Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Is zoiets ook een garantie kwestie? Het toetsenbord werkt perfect, ik weet de knoppen ook wel te vinden als er niks op staat maar vind dit wel erg vlot...
Dat is inderdaad wel heel erg snel. Zou ik geen genoegen mee nemen.Cogency schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:06:
Meerdere mensen hier met een Corsair k60? Bij mij is na 3 weken de shift & ctrl toets al aan het vervagen (en enkele andere veel gebruikte letters). Meer mensen die hier last van hebben?
Is zoiets ook een garantie kwestie? Het toetsenbord werkt perfect, ik weet de knoppen ook wel te vinden als er niks op staat maar vind dit wel erg vlot...
Verwijderd

Ik zou hem idd terugsturen, hier worden de toetsen hooguit glad en dan heb ik een ramplankje van twintig euro...BioHazard schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:07:
[...]
Dat is inderdaad wel heel erg snel. Zou ik geen genoegen mee nemen.
Mijn nieuwe ramplank is sinds eergisteren onderweg, ik verwacht hem stiekem vandaag maar moet vanmiddag gaan werken...

www.avpnews.com
Het is alleen wel een pokkewerk om al die dingen aan te brengen. Heb nu pas de helft gedaan en dat koste al redelijk wat tijd.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
www.avpnews.com
Helaas een bekend probleem:Cogency schreef op woensdag 18 april 2012 @ 15:06:
Meerdere mensen hier met een Corsair k60? Bij mij is na 3 weken de shift & ctrl toets al aan het vervagen (en enkele andere veel gebruikte letters). Meer mensen die hier last van hebben?
http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=104790
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Ik heb ook MX Blues en ook al begin ik een beetje te wennen aan niet meer zo veel te bottomen blijft het toch een probleem bij gamen. Ik vraag me af hoeveel het nu scheelt met de afstand tussen de ring en de klik? Ik bedoel dan zit je al gelijk tegen de ring aan zodra je klikt of gaat hij iets verder?Rannasha schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:18:
Na dreigementen suggesties van mijn vrouw heb ik voor mijn Blackwidow met MX Blues maar eens rubber O-ringen besteld bij WASD Keyboards om het geluid te dempen. ...
Gentoo BTW
kan ook niet je eigen berichten verwijderen
[ Voor 150% gewijzigd door Huuskes op 19-04-2012 16:00 . Reden: Dubbel... verzendfoutje? ]
Gentoo BTW
Er zit niet veel verschil in traveldistance tussen met en zonder ring. De ringetjes zijn iets van een halve mm dik ofzo, wellicht ietsje minder nog. Dus je kunt de toets nog een stuk verder indrukken dan het klik-punt. Zodra je de toets bottomed merk je dat de landing iets zachter is door het rubber in plaats van de harde landing op een harde ondergrond (wat het geluid oplevert).Tyr3ll schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:57:
[...]
Ik heb ook MX Blues en ook al begin ik een beetje te wennen aan niet meer zo veel te bottomen blijft het toch een probleem bij gamen. Ik vraag me af hoeveel het nu scheelt met de afstand tussen de ring en de klik? Ik bedoel dan zit je al gelijk tegen de ring aan zodra je klikt of gaat hij iets verder?
[ Voor 6% gewijzigd door Huuskes op 19-04-2012 17:03 ]
Gentoo BTW
Went vanzelfBioHazard schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:56:
Ik heb mijn Das Keyboard binnen. Het typt echt heerlijk, en het geluid van de Browns is voor mij al genoeg. Het hoeft niet veel luider. Ik bottom de keys wel merk, maar dan maakt het ook een leuk geluid.
Nice!BioHazard schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:56:
Ik heb mijn Das Keyboard binnen. Het typt echt heerlijk, en het geluid van de Browns is voor mij al genoeg. Het hoeft niet veel luider. Ik bottom de keys wel merk, maar dan maakt het ook een leuk geluid.
Enige nadeeltjes die ik kan ontdekken aan mijn Daskeyboard zijn dat de behuizing vingervlekgevoelig is (maar door het glossy ziet zwart wel er zwarter uit), dat de belettering al een heel klein beetje aan het wegvagen is (zie je alleen als je van dichtbij kijkt) en dat de pijljes toetsen voor een klein deel dieper uitbottommen dan de behuizing.
Maar die minpuntjes wegen totaal niet op tegen de pluspunten.
Die vingervlekken heb ik zelf niet zon last van. En keys faden bij mij nooit zo snel eigenlijk, in vergelijking met bijvoorbeeld die van mn collegas. Dus ik denk dat het wel meevalt.Fleximex schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:38:
[...]
Nice!
Enige nadeeltjes die ik kan ontdekken aan mijn Daskeyboard zijn dat de behuizing vingervlekgevoelig is (maar door het glossy ziet zwart wel er zwarter uit), dat de belettering al een heel klein beetje aan het wegvagen is (zie je alleen als je van dichtbij kijkt) en dat de pijljes toetsen voor een klein deel dieper uitbottommen dan de behuizing.
Maar die minpuntjes wegen totaal niet op tegen de pluspunten.
