[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste
Acties:
  • 92.357 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Zo, heb hem draaiende, 1e indruk wijkt niks af van wat ik gelijk al d8: Win8 sla ik over. Maar kan me niet voorstellen dat er niet nog flink getweakt wordt, maar dan nog .....

Paar dingen die er echt toe doen: Ribbon in Explorer bevalt me niet; dualscreen krijgt eindelijk zijn dualtaakbalk (zat ik niet op te wachten, kan je uitzetten); mijn mediaplayer is nu prominent aanwezig in devices manager (wat dat voor voordelen brengt weet ik niet); mijn gtx460 wordt herkend, met een WDDM 1.2 driver (wat 1.2 voor voordeel brengt weet ik niet); mIrc fonts zijn nu (mij te ) glad geworden, moet ook iets in de engine zijn.

Verder is mij dit allemaal wat te glad. De voordelen zullen er zijn, zoals snellere boottijd, maar al met al vind ik het veel te dun, om mijn (destijds best dure) W7 Pro weg te smijten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is applicatie management trouwens verbeterd? Wat mij bij elke versie van Windows irriteert is dat applicaties verwijderen zo ingewikkeld gaat. Je moet ze stuk voor stuk verwijderen en kan geen queue opzetten met wat je verwijderd wilt hebben, nodeloos complex dus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Tsurany schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:27:
Is applicatie management trouwens verbeterd? Wat mij bij elke versie van Windows irriteert is dat applicaties verwijderen zo ingewikkeld gaat. Je moet ze stuk voor stuk verwijderen en kan geen queue opzetten met wat je verwijderd wilt hebben, nodeloos complex dus.
Aangezien de gemiddelde (en zelfs de power) gebruiker zelden meer dan één applicatie tegelijk verwijderd zou ik juist het toevoegen van een dergelijke systeem nodeloos complex vinden.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt er vooral vanaf hoe je het implementeert. Ik snap nog steeds niet waarom ik op 4 knoppen moet drukken om een applicatie te verwijderen terwijl het bij mijn Android telefoon een kwestie is van het icoontje naar de prullenbak slepen. Waarom is er in Windows niet een systeem waarbij je gewoon een applicatie lijst hebt en het icoontje naar de prullenbak sleept en de rest vanzelf gaat.
Daarnaast denk ik dat er meer dan genoeg mensen zijn die regelmatig meerdere applicaties willen verwijderen, zeker mensen die diverse software pakketten testen en vergelijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst nog 8 programma's verwijderd. Dat gaat inderdaad erg omslachtig, vooral omdat je maar 1 app tegelijkertijd kan verwijderen (why?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Tsurany schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:39:
Daarnaast denk ik dat er meer dan genoeg mensen zijn die regelmatig meerdere applicaties willen verwijderen, zeker mensen die diverse software pakketten testen en vergelijken.
Dat doe ik regelmatig, het antwoord, VMware Workstation en snapshots. Testen wil je toch in een gecontroleerde omgeving doen.
Daarnaast zit de complexiteit van het verwijderen vaker in de (de-)installers die door de software leverancier gebruikt worden dan in Windows zelf.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het punt wel bij het verwijderen van applicaties. Heb je bijvoorbeeld al eens geprobeerd om Visual Studio 2010 te verwijderen na de trial periode in eender welke vorige Windows versie?

Je kunt dat dus niet netjes door "Visual Studio 2010" te kiezen. Neen. Je moet echt elke componenent één voor één verwijderen. Dat is omslachtig en nodeloos tijdverlies. En als je niet oplet, verwijder je ook nog eens een runtime van een andere applicatie. Ik heb mijn Software in het controlpanel op datum moeten sorteren om alles te verwijderen dat erbij hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er denk ik aan welke applicatie je wil verwijderen.
De Metro apps die standaard in de Windows 8 installatie staan, zoals bijvoorbeeld News en Stocks, verwijder je in ieder geval net als een app op een telefoon OS. Selecteren en onder optie komt dan Uninstall.
2 stappen. Net zo simpel als op een smartphone.
.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2011 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is iemand ergens een lijstje tegengekomen met hoe je dingen doet in Metro op een touch device, en daarnaast hoe je ze doet op een keyboardmuiscomputer?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je weten dan? Je kan de flick links/reachts gesture om van app te wisselen ook doen met een muis door de muis helemaal links/rechts te houden en te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zer0 schreef op zondag 18 september 2011 @ 17:54:
[...]

Dat doe ik regelmatig, het antwoord, VMware Workstation en snapshots. Testen wil je toch in een gecontroleerde omgeving doen.
Daarnaast zit de complexiteit van het verwijderen vaker in de (de-)installers die door de software leverancier gebruikt worden dan in Windows zelf.
Echt uitgebreid testen natuurlijk wel. Maar als ik een programma zoek om even wat uit een mp3 te knippen vind ik dat teveel werk. Had MorphVox geinstalleerd met wat voice pakketen, kon 8 keer op uninstall klikken, duurt gewoon te lang.

Niet dat het nou zo'n ramp is, maar zo werkt het al zolang ik me kan herinneren en er zou best iets mooiers verzonnen kunnen worden. Zelfs al zou dat enkel voor nieuw te ontwikkelen applicaties gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Tsurany schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:45:
Niet dat het nou zo'n ramp is, maar zo werkt het al zolang ik me kan herinneren en er zou best iets mooiers verzonnen kunnen worden. Zelfs al zou dat enkel voor nieuw te ontwikkelen applicaties gelden.
Dat is iets waar ik me al jaren in Windows aan stoor. En nu gaan veel mensen zich ergeren, maar in Mac is dat gewoon vaak een stuk simpeler, meestal is het gewoon de app vanuit je applicatiefolder naar de prullenbak slepen en het programma is weg. Geen wizards etc. Ze zouden in Windows gewoon in dat "Programma's en onderdelen"-scherm een mogelijkheid moeten hebben dat ie alles zelf doet en je niet heel de tijd op Next, Yes, OK moet zitten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
tjtristan schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:13:
Op Neowin/DeviantART zijn ze al bezig om custom achtergronden in de metro interface te importeren.
Hier een voorbeeld:
[afbeelding]

Ze zullen binnenkort wel uitgebracht worden, eindelijk die groene achtergrond weg :).
(gemaakt door Panda X)
Download linkje:
http://thepanda-x.deviantart.com/art/Purple-64-bit-259046641

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:55:
[...]

Dat is iets waar ik me al jaren in Windows aan stoor. En nu gaan veel mensen zich ergeren, maar in Mac is dat gewoon vaak een stuk simpeler, meestal is het gewoon de app vanuit je applicatiefolder naar de prullenbak slepen en het programma is weg. Geen wizards etc. Ze zouden in Windows gewoon in dat "Programma's en onderdelen"-scherm een mogelijkheid moeten hebben dat ie alles zelf doet en je niet heel de tijd op Next, Yes, OK moet zitten drukken.
Dat is nu ook net zo simpel met de nieuwe Windows 8 apps.
Veeg beweging naar onderen en druk op uninstall. Klaar. Meer is het niet.

