[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste
Acties:
  • 92.360 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:03:
Dit vraag ik me al langer af. Waarom zou je je computer willen afsluiten? Die van mij gaat in slaapstand en is in 5 seconden weer online als ik hem pak.
Die van mij staat nooit uit.
Als ik ga slapen zet ik me pc op max power saving
<<picca:>> http://puu.sh/5FOd (linkje vervalt op 30 sep 2011)

edit:
hij krijgt één a twee maal per maand een reboot :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Dit vraag ik me al langer af. Waarom zou je je computer willen afsluiten? Die van mij gaat in slaapstand en is in 5 seconden weer online als ik hem pak.
Omdat er een heleboel apparaten op de stekkerdoos staan en ik er gewoon de stroom van afhaal. Er zijn nog genoeg apparenten die zelfs in hun uitstand te veel stroom verbruiken (dit kan je vaak niet voor aankoop weten). Tevens wil ik gewoon met een heel schone computer opstarten in de ochtend.

Maar mijn opmerking ging meer over het feit dat mensen meer handelingen moeten verrichten om nu te kunnen afsluiten. Zet gewoon shutdown in het nieuwe "windows-menu." Problem solved.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Maar zie ik dat goed? Nog steeds geen dual panel view in windows explorer? 8)7 Dat blijf ik echt al 15 jaar niet begrijpen. Wordt dus gewoon weer freecommander, ook in Windows 8. Ook kun je nog steeds geen tabs toevoegen van je meest gebruikte dirs. Het snel toevoegen van "shortcuts" aan de navigation pane is er nog steeds niet bij. Allemaal erg jammer.

Die ribbon is leuk, maar veel wasted space op mijn 2560x1600 scherm, had wel wat meer ingemogen. Maar gelukkig makkelijk uit te zetten.

Ook vreemd dat die search tab alleen verschijnt nadat je search hebt gebruikt, laat deze gewoon altijd zien!

Heb nu een grijze "theme" maar dan is die ribbon in windows explorer nog steeds blauwe met groen, en die metro shit aan de rechterkant nog steeds groen. Visueel niet echt jofel. Waarom niet alles mooi en rustig grijs?

En de eerste BSOD.

Dat opstarten blijft te veel werk (meer dan voorheen). Gewoon password typen en naar de desktop. Niet eerst swypen, en niet eerst metro. Begint erg irritant te worden.

Die details pane in windows explorer geeft ook weinig informatie. :F Volgens mij zijn ze veel met die Metro interface bezig geweest, en hebben ze weinig verbeterd aan de oude desktop interface. Gnome en KDE staan nu toch wel heel ver voor op windows explorer. Het mag zich eigenlijk geen windows meer noemen. Aan windows verbetering is weinig gedaan, gemiste kans.

Het valt mij trouwens wel erg op dat MS met die metro interface heel krampachtig veel "cloud" services die normaal in de browser draaien, nu weer op de desktop wil laten draaien, zodat de browser minder belangrijk wordt. En het OS des te meer. Erg sneaky boys. >:) Embrace and extend.

[ Voor 105% gewijzigd door tHe_BiNk op 16-09-2011 03:04 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ramon schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:49:
Ik heb Windows 8 nu draaien op mijn Acer W500 net zoals een paar anderen hier.

Plaatjes:

lockscreen
[afbeelding]
start screen
[afbeelding]
t.net!
[afbeelding]

Specs van de W500:
AMD 1Ghz
2GB RAM
32GB SSD

En het loopt perfect! Dus mensen die dachten dat er een i5 nodig was en het daarom kut zou zijn op ARM, die kunnen nu opgelucht ademhalen :P
Op zoon tablet zou ik metro nog wel eens willen proberen volgens mij werkt het dan namelijk wel heerlijk :)
Vanavond nog een uur aan de gang geweest met windows 8 gewoon zonder hacks zoals het "bedoelt" is (blijft een pre release). Maar ik kan echt niet wennen aan die metro ui, heb het idee dat ik voor simpele taken ineens meer handelingen moet uitvoeren. Het voortdurend alt tabben is daar een voorbeeld van. Ik hoop echt dat ze in de final versie wel de optie geven om metro uit te zetten.

Ik merk trouwens wel dat windows 8 echt gemaakt is voor snelle HD, ik heb hem op een IDE schrijf gezet (geen in om te knoeien met dual boot etc) en ik haal bij lange na niet de opstart tijden die ik bij andere zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 02:02:
Het voortdurend alt tabben is daar een voorbeeld van. Ik hoop echt dat ze in de final versie wel de optie geven om metro uit te zetten.
Dat is mogelijk, alhoewel dat wel een aanpassing in het Windows-register vereist. Start de Windows Register-editor op door in de metro-interface te drukken op de toetscombinatie Win+F en typ in het zoekveld de opdracht 'Regedit' in. Zorg ervoor dat je onder het zoekveld de optie 'apps' hebt aangeklikt, dit maakt het zoeken sneller.
Start aan de linkerzijde van de zoekresultaten 'Regedit.exe' door er eenmaal op te klikken. Zoek nu in de register-editor aan de linkerzijde van het venster de volgende sleutel op:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Als je deze sleutel hebt gevonden, dan pas je aan de rechterzijde van het register de waarde bij de sleutel RPEnabled aan. De waarde die staat ingesteld op 1, verander je in een 0

Als je het register weer afsluit, moet u de computer eenmaal opnieuw opstarten en heb je daarna de beschikking over de standaard windows-interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:40:
[...]
Nu we dat hebben gehad. Ik vind het 'nieuwe' startmenu braque. Ik gebruik dus de gewone UI. Nu gebruik ik de windows key heel erg vaak om programma's op te starten, dat doe ik nu nog steeds, en hoewel het er gelikter uitziet werkt het eigenlijk voor geen ene meter. Een voorbeeld: ik wil mijn muissettings veranderen, ik druk op win-key en type mouse en druk op ent... oh wacht, ik moet eerst aanwijzen dat ik wil zoeken in settings :F . Liedje opzetten? Idem..
Goed, dat kan je afvangen door windows+w of windows+f te gebruiken. Maar dat is weer een extra tussenstap. Het werkt gewoon niet lekker.
[...]
Eh...dit kan gewoon hoor. Klik op Windows-toets en begin gewoon met typen...je zult zien dat die functionaliteit er dus gewoon nog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gisteren geprobeerd of het mogelijk is om met een Wacom Touch de touch commando's en bewegingen te simuleren in Windows 8. Helaas werkte dat niet ;( Had gehoopt dat ik ook kan slepen met de Wacom Touch, maar helaas springt de computer niet in tablet/touch mode.

Iemand al meer succes gehad? Van Windows 7 staat me bij dat deze zich als een tablet gaat gedragen als er een wacom is aangesloten, maar in Windows 8 werkte het niet zo als ik gehoopt had. Maar goed het is ook maar een demo. Had het mooi gevonden als ik met slepen door de menu's had kunnen gaan...

Iemand overigens eigenlijk al ontdekt hoe je bug reports kan doen? Ik ben toch al tegen behoorlijk wat puntjes aangelopen. Zo heb ik al een aantal keer gehad dat de Metro interface bleef hangen en lukte het me gisteren niet meer om uit te loggen...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
TheVMaster schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:22:
[...]

Ehh ja hoor..
  • Open Weather App
  • Ga met de muiscursor naar links onder en klik op Settings
  • Klik op Weather Preferences
  • Selecteer Celsius
  • You're done!
Als ik dit doe dan kan in alleen de app rating doen, ik zie geen setting voor Celsius. Doe ik iets fout? Ik ga in de Metro desktop naar Weather en dan doe ik wat jij beschrijft. Dat klopt toch?

Ik draai Windows 8 virtueel in Virtual Box.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Heb de developer build draaien op een simpel atom systeempje met 24" multitouchscreen en ben verbaasd hoe smooth het allemaal loopt. Het is wel wennen maar tot nu toe niks te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

.Gertjan. schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 07:17:
Gisteren geprobeerd of het mogelijk is om met een Wacom Touch de touch commando's en bewegingen te simuleren in Windows 8. Helaas werkte dat niet ;( Had gehoopt dat ik ook kan slepen met de Wacom Touch, maar helaas springt de computer niet in tablet/touch mode.

