[Windows 8] Ervaringen & discussies - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste
Acties:
  • 118.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik denk dat het beste zou zijn als Microsoft een apart os zou maken voor de tablets wat je dus specifiek voor een tablet kunt designen, en een apart OS voor de desktop. Wat Apple eigenlijk al doet met iOS en OSX ;).
Metro op een normale desktop is een switch die bij veel gebruikers denk heel erg gewenning veroorzaakt en moeite veroorzaken in de adoptie van het OS. Just my 2 cents ;). Of de hardware vendors moeten laptops gaan maken die tablet eigenschappen hebben (zoals touchscreen en keyboard-on-screen).

We zijn nu leuk aan het beta testen als IT-Pro's over het algemeen, maar de gewone thuisgebruiker gaat echt nog niet Windows 8 als Beta installeren. Ik denk dat daar ook nog wat te halen valt door ook normale gebruikers in de Beta te krijgen. Die zullen toch anders naar een nieuw operating sytem kijken dan wij als IT-Pro's zeg maar.

[ Voor 71% gewijzigd door Turdie op 29-03-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Mother of god! Zeer goed artikel, dit.

De beste stukjes:
With Windows 8, Microsoft is offering an explosion of new that excites people like me but leaves many users confused. I've staked my career on explaining Microsoft's products, so Windows 8 has me rubbing my hands together with glee. For Microsoft's users, and for those who support Microsoft technologies at work, it's a bit less exciting. OK, maybe a lot less.

Windows 8 is a rejection of everything Microsoft has ever done with Windows in the past. In the old days, the software giant would try to downsize Windows by putting its well-understood user interface in other, more mobile, systems, such as Windows CE, Pocket PC, and Windows Mobile. These efforts were disastrous, as was the assumption that a familiar UI would cause users to adopt a new platform en masse and without question.

With Windows 8, the roles are reversed. Here, Microsoft is taking a user interface designed for mobile devices and shoehorning it into its traditional Windows products. But either because it's pressed for time or simply lacks conviction in this new UI, Microsoft is also hedging its bets. So Windows 8 includes both this new UI and the old Windows desktop, side-by-side. It's not one OS, it's two.
After testing the Windows 8 Consumer Preview for several weeks on a variety of PC and device types, my conclusion is unavoidable: Most users will simply pick one environment and stick with that. Or more fairly, the decision will be made for them based on the type of machine they use.

Those of us who use traditional PCs - -which today is roughly described as "everybody" -- will stick primarily to the desktop environment, with its amazing application availability, advanced multitasking, support for large displays, and the like. Because of the way Windows 8 is designed, these users will, however, need to deal with the Metro environment whether they want to or not: Key system-level features such as the new Start experience, the new Back experience, the new Switcher task-switching interface, the Charms bar, notifications (which arrive as both full-screen experiences and flyover toasts), Snap (the side-by-side app screen sharing functionality), Search, Settings, and probably more, are all served up by Metro, and often in a very jarring fashion.
Windows 8, like it or not, is thus Microsoft's best chance. It gives the company a platform that's at least unique -- I mean, seriously, could you imagine Apple foisting this two-headed hydra on customers? -- and retains all of the compatibility of the past while aiming Windows squarely at the future. But as is so often the case with Windows, its biggest strength is also its greatest weakness, and by trying to please all possible customer types, Microsoft might have just created a system that is perfect for none.
Ik herinner mij die persoon. Het is een prominent figuur in de Microsoft wereld. Toen ik nog puber was en experimenteerde met de Win Vista Beta's en de RC heb ik veel artikels van hem gelezen.
This guy knows his shit, dus het is leuk om te zien dat hij dezelfde opmerkingen heeft die ik in dit topic al maakte.

Maar jammer, zeer jammer, dat we al zitten in de Beta fase. :/ Alle features zijn dus al gelocked en nu is er voornamelijk alleen nog bugfixing te doen.
Dat zie je ook aan de officiële Win 8 dev blog: http://blogs.msdn.com/b/b8/
Ze leggen allemaal features uit, en zeggen ook wel dat ze naar feedback in de comments luisteren. Maar ik moet nog altijd het eerste artikel tegenkomen dat aantoont welke aanpassingen (op vlak van consistentie/gebruiksvriendelijkheid in de GUI) er werden doorgevoerd ná het vrijgeven van de Consumer Preview. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Asgaro schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:00:
Mother of god! Zeer goed artikel, dit.

De beste stukjes:

[...]

[...]

[...]

Ik herinner mij die persoon. Het is een prominent figuur in de Microsoft wereld. Toen ik nog puber was en experimenteerde met de Win Vista Beta's en de RC heb ik veel artikels van hem gelezen.
This guy knows his shit, dus het is leuk om te zien dat hij dezelfde opmerkingen heeft die ik in dit topic al maakte.

Maar jammer, zeer jammer, dat we al zitten in de Beta fase. :/ Alle features zijn dus al gelocked en nu is er voornamelijk alleen nog bugfixing te doen.
Dat zie je ook aan de officiële Win 8 dev blog: http://blogs.msdn.com/b/b8/
Ze leggen allemaal features uit, en zeggen ook wel dat ze naar feedback in de comments luisteren. Maar ik moet nog altijd het eerste artikel tegenkomen dat aantoont welke aanpassingen (op vlak van consistentie/gebruiksvriendelijkheid in de GUI) er werden doorgevoerd ná het vrijgeven van de Consumer Preview. :>
Het enige jammere is dat Paul de laatste tijd imho veel minder kritisch is naar MS.
Af en toe heb ik het idee dat ik op een MS gesponserde reclame site aan het lezen ben.

(Nou moet ik zeggen dat ze ook wel veel meer goed doen sinds Vista)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Asgaro schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 20:00:
[...]Ze leggen allemaal features uit, en zeggen ook wel dat ze naar feedback in de comments luisteren. Maar ik moet nog altijd het eerste artikel tegenkomen dat aantoont welke aanpassingen (op vlak van consistentie/gebruiksvriendelijkheid in de GUI) er werden doorgevoerd ná het vrijgeven van de Consumer Preview. :>
Mja ze hebben we ergens in een van die blogposts iets laten zien dat ze hebben veranderd na de developer preview, maar dat kon net zo goed al op de planning staan natuurlijk :P
Ik denk persoonlijk dat ze alle feedback aan het verzamelen zijn en dat het wellicht in de vorm van een service pack komt of anders wordt meegenomen in Win9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In afwachting van Simcity V, doet Simcity IV het nog steeds onder Windows 8 :p
Ook met NAM & CAM addons.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z3109l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Niet dat ik het zelf ga gebruiken, maar wellicht voor anderen interessant:

How to enable the Windows 8 Start Button and Start Menu using Group Policy
http://www.grouppolicy.bi...-menu-using-group-policy/

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 06:37
Ik heb last van "verkeerde aanrakingsregistratie" op mijn Archos (resistieve) tablet.

