[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 92.381 views

Onderwerpen

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ik heb Windows 8 in een HyperV vm geïnstalleerd.

Maar ik krijg dus die f*cking applicaties niet weg. Ja, ik weet dat je apps niet meer afsluit maar met HyperV werkt alt-tab niet in de vm :(

Dus ik maar steeds op de hyperv balk bovenin op ctrl-alt-del (en dan taskmanager) klikken om de app af te sluiten. Maar dat zou toch anders moeten kunnen? Anders heb je een compleet idiote situatie dat je maar één app op een hyperv windows 8 pc kunt starten en om een andere app te kunnen openen moet je die eerste eerst met ctrl-alt-del killen.

En wanneer je kiest voor Desktop dan krijg je wel mooi je desktop maar als je dan op de start knop links onderin klikt, verval je weer in de metro |:(

Op de youtube filmpjes zag het er allemaal veel gebruiksvriendelijker uit. Op dit moment vind ik het zelf in ieder geval bagger. Gelukkig nog deze mogelijkheid om de metro interface helemaal uit te schakelen :)

Make music, not war

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 10:31
Ik heb de Windows 8 dev editie nu binnen VMWare 8.0 draaien. Er zijn alleen nog een aantal zaken waar ik tegenaan loop, wellicht hebben jullie een oplossing:

- Drivers voor bijv. netwerk, onboard Intel Gigabit netwerkverbinding van mijn rampage 3 extreme wordt niet herkent. Ook een handmatige installatie, waarbij ik de juiste NIC uit de lijst kies resulteert niet in een succesvolle installatie. Windows 7 drivers of INF bestanden van de Asus website werken ook niet. M.a.w. geen netwerk / internetverbinding.

- Wanneer ik de virtuele drive wil mappen in mijn 'gewone' windows 7 installatie, mount VMware netjes drive Z:. Echter wanneer ik er iets naartoe probeer te kopieren krijg ik de foutmelding dat de schijf tegen lezen beveiligd is. Ik krijg op geen enkele manier voor elkaar om dit te om zeilen. Via het netwerk kan ik vanuit Win 7 , Win 8 niet benaderen omdat de LAn verbinding niet actief is ;)

- Je zou toch moeten kunnen draggen en droppen van en naar Vmware? -> Lukt mij niet :(

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26
Darker schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:03:
Ik heb de Windows 8 dev editie nu binnen VMWare 8.0 draaien. Er zijn alleen nog een aantal zaken waar ik tegenaan loop, wellicht hebben jullie een oplossing:

- Drivers voor bijv. netwerk, onboard Intel Gigabit netwerkverbinding van mijn rampage 3 extreme wordt niet herkent. Ook een handmatige installatie, waarbij ik de juiste NIC uit de lijst kies resulteert niet in een succesvolle installatie. Windows 7 drivers of INF bestanden van de Asus website werken ook niet. M.a.w. geen netwerk / internetverbinding.

- Wanneer ik de virtuele drive wil mappen in mijn 'gewone' windows 7 installatie, mount VMware netjes drive Z:. Echter wanneer ik er iets naartoe probeer te kopieren krijg ik de foutmelding dat de schijf tegen lezen beveiligd is. Ik krijg op geen enkele manier voor elkaar om dit te om zeilen. Via het netwerk kan ik vanuit Win 7 , Win 8 niet benaderen omdat de LAn verbinding niet actief is ;)

- Je zou toch moeten kunnen draggen en droppen van en naar Vmware? -> Lukt mij niet :(
Eh..kun je niet de VMware tools installeren, of geven die issues? (ik meende dat ik dat ergens gelezen had namelijk)

Ik heb btw wel last van een 'vertraagd' toetsenbord. Ik type 10-vingers-blind enneh...hij mist binnen IE (in tekstvakken op Tweakers, Facebook, Twitter, etc) soms een paar letters. Dit 'probleem' was er ook in IE tijdens de Windows 7 beta's etc.....erg irritant...

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 15-09-2011 14:06 ]

• musiman

musiman

Heb je onder vmware dat je wél gebruik kunt maken van alt-tab (en dat het ook werkt)? Ik heb hier helaas alleen HyperV en het is gewoonweg onwerkbaar.

Make music, not war

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Ik heb even kort met windows 8 gespeeld eerste indruk:

Compleet bagger

-Metro ui werkt voor geen meter met een muis
-Als je een app opent kom je er bijna niet meer uit
-Je kan "apps" alleen afsluiten door ze in taakbeheer af te sluiten
-De oude stijl desktop zoals in windows 7 is veel te beperkt en Microsoft wil duidelijk gebruik ervan ontmoedigen.
-Rechtermuisknop bevat ineens complete andere eigenschappen dan voorheen
-Het is mij tot op heden geheel onduidelijk hoe ik uit een "app" kom behalve door te alt tabben of het programma in taakbeheer uit te zetten!?

[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 15-09-2011 14:21 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 15:03

Rhapsody

In Metal We Trust

Crazyanz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:21:

Compleet bagger

-De oude stijl desktop zoals in windows 7 is veel te beperkt en Microsoft wil duidelijk gebruik ervan ontmoedigen.
-Het is mij tot op heden geheel onduidelijk hoe ik uit een "app" kom behalve door te alt tabben of het programma in taakbeheer uit te zetten!?
Je kunt uit een app komen, door:
- te alt-tabben
- met je muis (vinger) naar linkerkant te gaan en dan de vorige app te openen (1 x alt + tab zeg maar)
- de windows key/toets in te drukken.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• musiman

musiman

Precies. Weet je wat ik nu gedaan heb? Ik heb gewoon op de desktop twee .reg bestandjes gezet. Eentje met de naam "wel metro" en de ander..... "geen metro" :D

Dit staat in de "geen metro.reg":

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"RPEnabled"=dword:00000000

En in de "wel metro.reg" heb ik er dus bij dword staan: 00000001

I-DE-AAL het werkt direct, je hoeft geen refresh/reboot of zo te doen. Heerlijk :)

edit: bovenstaande methoden om naar een andere app te gaan heb ik dus niet omdat ik Windows 8 in een HyperV vm heb draaien. Dan werken die windows toetscombi's niet.

