Dat heb je met BrownsCreqaw schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:38:
[...]
//edit Ik merk wel dat dit toetsenbord wat gevoeliger is, ik raak de toets maar een beetje aan en de letter staat er wat dus betekent dat ik veel meer typfouten maak.
Hierboven wordt gezegd dat de Filco Majestouch 2 ook voor een mechanisch keyboard veel lawaai maakt. Inmiddels heb ik er ook een (zie ook mijn review) maar ik vind het lawaai toch best meevallen. Nu is het wel zo dat ik niet heel veel mechanische keyboards ken. Alleen mijn eigen IBM Model M keyboard en de Dell AT101W:

De IBM M maakt echt heel veel lawaai, en het hele keyboard galmt nog iets meer dan de Filco Majestouch 2 doet. De Dell is eigenlijk best stil en typt boterzacht, heerlijk. Ik vind de AT101W een van de weinige echt goede Dell-keyboards, zelfs de dure nieuwe keyboards typen voor geen meter. De Filco zit er qua geluid mooi tussenin. Die van mij heeft dan ook Blue switches. Ik wist van tevoren dat het lawaai zou maken.
Mijn huisgenoot heeft het geluid als "heel raar" bestempeld, maar dat is vooral door het hoge geklik en het galmen van het metaal...
En om RoaDHouse nog even te beantwoorden: de spatiebalk gaat hier niet zwaarder dan de andere toetsen. Wel ligt hij een stuk hoger dan de naastgelegen Alt, Ctrl en Windowstoetsen, en moet de hele spatiebalk naar beneden. Hooguit moet je dus iets meer gewicht naar beneden duwen. De metalen stabilisator zou geen extra weerstand moeten bieden, en de switch is dezelfde als die van iedere andere toets. Ik heb even niets om het echt objectief te meten, maar het voelt niet zwaarder. Ik gebruik mijn linkerduim voor de spatiebalk, misschien is die sterker dan mijn andere vingers

De IBM M maakt echt heel veel lawaai, en het hele keyboard galmt nog iets meer dan de Filco Majestouch 2 doet. De Dell is eigenlijk best stil en typt boterzacht, heerlijk. Ik vind de AT101W een van de weinige echt goede Dell-keyboards, zelfs de dure nieuwe keyboards typen voor geen meter. De Filco zit er qua geluid mooi tussenin. Die van mij heeft dan ook Blue switches. Ik wist van tevoren dat het lawaai zou maken.
Mijn huisgenoot heeft het geluid als "heel raar" bestempeld, maar dat is vooral door het hoge geklik en het galmen van het metaal...
En om RoaDHouse nog even te beantwoorden: de spatiebalk gaat hier niet zwaarder dan de andere toetsen. Wel ligt hij een stuk hoger dan de naastgelegen Alt, Ctrl en Windowstoetsen, en moet de hele spatiebalk naar beneden. Hooguit moet je dus iets meer gewicht naar beneden duwen. De metalen stabilisator zou geen extra weerstand moeten bieden, en de switch is dezelfde als die van iedere andere toets. Ik heb even niets om het echt objectief te meten, maar het voelt niet zwaarder. Ik gebruik mijn linkerduim voor de spatiebalk, misschien is die sterker dan mijn andere vingers
[ Voor 19% gewijzigd door roland83 op 17-05-2012 11:27 . Reden: info voor RoaDHouse toegevoegd ]
Ik kan een gebruikte Corsair Vengeance K60 Performance KB kopen voor 67 euro. Dit is wel een demo geweest. Zit nog garantie op. het scheelt 25 euro t.o.v. een nieuwe/
Wat zouden jullie doen/
Wat zouden jullie doen/
Verwijderd
Gewoon doen. Cherry switches zijn rated voor 5.000.000 aanslagen zo uit mijn hoofd.Kepro schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:53:
Ik kan een gebruikte Corsair Vengeance K60 Performance KB kopen voor 67 euro. Dit is wel een demo geweest. Zit nog garantie op. het scheelt 25 euro t.o.v. een nieuwe/
Wat zouden jullie doen/
Elke Cherry switch kan zo'n 50 miljoen aanslagen aan.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 12:51:
[...]
Gewoon doen. Cherry switches zijn rated voor 5.000.000 aanslagen zo uit mijn hoofd.
Maar, ik heb nu ook een mechanisch knoppenbordje.
Ik zat eerste te denken aan een Das, maar die was via getdigital niet leverbaar op het moment. Toen durfde ik de stap naar een Filco wel te maken, maar die heb ik via Keyboardco gekicht uit Engeland. Met verzendkosten en ponden omgerekend ben je hetzelfde kwijt als op getdigital, maar je hebt wel veel meer keuze. (En de levertijd is ook ietsjes langer.)
Het toetsenbord zelf is echt geweldig. Ik tik nu op een Filco Majestouch 2 met bruine switches. Ik heb gekozen voor een normaal model en niet de tenkeyless, omdat veel van mijn sneltoetsen onder het numpad zitten, en ik niet echt zin heb om ze allemaal weer op nieuw toe te wijzen.
Het toetsenbord oogt heel simpel voor de mensen die het niet kennen. Ik liet een foto zien aan iemand, en die vertelde, "He! Die heb ik ook!" Eerst dacht ik dat ik met een mechanisch toetsenbord liefhebber te maken had, maar nee, hij verwees naar het rubber dome toetsenbord dat met een prebuilt computer meekwam.
Echter het tikken is wel heel erg anders. Het voelt anders, het geluid is anders, en dat veel beter dan wat ik had. Dit toetsenbord heeft de Logitech K120 vervangen waar ik alles voorheen mee deed.
Maar daar stopt het niet met geld gooien naar een toetsenbord. Ik ben meestal niet snel tevreden, en ook in dit geval niet. Ik moest natuurlijk andere keycaps erop hebben, die zijn ondertussen onderweg uit China. Op elk mechanisch toetsenbord, of het nou Cherry, Alps en soms zelfs Topre switches zijn, worden custom toetsen gemaakt. Meestal wordt dit gedaan op Geekhack of Deskthority, waar een consument een groep buy start met een eigen ontwerp, waarna deze direct bij de keycap fabriek besteld worden. Ik ga er verder niet te diep erop in, want alles staat wel op die fora.
Deze zijn overgens niet echt goedkoop, maar het is wel iets om over na te denken. Je zit niet vast aan de toetsen die nu op je mechanisch toetsenbord zitten!
Verwijderd
Zat er ene 0tje naast dus. Ik heb ook custom keycaps, double-shots. Echt een aanrader, ziet er een stuk beter uit.
Na wat getypt te hebben en geprobeerd touch typen te leren kom ik er toch achter waarom sommige mensen liever een tenkeyless willen. Dat is gewoon simpeler touch typen...
//edit Overgevoelige spatie balk is wel iritant, het enige waar ik me echt aan erger.
//edit Overgevoelige spatie balk is wel iritant, het enige waar ik me echt aan erger.
[ Voor 20% gewijzigd door Xufuja op 17-05-2012 14:43 ]
Ook nog vergeten te zeggen is dat ik o-rings onderweg heb om te kijken hoe dat tikt. Deze doe je om de stammetjes van de keycaps zodat ze zachter neerkomen, en een kortere travel hebben. Wasdkeyboards verkoopt deze nogal prijzig, maar het zijn gewone rubberen ringetjes. Je zou ze elders kunnen halen, of wachten op een group buy. (Het is veel voordeliger.
)
Eigenlijk best een beetje absurd, koop je een keyboard van 150 Euro moet je ook nog rubberen ringetjes erbij kopen voor de herrie
De ander moet zijn onderkant bij-vijlen omdat hij anders niet goed op zijn bureau staat (filco) enz......
Denk dat ik eerst maar een Steelseries haal voor 69 Euro (ja, ik heb liever ook een filco) en daar maar eens een tijdje mee ga gamen, en mocht dat niet bevallen verkoop ik het wel.
ps: ik type niet veel het gaat me meer om de feel bij gamen.
De ander moet zijn onderkant bij-vijlen omdat hij anders niet goed op zijn bureau staat (filco) enz......
Denk dat ik eerst maar een Steelseries haal voor 69 Euro (ja, ik heb liever ook een filco) en daar maar eens een tijdje mee ga gamen, en mocht dat niet bevallen verkoop ik het wel.
ps: ik type niet veel het gaat me meer om de feel bij gamen.
Dan zal de Steelseries 6Gv2 je goed bevallen met zijn MX Black switches! Die zijn gemaakt om mee te gamen.
Doe maar nietKepro schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 15:37:
Wat bedoelen julliet met de o-rings? wat doen jullie daarmee?
[ Voor 29% gewijzigd door Edmin op 30-05-2012 13:05 ]
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Lmgtfy linkjes zijn uitermate kinderachtig.