Iemand al meer succes gehad? Van Windows 7 staat me bij dat deze zich als een tablet gaat gedragen als er een wacom is aangesloten, maar in Windows 8 werkte het niet zo als ik gehoopt had. Maar goed het is ook maar een demo. Had het mooi gevonden als ik met slepen door de menu's had kunnen gaan...

Iemand overigens eigenlijk al ontdekt hoe je bug reports kan doen? Ik ben toch al tegen behoorlijk wat puntjes aangelopen. Zo heb ik al een aantal keer gehad dat de Metro interface bleef hangen en lukte het me gisteren niet meer om uit te loggen...
Am-sich wel opmerkelijk. Het touch-screen gedeelte van mijn Tablet (HP 2740P) werkte na de eerste windows update automatisch. Dit touch screen is ook van Wacom.

Misschien stom : heb je windows update al geprobeerd? Ook in de optionele updates gekeken?

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Heeft iemand een Atom met GMA 500 drivers kunnen installeren? Dat gaat bij mij niet goed. Tenminste niet met de drivers die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borreltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 21:36
Ik heb dit nog niet voorbij zien komen, maar er is een makkelijke oplossing voor het afsluiten en opstarten, je kan een tile toevoegen aan de metro interface en zo met 1 klik afsluiten en opnieuw opstarten, zie onderstaande link, getest op windows8 in parallels op imac en werkt goed.

http://www.wesurfweb.com/...ndows-8-start-screen.html

scheelt weer een hoop geklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
tHe_BiNk schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 01:36:
Maar zie ik dat goed? Nog steeds geen dual panel view in windows explorer? 8)7 Dat blijf ik echt al 15 jaar niet begrijpen. Wordt dus gewoon weer freecommander, ook in Windows 8. Ook kun je nog steeds geen tabs toevoegen van je meest gebruikte dirs. Het snel toevoegen van "shortcuts" aan de navigation pane is er nog steeds niet bij. Allemaal erg jammer.
In windows 7 heb je een favourites kopje in de nav pane waar je gewoon shortcuts in kan droppen toch?

Maar dat dual panel view, dat kun je toch ook gewoon zelf maken door een 2de explorer te openen en ze naast elkaar te zetten :) Dat is juist de kracht van windows.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

360Degreez schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:31:
[...]

Am-sich wel opmerkelijk. Het touch-screen gedeelte van mijn Tablet (HP 2740P) werkte na de eerste windows update automatisch. Dit touch screen is ook van Wacom.

Misschien stom : heb je windows update al geprobeerd? Ook in de optionele updates gekeken?
Good one :P Niet eens bij stil gestaan. Had ook nog geen updates verwacht bij een versie die nog geen week op de markt is :D Maar goed het blijft Microsoft ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Nadat ik VT in mijn BIOS heb aangezet gaf de W8 iso geen black screen of death meer en kon ik hem eindelijk installeren in een VirtualBox.
Maar, hebben jullie er ook last van dat hij na het laden van de metro interface vast loopt?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

urk_forever schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 09:26:
[...]

Als ik dit doe dan kan in alleen de app rating doen, ik zie geen setting voor Celsius. Doe ik iets fout? Ik ga in de Metro desktop naar Weather en dan doe ik wat jij beschrijft. Dat klopt toch?

Hier VMWare, maar da's geen verschil. Probeer het eens twee keer, de eerste keer liet ie 'm bij mij ook niet zien.

Windows 8, Weather settings

Mbt het issue van niet startende Apps, check deze melding eens; Als ik 'm op 1024x768 zet werkt het prima. Elke lagere resolutie niet (ook HD 1280x720 niet dus! :P)

Windows 8, aanbevolen resolutie

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatjes:

lockscreen

start screen

t.net!

Specs van de W500:
AMD 1Ghz
2GB RAM
32GB SSD

En het loopt perfect! Dus mensen die dachten dat er een i5 nodig was en het daarom kut zou zijn op ARM, die kunnen nu opgelucht ademhalen :P
Heb hem hier zelf ook draaien op een W500, enige probleem is voorlopig met Bluetooth, vanaf het moment ik een apparaat toevoeg en iets aan de instelling wijzig krijg ik een BSOD.

De drivers updaten geeft een een BSOD, werkt BT bij jou naar behoren en zo ja, mag ik vragen welke driver je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
[...]

Dat klopt inderdaad, maar ehh...wacht eens het op Start en dan op Settings klikken totdat Weather goed geladen is (en de achtergrond animeert)...dan verschijnt die optie er ineens wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:17:
[...]

Heb hem hier zelf ook draaien op een W500, enige probleem is voorlopig met Bluetooth, vanaf het moment ik een apparaat toevoeg en iets aan de instelling wijzig krijg ik een BSOD.

De drivers updaten geeft een een BSOD, werkt BT bij jou naar behoren en zo ja, mag ik vragen welke driver je gebruikt?
Ik heb nog niet naar BT gekeken. Er staat wel een uitroeptekentje in device manager bij mij, heb je deze driver al geprobeerd? http://support.acer.com/u...t.aspx?tab=1&modelId=3853

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Draai je de 32 of 64 bits versie ervan? Bij mij crasht de x86 versie wanneer ik de VirtualBox VM boot met de iso die ik van die MS blog heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 18:24

DarkSide

theres no place like ::1

ik heb de 32 bits versie draaien in VirtualBox.
Hij is meerdere keren vastgelopen tijdens de instaltie. Zegt dan dat hij bepaalde bestanden niet kan vinden.
Maar hij draait nu.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:14
omdat ie stiekem stroom gaat eten }:O nee weet het ook eigenlijk niet goed, maar dingen uitvinden hoe het wel zou kunnen is natuurlijk altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:05:
ik heb de 32 bits versie draaien in VirtualBox.
Hij is meerdere keren vastgelopen tijdens de instaltie. Zegt dan dat hij bepaalde bestanden niet kan vinden.
Maar hij draait nu.
Bij mij geeft het een soort BSOD na dat opstartlogo van de installatie. Het zou te maken hebben met een corrupte iso, maar dat lijkt me sterk, gezien het van MS komt en niet van TPB of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 14:35
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:04:
[...]

Bij mij geeft het een soort BSOD na dat opstartlogo van de installatie. Het zou te maken hebben met een corrupte iso, maar dat lijkt me sterk, gezien het van MS komt en niet van TPB of iets dergelijks.
Ik heb het geprobeerd in Virtualbox en VMWare WebAcces 2.1. Beide werkten niet, bij VMWare kreeg ik een BSOD en bij Virtualbox flipte die em.

Nu heb ik VMWare Workstation 8 en dat draait soepel. Wel floppy uitzetten, anders krijg je een product key error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Weet je zeker dat de download goed gegaan is? Probeer 'm anders opnieuw te downloaden.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
Rowdy.nl schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 13:14:
[...]

Hier VMWare, maar da's geen verschil. Probeer het eens twee keer, de eerste keer liet ie 'm bij mij ook niet zien.

[afbeelding]

Mbt het issue van niet startende Apps, check deze melding eens; Als ik 'm op 1024x768 zet werkt het prima. Elke lagere resolutie niet (ook HD 1280x720 niet dus! :P)

[afbeelding]
Ik zal het zo nog eens even proberen, die weather preferences zie ik dus niet. Maar dat hele weer scherm is bagger traag, waarschijnlijk omdat ik geen hardware acceleratie heb in VirtualBox.

Ik had de resolutie ook eerst laag staan (800x600) en toen startte IE niet in Metro mode. Ik kon wel klikken maar er gebeurde niets. Na het verhogen werkte het ineens wel. En als ik hem nu weer lager zet blijft het werken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Ik ben achter mijn wazige probleem (geen touch input wel touch indicatie). Het werkt alleen op >1024*786 en mijn display is native 1024*600. Weet iemand hier een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:15

jeroenathome

Een regel tekst

spenky schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:42:
[...]

bij mij werkte alles pas normaal na een reboot..
Ondertussen heb ik het ook werkend gekregen. Om welke vage reden het is kan ik niet snappen, maar door de schermresolutie aan te passen werkte ineens wel. Alleen copper geeft nog problemen met hardware versnelling van de GPU.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:52:
[...]

Ik heb nog niet naar BT gekeken. Er staat wel een uitroeptekentje in device manager bij mij, heb je deze driver al geprobeerd? http://support.acer.com/u...t.aspx?tab=1&modelId=3853
Die heb ik geinstalleerd, heb ook geprobeerd met een nieuwere driver (7.2.0.65) maar krijg een BSOD tijdens de installatie.