[ Voor 16% gewijzigd door musiman op 15-09-2011 14:34 ]

Make music, not war

Verwijderd

Rhapsody schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:24:
[...]
Je kunt uit een app komen, door:
- met je muis (vinger) naar linkerkant te gaan en dan de vorige app te openen (1 x alt + tab zeg maar)
Je kunt dacht ik een aantal keer heen en weer slepen (ingedrukt houden en terug naar de linkerrand slepen) om naar oudere apps te switchen, dus alt-tab-tab-tab... functionaliteit zeg maar.

Niet dat tegen de cursor tegen de linkerrand werkbaar is in een windowed vm (of rdp) omgeving, maar goed.
musiman schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:25:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
"RPEnabled"=dword:00000000

I-DE-AAL het werkt direct, je hoeft geen refresh/reboot of zo te doen. Heerlijk :)
Metro blijft wel actief dacht ik? Dus je kunt hiermee het oude startmenu activeren, maar als je op de win knop duwt krijg je alsnog het Metro start scherm (en het oude start menu gaat op de achtergrond ook open). Opnieuw inloggen is iets gezonder denk ik.
musiman schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:15:
Heb je onder vmware dat je wél gebruik kunt maken van alt-tab (en dat het ook werkt)?
Onder virtualbox werkt het iig. Niet álles werkt echter, b.v. ctrl-alt-del en win-L zijn gereserveerd voor de host.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 14:36 ]

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
haha ik wordt echt helemaal lijp van dat voortdurende gealt tab. Ze hebben multi tasken echt tot een hel veranderd. Ik douw mijn windows 7 schrijf er weer in en ga vanavond nog wel eens verder kloten want begin het zat te worden ^^

Ze hebben imo te veel naar iOS en Android gekeken en daarbij hun eigen sterke punten uit het zicht verloren.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Crazyanz schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:21:

Compleet bagger

Onzin, je moet alleen snappen dat het anders werkt dan de oude desktop,.
Er zijn diverse mogelijkheden, zoals in diverse posts in dit topic te vinden zijn.
Dat betreft alleen Metro Apps, en er is ook helemaal geen reden om ze af te sluiten.
Op de startknop na is de functionaliteit voor zover ik kan zien identiek, geen beperkingen
Wederom, alleen in het Metro gedeelte, in standaard applicaties werkt hij normaal
Imo meer een geval van "ik heb het 5 minuten geprobeerd, ik snap het niet, dus is het bagger"

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Zer0 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:46:
[...]

Anders zal het zeker werken, maar kan iemand mij vertellen of het over het algemeen trager, even snel, of sneller werkt?
Ik vermoed trager, maar aangezien ik de build niet ga installeren, wil ik wat meningen.
edit: Verduidelijking: ik bedoel niet qua performance, maar wel qua gebruiksvriendelijkheid als je met muis werkt. :) Kan je bv alle apps snel vinden die je wenst, etc. Dus de snelheid van algemeen gebruik tov Windows 7.

Heb topic al doorzocht op "muis" en quasi alle gevonden posts zijn negatief over Metro + muis...

[ Voor 19% gewijzigd door Asgaro op 15-09-2011 16:07 ]

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Alles werkt bij mij zelfs me sandi bridge GPU switch.... HP Pavilion DV6 3190ED -> 8Gm mem & SSD voor de rest default.

Werk echt super goed !
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/7523/backgroundcxa.jpg

• bogerd
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 07:20
Zer0 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:46:
[...]

[...]

Er zijn diverse mogelijkheden, zoals in diverse posts in dit topic te vinden zijn.

[...]

Dat betreft alleen Metro Apps, en er is ook helemaal geen reden om ze af te sluiten.

[...]

Op de startknop na is de functionaliteit voor zover ik kan zien identiek, geen beperkingen

[...]

Wederom, alleen in het Metro gedeelte, in standaard applicaties werkt hij normaal

[...]

Imo meer een geval van "ik heb het 5 minuten geprobeerd, ik snap het niet, dus is het bagger"
Je hebt helemaal gelijk, jullie lijken wel een stelletje leken die je kunt gaan uitleggen hoe ze moeten werken met het lint in de nieuwe office o.i.d. Jongens het is even wennen maar na 1 week gebruik weet ik zeker dat je het helemaal gewend bent en dat je er waarschijnlijk meer plezier aan beleeft als aan Windows 7. Daarbij is dit de developer release, wat verwachten jullie nu eigenlijk?

Have a little patience ;)

Toch wil ik wel eens weten wat W8 nu gaat bieden ten opzichte van voorgaande OS'en? Kan iemand me een concreet lijstje geven van dingen die ook echt nuttig zijn? (dan bedoel ik niet dat je een iso of vhd kunt mounten want dat kan ik toch wel). Het word 128 bit.. zijn daar al procs voor dan? dacht het niet en dat zal wel even duren dus dat is voorlopig waardeloos. dusssss.... iemand?

If it doesn't fit, use a hammer.

• musiman

musiman

Anders zal het zeker werken, maar kan iemand mij vertellen of het over het algemeen trager, even snel, of sneller werkt?
Ik vermoed trager, maar aangezien ik de build niet ga installeren, wil ik wat meningen.
Ik heb mijn Windows 8 1024 MB geheugen toegekend met als uitloop naar iets meer (dynamic memory allocation in HyperV) en op dit moment gebruikt 'ie bijna 800 MB en heeft iets meer dan 1024 geclaimed dus dat valt nog wel mee. Het is iets meer dan een standaard Windows 7 maar niet dat ik zeg: wow hij is trager/zwaarder/logger etc.

Make music, not war

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Sneller als wat? De desktop? Het start menu?

In principe is de metro UI een combinatie van beide. Het werkt (zelfs met de muis) vrij snel vind ik.

Staat een programma niet in het eerste deel? Dan kun je gewoon gaan typen zoals je dat in het Windows 7 start menu kon om de app te vinden.

Scrollen vind ik met de muis ook niet heel slecht werken, maar je moet niet gaan draggen maar je scrollwiel gebruiken. Veel makkelijker en sneller.

Met een beetje gewenning kan dit minstens even snel werken als de standaard desktop, ik denk dat het vooral een visuele drempel is, want de functionaliteit is vrijwel gelijk aan de normale situatie.