Als ik bijvoorbeeld op de start knop drukt, registreert mijn tablet de aanraking op andere plek. Deze probleem had ik niet toen de tablet nog op Windows 7 draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Waar kan ik de instellingen veranderen rondom het lockscreen en het inloggen. Deze wil ik eigenlijk allebei weg hebben, of, als dat niet kan, in ieder geval meer tijd voor ze zichzelf inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van een Start button en de klassieke shell.
Versie 3.5 van Classic Shell (freeware) is nu ook geschikt voor Windows 8 (de afbeelding van de button kan je evt. zelf aanpassen)
http://classicshell.sourceforge.net/

Classic Shell in Win8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook al meer mensen met ervaringen met Windows 8 op een Tablet?

Naast een Acer W500 heeft een Samsung Series 7 Slate mijn interesse icm met de dock. http://www.samsung.com/uk...e700t1a&keywords=xe700t1a

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Yanze schreef op zondag 01 april 2012 @ 07:23:

Ik heb dit artikel getest, en ik denk dat het niet werkt, ik heb het in een lokale GPO gezet. De Force Classic Start Menu heeft sowieso totaal geen merkbaar in de Customer Preview en de Add Start Button to the Task Bar is totaal niet aanwezig.

Er staat ook boven, this is an April Fools. Ben ik toch mooi ingestonken ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 02-04-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
Yanze schreef op zondag 01 april 2012 @ 07:23:

Boolmarked..... :D 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
shadowman12 schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:54:
[...]
Er staat ook boven, this is an April Fools. Ben ik toch mooi ingestonken ;).
Same here :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:11:
Zijn er ook al meer mensen met ervaringen met Windows 8 op een Tablet?

Naast een Acer W500 heeft een Samsung Series 7 Slate mijn interesse icm met de dock. http://www.samsung.com/uk...e700t1a&keywords=xe700t1a
Die samsung slate lijkt me ook prachtig (en volgens mij is dat ook de tablet die MS al meerdere keren gebruikt heeft tijdens demo's) vooral omdat het pen en capacitive combineert. En een goed werkende x86 tablet met een combi van multitouch en een drukgevoelige meerknops pen is iets waar ik persoonlijk al een hele tijd op wacht. Alleen jammer van de prijs en de batterijtijden (ook al is dat laatste te verwachten bij een x86 tablet als deze). Benieuwd ook of iemand hier een Samsung S7 Slate heeft...

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het je om pen input gaat heeft Asus ook nog een mooie, ook met een i5 erin. Maar de doelgroep daarvan zijn inderdaad meer kunstenaars die veel tekenen dan consumenten. Ik heb zelf een Acer W500 die het op zich prima doet, maar hij is toch nog best zwaar, heeft een korte batterijduur en er komt soms warme lucht uit ( :+ ). Ik ben zelf wel heel erg aan het wachten op lichte (500gram?), 9~10" ARM tablets met een 2500*1500 resolutie :p en een standby van een week of twee ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 03-04-2012 12:24 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds een paar dagen overgestapt van hd naar ssd met w8 , maar dat boot erg snel zeg .Het start sneller op als xp van ssd .Geheugenverbruik vindt ik toch nog aan de forse kant , ben benieuwd hoe w8 lager kan draaien met ram . Zo rond de 500 MB onder iddle , xp gebruikt maar 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 14:04:
Geheugenverbruik vindt ik toch nog aan de forse kant , ben benieuwd hoe w8 lager kan draaien met ram . Zo rond de 500 MB onder iddle , xp gebruikt maar 150
Hoezo? zit er (maar) 512Mb in je pc/laptop?

Toch niet raar dat Win8 meer vraagt dan xp, de huidige pc's zijn uitgerust met voldoende Gb's aan ram, en het zit er in om gebruikt te worden hoor, kost niets extra's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:02:
[...]

Toch niet raar dat Win8 meer vraagt dan xp, de huidige pc's zijn uitgerust met voldoende Gb's aan ram, en het zit er in om gebruikt te worden hoor, kost niets extra's..
Volgens mij is het gezichtsbedrog: Win8 vraag niet meer, maar gebruikt zoveel mogelijk van wat er beschikbaar is. Heb je 1GB, dan gebruikt Win8 minder dan wanneer je 16GB hebt…

Logisch toch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 15:02:
[...]

Er zit 2048Mb ram in deze pc , opzich valt het best mee 500MB iddle . Niet zo een probleem met die twee GB , het is toerijkeind voor deze pc en de aplicaties die erop draaien. De performance index is ook een 5.5 voor het geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar Windows 8.

Ik hoop dat ik m gratis van MSDN kan halen wanneer hij officieel uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
'k Ben super tevreden over Windows 8, heb alleen echter 1 probleem, waar ik nog niet uitkom. Op het www kan ik er eigenlijk nog niks over vinden.

Bij het installeren van softwarepakketten: bijvoorbeeld Chrome Canary build of Nero Homemedia 4.0 is opeens mijn start screen weg, alle 'tiles' zijn gewoon verdwenen en ook mijn user account afbeelding is weg. Enige oplossing is of: opnieuw toevoegen, maar dan verdwijnen ze ook weer na enkele seconden of een restore doen. Echter dan ben ik het betreffende software pakket ook weer kwijt.

Iemand hier een oplossing voor of dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItWasntMe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Hmm, ik zit erg te twijfelen of ik Windows 8 niet gewoon een x moet gaan installeren...
Misschien kunnen julie mij helpen met de knoop door hakken :)

Wat zijn jullie meningen over de volgende dingen?
Vinden jullie het fijn werken?
Is er al genoeg support voor, denk aan het aantal programma's die werken in Windows 8?
Ik neem aan dat Windows 8 automatisch wordt geüpdatet ect?

Oftewel, raden jullie het aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItWasntMe schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:35:
Hmm, ik zit erg te twijfelen of ik Windows 8 niet gewoon een x moet gaan installeren...
Misschien kunnen julie mij helpen met de knoop door hakken :)

Wat zijn jullie meningen over de volgende dingen?
Vinden jullie het fijn werken?
Is er al genoeg support voor, denk aan het aantal programma's die werken in Windows 8?
Ik neem aan dat Windows 8 automatisch wordt geüpdatet ect?

