[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste
Acties:
  • 92.355 views

Onderwerpen

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Tot zo ver mijn ervaringen:

- Installatie is super vlot en netjes verlopen. Geen rariteiten opgemerkt.
- Printer installatie gedaan via Windows Update, duurt lang maar Windows Update trekt een giga-database open met drivers van zowat elke verzinbare printer en daar stond mijn gangbare HP C4380 ook tussen. Wel erg netjes dus want deze feature werkt perfect !
- Serious Sam HD iso file gemaakt en gemoount wat tegenwoordig rechtstreeks in de explorer kan, rechtse muisklik en Mounten en hoppa. Kortom super.

Minpuntjes:

- Lockscreen moet je slepen (met de muis aangezien ik geen touchscreen heb) naar boven om te unlocken
- Metro screen moet je slepen naar rechts om te switchen naar desktop, slepen blijft even raar aanvoelen
- Serious Sam moest ik als Admin runnen om save-games te kunnen opslaan... dat verwacht je ook niet meteen.
- Zlef maar weer een 'Computer' icoon en snelkoppeling op mijn desktop gezet omdat ik niet steeds naar de metro-app wil om een Explorer op te starten.

To do:
- Hyper V (is die wel default aanwezig in de Dev. preview ?)

Conclusie:
- Werkt lekker, maar ik heb nog niet helemaal een WAUW gevoel hierbij, maar eerder even een onhandig gevoel van 'waar is mijn configuratie scherm ?' en ik heb al tig keer de Start button aangeklikt, om tot de conclusie te komen dat die functionaliteit niet meer onder die knop schuilt :-)

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
gertjanvdheuvel schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:19:
- Lockscreen moet je slepen (met de muis aangezien ik geen touchscreen heb) naar boven om te unlocken
Escape werkt ook.
- Metro screen moet je slepen naar rechts om te switchen naar desktop, slepen blijft even raar aanvoelen
Windows toets werkt ook

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Dubbel klikken werkt ook
Windows toets werkt ook
Links onderin klikken werkt ook.

http://specs.tweak.to/15535

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Kijk, alternatieven genoeg dus ... zover wa sik nog niet naar 1 avondje :-)
Thnx people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik wil een screenshot maken voor m'n eerste 'app', maar dat lukt gewoon niet...

Al die developers die 'vallen' over de Metro-interface: ik denk dat dat wel is wat de massa wil, en waar de massa snel aan went.
Verder is het een DEV preview, geen UI preview! Dus voor devvers: de classic desktop om te developen, en de Metro-interface om te testen. Ze moeten natuurlijk een volle app-store hebben als ze launchen.

Dat mensen even zeggen 'Metro valt me tegen' ok, maar hele discussies over de usability van een UI die nog lang niet af is lijkt me zinloos.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke toets werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh lol, weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Inmiddels heb ik de Metro GUI maar even gedisabled. Verders heb ik wel het idee dat alles sneller werkt.
HyperV core zit helaas niet in de Dev-editie, dus die kan ik nog niet proberen.

Nog iets raars, gaming onder Windows 8.
Als ik de BF3 beta speel dan doet mijn muis het niet als de game start. even Alt-tabben en dan werkt ie wel. Ik kan niet echt ontdekken of dit een Win8 issue is of een BF3 beta <- beta game onder beta OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Windows 8 is geen beta, eerder een alpha. Dus je speelt een beta op een alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 00:17

Hoholi

The only one

Win 8 geïnstalleerd op een Icarus T1050 Tablet pc. (dualboot met Win 7).

In de metrointerface werken maar een paar tiles : Windows explorer, Control panel en Desktop. Ook nieuw geinstallerde programma's werken met nieuwe tiles.

Tip om resolutie te veranderen werkt niet ( staat reeds op hoogste)

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:02
Hoholi schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:03:
Tip om resolutie te veranderen werkt niet ( staat reeds op hoogste)
En die is? :P T gaat niet om de actie van het resolutie veranderen :+ , maar om dat de resolutie minimaal 1024*768 moet zijn. ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:24
Zou iemand met een Win8 Dev Preview PC me even kunnen helpen? Ik ben op zoek naar een 2-tal CSS files die worden meegeleverd in de versie van Expression Blend die op die preview staat (moet je wel de developer tools erop hebben staan uiteraard). Helaas heb ik de preview zelf niet draaien en op het moment ook geen ruimte om dat wel ergens te doen.

Wanneer je in Expression Blend een nieuwe metro-style app maakt (HTML5 geloof ik) krijg je vanuit het default template 2 CSS files: ui-light.css en ui-dark.css. Die files zou ik graag willen gebruiken voor een eigen metro-stijl app, zodat ik niet helemaal vanaf scratch hoef te beginnen. Dus als er iemand zo aardig zou kunnen zijn om die files er even uit te halen voor me? Zou geweldig zijn :) Zie ook http://www.timmykokke.com...g-expression-blendstyles/ voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi

Hoholi

The only one

Ramon schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:11:
[...]

En die is? :P T gaat niet om de actie van het resolutie veranderen :+ , maar om dat de resolutie minimaal 1024*768 moet zijn. ;)
1024 x 576 Hoger kan blijkbaar niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06
iCe01 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:32:
Wanneer je in Expression Blend een nieuwe metro-style app maakt (HTML5 geloof ik) krijg je vanuit het default template 2 CSS files: ui-light.css en ui-dark.css.
Ik heb je de bestanden gemaild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:24
sewer schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:53:
[...]

Cool man, thanks!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

sewer schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:53:
[...]

kan ik ze ook krijgen? Ben bezig met windows 8 app

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
hoe bevalt dat metro eigenlijk , om eerlijk te zijn ben ik echt heeel huiverig om het uit te problemen het lijkt me echt 10x niets. ik las net dat control panel uit startmenu weg is, dat gaat leuk worden als je een malware hebt die bv de muis uitschakeld ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een truuk kan je de muis bewegen mbv het numpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gertjanvdheuvel schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:19:
Minpuntjes:

- Serious Sam moest ik als Admin runnen om save-games te kunnen opslaan... dat verwacht je ook niet meteen.
Errr.. is dat niet net zo als in Vista & 7? save-games horen in %Appdata% te komen, of in ProgramData.
Dat zijn writable locations voor dat soort gegevens.
Dus als je Game dat in %programfiles% probeert - dan heb je gewoon een Brakke App(tm)(r)(c).
- Zlef maar weer een 'Computer' icoon en snelkoppeling op mijn desktop gezet omdat ik niet steeds naar de metro-app wil om een Explorer op te starten.
Same thing, default sinds XP is zelfs een lege desktop.
To do:
- Hyper V (is die wel default aanwezig in de Dev. preview ?)
Alleen 64bits.
Aionicus schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:19:
hoe bevalt dat metro eigenlijk , om eerlijk te zijn ben ik echt heeel huiverig om het uit te problemen het lijkt me echt 10x niets. ik las net dat control panel uit startmenu weg is, dat gaat leuk worden als je een malware hebt die bv de muis uitschakeld ;p
Dan installeer je de Preview in een VHD, niks aan het handje toch?

[ Voor 21% gewijzigd door alt-92 op 08-10-2011 20:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:22:
Met een truuk kan je de muis bewegen mbv het numpad.
alt + shift + numlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
alt-92 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:05:
[...]

Same thing, default sinds XP is zelfs een lege desktop.
Je hoeft toch niet naar Metro om explorer op te starten, er staat een explorer icoontje naast je start button. Support zelfs jumplists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Aionicus schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 18:19:
Windows key + r werkt dan nog steeds.