Qua performance doet ie het super op mijn Viliv X70EX, met 1GB ram en Atom Z515. Sneller als W7 die er eerst op stond.

[ Voor 8% gewijzigd door LOTG op 15-09-2011 15:09 ]

• mr32
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Windows 8 is zo'n verbetering jongens. Het opstarten vanaf het bootscreen duurt minder dan 5 seconden bij mij. Gewoon een shutdown, niks geen hibernation of iets anders. Internet Explorer hoort er trouwens ook meteen weer bij, razend snel! Btw: Ik heb geen SSD ;)...

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 13:46
TheVMaster schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:22:
[...]

Ehh ja hoor..
  • Open Weather App
  • Ga met de muiscursor naar links onder en klik op Settings
  • Klik op Weather Preferences
  • Selecteer Celsius
  • You're done!
Ah, kijk eens aan, had ik het toch niet helemaal begrepen. Thanks ! :)

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 07:46
Windows 8 ziet er goed uit, echter moet ik weer terug kunnen booten naar 7. heeft iemand al een oplossing hiervoor? ik heb al wel het oude windows 7 bootloader screen, echter schiet hij als ik windows 7 selecteer meteen door naar de probleem oplossing.

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:46
biertjuh? schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:39:
Windows 8 ziet er goed uit, echter moet ik weer terug kunnen booten naar 7. heeft iemand al een oplossing hiervoor? ik heb al wel het oude windows 7 bootloader screen, echter schiet hij als ik windows 7 selecteer meteen door naar de probleem oplossing.
Ik heb binnen Windows 8 met EasyBCD 2.1 geen enkel probleem gehad om windows 7 weer terug te zetten als optie in het opstartmenu.
Nadeel: je komt dan wel weer uit op het saaie opstartscherm van Windows 7.

• biertjuh?
beste-spellen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:46:
[...]

Ik heb binnen Windows 8 met EasyBCD 2.1 geen enkel probleem gehad om windows 7 weer terug te zetten.
Nadeel: je komt dan wel weer uit op het saaie opstartscherm van Windows 7.
oké, en jij kunt ze allebei booten, 7 en 8? want ik wil wel kunnen kiezen tussen 7 of 8

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:46
biertjuh? schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:48:
[...]

oké, en jij kunt ze allebei booten, 7 en 8? want ik wil wel kunnen kiezen tussen 7 of 8
Ja. Het is een beetje vergelijkbaar met het opstartscherm wat je krijgt als je windows 7 en vista/xp als dual-boot had geïnstalleerd.

• biertjuh?
Oké

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Ik ontdek al spelenderwijs steeds meer functionaliteiten (zoals het gewoon starten met typen voor het zoeken in content /apps en settings). Bevalt steeds beter, je moet wel weer helemaal 'opnieuw' leren met windows om te gaan. Om vanuit het oogpunt van een desktop en losse windows te redeneren is waanzin, dat frustreert alleen maar.

Ik heb een Home scherm met daarop m'n lopende activiteiten (nieuws, social, tweets, statussen, favorieten, etc. etc.)
M'n apps start ik door simpelweg de app naam te typen. Voor een aantal maak ik een groep op het homescherm als ze me extra info kunnen geven door Live-Tiles. De 'share' optie is echt briljant. Het ontsluiten van interfaces op API niveau is echt een doorbraak imho.

Het liefst zie ik nog Explorer met volledige functionaliteit 100% metro UI worden. Share netjes implementeren zodat ik eenvoudig alles wat ik vind met m'n apps kan delen. Ook de 'more settings' optie moet weg en volledig in Metro.

Als ik een muis of keyboard aansluit wil ik dat ik kan kiezen om terug te vallen op de desktop met traditioneel startmenu. Of ze moeten overduidelijke touch elementen uitschakelen. De switch die er nu in zit werkt simpelweg niet. Het voelt alsof je enorm veel functionaliteit verliest (wat overigens niet zo is!!).

Is er ook een 'BACK' shortcut?

Al met al, erg veelbelovend maar kwetsbaar voor kritiek. Vergeet niet dat het pre-BETA software is. Er zal nog veel veranderen.

Ik ben benieuwd wat jullie voor aanpassingen in Metro nodig hebben voordat je de traditionele desktop kan laten vallen?

-- Altijd blijven prutsen --

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 23:45
beste-spellen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:49:
[...]

Ja. Het is een beetje vergelijkbaar met het opstartscherm wat je krijgt als je windows 7 en vista/xp als dual-boot had geïnstalleerd.
Nadeel wat mij al wel is opgevallen is dat windows 8 volledig boot voordat je de keuze krijgt (niet dat dit heel vervelend is met de nieuwe boot technieken) en dat je voor windows 7 weer compleet terug gegooid word naar je bios en dan wel in een keer opstart.

Wat mij ook opgevallen is is dat de metro interface ook not prima te gebruiken is hoe ik het oude start menu gebruikte. windowstoets -> applicatie naam typen. Het flitst wel een stuk meer maar is niet heel erg problematisch aangezien je de meeste applicaties toch gaat pinnen in de taskbar. Metro is wel een verandering maar ik zie mij zelf er wel aan wennen als snel overzicht. Als primary werk omgeving totaal niet voorlopig.

• musiman

musiman

mr32 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:36:
Windows 8 is zo'n verbetering jongens. Het opstarten vanaf het bootscreen duurt minder dan 5 seconden bij mij. Gewoon een shutdown, niks geen hibernation of iets anders. Internet Explorer hoort er trouwens ook meteen weer bij, razend snel! Btw: Ik heb geen SSD ;)...
Hier ga je de fout in. Bij het afsluiten wordt de kernel mode ge-hybernate maar de user mode niet. Bij het herstarten Worden de draaiende services daardoor zeer snel gestart en hoeft alleen de user mode nog maar normaal te booten.

Make music, not war

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Asgaro schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:58:
[...]

edit: Verduidelijking: ik bedoel niet qua performance, maar wel qua gebruiksvriendelijkheid als je met muis werkt. :) Kan je bv alle apps snel vinden die je wenst, etc. Dus de snelheid van algemeen gebruik tov Windows 7.

Heb topic al doorzocht op "muis" en quasi alle gevonden posts zijn negatief over Metro + muis...
^Check m'n edit aub.

