🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Oké, Ik had al verder in dit topic gelezen en ik zag dat de Razer Blackwidow er niet zo goed uit kwam. En zit er nog kwaliteit verschil tussen de Ducky en Deck Legend?F_demon schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:17:
[...]
Er zijn nog vrij weinig modellen met verlichte toetsen.
Ducky is er een van, de anderen zijn de Razer Blackwidow en de Deck Legend.
Kleiner zijn de KBT Race of de nieuwe KBC Pure. De race bijvoorbeeld is verkrijgbaar in een limited edition wit toetsenbord met blauwe backlight.
Zolang je blijft leren kan je overal komen
Zonder dollen, het schijnen allebei uitstekende borden te zijn, maar ik heb zelf alleen ervaring met de Deck.
Er zit wel degelijk een kwaliteitsverschil in volgens mensen die beiden hebben, maar daar betaal je ook voor. Zeker hier in Nederland. Met importheffing is het best een smak geld.
Je hebt gelijk, maar met die twee erbij hebben we wel zo'n beetje de keuzes op dit moment.freggell schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:48:
[...]
Volgens mij hebben de Q-Pad MK-80 en MK-85 ook backlight.
En die kan in het blauw. en dan kan je zelf de switch kiezen (momenteel in ieder geval)
Noppoo Choc pro heeft een model in het rood.
[ Voor 64% gewijzigd door JaccoW op 09-05-2012 22:48 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Dus ik heb nog steeds niet besteld, kan er ook niet meer van slapen en droom er zelfs over
Het probleem is dat ik er nu veel over gelezen heb en het wordt er niet makkelijker op (de keuze van de switches) daarnaast vind ik de meeste gewoon lekijk niet qua model maar al die "vershrikkelijke grote logo's"
Uiteindelijk vind ik FILCO wel de winnaar tevens ook de duurste ik zit dan op een totaal bedrag van 195 Euro incl. 1 red (esc) en 4 blue (wasd) keys. (ik moet dan via paypal betalen en daar ben ik niet zo blij mee)
Als ik iets wil dan ga ik niet moeilijk doen over geld, maar ik wil natuurlijk wel weten of dit de juist beslissing is en daar twijfel ik nu een beetje over omdat ik nooit een FILCO van dichtbij heb gezien laat staan gevoeld te hebben.
Normaal koop ik iets in een winkel en als het niet bevalt breng ik het gewoon terug in dit geval is dat allemaal niet mogelijk.
Bedankt voor het aanhoren van mijn gezeur, zo nu moet ik eerst weer een pil om rustig te worden.
Mooi zo!! Ik ben er nog altijd lekker op aan het rammen
Kan het nu zelfs met wat minder lawaai!!
Filco + blue = luid !
Filco + brown = mijn werk toetsenbord

Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van dat toetsenbord en dat je het klikje bij het indrukken ook voelt. Verder vindt ik je lekkerder typen dan mijn zwarte ss 6Gv2. Daarom heb ik voor mezelf de rode besteld (zonder klik)
Heb je het geld dan is de filco een mooi ding.
[ Voor 18% gewijzigd door Frostbite op 09-05-2012 23:56 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Grootste voordeel aan een Filco is natuurlijk de importkosten, maar is dan ook gelijk 1 van de duurste.
(Over SS/Razer zullen we het maar niet hebben ;p)
Gentoo BTW
cool, brown is ook mijn eerste keus maar kan je ook vertellen wat het verschil is tussen black en brown ?Sc0rPi0N schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:51:
Filco + red = lang wachten
Filco + blue = luid !
Filco + brown = mijn werk toetsenbord
[afbeelding]
Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van dat toetsenbord en dat je het klikje bij het indrukken ook voelt. Verder vindt ik je lekkerder typen dan mijn zwarte ss 6Gv2. Daarom heb ik voor mezelf de rode besteld (zonder klik)
Heb je het geld dan is de filco een mooi ding.
(ik heb namekijk een steelseries black en die vind ik aan de zware kant)
Typed het veel lichter dan black ?
Voelt hij degelijk aan ?
[ Voor 4% gewijzigd door RoaDHouse op 09-05-2012 23:59 ]
Edit: Waarom ook de TS aanpassen, niemand die het leest

[ Voor 35% gewijzigd door Huuskes op 10-05-2012 00:00 ]
Gentoo BTW
Ja, die heb ik al 10 keer gelzen, maar hij heeft hem nu voor zijn neus liggen.Tyr3ll schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:59:
Kijk in de topicstart. Daar staan mooie plaatjes en uitleg.
Heb hem net een paar uur op mijn werk getest dus morgen meer. Als ik jou was zou ik dan voor de browns gaan.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik geloof wel dat ze evenveel kracht nodig hebben, ze zullen er heus niet naast zitten met de graph. Maar de klik in de Blue is gewoon duidelijker. Of het werkelijk de genodigde kracht is of gewoon het geluid weet ik niet, maar ze geven het idee dat je meer door een klikje heen moet drukken. Het eerste stukje van het klikje voelt daarmee beduidend lichter. Omdat het klikje zelf maar kort en precies is en je daarnaast al bezig bent met een beweging, voel het allemaal wat soepeler aan dan lineair of met het kleinere klikje van de MX brown.
