De store is inderdaad (nog) niet beschikbaar. De andere applicaties zouden echter wel moeten werken volgens mij, al startten ze bij mij niet op, maar dat kan ook een bug zijn geweest.matsotten schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:40:
Klopt het dat de applicaties in die metro style niet werken? De store bijvoorbeeld niet?
Bij mij start alleen control panel op. De rest niet (misschien bug inderdaad).Jo... schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:48:
[...]
De store is inderdaad (nog) niet beschikbaar. De andere applicaties zouden echter wel moeten werken volgens mij, al startten ze bij mij niet op, maar dat kan ook een bug zijn geweest.
Ik moet nog maar gaan zien of ik metro fijn ga vinden. Eerste indruk zegt van niet in ieder geval.
Ongeveer hetzelfde probleem, bij mij kent de driver 1080p niet dus ik draai nu 1280 x 1024, kan dit komen omdat ik in een VM zit of is het gewoon de nog niet zo uitgebreide driver?Jumpman schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:47:
Ik heb wel een probleem met Windows 8 X64 (Build 8102) in VirtualBox, de display driver in Windows 8 kent de maximale resolutie van mij scherm niet (1440 x 900 pixels), dus draai nu op 1152 x 864 pixels. Iemand een oplossing? Ik kan dus geen 16:10 resolutie kiezen.
Mijn eerste indruk:
De Metro UI valt me mee, het is redelijk functioneel alleen is het soms wel vervelend dat opeens een applicatie op de oude desktop opent en een andere als metro app. Maar dit is natuurlijk tijdelijk en sommige applicaties zullen alleen de oude gebruiken. Ook vind ik dat er wel wat meer opties mogen in de metro style control panel. Ik moest nu naar de oude desktop om me resolutie te veranderen (Maar ik kan ook blind zien
De installatie van de guest addititions werkte met Windows 7 compatibility mode, maar de VGA driver installeert jammer genoeg niet dus geen native resolutie. Werkt dat bij jou wel?Gleighton schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:36:
Zo. Guest Additions van virtualbox aan de praat gekregen. Nu nog even kijken of alles werkt en dan maak ik even snel een how-to'tje voor jullie
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Iemand al flash player werkend gekregen in IE10? Ik heb al flash player 11 RC 64bit geprobeerd, die werkt wel op IE9 op de desktop maar niet in IE10 in de metro UI...
Ja, bij mij werkt het, moest het installeren ivm display drivers van nvidia downloadentjtristan schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:56:
Iemand al flash player werkend gekregen in IE10? Ik heb al flash player 11 RC 64bit geprobeerd, die werkt wel op IE9 op de desktop maar niet in IE10 in de metro UI...
Wellicht een hele domme vraag, maar better safe than sorry..
Ik draai de installer gewoon vanuit mijn huidige win7 x64 installatie op mijn Vertex 3 SSD. Ik heb een additionele partitie aangemaakt op de SSD om een dual-boot te draaien voorlopig, daar ik mijn huidige installatie niet wil vervangen (maar ook geen zin heb om te testen met VMware/Virtualbox). Echter geeft de installer me geen mogelijkheid om een schijf/partitie te selecteren voor de installatie. Het duurt MINUTEN (10 minuten o.i.d.) lang voordat hij eenmaal klaar is met mijn PC "Checken" en met het uitvoeren van checks of ik "Verder nog iets moet doen voordat ik Win8 kan installeren". Daarna krijg ik alleen de mogelijkheid om op de "Install" knop te drukken.
Echter ben ik bang dat dit een upgrade functie is, daar ik dus nergens het schijfstation kan defineren. Ik heb op dit moment geen lege DVD's liggen dus ik kan de ISO niet branden om 'm vanaf de DVD te booten, om te kijken of dit dan wel mogelijk is.
Kan iemand bevestigen of ik NADAT ik op "Install" klik nog de mogelijkheid krijg om een station te selecteren, of gaat hij dan mijn bestaande Win7 installatie al overschrijven?
Ik draai de installer gewoon vanuit mijn huidige win7 x64 installatie op mijn Vertex 3 SSD. Ik heb een additionele partitie aangemaakt op de SSD om een dual-boot te draaien voorlopig, daar ik mijn huidige installatie niet wil vervangen (maar ook geen zin heb om te testen met VMware/Virtualbox). Echter geeft de installer me geen mogelijkheid om een schijf/partitie te selecteren voor de installatie. Het duurt MINUTEN (10 minuten o.i.d.) lang voordat hij eenmaal klaar is met mijn PC "Checken" en met het uitvoeren van checks of ik "Verder nog iets moet doen voordat ik Win8 kan installeren". Daarna krijg ik alleen de mogelijkheid om op de "Install" knop te drukken.
Echter ben ik bang dat dit een upgrade functie is, daar ik dus nergens het schijfstation kan defineren. Ik heb op dit moment geen lege DVD's liggen dus ik kan de ISO niet branden om 'm vanaf de DVD te booten, om te kijken of dit dan wel mogelijk is.
Kan iemand bevestigen of ik NADAT ik op "Install" klik nog de mogelijkheid krijg om een station te selecteren, of gaat hij dan mijn bestaande Win7 installatie al overschrijven?
Is er ook nog een standby functie ingebakken? De sleep/logoff functie laat de computer namelijk gewoon doordraaien.
Hij liep btw vast als ik op Shutdown klikte
Hij liep btw vast als ik op Shutdown klikte

Nee. hij geeft een code 37 in device management van de graphics card. Als je de Vbox Guest Additions executable uit pakt en daar de driver via de .inf file installeert krijg je het zelfde.Petervanakelyen schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:53:
[...]
De installatie van de guest addititions werkte met Windows 7 compatibility mode, maar de VGA driver installeert jammer genoeg niet dus geen native resolutie. Werkt dat bij jou wel?
Ook mouse-pointer integration lijkt niet te werken.
Oh en met de vbox videokaart drivers geinstalleerd doen de metro apps het niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door Gleighton op 14-09-2011 21:25 ]
Verwijderd
Ik probeer 'm via een SD kaart te installen op m'n netbook. Kom in de setup zelf, maar kan dan niet verder omdat 't vraagt om cd/dvd drivers....en die heb ik natuurlijk niet omdat het een netbook is. Iemand hier ook al tegenaan gelopen en het opgelost?
Wat betreft het suspenden heb ik wel 1 probleem:
* Ik open IE 10 en ga naar een website
* Vul een formulier in o.i.d, en doe een POST naar de server.
* Ga naar het metro menu en start de task manager
* Je ziet na een paar seconden in de task manager IE naar een suspended state gaan. Nog even later verdwijnt hij uit de lijst, de app is automatisch afgesloten.
* Ga weer terug naar metro, herstart IE 10
IE geeft dan aan "pagina verlopen, gegevens opnieuw versturen". Da's niet echt handig, als je dan even in een andere applicatie bent verliest IE zijn state...
* Ik open IE 10 en ga naar een website
* Vul een formulier in o.i.d, en doe een POST naar de server.
* Ga naar het metro menu en start de task manager
* Je ziet na een paar seconden in de task manager IE naar een suspended state gaan. Nog even later verdwijnt hij uit de lijst, de app is automatisch afgesloten.