Run -> control (+ *.cpl indien gewenst).

Edit:

Trouwens, de windows key brengt je naar de metro UI waar je gewoon kunt beginnen met typen wat het zelfde effect geeft als typen in het start menu in >win vista.

[ Voor 15% gewijzigd door LOTG op 10-10-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:15

TimvH

Kletsmajoor

Easeus partition manager had al mijn partities verwijderd (hij moest alleen een nieuwe partitie aanmaken want ik had 100GB nog niet in gebruik) dus ik installeer gelijk Win 8 en ik vindt het allemaal wel leuk en handig dus ik laat het er mooi op staan, geen Win 7 meer voor mij :D
Ik ga op school binnenkort uren laten vallen om bijv. HTML 5 te leren en dan kan ik gelijk wat Metro Apps proberen te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb van W8 kan mij niet bekoren. Ik vind het echt helemaal niks.

Ik denk er heel serieus over na om na 23 jaar Windows-gebruik over te stappen naar Ubuntu.

[ Voor 4% gewijzigd door Haaglander op 25-10-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Haaglander schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:45:
Wat ik tot nu toe gezien en gelezen heb van W8 kan mij niet bekoren. Ik vind het echt helemaal niks.

Ik denk er heel serieus over na om na 20 jaar over te stappen naar Ubuntu.
je kan windows 7 toch gebruiken? Ik ben bij ons de enige op windows 7, de rest is xp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
F.West98 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:06:
[...]

je kan windows 7 toch gebruiken? Ik ben bij ons de enige op windows 7, de rest is xp...
Ja, maar mijn PC is over 2 jaar op. Dan schaf ik een nieuwe aan .... met Ubuntu. Ik orienteer mij al een tijdje op dit OS. Is wel wennen hoor.

Ik vind het walgelijk dat Microsoft zo zijn trouwe gebruikers in de kou zet. Ik heb helemaal geen zin in een tablet-georienteerd besturingsssysteem, ik wil een keyboard en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vindt dat hele metro voor de desktop ook niks. Ga ervanuit dat MS dit nog aanpast zodat het straks allemaal meevalt.
Sowieso geloof ik niet dat wat op de telefoon/tablet werkt, per definitie ook handig is op de desktop en vice versa.

Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Haaglander schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 18:23:
[...]
Ik vind het walgelijk dat Microsoft zo zijn trouwe gebruikers in de kou zet. Ik heb helemaal geen zin in een tablet-georienteerd besturingsssysteem, ik wil een keyboard en muis.
Je kan Metro toch gewoon uitzetten en dan ziet er net zo uit als in Windows 7. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk, ze bieden een extra interface aan voor touch schermen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Dit is een developer preview van Windows 8, niet eens een beta, niet eens een Release Candidate. Het hoeft heus niet zo te zijn dat de final versie ook zo wordt hoor. Ik zou het gewoon rustig afwachten totdat Windows 8 helemaal af is voordat je je helemaal verafgunst van het OS.

[ Voor 14% gewijzigd door tiguan op 25-10-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Tiguan heeft helemaal gelijk. Windows 7 zal ook voorlopig nog ondersteund worden, want Microsoft is net bezig om gebruikers van XP naar 7 te krijgen, en dan gaan ze echt niet mensen opeens dwingen over te stappen naar Windows 8. Vooral voor zakelijke gebruikers zal Windows 7 de komende tijd nog ondersteund worden.
En het is nog niet eens een beta-versie, dus ik hoop dat Microsoft de mogelijkheid gaat bieden om Metro uit te zetten.
Overigens, Ubuntu is ook een enorm mooi OS, ik gebruik het naast Windows tot volle tevredenheid. Ik kan het je dan ook van harte aanbevelen, bijvoorbeeld in dualboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Haaglander schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 15:45:
[...]

Ik vraag me dan af hoe goed je dan geinformeerd bent. Heb je bijvoorbeeld de artikelen op het Windows 8 blog gelezen? Als je dat had gedaan, dan had je geweten dat je op de desktop het nieuwe Start Screen gebruikt als een fullscreen start menu, en dat alle workflows zoals die nu bij Windows 7 werken precies hetzelfde gaan werken op Windows 8. Als je even met je ogen zou knipperen als je op start drukt, zou je misschien niet eens weten dat je op Windows 8 zit. Ik vraag me ook af wat je bedoelt met in de kou zetten? Kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]
Ik denk niet dat Microsoft mensen in de kou wil zetten. Ze zijn slim genoeg om te weten dat mensen het ook met toetsenbord en muis willen bedienen. Ik denk juist dat het een geweldige zet van Microsoft is. Of je nu een telefoon, PC of tablet hebt: de look and feel is overal hetzelfde. Veel mooier ga je het niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:41
Het potentieel dat ik in Windows 8 zie is dat je een tablet hebt en daar dan een muis en toetsenbord en extern scherm op aansluit. Zo heb je thuis je uitgebreide programma's en on the road meteen al je gegevens en touchscreen-vriendelijke varianten van programma's.
Zolang Microsoft maar zorgt dat je altijd een taakbalk in beeld hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 12:21

db87

Mach 2 GT modded

Kan iemand mij vertellen hoe bruikbaar de openbare alpha van Windows 8 is?

Daarmee bedoel ik werkt alles probleemloos zoals je bij windows 7 bent gewend of is deze alpha versie nog echt beta en loopt windows 8 regelmatig vast etc. en is het alleen om 'te kijken' en verder totaal af te raden om nu als besturingssysteem daadwerkelijk te gebruiken?

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig geworden aangezien de opstarttijd van Windows 8 sterk verbeterd is en tevens minder werkgeheugen gebruikt.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
of is deze alpha versie nog echt beta
:D

Alpha komt voor bèta, dus dat betekent dat het nog slechter (minder af) zou moeten zijn ;)

Een alpha zou ik never nooit als hoofd-OS gebruiken. Een bèta is nog tot daar aan toe (zou ik ook niet doen eigenlijk, maar kan meestal wel redelijk).

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 29-10-2011 02:00 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
db87 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:56:

Daarmee bedoel ik werkt alles probleemloos zoals je bij windows 7 bent gewend of is deze alpha versie nog echt beta en loopt windows 8 regelmatig vast etc. en is het alleen om 'te kijken' en verder totaal af te raden om nu als besturingssysteem daadwerkelijk te gebruiken?

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig geworden aangezien de opstarttijd van Windows 8 sterk verbeterd is en tevens minder werkgeheugen gebruikt.
Nee, Windows 8 is nog echt in alpha-fase. Ik draai hem goed op mijn 10 jaar oude pc, maar hij loopt toch af en toe vast bij het opstarten en de Metro-apps werken ook niet altijd even goed. Daarnaast herkende hij Windows XP niet, waardoor ik die niet meer op kan starten. Nu wacht ik tot EasyBCD goed werkt op 8, zodat ik hopelijk XP kan herstellen.
Het 'oude' gedeelte, dus de 'gewone' Windows desktop werkt prima, maar dat is ook grotendeels gelijk aan Windows 7.
Ik merk vooral aan de Metro-layout dat het nog niet af is en af en toe kom ik daar ook wel hinderlijke bugs tegen. Maar dat is wel logisch voor een Developer Preview.
Dus je kan het zeker gebruiken, maar wees er op voorbereid dat het systeem af en toe vast loopt en dat het nog lang niet de final versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Developer Preview.
Wat zou dat nou betekenen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:06
Ik heb Windows 8 geïnstalleer op mijn systeem, gelukkig werkte bijna alles gelijk, echter mijn videokaart (een simpele ATI RADEON X1250) wordt niet herkend door Windows. Ik draai nu in een resolutie van 1280 * 1024 maar dat is verre van ideaal.