Hiermee ben ik het er wel mee eens dat de MX Brown voor de meeste games prettiger is: bij herhaaldelijke korte sidesteps in fps maar ook iets als een platformer (maar ook streetfigher oid) wil je wel eens een stukje kort indrukken en daarna nog een beetje erbovenop doen. Met MX Blue heb je dan snel het idee dat je enkel in hele klikjes moet werken, terwijl je met andere knoppen, met name lineair het idee hebt dat je ook de knop iets korter kunt indrukken. (terwijl het natuurlijk gewoon om de "down-time" gaat, niet de werkelijke afstand dat je indrukt). MX Brown gaat naar mijn mening geleidelijk genoeg voor dergelijk game gebruik, terwijl het genoeg feedback geeft om ook lekker te typen. Ik snap ook helemaal waarom bij games waarbij een absoluut aantal keystrokes belangrijker is dan de duur van de stroke MX Blue geweldig zou zijn. SC2 of Diablo 3 lijken mij heerlijk op Blue, gewoon omdat het makkelijker tellen is en een aanslag ook meteen relatief veel actie zal betekenen.
Iemand nog andere visies hierop?
<edit> iets meer uileg douane, ik moet hem voor eind van de maand hebben. Met douane gaat dit meestal wel, maar niet altijd.
[ Voor 23% gewijzigd door Four op 10-05-2012 07:33 ]
dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Bovenaan de zin staat, als je aanpassingen wilt hebben stuur een dmtje naar een van onsTyr3ll schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 23:56:
Wederom zou het veel fijner zijn als de TS meer toetsenborden in een lijstje krijgt... Wereld is natuurlijk groter dan Ducky's en Filco's.
Grootste voordeel aan een Filco is natuurlijk de importkosten, maar is dan ook gelijk 1 van de duurste.
(Over SS/Razer zullen we het maar niet hebben ;p)
Gezien het feit ik wel een beetje tijd over heb mag je een dm sturen met onderbouwing graag:
* Waarom moet dit toetsenbord in de Ts?
* Welke site/sites kan je hem halen
* Hoeveel kost het in totaal? (Vooral denken aan de import kosten uit andere landen)
Waarom dit:
We kunnen natuurlijk niet zomaar alle mechanische tb's erin zetten omdat het meer gaat over wat mechanische toetsenborden zijn en waarom ze 'beter' zijn
Hiermee doel ik voornamelijk op:
- Filco Majestouch 2 (171 euro incl verz)
- Qpad MK 50 (99 euro incl verz)
- Zowie Celeritas (120 euro, volgens mij incl verz)
- Das Keyboard (130 dollar excl verz)
De prijzen lopen nog aardig uiteen. De Qpad is nog redelijk goedkoop, maar in mijn ogen ook de minst mooie. Hoe zit het met de kwaliteit tussen deze verschillende borden?
In de switches zelf niet. Maar ik merk wel verschil in speling in de keycap bevestiging tussen de onderlinge toetsenborden. Zo zitten de keycaps op de Thermaltake een stuk vaster dan de switches op de Steelseries ondanks dezelfde switches.wouter03 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:15:
Zitten er nog grote verschillen tussen de varianten met brown switches?
De prijzen lopen nog aardig uiteen. De Qpad is nog redelijk goedkoop, maar in mijn ogen ook de minst mooie. Hoe zit het met de kwaliteit tussen deze verschillende borden?
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
De switches zelf bepalen alleen wat voor feedback je vingers krijgen bij het indrukken van de toets, verder komt alles aan op de bouwkwaliteit van het bord en de kwaliteit van de gebruikte materialen. Bij een Filco is de kwaliteit dusdanig dat je dat ook echt wel merkt, de toetsen zitten stevig vast en voelen solide aan, bij een goedkoper bord merk je soms dat toetsen een beetje beginnen te wiebelen of draaien of dat de keykaps (de toetsen zelf) van slechte kwaliteit zijn waardoor ze snel gaan glimmen of vervagen. Helaas kan je dat bij niet-Filco borden niet echt aan de prijs aflezen, sommige borden zijn beter dan anderen en voor de toetsen heb je verschillende soorten plastic en verschillende manieren om de letters op de toetsen te krijgen.wouter03 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:15:
Zitten er nog grote verschillen tussen de varianten met brown switches?
Voor accurate info kan je het beste gewoon gaan kijken op een aantal communities, zoals Deskthority en Geekhack. Baseer je niet zomaar op één community aangezien er nogal eens een 'populaire mening' kan zijn over een bepaald merk...zo zijn ze op Geekhack erg tegen Ducky borden terwijl die op andere communities gewoon goed genoemd worden. Als je twijfelt tussen een aantal borden kan je gewoon threads maken op die communities en dan krijg je vanzelf allerhande feedback.
Misschien kunnen die sites aan de TS toegevoegd worden ?Cronax schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:39:
[...]