Inmiddels binnen, luid genoeg die browns, even wennen aan het gevoel maar ik kan hier snel aan wennen merk ik al aan het schrijven van deze zin. Lekker gevoel. Ziet er strak uit, heeft lekker gewicht.
Merkte wel dat ik instinctief naar mijn media-keys wilde grijpen, maar die heeft ie natuurlijk niet. Dat gaat wel even wennen worden.
Al met al wel tevreden met wat de Filco biedt, wellicht dat ik later een setje etched keys ga bestellen.
[ Voor 75% gewijzigd door skullsplitter op 20-04-2012 10:18 ]
www.avpnews.com
Verwijderd
Met de keycap puller is het een fluitje van een cent om de caps om te wisselen. Verloopstukje voor ps/2 naar usb is universeel. Voorlopig ga ik dat niet gebruiken omdat ik ps/2 ook een kans wil geven. Op een of andere manier houd ik er wel een beetje het gevoel van back to basics aan over (in positieve zin
Ook wel belangrijk bij dit keyboard is de ingame performance. Een potje UT2k4 en CS Source zijn geen probleem
Het zal wel normaal zijn dat het nog een beetje stroef aanvoelt, wat er in de loop van de tijd wel vanaf gaat. De nieuwigheid moet er nog vanaf. Al met al inclusief de levertijd kan ik dit wel een succes noemen
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 23:35 ]
Daarom twee vragen: waar hebben jullie de toetsenborden gekocht en wat was jullie ervaring met de winkels en shipping?
Bij voorbaat dank.
Oeps. Sorry. Na zo lang de thread te hebben gelurkt, ben ik de TS helemaal vergeten. Ik ga even naar deze winkels kijken.
Shopreviews zou ik alsnog waarderen overigens.
[ Voor 19% gewijzigd door tikkietrugjaap op 20-04-2012 17:53 ]
Prima.
Je hebt ook sites als Tigerimports.net en Tankguys.com. Op die sites hebben ze alle Ducky's
www.avpnews.com
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 01:51 ]
Vind ze, zelfs zonder verzending, nog aardig prijzig...Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 01:50:
http://www.keyboardco.com/ is absoluut een van de beste shops voor toetsenborden (Filco, Realforce), ik snap eerlijk gezegd niet waarom deze niet in de TS staat. Supersnel en direct e-mail contact.
www.avpnews.com
Het maakt dus dat je de linker Windows key plus de F-toetsen kan gebruiken als Media keys. Het zet ook je linker Windows key uit zodat je het niet per ongeluk in kan drukken.
1
2
3
4
5
6
7
8
| #F1::Send {Volume_Mute} #F2::Send {Volume_Down} #F3::Send {Volume_Up} #F4::Send {Media_Play_Pause} #F5::Send {Media_Prev} #F6::Send {Media_Next} ~LWin Up:: return return |
Misschien handig voor andere?
[ Voor 8% gewijzigd door Huuskes op 21-04-2012 14:22 ]
Gentoo BTW
Ik wilde of een Filco of een Leopold tenkeyless model. Bij keyboardco.com (Filco) was ik incl. verzending 20 euro duurder uit dan bij elitekeyboards.com (Leopold). Dat is het normale prijsverschil tussen Filco en Leopold. Ze hanteren dan ook normale prijzen maar ja, mechanische toetsenborden zijn nou eenmaal duurder dan de standaard rubber dome toetsenborden (soms fors duurder zoals die Happy Hacking toetsenborden met Topre switches). Dat is ook de reden waarom men op een gegeven moment naar die rubber domes zijn geswitcht (geluidsreductie was een andere bijkomstigheid).skullsplitter schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:08:
[...]
Vind ze, zelfs zonder verzending, nog aardig prijzig...
Filco voor 160 uit belgie laten komen, 10 euro verzendkosten. Dat zie ik ze vanuit de UK nog niet doen.ppl schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:13:
[...]
Ik wilde of een Filco of een Leopold tenkeyless model. Bij keyboardco.com (Filco) was ik incl. verzending 20 euro duurder uit dan bij elitekeyboards.com (Leopold). Dat is het normale prijsverschil tussen Filco en Leopold. Ze hanteren dan ook normale prijzen maar ja, mechanische toetsenborden zijn nou eenmaal duurder dan de standaard rubber dome toetsenborden (soms fors duurder zoals die Happy Hacking toetsenborden met Topre switches). Dat is ook de reden waarom men op een gegeven moment naar die rubber domes zijn geswitcht (geluidsreductie was een andere bijkomstigheid).
www.avpnews.com
awesome!Tyr3ll schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:20:
Trouwens mochten mensen media-keys willen op hun toetsenbord heb ik even een scriptje voor AutoHotkey bewerkt...
Het maakt dus dat je de linker Windows key plus de F-toetsen kan gebruiken als Media keys. Het zet ook je linker Windows key uit zodat je het niet per ongeluk in kan drukken.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 #F1::Send {Volume_Mute} #F2::Send {Volume_Down} #F3::Send {Volume_Up} #F4::Send {Media_Play_Pause} #F5::Send {Media_Prev} #F6::Send {Media_Next} ~LWin Up:: return return
Misschien handig voor andere?
