[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.285 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trommelrem schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:32:
[...]

Ben benieuwd wat het doet op de HP MicroServer. Die doet op ESXi ongeveer 50 watt.
ESXi zonder belasting en draaiende VM's denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Heeft iemand trouwens al eens geprobeert om een W7 VM binnen W8 te draaien?
(als ultieme backwards-compatability mogelijkheid...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• claeysy
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 18:35
EgMaf schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:43:
Heeft iemand trouwens al eens geprobeert om een W7 VM binnen W8 te draaien?
(als ultieme backwards-compatability mogelijkheid...)
ja werkt zeer goed ;)

edit: ik gebruik het bvb om samsung kies te draaien, dit programma start niet op in win8 op mijn systeem

[ Voor 16% gewijzigd door claeysy op 15-03-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asgaro schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:12:
[...]

Ik vind het eerder kinderachtig en nonchalant van MS dat ze een 1-op-1 visuele kopie willen maken van de touch-UI, voor mouse/keyboard users.
Ik vind het alles behalve kinderachtig. Het biedt mogelijkheden tot een immens grote doelgroep voor app makers. Niet alleen ARM tablets, maar ook desktop en laptops zijn er gaan worden uitgerust met Windows 8. Hoeveel Windows 7 licenties zijn er verkocht? Ik dacht iets van 450 miljoen ofzo. Hoeveel iPads zijn er verkocht? Geen idee, maar het zal niet meer dan 50 miljoen zijn. Ben je dus een app developer, ga je hier intens blij van worden.
Als ze er, zoals je zegt, soort van tutorial in doen zijn we al een heel eind verder qua gebruiksvriendelijkheid.
Maar langs de andere kant: is het wel toelaatbaar om een tutorial te tonen? Moet software niet intuïtief werken zonder enige tutorial?
De vraag is natuurlijk: wat is intuitief? Op start drukken om af te sluiten is dat alvast niet. Feit is dat we dat helaas al 15 jaar "fout" doen. MS grijpt deze kans aan om dat te fixen. Al vind ik de settings Charm ook niet echt een goede plek om af te sluiten :P
We praten hier tenslotte over een besturingssysteem, maar als het besturingssysteem zelf al moeilijk te besturen valt ...
Moeilijk vind ik het niet te besturen, vooral anders.
Nuja, we zijn nog lang niet aan de RTM dus ik hoop ook dat ze hun mouwen nog wat oprollen vooraleer ze gaan releasen.
Het lijkt me sterk dat ze nog veel zullen aanpassen, (want het werkt gewoon goed) maar wie weet.
Daarnaast vind ik het niet kunnen dat ze Xbox Live duidelijk op de voorgrond brengen, terwijl ze PC gaming terug laten schieten. Als er iemand is die baat kan hebben aan een opmars van PC gaming, dan is het MS toch niet zeker?!
Maar neen, liever nog wat Xbox Live adds op je Metro desktop smijten. :(
Grappig om te zien dat MS zo faalt met hun eigen PC download platform terwijl je aan Steam goed ziet dat de markt nog ontzettend groot is voor PC gaming. :)
Je kan ook bedenken dat de pc gaming wereld niet gebaat is bij nog een steam-concurrent. En ik ook niet. Steam werkt prima. Lekker laten zoals het is. Bovendien zou ik niet willen zeggen dat MS de PC gamen terug laat schieten. Er komt weer een nieuwe DirectX versie die game development weer net even dat kleine stukje eenvoudiger moet maken.
Al bij al, zie ik (als mouse/keyboard only user) Win 8 gewoon als een duur Service Pack voor Win 7. ;)
MS lijkt zo gefocust op alles rond Metro, dat ze vergeten dat er misschien wel mensen zijn die niets van die Metro UI met grote lettertypes en regenboogkleurtjes willen weten?
Tja net zoals Win7 een service pack voor Vista is en Vista een service pack voor XP en XP een service pack voor 2000 en zo kan je wel doorgaan. Windows 8 is voor mij genoeg vernieuwing om gewoon weer lekker 80 euro aan uit te geven en weer 3 jaar vooruit te kunnen. Maar als geen van de vernieuwingen in Windows 8 jouw aanspreken dan by all means lekker bij Windows 7 blijven :)
Nu lijken ze Metro net te pushen. Ja, pushen, want het wordt automatisch gestart, en je kunt het niet uitschakelen terwijl dit wel in de Developer Preview mogelijk was heb ik vernomen?
Maar dan schakelde je de nieuwe task manager en de verbeterde copy dialogs (en vast nog wel meer) ook uit, dus dan zit je écht met Windows 7 te werken.
Hoe gaan ze die mensen overtuigen om Win 8 te kopen? :?
Ik ging normaal tot Win 8's release wachten om mijn PC eindelijk nog eens te formatteren, maar dat kan ik toch niet opbrengen na wat ik nu allemaal zie... Heb gisterennacht een SSD gekocht en zal dan een format van de PC doen en daarop terug Windows 7 installeren.
Alleen al voor de intens snelle boot met SSD zou ik al Windows 8 prefereren boven Windows 7 :)

En zoals ze in dat Reddit topic al zeggen: is Windows 7 becoming the new Windows XP? :+
Nee :)

Ik ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als je dat opaatje uit het filmpje een tablet met Windows 8 zou geven. Volgens mij zal dat hem een stuk beter afgaan. Of, je laat hem even op de desktop tile klikken met de muis, dat zal vanuit ervaring en gewenning ook een stuk beter gaan. En ja die desktop tile blijft voorlopig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shappie

Het is nog niet bekend of de uiteindelijke versie van Windows 8 instructievideo’s meegeleverd krijgt.

Wel is er sinds de lancering van de Windows Consumer Preview uitleg rondom de interface gecommuniceerd op de download-pagina van de Windows Consumer Preview.

http://windows.microsoft....indows-8/consumer-preview

Ook zijn op deze pagina instructievideo’s geplaatst, deze zijn te vinden via onderstaande link.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/get-started

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 08:27:
@Shappie

Het is nog niet bekend of de uiteindelijke versie van Windows 8 instructievideo’s meegeleverd krijgt.

Wel is er sinds de lancering van de Windows Consumer Preview uitleg rondom de interface gecommuniceerd op de download-pagina van de Windows Consumer Preview.

http://windows.microsoft....indows-8/consumer-preview

Ook zijn op deze pagina instructievideo’s geplaatst, deze zijn te vinden via onderstaande link.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/get-started
Prima filmpjes, wordt al een stuk meer duidelijker voor de eerste indrukken van het systeem, al had ik het sluiten ook nog wel effe laten tonen, maar goed.

Zijn er trouwens al meer applicaties in de Windows Store bijgekomen? En zo ja: zijn daarvan nog wat applicaties de moeite waard? Want toen ik een tijdje terug keek waren er alleen maar wat spelletjes die nog enigszins boeide, maar nog niet iets waar ik de metro-interface echt mee kan bekijken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Het punt is dat afsluiten in principe niet meer zou hoeven. Waarom mensen het nu nog gebruiken is uit gewoonte of vanwege bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Die opa had slechts 1 opmerking nodig.:
'Dad, explore the corners, you'll figure it out.'