Voor accurate info kan je het beste gewoon gaan kijken op een aantal communities, zoals Deskthority en Geekhack. Baseer je niet zomaar op één community aangezien er nogal eens een 'populaire mening' kan zijn over een bepaald merk...zo zijn ze op Geekhack erg tegen Ducky borden terwijl die op andere communities gewoon goed genoemd worden. Als je twijfelt tussen een aantal borden kan je gewoon threads maken op die communities en dan krijg je vanzelf allerhande feedback.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Iets met de TS wordt toch niet gelezen zie de eerste zinHelp!!!! schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:52:
[...]
Misschien kunnen die sites aan de TS toegevoegd worden ?
Ik zal ze thuis er even in zetten, zit nu namelijk op stage en daar is om een of andere reden geekhack geblokkeerd...
[ Voor 0% gewijzigd door Rendiertje op 10-05-2012 13:08 . Reden: typo ]
Ik ben er vrij zeker van dat het komt door het woord hack..Sc0rPi0N schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:31:
block *hack* zeker
Voordeel van zelf sys. beheerder zijn is dat ik overal bij kan
Nadeel van aparte ad groep Stagiairs bij de sys beheerder...
Daarnaast heb ik nog een aantal Geekhack groupbuys die onderweg zijn, dus ik ga er een lekker kleurrijk ding van maken.
Foto'sF_demon schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:07:
Kan de verleiding toch niet weerstaan en heb de Keycool besteld en ook een setje o-rings. Ik wil hem op mijn stage gaan gebruiken, dus iets minder herrie zou mooi zijn.
Daarnaast heb ik nog een aantal Geekhack groupbuys die onderweg zijn, dus ik ga er een lekker kleurrijk ding van maken.
Sommige Tb's zijn zo kleurrijk dat ze meer op een regenboog lijken dan echt op een tb
Je bedoelt zoiets?Rendiertje schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:22:
[...]
Foto's![]()
Sommige Tb's zijn zo kleurrijk dat ze meer op een regenboog lijken dan echt op een tb
YouTube: ducky shining (sparkling)
Zoals ik al zei, ze zijn onderweg.Rendiertje schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:22:
[...]
Foto's![]()
Maar ik heb de Billiards double shot keycaps 1-15 + cueball besteld.
En de Alien double shot van die laatste 4 stuks, dus als er nog mensen zijn die er een willen laat het maar weten.
Ik zal foto's maken zodra ze binnen zijn.
Holy F...MrTi schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:25:
[...]
Je bedoelt zoiets?
[ Voor 15% gewijzigd door JaccoW op 11-05-2012 10:48 ]
MrTi schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:25:
[...]
Je bedoelt zoiets?
Dat is een beeeeeeetje te veel van het goede
Maar heb ze bijvoorbeeld gezien met gekleurde keycaps zag er erg mooi uit
Van wit naar oranje naar rood in golven, 5 setjes van 3 ledjes per toets, vreselijk helder was dat ding. Op zich als het naar verschillende standen te schakelen is is het wel grappig, maar ik denk dat je niet lekker kunt typen als je keyboard zo ontzettend veel wild licht geeft.
Maar ik vind dat toch nog beter aan te zien dan mensen die gewoon at random met velle kleurtjes hun keyboard hebben "versierd". Bij WASD stond volgens mij zo'n om en om blauw rood toesten ding, met groene control en alts, gele enter en spatie, paarse F toetsen etc.

Iemand nog suggesties voor een alternatief toetsenbord met brown switches en liefst een inbegrepen polssteun?
Voor de Das Keyboard moet je wachten tot juni voor een US layout en voor de Filco moet je wachten tot juni voor de brown switches.Fleximex schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:49:
Zonder polssteun: Daskeyboard Silent of Filco Majetouch-2 Pro.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Creqaw schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:10:
Royally pissed off now.
[afbeelding]
Iemand nog suggesties voor een alternatief toetsenbord met brown switches en liefst een inbegrepen polssteun?
Zit wel geen polssteun bij maar die zijn los wel te verkrijgen...
Gamegear.be heeft trouwens wel Filco's met brown switches maar op het moment zijn alleen Azerty modellen op voorraad geloof ik...
[ Voor 21% gewijzigd door Cronax op 11-05-2012 14:17 ]
Snap dat je hier niet blij mee bent maar ik vind dat ze het nog best wel netjes oplossen. Oprechte excuses aangeboden krijgen van een bedrijf is iets wat je tegenwoordig niet vaak mee maakt.Creqaw schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:10:
Royally pissed off now.
[afbeelding]
Prima.
Er zijn ook andere winkels die de Filco in Europa leveren. Die hebben die misschien wel op voorraad. De Daskeyboard wordt naar mijn weet in Europa alleen door Getdigital.de geleverd.Creqaw schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:18:
[...]
Voor de Das Keyboard moet je wachten tot juni voor een US layout en voor de Filco moet je wachten tot juni voor de brown switches.
Omdat ik dat keyboard graag wilde hebben.tikkietrugjaap schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:26:
[...]
Snap dat je hier niet blij mee bent maar ik vind dat ze het nog best wel netjes oplossen. Oprechte excuses aangeboden krijgen van een bedrijf is iets wat je tegenwoordig niet vaak mee maakt.
Maar dat is overal mee zo..
Goed dat Qpad excuses aanbied maar je hebt er zelf weinig aan.
Misschien dat je een ander Qpad TB met browns kan nemen?