Alleen met "legacy" apps gaat het nog op de "legacy" manier. Wellicht dat MS al druk bezig is om de legacy apps net zo simpel te laten uninstallen als de nieuwe Windows 8 apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik heb Windows 8 nu op mijn HP Pavilion DV3-4150ed gezet. Ja ik weet het is een developer release en nog ver van Final verwijderd ;)
Toch moet ik zeggen dat ik in mijn geval nu al verbeteringen merk en nog weinig problemen in dagelijks gebruik ben tegengekomen!
Ik heb een SSD in mijn laptop zitten en kan nu eindelijk van de performance voordelen tijdens het opstarten genieten!
Mijn laptop maakt namelijk gebruik van switchable graphics en helaas verlies ik 15seconden tijdens het booten van Windows 7 zodra de benodigde driver hiervoor geïnstalleerd is.
Onder Windows 8 heb ik dat niet meer!
Mijn laptop staat binnen 20 seconden op de desktop!
Ook kan ik mijn intel grafische kaart nu helemaal uitschakelen zodat ik altijd de ATI kaart geactiveerd heb!
Switchen gaat nu d.m.v. het in en uitschakelen van de Intel kaart in Device Manager.
Het enige wat tot nu toe nog niet werkt is het instellen van de helderheid van mn laptop scherm zodra de ATI kaart actief is, als de Intel kaart actief is werkt het wel. Maakt voor mij niet uit want als ik energiezuinig wil werken zet ik toch de Intel kaart aan.

Verder werkt alles prima, ik heb mijn Symantec Endpoint Protection 12.1 antivirus software draaien zonder problemen.
Games en videos spelen probleemloos af.

Uiteraard heb ik die Metro UI uitgeschakeld daar ik geen touchscreen heb ;)

Kortom ik draai tot nu toe naar alle tevredenheid al onder Windows 8 _/-\o_

Hm.. toch nog een probleem en een vervelende nog wel... Mijn touchpad werkt niet, nu kan ik zodra ik mn tb+muis afgekoppeld heb niet meer werken op mn laptop. Ik heb de Synaptics touchpad driver van windows update en de laatste van de Synaptics site geprobeerd zonder success..
Werkt inmiddels zonder problemen, ik moest even de stroom en accu van de laptop halen om dit op te lossen.

[ Voor 11% gewijzigd door Marsman83 op 20-09-2011 00:07 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als je Metro uitzet met die registry hack, dan vervallen toch ook de nieuwe features die je juist wel wilt hebben zoals die nieuwe copy dialog?

Of is er een nieuwe truuk?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:41:

Alleen met "legacy" apps gaat het nog op de "legacy" manier. Wellicht dat MS al druk bezig is om de legacy apps net zo simpel te laten uninstallen als de nieuwe Windows 8 apps.
App-V :)
Je zag het al met Office2010, daar is een versie bij die vanaf een AppV server draait (en dan zie je dus een Q: drive) en dan wordt het ook simpel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
App-V lijkt me alleen niet echt bedoeld voor consumentengebruik, of zit ik daar fout?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Alex) schreef op maandag 19 september 2011 @ 07:54:
App-V lijkt me alleen niet echt bedoeld voor consumentengebruik, of zit ik daar fout?
Waarom zou dat niet voor consumentengebruik zijn dan? Je het geen server nodig hoor, kan ook gewoon 'client only', wat Alt-92 al zegt....Office 2010 was ook zo beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zijn er al meerderen hier die Windows 8 op een productiemachine draaien? Zit te denken het op m'n laptop te installeren maar dan gaat de Metro interface sowieso uit en dan vraag ik me af wat ik er nou werkelijk mee op zal schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Tsurany schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:45:
dan gaat de Metro interface sowieso uit en dan vraag ik me af wat ik er nou werkelijk mee op zal schieten.
Bloedsnelle boottijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet geprobeerd, maar hiermee wordt het wel heel makkelijk zo te zien.
Tweak Your Windows 8 UI Using Metro UI Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Was te verwachten natuurlijk, als je zoiets raar in een nieuwe Windows versie bouwt kan je er vanuit gaan dat er genoeg programma's komen die het net zo hard eruit slopen of uitzetten. Erg handig tooltje zo te zien.

Ga toch eens kijken of Windows 8 op laptop haalbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond dan maar nieuwe ssd bestellen voor mn Edge 11 en eens kijken hoeveel soepeler het werkt als mijn werkstation met ssd en windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Tsurany schreef op zondag 18 september 2011 @ 21:45:
[...]Echt uitgebreid testen natuurlijk wel. Maar als ik een programma zoek om even wat uit een mp3 te knippen vind ik dat teveel werk. Had MorphVox geinstalleerd met wat voice pakketen, kon 8 keer op uninstall klikken, duurt gewoon te lang.
Ligt de oorzaak dan niet bij dat programma in plaats van bij Windows? Dat bijvoorbeeld Visual Studio zich installeert als 10 losse programma's is heel vervelend wanneer je het wil verwijderen. Maar stel dat je 1 of 2 van die onderdelen zou willen houden (en de rest niet), dan zou je op zijn minst een uninstall menu willen zien waar je zelf kan kiezen wat er weg mag en wat er mag blijven.

En sommige programma's bieden een reparatie optie aan in hun uninstaller. Soms is dit handig, en ik zou het graag terug zien in al mijn spellen zodat deze het weer goed doen na een herinstallatie van Windows.

Het kan natuurlijk verbeterd worden, een queue zou leuk zijn. De meeste programma's kunnen zonder toezicht worden verwijderd, maar soms vind ik het handig als ik wel wat opties krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:24:
[...]

vanavond dan maar nieuwe ssd bestellen voor mn Edge 11 en eens kijken hoeveel soepeler het werkt als mijn werkstation met ssd en windows 7
Veeeel sneller, zowieso als je upgrade naar een SSD.

Vind Win8 wel erg fijn werken eigenlijk op mijn Thinkpad met SSD. Al mis wel een touchscreen!
Maaare m'n tile voor 'remote desktop' is gone, en hoe sluit ik die fullscreen programma's? altijd via de Taskmanager? Enne ohja, shotcut naar Control Panel, wegbezuinigd? :?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Max Hunt schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:34:
[...]

Ligt de oorzaak dan niet bij dat programma in plaats van bij Windows? Dat bijvoorbeeld Visual Studio zich installeert als 10 losse programma's is heel vervelend wanneer je het wil verwijderen. Maar stel dat je 1 of 2 van die onderdelen zou willen houden (en de rest niet), dan zou je op zijn minst een uninstall menu willen zien waar je zelf kan kiezen wat er weg mag en wat er mag blijven.

En sommige programma's bieden een reparatie optie aan in hun uninstaller. Soms is dit handig, en ik zou het graag terug zien in al mijn spellen zodat deze het weer goed doen na een herinstallatie van Windows.

Het kan natuurlijk verbeterd worden, een queue zou leuk zijn. De meeste programma's kunnen zonder toezicht worden verwijderd, maar soms vind ik het handig als ik wel wat opties krijg.
Ik zou ook niet direct de ene of de andere optie willen invoeren maar juist beide opties. De mogelijkheid om de traditionele installer te blijven gebruiken maar ook een optie om de gehele applicatie in een druk te trashen zodat je er vanaf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:45:
Zijn er al meerderen hier die Windows 8 op een productiemachine draaien? Zit te denken het op m'n laptop te installeren maar dan gaat de Metro interface sowieso uit en dan vraag ik me af wat ik er nou werkelijk mee op zal schieten.
Met metro uit heb je gewoon een buggy versie van win7 over. Skype bijv werkte al niet bij mij. Ik wilde even kijken maar daarna gewoon weer w7 op mijn laptop gezet. Een Dev Preview is natuurlijk ook precies dat, echt geen OS waar gewoon meer werkt...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
maratropa schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:20:
[...]