O-rings is gewoon een stukje taalverkrachting. Het zijn O-ringen wat gewoon rubberen ringetjes zijn die je ergens om kunt schuiven ter afdichting en de vorm hebben van een O (vandaar ook de naam). Bij mechanische toetsenborden schuif je ze onder de toets zodat deze gedempt wordt wanneer je 'm helemaal indrukt (bottom out op z'n Engels). Normaliter resulteert dat in een luide *klak* wat typerend is voor mechanische toetsenborden en wat ze bij anderen zo gehaat maakt. Door te dempen verminder je dat probleem en wordt zo'n toetsenbord ineens tolerabel. Handig voor op werk als je bij collega's op de kamer zit bijvoorbeeld. De mate van demping is nogal wisselend wat samenstelling van zo'n rubberen ringetje betreft. Heb je een wat stijvere/hardere O-ring dan dempt hij minder dan een wat zachtere. Een hele zachte heeft hetzelfde effect. Die hardheid/stijfheid wordt volgens mij met een of ander getalletje aangeduid. In de praktijk is het een beetje aftasten wat werkt, maar op fora zijn er een aantal die dat al hebben uitgezocht en er zijn inmiddels bedrijven die ze verkopen specifiek als dempers voor mechanische toetsenborden.
O-rings is gewoon een stukje taalverkrachting. Het zijn O-ringen wat gewoon rubberen ringetjes zijn die je ergens om kunt schuiven ter afdichting en de vorm hebben van een O (vandaar ook de naam). Bij mechanische toetsenborden schuif je ze onder de toets zodat deze gedempt wordt wanneer je 'm helemaal indrukt (bottom out op z'n Engels). Normaliter resulteert dat in een luide *klak* wat typerend is voor mechanische toetsenborden en wat ze bij anderen zo gehaat maakt. Door te dempen verminder je dat probleem en wordt zo'n toetsenbord ineens tolerabel. Handig voor op werk als je bij collega's op de kamer zit bijvoorbeeld. De mate van demping is nogal wisselend wat samenstelling van zo'n rubberen ringetje betreft. Heb je een wat stijvere/hardere O-ring dan dempt hij minder dan een wat zachtere. Een hele zachte heeft hetzelfde effect. Die hardheid/stijfheid wordt volgens mij met een of ander getalletje aangeduid. In de praktijk is het een beetje aftasten wat werkt, maar op fora zijn er een aantal die dat al hebben uitgezocht en er zijn inmiddels bedrijven die ze verkopen specifiek als dempers voor mechanische toetsenborden.
[ Voor 31% gewijzigd door ppl op 17-05-2012 16:57 ]
De 40A en 50A zijn het meest gebruikt.
Tja, het is net als met sex, met rubber is het ook stiller maar de feel is wel minder 
btw. kan je niet bij de gamma of iets dergelijks van die O-ringetjes kopen ? gewoon om een idee te krijgen hoe het aanvoelt.
btw. kan je niet bij de gamma of iets dergelijks van die O-ringetjes kopen ? gewoon om een idee te krijgen hoe het aanvoelt.
Ach, als je een rubber met ribbeltj...RoaDHouse schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:20:
Tja, het is net als met sex, met rubber is het ook stiller maar de feel is wel minder

Volgens mij zijn de ringetjes in bouwketens vaak 70A á 80A en dat is toch wel te hard.
Geen idee of ze het daar hebben, maar ik heb ook gelezen van mensen die dubbele ringetjes onder de Ctrl, Shift ed hebben voor het rennen/springen/wat dan ook in games, omdat je dan veel sneller zou kunnen reageren.RoaDHouse schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:20:
Ik heb zojuist een setje van 125 stuks binnen gekregen van WASD keyboards van 40A.
Eigenlijk had ik ze besteld voor mijn Keycool, maar die is er nog niet.
Ik heb ze nu gebrobeerd onder mijn Deck Legend met MX Clears. Zeker wanneer ik daar twee stuks onder doe merk je dat dit het geluid flink dempt, en dat je een vlak na je actuatiepunt (het punt waarop de schakelaar contact maakt) al de bodem raakt. De toetsen worden dus iets minder diep, maar ze dempen wel het geluid een stuk beter. Voorlopig zet ik ze alleen onder mijn spatiebalk, want dat is vaak de toets die de meeste herrie maakt.
Enige nadeel met backlit: je toetsenbordverlichting wordt ineens roze.
Eigenlijk had ik ze besteld voor mijn Keycool, maar die is er nog niet.
Ik heb ze nu gebrobeerd onder mijn Deck Legend met MX Clears. Zeker wanneer ik daar twee stuks onder doe merk je dat dit het geluid flink dempt, en dat je een vlak na je actuatiepunt (het punt waarop de schakelaar contact maakt) al de bodem raakt. De toetsen worden dus iets minder diep, maar ze dempen wel het geluid een stuk beter. Voorlopig zet ik ze alleen onder mijn spatiebalk, want dat is vaak de toets die de meeste herrie maakt.
Enige nadeel met backlit: je toetsenbordverlichting wordt ineens roze.
[ Voor 9% gewijzigd door JaccoW op 17-05-2012 18:23 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Maar o zo duidelijkppl schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:54:
Lmgtfy linkjes zijn uitermate kinderachtig.
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Nadat ik gisteren op een lan party bij een vriend zijn mechanisch toetsenbord (razer blackwidow ultimate) heb kunnen testen ben ik verkocht. Die cherry blue switches vind ik echt zalig om mee te typen/gamen. Het enige minpunt aan dat toetsenbord vind ik de glossy afwerking. En de stealth editie gebruikt brown switches, maar nu vind ik dat klik geluidje wel leuk. Weet er iemand een goed alternatief met backlight en blue switches? En anders misschien toch de ultimate stealth kopen en kijken of de browns mij bevallen. (die waren hetzelde als de blue's zeker maar dan zonder de click?). Het is natuurlijk wel allemaal zeer duur, maar ik denk dat ik mijn logitech G27 ga verkopen en met dat geld een mooi mechanical keyboard ga kopen.
Wauw, thanks voor de korte post. YouTube: Duckie Shine DK9008S Review
Dit lijkt mij echt een zalig keyboard! Ik ga eerst nog wat verder reviews opzoeken en onderzoeken wat er op de markt is.
edit: Wat is de beste EU site om zo'n ducky te bestellen? Ik kan precies geen enkele eu site vinden? Ik denk dat ik zo'n DK9008S ga kopen met witte of blauwe backlighting.
Dit lijkt mij echt een zalig keyboard! Ik ga eerst nog wat verder reviews opzoeken en onderzoeken wat er op de markt is.
edit: Wat is de beste EU site om zo'n ducky te bestellen? Ik kan precies geen enkele eu site vinden? Ik denk dat ik zo'n DK9008S ga kopen met witte of blauwe backlighting.
[ Voor 26% gewijzigd door thibaultvdb op 18-05-2012 18:43 ]
double post. kan ik dit verwijderen?
[ Voor 81% gewijzigd door thibaultvdb op 18-05-2012 18:44 ]
Ik ga misschien toch even wachten tot er hierover nog wat meer nieuws is:
https://www.facebook.com/...8670916939&type=1&theater
Wat zijn zo de ervaringen van het importeren via tigerimport? Die zitten in Amerika waarschijnlijk, waardoor de keyboards eerst van taiwan naar amerika naar europa verzonden worden? Ik zie dat de extra verzendkosten nog een 60 dollar zijn bovenop de 140 dollar prijs, wat neer komt op een 200 dollar aankoop (160 euro). Vinden jullie dit het waard om extra te betalen bovenop een razer blackwidow ultimate? Met als voornaamste verschil dan gewoon de glossy afwerking?
Wat zijn zo de ervaringen van het importeren via tigerimport? Die zitten in Amerika waarschijnlijk, waardoor de keyboards eerst van taiwan naar amerika naar europa verzonden worden? Ik zie dat de extra verzendkosten nog een 60 dollar zijn bovenop de 140 dollar prijs, wat neer komt op een 200 dollar aankoop (160 euro). Vinden jullie dit het waard om extra te betalen bovenop een razer blackwidow ultimate? Met als voornaamste verschil dan gewoon de glossy afwerking?
Dan kan je ook een qpad overwegen, waarbij je nu ook je eigen soort toets kan bepalen. De meest uitgebreide versie de MK-85 heb je voor zo'n 170 euri in huis.thibaultvdb schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:16:
Spielerei...
Ik heb afgelopen woensdag de "Steelseries 6Gv2" gehaald bij MM en heb er nu anderhalve dag mee gegamed en ge-typed.
Het valt me erg tegen de "black" switches zijn veel te zwaar, ik krijg gewoon pijn in m'n vingers van de kramp vooral bij de shift-key.
Mijn oude 6G typed veel lichter dan de nieuwe m.a.w. de 6Gv2 valt mij erg tegen en breng hem dan ook terug.
(btw. mijn oude 6G heeft ook black switches en deze voelt een stuk lichter qua aanslag, dus er zit verschil in de "black switches"
Het valt me erg tegen de "black" switches zijn veel te zwaar, ik krijg gewoon pijn in m'n vingers van de kramp vooral bij de shift-key.
Mijn oude 6G typed veel lichter dan de nieuwe m.a.w. de 6Gv2 valt mij erg tegen en breng hem dan ook terug.
(btw. mijn oude 6G heeft ook black switches en deze voelt een stuk lichter qua aanslag, dus er zit verschil in de "black switches"
[ Voor 15% gewijzigd door RoaDHouse op 19-05-2012 15:00 ]
Ik zie dat er een inkoopactie is begonnen voor de Qpad Mechanische toetsenborden. ( MK-85, MK-80, MK-50)
http://www.samenkopen.net/action/601457
http://www.samenkopen.net/action/601457
Tigerimports zit inderdaad in Amerika. Volgens mij worden de toetsenborden vanuit Miami naar EU verscheept (mijn ducky shine is net door de douane daar).thibaultvdb schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:16:
Pakte net m'n €10 microsoft keyboard er weer eens bij na een weekje op een model M getypt te hebben.