Doordat Windows de grafische kaart niet herkend had ik er ook al weinig hoop op dat de ATI software wel zou werken, toch heb ik het even geprobeerd. De 'automatically detect and install' software van ATI werkt sowieso niet, en als ik de driver zelf van http://sites.amd.com/us/g...ges/radeon_win7-64.aspx#2 download dan geeft het installatieprogramma aan dat de software al geïnstalleerd is.

Wat nu?

[ Voor 19% gewijzigd door musicfreak op 29-10-2011 13:38 . Reden: probleem verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
db87 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 01:56:

Probeer het gewoon even uit, eventueel als Dual boot. Ik heb het gisteren even geïnstalleerd en voorlopig loopt alles vlot. Installatie verliep zeer vlot, 16 minuten in totaal. Ik heb het geïnstalleerd als enige OS op een laptop. Mocht het fout lopen dan zet ik er Win7 wel terug op.

Maar voorlopig doet hij het dus goed, alle programma's die ik gebruik, doen het gewoon: Office, Keepass, Chrome, Dropbox, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 21:59

iChaos

It's Lupus.

Op mijn HP laptop (C2D @ 1.67Ghz, 3GB RAM, 8400M GS) draaide het wel soepel, maar duurde het opstarten en afsluiten wel heel lang (Win 7 is daarentegen bloedsnel). De Metro interface ziet er wel heel fraai uit, maar met de muis werkt het gewoon niet imo. Hopelijk wordt het mogelijk om gestures uit te voeren op het trackpad, zodat de interface toch een beetje natuurlijk aanvoelt op laptops :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 12:21

db87

Mach 2 GT modded

alt-92 schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:55:
[...]

Developer Preview.
Wat zou dat nou betekenen?
De reden dat ik met zo'n vraag kom is ook omdat iedereen er zo over te spreken is.
Natuurlijk is het een Alpha versie maar wel een 'publieke' Alpha versie.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:14
Maar deze 'publieke' alpha is bedoeld voor developers en in principe niet voor het gewone publiek. Met dat in je achterhoofd dien je natuurlijk naar deze preview te kijken.

Maar het blijft natuurlijk leuk om er gewoon even mee te stoeien als niet developer ;)

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:58
Ik heb windows 8 nu sinds de developer release op m'n laptop draaiende. Werkt aardig vlot enzo. Toen moest ik even wat installeren op de pc van m'n zusje (Win7) en dat voelde me toch als een verademing! Gewoon weer die oude vertrouwde start knop met vaste link naar My Computer etc. Werkt zoveel prettiger.

Echt, ik snap niet dat Microsoft windows 8 zo hard pushed want die hele interface werkt gewoon minder lekker dan windows 7 (althans, op de desktop / laptop). Helemaal met fullscreen gamen is het een frustratie want als je tegen de linkerrand van het scherm klikt switched hij naar een andere app (WTF microsoft??).. Erg frustrerend.

Verder is win8 wel sneller als je daadwerkelijk wilt multitasken, switched snel tussen fullscreen apps, maar dat over elkaar heen schuiven van programma's is toch wel een mislukking - kan het niet anders noemen: het werkt gewoon niet praktisch als je werk wilt verzetten ipv je vergapen aan de vloeiende interface.

Wat ik persoonlijk het beste zou vinden is dat je windows 8 100% als windows 7 zou kunnen bedienen in de 'desktop-mode' en dat wanneer je bijvoorbeeld een tablet uit de dock haalt hij automatisch switched naar de moderne windows 8 modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Meer informatie over Hyper-V in Windows 8:
http://video.ch9.ms/build/2011/wmv/455.wmv

[ Voor 73% gewijzigd door Turdie op 08-11-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Ik wist niet dat Denzel Washington voor Microsoft werkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi

Hoholi

The only one

Weet iemand de locate van die metro apps zoals piano in explorer?

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
Windows 3.0....... goed.
Windows 3.51......slecht.
Windows 95........ goed.
Windows 98........ slecht.
Windows 2000.... goed.
Windows ME....... slecht.
Windows XP....... goed.
Windows Vista... slecht.
Windows 7......... goed.
Windows 8......... hmm?

[ Voor 20% gewijzigd door Hatsieflatsie op 17-11-2011 01:19 ]

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Leuk lijstje, alleen wel erg selectief... Waar zijn bv Windows 3.1, Windows for Workgroups 3.11, Windows 98SE en Windows NT/4.0?

• Mils
+ het feit dat zulke lijstjes al 30 keer voorbij zijn gekomen. Het doet me wel denken aan de volgende zin:

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:39
Ik heb Windows 8 op een VHD (fixed size) geinstalleerd. Maar krijg nu bij het opstarten: vhd_boot_initialization_failed.

Komt iemand dat bekend voor?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Verwijderd

overigens was 2000 sp0 het zelfde als ME ... slecht :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Eerst en vooral, ik heb geen idee of dit hier toebehoort, of eerder bij Hardware...

Ik heb een vraagje met de Windows 8 UEFI secure boot feature. Is dit een bijkomende feature? Of zit dit standaard in windows 8?

Dus als ik bvb nu een UEFI moederbord koop en er Windows 7 opzet. Zal ik dan enkel windows 8 kunnen installeren mits een firmware upgrade van het moederbord (en hang ik dus af van de goodwill van de mobo manufacturer)? Want ik neem aan, dat de windows 8 installatie niet zomaar iets naar de UEFI kan schrijven...

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ZodiacQ schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:32:
Hoi,

Eerst en vooral, ik heb geen idee of dit hier toebehoort, of eerder bij Hardware...

Ik heb een vraagje met de Windows 8 UEFI secure boot feature. Is dit een bijkomende feature? Of zit dit standaard in windows 8?

Dus als ik bvb nu een UEFI moederbord koop en er Windows 7 opzet. Zal ik dan enkel windows 8 kunnen installeren mits een firmware upgrade van het moederbord (en hang ik dus af van de goodwill van de mobo manufacturer)? Want ik neem aan, dat de windows 8 installatie niet zomaar iets naar de UEFI kan schrijven...

Tnx.
Volgens mij is Windows 8 ook zonder die security boot te installeren

Ander nieuws @frontpage:
Windows 8 installer ook via web en sneller. Goede ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Windows 8 gaat draaien op ALLE systemen die nu Windows 7 kunnen draaien.

offtopic:
misschien handig om in de topic-warning te zetten? :P

[ Voor 33% gewijzigd door Ramon op 22-11-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 08:05
Hey,
Ik heb de Windows 8 developer previews geïnstalleerd op een Shuttle X50 V2, en all-in-one systeem met touch screen (resistief & single touch).

Deze Shuttle komt weldra bij ons in de keuken te hangen en de bedoeling is om deze zonder fysiek tobo of muis te bedienen. Hoewel MS een sprong voorwaarts maakt naar touch-bediening tov Windows 7, vind ik iOS/Android toch een pak intuïtiever.

Enkele vragen die ik heb:
* Als ik op een tekstvak klik (vb. wachtwoord om in te loggen), zou ik verwachten dat het On Screen Keyboard automatisch te voorschijn komt. Of kan ik dat ergens instellen?
* Het scrollen lukt niet door gewoon te swipen. Ik moet echt de scrollbar aanklikken en hoger en lager "draggen" (zoals met de muis);
* Vanuit een metro-app terug naar het Windows startmenu gaan lukt blijkbaar enkel door linksonder in de hoek te klikken. Echter, je moet met je vinger zo ver in die hoek zitten, dat het vaak enkel lukt door met een stylus (of vingernagel) te werken.