Als ik dat m'n moeder vertel zie ze visueel wat die hoeken doen en dat werkt prima. Helemaal na de eerste leer 'horde'.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martinspire De laatste ontwikkelingen rondom de Windows Consumer Preview Store worden op onderstaande link gecommuniceerd.

http://blogs.msdn.com/b/windowsstore/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:59
Ik heb Windows 8 in dualboot met Windows 7 Professional, beide op verschillende schijven geïnstalleerd.
Tijdens de installatie alle andere schijven los gekoppeld en die na volledige installatie weer aangesloten.
Via het bios bootmenu selecteer ik welk besturingssysteem ik wil opstarten (F12), ik heb ook 2 extra harde schijven voor opslag.
Vanaf het begin is er het probleem dat na gebruik van Windows 8 er na een herstart naar Windows 7 er constant een schijfcontrole van alle harde schijven plaats vindt, als ik dit annuleer boot na 4 keer mijn Windows 7 niet meer en kan ik de boel gaan herstellen.
Als ik echter alleen op Windows 7 blijf werken (na herstel) krijg ik geen schijfcontroles meer, ook niet na een week gebruik, een keer Windows 8 en het begint weer van voren af aan.
Na googlen kwam ik er achter dat er meer mensen zijn met dit vreemde probleem maar voor mij nog geen echte oplossing.
http://social.technet.mic...14-4c9f-a477-541e7e74945e
http://answers.microsoft....0b-4cf2-97bc-112fb873a656

Iemand hier met een oplossing???
Ik heb via het register in Windows 7 schijfcontrole uit gezet maar dan start na 4 keer Windows 7 weer niet op dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.

[ Voor 7% gewijzigd door d-super op 17-03-2012 00:26 ]

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik draai nu een dag win8, en het is echt wennen, ook leren om de vier hoeken te gebruiken (en de win toets)

ik heb goed moeten zoeken voor het veranderen achtergrond in het "start menu"
ook is de afsluitknop nergens te vinden:+

ik vind het vervelendste dat sommige (stuur)programma's niet werken zoals intel ssd toolbox.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mijn Server 2008 R2 systeem is aan een herinstallatie doe. Doe er niet veel meer mee dan wat aanklooien en dergelijken maar ik vroeg me af of Server 8 een goed werkend alternatief is? Ben vooral geïnteresseerd in de nieuwe manier van schijven managen, wellicht kan dit mij aardig wat opslagwinst geven doordat ik mooi schijven in de pool kan mikken, zit deze al in de Beta?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 07-09 09:11
Dankzij windows 8 ben ik vorige week weer eens gaan kijken hoe het er voor staat bij het linux front en draai nu al een week ubuntu op mijn laptop. en dat bevalt met de dag beter. Toch redelijk vreemd dat iemand die al sinds windows 3.1 trouw windows gebruiker is sneller aan een linux distro went dan aan windows 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Crazyanz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 02:18:
Dankzij windows 8 ben ik vorige week weer eens gaan kijken hoe het er voor staat bij het linux front en draai nu al een week ubuntu op mijn laptop. en dat bevalt met de dag beter. Toch redelijk vreemd dat iemand die al sinds windows 3.1 trouw windows gebruiker is sneller aan een linux distro went dan aan windows 8!
vloeken in de kerk :o :+
ieder zn ding, linux werkt goed, ook met firefox/chrome, dus prima voor mail,internet. maar voor school heb ik liever toch gewoon powerpoint word excel en dergelijke.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
dat kan met wine ook prima ;)

Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik mijn pc met windows 7 het meest gebruik. En ivm games en programma´s die niet lekker werkend te krijgen zijn met wine etc zie ik een volledige overstap niet snel gebeuren. Windows 8 zal ik denk voorbij laten gaan zie geen noodzaak om te upgraden en die metro ui werkt gewoon niet voor mij. Kan wel zelf gaan klooien met reg edits en what not maarja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet toch dat Windows 8 ook een "klassieke" desktop heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
Prima zou ik dat toch niet noemen. Je moet toch wel wat kuren uithalen om het werkend te krijgen en Office 2010 is al bijna helemaal onmogelijk. Al belooft Wine 1.4 wel beterschap.

Maar sowieso is het een pak gebruiksvriendelijker voor de gewone gebruiker om Office in Windows te draaien.

On topic: ik heb Win8 opnieuw verwijderd. De wifi drivers van Broadcom kreeg ik maar niet werkend, het internet bleef enorm traag. Wanneer dat opgelost wordt dan installeer ik het meteen opnieuw.

Na het verwijderen van Windows 8 moet wel de recovery mode van Win7 uitgevoerd worden om de bootloader te herstellen, anders blijft de computer eerst Windows 8 laden (de fancy bootlader) om dan vervolgens terug naar Win7 te gaan en dat is wel heel veel tijdverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Crazyanz schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 02:18:
Dat komt waarschijnlijk mede omdat je bij linux geen 'baggage' hebt. Je kan daar zonder vastgeroeste gewoontes mee beginnen. Als je windows 8 gaat gebruiken zoals je windows 7 deed (of nog erger xp) dan gaat dat niet (zo goed) werken.
Moet wel zeggen dat gnome3 en unity beiden natuurlijk niet het concept van geforceerde fullscreen apps (al dan niet -320px links of rechts voor een andere app) hebben overgenomen. Dat werkt enorm in hun voordeel.
Ook het hebben van meerdere workspaces werkt in hun voordeel moet ik zeggen! Bij windows 8 ben ik gelimiteerd tot twee 'bureabladen': de desktop voor werggerelateerde dingen en de metro gui voor persoonlijke zaken, waar je er bij ubuntu en fedora etc. 'ongelimiteerd' aantal hebt.

Maar. overall zou ik persoonlijk toch zeggen dat Windows 8 voor mij beter werkt dan Fedora (die ik aan en uit gebruik sinds 2005) al begint het tegenwoordig wel echt een fotofinish te worden ^^ Windows blinkt nog steeds uit vanwege de drivers (handig voor 3d modelleren) en voor mij programma's zoals Visual Studio (monodevelop is er gewoon nog echt niet qua gebruikersgemak!) en Office 2010 (let's face it: die is gewoon nog de beste in zijn soort voor nu). Daarnaast helpt het ook niet echt mee dat zaken als Unity3d en UDK niet of niet native werken in fedora of ubuntu.

En om nou de hele dag in een Windows VM onder fedora te werken schiet ook niet echt op he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb nu W8 al een tijdje draaien en het bevalt goed. Staat geinstalleerd op een SSD en hij kon tijdens de installatie alle drivers meteen vinden. (inclusief de Broadcom adapter en de USB3 Altron driver) Mijn enige probleempje blijft itunes. Regelmatig kun je nummers niet meer afspelen en moet je het programma eerst weer afsluiten. Ok het starten van iTunes gaat moeizaam.