* Ga weer terug naar metro, herstart IE 10
IE geeft dan aan "pagina verlopen, gegevens opnieuw versturen". Da's niet echt handig, als je dan even in een andere applicatie bent verliest IE zijn state...
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Iemand deze versie al in vmware ESXi werkend?
Nog niet. Workin' on it though.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Bah ik word helemaal gek van die metro interface op m'n laptop. Ik snap niet dat microsoft kan zeggen dat het voor alle platformen is gemaakt terwijl het duidelijk alleen voor touchscreens (erg) handig is.
Iedereen zit hier maar de Metro interface de hemel in te prijzen of helemaal af te kraken. Maar de grootste wijziging van Win8 zit onder de UI! Er is een heel nieuwe runtime namelijk WinRT, dus begin al maar afscheid te nemen van de Win32 API en het programming model dat ermee gepaard gaat! .Net en de CLR? Helemaal gebaseerd op Win32, dus op lange termijn zal daar ok niet veel meer van overblijven.
De wijzigingen aan de UI en Explorer vervagen tot niets in vergelijking tot wat WinRT op de tafel brent. Heel deze wijziging valt dus te vergelijken met de move van DOS naar NT. Voor programmeurs gaat deze vergelijken op C/C++ (in Win32) naar .Net en de CLR.
Dus al die details over wel of niet metro zijn discussies in de marge! WinRT is de nieuwe Windows
Hier meer: http://www.zdnet.com/blog...etro-is-your-future/10611
De wijzigingen aan de UI en Explorer vervagen tot niets in vergelijking tot wat WinRT op de tafel brent. Heel deze wijziging valt dus te vergelijken met de move van DOS naar NT. Voor programmeurs gaat deze vergelijken op C/C++ (in Win32) naar .Net en de CLR.
Dus al die details over wel of niet metro zijn discussies in de marge! WinRT is de nieuwe Windows
Hier meer: http://www.zdnet.com/blog...etro-is-your-future/10611
Verwijderd
Ik heb windows 8 geinstalleerd als dual boot. Alles ging goed behalve het geluid. Dat had ik niet. Drivers enz enz. Nog geen geluid. Nu wil ik terug gaan naar Windows 7 heb ik daar ook geen geluid meer. Ik dacht echt wtf. Op windows 7 weer drivers gedaan nog niks.
Nu vond ik het toch wel raar te vinden. Verder kan ik nu ook geen flash videos meer bekijken.... Iemand ideeen?
Nu vond ik het toch wel raar te vinden. Verder kan ik nu ook geen flash videos meer bekijken.... Iemand ideeen?
Ik heb Windows 8 geinstalleerd op een vm in vmware. Alleen kan hij de netwerk connectie niet maken door het missen van een driver. Hoe kan ik deze installeren zonder contact met een netwerk?
Realtek driver van Gigabyte GA-P35C-DS3R
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
ISO maken met wat tools en drivers en mounten in VMware als CD/DVD?
[ Voor 22% gewijzigd door Petervanakelyen op 14-09-2011 21:44 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Ik heb maar even de preview versie in de dualboot gegooid met win7 op mijn Samsung NC10 netbook. Hij wilde eerst alleen maar op 800x600, maar met de win7 32bit drivers van de intel site staat ie op de goede resolutie + het metro interface gaat heel erg vloeiend. Verder nog geen problemen tegen gekomen en kan het denk ik gewoon voor daily use gebruiken. Maar met het kleine touchpadje is het navigeren door metro toch erg moeizaam. Ik denk niet dat het metro ui zo'n geslaagd idee is voor een non-touch device, maar ik ben daarentegen wel erg geïnteresseerd als het draait op iets als die Intel hybrid dingen of een x86 tablet
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Gewoon de vmware tools installeren, netwerkkaart op NAT of Bridge instellen.MrBlueEyes schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:40:
Ik heb Windows 8 geinstalleerd op een vm in vmware. Alleen kan hij de netwerk connectie niet maken door het missen van een driver. Hoe kan ik deze installeren zonder contact met een netwerk?
Hij is op NAT ingesteld. Bridge werkte ook niet. Ik heb nu in windows 8 zelf geinstalleerd, maar die zegt dat hij ni gestart kan worden.Hachy schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:46:
[...]
Gewoon de vmware tools installeren, netwerkkaart op NAT of Bridge instellen.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Zoohww..ik heb Win8 native op m'n Lenovo T61 draaien..werkt als een tierelier
Hoe heb je hem geinstalleerd MrBlueEyes?
Nieuwe virtuele machine Other os --> Other en daarbij gebruik gemaakt van de .iso van windows 8.
Gaa tniet om ESXi hoor ik al. Jammer..MrBlueEyes schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:12:
[...]
Nieuwe virtuele machine Other os --> Other en daarbij gebruik gemaakt van de .iso van windows 8.
Kan je al wat meer vertellen? plaatjes? ervaringen e.d.?c70070540 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:51:
[...]
Ja, inderdaad. Even bij Mycom langsgegaan. Ik had een aaipad gekregen bij mijn auto, maar die was vrij snel weer het huis uit, geen Java en geen Flash is natuurlijk kansloos voor hetgeen wat ik er mee wil doen.
Werd natuurlijk geleverd met Windows 7, maar het er meteen afgehaald en Windows 8 op gezet.![]()
Meteen maar even aan vrouwlief afgestaan om te kijken of ze het wat vindt. Dat is over het algemeen een goede graadmeter bij mij
Later meer
[...]
Hoef je niet te doen, als je echt wilt, dan via taskmanager.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Vanmiddag een dual boot gemaakt op mijn externe disk op mijn Vaio, aangesloten met e-sata. Meteen viel mij het vernieuwde bootscherm op, wat een hele verbetering is ten opzichte van de traditionele. Daarnaast hoefde ik geen enkele driver te installeren, afgezien die van Nvidia waarvan de installatie vlekkeloos verliep.
Meteen daarna viel mij op dat als ik mijn externe schijf niet had aangesloten mijn Windows 7 ook niet meer wilde opstarten. Al snel kwam ik erachter dat je Windows 7 in de Windows 8 bootscreen als 1e OS moet aanduiden, en dan krijg je het oude bootscherm zoals je gewent bent met een dual boot.
Ook zat ik nog met wat vragen en veel antwoorden ben ik al tegen gekomen in dit topic
Ik ga vanavond of morgen CS5 eens proberen, en ik heb het vermoeden dat de installatie daarvan zonder problemen zal verlopen.
Meteen daarna viel mij op dat als ik mijn externe schijf niet had aangesloten mijn Windows 7 ook niet meer wilde opstarten. Al snel kwam ik erachter dat je Windows 7 in de Windows 8 bootscreen als 1e OS moet aanduiden, en dan krijg je het oude bootscherm zoals je gewent bent met een dual boot.
Ook zat ik nog met wat vragen en veel antwoorden ben ik al tegen gekomen in dit topic
Hier is een oplossing die voor mijn machine werkte:Jumpman schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:47:
Ik heb wel een probleem met Windows 8 X64 (Build 8102) in VirtualBox, de display driver in Windows 8 kent de maximale resolutie van mijn scherm niet (1440 x 900 pixels, 16:10), dus draai nu op 1152 x 864 pixels, 4:3. Iemand een oplossing? Ik kan dus geen 16:10 resolutie kiezen, 1600 x 1200 schalen is ook geen optie. Bij advance is ook niet instellen (bijvoorbeeld de zogenaamd niet ondersteunende resoluties).