Heeft iemand dezelfde ervaringen? Ligt het aan Windows of aan mezelf? :)

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het is nog niet eens voor de helft af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Mijn ervaring met Windows 8 en een Lenovo X220 tablet (laptop en tablet in 1, multitouch) was wat minder. Dit kwam voornamelijk omdat een aantal niet/niet goed werkte van lenovo op windows 8. DIt is te begrijpen natuurlijk, maar het is wel vervelend dat een aantal knoppen het niet doen. Verder reageerde hij met touch gewoon niet altijd even goed maar dat zou ook wel weer een driver probleem zijn denk ik.
Ik zet er weer Windows 7 op en wacht tot de volgende beta (en drivers van lenovo)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dries_Aendekerk schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:45:
Hey,
Ik heb de Windows 8 developer previews geïnstalleerd op een Shuttle X50 V2, en all-in-one systeem met touch screen (resistief & single touch).

Deze Shuttle komt weldra bij ons in de keuken te hangen en de bedoeling is om deze zonder fysiek tobo of muis te bedienen. Hoewel MS een sprong voorwaarts maakt naar touch-bediening tov Windows 7, vind ik iOS/Android toch een pak intuïtiever.

Enkele vragen die ik heb:
* Als ik op een tekstvak klik (vb. wachtwoord om in te loggen), zou ik verwachten dat het On Screen Keyboard automatisch te voorschijn komt. Of kan ik dat ergens instellen?
* Het scrollen lukt niet door gewoon te swipen. Ik moet echt de scrollbar aanklikken en hoger en lager "draggen" (zoals met de muis);
* Vanuit een metro-app terug naar het Windows startmenu gaan lukt blijkbaar enkel door linksonder in de hoek te klikken. Echter, je moet met je vinger zo ver in die hoek zitten, dat het vaak enkel lukt door met een stylus (of vingernagel) te werken.

Heeft iemand dezelfde ervaringen? Ligt het aan Windows of aan mezelf? :)
Het lijkt erop dat Windows 8 Developer Preview bij jou niet herkend dat je hem via touch bedient. Ook puntje 3 duidt daarop, als je namelijk via touch bedient, moet je niet links-onder tappen maar swipen vanuit rechts naar het midden om naar het start screen te gaan. Ik heb dit gezien op mijn tablet, als ik het start screen open terwijl ik muis en tobo aan heb gesloten zie ik scroll balken. Doe ik het zelfde zonder muis + tobo dan zijn de scrollbalken weg. Zal ongetwijfeld opgelost worden in komende versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
kw_nl schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:23:
Ik heb Windows 8 op een VHD (fixed size) geinstalleerd. Maar krijg nu bij het opstarten: vhd_boot_initialization_failed.

Komt iemand dat bekend voor?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik zoek op deze foutmelding kom ik wel het volgende tegen:
I had problem with VHD_BOOT_INITIALIZATION ERROR, cause is dynamic VHD. If you choose 60 gigs for size, and if current size of VHD + free space on host drive are less than 60 gigs => VHD_BOOT_INITIALIZATION ERROR
This somewhat defeats the purpose of dynamic VHD :)
Bron:Guide to Installing and Booting Windows 8 Developer Preview off a VHD (Virtual Hard Disk)

Zojuist heb in Windows 8 de Hyper-V Powershell cmdlets ontdekt, echt cool. Ga erover bloggen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 27-11-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Ramon schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:20:
[...]

Het lijkt erop dat Windows 8 Developer Preview bij jou niet herkend dat je hem via touch bedient.
Je hebt helemaal gelijk. De Shuttle X50 V2 die ik gebruik, heeft een Touchscreen van eGalax. De laatste (Win7) drivers had ik hier vandaan. Blijkt dat die drivers helemaal niet HID compliant zijn. Het komt erop neer dat Windows je touchscreen als een muis herkent. Je kan dus perfect op knopjes drukken, maar swipen enzo zit er dan niet in. Een interessant artikel hierover vind je hier. Ook je Windows systeem zal zich dus niet als een tablet gedragen (een on screen keyboard verschijnt al niet spontaan).

Bovenstaande problemen zijn voor dit touchscreen ook voor andere Windows versies relevant. Vind ik wel vrij bagger, want de toegevoegde waarde van een touch screen is daardoor veel beperkter. Bij Windows 8 komt dat nog meer tot uiting dan bij andere Windows systemen.

Uiteindelijk hier een oplossing gevonden. De link naar de drivers is ondertussen wel dood, maar als je googled op "HIDUsbTouchDigitizer_2.0.0.0525.zip", vind je ze wel weer. Helaas enkel voor 32bit (heb dus mijn 64bit installatie moeten buitengooien)

Vanaf heden gedraagt Windows 8 zich dus als een tablet, een grote sprong voorwaarts (maar nog niet zo intuïtief als iOS/Android).

Bedankt, Ramon!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Vanaf heden gedraagt Windows 8 zich dus als een tablet, een grote sprong voorwaarts (maar nog niet zo intuïtief als iOS/Android).
Wat ook best normaal is aangezien de 'doelgroep' van Windows geen gsm's of tablets zijn maar desktops & laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
filenox schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:42:
[...]

Wat ook best normaal is aangezien de 'doelgroep' van Windows geen gsm's of tablets zijn maar desktops & laptops.
Ehh? :P Windows 8 komt ook in ARM versie die gewoon op tablets gaat draaien. Ben wel benieuwd op welke vlakken Dries_Aendekerk Windows 8 developer preview minder intuitief vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Ramon schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:53:
[...]
Ehh? :P Windows 8 komt ook in ARM versie die gewoon op tablets gaat draaien. Ben wel benieuwd op welke vlakken Dries_Aendekerk Windows 8 developer preview minder intuitief vind?
Hey,
Ik werk er nu ietsje langer mee, en misschien was het gewoon even wennen. Maar toch:
* Voornaamste kritiek (reeds gekend): je kan nog niet alles afhandelen door *enkel* van de metro interface gebruik te maken of *enkel* de klassieke interface. Voor eindgebruikers is dit verwarrend. MS zal zich hier wel van bewust zijn, en dat zal met de volgende beta al een pak beter zijn.
* Als je vanuit een app met geluid (vb. zo'n spel) switched naar een andere app, speelt het geluid gewoon door. Waarschijnlijk gewoon een bug.
* Ik mis een simpele app om media (muziek/video/foto/...) af te spelen (de Windows Media Player toont zich in de klassieke UI);
* Weather-app: als je een bepaalde stad hebt ingesteld (en "Anaheim" hebt gewist), zie je vb. na een reboot gewoon "Anaheim" terug staan in de tile (met graden in Fahrenheit). Als je de weather-app opent is alles weer ok (je stad + graden in celcius).
* Als je Weather-app geen data kan ophalen (offline) geeft hij hier een melding, maar geen refresh-optie. Enige manier (buiten het voor een eindgebruiker onbekende ctrl+alt+del) is rebooten en zorgen dat je online bent voor je de weatherapp opent.
* Socialite lijkt niet te werken (blijft op "logging in");
* Hoe voeg je een tile toe, gebruikmakend van de stock-app, maar met een andere aandeel (en enkel gebruikmakend van touch :-))

De verzachtende omstandigheden:
* Ik maak (enkel) gebruik van een resistief single touch scherm. Dat werkt wat frustratie dat ik moet loskoppelen van mijn Windows8 ervaring (ben capacitatief/multitouch gewoon);
* Het is een "developer preview", dus nog niet eens een beta. Ik ben me daar van bewust en weet wat dit inhoudt. Ik ben dus in ieder geval nieuwsgierig naar de volgende milestones.
* Ik tik dit nu op een "klassieke" laptop met muis/tobo en drukte 'uit reflex' met mijn vinger op de "verstuur bericht" knop op mijn (non touch) scherm. ;) Is volgens mij wel een teken dat die touch-bediening beter zal werken dan dat we denken (mits aangepaste UI). Er zal een generatie komen die niet begrijpt wat wij allemaal hebben uitgespookt met die plank met knopjes en dat ding waar je mee over een oppervlakte moest bewegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:26
Dries_Aendekerk schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:06:
[...]

