9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
volgens mij meer nieuws maken door pcworld dan dat het nieuws is.... 3 jaar release kan kloppen, maar WinVista naar 7 was 2 en 3/4 jaar.
OT: maar eerst krijgen we nog Sp2 van Win7, iemand daaromtrent nog info over?
[ Voor 31% gewijzigd door Sjah op 16-01-2012 21:20 ]
'k zal eens ff informeren.....Sjah schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:15:
http://www.pcworld.com/ar...windows_8_in_october.html
volgens mij meer nieuws maken door pcworld dan dat het nieuws is.... 3 jaar release kan kloppen, maar WinVista naar 7 was 2 en 3/4 jaar.
OT: maar eerst krijgen we nog Sp2 van Win7, iemand daaromtrent nog info over?
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 17-01-2012 13:33 ]
Da's leuk als je een pc koopt. Windows los kost gewoon €299,-Sjah schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:49:
Over de prijs van Win8, denk dat die niet mee gaat vallen. Wat je bij W7 zag, dat die 80 resp 120 was voor Home en Pro oem, nu beide 10 duurder..... how the fuck is dat mogelijk....
Dat snap ik, maar stel je wil geen nieuwe pc bouwen, maar gewoon je huidige pc behouden zoals die is, dan kan je geen OEM licentie nemen. Mijn pc is ondertussen al 7 jaar oud en ben nog steeds niet van plan een nieuwe te kopen/bouwen.Sjah schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:54:
Officieel jah, de geinformeerde tweaker weet dat als je zelf een pc bouwt, niemand er actie tegen onderneemt om een oem te nemen. En Retail Pro is btw 260.
Wellicht dat het iets goedkoper kan, maar ik heb laatst zelf een licentie direct bij Microsoft gekocht omdat je Windows dan gelijk kan downloaden. Dat kostte €299,- voor Windows 7 Home Premium.
[ Voor 7% gewijzigd door tiguan op 17-01-2012 15:07 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Kan deze website in de startpost van dit topic bij "Waar vind ik meer info over Windows 8?" worden geplaatst?
[ Voor 17% gewijzigd door TheVMaster op 23-01-2012 17:44 ]
Ben erg benieuwd en ga er zeker mee aan de slag.shadowman12 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 13:40:
Over minder dan een maandje komt de publieke beta van Windows 8.
Deze post om dit topic snel terug te kunnen vinden en te volgen.
Bovenaan deze pagina, aan de linkerkant van de topictitel, heb je 2 knoppen: één om het topic aan je bookmarks toe te voegen en één om het topic aan je bookmarks toe te voegen als "postreminder". Terugvindposts zijn dus niet nodig.clemento schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:42:
[...]
Ben erg benieuwd en ga er zeker mee aan de slag.
Deze post om dit topic snel terug te kunnen vinden en te volgen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik heb internet afgezocht naar oplossingen maar geen oplossing gevonden. Ik kan dus niet vanaf windows 8 inloggen met Xenapp.
[ Voor 9% gewijzigd door MonkeySee89 op 23-01-2012 18:39 . Reden: iets niet helemaal duidelijk verwoord ]
ik neem aan dat je bedoeld het verbinden naar xenappRiCkii1989 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:37:
Weet iemand toevallig hoe xenapp werkend krijg onder windows 8?
Ik heb internet afgezocht naar oplossingen maar geen oplossing gevonden. Ik kan dus niet vanaf windows 8 inloggen met Xenapp.
wat ik zo snel even kan vinden is dit
http://www.citrix.com/tv/#videos/4876
Ja.....ze houden het goed geheim deze keer, maar ik verwachte in de komende paar weken wel iets hoor...Sjah schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:36:
Jammer dat W8 beta nog niet is uitgelekt, heb best zin om te kloten, met wat waarschijnlijk veel lijkt op de definitieve versie. Maarja nog 1 maand he, op zijn langst...
* Sjah denkt van niet.
Met VMWare player werkt het wel maar in esxi wil W8 maar niet installeren.
[ Voor 77% gewijzigd door iNFiNiTY- op 29-01-2012 13:41 ]
Valt wel mee hoor, in oktober is het alweer 3 jaar geleden dat Windows 7 op de markt kwam. De beta van Windows 7 was er zelfs al langer dan 3 jaar geleden (9 januari 2009 als ik het goed heb).iNFiNiTY- schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:38:
Lijkt me een goede OS, wel een beetje snel zo achter W7.
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 30-01-2012 09:51 ]
Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom we nu al een opvolger moeten hebben. Is het niet beter dat de markt eerst evolueert naar 1 bepaalde dominante Windows versie? Zoals het geval was met Windows XP?
Zou dat niet meer voordelen hebben?
Innovatie is natuurlijk leuk en belangrijk, en ik ga zeker de W8 beta draaien en behouden van zodra die er is, maar ik heb niet echt het gevoel dat een nieuw OS een noodzaak is.