Man wat typt dat slecht zeg, verschrikkelijk. Ik wil niet meer terug
Beetje appels met peren verglijken lijkt me.Volv schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:08:
Pakte net m'n €10 microsoft keyboard er weer eens bij na een weekje op een model M getypt te hebben.
Klopt, maar het is opvallend hoe snel je went aan een ander toetsenbord. Zelfs al vond je het eerst prima.
Ik ben zelf al jaren geen fan van de huidige tb. Ik heb jarenlang op Keytronic gewerkt en nooit meer iets anders gehad. Het aantal gram van iedere toets was in evenwicht maar alleen ik mocht niet na 0 uur 's nacht meer op werken van mijn girl. Het typte zo verslavend, zo snel. Ik ben nog steeds op zoek naar behoorlijke tb maar keytronic is het enige wat mijn voorkeur heeft. Ik heb daarna nooit kunnen wennen aan Logitech en MS ging nog wel maar is ook einde. Ik heb van ellende maar Lenovo gekocht die lekker diepe aanslag heeft maar is ook niet geweldig. Ik zal jullie tip van Razor eens bekijken. Maar de huidige generatie tb zijn steeds slechter aan worden.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Verwijderd
Kunnen we niet met een hoop gotters van een webwinkel een grote order plaatsen zodat dat scheelt met verzendkosten? Elk toetsenbord dat ik voor het oog heb (brown switches: leopolds, duckies, rosewills etc) die moeten voor 50$ naar nederland verzonden worden, dat vind ik echt veel te veel :\
Ik wil zeker mee doen voor een ducky shine met MX blue's. Maar in de grote vakantie ga ik met mijn ouders naar China op vakantie, we gaan shanghai bezoeken, nu vroeg ik me af of iemand weet of het mogelijk zou zijn om daar eentje te vinden? Als dat zo is pak ik er wel een paar mee om hier miss door te verkopen of voor vrienden/family.
Tuurlijk, maar niet in de winkelcentra die je als toerist zou willen bezoeken denk ik zo. Het is ook daar een niche product dat je niet bij iedere winkel zomaar gaat vinden, maar als je er specifiek voor naar een winkel afreist is het geen probleem lijkt mij.thibaultvdb schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:11:
Ik wil zeker mee doen voor een ducky shine met MX blue's. Maar in de grote vakantie ga ik met mijn ouders naar China op vakantie, we gaan shanghai bezoeken, nu vroeg ik me af of iemand weet of het mogelijk zou zijn om daar eentje te vinden? Als dat zo is pak ik er wel een paar mee om hier miss door te verkopen of voor vrienden/family.
Ze zijn wel zwaar he? (>1.5KG is normaal verpakt.) Je neemt er niet zomaar even 10 mee en dat gaat ook bij de douane een probleem opleveren, het is toch iets wat je niet zomaar mee neemt op vakantie, ze zullen snel aannemen dat het "handel" is, zeker als je er meer dan één bij je hebt.
dit is wat advies dat ik op een forum gevonden heb; What I can give you is to go to www.taobao.com (China's largest online marketplace, more confusing but lots more stuff than eBay) and type in whatever you want.
Check their shopnames and see whether they have a brick and mortar store, maybe locate it and maybe buy from there?
en deze linkjes: http://item.taobao.com/item.htm?id=12922582991&
http://item.taobao.com/item.htm?id=12219224316
Maar ik kom er niet veel wijzer uit. En als ik er meeneem zijn het er max 2 of 3. Maar normaalgezien 1.
Check their shopnames and see whether they have a brick and mortar store, maybe locate it and maybe buy from there?
en deze linkjes: http://item.taobao.com/item.htm?id=12922582991&
http://item.taobao.com/item.htm?id=12219224316
Maar ik kom er niet veel wijzer uit. En als ik er meeneem zijn het er max 2 of 3. Maar normaalgezien 1.
Verwijderd
Ik ben vorig jaar naar hong kong gegaan en een dag in China (Shen Zhen) en er is echt alles te vinden wat met computers te maken heeft. In een district, hadden ze bijvoorbeeld hele verdiepingen een categorie toegewezen. Er zijn daar diverse pc-markts etc, je zou daar zeker wel kunnen slagen voor een toetsenbord.thibaultvdb schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:11:
En ook ik ben om, van de week op een mech tobo mogen werken en wat typt dat fijn in vergelijking met wat ik normaal gebruik. Nu ben ik aan het rondkijken naar of een Filco of een Ducky, waarbij de Ducky toch wel een lichte voorkeur geniet dit ivm de prijs.
Zijn er hier toevallig mensen die hun tobo bij pchome oid besteld hebben? Zo ja wat zijn jullie ervaringen met die winkel? Of weet er iemand alternatieven om een Ducky te bestellen?
Zijn er hier toevallig mensen die hun tobo bij pchome oid besteld hebben? Zo ja wat zijn jullie ervaringen met die winkel? Of weet er iemand alternatieven om een Ducky te bestellen?
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Alleen is het dan vaak het beste om geen familie mee te nemen, die vragen zich vaak af wat je na de eerste 3 winkels nog in de volgende 5 te zoeken hebt.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 00:17:
[...]
Ik ben vorig jaar naar hong kong gegaan en een dag in China (Shen Zhen) en er is echt alles te vinden wat met computers te maken heeft. In een district, hadden ze bijvoorbeeld hele verdiepingen een categorie toegewezen. Er zijn daar diverse pc-markts etc, je zou daar zeker wel kunnen slagen voor een toetsenbord.
offtopic:
Mijn Keycool 87 is er bijna. Volgens de shipping info is hij van Guangzhou (China) naar Almaty (Kazachstan) naar Keulen en dan nu Parijs gegaan.
Begin deze week kan ik hem verwachten. Niet slecht, 15e verzonden. Ik ben benieuwd. 
Mijn Keycool 87 is er bijna. Volgens de shipping info is hij van Guangzhou (China) naar Almaty (Kazachstan) naar Keulen en dan nu Parijs gegaan.
Ontopic: Voor alle Taobao artikelen moet je gebruik maken van iemand binnen China. Meestal kan dat ook via een agent, op Geekhack beginnen er een aantal op te duiken die zich meer profileren. Blijkbaar toch een lucratieve business.
[ Voor 16% gewijzigd door JaccoW op 20-05-2012 01:29 ]
Verwijderd
Laat maar weten hoe je keycool isF_demon schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:26:
[...]
Alleen is het dan vaak het beste om geen familie mee te nemen, die vragen zich vaak af wat je na de eerste 3 winkels nog in de volgende 5 te zoeken hebt.
offtopic:
Mijn Keycool 87 is er bijna. Volgens de shipping info is hij van Guangzhou (China) naar Almaty (Kazachstan) naar Keulen en dan nu Parijs gegaan.Begin deze week kan ik hem verwachten. Niet slecht, 15e verzonden. Ik ben benieuwd.
Ontopic: Voor alle Taobao artikelen moet je gebruik maken van iemand binnen China. Meestal kan dat ook via een agent, op Geekhack beginnen er een aantal op te duiken die zich meer profileren. Blijkbaar toch een lucratieve business.

We gaan met vier, dus ik zou denken dat per familielid 1 toch wel verklaarbaar en mogenlijk is? Als ik al een winkel vind waar ze die ducky's verkopen. Maar blijkbaar zijn dat wel de kb's die je voornamelijk goedkoper kan vinden in China. Ik moet nu voornamelijk shop adressen vinden waar ze er mogelijk verkopen, en dat is nu net het moeilijke met die taalbarrière.djunicron schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:19:
[...]
Ze zijn wel zwaar he? (>1.5KG is normaal verpakt.) Je neemt er niet zomaar even 10 mee en dat gaat ook bij de douane een probleem opleveren, het is toch iets wat je niet zomaar mee neemt op vakantie, ze zullen snel aannemen dat het "handel" is, zeker als je er meer dan één bij je hebt.
Dat eerste heet een inkoopactie en die mogen hier niet. Kun je beter helemaal via een specifiek site voor dat soort dingen laten lopen.Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:47:
Kunnen we niet met een hoop gotters van een webwinkel een grote order plaatsen zodat dat scheelt met verzendkosten? Elk toetsenbord dat ik voor het oog heb (brown switches: leopolds, duckies, rosewills etc) die moeten voor 50$ naar nederland verzonden worden, dat vind ik echt veel te veel :\
Dat tweede is wat lastiger. Besef je wel dat het om zware toetsenborden gaat en alleen al daardoor de verzendkosten hoger zullen liggen (1.5kg is zeker niet ongewoon). Als je een alternatief zoekt voor Leopolds dan moet je eens naar Filco's kijken. Die kun je bij een winkel in Engeland (aka het al veelvuldig genoemde KeyboardCo) verkrijgen waarbij heel wat lagere verzendkosten worden geregeld. Kwaliteit schijnt zelfs wat beter te zijn als de Leopolds. En dat land is een EU-lidstaat (weliswaar met hele bijzondere status) waardoor je op garantiegebied, douane, etc. nog wel eens een groot voordeel kunt hebben.
Verwijderd
Ja, maar een Leopold is 90-100$ en een Filco is rond de 150 EURO.ppl schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:53:
[...]