Open een commandprompt, navigeer naar de directory waar je VB hebt geinstalleerd en typ dit over:
code:
1
| VBoxManage setextradata "naam van je VM" "CustomVideoMode1" "1440x900x32" |
Start daarna je Windows 8 VM op en de resolutie zou er nu bij moeten staan.
Overigens werkt het hier prima in een VM. Ik had eerst wat problemen met het openen van de metro applicaties, maar toen ik eenmaal de resolutie van m'n VM omhoog geschroefd had, werkten de applicaties opeens op magische wijze.
Ik heb ook de Internet Explorer knop uit het metro menu weten te slopen en ik kan 'm met geen mogelijkheid terug krijgen. Een nieuwe user aanmaken werkt niet en via het configuratiescherm IE deinstalleren en daarna weer herinstalleren werkt ook niet. Heeft iemand misschien nog ideeen?
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Het suspenden van apps daar krijg ik dus echt de zenuwen van.Wildfire schreef op woensdag 14 september 2011 @ 17:58:
Wat is daar dan de gedachtegang achter? Ook al heeft mijn PC sloten aan geheugen, als ik klaar ben met een programma wil ik dat daadwerkelijk kunnen afsluiten en dus niet dat het gepauzeerd in het geheugen achter blijft.
Op mijn telefoon is het ook altijd maar afwachten wat er allemaal (blijft) draaien.
Afsluiten = afsluiten!

👉🏻 Blog 👈🏻
Thnx! Deze oplossing werkt perfect voor mij!Paddixx schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:28:
[...]
Hier is een oplossing die voor mijn machine werkte:
Open een commandprompt, navigeer naar de directory waar je VB hebt geinstalleerd en typ dit over:
code:
1 VBoxManage setextradata "naam van je VM" "CustomVideoMode1" "1440x900x32"
Start daarna je Windows 8 VM op en de resolutie zou er nu bij moeten staan.
Overigens werkt het hier prima in een VM. Ik had eerst wat problemen met het openen van de metro applicaties, maar toen ik eenmaal de resolutie van m'n VM omhoog geschroefd had, werkten de applicaties opeens op magische wijze.
Ik heb ook de Internet Explorer knop uit het metro menu weten te slopen en ik kan 'm met geen mogelijkheid terug krijgen. Een nieuwe user aanmaken werkt niet en via het configuratiescherm IE deinstalleren en daarna weer herinstalleren werkt ook niet. Heeft iemand misschien nog ideeen?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Natuurlijk is dit de upgrade functie. Als je Windows geheel schoon wilt installeren, hoe wil je dan die ISO mounten? Je hardeschijf gaat namelijk leeg. Vanaf een DVD of USB-stick (wat je zou kunnen proberen zonder DVD's) gaat dit een stuk makkelijker ;-)Seroth schreef op woensdag 14 september 2011 @ 20:58:
Ik draai W8 in VirtualBox, geen problemen gehad tot nu toe. Maar ik vraag me echt af waarom ik een tablet simulator zie in plaats van een nieuwe Windows.
- Ik start mijn pc op en dan moet ik met de muis een scherm omhoog slepen om daarna in te loggen
- Apps draaien full screen, dit werkt vrijwel altijd tegen bij multitasken
- Wisselen tussen programma's moet, zo te zien, door in metro met de muis tegen de linkerkant te gaan om een lijst met programma's te openen
Wat ik graag nog wil testen is hoe W8 omgaat met meerdere beeldschermen. Ik werk met 3 schermen, ik moet er niet aan denken dat ik dan 1,5 meter metro apps te zien krijg.
- Ik start mijn pc op en dan moet ik met de muis een scherm omhoog slepen om daarna in te loggen
- Wisselen tussen programma's moet, zo te zien, door in metro met de muis tegen de linkerkant te gaan om een lijst met programma's te openen
Wat ik graag nog wil testen is hoe W8 omgaat met meerdere beeldschermen. Ik werk met 3 schermen, ik moet er niet aan denken dat ik dan 1,5 meter metro apps te zien krijg.
Ik heb het op 2 1080p schermen gedraaid. Ik heb het idee dat ze er nog flink mee bezig zijn wat het best werkt voor dual monitor. Maar over het algemeen zie je dit:Max Hunt schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:08:
Ik draai W8 in VirtualBox, geen problemen gehad tot nu toe. Maar ik vraag me echt af waarom ik een tablet simulator zie in plaats van een nieuwe Windows.

Het hinderlijke is dat als je op je desktop klikt ook het 2e scherm in je desktop verandert, dat wil ik juist niet.
Verwijderd
Ik heb gisteren 2 artikelen op Tweakers doorgelezen, dit wekte toch mijn interesse en daarom heb ik ook meteen een Youtube filmpje bekeken.
Wat mij opviel aan het filmpje was dat Windows 8 duidelijk bedoeld is voor tablets/touchscreen pc's.
Nadat ik dit filmpje had bekeken had ik zo mijn twijfels of Windows 8 voor mij geschikt is om op mijn PC te gebruiken, vooral gezien de doeleinden waarvoor ik mijn PC gebruik.
Ik heb het persoonlijk niet zo op touchscreens als het gaat om PC gebruik.
Toen ik vandaag las dat de preview versie is te downloaden via de website van MS, heb ik dat natuurlijk meteen gedaan.
Ik heb Windows 8 geïnstalleerd, wat mij als eerste opviel was dat de setup zeer snel ging, ondanks dat ik gewoon een DVD gebruikte.
Eenmaal geïnstalleerd en opgestart was het eerste wat ik zag het "Home screen", het viel mij op dat dit voor mij als zeer druk word ervaren, kortom ik geef geen ene fuck om dit soort start screens..
Eenmaal uitgevonden hoe ik in de Windows 7 achtige omgeving kon komen heb ik meteen rond gekeken in explorer.exe, het is dus helemaal in de stijl van Windows Live Mail.
Het is eventjes wennen maar het is wel redelijk goed ingedeeld, maar als ik via het start menu iets wil benaderen ga ik meteen naar het Home screen..., ik ervaar dit als zeer irritant.
Als je dan via het Home screen eenmaal bij instellingen bent dan vindt ik dit ook niet echt lekker ingedeeld, maar goed niet alles is zoals ik het graag wil zijn, shit happens.
Maar normaal gesproken verwijder ik pas iets als ik ook alles wat ik wil zien heb gezien, maar bij Windows 8 was ik na 1 uur al weer klaar, het is het gewoon niet voor mij, nu weet ik dat dit een Developers preview is.
Ik zou graag zien dat je kan aangeven tijdens of na de Windows set-up of je het Home screen aan/uit kan zetten.
Ook heb ik iets raars gevonden in Windows 8, als ik IE10 gebruik gaat alles supersnel, maar zodra ik Chrome gebruik duurt het verschrikkelijk lang voordat de startpagina word geladen, zelfs al start ik met Tweakers als start pagina, makes no difference, eenmaal geladen dan gaat alles wel zoals het hoort.