• bogerd
musiman schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:06:
[...]

Hier ga je de fout in. Bij het afsluiten wordt de kernel mode ge-hybernate maar de user mode niet. Bij het herstarten Worden de draaiende services daardoor zeer snel gestart en hoeft alleen de user mode nog maar normaal te booten.
owja? hoe krijgen ze het dan gepresteerd om de accu eruit te halen en nadat ze deze erin stoppen toch nog binnen 10 sec te booten?

Verwijderd

Bij hibernation wordt naar schijf gedumpt, en heeft dus geen voeding nodig om te overleven.

• bogerd
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:09:
Bij hibernation wordt naar schijf gedumpt, en heeft dus geen voeding nodig om te overleven.
heb je een link waar dit uigelegd word? dat wil ik wel eens bekijken ;)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
bogerd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:11:
[...]

heb je een link waar dit uigelegd word? dat wil ik wel eens bekijken ;)
Wikipedia: Hibernation (computing)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 23:45
Doe voor de gein maar eens een reboot, volgens mij wissen ze dan hybernation, of even een shutdown doen met "shutdown /full /s /t 0" in console. Dit schakelt ook de hybernate technieken uit, het verschil is in ieder geval erg te merken. Gelijk maar even een linkje naar een msdn blog over dit onderwerp.

Wat ook wel interessant is is het "hybrid sleep" wat ze daar heel kort beschrijven. Sleep en hybernate gecombineerd zeg maar. Snel uit sleep te halen, maar niet je data kwijt bij een powerloss of als je accu leeg raakt. Een nadeel is wel dat dit stroom blijft gebruiken natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Sleepkever op 15-09-2011 16:16 ]

• bogerd
Houd dus wel in dat je het best een SSD kunt hebben in dat geval.. maar goed dat is weer nieuw voor me opzich wel interessant

Verwijderd

bogerd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:14:
Houd dus wel in dat je het best een SSD kunt hebben in dat geval.. maar goed dat is weer nieuw voor me opzich wel interessant
Kernel zal hoogstens 400mb in beslag nemen op je hdd, beetje moderne hd kandit wel in 5sec

• bogerd
Het is in principe ook te verwaarlozen maar tis allicht sneller. stel je voor dat je 2 miliseconde extra moet wachten :P

Verwijderd

Misschien handig voor sommige mensen met een netbook of Ebay X86 Tablet

Deze link was ERG handig voor mij :
http://www.netbooklive.co...ard-10-inch-netbook-2772/

Hiermee kan je Metro laten werken op 1024x600 :)

• biertjuh?
beste-spellen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:49:
[...]

screen heb ik terug, maar windows 7 wil niet starten, die schiet in de systeem herstel, iemand nog optie's??

• anandus
  • Niet online
biertjuh? schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:23:
[...]

screen heb ik terug, maar windows 7 wil niet starten, die schiet in de systeem herstel, iemand nog optie's??
Backup-image terugzetten?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• bogerd
windows 7 cd erin en problemen laten detecteren, vervolgens geeft ie wss aan dat er problemen zijn met opstarten dat laat jem herstellen en dan boot ie w7 waarschijnlijk weer maar ik gok w8 niet. maar ik snap ook niet waarom je die niet gewoon draait in virtualbox. ik zou wachten met het dagelijks gebruiken van w8 tot ie uit is

• biertjuh?
"hmmmmm" * biertjuh? bedenkt wanneer hij voor het laatst een backup heeft gemaakt.

whoops, nooit. gelukkig is alles via 8 nog wel accesable en zie ik ook dat 7 gewoon nog bestaat dus ergens is het een bootloader probleem, naja, vanavond maar even gaan draaien voor een backup

Verwijderd

Geen backups maken en deze preview op je main computer installeren is al niet heel slim, maar als je ze beide tegelijk doet, wordt het helemaal erg. :P

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik was erg benieuwd naar Win8, dus heb even de preview in VirtualBox geinstalleed (Win8 64 bit, in virtualbox op Win 7 64 bit). Geen enkel probleem tegengekomen. Ik ben wel erg benieuwd hoe MS in de toekomst de metro/desktop integratie wil gaan implementeren, want zoals het nu werkt bevalt me totaal niet.
Ik kan me voorstellen dat de Metro interface erg geschikt is voor touch-apparaten, maar op een desktop vind ik het nu (nog) niet goed werken. Op een 20 inch breedbeeld hoef ik niet voor elke applicatie een enorme tile te hebben. Ik vind het bovendien enorm storend dat, als ik op de desktop werk, en een programma wil openen, dit via de Metro interface moet. Eigenlijk is je start-menu opeens full-screen.
MS staat natuurlijk ook voor een enorme uitdaging om een systeem te ontwikkelen dat geschikt is voor zowel tablets als desktops, en het is natuurlijk niet gezegd dat de uiteindelijke versie van Win8 net zo gaat werken, maar zoals het nu werkt, daar wordt ik niet bij van.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 19:56
Inderdaad, je hebt wel balls. Kun je blij zijn dat je niet de partitie geformat hebt bij de installatie. Dat doe ik altijd fanatiek.

• bogerd
LOTG schreef op donderdag 15 september 2011 @ 16:40:
Inderdaad, je hebt wel balls. Kun je blij zijn dat je niet de partitie geformat hebt bij de installatie. Dat doe ik altijd fanatiek.
Haha daar zeg je zoiets _/-\o_ ze hebben wel gelijk trouwens, is niet heel erg slim van je;) maar zie paar posts hierboven van mij. daar staat denk ik je oplossing ;)

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:56
Overigens is het mogelijk om hier en daar rechtermuisknop te gebruiken, ook in het Metro startmenu (er werd eerder in dit topic beweerd dat, dat niet werkt).

Bijvoorbeeld rechtermuisknop op een grote tile geeft de optie om deze kleiner te maken :) . Meteen af van die gigantische horizontale tiles...

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 12:58
Kan ik de developer tools ook nog los downloaden? Heb per ongeluk de versie zonder dev tools geinstalleerd.

Zit er ook een C++ compiler bij?

Ik heb bij mij ook zonder backup XP eraf gegooit (met format), en heb er nog geen spijt van. Deed toch al niet veel met Windows.