Edit: alleen volume werkt niet helemaal jofel
[ Voor 3% gewijzigd door skullsplitter op 22-04-2012 11:54 ]
www.avpnews.com
Waar besteld dan? Voor 10 euro lukt ook wel vanuit UK overigens hoorskullsplitter schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:38:
[...]
Filco voor 160 uit belgie laten komen, 10 euro verzendkosten. Dat zie ik ze vanuit de UK nog niet doen.
Gamegear.be.UltraSub schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:45:
[...]
Waar besteld dan? Voor 10 euro lukt ook wel vanuit UK overigens hoor
En idd, volume doet het wel, niet goed getest.
www.avpnews.com
www.avpnews.com
Het echte probleem vind ik de aanschaf. Ik ben zoals gezegd opzoek baar een tenkeyless model vooral de CM storm QuickFire Rapid springt eruit door zijn aantrekkelijke prijs, deze kan ik echter nergens vinden. Tweede optie was een Leopold van elitekeyboards maar deze is incl. verzend kosten en invoeren etc. zo duur dat ik net zo goed uti de UK een Filco Majestouch Ninja kan laten komen. Dit vind is Precies wat ik zoek, de prijs vindt ik echter erg hoog.
Goedkoopste optie op dit moment is een Ducky Tenkeyless, deze kan mij op de een of andere manier niet echt overtuigen.
Als iemand advies heeft m.b.t. De switches of de aanschaf hoor ik het graag!
Ik heb browns, vind ze heerlijk typen maar heb nog erg de neiging goed door te drukken terwijl dit niet nodig is. Geluid maakt het toch wel dan, maar het heeft wel een knus gevoel (behalve als je meerdere mensen in huis hebt waarschijnlijk
www.avpnews.com
Kan daar zo snel niet zien wat voor switches er op het ding zetten.F_demon schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:15:
De CM is op E-bay voor ongeveer €70 + €35 verz. te krijgen. Op zich geen slechte prijs voor dit soort toetsenborden.
Ik game sinds kort op mijn Das Keyboard met Brown switches, en gaat prima. Voor als je twijfelt.Vighu schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:56:
[...]
De CM die jij linkt heb ik ook gezien, ik heb liever deze omdat deze zwart op zwart is in tegenstelling tot zwart op 'beige'. (ik weet het ik doe moeilijk) Deze is echter zeer slecht verkrijgbaar. Bovendien is deze alleen te verkrijgen met Red switches.
Qua switches twijfel ik tussen Blacks/Reds en Browns. De linear versies worden vaak aangeprezen voor gamen, maar de Browns lijken de veiligste keuze.
[ Voor 43% gewijzigd door BioHazard op 23-04-2012 10:14 ]
De CM die jij linkt heb ik ook gezien, ik heb liever deze omdat deze zwart op zwart is in tegenstelling tot zwart op 'beige'. (ik weet het ik doe moeilijkF_demon schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:15:
De CM is op E-bay voor ongeveer €70 + €35 verz. te krijgen. Op zich geen slechte prijs voor dit soort toetsenborden.
Qua switches twijfel ik tussen Blacks/Reds en Browns. De linear versies worden vaak aangeprezen voor gamen, maar de Browns lijken de veiligste keuze.
Van de Coolermaster website:Vighu schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:56:
[...]
De CM die jij linkt heb ik ook gezien, ik heb liever deze omdat deze zwart op zwart is in tegenstelling tot zwart op 'beige'. (ik weet het ik doe moeilijk) Deze is echter zeer slecht verkrijgbaar. Bovendien is deze alleen te verkrijgen met Red switches.
SGK-4000-GKCL1 (Blue Switch)
SGK-4000-GKCC1 (Black Switch)
SGK-4000-GKCM1 (Brown Switch)
Maar inderdaad, dat is wel mooier.
Zelf heb ik nu clears, maar wil ik binnenkort een tenkeyless of zelfs kleiner bestellen om aan de laptop te hangen. Dan het liefst browns.
Zit er zelfs over te denken om een KBC Poker met cherry mx-black te bestellen en dan gewoon clear stems erin te zetten.
EDIT: Houd wel even in de gaten, dat die zwart op rood variant alleen beschikbaar is met cherry reds.
[ Voor 4% gewijzigd door JaccoW op 23-04-2012 11:41 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Ik speel momenteel geen shooters, maar als ik QL weer eens aan slinger zal ik wel merken hoe het gaat.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Het gevolg is dat mijn toetsenbord schuin ligt om beter bij de wasd toesten te komen.
Uiteindelijk kom ik bij de FC200RT/AB Leopold Tenkeyless Tactile Touch Keyboard(€121,44) en de USA Filco Ninja Majestouch-2, Tenkeyless, NKR, Tactile Action, Keyboard (€164,67) uit. Prijsverschil 43 euro is toch best fors. Wat zouden jullie doen? Ik zou ook voor de CM Quickfire Rapid kunnen gaan, alleen geen idee wat daarvan de kwaliteit is.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Das Professional Silent:
Schijnt snel vies te worden
Schijnt een 'ping' geluid te maken, vooral de spatiebalk.