Met metro uit heb je gewoon een buggy versie van win7 over. Skype bijv werkte al niet bij mij. Ik wilde even kijken maar daarna gewoon weer w7 op mijn laptop gezet. Een Dev Preview is natuurlijk ook precies dat, echt geen OS waar gewoon meer werkt...
Wie draait er dan ook een Windows versie die nog geen eens in Beta fase is? Dan kan je bugs verwachten. Er af en toe mee spelen in dualboot is wel wat logischer.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Ik mis in Windows 8 toch wel heel erg de desktop met Deze Computer en je gebruikers map of het makkelijke en overzichtelijke configuratiescherm in het start menu. Ik heb trouwens zo nu en dan apps gestart waarvan ik niet weet hoe ik ze moet afsluiten. Ik zie nergens een kruisje om het te sluiten (ook niet met rechts klikken)

@Maratropa, je moet natuurlijk weten dat dit nog een developer preview is en dat het nog niet de definitieve versie is.

Mijn conclusie tot nu toe, na 4 daagjes kloten met Windows 8, is dat het lekker op de tablets mag blijven. Dat scrollen met je mouse button is irritant in het metro overzicht. Ze moeten het maken op het schuiven van de muis. Ik zelf heb liever gewoon de pictogrammen lekker goed geordent op alfabet op mijn bureaublad dan verschillende groottes qua "pictogrammen" in het metro menu.

Dat ze uberhaupt tablet op PC willen doen is puur in mijn ogen een stukje kosten besparing. Welk bedrijf is er nou immers niet commercieel ingesteld? (Uitgezonderd de niet-commerciele sector)

Raar trouwens dat Microsoft ineens overstapt op een Metro overzicht terwijl in bijna alle Windows versies je een desktop met pictogrammen had.

[ Voor 8% gewijzigd door jopitan op 19-09-2011 14:30 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 22:10
jopitan schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:27:
Raar trouwens dat Microsoft ineens overstapt op een Metro overzicht terwijl in bijna alle Windows versies je een desktop met pictogrammen had.
Wat vind je er precies raar aan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet de bedoeling dat die apps gewoon open blijven en als tile verder leven zoals dat het geval is op Windows Phone? Als je op de gsm al qmper merkt dat ze draaien, zal dat vast en zeker ook het geval zijn op de desktop of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:20:
[...]

Skype werkt hier perfect op m'n Acer W500. Ligt dus niet aan W8 maar aan je laptop ;)
Voor een dev versie werkt het heel lekker. Skype met video werkt nog niet eens op m'n Tab 10.1 en wel op de W500 met W8. De UI is gewoon heel soepel waar Honeycomb dan meer buggy aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:28:
Is het niet de bedoeling dat die apps gewoon open blijven en als tile verder leven zoals dat het geval is op Windows Phone? Als je op de gsm al qmper merkt dat ze draaien, zal dat vast en zeker ook het geval zijn op de desktop of tablet.
Precies. Sommige hebben blijkbaar een change of mindset nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... Draait Windows 8 eigenlijk wel op een fysiek systeem dat uitgerust is met oudere generatie processor zonder hardwarematige virtualisatie mogelijkheden? Iets vergelijkbaar met de Pentium 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waar denk je aan af te leiden dat dat niet zo zou zijn?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:56:
Waar denk je aan af te leiden dat dat niet zo zou zijn?
Omdat de x86 versie niet voorbij het logo geraakt. Ik krijg dan die blauwe achtergrond waar normaal het setup programma begint met de "Install Now" knop. Tenzij mijn image corrupt zou zien, zie ik niet onmiddelijk een voor de hand liggende rede behalve dat die oudere hardware niet meer wordt ondersteunt door Microsoft. Zoals het bij Vista onder andere al het geval was met nforce2 chipsets, hoewel hij OS wel kon geinstalleerd worden en alle features het deden, behalve Aero en sommige fake RAID toestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Windows 8 heeft dezelfde systeemeisen als Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:02:
[...]

Omdat de x86 versie niet voorbij het logo geraakt.
Dan heb je dat verkeerd gezien vrees ik :)
Pak de systeemeisen van de DevPreview er nog eens bij?
Staat daar ergens bij dat je persé met alle geweld voor de x86 versie een 64bits capable & VT ondersteunende proc + moederbord moet hebben? :)
Beetje rare conclusie trek je eerlijk gezegd.

Je hebt een ander probleem dan, bijvoorbeeld een niet uitgeschakelde floppyconnectie in je BIOS wil nog wel eens rare dingen doen.

En wat betreft Nforce2 - dat was wel zo'n beetje de meest brakke implementatie ooit van een chipset van Nvidia, helemaal met die crappy nepraid meuk (al was Intel's ICH5R niet veel beter en die werd ook niet supported op Vista).

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 19-09-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze er niet bijgenomen, maar ik kan het pas over 2 weken testen, want die staat in mijn oude kamer bij m'n ouders. Niet echt behoefte gehad om die mee te verhuizen destijds ^^"

Maar goed. Ik zal er daarna nog eens mee prullen en zien wat het geeft.
Ik kwam eigenlijk tot die conclusie omdat het me sterk deed denken aan Windows 3.0 die ik vroeger op een Intel 8088 met 640KB RAM wou installeren. Daar kwam het niet voorbij een grijze achtergrond, waar normaal dat setupvenstertje op verscheen. Een full-lenght addon kaart met 16MB aan EMS geheugen toevoegen in één van de slots was toen de oplossing. Dat waren nog eens tijden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Je kunt Metrocontroller gebruiken, daar zit een optie in om alleen de Metro UI uit te zetten maar de nieuwe Explorer behoud je dan en dus ook de nieuwe copy dialog welke overigens erg prettig is vind ik! Ideaal dat je realtime de kopieersnelheid en een grafiek met history :)
Sando schreef op maandag 19 september 2011 @ 01:46:
Als je Metro uitzet met die registry hack, dan vervallen toch ook de nieuwe features die je juist wel wilt hebben zoals die nieuwe copy dialog?

Of is er een nieuwe truuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Is het jullie ook al opgevallen dat indien je een SSD hebt het knopje Defragmenteren nu Optimize heet? Hij voert dan het TRIM commando uit op je SSD om vrije sectoren leeg te maken. Erg handig!

Ik heb wel nog een bug ontdekt. Als je bestanden vanaf een netwerkschijf naar je Program Files map kopieert en toestemming geeft dan zegt hij ineens dat je netwerkschijf niet meer toegankelijk is.
Kopieer je de bestanden eerst naar je lokale schijf in een map en daarna naar de Program Files dan werkt het wel correct. Zal wel een nieuwe vorm van beveiligen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Zo ik heb hem ook eens geïnstalleerd. Metro lijkt me nog steeds niet handig ook na het even geprobeerd te hebben. Zeker nu het constant switchen is tussen metro en de oude interface is het erg rommelig werken. Het is trouwens vreemd dat ze eindelijk een taskbar voor elke monitor hebben geimplementeerd nu ze net van deze hele interface af willen stappen. Nu maar weer ff verder spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indrukwekkend vanuitgaande dat de hardware hetzelfde is:
http://microsoft-news.com...ows-8-vs-windows-7-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02:13
Nou nou, valt reuze mee. Alleen t opstarten, voor de rest zie ik niks indrukwekkend in t tabelletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:24:
Nou nou, valt reuze mee. Alleen t opstarten, voor de rest zie ik niks indrukwekkend in t tabelletje :)
Voor een developers versie die net zo snel of sneller is en een veel snellere boottijd heeft, vind ik dit behoorlijk indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 12:26:
[...]