Hey,
Ik werk er nu ietsje langer mee, en misschien was het gewoon even wennen. Maar toch:
* Voornaamste kritiek (reeds gekend): je kan nog niet alles afhandelen door *enkel* van de metro interface gebruik te maken of *enkel* de klassieke interface. Voor eindgebruikers is dit verwarrend. MS zal zich hier wel van bewust zijn, en dat zal met de volgende beta al een pak beter zijn.
Je bedoelt met de beta? Dit is nog maar een Developer Preview (pre-beta) he..
* Als je vanuit een app met geluid (vb. zo'n spel) switched naar een andere app, speelt het geluid gewoon door. Waarschijnlijk gewoon een bug.
* Ik mis een simpele app om media (muziek/video/foto/...) af te spelen (de Windows Media Player toont zich in de klassieke UI);
* Weather-app: als je een bepaalde stad hebt ingesteld (en "Anaheim" hebt gewist), zie je vb. na een reboot gewoon "Anaheim" terug staan in de tile (met graden in Fahrenheit). Als je de weather-app opent is alles weer ok (je stad + graden in celcius).
* Als je Weather-app geen data kan ophalen (offline) geeft hij hier een melding, maar geen refresh-optie. Enige manier (buiten het voor een eindgebruiker onbekende ctrl+alt+del) is rebooten en zorgen dat je online bent voor je de weatherapp opent.
* Socialite lijkt niet te werken (blijft op "logging in");
* Hoe voeg je een tile toe, gebruikmakend van de stock-app, maar met een andere aandeel (en enkel gebruikmakend van touch :-))
Ach....ik vind dit wel allemaal typische pre-beta issues :+ Ga er eigenlijk wel vanuit dat we, zodra de beta er is, we een lekker werkend systeem hebben, net als met Windows 7 het geval was :+
De verzachtende omstandigheden:
* Ik maak (enkel) gebruik van een resistief single touch scherm. Dat werkt wat frustratie dat ik moet loskoppelen van mijn Windows8 ervaring (ben capacitatief/multitouch gewoon);
* Het is een "developer preview", dus nog niet eens een beta. Ik ben me daar van bewust en weet wat dit inhoudt. Ik ben dus in ieder geval nieuwsgierig naar de volgende milestones.
* Ik tik dit nu op een "klassieke" laptop met muis/tobo en drukte 'uit reflex' met mijn vinger op de "verstuur bericht" knop op mijn (non touch) scherm. ;) Is volgens mij wel een teken dat die touch-bediening beter zal werken dan dat we denken (mits aangepaste UI). Er zal een generatie komen die niet begrijpt wat wij allemaal hebben uitgespookt met die plank met knopjes en dat ding waar je mee over een oppervlakte moest bewegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

Gister even met win8 gespeeld in een VM maar ik ben er niet erg positief over en dan met name de metro interface die echt ballen zuigt.

Een paar dingen die me zijn opgevallen:

- Hoe kom ik erachter welke programma's er geinstalleerd staan? Bv de rekenmachine , notepad etc. Ik weet toevallig dat ik calc in kan tikken of notepad maar hoe vindt een leek die? Nergens te vinden namelijk.
- Om dingen toe te voegen aan de metro interface moet je ze aan de taakbalk vastpinnen? Hoe logisch is dat? Ik pin ze aan de taakbalk en ze verschijnen als ik op het startmenu druk?
- Als je inlogt met je windows live account verwacht ik in de metro interface een widget ofzo waar ik msn en hotmail kan benaderen maar nee, die kun je alleen via de klassieke desktop benaderen.
- Internet explorer in de metro interface ondersteund geen flash en de meldingen onderaan blijven meer dan eens openstaan zonder dat je ze weg kunt klikken
- Multitasking is exit als je de metro interface gebruikt
- De metro interface naast de klassieke desktop zetten.... what's the point. Je kan de metro interface alleen óf heel klein (onleesbaar) krijgen óf volledig scherm.
- Configuratiescherm in de metro interface heeft minder opties dan in de klassieke desktop...
Bovendien ziet het eruit alsof ik weer achter mijn commodore64 beland ben :r

Bovendien word ik echt doodmoe van dat constante gewissel tusen metro en klassiek, ik start een programma -> Metro, ik werk in het programma -> klassiek, ik wil een 2e programma starten -> Metro, ik wil switchen tussen programma's -> alle openstaande metro apps komen voorbij harken.

Die metro interface is an sich leuk maar had er een los programma van gemaakt die standaard actief kunt zetten als je bv een tablet gebruikt ofzo, net als bv mediacenter, zo continue is echt een drama.

Ik ben tot nog toe altijd voorzichtig positief geweest over nieuwe windows versies, kritisch maar redelijk positief. Helaas heb ik echt nog exact 0,0 voordelen gezien aan windows8, alleen maar héél veel nadelen die de productiviteit naar beneden halen. denken ze bij microsoft werkelijk dat zakelijke gebruikers zitten te wachten op die speeldgoed tablet / smartphone interface?
Alsjeblieft zeg.

Windows8 wordt echt een megaflop als dit zo blijft.

jaja ik weet: develop versie maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Metro2002 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:43:
[...]
Een hoop ervaring op een alfa release
[...]
Windows8 wordt echt een megaflop als dit zo blijft.

jaja ik weet: develop versie maar toch
Inderdaad, hou goed in gedachten dat het een alfa release is, en dat deze release uitgebracht is voor developers om te kunnen ontwikkelen voor een OS dat nog uit moet komen. De UI is zoals deze tot nu toe bedacht is, en nog lang niet klaar is. Ga dus ook geen voorlopige conclusies trekken over iets wat nog lang niet klaar is.

Als het je echt belangrijk zou vinden, dan kan je op de Connect site bugs en eventuele aanpassingen die je wilt zien aangeven. Dat lijkt me beter.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Altijd dat gezeur dat je niks mag zeggen over de Metro interface omdat het "een Alpha is". Bleggh. We zijn niet infantiel ofzo, we weten wel wat Alpha betekent.

Ook al is het maar een Alpha, het is goed dat er alvast een signaal wordt afgegeven dat de huidige implementatie van de UI niet geblieft wordt. :) Voordat MS in al zijn wijsheid ons weer opzadelt met een draak van een OS. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Help!!!! op 29-11-2011 19:04 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 17:09
Help!!!! schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:03:
Voordat MS in al zijn wijsheid ons weer opzadelt met een draak van een OS. :X
En als dat gebeurt kan ik er nog niet mee zitten, zolang Win9 dan maar echt goed wordt. 6 jaar doen met W7 , ik zit er niet mee hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Altijd dat gezeur dat je niks mag zeggen over de Metro interface omdat het "een Alpha is". Bleggh. We zijn niet infantiel ofzo, we weten wel wat Alpha betekent.