[ Voor 31% gewijzigd door Wolfos op 15-09-2011 18:36 ]

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:19
Hmm ik heb net geprobeerd om windows 8 x64 te installen op een esata drive, installatie gaat goed alleen wil ie niet booten :( een error dat winload niet gevonden is :(

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-09 13:49
Ik had een multibootje van xp en ubuntu(wubi), maar na windows 8 op een aparte partitie geinstalleerd te hebben, kan ik alleen nog maar win8 booten. Als ik op F8 druk op het begin, staat er alleen nog win8 in het boot-lijstje. Echter is mijn partitie met xp/ubuntu nog wel gewoon intact. In Gparted heeft de partitie met xp/ubuntu echter nog wel gewoon een boot flag. Weet iemand hoe ik xp er weer gewoon bij kan zetten?

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Hoi,

Ik zou de Windows 8 Developer Preview graag eens willen testen in Virtualbox.
In deze reactie van iemand stond dat het gelukt was.
Maar als ik het probeer mislukt het de hele tijd.
Hij laadt dan eerst de files, er verschijnt Windows® Developer Preview, ik krijg een melding dat je de computer opnieuw moet opstarten met een foutmelding en dan krijg ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://i1218.photobucket.com/albums/dd409/RCTfagnaat/virtualboxwindows8fout.jpg
(Hier zie je ook de foutmelding op de achtergrond.)

Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

Dit heb ik allemaal al gedaan:
-Ik heb gezorgd dat het installatiebestand met de virtuele machine is verbonden.
-Het beschikbare RAM op meer dan 1000 MB gezet.
-Genoeg video-geheugen gegeven.

Wat moet ik nog meer doen?

Edit: En sorry, ik weet niet zeker of ik hier een nieuw topic voor zou moeten openen.

[ Voor 4% gewijzigd door mrtnptrs op 15-09-2011 19:02 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Verwijderd

mrtnptrs schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:01:
Hoi,

Ik zou de Windows 8 Developer Preview graag eens willen testen in Virtualbox.
In deze reactie van iemand stond dat het gelukt was.
Maar als ik het probeer mislukt het de hele tijd.
Hij laadt dan eerst de files, er verschijnt Windows® Developer Preview, ik krijg een melding dat je de computer opnieuw moet opstarten met een foutmelding en dan krijg ik dit:
[afbeelding]
(Hier zie je ook de foutmelding op de achtergrond.)

Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen?

Dit heb ik allemaal al gedaan:
-Ik heb gezorgd dat het installatiebestand met de virtuele machine is verbonden.
-Het beschikbare RAM op meer dan 1000 MB gezet.
-Genoeg video-geheugen gegeven.

Wat moet ik nog meer doen?

Edit: En sorry, ik weet niet zeker of ik hier een nieuw topic voor zou moeten openen.
3d accleratie ingeschakeld?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Bij mij hielp het om VT-d aan te zetten in BIOS en de Windows 8 64-bit .iso te gebruiken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Na 3D-accleratie te hebben ingeschakeld werkt het nog steeds niet.
Maar wat is dat VT-d aanzetten.
En ik heb niet erg goed internet, dus het downloaden van het 64-bit bestand kan wel een dag duren!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

• musiman

musiman

mrtnptrs schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:35:
Na 3D-accleratie te hebben ingeschakeld werkt het nog steeds niet.
En ik heb niet erg goed internet, dus het downloaden van het 64-bit bestand kan wel een dag duren!
Had je nou dicht in de buurt gewoond, had je mijn verbinding ff mogen gebruiken.

Maar VT-d is een feature die je aan kunt zetten in de bios van de computer. Wanneer jouw processor van Intel of AMD de virtualisatie optie ondersteunt (AMD-NOW of Intel-VT) dan kun je HyperV gebruiken en de vm's paravirtualized laten draaien. Oftewel, niet helemaal virtueel maar behoorlijk dicht op de hardware zeg maar. Ik heb het geprobeerd een beetje simpel uit te leggen ;)

Make music, not war

Verwijderd

mrtnptrs schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:35:
x86 virtualization
Step by Step guide

Dat is er vanuitgaande dat jou computer het ondersteunt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 19:59 ]

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
Windows 8 werkt nu helemaal in VirtualBox bij mij, alleen de resolutie werkt nog niet helemaal bij mij. De manier van paddixx snap ik niet helemaal, moet ik nu cmd opstarten in de VM of gewoon die ik nu draai? en als navigeer met m'n normale pc naar mijn vm dan staat er dat het geen bekende opdracht is. Iemand een idee of iemand die mij kan helpen via teamviewer??

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Sorry, maar ik rommel eigenlijk liever niet in de bios.
En hier heeft iemand hetzelfde probleem.

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:29
Mja als ik kijk naar dat linkje, dan zie ik dat iemand vermeld dat de error verdwijnt nadat 'ie virtualization aan hebben gezet in de BIOS. Lijkt me toch dat dit dan de manier is om het aan de praat te krijgen.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
-Bas schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:09:
Windows 8 werkt nu helemaal in VirtualBox bij mij, alleen de resolutie werkt nog niet helemaal bij mij. De manier van paddixx snap ik niet helemaal, moet ik nu cmd opstarten in de VM of gewoon die ik nu draai? en als navigeer met m'n normale pc naar mijn vm dan staat er dat het geen bekende opdracht is. Iemand een idee of iemand die mij kan helpen via teamviewer??
Open gewoon een command venstertje, navigeer naar het path waar VirtualBox geïnstalleerd is (ergens in Program Files wellicht) en voer het commando van paddixx uit:

code:
1
VBoxManage setextradata "naam van je VM" "CustomVideoMode1" "1440x900x32"

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• spenky
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 11:12
Ik zit nu in me windows 8.. Maar is die hippe picture hub, die je ook zag in een van de eerste introductie videos, ergens te bekennen..
Ik zag al dat die mail, calander en people hub er zoiezo niet inzaten..

Frietjes

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:40

jeroenathome

Een regel tekst

Ik ben nu een beetje aan het spelen met win8, maar heb nog een probleem. In de metro interface lukt het mij niet om alle programma's te starten. Alleen Desktop en Control settings zijn mogelijk. Wanneer ik met de muis op een van de iconen klik zie ik het wel weg gedrukt worden maar er gebeurt voor de rest niks. Op de desktop nog geen problemen tegen gekomen behalve niet herkende hardware.