Voor een developers versie die net zo snel of sneller is en een veel snellere boottijd heeft, vind ik dit behoorlijk indrukwekkend.
True, maar het is dan ook gewoon een doorontwikkelde Win7 in dit stadium. Maar goed het zegt iig over MS dat ze deze preview niet minder hebben gemaakt t.o.v. Win7.

Ik wacht nog even op de beta versie* (hopelijk met touchpad gestures, want anders kan ik gewoon echt niet prettig werken met Metro)

* I'm not a developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Ik krijg smartscreen niet uitgeschakeld via action center. Hij staat momenteel op ´give a warning..´ zodra ik voor ´turn off..´ kies, vervolgens OK klik, springtie weer terug naar ´give a warning..´. Reboot helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Sidder
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-07 20:01
Word nu ook al aangeboden op Marktplaats :) lijkt te werken.... http://lnk.nu/computer-software.marktplaats.nl/1s9u.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Een geweldige feature gevonden!

Als je meerdere Windows 8 systemen hebt waarop je inlogt met je Live ID, dan worden settings zoals achtergrond, verbergen van de taakbalk etc gesynchroniseerd over de systemen.

Het kan een minuut duren, maar de wijzigingen worden vanzelf zichtbaar!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Belachelijk, wie is hier nu de doelgroep? Developers? Die kunnen het toch zelf aan de praat krijgen.

Er word angstvallig weinig gezecht over de fabriekant of model wat mij doet vermoeden dat er veel op word verdient.
METRO WERKT! (behalve US content als het weer en nieuws)
Hier op tweakers heeft vrijwel iedereen het weer aan de praat gekregen maar meneer is dat met "programmeer werk" niet gelukt?

[ Voor 17% gewijzigd door LOTG op 20-09-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

c70070540 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:02:
Een geweldige feature gevonden!

Als je meerdere Windows 8 systemen hebt waarop je inlogt met je Live ID, dan worden settings zoals achtergrond, verbergen van de taakbalk etc gesynchroniseerd over de systemen.

Het kan een minuut duren, maar de wijzigingen worden vanzelf zichtbaar!
Stond dit niet bij één of ander nieuwsbericht over windows 8 hier op tweakers? en dus waarschijnlijk in een officiele feature-list van MS zelf :P

anyhow, kan een leuke feature zijn. Of een irritante als je bv. op je werk inlogt met je liveID en je ineens één of andere schaarsgeklede dame op je bureaublad ziet.... *damned, dat is die van thuis :) *

Artikel gevonden: Tweakers.net artikel

[ Voor 8% gewijzigd door dj_vibri op 20-09-2011 14:23 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg maar als ik ongelijk heb maar ik weet niet of dat met live inloggen zoon slim idee is. Aangezien je nu bewijs van spreken 10seconden over doet om een wachtwoord uit Windows Live Messenger te krijgen, aan de hand van een hotmail/msn/live mail.... Ik hou het lekker bij een offline account. Of het moet via gmail kunnen daar voel ik me al een stuk veiliger bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
En hoe haal jij binnen 10 seconde een wachtwoord uit live messenger?
Als je over phising begint dan is gmail even veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:09:
En hoe haal jij binnen 10 seconde een wachtwoord uit live messenger?
Als je over phising begint dan is gmail even veilig.
Bewijs van spreken. Nochtans is het wel mogelijk om het te hacken.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Gevonden op 9GAG
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5Sxb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Dan nog, alles is te hacken. Een google search op gmail hack levert zat resultaten op.
Als het zo onveilig was dan was het aantal gehackte xbox live accounts al lang een front page item bij tweakers geweest.

Je overdreven claim berust dus nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:14:
Dan nog, alles is te hacken. Een google search op gmail hack levert zat resultaten op.
Als het zo onveilig was dan was het aantal gehackte xbox live accounts al lang een front page item bij tweakers geweest.

Je overdreven claim berust dus nergens op.
We will see :) voor mij is een msn accountje echt geen moeite.

Zou het niet eens te hoeven hacken. Met het e-mail adres kan je zat andere leuke dingen doen. For example Stop hem in een progje van me en je kan niet meer aanmelden. Mits hij in het progje staat en het progje blijft draaien in linux backtrack. Daar moet je dan dus een server voor hebben :). Dat werkt dus niet voor een permanente ban. Maar voor een kick is het prima. (overigens gebruiken wij het alleen voor test doeleinden op onze eigen test computers/servers/accounts)

En daarom ben ik best nieuw schierig wat er zo meteen gebeurd als we dat op windows 8 testen als onze test computer daarop is ingelogd via windows live.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LOTG schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:14:

Er wordt angstvallig weinig gezegd over de fabrikant of model wat mij doet vermoeden dat er veel op wordt verdiend
Fixed that for you :X :X doe wat aan je spelling - en nee, dyslectie is géén excuus meer tegenwoordig

Dat het apparaat gemaakt is door Samsung stond zelfs in zo'n beetje elke nieuwsposting over het Build event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:07:
Zeg maar als ik ongelijk heb maar ik weet niet of dat met live inloggen zoon slim idee is. Aangezien je nu bewijs van spreken 10seconden over doet om een wachtwoord uit Windows Live Messenger te krijgen, aan de hand van een hotmail/msn/live mail.... Ik hou het lekker bij een offline account. Of het moet via gmail kunnen daar voel ik me al een stuk veiliger bij!
Er wordt een lokaal account aangemaakt met hetzelfde ww als je live account.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 17:45

E-B

alt-92 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:31:
[...]

Fixed that for you :X :X doe wat aan je spelling - en nee, dyslectie is géén excuus meer tegenwoordig

Dat het apparaat gemaakt is door Samsung stond zelfs in zo'n beetje elke nieuwsposting over het Build event.
Echt? Ik zie ook nergens een fabrikant vermeld in dat marktplaatsbericht.

Je hebt gelijk wat betreft die nieuwposting maar dan is je deze ook niet ontgaan, denk ik: Hands-on: Windows 8 op een tablet met Intel Atom Z670 (video) (= Fujitsu Stylistic Q550). Er wordt op Marktplaats aangegeven dat Windows 7 al op de tablet stond, ik mag toch aannemen dat de uitgereikte exemplaren op //build/ al van Windows 8 voorzien waren? Zou een beetje vreemd zijn als dat niet zo zou zijn, toch? (En dát heb ik dan weer gemist. :))

Nu is de Fujitsu Stylistic Q550 nou niet bepaald een tablet van € 500,- maar goed, ook gezien de onduidelijke foto zou ik niet willen garanderen dat het per definitie een Samsung tablet betreft.
Ik ben dan ook wel enigszins benieuwd naar de gebruikte tablets in de advertentie. 1 dag op marktplaats en dan in deze verwoording een tablet aanbieden waarvan het besturingssysteem na verloop van tijd verloopt zou ik in ieder geval mijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het installeren van updates zou eens niet lukken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Ik post niet veel in dit topic maar na het lezen van http://blogs.msdn.com/b/b...dows-boot-experience.aspx wil ik toch even wat opmerken:

Waarom is MS zo gefocust op touch interfaces?? Ik vind het wel goed dat ze pioneer willen spelen op dat vlak, maar dit mag niet ten koste gaan van non touch interfaces.
Zelfs in bovengenoemd artikel over booting, hoor je om de haverklap "TOUCH" genoemd worden!