Verwijderd
Hmm..dat vind ik best een reden om de Windows 8 Public Beta Consumer Preview aan te kondigen....dan wordt er ineens niet meer over de verjaardag van Vista gesproken...Sjah schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:55:
Bij gebrek aan een "beetje lullen over ons fav. OS - topic` .... Vista bestaat vandaag 5 jaar, toch...al met al een best ok OS, alleen die Sp´s erop gooien duurde lang.

Zie hem nog nergens, zowel niet op TPB als usenet. Yup, ik geef toe dat ik 'm snel wil, kan me weinig schelen hoe.
Ben wel benieuwd hoor....een beta die gelekt zou zijn, die Bing homepage. Ik denk dat we hem de komende week kunnen verwachten
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Voor jou misschien niet, maar voor MS zeker wel. Als MS mee wil doen in de tabletmarkt dan moet ze iets te bieden hebben. Met win7 lukt ze dat niet en met een mobiele OS gebasseerd op WP7 is het geldverspilling. Dan moeten ze daar bij MS aan 3 OS'en werken. Door Win8 meteen geschikt te maken voor toekomstige generatie computers, tablets of hybrids staan ze straks voorop ipv over een jaar of twee ergens achteraan te bungelen. Vooruitzien is regeren.Asgaro schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:48:
Inderdaad. Veel mensen vergelijken met hoe lang Windows XP er was zonder opvolger. Hierdoor lijkt het nu dat MS sneller een nieuwe Windows brengt.
Eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom we nu al een opvolger moeten hebben. Is het niet beter dat de markt eerst evolueert naar 1 bepaalde dominante Windows versie? Zoals het geval was met Windows XP?
Zou dat niet meer voordelen hebben?
Innovatie is natuurlijk leuk en belangrijk, en ik ga zeker de W8 beta draaien en behouden van zodra die er is, maar ik heb niet echt het gevoel dat een nieuw OS een noodzaak is.
En laten we nou niet praten over het nut van tablets. Zie verkoop van iPads. De markt voor tablets is groot, maar zelf denk ik dat de markt voor hybrids nog veel groter zal zijn. Waarom nog een iPad kopen als je straks een ultrabook hybrid kan kopen. 2 in 1. En dat is waarom MS zo graag Win8 de deur uit wil hebben.
Hebben we weer dat argument. Ik denk dat je eens moet opzoeken wat er nogal veranderd is in Win8. En dat zijn geen twee punten.Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:52:
Stilstand is achteruitgang. En windows 8 is ook niet echt een nieuw OS 'omdat 7 verouderd is', maar meer om een ARM en tablet versie aan te bieden. De rest van de verbeteringen zijn niet enorm in mijn ogen en zouden ook als service pack kunnen worden aangeboden. Ik doel dan vooral op de iets getweakte interface en de nieuwe task manager.
http://blogs.msdn.com/b/b8/
Waar ik wel benieuwd naa ben is of MS voor de toekomst niet een soortgelijke release als Apple en Google zal moeten houden waarbij er vooral wordt gebruikt van tussentijdse updates om extra functionaliteit en optimalisaties toe te voegen.
[ Voor 143% gewijzigd door Relief2009 op 05-02-2012 19:35 ]
Klaar.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik denk niet dat je een complete kernelverandering kan doen in een "add-on". Bovendien ben ik wel toe aan iets nieuws. Dus beter wel Windows 8. Klaar.CAP-Team schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:50:
Op zich voldoet Windows 7 nog prima. Laat Microsoft een SP2 bouwen, en verkoop eventueel een Tablet-addon om het OS uit te breiden met Metro functionaliteit voor Tablets.
Klaar.
Eigenlijk heb je hier wel een punt vind ik. Windows 8 kan ook wat mij betreft nog wel even wachten, tot 2014 ofzo.CAP-Team schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:50:
Op zich voldoet Windows 7 nog prima. Laat Microsoft een SP2 bouwen, en verkoop eventueel een Tablet-addon om het OS uit te breiden met Metro functionaliteit voor Tablets.
Klaar.
Hmm...ik vind het tablet-add on idee wel beetje vreemd....breng gewoon een OS uit naast Windows 7 en richt hem op tablets....als er 'gewone' laptops overgaan is dat mooi....daarnaast is het (als Windows 8 op de markt komt) gewoon al weer 3 jaar geleden sinds MS met een OS op de markt kwam, dus het wordt wel weer tijdshadowman12 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 03:07:
[...]
Eigenlijk heb je hier wel een punt vind ik. Windows 8 kan ook wat mij betreft nog wel even wachten, tot 2014 ofzo.
Volgens mij is dat ook een beetje het beleid van MS (wil) gaan voeren als ik het goed begrepen heb...
[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 06-02-2012 09:57 ]
De vraag is of ze nu vanaf Win8 misschien elke twee jaar met een vervolg komen waarbij je Win8 kunt updaten naar Win9 net zoals dit bij Android en iOS gaat.