De windows Expierence index voor de SSD is 8.1 _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door marcellux op 17-03-2012 20:19 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

marcellux schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:51:
ik heb die van mij ook getest, maar de test blijft hangen op direct3d 10 texture blablabla :-(

ook is mn internetverbinding niet stabiel, maar de aparte drivers instaleren lukt ook niet

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 17-03-2012 15:35 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ramon schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:53:
Is er inmiddels een update geweest die ik gemist heb? Ik wil gewoon niets met metro te maken hebben ik vind het er niet uitzien en het werkt voor geen meter. Daarnaast vind ik die metro apps voor geen meter werken. Laat ze trouwens ook maar eens beginnen met apps weer gewoon applicaties te noemen.

Maar goed ik weet dat er work arrounds zijn voor metro. En windows 8 brengt gelukkig meer dan alleen metro dus te zijner tijd zal ik waarschijnlijk toch de stap wel maken al dan niet met metro uitgeschakeld.

Ik vond het vooral frappant dat ubuntu 11.10 met unity wat toch aanmerkelijk anders werkt dan windows na een half uur al zo goed aanvoelde dat ik eigenlijk gelijk zo iets had van zo kan het ook. Nou heeft linux ansich ook zo zijn tekortkomingen en is het zeker voor mij geen alternatief voor windows op dit moment door de programma's die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
marcellux schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 10:51:
Ik heb nu W8 al een tijdje draaien en het bevalt goed. Staat geinstalleerd op een SSD en hij kon tijdens de installatie alle drivers meteen vinden. (inclusief de Broadcom adapter en de USB3 Altron driver) Mijn enige probleempje blijft itunes. Regelmatig kun je nummers niet meer afspelen en moet je het programma eerst weer afsluiten. Ok het starten van iTunes gaan moeizaam.

Dat is apart. Ik heb exact hetzelfde problem met spotify en windows 8!

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb Outlook 2010 geinstalleerd op de Windows 8 Customer Preview op mijn prive laptop. Als ik probeer te synchroniseren met een IMAP folder van xs4all krijg ik de volgende foutmelding:
Synchronizing subscribed folder for mail@user.com reported error: 0x800CCC0E:'Outlook cannot synchronize folder mail@user.com'.Error:Cannot connect to server.
Via webmail kan ik wel gewoon en de smtp server is ook bereikbaar.

Iemand deze error eerder gezien of iemand die fix weet? Verder moet ik erg wennen aan de Metro UI, en de rest bevalt zover prima.

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 17-03-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Zijn er al mensen die het als main systeem gebruiken? Ik heb ongeveer 2 weken naast windows 7 (aparte hdd) gedraaid en eigenlijk waren er geen problemen. Tot 2 dagen geleden, toen verdwenen er een hoop apps en kon ik niet eens meer bij mijn account-beheer / settings.

Vandaar dat ik nu weer in windows 7 zit, maar eigenlijk vond ik windows 8 wel erg prettig en merkte ik ook dat het een stuk sneller werkt. Daardoor wil ik het eigenlijk opnieuw installeren en als default gebruiken. (Dus geen 7 als fall-back.) Nu wordt dat natuurlijk door Microsoft niet aangeraden, maarja wij blijven toch tweakers!

Heeft iemand hier verder ervaring mee? De setup geeft trouwens aan dat het bij de installatie de boel formatteerd inplaats van een mooie windows.old map (tenzij je upgrade). Kan iemand hier iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RevenNL schreef op zondag 18 maart 2012 @ 11:42:
[...] Heeft iemand hier verder ervaring mee? De setup geeft trouwens aan dat het bij de installatie de boel formatteerd inplaats van een mooie windows.old map (tenzij je upgrade). Kan iemand hier iets over zeggen?
Dat klopt. Zelf ook gewone install gedaan en alles werkte perfect totdat mijn SSD het begaf, maar dat ligt niet aan W8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Laatst online: 12-08 23:21
Caelorum schreef op zondag 18 maart 2012 @ 12:33:
[...]

Dat klopt. Zelf ook gewone install gedaan en alles werkte perfect totdat mijn SSD het begaf, maar dat ligt niet aan W8 :)
Okay. Er is dus geen windows.old folder meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je niet kiest om te formatteren dan heb je gewoon een windows.old folder. Heb ik hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Zijn er al mensen die het als main systeem gebruiken? Ik heb ongeveer 2 weken naast windows 7 (aparte hdd) gedraaid en eigenlijk waren er geen problemen.
Ik heb sinds de 29e mijn werklaptop, privelaptop en workstation overgebracht naar Windows 8. Ook mijn server staat nu op Windows 8 Server inclusief Hyper-V. Nog geen problemen tegengekomen.
Tot 2 dagen geleden, toen verdwenen er een hoop apps en kon ik niet eens meer bij mijn account-beheer / settings.
Dat is inderdaad raar.
Vandaar dat ik nu weer in windows 7 zit, maar eigenlijk vond ik windows 8 wel erg prettig en merkte ik ook dat het een stuk sneller werkt. Daardoor wil ik het eigenlijk opnieuw installeren en als default gebruiken. (Dus geen 7 als fall-back.) Nu wordt dat natuurlijk door Microsoft niet aangeraden, maarja wij blijven toch tweakers!
Wat ik gedaan heb op mijn werklaptop is ook Hyper-V installeren en een virtuele Windows 7 machine geinstalleerd voor als er eventueel applicaties niet werken. Ik heb wel voor de zekerheid een extra laptop bij me, zodat als er iets niet werkt wat ik nodig heb, ik de andere laptop kan pakken.
Heeft iemand hier verder ervaring mee? De setup geeft trouwens aan dat het bij de installatie de boel formatteerd inplaats van een mooie windows.old map (tenzij je upgrade). Kan iemand hier iets over zeggen?
Zie boven :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:01:
Als je niet kiest om te formatteren dan heb je gewoon een windows.old folder. Heb ik hier ook.
Ahja, als je formatteert geen windows folder. Als je upgrade wel een windows folder. Als je windows 8 naast windows 7 installeert op dezelfde partitie krijg je wel een windows.old folder? (of is dat stiekem toch een upgrade?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:50
Ik lees hier nu al een tijdje mee en heb nu ook mijn eerste bijdrage :)

Als keyboard layout gebruik ik Colemak maar ondervond hiermee wat probleempjes in Windows 8, hier heb ik een oplossing voor gevonden: http://forum.colemak.com/viewtopic.php?pid=9537

Ik gebruik het nu een week en mijn grootste irritatie waar ik zeker van weet dat hij niet weg zal gaan is het feit dat bij een search configuratie opties niet direct zichtbaar zijn maar eerst op settings moet worden geklikt...