Conclusie, ik koop geen Windows 8 tenzij er een paar aanpassingen zijn doorgevoert, wel blijf ik de ontwikkelingen volgen.
Ik zit momenteel weer lekker achter mijn vertrouwde en voor mij goed werkende Windows 7.
Wat mij opviel aan het filmpje was dat Windows 8 duidelijk bedoeld is voor tablets/touchscreen pc's.
Nadat ik dit filmpje had bekeken had ik zo mijn twijfels of Windows 8 voor mij geschikt is om op mijn PC te gebruiken, vooral gezien de doeleinden waarvoor ik mijn PC gebruik.
Ik heb het persoonlijk niet zo op touchscreens als het gaat om PC gebruik.
Toen ik vandaag las dat de preview versie is te downloaden via de website van MS, heb ik dat natuurlijk meteen gedaan.
Ik heb Windows 8 geïnstalleerd, wat mij als eerste opviel was dat de setup zeer snel ging, ondanks dat ik gewoon een DVD gebruikte.
Eenmaal geïnstalleerd en opgestart was het eerste wat ik zag het "Home screen", het viel mij op dat dit voor mij als zeer druk word ervaren, kortom ik geef geen ene fuck om dit soort start screens..
Eenmaal uitgevonden hoe ik in de Windows 7 achtige omgeving kon komen heb ik meteen rond gekeken in explorer.exe, het is dus helemaal in de stijl van Windows Live Mail.
Het is eventjes wennen maar het is wel redelijk goed ingedeeld, maar als ik via het start menu iets wil benaderen ga ik meteen naar het Home screen..., ik ervaar dit als zeer irritant.
Als je dan via het Home screen eenmaal bij instellingen bent dan vindt ik dit ook niet echt lekker ingedeeld, maar goed niet alles is zoals ik het graag wil zijn, shit happens.
Maar normaal gesproken verwijder ik pas iets als ik ook alles wat ik wil zien heb gezien, maar bij Windows 8 was ik na 1 uur al weer klaar, het is het gewoon niet voor mij, nu weet ik dat dit een Developers preview is.
Ik zou graag zien dat je kan aangeven tijdens of na de Windows set-up of je het Home screen aan/uit kan zetten.
Ook heb ik iets raars gevonden in Windows 8, als ik IE10 gebruik gaat alles supersnel, maar zodra ik Chrome gebruik duurt het verschrikkelijk lang voordat de startpagina word geladen, zelfs al start ik met Tweakers als start pagina, makes no difference, eenmaal geladen dan gaat alles wel zoals het hoort.
Conclusie, ik koop geen Windows 8 tenzij er een paar aanpassingen zijn doorgevoert, wel blijf ik de ontwikkelingen volgen.
Ik zit momenteel weer lekker achter mijn vertrouwde en voor mij goed werkende Windows 7.
Als je het Explorer-icoon van de taakbalk af haalt is volgens mij de enige manier om ooit nog een Explorer-window te krijgen, naar de task manager gaan en daar Run->explorer.exe gebruiken, omdat het Start Menu weg is.
Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft dit zo houdt. Ik zou het liefst de optie zien om in Metro of in Desktop op te starten. Dan kunnen OEM-pc's Desktop als hun standaard gebruiken en touch-devices Metro.
Ik kan me niet voorstellen dat Microsoft dit zo houdt. Ik zou het liefst de optie zien om in Metro of in Desktop op te starten. Dan kunnen OEM-pc's Desktop als hun standaard gebruiken en touch-devices Metro.
Is er trouwens een makkelijke manier om dingen te zoeken? Ik heb sinds vista eigenlijk geen snelkoppelingen meer nodig. Ik druk gewoon op de Windows knop, type het begin van de naam van het programma dat ik wil en druk op enter. Dit is vrijwel altijd sneller dan zoeken naar een link. Zeker als je je desktop niet standaard ziet maar er eerst wat programma's voor moet weghalen.
In de metro interface is het nog simpeler, het drukken op de Windowsknop kun je overslaan, gewoon beginnen met typen van de naam/actieMax Hunt schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:44:
Ik druk gewoon op de Windows knop, type het begin van de naam van het programma dat ik wil en druk op enter.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Ik weet ook heus wel dat je geen bestaande installatie geheel kan overschrijven terwijl je desbetreffende functies van het OS in gebruik hebt. Dat vraag ik dan ook niet.Exception schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:08:
[...]
Natuurlijk is dit de upgrade functie. Als je Windows geheel schoon wilt installeren, hoe wil je dan die ISO mounten? Je hardeschijf gaat namelijk leeg. Vanaf een DVD of USB-stick (wat je zou kunnen proberen zonder DVD's) gaat dit een stuk makkelijker ;-)
Mij leek het logisch om óók in de installer een mogelijkheid te geven een partitie te definiëren. Zoals ik al zei wilde ik JUIST mijn Win7 installatie koste wat kost NIET overschrijven, omdat dit natuurlijk een alpha build van Win8 betreft die naar alle waarschijnlijkheid niet in al mijn eisen kan voorzien.
Een installer kan best een (OS) installatie uitvoeren op een partitie die niet in gebruik is. Zie ook bijv. de Ubuntu installer die je in Windows kunt uitvoeren.
Anyhoo, ik heb het ondertussen inderdaad al via een bootable USB gedaan, dus problem solved
So far is de nieuwe interface maar flink wennen. Ik mis de "kruisjes" om programma's af te sluiten, alt tabben is ook niet altijd een optie. Escape "voelt" soms alsof het zou moeten werken, maar doet dit ook niet. De "Windows" toets doet het ook niet vanuit alle "apps". Met andere woorden, als dit een tab was, dan miste ik een "Home Button" of iets in die trant. Het werkt nogal klungelig op een non-touch interface. Ik moet zeggen dat ik (tot dusver) de stabiliteit en de snelheid wel een pluspunt vindt, en ook de oude desktop omgeving is gelukkig nog aanwezig.
Voorlopig maar eens een beetje gaan spelen, en eens zien wat we tegenkomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Seroth op 15-09-2011 00:00 ]
Verwijderd
Voor iedereen die windows native wil uitproberen zonder gekut met usb sticks en dvd's: http://technet.microsoft....8WS.10%29.aspx#BKMK_Apply
Hij is nu bezig. Ik moet alleen nog even de bootloader aanpassen en dan doet hij het. Fingers crossed.
Edit: barst... hij krijgt een digital signature error op winload.exe... zucht.
Hij is nu bezig. Ik moet alleen nog even de bootloader aanpassen en dan doet hij het. Fingers crossed.
Edit: barst... hij krijgt een digital signature error op winload.exe... zucht.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 00:20 ]
Waarom probeer je hem zelf niet onder ESXi aan de praat te krijgen?DJ-Visto schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:17:
[...]
Gaa tniet om ESXi hoor ik al. Jammer..
De tools moeten inderdaad in de VM zelf geïnstalleerd worden. Let op dat je vmware workstation 7 volledig verwijdert + reboot voordat je workstation 8 installeert. Wat bedoel je met 'werkte niet' en wat zijn de exacte foutmeldingen? Screenshots helpen ook.MrBlueEyes schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:51:
[...]