Dat eerste heet een inkoopactie en die mogen hier niet. Kun je beter helemaal via een specifiek site voor dat soort dingen laten lopen.
Dat tweede is wat lastiger. Besef je wel dat het om zware toetsenborden gaat en alleen al daardoor de verzendkosten hoger zullen liggen (1.5kg is zeker niet ongewoon). Als je een alternatief zoekt voor Leopolds dan moet je eens naar Filco's kijken. Die kun je bij een winkel in Engeland (aka het al veelvuldig genoemde KeyboardCo) verkrijgen waarbij heel wat lagere verzendkosten worden geregeld. Kwaliteit schijnt zelfs wat beter te zijn als de Leopolds. En dat land is een EU-lidstaat (weliswaar met hele bijzondere status) waardoor je op garantiegebied, douane, etc. nog wel eens een groot voordeel kunt hebben.
Hoe komt het dat de maker van dit forum de Razer Blackwidow Ultimate zo slecht vindt, terwijl in een review van Hardware.info deze juist als beste naar voren komt?
Dat het design je niet aanspreekt kan, da's persoonlijk. Ook is het ontbreken van nkro misschien niet zo best, maar in veel gevallen heb je dat niet nodig. Het gaat immers om het typcomfort.
Is dit bij de Razer dan merkbaar slechter dan bij de andere mechanische toetsenborden zoals die van Ducky, Leopold, Filco, Das Keyboard, Zowie en Qpad?
Voordelen van de Razer zijn weer dat ie verlicht is, een apart en misschien voor sommige mensen mooi design heeft, goed verkrijgbaar is in Nederland en niet eens zo gek duur is met zo'n 120 euro. Dat zijn nogal wat dingen in het voordeel van de Blackwidow Ultimate.
Dat het design je niet aanspreekt kan, da's persoonlijk. Ook is het ontbreken van nkro misschien niet zo best, maar in veel gevallen heb je dat niet nodig. Het gaat immers om het typcomfort.
Is dit bij de Razer dan merkbaar slechter dan bij de andere mechanische toetsenborden zoals die van Ducky, Leopold, Filco, Das Keyboard, Zowie en Qpad?
Voordelen van de Razer zijn weer dat ie verlicht is, een apart en misschien voor sommige mensen mooi design heeft, goed verkrijgbaar is in Nederland en niet eens zo gek duur is met zo'n 120 euro. Dat zijn nogal wat dingen in het voordeel van de Blackwidow Ultimate.
Tja, dat zijn wel de gemiddelde prijzen voor een mechanisch toetsenbord. Inclusief verzendkosten zit je met een Leopold ook aan dat bedrag. De kwalitatief betere Filco heb je dan wel de volgende dag vanuit de UK.Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:07:
[...]
Ja, maar een Leopold is 90-100$ en een Filco is rond de 150 EURO.
Even uit mijn hoofd waren inderdaad de nkey rollover een probleem, vinden sommige reviewers het gebruikte lettertype onduidelijk of lelijk en zijn er nogal wat mensen waarbij de toetsen erg snel slijten omdat het zwarte een coating is.
Er staat op deze pagina al een inkoopactie vermeld (link zal ik dus niet nog een keer herhalen).Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:47:
En zoals ppl al aangaf, dat is een site specifiek voor dit soort inkoopacties.
Ik kan me voorstellen dat Tweakers.net geen inkoopacties wil vanwege afspraken met hun adverteerders.
Omdat Hardware.info regelrecht een slechte site is voor reviews? Ik geloof niet dat ik een slechtere site kan noemen voor reviews met conclusies die kant noch wal raken.wouter03 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:23:
Hoe komt het dat de maker van dit forum de Razer Blackwidow Ultimate zo slecht vindt, terwijl in een review van Hardware.info deze juist als beste naar voren komt?
Verlichting is natuurlijk relatief, velen waaronder mezelf vinden het een nadeel en willen geen kermis op hun bureau
Vanuit Tweakers mag er geen inkoopactie gestart worden...Flitzer schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:44:
[...]
Er staat op deze pagina al een inkoopactie vermeld (link zal ik dus niet nog een keer herhalen).
En zoals ppl al aangaf, dat is een site specifiek voor dit soort inkoopacties.
Ik kan me voorstellen dat Tweakers.net geen inkoopacties wil vanwege afspraken met hun adverteerders.
Zelf ben ik bezig om via mijn werk wat voor mekaar te krijgen, mocht dat succes hebben kunnen via daar een inkoopactie doen...
Hoe bevalt je 6Gv2 btw ?Rendiertje schreef op maandag 21 mei 2012 @ 10:55:
[...]
Vanuit Tweakers mag er geen inkoopactie gestart worden...
Zelf ben ik bezig om via mijn werk wat voor mekaar te krijgen, mocht dat succes hebben kunnen via daar een inkoopactie doen...
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Oh ja ik beoordeel je als ik thuis ben
Had het tobo al eerder in mijn handen gehad dus wist wat ik kon verwachten...
Wat me opvalt, had eerst namelijk een G15v2 dat de toetsen relatief lichter zijn om te bottomen terwijl het blacks zijn, bij de G15 moet je echt helemaal naar de bottom zitten en dat hoeft bij de blacks natuurlijk niet, maar daar kom je nu veel meer achter, en elke keer als ik hem zie staan strak, simpel en degelijk
Ik vroeg het niet om me te beoordelen maar meer om het toetsenbord zelf
Maar blij om te horen dat hij bevalt.
Maar blij om te horen dat hij bevalt.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik ga waarschijnlijk toch gewoon een razer blackwidow ultimate kopen, de stealth heeft brown switches en ik wil liever blue's. En als ik dan toevallig een ducky shine tegen kom als ik in China ben pak ik er wel één mee. Wat was het grootste nadeel van de razer tegenover andere mech keyboards ook weer?
Gewoon doen, grote kans dat je hem kan doorverkopen als je er wel vanaf wilt.thibaultvdb schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:35:
Ik ga waarschijnlijk toch gewoon een razer blackwidow ultimate kopen, de stealth heeft brown switches en ik wil liever blue's. En als ik dan toevallig een ducky shine tegen kom als ik in China ben pak ik er wel één mee. Wat was het grootste nadeel van de razer tegenover andere mech keyboards ook weer?
Grootste nadelen BWU:
spoiler:
- toetsen die viez worden en slijten
- wordt snel vies vanwege de glanzende behuizing en coating op de toetsen.
- wordt snel vies vanwege de glanzende behuizing en coating op de toetsen.
Zoals altijd doet goed onderhoud wonderen en moet men niet vergeten dat slijtage onvermijdelijk is (toch handig dat je dan dingen als toetsen los kunt bestellen!).
Inderdaad, en dat is dan wel het voordeel van mechanisch. Als je een beetje handig bent kan je er bijna alles aan vervangen of opleuken.
Ik lees toch aardig wat problemen met een Filco, ik weet over alles is wel iets te vinden van problemen op het internet van producten.
Wat ik toch veel tegenkom bij een Filco problemen met de onderkant (slecht afgewerkt tb staat niet stabiel) dan moet je het zelf gaan fixen, daar heb ik geen zin in met een hoofdprijs bedrag tb.
Sommigen hebben last van niet gelijke "drukpunten" de "e" pakt eerder aan dan de "n" naar mijn idee is dat een foutieve switch of van een andere batch en dan Keycaps die snel glad worden.
Deze risico's wil ik niet nemen met dit tb aangezien je hem van het buitenland moet gaan halen, ik zou hem graag willen hebben maar na veel lezen zie ik toch van een mechanisch tb van Filco af (denk ook dat het beetje overhyped product is} maar goed dat is mijn mening.
Jammer genoeg vind ik de rest van alle mechanische tb's die er nu aangeboden worden niet 1 aantrekkelijk om te kopen (teveel blingbling gehalte) ik wacht wel af dat je gewoon 1 in de winkel kan kopen.
Wat ik toch veel tegenkom bij een Filco problemen met de onderkant (slecht afgewerkt tb staat niet stabiel) dan moet je het zelf gaan fixen, daar heb ik geen zin in met een hoofdprijs bedrag tb.
Sommigen hebben last van niet gelijke "drukpunten" de "e" pakt eerder aan dan de "n" naar mijn idee is dat een foutieve switch of van een andere batch en dan Keycaps die snel glad worden.
Deze risico's wil ik niet nemen met dit tb aangezien je hem van het buitenland moet gaan halen, ik zou hem graag willen hebben maar na veel lezen zie ik toch van een mechanisch tb van Filco af (denk ook dat het beetje overhyped product is} maar goed dat is mijn mening.
Jammer genoeg vind ik de rest van alle mechanische tb's die er nu aangeboden worden niet 1 aantrekkelijk om te kopen (teveel blingbling gehalte) ik wacht wel af dat je gewoon 1 in de winkel kan kopen.
Dan adviseer ik de CM Storm Quickfire Pro en CM Storm Quickfire Rapid in de gaten te houden. Deze kunnen mogelijk dit jaar nog naar Nederland komen.RoaDHouse schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 01:42:
Ik lees toch aardig wat problemen met een Filco, ik weet over alles is wel iets te vinden van problemen op het internet van producten.