Microsoft kennende wordt er gewoon een Windows 8 licentie verkocht, die je mag downgraden naar 7.Relief2009 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 14:07:
Windows 7 blijft zeker nog verkocht worden. Genoeg bedrijven en overheden die over willen gaan.
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Officially Announced New Features in Windows 8 (Client and Server)
En 29 Februari is de beta te downloaden.
[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 11-02-2012 20:47 ]
Iemand van jullie die in dat lijstje een in jouw opinie killerfeature ziet?
Verwijderd
SMB 2.2 natuurlijkSjah schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:54:
"Reset your pc" .... zit ik niet op te wachten, vind zo 1x per jaar de HD leegmaken gewoon leuk om te doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 11-02-2012 21:20 ]
Het zijn individueel geen killerfeatures misschien, maar alles bij elkaar een hele grote verbetering als je het mij vraagt die volgens mij het gebruik van Windows 8 een stuk aangenamer gaan maken. Voor mijn NAS vind ik de Storage Spaces een geniale feature. en IE10 is natuurlijk ook cool.Sjah schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 20:54:
"Reset your pc" .... zit ik niet op te wachten, vind zo 1x per jaar de HD leegmaken gewoon leuk om te doen.
En wat betreft dat je niet zit te wachten op reset your PC... ok, maar Windows 8 komt ook op ARM tablets, en mensen die een tablet hebben vinden het wel fijn om hun tablet te kunnen resetten denk ik, bijv als ze hem verkopen of weggeven. Er wordt bij een ARM tablet immers geen installatiemedia meegegeven.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 11-02-2012 21:56 ]
Verwijderd
Metrointerface is uit te schakelen, moet je een registerkey omzetten.Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 21:00:
Geen killer features, wel een stuk of 4, 5 welkome veranderingen. Bij de volgende vakantie (over een maandje) ga ik over, denk ik. Ik hoop dan alleen wel dat er een optie komt om metro uit te schakelen zonder de task manager e.e. terug te gooien naar windows 7 style.
Of dit blijft werken bij de final durf ik niet te zeggen.
De interface is goed te gebruiken op een tablet, heb er al een tijdje mee gewerkt/getest. Is goed te merken dat het een tablet OS is.
Zag er ook een opmerking staan dat het toetsenbord niet tevoorschijn komt, heb ik geen last van gehad (zowel bij capacitive als resistive touchscreen)
Bij het resistive touchscreen de Win7 driver gebruikt en bij de capacitive de standaard Windows driver.
Niemand wat opgevallen qua anti-virus?
Nee, wat is daarmee dan?MdBruin schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:42:
Niemand wat opgevallen qua anti-virus?
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Hopelijk wel, ben er niet zeker van, er wordt steeds meer dichtgetimmerd, enkel te veranderen door de "trusted installer".MdBruin schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:42:
[...]
Metrointerface is uit te schakelen, moet je een registerkey omzetten.
Of dit blijft werken bij de final durf ik niet te zeggen.
Verwijderd
Maar ik denk wel dat microsoft de kritiek van harte heeft genomen, en iets heeft ingebouwd om ons toetsenbord guru's tevreden te stellen.
Is alleen maar een waarde van 1 naar 0 zetten, zal maandag wel even in m'n documentatie kijken (heb ik nu niet beschikbaarVerwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:54:
Als dat gebeurt ga ik over naar linux... Althans, een poging tot![]()
Maar ik denk wel dat microsoft de kritiek van harte heeft genomen, en iets heeft ingebouwd om ons toetsenbord guru's tevreden te stellen.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door plakbandrol op 12-02-2012 00:37 ]
Verwijderd
Ik ken zelfs een bedrijf waar 21" iMacs met bootcamp op Windows draaien, dit omdat de tekensoftware niet werkt op MAC OS(X). De iMacs zijn volgens mij aangeschaft voor de binnenkomst van potentiële klanten, stukje imagebuilding noemen ze dat... Het ziet er mooi uit, maar ik ben niet echt overtuigd van de voordelen...Sjah schreef op zondag 12 februari 2012 @ 10:45:
Aah een OSX gebruiker, heb zelf sinds een week een Win/Hackintosh pc. Vroeg me af, is het nu zo dat mac/linux mensen enkel naar Win booten vnl. om gaming, of toch ook om er in te " kloten/surfen" ?
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
De imac heb ik destijds gekocht omdat het de mooiste all in one machine is, superstil (zeker met een ssd) en snel en een top scherm.
