Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
Fantomas schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:59:
En hij is binnen. Zit op mijn werk dus even snel een foto gemaakt van mijn Das en deze naast elkaar.
[afbeelding]

Eerste indruk: het typt echt alsof ik op een typemachine zit te rammen. Niet zo zwaar maar het geeft wel echt het idee dat er een heel mechaniek onder de keys zit. Wel echt een wereld van verschil met de blues die op mijn Das zitten. De casing fungeert ook een beetje als klankkast, maar dat mag de pret niet drukken :)".
Die unicomp vind ik wel mooi. Had niet gedacht dat witte toetsen op een donker bord zo fraai er uit zouden zien.
Blijkbaar is ie toch niet zo groot als je liet zien in je vorige post. Mooi ding hoor.
Daar zitten dus buckle springs in?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:36:
[...]

Die unicomp vind ik wel mooi. Had niet gedacht dat witte toetsen op een donker bord zo fraai er uit zouden zien.
Blijkbaar is ie toch niet zo groot als je liet zien in je vorige post. Mooi ding hoor.
Daar zitten dus buckle springs in?
Hij is inderdaad iets kleiner dan ik verwacht had, maar dat is eigenlijk alleen maar fijn. Het contrast tussen de grijze toetsen en zwarte case is ook mooi. Ik had eigenlijk het idee dat het een ontzettend oldschool ding zou zijn, maar hij valt nog best mee. Het blijft natuurlijk een ouderwets model maar het feit dat hij toch net iets kleiner is dan de oude IBM's en de moderne(re) kleurstelling maakt dat ie nog best mee kan qua design.

En inderdaad buckling springs, en dat klinkt wel heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Fantomas schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:59:
En hij is binnen. Zit op mijn werk dus even snel een foto gemaakt van mijn Das en deze naast elkaar.
[afbeelding]

Eerste indruk: het typt echt alsof ik op een typemachine zit te rammen. Niet zo zwaar maar het geeft wel echt het idee dat er een heel mechaniek onder de keys zit. Wel echt een wereld van verschil met de blues die op mijn Das zitten. De casing fungeert ook een beetje als klankkast, maar dat mag de pret niet drukken :)".
Is dat de Ulta-versie of de gewone classic?
En heb je dan 57,40 dollar voor transport betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
PatrickG schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:05:
[...]

Is dat de Ulta-versie of de gewone classic?
En heb je dan 57,40 dollar voor transport betaald?
Dit is een classic, en de verzendkosten lagen inderdaad ergens in de 50+ dollar. Dat is jammer genoeg de enige manier om aan een unicomp te komen

Mazzeltje wel, ik hoefde geen extra invoerrechten o.i.d te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Aha..
Ik ben ook toe aan een nieuw toetsenbord en ik twijfel nog een beetje. De ouderwetse hoge toetsenborden met hoge toetsen liggen me wel, maar zonder verhoogde polssteun krijg ik wel kramp in mijn handen.

Een ultraplat toetsenbord met chicklet-toetsen heeft niet zozeer een verhoogde polssteun nodig en als de toetsen een goede feedback hebben kan ik er denk ook wel lekker op wegtikken.

Dus ik twijfel tussen een logitech k750 voor 55 euro als plat chicklet toetsenbord of een mechanische zoals de Steelseries G7 a 105 euro....
Wel een aardig prijsverschil. De steelseries 6Gv2 is goedkoper, maar mist weer een polssteun. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het verschil in soort cherry-toets :P

Ben ik de enige die wel graag een verhoogde polssteun heeft? Of hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
PatrickG schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:49:

Wel een aardig prijsverschil. De steelseries 6Gv2 is goedkoper, maar mist weer een polssteun. Dan hebben we het nog niet eens gehad over het verschil in soort cherry-toets :P
Vergeet niet dat de linker Windows-toets vervangen is door een Fn toets bij dat toetsenbord. Wel handig om te weten.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ja, dat is wel een goede om twee te nemen in de overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
PatrickG schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:49:
Aha..
Ik ben ook toe aan een nieuw toetsenbord en ik twijfel nog een beetje. De ouderwetse hoge toetsenborden met hoge toetsen liggen me wel, maar zonder verhoogde polssteun krijg ik wel kramp in mijn handen.

Een ultraplat toetsenbord met chicklet-toetsen heeft niet zozeer een verhoogde polssteun nodig en als de toetsen een goede feedback hebben kan ik er denk ook wel lekker op wegtikken.

Dus ik twijfel tussen een logitech k750 voor 55 euro als plat chicklet toetsenbord of een mechanische zoals de Steelseries G7 a 105 euro....

Ben ik de enige die wel graag een verhoogde polssteun heeft? Of hoe doen jullie dit?
Als je een polssteun wilt, de QPads hebben er een inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

https://tweakers.net/prod...fullsize-us-ascii%29.html

Ik heb em dus binnen :P.

Eerder vandaag had ik em ingezonden voor de pricewatch en hij is net toegevoegd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Deze review is toch minder dan de vorige :+ Toch vreemd dat alleen mechanische "gamer"-toetsenborden in Pricewatch staan, is het toegestaan om gewoon inzendingen te doen zonder een review te schrijven?

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hehe het zou niet kloppen als ik nu al zo'n uitgebreide review zou maken, komt de geloofwaardigheid niet ten goede denk ik ;).

Maar je kan nieuwe produkten aan de pricewatch laten toevoegen inderdaad, je hoeft er niet perse een review voor te maken.

Ik kon niet vinden hoe ik een review kon plaatsen voor een produkt dat niet in de pricewatch stond, vandaar dat ik deze ingezonden heb zodat ik straks wel een review kan plaatsen.

Ik heb wel trouwens al meteen een opmerking: dat bobbeltje tussen de rubber voetjes is een fractie te dik :( . Daardoor heeft het rubber voetje iets minder grip en ligt tie dus niet zo vast.

[ Voor 18% gewijzigd door InflatableMouse op 04-05-2012 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:56
om op mijn eigen vraag te antwoorden en dank zij fantomas - die unicorp is dus verkrijgbaar in een belgische versie als custom keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb op en voor mijn werk een Filco Majestouch 2 Ninja Tenkeyless besteld met brown switches. Had de keuze tusen de Qpad of deze. Tja dan is de keus snel gemaakt.

Dan heb ik straks ervaring met 3 van de 4 type switches (black/ brown/ red)

Benieuwd of mijn collega's blij met me zijn als ze mijn typeplank zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 05-05-2012 01:34 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

net de qpad mk-85 besteld, ga gelijk even o-rings bestellen bij wasd. Ik zie dat je daar ook toffe keycaps kan krijgen. Zijn er nog meer sites met gave keycaps?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter03
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-08-2024
Op dit moment heb ik een goedkoop bordje van Acer dat ik bij m'n pc kreeg, ook nooit iets anders gehad overigens. Ik heb het al een aantal jaren en de capslock-toets is eraf en de shift blijft steken, tijd voor een nieuw toetsenbord dus.