Ach al die mechanische boarden hebben wel iets of juist iets niet. Dus op een gegeven moment moet je gewoon iets kiezen. Sommige nadelen worden hier imho ook wel enorm overdreven. Slijten van toetsen enzo. Iha moet je echt wel veel tikken of " zure" transpiratie hebben voordat het zo'n vaart loopt.
Ben overigens wel benieuwd wanneer Logitech wat van zich laat horen. Zijn toch wel een hoop (gamers) mensen die overstappen naar mechanical. Als je ziet hoe hard dit topic al loopt.....
Ben overigens wel benieuwd wanneer Logitech wat van zich laat horen. Zijn toch wel een hoop (gamers) mensen die overstappen naar mechanical. Als je ziet hoe hard dit topic al loopt.....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik wil juist van Logitech af, maar dit merk is mainstream dus je zit er eigenlijk wel aan vast, voordeel ze hebben een goede service, het is net een Opel je kan het overal kopen.
In Nederland heb je maar weing keus op computer gebied en ben je genoodzaakt om het ergens anders te halen, in dit geval dus een mechanisch toetsenbord.
In Nederland heb je maar weing keus op computer gebied en ben je genoodzaakt om het ergens anders te halen, in dit geval dus een mechanisch toetsenbord.
Ik hoef niet perse van logitech af. Ze hebben iha goede produkten, goed verkrijgbaar en zeer goede klantenservice.
Ben dus benieuwd waar zij mee kunnen komen.
Ben dus benieuwd waar zij mee kunnen komen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Als Logitech met een mechanical keyboard komt zou ik niet weten waarom niet? Alleen omdat Logitech zogenaamd mainstream is? Zo denk ik niet. Logitech heeft wel ultieme support, ook niet onbelangrijk.RoaDHouse schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:58:
Ik wil juist van Logitech af, maar dit merk is mainstream dus je zit er eigenlijk wel aan vast, voordeel ze hebben een goede service, het is net een Opel je kan het overal kopen.
Ik denk niet dat Logitech met een mtb gaat komen, te weinig afzet denk ik.
Hoezo dat?RoaDHouse schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:47:
Ik denk niet dat Logitech met een mtb gaat komen, te weinig afzet denk ik.
Ze hebben genoeg dure tobo's in hun assortiment. Veel mensen die eerst een G15 oid kochten kopen volgensmij nu mechanische borden.
Denk dat het een fout zou zijn van Logitech om niet op die markt te springen.
PC Specs
Daar ben ik het zeker mee eens!Help!!!! schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:52:
[...]
Hoezo dat?
Ze hebben genoeg dure tobo's in hun assortiment. Veel mensen die eerst een G15 oid kochten kopen volgensmij nu mechanische borden.
Denk dat het een fout zou zijn van Logitech om niet op die markt te springen.
Logitech volgt ook gewoon de trends, en tegenwoordig hebben bijna alle e-sports fabrikanten wel een mechanisch toetsenbord (Razer, SteelSeries, Qpad, CM, etc.)
Stiekem hoop ik een soort G15 in een mechanische variant, nu ik het scherm niet heb "mis" ik hem een beetje was toch wel handig om de tijd te zien, of wie er nou weer loopt te schreeuwen in Teamspeak..
Logitech zou het perfecte bedrijf zijn om een no-nonsens mtb te maken voor ongeveer 50 of 60 euro, aangezien ze een veel grotere productie en afzet kunnen genereren dan de traditionele fabrikanten van mechanische toetsenborden. Ook zou misschien met een marketingactie de aandacht wereldwijd meer gevestigd worden op mechanisch. Dit heeft natuurlijk weer positieve gevolgen voor de hoeveelheid keuzes en de prijzen van die toetsenborden etc.
Yay! Heb zojuist mijn Keycool 87 met Browns binnen gekregen.
Eerste indruk: Hij voelt behoorlijk solide aan en is echt opvallend veel stiller dan mijn Deck Legend met Cherry clears. Zelfs voor de geplande o-ring mod.
Alle meegeleverde accesoires zijn ook leuk: een rode esc, lavendel en zalmroze wasd en pijltjestoetsen, een 'keycap puller' en extra stabilizers voor het geval je die kapot maakt met het verwisselen van de toetsen.
Ik zal vanavond een aantal foto's plaatsen, maar ik ga eerst ijs halen. Het is behoorlijk warm hier.
EDIT: Teaser
Eerste indruk: Hij voelt behoorlijk solide aan en is echt opvallend veel stiller dan mijn Deck Legend met Cherry clears. Zelfs voor de geplande o-ring mod.
Ik zal vanavond een aantal foto's plaatsen, maar ik ga eerst ijs halen. Het is behoorlijk warm hier.
EDIT: Teaser
[ Voor 14% gewijzigd door JaccoW op 22-05-2012 18:41 ]
Na veel lezen en bekijken heb ik besloten een wasd aan te schaffen met cherry blue toetsen. Dit omdat ik voornamelijk typ en programmeer, volgend jaar ga ik electrotechniek of informatica aan de TU Delft studeren. Een goed toetsenbord is dus een mooie investering. Gamen doe ik echter nauwelijks, en dan vooral sc2. Op dit moment heb ik een dell at101w met black alps, en dit bevalt heel goed maar ik denk dat dit beter kan. Wat denken jullie hiervan?
Ik had alleen nog wel een vraag over de keycaps. Op dit moment kan ik blind typen, dat wil zeggen ik typ zonder naar mijn toetsenbord te kijken. Ik doe dit alleen niet met 10 vingers, een hele slechte gewoonte. Ik zou dit graag willen verbeteren. Daarom zat ik te denken aan blank keycaps. Dit zou moeten helpen tegen mijn slechte gewoontes en heeft een ontzettend hoge "leetfactor". Maar op internet las ik dat dit onpraktisch is als je bijvoorbeeld moet typen met de telefoon in de hand. Je niet natuurlijke hand kan dan de toetsen niet meer vinden. Ook verwacht ik dat ik problemen ga krijgen met de leesteken, iets wat onhandig is bij het programmeren.
Is de oplossing hiervoor engraved keycaps? Niet zo duidelijk als gewoon gedrukte, maar toch praktischer dan blank. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had alleen nog wel een vraag over de keycaps. Op dit moment kan ik blind typen, dat wil zeggen ik typ zonder naar mijn toetsenbord te kijken. Ik doe dit alleen niet met 10 vingers, een hele slechte gewoonte. Ik zou dit graag willen verbeteren. Daarom zat ik te denken aan blank keycaps. Dit zou moeten helpen tegen mijn slechte gewoontes en heeft een ontzettend hoge "leetfactor". Maar op internet las ik dat dit onpraktisch is als je bijvoorbeeld moet typen met de telefoon in de hand. Je niet natuurlijke hand kan dan de toetsen niet meer vinden. Ook verwacht ik dat ik problemen ga krijgen met de leesteken, iets wat onhandig is bij het programmeren.
Is de oplossing hiervoor engraved keycaps? Niet zo duidelijk als gewoon gedrukte, maar toch praktischer dan blank. Heeft iemand hier ervaring mee?
Engraved schijnt goed te werken, het enige is dat lichte kleuren zoals wit er sneller vies uit zien.
Een andere optie is side printed.
Een andere optie is side printed.

[ Voor 46% gewijzigd door JaccoW op 22-05-2012 23:12 ]
En juist dat gaat veel meer op voor de nadelen die je overal leest. In meer dan 90% van de gevallen is het echt mierenneuken omdat mensen bij bepaalde bedragen de meest idiote eisen gaan stellen als absoluut 0,0 fouten aan een product. Op de een of andere manier ontbreekt er een stukje realistisch inzicht. Het is begrijpelijk dat je bij dit soort bedragen en het feit dat je het allemaal maar moet afwachten omdat je het nergens kunt proberen heel erg terughoudend bent, dat was ik ook maar...je loopt het risico om jezelf heel wat onzin dingen aan te praten omdat sommige mensen het onmogelijke eisen: absolute en totale perfectie tot op de nanometer nauwkeurig. Probeer realistisch naar de zaak te kijken, met name over dingen als het glad worden van de toetsen en het plingen.RoaDHouse schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 01:42:
Die gladde toetsen is iets wat alle toetsenborden zullen hebben of ze nou mechanisch zijn of niet, of ze nou van Filco, Leopold, IBM of welk merk dan ook zijn. Hoe snel dat gaat hangt aan een waslijst van factoren af waarbij de gebruiker zelf met stip op nummer 1 staat (je lichamelijke samenstelling maar ook je eigen hygiëne). Je kunt die dingen dan ook niet voor niets los bestellen. Andere oplossing zijn blank keys of de ninja versie (staat de opdruk aan de voorzijde van de toets ipv er bovenop) mocht je bang zijn dat de opdruk verdwijnt.
Het gepling is ook iets wat tussen 2 oren zit, dat is niet eens een probleem maar normaal gedrag van een mechanisch toetsenbord. Die dingen gebruiken veren en dus zal het plingen. En ja, de ene toets kan het meer of minder doen. Hoe dat komt wordt ook weer bepaald door een complete waslijst aan factoren. Daar heb je ook helemaal niet zoveel kennis voor nodig, gewoonweg een klein beetje inzicht hoe zo'n mechanisch toetsenbord in elkaar steekt. De topicstart is daar al een mooi startpunt voor.