En het visje is al terug weg. Jammer dat het terug afbeeldingen zijn geworden maar dat lijkt me ook wat makkelijker te vinden dan elke dag een andere videoTheVMaster schreef op zondag 05 februari 2012 @ 02:45:
Die speciale Windows 8 Consumer Preview Bing Homepage is wel grappig....alleen wel jammer dat de meeste linkjes nog niet werken![]()
Ben wel benieuwd hoor....een beta die gelekt zou zijn, die Bing homepage. Ik denk dat we hem de komende week kunnen verwachten
I like itshadowman12 schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:12:
Nieuwe logo Windows 8:
Microsoft toont nieuwe logo Windows
Verwijderd
Nog prima vind ik zelfs een understatement. Het is gewoon goed en ik heb dan ook het idee dat W8 vooral kleine hendige features toevoegd in plaats van wezenlijk iets verandert. Dat was al een klein beetje zo met (een gefixt en van SP's voorzien) Vista naar W7 en dat zal nu alleen maar erger worden.CAP-Team schreef op zondag 05 februari 2012 @ 22:50:
Klaar.
Ik denk dat het logisch is dat er nog een beetje sceptisch wordt gedaan nu tov Windows 8 maar volgens mij heeft Microsoft toch echt wel de goede weg gekozen. Windows zoals het nu is is gewoon te veel gemaakt voor de poweruser omdat dat in het begin ook de grootste markt was voor pc's. Als Microsoft niet snel van koers had veranderd was het binnen een tiental jaar misschien wel de helft van haar marktaandeel kwijt. Kinderen beginnen nu namelijk al van jongs af aan met Ipad's te werken thuis en op school omdat zo simpel te gebruiken zijn. De stap naar een Mac wordt dan ook meteen een stuk kleiner. Dat hebben ze bij Microsoft ook wel gezien.Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:10:
[...]
Nog prima vind ik zelfs een understatement. Het is gewoon goed en ik heb dan ook het idee dat W8 vooral kleine hendige features toevoegd in plaats van wezenlijk iets verandert. Dat was al een klein beetje zo met (een gefixt en van SP's voorzien) Vista naar W7 en dat zal nu alleen maar erger worden.
Net als met de Iphone richt Apple zich volledig op de gewone consument, een markt die Microsoft tot de introductie van Windows Phone eigenlijk volledig genegeerd heeft en dat breekt ze nu zuur op. Met Windows 8 proberen ze nu de inhaalbeweging te maken en alsnog het tij te keren. Hopelijk vergeten ze daarbij die 'powerusers' zoals veel tweakers daarbij niet. Dat is met Windows Phone, zeker in het begin, wel een beetje gebeurd.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Verwijderd
Vind het wel grappig dat je dat zegt. Heb je je uberhaupt wel verdiept? Weet je wat Metro is? WinRT? etc... Denk je dat Steve Ballmer Windows 8 zijn "biggest bet ooit" noemt voor de grap? Nee als je Metro uitzet heb je misschien een soort Windows 7+, maar hebben we het hier dan alleen maar over Windows 8 met metro uitgeschakeld?Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:10:
[...]
Nog prima vind ik zelfs een understatement. Het is gewoon goed en ik heb dan ook het idee dat W8 vooral kleine hendige features toevoegd in plaats van wezenlijk iets verandert. Dat was al een klein beetje zo met (een gefixt en van SP's voorzien) Vista naar W7 en dat zal nu alleen maar erger worden.
Hier een lijst van changes: Wikipedia: Features new to Windows 8
In het laatste artikel op Building 8 las ik dat MS al bezig was met Windows NT kernel naar ARM zetten voordat er uberhaupt ARM-tablets op de markt waren (dus moest men het testen op een telefoon) dus als je dat idee hebt dan mag dat, maar volgens mij zijn ze er al wel "even" mee bezig.Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:35:
Ik zie ook geen kwaad en zelfs noodzaak in het gebruiksvriendelijker maken van W8 en dat te verspreiden over de diverse platforms, maar ik heb het idee dat ze dat niet vanuit een eigen visie doen maar meer vanuit de druk die ze vanuit de concurrentie voelen. Dat is nooit een goed uitgangspunt, want dan voel je aan alle kanten dat iets niet coherent is, al leg je er nog zulke mooie plaatjes overheen.
Ik vind ook dat je aan alles kan zien dat het juist wel consistent is allemaal. Er is een duidelijke visie over hoe het volgens MS moet werken en die is duidelijk goed uitgedacht en is ook anders dan de concurrentie.
Overigens ben ik het niet met je eens dat druk vanuit de concurrentie een slecht iets is. Het zorgt ervoor dat bedrijven innoveren en prijzen omlaag gaan. Kijk wat MS deed na XP, geen concurrentie dus 6 jaar geen nieuw OS, IE6 > geen concurrentie dus geen nieuwe browser. Nog meer? Kijk naar de console markt waar MS zich als nieuwe speler op heeft gestort om maar voor zichzelf een nieuwe markt te creeeren en daarbij ook heel veel concurrentie heeft (gehad) van bestaande bedrijven.