Oh well, voor de rest werkt het prachtig, en wil hem vooral gebruiken om te dev'n voor Metro dus BT is niet direct een vereiste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:30
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 05:52:
[...]

Dat is mogelijk, alhoewel dat wel een aanpassing in het Windows-register vereist. Start de Windows Register-editor op door in de metro-interface te drukken op de toetscombinatie Win+F en typ in het zoekveld de opdracht 'Regedit' in. Zorg ervoor dat je onder het zoekveld de optie 'apps' hebt aangeklikt, dit maakt het zoeken sneller.
Start aan de linkerzijde van de zoekresultaten 'Regedit.exe' door er eenmaal op te klikken. Zoek nu in de register-editor aan de linkerzijde van het venster de volgende sleutel op:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Als je deze sleutel hebt gevonden, dan pas je aan de rechterzijde van het register de waarde bij de sleutel RPEnabled aan. De waarde die staat ingesteld op 1, verander je in een 0

Als je het register weer afsluit, moet u de computer eenmaal opnieuw opstarten en heb je daarna de beschikking over de standaard windows-interface.
Is het ook mogelijk om wel de nieuwe taak beheer en explorer.exe te behouden maar zonder metro interface?
Want anders is het gewoon Windows 7 met een vernieuwde kernel.

--
Wat me opviel is dat er bij power options heel veel instellingen zijn wat betreft geheugen(ram).
Ik hoop dat ze dat minder maken in de beta/rc want zo is het echt veel te ingewikkeld voor de meeste mensen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gijs007 op 16-09-2011 19:30 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 20:18
Na een dag ermee gespeeld te hebben bekruipt me het gevoel dat windows 8 ongeveer hetzelfde lot zal ondergaan als vista.

Vista is een mooie basis voor een aantal nieuwigheden, maar vanaf 7 werkt het pas echt lekker. De grootste problemen van vista waren mijns inziens:
- vernieuwd drivermodel waardoor in de beginfase nogal wat hardware matig tot niet werkte
- nieuwe features die net niet gebruikersvriendelijk waren (bijv. UAC)
- bugjes, zoals afspelen van muziek wat conflicteerde met netwerkactiviteiten, op willekeurige momenten tijdelijke hang met ronddraaiende cirkeltje of witte sluier

Bij windows 8 op een desktop zie ik vergelijkbare problemen:
- In het begin zal iedereen veel bestaande programma draaien in de "oude desktop"-tile, waardoor de kracht van de nieuwe interface grotendeels verloren gaat. Verder zal een aantal nieuwe programma's waarschijnlijk de metro-functionaliteit niet optimaal gebruiken (zoals de share en devices-charm)
- grote kans dat bepaalde UI-beslissingen niet helemaal lekker werken op een desktop en dat dit in windows 9 flink verbeterd worden
- qua bugjes valt nu nog weinig te zeggen, maar er zijn redelijk voorspelbare modellen die aangeven hoeveel bugs je per 1000 regels nieuwe code introduceert

Op zich sta ik er wel positief tegenover, maar het zou me verbazen als zo'n radicale wijziging in een keer ook lekker gaat werken op een desktop. Het is sowieso een beetje absurd hoeveel je nu al moet scrollen in de metro-desktop na een plain vanilla installatie. Ik zie ook grote problemen om in een zakelijke omgeving in de toekomst hiermee te moeten werken zonder terug te vallen naar de oude desktop. Ik moet iig op mijn werk vrij vaak meerdere vensters naast elkaar open hebben om iets efficient te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 16-09-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 07:50
waar ik nu al goed ziek van wordt is dat je bij elk knopje naar de pictogrammen word verwezen

bij alles gebeurt daar er gebeurt nog weinig op het desktop zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Na veel pielen en proberen krijg ik hem maar niet aan de praat. Het installeren lijkt goed te zijn gegaan, maar tijdens of na het inloggen krijg ik telkens BSOD met verschillende foutmeldingen:
- irql not less or equal
- system thread exception not handled
Via google kom ik ook niet verder.

Ik heb hem geinstalleerd binnen VirtualBox. VMWare heb ik ook geprobeerd, maar dit lukte ook niet. Ik vind het erg jammer, want ik had er graag eens mee willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:56
Ik heb nu windows 8 geinstalleerd, het werkt behoorlijk vlot, alleen deze hadden ze echt nooit uit mogen brengen. ik mis gewoon een hoop metro apps, waar is zune/mediaplayer? paint? en zo kan ik nog wel wat opnoemen. We blijven nu vastzitten aan die oude desktop terwijl ik had gehoopt dat we meer via de metrointerface konden doen. Net zoals het control panel, het is geen vervanger van de echte, die heb je nodig omdat windows update in de metro panel niet makkelijk updates zoekt 8)7

Die scrollbar onderaan is ook slecht, wat is het verschil tussen een muis en een vinger? ik wil gewoon kunnen swipen, niet naar onder op die balk klikken of slepen.

IE is wel rete snel trouwens en daar werkt de metro wel goed heb ik het idee. lekker fullscreen browsen, de bar had opzich wel Mogen staan. Of net als wp7 iets een bar met van die ...

Ik verwacht dat het nog wel allemaal komt, maar ik vind het een beetje een lame preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman

musiman

jeroenathome schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:21:
[...]

Ondertussen heb ik het ook werkend gekregen. Om welke vage reden het is kan ik niet snappen, maar door de schermresolutie aan te passen werkte ineens wel. Alleen copper geeft nog problemen met hardware versnelling van de GPU.
Microsoft heeft in diverse video's laten zien dat de resolutie bepalend is of bepaalde features wel of niet werken. Daarom sta ik hier niet raar van te kijken. Wel jammer, want zo creëer je weer een extra onduidelijkheid voor de gebruiker.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visblegamer
  • Laatst online: 10-09 07:50
Na de installatie werkt alles meteen geen drivers die ik miste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

LeVortex schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:15:
ik mis gewoon een hoop metro apps, waar is zune/mediaplayer? paint? en zo kan ik nog wel wat opnoemen. We blijven nu vastzitten aan die oude desktop terwijl ik had gehoopt dat we meer via de metrointerface konden doen.

......

Ik verwacht dat het nog wel allemaal komt, maar ik vind het een beetje een lame preview.
Developer Preview
Dat zou iedereen honderd keer als mantra moeten herhalen voor ze posten. Het is een preview bedoeld voor developers zodat zij apps kunnen ontwikkelen en testen. Het is geen preview voor consumenten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
het is imo dan ook een fout dat ze hem al als openbare download aanbieden. Ik gok dat ze op dezelfde hype hadden gehoopt als bij windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Crazyanz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:41:
het is imo dan ook een fout dat ze hem al als openbare download aanbieden. Ik gok dat ze op dezelfde hype hadden gehoopt als bij windows 7
Als ze het niet als openbare download hadden aangeboden, dan was het wel het zwarte circuit ingedoken, hadden ook al die mensen het gedownload, alleen had MS er geen controle over wat er aan rootkits en andere troep in kan komen te zitten.

Daarbij is het toch echt duidelijk een developer preview, dat wordt overal aangegeven.
Het woord Developer staat notabene tweemaal in de bestandsnaam 8)7

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:56
jah dat snap ik ook, maar daarom mag ik toch wel op meer hopen, denk erom dat het nog maar een jaar duurt als het goed is, dan mag je verwachten dat ze iets verder zijn. Tenminste dat dacht ik. Even snel de developer tools installeren, ben benieuwd hoever die is qua special op metro gerichte apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Crazyanz schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:41:
Ik moet zeggen ....500.000 downloads binnen 24 uur is toch best netjes voor een per-beta product :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

maratropa schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:58:
[...]
In windows 7 heb je een favourites kopje in de nav pane waar je gewoon shortcuts in kan droppen toch?