Een ander probleem waar ik tegen aan ben gekomen is dat er om een licentie code werd gevraagd. Deze melding kreeg ik toen de netwerk kaart nog niet herkend werd en een Windows reset gaf. Ondertussen werkt de netwerkkaart wel door in virtualbox voor een andere kaart te kiezen.

Ik draai alles in Virtualbox met 2GB ram en 2 cores actief.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik krijg m niet geinstalleerd, ik heb ook geen 64-bit vm optie in bios, ondersteund cpu niet...
zowel in VB, VMware, en workstation lukt het niet....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Goed ik heb windows 8 in een VHD zonder geklooi met USB sticks en DVD's :*) ik zal misschien! een blog bakken.

Mijn mening:
system properties -> advanced system settings -> settings -> animate windows when minimizing and maximizing uitzetten :X :X

Nu we dat hebben gehad. Ik vind het 'nieuwe' startmenu braque. Ik gebruik dus de gewone UI. Nu gebruik ik de windows key heel erg vaak om programma's op te starten, dat doe ik nu nog steeds, en hoewel het er gelikter uitziet werkt het eigenlijk voor geen ene meter. Een voorbeeld: ik wil mijn muissettings veranderen, ik druk op win-key en type mouse en druk op ent... oh wacht, ik moet eerst aanwijzen dat ik wil zoeken in settings :F . Liedje opzetten? Idem..
Goed, dat kan je afvangen door windows+w of windows+f te gebruiken. Maar dat is weer een extra tussenstap. Het werkt gewoon niet lekker.

Volgende voorbeeld. Ik start zo'n ap en ga vervolgens verder werken in firefox. Vervolgens kan ik nergens zien of de app nog open staat. Wat?

En ten slotte, windows levert nog steeds geen touchpad drivers mee met meer dan de meest basisfunctionaliteit. Het is een OS, als ik het installeer wil ik gewoon dat ik kan scrollen met het touchpad, zonder eerst een driver te moeten installeren (rant: waar je verplicht de scrybe suite bij moet nemen...)

Ik heb het gevoel dat we straks vooral onder de moterkap veranderingen zullen zien. Metro mogen ze van mij in de huidige staat naar de prullenbak voor desktopgebruik.

• spenky
jeroenathome schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:38:
Ik ben nu een beetje aan het spelen met win8, maar heb nog een probleem. In de metro interface lukt het mij niet om alle programma's te starten. Alleen Desktop en Control settings zijn mogelijk. Wanneer ik met de muis op een van de iconen klik zie ik het wel weg gedrukt worden maar er gebeurt voor de rest niks. Op de desktop nog geen problemen tegen gekomen behalve niet herkende hardware.

Een ander probleem waar ik tegen aan ben gekomen is dat er om een licentie code werd gevraagd. Deze melding kreeg ik toen de netwerk kaart nog niet herkend werd en een Windows reset gaf. Ondertussen werkt de netwerkkaart wel door in virtualbox voor een andere kaart te kiezen.

Ik draai alles in Virtualbox met 2GB ram en 2 cores actief.
bij mij werkte alles pas normaal na een reboot..

Frietjes

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 19:47

360Degreez

Typisch weer dit...

Hier werkte ook alles naar behoren na de eerste windows updates. Het touchscreen werd pas na de eerste reboot herkend.

Metro en de normale desktop werken perfect samen op mijn Tablet-PC-tje. Ik ben er alleen nog niet achter hoe je draaiende apps kunt beeindigen.

Super, Metro voor op de bank en Office, Adobe Creative suite en 3DMAX voor als er gewerkt moet worden.

Me like! Nu hopen dat de windows store snel "geopend" word zodat we kunnen winkelen ;-)

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:40:
Ik heb het gevoel dat we straks vooral onder de moterkap veranderingen zullen zien. Metro mogen ze van mij in de huidige staat naar de prullenbak voor desktopgebruik.
Ik zou het zelf ook niet op mijn desktop willen gebruiken als ik lekker moet werken, maar ik KAN me heel goed voorstellen dat ook voor sommige desktops dit heel fijn kan zijn, het is iig wel lekker simpel, iets wat veel mensen zullen waarderen die niet zo veel met de desktop doen..
Iig hebben we de keuze..
Plus dat ik het heeeel vet vind als MS een OS maakt dat eigenlijk goed werkt op de desktop EN in een tablet. Dankzij de tablet compatibiliteit zal het denk ik nog lekkerder lopen op de desktop.

specs

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 15:38
Bij mij blijft mijn netwerk connectie niet werken in vmware windows8 64bit, de rest werkt allemaal naar behoren. Erg vervelend

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

• Petervanakelyen
Rant: waar je verplicht de scrybe suite bij moet nemen...
Hint: pak de Synaptics installer uit met 7zip en start dpinst.exe.
Rant: je moet na de installatie alsnog alle WMV-filmpjes gaan trashen

//ontopic

Zelfs mijn ouders kunnen niet werken met de Metro interface. Meest gehoorde klacht is dat alles op onlogische plaatsen staat en ze het overzicht kwijt zijn. Het inloggen heeft overigens ook een tijd geduurd voor ze dat door hadden (het omhoog swipen van het lockscreen). Ik kan het ze niet kwalijk nemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-09-2011 20:53 ]

• Ramon

• -Bas
iemand die de afsluiten knop kan vinden? XD kan hem nu alleen afsluiten via VB :P

• spenky
Als er nog mensen zijn die toevallig het startmenu terug willen. Dit is de oplossing!

http://www.addictivetips....ask-manager-in-windows-8/

Frietjes

• spenky
-Bas schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:55:
iemand die de afsluiten knop kan vinden? XD kan hem nu alleen afsluiten via VB :P
ctrl alt delete, en dan rechts onderaan die uitschakelaar..