Ook al is het maar een Alpha, het is goed dat er alvast een signaal wordt afgegeven dat de huidige implementatie van de UI niet geblieft wordt. :) Voordat MS in al zijn wijsheid ons weer opzadelt met een draak van een OS. :X
Als je écht zou weten dat je met een alpha OS zou werken, zou je de moeite niet eens nemen om (oppervlakkige) lijstjes op te schrijven wat er kut aan een OS is, want dan zou je weten dat ALLES nog kan veranderen.

Bovendien ga je al helemaal niet een alpha OS beoordelen op apps die MS door stagiaires heeft laten schrijven om te demonstreren hoe eenvoudig het is, zoals Dries_Aendekerk wel poogt te doen. Of klagen over het ontbreken van een muziek/video-player.

Als je de historie van MS producten een beetje kent weet je dat de interface vaak pas als laatste geintegreerd wordt met het eindproduct. Kijk bijvoorbeeld naar Windows 7, die had tot zeer laat in de ontwikkeling gewoon een Windows Vista uiterlijk. De interface is ook een van de makkelijkste dingen om aan te passen omdat ontwikkeling daarvan niet echt in het OS gebeurt maar meer conceptueel.

Als je wilt weten waarom Windows 8 wat mij betreft geen "draak van een OS" wordt, en als je niet gelooft dat Windows 8 meer is dan alleen Windows 7 plus nieuwe interface, zou ik je aanraden om het building Windows 8 blog van MS te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Windows 8 heeft hele leuke features zoals efficiënter geheugenmanagement, razendsnelle opstarttijden en verbeteringen in de Explorer. Het enige dat ik heb aan te merken op Windows 8... is Metro.

Maar we zullen zien hoe het wordt bij de eerste beta.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Niemand heeft beweerd dat jij of iemand anders infantiel is of dat er niets over gezegd mag worden. Ik geef alleen aan dat er voorbarige conclusies getrokken worden. Dat is alles.
Klopt, en dat signaal is het beste via de Connect site, de bugs/verbeteringen die daar aangedragen worden, die kunnen het halen in de uiteindelijk versie. Elk commentaar op een willekeurige site, zal dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 29-11-2011 20:16 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ramon schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 19:23:
[...]

Als je écht zou weten dat je met een alpha OS zou werken, zou je de moeite niet eens nemen om (oppervlakkige) lijstjes op te schrijven wat er kut aan een OS is, want dan zou je weten dat ALLES nog kan veranderen.

Bovendien ga je al helemaal niet een alpha OS beoordelen op apps die MS door stagiaires heeft laten schrijven om te demonstreren hoe eenvoudig het is, zoals Dries_Aendekerk wel poogt te doen. Of klagen over het ontbreken van een muziek/video-player.

Als je de historie van MS producten een beetje kent weet je dat de interface vaak pas als laatste geintegreerd wordt met het eindproduct. Kijk bijvoorbeeld naar Windows 7, die had tot zeer laat in de ontwikkeling gewoon een Windows Vista uiterlijk. De interface is ook een van de makkelijkste dingen om aan te passen omdat ontwikkeling daarvan niet echt in het OS gebeurt maar meer conceptueel.

Als je wilt weten waarom Windows 8 wat mij betreft geen "draak van een OS" wordt, en als je niet gelooft dat Windows 8 meer is dan alleen Windows 7 plus nieuwe interface, zou ik je aanraden om het building Windows 8 blog van MS te lezen.
Precies wat ik bedoel. Uit de hoogte doen dat men/ik niet 'echt' snapt wat een Alpha is. Of dat ik niet zou weten wat er nog meer veranderd is. (Hoe relevant is dat eigenlijk, het is immers nog maar een Alpha :+ )

Ik weet precies wat een Alpha is en ik weet ook dat er meer veranderd is dan alleen de UI. Alleen die UI is nogal extreem bepalend voor de gebruikerservaring.

Wat jij niet wil snappen is dat iets wat in een Alpha zit, ook gewoon onveranderd in het eindproduct terecht kan komen. Om dat te voorkomen is het dus verstandig om in een vroeg stadium aan de bel te trekken.

Maar hier "mag" je niet zeggen dat Metro en de implementatie kut is (voor een desktop OS) want dan begint er weer 1 te wijsneuzen dat je daar niks over kan zeggen want het is nog maar een Alpha...

Verder lezen MS mensen (niet alleen de MS techneuten) ook gewoon mee op fora, blogs, reviews, twitter you name it. Hetzij als werknemer hetzij als prive persoon. En negatieve kritiek komt via die weg ook wel aan hoor.

Maarruh, had ik al gedeeld dat ik Win8 metro interface helemaal niks vind.... :? 8)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Maar eh....kunnen we nu weer gewoon on-topic gaan svp....dat geouwehoer over het wel/niet cool vinden van de Metro interface weten we nu wel, Windows 8 bestaat uit meer dan de Metro-interface alleen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Help!!!! schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 23:28:
Verder lezen MS mensen (niet alleen de MS techneuten) ook gewoon mee op fora, blogs, reviews, twitter you name it. Hetzij als werknemer hetzij als prive persoon. En negatieve kritiek komt via die weg ook wel aan hoor.
Dat weten ze nu ook wel. En wij ook. Next!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
Microsoft heeft nu ook de IE10 Platform preview 4 ter download aangeboden. Alleen helaas nog zonder adresbalk. Nu meen ik mij te herinneren dat bij IE9 de mogelijkheid bestond om de IE9 beta te combineren met een platform preview, zodat je van beide walletjes kon eten.

Weet iemand nog hoe dat moest. Ik kan het helaas nergens meer vinden via google.

De meeste ergernissen ontstaan bij mij bij het gebruik van IE10. En dan voornamelijk als je een nieuwe tab opent door middel van ctrl+t en je probeert in de adresbalk iets te typen. Dan behandelt IE10 de getypte letters als hotkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Laatst online: 08:25
Gister een oude XP laptop gemigreerd naar Windows 8, op zich zit dat allemaal goed in elkaar, je wordt keurig begeleid, en alle instellingen worden meegenomen. Dat laatste is echter ook gelijk het probleem, GPO's, registerkeys, rechten op bestanden, ook die worden allen meegenomen, dit resulteerde in een scala aan problemen, uiteenlopend van het niet kunnen instellen van je tijdzone, tot het niet werkend kunnen krijgen van je geluid.

Daarom vandaag maar eens met een verse installatie begonnen, en ziedaar, geluid werkt direct, en ook de tijdzone problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Na er een hele dag mee gespeeld te hebben blijft 1 ding; zo nu en dan loopt het hele os vast, als in: Het beeld bevriest, en zelfs op caps-lock wordt niet meer gereageerd. Heb nog niet de oorzaak kunnen achterhalen, al draait het nu wel al weer een poosje goed sinds ik het uitschakelen van de hardeschijf na x minuten heb.. uitgeschakeld.

Met Metro is het een beetje haat/liefde, en ik denk dat ik er uiteindelijk prima aan kan wennen, vrijwel alle wijzigingen die met Metro komen ervaar ik als zeer prettig, alleen dat hoofdvenster zelf is nog wat vreemd.

