie. Ik heb dit zowel met VMware 7 als 8... Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xeiOSs.png

Verwijderd

Ik had vantevoren al gehoord over de verbeterde file manager/native iso support/etc. en dat vond ik als een grote vooruitgang klinken. Die Metro interface leek me echter direct al helemaal niets.

Zojuist heb ik de developer build maar even geprobeerd in VirtualBox, en mijn eerste indruk bleek helaas te kloppen. Wat een prutinterface dat Metro. Ik krijg er een ontzettend "opgesloten" gevoel van met dat gesloten startscherm. Op een pc wil ik geen tablet-gevoel krijgen. Verder vind ik het totaal niet handig qua bediening met muis/toetsenbord. Ik moet er echt niet aan denken om elke dag met die interface te moeten werken.

Die ingebouwde app-store en al die social-media links e.d. vind ik al helemaal niets. Ik verwacht dat er ieder moment een grote reclame popup op mijn beeldscherm kan verschijnen, dat gevoel krijg ik erbij. Hadden ze het nou maar gewoon bij die verbeterde file manager gehouden, dan was ik enthousiast geweest. Nu denk ik dat ik na Windows 7 maar eens permanent over ga stappen op Linux, in plaats van mijn huidige dual-boot situatie. En nu maar hopen dat ze bij Linux wel een pc-gevoel gaan behouden...

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:52:
Ik had vantevoren al gehoord over de verbeterde file manager/native iso support/etc. en dat vond ik als een grote vooruitgang klinken. Die Metro interface leek me echter direct al helemaal niets.

Zojuist heb ik de developer build maar even geprobeerd in VirtualBox, en mijn eerste indruk bleek helaas te kloppen. Wat een prutinterface dat Metro. Ik krijg er een ontzettend "opgesloten" gevoel van met dat gesloten startscherm. Op een pc wil ik geen tablet-gevoel krijgen. Verder vind ik het totaal niet handig qua bediening met muis/toetsenbord. Ik moet er echt niet aan denken om elke dag met die interface te moeten werken.

Die ingebouwde app-store en al die social-media links e.d. vind ik al helemaal niets. Ik verwacht dat er ieder moment een grote reclame popup op mijn beeldscherm kan verschijnen, dat gevoel krijg ik erbij. Hadden ze het nou maar gewoon bij die verbeterde file manager gehouden, dan was ik enthousiast geweest. Nu denk ik dat ik na Windows 7 maar eens permanent over ga stappen op Linux, in plaats van mijn huidige dual-boot situatie. En nu maar hopen dat ze bij Linux wel een pc-gevoel gaan behouden...
Errr... [wil heel verhaal gaan optuigen... maar geen zin in]

OK.

Doei!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Net een poosje met Windows 8 in VirtualBox gespeeld.

@coincidental post net ook een negatief stukje, maar ik krijg het gevoel dat ik een van de weinigen ben die het niets vind. Windows 7 was echt een verademing, ik was dan ook een early adopter met de gelekte beta's enzo en het gewoon vrijgeven van de developer build leek me dan ook een mooie zet van Microsoft, maar metro vind ik helemaal niks.

Als ze weer 10 versies gaan uitgeven, geef dan ook echt verschillende versies uit. Maar vooralsnog heeft MS het standpunt dat ook de Professional versies gewoon Metro hebben als verplichte interface met die optionele desktop.

Ik zie de handigheid voor tabs en phones, maar niet voor power users.

Voornamelijk werk ik in Gnome 2 en Windows 7. Ik zou ook geheel overstappen op Linux, ware het niet dat een aantal professionele tools als Adobe CS (en natuurlijk een aantal games) niet nice playen met Linux.

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 14-09-2011 19:00 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Sando schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:57:
Net een poosje met Windows 8 in VirtualBox gespeeld.

@coincidental post net ook een negatief stukje, maar ik krijg het gevoel dat ik een van de weinigen ben die het niets vind. Windows 7 was echt een verademing, ik was dan ook een early adopter met de gelekte beta's enzo en het gewoon vrijgeven van de developer build leek me dan ook een mooie zet van Microsoft, maar metro vind ik helemaal niks.