En nu lanceren ze straks de meest innovatieve verbetering van Windows sinds 17 jaar ofzo, en dan is dat volgens jou maar een kleine update die ook wel in een service pack had gekund ofzo?
ik weet nog dat ik heel hard heb gelachen toen ik voor het eerst hoorde dat MS een console ging bouwen. En nu heb ik er zelf eentje onder de tv staan...
[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 17-02-2012 22:58 ]
Verwijderd
Ja, dat is voor de desktopcomputers maar een marginaal setje upgrades. Dat Metro moet wel heel spectaculair zijn en bovendien erg veel meerwaarde bieden boven de klassieke weergave wil het niet meer dan een gimmick worden. Ik zal het gaan zien, maar gezien hoe Microsoft bezig is met zichzelf een denktrant aanmeten wel met argusogen. Het doet me in bepaalde opzichten nogal denken aan dat Aero dat alles zou veranderen op Vista.Ramon schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:51:
Vind het wel grappig dat je dat zegt. Heb je je uberhaupt wel verdiept? Weet je wat Metro is? WinRT? etc... Denk je dat Steve Ballmer Windows 8 zijn "biggest bet ooit" noemt voor de grap? Nee als je Metro uitzet heb je misschien een soort Windows 7+, maar hebben we het hier dan alleen maar over Windows 8 met metro uitgeschakeld?
Hier een lijst van changes: Wikipedia: Features new to Windows 8
De spijker op z'n kop. Met moet zo nodig anders zijn dan de concurrentie en heeft daarom een visie ontwikkeld. Maar dergelijke visies verzin je niet zomaar, die moeten intrinsiek aanwezig zijn of in ieder geval zorgvuldig opgebouwd worden, anders wordt het nooit wat.Ik vind ook dat je aan alles kan zien dat het juist wel consistent is allemaal. Er is een duidelijke visie over hoe het volgens MS moet werken en die is duidelijk goed uitgedacht en is ook anders dan de concurrentie.
Je hoort mij niet beweren dat concurrentie slecht is, je hoor mij beweren dat radicaal alles omgooien puur om de concurrent maar de loef af te steken dat is. Je moet iets niet maken omdat je beter wilt zijn dat de concurrent, je moet iets maken waarin je gelooft waardoor het beter is dan de concurrent.Overigens ben ik het niet met je eens dat druk vanuit de concurrentie een slecht iets is. Het zorgt ervoor dat bedrijven innoveren en prijzen omlaag gaan. Kijk wat MS deed na XP, geen concurrentie dus 6 jaar geen nieuw OS, IE6 > geen concurrentie dus geen nieuwe browser. Nog meer? Kijk naar de console markt waar MS zich als nieuwe speler op heeft gestort om maar voor zichzelf een nieuwe markt te creeeren en daarbij
ook heel veel concurrentie heeft (gehad) van bestaande bedrijven.
Waaruit blijkt dan dat dat niet zo is?Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 23:04:
[...]
Maar dergelijke visies verzin je niet zomaar, die moeten intrinsiek aanwezig zijn of in ieder geval zorgvuldig opgebouwd worden, anders wordt het nooit wat.
[ Voor 39% gewijzigd door Ramon op 18-02-2012 09:45 ]
Verwijderd
Dat vraag ik mij ook af. Als je het over gebrek aan visie hebt zijn vooral Google en Apple die het de laatste tijd laten liggen. Ik weet niet of jij wel eens de interviews hebt gekeken met de GUI designer van Android, maar dat is huilen met de pet op. En Apple zit ondertussen al weer jaren vast in hun statische icons op een grid.
http://blogs.msdn.com/b/b...-browser-performance.aspx
met als hoogtepunt dit:

Heb je al wat ideetjes voor de CP?
Relief2009 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:10:
Bedankt voor het restylen. Ziet er goed uit.
Heb je al wat ideetjes voor de CP?
Ik ben in ieder geval al helemaal klaar voor de CP...backups van m'n pc zijn klaar...en ik kan gelijk beginnen met installeren
Verwijderd
Of je wacht een paar daagjes en je probeert de Consumer Preview? Die zal ongetwijfeld van hogere kwaliteit zijn dan de dev preview.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:17:
Ik was toch wel benieuwd en heb het vandaag dus gedownload. Maar Windows 8 draait dus voor geen meter in VMware. Misschien dus maar even native installeren, maar ik weet niet of Grub er al mee overweg kan. Iemand die Windows 8 icm Grub gebruikt?
Verwijderd
Oh ja ik zie het, kan ik net zo goed wachtenRamon schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:00:
[...]
Of je wacht een paar daagjes en je probeert de Consumer Preview? Die zal ongetwijfeld van hogere kwaliteit zijn dan de dev preview.
Verwijderd
Wat mij betreft aan alles. Het is allemaal leuk verzonnen, maar het mesht allemaal net niet.Ramon schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 09:39:
Waaruit blijkt dan dat dat niet zo is?