Hij is op NAT ingesteld. Bridge werkte ook niet. Ik heb nu in windows 8 zelf geinstalleerd, maar die zegt dat hij ni gestart kan worden.
Ik zal morgen misschien even het topic doorspitten en een FAQ maken.
Ik heb zojuist het volgende geinstalleerd eneven getest:
Office 2010 Plus
Spotify
Adobe Photoshop CS5 x64 [vanaf een Master Collection setup]
Alles werkt perfect.
Ik heb zojuist het volgende geinstalleerd eneven getest:
Office 2010 Plus
Spotify
Adobe Photoshop CS5 x64 [vanaf een Master Collection setup]
Alles werkt perfect.
Ben ik al sinds vanmiddag 16:00 uur mee bezig.Hachy schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:13:
[...]
Waarom probeer je hem zelf niet onder ESXi aan de praat te krijgen?
Zo ben even de image aan het downloaden met 13 mb/s
wat hou ik van de microsoft server,
Laat wel even weten of ik hem helemaal aan de praat krijg!:)
Laat wel even weten of ik hem helemaal aan de praat krijg!:)
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Wanneer ik hem probeer te installeren blijft die haken op 8% wat kan dit zijn?
^ Post is hierboven!
hmm na 3 download pogingen wilt die hem maar niet binnen trekken, zegt telkens onderbroken op 99%
Nu maar ff via IE9 Ipv chrome
Nu maar ff via IE9 Ipv chrome
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Bensimpel
Positieve meneer
Ben er nu al bijna een dag mee aan het spelen, dat adres balk onderaan in IE10, geen goede keus imho. Vind bovenaan veel prettiger werken (ook aan gewend sowieso). Nieuwe Taskmanager ziet er stoer uit.
Lockscreen erg prachtig, alleen jammer dat ie na 2 minuten beeldscherm uitschakelt. (ik gebruik een erg mooie vakantie foto XD). Mischien dat ik dat nog kan veranderen.
Opstart tijd is trouwens: Wow. Echt een verbetering. Maargoed, nog niet eens een beta en er kan van alles veranderen, #nosupport!
Lockscreen erg prachtig, alleen jammer dat ie na 2 minuten beeldscherm uitschakelt. (ik gebruik een erg mooie vakantie foto XD). Mischien dat ik dat nog kan veranderen.
Opstart tijd is trouwens: Wow. Echt een verbetering. Maargoed, nog niet eens een beta en er kan van alles veranderen, #nosupport!
😆 - Denk ook eens om ;)
Geen idee maar bij mij staat ie al 20 minuten op Expanding Windows files.. 6%kiwie2 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:01:
Wanneer ik hem probeer te installeren blijft die haken op 8% wat kan dit zijn?
Helaas, het is me vandaag niet gelukt om het draaiend te krijgen, ben er toch behoorlijk benieuwd naar
Ook geinstalleerd, werkt tot nu toe lekker, maar ik krijg de permissions van mijn administrator account (Eigen account) niet veranderd in de map Program Files. Iemand anders daar ook last van?
Als je naar edit permissions gaat en dan de permissions wil wijzigen blijven de vinkjes onvinkbaar.
Als je naar edit permissions gaat en dan de permissions wil wijzigen blijven de vinkjes onvinkbaar.
Mario Kart FC 1590-4774-1019
Verwijderd
Hoezo typen?Zer0 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:49:
[...]
In de metro interface is het nog simpeler, het drukken op de Windowsknop kun je overslaan, gewoon beginnen met typen van de naam/actie

Gewoon knopjes klikken ipv die idiote tiles en wat nu geen taskbar/quicklaunch (Windows 7 met wat aanpassingen)

Aan die tiles kan ik wel wennen, alleen het taskswitchen is bagger (of ik zie iets over het hoofd). Ik heb Windows 7 in classic mode omdat ik vaak 30+ apps open heb staan en dan is de normale ALT-TAB niet te doen.
Controleer de hash van je download eens.chim0 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:09:
Geen idee maar bij mij staat ie al 20 minuten op Expanding Windows files.. 6%
Verwijderd
Ik ben ook even aan het prutsen geweest inmiddels, conclusie: Windows 8 kan nog niet kiezen.
Metro werkt. Desktop werkt. De combinatie werkt niet. Ik vind het op dit moment onsamenhangend en onduidelijk.
Als ik vanuit Metro explorer open, dan krijg ik niet explorer, maar desktop > explorer. Dan sluit ik explorer en heb ik desktop (eigenlijk natuurlijk explorer, de taakbalk is er nog) nog over, wil ik een ander programma openen. Ja, dan moet ik terug naar metro...
Twee grafische schillen in één OS werkt niet.
Metro werkt. Desktop werkt. De combinatie werkt niet. Ik vind het op dit moment onsamenhangend en onduidelijk.
Als ik vanuit Metro explorer open, dan krijg ik niet explorer, maar desktop > explorer. Dan sluit ik explorer en heb ik desktop (eigenlijk natuurlijk explorer, de taakbalk is er nog) nog over, wil ik een ander programma openen. Ja, dan moet ik terug naar metro...
Wow, je bent er in geslaagd terug te gaan naar het niveau van Windows 95....Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:32:
[...]
Hoezo typen?
[afbeelding]
Gewoon knopjes klikken ipv die idiote tiles en wat nu geen taskbar/quicklaunch (Windows 7 met wat aanpassingen)
Mijn reactie ging over het starten van applicaties via het zoeken zoal dat in Windows 7 werkt, niet het starten van applicaties zoals dat in Windows 95 ging.
Probeer eens EasyBCD:Jo... schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:41:
Wellicht een heel domme vraag, waar hoe krijg ik die Windows 8 eraf? Ik heb het op een aparte HDD geïnstalleerd, als ik deze echter ontkoppel krijg ik een menu met daarin de keuze tussen Windows 8 en Windows 7. Hoe kan ik het zo maken dat hij gewoon boot? (Zonder dat keuzescherm dus)
Om ook even mijn ervaringen te delen, ik denk dat ik nog wel een aantal jaar bij Windows 7 blijf, in mijn ogen is het nu gewoon een tablet OS. Het grootste probleem vind ik dat je geen WINDOWS meer hebt. Hoe belachelijk is dat wel niet? Bij een desktop heb je meestal toch wel een groot scherm staan? Waarom is het dan nodig om zo'n fullscreen apps te maken? Ja, op een tablet is dat handig natuurlijk, maar voor een desktop gewoon totaal ongeschikt.
Ook lijkt het precies alsof je met twee besturingssystemen tegelijk aan't werken bent. Zo heb je dat hele Metro ding, wat je doet denken dat je op een tablet bezig bent, en dan zit er eigenlijk nog de huidige Windows 7 in verwerkt. Zo werken sommige applicaties dan weer in de Desktop applicatie, terwijl andere weer fullscreen werken.