Weet iemand of er een site is waar er op suggesties en dergelijke gevote kan worden, voor Windows 7 was dit destijds wel en heb daar ook aan meegeholpen.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sc0tTy De beste manier om feedback te geven is door deel te nemen aan het Windows 8 Consumer Preview Forum. U deelt dit speciaal hiervoor bestemde forum met duizenden andere Windows-enthousiasten die ook het product testen, hun ervaringen plaatsen en onderdeel zijn van de Windows 8 Consumer Preview online community. Als u bijvoorbeeld een probleem tegenkomt dat u graag in de komende releases van Windows 8 opgelost zou zien, kunt u een 'Bug Report' over dat probleem plaatsen op het Windows 8 Consumer Preview Forum. U moet in uw feedback het probleem beschrijven, aangeven welke tekst of welk bericht het betreft, kortom alle informatie geven waarmee wij aan de slag kunnen om uw probleem te reproduceren in onze eigen testomgeving. Wij monitoren het Windows 8 Consumer Preview Forum en kunnen u vragen aanvullende informatie te geven waardoor wij uw beleving nog beter kunnen maken.

Het Forum is te vinden op: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die het als main systeem gebruiken? Ik heb ongeveer 2 weken naast windows 7 (aparte hdd) gedraaid en eigenlijk waren er geen problemen. Tot 2 dagen geleden, toen verdwenen er een hoop apps en kon ik niet eens meer bij mijn account-beheer / settings.

Ik gebruik het nu sinds begin maart op wijn werk laptop, werkt erg prettig en snel. Er zijn wel degelijk een paar problemen, bijvoorbeeld de cluster en hyper-v mmc's die werken niet als je probeert te connecten naar server2008r2 clusters of hyper-v machinex. Het grootste probleem is de netwerk bug die zich voordoet als je hyper-v installeert en de netwerkaansluiting laat sharen door het managing OS. Trukjes als ics werken niet betrouwbaar, dus de enige manier is om twee nic's te gebruiken, eentje die host connectivity verzorgt, en eentje die enkel guest netwerk verzorgt. Als je slechts een nic gebruikt, zullen sommige metro applicaties melden dat er geen netwerkverbinding is (weather en maps onder andere). Ook zul je een geel uitroepteken zien bij de netwerkverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

De Iconia W500 tab die ik nu met Windows 8 heb geinstalleerd, daar krijg ik thuis niet geconnect met WiFi naar Internet. Hij doet het wel met WiFi op mijn werk, en bij vrienden waar hij nu is, maar thuis via mijn Netgear 3700 router vertikt hij het. Iemand anders met een Netgear 3700 en een Iconia toevallig?

Alle andere draadloze apparatuur doet het overigens prima via mijn Netgear. Het lijkt dus echt een probleem tussen de Iconia en de Netgear te zijn...

[ Voor 19% gewijzigd door Gé Brander op 19-03-2012 09:31 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Ter info: Afgelopen nacht full system restore van mijn W8 x64 machine moeten doen.
Conclusie: De WHS2011 client backup & restore technologie werkt als een trein op W8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er ondertussen al een fatsoenlijke manier gekomen om de start/metro ook op de 2e monitor te krijgen? Of is dat nog steeds een probleem met brakke fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Is wel mooi dat je in Windows Server 8 een roll over je cluster kan uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@c70070540 Welke encryptie gebruik je bij deze Netgear router, is dit WEP/WPA/WPA2 en hoeveel bit is de encryptie? Mogelijk lost het wijzigen van de encryptie op de router het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Zijn hier nog meer mensen waarvan de live tiles in win8 niet altijd worden geupdate?

Voorbeeld de apps News360 en Vimeo.
Na het inloggen in Win8, zijn de live tiles van deze apps uitgeschakeld. Start ik de apps handmatig op, dan worden de live tiles actief, maar wordt de info in deze apps niet meer vernieuwd.

Tevens heb ik geen knipperende cursor als ik wat typ, maar een statische |.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MelvinB Is de cursor in ieder programma statisch? of alleen in metro apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:35:
@c70070540 Welke encryptie gebruik je bij deze Netgear router, is dit WEP/WPA/WPA2 en hoeveel bit is de encryptie? Mogelijk lost het wijzigen van de encryptie op de router het probleem op.
Leuk en aardig om de veiligheid te verminderen, daar ik WPA2 gebruik, maar dat ga ik natuurlijk niet doen. En mijn werklaptop, privelaptop, laptop van mijn vrouw, alle drie de telefoons met WiFi werken allemaal prima. Dan ligt het toch echt aan de combinatie Netgear WNDR3700 en Acer Iconia W500 tablet. Voor alleen de tablet, die prima werkt met WPA2 op mijn werk en bij anderen op WiFi, en niet bij mij thuis, ga ik mijn security nivo niet verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

c70070540 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:14:
[...]

Leuk en aardig om de veiligheid te verminderen, daar ik WPA2 gebruik, maar dat ga ik natuurlijk niet doen. En mijn werklaptop, privelaptop, laptop van mijn vrouw, alle drie de telefoons met WiFi werken allemaal prima. Dan ligt het toch echt aan de combinatie Netgear WNDR3700 en Acer Iconia W500 tablet. Voor alleen de tablet, die prima werkt met WPA2 op mijn werk en bij anderen op WiFi, en niet bij mij thuis, ga ik mijn security nivo niet verlagen.
als het neit werkt met je netgear leen je toch ff een andere router om te testen?

anders hang je een AP aan je router voor je tablet XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:05:
@MelvinB Is de cursor in ieder programma statisch? of alleen in metro apps?
Nou, dat kan ik nu niet checken, want inmiddels knippert ie weer terwijl ik niets bijzonders heb gedaan. Zo nu en dan is ie gewoon statisch.
Volgens mij heb ik dit probleem ook wel eens gezien op mijn IconiaTab W500, dus ik zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
c70070540 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:14:
[...]

Check onderstaande eens. Misschien heb je er wat aan:

I have Acer W500 on which I have loaded the Windows 8 Developer Preview. I just upgraded my home router to wireless N (Netgear WNDR3700), and have set up both 2.4GHz and 5GHz networks with different SSID's. My wife's laptop sees both networks and she is able to connect to the 5GHz network without problems. But on my Acer W500 I see only the 2.4Ghz network. Is there something special I should be doing to enable the 5GHz network?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:16

NoFearCreations

3DPrint the world!

Type dit nu in W8, via VMPlayer. Moet zeggen dat het heel erg wennen is, ook al heb ik al een paar maanden een Lumia 800. Zie Metro als een gimmick, niet echt als een volwassen besturingssysteem.
Zie ook niet hoe dit interresant voor bedrijven gaat zijn. Vandaag maar even verder spelen, maar mijn eerste indruk is, ziet er leuk uit, maar blijf nog wel even bij Win7.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@c70070540 Controleer of de WPA2 instellingen op de router waarmee de W500 wel werkt overeen komen met de configuratie thuis.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 10:03
Ik had op mijn vorige systeem Windows 8 Developers preview gezet, inmiddels heb ik weer een nieuw systeem. En zit ik er over na te denken om weer een beetje aan te gaan kloten met Windows 8.