Volgens mij is de visie van Apple al heel lang heel duidelijk en dat maakt ze juist zo sterk. Ik ben er persoonlijk niet kapot van, maar ik kan niet anders dan erkennen dat ze het daar gewoon erg goed doen. Google is duidelijk nog wat meer zoekende, maar zoals ik al zei (in iets andere bewoordingen), een visie verzin je niet, die ontwikkel je. Je ziet de kwaliteit iedere versie toenemen. Dat is niet plotsklaps verzonnen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:53:
Dat vraag ik mij ook af. Als je het over gebrek aan visie hebt zijn vooral Google en Apple die het de laatste tijd laten liggen. Ik weet niet of jij wel eens de interviews hebt gekeken met de GUI designer van Android, maar dat is huilen met de pet op. En Apple zit ondertussen al weer jaren vast in hun statische icons op een grid.
Ik hoop dat Microsoft hun stunt die ze met Windows 7 hebben uitgehaald kan herhalen.
Dat vind ik echt een onderbouwing van niets. Als we het hebben over de "interfacetaal" Metro, zie je duidelijk dat er zeker wel een idee achter zit en ook een duidelijk pad. Metro is (jaaaren geleden alweer) begonnen met Windows Media CenterVerwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:26:
[...]
Wat mij betreft aan alles. Het is allemaal leuk verzonnen, maar het mesht allemaal net niet.

Daarna kwamen de Zunes die ook een Metro interface hadden:

Deze waren niet echt succesvol, al dan niet omdat ze alleen in de VS (geloof ik) officieel zijn uitgekomen. En ondanks het matige succes van de Zune MS is toch verder gegaan met Metro. Metro in WP7:

In WP7 heeft MS de tiles aan Metro toegevoegd.
Windows Phone 7 is tot nu toe ook niet écht succesvol, en toch gaat MS door met Metro. De tiles komen straks in Windows 8 ook terug, en zijn ook al te vinden op de Xbox 360.
Als dat niet getuigt van het hebben van een visie, dan weet ik het ook niet meer. Ja je kan zeggen dat op Windows 8 Metro en Aero naast elkaar draaien en dat MS daarom geen visie heeft, maar zie jij een andere oplossing? Bovendien, maak in Aero alles wat vierkanter en minder transparant en je hebt al een veel betere "metro-desktop".
Afgezien van de Metro-interface zie je ook duidelijk de trend die MS inzet waarbij alle apparaten op één-en-dezelfde Windows-kernel kan gaan draaien. Wat weer allerlei (technische) voordelen met zich meebrengt op het gebied van delen van applicaties tussen platformen, beveiliging, snelheid van innovatie e.d., wat mijns inziens ook getuigt van visie.
De visie van MS is ook niet plotsklaps verzonnen, zie hierboven.[...]
Volgens mij is de visie van Apple al heel lang heel duidelijk en dat maakt ze juist zo sterk. Ik ben er persoonlijk niet kapot van, maar ik kan niet anders dan erkennen dat ze het daar gewoon erg goed doen. Google is duidelijk nog wat meer zoekende, maar zoals ik al zei (in iets andere bewoordingen), een visie verzin je niet, die ontwikkel je. Je ziet de kwaliteit iedere versie toenemen. Dat is niet plotsklaps verzonnen.
Stunt? Welke stunt?Ik hoop dat Microsoft hun stunt die ze met Windows 7 hebben uitgehaald kan herhalen.
Verwijderd
Zoals ik al zei, té verzonnenRamon schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 02:10:
Dat vind ik echt een onderbouwing van niets. Als we het hebben over de "interfacetaal" Metro, zie je duidelijk dat er zeker wel een idee achter zit en ook een duidelijk pad.
Als je een bepaalde consistentie of het doorvoeren van oppervlakkige elementen verwart met een visie is deze discussie een hele lastigeAls dat niet getuigt van het hebben van een visie, dan weet ik het ook niet meer.
Laat duidelijk zijn dat ik zelf een Windowsman ben. Ik heb geflirt met Linux en het geprobeerd met iOS, maar voorlopig is en blijft Windows mijn primaire OS, samen met Android.
Ik hoef niet te verzinnen hoe het wél moet om te kunnen constateren dat het op deze manier waarschijnlijk beter had gekund. Echter is dat al een te boude uitspraak, maar wat ik tot nu toe heb gezien is niet heel hoopgevend.Ja je kan zeggen dat op Windows 8 Metro en Aero naast elkaar draaien en dat MS daarom geen visie heeft, maar zie jij een andere oplossing? Bovendien, maak in Aero alles wat vierkanter en minder transparant en je hebt al een veel betere "metro-desktop".
Mijns inziens wel, zie hierboven. Ik hoop echt dat ze me positief verrassen, dat hoop ik daadwerkelijk.De visie van MS is ook niet plotsklaps verzonnen, zie hierboven.