Maar dat dual panel view, dat kun je toch ook gewoon zelf maken door een 2de explorer te openen en ze naast elkaar te zetten :) Dat is juist de kracht van windows.
Waarom kan ik niet zelf groepen a la Favorites and Libraries aanmaken? Waarom moet ik MS zijn indeling aanhouden? Ik heb mijn data op mijn manier ingedeeld, en ga dat echt niet veranderen om in het straatje van MS te passen. Snap niet waarom ik niet gewoon groepen als Data-Work en Data-Home kan aanmaken op het zelfde niveau als Favorites and Libraries, en deze laatste twee gewoon kan deleten, en geheel met mijn structuur kan werken. Het is zo communistisch, en totaal niet flexibel. :'(

Van dat naast elkaar zetten van Windows ben ik jaren gelden afgestapt. Zo onhandig. Tevens geen tabs etc.. Dan is free/total commander toch 100x beter dan windows explorer. Als je dan kijkt naar de stappen die Gnome, KDE/dolphin, en zelfs die nieuwe Ubuntu interface hebben gemaakt, de afgelopen 2 a 3 jaar. Dan is de ontwikkeling van de MS desktop sinds XP/2000 toch behoorlijk tot stilstand gekomen.

Geef de gebruiker de flexibiliteit om zijn data op zijn manier te managen. Die ribben in die file manager is leuk, en handig, maar het dupliceert dingen die ik al kon doen. Het voegt niks toe. Er is niet eens een "winkelmandje" om tijdelijk diverse files in te "verzamelen," voor eventueel later gebruik. Etc., etc..

En dan hebben we het niet eens over het feit dat je wel de view van de "files panel" kunt veranderen naar icon, detail, list, etc.. Maar waarom dit dan weer niet kan in de navigation pane? Ik weet het niet. 8)7 Waarom kan dat niet. Waarom geen support voor drag-and-drop, waarom kan ik de volgorde niet makkelijk veranderen en toevoegen en deleten mbt drag-and-drop? Zet het standaard op "lock" zoals de taskbar, want dat is handig voor admins/support, maar geef de power user wel die mogelijkheid.

Het is geen Windows 3.1 meer. We zijn 20 jaar verder. Ziet niemand dit bij MS? Kijken ze niet naar concurrerende file managers? Met de hele Metro interface ga je gewoon power users dwingen om over te stappen naar Linux, zeker als ze de oude desktop interface niet verder ontwikkelen. Gaat linux nu eindelijk de desktop veroveren, omdat MS zijn clown :+ interface gaat pushen? Metro past prima in het circus van Bassie en Adriaan.

[ Voor 21% gewijzigd door tHe_BiNk op 16-09-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

LeVortex schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:57:
jah dat snap ik ook, maar daarom mag ik toch wel op meer hopen, denk erom dat het nog maar een jaar duurt als het goed is, dan mag je verwachten dat ze iets verder zijn. Tenminste dat dacht ik. Even snel de developer tools installeren, ben benieuwd hoever die is qua special op metro gerichte apps.
Misschien zijn ze ook wel verder, en hebben ze een goed werkende preview online gezet. Ik heb het nog niet getest, werkt nog niet op Xenserver :(

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Ach, ze krijgen nu iig ruimschoots voor de release al bakken aan opmerkingen die ze mee kunnen nemen in het verdere ontwikkelingsproces.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal maar pech hebben zeker?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I4yl8.png

Tot nu toe geen oplossing gevonden. Morgen eens een DVD branden en gewoon proberen te booten. Of anders VMWare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 00:18
Net geinstalleerd op een Acer Aspire 1810 TZ met 3 gig geheugen, U4100 proc en een 32 gig ssd schijf.

Installatie ging supersnel via usb stick in minder dan 10 minuten. Een gewoon account aangemaakt ipv Live account en de standaarwindowdesktop registry RPEnabled op 0 gesteld en werkt prima. Chrome erop en Microsoft Security Essentials en alsof ik op Windows 7 Ultimate zit.

Tot nu toe werkt ie prima en opstarten en afsluiten een stuk sneller zelfs nog. Eens kijken waar we nog tegen aanlopen.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 08:56
Geen idee waar deze rant vandaan komt, maar je kan gewoon nieuwe libraries aanmaken en bestaande verwijderen. Ook de ribbon in explorer voegt Zeker wel wat toe, al is het misschien niet voor jou. Verder gewoon de rtm afwachten denk ik zo....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

tHe_BiNk schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:10:
[...]

Waarom kan ik niet zelf groepen a la Favorites and Libraries aanmaken? Waarom moet ik MS zijn indeling aanhouden? Ik heb mijn data op mijn manier ingedeeld, en ga dat echt niet veranderen om in het straatje van MS te passen. Snap niet waarom ik niet gewoon groepen als Data-Work en Data-Home kan aanmaken op het zelfde niveau als Favorites and Libraries, en deze laatste twee gewoon kan deleten, en geheel met mijn structuur kan werken. Het is zo communistisch, en totaal niet flexibel. :'(
Jouw structuur kun je gewoon binnen de libraries en favorites aanmaken. Beide staan standaard uitgeklapt in de verkenner, dus je hoeft niet extra te klikken of iets dergelijks. Flexibel genoeg dacht ik.
Van dat naast elkaar zetten van Windows ben ik jaren gelden afgestapt. Zo onhandig. Tevens geen tabs etc.. Dan is free/total commander toch 100x beter dan windows explorer. Als je dan kijkt naar de stappen die Gnome, KDE/dolphin, en zelfs die nieuwe Ubuntu interface hebben gemaakt, de afgelopen 2 a 3 jaar. Dan is de ontwikkeling van de MS desktop sinds XP/2000 toch behoorlijk tot stilstand gekomen.
Voor powerusers kan de verkenner inderdaad wat onhandig zijn, maar niets houd je tegen een andere applicatie te gebruiken. Voor 90% van de gebruikers is de verkenner goed.
Geef de gebruiker de flexibiliteit om zijn data op zijn manier te managen. Die ribben in die file manager is leuk, en handig, maar het dupliceert dingen die ik al kon doen. Het voegt niks toe. Er is niet eens een "winkelmandje" om tijdelijk diverse files in te "verzamelen," voor eventueel later gebruik. Etc., etc..

En dan hebben we het niet eens over het feit dat je wel de view van de "files panel" kunt veranderen naar icon, detail, list, etc.. Maar waarom dit dan weer niet kan in de navigation pane? Ik weet het niet. 8)7 Waarom kan dat niet. Waarom geen support voor drag-and-drop, waarom kan ik de volgorde niet makkelijk veranderen en toevoegen en deleten mbt drag-and-drop? Zet het standaard op "lock" zoals de taskbar, want dat is handig voor admins/support, maar geef de power user wel die mogelijkheid.

Het is geen Windows 3.1 meer. We zijn 20 jaar verder. Ziet niemand dit bij MS? Kijken ze niet naar concurrerende file managers? Met de hele Metro interface ga je gewoon power users dwingen om over te stappen naar Linux, zeker als ze de oude desktop interface niet verder ontwikkelen. Gaat linux nu eindelijk de desktop veroveren, omdat MS zijn clown :+ interface gaat pushen? Metro past prima in het circus van Bassie en Adriaan.
Je noemt zelf al de ribbon in de verkenner, de oude interface wordt dus nog wel door ontwikkelt. Dat het niet helemaal naar jouw zin is.. tja, het kan niet voor iedereen perfect zijn.
Power-users zijn niet de doelgroep van MS, de gemiddelde gebruiker wel. Een power-user installeert toch wel zijn eigen tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:03
Virtual Box en Virtual PC 2007 gaan hier allebei volledig onderuit....
Welke VM gebruiken jullie die wel werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelensman1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 10:49
Chris89 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:42:
Vmware 8, Vmware 7 werkte bij mij niet. Wel de auto-install van vmware uitzetten (gewoon de floppy device disconnecten)

CTO van Appeal

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Weet iemand of je ook voor Metro kan ontwikkelen in C++, en zo ja, zitten de developer tools erbij? In dat geval zou ik voor een derde installatie moeten gaan (want ik heb per ongeluk niet de versie met de dev tools).

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Wolfos schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:01:
Weet iemand of je ook voor Metro kan ontwikkelen in C++, en zo ja, zitten de developer tools erbij? In dat geval zou ik voor een derde installatie moeten gaan (want ik heb per ongeluk niet de versie met de dev tools).
C++ voor de logic, en bv XAML voor de ui is mogelijk
MSDN: Building your first Windows Metro style app using C#, C++, or Visual Basic

De tools zitten inderdaad bij de uitgebreide versie van de preview

64-bit Windows Developer Preview
Windows SDK for Metro style apps
Microsoft Visual Studio 11 Express for Windows Developer Preview
Microsoft Expression Blend 5 Developer Preview
28 Metro style apps including the BUILD Conference app

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:03
boelensman1 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:48:
[...]