Nu vraag ik me alleen af wat het verschil is tussen de Windows 8 Preview van:

msdn.microsoft.com/en-us/windows/apps/br229516

En the Windows 8 Consumer Preview die wij hier op msdnaa hebben staan:
Microsoft Windows 8 Consumer Preview with Apps 64-bit (English) - DreamSpark

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Hmmm... jammer van de Acer... Hier baal ik best van.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:56:
@c70070540 Controleer of de WPA2 instellingen op de router waarmee de W500 wel werkt overeen komen met de configuratie thuis.
Ja, hij maakt wel connectie, maar ik kan niet naar Internet. Raar fenomeen. Zie boven, dus laat maar. Bedankt voor de moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Anders nog eens de router resetten naar factory settings indien dit geen bezwaar is.
Gewoon zonder encryptie om te zien of de w500 dan wel verbindt.

Hoe was de verbinding onder win7 trouwens, wat standaard op de w500 stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien zie ik het over het hoofd, maar hoe sluit je een venster?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MYCGO.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Van een app, zoals bijvoorbeeld Messaging of Weather?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
NoFearCreations schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:04:
Alt-F4

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die hoef je niet te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muis naar de bovenkant van je scherm. Muiscursor veranderd in handje. Sleep handje helemaal naar beneden. Als je hem overigens naar links of rechts sleept, dan zet je hem aan de zijkant als 2e actieve applicatie.
Op zich hoef je applicaties niet te sluiten, want dat doet Windows 8 zelf wel als dat nodig is.

Kom op jongens, zo moeilijk is die vraag niet, al had je dit overigens ook met de search kunnen vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 20-03-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Klopt het dat de osd keyboard in desktop-mode niet automatisch tevoorschijn komt als ik in ie10 iets wil gaan typen?

Ik moet nu eerst elke keer het icoontje aanklikken voordat ik kan typen. Dat is in de developer preview niet het geval.

In metro gaat het overigens wel automatisch.

-edit-

Dit dus op mijn W500-tablet.

[ Voor 6% gewijzigd door MelvinB op 20-03-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je Internet Explorer 10 in de Metro Interface of de Desktop Interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:50:
Bedoel je Internet Explorer 10 in de Metro Interface of de Desktop Interface?
Desktop-interface.
In metro is er niks aan de hand.
Heb overigens geen andere drivers geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb een driver voor mn laptop geinstaleerd zodat ik de volumeknoppen makkelijk kan bedienen,
dan zie ik ook meteen balkjes op mn scherm.

het vervelende is, zodra ik dat heb gedaan, is er in mn taakbalk een "venster" (onscreen display window), die maar niet weg wil (alt-f4) of kruisje helpen niet. weet iemand hoe ik ervoor zorg dat ie niet in de taakbalk komt te staan?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
MelvinB schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:43:
Klopt het dat de osd keyboard in desktop-mode niet automatisch tevoorschijn komt als ik in ie10 iets wil gaan typen?

Ik moet nu eerst elke keer het icoontje aanklikken voordat ik kan typen. Dat is in de developer preview niet het geval.

In metro gaat het overigens wel automatisch.

-edit-

Dit dus op mijn W500-tablet.
In desktop modus klapt hij nooit automatisch in een tekstveld. ook niet in explorer of andere applicaties, alleen in metro... Weet niet hoe dat was in de DP maar in de consumer preview doet hij dat hier in ieder geval ook niet.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Heb nu ongeveer een week win8 op mijn laptop staan en ik ben er toch wel een beetje gecharmeerd van.

Het is even wennen, vooral het gemis van de Start-knop, maar na een week ben je er helemaal aan gewend.

De grootste pluspunten voor mij zijn:

1. De driver-detectie. Na de install werkte eigenlijk alles, zelfs de drivers voor bluetooth waren geinstalleerd!
2. De opstarttijd in combinatie met een SSD :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:27:
ik heb een driver voor mn laptop geinstaleerd zodat ik de volumeknoppen makkelijk kan bedienen,
dan zie ik ook meteen balkjes op mn scherm.

het vervelende is, zodra ik dat heb gedaan, is er in mn taakbalk een "venster" (onscreen display window), die maar niet weg wil (alt-f4) of kruisje helpen niet. weet iemand hoe ik ervoor zorg dat ie niet in de taakbalk komt te staan?
dit heeft W8 toch al ingebouwd? tenminste zodra ik op mijn tobo volume aanpas zie ik een volume balkje linksboven. Zelfde geldt overigens voor de volumeknoppen op mijn W500 tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ramon schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:38:
[...]

dit heeft W8 toch al ingebouwd? tenminste zodra ik op mijn tobo volume aanpas zie ik een volume balkje linksboven. Zelfde geldt overigens voor de volumeknoppen op mijn W500 tablet.
ja, maar dit is in 16 stappen van 0-100%
en ik heb een acer empoweing knop en een(aparte) euro+dollar toets, die werken niet zonder driver

ook heb ik regelmatig "freezes" dan kan ik muis kan ik wel bewegen, maar toestenbord en klikken helpt niet

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 21-03-2012 21:04 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MelvinB Dat het on screen keyboard in de Desktop-versie van Internet Explorer 10 niet direct opent is normaal in de Windows Consumer Preview. Of dit zal veranderen in toekomstige releases is nog niet bekend.

@mrc4nl De volume-besturing die jij beschrijft lijkt ons afkomstig te zijn van Acer, raadpleeg Acer of er Windows Consumer Preview compatible software voor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:50:
@MelvinB Dat het on screen keyboard in de Desktop-versie van Internet Explorer 10 niet direct opent is normaal in de Windows Consumer Preview. Of dit zal veranderen in toekomstige releases is nog niet bekend.
Hmm, dat moet gewoon weer veranderen hoor. :P

Het was perfect in de Developer Preview. Gewoon een tekstvak aanraken en hop, daar kwam het on screen keyboard en typen maar.

Nu in de CP zijn dat weer 2 extra handelingen die je moet doen. (namelijk tekstvak aanraken en dan vervolgens keyboard-icoontje aanraken naast de klok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ey interesant, je kan win8 server downloaden op dreamspark
,wat gratis is voor studenten, vraag een code aan bij slim.nl, kost niets.

https://www.dreamspark.com/Product/Product.aspx?productid=42

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MelvinB Wist je trouwens dat het mogelijk is om feedback te geven over de Windows Consumer Preview, zie onderstaand bericht.

De beste manier om feedback te geven is door deel te nemen aan het Windows 8 Consumer Preview Forum. U deelt dit speciaal hiervoor bestemde forum met duizenden andere Windows-enthousiasten die ook het product testen, hun ervaringen plaatsen en onderdeel zijn van de Windows 8 Consumer Preview online community. Als u bijvoorbeeld een probleem tegenkomt dat u graag in de komende releases van Windows 8 opgelost zou zien, kunt u een 'Bug Report' over dat probleem plaatsen op het Windows 8 Consumer Preview Forum. U moet in uw feedback het probleem beschrijven, aangeven welke tekst of welk bericht het betreft, kortom alle informatie geven waarmee wij aan de slag kunnen om uw probleem te reproduceren in onze eigen testomgeving. Wij monitoren het Windows 8 Consumer Preview Forum en kunnen u vragen aanvullende informatie te geven waardoor wij uw beleving nog beter kunnen maken.