Oftewel, raden jullie het aan?
Als w8 dalijk uitkomt ben je toch al op de hoogte van de werkwijze van dat os .Je kan van te voren proberen of al je progs het nog doen . De ondersteuning vindt ik erg goed ,weinig problemen gehad , Cubase werkt onder 8 en battlefield 1942 doet het ook goed .De kleuren in dat spel zijn nog nooit zo geweest , op de een of ander manier zit er een hele fijne beeldafwikkeling in w8 . Beeld is stabieler als met xp , het bibbert iets minder , wat eigenlijk pas opviel na w8 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:52:
[...]

Er zit 2048Mb ram in deze pc , opzich valt het best mee 500MB iddle . Niet zo een probleem met die twee GB , het is toerijkeind voor deze pc en de aplicaties die erop draaien. De performance index is ook een 5.5 voor het geheugen :)
In dit artikel zie je dat het geheugengebruik weliswaar is toegenomen tegenover XP, maar afgenomen tegenover Vista en 7.

281 MB idle op een 1 GB-netbook vind ik niet slecht. Microsoft moet er ook op letten als ze Windows 8 fatsoenlijk op tablets laten draaien, die over het algemeen niet zo veel geheugen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Best wel cool dit, een poster in PDF formaat van de architectuur van Hyper-V in Windows 8:

Windows Server “8” Beta Hyper-V Component Architecture Poster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
shadowman12 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 15:18:
Best wel cool dit, een poster in PDF formaat van de architectuur van Hyper-V in Windows 8:

Windows Server “8” Beta Hyper-V Component Architecture Poster
Deze hebben we in A0 uitgeprint en hangt op het werk aan de muur (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fred-Erik schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:09:
[...]

In dit artikel zie je dat het geheugengebruik weliswaar is toegenomen tegenover XP, maar afgenomen tegenover Vista en 7.

281 MB idle op een 1 GB-netbook vind ik niet slecht. Microsoft moet er ook op letten als ze Windows 8 fatsoenlijk op tablets laten draaien, die over het algemeen niet zo veel geheugen hebben.
De iPad 3 heeft als ik me niet vergis al 1GB geheugen, dus grote kans dat Windows 8 ARM tablets ook 1GB hebben. Daarnaast, wat Windows 8 nu aan geheugen verbruikt op jouw PC is niet vergelijkbaar met als het op ARM draait. Op ARM tablets kunnen ze heel veel legacy win32 dingen uit zetten en een hoop geheugen besparen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe computer gebouwd en zit met 't volgende;

Ik heb Windows 7 Pro gedownload van Academic Download; dus de ISO plus een officiële cd-key. De USB-stick is correct gemaakt maar de installatie loopt vast wanneer hij vraagt om een driver voor 't DVD-station (hell, de computer heeft niet eens een DVD-station!). Op internet is er niet echt een oplossing te vinden helaas.

Uiteindelijk na lang zoeken W8 CP erop gegooid en het werk perfect.

Nu vraag ik mij af of 't de moeite loont nog tijd en moeite in het oplossen van dat probleem te stoppen. W8 lijkt mij W7 + Ribbon + Metro. Qua stabiliteit lijkt 't mij ok.

Dus; als main OS - W7 of W8? (Ik kan niet vergelijken want kom van Mac)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:50:

Ik heb Windows 7 Pro gedownload van Academic Download; dus de ISO plus een officiële cd-key. De USB-stick is correct gemaakt maar de installatie loopt vast wanneer hij vraagt om een driver voor 't DVD-station (hell, de computer heeft niet eens een DVD-station!). Op internet is er niet echt een oplossing te vinden helaas.
Die melding krijg ik als ik via een usb3 poort de installatie doe, andere usb poort werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 13:50:

Uiteindelijk na lang zoeken W8 CP erop gegooid en het werk perfect.

Nu vraag ik mij af of 't de moeite loont nog tijd en moeite in het oplossen van dat probleem te stoppen. W8 lijkt mij W7 + Ribbon + Metro. Qua stabiliteit lijkt 't mij ok.

Dus; als main OS - W7 of W8? (Ik kan niet vergelijken want kom van Mac)
Als Windows 8 bij jouw prima draait en je geen 'last' hebt van Metro, dan lekker bij WIndows 8 blijven toch?

Ik draai hier ook al sinds de release de W8 Consumer Preview en geen enkel probleem tegen gekomen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeer waarschijnlijk al gezegd, maar aangezien ik geen zin heb om het vorige topic en al deze pagina's door te lezen, vraag ik het even. (Ik heb overigens wel al heel wat pagina's doorgelezen en heb de zoekfunctie gebruikt. Echter zonder resultaat)

Via school kan ik al w8 installeren. Is het zo, dat dat een andere versie is dan de versie die uitkomt en over een tijdje in de winkel ligt?
Zo ja, wat is er precies anders?
Ik zit er namelijk over na te denken om w8 op mijn Dell XPS 17 te installeren. Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:17:
Het is zeer waarschijnlijk al gezegd, maar aangezien ik geen zin hem om het vorige topic en al deze pagina's door te lezen vraag ik het even. (Ik heb overigens wel al heel wat pagina's doorgelezen en heb de zoekfunctie gebruikt. Echter zonder resultaat)

Via school kan ik al w8 installeren. Is het zo, dat dat een andere versie is dan de versie die uitkomt en over een tijdje in de winkel ligt?
Zo ja, wat is er precies anders?
Ik zit er namelijk over na te denken om w8 op mijn Dell XPS 17 te installeren. Alvast bedankt. :)
Natuurlijk is het een andere versie! De versie die nu uitgebracht is, is een zogeheten Consumer Preview een beta versie die nog niet af is dus. Waarschijnlijk komt er nog een Release Candidate (RC) en een Release To Manufacturing (RTM) versie uit.

Wat de verschillen tussen de CP en de RTM gaan zijn weet alleen Microsoft.

Overigens hoop ik niet dat je voor die W8 CP via je school ook moet betalen want hij is voor heel de wereld gratis te downloaden via http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/iso :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:24:
[...]

Natuurlijk is het een andere versie! De versie die nu uitgebracht is, is een zogeheten Consumer Preview een beta versie die nog niet af is dus. Waarschijnlijk komt er nog een Release Candidate (RC) en een Release To Manufacturing (RTM) versie uit.

Wat de verschillen tussen de CP en de RTM gaan zijn weet alleen Microsoft.