Frietjes

• -Bas
heb al gevonden hoe je hem kan afsluiten ;)

windowsknop > settings > Power > shutdown

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Petervanakelyen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:53:
Zelfs mijn ouders kunnen niet werken met de Metro interface. Meest gehoorde klacht is dat alles op onlogische plaatsen staat en ze het overzicht kwijt zijn. Het inloggen heeft overigens ook een tijd geduurd voor ze dat door hadden (het omhoog swipen van het lockscreen). Ik kan het ze niet kwalijk nemen :)
Weer zoiets... we nemen een OS dat verre van klaar is en laten er een gewone gebruiker op werken... natuurlijk vinden die van alles niet goed, omdat het OS ook nog niet af is. Resultaat, Windows 8 heeft bij voorbaat een slechte naam... |:(

Het is een Developers Preview, geen beta, RC, RTM of GA.

Verwijderd

-Bas schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:55:
shutdown -s -t 0 -f :+

• -Bas
windowsknop > settings > power > shutdown/restart werkt nu ook :+

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb Windows 8 geprobeerd op mijn Samsung NC10 (netbook). Het is snel met booten, en het ziet er gelikt uit... Maar het werkt voor geen meter. Veel te veel scrollen, en Metro komt niet goed uit de verf: er zijn te weinig kleuren en alles is veel te groot.

Mijn netbook boot nu dus weer by default Windows 7.

We are shaping the future

• marco282
  • Laatst online: 12-09 14:41
Hallo,

Heb ook even ermee gespeeld, vind het er wel goed uitzien toch niet helemaal tevreden over het missende start menu, hopelijk houden ze met de features die nog gaan komen ook rekening met desktop users.

Net werk hebben ze het gedaan verder

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

• marco282
  • Laatst online: 12-09 14:41
Alex) schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:09:
Ik heb Windows 8 geprobeerd op mijn Samsung NC10 (netbook). Het is snel met booten, en het ziet er gelikt uit... Maar het werkt voor geen meter. Veel te veel scrollen, en Metro komt niet goed uit de verf: er zijn te weinig kleuren en alles is veel te groot.

Mijn netbook boot nu dus weer by default Windows 7.
Het is ook een developers preview, dus logish dat je het niet als primary os gaat gebruiken;p

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

• spenky
marco282 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:09:
Hallo,

Heb ook even ermee gespeeld, vind het er wel goed uitzien toch niet helemaal tevreden over het missende start menu, hopelijk houden ze met de features die nog gaan komen ook rekening met desktop users.

Net werk hebben ze het gedaan verder
haha je kan hem wel aanzetten, lees paar posts hierboven, maar dan is je complete windows 8 ervaring weg.. Zelfs de ribbon.. haha

Frietjes

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
marco282 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:10:
[...]

Het is ook een developers preview, dus logish dat je het niet als primary os gaat gebruiken;p
Dat heb ik met Vista en Windows 7 ook gedaan. Het OS voelt wel solide aan, het is de interface die me tegenstaat.

We are shaping the future

• Petervanakelyen
Zer0 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:01:
[...]

Weer zoiets... we nemen een OS dat verre van klaar is en laten er een gewone gebruiker op werken... natuurlijk vinden die van alles niet goed, omdat het OS ook nog niet af is. Resultaat, Windows 8 heeft bij voorbaat een slechte naam... |:(

Het is een Developers Preview, geen beta, RC, RTM of GA.
Het zijn geen geavanceerde gebruikers, maar die weten juist daarom veel beter dan ik waar gewone gebruikers het lastig mee hebben. Ze vinden het zelf overigens ook leuk om te werken met verschillende besturingssystemen, zolang ze maar altijd terug kunnen naar iets vertrouwd (Windows XP, in dit geval).
Ze weten donders goed dat het om een developer preview gaat die nog niet voor het grote publiek geschikt is en ze niet verbaasd moeten zijn dat er iets niet goed werkt of foutmeldingen geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 15-09-2011 21:37 . Reden: Niet de bedoeling om te veel offtopic te gaan, dus maar een stukje verwijderd. ]

• musiman

musiman

Het is juist heel GOED om gewone gebruikers ermee kennis te laten maken. Want met die ervaringen kan Microsoft het ontwerp aanpassen en verbeteren.

Make music, not war

Verwijderd

Goed ik heb windows 8 in een VHD zonder geklooi met USB sticks en DVD's :*) ik zal misschien! een blog bakken.
Toch maar een snelle blog gemaakt: .: Windows 8 installeren in een VHD zonder externe media.

• Ramon
Ik heb Windows 8 nu draaien op mijn Acer W500 net zoals een paar anderen hier.

Plaatjes:

lockscreen
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2011/09/DSCN03601-400x300.jpg
start screen
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2011/09/DSCN03591-400x300.jpg
t.net!
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2011/09/DSCN03611-400x300.jpg

Specs van de W500:
AMD 1Ghz
2GB RAM
32GB SSD

En het loopt perfect! Dus mensen die dachten dat er een i5 nodig was en het daarom kut zou zijn op ARM, die kunnen nu opgelucht ademhalen :P

• ac1815
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 07:07
Aan de mensen die niet weten hoe ze Windows 8 moeten afsluiten:
Ctrl+Alt+Del Dan staat er rechtsonderin een knopje waarmee je de pc kunt afsluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door ac1815 op 15-09-2011 21:51 . Reden: iets duidelijkere omschrijving ]

• -Bas
acfikkert schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:50:
Aan de mensen die niet weten hoe ze Windows 8 moeten afsluiten:
Ctrl+Alt+Del Dan staat er rechtsonderin een knopje waarmee je de pc kunt afsluiten.
is op vorige pagina al 2x gezegt + 2 andere manieren ;)

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:04
Tijdje geleden stond er op tweakers.net dat intel mee helpt met het optimaliseren van sandy bridge en windows 8.
nieuws: CES: Intel helpt mee met Sandy Bridge-optimalisatie Windows 8

Is hier al iets van te merken en zijn er al benchmarks van sandy bridge pc's op Windows 7 en 8?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• -Bas
Gijs007 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:56:
Tijdje geleden stond er op tweakers.net dat intel mee helpt met het optimaliseren van sandy bridge en windows 8.
nieuws: CES: Intel helpt mee met Sandy Bridge-optimalisatie Windows 8

Is hier al iets van te merken en zijn er al benchmarks van sandy bridge pc's op Windows 7 en 8?
Op mijn pc (sandy bridge i7) werkt het nu best wel goed, alleen heb de juiste drivers nog niet ;)

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:54

Matszs

><>

Lukt mij nog steeds niet om die applicaties werkend te krijgen.. Iemand een oplossing?