Toch vind ik dat dit er zeer knap uitziet voor een pre-bèta OS, alles werkte out-of-the-box, en dat voor een laptop die al aardig wat jaartjes oud is. Drivers uit Windows 7 werken ook vlekkeloos, en de meeste programma's geven geen problemen (degene die dat wel doen hebben inmiddels bèta-versies uitgebracht voor Windows 8, zoals bijv. Spotify). Deze developer preview is daarbij nog eens het snelst installerende OS dat ik ken, en een OS dat ook binnen afzienbare tijd "werkbaar" is (instellingen/documenten/drivers), erg prettig ook dat de hele installatie procedure (en nazorg) eens een keer goed verzorgd is.

Oh, en nog als laatste: Dat lage geheugengebruik, hoe super is dat! :)

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Mooi dat je tevreden bent. Ja upgraden van xp naar W8 is vragen om problemen. En ja het blijft een dev-versie en volgens vele leaks werkt Metro in de bijna-beta versies al veel beter op de pc.

Ik ben benieuwd in hoeverre bedrijven, ontwikkelaars, etc bereid zijn om speciale Metro apps te bouwen voor Win8. Ik ben bang dat het gemakzuchtig porten wordt van Win7 applicaties. Aan de andere kant, als je applicaties ook op ARM wil laten werken dan moet je wel metro-apps bouwen.

[ Voor 32% gewijzigd door Relief2009 op 12-12-2011 14:15 ]

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56
musicfreak schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:12:
Ik heb Windows 8 geïnstalleer op mijn systeem, gelukkig werkte bijna alles gelijk, echter mijn videokaart (een simpele ATI RADEON X1250) wordt niet herkend door Windows. Ik draai nu in een resolutie van 1280 * 1024 maar dat is verre van ideaal.

Doordat Windows de grafische kaart niet herkend had ik er ook al weinig hoop op dat de ATI software wel zou werken, toch heb ik het even geprobeerd. De 'automatically detect and install' software van ATI werkt sowieso niet, en als ik de driver zelf van http://sites.amd.com/us/g...ges/radeon_win7-64.aspx#2 download dan geeft het installatieprogramma aan dat de software al geïnstalleerd is.

Wat nu?
Een quote van een tijd terug, maar zijn er meer mensen die eenzelfde probleem hebben. Bij mij werkt bijna alles. De videokaart (Radeon HD3470M) wordt niet herkend en ik kan derhalve geen native resolutie instellen en niet dual screen draaien. Doordat Aero niet werkt kan ik ook bepaalde delen niet gebruiken die dit vereisen.

Ik heb inmiddels de INF files van diverse AMD drivers (incl. Windows 8 preview drivers die eigenlijk niet geschikt zijn voor deze kaart) geprobeerd, maar hij blijft het de kaart herkennen als "Microsoft Basic Display Driver". Deze is ook niet te verwijderen in apparaatbeheer. Is er een manier om wat files op een dergelijke manier aan te passen dat ze toch geïnstalleerd worden en ik wat meer kan?

• DriesA
Hey,

Heel wat software (backups, VOIP applicaties, messengers,...) zitten vaak netjes in je system tray te wachten en komen ten gepaste of ongepaste tijden met een popup met een bepaalde melding. Bijvoorbeeld: iemand belt, en via de popup kan je de oproep beantwoorden/weigeren.

Maar als je met je metro-interface zit te werken, wat gebeurt er dan precies (in de uiteindelijke versie)? Ga je dan automatisch naar de "oude" interface om die popup te zien? Komt de popup dan bovenop de metro-interface? Ik heb zelf eens getest met mijn videophonie-software, en als iemand mij belt, dan komt die popup enkel in de "oude" interface, en zie je dat dus pas als je zelf naar die oude interface gaat (te laat dus).

Ik weet dat de ideale oplossing is dat iedereen zijn bestaande applicaties aanpast aan de metro-interface. Maar ik denk dat we het allemaal er over eens zijn dat dat een hele tijd zal duren eer we zo ver zijn.

Ik begrijp dat het antwoord nog niet in de Developer Preview zit, maar ik veronderstel dat MS hier al over heeft nagedacht? Heeft iemand hier meer inzichten over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dries_Aendekerk schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:19:
Hey,

Heel wat software (backups, VOIP applicaties, messengers,...) zitten vaak netjes in je system tray te wachten en komen ten gepaste of ongepaste tijden met een popup met een bepaalde melding. Bijvoorbeeld: iemand belt, en via de popup kan je de oproep beantwoorden/weigeren.

Maar als je met je metro-interface zit te werken, wat gebeurt er dan precies (in de uiteindelijke versie)? Ga je dan automatisch naar de "oude" interface om die popup te zien? Komt de popup dan bovenop de metro-interface? Ik heb zelf eens getest met mijn videophonie-software, en als iemand mij belt, dan komt die popup enkel in de "oude" interface, en zie je dat dus pas als je zelf naar die oude interface gaat (te laat dus).

Ik weet dat de ideale oplossing is dat iedereen zijn bestaande applicaties aanpast aan de metro-interface. Maar ik denk dat we het allemaal er over eens zijn dat dat een hele tijd zal duren eer we zo ver zijn.

Ik begrijp dat het antwoord nog niet in de Developer Preview zit, maar ik veronderstel dat MS hier al over heeft nagedacht? Heeft iemand hier meer inzichten over?
Volgens mij wordt de balloon popup vervangen voor een Metro style notification. Maar als applicaties custom notifications hebben, dan kan MS daar natuurlijk niets aan doen. Overigens zag ik in één van de video's van BUILD dat MS met een feature komt "Maintenance Tasks" waarin updaters kunnen inhaken (halleluja!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Ramon schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:07:
[...]

Volgens mij wordt de balloon popup vervangen voor een Metro style notification. Maar als applicaties custom notifications hebben, dan kan MS daar natuurlijk niets aan doen. Overigens zag ik in één van de video's van BUILD dat MS met een feature komt "Maintenance Tasks" waarin updaters kunnen inhaken (halleluja!).
Helaas werken vele applicaties niet met balloon-popups, maar met een eigen popup. Als iemand je belt met bijvoorbeeld Skype komt dat hele programma naar de voorgrond. Gezien de functionaliteit (oproep opnemen/weigeren kan je dat niet opvangen met een ballonnetje.

Ik hoop dat MS de mogelijk voorziet om ook die popups naar de Metro-voorgrond te krijgen. Een groot bedrijf als Skype zal wel tijdig zijn software aanpassen aan Windows 8, maar er zijn talloze programmas met hetzelfde probleem. Eventueel via een bijkomend configuratiemenu zou je moeten kunnen instellen welke popup wel/niet naar de voorgrond komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Goed nieuws voor mensen die veel data hebben ;)

Storage Spaces en Pools:
http://blogs.msdn.com/b/b...iency-and-efficiency.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Over minder dan een maandje komt de publieke beta van Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
shadowman12 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:40:
Over minder dan een maandje komt de publieke beta van Windows 8.
Minder dan een maandje? :+ Volgens mij zeggen alle geruchten eind februari....vertel...wat is je bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:43:
[...]

Minder dan een maandje? :+ Volgens mij zeggen alle geruchten eind februari....vertel...wat is je bron?
Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb W8 developer op een Acer W500 tablet draaien en ben zeer benieuwd naar de béta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:43:
[...]

Mijn bron is een Microsoft medewerker.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 09-01-2012 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Changelog: mouse and keyboard support added. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik begin nou wel te twijfelen aan het hier eerder geopperde Juni als release, dat wordt wel heel kort dag, als in Feb pas de beta er is..... Ja het kan wel natuurlijk, heel snel de RC erdoor heen jassen, maar ik gok toch na de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Juni lijkt me wel erg vroeg. Ik gok eerder op september/oktober. 6 maanden na de beta is logischer dan 4 maanden.

