Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Ik heb alleen O-rings in Nederland gevonden met een "hardheid" van 70. De soft o-rings van WASDkeyboards zijn 40. De 70's zijn volgens een grafiekje ergens te vergelijken met een rubberen schoenzool wat me iets te hard leek. Ben zelf ook nog op zoek want ik importeer ook niet graag uit Amerika.

Dit is wat ik ook gevonden had van een Geekhacker

[ Voor 20% gewijzigd door Huuskes op 25-04-2012 15:44 ]

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

freggell schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:38:
[...]

Waarom niet de Q-PAD MK80 die is met steun en backlight. De Q-PAD MK85 trouwens ook :P
Ze hebben beide ook mediakeys

Die CM Storm quickfire rapid is volgens de CM site een Tenkeyless. Voor een volledig moet je de CM Storm quickfire Pro hebben. Plaatje bij Mechanicalkeyboards is er 1 van de Pro. (Ben trouwens wel benieuwd naar welke het is).
Die Q-pad zijn wel het meest aantrekkelijk. Vooral de MK80 en MK85, ik zie alleen de verschillen tussen die 2 niet?
De CM storm ziet er esthetisch wel vet uit (net zoals de Ducky's) maar komen beide zonder polssteun.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik denk dat als het geld van mijn rekening op mijn PP rekening staat ik de CM Quickfire Rapid met Cherry MX Red ga bestellen.

Na het nodige inleeswerk lees ik dat het gamen met browns zeker de FPS voor sommige als niet prettig wordt ervaren.

Ik volg Vighu dus en bestel hetzelfde. Daarna ga ik nog eens opzoek naar mooie PBT keycaps. Misschien dat ik eens ga kijken of ik de Browns kan bestellen voor het werk.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:57
Iemand ervaring met de toetsenborden van unicomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

Tyr3ll schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:36:
Ik heb alleen O-rings in Nederland gevonden met een "hardheid" van 70. De soft o-rings van WASDkeyboards zijn 40. De 70's zijn volgens een grafiekje ergens te vergelijken met een rubberen schoenzool wat me iets te hard leek. Ben zelf ook nog op zoek want ik importeer ook niet graag uit Amerika.

Dit is wat ik ook gevonden had van een Geekhacker
Die 70 ringen lijken me inderdaad iets te hard. Naja, ik denk er nog wel even over na. Anders bestel ik ze wel in de US.
MegaTronics schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:56:
Met die O-ringen is het toch zo dat hoe hoger het nummer hoe harder het rubber is?

* MegaTronics laat binnenkort toch maar eens zo'n voorraad rubbertjes uit de USA komen.
Jup, die van WASD zijn 40 en 50. Degene hier in NL zijn 70, iets te hard denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door BioHazard op 25-04-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Met die O-ringen is het toch zo dat hoe hoger het nummer hoe harder het rubber is?

* MegaTronics heeft nu toch een setje 40 besteld en wacht nu bij de brievenbus. :+

[ Voor 28% gewijzigd door MegaTronics op 25-04-2012 19:40 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Sc0rPi0N schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:33:
Ik denk dat als het geld van mijn rekening op mijn PP rekening staat ik de CM Quickfire Rapid met Cherry MX Red ga bestellen.

Na het nodige inleeswerk lees ik dat het gamen met browns zeker de FPS voor sommige als niet prettig wordt ervaren.

Ik volg Vighu dus en bestel hetzelfde. Daarna ga ik nog eens opzoek naar mooie PBT keycaps. Misschien dat ik eens ga kijken of ik de Browns kan bestellen voor het werk.
MechanicalKeyboards.com - Facebook Heeft ze zojuist binnen gekregen. ;)

EDIT: + directe link

[ Voor 6% gewijzigd door JaccoW op 25-04-2012 19:41 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

skullsplitter schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:38:
[...]

Filco voor 160 uit belgie laten komen, 10 euro verzendkosten. Dat zie ik ze vanuit de UK nog niet doen.
Dan ben jij duurder uit dan ik met mijn Filco bij KeyboardCo. Ik heb iets meer dan 173 euro betaald incl. de duurdere verzendoptie waarbij ze 'm de volgende dag afleveren EN een extra toets. Hebben we het over 25 pond aan extra kosten wat er bij komen. Neem je die er allemaal niet bij dan duurt het een week maar is het weer een aantal tientjes goedkoper.
tikkietrugjaap schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:09:
Das Professional Silent:
Schijnt een 'ping' geluid te maken, vooral de spatiebalk.
Het is een mechanisch toetsenbord, het zou raar zijn als hij dit soort geluidjes niet zou maken (zoek maar eens op hoe zo'n switch in elkaar steekt, zie je ook meteen waar die ping vandaan komt).
Filco:
Letters schijnen snel te vervagen.
Nogal persoonsgebonden. Als je veel handcreme gebruikt slijt het allemaal sneller. Als je veel zweet idem. Dit probleem is dan ook niet beperkt tot Filco maar heeft betrekking op alle toetsenborden.

Let er wel op dat je op van die fansites komt en ze daar soms echt onwijs kieskeurig kunnen zijn over bepaalde dingen. Probeer een beetje in te schatten hoeveel zout je nodig hebt :P Dat met die slijtage van toetsen en de geluidjes die zo'n toetsenbord maken lijkt nogal in de categorie "mierenneukerij" te vallen. Er zijn namelijk ook zat mensen die hele goede ervaringen met exact hetzelfde spul hebben waar een ander nou juist de problemen in herkent. Met laser engraved zie je het ook vaak terug. Men houdt geen rekening dat de invulverf (of wat het moge zijn) ook smerig kan worden (het slijt dus niet wat men wel denkt).
GS88 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:04:
Ik zag laatst de HHKB, enige wat jammer aan die toetsenborden is, is dat er geen normale pijltoetsen op zitten (boven, beneden, links, rechts).. zijn er toetsenborden die net zo compact zijn die wel de pijltoetsen hebben?
Dit soort kleine toetsenborden werken op dezelfde manier als het virtuele toetsenbord van de iPhone/iPad. Je hebt meerdere virtuele lagen van toetsen. Door bepaalde toetscombinaties te maken krijg je bepaalde functies zoals de F-toetsen of de pijltjes-toetsen. Dit soort kleine toetsenborden zijn vooral gericht op het tikken van tekst. Alle overige functies zitten weer achter toetscombinaties. Sommigen vinden dat een hel, anderen vinden dat helemaal geweldig. Ik denk dat het een vrij persoonlijk verhaal is. De tenkeyless toetsenborden hebben dat allemaal niet. Dat zijn gewoon toetsenborden waar alleen het numpad deel eraf is gehaald. Je hebt dus volledige beschikking over dingen als de F-toetsen en pijltjes-toetsen. Daar staat wel tegenover dat ze zo'n 8cm breder zijn dan een HHKB.