Filco:
Letters schijnen snel te vervagen.
Leopold:
Alleen te verkrijgen met gigantische shipping costs.
Bomen, bos-verhaal.
Kunnen meer mensen zich vinden in deze punten? Ik ben vooral geinteresseerd in een Filco of een Das namelijk. Reviews op internet heb ik al doorgelopen maar ben toch wel benieuwd wat Tweakers er van vinden.
Prima.
Jij overweegt precies dezelfde keyboards als ikSc0rPi0N schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:01:
Ik denk dat ik van black overga naar browns. Tevens ga ik naar een tenkeyless keyboard zoeken omdat ik het numerieke vrij weinig gebruik heb ik gemerkt en ik ruzie heb als ik game.
Het gevolg is dat mijn toetsenbord schuin ligt om beter bij de wasd toesten te komen.
Uiteindelijk kom ik bij de FC200RT/AB Leopold Tenkeyless Tactile Touch Keyboard(€121,44) en de USA Filco Ninja Majestouch-2, Tenkeyless, NKR, Tactile Action, Keyboard (€164,67) uit. Prijsverschil 43 euro is toch best fors. Wat zouden jullie doen? Ik zou ook voor de CM Quickfire Rapid kunnen gaan, alleen geen idee wat daarvan de kwaliteit is.
Waarom stap je over van Blacks naar Browns? En waar gebruikte je de blacks voornamelijk voor?
[ Voor 64% gewijzigd door Vighu op 23-04-2012 12:22 ]
Verwijderd
Op alle toetsenborden vervagen de letters, behalve als je double-shot keycaps hebt. Good luck met het vinden van een nieuw toetsenbord dat fabrieks-af uitgerust is met double-shots. Daarnaast kan je bij een Filco zonder problemen een nieuw setje keycaps kopen.tikkietrugjaap schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:09:
Mm, hoe meer ik zoek, hoe moeilijker het wordt.
Das Professional Silent:
Filco:
Leopold:
Bomen, bos-verhaal.
Kunnen meer mensen zich vinden in deze punten? Ik ben vooral geinteresseerd in een Filco of een Das namelijk. Reviews op internet heb ik al doorgelopen maar ben toch wel benieuwd wat Tweakers er van vinden.
Ik zou, als de tijd daar is, gewoon voor engraved letters gaan. Kost je wat, maar geeft je wel veel vrijheid.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:32:
[...]
Op alle toetsenborden vervagen de letters, behalve als je double-shot keycaps hebt. Good luck met het vinden van een nieuw toetsenbord dat fabrieks-af uitgerust is met double-shots. Daarnaast kan je bij een Filco zonder problemen een nieuw setje keycaps kopen.
www.avpnews.com
Na 4 dagen typen op mijn Das Silent, is mijn keyboard niet vuil. Ik heb ook niet echt zweethanden ofzo, dus word vrijwel nooit echt vuil, ook mijn muis niet. En mijn spatiebalk pingt NOG niet, hoe dat in de toekomst is kan ik niet zeggen.tikkietrugjaap schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:09:
Mm, hoe meer ik zoek, hoe moeilijker het wordt.
Das Professional Silent:
Filco:
Leopold:
Bomen, bos-verhaal.
Ja dat op alle keyboards de caps vervagen snap ik maar van wat ik hoor schijnen ze op de Filco bijzonder snel te vervagen. Dit is natuurlijk zonde. Ik zit er nu dus aan te denken om een Ninja te kopen. Vraag me alleen of ik de toetsen wel kan lezen. Kan namelijk maar gedeeltelijk blind typen.Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:32:
[...]
Op alle toetsenborden vervagen de letters, behalve als je double-shot keycaps hebt. Good luck met het vinden van een nieuw toetsenbord dat fabrieks-af uitgerust is met double-shots. Daarnaast kan je bij een Filco zonder problemen een nieuw setje keycaps kopen.
Moeilijk, moeilijk
Zweethanden heb ik helaas wel en niet zo klein beetje ook. Denk dan toch dat een DAS geen goed idee is. Bedankt voor de feedback!BioHazard schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:38:
[...]
Na 4 dagen typen op mijn Das Silent, is mijn keyboard niet vuil. Ik heb ook niet echt zweethanden ofzo, dus word vrijwel nooit echt vuil, ook mijn muis niet. En mijn spatiebalk pingt NOG niet, hoe dat in de toekomst is kan ik niet zeggen.
[ Voor 26% gewijzigd door tikkietrugjaap op 23-04-2012 12:42 ]
Prima.
www.avpnews.com
Schone handen heb ik altijd. Zweethanden helaas ook. Ik moet mijn huidige muis en keyboard ook regelmatig schoonmaken omdat stof + zweet langzaam aankoekt. Als een DAS dan nog sneller vies wordt en er mogelijk een ping in de toetsen kan zitten, wijk ik denk ik toch liever af naar een Filco oid.skullsplitter schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:44:
zorgen dat je handen schoon zijn scheelt ook aanzienlijk... vette vingers vreten plastic aan als een moederneuker.
Prima.
Aangezien je in principe toch schuin naar je toestenbord kijkt heb je ook geen last van vervagende toetsen.