Ik ben wel van plan een wat duurder exemplaar te nemen, ben inmiddels al enige tijd eigenaar van een G500 muis van Logitech. Het kost wel wat meer, maar je krijgt er zoveel voor terug, zoals bouwkwaliteit en duurzaamheid.

Nu heb ik eerst lang gekeken naar de niet-mechanische bordjes, alleen is er geen die mij echt wat lijkt.

Typen is wat ik het meest doe met mijn toetsenbord, verder speel ik af toe een spelletje, dit kan in principe elk genre zijn behalve strategy en mmo's. Verlichting erbij is leuk, maar niet noodzakelijk, wel wil ik graag een lange linkershift en bovenal; geen problemen met toetsen die niet worden geregistreerd omdat ik al op de vijf toetsen zit. Dit probleem was vooral bij de Illuminated van Logitech een groot probleem las ik in veel reviews.

Als ik naar mechanische switches kijk lijken de browns het meest geschikt aangezien ik meer typ dan game. Helaas zijn deze in Nederland haast niet te vinden en importeren van een DasKeyboard, Majestouch of Qpad kost 100 of meer.

Kijk ik naar het aanbod in Nederland dan kom ik al snel uit bij een Corsair K60, Steelseries 6Gv2 of een Razer Black Widow

Geen van deze drie kan mij echt helemaal tevredenstellen. De Steelseries heeft black switches, wat iets minder comfortabel typen zou zijn volgens bijna iedereen in dit topic. Aangezien dit toch wel het belangrijkste is voor mij is dit jammer.

De Corsair vind ik erg mooi, maar heeft red switches, bovendien is ie met 90 niet bepaald goedkoop.

Razer's tobo heeft blue switches, wat dan weer wat minder gamen is. Ook heeft ie een rij macrotoetsen die ik toch niet ga gebruiken. Sowieso trekt het hele merk Razer mij niet zo, vind het een beetje overkomen als een fanboy-merk. Verder is ie wel mooi.

Wat is in zo'n geval nou wijsheid, alsnog een bordje laten importeren met brown switches of toch 1 van deze drie kiezen. Anders kan ik altijd nog een Logitech tobo halen voor een tientje en het over een paar jaar nog eens overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Hier een zelfde overweging. Van logitech schijnen de K750 en de Illuminated keyboard goed te typen.
Een mechanisch toetsenbord is natuurlijk wel een hele slag anders...

Er is een gezamenlijke inkoopactie voor Qpad toetsenborden via een bepaalde website op touw aan het komen.
Maar daarover mag je bij tweakers niet uitwijden :)

[ Voor 32% gewijzigd door PatrickG op 05-05-2012 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
wouter03 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:41:

...

Wat is in zo'n geval nou wijsheid, alsnog een bordje laten importeren met brown switches of toch 1 van deze drie kiezen. Anders kan ik altijd nog een Logitech tobo halen voor een tientje en het over een paar jaar nog eens overwegen.
Je kunt natuurlijk niet in een mechanisch toetsenbord topic gaan roepen dat je ook wel een logitech van een tientje kunt halen en het dan over een paar jaar weer gaat proberen :)

Ik heb als eerste experiment een cherry G80-3000 gehaald. Ze zijn behoorlijk oldschool qua design maar zijn wel redelijk goedkoop: http://www.salland.eu/pro...0-3000lpceu-2.html?ref=45

Ik heb die van mij destijds voor 30 euro bij een shop in Eindhoven gehaald. Ze zijn verkrijgbaar met meerdere switchtypes maar je zult moeten navragen welke ze daadwerkelijk hebben omdat cherry ze allemaal G80-3000 noemt. Wellicht dat je met het EAN nog iets kunt.

Ik vind trouwens cherry blues behoorlijk fijn om mee te gamen, in ieder geval beter dan blacks (speel voornamelijk Starcraft2, TF2 en MMO's) dus laat je daar niet door weerhouden.

Verder zijn mech keyboards nu eenmaal iets duurder, maar daar krijg je wel wat voor terug. Alhoewel ik geen ervarig heb met mech boards van Coolermaster, Razer en Steelseries zijn de boards van de gevestigde merken (Das, Filco, Unicomp, etc) hun geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Laatst online: 22:22
wouter03 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:41:
Als ik naar mechanische switches kijk lijken de browns het meest geschikt aangezien ik meer typ dan game. Helaas zijn deze in Nederland haast niet te vinden en importeren van een DasKeyboard, Majestouch of Qpad kost 100 of meer.
Maar die Keyboards zijn van zichzelf al meer dan 100 euro. De verzendkosten van Daskeyboard en Filco zijn bij getdigital.de minder dan 5 euro naar Nederland. Is toch niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34
Wat is er nou zo cool aan een mechanisch toetsenbord ? Ik heb er ook een paar gehad van Cherry, Steelseries enz...

Die dingen zijn erg duur en maken een tering herrie, wat is daar nou zo goed aan voor de rest zijn ze vrij groot en verder heb je er ook geen voordeel van.

Met gamen is het helemaal een ramp, je krijgt een enorme kramp in je vingers als ik WASD constant moet indrukken.

Of is het op dit moment een trend ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
RoaDHouse schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:02:
Wat is er nou zo cool aan een mechanisch toetsenbord ? Ik heb er ook een paar gehad van Cherry, Steelseries enz...

Die dingen zijn erg duur en maken een tering herrie, wat is daar nou zo goed aan voor de rest zijn ze vrij groot en verder heb je er ook geen voordeel van.

Met gamen is het helemaal een ramp, je krijgt een enorme kramp in je vingers als ik WASD constant moet indrukken.

Of is het op dit moment een trend ofzo ?
"For most people it's all about the feel."
http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide
;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
.

Maar als ik nu 1 koop welke is dan het beste ? Ik wil zo min mogelijk kracht zetten en een snelle reactie.

Die van steelseries heb ik maar 1 week gebruikt, veel te zwaar met typen en gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

@RoaDHouse: Het is een beetje als mensen die een volledig qwerty toetsenbord op hun telefoon willen ipv. touchscreen. Zij vinden dat gewoon prettiger.

Vooral mensen die veel typen kijken naar mechanische toetsenborden. Dat er daarnaast nog gegamed moet worden is bijzaak. Zeker voor typen is er niks irritanter dan altijd moeten kijken of je de knop wel juiste hebt ingedrukt. Toch zie je de laatste paar jaar dat er switches beschikbaar komen die ook handig zijn voor gamers.

Edit: Je hebt dus blijkbaar MX blacks gebruikt. Die staan ook bekend als zeer zwaar. Lichter alternatief is MX red en voor wat meer typen MX browns.

[ Voor 14% gewijzigd door JaccoW op 06-05-2012 01:51 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
RoaDHouse schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:45:
[...]

.

Maar als ik nu 1 koop welke is dan het beste ? Ik wil zo min mogelijk kracht zetten en een snelle reactie.

Die van steelseries heb ik maar 1 week gebruikt, veel te zwaar met typen en gamen.
Eentje met MX Cherry Red (Linear) of Brown (Tactile), want die zijn het lichtst.
Dan heb je natuurlijk nog steeds veel keus. Maar wat wil jij in een toetsenbord hebben? Verlichting, macro keys, geen numeriek gedeelte? De feel van een toets indrukken is bij elk toetsenbord met dezelfde switch als een ander toetsenbord (bijna) hetzelfde. Maar je hebt dan ook wel weer verschil in hoe de toetsen zelf voelen, hoe hoog ze zijn, etc.
Moeilijke keuze dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Fleximex schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:49:
[...]