Als ze weer 10 versies gaan uitgeven, geef dan ook echt verschillende versies uit. Maar vooralsnog heeft MS het standpunt dat ook de Professional versies gewoon Metro hebben als verplichte interface met die optionele desktop.

Ik zie de handigheid voor tabs en phones, maar niet voor power users.
Is deze indruk niet wat voorbarig? Is het niet gewoon dat het nu nog niets functioneels voor je toevoegd? Het is nu onoverzichtelijk en je ziet vanalles wat je niet wilt zien. Zie het eens anders; zie het als een 'levende' desktop.

Ik zie nu ook het nut er niet van in; wat heb ik aan al die live-tiles; ik gebruik die sociale bende helemaal niet. Nou prima toch? Maar wat zou ik er dan wel willen zien?

Mag ik vragen ;wat voor apps draai je normaal?

• tiguan
PWM schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:22:
[...]

Dat is een Adwords pagina ;)
Excuus, dat moet buildwindows.com zijn :P

• tiguan
ingmaronline schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:31:
[...]

Inderdaad erg fijn die Fahrenheits, ik kon ook geen button ontdekken.

Apps sluiten we dus niet af, maar blijven stand by staan. Je kan ze alleen killen met task manager zover ik weet.
Als je naar dat kleine startmenu linksonderin gaat en dan naar preferences, kan je ook op shutdown klikken. Rare plek voor shutdown.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

FoggyFreek schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:00:
[...]

Mag ik vragen ;wat voor apps draai je normaal?
Wat ik binnen Windows veel gebruik:
Foobar2000, Tomboy, Eclipse, LibreOffice, Dropbox, Filezilla, Notepad++, Python, VirtualDub, Avisynth, Putty, Opera, Adobe CS, VirtualBox, Steam, 7-Zip, QTTabBar voor Eplorer en veel drag and drop.

Nog wel een hoop andere progs in mijn startmenu, maar bovenstaande gebruik ik het meest, bijna dagelijks.

Door apps niet af te sluiten maar te suspenden wordt het dus NOG meer een tabletinterface dan een OS wat je ook als professioneel kunt verkopen. Windows staat er al om bekend om 'rommel' te verzamelen waardoor je computer vergeleken bij Linux of OSX sneller een reboot *nodig* heeft. Door elk gedraaide appje of uitgeprobeerde demo of spel te suspenden voor eventueel volgend gebruik zal dit op zijn minst niet beter worden.

-edit-

@Zer0 hieronder:
N-versies tellen wel mee. Net als joden en jagers.

Anyway, ik had gewoon *te veel versies* in mijn hoofd, maar als je wilt mierennneuken en mijn onexacte aantal gebruikt als argument om mijn mening af te doen als gezeur, dan wil ik daar nog wel even op in gaan:

Starter, Home Basic, Home Premium, Professional, Enterprise, Ultimate = 6 (dus je zat er al 17% naast)
Dan heb je de N en KN versies, al weet ik het verschil ook niet. = 18
Nu heb je nog Windows Phone maar dat gaat dus samen. = 19
Je hebt ook XP verlengde licentie speciaal voor nettops maar dat gaat ook samen. = 20
Dan heb je de ARM builds en VL builds.

Ja ik weet dat ik oneerlijk tel, maar wat is dat nu ook voor zeurreactie van jou. Of er nu 2 of 10 versies zijn, als er een professional en een starter is, dan geldt mijn punt, waar je kundig niet op in gaat, nog steeds.

[ Voor 61% gewijzigd door Sando op 14-09-2011 19:21 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Sando schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:57:
Starter, Home Premium, Ultimate, Professional en Enterprise. Dat zijn er 5, geen 10. Als je klaagt, kom dan met de juiste feiten, nu komt het bij mij over als ongefundeerd gezeur.
(en nee, de N-versies tellen niet mee, die zijn alleen uitgegeven onder dwang van de EU en zie je vrijwel nergens)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

als ze nu volgende versies maken:
starter M (van metro)
home premium M
home premium B (kan je beide kiezen tijdens install en volledig overschakelen, dus wil je metro, doe je dat, if not, doe je dat niet)
home premium (dus de versie zonder die ene dll, maar met verbeteringen)
professional B
professional
enterprise
ultimate M
ultimate B
ultimate

Voor elk wat wils...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:39:
Ik heb zojuist alle drie de iso's vanaf de BUILD site gedownload, ik krijg alleen dezelfde error bij elke versie. Ik heb dit zowel met VMware 7 als 8... Iemand een idee?