Het is natuurlijk nog maar een preview, dus misschien gaat dat gevoel in de final versie wel weggewerkt zijn. Ik hoop dat ze rekening houden met de kritiek die ze nu ontvangen, anders denk ik wel eens dat dit een ontzettende faal gaat worden voor Microsoft.
http://www.softpedia.com/...nhancements/EasyBCD.shtml
Tutorial:
http://www.sevenforums.co...llation-windows-7-xp.html
(even doorscrollen naar stap 9)
dan niet toevoegen maar verwijderen
Verwijderd
haha mee eens, werk zelf ook met 3 schermen van 24". Word aardig zweten zometeen met windows 8Max Hunt schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:08:
Ik zat me al af te vragen hoe je die programma's af kon sluiten. Ik dacht door me virtual machine te resetten, haha nee maar zag geen kruisje
All met al vin ik het heel slecht
Verwijderd
Ik snap alleen niet hoe je zoon programma dan afsluit?
hij blijft open staan bij mij (foto) http://puu.sh/5EbQ
hij blijft open staan bij mij (foto) http://puu.sh/5EbQ
Wilde niet eens installeren in VirtualBox, heb diskje gebrand en zal het straks eens native proberen.
Verwijderd
Heb je wel de nieuwste versie? 8.1 geloof ik? of VMware Workstation 8.0?Wolfos schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:30:
Wilde niet eens installeren in VirtualBox, heb diskje gebrand en zal het straks eens native proberen.
Heb niet de nieuwste versie (is 4.2.1), zal even downloaden. Maar ik heb al 20GB vrijgemaakt op me HDD als een aparte partitie, dus dat gaat wel lukken.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:31:
[...]
Heb je wel de nieuwste versie? 8.1 geloof ik? of VMware Workstation 8.0?
[ Voor 14% gewijzigd door Wolfos op 15-09-2011 09:33 ]
Windows 8 werkt hier op zich probleemloos (op wat bugjes na
)... Metro werkt wel maar zal nog verder uitgewerkt moeten worden...
Ik ben van mening dat het switchen naar de traditionele desktop het besturingssysteem niet ten goede komt... Metro uitschakelen zorgt er netjes voor dat je het Windows 7 startmenu weer terug krijgt maar je houdt wel netjes het nieuwe inlogscherm, voor bedrijven e.d. lijkt dit me handiger.
Ik ben van mening dat het switchen naar de traditionele desktop het besturingssysteem niet ten goede komt... Metro uitschakelen zorgt er netjes voor dat je het Windows 7 startmenu weer terug krijgt maar je houdt wel netjes het nieuwe inlogscherm, voor bedrijven e.d. lijkt dit me handiger.
Ik heb nou VMWare 8 en daar doet ie het perfect!
De 64-bits versie zelfs.
Edit: Hmm, hij kan m'n netwerkadapter niet vinden. Naja, ik ga proberen native te installeren op een andere schijf.
Installeerde wel razendsnel trouwens! Echt binnen een paar minuten.
[ Voor 28% gewijzigd door chim0 op 15-09-2011 10:10 ]
Dat de adresbalk onder zit komt omdat deze interface geschikt is voor tablets.. Als je dus je tablet onderaan beet heb dan kan je dus zonder met je hand naar boven te gaan je webadres intypen.. Lijkt mij handig..Bensimpel schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:08:
Ben er nu al bijna een dag mee aan het spelen, dat adres balk onderaan in IE10, geen goede keus imho. Vind bovenaan veel prettiger werken (ook aan gewend sowieso). Nieuwe Taskmanager ziet er stoer uit.
Lockscreen erg prachtig, alleen jammer dat ie na 2 minuten beeldscherm uitschakelt. (ik gebruik een erg mooie vakantie foto XD). Mischien dat ik dat nog kan veranderen.![]()
komt trouwens ook in de mango update van windows phone
Frietjes
Meteen probleem 1 ontdekt, mijn touch input werkt niet meer, tenminste hij laat de touch wel zien(visual feedback, het witte rondje) maar doet er niets mee. Geen clicks meer.
Jammer want het werkte wel lekker op mijn UMPC.
Jammer want het werkte wel lekker op mijn UMPC.
Heb de x64 versie draaiend in VMware 8. Draait nog aardig soepel ook.
Nieuwe interface is/wordt heel erg wennen. Weet niet of dit 'm gaat worden, het is wel erg tablet-georiënteerd.
Nieuwe interface is/wordt heel erg wennen. Weet niet of dit 'm gaat worden, het is wel erg tablet-georiënteerd.
Het is een mooi OS, maar teveel bedoelt voor tablets. IE for Metro gebruikt de rechter muisknop om je adresbalk e.d. te tonen (dus we kunnen geen RMB meer gebruiken op het internet) en dat unlockscherm slaat al helemaal nergens meer op. Verder vind ik het niet netjes dat je geen applicaties kan afsluiten zonder taakbeheer te gebruiken, maar ik heb genoeg RAM.
Metro is heerlijk, zelfs met de muis en ik zou dit absoluut wel op mijn computer willen hebben. Dit komt van iemand die Windows ontzettend haat. Ik heb nog nooit zo'n stabiel Windows OS gezien en hij is nog maar in beta!
Mijn Apple WiFi werkte al van scratch, en heb even BootCamp geinstalleerd en nu werkt hij perfect (op mijn touchpad na, maar ik gebruik wel een muis).
Metro is heerlijk, zelfs met de muis en ik zou dit absoluut wel op mijn computer willen hebben. Dit komt van iemand die Windows ontzettend haat. Ik heb nog nooit zo'n stabiel Windows OS gezien en hij is nog maar in beta!
Mijn Apple WiFi werkte al van scratch, en heb even BootCamp geinstalleerd en nu werkt hij perfect (op mijn touchpad na, maar ik gebruik wel een muis).
@Wolfos Wat is er zo instabiel aan windows 7 dan?
Ik heb win8 net gedownload zo maar eens op een losse schrijf zetten om mee te spelen. Wat ik zo verwacht is dat het me zwaar tegen gaat vallen omdat het er imo gewoon uitziet als een tablet OS. Krijgen we straks weer hetzelfde als met XP dat we 8-9 jaar op 1 OS zitten omdat de opvolger compleet faalt.
Ik heb win8 net gedownload zo maar eens op een losse schrijf zetten om mee te spelen. Wat ik zo verwacht is dat het me zwaar tegen gaat vallen omdat het er imo gewoon uitziet als een tablet OS. Krijgen we straks weer hetzelfde als met XP dat we 8-9 jaar op 1 OS zitten omdat de opvolger compleet faalt.
Zou je dit kunnen toelichten? Ik vind het bijzonder om dat al vast te kunnen stellen na een paar uurtjes spelen, ik gok dat je het dan nog niet zo hebt kunnen gebruiken als je normaal gesproken doet. Dat je het fijner vindt werken zou nog heel goed kunnen, maar om het nu gelijk stabieler te noemen...Wolfos schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:04:
Windows 7 is niet zo instabiel, maar dit werkt gewoon nog 10 keer beter.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Windows 8 geinstalleerd op VMware workstation 8 en op VirtualBox.
VirtualBox: Werkt goed, al heb je af en toe last dat het programma blijft hangen en de NIC drivers via de tools kan niet worden geinstalleerd omdat deze Windows 8 niet herkent. Daardoor heb je dus geen internetverbinding. (Ik vind VB toch een rotprogramma, te beperkt)
VMworkstation 8: Werkt perfect en VMtools kan worden geinstalleerd. Merk wel dat de videodrivers niet optimaal werken waardoor Win8 soms blijft hangen bij het scrollen.