Het Forum is te vinden op: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Laatst online: 15-08 08:38
Vergeet ook de Windows Send Feedback Tool niet!

https://connect.microsoft...ils.aspx?DownloadID=41522

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
https://blogs.msdn.com/b/...eens.aspx?Redirected=true
The following principles guided us in our design process:

Offer customers a broad choice of form factors while providing a polished, consistent, and predictable user experience.
Enable developers to easily build apps that look great on all form factors in the Windows ecosystem.
Hier moest ik hard om lachen!
Want Windows 8 is duidelijk totaal niet consistent en heeft geen voorspelbare/logische gebruikersinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Asgaro schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 01:08:
https://blogs.msdn.com/b/...eens.aspx?Redirected=true

[...]

Hier moest ik hard om lachen!
Want Windows 8 is duidelijk totaal niet consistent en heeft geen voorspelbare/logische gebruikersinterface.
Volgens mij bedoelen ze het meer dat de user experience over verschillende soorten devices zo beleeft zal worden. En dat klopt. Op een Tablet, PC of telefoon, de experience is vergelijkbaar en consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennethDC
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-01 13:32
Ramon schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:53:
Helaas moet je dan wel telkens voorbij Metro en is het onder een app. Microsoft maakt gewoon naar mijn mening een gigantische fout om Metro zo hard op te dringen naar de gewone PC gebruikers. Echt werken en multitasken zie ik mij ook nooit doen via Metro. Er is wel de mogelijkheid om apps naast elkaar te zetten maar die is ook maar vrij beperkt in vergelijking met de vrijheid die je hebt om vensters naast elkaar te hebben.

De manier van werken op een tablet/smartphone is ook geheel anders dan op een desktop, doch dringt men die manier van werken nu ook op naar de computers. Tablets en smartphones beschikken over kleine schermen, dan is het niet zo absurd om alles in fullscreen te willen draaien. Maar op computers waarbij beeldschermen groter en groter worden en waarbij 27" zelfs al geen uitzondering meer is is dat toch te idioot voor woorden? Wie wilt er bijvoorbeeld dan op zijn 27" in fullscreen een applicatie openen of surfen? Wie zou er nu ook aan tekstverwerking willen doen in fullscreen? Het kan nu louter mijn gewoonte zijn maar ik gebruik maar de grootte die vandoen is. Veelal staat er een MSN venster en browser open naast mijn Word als ik aan het werken ben aan een document. RSS feeds, aandelen, noem maar op. Toch handiger als widget dan? Of bijvoorbeeld het bekijken van je emails, alweer, wie gebruikt dat nu in fullscreen? De enige keren dat ik echt iets in fullscreen draai is wanneer ik een spel speel of een serie/film bekijk.

De apps die voorgeïnstalleerd stonden leken mij dan ook niet meer handig te zijn voor van die casual spelletjes zoals Angry Birds, die piano app en noem maar op. Maar ook niet alles is dan weer mogelijk want neem nu Cut The Rope bijvoorbeeld, daar is multitouch voor vandoen en dat gaat dan weeral niet met een muis.

Wat me trouwens ook stoorde was dat je een Windows Live account vandoen had om Windows 8 te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:39

Convoy

g44p

KennethDC schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:16:
[...]

Wat me trouwens ook stoorde was dat je een Windows Live account vandoen had om Windows 8 te gebruiken.
Is geen must ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

KennethDC schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 10:16:
[...]

Helaas moet je dan wel telkens voorbij Metro en is het onder een app. Microsoft maakt gewoon naar mijn mening een gigantische fout om Metro zo hard op te dringen naar de gewone PC gebruikers. Echt werken en multitasken zie ik mij ook nooit doen via Metro. Er is wel de mogelijkheid om apps naast elkaar te zetten maar die is ook maar vrij beperkt in vergelijking met de vrijheid die je hebt om vensters naast elkaar te hebben.

De manier van werken op een tablet/smartphone is ook geheel anders dan op een desktop, doch dringt men die manier van werken nu ook op naar de computers. Tablets en smartphones beschikken over kleine schermen, dan is het niet zo absurd om alles in fullscreen te willen draaien. Maar op computers waarbij beeldschermen groter en groter worden en waarbij 27" zelfs al geen uitzondering meer is is dat toch te idioot voor woorden? Wie wilt er bijvoorbeeld dan op zijn 27" in fullscreen een applicatie openen of surfen? Wie zou er nu ook aan tekstverwerking willen doen in fullscreen? Het kan nu louter mijn gewoonte zijn maar ik gebruik maar de grootte die vandoen is. Veelal staat er een MSN venster en browser open naast mijn Word als ik aan het werken ben aan een document. RSS feeds, aandelen, noem maar op. Toch handiger als widget dan? Of bijvoorbeeld het bekijken van je emails, alweer, wie gebruikt dat nu in fullscreen? De enige keren dat ik echt iets in fullscreen draai is wanneer ik een spel speel of een serie/film bekijk.
Helemaal eens, maar dit "mag" je hier eigenlijk niet zeggen want dan snap je het niet en ben je een conservatief die niet met zijn tijd mee kan gaan en tegen verandering is. Beetje zoals je opa en oma dus. :+

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Help!!!! & KennethDC
Ik werk nu 1 week fulltime met windows 8 en het bevalt me prima. Het is sneller en ook in de desktop zijn de nodige verbeteringen doorgevoerd (snelheid, task manager, copy dialog, multiscreen taskbar's enz.)

Je hoeft de metro apps niet te gebruiken. Wanneer je graag 4 vensters naast elkaar zet kan je dit in de desktop gewoon doen. Wil je een programma openen? Druk op winkey, begin met typen en druk enter. Daarnaast vind ik het zoeken van programma's in de metro interface eigenlijk veel fijner dan het zoeken naar een programma in het start menu.

Ik vraag me werkelijk af wat iedereen hier nu doet met zijn startmenu? Ik merk in ieder geval zelf dat ik na een kleine week al volledig gewend ben aan de nieuwe interface i.c.m. metro en het startmenu absoluut niet mis. Blijkbaar is het startmenu zoals we het gewend waren gewoon overbodig.

Daarom vraag ik me af of de mensen die hier hun beklag doen ook echt eens een weekje fulltime met win8 gewerkt hebben. De developer preview vond ik destijds ook helemaal niks (na 1 uurtje proberen), maar nu ik me wat meer in de consumer preview heb verdiept en deze uitgebreid heb getest bevalt het prima!

[ Voor 3% gewijzigd door shappie op 24-03-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:28:
[...]