Vmware 8, Vmware 7 werkte bij mij niet. Wel de auto-install van vmware uitzetten (gewoon de floppy device disconnecten)
VM8 gaat bij x64 weer volledig onderuit... en bij x32 gaat hij steeds rebooten nadat hij vraagt om een serial....

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
Kheb de Win8 DP in dual-boot staan. Het mooiste eraan vind ik tot nog toe het keuzescherm waarbij je voor een OS kan kiezen. Ik zag het al eerder staan in dit forum, maar mij bekruipt ook een Vista gevoel. Microsoft heeft bij ME ookal bewezen er een handje van te hebben om iritant productiviteits probleempjes gewoon te laten zitten.

In Win8 is dat vooral het start-menu, het ontbreken van de taakbalk en al het scrollen. In windows7 kon ik tussen al m'n actieve programma's switchen met 1 klik, ik kan elk programma openen met windows toets, programma naam, of 1 a 4 klikken (genpinned of start-menu). Met metro kan ik scrollen tot ik een ons weeg, schermen vliegen voorbij (waarom?). Pictogrammen zijn veel te groot, alsof ik het met m'n vuist moet bedienen. Kortom, ik krijg met Win8 DP het gevoel alsof ik een video-recorder uit de jaren 90 moet bedienen. Omslachtig is het juiste woord. Maar het is wel mijn laptop uit 2011. Ik vind mijn WP7 met metro te gek, maar voor PC zie ik het niet gaan werken.

Misschien moet ik toch maar linux gaan gebruiken... :( weh

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

MrHankey schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:25:
Kheb de Win8 DP in dual-boot staan. Het mooiste eraan vind ik tot nog toe het keuzescherm waarbij je voor een OS kan kiezen. Ik zag het al eerder staan in dit forum, maar mij bekruipt ook een Vista gevoel. Microsoft heeft bij ME ookal bewezen er een handje van te hebben om iritant productiviteits probleempjes gewoon te laten zitten.

In Win8 is dat vooral het start-menu, het ontbreken van de taakbalk en al het scrollen. In windows7 kon ik tussen al m'n actieve programma's switchen met 1 klik, ik kan elk programma openen met windows toets, programma naam, of 1 a 4 klikken (genpinned of start-menu). Met metro kan ik scrollen tot ik een ons weeg, schermen vliegen voorbij (waarom?). Pictogrammen zijn veel te groot, alsof ik het met m'n vuist moet bedienen. Kortom, ik krijg met Win8 DP het gevoel alsof ik een video-recorder uit de jaren 90 moet bedienen. Omslachtig is het juiste woord. Maar het is wel mijn laptop uit 2011. Ik vind mijn WP7 met metro te gek, maar voor PC zie ik het niet gaan werken.

Misschien moet ik toch maar linux gaan gebruiken... :( weh
Blaat, je *hoeft* niet over te stappen naar 8. Sjees man, wat een overreacting hier soms zeg. Het is maar software.

-- Altijd blijven prutsen --

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:16
Eerste indruk: Super voor tablets door het gebruik van de nieuwe metro interface. Ik zie hier echter een grote drempel voor zakelijke gebruikers.

Verwijderd

MrHankey schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:25:
Met metro kan ik scrollen tot ik een ons weeg, schermen vliegen voorbij (waarom?).
Daar heb ik al eerder iets over gezegd:
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:40:
Mijn mening:
system properties -> advanced system settings -> settings -> animate windows when minimizing and maximizing uitzetten :X :X
Verder, ik ben het helemaal met je eens. Metro beval mij gewoon niet, het concept is gewoon verkeerd voor desktopgebruik.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Wolfos schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 00:01:
Weet iemand of je ook voor Metro kan ontwikkelen in C++, en zo ja, zitten de developer tools erbij?
Ja, alleen de C++ voorbeelden zijn de enige voorbeelden die ik niet aan de praat krijg. :P

• musiman

musiman

Chris89 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:42:
Ik gebruik HyperV. Draait direct goed. Geen problemen met drivers of zo.

Make music, not war

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
TheVMaster schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 06:57:
[...]Eh...dit kan gewoon hoor. Klik op Windows-toets en begin gewoon met typen...je zult zien dat die functionaliteit er dus gewoon nog is...
Het werkt, half.
- Je gaat (vanaf de desktop) eerst terug naar de metro interface
- Zoals Darkstone al aangaf, probeer dit maar eens: je wil je muis instellingen veranderen.

In Windows 7:
Windows knop -> "mouse" -> enter

In Windows 8:
Windows knop -> "mouse" -> klik op settings -> enter
of
Windows knop + w -> "mouse" -> enter

Je moet of zelf al gaan bedenken onder welke categorie je zoekopdracht valt om daar dan direct in te gaan zoeken, of je moet dat handmatig met de muis aanpassen. On top of that vult nu je zoekresultaat je hele scherm (en mijn scherm is 6000 pixels breed, wat dit extra waardeloos maakt).

Onder Windows 7 zoek je dus "even" iets tussen je programma's die je al open hebt. In Windows 8 betekent zoeken dat je echt stopt met alles. In mijn geval kijk ik vrijwel niet naar de resultaten van mijn zoekopdracht omdat ik zoeken gebruik als een desktop met iconen, ik weet waar ik heen wil, ik type de naam half in en ik kan op enter drukken en ik ben er.

Ik vind ook dat touch functionaliteit niet past / werkt met een muis. Ik zou Windows 8 heel graag willen hebben op mijn tablet, maar zeker niet voor een PC. Je kan pas inloggen als je je scherm unlocked door het naar boven te slepen... wat?!?

Ik heb ook heel vaak het gevoel dat ik vast zit. Bijv. ik wil iets zoeken en ik zit nu op de desktop in Firefox, dus windows knop + wat intypen. Hmm, ik bedenk me opeens dat ik toch liever verder wil gaan met Firefox, wat nu?
- Alt-tab: werkt niet prettig als je wat meer programma's open hebt staan
- Windows knop: dan kom je weer in het Metro menu
- 3x ESC indrukken: 1 = verandert je zoekterm in "*", 2 = sluit het zoekveld af maar je ziet nog steeds de resultaten van je ster-zoekterm, 3 = je gaat terug naar de desktop

Er is gewoon geen makkelijke manier. Omdat alles fullscreen moet raak je vrijwel elke manier van multitasking kwijt. Multitasking wordt serieel in plaats van parallel, waarbij multitasking dan alleen nog staat voor "er zijn meerdere programma's actief"

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Ik had eerst de 32 bit versie gedownload maar later de 64 bit versie.

Denk dat ik het op een wat andere manier installeer als jullie en zal voor sommige een ‘rare’ methode zijn.

Maar ik maak dus een back-up van Windows 7 met Ghost in een Windows Live XP omgeving, deze back-up zet ik op partitie 2 dat drive D:\ is.

Daarna formateer ik C:\ en zet alleen de mappen SOURCE en Boot op mijn USB stick. Omdat deze USB via Grub kan opstarten en in een soort DOS menu komt waar ik een optie heb om de Bootloader van Windows te starten die ik ook op de USB zet kan ik zo installeren.

Ik hernoem de bootloader van 7 of 8 BOOTI, ik heb dit bestand onder de mappen SOURCE en BOOT staan en in mijn Menu.lst de optie om BOOTI te laden vanaf USB zodat hij dus kan installeren. Makkelijk hè?

Na het rebooten is de eerste optie in mijn menu.lst dat hij zoekt naar Bootmgr op de lokale schijf. Zie je nu waarom ik die zelfde bootmgr hernoem OP de USB stick? Dat doe ik anders zou hij dus steeds op de lokale Disk zoeken.

Maar goed dit werkt met Vista/7/Server en nu 8. 32 Bit en 64 Bit. Leuk dus ik ga installeren maar ik mis nu juist die bijzondere metro style iconen van People, Mail, Etc.

Dit waren inderdaad test Metro apps in de keynote en hebben niets te maken met Windows Live Essentials want toen ik dat er op zette kreeg ik ook niet die metro communicatie apps.

Jammer, dan maar de 64 Bit er op zetten.

1. Start op in Windows Live XP via USB stick (die optie zit altijd in mijn menu.lst) hoppa Format C:\!
2. Start Ghost en zet de Windows 7.gho weer terug.

3 minuten later 0 problemen en ik zit weer in mijn Windows 7.