Eentje met MX Cherry Red (Linear) of Brown (Tactile), want die zijn het lichtst.
Dan heb je natuurlijk nog steeds veel keus. Maar wat wil jij in een toetsenbord hebben? Verlichting, macro keys, geen numeriek gedeelte? De feel van een toets indrukken is bij elk toetsenbord met dezelfde switch als een ander toetsenbord (bijna) hetzelfde. Maar je hebt dan ook wel weer verschil in hoe de toetsen zelf voelen, hoe hoog ze zijn, etc.
Moeilijke keuze dus :P.
Ok txs...... heb nu snel effe de steelseries uit de kast gehaald :) maar ik heb geen converter naar usb :)

Ik wil hem graag weer proberen.

Deze is het die ik heb http://www.google.nl/imgr...&ved=1t:429,r:12,s:0,i:97

Ik wil graag 1 zonder toeters of bellen zo strak mogelijk :)

[ Voor 26% gewijzigd door RoaDHouse op 06-05-2012 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
RoaDHouse schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:55:
[...]

Ok txs...... heb nu snel effe de steelseries uit de kast gehaald :) maar ik heb geen converter naar usb :)

Ik wil hem graag weer proberen.

Deze is het die ik heb http://www.google.nl/imgr...&ved=1t:429,r:12,s:0,i:97

Ik wil graag 1 zonder toeters of bellen zo strak mogelijk :)
Daskeyboard, Filco zijn vrij clean. Ducky's hebben enkel verlichte toetsen, ook vrij clean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Fantomas schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:37:
[...]

Als ik het goed begrepen heb worden die Unicomps ook nog steeds gefabriceerd op de machines die ze destijds voor de Model M's gebruiken.
Unicomp heeft de designs en machines overgenomen van IBM/Lexmark, hebben hun (bijzonder lelijke) logo aan de casing toegevoegd en zijn gewoon doorgegaan met de productie

[...]

Vandaar dan ook de gelijkenis met je Dell aangezien ze uit dat tijdperk stammen.

Edit: lees net dat Dell ook Model M's had (http://www.clickykeyboard...ries.main/parentcat/13198) en dat ze dus echt identiek zijn

Website : http://www.pckeyboard.com/
Cool! Goeie site ook, die kende ik dus nog helemaal niet.

Ik weet zeker dat dat de Dell is die ik heb gehad en ik twijfel nu of ik wel een Model M IBM had ... want hij leek wel op de IBM die ik er voor had, maar ik kan me niet herinneren dat ze hetzelfde waren. Tis al lang geleden dus mischien herinner ik het me niet goed meer dat kan ook. Of heb ik hem vervangen omdat de IBM niet goed meer werkte en dat ik voor de Dell had gekozen omdat tie hetzelfde was ... Hmm ... soms heb ik echt spijt dat ik m'n oude "rommel" heb weggegooid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
En die cherry G81-3000 dan? Die is goedkoop (36 euro bij informatique), maar daar staat dan weer niet bij welke soort er in is gebruikt.

http://www.informatique.n...rty-toetsenbord-grij.html

Verschilt dit in gebruik veel met de duurdere merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickG schreef op zondag 06 mei 2012 @ 09:43:
En die cherry G81-3000 dan? Die is goedkoop (36 euro bij informatique), maar daar staat dan weer niet bij welke soort er in is gebruikt.

http://www.informatique.n...rty-toetsenbord-grij.html

Verschilt dit in gebruik veel met de duurdere merken?
Veel lichter gebouwd en geen nkro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:25:
[...]

Veel lichter gebouwd en geen nkro.
Elk keyboard heeft een vorm van nKRO. Wat bedoel je precies met 'geen nkro'?

Want als je bedoelt dat tie niet meer dan 1 key tegelijk pakt dan klopt dat niet hoor. Een modifier key valt ook onder nKRO namelijk. Maar het zou me sterk lijken als tie niet op z'n minst 3KRO ondersteunt, maar ik weet dat niet zeker ik ken het bord verder niet. Zou wel lame zijn als dat niet zo is :).

Maar bij de specs staat ook PS/2 en dat ondersteunt voor zover ik weet altijd full NKRO (dus alle 10x keys tegelijkertijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
F_demon schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:49:
@RoaDHouse: Het is een beetje als mensen die een volledig qwerty toetsenbord op hun telefoon willen ipv. touchscreen. Zij vinden dat gewoon prettiger.

Vooral mensen die veel typen kijken naar mechanische toetsenborden. Dat er daarnaast nog gegamed moet worden is bijzaak. Zeker voor typen is er niks irritanter dan altijd moeten kijken of je de knop wel juiste hebt ingedrukt. Toch zie je de laatste paar jaar dat er switches beschikbaar komen die ook handig zijn voor gamers.

Edit: Je hebt dus blijkbaar MX blacks gebruikt. Die staan ook bekend als zeer zwaar. Lichter alternatief is MX red en voor wat meer typen MX browns.
txs..ik heb nu een paar uur mijn steelseries gebruikt, die heb ik een jaar of 5 geleden gekocht en idd als ik een key eraf haal zie ik dat ze zwart zijn :)

Het typed zwaar en maakt veel lawaai en de spatie-balk is nog zwaarder en nog scherp ook. Ok dan ga ik nu opzoek naar MX-red.

Jammer dat je niet ergens een paar kan proberen dan weet je zeker dat je een goede hebt. Het kan me niet zoveel schelen hoe duur ze zijn als het maar naar mijn zin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Als geld geen probleem is en je hebt geen tierelantijntjes nodig zoals macro toetsen en media toetsen, dan zou ik je adviseren naar Filco te kijken.

Als je wel macro- en mediakeys wilt, zou ik adviseren van Razer af te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als aanvulling op de review van InflatableMouse kan ik het volgende melden over de
Razer BlackWidow Ultimate Stealth Edition:

De volgende negatieve eigenschappen vervallen bij dit model:

- snel vettig wat dagelijks gebruik belemmert:
De stealth versie is matzwart, geen last van vingerafdrukken. Wel gevoelig voor stof, maar dat hebben waarschijnlijk alle zwarte keyboards

- geen usb poorten
Deze versie heeft 1 usb poort en een mic + koptelefoon aansluiting

- #KRO issues + ghosting + bouncing
Geen problemen kunnen ontdekken, maar natuurlijk is USB altijd minder dan PS/2

- Onnodig ingewikkelde software
Geen gebruik van gemaakt

Voordelen die ik ervaar:
- De stevige kabel, mijn vorige 2 Logitechs zijn bij de kabel aansluiting defect geraakt
- Cherry Brown switches ipv Blue. heb er nog wel keyrings onder gedaan.

Of de toetsen minder strak zitten als bij bijv. een Filco kan ik niet beoordelen, maar dat je ze er zo afblaast zoals in de TS staat is niet het geval.