Overigens hoop ik niet dat je voor die W8 CP via je school ook moet betalen want hij is voor heel de wereld gratis te downloaden via http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/iso :+
Echt ontzettend bedankt voor je antwoord. Nee, ik hoef er niet voor te betalen. :P Ik kan ook nog een Language Pack enzo downloaden. Ik denk dat ik dat gewoon maar ga doen. Als w8 écht uitkomt, kan ik hem waarschijnlijk ook weer via school gratis downloaden, alleen hoop ik hem dan up te kunnen graden, zodat ik niet een hele nieuwe installatie hoef te doen.

Ik heb in ieder geval weer iets waar ik me zoet mee kan houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fred-Erik schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 11:09:
[...]

Het geheugenverbruik is best goed te noemen , heb nog wat services uitgeschakeld en zit nu rond de 350 iddle :)
Met xp is het geheugenverbruik ook wel toegenomen met de drie servicepacks en updates , maar de orginele xp kan nog een stuk zuiniger zijn als de huidige variant .Snap niet dat ze bij Microsoft niet een os uitbrengt wat minimaal is en uit te breiden via updates . Nu vindt ik w8 wel een waardige opvolger van alle voorgaande windows versies . Maar puur voor performance vindt ik xp nog steeds de overhand hebben , gebruikersgemak haalt het niet bij w7/8.

Iniedergeval moet ik een nieuwe w8 install doen na wat problemen :+

Ram gebruik in desktop xp
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mf5WR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:15:
[...]

Het geheugenverbruik is best goed te noemen , heb nog wat services uitgeschakeld en zit nu rond de 350 iddle :)
Met xp is het geheugenverbruik ook wel toegenomen met de drie servicepacks en updates , maar de orginele xp kan nog een stuk zuiniger zijn als de huidige variant .Snap niet dat ze bij Microsoft niet een os uitbrengt wat minimaal is en uit te breiden via updates . Nu vindt ik w8 wel een waardige opvolger van alle voorgaande windows versies . Maar puur voor performance vindt ik xp nog steeds de overhand hebben , gebruikersgemak haalt het niet bij w7/8.

[afbeelding]
Je vergeet waarom sinds Vista het geheugengebruik is toegenomen, Superfetch. Echt een wereld van verschil in performance. Ik ben van de club, resources zijn er om gebruikt te worden :) Ik vindt het niet zo'n probleem dat Windows alvast 4 Gb van mijn 24 Gb pakt voor superfetch, als ik een zooi hyper-v machines draai zie je die usage trouwens teruglopen naarmate ik meer vm's start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 19:15:
[...]

[afbeelding]
Je hebt 2 gig en gaat XP zo hacken dat ie maar 40MB gebruikt? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Ik ben er even uit geweest, maar is Build 8250 (Consumer Preview) nu de laatste build die te downloaden is?

Hmmm, het lijkt er wel op, ben hem even van de Microsoft server af aan het hengelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpman op 08-04-2012 21:40 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zondag 08 april 2012 @ 20:37:
[...]

Je hebt 2 gig en gaat XP zo hacken dat ie maar 40MB gebruikt? :')
Dat is zogoed als uit the box , het is een clean install van de orginele xp Wikipedia: Windows XP

Maargoed het is een w8 thread en de ondersteuning voor xp gaat eindigen op 8 april 2014 . Mijn ervaring zover met w8 is wel dusdanig positief dat het wel iets meer als 40 MB ram mag gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:48:
[...]

Dat is zogoed als uit the box , het is een clean install van de orginele xp Wikipedia: Windows XP

Maargoed het is een w8 thread en de ondersteuning voor xp gaat eindigen op 8 april 2014 . Mijn ervaring zover met w8 is wel dusdanig positief dat het wel iets meer als 40 MB ram mag gebruiken :)
Je achterliggende gedachte blijft wel fout. Natuurlijk gebruikt Windows 8 meer geheugen omdat het meer uitvoert - standaard een virusscanner en firewall bijvoorbeeld -, maar een groot gedeelte van het extra geheugengebruik staat niet vast, zoals Sjaak hierboven ook zegt. Je wilt geheugen vrij hebben zodat als je bijvoorbeeld Photoshop draait de pagefile niet aangesproken hoeft te worden en er dus geen vertraging optreed. Maar het extra geheugen dat Windows 8 reserveert wordt weer vrijgegeven zodra dat dreigt te gebeuren. Dus je kan idle RAM-gebruik vergelijken, maar dat zegt niets over de prestaties bij veel geheugengebruik door applicaties.

Interessanter is dat bij Windows 7 en Windows 8 verbeteringen in de manier van memory management zijn doorgevoerd die bij een zwaardere belasting van eenzelfde systeem toch sneller is, dankzij betere prioritering van het geheugengebruik en het combineren van de dezelfde geheugeninhoud van verschillende applicaties. Staar je dus niet op de getalletjes in de task manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13
Ik krijg utorrent maak niet werkend.
Zodra hij utorrent opent dm.v het openen van een .torrent file opent hij hem niet als admin, en falen mijn dowloads omdat ze het bestand niet kunnen wegschrijven.

open ik hem zelf als admin, en ik start de torrent dan opnieuw, dan werkt dit wel.

Uberhaubt, een link openen via firefox gaat goed. Diezelfde link openen via IE zegt: Utorrent is al running en komt de file niet in de queue.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devian schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:14:
Ik krijg utorrent maak niet werkend.
Zodra hij utorrent opent dm.v het openen van een .torrent file opent hij hem niet als admin, en falen mijn dowloads omdat ze het bestand niet kunnen wegschrijven.

open ik hem zelf als admin, en ik start de torrent dan opnieuw, dan werkt dit wel.

Uberhaubt, een link openen via firefox gaat goed. Diezelfde link openen via IE zegt: Utorrent is al running en komt de file niet in de queue.
Dat is raar, by default schrijft utorrent haar downloads in c:\users\userid\documents en daar heb je volledige toegang (user token wordt door uac niet gestript, enkel de admin token). Waarschijnlijk staat utorrent's default download directory dus ingesteld ol een locatie waar je wel een admin token nodig hebt (bijvoorbeeld c:\program files).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:13
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:40:
[...]

Dat is raar, by default schrijft utorrent haar downloads in c:\users\userid\documents en daar heb je volledige toegang (user token wordt door uac niet gestript, enkel de admin token). Waarschijnlijk staat utorrent's default download directory dus ingesteld ol een locatie waar je wel een admin token nodig hebt (bijvoorbeeld c:\program files).
Staat gewoon op me data schijf (f:\downloads)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fred-Erik schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:58:
[...]