[afbeelding]
easy install veroorzaakt dat, bij wizard zeggen dat je os later installed en dan de iso uitkiezen en het werkt =)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

F.West98 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:24:
als ze nu volgende versies maken:

(..)

Voor elk wat wils...
Beter ja, maar dat maakt de versie-frenzy nog gekker.

Ik zou zeggen,
Starter M (voor nettops en tablets)
Home B (instellable M of niet)
Professional (zonder M), M als optionele download zoals ze ook met Virtual Machine doen ookal krijg je de licentie er alvast bij.

Drie versies.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Heb zelf een klein probleempje:
In de metro interface kan ik geen 2de app met de muis neerzetten, iemand een oplossing voor dit?!
Probeerde zelf om app helemaal naar rechts te schuiven zoals t.net dat ook deed in de hands-on

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
heb het net ook geinstalleerd in een VM, en ik moet zeggen dat ik wat positiever ben nu. vind dat metro wel een grappig systeem. ik denk wel dat het gaat tollen met dat switchen zeg. maar het werkt op zich wel leuk. alleen waar kan ik nieuwe apps downoaden? en kan ik ook windows 7 programma's installeren?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

Ik kan helemaal niets beginnen met Windows 8.
Installeren in VMware is onmogelijk, het hele programma begint te trippen alsof het een stel paddo's die over datum waren heeft geconsumeerd en geeft moeilijk veel foutmeldingen.

Vervolgens een poging hem in het echt te installeren, dit was ook onmogelijk. Hij kan mijn SSD niet formatteren, foutcode 0x80070002. Installeren is ook niet mogelijk, foutcode 0x99999999. Als ik daarop op OK klik crashed de hele computer, reboot ie en is mijn SSD compleet verdwenen. Pas zodra ik de computer even van de spanning heb gehaald ziet hij hem weer. (Het is een OCZ Vertex 2 3,5" 90GB. Geen enkel probleem ermee gehad so far, alleen dit. Hij wist echter ook niets, heb gewoon doodleuk kunnen booten en niks is verdwenen van de oude Windows)

• Jo...
  • Laatst online: 23:25
Wellicht een heel domme vraag, waar hoe krijg ik die Windows 8 eraf? Ik heb het op een aparte HDD geïnstalleerd, als ik deze echter ontkoppel krijg ik een menu met daarin de keuze tussen Windows 8 en Windows 7. Hoe kan ik het zo maken dat hij gewoon boot? (Zonder dat keuzescherm dus)
Om ook even mijn ervaringen te delen, ik denk dat ik nog wel een aantal jaar bij Windows 7 blijf, in mijn ogen is het nu gewoon een tablet OS. Het grootste probleem vind ik dat je geen WINDOWS meer hebt. Hoe belachelijk is dat wel niet? Bij een desktop heb je meestal toch wel een groot scherm staan? Waarom is het dan nodig om zo'n fullscreen apps te maken? Ja, op een tablet is dat handig natuurlijk, maar voor een desktop gewoon totaal ongeschikt.
Ook lijkt het precies alsof je met twee besturingssystemen tegelijk aan't werken bent. Zo heb je dat hele Metro ding, wat je doet denken dat je op een tablet bezig bent, en dan zit er eigenlijk nog de huidige Windows 7 in verwerkt. Zo werken sommige applicaties dan weer in de Desktop applicatie, terwijl andere weer fullscreen werken.
Het is natuurlijk nog maar een preview, dus misschien gaat dat gevoel in de final versie wel weggewerkt zijn. Ik hoop dat ze rekening houden met de kritiek die ze nu ontvangen, anders denk ik wel eens dat dit een ontzettende faal gaat worden voor Microsoft.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb af en toe het idee dat mensen vergeten dat dit een development preview is. Dat is nog ver voor een beta stadium of zelfs maar RC stadium. Een hoop dingen zullen echt nog beter worden en anders worden ingeregeld.