@Tyr3ll: bij wat voor winkels heb je dan gekeken? De plaatselijke bouwmarkten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:06
Mijn email was aanleiding tot deze post :) Ze hebben me gemaild dat ze van Cooler Master maar één productfoto hadden gekregen. Ze waren overigens wel blij met de heads-up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

ppl schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:38:
[...]

Dan ben jij duurder uit dan ik met mijn Filco bij KeyboardCo. Ik heb iets meer dan 173 euro betaald incl. de duurdere verzendoptie waarbij ze 'm de volgende dag afleveren EN een extra toets. Hebben we het over 25 pond aan extra kosten wat er bij komen. Neem je die er allemaal niet bij dan duurt het een week maar is het weer een aantal tientjes goedkoper.
Je slaat VAT over?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:50
schiet mij dood, maar weet er iemand een fabrikant die een mechanisch in een Belgische azerty maakt (buiten de das keyboards zonder opdruk)? Op zichzelf weinig bezwaar tegen qwerty, maar wel als ik continu binnen de 2 layouts moet switchen, wat het geval zou zijn als ik er geen in Belgische azerty vind.

Franse azerty is helemaal geen optie, dat maakt het nog verwarrender dan qwerty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Nee, alles is incl. BTW (aka VAT) want dat moet van meneer de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Laatst online: 06-08-2024
el-jorge schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:20:
[...]

Die Q-pad zijn wel het meest aantrekkelijk. Vooral de MK80 en MK85, ik zie alleen de verschillen tussen die 2 niet?
FF goed de specs vergelijken.
Als ik het zo zie bied de MK85 ondersteuning voor macro's en programeerbare keys, en heeft Full N-Key roll over via USB. Voor de rest zijn ze volgens mij hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:56

Rem

Ik ben sinds gister in het bezit van een steelseries 6GV2.

Ik moet zeggen dat het erg lekker typt, maar het is wel een beetje wennen. Ik ben een iets groter toetsenbord gewend met plattere toetsen en sla daardoor nu vaak per ongeluk een extra toets aan. Merk wel dat echt álle acties met het toetsenbord tijdens gamen directer aanvoelen. Ik ben in ieder geval overtuigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je zult inderdaad wat exacter moeten typen omdat de toetsen veel sneller reageren. Had ik ook aan het begin erg veel last van. :) En dan komt daarna de tijd dat je moet wennen (als je wilt) aan het niet hoeven bottomen van de toetsen waardoor je in principe nog wat sneller kan typen.

Mooi dat ie je bevalt in elk geval!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik wacht met smart op de bevestiging dat het geld op mijn PP rekening staat.
Dan kan ik hem ook gaan bestellen. (Cm Quickfire Rapid met Reds)

* Frostbite is ongeduldig...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Daarom gebruik ik zelf een prepaid creditcard. Hoef ik ook niet mijn rekening koppelen met PayPal of moeilijk doen met geld overzetten.
ppl schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:38:
@Tyr3ll: bij wat voor winkels heb je dan gekeken? De plaatselijke bouwmarkten?
Ik heb vooral online gekeken op sites zoals Fabory.nl of Eriks.nl. Zo zijn er ook enkele winkels met duikspullen die o-ringen hebben. Had zelf niet bij een fysieke winkel gekeken omdat ik niet verwacht dat ze o-rings hebben in de juiste formaat en hardheid. Mochten ze die wel hebben dan zal het in zo'n doosje zitten met maar stuk of 20 ringetjes.

Of ik moet er compleet naast zitten... wat ook een mogelijkheid is natuurlijk 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Huuskes op 26-04-2012 10:30 ]

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Had eerst mijn PP gekoppelt aan mijn bankrekening maar dat brengt wel een aantal risico's met zich mee. Als ze dan je PP wachtwoord weten kunnen ze zo hem zo leegtrekken.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Topicstarter
manzonderdas schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:55:
schiet mij dood, maar weet er iemand een fabrikant die een mechanisch in een Belgische azerty maakt (buiten de das keyboards zonder opdruk)? Op zichzelf weinig bezwaar tegen qwerty, maar wel als ik continu binnen de 2 layouts moet switchen, wat het geval zou zijn als ik er geen in Belgische azerty vind.

Franse azerty is helemaal geen optie, dat maakt het nog verwarrender dan qwerty
www.qpad.se

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
PayPal is by far de fijnste betaalmethode. Je moet alleen even je bankrekening eraan koppelen en ze machtigen.

Gewoon betalen via PayPal, en zij schrijven het geld vervolgen van je bankrekening. Helemaal geen geklooi! :)

Btw. Je kan een betaling waar je het niet mee eens bent toch gewoon melden bij de bank als fraude?

[ Voor 22% gewijzigd door Vighu op 26-04-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Sc0rPi0N schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:25:
Had eerst mijn PP gekoppelt aan mijn bankrekening maar dat brengt wel een aantal risico's met zich mee. Als ze dan je PP wachtwoord weten kunnen ze zo hem zo leegtrekken.
Dat is inderdaad een risico ja. Maar daarom heb ik PayPal dan ook niet gekoppeld en gebruik ik 3vcash. Ook heb ik een fysieke "creditcard" van hun.

Edit: Wow, posten er effe snel 2...
Vighu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:27:
PayPal is by far de fijnste betaalmethode. Je moet alleen even je bankrekening eraan koppelen en ze machtigen voor automatische incasso.

Gewoon betalen via PayPal, en zij schrijven het geld vervolgen van je bankrekening. Helemaal geen geklooi! :)
Zoals gezegd brengt dat nogal risico's met zich mee

[ Voor 76% gewijzigd door Huuskes op 26-04-2012 10:29 ]

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
Maar prepaid zou ik veel te onhandig vinden.

Overigens is mijn PayPal account gekoppeld aan mij betaalrekening en niet mijn spaar rekening ;)

Als je dat trouwens te risicovol vind neem ik aan dat jij ook niet internetbankiert? Als ze daar je gegevens namelijk krijgen...(weliswaar ook je pinpas/randomreader/TAN code etc. afhankelijk van de bank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Een PayPal rekening is dan altijd nog makkelijker te keyloggen dan je bankrekening zelf. En als er werkelijk hackers zijn die toegang tot zulke info hebben dan helpt natuurlijk niks meer.