Levering ging snel via de Duitse webshop, volgende dag al in huis (pakketje kwam uit Tilburg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:16:
Of de toetsen minder strak zitten als bij bijv. een Filco kan ik niet beoordelen, maar dat je ze er zo afblaast zoals in de TS staat is niet het geval.
Nee da's ook een beetje onzin ik had zelfs nog best moeite om de keycaps er af te krijgen zonder de randen te beschadigen. Ik moest er iets onder steken namelijk want gewoon met m'n vingers alleen kreeg ik ze er niet af.

De Filco toetsjes wiebelen ook wel maar het grote verschil is dat wanneer ik met m'n pink scheef op een de shift-toets zit (voorbeeld) deze gewoon perfect naar beneden gaat en niet meer weerstand biedt omdat ik de toets scheef druk.

Bij m'n Razer gingen na verloop van tijd sommige toetsen (bv de linker shift) zwaarder als ik em schuin drukte. Daardoor miste ik tijdens typen hoofdletters en accenten maar (erger :P) in games aanvallen of functies die ik onder shift-nogwat gekoppeld had.

Ik heb de Filco nog maar een paar dagen dus uiteraard weet ik niet hoe het over 11 maanden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Laatst online: 04-06-2024
InflatableMouse schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:15:
[...]

Want als je bedoelt dat tie niet meer dan 1 key tegelijk pakt dan klopt dat niet hoor. Een modifier key valt ook onder nKRO namelijk. Maar het zou me sterk lijken als tie niet op z'n minst 3KRO ondersteunt, maar ik weet dat niet zeker ik ken het bord verder niet. Zou wel lame zijn als dat niet zo is :).

Maar bij de specs staat ook PS/2 en dat ondersteunt voor zover ik weet altijd full NKRO (dus alle 10x keys tegelijkertijd).
Je vergist je in de termen, nkro wil zeggen dat je oneindig aantal keys tegelijk kan indrukken en dat ze nog steeds geregistreerd worden. Dit werkt alleen onder PS/2, via USB is 6KRO het maximum zonder extra hardware. Een modifier key valt dus ook niet onder NKRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:51
Mijn oude vertrouwde toetsenboard heeft het begeven. Ben een beetje aan het zoeken maar vind nog niet wat ik wil. Ik zoek een game toetsenboard, prijs max €35.

Wie o wie kan mij helpen:).

Ik kwam alleen deze tegen: Trust GXT 18 Gaming Keyboard

[ Voor 13% gewijzigd door Kepro op 06-05-2012 19:20 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Kepro schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:17:
Mijn oude vertrouwde toetsenboard heeft het begeven. Ben een beetje aan het zoeken maar vind nog niet wat ik wil. Ik zoek een game toetsenboard, prijs max €35.

Wie o wie kan mij helpen:).

Ik kwam alleen deze tegen: Trust GXT 18 Gaming Keyboard
Je weet wel dat je hier in het mechanische toetsenborden topic bent?
Dus geen rubber dome zoals die Trust of de meeste andere goedkope toetsenborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
F_demon schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:45:
[...]

Je weet wel dat je hier in het mechanische toetsenborden topic bent?
Dus geen rubber dome zoals die Trust of de meeste andere goedkope toetsenborden?
Ik dacht dat ik mijn vraag hier kon wel kon neerzetten. Ik zie dat ik met mijn budget niet ver kom... dus ik denk dat de Logitech G110 koop. (€60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

Kepro schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:31:
[...]

Ik dacht dat ik mijn vraag hier kon wel kon neerzetten. Ik zie dat ik met mijn budget niet ver kom... dus ik denk dat de Logitech G110 koop. (€60)
En waarom dacht je dat? Die toetsenborden die jij wilt zijn helemaal niet mechanisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Nee dat klopt, in dat opzicht is het zeker niet slim om in dit topic te posten maar ik vond het ook weer zonde om voor mijn vraag een thread aan te maken. Ik zat te kijken voor een Leopold maar vind het gewoon te duur.

2e is; dat ik dacht dat jullie mijn misschien wouden/willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blastR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 06:40
RoaDHouse schreef op zondag 06 mei 2012 @ 01:45:
[...]

.

Lekker een Corsair K60 of K90 halen.. die typen wel heel erg licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 10:34
Kepro schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:50:
Nee dat klopt, in dat opzicht is het zeker niet slim om in dit topic te posten maar ik vond het ook weer zonde om voor mijn vraag een thread aan te maken. Ik zat te kijken voor een Leopold maar vind het gewoon te duur.

2e is; dat ik dacht dat jullie mijn misschien wouden/willen helpen.
willen helpen altijd ;)

Wat je kan doen is om een SteelSeries 6Gv2 te halen.

6Gv2

Is mechanisch en valt net buiten je prijsklasse (5 euro) en als je hem ergens in de buurt kan regelen heb je ook geen verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InflatableMouse schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:15:
[...]

Bij nkro staat de n voor elk willekeurig getal, aka oneindig. Als het minder dan dat is, dan is het 2kro, 3kro, 6kro of whatever.

PS/2 ondersteund niet altijd nkro, de printplaat moet het ook ondersteunen. En nkro is _alle_ toetsen tegelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:23:
[...]

Bij nkro staat de n voor elk willekeurig getal, aka oneindig. Als het minder dan dat is, dan is het 2kro, 3kro, 6kro of whatever.

PS/2 ondersteund niet altijd nkro, de printplaat moet het ook ondersteunen. En nkro is _alle_ toetsen tegelijk ;).
Ik dacht altijd dat de n voor een getal stond, maar niet per definitie voor oneindig.

Maar cool, weer wat geleerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Rendiertje schreef op zondag 06 mei 2012 @ 21:08:
[...]

willen helpen altijd ;)

Wat je kan doen is om een SteelSeries 6Gv2 te halen.

6Gv2

Is mechanisch en valt net buiten je prijsklasse (5 euro) en als je hem ergens in de buurt kan regelen heb je ook geen verzendkosten...
Die 5 euro kan er dan wel bij, zal eens kijken waar ik deze op de kop kan tikken. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tech-no-logical
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 15:19
Fantomas schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:44:
[...]
omdat cherry ze allemaal G80-3000 noemt. Wellicht dat je met het EAN nog iets kunt.
je moet naar de complete naam kijken. ik heb 2x een G80-3000LSCEU-2, da's de zwarte versie met mx-blue switches (LSCEU-0 is grijs). heerlijk bordje, misschien wat licht, maar ach. info is wel schaars, de cherry-site vermeld op dit moment alleen de LSCEU-2, maar er zijn er zeker meer in omloop (bv. de LSCDE-0/2, de grijs/zwarte _duitse_ uitvoering met blue mx of de LQC EU/DE 0/2, met 'soft touch' switches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kepro als je nog kunt wachten kun je de mijne overnemen.
Die van mij is 2 maanden oud. Ik krijg binnenkort mijn nieuwe tb binnen dus dan mag mijn 6gv2 weg.