• williewonka03
  • Laatst online: 16-06-2024
Jo... schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:41:
Wellicht een heel domme vraag, waar hoe krijg ik die Windows 8 eraf? Ik heb het op een aparte HDD geïnstalleerd, als ik deze echter ontkoppel krijg ik een menu met daarin de keuze tussen Windows 8 en Windows 7. Hoe kan ik het zo maken dat hij gewoon boot? (Zonder dat keuzescherm dus)
Om ook even mijn ervaringen te delen, ik denk dat ik nog wel een aantal jaar bij Windows 7 blijf, in mijn ogen is het nu gewoon een tablet OS. Het grootste probleem vind ik dat je geen WINDOWS meer hebt. Hoe belachelijk is dat wel niet? Bij een desktop heb je meestal toch wel een groot scherm staan? Waarom is het dan nodig om zo'n fullscreen apps te maken? Ja, op een tablet is dat handig natuurlijk, maar voor een desktop gewoon totaal ongeschikt.
Ook lijkt het precies alsof je met twee besturingssystemen tegelijk aan't werken bent. Zo heb je dat hele Metro ding, wat je doet denken dat je op een tablet bezig bent, en dan zit er eigenlijk nog de huidige Windows 7 in verwerkt. Zo werken sommige applicaties dan weer in de Desktop applicatie, terwijl andere weer fullscreen werken.
Het is natuurlijk nog maar een preview, dus misschien gaat dat gevoel in de final versie wel weggewerkt zijn. Ik hoop dat ze rekening houden met de kritiek die ze nu ontvangen, anders denk ik wel eens dat dit een ontzettende faal gaat worden voor Microsoft.
ik denk ook dat het gewaagt is, maar ik denk als ze dit goed doorontwikkelen en idd goed luisteren naar de kritiek kan het nog wel wat leuks worden. De grootste irritatie op dit moment vind ik dat geflits met switchen.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Xereon schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:41:
Installeren in VMware is onmogelijk, het hele programma begint te trippen alsof het een stel paddo's die over datum waren heeft geconsumeerd en geeft moeilijk veel foutmeldingen.

Vervolgens een poging hem in het echt te installeren, dit was ook onmogelijk. Hij kan mijn SSD niet formatteren, foutcode 0x80070002. Installeren is ook niet mogelijk, foutcode 0x99999999. Als ik daarop op OK klik crashed de hele computer, reboot ie en is mijn SSD compleet verdwenen. Pas zodra ik de computer even van de spanning heb gehaald ziet hij hem weer. (Het is een OCZ Vertex 2 3,5" 90GB. Geen enkel probleem ermee gehad so far, alleen dit. Hij wist echter ook niets, heb gewoon doodleuk kunnen booten en niks is verdwenen van de oude Windows)
Bij mij is het installeren onder Virtualbox gelukt door middel van de volgende handleiding:
Windows 8 virtueel installeren (Virtualbox)

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Ha, win8 nu draaiend op m'n computer. Werkt op zich wel redelijk, die Metro interface.
Alleen vraag ik me af hoe ik de menubalk van de metro-ie weer tevoorschijn krijg :s

EDIT: * Lorem_Ipsum heeft m'n al gevonden :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 14-09-2011 20:05 ]

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Xereon schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:41:

Probeer eens om ipv je SSD te formatteren (is sowieso geen goed idee denk ik) gewoon je partitie te verwijderen en een nieuwe aan te maken.

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

VanWilder schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:09:
[...]

Probeer eens om ipv je SSD te formatteren (is sowieso geen goed idee denk ik) gewoon je partitie te verwijderen en een nieuwe aan te maken.
Ook niet mogelijk, zelfde foutcode.
Kan helemaal niets ermee. 8)7
Momenteel draait ie in Virtualbox, maar zo traag als de pest.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 14-09-2011 20:10 ]

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Sando schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:06:
[...]