Met andere woorden: het is niet het merk of het toetsenbord dat overhyped wordt, het zijn de zogenaamde problemen die overhyped worden. Bovenstaand zijn de meest gehoorde klachten over mechanische toetsenbord in het algemeen. Soort en merk doen er niet toe. Het verhaal gaat dus ook op voor iets als een CM Storm of een Happy Hacking toetsenbord. Maar nogmaals, laat je niet gek maken. Kijk gerust wat rond want er zijn nog heel wat andere merken en soorten te verkrijgen. De CM Storm is een heel goed en imo ook mooier alternatief voor wat Filco biedt.
Daarnaast, RoadHouse (moet telkens aan Peter Griffin denken als ik je naam lees), probeer het gewoon. Mocht het allemaal heel erg tegen vallen kan je je TB echt wel voor 80% van de aankoopprijs ergens kwijt. Misschien zelfs in deze thread.
Ik had zelf eerst ook twijfels maar ik heb het gewoon geprobeerd en mijn filcotje bevalt me echt prima.
Take a chance.
Prima.
@ppl
Het is geen mierenneuken, als een tb niet eens vlak kan staan door slechte afwerking vind ik niet kunnen vooral niet bij een Filco van 179 euro een 10 euro tb staat gewoon recht hoor. De keycaps kan me niet zo veel schelen (vind zelfs wel mooi als ze slijten).
Maar dat is voor mij niet het grootste probleem, voor de laatste keer ik vind alleen de Filco mooi de rest vind ik ronduit "lelijk", alleen de steelseries was nog een beetje om aan te zien maar die heb ik teruggebracht omdat ik deze veel te zwaar vind typen en de toetsen staan erg hoog (voor de prijs wel een mooi tb).
Het risico is gewoon te groot dat het fout gaat en dan heb je ontzettend veel na-werk + de kosten + tijd. Als ze iets kunnen verkopen weten ze je wel te vinden maar als er iets mee fout is zijn ze niet thuis
teveel ervaring mee in het verleden.
Ik wil nog steeds een "Filco Tenkeyless Brown" maar zoals het er nu naar uitziet gaat dat niet eerder gebeuren totdat ik hem gewoon in een winkel kan kopen of bestellen. Als iemand een nieuwe heeft liggen leg ik die 179 euro zo neer.
Het is geen mierenneuken, als een tb niet eens vlak kan staan door slechte afwerking vind ik niet kunnen vooral niet bij een Filco van 179 euro een 10 euro tb staat gewoon recht hoor. De keycaps kan me niet zo veel schelen (vind zelfs wel mooi als ze slijten).
Maar dat is voor mij niet het grootste probleem, voor de laatste keer ik vind alleen de Filco mooi de rest vind ik ronduit "lelijk", alleen de steelseries was nog een beetje om aan te zien maar die heb ik teruggebracht omdat ik deze veel te zwaar vind typen en de toetsen staan erg hoog (voor de prijs wel een mooi tb).
Het risico is gewoon te groot dat het fout gaat en dan heb je ontzettend veel na-werk + de kosten + tijd. Als ze iets kunnen verkopen weten ze je wel te vinden maar als er iets mee fout is zijn ze niet thuis
Ik wil nog steeds een "Filco Tenkeyless Brown" maar zoals het er nu naar uitziet gaat dat niet eerder gebeuren totdat ik hem gewoon in een winkel kan kopen of bestellen. Als iemand een nieuwe heeft liggen leg ik die 179 euro zo neer.
OMG. Ik was net ff in het oude gedeelte van het magazijn op m'n stageplek, wat vind ik, twee IBM Model M's 
Alleen, ik moet even van twee een goede maken. De ene doet het niet goed, heel even branden de nnum scrol en caps lampjes maar daarna reageert het bord niet en de andere mist een flink aantal toetsen maar lijkt het wel te doen.
Zal kijken of ik ze mee kan krijgen zu hause morgen
Alleen, ik moet even van twee een goede maken. De ene doet het niet goed, heel even branden de nnum scrol en caps lampjes maar daarna reageert het bord niet en de andere mist een flink aantal toetsen maar lijkt het wel te doen.
Zal kijken of ik ze mee kan krijgen zu hause morgen
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Mag ik vragen waarom je hem niet uit Engeland haalt ? Ik zit nu achter een Filco Majestouch TKL Ninja met browns en ik heb absoluut geen problemen.RoaDHouse schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:23:
En van elk product lees je wel iemand die er problemen mee heeft en zijn gal kwijt wil. Beetje rotte appel in de mand effect krijg je dan.
[ Voor 22% gewijzigd door Frostbite op 23-05-2012 16:25 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Zojuist ontvangen en ben er nu een uurtje mee bezit. Je merkt het verschil meteen en heb er al meteen plezier van! Geld meer dan waard!Kepro schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:21:
Ik krijg vanavond mijn Corsair k60 binnen, ik ben benieuwd!)
1 vraagje; weet iemand hoe je de knoppen makkelijk eruit kan halen?
De mechanische keys kan je het makkelijkst met keypullers los halen.Kepro schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:13:
[...]
Zojuist ontvangen en ben er nu een uurtje mee bezit. Je merkt het verschil meteen en heb er al meteen plezier van! Geld meer dan waard!
1 vraagje; weet iemand hoe je de knoppen makkelijk eruit kan halen?
Zoals deze:
http://www.wasdkeyboards....e-keycap-puller-tool.html
Prima.
Van jou niet maar van anderen vaak wel want die willen dat alles voor die prijs perfecto in orde is. Sommigen lijken zelfs op zoek te gaan naar problemen want als men een beetje doorvraagt blijkt er vaak weinig aan de hand te zijn. Daarnaast is 100% perfectie ondanks hele goede kwaliteitscontroles niet te doen. Zelfs bij fabrikanten die het neusje van de zalm zijn qua kwaliteit gaat er wel eens wat mis. En ja, dan kan ik het me helemaal voorstellen dat je dan niet zit te wachten dat je een pakket van 1.5kg weer terug naar de USA moet sturen. Voor mij was dat de reden om het uit Engeland te halen want dat is nog wel te doen.RoaDHouse schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:23:
@ppl
Een 10 euro toetsenbord hoeft ook niet recht te staan
Vergeet niet dat wat je op internet leest wel de mensen zijn die het vocaalst zijn. Mensen die hun stem laten horen. Het zegt niet zo gek veel over de omvang van een bepaald probleem. Iets wat ik overigens ook dagelijks in mijn eigen werk zie. Een klein groepje doet net alsof het probleem gigantisch is terwijl bij een rondvraag blijkt dat 90% uitermate content is. Dat is op internet alleen wat lastiger, daar zat ik ook mee.
Dat vind ik ergens wel grappig want zo gek veel anders is Filco niet qua ontwerp vergeleken met al die anderen. De CM Storm hier is zelfs wat mooier omdat men daar ook over de afwerking van het pcb hebben nagedacht. Dat is bij Filco weer niet zo.Maar dat is voor mij niet het grootste probleem, voor de laatste keer ik vind alleen de Filco mooi de rest vind ik ronduit "lelijk", alleen de steelseries was nog een beetje om aan te zien maar die heb ik teruggebracht omdat ik deze veel te zwaar vind typen en de toetsen staan erg hoog (voor de prijs wel een mooi tb).
Dat zware typen is meer een kwestie van switches. Zoals je in de topicstart al kunt lezen zijn er een aantal soorten van waarvan sommigen heel licht tikken en anderen heel zwaar. Ook zit er verschil in aanslagpunt (het punt waarop de toets als aangeslagen wordt geregistreerd) die meestal ergens halverwege ligt. Dat is vaak een kwestie van anders leren tikken. Ik druk er nu ook nog te hard op waardoor ik ze ook nog steeds tegen de bodem druk (maakt ook meer herrie) terwijl dat helemaal niet nodig is. Een lichte aanraking is genoeg. Mensen die blind kunnen typen hebben hier al veel minder last van (ik kan het meer ten dele). Het hoog staan van de toetsen tov bijvoorbeeld een laptop-achtig toetsenbord (wat tegenwoordig vrijwel ieder toetsenbord is) is weer een typische eigenschap van een mechanisch toetsenbord, komt door de switches. Ook dit is weer op te lossen door een andere typetechniek te gebruiken waarbij je een lichtere aanslag hanteert (druk je ze minder ver in en is hoog staan ook minder een probleem) in aanvulling op een palmrest (daarmee leg je je polsen wat hoger).
Dat is iets wat je helemaal voor jezelf moet bepalen. Enige wat ik wilde doen is wijzen op het feit dat je op die keyboard sites de kritiek met een korreltje zout moet nemen. Sommigen zijn echte mierenneukers en anderen verwachten er veel te veel van wat voornamelijk komt door de hogere prijs tov een gemiddeld (dus niet-mechanisch) toetsenbord. Nogmaals, ik begrijp wat je bedoelt want ik zat er zelf ook mee. Het ging bij mij dan ook niet over 1 nacht ijs. Na goed vooronderzoek heb ik het uiteindelijk maar besteld en dat bevalt me tot dusver zeer goed. De mijne ligt mooi plat, verschuift niet, tikt lekker (hoewel ik nog het nodige moet leren) en middels KeyRemap4MacBook heb ik 'm in OS X ook werkend zoals ik wil. Gek genoeg ben ik hierdoor ook mijn vorige toetsenbord (een Apple Wireless Keyboard) meer gaan waarderen, erg goed niet-mechanisch toetsenbord qua aanslag e.d.Het risico is gewoon te groot dat het fout gaat en dan heb je ontzettend veel na-werk + de kosten + tijd. Als ze iets kunnen verkopen weten ze je wel te vinden maar als er iets mee fout is zijn ze niet thuisteveel ervaring mee in het verleden.