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
Inderdaad, ik zie mijzelf op dit moment dan ook niet als een interessant slachtoffer voor een hacker.

Studenten CC van de ING is qua kosten ook wel interessant. Alleen een limiet van €1000 per maand dus grote aankopen ermee doen gaat ook niet lukken....

Anyways ONtopic:
Wat is jullie mening over ABS vs. PBT KeyCaps?

En hebben jullie nog goede tips waar ik deze zou kunnen kunnen kopen (WASD ken ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Vighu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:42:
Anyways ONtopic:
Wat is jullie mening over ABS vs. PBT KeyCaps?

En hebben jullie nog goede tips waar ik deze zou kunnen kunnen kopen (WASD ken ik al)
Niet echt een mening over, ze lijken beiden zo hun voor- en nadelen te hebben.

Wat het kopen van keys betreft:
- Qtan5370 - eBay
- De verschillende groupbuys op Geekhack: 1, 2, 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zal als ik mijn nieuwe kb heb PBT keycaps bestellen.
Wat van ik ervan lees gaan ze langer mee.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Waar gaat die discussie over keycaps over? En waar kan ik wat meer lezen over verschillende keycaps? Ik zie dat sommige mensen hun kb customizen en ben wel benieuwd ernaar.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

el-jorge schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:28:
Waar gaat die discussie over keycaps over? En waar kan ik wat meer lezen over verschillende keycaps? Ik zie dat sommige mensen hun kb customizen en ben wel benieuwd ernaar.
Ik ben ooit eens een hele mooie vergelijking tegengekomen, maar die kan ik niet meer vinden. :/

Wel kan je hier kijken:
code:
1
http://deskthority.net/wiki/Keycap_construction
(sorry geen directe link, gewoon even plakken in je adresbalk.)
En hier: How to Test For Plastic Compostion Using IBM Spacebar As Example - Geekhack
PBT Plastic (Polybutylene Terephthalate)
•Can Survive up to 150*C (or more in some cases)
•Resistant to solvents
•Mechanically Strong
•Does not "shine" as fast
•Expensive
ABS Plastic (Acrylonitrile Butadiene Styrene)
•Solvents will "melt" the keys
•Keys develope "shine" faster
•Low Cost
•Light Weight
Keyboardlover zegt er echter het volgende over:
The keycaps which are generally regarded to have the highest durability and resistance to lettering fading are ABS Doubleshots and PBT Engraved or Dye-Sublimated keycaps. There is a common misconception that PBT is less prone to becoming "shiny" over time than ABS, but this has been proven to be false. ABS is generally thought to be a more durable plastic than PBT overall as PBT is more prone to cracking. The thickness of the keycap plastic also plays a role and this affects the sound of the keyboard too (thicker keycaps tend to be quieter).
Heel kort door de bocht is PBT de betere kunststofsoort, vanwege zijn betere chemische- en slijtbestendigheid. Ze gaan dus minder snel glimmen. Wel zijn ze iets brosser en daardoor misschien minder goed voor een toetsenbord wat je veel mee wilt nemen.

[ Voor 29% gewijzigd door JaccoW op 26-04-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Tyr3ll schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:23:
Ik heb vooral online gekeken op sites zoals Fabory.nl of Eriks.nl. Zo zijn er ook enkele winkels met duikspullen die o-ringen hebben. Had zelf niet bij een fysieke winkel gekeken omdat ik niet verwacht dat ze o-rings hebben in de juiste formaat en hardheid. Mochten ze die wel hebben dan zal het in zo'n doosje zitten met maar stuk of 20 ringetjes.

Of ik moet er compleet naast zitten... wat ook een mogelijkheid is natuurlijk 8)7
Zo'n doosje is niet erg, die dingen kunnen altijd wel van pas komen :) Ik weet dat er een aantal mensen zijn die gewoon naar de winkel zijn gegaan en daar wat hebben kunnen vinden. Zal eens kijken als ik bij de bouwmarkt in de buurt ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

el-jorge schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:20:
[...]

De CM storm ziet er esthetisch wel vet uit (net zoals de Ducky's) maar komen beide zonder polssteun.
Iemand trouwens bekend met de CM Storm Trigger?
En weet iemand misschien ook een webshop waar ik die kan krijgen, ik heb hem nog niet gevonden namenlijk?

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/Trigger/

[ Voor 10% gewijzigd door el-jorge op 27-04-2012 11:52 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Laatst online: 06-08-2024
el-jorge schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:49:
[...]

Iemand trouwens bekend met de CM Storm Trigger?
En weet iemand misschien ook een webshop waar ik die kan krijgen, ik heb hem nog niet gevonden namenlijk?

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/Trigger/
Volgens de Pricewatch is er bij ZerCom een CM Storm Trigger. Is alleen met een de toetsen layout.
En ook bij Amazon.de

Ben ook nog een paar .au sites tegengekomen waar ze dit toetsenbord hebben. (meestal black switch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De letters op double-shot ABS verdwijnen pas als je compleet door je toetsen heen bent, dus dat lijkt mij het meest duurzaam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net als Vighu de CM Quickfire Rapid met Cherry red bestelt.

Paypal hanteert een rare koers want via dollar.nl kwam ik op 92 euo en paypal rekende 95,55 ofzo :(

[ Voor 21% gewijzigd door Frostbite op 28-04-2012 15:14 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Laatst online: 14:50
@kaluro2: helaas alleen Franse AZERTY - dat is niet moeilijk te vinden, wat wel moeilijk is, is de Belgische versie (verschil zit hem in de speciale tekens helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Sc0rPi0N schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:07:
Net als Vighu de CM Quickfire Rapid met Cherry red bestelt.

Paypal hanteert een rare koers want via dollar.nl kwam ik op 92 euo en paypal rekende 95,55 ofzo :(
Waar heb je die besteld?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

iemand advies welke cherry's ik het beste kan nemen voor rpg's (Witcher 2)? Ik gebruik mijn pc 30% voor gamen en de rest voor internet/ office. Brown's, Blacks??

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Uhh topicstart lezen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Laatst online: 09:19
De topicstart, die in mijn ogen niet geheel objectief is, is de mening van één persoon. Het is goed dat hij het hier vraagt en dan meerdere mening voorgeschoteld krijgt.