En dan wat van de prijs afdwingen in de reply?
Meeste hebben niet 1 op voorraad de ander kan je alleen betalen met PayPal enz...... het begint me nu gewoon te irriteren.
Na veel lezen op forums blijkt de Filco ook niet echt feilloos te zijn (hangende spatiebalk en een vreemd pling geluid van bepaalde toetsen)
Als dit zo is dan is hij die 169 Euro ook niet waard,ik ben nu zover dat ik eerst een Filco wil zien en voelen.
Zelf ben ik ook bij hem thuis geweest, hij had Filco Blu + Filco Brown en ss 6gv2 liggen.
We hebben toen ook het geluidsfragment gemaakt.
Ik weet dat NeilForeal wegens privéproblemen wat minder actief is in dit topic, ik durf niet te zeggen of bij hem een bezoekje brengen wel mogelijk is, daarvoor zul je hem zelf moeten contacteren.
[ Voor 1% gewijzigd door Rendiertje op 11-05-2012 16:19 . Reden: typo ]
Je moet er wel rekening mee houden als je naar zo'n forum gaat je vaak ook een klacht hebt. Die wordt dan gepost. Er zijn veel minder mensen die een forumtopic starten omdat ze geen mankementen met hun toetsenbord hebben en gaan vertellen hoe geweldig hun toetsenbord is. Die mensen zullen ook minder snel op zo'n forum komen omdat ze niet specifiek zoeken naar dat forum.RoaDHouse schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:47:
Ik zie er vanaf voorlopig, veel teveel gedoe om een TB te krijgen.
Meeste hebben niet 1 op voorraad de ander kan je alleen betalen met PayPal enz...... het begint me nu gewoon te irriteren.
Na veel lezen op forums blijkt de Filco ook niet echt feilloos te zijn (hangende spatiebalk en een vreemd pling geluid van bepaalde toetsen)
Als dit zo is dan is hij die 169 Euro ook niet waard,ik ben nu zover dat ik eerst een Filco wil zien en voelen.
Er zijn met elk product altijd wel klachten.
Mijn Daskeyboard plingt ook bij sommige toetsen. Echter is dat alleen te horen als mijn computer uitstaat, mijn speakers uitstaan en ik mijn toetsen, in mijn geval de 'E', 'T' en 'Spatiebalk' toets, op een bepaalde manier indruk.
Ik zou dit toch echt onder 1st World Problems scharen.
Hangende Spatiebalk is natuurlijk wel wat minder
Heb je al hier gekeken?
Je kan natuurlijk ook naar de Ducky's kijken. Bijvoorbeeld bij Tigerimport.
Het duurde anderhalve week om een reply te krijgen (dit bericht was een antwoord op mijn trackingcode vraag) ik denk niet dat ik het geduld heb om hierover te onderhandelen en als ze zoiets wilde hadden ze me dat waarschijnlijk aangeboden i.p.v. gewoon te refunden.Rendiertje schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:46:
[...]
Maar dat is overal mee zo..
Goed dat Qpad excuses aanbied maar je hebt er zelf weinig aan.
Misschien dat je een ander Qpad TB met browns kan nemen?
En dan wat van de prijs afdwingen in de reply?
//edit Filco is me iets te duur.
Gentoo BTW
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Dat plingen is iets waar je heel erg goed op moet letten om het te horen en het is iets wat inherent is aan eender welk mechanisch toetsenbord dat veren gebruikt dan ook. Dit is gewoon een eigenschap van het gebruik van zo'n veer. De ene veer kan het net even wat meer doen maar je eigen typekunsten hebben hier uiteraard ook de nodige invloed op (hoe hard je een toets aanslaat, in welke hoek, etc.).RoaDHouse schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:47:
Ik denk dat het feit dat Filco uitermate populair is ook wel wat zegt over hoe ernstig de problemen zijn (eigenlijk helemaal niet ernstig dus). Het valt allemaal nog wel mee. Net als met ieder ander product kun je problemen hebben. Ook al heb je op zo'n toetsenbord kunnen tikken, wat je op dat moment kunt testen is niet zo gek veel. Bepaalde dingen ontstaan pas na een tijdje gebruik. Er zijn overigens wel wat initiatieven van liefhebbers waarop je je in kunt schrijven. Dan krijg je een setje keys opgestuurd met verschillen switches zodat je kunt proberen welke je het beste ligt. Echt zo'n toetsenbord proberen wordt een stuk lastiger (pakketje van ruim 1.5kg rondsturen...mechanische toetsenborden zijn doorgaans niet licht).
Ging vandaag weer eens naar m'n ouders en toen ik thuis kwam zag ik een IBM Model M op tafel liggen.
Blijkt dat mn pa hem van de vuilnisbak heeft gered op z'n werk
En ik mocht m hebben, awesome
Beetje jammer alleen dat ie twee keycaps mist, maar dat is niet zo'n groot probleem.
Morgen maar eens goed schoonmaken, want er zit nogal wat vuil tussen de toetsen.