Moet overigens Cherry MX-clears niet eens toegevoegd worden aan de TS?
Ik weet dat ze wat zeldzaam zijn, maar ze zijn er wel degelijk.
Zo zou ik ze omschrijven:
Cherry MX Clear switches

Cherry MX Clear switch animatie. Bron: forum.lowyat.net
Type: Tactiele switch (dus niet tactisch
)
Tactiele feedback: Ja, sterk
Clicky: Nee
Actuatiekracht: 55 cN (100 cN piekkracht)
Toetsbewegingsbaan: 2mm tot actuatie, 4mm tot bodem.
(misschien plaatje toevoegen?)

Clear switches liggen tussen brown en black in. Ze zijn zwaarder dan de meeste andere switches en hebben een grotere tactiele knobbel. Hierdoor is het zeer duidelijk wanneer de toets aangeslagen is, maar is het tegelijkertijd mogelijk om rond het actuatiepunt te blijven hangen. Iets wat handig kan zijn bij sommige games en na gewenning de switch een stuk stiller kan maken.
Doordat de toetsaanslag vrij zwaar is, kunnen ze voor sommige mensen vermoeiend zijn bij langdurig gebruik. Om deze reden wordt deze switch dan ook vaak afgeraden als eerste mechanische keyboard.
MX Clears zijn erg prettig voor mensen die MX Brown te licht vinden en MX Blue te veel geluid vinden maken.
+ Uitstekende feedback vanuit de toetsen
+ Zwaardere aanslag maakt bottomen lastiger
+ 'stiller' dan Blues (maar niet zo stil als browns)
- Hogere weerstand kan vermoeiend zijn
- Lastig verkrijgbaar
- Niet aan te raden als eerste switch, tenzij je een zware aanslag hebt.
Handige links:
Guide + schoonmaaktips - DasKeyboard
Mech keyboard guide + force diagrams - TeamZFC
Deskthority wiki over de Clears
Switch animations - Keyboardlover
Ik weet dat ze wat zeldzaam zijn, maar ze zijn er wel degelijk.
Zo zou ik ze omschrijven:
Cherry MX Clear switches

Cherry MX Clear switch animatie. Bron: forum.lowyat.net
Type: Tactiele switch (dus niet tactisch
Tactiele feedback: Ja, sterk
Clicky: Nee
Actuatiekracht: 55 cN (100 cN piekkracht)
Toetsbewegingsbaan: 2mm tot actuatie, 4mm tot bodem.
(misschien plaatje toevoegen?)

Clear switches liggen tussen brown en black in. Ze zijn zwaarder dan de meeste andere switches en hebben een grotere tactiele knobbel. Hierdoor is het zeer duidelijk wanneer de toets aangeslagen is, maar is het tegelijkertijd mogelijk om rond het actuatiepunt te blijven hangen. Iets wat handig kan zijn bij sommige games en na gewenning de switch een stuk stiller kan maken.
Doordat de toetsaanslag vrij zwaar is, kunnen ze voor sommige mensen vermoeiend zijn bij langdurig gebruik. Om deze reden wordt deze switch dan ook vaak afgeraden als eerste mechanische keyboard.
MX Clears zijn erg prettig voor mensen die MX Brown te licht vinden en MX Blue te veel geluid vinden maken.
+ Uitstekende feedback vanuit de toetsen
+ Zwaardere aanslag maakt bottomen lastiger
+ 'stiller' dan Blues (maar niet zo stil als browns)
- Hogere weerstand kan vermoeiend zijn
- Lastig verkrijgbaar
- Niet aan te raden als eerste switch, tenzij je een zware aanslag hebt.
Handige links:
Guide + schoonmaaktips - DasKeyboard
Mech keyboard guide + force diagrams - TeamZFC
Deskthority wiki over de Clears
Switch animations - Keyboardlover
[ Voor 96% gewijzigd door JaccoW op 23-05-2012 23:44 ]
Hey,
Ik heb even een vraag. Het enige ''mechanische'' toetsenbord waarop ik ooit heb getyped is een erg mooie IBM Model M. Mijn gamekeyboards zijn altijd cheap-o dingen geweest zoals de afgelopen 3 jaar een Logitech MK-250 (Desktopsetje van €25, wireless, rubber dome).
Nu had ik laatst m'n MK-250 eindelijk kapot. Een maatje van me had nog een Lycosa liggen met de bekende problemen. Die toch maar overgenomen en ik ben er super tevreden mee ware het niet dat je er niet normaal mee kunt werken omdat hij elke dag wel een keer uitvalt of blijft hangen.
Toen heb ik op aanraden van een paar clanleden een Logitech G110 gekocht maar ik kan echt niet aan dat ding wennen. Keystrokes voelen raar aan, keys zijn ERG snel gereset en ik heb er tijdens gamen best last van omdat ik niet altijd m'n keys bottomed houd, en de layout van het bord met die G-switches enz voelt niet lekker want als ik de linker ctrl of shift wil gebruiken druk ik vet vaak op die G keys bv. Ik stuur hem dus terug en gebruik zo lang die Lycosa wel weer.
Ik zoek dus een mechanisch bordje want ik wil het eigenlijk gewoon eens proberen!
Wat ik dus wil vragen is eigenlijk welk type switches voor mij het beste lijken voor ik tot een aanschaf over ga.
ik weet wel al welk bord ik ga halen, de QPad MK-80 via samenkopen, alleen die kun je nu net als in de 2e post in dit topic kopen met Black, Blue, Brown en Reds. Via samenkopen kun je gewoon kiezen welke switchkleur je wilt.
Dus, welke kleur is voor mij het meest geschikt, ik dacht zelf aan browns of reds want ik wil graag een lichte aanslag. Geluidsfeedback hoeft niet, gevoelsfeedback, ja hoeft niet maar is waarschijnlijk wel verstandig.
Natuurlijk mag een suggestie voor een ander bordje ook als mensen wat tegen de QPad hebben
Ik moet er €103 voor neertellen ongeacht de kleur switch.
Eisen:
Blauwe backlit keys.
GEEN extra toetsen links zoals een Logitech G keyboard heeft.
Budget is onbeperkt, niet TE gek natuurlijk maar ja... Wel graag bij een nederlandse retailer.
Ik heb even een vraag. Het enige ''mechanische'' toetsenbord waarop ik ooit heb getyped is een erg mooie IBM Model M. Mijn gamekeyboards zijn altijd cheap-o dingen geweest zoals de afgelopen 3 jaar een Logitech MK-250 (Desktopsetje van €25, wireless, rubber dome).
Nu had ik laatst m'n MK-250 eindelijk kapot. Een maatje van me had nog een Lycosa liggen met de bekende problemen. Die toch maar overgenomen en ik ben er super tevreden mee ware het niet dat je er niet normaal mee kunt werken omdat hij elke dag wel een keer uitvalt of blijft hangen.
Toen heb ik op aanraden van een paar clanleden een Logitech G110 gekocht maar ik kan echt niet aan dat ding wennen. Keystrokes voelen raar aan, keys zijn ERG snel gereset en ik heb er tijdens gamen best last van omdat ik niet altijd m'n keys bottomed houd, en de layout van het bord met die G-switches enz voelt niet lekker want als ik de linker ctrl of shift wil gebruiken druk ik vet vaak op die G keys bv. Ik stuur hem dus terug en gebruik zo lang die Lycosa wel weer.
Ik zoek dus een mechanisch bordje want ik wil het eigenlijk gewoon eens proberen!
Wat ik dus wil vragen is eigenlijk welk type switches voor mij het beste lijken voor ik tot een aanschaf over ga.
ik weet wel al welk bord ik ga halen, de QPad MK-80 via samenkopen, alleen die kun je nu net als in de 2e post in dit topic kopen met Black, Blue, Brown en Reds. Via samenkopen kun je gewoon kiezen welke switchkleur je wilt.
Dus, welke kleur is voor mij het meest geschikt, ik dacht zelf aan browns of reds want ik wil graag een lichte aanslag. Geluidsfeedback hoeft niet, gevoelsfeedback, ja hoeft niet maar is waarschijnlijk wel verstandig.
Natuurlijk mag een suggestie voor een ander bordje ook als mensen wat tegen de QPad hebben
Ik moet er €103 voor neertellen ongeacht de kleur switch.
Eisen:
Blauwe backlit keys.
GEEN extra toetsen links zoals een Logitech G keyboard heeft.
Budget is onbeperkt, niet TE gek natuurlijk maar ja... Wel graag bij een nederlandse retailer.
[ Voor 7% gewijzigd door Imprezzion op 24-05-2012 08:24 ]
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Mensen wil iedereen die denkt informatie te hebben voor de TS of dit topic in het gehele naar de Moderators DM'en.
Ik ga vanavond (als ik tijd heb

Bedankt voor de moeite alvast
Edit: Lees net dat alle pics op een andere manier in het topic gezet moeten worden, dat ga ik vanavond doen dus dan komt meteen die verhaalt je er mee in
[ Voor 19% gewijzigd door Rendiertje op 24-05-2012 09:31 ]
Aanvulling op m'n post hierboven. Het enige wat me niet echt bevalt aan Reds is de ongelijke reset / actuatie.