MS doet precies ofdat Touch de laatste jaren zo ontzettend gegroeid: loop ik nu met oogkleppen op of kan iemand mij wel degelijk studies tonen die wijzen op grondige stijging van touch apparatuur?
Er komen nu wel veel tablets uit de laatste tijd, maar wie weet is dit simpelweg een trend zoals die minilaptops indertijd.
Daarnaast, ook al blijven tablets in een positieve lijn verkopen in de toekomst, zie ik nog niet in waarom MS dit als hét platform bij uitstek moet zien om de standaard UI voor te developpen.

Want laat ons eerlijk zijn: die Metro startinterface met die tiles straalt gewoon touch uit. 0.00% gedacht aan hoe het op desktop moet zijn. De tiles bv moeten véél kleiner zijn want zoals het er nu naar uitziet zal ik op mijn 1920x1080 desktop zitten met grote intimiderende blokken.

Ik ben pro MS, maar ik snap niet waarom ze zo weinig doen met de huidige interface. Ik bedoel dus verfijnen.
Het grappige is: Longhorn had behoorlijk wat innovatieve ideeën qua UI. Daar kwam uiteindelijk maar klein deel echt tot productie in WinVista.
En wat doen ze nu? *BAM* Het volledig ander uiterste: focussen op touch interfaces!
Misschien omdat Bill Gates weg is dat ze nu hun fantasie de vrije loop kunnen laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Misschien omdat Bill Gates weg is dat ze nu hun fantasie de vrije loop kunnen laten gaan.
Dit vind ik wel een interessante "stelling". Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden. Zou het met Bill Gates aan t roer ook zo "radicaal" richting Metro zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dat is slecht omdat.....? :P

Komen ze eindelijk eens wat wellicht echt werken kan op een tablet na de debacles van XP, Vista en Win7 is het nog niet goed.
Die Metro interface met z'n HTML5 apps sluit netjes aan bij ChromeOS, Android en iOS qua usage scenario.
En misschien komt het eindelijk eens zover dat de oude RIA hype van .NET in 2001/2002 dan toch nog bewaarheid wordt: alle LoB apps bruikbaar via een webbrowser.
Wat nou Apple als eerste?

alleen jammer dat de DFS client code in Win8 b0rken is atm

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 20-09-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:06:
[...]
Bewijs van spreken. Nochtans is het wel mogelijk om het te hacken.
Offtopic: bewijs van spreken? Moet je daar tegenwoordig ook al administratie van bijhouden? :? Je bedoelt natuurlijk bij wijze van spreken. ;)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
alt-92 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:07:

Komen ze eindelijk eens wat wellicht echt werken kan op een tablet na de debacles van XP, Vista en Win7 is het nog niet goed.
Ik zou er geen drama van gemaakt hebben indien én touch én non touch apparatuur gelijk behandeld werden, qua innovatie.
Non touch gebruik lijkt nu een achtergestoken kindje. De gewone desktop zie je bv. pas na het klikken op een tile (of ergens anders, correct me if wrong).

Bijvoorbeeld zo: lever 2 volledige aparte interfaces af en laat Windows die ene interface installeren als touch ondersteunt is, en de andere als touch niet ondersteunt is.

De nontouch interface zou dan een samensmelting zijn tussen de huidige interface en de Metro UI. Daarnaast ook andere concepten overnemen, zoals tiles, maar in een minimalistischer karakter.
Onmiddellijk je bureaublad enkel en alleen op tiles laten steunen, vind ik wat grof gedrag van MS.
Ik zou bv. bij de nontouch interface dus opteren voor een sidebar met daarin tiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
alt-92 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:07:

Die Metro interface met z'n HTML5 apps sluit netjes aan bij ChromeOS, Android en iOS qua usage scenario.
En misschien komt het eindelijk eens zover dat de oude RIA hype van .NET in 2001/2002 dan toch nog bewaarheid wordt: alle LoB apps bruikbaar via een webbrowser.
Wat nou Apple als eerste?

alleen jammer dat de DFS client code in Win8 b0rken is atm
Haha ik heb niks gezegd over dat het slecht is (ik vind t juist geweldig als UI-junkie). Alleen ben benieuwd naar hoe zoiets ongeveer gaat in een multi-billion company.

Ik zie Metro echt als de toekomst. Ik hoop zo dat ze multi-gestures invoeren, bijvoorbeeld bij de nieuwe Ultrabooks met groter touchpad, gaat dat zoooo lekker werken (denk ik :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik moet zeggen dat Windows 8 behoorlijk goed werkt op een tablet. De feeling is enorm beter dan win 7. Ik typ dit nu op een T901 van fujitsu. Core i7 genoeg geheugen. Ben er alvast heel blij mee. De standaard windows touch en pen drivers zijn beter dan die ik van wacom krijg. :P

Voor convertible tablets is dit een uitkomst. Het is alleen erg wennen. Denk dat je als je er aan gewend bent dat het ook prima te doen is met muis.

Nog geen bugs enzo gevonden trouwens, is daar ergens een site voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Asgaro schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 22:56:
Ik post niet veel in dit topic maar na het lezen van http://blogs.msdn.com/b/b...dows-boot-experience.aspx wil ik toch even wat opmerken:

Waarom is MS zo gefocust op touch interfaces??
Omdat ze een tablet-ready OS willen uitbrengen misschien?? Omdat ze al jaren uitgekafferd worden omdat ze geen tablet-ready OS hebben en dat nu willen veranderen?
Ik vind het wel goed dat ze pioneer willen spelen op dat vlak, maar dit mag niet ten koste gaan van non touch interfaces.
gaat het dat dan?
Zelfs in bovengenoemd artikel over booting, hoor je om de haverklap "TOUCH" genoemd worden!
Mooi toch, hoef je als er iets mis gaat met je tablet geen toetsenbord aan te sluiten om shit te fixen.... Bovendien brengen ze voor desktop gebruik ook opties meer naar voren zodat je minder hoeft te typen of commando's te leren.
MS doet precies ofdat Touch de laatste jaren zo ontzettend gegroeid: loop ik nu met oogkleppen op of kan iemand mij wel degelijk studies tonen die wijzen op grondige stijging van touch apparatuur?
Er komen nu wel veel tablets uit de laatste tijd, maar wie weet is dit simpelweg een trend zoals die minilaptops indertijd.
Dat is toch ook zo? Kijk naar telefoons, alle smartphones hebben touch en ja als je wil concurreren met tablets, lukt dat niet met Windows 7.
Daarnaast, ook al blijven tablets in een positieve lijn verkopen in de toekomst, zie ik nog niet in waarom MS dit als hét platform bij uitstek moet zien om de standaard UI voor te developpen.
Omdat een goede ervaring aanstekelijk is. Heb je goede ervaring met iPhones, koop je sneller een mac of een iPad, en andersom.
Want laat ons eerlijk zijn: die Metro startinterface met die tiles straalt gewoon touch uit. 0.00% gedacht aan hoe het op desktop moet zijn. De tiles bv moeten véél kleiner zijn want zoals het er nu naar uitziet zal ik op mijn 1920x1080 desktop zitten met grote intimiderende blokken.
Op jouw HD resolutie worden het gewoon méér blokken. Bovendien wil je ook nog informatie in de tiles kwijt kunnen dus echt klein kan je ze niet maken. Denk dat het straks prima te gebruiken wordt met een muis.
Ik ben pro MS, maar ik snap niet waarom ze zo weinig doen met de huidige interface. Ik bedoel dus verfijnen.
Het grappige is: Longhorn had behoorlijk wat innovatieve ideeën qua UI. Daar kwam uiteindelijk maar klein deel echt tot productie in WinVista.
Nou is Windows 8 nog niet af, dus wie weet wat ze allemaal nog gaan veranderen. Op zich vind ik de huidige interface van Windows 7 goed als die grotendeels wordt overgenomen in 8.
En wat doen ze nu? *BAM* Het volledig ander uiterste: focussen op touch interfaces!
Of ze hebben gewoon een bepaald idee van waar de markt heen gaat, of waar ze de markt heen willen brengen en willen dit tot uitvoer brengen. Ik persoonlijk ben het met ze eens.
Vensters zijn ouderwets. Dingen met toetsenbord en muis bedienen is alleen voor games en productiviteitssoftware! De toekomst is een interface die niet afhankelijk is van waar het op getoond wordt. De toekomst is tafels met een interface, die je naar je eigen OS kan laten booten met een USB-stick. Spiegels. Noem maar op, alles wat nu glad is, kan straks gebruikt worden als scherm voor Windows 8 Metro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Asgaro schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:18:
[...]