Deze gaat het dus niet worden omdat:
1. Spatiebalk veel te zwaar is met indrukken
2. De blauwe leds zijn zo fel dat je een las-bril nodig hebt.
3. Te grote logo's.
4. Black switches typen toch niet lekker. (persoonlijk)
Dan is het geen verbetering in verhouding van mijn oude Steelseries 6G http://www.google.nl/imgr...,r:2,s:0,i:75&tx=69&ty=70 (eigenlijk dezelfde feel)
Ik ben weer bij af
[ Voor 34% gewijzigd door RoaDHouse op 12-05-2012 01:37 ]
171 euro met verzending erbij. Behalve deze hou ik ook de QPad site in de gaten.
Ik was verder nog aan het kijken naar Duckys maar aangezien daar meerdere modellen van zijn, is er ook een model dat beter is dan andere? Ik heb shines wel wat vaker gezien in dit topic
//edit Vam wat ik zie zijn de Das Keyboard Ultimate en Professional min of meer hetzelfde, het verschil zit erin dat de Ultimate geen text heeft op toetsen maar aangezien ze verder gewoon dezelfde prijs zijn, is het echt vervelend om zonder text te typen?.
//edit Weet iemand wat verzondkosten zijn bij getdigital? 4.90 euro.
[ Voor 32% gewijzigd door Xufuja op 12-05-2012 13:06 ]
Als je volledig blind kan typen is zon Ultimate natuurlijk een tikkeltje gaver om te hebben. Ik heb zelf gekozen voor de Professional, voor als er een keer een n00b achter mn PC zit.Creqaw schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 08:54:
http://www.gamegear.be/fi...ile-action-qwerty-us-104-
171 euro met verzending erbij. Behalve deze hou ik ook de QPad site in de gaten.
Ik was verder nog aan het kijken naar Duckys maar aangezien daar meerdere modellen van zijn, is er ook een model dat beter is dan andere? Ik heb shines wel wat vaker gezien in dit topic
//edit Vam wat ik zie zijn de Das Keyboard Ultimate en Professional min of meer hetzelfde, het verschil zit erin dat de Ultimate geen text heeft op toetsen maar aangezien ze verder gewoon dezelfde prijs zijn, is het echt vervelend om zonder text te typen?.
//edit Weet iemand wat verzondkosten zijn bij getdigital? 4.90 euro.
Ik mis helaas alleen 2 keycaps (Esc en F10), iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen?
Holy crap, die is inderdaad aardig nasty.Volv schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:49:
Zo, heb m'n Model M maar eens schoongemaakt. Er zat 18 jaar aan vuil in, nasty =p (klik)
Ik mis helaas alleen 2 keycaps (Esc en F10), iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen?
Mijn SS 6Gv2 daarna weer in de doos gedaan, want die krijgt een nieuw baasje.
Zoals op mijn werk vind in zo'n TKL (tenkeyless) wel beter staan.
Kostte wel wat zo'n importgevalletje maar dan heb je ook wat.
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik kan niet volledig blind typen maar dan word het gewoon tijd om dat te leren en als het mensen afschrikt des te beter aangezien ik niet wil dat mensen mijn PC aanraken.BioHazard schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:04:
[...]
Als je volledig blind kan typen is zon Ultimate natuurlijk een tikkeltje gaver om te hebben. Ik heb zelf gekozen voor de Professional, voor als er een keer een n00b achter mn PC zit.
Dat is wel beyond nasty.Volv schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:49:
Zo, heb m'n Model M maar eens schoongemaakt. Er zat 18 jaar aan vuil in, nasty =p (klik)
Pricewatch
Ik twijfel echter over alternate(of dat die met grote shift is) aangezien ik daar vorige week naar heb gemaild met de vraag of zij de NA versie binnen zouden krijgen en toen kreeg ik als antwoord nee:s.
Ik weet echter nog altijd niet wat mijn nieuwe mechanische toetsenbord gaat worden. Je kunt ze nergens echt proberen. Ik heb alleen de blacks kunnen proberen in de mediamarkt en die vond ik op zich prima aanvoelen maar als ik zo lees zijn reds/browns meer geschikt voor mij omdat ik van een lichte aanslag hou. Blijft een moeilijke keuze.
Ik heb er destijds meteen twee gekocht (1 werk, 1 thuis) en kan ook niet echt blind typen. Wel wat progjes gebruikt om het te verbeteren maar ik moet er nog wel bij nadenken om het foutloos te kunnen en dat is meteen het grootste nadeel.Creqaw schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:56:
[...]
Ik kan niet volledig blind typen maar dan word het gewoon tijd om dat te leren en als het mensen afschrikt des te beter aangezien ik niet wil dat mensen mijn PC aanraken.
[...]
Even semi nonchalant iets uittikken is er met blank keys meteen niet meer bij. Je wordt echt gillend gek als je niet je handen handen goed positioneert en bewust typt.
Ik heb uiteindelijk voor mijn werk die black on black caps besteld omdat ik zeker tijdens mijn werk niet altijd de tijd/rust kan nemen om correct te gaan zitten typen. Feit is wel dat als je het consequent volhoudt dat je vanzelf beter gaat typen, maar dat gaat dus niet vanzelf. Wees gewaarschuwd
En ja, het ziet er cool uit en mensen blijven geheid van je pc af.