Je achterliggende gedachte blijft wel fout. Natuurlijk gebruikt Windows 8 meer geheugen omdat het meer uitvoert - standaard een virusscanner en firewall bijvoorbeeld -, maar een groot gedeelte van het extra geheugengebruik staat niet vast, zoals Sjaak hierboven ook zegt. Je wilt geheugen vrij hebben zodat als je bijvoorbeeld Photoshop draait de pagefile niet aangesproken hoeft te worden en er dus geen vertraging optreed. Maar het extra geheugen dat Windows 8 reserveert wordt weer vrijgegeven zodra dat dreigt te gebeuren. Dus je kan idle RAM-gebruik vergelijken, maar dat zegt niets over de prestaties bij veel geheugengebruik door applicaties.

Interessanter is dat bij Windows 7 en Windows 8 verbeteringen in de manier van memory management zijn doorgevoerd die bij een zwaardere belasting van eenzelfde systeem toch sneller is, dankzij betere prioritering van het geheugengebruik en het combineren van de dezelfde geheugeninhoud van verschillende applicaties. Staar je dus niet op de getalletjes in de task manager.
Vindt de achterliggende gedachte juist kloppen , je doet net voorkomen of geheugen in de pc voorbestemd moet zijn om voor bepaalde programmas te gebruiken . Zo is het natuurlijk niet , als ik een aplicatie open die veel geheugen vraagt krijgt die dat gewoon toegewezen door windows . De gedachte die ik in je verhaal lees heeft meer iets van hoe .NET software werkt in een windows systeem . Dat is om de programeur te ontlasten van het proces van geheugenoptimalsering toe te passen , dat regeld .NET :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
mark_vb schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:47:
[...]

Die samsung slate lijkt me ook prachtig (en volgens mij is dat ook de tablet die MS al meerdere keren gebruikt heeft tijdens demo's) vooral omdat het pen en capacitive combineert. En een goed werkende x86 tablet met een combi van multitouch en een drukgevoelige meerknops pen is iets waar ik persoonlijk al een hele tijd op wacht. Alleen jammer van de prijs en de batterijtijden (ook al is dat laatste te verwachten bij een x86 tablet als deze). Benieuwd ook of iemand hier een Samsung S7 Slate heeft...
Ja, ik heb een Samsung Series 7 Slate PC. Heerlijk ding, en naar mijn bescheiden mening de enige manier waarop Win8 een beetje te pruimen is.

Mochten er nog meer mensen zo gelukkig zijn om een Samsung Slate te hebben kunnen ze hier zien hoe ze 'm soepel naar Windows 8 krijgen:

http://www.samsung.com/global/windowspreview/

Veel geld, dat wel, maar erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Iemand hier geprobeert BF3 op windows 8 werkend te krijgen? Krijg het maar niet voor elkaar.

Wat gaat er mis:

Windows 8 draait hier perfect. battlelog en origin werken goed, game installeren ook geen probleem.

Zodra ik een server wil joinen gaat hier mis en krijg ik de melding dat BF3 niet meer werkt en word afgesloten.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er nou eigenlijk al een mogelijkheid om met een dual monitor opstelling het startmenu (of metro) op beide monitoren te krijgen? Dus monitor 1 heeft een startknop/metro en monitor 2 ook (mij maakt het dus niet uit of monitor 2 ook metro krijgt of een simpeler startmenu).

Vistart, Start8, classicshell e.d. hebben wel een mogelijkheid tot startmenu, maar dat plakken ze vrolijk op monitor 1, waar metro dus al op zit. Dat is niet erg handig als je bij monitor 2 nog steeds helemaal niets hebt.
Tuurlijk, metro kun je switchen naar het andere scherm, maar dat voelt toch niet echt aan als een definitieve oplossing.

Ik heb hier mijn xbox aangesloten op monitor 1, maar werk daar ook het meeste op, echter vind ik het nogal prettig om tijdens het gamen of het kijken van series soms eens op mn monitor te kijken naar nieuws of chat (bv tijdens laadschermen) en kan dan dus eigenlijk geen programma's snel opstarten zonder metro te verplaatsen of 300 icoontjes op bureaublad/taakbalk te zetten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsjaaa zo gaat dat hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!
een "systems administrator" die het nieuws niet heeft gevolgd voor de afgelopen 2 jaar? Juist....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Vanavond met Windows 8 X64 Consumer Preview gespeeld.

Het ziet er allemaal heel strak uit op 1920 x 1080 pixels. Jammer dat er nog maar zo weinig apps zijn om te testen.

Komende dagen eens wat intensiever testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Na alle ophef over W8 ben ik ook nieuwsgierig geworden, gisteravond de customer preview gedownlaod maar helaas was de iso beschadigd want ik kon hem niet via de USB-tool op mijn USB stick zetten, en ook kopiëren wou niet (lees fout). Dus toen maar opnieuw gedownload en toen lukte het maken vd iso wel, helaasch geen tidj meer om hem te installeren... eigenlijk weet ik niet eens of mijn 5 jaar oude mobo wel kan booten van USB, maar daar kom ik vanavond wel achter :P

Wat me overigens opviel is dat dat de 64bits versie van w8 800mb groter is dan de x32 versie? is me bij w7 nooit opgevallen en eignelijk snap ik ook niet helemaal waar dat verschil vandaan komt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Windows 7 X64 was ook groter als Windows 7 X32. Waarom? Ik zou het niet weten, maar misschien omdat in de X64 ISO de 32 bit zit plus de 64 bit optimalisaties voor sommige zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jumpman schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:12:
Windows 7 X64 was ook groter als Windows 7 X32. Waarom? Ik zou het niet weten, maar misschien omdat in de X64 ISO de 32 bit zit plus de 64 bit optimalisaties voor sommige zaken?
Ja, bij x86_64 worden ook alle libraries (dll etc) van de x86 versie meegeleverd, omdat anders de 32bits programma's het niet zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Heel vaag probleem, met Windows 8 Customer Preview:
Zodra ik een uurtje of een half uurtje niks heb gedaan, en ik kruip weer achter mijn laptop, dan is mijn netwerk mijn weg, en moet ik echt rebooten om weer netwerk te krijgen. Ik heb al gekeken naar de energy settings van mijn netwerkadapter maar daar staat alles uit (Allow the computer to turn off this device to save power, staat uitgevinkt). Standby en Hibernate staat trouwens ook uit. In mijn Event Logs zie ik rond dat moment wel deze melding:
Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig
Date: 4/13/2012 8:34:31 PM
Event ID: 10003
Task Category: None
Level: Error
Keywords:
User: SYSTEM
Computer: Guido-PC
Description:
WLAN Extensibility Module has stopped unexpectedly.

Module Path: C:\WINDOWS\System32\IWMSSvc.dll

Meer mensen dit probleem?