Na jaar na jaar een (relatief) slechter telefoon-OS neergezet te hebben terugkomen met een heel aardig werkend OS. WP7 is na 6.5 opeens weer een fris en courant OS, ondanks dat niet alles in het begin gelijk perfect werkte.Stunt? Welke stunt?
Je eerste opmerking ging over Windows 7, en niet Windows Phone 7, vandaar de opmerking.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 03:15:
[...]
Na jaar na jaar een (relatief) slechter telefoon-OS neergezet te hebben terugkomen met een heel aardig werkend OS. WP7 is na 6.5 opeens weer een fris en courant OS, ondanks dat niet alles in het begin gelijk perfect werkte.
Toen Windows Mobile uit kwam, was het op zich best zijn tijd vooruit. De mogelijkheden die we 10 jaar geleden met Windows Mobile al hadden zijn door Apple verfijnt. Apple heeft user experience in een hoog vaandel staan en heeft dat in zijn iPhone product heel goed verbeterd. Als Apple er niet was geweest met iPhone, dan had een andere producent dat wel opgepakt, of was er nu geen Windows Phone 7 geweest. Microsoft had daar dan niet op hoeven te reageren. De innovatie die Windows Phone 7 heet hebben we in mijn ogen te danken aan de user experience stappen die Apple gedaan heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 00:26:
[...]
Ik hoop dat Microsoft hun stunt die ze met Windows 7 hebben uitgehaald kan herhalen.
Maar ik kon bijna alles op mijn Windows Mobile device 10 jaar geleden, wat ik nu ook op mijn Windows Phone 7 of Apple device zou kunnen. Alleen is de user experience een stuk beter geworden.
Edit
Zie nu dat ik in het Windows 8 topic zit te posten over Windows Phone...
[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 25-02-2012 11:38 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Voor deze keer vergeef ik het je...c70070540 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:29:
[...]
Zie nu dat ik in het Windows 8 topic zit te posten over Windows Phone...
Maar om nog even over de gebruikersinterface door te gaan.....ik weet niet goed wat ik van de Metro interface van Windows 8 moet verwachten, wat ik wel weet is dat ik hem op Windows Phone erg fijn vind en ook op de XBOX bevalt het mij best eigenlijk.... Kan niet wachten om de eerste Windows 8 tablet in m'n handen te krijgen...ow..wacht..die ligt hier boven al te wachten op a.s. woensdagmiddag
[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 25-02-2012 23:33 ]
Hopelijk zet Microsoft wel voldoende server&netwerk capaciteit in, om de downloads wel lekker snel te laten gaanTheVMaster schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:32:
[...]
Voor deze keer vergeef ik het je...
Maar om nog even over de gebruikersinterface door te gaan.....ik weet niet goed wat ik van de Metro interface van Windows 8 moet verwachten, wat ik wel weet is dat ik hem op Windows Phone erg fijn vind en ook op de XBOX bevalt het mij best eigenlijk.... Kan niet wachten om de eerste Windows 8 tablet in m'n handen te krijgen...ow..wacht..die ligt hier boven al te wachten op a.s. woensdagmiddag
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 26-02-2012 01:49 ]
Ik denk dat MS dat weer lekker uitbesteed...net als bij Windows 7....ach we zien het wel....shadowman12 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 01:48:
[...]
Hopelijk zet Microsoft wel voldoende server&netwerk capaciteit in, om de downloads wel lekker snel te laten gaanZelf verwacht ik dat de downloads als we allemaal massaal gaan downloaden niet erg snel zullen zijn, maar dat is afwachten.

(Zijn dus gewoon mockups van een designer hé.)
Zijn motivatie + meer images kan je hier zien.
Ik moet hem toch gelijk geven. Voor mij voelt de non-touch based platforms nu een achtergestoken kindje.
Buiten de Metro shell zal er niet echt veel veranderingen zijn. Windows Explorer krijgt wel de ribbon (wat ik goed vind) maar daarnaast ... ?
Het zou leuk zijn als MS daar ook een redesign deed, zoals je hier dus ziet. Ik zou gerust nog een jaar kunnen wachten op Windows 8 als ze dit zouden realiseren.
Die verkenner ook zo logisch, meer met elkaar geïntegreerd, geweldige IE, en gelijk goed voor touch
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Waar kan je eig Win 8 downloaden? Ik heb een Archos tablet (met win7 ultimate).
edit: ik zie al op de voorpage dat het nog komt. Maar denken jullie dat het wel compatibel zou zijn met een Archos 9?
[ Voor 35% gewijzigd door karimmm op 28-02-2012 08:43 ]
http://www.eightforums.co...wn-started.html#post64803Sjah schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 08:37:
WinBeta meldt dat de download enkele uren away is. In mijn boekje was het pas morgen te verwachten, volgens hun end of february, dat is het al wel vandaag. Hmm, nu weet ik het ook niet meer.
Maar ik blijf hopen op een iets vroegere leak zodat ik morgenvroeg kan upgraden
Kan ik uberhaupt de Developer Preview upgraden? Hmm ...