[ Voor 8% gewijzigd door Fantomas op 12-05-2012 22:49 ]
Ik heb het nu even ge-rechecked en de Das Keyboard Ultimate Silent (US layout) is inclusief paypal kosten en verzending 134.90 euro. Ik heb jammer genoeg slechts 100 euro op prepaid creditcard staan.
Dit is misschien niet totaal relevant aan het topic maar wat zouden jullie doen?
Om 134.90 euro te bereiken vanaf mijn huidige 100 euro heb ik een paar mogelijkheden:
2x 20 euro bijkopen en dat laten samenvoegen met mijn huidige kaart, word 135 euro* en 0.10 euro blijft dan over.
1x 50 euro bijkopen en dat laten samenvoegen met mijn huidige kaart, word 147.50 euro* en 12.60 euro blijft dan over waar ik misschien of misschien niet een polssteun of iets dergelijks van zou kunnen kopen.
*2.50 euro per kaart naar kaart transactie
Bedoel je met prepaid credit card PayPal?Creqaw schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:46:
Mijn creditcard heeft eindelijk het geld ge-ok'd dat QPad heeft gerefund dus kan ik het nu gebruiken. Dit prepaid creditcard gedoe is echt vervelend.
Ik heb het nu even ge-rechecked en de Das Keyboard Ultimate Silent (US layout) is inclusief paypal kosten en verzending 134.90 euro. Ik heb jammer genoeg slechts 100 euro op prepaid creditcard staan.
Dit is misschien niet totaal relevant aan het topic maar wat zouden jullie doen?
Om 134.90 euro te bereiken vanaf mijn huidige 100 euro heb ik een paar mogelijkheden:
2x 20 euro bijkopen en dat laten samenvoegen met mijn huidige kaart, word 135 euro* en 0.10 euro blijft dan over.
1x 50 euro bijkopen en dat laten samenvoegen met mijn huidige kaart, word 147.50 euro* en 12.60 euro blijft dan over waar ik misschien of misschien niet een polssteun of iets dergelijks van zou kunnen kopen.
*2.50 euro per kaart naar kaart transactie
Prepaid creditcaard (3vcard) gelinkt aan Paypal, hoezo?
Ik heb trouwens een Daskeyboard Professional Silent. Je zal geen spijt van je aankoop hebben. Helemaal omdat je de Ultimate koopt en er dus geen belettering op de toetsen zit en die dus ook niet eraf kunnen slijten (wat bij mijn Professional nu héél licht aan het gebeuren is).
Paypal heeft mijn bankrekening geblacklist nadat ik een keer had geregistreerd voordat ik 18 was. Ik ben nu even een proef aan het doen om te kijken hoe goed ik kan blind typen, gewone berichten lukken prima maar ingewikkelde wachtwoorden maak ik toch wel fouten.Fleximex schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:17:
Dan zou ik 1x50 euro doen als het 2.50 per transactie is. Ik heb overigens gewoon mijn bankrekening aan PayPal gelinkt en dan werkt het net als Ideal en betaal je geen extra kosten naar mijn weet.
Ik heb trouwens een Daskeyboard Professional Silent. Je zal geen spijt van je aankoop hebben. Helemaal omdat je de Ultimate koopt en er dus geen belettering op de toetsen zit en die dus ook niet eraf kunnen slijten (wat bij mijn Professional nu héél licht aan het gebeuren is).
Toetsenbord komt stevig over, en voelt stevig aan. Duurzaamheid zal zich moeten bewijzen de komende jaren.
Backlight (rood) ziet er goed uit.
Toetsen (ik heb de browns) typen erg lekker. Ik vind de kleine tactile feedback erg fijn tov de red keys van de corsair, daar was ik binnen 5min mee klaar. Moet wel wennen aan het geluid van de toetsen. Heb er overdag niet zo'n probleem mee. Maar vind het 's avonds wel wat lawaai. Ik heb o-rings besteld om dit wat in te perken. Het typt overigens heerlijk. Ik heb er nog niet mee gegamed dat komt van de week. Toetsen voelen goed aan, een ander soort plastic als van mijn logitech illuminated keyboard, vind het fijner in ieder geval.
Ik heb alleen de media keys (werken via de Fn knop) nog niet allemaal werkend. Ik kan wel het geluid harder en zachter zetten. Maar kan bijvoorbeeld niet iTunes pauzeren of een nummertje vooruit spoelen. Vind in de software ook geen optie dit in te stellen. De play/pauze knop start windows media player op ipv mijn muziek in itunes te pauzeren. Je hebt ook een gaming mode die de windows toets zou moeten blokkeren, maar als ik die in windows aanzet werkt de windows toets gewoon.
Ik heb de phone en mic kabel niet aangesloten, aangezien ik al speakers heb aangesloten op mijn front uit van mijn auzentech, en geen mic heb.
[ Voor 5% gewijzigd door el-jorge op 13-05-2012 23:27 ]
Spielerei...
Ik hoop echt dat dit het waard is want ik had bijna de nieuwe monitor kunnen kopen dat ik wilde van dit geld.
En nog even voor de zekerheid, binnen Europa is toch geen import kosten onzin?