Ik zou voor The Witcher 2 waarschijnlijk eerder voor Blacks (of Reds) dan Browns gaan. Maar aangezien jij 70% voor internet en office gebruikt, dus ik neem aan dat je ook veel typt, zijn Browns ook geen slechte keuze.
Ik denk dat je moet aangeven aan wat jij prioriteit stelt. Die 70% of die 30%. En wat voor games je nog meer speelt.
Over het algemeen zijn Browns beter voor typen en Black (& Reds) beter voor gamen.
Het beste is natuurlijk om ze uit te testen, want misschien vind jij de Blacks veel lekkerder typen dan de Browns.

Nog iets belangrijks: heb je al een mechanisch toetsenbord of heb je nu nog rubber domes?

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 29-04-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fleximex schreef op zondag 29 april 2012 @ 15:43:
De topicstart, die in mijn ogen niet geheel objectief is, is de mening van één persoon. Het is goed dat hij het hier vraagt en dan meerdere mening voorgeschoteld krijgt.

Ik zou voor The Witcher 2 waarschijnlijk eerder voor Blacks (of Reds) dan Browns gaan. Maar aangezien jij 70% voor internet en office gebruikt, dus ik neem aan dat je ook veel typt, zijn Browns ook geen slechte keuze.
Ik denk dat je moet aangeven aan wat jij prioriteit stelt. Die 70% of die 30%. En wat voor games je nog meer speelt.
Over het algemeen zijn Browns beter voor typen en Black (& Reds) beter voor gamen.
Het beste is natuurlijk om ze uit te testen, want misschien vind jij de Blacks veel lekkerder typen dan de Browns.
Blacks werken voor mij niet met gamen, te zwaar om in te drukken en niet de feedback dat ik zoek. Reds zijn waarschijnlijk beter, maar die missen nog steeds feedback. Ik snap absoluut niet waar de misconceptie dat blacks beter zijn voor games vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:15:
[...]

Blacks werken voor mij niet met gamen, te zwaar om in te drukken en niet de feedback dat ik zoek. Reds zijn waarschijnlijk beter, maar die missen nog steeds feedback. Ik snap absoluut niet waar de misconceptie dat blacks beter zijn voor games vandaan komt.
Pas sinds afgelopen jaar zijn Reds een beetje vrij beschikbaar. Daarvoor was het een speciale switch die enkel op aanvraag van enkele specifieke fabrikanten werd gemaakt.
Aangezien voor FPS lineair minder weerstand geeft dan tactile was dat dan ook de reden van het advies.

Zelf werk ik met Clears, op sommige punten nog zwaarder dan Blacks. Werkt met TW2 prima.
Wel merkte ik dat ik er na verloop van tijd toch wel moe van werd in mijn vingers.
Voor het typen is de 'overdreven' tactile knobbel van de Clears overigens heerlijk.

Voor een mooie mix van typen en gamen is Brown het advies. (Let wel, ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:15:
[...]

Voor FPSs en vooral racegames worden de Blacks over het algemeen als beter gezien. Maar voor RTS is de Brown over het algemeen beter. Maar dat zijn ook maar meningen.
Hoe mensen de MX Switches ervaren en welke ze beter vinden dan anderen is eenzelfde discussie als bijvoorbeeld Android vs iOS of 2 voetbalclubs die met elkaar vergeleken worden.

Ikzelf vind dat Blacks & Reds beter zijn voor racegames dan Browns, maar voor een FPS heb ik ook liever Browns omdat je heel snel tussen toetsen wisselt.

Ik geloof zelf in de gouden middenweg: De Browns. Want voor typen doen deze i.m.o. niet onder voor de Blues en zijn ze een stuk beter qua typen dan Blacks & Reds. Qua gamen scheelt het per game.
Ik zou zelf, als je nog nooit een Cherry MX switch geprobeerd hebt en deze toch wilt kopen, altijd voor de Browns gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Fleximex op 29-04-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

mechanicalkeyboards.com

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Helaas, mijn 6GV2 bevalt goed maar mijn handen raken oververmoeid omdat ze een armrest gewend zijn. Ik vind hem eigenlijk ook net te hoog aan de achterkant waardoor ik dus niet echt een lekkere ergonomische houding kan vinden en mijn vingers niet lekker doorbloeden.
Ik ga dus even verder kijken.

1 ding weet ik wel: we gaan weer voor mechanisch! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:37:
[...]

Pas sinds afgelopen jaar zijn Reds een beetje vrij beschikbaar. Daarvoor was het een speciale switch die enkel op aanvraag van enkele specifieke fabrikanten werd gemaakt.
Aangezien voor FPS lineair minder weerstand geeft dan tactile was dat dan ook de reden van het advies.

Zelf werk ik met Clears, op sommige punten nog zwaarder dan Blacks. Werkt met TW2 prima.
Wel merkte ik dat ik er na verloop van tijd toch wel moe van werd in mijn vingers.
Voor het typen is de 'overdreven' tactile knobbel van de Clears overigens heerlijk.

Voor een mooie mix van typen en gamen is Brown het advies. (Let wel, ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd)
Misschien had ik erbij moeten zetten dat ik blacks & reds bedoel. Browns zijn imo gewoon de beste keuze, alleen voor racegames misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alhoewel ik ook vind dat de TS iets teveel neergezet wordt als een voldongen feit, sluit het imho wel aan bij de meningen die je terugvindt op de sites die hier veel mee bezig zijn.

De TS is imho dus wel degelijk een goede richtlijn. Zolang je de toetsen niet kunt uitproberen zul je je toch moeten baseren op algemene meningen en op je eigen perceptie van hoe iets in de praktijk zal uitpakken.

Uiteraard is het goed om meerdere meningen te horen maar nu komt het wel heel erg over als even een vraag neerplempen. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

remsporus schreef op maandag 30 april 2012 @ 01:59:
Helaas, mijn 6GV2 bevalt goed maar mijn handen raken oververmoeid omdat ze een armrest gewend zijn. Ik vind hem eigenlijk ook net te hoog aan de achterkant waardoor ik dus niet echt een lekkere ergonomische houding kan vinden en mijn vingers niet lekker doorbloeden.
Ik ga dus even verder kijken.

1 ding weet ik wel: we gaan weer voor mechanisch! ;)
Leg je plank eens plat neer ipv op pootjes, scheelt al een hoop.

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Ik heb een vraagje:

Ik heb nu een deck legend met Cherry MX1A-C1NW, clear switches. Ik wil graag een toetsenbord met MX Blue switches wat ongeveer hetzelfde is (met backlit dus). Zelf heb ik al zitten kijken naar de ducky shine, maar zijn er nog meer vergelijkbare toetsenborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

skullsplitter schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:59:
[...]