Ik zou er geen drama van gemaakt hebben indien én touch én non touch apparatuur gelijk behandeld werden, qua innovatie.
Non touch gebruik lijkt nu een achtergestoken kindje. De gewone desktop zie je bv. pas na het klikken op een tile (of ergens anders, correct me if wrong).
Dan nog maar een keer voor de duidelijkheid:
Deze Developer Preview (dus nog niet eens een beta) is juist released om alvast een kijkje te geven in de API keuken voor Metro.
Dat in achtnemende: wat had je dan verwacht aan te treffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
alt-92 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:37:
[...]

Dan nog maar een keer voor de duidelijkheid:
Deze Developer Preview (dus nog niet eens een beta) is juist released om alvast een kijkje te geven in de API keuken voor Metro.
Dat in achtnemende: wat had je dan verwacht aan te treffen?
Ik had tenminste al 2 aparte interfaces verwacht, voor touch en non touch.
Een voorbeeld: die tiles: je moet met je muis indrukken en vervolgens horizontaal slepen om verder doorheen de content te gaan.
Als er dan een non touch interface zou zijn, zou ik aan beide kanten van het scherm smalle verticale drukknoppen zetten. Met 1 druk op die toets zou je opschuiven in het overzicht van tiles.

Drag & drop is voorbeeld van waar iets slepen met de muis wel handig is. Maar waarom zwiepen met je muis over het scherm, als een drukknop zoveel comfortabeler is?

Ik heb er nog goede moed in dat MS met zulke zaken wel zal rekening houden, en zoals je zegt: het is slechts een developer preview.

Verwijderd

Wait, what?

Ik probeer de groote van de borders rond het scherm te veranderen. In windows 7 zat deze al op een totaal onlogische plek (windows color..). In windows 8 ontbreekt deze mogelijkheid volledig. Wat is daar nu weer het nut van?

Verwijderd

Grappig is dat in de changelog van de laatste Skype versie staat: Windows 8 support.
http://blogs.skype.com/ga...ate_su_release_notes.html
With this update we have introduced support for Microsoft Windows 8

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:34:
Vensters zijn ouderwets. Dingen met toetsenbord en muis bedienen is alleen voor games en productiviteitssoftware!
Je snapt hopelijk wel dat dan zonder productiviteitssoftware er geen bal uit te vreten is met tablets (Metro en andere OS'en)? Zonder die productiviteitssoftware nl. geen content voor touch-gebaseerde consumerprullen. Eigenlijk zeg je nu dat met Windows 8 geen geld te verdienen valt; met ontwikkelen vóór Windows 8 is geld te verdienen, maar dat ontwikkelen gaat dan niet op Windows 8 zelf - daar is het niet geschikt voor.

En als vensters ouderwets zijn, waarom zijn we dan niet lekker met full-screen DOS-apps blijven werken? Je kon al perfect schakelen tussen verschillende programma's met DOSShell (vanaf DOS 5.0 dacht ik), of Desqview e.d., dus daaraan zal het niet gelegen hebben.
De toekomst is een interface die niet afhankelijk is van waar het op getoond wordt. De toekomst is tafels met een interface, die je naar je eigen OS kan laten booten met een USB-stick. Spiegels. Noem maar op, alles wat nu glad is, kan straks gebruikt worden als scherm voor Windows 8 Metro.
Krijgen we straks spiegels waar je full-screen jezelf kunt bekijken, of full-screen je mail lezen, maar niet tegelijk. Handig :/ Wellicht een truuk om meer Windows 8 devices te slijten? Eén device per applicatie die je tegelijk wil gebruiken? Multi-tasken alleen voor boven-modaal verdieners :F

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

lol @ discussie

Júist op de toekomstspiegel is een venster (window) handig. Kan je de email nèt op die positie zetten die jij handig vind om tijdens het scheren te lezen. Tiles zijn zo Windows 1.0.

Soms vraag ik me af, als Windows 8 nu met een kerstballeninterface kwam waar alles als een bolle reflectie op wordt getoond, zou men dit dan ook blind verdedigen? Als Microsoft er goed over na heeft gedacht en vind dat de ronde vorm natuurlijker aanvoelt omdat je netvlies ook half rond is?

Feit is, je hebt 1) mensen die tegen alle verandering zijn, 2) mensen die altijd positief zijn en imo irrationeel beleid van 'hun' merk (zei het MS, Apple, of Britney Spears) verdedigen, en 3) mensen die alléén tevreden zijn met goede ontwikkelingen zoals vensters in Windows/Xerox/Macintosh of positieve eye-candy als OSX/Aero/Gnome Shell/Unity/Compiz. Wanneer deze laatste groep een slechte ontwikkeling terugfluit, wordt deze vaak als de eerste groep afgeschilderd.

Metro is een goede concurrent voor Android en iOS. Het is belachelijk om meerwaarde in te schatten boven een WIMP interface voor de PC.

Apple zet toch ook niet iOS ipv OSX op hun macs? Chrome OS is toch ook geen Android met wat extra's? Zoals altijd slaat MS weer te ver door, en ik hoop dat ze dit snel schrappen voor minstens de helft van de Windows 8 versies, anders sla ik alsvanouds even weer een versietje over. Hopelijk is tegen de tijd van Windows 9 Adobe CS gewoon op Linux te draaien, dan heb ik geen reden meer om te dual booten.