[ Voor 82% gewijzigd door Xufuja op 14-05-2012 00:35 ]
correctCreqaw schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:46:
Das Keyboard Model S Ultimate Silent US Layout (lange naam >_>) besteld voor 134.90 euro bij getdigital, kan niet wachten. /excited
Ik hoop echt dat dit het waard is want ik had bijna de nieuwe monitor kunnen kopen dat ik wilde van dit geld.
En nog even voor de zekerheid, binnen Europa is toch geen import kosten onzin?
Als het je te doen is om goedkoop uit te zijn ben je met een mechanisch toetsenbord helaas aan het verkeerde adres...staat wel tegenover dat de kwaliteit beter is dan de meeste 'gewone' toetsenborden en je dus uiteindelijk vaak meer waar voor je geld krijgt.Kepro schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:38:
Ik zit te overwegen om eventueel een Corsair Vengeance K60 te kopen. Kost wel 92 euro... zijn er goedkopere betere alternatieven? Is dit KB uberhaupt wel aan te raden? Ik hoor het graag.
Als we in Amerika woonden waren er eventueel nog wel wat opties voor je die wat goedkoper zijn maar helaas is het hier in Europa allemaal nog een stukje ingewikkelder...
Het is het goedkoopste mechanische KB wat er te koop is vandaar. Heeft iemand ervaring met de Corsair Vengeance K60 Performance \?Cronax schreef op maandag 14 mei 2012 @ 10:04:
[...]
Als het je te doen is om goedkoop uit te zijn ben je met een mechanisch toetsenbord helaas aan het verkeerde adres...staat wel tegenover dat de kwaliteit beter is dan de meeste 'gewone' toetsenborden en je dus uiteindelijk vaak meer waar voor je geld krijgt.
Als we in Amerika woonden waren er eventueel nog wel wat opties voor je die wat goedkoper zijn maar helaas is het hier in Europa allemaal nog een stukje ingewikkelder...
Heb nu al de Das Keyboard besteld dus ik maak daar geen gebruik van maar wel vriendelijk van ze.
Spielerei...
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Ik had eerder de MK-50 met MX Browns besteld, maar die was (zoals hier op het forum ook te zien is) uitverkocht. Ik kreeg geen korting aangeboden en heb toen besloten om de CM Quick Fire Pro te bestellen!
Dat ziet er toch wel goed uit, en hoe voelt dat met gamen:)Sc0rPi0N schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:
Sinds zaterdag mijn nieuwe typeplankje:
[afbeelding]
Verwijderd
Wat een lelijke keycaps + logotjes zegSc0rPi0N schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:
[afbeelding]

Vind je? Het enige wat ik echt lelijk vind zijn de F5-F12 toetsen.
prima beter dan de zwarte.RoaDHouse schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:52:
[...]
Dat ziet er toch wel goed uit, en hoe voelt dat met gamen:)
ik vind mijn filco ook mooier maar die hadden geen reds,
Maar keycaps zijn zo gekocht
dat dusF_demon schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:53:
Gebeurt wel vaker dat ze voor gaming toetsenborden een 'futuristisch' lettertype gebruiken. In het ergste geval bestel je een nieuw setje toetsen zodra deze versleten zijn en is het probleem ook opgelost.
[ Voor 64% gewijzigd door Frostbite op 14-05-2012 23:55 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Bij m'n oude Steelseries 6G gaat de spatiebalk tergend zwaar.
Ik krijg die Filco maar niet uit m'n hoofd
Als hij dan beter gamed, waardoor komt dat dan?Sc0rPi0N schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:45:
[afbeelding]
Minder moeite met het Indrukken + ingedrukt houden van de keys?
Ik kan nou niet echt zeggen dat hij meer weerstand heeft eigenlijk gezegd. Ene keer vind ik van wel en ander andere keer vind ik hem weer net zo licht typen. Misschien komt het omdat je 2 switches tegelijk in moet drukken?!. (Filco Majestouch TKL Ninja op het werk)RoaDHouse schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 02:48:
Als iemand hier een "Filco tenkeyless" heeft of een andere Filco, wil degene dan zo vriendelijk zijn om te vetellen of de "SpatieBalk" meer weerstand heeft dan de rest van de keys.
Bij m'n oude Steelseries 6G gaat de spatiebalk tergend zwaar.
Ik krijg die Filco maar niet uit m'n hoofdwaarschijnlijk ga ik de FilcoTenkeyless bij gamegear.be bestellen, als het goed is kan je daar einde van de maand met iDeal betalen.
beter gamen komt meer door het compacte formaat door het ontbreken van de tenkeys. Verder zijn de toetsen een stuk lichter dan die 6Gv2. Met name voor het typen is dat wel prettig. (CM Quickfire rapid met reds thuis)Rendiertje schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:14:
Als hij dan beter gamed, waardoor komt dat dan?
Minder moeite met het Indrukken + ingedrukt houden van de keys?
[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 15-05-2012 11:45 ]
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Mijn vrouw klaagt veel minder sinds die o-ringen op de keycaps zitten.el-jorge schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:42:
Vandaag ook mijn o-ringen binnen gekregen. Een kleine mod, maar helpt toch wel een beetje tegen het geluid. Het scherpe randje is eraf. Ben erg tevreden nu met mijn q-pad.