Helemaal eens, maar dit "mag" je hier eigenlijk niet zeggen want dan snap je het niet en ben je een conservatief die niet met zijn tijd mee kan gaan en tegen verandering is. Beetje zoals je opa en oma dus. :+
Natuurlijk mag je dat wel zeggen, net zoals ik dan jou erop mag wijzen dat die zienswijze niet correct is. Metro en Winrt is een additionele omgeving, eentje die in de consumer preview met het grootste gemak volledig kan worden genegeerd. Voor mij is het een welkome aanvulling, voor sommigen niet, maar het adagio dat het je opgedrongen wordt klopt niet, je kunt er voor kiezen het niet te gebruiken en je hele workflow uit te voeren op de desktop, net zoals je dat ook kunt in Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat hele gezeik op Metro in fullscreen niet helemaal... Ik gebruik die apps amper-nooit in fullscreen, maar juist gesnapt aan de linkerkant van mijn scherm. Door de duidelijke interface en het gebrek aan toeters en bellen is de chat applicatie bijvoorbeeld perfect om naast je worddocument open te hebben, zonder dat het stoort of het teveel aandacht trekt. Ik vind het dan juist handig: Nooit meer proberen je browser net naast Word te openen en de boel verdelen terwijl het een rommeltje wordt. Nee. Gewoon de Message app aan de linkerkant gooien en klaar is kees.

Ik gebruik Metro dan ook vooral voor erbij. De dingen die niet veel energie vergen, maar toch altijd in de achtergrond draaien (dus zoals email en message) en door ze makkelijk een klein stukje van je scherm te kunnen geven is dat een stuk voordeliger. Op de frontpage hoor je altijd dat iedereen meer pixels omhoog wil en minder in de breedte (het hele 16:9 tegen 16:10 of 4:3 debat). Metro geeft me eindelijk een fatsoenlijke reden om die breedte te gebruiken.Heb trouwens een 24" inch scherm. Niet bijzonder groot, maar toch ook zeker niet klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 16:13
Nog even twee punten die me opvielen:
  1. Waarom is het niet mogelijk om apps op de helft van je scherm te snappen in plaats van volledig, 3/4 of 1/4 van het scherm? Ik denk dat een app op de helft van je scherm nuttiger is dan een app op 1/4 van je scherm.
  2. Bij sommige apps kun je scrollen, bij andere apps moet je de scrollbar aan de onderkant van het scherm gebruiken om te kunnen scrollen.
Ook heb ik er last van dat sommige apps traag of niet starten, maar dat kan met mijn VM te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij hier al eerder gelezen, maar kon het nu niet meer terug vinden.

Heb Windows 8 op een disk (G:) ge-installeerd, en het werkt wat mij betreft perfect.
Ik heb echter 1 probleem. Als ik daarna Windows 7 op wil starten vanaf mijn C: schijf, moet deze iedere keer al mijn HD's checken, omdat er iets niet goed zou zijn met de HD's.
Als ik de check uit laat voeren, waar heel veel tijd in gaat zitten (10 HD's), is er niets gevonden. Ik kan het ook wel wegdrukken, door binnen 10 seconden op een toets in te drukken (skip disk checking) en dat dus 10 keer voor iederee HD, maar ook dan kost het opnieuw opstarten van Windows 7 hierdoor enorm veel tijd.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@KakDela: Het schijnt te maken te hebben met een bepaald systeem van win8 om sneller op te starten. Wanneer je restart klikt zou dit verschijnsel niet op moeten treden (dan wordt dit systeem niet gebruikt oid). Wanneer je shutdown in win8 klikt en hierna opstart in win7 krijg je inderdaad de melding dat je de schijven moet controleren.

De oplossing was volgens mij om dit systeem uit te zetten voor de shutdown knop, dat kon ergens bij de energie instellingen. Maar zoek even in dit topic, ik heb het inderdaad langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Laatst online: 11-09 09:42
Ik draai nu een tijdje op Windows 8 op mijn laptop icm met een SSD maar jemig wat is het systeem snel zeg :) echt super. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik mijn Homegroup / Thuisgroep niet kan joinen :( iemand hier ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
Hoewel ik begin te wennen aan de nieuwe UI zonder het start menu en het idee erachter. Toch mis ik het. Ik mis de jumplists van meest gebruikte programma's.

Ik ben nooit een gebruiker geworden van type_de_naam_van_de_applicatie_die_je_wil_starten aanpak en start Control Panel en Administrative Tools graag vanuit het start menu op bijvoorbeeld. Ik installeer veel tools en applicaties die ik dan in het startmenu op thema ingedeeld heb.

Hoezeer ik de ideeen van Microsoft kan begrijpen toch zit er voor mij een toegevoegde waarde in het start menu.

@KakDela. Zet "Turn on fast start up" eens uit. Ga naar Control Panel --> Power Options --> Choose what power button does.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlmark
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-08 08:59
Ik ben ook zeer tevreden over de snelheid van Windows 8 in combinatie met een SSD. Het opstarten en afsluiten gaat zo snel! Verder vind ik de metro apps wel een leuke toevoeging, vooral voor tablets natuurlijk. Ik hoop alleen wel dat ze meer services gaan toevoegen aan de apps. Voorbeeld: Ik gebruik vaak Google talk in plaats van MSN en op dit moment is het niet mogelijk om via de messaging app deze service toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg te spreken over de nieuwe gui , ziet er naar mijn idee uit als de perfecte omgeving inplaats van de oude icoontjes . Wel even wennen en zoeken waar alle functies zitten , zo kan ik nog geen uit knop ontdekken . Als de geruchten waar zijn dat ssd raid0 trim krijgt ben ik zeker van een overstap , Moeiteloze installeren in een raid systeem zonder raid driver te vindt ik al een grote stap voorruit. Prestaties zijn ook niet verkeerd met de standaard drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:48:
Ben erg te spreken over de nieuwe gui , ziet er naar mijn idee uit als de perfecte omgeving inplaats van de oude icoontjes . Wel even wennen en zoeken waar alle functies zitten , zo kan ik nog geen uit knop ontdekken . Als de geruchten waar zijn dat ssd raid0 trim krijgt ben ik zeker van een overstap , Moeiteloze installeren in een raid systeem zonder raid driver te vindt ik al een grote stap voorruit. Prestaties zijn ook niet verkeerd met de standaard drivers
Uitknop zit onder de settings charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:48:
zo kan ik nog geen uit knop ontdekken
Bij laptops meestal tussen het toetsenbord en scherm, bij desktops meestal op de voorkant van de kast.. ;)
Bij power-options instellen dat een druk op die knop de pc uitschakelt en voila...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:13:
[...]

Bij laptops meestal tussen het toetsenbord en scherm, bij desktops meestal op de voorkant van de kast.. ;)
Bij power-options instellen dat een druk op die knop de pc uitschakelt en voila...
Zo zet ik de desktop uit zonder iets te hebben veranderd bij de power options , zal eens onder de charm setting kijken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om in windows 8 de double tap klik uit te zetten op een laptop? Ik weet dat het met de Elantech driver kan maar die werkt niet goed (ik kan het programma niet openen).

Hmm ook het netwerk connecten op school lukt niet (HvA Eduroam) das wel vervelent, heb al op t ict forum gevraagd of er een fix voor is maar nog niks gehoord...