Daarom zit ik aan browns te denken. Ga je dit echt merken in FPS gebruik? Die ongelijke reset / actuatie?
Daarom zit ik aan browns te denken. Ga je dit echt merken in FPS gebruik? Die ongelijke reset / actuatie?
Ligt eraan welke FPS. Een CoD kan bijna zo intens worden als een strategygame qua snel toetsen achterelkaar indrukken en loslaten. Maar bij een Battlefield kan je nog wel eens de w (vooruit lopen) toets langer dan 30 seconden indrukken.Imprezzion schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:08:
Aanvulling op m'n post hierboven. Het enige wat me niet echt bevalt aan Reds is de ongelijke reset / actuatie.
Ik vind zelf de Browns het fijnst om snel en kort achterelkaar toetsen in te drukken. Wat wel is, is dat bij het inhouden van een toets je voorbij het tactile en actuatiepunt komt en dat je dan dus alleen het verschil, van alle Cherry MX switches, in de kracht ligt.
Ik zou zeggen bij een CoD minder en daarvoor is een Brown misschien wel fijner dan Reds/Blacks. Bij een Battlefield ga je het meer merken en het ligt aan jou of dat op een negatieve manier is of dat het niks voor je uitmaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Fleximex op 24-05-2012 09:19 ]
Hmm, dat maakt veel duidelijk. Die laatste zin 
Ehm ja, ik speel zowel MW3 als BF3 en ook Soldier of Fortune 2, oldskool maar ERG snelle gameplay.
SoF speel ik op hoog niveau dus een rappe snelheid is wel gewenst. Dat is dus 1 stem voor de Browns.
en die QPad MK-80, is die z'n €103 waard? Het lijkt me een super ding eigenlijk haha.
Ehm ja, ik speel zowel MW3 als BF3 en ook Soldier of Fortune 2, oldskool maar ERG snelle gameplay.
SoF speel ik op hoog niveau dus een rappe snelheid is wel gewenst. Dat is dus 1 stem voor de Browns.
en die QPad MK-80, is die z'n €103 waard? Het lijkt me een super ding eigenlijk haha.
Ik weet niet waar je die voor 103 euro kan kopen, maar dan is die het (zeker) wel waard ja. Een Filco is zonder verzendkosten al 160 euro. Mijn Daskeyboard (silent, met Browns) is ook al 130 euro zonder verzendkosten.
Bij een Nederlandse retailer een mechanische Tobo is (nog) moeilijk...
Als je voor 103 euro zo'n Qpad kan halen via samenkopen, zou ik het zeker doen!
Een Filco gaat als snel 190-200 euro incl.
Als je voor 103 euro zo'n Qpad kan halen via samenkopen, zou ik het zeker doen!
Een Filco gaat als snel 190-200 euro incl.
http://www.samenkopen.net/action_products/601457
Kijk daar maar eens. De QPad MK50 met een van de 4 kleuren: €70.
De QPad MK80 met een van de 4 kleuren: €103.
De QPad MK85 met een van de 4 kleuren: €119.
Thanks,tikkietrugjaap schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:01:
[...]
De mechanische keys kan je het makkelijkst met keypullers los halen.
Zoals deze:
http://www.wasdkeyboards....e-keycap-puller-tool.html
Heb de MK-80 besteld bij die persoon.Ben benieuwd wat ik van m'n eerste mech. bordje ga vinden!
[ Voor 43% gewijzigd door Imprezzion op 24-05-2012 16:46 ]
We moesten gisteren de plaatjes naar een andere bron overzetten.
Dat is gedaan, alleen ben ik vergeten deze toe te voegen...
Als het goed is wordt dit nog gedaan --> Kudos voor Naarden
Jammer dat er geen TKL's in de groupbuy zitten. Hoe goedkoop zouden bv. de Noppoo Choc Mini of de Keycool 87 zijn met een groupbuy? (of een DAS TKL of Ducky DK1087)Imprezzion schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:28:
Rotterdam
Whoppa, van 170 euro naar 125.. das de moeiteImprezzion schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:28:
Denk dat ik toch maar een MK85 ga nemen... ben erg benieuwd naar de bruine switches...
Bwaaahhhhhh - Chewbacca
En hij is binnen! Vergeleken met de Deck Legend is een Ducky iets hoger en alles is volgens mij iets compacter. Verder vind ik Blue switches (ducky) beter om te typen dan Clear switches (Deck). Zo meteen eens kijken hoe het gamen gaat.
Ik heb op ebay andere keycaps voor mijn Filco besteld. Ik had nogal last van 'shiny keys' op m'n Filco op m'n werk (terwijl ik m'n handen wel regelmatig was). Dat begon toch wel vervelend te worden.
Hier staan wat foto's. De laatste twee foto's met flits overdrijven het effect van de slijtage wel (foto's van mijn 2e Filco die ik thuis gebruik, slijtage is denk ik erger omdat ik ook sommige keys met m'n nagel indruk tijdens Starcraft).
Pro:
- De keys zijn van een stuk minder glad plastic (PBT) gemaakt en daardoor minder gevoelig voor 'shiny keys'
- Passen perfect
- Snelle verzending via brievenbuspost vanuit USA (maar 4 dagen!)
- Door het andere plastic maken ze een iets 'lager' geluid, dus wat stiller
Con:
- Naar mijn gevoel tikken originele Filco keycaps wat lichter/sneller en ram je ze wat lekkerder en harder bij bottoming out, dus ik snap wel waarom de originele keys erop zitten
- Ik gebruik ze nu drie weken op m'n werk, en sommige letters beginnen al wel een beetje te vervagen. Nou ging het mij daar niet om maar meer om het shiny worden, en dat zijn ze nog helemaal niet door de grovere plasticstructuur. Je kan ook keycaps kopen met engraved letters bij dezelfde verkoper.
- Kostte $60 alhoewel mij de prijs niet uitmaakt, op toetsen rammen is m'n werk
- Ik heb de '5' toets dubbel en mis de '6'
Op zich wel een aanrader dus! Link naar advertentie en naar alle advertenties van de verkoper.
Hier staan wat foto's. De laatste twee foto's met flits overdrijven het effect van de slijtage wel (foto's van mijn 2e Filco die ik thuis gebruik, slijtage is denk ik erger omdat ik ook sommige keys met m'n nagel indruk tijdens Starcraft).
Pro:
- De keys zijn van een stuk minder glad plastic (PBT) gemaakt en daardoor minder gevoelig voor 'shiny keys'
- Passen perfect
- Snelle verzending via brievenbuspost vanuit USA (maar 4 dagen!)
- Door het andere plastic maken ze een iets 'lager' geluid, dus wat stiller
Con:
- Naar mijn gevoel tikken originele Filco keycaps wat lichter/sneller en ram je ze wat lekkerder en harder bij bottoming out, dus ik snap wel waarom de originele keys erop zitten
- Ik gebruik ze nu drie weken op m'n werk, en sommige letters beginnen al wel een beetje te vervagen. Nou ging het mij daar niet om maar meer om het shiny worden, en dat zijn ze nog helemaal niet door de grovere plasticstructuur. Je kan ook keycaps kopen met engraved letters bij dezelfde verkoper.
- Kostte $60 alhoewel mij de prijs niet uitmaakt, op toetsen rammen is m'n werk
- Ik heb de '5' toets dubbel en mis de '6'

Op zich wel een aanrader dus! Link naar advertentie en naar alle advertenties van de verkoper.
Heb zojuist wat leuks binnen gekregen:

Alien key doubleshots - Geekhack

Alien key doubleshots - Geekhack
[ Voor 41% gewijzigd door JaccoW op 25-05-2012 15:15 ]
Dinsdag tegen beter weten in de Razer Black Widow besteld.
De knoppen zouden van normaal formaat moeten zijn en de F knoppen op de normale plaats moeten zitten, en de macroknoppen zouden verder naar links moeten.
Kan je hiermee leven en wil je een voordelig blue-switch toetsenbord? Dan is dit ding ideaal!
De smalle knoppen wennen na een dag en het typt heerlijk weg! In het begin is er een hoop kabaal doordat je alles bottomed maar na enige gewenning valt dit enigzins mee.
Jammer is die glimmende afwerking waardoor het geheel schmutzig uitziet na een half uur, maar ook dat wist ik van tevoren
conclusie: 7/10
De knoppen zouden van normaal formaat moeten zijn en de F knoppen op de normale plaats moeten zitten, en de macroknoppen zouden verder naar links moeten.
Kan je hiermee leven en wil je een voordelig blue-switch toetsenbord? Dan is dit ding ideaal!
De smalle knoppen wennen na een dag en het typt heerlijk weg! In het begin is er een hoop kabaal doordat je alles bottomed maar na enige gewenning valt dit enigzins mee.
Jammer is die glimmende afwerking waardoor het geheel schmutzig uitziet na een half uur, maar ook dat wist ik van tevoren
conclusie: 7/10
Zijn er nog mensen hier met blank keycaps? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Ik kan aardig blind typen, maar niet met 10 vingers. Helpt dit om je typen te verbeteren, of is het gewoon irritant?
[ Voor 42% gewijzigd door pientertje op 25-05-2012 23:00 ]
Dit topic is gesloten.