Wat nu duel boot?
wat nu virtueel wat niet werkt?

Ik gebruik al 12 jaar Ghost en dat zal ik gebruiken tot ik in Windows iets zie wat er op lijkt en minimaal zo betrouwbaar is.

Maar nu heb ik dus de 64 Bit Preview er op MET Developer tools.

Installeren op via mijn methode ging zoals verwacht foutloos.

Maar aangekomen in Metro Start zie ik weer niet die mooie apps. People / Mail / Contacts, Zelfs niet na het aanmelden via Windows Live Hotmail.

Toen dacht ik oke misschien zitten die Apps er gewoon niet in! Maar wat is die 25 templates en de BUILD app dan? Ik begreep er niet veel van, enige verschil met de 64 Bit versie is dat er Microsoft Studio 2011 en Blend in zit, blijkbaar is die versie er alleen in 64Bit dus vandaar.

En nu?

Nou ik heb nu de 64 Bit versie via post geïnstalleerd, dat wil zeggen: Ik heb de Ghost image gemaakt NA post setup (de eerste keer dat de PC gaat rebooten zou je een image van Windows 8 kunnen maken die universeel is, je hebt zelfs de CD niet meer nodig) dus als ik deze back-up terug zet op lokale schijf en hem laat booten kom ik gewoon in het 2e deel van setup waar hij alles gaat zoeken en installeren qua hardware.

Maar wat ik jammer vind is dat ik de indruk krijg die apps in de keynote (waar ik nu juist van dacht hey dat is best handig!) er gewoon niet zijn.

Wat ik vooral mooi vond is die foto app en de mail app vond ik ook handig omdat ik dacht dan hoef ik niet meer op Hotmail in te loggen en geen eens outlook er op te zetten als die app alles kan.

Maar helaas heren! En dames! Ik zie die apps niet hoor en als iemand mij kan vertellen dat ze er WEL zijn dan geef ik Windows 8 nog een test ronde.

Voor nu heb ik gewoon Windows 8.gho staan op de tweede partitie van mijn hoofd schijf waar ik overigens ook al mijn documenten heb staan mocht iemand zich afvragen hoe ik daar een back-up van maak. Maar die staan gewoon onder D:\Gebruikers\Naam en op C:\ alleen maar een kale Windows versie.

Hoe dan ook mocht iemand weten waar die apps zijn en wat ze bedoelen met 25 of 35 apps build in en BUILD app.

Volgens mij waren het alleen keynote test apps in metro en zitten ze niet in de ISO bestanden (heel jammer!!)

Maar nogmaals iemand die ze wel kan vinden let me know!

Maarten

Verwijderd

Ben er tot nu toe elke dag mee aan de slag.

Vraag me af of de zo genoemde 'windows media player bug' er al een keer uit is, heb dat tot dusver niet ondervonden. Dat irritante gedoe wanneer je op kruisje drukt, je muziek gewoon blijft doorspelen en je het weer via taakbeheer moet afsluiten. Ik moet toegeven dat ik sinds Windows Vista al van media player was afgekickt.

Ook hoop ik dat Windows Media Player niet meer sneeky tussen je processen blijft staan. En wanneer je het proces beëindigt het zichzelf gewoon weer opstart. En de gadget ook trouwens. Scheeld toch weer 50mb ram. Zie hier wat ik bedoel (puushed printscreen). http://puu.sh/5JbE (deze printscreen word automatisch verwijderd op 9/30/11).

Ook hoop ik dat ze voor één keer i.p.v. naar hun portemonnee te kijken en duizend verschillende versies maken, gewoon één versie maken waar alles inzit. Dat soort dingetjes behoren tot overzichtelijkheid, wat ik bij Windows keer op keer mis. Zie ze over een paar jaar nog een Internet Explorer basic, Home Premium & Ultimate maken ook.

En ben zelf ook van mening dat Windows 8 een 2e Vista word. #Faal.
Krijg je weer stripped Windows 8 versies bijv: (Windows 8 Ultimate lite). Versies zonder al die onnodige kutzooi zoals ''metro'', heb der geen ander woord voor excuses.
-Kost allemaal extra ram.
-Het is onoverzichtelijk.
Lijkt me meer iets voor een tablet pc.
-Inloggen door met je muis een plaatje omhoog te schuiven.
-Programma's 'apps' noemen.

...Zo kan ik nog wel even doorgaan, maarja blijft een begin vase dus heb nog goede hoop!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 14:45
redfoxert schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:51:
[...]

Net VMware WKS 8 geinstalleerd en daarin de Windows 8 Dev preview. Inclusief SVGA drivers van de VMware tools gaat als een speer. Geen foutmeldingen of iets dergelijks gezien tot nog toe.
hmm, heb jij de 32 bits versie gepakt? die ga ik nu proberen...

Verwijderd

Is het gewoon legaal om deze versie te downloaden van microsoft.com?

Ik wil deze dolgraag eens proberen..

• Harmsen
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:06:
Is het gewoon legaal om deze versie te downloaden van microsoft.com?

Ik wil deze dolgraag eens proberen..
Ja hoor. Microsoft biedt deze aan iedereen aan op dev.windows.com. Dus helemaal legaal :D

What a fine day for Science! | Specs

• Lorem_Ipsum
  • Laatst online: 26-08 15:33
Verloopt hij eigenlijk ook nog een keer net als de beta's van 7?

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Maart 2012

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En ja hoor, eerste Explorer-crash al gehad.

Ik heb gisteren een .zip-bestand met codevoorbeelden gedownload, maar ik had op "Open" geklikt in plaats van "Save" (wist ik veel dat dat ding 225 MB was). Dat downloaden duurde dus even, maar daarna heb ik niets meer met het bestand gedaan, en later heb ik de pc uitgezet. Gelukkig stond dankzij de "semi-hibernate" die daardoor wordt getriggerd het zipbestand nog open. Ik selecteer alles, Ctrl+C, open mijn map met projecten en doe Ctrl+V, en hij gaat fijn uitpakken.

Met m'n stomme kop klik ik vervolgens die zip-folder weg, waarna 'ie blijkbaar automagisch de temp-files weggooit, dus het kopieerproces crashte en nam de hele Explorer-shell mee in z'n val. Ze leren het ook nooit hè. :P

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 17-09-2011 17:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Welke Windows 8 versie heb je gepakt: de 32 of 64 bit versie?

Verwijderd

Harmsen schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 12:19:
[...]

Ja hoor. Microsoft biedt deze aan iedereen aan op dev.windows.com. Dus helemaal legaal :D
Oke dankje.
Iemand anders ervaring met dat papieren vliegtuigje app?? Hoe kom je nou weer terug naar die Metro UI??

Edit: Fixed! Op de Macbook is het de CMD knop.!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 15:27 ]

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Wat later dan gepland, mar hierbij dan mijn ervaringen met de Acer Iconia W500.

Het bevalt me tot nu toe prima. De gestures werken goed ook al moet je soms twee keer de gesture doen. De snelheid en responsiveness is meer dan goed te noemen. Ik vermoed dat het bij RTM status nog wel wat beter wordt. De Metro interface lijkt primair voor tablets te zijn maar ik vermoed dat het nog wel wat verbeterd zal worden voor niet touch systemen. De keuze tussen Metro of klassiek start menu lijkt me op dit moment wenselijk, maar als de Metro interface verder ontwikkeld wordt kan dat nog overbodig worden.

Voor een pre-bèta OS werkt het al super op de huidige generatie hardware.