[ Voor 38% gewijzigd door Turdie op 13-04-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Nou booten van usb kan mijn mobo dus niet :P dus toch maar even een dvd gebrand en het installeren was verder een eitje, mooi dual boot screen ook :). Enige minpuntje was dat de wifi adapter van mijn asus mobo niet automatisch geinstaleerd werdt, ik moest een vista driver vd asus website downloaden en toen werkte hij wel gelukkig.

W8 voelt iig een stuk vlotter aan dan mijn vista instalatie , de browser is echt enorm snel! Kheb nu een tijde gespeeld met Metro en het is inderdaad enorm wennen, maar na een 2 uurtjes spelen is er enigsinds mee te werken. Een van de nadelen aan metro is dat sommige schermen lomp groot zijn terwijl dat totaal overbodig is en zonde van de scherm ruimte, neem het people/messenger scherm, dat zier er zo 800x600 op een 20" uit. Ik heb een 22" met 1680 x 1050 maar zo voelt het niet aan, zoveel objecten zijn lomp groot zelfs al zou ik een touchscreen hebben dan kan het nog wel kleiner.

De stijl van de metro apps vindt ik verder wel mooi, maar toch mis ik soms wat instellingen om dingen naar mijn eigen hand in te stellen. Zo heb ik in de mail (en agenda) app mijn gmail account ingesteld, mooi dat het werkt met gmail maar hij laat de laatste 6 mails zien in de inbox en ik zie nergen hoe ik oudere mails kan inladen,

Ik denk dat metro vooral leuk werkt op zo'n pc: YouTube: Microsoft Windows 8 Preview With ASUS ET2410 Multi-Touch AIO Desktop PC NCIX Tech Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je ervoor kunt zorgen dat een Metro App niet de process state suspended krijgt?

Mijn probleem is , dat de Messaging app als ik in een andere applicatie zit naar suspended veranderd waardoor ik geen notifications meer krijg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 02:02:
Weet iemand hoe je ervoor kunt zorgen dat een Metro App niet de process state suspended krijgt?

Mijn probleem is , dat de Messaging app als ik in een andere applicatie zit naar suspended veranderd waardoor ik geen notifications meer krijg....
Dat is vreemd. Voor zover ik weet ontvangt de messaging-app zijn notifications van de push service van MS die ook gewoon doorwerkt als een app uit/suspended is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 10:11:
[...]

Dat is vreemd. Voor zover ik weet ontvangt de messaging-app zijn notifications van de push service van MS die ook gewoon doorwerkt als een app uit/suspended is.
Ik heb daar een account met Facebook en als de app suspended raakt gaat de status inderdaad offline.
Moet je zo een app in het linker `deel-venster` schuiven of kan ik gewoon Windows toets drukken om met andere taken verder te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die storage spaces werkt nog niet probleemloos , storage space aangemaakt waarna w8 niet meer goed opstart . De ssd s die voor storage space bedoelt waren hebben nu een beschermde GPT partitie . Die kan je niet zomaar deleten onder diskmanagment . Onder w8 is de hele ssd niet te zien , xp laat wel een ssd zien en de toolbox ook . Toolbox werkt niet omdat er een partitie opstaat die niet te verwijderen is via windows . Zal Gparted maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Meer mensen last van het probleem dat live tiles na een tijd niet meer geupdate worden?
Bijv. de weather app.

Net of de push service er mee kapt ofzo.
Je moet de apps dan ff handmatig aanklikken en dan krijg je voor even weer actuele info op je live tiles.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
MelvinB schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:19:
Meer mensen last van het probleem dat live tiles na een tijd niet meer geupdate worden?
Bijv. de weather app.

Net of de push service er mee kapt ofzo.
Je moet de apps dan ff handmatig aanklikken en dan krijg je voor even weer actuele info op je live tiles.
Zelfde probleem hier ja, erg vervelend. Bij Windows Phone heb ik daar ook vaak problemen mee gehad. Die live tiles moeten goed betrouwbaar zijn, zodat je erop aan kan dat wat te zien is actueel is, anders zijn ze m.i. zinloos. Nieuw mailtje? Nee joh, da's van vorige week. Regen voorspelt? Echt niet, dat was gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ik heb er zelf geen last van gehad op wp7 of win8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Inderdaad, ik heb dit ook op mijn WP7-toetstel gehad voor de Mango-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

yup ook al last van gehad, weather app, people app, en metro IE zijn ook al spontaan vastgelopen. Ook kapt mijn wifi er soms mee maar dat kan komen omdat er voor mijn wifi adapter geen native W8 driver is, kheb zelf een Vista driver moeten installeren.

De weather app vind ik verder wel mooi, genoeg informative zonder dat het on-overzichtelijk wordt, de People app blijf ik lomp vinden die layout is echt voor bijna blinde mensen gemaakt ofzo…

Weet iemand ook of je het inlog ww uit kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
We krijgen 3 4 verschillende versies en de officiele naam is … *tromgeroffel* … Windows 8

http://windowsteamblog.co...e-windows-8-editions.aspx

[ Voor 5% gewijzigd door Yanze op 17-04-2012 12:05 . Reden: 1 erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Vier :)
Windows 8
Windows 8 Professional
Windows 8 Enterprise
Windows 8 RT

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Er is een nieuwe Metro app in de store, FlipToast. Deze combineert Twitter en Facebook.

http://apps.microsoft.com...54-4c0b-9524-989c2c668f53
http://www.neowin.net/new...pp-released-for-windows-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Heb er ff naar gekeken, maar je kan er niets mee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
MelvinB schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:29:
[...]

Heb er ff naar gekeken, maar je kan er niets mee? :?
Als je alleen maar kijkt gebeurt er inderdaad weinig :9

Deze app verzamelt alle nieuwtjes/foto's/berichten van Twitter en Facebook en geeft die gecombineerd in aparte kolommen weer, hier hoef je dus je browser niet meer voor te openen. Op de balk onderaan kun je een status (berichtje) of een foto posten, tegelijk op Twitter en op Facebook.

Ja, het is nog niet veel maar het is in ieder geval iets ... zoveel metro apps zijn er nu ook weer niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:06
krijg de windows8 iso niet geinstalleerd op virtualbox..

start de CD, kom ik in install menu, kies ik voor installeren, denkt pc ff na..
krijg dan foutmelding dat dvd drivers niet werken.. terwijl ik setup wel kon laden..

en als ik bij settings de iso selecteer, krijg ik fout melding dat het niet ondersteund word..

edit:
en heb zelfs de iso gebrand op dvd en geprobeerd vanaf dvd het virtual te draaien, laad ook de setup en wederom dvd driver issue..