[ Voor 26% gewijzigd door Frostbite op 06-05-2012 23:31 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Sc0rPi0N schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:30:
Die van mij is 2 maanden oud. Ik krijg binnenkort mijn nieuwe tb binnen dus dan mag mijn 6gv2 weg.
Stuur me maar even een pm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Man oh man...... wat zijn die Filco's moeilijk te krijgen.

Ik heb mijn zinnen gezet op de Filco Ten-Keys (brown) die ding zijn rond de 160 Euro :)

Als iemand weet waar ik die kan kopen zou ik het graag willen weten.

http://www.google.nl/imgr...8,s:55,i:212&tx=101&ty=94 Oh oH KIJK NOU WAT MOOI :9~

( ik heb intussen met mijn oude steelseries gespeeld, en met gamen toch wel errug lekker alleen met typen vind ik hem minder fijn en hoop dan ook dat de "Filco Ten-Keys" wat lichter typed )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Sc0rPi0N schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:30:
Mmh, dat is aardig van je!

Misschien dat er animo is voor een soort mechanische toetsenborden handel?

Vaak staan de borden niet in de pricewatch (heb al een aanvraag ingediend, was de zoveelste en geen reactie) dus leek mij het handig hier een soort mini-pricewatch te doen.

Gewoon zoals Sc0rPi0n hierboven zegt:
Ik heb dit toetsenbord voor je liggen hier, stuur een dmtje krijg je foto's en kijken of we het eens kunnen worden.

Lijkt dit jullie wat?

[ Voor 0% gewijzigd door Rendiertje op 07-05-2012 10:02 . Reden: Nederlands problemen :$ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 07 mei 2012 @ 08:45:
Man oh man...... wat zijn die Filco's moeilijk te krijgen.

Ik heb mijn zinnen gezet op de Filco Ten-Keys (brown) die ding zijn rond de 160 Euro :)

Als iemand weet waar ik die kan kopen zou ik het graag willen weten.

http://www.google.nl/imgr...8,s:55,i:212&tx=101&ty=94 Oh oH KIJK NOU WAT MOOI :9~

( ik heb intussen met mijn oude steelseries gespeeld, en met gamen toch wel errug lekker alleen met typen vind ik hem minder fijn en hoop dan ook dat de "Filco Ten-Keys" wat lichter typed )
http://www.keyboardco.com/ heeft ze niet? Als het niet op de website staat kan je ze mischien even mailen.

edit: http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=834

Lots in stock (ook de UK versie).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:09:
[...]

http://www.keyboardco.com/ heeft ze niet? Als het niet op de website staat kan je ze mischien even mailen.

edit: http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=834

Lots in stock (ook de UK versie).
Txs, zal ze gelijk mailen en hoop maar dat ze te leveren zijn.

(ik ken deze bdrijven trouwens niet, beetje betrouwbaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=849

Gewoon leverbaar dus.
Ja, keyboardco.com is betrouwbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik heb ze al een mail gestuurd, effe wachten op respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super betrouwbaar. De website is misschien web1.0, maar nette en snelle service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Nou ... ik heb anders nog geen mail terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

RoaDHouse vind je nu zelf niet dat je wat ongeduldig bent?
Reageren op e-mail binnen 24 uur is normaal. Dat je na een uur al gaat mopperen ...

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Als je een persoonlijke mail wilt met een daadwerkelijk antwoord en geen automatisch gegenereerde robot die je vraagt geduld te hebben dan is het normaal om 24-48u te moeten wachten op een mail...maar wat wil je eigenlijk van ze weten? Als er op de site staat dat ze stock hebben dan hebben ze stock, je kan gewoon bestellen en betalen en dan sturen zij je keyboard op, het is gewoon een Filco tenkeyless en je krijgt de switches die je bestelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoaDHouse schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:34:
Nou ... ik heb anders nog geen mail terug.
Vergeet anders ook niet dat het net weekend is geweest en het daar een uur vroeger is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Sc0rPi0N schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:25:
RoaDHouse vind je nu zelf niet dat je wat ongeduldig bent?
Reageren op e-mail binnen 24 uur is normaal. Dat je na een uur al gaat mopperen ...
Ja, ik ben wat ongeduldig dit komt mede omdat je ook vaak geen mail terug-ontvangt. Zelf heb ik het probleem dat ik zaken altijd snel afhandel en dan komt het nu idd een beetje kinderachtig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoaDHouse schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:40:
Ja, ik ben wat ongeduldig dit komt mede omdat je ook vaak geen mail terug-ontvangt. Zelf heb ik het probleem dat ik zaken altijd snel afhandel en dan komt het nu idd een beetje kinderachtig over.
Het is vandaag een "bank holiday", oftewel een algemene vrije dag. En ja, je bent veel te ongeduldig ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Cronax schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:19:
Als je een persoonlijke mail wilt met een daadwerkelijk antwoord en geen automatisch gegenereerde robot die je vraagt geduld te hebben dan is het normaal om 24-48u te moeten wachten op een mail...maar wat wil je eigenlijk van ze weten? Als er op de site staat dat ze stock hebben dan hebben ze stock, je kan gewoon bestellen en betalen en dan sturen zij je keyboard op, het is gewoon een Filco tenkeyless en je krijgt de switches die je bestelt...
Ik begrijp wat je bedoelt, maar sommige bedrijven pretenderen iets in voorraad te hebben en dan moeten ze het zelf nog orderen en inmiddels heb ik de betaling voldaan en kan ik nog eens weken gaan wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Inmiddels wel een mail van gamegear.be ontvangen

"Yo Peter

yes maar de levertijd is wel redelijk lang -> 3-4 weken. Kan je hier mee leven?

Alvast bedankt om voor Gamegear.be te kiezen.

Groeten

Bren

Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Waarom is het toch altijd zo moeilijk om mooie en goede computer hardware te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Mijn Daskeyboard is bij Getdigital.de voor (inmiddels) 4,90 aan verzendkosten te bestellen en werd binnen één week afgeleverd. Daar hebben ze ook Filco's, maar die zijn daar relatief wel duurder dan bij sommige andere online winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
RoaDHouse schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:48:
Waarom is het toch altijd zo moeilijk om mooie en goede computer hardware te krijgen :X
Waarom is het zo moeilijk om gewoon te geloven dat keyboardco gewoon een goede betrouwbare shop is en dat jij veel te ongeduldig bent... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Volgens de leverancier die ik vandaag sprak verwacht hij de Filco morgen binnen te hebben :)
Hopelijk brengt hij hem morgen langs ...

[ Voor 4% gewijzigd door Frostbite op 07-05-2012 21:17 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MugiSNK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
Hallo iedereen, goed topic!

Ik ben bezig met een project dat misschien langer dan een jaar gaat duren, waarin ik dagelijks heel veel moet typen. Na wat lezen over de verschillende switches, zie ik dat blue het beste is voor typen. Ik wil niet teveel geld uitgeven, eerlijk gezecht heb ik momenteel niet genoeg geld om 145 euro te betalen voor een Leopold Tenkeyless met blue switches. Naast het veel typen speel ik veel games. Veel FPS games, vooral.