Over gamen gesproken, sinds ik de Logitech Performance MX mouse heb moet ik niet vergeten om de resolutie om te schakelen als ik ga gamen, anders draait ik alleen maar rondjes en raak ik niets
Qua toetsenbord is het gamen wel vele malen beter geworden.
[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 15-05-2012 11:49 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Je hebt bij negatieve punten staan dat die luid is, maar dat had je toch al kunnen verwachten met de Blue switches?InflatableMouse schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 18:23:
Hij staat er! De review van de Filco!
Enjoy!
Edit: Ja ik zie dat ik iets te snel reageer. Excuses
Denk dat mn volgende toetsenbord ook een Filco gaat worden. Dan kan mn Das Keyboard misschien naar het werk.
[ Voor 16% gewijzigd door BioHazard op 15-05-2012 18:38 ]
De Filco is nog een stukje luider dan de Razer.
Het negatieve puntje luidt dan ook: - Erg lawaaierig, ook voor mechanisch
[ Voor 19% gewijzigd door InflatableMouse op 15-05-2012 18:32 ]
Iemand?Kepro schreef op maandag 14 mei 2012 @ 19:14:
[...]
Het is het goedkoopste mechanische KB wat er te koop is vandaar. Heeft iemand ervaring met de Corsair Vengeance K60 Performance ?
Ik dacht eerst dat ga ik niet echt missen, maar de praktijk is anders. Het is eigenlijk een drama ik gebruik die volume-regeling dus heel vaak zonder er van bewust te zijn.
Ja ik weet je kan softwarematig keys binden met 3RVX maar dat is een drama dit heeft direct een negatief effect op mijn muis en dat is het laatste wat ik wil.
Ben tijdens het typen er ook al onbewust/ bewust op aan het letten dat ik de toetsen niet keihard bottom. Maak wel veel typ fouten, moet er op die manier nog aan wennen.
Vind trouwens de o-rings een goede verbetering.
Spielerei...
Vind ik ook nadeel van mijn mechanische board. De draaischijf op de logitech G15 v1 was echt heerlijk!RoaDHouse schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:12:
Wat ik toch een groot nadeel vind is dat ik geen "volume" kan regelen met een Filco
Ik dacht eerst dat ga ik niet echt missen, maar de praktijk is anders. Het is eigenlijk een drama ik gebruik die volume-regeling dus heel vaak zonder er van bewust te zijn.
Ja ik weet je kan softwarematig keys binden met 3RVX maar dat is een drama dit heeft direct een negatief effect op mijn muis en dat is het laatste wat ik wil.
Alhoewel ik volume control van Soundblaster set vlakbij tobo heb, is het toch niet vergelijkbaar....
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
05/16/2012 8:00 A.M. Out For Delivery
05/16/2012 6:51 A.M. Arrival Scan
Herne-Boernig, Germany 05/16/2012 3:22 A.M. Departure Scan
Herne-Boernig, Germany 05/15/2012 5:23 A.M. Arrival Scan
Langenhagen, Germany 05/15/2012 2:40 A.M. Departure Scan
Langenhagen, Germany 05/14/2012 11:53 P.M. Arrival Scan
Kiel-Wellsee, Germany 05/14/2012 8:45 P.M. Departure Scan
05/14/2012 6:34 P.M. Origin Scan
Germany 05/14/2012 10:35 A.M. Order Processed: Ready for UPS
En ik ben natuurlijk weer niet thuis, binnenkort komen er foto's.
Verwijderd
Je zit nog wel met dat stomme logoSc0rPi0N schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:54:
[...]
prima beter dan de zwarte.
[...]
ik vind mijn filco ook mooier maar die hadden geen reds,
Maar keycaps zijn zo gekocht
[...]
dat dus
En dit: http://www.autohotkey.com/RoaDHouse schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 00:12:
Wat ik toch een groot nadeel vind is dat ik geen "volume" kan regelen met een Filco
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2012 12:20 ]

Uit de doos:

Uit de verpakking:

Aangesloten en ik zie ineens dat het das keyboard logo niet zichtbaar is maar dat maakt niet uit:

Er zijn zo te zien geen spoiler tags op dit forum dus dan zo maar.
[ Voor 9% gewijzigd door Xufuja op 16-05-2012 13:34 ]
Hij glimt wel heel erg ja.Sc0rPi0N schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:10:
[...]
Tjaals dat het enige is.
@hierboven
Hij is shiny ?
Lijkt wel een spiegel op die laatste foto
Dat glimmen is bij jouw zo verdwenen, zo te zien doe je sowieso niet aan af-stoffen
/lazyRoaDHouse schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:00:
[...]
Dat glimmen is bij jouw zo verdwenen, zo te zien doe je sowieso niet aan af-stoffen
Maar ja, toestenbord is waarschijnlijk is no time bedekt met stof.
//edit Ik merk wel dat dit toetsenbord wat gevoeliger is, ik raak de toets maar een beetje aan en de letter staat er wat dus betekent dat ik veel meer typfouten maak.
[ Voor 22% gewijzigd door Xufuja op 16-05-2012 17:02 ]
Dit topic is gesloten.