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:04
-Bas schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:57:
[...]

Op mijn pc (sandy bridge i7) werkt het nu best wel goed, alleen heb de juiste drivers nog niet ;)
Natuurlijk werkt het best goed;)
Sandy bridge 2600 is ook zeer snel met Windows 7 =)

Maar merk je ook dat het sneller is als met Windows 7?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Verwijderd

Je hebt geen snelle processor nodig voor windows.. maar een SSD + welke processor dan ook.

• -Bas
Gijs007 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:04:
[...]

Natuurlijk werkt het best goed;)
Sandy bridge 2600 is ook zeer snel met Windows 7 =)

Maar merk je ook dat het sneller is als met Windows 7?
ja opstarten doet hij nu ongeveer 15 seconde over waarbij windows 7 25 seconde nodig heeft. :P

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
De 64bit geinstalleerd op mijn HP DC7900 SFF PC met OCZ Vertex2 120GB SSD.
Eerlijk gezegt valt het mij een beetje tegen als desktop systeem. Metro opzich is goed, maar werk op mijn dekstop toch liefst met de "oude" layout.

Zal nog wat "prullen", misschien word het beter.
Erger is dat ik na enkele minuten een error krijg en mijn PC heropstart, dat gebeurd snel, het opstarten terug bedoel ik, data corruption error.

IE10 werkt in metro als in dekstop zeer snel. Ook taakbeheer en bestanden kopiëren is een vooruitgang.
Algemeen voelt deze versie ook sneller dan als ik win7 gebruik op dit systeem.

Voor mij 2 verbeter punten;
- Mogelijkheid om Metro uit te zetten (zonder registry hack bedoel ik dan)
- Aan een uit knop standaard op Metro, ook in dekstop is het zoeken (na lezen op deze pagina en vorige het wel gevonden)

Heb voorlopig enkel 2 programma's geinstalleerd
Eset Nod Antivirus versie 5.0.93.0
Agnitum Outpost Firewall Pro 7.5.1 (3791.596.1681)

• Zer0
  • Niet online

Zer0

musiman schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:37:
Het is juist heel GOED om gewone gebruikers ermee kennis te laten maken. Want met die ervaringen kan Microsoft het ontwerp aanpassen en verbeteren.
Met een versie die daar voor bedoeld is ja, met deze versie zeker niet, vooral niet omdat de feedback opties (nog) ontbreken. Daarnaast, ik heb hier heel veel op- en aanmerkingen gelezen, maar durf te wedden dat hooguit een enkeling feedback daarover naar MS heeft gestuurd.

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

matsotten schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:01:
Lukt mij nog steeds niet om die applicaties werkend te krijgen.. Iemand een oplossing?
Probeer je resolutie eens te verhogen. Bij een collega van mij was dat het probleem.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 15:24
Ik heb Win8 ook geinstalleerd op mijn pc. Installatie was met 10/15 minuten klaar. Instellen en gaan met die banaan. Ik moet zeggen, moet er wennen aan de interface. Ik mis mijn startmenu, maar die ga ik nog wel even proberen met de hacks die ik gezien had.

Het werkt wel ontzettend snel! Opstarten duurt ongeveer 8 seconden (geteld na POST). En ik heb geen SSD. Het is ook 'klik op app' en poef, het staat er. Heerlijk gewoon die snelheid.

Ik had alleen wel bij de eerste keer opnieuw opstarten, een onwerkbare windows. Ik kon inloggen, maar meer dan een zwart scherm met muis zag ik niet. Kon bij taskmanager, explorer.exe opnieuw opstarten, zag ik heel even de taakbalk en daar hield het mee op. Achja, dan nog maar een keer, opnieuw installeren is toch zo gedaan.

Al wel een aantal kleine bugs gezien, maargoed, daar is het beta voor, neem ik voor lief :)

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:54

Matszs

><>

Devster schreef op donderdag 15 september 2011 @ 22:31:
[...]

Probeer je resolutie eens te verhogen. Bij een collega van mij was dat het probleem.
Bedankt! Dit heeft het probleem opgelost.

Verwijderd

Dit is ook een mooie faal: als je het startmenu links? of rechts plaatst houd hij geen rekening met aero snap en verdwijnen er vensters achter de taakbalk als je een venser respectievelijk links of rechts 'snapt'.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Moet zeggen dat het wel bevalt. Gelukkig kan je op de traditionele desktop --bijna-- geheel om de metro interface heen. Het is gewoon Windows 6.2 die je eventueel met een alternatieve interface (metro) kunt gebruiken. Windows 7 was een slimmed down Vista, en dit is gewoon weer een verder geoptimaliseerde Windows 7. Goed om te zien dat MS de bloat er probeert uit te halen.

Die metro/WP7 interface vindt ik persoonlijk helemaal niks. Erg veel lege oppervlaktes die totaal geen informatie geven. Vond dat al een probleem bij Windows 7 (erg veel wit in explorer), Android 3 (gedeelte van het scherm wordt gewoon niet gebruikt), en ook de nieuwe Google gmail/kalender/ect interface heeft extreem veel wit. Maar begrijp dat het rustiger overkomt op noobs. Gebruik zelf bijvoorbeeld LauncherPro op mijn SGS en op 1 scherm heb ik 41 icoontjes. Zelfs op mijn 2560x1600 display ga ik met de Metro interface geen 41 "icoontjes" halen.

Eigenlijk maar 1 big issue. Ik wil wel gewoon met 1 of 2 drukken op de knop kunnen afsluiten. Liep echt "uren" te zoeken naar een powerdown button. Die is er gewoon niet. O, o, o, waarom? Moet ik 24 uur per dag aan de Windows? ;-) Het is natuurlijk heel onlogisch dat als je LINKSonder op settings klikt de powerdown optie aan de RECHTERkant verschijnt.

[ Voor 7% gewijzigd door tHe_BiNk op 16-09-2011 00:07 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vraag ik me al langer af. Waarom zou je je computer willen afsluiten? Die van mij gaat in slaapstand en is in 5 seconden weer online als ik hem pak.
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!