In eerste instantie wil ik een Corsair Vengeance K60 kopen. Red switches, ja. Denk niet dat het veel zou uitmaken sinds het mijn eerste (blijkbaar deels) mechanische toetsenbord word. Daarnaast zit er ook een USB port in die ik sterk zou kunnen gebruiken sinds ik maar 3 USB poorten in mijn laptop heb.

Tweede keuze is een Razer Blackwidow, maar helaas lees ik daar nu negatieve dingen over.
Voordeel is dat de Blackwidow blue switches heeft.

Mijn vraag is, wat is de beste keuze in mij situatie? Heb jaren rubber domes gebruikt, zal ik dus veel verschil merken als ik de K60 koop met red switches of de Blackwidow met red switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Dus als ik het goed begrijp wil je tenkeyless met blue switches voor weinig geld.

Beide bovenstaande keuzes zijn prima inderdaad, maar wat duurder.

Misschien is dit nog een leuk betaalbaar alternatief:
Key Cool 87 Mechanical gaming keyboard $62 + $20-25 shipping.
Review: http://geekhack.org/showwiki.php?title=Island:25768

Het is een iets goedkopere variant van de Leopold (intern lijkt het zelfs door dezelfde OEM gemaakt te zijn), net zo goed plate mounted (oftewel erg stevig voor veel typen) en er zit zelfs over usb nog ondersteuning voor 20 key rollover en media keys ( :o ).

Geen slechte instapper voor slechts €61,- :)
Het is dat ik verliefd ben op de supercompactheid van de KBC poker, want anders was dit een erg leuk alternatief geweest.

[ Voor 12% gewijzigd door JaccoW op 07-05-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MugiSNK
F_demon schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:43:
Dus als ik het goed begrijp wil je tenkeyless met blue switches voor weinig geld.

Beide bovenstaande keuzes zijn prima inderdaad, maar wat duurder.

Misschien is dit nog een leuk betaalbaar alternatief:
Key Cool 87 Mechanical gaming keyboard $62 + $20-25 shipping.
Review: http://geekhack.org/showwiki.php?title=Island:25768

Het is een iets goedkopere variant van de Leopold (intern lijkt het zelfs door dezelfde OEM gemaakt te zijn), net zo goed plate mounted (oftewel erg stevig voor veel typen) en er zit zelfs over usb nog ondersteuning voor 20 key rollover en media keys ( :o ).

Geen slechte instapper voor slechts €61,- :)
Het is dat ik verliefd ben op de supercompactheid van de KBC poker, want anders was dit een erg leuk alternatief geweest.
Wow, super bedankt!
Ik zal de Key Cool in mijn lijstje zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Toch zou ik nog huiverig zijn om een Chinees ontwerp te kopen eer er reviews zijn van een site als tomshardware of dergelijke. Ik weet niet, misschien onterecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MugiSNK
PatrickG schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 00:22:
Toch zou ik nog huiverig zijn om een Chinees ontwerp te kopen eer er reviews zijn van een site als tomshardware of dergelijke. Ik weet niet, misschien onterecht. :)
Meestal wel, ja. Maar volgens de review op de tweede link van Geekhack ziet alles er goed uit.
Edit: Keycool is een relatief nieuw bedrijf, dus reviews op grote sites moeten nog komen. Ze hebben zover nog maar twee producten op de markt gebracht.

[ Voor 17% gewijzigd door MugiSNK op 08-05-2012 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patvs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-12-2021
Ik had een half jaartje geleden een 6v2 gehaald omdat ik van mijn rubberdome keyboard baalde (oude G15).
Merkte namelijk dat sommige commandos in SC2 niet werden uitgevoerd, zoals snel een groep maken in the heat of battle.
Dat is wel ff anders met de Steelseries zeg. Super precies boordje. Ik denk dat het voordeel van de blacks wel is dat, als je per ongeluk een extra toets aanraakt je niet meteen een ander commando geeft. Omdat je nu eenmaal wel wat force moet gebruiken om ze in te drukken.
Nu had ik de Corsair K90 geprobeerd en dat voelt wel lekker aan zeg, de Reds voelen heel soepel aan. Alleen als je dan de rubberdome toetsen (F-toetsen + macro) indrukt lijkt het weer heel brak, hele rare keus van Corsair. Blues vind ik toch te luidruchtig.
Ik heb wel interesse in een goede Rode toetsenboord. Het liefst met LED. En met een 2 windows toetsen en een normale langwerpige entertoets met de \ erboven =)
Misschien is de CM quick fire rapid iets voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks voor de KeyCool tip!

Ik heb hier even naar gevraagd bij Chinese collega's, en dit soort bordjes zouden voor rond de 320.- CYR te koop zijn daar, wat op iets van €36 uitkomt. Daar zit vervolgens geen verzendkosten bij dus, omdat ik er wellicht één mee zou kunnen laten nemen.

Ze maken trouwens inmiddels al 3 modellen, 10-keyless, fullsize Leopold-clone en hun eigen "gaming" versie, welke alleen een nepleren polssteun erbij heeft en een iets ander design heeft.
Je kunt iedere versie behalve 10-keyless krijgen met Blue, Red, Black, Brown en White MX switches. (White hebben ze niet voor de 10-keyless versie)

Wel jammer dat de kwaliteitscontrole erg te wensen overlaat, de keycaps lopen nog wel eens te strak langs elkaar. Maar voor deze prijs kan ik daar niet over klagen eigenlijk, zelfs met een nieuwe set keycaps ben je nog goedkoper uit dan het goedkoopste bordje dat je hier kunt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
djunicron schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:37:

Ik heb hier even naar gevraagd bij Chinese collega's, en dit soort bordjes zouden voor rond de 320.- CYR te koop zijn daar, wat op iets van €36 uitkomt. Daar zit vervolgens geen verzendkosten bij dus, omdat ik er wellicht één mee zou kunnen laten nemen.

Ze maken trouwens inmiddels al 3 modellen, 10-keyless, fullsize Leopold-clone en hun eigen "gaming" versie, welke alleen een nepleren polssteun erbij heeft en een iets ander design heeft.
Je kunt iedere versie behalve 10-keyless krijgen met Blue, Red, Black, Brown en White MX switches. (White hebben ze niet voor de 10-keyless versie)

Wel jammer dat de kwaliteitscontrole erg te wensen overlaat, de keycaps lopen nog wel eens te strak langs elkaar. Maar voor deze prijs kan ik daar niet over klagen eigenlijk, zelfs met een nieuwe set keycaps ben je nog goedkoper uit dan het goedkoopste bordje dat je hier kunt bestellen.
Als ik het zo hoor doe je er goed aan om er meerder mee te laten nemen. Mochten ze allebei goed zijn kan je in dit topic een mede-tweaker verblijden, mocht de een minder goed zijn heb je nog een reserve. Als ze 36E per stuk zijn zonder vervoerskosten...