Ik moet zeggen dat een Ultrabook welke om te schakelen is in een tablet me erg aanspreekt. Nu nog wachten op een fabrikant die dat ook doorheeft. Wat denken jullie?

Verder moet ik zeggen dat een trackpad zoals Apple die heeft goed zou werken met Win8 op een desktop zonder touchscreen als vervanging van je muis.

[ Voor 24% gewijzigd door Relief2009 op 09-01-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
shadowman12 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:46:
[...]

Mijn bron is een Microsoft medewerker.
'k vraag me alleen af wrom een 'random' Microsoft medewerker dat zomaar deelt...maar ja...misschien is het jou in vertrouwen verteld :+ Dan is het niet al te slim om het dan te delen...misschien...

Laten we het hopen.....dat je info klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Het wordt eind Feb., aldus Ms op de CES. http://www.anandtech.com/...s-8-beta-in-late-february

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ga deze weer overslaan, 98SE, XP(64), 7 en straks 9 voor mij.

Maar voor de mensen die net als ik die hele Metro-interface een goede zet vinden voor de tablet-markt maar verder een compleet doorgeslagen typische Microsoft-fout (Net als UAC als antwoord op de belabberde beveiliging, of 7 maanden wachten op het maken van securityfixes en als ze eenmaal uit zijn zo hysterisch snel willen patchen dat de computer om 3AM geforceerd moet rebooten en je alles kwijt bent ookal stond ie in slaapstand) om het ook op desktops, laptops en nettops door te voeren, ik krijg zo langzamerhand de hoop dat het wel los gaat lopen. Het zijn vooral de mensen die de computer intensief gebruiken die zich hier aan ergeren, en dit is het type mensen dat in het verleden al is gekomen met de tools die we allemaal kennen om dergelijke troep weg te kunnen gooien. Denk aan XPLite, nLite, vLite (alhoewel ik die nooit heb gebruikt even als Vista) en RTSe7enLite.

Kom je weet zelf hoe irritant het is als je ook maar één onnodige klik teveel moet doen voor iets wat je vaak doet. Dat Metro wordt echt niet zomaar geslikt door iedereen zolang er nog niet-touchscreens zijn. En die zullen blijven, probeer maar eens iets te developen op een touchscreen. Ookal ligt er een keyboard voor, alleen al het steeds switchen geeft QRSI, waarbij de Q al was uitgevonden in 1996 als damage multiplyer in de game Quake.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nu maar hopen dat Windows 9 (de naam Windows zou btw met ingang van "9" gedumpt worden, maar dit terzijde, weet niet of ik de bron daarvan nog kan vinden) goed wordt, anders zitten we zo 9 jaar op 7... :X

Wat ik denk is dat je W8's metro volledig kan verbergen, maar dan nog bevalt het me niet dat zoiets onder de kap als "troep" meekomt, yup dat is puur een mening.

UAC heb ik sjinds een maand aanstaan, en ik moet zeggen, prima nooit last mee, het dimscherm komt nooit op zowat, behalve als je een programma installt wat die rechten nodig heeft (meeste programma's dus niet), of als je een crack/minder-legale-gewoon-lijkende-software draait dat gewoon malware blijkt te zijn, en daar is het handig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Sjah schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:16:
UAC heb ik sjinds een maand aanstaan, en ik moet zeggen, prima nooit last mee, het dimscherm komt nooit op zowat, behalve als je een programma installt wat die rechten nodig heeft (meeste programma's dus niet), of als je een crack/minder-legale-gewoon-lijkende-software draait dat gewoon malware blijkt te zijn, en daar is het handig voor.
[/quote]
Kan het zijn dat je hem handmatig (weer) aan hebt gezet, maar dan 3 tandjes lager dan de standaardinstelling?
Toegegeven is het ook wat te dimmen ipv helemaal uit te zetten maar het bevalt me niet.

Java: Er is een update, wilt U deze nu installeren? [yes]
UAC: Java probeert een update te installeren. Mag dat? [yes]
Comodo: Java installer probeert iets. Mag dat? [yes]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Updaters zijn sowieso kut. Vooral de java updater. Hij geeft idd UAC dialoog, geef je dan toestemming dan krijg ik daarna meteen een popup van "geen updates gevonden".

Maar Windows 8 heeft een feature genoemd Maintenance tasks waarin third-party updaters kunnen inpluggen en die gaat draaien als de computer idle is. Dus geen irritante update popups meer....

Persoonlijk kan ik niet wachten op Windows 8. Ben ook erg benieuwd of Metro handig gaat zijn op een htpc/nas. Het lijkt mij persoonlijk dat de bediening veel handiger gaat worden. En dan de Storage Spaces voor het NAS gedeelte en een Metro videoplayer met .mkv, dxva en subtitle support, een Metro UI voor uTorrent en ik ben gelukkig. :)

Voor desktops moet je niet vergeten dat het nieuwe start screen in grote lijnen dezelfde workflow heeft als het start menu. En ik moet zeggen dat ik het start menu toch eigenlijk maar weinig gebruik behalve om in het zoekveld een naam van een applicatie in te typen, dus ik verwacht daar ook weinig problemen.
Sjah schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:16:
Wat ik denk is dat je W8's metro volledig kan verbergen, maar dan nog bevalt het me niet dat zoiets onder de kap als "troep" meekomt, yup dat is puur een mening.
Kan je die mening ook onderbouwen? :P Wat ik tot nu toe begrijp is dat Windows 8 in zo ongeveer alles sneller (minder geheugen-gebruik, snellere boot, snellere wakeup van standby/hibernate, etc) wordt dan Windows 7. En dan kom jij, en dan zeg jij van "ja maar er zit troep die ik niet gebruik in". En toch is het sneller? hoe kan dat dan? En wat boeit dat precies als het toch sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vind je het goed als ik mijn definitieve mening daarover bewaar tot die uit is, de beta dan. Denk dat er toch nog hier en daar wel wat verwijzingen zullen zitten, en gevoelsmatig zat het verplicht meekomen van IE me destijds ook helemaal niet lekker, en nu weer metro. Maar ik zal 8 eerlijk beoordelen op zijn merites, dus ook waar die sneller is mag dat worden uitgesproken.
Maar bottom line in mijn geval is dat ik helemaaaal niet sta te springen om naar 8 over te stappen: vind 120€ betaald hebben voor 7, en dan na 3 jaar in de kast gooien, gekkenwerk/zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

€160 hier :o (Pro 64)
Dus ookal was Win8 ook imo de shit dan sla ik 'm toch over. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sjah schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 14:56:
Vind je het goed als ik mijn definitieve mening daarover bewaar tot die uit is, de beta dan.
Tuurlijk vind ik dat goed, graag zelfs ;) je vorige post had alleen niet de uitstraling van iemand die een geinformeerd en gebalanceerd oordeel velt.
Denk dat er toch nog hier en daar wel wat verwijzingen zullen zitten, en gevoelsmatig zat het verplicht meekomen van IE me destijds ook helemaal niet lekker, en nu weer metro. Maar ik zal 8 eerlijk beoordelen op zijn merites, dus ook waar die sneller is mag dat worden uitgesproken.
Maar bottom line in mijn geval is dat ik helemaaaal niet sta te springen om naar 8 over te stappen: vind 120€ betaald hebben voor 7, en dan na 3 jaar in de kast gooien, gekkenwerk/zonde.
Tja, kan me voorstellen an sich, ook al is het met maar 11 cent per dag ;) goedkoper dan menig spel of film :p

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!