[ Voor 28% gewijzigd door Tripwire999 op 27-03-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Tripwire999 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 18:49:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om in windows 8 de double tap klik uit te zetten op een laptop? Ik weet dat het met de Elantech driver kan maar die werkt niet goed (ik kan het programma niet openen).
Wat is double tap klik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msap
  • Laatst online: 13-07-2021
@Tripwire999 Probeer eens de idstore.sst onder windows\serviceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetworking te deleten.

Werkte voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Ja sorry ik bedoelde eigenlijk tap to click op het touchpad van mijn laptop.

@msap

Ik heb de folder net gedelete, ik ga straks naar school en ik hoop echt dat het werkt anders installeer ik windows 7 weer.

Ik heb de folder dus gedelege, ik zit nu op school maar ik kan nog steeds niet connecten. Ik heb het normaal geprobeerd dus connect to network eduroam. Dan username en password ingevoerd krijg de error can't connect.

Ik heb toen volgens een tutorial op internet het volgende gedaan:
Setup a new network connection
Network name: eduroam
Security type: WPA2-Enterprise
Encryption type: AES
Security key: geen
Start this connection automatically aangevinkt
Op next geklikt en dan change connection settings
In het security tabje op settings geklikt en add trust external ca root aangevinkt

Vervolgens geprobeerd te verbinden maar ik krijg elke keer dat ik opnieuw me username en password moet invullen.

[ Voor 51% gewijzigd door Tripwire999 op 27-03-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tripwire999 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:32:
[...]

Ja sorry ik bedoelde eigenlijk tap to click op het touchpad van mijn laptop.

@msap

Ik heb de folder net gedelete, ik ga straks naar school en ik hoop echt dat het werkt anders installeer ik windows 7 weer.

Ik heb de folder dus gedelege, ik zit nu op school maar ik kan nog steeds niet connecten. Ik heb het normaal geprobeerd dus connect to network eduroam. Dan username en password ingevoerd krijg de error can't connect.

Ik heb toen volgens een tutorial op internet het volgende gedaan:
Setup a new network connection
Network name: eduroam
Security type: WPA2-Enterprise
Encryption type: AES
Security key: geen
Start this connection automatically aangevinkt
Op next geklikt en dan change connection settings
In het security tabje op settings geklikt en add trust external ca root aangevinkt

Vervolgens geprobeerd te verbinden maar ik krijg elke keer dat ik opnieuw me username en password moet invullen.
Moet je niet beschikken over een Certificaat misschien om dat network te mogen gebruiken? Of is het met een willekeurig niet-Windows device wel mogelijk om verbinding te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
TheVMaster schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:16:
[...]

Moet je niet beschikken over een Certificaat misschien om dat network te mogen gebruiken? Of is het met een willekeurig niet-Windows device wel mogelijk om verbinding te maken?
Ja volgens mij wel ik heb in de settings wel aale certificaten aangevinkt maar blijkbaar helpt dat niet.. Ik kan me wel herinneren dat ervoor windows xp een bepaald programma nodig was om te verbinden met eduroam. Op me ipad 2 heb ik ook een bepaald profiel ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
@Tripwire999: Bij ons op de TU Delft werken ze ook met eduroam. Wil je hier verbinden moet je wel het een en ander instellen onder win7. Je moet wat auth servers in een lijstje zetten en wat vinkjes her en der plaatsen bij de instellingen van je wifi netwerk.

Ik neem aan dat je onder win8 ook gewoon deze stappen moet uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
shappie schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:47:
@Tripwire999: Bij ons op de TU Delft werken ze ook met eduroam. Wil je hier verbinden moet je wel het een en ander instellen onder win7. Je moet wat auth servers in een lijstje zetten en wat vinkjes her en der plaatsen bij de instellingen van je wifi netwerk.

Ik neem aan dat je onder win8 ook gewoon deze stappen moet uitvoeren...
Heb jij toevallig een website waar ik kan kijken welke certificaten er aangezet moeten worden enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Tripwire999 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:39:
[...]

Heb jij toevallig een website waar ik kan kijken welke certificaten er aangezet moeten worden enzo?
Ik neem aan dat je dit soort informatie gewoon kunt krijgen bij de HvA.
Op de TU zijn hiervoor gewoon handleidingen beschikbaar en kun je ook altijd langslopen bij het servicepunt. Ik ga ervan uit dat de HvA een soortgelijke hulpverlening aanbied...

Dit lijkt me overigens nogal offtopic, aangezien dit volgens mij weinig met win8 te maken heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door shappie op 27-03-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard google actie leverd dit op: http://www.ic.uva.nl/ic/draadloos-internet/handleidingen.cfm

Onze school heeft ook een soortgelijke opzet. Niet zo heel lastig, maar vreemd genoeg gaat het met mobiele apparaten wel gewoon normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
Martinspire schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:20:
Standaard google actie leverd dit op: http://www.ic.uva.nl/ic/draadloos-internet/handleidingen.cfm

Onze school heeft ook een soortgelijke opzet. Niet zo heel lastig, maar vreemd genoeg gaat het met mobiele apparaten wel gewoon normaal
Ook deze instellingen werken helaas niet.. begint er op te lijken dat het niet mogelijk is. Het gaat inderdaad trouwens nu wel erg offtopic, zal ik een apart topic hierover openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gelukkig ook mensen met verstand van zaken snappen de Metro desktop move niet.... :)

http://www.anandtech.com/show/5688/apple-ipad-2012-review/19
Windows 8

A while ago I made a list of the top 10 things I did with my computer. It looked something like this:

Web Browsing
IM
Photo/Video Editing
Excel
Editing Reviews (HTML)
Publishing Reviews (FTP, CMS access)
3D Gaming
Writing
Email
Twitter

Of that list of 10, most of them could be done on a tablet, but only a couple of them delivered a better experience on a tablet than on a desktop/notebook (web browsing and email). You could argue that interacting with Twitter is also better on a tablet as well. Regardless of where you draw the line however, the fact of the matter is that for a user like me I can't replace a notebook with a tablet or vice versa. I need both. I don't like the idea of needing both, I'd rather just have one that could always deliver the best experience possible.

It's this problem I believe Microsoft is trying to address with Windows 8. Put Windows 8 on a convertible or dockable tablet (ala ASUS' Transformer Prime), with x86 hardware, and you've got a very real solution to this problem. When you want a touchscreen tablet, you've got one. When you want a more traditional workhorse notebook, you've got one there as well. I make the x86 reference because that way you don't lose out on compatibility with all of your older desktop apps that you may rely on.

For years Microsoft has failed to deliver a consumer friendly tablet by forcing a desktop UI on it. Its experience with Media Center taught us all that vastly different usage models need different user interfaces. It took Microsoft a long time to realize this, but with Windows 8 I believe it has one solution to the tablet problem. It is ironic/funny/depressing that with Windows 8 Microsoft is simply making the same mistake it made for years with tablets, in reverse. This time around the desktop experience suffers (or at best, just isn't moved forward) in order to focus more on the tablet experience. Sigh, one of these days they'll figure it out.
En vwb dat laatste hoop ik dat het voor de retail launch is. 8)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Pagina: 1 ... 7 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!