@Vighu Ik heb in eerste instantie gekozen voor Blacks ivm het geluid merk ik dat ik moeite heb met de druk die nodig is waardoor ik nu meer last van mijn handen krijg dan met rubberdomes. Verder zoals meerdere keren genoemd ben ik niet tevreden over de kromme layout van de Steelseries. Hierdoor typ ik gewoon niet lekker en maak ik veel fouten.
[ Voor 54% gewijzigd door Frostbite op 23-04-2012 14:24 ]
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Persoonlijk vind ik de vormgeving van het toetsenbord erg mooi. Via de diverse plaatjes op het internet oogde het toetsenbord oorspronkelijk niet zo mooi, vooral vanwege die dikke rij macro-keys. Echter, eenmaal uit de doos bleek dit alleszins mee te vallen.
Wat ik wel vervelend vond was dat ik erg moest wennen aan de locatie van toetsen ten aanzien van de positionering van mijn handen. Ik was bijvoorbeeld gewend dat de ESC knop gewoon de knop "links-bovenin" was, waardoor ik vaak met hand naar de verst gepositioneerde macro knop ging.
De extra functies zoals led-verlichting, macro-knoppen, en de diverse media-knoppen zijn leuk maar hebben voor mijn verder weinig toegevoegde waarde. Belangrijker vond ik de meegeleverde polssteun welke naar mijn idee van behoorlijke kwaliteit is. Voelt stevig aan, ligt lekker, en een soort van anti-slip afwerking.
Maar nu, zoals eerder al aangegeven in de TS, is het feit dat toetsenbord niet volledig mechanisch is een enorme afknapper voor mij. Hoewel ik oorspronkelijk dacht dat niet zo'n probleem zou zijn begon ik me er langzaam steeds meer aan te ergeren. Even een toelichting!
Wanneer ik MOBA games speel (DotA/HoN
Al met een leuk toetsenbord voor de prijs. Als je de F-keys zelden gebruikt dan is het ontbreken van switches niet zo'n gemis. Veder is de constructie en ergonomie goed.
Nog even wat korte observaties over red switches:
- Speelt fantastisch met FPS games
- Niet zo fantastisch voor RTS/MOBA type games
- Typt vervelend vanwege het ontbreken van tactile feedback en hypergevoeligheid (low actuation point) naar
verhouding met blue switches.
Na deze ervaring ga ik op zoek naar een leuk toetsenbord met Brown switches. Van wat ik gelezen en nu zelf ervaren heb lijkt dit de perfecte switch voor mij. Misschien nog wat O-rings erbij en ik weer een paar jaar vooruit
Ja aan dat keyboard zit ik nu ook te denken. Ben alleen nog aan het twijfelen aangezien ik niet zeker weet of ik dat wel kan lezen. Ik ben namelijk niet helemaal een blind typer, helemaal niet als ik speciale tekens moet gebruiken.Sc0rPi0N schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:49:
Daarom ben ik meer voor de Filco Ninja, daar staat de tekst aan de voorkant en niet de bovenkant.
Aangezien je in principe toch schuin naar je toestenbord kijkt heb je ook geen last van vervagende toetsen.
PS. Ik krijg keyboardco.com niet op mn scherm. Constant problem loading page, downforme... zegt overigens dat het aan mij ligt
Prima.
Maar je kan het ook weer anders bekijken (en dat is in de praktijk ook zo denk ik): de Browns zijn een stuk lichter en doordat ze tactile zijn is het makkelijker het punt (2mm indrukken) te bepalen waarop er een registratie plaatsvindt. Hierdoor kun je met de Browns naar mijn weet makkelijker dubbeldrukken dan elke andere Cherry MX switch.Cloud schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:33:
Ik speel ook gewoon games op mijn browns hoor. Lineair is in principe handiger voor shooters en race games, waarbij je vaak achter elkaar dezelfde knop indrukt zonder dat het je exact interesseert hoe vaak. Bij browns/blues moet je de knop wat verder omhoog halen voordat je hem weer in drukt, wat mogelijk wat tijd kost. Althans zo heb ik het begrepen.
Niet bottomen voelt erg onnatuurlijk trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Morphix op 23-04-2012 17:18 ]
Maar een ander merkbaar verschil is dat je bij de Browns een goed gevoel hebt van wanneer een toetsaanslag geregistreerd word.
Ik merk het bij typen wel. Ik druk toetsen wat korter en lichter in. Dit typt voor mijn gevoel wat fijner dan de Blacks.
Niet dat de Blacks niet fijn typen overigens, integendeel.
[ Voor 8% gewijzigd door Fleximex op 23-04-2012 17:51 ]
Blues als je ze niet bottomed zijn ze niet luidruchtiger dan Blacks naar mijn mening.
Il wil ook wel een leuk keycap setje + o-rings uit Amerika laten komen maar de verzendkosten zijn bijna evenveel als de producten
[ Voor 3% gewijzigd door Huuskes op 23-04-2012 18:02 ]
Gentoo BTW
Edit: Met een volledige keycap set erbij is de porto $ 11,60. Valt dus ook nog mee.