Verwijderd
De vorige beta heb ik ook getest maar die beviel me niet echt.
http://www.eightforums.co...-upgrading.html#post64683Yanze schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:27:
[...]
Kan ik uberhaupt de Developer Preview upgraden? Hmm ...
From what I had read over at MSDN, it will just upgrade the DP to the CP, unless the DP doesn't exist, then it will clean install.
Ben zelf geen fan van Metro na de developers beta, maar wie weet is het een geweldig intuitief onderdeel van Windows 8.
Ik ga hem morgenavond als ik hem uberhaupt kan downloaden mooi uitproberen, en we zien wel wat het wordt
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De DP had zo zijn rare momenten op mijn IconiaTab W500.
Regelmatig bleef IE10 Metro hangen en werd de News RSS-app niet automatisch geupdate. Dan moest je de app daadwerkelijk opstarten voordat ie ging refreshen. Dit moest je dus elke keer doen.
Verder bleef de tile van de Weather-app Fahrenheit aangeven terwijl ie in de app zelf Celcius aangeeft.
Ook hier moest je dus de app even handmatig opstarten en klopt de live-tile ook weer. Althans, voor even want later geeft ie doodleuk weer Fahrenheit ipv Celcius aan in de live-tile.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
'k denk dat de downloadservers vrij snel plat gaan...Sjah schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:46:
Morgen om 3 uur zal die er (kunnen) zijn. Bron winbeta....
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
My eyes haven't seen such a beautiful thing in years *pikt traantje weg*Asgaro schreef op zondag 26 februari 2012 @ 13:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
(Zijn dus gewoon mockups van een designer hé.)
Zijn motivatie + meer images kan je hier zien.
Ik moet hem toch gelijk geven. Voor mij voelt de non-touch based platforms nu een achtergestoken kindje.
Buiten de Metro shell zal er niet echt veel veranderingen zijn. Windows Explorer krijgt wel de ribbon (wat ik goed vind) maar daarnaast ... ?
Het zou leuk zijn als MS daar ook een redesign deed, zoals je hier dus ziet. Ik zou gerust nog een jaar kunnen wachten op Windows 8 als ze dit zouden realiseren.
Moest dit Windows 8 worden, dan zou ik het direct kopen maar nu
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
IEDEREEN klaagt dat er ZOVEEEEEEEEEL veranderd is en dat ze Windows 8 gaan overslaan en dat MS het wel zal terug draaien bij Windows 9. Hoe denk je dat die reacties zouden zijn als ze de interface compleet zouden veranderen?
Overigens vind ik mockups totaal niet mooi eigenlijk. Heeft nog weinig met Metro te maken imho. Ben het ook met MS eens dat je niet moet proberen een klassieke metafoor (windows) moet gaan aanpassen om touch te doen, beter een nieuw idee uitwerken speciaal voor touch.
Ach....mogelijk valt het allemaal wel mee...en houden de servers hetTsurany schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:20:
Hopen dat er snel een mirror op usenet komt, dan is het even de hash checken en voila. Ben wel benieuwd naar de server variant, wellicht dat ik m'n eigen server er naar toe ga upgraden
Ach..ik sprak afgelopen weekend een goede Microsoft-vriend en die vertelde mij dat de overgang van Windows 7 naar 8 te vergelijken was met de overgang van Windows 3.11 naar Windows 95....ook een compleet andere interface/manier van werken.....en in die tijd (pff...17 jaar geleden) was het ook al zo'n 'gedoe'....en die interface gebruiken we totop de dag van vandaagRamon schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:36:
Heb je wel een reacties gelezen onder een artikel van t.net over Windows 8?
IEDEREEN klaagt dat er ZOVEEEEEEEEEL veranderd is en dat ze Windows 8 gaan overslaan en dat MS het wel zal terug draaien bij Windows 9. Hoe denk je dat die reacties zouden zijn als ze de interface compleet zouden veranderen?
Overigens vind ik mockups totaal niet mooi eigenlijk. Heeft nog weinig met Metro te maken imho. Ben het ook met MS eens dat je niet moet proberen een klassieke metafoor (windows) moet gaan aanpassen om touch te doen, beter een nieuw idee uitwerken speciaal voor touch.
Dus waar zeurt iedereen over...
[ Voor 57% gewijzigd door TheVMaster op 28-02-2012 22:40 ]
Verwijderd

Ja, de overige hardware is er ook
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 22:45 ]
Dit topic is gesloten.
Download Windows 8 Consumer Preview via deze link? Gebruik deze product key : DNJXJ-7XBW8-2378T-X22TX-BKG7J (publiek beschikbare code). Het is aan te nemen dat het dan wat drukker gaat worden in dit topic, maar laten we afspreken dat we wel ON-TOPIC blijven... Het verzoek om download-links via UseNet en Torrents is niet nodig en ook niet wenselijk...graag achterwege laten!