[ Voor 17% gewijzigd door SuperVeloce op 18-04-2012 05:44 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54
shadowman12 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:43:
Heel vaag probleem, met Windows 8 Customer Preview:
Zodra ik een uurtje of een half uurtje niks heb gedaan, en ik kruip weer achter mijn laptop, dan is mijn netwerk mijn weg, en moet ik echt rebooten om weer netwerk te krijgen. Ik heb al gekeken naar de energy settings van mijn netwerkadapter maar daar staat alles uit (Allow the computer to turn off this device to save power, staat uitgevinkt). Standby en Hibernate staat trouwens ook uit. In mijn Event Logs zie ik rond dat moment wel deze melding:
Log Name: System
Source: Microsoft-Windows-WLAN-AutoConfig
Date: 4/13/2012 8:34:31 PM
Event ID: 10003
Task Category: None
Level: Error
Keywords:
User: SYSTEM
Computer: Guido-PC
Description:
WLAN Extensibility Module has stopped unexpectedly.

Module Path: C:\WINDOWS\System32\IWMSSvc.dll

Meer mensen dit probleem?
Jep, hier ook :( Zodra de computer in stand-by is geweest is de netwerk adapter verdwenen. Alleen een reboot helpt dan nog.

Al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:05
CAP-Team schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:10:
Vier :)
Windows 8
Windows 8 Professional
Windows 8 Enterprise
Windows 8 RT
I know, ik gok dat zelfs Microsoft hier een keer mee in de mist gaat :P Windows RT moet het zijn lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

Zo.
eens ff geprobeerd vanaf sd kaart te installen :)
ging snel en soepel. Bijna alle hardware werd herkend zelfs mn 6850v2 werkt direct.
kreeg wel meerdere keren een freeze bij of na t starten van CPUz.

werkt mooi naast Windows 7(mooi keuze menu) Alleen als je dus Win7 wil starten, doet ie eerst een reboot.

Wat me wel opviel is dat de CPU continue op max bleef draaien(4.2) terwijl ie in Win7 terug schroeft naar 1.6 als ie niks doet.
Straks eens wat gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Ik heb een vraagje…

Hoe verander ik naar AHCI modus in windows 8?
Ik heb begrepen dat de StorAHCI key in het register moet worden veranderd onder het kopje start.

Na dat gedaan te hebben van 0 naar 1 dus bij mij. mijn register opgeslagen en afgesloten.
Daarna mijn in mijn bios AHCI modus ingesteld en gereboot. Krijg ik een inaccessible boot device BSOD. en na het terugveranderen naar IDE kon ik weer booten.

K kan nou mijn Snow Leo niet installeren. omdat die AHCI nodig heeft:(

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
is er iemand die een touchscreen monitor aan de praat heeft in windows8.

ik heb er twee (oude) monitors geprobeerd maar zonder succes, het gaat om een ITM LG l1510sf en een ELO ET1927L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikke4 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:02:

ik heb er twee (oude) monitors geprobeerd maar zonder succes, het gaat om een ITM LG l1510sf en een ELO ET1927L.
Ja mijn Acer W500 tablet heeft ook een touchscreen, werkt prima. Wellicht zijn die oude monitors te oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
ikke4 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:02:

Drivers wel geinstalleerd of juist werkend? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
MelvinB schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:27:
[...]

Drivers wel geinstalleerd of juist werkend? ;)
Ik ga proberen die te installeren op mijn tablet. Moet even kijken of het werkt in Virtualbox. Rechtstreeks installeren kreeg ik niet voor elkaar omdat ik ´maar´ 1 GB geheugen heb in mijn tablet. Dan wil VirtualBox niet dat ik die vol gebruik. Heb nu Windows 8 op een vhd gezet via mijn normale laptop en ga kijken of ik zo een dual boot van kan maken op mijn tablet.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Ik ben 'm ook aan het binnenhalen. Maar zit er nu eigenlijk eindelijk een goede window-overview zoals Exposé op Mac of Switcher ingebouwd? Ik werk vaak met veel vensters open en dan is het wel makkelijk om het overzicht te houden. Ik heb er nergens iets over kunnen vinden dus ik vrees van niet... en Alt-Tab is geen waardig alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thmz159 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:21:
en Alt-Tab is geen waardig alternatief :)
waarom niet? Het enige verschil tussen expose en alt-tab is zo ongeveer dat je bij expose de vensters over het hele scherm ziet en bij alt-tab in een vak in het midden van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:25
Ramon schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:45:
[...]
waarom niet? Het enige verschil tussen expose en alt-tab is zo ongeveer dat je bij expose de vensters over het hele scherm ziet en bij alt-tab in een vak in het midden van het scherm.
Bij alt-tab moet ik te veel zoeken naar het juiste venster en is het zo onhandig om rap een venster te selecteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Komt er binnenkort weer een nieuwere versie?
Want ben een beetje klaar met de push service welke steeds kapt in de CP op mijn W500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinB schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:41:
Komt er binnenkort weer een nieuwere versie?
Want ben een beetje klaar met de push service welke steeds kapt in de CP op mijn W500.
Er zou nog een Release Candidate moeten uitkomen. Maar ik denk niet dat dat invloed heeft op de push service. Die draait namelijk op de servers van MS en het zou me niets verbazen (lees: ik weet het 100% zeker) dat ze die ook aan het ontwikkelen/verbeteren zijn op dit moment. Die wordt straks gebruikt door honderden miljoenen gebruikers dus die moet naast betrouwbaar ook efficient zijn en goed schalen.

Hier trouwens een plaatje van het aantal notifications wat per dag wordt verzonden door de push service:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-43-metablogapi/0211.Notification_2D00_requests_2D00_per_2D00_day_5F00_thumb_5F00_246B9153.jpg
En dit is in 2011, dus nog voordat de Consumer Preview uit was.

[ Voor 23% gewijzigd door Ramon op 21-04-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ramon schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:49:
[...]
Er zou nog een Release Candidate moeten uitkomen. Maar ik denk niet dat dat invloed heeft op de push service. Die draait namelijk op de servers van MS[...]
Mja, Win8 moet natuurlijk wel een verbinding open houden of iig de mogelijkheid voor de MPNS om verbinding te maken met de pc. Hiervoor is wel degelijk een service nodig die in Win8 moet draaien. Als die service er telkens mee kapt, gaat ook het push gedeelte op zijn bek.
Dit gebeurt overigens soms ook op WP7. (waar gelukkig een hard reset wel een 'permanente' fix is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker een HDD failure melding van Windows 8 CP. Recentelijk nooit gekregen onder Windows 7.