Getypt vanaf de Iconia W500 met de x64 Developerimage met developer tools

[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 17-09-2011 16:44 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Pentiummania
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Weet iemand hier al wat van de herstel opties van Windows 8 ? Ik heb een refresh gedaan omdat mijn pc niet meer wilde opstarten en nu heb ik een soort van halve windows 8 met het taakbeheer van windows 7 en een heleboel apps die automatisch of ze echt verwijderd zijn weet ik nog niet maar zo als het er nu naar uit ziet kan ik weer alles opnieuw gaan installeren! Kan later wel even een screenshot posten ofzo, nu absoluut geen zin meer in. Ik had windows 8 op mijn SATA Seagate harde schijf geinstalleerd en niet op de SSD ivm met ruimte, nu is mijn C: partitie niet meer beschikbaar. Hierdoor heb ik dus een soort en met van halve Windows 8 met het taakbeheer van Windows 7.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

• TheVMaster
Pentiummania schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:51:
Weet iemand hier al wat van de herstel opties van Windows 8 ? Ik heb een refresh gedaan omdat mijn pc niet meer wilde opstarten en nu heb ik een soort van halve windows 8 met het taakbeheer van windows 7 en een heleboel apps die automatisch of ze echt verwijderd zijn weet ik nog niet maar zo als het er nu naar uit ziet kan ik weer alles opnieuw gaan installeren! Kan later wel even een screenshot posten ofzo, nu absoluut geen zin meer in. Ik had windows 8 op mijn SATA Seagate harde schijf geinstalleerd en niet op de SSD ivm met ruimte, nu is mijn C: partitie niet meer beschikbaar. Hierdoor heb ik dus een soort en met van halve Windows 8 met het taakbeheer van Windows 7.
Eh..maar had je initieel dan een upgrade gedaan van Windows 7 ofzo? :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Installeer dat ding nou gewoon in een VHD als je persé op je primary hardware wil testen.
Die kan je zelfs van tevoren prepareren vanuit Diskmanagement op Win7.

Easy as pie, DVD of USBbootstick gebruiken, installatie starten tot je bij de harddisk selectie komt.
• Shift+F10 geeft je een commandprompt.
• tik in: diskpart [enter]
Als je geen VHD van te voren hebt aangemaakt:
• CREATE VDISK FILE="padnaarjevhd" MAXIMUM=32000
Als je die al wel had gemaakt:
• select vdisk file=<padnaarjeVHD>
• attach vdisk
Exit uit diskpart, en refresh de diskselectie box in de installer.
Kies de VHD disk en negeer de 'ik kan daar niet van opstarten" melding want dat kan ie wel.

Je kan altijd nog later vanuit sysdm.cpl de bootvolgorde aanpassen, dat is niet veranderd sinds NT4.

En last but not least:
Dit is een developer preview voor applicatie ontwikkelaars zodat ze de Metro & WinRT API kunnen bekijken.
Niets meer, niets minder. De hele featureset van het OS en implementatiedetails liggen grotendeels nog niet vast.
Als je er vanuit wil gaan dat dit het uiteindelijke produkt is of wordt dan hou je jezelf voor het lapje.

[ Voor 19% gewijzigd door alt-92 op 17-09-2011 17:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:35:
Wat later dan gepland, mar hierbij dan mijn ervaringen met de Acer Iconia W500.

Het bevalt me tot nu toe prima. De gestures werken goed ook al moet je soms twee keer de gesture doen. De snelheid en responsiveness is meer dan goed te noemen. Ik vermoed dat het bij RTM status nog wel wat beter wordt. De Metro interface lijkt primair voor tablets te zijn maar ik vermoed dat het nog wel wat verbeterd zal worden voor niet touch systemen. De keuze tussen Metro of klassiek start menu lijkt me op dit moment wenselijk, maar als de Metro interface verder ontwikkeld wordt kan dat nog overbodig worden.

Voor een pre-bèta OS werkt het al super op de huidige generatie hardware.

Getypt vanaf de Iconia W500 met de x64 Developerimage met developer tools
Ik krijg morgen een Acer Iconia W500 binnen. Heb je de 32 bit versie ook al geprobeerd?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:44:
[...]

Ik krijg morgen een Acer Iconia W500 binnen. Heb je de 32 bit versie ook al geprobeerd?
Allen Windows 7 die erop stoned was 32bit

Moet dus zijn:
Alleen Windows 7 die er op stond was 32bit

Jammer dat er nog geen NL taalondersteuning in zit ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Gé Brander op 17-09-2011 19:49 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:08

👉🏻 Blog 👈🏻

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 19:28:
[...]

Allen Windows 7 die erop stoned was 32bit

Moet dus zijn:
Alleen Windows 7 die er op stond was 32bit

Jammer dat er nog geen NL taalondersteuning in zit ;)
En is er voor alle hardware een Windows 8 driver of kun je onder Windows 8 ook Windows 7 drivers installeren?

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:06:
[...]

En is er voor alle hardware een Windows 8 driver of kun je onder Windows 8 ook Windows 7 drivers installeren?
Alles wat niet herkend werd heb ik met Windows 7 drivers aan de praat kunnen krijgen. Alleen de Bluetooth module heeft een uitroepteken, maar heb nog niet getest. Kom ik later op terug.

Ik heb op de Acer site nu allerlei drivers gedownload, en helaas zijn er geen x64 drivers voor dit apparaat, dus ik ga nog maar eens een fresh install doen met x86, zodat ik kan zien of alles werkend te krijgen is.

[ Voor 20% gewijzigd door Gé Brander op 17-09-2011 20:20 ]

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:14:
[...]

Alles wat niet herkend werd heb ik met Windows 7 drivers aan de praat kunnen krijgen. Alleen de Bluetooth module heeft een uitroepteken, maar heb nog niet getest. Kom ik later op terug.
Thx. Ik heb zo'n zin in morgen om te kunnen spelen met een W500 en Windows 8! :Y

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 20:28:
[...]

Thx. Ik heb zo'n zin in morgen om te kunnen spelen met een W500 en Windows 8! :Y
Als je Windows 8 wilt installeren op een W500, zorg dan dat je geen SD kaart erin hebt zitten en dat je in de BIOS (fysieke Windows toets indrukken op de W500, W500 aanzetten en op F2 drukken op een aangesloten USB keyboard) de opstart volgorde juist instelt. Dan kan je Windows 8 installeren.

Omdat je maar 32GB hebt, zou ik niet de x64 editie met Visual Studio 2011 etc maar de x86 editie zonder die tools installeerd.

Ik gebruik ook Office 365 en dus als ik Outlook installeer en mijn mail ophaal dan is mijn OST file al 6,5GB groot en nog een tweede mailbox die ruim 4GB is. Dat betekend dat ik niet voldoende ruimte zou hebben. Om die reden heb ik er een 32GB SD kaart ingedaan, met bitlocker beveiligd en alle persoonlijke mappen naar de SD kaart verplaatsen, zodat ik mijn data netjes gescheiden hou van mijn 32GB SSD waar het OS op staat, en kan ik meer programma's installeren.

Er is ook een BIOS van 5 september 2011, ik zou die er ook voor de zekerheid maar even opzetten.

[ Voor 42% gewijzigd door Gé Brander op 17-09-2011 21:38 ]

• Pentiummania
  • Laatst online: 13-05 18:07

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

TheVMaster schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:13:
[...]

Eh..maar had je initieel dan een upgrade gedaan van Windows 7 ofzo? :)
Nee, dat gebeurde eerst wel omdat ik zo de iso had uitgepakt en gewoon setup had gedraaid. Maar ik had niet genoeg hard disk ruimte, hierdoor geraakte ik niet in het partitie menu. Als dat partitie menu uberhaupt nog wel aan bod kwam, volgens mij was ik al bezig om te upgraden.

Maar dus na een paar keer proberen uiteindelijk toch maar een dvd-rw gebrand, er zat er nog een in de externe brander van de vorige keer. Die maar gewoon leeggemaakt en de 64 bits versie zonder developer tools gebrand.

Het probleem is gekomen omdat camtasia wel de gehele desktop en zelfs het metro gedeelte record, maar als je dan met studio bv op youtube wil zetten dan werkt camtasia studio dus niet goed. Camtasia recorder wel. Hierdoor wilde ik wat ik opgenomen had openen onder Windows 7. En doordat ik een paar keer ging rebooten omdat ik niet het geduld heb om te wachten totdat ik bij die user/gebruikers mappen kan, maar weer terug naar Windows 8. Ik denk kopier dat bestandje en de andere 3 ook meteen maar even en dan maar weer terug naar Windows 7. Maar omdat ik nog geen licentie heb van Windows 7 heb ik altijd die test technet probeer versie op me pc geinstalleerd en na 90/100 dagen opnieuw geinstalleerd, meestal een nieuwe partitie gemaakt uit vrije ruimte. Maar nu had ik van me SSD maar een backup gemaakt dus die Windows 7 had ik helemaal verwijderd en nog een andere ook welke de Windows 8 installatie automatisch doet. Dan zet de Windows 8 installatie je oude installatie in windows.old.

Ik dual boot nu ook door mijn schijf in het bios te veranderen dat is ook wat omslachtig. Ik ga proberen me grote oude schijf maar eens keer weer helemaal leeg te krijgen, ik moet dan wel 3/4 eraf mieteren.