* MegaTronics zit toch na te denken over de aanschaf van de O-ringen, aangezien mijn vrouw langzaam gek word van het gebottom.
[ Voor 48% gewijzigd door MegaTronics op 23-04-2012 19:03 ]
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
www.avpnews.com
Afgezien van de logo's en met name de prijs denk ik dat ik voor een CM ga.
Ik neig naar de Reds maar je kan ze ook met Browns bestellen. (http://www.mechanicalkeyboards.com/)
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Wat bedoel je precies?hardwarejunk schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:56:
offtopic: waar zijn de logitech bordjes gebleven???
Naar mijn weet hebben die geen mechanische toetsenborden.
De Quickfire komt/is binnenkort in Europa. Of eigenlijk is 'ie er al, maar nog niet echt in Nederland. Zelfs in de UK nog moeilijk verkrijgbaar volgens mij. Afaik komen iig de blacks, maar ook de reds. Wellicht gaat het hetzelfde als in Amerika en komen de browns later. Ik hoop ook nog op blue en ik hoop vooral dat die krengen dan eindelijk is in de winkel komen te liggen want je kunt die dingen op geen enkele manier ergens uitproberen. (muv behulpzame tweakers/liefhebbersSc0rPi0N schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:12:
Na wat inleeswerk blijkt de CM Storm Quickfire Rapid dezelfde oem fabrikant te hebben als de Filco's.
Ik neig naar de Reds maar je kan ze ook met Browns bestellen. (http://www.mechanicalkeyboards.com/)
Ik vind ze zelf helemaal niet mooi maar dat is persoonlijk natuurlijk. Maar over de OEM, ik vraag me af of de kwaliteit overeenkomt. Ik bedoel Seasonic is voor zover ik weet ook een OEM voor veel andere merken PSUs maar er is nogal wat kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken.Sc0rPi0N schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:12:
Na wat inleeswerk blijkt de CM Storm Quickfire Rapid dezelfde oem fabrikant te hebben als de Filco's.
Prima.
Oja?tikkietrugjaap schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:32:
[...]
Ik vind ze zelf helemaal niet mooi maar dat is persoonlijk natuurlijk. Maar over de OEM, ik vraag me af of de kwaliteit overeenkomt. Ik bedoel Seasonic is voor zover ik weet ook een OEM voor veel andere merken PSUs maar er is nogal wat kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken.
Als je OEM hetzelfde is zou het product ook hetzelfde moeten zijn, op hooguit wat kleine (meestal uiterlijke) verschillen na als ze hetzelfde basis design volgen.
Hetzelfde is ook met PSU's hoor, een Corsair AX650 doet niks onder voor een Seasonic X-660 bijvoorbeeld.
Verwijderd
[quote]skullsplitter schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:44:
zorgen dat je handen schoon zijn scheelt ook aanzienlijk... vette vingers vreten plastic aan als een moederneuker.
[/quote]
Ook daar is een oplossing voor zie hier

Bij het bottomen van de keys op de Qpad K-50 maakt het wel een redelijk hard geluid met de cherry brown switches. Imho is het niet storend, en de fn toets is errug makkelijk voor het afspelen van muziek. Zelf heb ik genoeg aan de feedback zoals bij de brown cherry mx, vooral het niet te hoeven bottomen vind ik een voordeel.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 01:33 . Reden: Overlord ]
Heb hetzelfde begrepen na mijn zoekwerk m.b.t. Tenkeyless Mechanical Keyboards. Inmiddels heb ik dan ook een QuickFire Rapid Red besteld. Mooiere kleurstelling van het keyboard imo. en ik denk dat de Cherry Reds mijngoed zullen bevallen.Sc0rPi0N schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:12:
Ik heb nog wel witte keycaps op mijn verlanglijstje staan. Namelijk een set 87p witte front etched keys. Iemand enig idee waar ik deze voor een fatsoenlijke prijs zou kunnen kopen?
[ Voor 6% gewijzigd door Vighu op 24-04-2012 01:46 ]
Idd, ik heb mijn custom toetsjes ook van wasd gehaaldMegaTronics schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:49:
http://www.wasdkeyboards.com valt nog mee met de verzendkosten. De O-ringen en een keycap puller voor $ 4,56 naar Nederland verstuurd.
Edit: Met een volledige keycap set erbij is de porto $ 11,60. Valt dus ook nog mee.
* MegaTronics zit toch na te denken over de aanschaf van de O-ringen, aangezien mijn vrouw langzaam gek word van het gebottom.

Enige waar ik spijt van heb is dat ik niet alle toetsen vervangen heb voor blanks, zit toch met 2 toetsenbordindelingen te typen, dus dat qwerty is toch nutteloos
En haal alsjeblieft geen keycap puller. maak je eigen met een paperclip of gebruik de flessenopener van je zakmes aan de ene kant, en je vinger aan de andere kant van de toets.
[ Voor 10% gewijzigd door kKaltUu op 24-04-2012 01:56 ]
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Verwijderd

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 03:27 ]
Als je bij WASDkeyboards een setje besteld krijg je die gewoon gratis dusja... maar dat mag ook wel gezien de prijskKaltUu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 01:51:
[...]
