Op dit moment heb ik een goedkoop bordje van Acer dat ik bij m'n pc kreeg, ook nooit iets anders gehad overigens. Ik heb het al een aantal jaren en de capslock-toets is eraf en de shift blijft steken, tijd voor een nieuw toetsenbord dus.
Ik ben wel van plan een wat duurder exemplaar te nemen, ben inmiddels al enige tijd eigenaar van een G500 muis van Logitech. Het kost wel wat meer, maar je krijgt er zoveel voor terug, zoals bouwkwaliteit en duurzaamheid.
Nu heb ik eerst lang gekeken naar de niet-mechanische bordjes, alleen is er geen die mij echt wat lijkt.
Typen is wat ik het meest doe met mijn toetsenbord, verder speel ik af toe een spelletje, dit kan in principe elk genre zijn behalve strategy en mmo's. Verlichting erbij is leuk, maar niet noodzakelijk, wel wil ik graag een lange linkershift en bovenal; geen problemen met toetsen die niet worden geregistreerd omdat ik al op de vijf toetsen zit. Dit probleem was vooral bij de Illuminated van Logitech een groot probleem las ik in veel reviews.
Als ik naar mechanische switches kijk lijken de browns het meest geschikt aangezien ik meer typ dan game. Helaas zijn deze in Nederland haast niet te vinden en importeren van een DasKeyboard, Majestouch of Qpad kost 100 of meer.
Kijk ik naar het aanbod in Nederland dan kom ik al snel uit bij een
Corsair K60,
Steelseries 6Gv2 of een
Razer Black Widow
Geen van deze drie kan mij echt helemaal tevredenstellen. De Steelseries heeft black switches, wat iets minder comfortabel typen zou zijn volgens bijna iedereen in dit topic. Aangezien dit toch wel het belangrijkste is voor mij is dit jammer.
De Corsair vind ik erg mooi, maar heeft red switches, bovendien is ie met 90 niet bepaald goedkoop.
Razer's tobo heeft blue switches, wat dan weer wat minder gamen is. Ook heeft ie een rij macrotoetsen die ik toch niet ga gebruiken. Sowieso trekt het hele merk Razer mij niet zo, vind het een beetje overkomen als een fanboy-merk. Verder is ie wel mooi.
Wat is in zo'n geval nou wijsheid, alsnog een bordje laten importeren met brown switches of toch 1 van deze drie kiezen. Anders kan ik altijd nog een Logitech tobo halen voor een tientje en het over een paar jaar nog eens overwegen.