Inmiddels ook Windows server 8 geinstalleerd op VMware workstation 8.
Werkt goed, maar installeer niet de videodrivers van VMtools, want je krijgt dan een zwart scherm met alleen de mousepointer en de natotificatie pop-ups. Het nieuwe servermanagement scherm werkt trouwens erg leuk.
Er staat inmiddels een handleiding online waarmee je je oude startmenu terug krijgt. (je kan dan wel niet zomaar naar de metro interface. Kijk op: http://www.geek.com/artic...enu-in-windows-8-20110914 Hopelijk helpt dit de irritaties van metro de wereld uit.
Het is trouwens belachelijk dat de server versie ook de metro interface heeft meegekregen. Dat wil je toch helemaal niet? Misschien is dit de reden waarom Microsoft mensen aanraadt om de core variant te installeeren. Gaan we met de nieuwe Windows weer terug naar het DOS tijdperk van code kloppen
VirtualBox: Werkt goed, al heb je af en toe last dat het programma blijft hangen en de NIC drivers via de tools kan niet worden geinstalleerd omdat deze Windows 8 niet herkent. Daardoor heb je dus geen internetverbinding. (Ik vind VB toch een rotprogramma, te beperkt)
VMworkstation 8: Werkt perfect en VMtools kan worden geinstalleerd. Merk wel dat de videodrivers niet optimaal werken waardoor Win8 soms blijft hangen bij het scrollen.
Inmiddels ook Windows server 8 geinstalleerd op VMware workstation 8.
Werkt goed, maar installeer niet de videodrivers van VMtools, want je krijgt dan een zwart scherm met alleen de mousepointer en de natotificatie pop-ups. Het nieuwe servermanagement scherm werkt trouwens erg leuk.
Er staat inmiddels een handleiding online waarmee je je oude startmenu terug krijgt. (je kan dan wel niet zomaar naar de metro interface. Kijk op: http://www.geek.com/artic...enu-in-windows-8-20110914 Hopelijk helpt dit de irritaties van metro de wereld uit.
Het is trouwens belachelijk dat de server versie ook de metro interface heeft meegekregen. Dat wil je toch helemaal niet? Misschien is dit de reden waarom Microsoft mensen aanraadt om de core variant te installeeren. Gaan we met de nieuwe Windows weer terug naar het DOS tijdperk van code kloppen
[ Voor 27% gewijzigd door TenTimes op 15-09-2011 11:20 . Reden: extra info ]
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Hoe zou hij dit moeten toelichten? Waarschijnlijk heeft ie nog geen flauw idee of het stabieler/instabieler is, omdat je dat pas na 1 maand of langer kunt vaststellen. (Of hij moet wel heel veel problemen hebben gehad met W7)Ram0n schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:11:
[...]
Zou je dit kunnen toelichten? Ik vind het bijzonder om dat al vast te kunnen stellen na een paar uurtjes spelen, ik gok dat je het dan nog niet zo hebt kunnen gebruiken als je normaal gesproken doet. Dat je het fijner vindt werken zou nog heel goed kunnen, maar om het nu gelijk stabieler te noemen...
OT: Dit lijkt helemaal nergens op. Je bent continu tussen 2 UI's aant switchen, metro is leuk als gimmick maar heeft niet echt toegevoegde waarde en sommige dingen voelen aan als een simpele tablet port.
Skip dat hele metro en voer alleen de echte verbeteringen zoals Iso/VHD mounting door.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Helemaal mee eens, Metro had gewoon de vervanging van de desktop moeten worden, je kan eigenlijk niet genoeg doen in Metro dus moet je weer terug naar de desktop. Zeer gemiste kans.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:52:
Ik ben ook even aan het prutsen geweest inmiddels, conclusie: Windows 8 kan nog niet kiezen.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
In Metro kan je (nog) geen WiFi netwerken selecteren, en helaas werkt nog geen enkele applicatie met Metro. Als dat wel zo zou zijn dan hoef je denk ik nauwelijks te wisselen.
Je kan weinig in Metro omdat er geen applicaties voor zijn. Daarom is dit ook een Developers Preview, zodat ontwikkelaars er mee aan de slag kunnen en applicaties kunnen maken. Pas als het zover is dat er een redelijke hoeveelheid applicaties zijn kun je wat zinnigs zeggen over Metro.Phyxion schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:40:
[...]
Helemaal mee eens, Metro had gewoon de vervanging van de desktop moeten worden, je kan eigenlijk niet genoeg doen in Metro dus moet je weer terug naar de desktop. Zeer gemiste kans.
Ik had helemaal geen NIC drivers nodig. Alles werkte out of the box in VirtualBox. Misschien moet je VB eens updaten?Metalslave666 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:15:
Overigens ben ik er net achter gekomen dat je maar maximaal tien tabs open kan hebben in de metro versie van IE10. Als je tien tabs open hebt en je opent een elfde tab, dan verdwijnt de eerste tab op het lijstje. Als je dan vervolgens een tab sluit, dan komt tab nummer een niet terug, maar heb je nog maar negen tabs open. Ik hoop dat ze hier nog even naar gaan kijken bij Microsoft.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Goed ik ga mijn oude Bootcamp overschrijven met een nieuwe installatie van Windows 8. Gebruik dit liever dan XP.
Shit, ik heb alleen nog een IDE schijf en m'n moederbord heeft alleen SATA aansluitingen dus kan niet native installeren.
Zojuist de preview gedownload, nu aan het installeren op mijn MacBook via BootCamp, ben benieuwd hoeveel W7 Drivers hij gaat pakken.
Lekker kort.
Ik heb het niet bij de hand maar dat kan wel denk ik, in metro start en dan de bovenste optie (iets in de richting van settings). Daar staan dan ook de shutdown icoontjes, en een wifi icoontje. Ik heb het niet getest maar je zou daar eens op kunnen klikken. Anders is er ook een optie wifi in configuration (de metro versie) misschien kun je daar nog wat doen maar dat is minder handig dan de eerste optie.Wolfos schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:42:
In Metro kan je (nog) geen WiFi netwerken selecteren, en helaas werkt nog geen enkele applicatie met Metro. Als dat wel zo zou zijn dan hoef je denk ik nauwelijks te wisselen.
Als de installer niet op OS checkt zou het geen verschil moeten maken, het driver model is niet aangepast.Hoite schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:55:
Zojuist de preview gedownload, nu aan het installeren op mijn MacBook via BootCamp, ben benieuwd hoeveel W7 Drivers hij gaat pakken.
Gek, ik had net VirtualBox geinstalleerd met de nieuwste versie van de website af. Ik kreeg niet eens een verbinding te zien, dus gek genoeg heeft hij geen netwerk kaart meegegeven.Paddixx schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:46:
[...]
Ik had helemaal geen NIC drivers nodig. Alles werkte out of the box in VirtualBox. Misschien moet je VB eens updaten?
Overigens ben ik er net achter gekomen dat je maar maximaal tien tabs open kan hebben in de metro versie van IE10. Als je tien tabs open hebt en je opent een elfde tab, dan verdwijnt de eerste tab op het lijstje. Als je dan vervolgens een tab sluit, dan komt tab nummer een niet terug, maar heb je nog maar negen tabs open. Ik hoop dat ze hier nog even naar gaan kijken bij Microsoft.