En haal alsjeblieft geen keycap puller. maak je eigen met een paperclip of gebruik de flessenopener van je zakmes aan de ene kant, en je vinger aan de andere kant van de toets.
Gentoo BTW
Ik heb er geen gezienTyr3ll schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 04:31:
[...]
Als je bij WASDkeyboards een setje besteld krijg je die gewoon gratis dusja... maar dat mag ook wel gezien de prijs
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
De kwaliteit van het eigen product van de OEM zegt niks over de kwaliteit van het rebrand product.De OEMS bieden namelijk een hele range van producten aan, van el cheapo tot premium.Redblader schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:56:
[...]
Oja?
Als je OEM hetzelfde is zou het product ook hetzelfde moeten zijn, op hooguit wat kleine (meestal uiterlijke) verschillen na als ze hetzelfde basis design volgen.
Hetzelfde is ook met PSU's hoor, een Corsair AX650 doet niks onder voor een Seasonic X-660 bijvoorbeeld.
Daar ben ik een beetje bang voor. Als alle mechkeyboard merken zo rond de E100 of hoger zitten en zo'n CM opeens een KB voor E80 uitbrengt, begin ik altijd te twijfelen. Hopelijk onterecht natuurlijk maar wel iets om over na te denken als je het mij vraagt.
Prima.
Wil je op zeker spelen zou ik voor een Filco gaan. Persoonlijk heb ik gekozen voor de QuickFire Rapid. Dit wordt mijn eerste mechanical keyboard dus zal het voor mij vast een geweldig product zijn. Iemand die zijn Filco Majestouch 2 gewent is of zijn Topre switch KB zal mij misschien uitlachen.
Ik denk dat ik daar een custom-setje laat maken tzt.kKaltUu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 01:51:
[...]
Idd, ik heb mijn custom toetsjes ook van wasd gehaald
[afbeelding]
Enige waar ik spijt van heb is dat ik niet alle toetsen vervangen heb voor blanks, zit toch met 2 toetsenbordindelingen te typen, dus dat qwerty is toch nutteloos
www.avpnews.com
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?Vighu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 01:45:
[...]
Heb hetzelfde begrepen na mijn zoekwerk m.b.t. Tenkeyless Mechanical Keyboards. Inmiddels heb ik dan ook een QuickFire Rapid Red besteld. Mooiere kleurstelling van het keyboard imo. en ik denk dat de Cherry Reds mijngoed zullen bevallen.
Ik heb nog wel witte keycaps op mijn verlanglijstje staan. Namelijk een set 87p witte front etched keys. Iemand enig idee waar ik deze voor een fatsoenlijke prijs zou kunnen kopen?
🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+
Als je een keycapsetje besteld dan staat eronder;kKaltUu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:14:
[...]
Ik heb er geen gezienHeb toch echt 6 setjes gehaald.
Misschien vragen?Also includes 1 Wire Keycap Puller Tool
Gentoo BTW
Wel een beetje jammer dat ze in Belgie niet dezelfde kopen op afstand regels hebben als hier in Nederland maar ja, je kan niet alles hebben.
Vraag me alleen af wat de pakketdienst met het pakketje doet als ik niet thuis ben.
Prima.
Verwijderd
Met een keycap-puller kan je 4 standaard toetsen achterelkaar eraf trekken zonder ze uit de puller te halen. Is echt een stuk sneller.kKaltUu schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 01:51:
[...]
Idd, ik heb mijn custom toetsjes ook van wasd gehaald
[afbeelding]
Bij de buren afleveren. Althans, dat werd hier gedaan.tikkietrugjaap schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:20:
Vraag me alleen af wat de pakketdienst met het pakketje doet als ik niet thuis ben.
www.avpnews.com
Ah dat is prima. Dank je voor de info.skullsplitter schreef op woensdag 25 april 2012 @ 00:10:
[...]
Bij de buren afleveren. Althans, dat werd hier gedaan.
Prima.
Wat blijkt nou, de mannen achter Mechanical Keyboards zijn dezelfde mensen als Tiger Imports de website van de Ducky keyboards. De tracking code kwam namelijk van hen.
Ik ben benieuwd of ik daadwerkelijke de QuickFire Rapid RED krijg, die volledig zwart is en Cherry Red switches heeft. Ik laat het weten als ik hem binnen heb
Inmiddels heb ik wel een "ping" gehoord bij het gebruik van sommige toetsen, maar het stoort me persoonlijk niet.BioHazard schreef op maandag 23 april 2012 @ 12:38:
[...]
Na 4 dagen typen op mijn Das Silent, is mijn keyboard niet vuil. Ik heb ook niet echt zweethanden ofzo, dus word vrijwel nooit echt vuil, ook mijn muis niet. En mijn spatiebalk pingt NOG niet, hoe dat in de toekomst is kan ik niet zeggen.
Het geluid kan je wat aan doen met O-rings zie ik.
Ik game op mijn pc eigenlijk alleen maar RPG's, en af en toe een RTS, en veel Football Manager, ik zoek dus geen tenkeyless.