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Wauw! Die Keycool is inderdaad interessant, ik heb tot nu toe de overstap naar een mechanisch tobo niet gemaakt omdat > €70,- + nogal veel is voor iets wat ik niet eens ooit eerder ever (etc. ;p) in mijn handen heb gehad. €36,- voor de TKL versie met brown switches zou echt een prachtprijs zijn.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Voor de mensen bij wie Facebook niet geblokkeerd is:

Keycool tb

Dit vond ik tijdens het google'n en oooooh wat een mooi tb :o

Edit: Als er iemand is die een heel rijtje wil gaan bestellen ik hou me aanbevolen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rendiertje op 08-05-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:24
djunicron schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:37:

CYR = RMB
Je eigen afkortingen verzinnen is niet handig, neem aan dat je Chinese Yuan Renminbi bedoelt met CYR, maar dat werkt zo niet :P Verder is 320 RMB ongeveer 40 euro :P

Daarnaast van wat ik zo snel even zie, lijkt het erop dat bepaalde switches duurder zijn dan andere, waardoor de prijs van de 87 verder kan oplopen tot 45 euro...

Ben benieuwd hoe die bevalt, want de review die is gepost zegt eigenlijk alleen dat het voor de lage prijs een goed keyboard is, maar eigenlijk niet meer dan dat...Denk dat de gemiddelde gebruiker er weinig van zal merken tho :P

Verder zijn er wel meer bordjes in dezelfde prijs range in China, dus misschien om daar ook nog even naar te kijken als je dr toch eentje in China wilt kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar valt zo'n KeyCool, of andere cheape chinees te bestellen?

Heb m'n filco verkocht en werk nu tijdelijk met een vreselijke rubber dome keyboard, budget is het liefste onder de 50 euro. Wil geen 6gv2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dat ziet er inderdaad niet slecht uit.
Voor mij is 50 euro wel zo'n beetje de max voor een toetsenbord, ieder zn ding natuurlijk. Een muis en toetsenbord moeten wel goed zijn. En dan niet de black cherry's, maar ik geloof dat bruin of rood het beste bij mij past als typer/websurfer en heel af en toe een game.

Nogmaals, op een nederlandse website zijn ze bezig met een inkoopactie voor Qpads wat neerkomt op zo'n 65 euro voor een MK-50. En op de site van Qpad staat dat ze tijdelijk switches naar keuze leveren bij de toetsenborden als een soort test om te kijken wat men prefereert.
Maar tweakers verbiedt het om dieper op inkoopacties in te gaan, wat ik wel begrijp. Het blijft een moeilijk verhaal als het misloopt. Dus verder zal ik het ook niet meer vermelden, ik ben ook niet de organisator, slechts een geïnteresseerde :-)

Ik twijfel er nog over, maar die Keycool voor 36 euro is natuurlijk een veel beter alternatief.
Al lijkt het me sterk dat iemand zin heeft om ze zomaar even voor een aantal man te laten meekomen zonder winstmarge.
Lekker zou het zijn als ze op ebay voor een leuke prijs te koop staan. Al kom je via ebay uit China wel erg veel namaak tegen. Het merk bestaat dan nog niet zo lang, het schijnt dus wel erg populair te zijn...
Moeilijk... Ik wil niet perse voor een dubbie op de eerste rang zitten, maar ik ga ook weer niet achterlijk veel uitgeven.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickG op 08-05-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, ik had het even over Skype voorgesteld er één op te zoeken. M'n kennis had daarop een 104-key in het zwart met MX Brown / Blue voor 320 RMB (ook prima ;)) gevonden, wat in €35.45 zou vertalen met de daar betaalde koers. MX White en Reds vielen inderdaad duurder uit, MX Black goedkoper. (prijzen incl. verzending naar China, wordt dan meegenomen voor me)

Ik heb nog even gevraagd te kijken naar wat Noppoo daar kost, maar dat lijkt toch niet voor veel minder dan €60 te kunnen. Nog steeds prima opzich. Maar ik heb nog even de tijd en ik wil ook niet vervelend doen daar, maar ik zal wel één keyboardje laten importeren ergens volgende maand.

Als men het aandruft wil ik best de adressen van die shops opvragen, maar wat ik te zien kreeg was allemaal flashtekst en plaatjes, google translate hielp totaal niet. De verzendkosten naar buiten China waren trouwens niet mals, dat gaat met de reguliere postdienst (11-14 werkdagen) voor iets van €60. Dan zijn de eerder geposte links aantrekkelijker.

[ Voor 21% gewijzigd door djunicron op 08-05-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
60 verzendkosten is inderdaad niet mals..

Ik neem aan als je 5 stuks besteld dat de verzendkosten hetzelfde bliijven?

60/5 is 12 euro + waarschijnlijk nog de verzendkosten van ergens in nederland naar ergens anders in nederland/belgie 6.95= 18.95

36+18.95= 54.95 euro en dan heb je een heel goedkoop mechanisch toetsenbord lijk mij zo...

Ik weet dat het vanuit Tweakers zelf niet mag, maar particulier via wat Dm's wat regelen of desnoods via mijn werk moet dat prima kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tel daar ook even de importkosten bij op he. Vergeet die niet !

Dat is namelijk totaalbedrag + verzendkosten x 19% (+ douanekosten als je je hoger uitkomt dan 150 euro totaal).

Ik heb berekend dat ik nog 30 euro aan import kosten (19% btw van 94 euro + 12,50 TNT inklaringskosten) zou moeten betalen. Voor een toetsenbord van omgerekend €94,- ( €65 + € 29 verzendkosten) kost.

Even voor de goede orde : toetsenbord $84 ( 65 euro)
Alle extra kosten tot je hem in huis hebt (59 euro)

Wat je misschien bespaard door verzendkosten te delen zul je weer moeten bijleggen vanwege de douanerechten/kosten.

[ Voor 59% gewijzigd door Frostbite op 08-05-2012 14:27 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dan kun je beter die Qpad mk-50 nemen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Tja dat is waar, maar importkosten heb je toch pas bij 500 euro?

Heb btw een site er over gevonden:

importkosten

Misschien is inderdaad de Qpad dan een betere optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Heb zelf ook interesse getoond in die qpad actie voor die mk-80. Hoe meer mensen hoe meer korting we kunnen krijgen: )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Welke toetsenborden hier in Nederland hebben Cherry MX Blue Switches ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
djunicron schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:51:
Nou, ik had het even over Skype voorgesteld er één op te zoeken. M'n kennis had daarop een 104-key in het zwart met MX Brown / Blue voor 320 RMB (ook prima ;)) gevonden, wat in €35.45 zou vertalen met de daar betaalde koers. MX White en Reds vielen inderdaad duurder uit, MX Black goedkoper. (prijzen incl. verzending naar China, wordt dan meegenomen voor me)

Ik heb nog even gevraagd te kijken naar wat Noppoo daar kost, maar dat lijkt toch niet voor veel minder dan €60 te kunnen. Nog steeds prima opzich. Maar ik heb nog even de tijd en ik wil ook niet vervelend doen daar, maar ik zal wel één keyboardje laten importeren ergens volgende maand.