Leg je plank eens plat neer ipv op pootjes, scheelt al een hoop.
No offense, maar dat had ik zelf ook al wel bedacht hoor! ;)

De 6GV2 heeft geen pootjes, er zit een verhoging onder het toetsenbord waardoor hij schuin oploopt. Dit kan je niet inklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Nog iets belangrijks: heb je al een mechanisch toetsenbord of heb je nu nog rubber domes?
Allen bedankt voor de goede adviezen.

Ik werk nu nog met rubber dome, en twijfel ook nog wel of ik naar mechanisch ga, maar lees er veel goede verhalen over.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Once you go mechanical, you never go back to another keyboard. :+

* MegaTronics wacht op een levering van een setje O-ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

MrTi schreef op maandag 30 april 2012 @ 11:26:
Ik heb een vraagje:

Ik heb nu een deck legend met Cherry MX1A-C1NW, clear switches. Ik wil graag een toetsenbord met MX Blue switches wat ongeveer hetzelfde is (met backlit dus). Zelf heb ik al zitten kijken naar de ducky shine, maar zijn er nog meer vergelijkbare toetsenborden?
Nice, nog een Deck gebruiker. :)

Ducky en de Razer Black Widow Ultimate zijn momenteel je enige alternatief lijkt het.

Als je geen haast hebt... vooral enkele Aziatische fabrikanten lijken alternatieven aan het ontwikkelen te zijn.
Vortex komt met enkele TKL modellen, Noppoo heeft er een met Cherry Reds en WASD keyboards schijnen er ook mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
F_demon schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:22:
[...]

Nice, nog een Deck gebruiker. :)

Ducky en de Razer Black Widow Ultimate zijn momenteel je enige alternatief lijkt het.

Als je geen haast hebt... vooral enkele Aziatische fabrikanten lijken alternatieven aan het ontwikkelen te zijn.
Vortex komt met enkele TKL modellen, Noppoo heeft er een met Cherry Reds en WASD keyboards schijnen er ook mee bezig te zijn.
Toen ik een plaatje zag van een deck was ik helemaal verkocht :P

Razer ben ik niet zo'n fan van, dus het zal waarschijnlijk dan ducky worden. Lang wachten gaat het niet worden, want het 10E plankje van de andere pc is zo ongeveer versleten en ik wil graag Blue switches hebben omdat ik al 'browns' heb (clear = browns met een black veer toch). Wel jammer dat Deck alleen maar keyboards met clear of black switch verkoopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
MrTi schreef op maandag 30 april 2012 @ 19:06:
[...]
en ik wil graag Blue switches hebben omdat ik al 'browns' heb (clear = browns met een black veer toch).
Volgens mij is de veer van de Clear 'een klasse apart'. Want qua 'Actuation Force' is deze zwaarder dan de Reds, Blues en Browns, maar lichter dan de Blacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op maandag 30 april 2012 @ 18:22:

Filco komt binnenkort met een nieuwe Mx Red Majestouch (de vorige was limited edition), daar ga ik op wachten. Ik zou eigenlijk voor een Corsair K90 (Mx Red) gaan, maar die linkershift toets heeft me het apparaat doen retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

MegaTronics schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:13:
Once you go mechanical, you never go back to another keyboard. :+

* MegaTronics wacht op een levering van een setje O-ringen.
So true... Net een paar weken mijn huidige toetsenbord, en op mijn werk raak ik ineens in de knoei :')

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

Dat is waar, elke keer als ik op het werk kom, moet ik weer wennen aan dat gare klote board. Misschien maar eens wat mensen overhalen zodat ik daar ook een mechanical keyboard heb. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

skullsplitter schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:08:
[...]

So true... Net een paar weken mijn huidige toetsenbord, en op mijn werk raak ik ineens in de knoei :')
+1 Ik ergerde me ineens dood aan het toetsenbord van mijn stageadres. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Ik ben nu dus al een tijdje aan het rondkijken voor een mechanical keyboard en ik heb iniedergeval besloten brown switches te nemen.
Op het moment ziet de CM Storm Quickfire Rapid Pro er wel goed uit en heeft ook backlit wat een leuke bonus is maar van wat ik begrepen heb van dit topic is dat CM een "nieuw merk" is op het gebied van mechanical keyboards dus is dat een reden om naar andere keyboards te gaan kijken? Zo ja welke?
En dan ook al heb ik een toetsenbord uitgekozen, ik weet alsnog niet heel goed waar ik zou moeten kopen. Het liefst importeer ik niet uit USA vanwege betalingsmethodes (Paypal heeft bankrekening geblokeerd, geen creditcard).

//edit Voor referentie, ik heb nu een Logitech UltraX Premium.
//edit De QPad MK-50 ziet er ook wel mooi uit nu ik er naar kijk.
//edit En die kan je moeilijk krijgen zonder paypal =/
//edit Na moeilijk doen met paypal 9.50 euro lichter en geen keyboard, ik denk er later wel weer is over na.
//edit Toch even gebeld en hopen maar dat het lukt.

[ Voor 19% gewijzigd door Xufuja op 01-05-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

BioHazard schreef op maandag 30 april 2012 @ 23:49:
Dat is waar, elke keer als ik op het werk kom, moet ik weer wennen aan dat gare klote board. Misschien maar eens wat mensen overhalen zodat ik daar ook een mechanical keyboard heb. :p
Binnenkort maar eens kijken naar een goedkope oplossing voor op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
Zo, net mn Filco Majestouch 2 Ninja binnen. Wat een machtig apparaat zeg. Alleen het gewicht al.
Moet wel echt wennen met tikken hoor. Ben toch niet gewend dat elk typefoutje geregistreerd wordt :D
Het geluid is trouwens meer dan hard genoeg. Vraag me echt af waarom mensen blues nemen als je dit zo hoort. Eens even kijken wat mn vriendin er van vindt als ze thuis komt haha.

Nog wat plaatjes voor de mensen die dat waarderen.

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/vsidgzbp9/20120501_135757_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/a7441w071/20120501_135825.jpg Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/5lh6l0tfh/20120501_140424_1.jpg

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 10:34
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:00:
Zo, net mn Filco Majestouch 2 Ninja binnen. Wat een machtig apparaat zeg. Alleen het gewicht al.
Moet wel echt wennen met tikken hoor. Ben toch niet gewend dat elk typefoutje geregistreerd wordt :D
Het geluid is trouwens meer dan hard genoeg. Vraag me echt af waarom mensen blues nemen als je dit zo hoort. Eens even kijken wat mn vriendin er van vindt als ze thuis komt haha.