[ Voor 54% gewijzigd door Sando op 21-09-2011 04:30 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Wat niet wegneemt dat Metro voor tablets best een leuke omgeving kan worden om voor te ontwikkelen. Maar als Microsoft wil dat Metro de interface van de toekomst wordt dan moeten ze wel zorgen dat het ook een beetje normaal werkt op andere types apparaten:

- desktops: muis/toetsenbord/vensters
- TVs: geen touch maar kinect gestures/afstandsbediening; gericht op video & gaming; Picture-in-Picture functionaliteit...
- grote verticale oppervlakken ('spiegels'): geen bediening met vanaf-rand-slepen zoals nu in Metro want die rand is te veraf of niet duidelijk gedefinieerd; apps die meestal aan de rand van het blikveld vertoeven omdat het oppervlak ook een klassieke, niet-interactieve functie heeft (b.v. spiegelen, muurdecoratie, etc.); mogelijkheid om zo'n randapp meer centraal en groter weer te geven indien nodig; aantal gebruikershandeling moet beperkt blijven ivm. monkey-arm syndroom
- kleine verticale oppervlakken (schakelaar, thermostaat, domotica): toch een wens om deze met knoppen te bedienen, aangevuld met (ev. afneembaar) touchscherm
- horizontale oppervlakken ('tafel'): roteren van apps, b.v. om iedereen rond de tafel interactie te bieden, wat al onmiddellijk terug vensters (oid.) nodig maakt; interactie door objecten op het oppervlak te plaatsen (en kunnen omgaan met objecten die eropgeplaatst worden gewoon omdat het een tafel is).
- autoradio/boordcomputer: spraakbesturing; knoppen (zodat dingen op de tast bedienbaar zijn); ev. meerdere schermen (voor iedere passagier één)
- ...

Er is best wat werk aan de winkel dus, aangezien nu Metro geeneens goed werkt met bestaande technologie (desktop/TV)

• Ramon
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 01:46:
[...]

Je snapt hopelijk wel dat dan zonder productiviteitssoftware er geen bal uit te vreten is met tablets (Metro en andere OS'en)? Zonder die productiviteitssoftware nl. geen content voor touch-gebaseerde consumerprullen. Eigenlijk zeg je nu dat met Windows 8 geen geld te verdienen valt; met ontwikkelen vóór Windows 8 is geld te verdienen, maar dat ontwikkelen gaat dan niet op Windows 8 zelf - daar is het niet geschikt voor.

En als vensters ouderwets zijn, waarom zijn we dan niet lekker met full-screen DOS-apps blijven werken? Je kon al perfect schakelen tussen verschillende programma's met DOSShell (vanaf DOS 5.0 dacht ik), of Desqview e.d., dus daaraan zal het niet gelegen hebben.
Ik zeg absoluut niet dat er geen geld valt te verdienen met windows 8. Er is gewoon een desktop interface waar je alles kan draaien wat je nu ook al draait. Het enige verschil is dat je nu ff langs een fullscreen start menu moet om bij de desktop interface te komen. Als je kijkt naar de video's van BUILD zie je dat het prima gaat om te ontwikkelen met Windows 8. Al hadden ze daar een nieuwere build met dingen als semantic zoom die niet in de dev preview zitten.

Verwijderd

TerraGuy schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:09:
[...]

Offtopic: bewijs van spreken? Moet je daar tegenwoordig ook al administratie van bijhouden? :? Je bedoelt natuurlijk bij wijze van spreken. ;)
Oops tik foutje. Ja dat bedoel ik!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Asgaro schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 23:54:
[...]

Een voorbeeld: die tiles: je moet met je muis indrukken en vervolgens horizontaal slepen om verder doorheen de content te gaan.

[...]
Dat is hoe ik dacht dat het zou werken, dacht eerst dat de UI vast hing toen ik de dev preview net geïnstalleerd had. Zag pas na een tijdje de scrollbar. Waarom werkt het niet op de door jou genoemde en naar mijn idee logische en handigere manier? Had microsoft toch zelf ook wel kunnen verzinnen...

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Voor de diehard tweakers mijn bevindingen tot nu toe

Mijn routine installatie is een manier hoe ik Windows installeer, dit is een hele lijst met zaken die ik instel via het configuratie scherm.

Kort samen gevat zet ik maar 1 service uit en dat is Windows Search, de reden hiervoor is omdat als ik meer uit zet ik geen goed beeld krijg van wat Microsoft nu bedoelt met de nieuwe Windows 8 Ervaring.

Na mijn routine installatie vallen een aantal zaken op.

Eerst functies die niet werken in tegenstelling tot Windows 7:

• CMD -> CleanMgr /SageSet:1
De Set commando wordt niet goed onthouden, dus de vinkjes blijven niet aangevinkt

• Omdat het normale start –menu ontbreekt, is het een klus om Windows Media player in te stellen voordat men media gaat draaien. Deze is wel te bereiken via de volgende locatie
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

Nu wat andere dingen die mij op vallen en die tot op heden in Windows 7 of gelijk zijn of niet werken:

• Services openen als Administrator in full –screen blijft onthouden. Blijkbaar word de Windows instelling in BagsMRU goed weggeschreven in het register, dit is moeilijker of niet te doen in Windows 7.

• Na mijn weten onthoudt hij ook computer management instellingen en natuurlijk Event –log. Dit laatst is al mogelijk in Windows 7 en opent bij mij altijd in full screen.

Gelukkig zijn de register favorieten locaties het zelfde gebleven als vroeger (ik heb het wel over de X86 versie van Windows 7 en nu 8)

Dus het terug zetten van register favorieten met de .reg is zonder fouten te doen.

Er zijn onder Internet Explorer 10 wat extra verboren mappen bijgekomen.
Deze zijn niet belangrijk alleen voor mensen die diep in het systeem willen graven en onder andere schoonmaak scrips maken zoals ik.

Naar mijn weten is het bestand container.dat een uitbreiding op index.dat en kan je deze als je IE zijn geschiedenis wil wissen ook verwijderen. Ze worden weer aangemaakt zodra IE opgestart is.

Wat mij opvalt aan Metro is dat het wel een mooie mappen structuur heeft. Eigenlijk heb je Temp History Cache en nog een paar. Je ziet er Css in en javascript en hoe de app is opgebouwd netjes in zijn eigen hoofdmap met herkenbare naam.

Allemaal te vinden onder C:\Users\Gebruikersnaam\AppData

Conclusie:

Tot nu toe speelt media player alles goed af, en ook de DVD-ISO’s gaan prima. Maar het is enorm wennen zonder start menu en om even snel naar het configuratie scherm te gaan (de klassieke) is te veel extra werk.

Om snel naar Deze Computer te gaan moet gebruik worden gemaakt van de jumplist en dan krijg je een overzicht van bibliotheken en moet je omhoog gaan naar Deze computer. Bij het afsluiten zal Windows dit ook niet onthouden. Misschien kan een snel koppeling wel worden gemaakt op de taakbalk.

Er bestaan maar 12 extra mappen (ook verborgen) die er bij gekomen zijn na Windows 7. De structuur is bijna het zelfde aangezien mijn schoonmaak script nog steeds foutloos werkt op 8 als op 7.

Ik blijf het jammer vinden dat ik niet de meerwaarde zie om bij Metro aan te melden met een Windows live ID. Dit was een toegevoegde waarde geweest als Microsoft zo slim was geweest om de Apps van de presentatie in Metro te geven.

En ik bedoel:

Metro Communicatie Apps.
Peope – Mail – Photos

Veel succes allemaal met Windows 8

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^
Ieder zijn ding, maar ik draai wel lekker met 99% OutofBox settings. De rest laat ik mijn domain GPO's wel doen :P

• Trishul
  • Laatst online: 22:28
Ik heb hier nog een test pc'tje staan, met pentium 4 mobile 2.0Ghz en 512MB ddr ram. Nu las ik dat voor de 32-bits versie de min. systeemeis 1GB ram is. Op een site las ik dat de footprint van windows 8 preview 281MB is (ongeveer de helft van win7 preview destijds?), wat theoretisch gezien zou moeten lukken op m'n test pc. Wat denken jullie? Heb de iso al gedownload, moet morgen nog ff een usb-stick kopen.

