Het werkt, half.
- Je gaat (vanaf de desktop) eerst terug naar de metro interface
- Zoals Darkstone al aangaf, probeer dit maar eens: je wil je muis instellingen veranderen.
In Windows 7:
Windows knop -> "mouse" -> enter
In Windows 8:
Windows knop -> "mouse" -> klik op settings -> enter
of
Windows knop + w -> "mouse" -> enter
Je moet of zelf al gaan bedenken onder welke categorie je zoekopdracht valt om daar dan direct in te gaan zoeken, of je moet dat handmatig met de muis aanpassen. On top of that vult nu je zoekresultaat je hele scherm (en mijn scherm is 6000 pixels breed, wat dit extra waardeloos maakt).
Onder Windows 7 zoek je dus "even" iets tussen je programma's die je al open hebt. In Windows 8 betekent zoeken dat je echt stopt met alles. In mijn geval kijk ik vrijwel niet naar de resultaten van mijn zoekopdracht omdat ik zoeken gebruik als een desktop met iconen, ik weet waar ik heen wil, ik type de naam half in en ik kan op enter drukken en ik ben er.
Ik vind ook dat touch functionaliteit niet past / werkt met een muis. Ik zou Windows 8 heel graag willen hebben op mijn tablet, maar zeker niet voor een PC. Je kan pas inloggen als je je scherm unlocked door het naar boven te slepen... wat?!?
Ik heb ook heel vaak het gevoel dat ik vast zit. Bijv. ik wil iets zoeken en ik zit nu op de desktop in Firefox, dus windows knop + wat intypen. Hmm, ik bedenk me opeens dat ik toch liever verder wil gaan met Firefox, wat nu?
- Alt-tab: werkt niet prettig als je wat meer programma's open hebt staan
- Windows knop: dan kom je weer in het Metro menu
- 3x ESC indrukken: 1 = verandert je zoekterm in "*", 2 = sluit het zoekveld af maar je ziet nog steeds de resultaten van je ster-zoekterm, 3 = je gaat terug naar de desktop
Er is gewoon geen makkelijke manier. Omdat alles fullscreen moet raak je vrijwel elke manier van multitasking kwijt. Multitasking wordt serieel in plaats van parallel, waarbij multitasking dan alleen nog staat voor "er zijn meerdere programma's actief"