Maakt niet uit, want ik vindt VMware veel beter werken, dus nu het werkt doe ik toch niets met VB.
Je kunt trouwens plugins van IE9 installeren in IE10.
Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749
Verwijderd
Is er iemand die de preview op een amd phenom II heeft draaien. Elke keer als ik probeer te installeren gaat het fout na het opnieuw opstarten. Image is niet corrupt. En probeer te installeren vanaf usb
Ik heb een Phenom II X2 555 en het werkt perfect maar wel in VM Ware.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:03:
Is er iemand die de preview op een amd phenom II heeft draaien. Elke keer als ik probeer te installeren gaat het fout na het opnieuw opstarten. Image is niet corrupt. En probeer te installeren vanaf usb
Kan niet native proberen omdat ik geen SATA schijf heb.
Probeer het eens met een DVD? ik heb maar bij voorbaat een DVD gepakt, omdat BootCamp toch niet met USB sticks overweg kan.Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:03:
Lekker kort.
Ben niet van de off topic berichten, maar lees hier net via GoogleAds onderaan de pagina:
Windows Fouten Herstellen, Windows Optimaliseren
LOL, hebben ze nog heel wat te doen met Windows 8 ;D
Windows Fouten Herstellen, Windows Optimaliseren
LOL, hebben ze nog heel wat te doen met Windows 8 ;D
[ Voor 3% gewijzigd door TenTimes op 15-09-2011 12:10 ]
Ik heb Windows 7 vanaf de beta en ik heb nog nooit echt problemen gehad. Dit is nu een developer preview, dat vind ik redelijk als alpha klinken en die doet het verbazend goed.
Een lange weg te gaan? Dat vind ik reuze mee vallen. Ik heb meer problemen als ik weer eens iemand met een Mac moet helpen.
Een lange weg te gaan? Dat vind ik reuze mee vallen. Ik heb meer problemen als ik weer eens iemand met een Mac moet helpen.
Voor virtualbox netwerk moet je de netwerkkaart op intel gigabit kaart zetten ipv de standaard geselecteerde (oude) kaart.Metalslave666 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:03:
[...]
Gek, ik had net VirtualBox geinstalleerd met de nieuwste versie van de website af. Ik kreeg niet eens een verbinding te zien, dus gek genoeg heeft hij geen netwerk kaart meegegeven.
Maakt niet uit, want ik vindt VMware veel beter werken, dus nu het werkt doe ik toch niets met VB.
Je kunt trouwens plugins van IE9 installeren in IE10.
Dan werkt het wel gewoon prima
Ook het geluid op de HD versie zetten als het geluid niet werkt, wat bij mij het geval was.
Als ze mail etc integreren in de metro UI dan zie ik zeker wel potentie. Er zijn genoeg mensen die niet meer doen dan internetten, mailen en een bijlage openen. Voor veeleisende gebruikers is deze huidige interface (veel) te beperkt.
Inderdaad, ik stoor me er nu vooral aan dat ik naar de desktop-omgeving moet voor MSN, mail etc. Het zou bijvoorbeeld handig zijn om MSN in een zijbalk te hebben, net zoals het met de twitter-applicatie kan. En ik mis Windows Media Center, maar (ook) dat zal wel komen vanwege het feit dat dit een developer preview is.XyS schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:24:
Als ze mail etc integreren in de metro UI dan zie ik zeker wel potentie. Er zijn genoeg mensen die niet meer doen dan internetten, mailen en een bijlage openen. Voor veeleisende gebruikers is deze huidige interface (veel) te beperkt.
Ik vind metro overigens wél goed werken, maar dat kan komen omdat ik een touchscreen heb voor mijn pc. Overigens werkte de installatie probleemloos en is het opstarten belachelijk snel.
Iemand al een oplossing voor de Fahrenheitjes in de Weather app? Heb al het topic doorgezocht, vond alleen een reactie over " swypen van rechts naar links" maar dat werkt niet.
Iemand anders een oplossing gevonden
Over Windows 8: De Metro UI is even wennen, al denk ik wel dat het uiteindelijk handig is, als je ook eventuele mappen en documenten kan pinnen op je Start scherm.
Over Windows 8: De Metro UI is even wennen, al denk ik wel dat het uiteindelijk handig is, als je ook eventuele mappen en documenten kan pinnen op je Start scherm.
Wisselen van WiFi netwerk is prima mogelijk.
Probeer in de verschillende schermen eens met je muis naar rechtsonder in het scherm te gaan, dan komt er een menu omhoog met een Settings optie. Klik daar eens rond.
Op tablets is het mogelijk om van rechts naar links en van rechts naar links te swipen, maar dan wel vanaf de rand van het scherm.
(de eerste rij pixels worden gebruikt door de UI bediening om extra menu's weer te kunnen geven) Dat werkt ook van onder naar boven en soms ook van boven naar onder.
Probeer in de verschillende schermen eens met je muis naar rechtsonder in het scherm te gaan, dan komt er een menu omhoog met een Settings optie. Klik daar eens rond.
Op tablets is het mogelijk om van rechts naar links en van rechts naar links te swipen, maar dan wel vanaf de rand van het scherm.
(de eerste rij pixels worden gebruikt door de UI bediening om extra menu's weer te kunnen geven) Dat werkt ook van onder naar boven en soms ook van boven naar onder.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ehh ja hoor..McPoowl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:40:
Iemand al een oplossing voor de Fahrenheitjes in de Weather app? Heb al het topic doorgezocht, vond alleen een reactie over " swypen van rechts naar links" maar dat werkt niet.
- Open Weather App
- Ga met de muiscursor naar links onder en klik op Settings
- Klik op Weather Preferences
- Selecteer Celsius
- You're done!
Hoe werkt Windows 8 eigelijk op 'echt' oude systemen? Als in een P4 (gok ik) 1.4Ghz laptop met 512MB geheugen? Dat is de enige laptop die ik heb waarop ik Win8 zou kunnen proberen, ga dit natuurlijk niet testen op mijn normale PC's
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Minimumvereiste is 1GB ram, maar ik dacht gelezen te hebben dat die niet afgedwongen wordt in de developer preview.
http://www.neowin.net/new...uld-be-the-next-big-thing

new file system? Erg interessant stuk om te lezen!
http://www.xbmcfreak.nl/
Vreemd, je afbeelding word vervangen door de url. Als ik refresh floept hij wel even voorbij.
Als ik het zo lees moet er nog meer stuff in de devpreview zitten die nog niet enabled is.
Als ik het zo lees moet er nog meer stuff in de devpreview zitten die nog niet enabled is.
Interessant indeed!Erhnam schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:33:
http://www.neowin.net/new...uld-be-the-next-big-thing
[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat het is (en of het eventueel in Win8 komt).
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Thanks. Ik kon het ook niet vinden.TheVMaster schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:22:
[...]
Ehh ja hoor..
- Open Weather App
- Ga met de muiscursor naar links onder en klik op Settings
- Klik op Weather Preferences
- Selecteer Celsius
- You're done!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!