Anders zoek ik ergens wel 1GB erbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Trishul op 21-09-2011 20:31 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die systeemeisen worden natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam gegeven.
- draait het? Vast.
- ga je je ergeren omdat het net-niet-lekker loopt? Ook.

• TheVMaster
Fonk schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:20:
Voor de diehard tweakers mijn bevindingen tot nu toe

Mijn routine installatie is een manier hoe ik Windows installeer, dit is een hele lijst met zaken die ik instel via het configuratie scherm.

Kort samen gevat zet ik maar 1 service uit en dat is Windows Search, de reden hiervoor is omdat als ik meer uit zet ik geen goed beeld krijg van wat Microsoft nu bedoelt met de nieuwe Windows 8 Ervaring.

[...]
Ehh..maar waarom zet je de Windows Search dan wel uit?

• Trishul
alt-92 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:37:
Die systeemeisen worden natuurlijk niet voor jan met de korte achternaam gegeven.
- draait het? Vast.
- ga je je ergeren omdat het net-niet-lekker loopt? Ook.
Ok. Ik weet natuurlijk ook wel dat het niet lightning fast zal lopen met die specs, het is gewoon om ff te kijken hoe het werkt, en om te spelen met dat metro gedoe. Ik ga het gewoon proberen, is niet voor niets een testpc. Windows 7 met xbmc heb ik redelijk soepel zien draaien met 512MB ram bv.... M'n vraag was meer of de footprint werkelijk 281MB ram is, want dat is gewoon ong. de helft van windows 7 preview destijds....

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Ben hier zelf nu een week bezig geweest met Windows 8 en ik moet zeggen dat Metro gewoon netjes werkt... Ik erger mij alleen aan het wisselen tussen de twee omgevingen.

Naar mijn idee kan MS beter de desktopomgeving ontwikkelen zoals deze in Windows 7 ook werkt wanneer je Rainmeter met het Omnimo-thema geinstalleerd hebt, lijkt mij 'the best of both worlds'

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://static.sftcdn.net/nl/scrn/324000/324331/omnimo-for-rainmeter-06-674x535.jpg

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

bdalenoord schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:32:
Ben hier zelf nu een week bezig geweest met Windows 8 en ik moet zeggen dat Metro gewoon netjes werkt... Ik erger mij alleen aan het wisselen tussen de twee omgevingen.

Naar mijn idee kan MS beter de desktopomgeving ontwikkelen zoals deze in Windows 7 ook werkt wanneer je Rainmeter met het Omnimo-thema geinstalleerd hebt, lijkt mij 'the best of both worlds'

Zoiets:
[afbeelding]
ja, maar wel met verbergoptie voor tablets :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Ramon
bdalenoord schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:32:

Zoiets:
[afbeelding]
Dat vind ik pas een half-assed oplossing :P Dat is het slechtste van 2 werelden denk ik.... Heb ook Rainmeter geprobeerd hier maar vond het absoluut onhandig.

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 09:18
Metro werkt niet op een netbook(Medion akoya E1210) met een 945 express chipset ,heeft iemand al een oplossing gevonden ik zoek al een paar dagen ,maar ik kom er niet uit. :?

• Alex)
Schermresolutie lager dan 1024x768?

Verwijderd

Ramon schreef op donderdag 22 september 2011 @ 16:02:
[...]

Dat vind ik pas een half-assed oplossing :P Dat is het slechtste van 2 werelden denk ik.... Heb ook Rainmeter geprobeerd hier maar vond het absoluut onhandig.
Wat is er precies onhandig aan in vergelijking met metro? Het grootste verschil is dat je windows-D moet gebruiken in plaats van windows-toets..Plus dat je het klassieke win7 startmenu weer terug hebt, die werkt veel beter vind ik.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

St@m schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:42:
[...]

Misschien zijn ze ook wel verder, en hebben ze een goed werkende preview online gezet. Ik heb het nog niet getest, werkt nog niet op Xenserver :(
En ik heb hem werkend op Xenserver:
http://www.thomaskoetzing...sk=view&id=344&Itemid=254

Morgen even uittesten :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Kwam er vandaag achter dat ik bij het kopieren van een ISO (en ook bij andere files hoor :+) van de ene share naar de andere share via mijn laptop (verbonden via WiFi) 60Mbyte/sec haalde....terwijl ik maar een 140 Mbit WiFi verbinding heb :+

Afbeeldingslocatie: http://helmersblog.nl/wp-content/uploads/2011/09/image59.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Al mensen die Windows Server 8 hebben uitgeprobeerd. Ik vanavond ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
shadowman12 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 01:53:
Al mensen die Windows Server 8 hebben uitgeprobeerd. Ik vanavond ;)?
Ik ook....ff DC gemaakt...cool spul dat Windows Server 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Net windows 8 geinstalleerd via bootable usb-stick op een behoorlijk zwakke pc, specs:
Pentium 4 Mobile 2.00Ghz
512MB-DDR ram
40GB hdd

De systeemeisen stellen dat je dus 1GB ram moet hebben. Hij draait hier vrolijk met 68% ram gebruik idle. Dat betekent dus een footprint van 512*0.68 = 348.16 = 348MB ram (ff grof gezegd..). Da's minder dan windows 7 preview destijds, als ik het me goed kan herinneren. Het enige dat stroperig gaat, is de metro interface, dat lijkt me dan gewoon een teken van te weinig ram. Ik vind trouwens die taskmanager veel fijner en moderner dan die van windows 7.

Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/5679/win8taskmanagerperforma.th.png

[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 23-09-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Trishul schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:11:
Net windows 8 geinstalleerd via bootable usb-stick op een behoorlijk zwakke pc, specs:
Pentium 4 Mobile 2.00Ghz
512MB-DDR ram
40GB hdd

De systeemeisen stellen dat je dus 1GB ram moet hebben. Hij draait hier vrolijk met 68% ram gebruik idle. Dat betekent dus een footprint van 512*0.68 = 348.16 = 348MB ram (ff grof gezegd..). Da's minder dan windows 7 preview destijds, als ik het me goed kan herinneren. Het enige dat stroperig gaat, is de metro interface, dat lijkt me dan gewoon een teken van te weinig ram. Ik vind trouwens die taskmanager veel fijner en moderner dan die van windows 7.

[afbeelding]
Denk eerder dat het aan (het gebrek aan) een recente GPU ligt... Simpele Atoms hebben ook niks aan te zetten, terwijl een Fusion APU het met gemak draait... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ja ik zit al te kijken voor een Iconia, die zou het goed moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

LOTG schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:48:
Ja ik zit al te kijken voor een Iconia, die zou het goed moeten doen.
De Acer Iconia W500 is een prima device. Windows 8 Developer Preview draait daar prima op. Ik heb zelf wel een SD kaart in de Iconia W500 gedaan, om zo mijn data daar op te plaatsen en de 32GB SSD alleen te gebruiken voor Windows 8 en programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Dat had ik ook gedaan met mijn Viliv X70EX. Snel SD kaartje erin en hopla, extra storage.
Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!