Nog wat plaatjes voor de mensen die dat waarderen.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Zo dat zijn leuke foto's :)

Vraagje: heb je er geen last van dat de keycaps aan de voorkant en niet aan de bovenkant staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb exact dezelfde. Helemaal geen last van. Waarom zou je er last van hebben als je blind typed :P
Ff serieus, als je een toets zoekt kijk je gewoon naar je tobo, en je ziet alles staan. Je zit toch voor je toetsenbord, niet er boven. Is echt heel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Ben ik de enige die een tenkeyless genomen heeft? Het is toch veel fijner om je handen zo dicht bij elkaar te hebben? :P
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:00:
Het geluid is trouwens meer dan hard genoeg. Vraag me echt af waarom mensen blues nemen als je dit zo hoort.
Het is enorm fijn om passief-agressief mee te typen. Als je iemand wilt laten merken dat je gefrustreerd bent dan maak je met Blues het meest lawaai. :+ Ik ben zelf verliefd geworden op de clicks maar volgende toetsenbordje wordt toch met Browns... en dan misschien nog compacter :D

[ Voor 3% gewijzigd door Huuskes op 01-05-2012 16:28 ]

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ben m'n Blackwidow een beetje zat. Majestouch besteld bij getdigital :D.

Als tie niet bevalt krijgen jullie de schuld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Tyr3ll schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:26:
Ben ik de enige die een tenkeyless genomen heeft? Het is toch veel fijner om je handen zo dicht bij elkaar te hebben? :P
Ik denk dat Zwarzenegger daar heel anders over denkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Rendiertje schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 15:33:
Zo dat zijn leuke foto's :)

Vraagje: heb je er geen last van dat de keycaps aan de voorkant en niet aan de bovenkant staan?
Nee, ik kan grotendeels blind typen en als ik een teken zoek dan kijk ik net zoals bij mn vorige keyboard gewoon naar beneden en dan zie ik het snel genoeg.
Ik was vantevoren ook niet helemaal zeker of dit zou werken, of ze misschien niet schuin genoeg waren maar het is echt een hele goede oplossingen als je het mij vraagt. Geen slijtage, een mooi strak uiterlijk maar toch alle functionaliteit die je van een keyboard verwacht.

Over de plaatjes: bedoelde je dat misschien sarcastisch, dat ze niet werken ofzo? Want bij mij doen ze het prima namlijk.
Tyr3ll schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:26:
Het is enorm fijn om passief-agressief mee te typen. Als je iemand wilt laten merken dat je gefrustreerd bent dan maak je met Blues het meest lawaai. :+ Ik ben zelf verliefd geworden op de clicks maar volgende toetsenbordje wordt toch met Browns... en dan misschien nog compacter :D
Ja, als je iemand zat bent dan begin je gewoon te rammen op het ding en dan krijg je vanzelf een rustige plek om je heen :)

Nu ik dit bericht aan het typen ben kom ik er achter dat ik slechter kan typen dan ik dacht. Bij mijn vorige keyboard kon ik sommige foutjes permitteren aangezien niet alle slagen werden geregistreerd maar nu wordt pijnlijk duidelijk dat ik een slordige techniek heb. Maar.........het typt wel heerlijk. Mis alleen het PING...GGRRRRKLIK nog haha.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xufuja
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-08 21:25
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JFzMt.jpg
Na wat geruzie met prepaid creditcards en Paypal, eindelijk de QPad MK-50 met brown switches besteld. Hopelijk was het de moeite waard.

//edit Vergeten de vraag te stellen, maar volgens het plaatje krijg ik geen informatie van hun over de bestelling maar krijg ik wel iets van een tracking code? Lijkt me wat vervelend als je dure producten zonder verstuurd.

[ Voor 38% gewijzigd door Xufuja op 01-05-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik moet bekennen dat ik ook op het punt stond om de majestouch 2 te bestellen maar de prijs was gewoon té. Verder zou ik het liefste red switches willen en die combi ging sowieso niet.
Tel daar het punt bij op dat ik over een tijd andere keycaps erin ga stoppen en dan blijft het keyboard zelf over. Laat CM nou dezelfde OEM fabrikant hebben als Filco (Costar)

Dus concluderend is het hetzelfde ding met ander merkje voor gemiddeld 80 goedkoper.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:01:
[...]

Over de plaatjes: bedoelde je dat misschien sarcastisch, dat ze niet werken ofzo? Want bij mij doen ze het prima namlijk.
Nee hoor ik meen het echt , alleen komt het inderdaad achteraf een beetje sarcastisch over.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:29:
Laat CM nou dezelfde OEM fabrikant hebben als Filco (Costar)

Dus concluderend is het hetzelfde ding met ander merkje voor gemiddeld 80 goedkoper.
Dat ze dezelfde OEM fabrikant hebben wil natuurlijk niet zeggen dat het hetzelfde is.
(Maar ik begrijp je punt. Ken ze niet, wellicht is het wel zo :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

In sommige gevallen zijn producten van dezelfde fabrikant wel hetzelfde maar hier dan niet. De coating van de case en keycaps van een CM zijn anders dan die van Filco. Mocht je dus andere keycaps halen dan omzeil je dat dus al. (Maar dat gooit de prijs van een CM ook weer omhoog natuurlijk...). Bouwkwaliteit doet anders verder niet veel onder. Zelf vind ik de QuickFire niet zo mooi en mocht je een ander setje halen moet je weer rekening houden met de aparte kleur van het toetsenbord.

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja allemaal rode knoppen op een zwart met rood toetsenbord lijkt me niet echt storend.
Maar hee eerst straks eens kijken of het bevalt en daarna weer eens kijken voor keycaps.
Volgens geekhack zitten dezelfde stabilizers van de filco ook in de quickfire rapid.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Nou, zojuist even een paar dingen getikt waar mn vriendin bij zat. Oordeel: "Heel vervelend dat getik van je"

Haha, was te verwachten.

@Scorpion:
Ik heb overigens voor een Filco gekozen omdat ik op internet had gevonden dat je op deze TBs aparte keycaps kon plaatsen als de bestaande versleten waren. Als CM dat ook heeft dan heb je volgens mij een goede basis waar vanuit je gewoon elke keer opnieuw een nieuw iets kan maken door een setje aparte keycaps te bestellen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Nu nog sleep, mail en browser aan autohotkey toevoegen en ik ben helemaal om O+

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:40
Yes, gister mijn ducky dk9008 shine met mx browns en yellow leds in ontvangst mogen nemen!
Helaas moest ik nog 40 euro import kosten betalen.. Uiteindelijk heb ik dus 180 euro ervoor betaald.. Toch wel een beetje meer dan verwacht! maarja niks aan te doen.