De HDD blijft verder prima werken, maar ik was benieuwd of dit een "false positive" is, of dat Windows 8 CP gewoon een stuk beter is in het herkennen van hardware failures.

Meer mensen iets soortgelijks opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerder vandaag is bekend gemaakt dat de Release Candidate van Windows 8 (en Server 2012) in de eerste week van juni beschikbaar gesteld wordt.

Afbeeldingslocatie: https://public.blu.livefilestore.com/y1pvIm-KFdOSsT4YxhoegoGSUcjW9sLDSMGKQvDEpjRBraCxoO7egXbYbS_S4l5zZDziZfOW-Gk6SIydEuIFnzXfw/Windows8_RC_announcement_600px.jpg?psid=1

Bron : BuildWindows8 Twitter Account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Is het oude logo weer terug? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Scherp! Ik hoop het wel :)
(Lijkt trouwens meer op de WP7 logo dan op het W7 logo...: Geen kleurtjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ja, wp7-logo heeft een kader: rond of vierkant.
Lijkt me logisch dat ze hetzelfde logo gaan gebruiken, alleen zonder kader en de 4 kleurtjes. Sluit wel beter aan bij de Metro-stijl en apparaten.

Het huidige logo valt dan toch wel wat uit de toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
TheVMaster schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:30:
Eerder vandaag is bekend gemaakt dat de Release Candidate van Windows 8 (en Server 2012) in de eerste week van juni beschikbaar gesteld wordt.
Je bedoelt de Release Preview? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yanze schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:22:
[...]

Je bedoelt de Release Preview? ;)
:+ Ja die bedoel ik....hehe kan maar niet wennen aan de 'nieuwe' namen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Kijk er naar uit, naar de Release Preview. Nog even geschikte tablet zien aan te schaffen om de full experience te krijgen ;).

[ Voor 83% gewijzigd door Turdie op 25-04-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
shadowman12 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:40:
Kijk er naar uit, naar de Release Preview. Nog even geschikte tablet zien aan te schaffen om de full experience te krijgen ;).
Same here, ik ga bij de release van W8 eindelijk mijn eerste tablet kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik ben heel erg benieuwd naar de performance van Windows 8 op Atom gebaseerde tablets. Ik werk nu al een tijdje met de Preview op een tablet met een Core i5, en dat werkt als een speer, maar mijn ervaring met Windows op een Atom is niet echt positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je Windows 8 kunnen installeren (dualboot) op eender welke ARM-based tablet? Ik zit met een HP Touchpad, maar aangezien HP de stekker eruit heeft getrokken... Nu draai ik Android naast WebOS, maar Windows 8 op die tablet zou echt fantastisch zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
^ Via de officiele manier: Neen, Windows RT wordt alleen geleverd bij nieuwe ARM hardware.

Via niet zo heel erg officiele manier: Je weet maar nooit. Maar ik verwacht dat de hardware aan minimale eisen moet voldoen (en dat daar op wordt gecheckt tijdens installatie?), waardoor bestaande ARM tablets niet zullen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Sorry voor de dubbele post, maar compleet ander onderwerp, vandaar

Is het iemand al gelukt om meta-data weer te geven in de MS Video Metro app?

Ik krijg nu de titel en de duur te zien, maar helaas verder niks. Nou komt dat uiteraard omdat er verder niks anders qua meta-data opgeslagen is, maar dit kan al (jaren?) niet goed in WMP ingevuld worden.

En om het helemaal perfect te maken, een coverart functionaliteit zal nog niet in de preview versie zitten? (folder.jpg werkt iig niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
arnoud_h schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:44:
Ik ben heel erg benieuwd naar de performance van Windows 8 op Atom gebaseerde tablets. Ik werk nu al een tijdje met de Preview op een tablet met een Core i5, en dat werkt als een speer, maar mijn ervaring met Windows op een Atom is niet echt positief...
Heb onlangs de CP op de Eee PC 1000h van mijn vriendin gezet... Atom N270 en een Intel 945, dus behoorlijk oud spul (Windows 7 RC tijdperk) maar moet zeggen dat het erg goed draait. Een stuk vlotter dan W7 zelfs. Schermresolutie is eigenlijk het grootste nadeel (1024x600, te laag voor Metro apps, maar via regedit is downscaling aan te zetten, waardoor je hogere resoluties kunt gebruiken dan het scherm aankan). Maar verder ben ik erg onder de indruk.

En m'n vriendin is zelfs positief over W8, iets wat ik nooit verwacht had. Als iemand kan vloeken op veranderingen in software is zij het ;) Maar ze is verrassend snel gewend geraakt aan het search to launch gebeuren (iets wat ze in W7 nooit deed). En het zoeken op dezelfde manier in apps zoals die van Dictionary.com is erg tijdsbesparend.

ps. Waar heb jij die Series 7 Slate van jou eigenlijk vandaan? Wat een gedoe om dat ding te krijgen in nederland... :|

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
mark_vb schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:56:
[...]

ps. Waar heb jij die Series 7 Slate van jou eigenlijk vandaan? Wat een gedoe om dat ding te krijgen in nederland... :|
Tsja, soms heeft het werken bij Samsung voordelen ;)

Het Nederlandse model is niet los verkrijgbaar, maar in België kun je de XE700T1A-H01BE gewoon kopen, krijg je er alleen een AZERTY bluetooth keyboard bij... Deze heb ik ook al bij Nederlandse onliners voorbij zien komen.

Goedkoop is anders, maar er is aan te komen. En alle drivers voor de hardware zijn al verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Ik heb vaak het probleem dat wanneer ik in ie10 metro een website start, deze meestal na het laden nog 1x refresht met een blanco pagpina. Hierna wordt de website wel goed geladen.

Ik heb dit niet elke keer, maar wel vaak en alleen in ie10 metro.

Meer mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb trouwens een oplossing gevonden voor het probleem dat spotify en itunes niet willen afspelen
(halverwege stopt de muziek, play pause werkt niet)

je moet op het volume icoon klikken in de taakbalk en dan op het schuifje klikken.
muziek begint weer rustig verder te spelen.

ora et labora

Pagina: 1 ... 8 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voor meer informative over standaard issues en vragen ook de Topicstart. Hier vind je ook de links naar de officiele Microsoft ISO's van de Release Preview en de product key.

Het is NIET nodig om te melden dat er weer een nieuwe RTM build te downloaden is....ook downloadlinks/locaties zijn NIET nodig! Daarnaast is het natuurlijk ook niet nodig om uit te leggen hoe je de (illegaal verkregen) RTM kunt activeren! Twijfel? Vraag het eerst even in een DM :-)

Updates voor de TS? Stuur TheVMaster een DM!