Dus zo kwam het dat ik per ongeluk in een niet bestaande Windows 7 installatie kwam en werd er meteen een herstel procedure gestart. En dat heeft Windows 8 denk ik wel corrupt ofzoiets gemaakt, ik had wel al een paar keer problemen met booten. Maar Direct daarna startte Windows 8 nog wel op.

Naja nu is checkdsk bezig met:

86 percent complete. (733171 of 1367040 file SDs/SIDs processed)
Replacing invalid security id with default security id for file 733171.

Wat nog ontzettend lang gaat duren, ik schat wel 15-30 minuten per procent.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Dit al gezien?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.mactrast.com/wp-content/uploads/2011/09/Windows-Evolution.jpg

Maar goed, ik zou dus SDL moeten extenden met MXML of wachten totdat iemand anders dat doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 18:58
Xereon schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:41:
Ik kan helemaal niets beginnen met Windows 8.
Installeren in VMware is onmogelijk, het hele programma begint te trippen alsof het een stel paddo's die over datum waren heeft geconsumeerd en geeft moeilijk veel foutmeldingen.

Vervolgens een poging hem in het echt te installeren, dit was ook onmogelijk. Hij kan mijn SSD niet formatteren, foutcode 0x80070002. Installeren is ook niet mogelijk, foutcode 0x99999999. Als ik daarop op OK klik crashed de hele computer, reboot ie en is mijn SSD compleet verdwenen. Pas zodra ik de computer even van de spanning heb gehaald ziet hij hem weer. (Het is een OCZ Vertex 2 3,5" 90GB. Geen enkel probleem ermee gehad so far, alleen dit. Hij wist echter ook niets, heb gewoon doodleuk kunnen booten en niks is verdwenen van de oude Windows)
Had iets soortgelijks, met de harddisk controller in standard ide i.p.v. sata pikt de Windows8 installer m'n ssd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zowel in een VM geprobeerd (Virtualbox, waar hij dus op werkt normaal gezien) en het blijft gewoon hangen met een *blokje*estart*blokjes* foutmelding.

Daarna eens op mijn oude desktop geprobeerd, native deze keer, en daar geraakt het spel wel verder, tot ik een blauwe background krijg. Verder gebeurt er niks meer. Het ziet eruit alsof je Windows 3.0 wilt installeren op hardware die het niet aankan, en dat zal in dit geval wel zo zijn: AMD Ahtlon 3200+ (x86) - 3GB DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste indruk is zeer positief. Werkt vloeiend en ziet er gelikt uit. Dit vanuit een consument oog punt. Microsoft is goed bezig.

Iemand toevallig al het geluid werkend gekregen met Windows 8 op een Apple Mac Book Air mid 2011? (boot-camp)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Op Neowin/DeviantART zijn ze al bezig om custom achtergronden in de metro interface te importeren.
Hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://i.cubeupload.com/FtdlfX.png

Ze zullen binnenkort wel uitgebracht worden, eindelijk die groene achtergrond weg :).
(gemaakt door Panda X)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb W8 op mijn pc geinstalleerd dmv VMWorkstation 8, alleen hoe zorg ik ervoor dat mijn 4870X2-videokaart in VMWorkstation 8 herkend wordt?
Heb VMWare Tools al geinstalleerd.
Want de performance is momenteel om te huilen dankzij de standaard geinstalleerde driver.
Handmatig de driver toekennen werkt niet. Ik krijg dan de melding dat de hardware wel herkend wordt, maar door een fout niet geinstalleerd kan worden.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 11:17:
Ik heb het zowel in een VM geprobeerd (Virtualbox, waar hij dus op werkt normaal gezien) en het blijft gewoon hangen met een *blokje*estart*blokjes* foutmelding.

...
Heb je deze guide al geprobeerd voor het installeren met VBox http://www.groovypost.com...-windows-8-vm-virtualbox/ ?
Bij mij werkte hij eerst ook niet, je moest wat extra dingens aanvinken voor het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nactive schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:01:
[...]

Heb je deze guide al geprobeerd voor het installeren met VBox http://www.groovypost.com...-windows-8-vm-virtualbox/ ?
Bij mij werkte hij eerst ook niet, je moest wat extra dingens aanvinken voor het te laten werken.
Jawel. Ik ben achteraf zelf gaan zoeken naar die guides en alles à la lettre gedaan op een AMD Athlon64 Neo X2. Op de Athlon XP 3200 (single core, x86) heb je de virtualisatie opties wel niet, maar blijf je ook hangen op dat blauwe scherm net nadat het Windows Developer Preview logo verdwijnt. Ik neem aan dat de hardware het gewoon niet aankan of in elk geval niet ondersteund wordt.

Spijtig, want het ziet er veelbelovend uit. Misschien vanavond of zo de 64 bits op een CD branden en eens die Neo X2 laptop ermee booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:39
Ben momenteel de dev preview aan het installeren op mijn MBP. In vmware fusion 3.1.3 was het niet mogelijk om de installatie te starten door een error; na een upgrade baar 4.0 is de installatie mogelijk.

*installation complete*
Het is echt ontzettend langzaam, zijn er misschien opties om het allemaal wat sneller te laten gaan ?
VM staat op een SSD, 4GB ram en 2 cores allocated

[ Voor 30% gewijzigd door Bossie op 18-09-2011 14:17 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk aan de praat gekregen met VirtualBox! Ik heb de BIOS van die laptop moeten upgraden om ervoor te zorgen dat de hardware virtualisatie kan ingeschakeld worden. Momenteel is hij bezig met de 64 bits versie te installeren. Nu nog uitzoeken of single core CPU's zonder virtualisatiemogelijkheden ondersteund worden om het eens native te draaien op m'n oude desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-09 15:54
Het meerendeel van wat ik hier lees doet me heel erg denken aan een paar mensen die een voetbalwedstrijd aan het analyseren zijn. Ze denken het beter te weten en alles al te voorzien en de club ziet het niet.

"Windows 8 zal hetzelfde lot ondergaan als Vista, omdat..." is één van zo'n uitspraak die ik hier lees. En dan met argumenten waarvan ik zeker weet dat Microsoft die allang voorzien heeft.

Ik denk dat Microsoft wéét waar ze mee bezig is, en dat gevoel heb ik sinds Steve Sinofsky. Microsoft heeft haal lijn gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TLRnZ schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:39:

Het is echt ontzettend langzaam, zijn er misschien opties om het allemaal wat sneller te laten gaan ?
VM staat op een SSD, 4GB ram en 2 cores allocated
Ja, geen virtualisatielaag gebruiken maar een virtual harddisk (tenminste, als je BootCamp erbij kan gebruiken).
Dan kun je rechtstreeks je eigen hardware aanspreken ipv die host-based oplossing die nooit de performance kan benaderen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 21:00:
[...]

Als je Windows 8 wilt installeren op een W500, zorg dan dat je geen SD kaart erin hebt zitten en dat je in de BIOS (fysieke Windows toets indrukken op de W500, W500 aanzetten en op F2 drukken op een aangesloten USB keyboard) de ...
Er is ook een BIOS van 5 september 2011, ik zou die er ook voor de zekerheid maar even opzetten.
Bedankt voor de tips.

Inmiddels heb ik m'n w500 met Windows 8 x86 draaiend.
En wat is de UI lekker snel. Daar kan m'n Tab 10.1 niet tegenop.
Nu verder spelen. De eerste indruk is in ieder geval top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 06:45
Ik ga hem zo installen, Win7 kan wel een reinstall gebruiken, daarvoor eerst een tijdje W8 erop, close to the Metal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen bij wie Internet Explorer niet start met Virtualbox als VM?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 17:09 . Reden: False Alert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:39
alt-92 schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:19:
[...]

Ja, geen virtualisatielaag gebruiken maar een virtual harddisk (tenminste, als je BootCamp erbij kan gebruiken).
Dan kun je rechtstreeks je eigen hardware aanspreken ipv die host-based oplossing die nooit de performance kan benaderen.
Uiteraard, maar ik ga geen bootcamp installeren als ik vmware als heb voor andere VM's
De snelheid is echt stroperig traag, niet in vergelijking met de andere software die ik momenteel in VM heb.

Het is overigens voornamelijk metro wat niet vooruit te branden is, maar om een dev preview door te nemen is de gekozen oplossing meer dan goed genoeg :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!