Nu over het toetsenbord zelf, Ziet er supergoed uit! strak afgewerkt en het lettertype op de toetsen staat goed.
Het gewicht in vergelijking met een plastic toetsenbord is echt hoog dit biedt als voordeel dat het toetsenbord nauwelijks verschuifd. Ledjes in het toetsenbord zijn geweldig! Kan je van een fijn zacht niveau tot zo fel dat er een gloed vanaf komt.

Kabaal is net iets meer dan ik gehoopt heb, en het niet bottomen van toetsen gaat toch wel even duren. alleen als ik heel rustig type dan is het lekker stil. Kwestie van oefenen waarschijnlijk. Of misschien eens kijken naar een setje ringetjes.

Mx Browns voelen zeer goed, Actuatie en punt van weerstand kan je goed voelen. Heb er gister nog even binding of isaac mee gespeeld (waar ik altijd tegen de 2kro aanliep) en dit ging heerlijk. Vandaag moet ik op mijn werk nu weer op een logitech wave werken ik ben eens benieuwd hoe dat voelt na nu een paar uurtjes op de ducky gewerkt te hebben.

Over een weekje post ik nog wel eens om te vertelle hoe het dan bevalt! Foto
s moet ik wachten tot mijn camera terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zat ook even een rekensommetje te maken.

Keyboard + Shipping = € 93,37 (koers van 2-5)
BTW 19%: € 17,74
Inklaring TNT: € 12,50
Totaal: € 123,61

Ik zal dus nog € 31 klaar leggen voor de bezorger

Misschien iets om in de TS te zetten ????

[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 02-05-2012 11:53 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Prijzen zijn sterk afhankelijk van de verkoper wat altijd kan veranderen dus dat lijkt me niet handig. Wat wel een idee is om te TS te veranderen en toetsenborden toevoegen aan het lijstje. Heb niet het idee dat 1 van hun eigenlijk nog in dit topic kijkt maar goed..

[ Voor 0% gewijzigd door Huuskes op 02-05-2012 14:27 . Reden: Mijn grammatica zuigt enorm ]

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Het ging meer om het feit dat er de TS uit te breiden is met een melding dat er nog kosten bijkomen voor het invoeren van buiten de EU als je daar een toetsenbord koopt.

Ik had daar bij het bestellen geen rekening mee gehouden in eerste instantie.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Tyr3ll schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:22:
Prijzen zijn sterk afhankelijk van de verkoper wat altijd kan veranderen dus dat lijkt me niet handig. Wat wel een idee is om te TS te veranderen en toetsenborden toevoegen aan het lijstje. Heb niet het idee dat 1 van hun eigenlijk nog in dit topic kijken maar goed..
Dat is niet helemaal waar ;)

Maar inderdaad is het waar dat er wat weinig activiteit is vanuit ons als topicstarter.

Ik zal er even wat Dm'tjes versturen om er weer wat gang in te gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:41
Waarom bestaan er zo weinig mechanische toetsenborden met aparte media toetsen? Vaak moet je per se een knoppen combinatie indrukken om bijv de volume hoger te zetten. Het liefst wil ik een volumedraaiknop. De enige toetsenborden die ik kan vinden zijn:
- Corsair K60/K90, niet volledig mechanisch en alleen met red switch verkrijgbaar
- Dearmo GA9, spuuglelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Ik heb nog wel eentje gevonden met een volume draaiknop en geloof ik ook nog 5 macro toetsen:

Toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Rendiertje schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:56:
Ik heb nog wel eentje gevonden met een volume draaiknop en geloof ik ook nog 5 macro toetsen:

Toetsenbord
Jammer alleen dat dat product zo lelijk is uitgevoerd. Een wristpad die er niet af kan, lelijke draaiknoppen, overal LED-tastic, macroknoppen bijzonder knullig geplaatst.
Ik vraag me af wanneer bedrijven eens stoppen met de insteek dat elke gamer geil wordt van LEDjes en andere nutteloze rotzooi.

[edit]Semi beledigende tekst verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door tikkietrugjaap op 02-05-2012 15:32 ]

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Haha, ik ben zelf autistisch en zelf ken ik er ook wel zat maar nooit 1tje tegengekomen met zo'n toetsenbord of met kerstverlichting hoor!

En nee, ik vind het geen mooi toetsenbord 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Huuskes op 02-05-2012 15:40 ]

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Tyr3ll schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:26:
Haha, ik ben zelf autistisch en zelf ken ik er dan ook wel zat maar nooit 1tje tegengekomen met zo'n toetsenbord of 1tje met kerstverlichting hoor :+
Bij nader inzien is mijn laatste post misschien toch niet zo netjes. Mijn excuses daarvoor.
Ik bedoelde gewoon mensen die overal lampjes en tierelantijntjes willen omdat ze denken dat dat mooi staat en cool is. Ik zal mn post even aanpassen.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:41
Dat is het vervelende, bij mechanische toetsenborden heb je momenteel twee uitersten. Aan de ene kant mooie toetsenborden zoals de Filco's, maar basic toetsen en geen media toetsen. Aan de andere kant schreeuwerige gamer-1337-edition toetsenborden met wel extra media toetsen. Er is geen toetsenbord dat beide combineert. Ideaal zou zijn een Filco Majestouch design met extra volumeknoppen à la Corsair K60 rechtsboven (en brown switches).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Grappig de CM Quickfire met Red switches wijkt dus af van de anderen met brown/blues/blacks :

Afbeeldingslocatie: http://i458.photobucket.com/albums/qq309/cexcomputerexchange/IMAG0507.jpg
Linksboven zie je dat het een zwart met rood toetsenbord is. De rest is grijs met zwart.

Zie ook CM site

[ Voor 15% gewijzigd door Frostbite op 02-05-2012 16:31 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Mmmh, daar kan ik 1-2-3 niet zo snel een reden achter vinden.