Als men het aandruft wil ik best de adressen van die shops opvragen, maar wat ik te zien kreeg was allemaal flashtekst en plaatjes, google translate hielp totaal niet. De verzendkosten naar buiten China waren trouwens niet mals, dat gaat met de reguliere postdienst (11-14 werkdagen) voor iets van €60. Dan zijn de eerder geposte links aantrekkelijker.
Heb zelf een Noppoo en die kost idd ~60 euro (de mini is cheaper tho), je moet echter wel de juiste wisselkoersen gebruiken, want 320 RMB krijg je niet voor 35,45 euri... Wisselkoers is de laatset maanden zo rond de 1 euro : 8.2-8.4 rmb ofzo, dus dat komt uit op rmb /10 * 1.2 en dan nog iets meer omdat je zelden de optimale wisselkoers krijgt :P

320 rmb is op dit moment volgens google ~39 euro...

Over versturen weet ik niet zoveel, maar ik heb ooit een kleine tablet verstuurd naar Nederland dat kostte toen 20 euro ofzo... Een aantal mechanische toetsenborden zal ongetwijfeld stukje zwaarder zijn en dus meer kosten, maar als je een enkel keyboardje shipt dan moet dit goedkoper kunnen dan 60 euro denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowdog schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:59:
[...]

Heb zelf een Noppoo en die kost idd ~60 euro (de mini is cheaper tho), je moet echter wel de juiste wisselkoersen gebruiken, want 320 RMB krijg je niet voor 35,45 euri... Wisselkoers is de laatset maanden zo rond de 1 euro : 8.2-8.4 rmb ofzo, dus dat komt uit op rmb /10 * 1.2 en dan nog iets meer omdat je zelden de optimale wisselkoers krijgt :P

320 rmb is op dit moment volgens google ~39 euro...

Over versturen weet ik niet zoveel, maar ik heb ooit een kleine tablet verstuurd naar Nederland dat kostte toen 20 euro ofzo... Een aantal mechanische toetsenborden zal ongetwijfeld stukje zwaarder zijn en dus meer kosten, maar als je een enkel keyboardje shipt dan moet dit goedkoper kunnen dan 60 euro denk ik...
Waar zou je dan ergens een noppoo choc bestellen (met of zonder tenkey) met brown switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:03:
[...]

Waar zou je dan ergens een noppoo choc bestellen (met of zonder tenkey) met brown switches?
ik heb m besteld op Taobao -> http://detail.tmall.com/item.htm?id=7280238774
Maar dat is een site die eigenlijk alleen voor binnen China is bedoeld, dus die versturen vast niet naar NL en communiceren wordt ook vrij lastig aangezien 95% geen Engels spreekt.

Je kan de site wel gebruiken om de prijzen even te checken, want goedkoper dan op Taobao vind je het in 99% van de gevallen niet in China. Helaas moet je ook daarvoor de site enigszins begrijpen, maar je kan wel een Engelse tutorial vinden ergens op het web als je daarin geinteresseerd bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taobao is inderdaad goedkoper met shippen. Als je van 8.3 uitgaat kost het inderdaad rond de €26 met €22 erbij voor ieder volgend item.

Maar goed met de gare koers van de dollar momenteel pakt het redelijk goed uit voor ons. Tenminste, dat is wat m'n kennis doet, USD wisselen bij wisselkantoren, waardoor het net weer even goedkoper uitvalt. (Zo heb ik laatst ook GBP voor Rp gewisseld in Indonesië voor een super gunstige koers)

Alleen ben een beetje in dubio of ik weer een MX Brown keyboard wil (omdat het perfect bevalt) of dat ik toch MX Blue nog weer een kans wil geven.

Die variant die op de bovenstaande facebook link staat is denk ik toch degene die ik wil gaan laten meenemen. Meer dan één stuk vragen is alleen wat onaardig, ze zijn met iets meer dan 1300 gram niet echt bepaald licht. (en dat is nog zonder polssteun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:03:
[...]

Bij Qtan.

eBay (Qtan)
Vendio (Qtan)

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miichel92
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik heb een paar vragen:

Ik wil graag overgaan op een mechanische toetsenbord, de rede spreekt voor zich. Maar nu was mijn vraag: Heeft iemand ervaring heeft met de Ducky Shine DK9008S - Blue LED Mechanical Keyboard (Red Cherry MX)?
of heb je ook andere merken met blauwe led verlichting?
omdat ik zelf verlichte toetsenborden erg mooi vindt.

alvast bedankt voor de reacties

[ Voor 7% gewijzigd door miichel92 op 08-05-2012 23:49 ]

Zolang je blijft leren kan je overal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
miichel92 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:23:
Ik heb een paar vragen:

Ik wil graag overgaan op een mechanische toetsenbord, de rede spreekt voor zich. Maar nu was mijn vraag: Heeft iemand ervaring heeft met de Ducky Shine DK9008S - Blue LED Mechanical Keyboard (Red Cherry MX)?

Een ander merk met (blauwe) led verlichting is de Deck Legend. Er bestaan van dat merk alleen toetsenborden met Black of Clear switches en niet met Red switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

De Filco Majestouch met blue switches heeft blauwe leds.

Edit: of bedoel je verlichte toetsen, want dat heef tie niet .. :X

[ Voor 39% gewijzigd door InflatableMouse op 09-05-2012 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

miichel92 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:23:
Ik heb een paar vragen:

Er zijn nog vrij weinig modellen met verlichte toetsen.
Ducky is er een van, de anderen zijn de Razer Blackwidow en de Deck Legend.
Kleiner zijn de KBT Race of de nieuwe KBC Pure. De race bijvoorbeeld is verkrijgbaar in een limited edition wit toetsenbord met blauwe backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
F_demon schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:17:
[...]

Er zijn nog vrij weinig modellen met verlichte toetsen.
Ducky is er een van, de anderen zijn de Razer Blackwidow en de Deck Legend.
Kleiner zijn de KBT Race of de nieuwe KBC Pure. De race bijvoorbeeld is verkrijgbaar in een limited edition wit toetsenbord met blauwe backlight.
Volgens mij hebben de Q-Pad MK-80 en MK-85 ook backlight.
En die kan in het blauw. en dan kan je zelf de switch kiezen (momenteel in ieder geval)

[ Voor 4% gewijzigd door freggell op 09-05-2012 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm ik heb mijn 3s code gehad en volgens track /trace zou ik hem vandaag ontvangen mijn cm quick fire rapid (red)

Als ik kijk op de site dan staat er alleen een oranje balkje dat de zending is aangemeld.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fgJJcWQdHEbJS259U4g1Qyt9/medium.jpg
Iemand een idee hoe of wat?

Verder staat er bij Rembours nog 0,00 ? Ik verwacht 30 euro te moeten betalen...

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Ik heb het zelf wel is vaker gezien dat het eerste blakje oranje is maar er wel tijden onderstaan.

Mijn vermoeden is dat het een schatting is, komt me niet vaak voor heel zelden daarom denk ik dat.

Dat rembours begrijp ik niet, als je het al moet betalen zou het er sws bij staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
madmaxnl schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:47:
Welke toetsenborden hier in Nederland hebben Cherry MX Blue Switches ?
De enige echt makkelijk verkrijgbare is denk ik de Razer BlackWidow (niet de stealth editie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
YES!
mijn ducky shine is onderweg vanuit amerika!
Pagina: 1 ... 8 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.