Door apps niet af te sluiten maar te suspenden wordt het dus NOG meer een tabletinterface dan een OS wat je ook als professioneel kunt verkopen. Windows staat er al om bekend om 'rommel' te verzamelen waardoor je computer vergeleken bij Linux of OSX sneller een reboot *nodig* heeft. Door elk gedraaide appje of uitgeprobeerde demo of spel te suspenden voor eventueel volgend gebruik zal dit op zijn minst niet beter worden.
Huh? Wat? Da's wel een flinke aanname. Geen enkel bewijs dus pure speculatie. Hoezo kun je dit niet als professional kopen? Die suspended state is niets anders dan een 'waar is was wil ik verder' state van de applicatie. Kost je 0% CPU (zie keynote) en enkel wat diskspace. Mijn aanname is in dat geval dat het helemaal niks uitmaakt en alleen maar gemak kan gaan bieden. Waarom een game helemaal opnieuw opstarten als je in de meeste gevallen gewoon door wilt gaan met waar je gebleven was?

Als reactie op je apps;
Zie je zelf 'livetile' opties? Steam lijkt me voor de hand liggend. Laatst gespeeld, hoe lang, patches, etc. etc.
FileZilla Foobar2000, 7Zip en dat soort apps zijn meer filemanagement en dus niet geschikt. Zie jij nog opties? De overige apps zullen dus naar de app lijst verdwijnen en hebben niks met Metro te maken.

Wat ik meer wil zeggen is dat ieder voor zich kan bepalen wat er in die Metro UI moet komen te staan. Ik kan daarnaast niet anders geloven dan dat MS een optie geeft voor enkel Desktop. We zullen echter belang hebben bij Metro als de phone en tablets aanslaan. Moet je nagaan hoeveel apps eraan gaan komen; als desktop gebruikers kunnen we eenvoudig uit die markt gaan plukken.

Wel de vruchten, niet de pitten :)

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 18:39:

[afbeelding]
Je moet niet met die 'easy install' wizard een VM maken. Vmware wil dan een unattended installatie doen met een answer file. Dat is dus ook precies de foutmelding die je krijgt. Hij start de setup met een unattended parameter en een floppy disk met een answer file. Oplossing: floppydrive verwijderen van de VM. Dan werkt'ie prima. Oh ja. En gebruik 8. 7 gaat niet werken, net zoals fusion en vsphere.

[ Voor 5% gewijzigd door Hachy op 14-09-2011 20:23 ]

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Is het trouwens uiteindelijk ook de bedoeling dat bijv. zaken als Windows Explorer in Metro-stijl komen?
In deze DP-versie klik je op Windows Explorer vanuit Metro en vervolgens krijg je Windows Explorer in W7-stijl op je scherm getoverd.

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinB op 14-09-2011 20:34 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zo. Guest Additions van virtualbox aan de praat gekregen. Nu nog even kijken of alles werkt en dan maak ik even snel een how-to'tje voor jullie :)

Update Hmm. Virtual Box Graphics card wil wel installeren, maar draaien, ho maar.

[ Voor 22% gewijzigd door Gleighton op 14-09-2011 20:58 ]

• Jumpman
Via deze handleiding moet het iedereen wel lukken om te installeren in VirtualBox:

http://www.intowindows.com/install-windows-8-on-virtualbox

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 19:47

Matszs

><>

Klopt het dat de applicaties in die metro style niet werken? De store bijvoorbeeld niet?

• Jumpman
Ik heb wel een probleem met Windows 8 X64 (Build 8102) in VirtualBox, de display driver in Windows 8 kent de maximale resolutie van mijn scherm niet (1440 x 900 pixels, 16:10), dus draai nu op 1152 x 864 pixels, 4:3. Iemand een oplossing? Ik kan dus geen 16:10 resolutie kiezen, 1600 x 1200 schalen is ook geen optie. Bij advance is ook niet instellen (bijvoorbeeld de zogenaamd niet ondersteunende resoluties).

[ Voor 21% gewijzigd door Jumpman op 14-09-2011 20:49 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!