Maar als ik op de CM site zit en kijk bij specifications dat de Quick Fire Rapid red switches heeft en bij de Quick Fire pro alle kleuren zijn, dus mijn vermoeden is dat je ze kan vinden in verscheidende shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:29:
Ik moet bekennen dat ik ook op het punt stond om de majestouch 2 te bestellen maar de prijs was gewoon té. Verder zou ik het liefste red switches willen en die combi ging sowieso niet.
Jawel:
http://www.diatec.co.jp/en/det.php?prod_c=882

De prijs zal er niet minder om zijn, echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zat even te zoeken of er ervaringen waren met Tigerimports / MechanicalKeyboards.com qua levertijd.
Op basis van de posts van Hydrosine
• donderdag 12 april 2012 : Besteld
• woensdag 02 mei 2012 : Ontvangen

* Frostbite
• vrijdag 27 april 2012: Besteld
• donderdag 17 mei 2012 : Vermoedelijk leverdatum (+ 20 dagen) Gezien dit dan Hemelvaartsdag is zal het dan wel 18 mei worden. Ben benieuwd.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Voor de geinteresseerden, ik heb zojuist mijn review van de Razer Blackwidow afgerond en online gezet.

https://tweakers.net/prod...86/razer-black-widow.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

InflatableMouse schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:47:
Voor de geinteresseerden, ik heb zojuist mijn review van de Razer Blackwidow afgerond en online gezet.

https://tweakers.net/prod...86/razer-black-widow.html
Je hebt flink je best gedaan. d:)b

Heb je 5 verdiende sterren gegeven. :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:56:

* MegaTronics heeft nu toch een setje 40 besteld en wacht nu bij de brievenbus. :+
Net niet binnen een week binnen, maar mag niet klagen over de levertijd.

* MegaTronics heeft zojuist alle toetsen van zijn Das Keyboard gehad en het is nu wel een stuk rustiger in huize MegaTronics. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wooptiedoo,

heb voor een van mijn Das keyboards nieuwe black on black keycaps besteld voor op mijn werk.
Ik had er blanks op zitten, maar dat was in werksituaties niet altijd even handig aangezien ik dan min of meer gedwongen werd om "goed" te typen ( ja dat is natuurlijk ook de insteek).

Afbeeldingslocatie: http://imagehost.vendio.com/a/35122654/aview/__KGrHqN__hsE3_H_57rtBOKty_Oeyg__0_1.JPG

Duurde een weekje voor ze er waren, en 2 of 3 keys pasten niet (enter en \ ) , maar daar zie je zo niets van aangezien black on black toch ook al bijna blank is.

Kwam er zo wel achter dat mijn "werk" Das geen stabilisers had (mijn andere heeft ze wel en ik heb ze tegelijkertijd besteld) wat ik wel een beetje raar vind. Nooit last van gehad maar wel raar voor een board van +130 euro.

Verder van het weekend nog wat rommelmarkten afgestruind op zoek naar een Model M, maar jammer genoeg niets gevonden.

Daarna dan maar uit frustratie een Unicomp besteld :)
Afbeeldingslocatie: http://rakanalysis.files.wordpress.com/2011/01/unicomp.jpg

Volgens Fedex wordt ie morgen bezorgd, kan ik lekker spelen het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Fantomas schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:14:

...

Volgens Fedex wordt ie morgen bezorgd, kan ik lekker spelen het weekend.
Jeutje, wat een unit joh. Wel mooi old school!

Ik moet toch zeggen dat hoe meer ik typ op het ding, hoe blijer ik word. Ondanks dat ik nog veel typefouten maak en ik nog steeds geneigd ben om de keys te bottomen, ik dit (zoals jullie al hadden voorspeld in dit topic) veel fijner vind dan rubber domes.

Ik kijk er nu af en toe gewoon naar uit om een stuk tekst te gaan typen zodat ik lekker aan het ratelen kan gaan haha.

Krijg overigens nog steeds boze blikken van mn vriendin, haha.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hey die Unicomp lijkt sprekend om een oude Dell die ik heb gehad.

Afbeeldingslocatie: http://www.clickykeyboard.com/_ebay/dell_lex/dell_lex-001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
InflatableMouse schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:27:
Hey die Unicomp lijkt sprekend om een oude Dell die ik heb gehad.

[afbeelding]
Als ik het goed begrepen heb worden die Unicomps ook nog steeds gefabriceerd op de machines die ze destijds voor de Model M's gebruiken.
Unicomp heeft de designs en machines overgenomen van IBM/Lexmark, hebben hun (bijzonder lelijke) logo aan de casing toegevoegd en zijn gewoon doorgegaan met de productie
From Wikipedia, the free encyclopedia

Unicomp is a manufacturer of computer keyboards and keyboard accessories based in Lexington, Kentucky. The company was founded in April 1996 when they purchased the license and tooling for the buckling-spring keyboard technology (the technology behind the famous IBM Model M and many other keyboards) from Lexmark International, Inc.
Vandaar dan ook de gelijkenis met je Dell aangezien ze uit dat tijdperk stammen.

Edit: lees net dat Dell ook Model M's had (http://www.clickykeyboard...ries.main/parentcat/13198) en dat ze dus echt identiek zijn

Website : http://www.pckeyboard.com/

[ Voor 30% gewijzigd door Fantomas op 03-05-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik vind die Old School Remix van WASD ook wel wat hebben qua uiterlijk:

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/thumb.php?image=wasdoldschoolremix.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
MegaTronics schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:53:
Ik vind die Old School Remix van WASD ook wel wat hebben qua uiterlijk:

[afbeelding]
Mooie indeling inderdaad. Denk alleen niet dat het mooi staat als je een zwart toetsenbord hebt.
Wel leuk om die oude kleurenindeling weer eens te zien.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Niet online
En hij is binnen. Zit op mijn werk dus even snel een foto gemaakt van mijn Das en deze naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Erva3.jpg

Eerste indruk: het typt echt alsof ik op een typemachine zit te rammen. Niet zo zwaar maar het geeft wel echt het idee dat er een heel mechaniek onder de keys zit. Wel echt een wereld van verschil met de blues die op mijn Das zitten. De casing fungeert ook een beetje als klankkast, maar dat mag de pret niet drukken :)".

[ Voor 4% gewijzigd door Fantomas op 04-05-2012 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Ik had mijn 6GV2 (MX Blacks) teruggebracht en heb een Qpad MK-80 op de kop getikt (MX Blues). De blues typen wat mij betreft veel lekkerder, ik heb het gevoel dat ik meer feedback krijg. Ook is de toetsenindeling (Afstand tussen toetsen - hoogte van toetsen) net even anders, een stuk fijner omdat het meer in lijn ligt met wat ik gewend ben.

De toetsen hebben een soort rubber coating, vergelijkbaar met anti-slip materiaal en dat werkt érg lekker! :)
Ik kan hem aanraden aan iedereen die wel eens blues zou willen proberen.
Pagina: 1 ... 7 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.