Ik zoek een redelijk simpel toetsenbord, mediakeys zou fijn zijn, maar als het via de f-toetsen kan is het ook prima, wel graag met backlit (maar is geen pré). Wat ik ook fijn zou vinden is een polssteun
Ik twijfel over welke toetsen ik het beste kan nemen. Graag krijg ik wat adviezen, ik neig zelf het meeste naar brown's of black's?
Deze heb ik al gevonden, maar zij wel zonder polssteun volgens mij
Ducky DK9008S (wel backlit geen pols)
http://www.mechanicalkeyb...php?l=product_detail&p=80
CM Storm quickfire rapid (wel backlit, geen pols)
http://www.mechanicalkeyb...php?l=product_detail&p=74
Q-Pad MK50 (wel pols geen backlit)
http://www.corporate.qpad...s/article.php?storyid=252
[ Voor 6% gewijzigd door el-jorge op 25-04-2012 12:09 ]
Spielerei...
Over de andere 2 kan ik weinig zeggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Huuskes op 25-04-2012 13:01 ]
Gentoo BTW
Rotterdam
Gentoo BTW
Of de KBT Race (75%, backlit), KBT/KBC Poker (60/40%) of de nieuwe KBC Pure (60/40% Backlit)
Met nog een kleine vergelijking in maat
[ Voor 7% gewijzigd door JaccoW op 25-04-2012 13:25 ]
Gentoo BTW
Ja en Nee, ze hebben geen specifieke pijltjestoetsen, maar gebruiken de vier toetsen rechtsonderin. Je kan hierbij via Fn instellen of je deze voor hun oorspronkelijke functie, of als pijltjestoetsen wilt gebruiken.Tyr3ll schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:14:
Probleem met de Poker en Pure is dat ze niet echte pijltjestoetsen hebben. Volgens mij was dit een eis...
Want anders komt vrijwel elke tenkeyless in aanmerking.
EDIT: Ik zie dat je specifiek geen TenKeyLess wilt. Dan wordt het al snel lastig. Je zou ook voor een aparte numpad kunnen gaan. Dan haal je die er alleen bij wanneer die nodig is.
[ Voor 22% gewijzigd door JaccoW op 25-04-2012 13:22 ]
Waarom niet de Q-PAD MK80 die is met steun en backlight. De Q-PAD MK85 trouwens ookel-jorge schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:06:
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een mechanisch toetsenbord. Ik heb de corsair k90 in dag in bezit gehad, maar die vond ik niet echt wat. Optisch fantastisch, maar vond het veel lawaai maken, en vond de toetsen te hoog. Vond daarnaast het toetsenbord te groot in formaat.
Het geluid kan je wat aan doen met O-rings zie ik.
Ik game op mijn pc eigenlijk alleen maar RPG's, en af en toe een RTS, en veel Football Manager, ik zoek dus geen tenkeyless.
Ik zoek een redelijk simpel toetsenbord, mediakeys zou fijn zijn, maar als het via de f-toetsen kan is het ook prima, wel graag met backlit (maar is geen pré). Wat ik ook fijn zou vinden is een polssteun
Ik twijfel over welke toetsen ik het beste kan nemen. Graag krijg ik wat adviezen, ik neig zelf het meeste naar brown's of black's?
Deze heb ik al gevonden, maar zij wel zonder polssteun volgens mij:
Ducky DK9008S (wel backlit geen pols)
http://www.mechanicalkeyb...php?l=product_detail&p=80
CM Storm quickfire rapid (wel backlit, geen pols)
http://www.mechanicalkeyb...php?l=product_detail&p=74
Q-Pad MK50 (wel pols geen backlit)
http://www.corporate.qpad...s/article.php?storyid=252
Ze hebben beide ook mediakeys
Die CM Storm quickfire rapid is volgens de CM site een Tenkeyless. Voor een volledig moet je de CM Storm quickfire Pro hebben. Plaatje bij Mechanicalkeyboards is er 1 van de Pro. (Ben trouwens wel benieuwd naar welke het is).
Heb sinds september 2011, dus al een aardig tijdje, de Razer BlackWidow Ultimate Stealth Edition met Brown switches.
In het echt ziet ie er overigens een stuk gedistingeerder uit.
Destijds vrij veel research gedaan vanwege de vele verschillende switches, hoge prijs en eigenlijk geen mogelijkheden om e.e.a. in de praktijk te testen. Ik had alleen ervaring met de oude IBM tobo's van vroeger.
De reden dat ik dit board koos is vanweg deze combi:
* MX Brown
* Macro Toetsen
* Ledverlichting toetsen
Deze combo was (en is) destijds bijna niet te vinden.
Ervaring:
Het toetsenbord is zwaar en maakt een solide indruk.
Vind het qua gebruik wel beter dan een G15v1 die ik hiervoor had maar onderschrijf dat de kwaliteit niet op alle punten in overeenstemming is met de hoge prijs. (Ultimate versie is echt duur voor die paar lampjes.

- De "1" toets linksboven blijft regelmatig hangen.
- Eén vd pootjes is niet helemaal perfect waardoor het board niet goed staat/ heel licht wiebelt.
- Inderdaad erg gevoelig voor vingerafdrukken e.d.
- Spatiebalk gaat voor mijn gevoel niet horizontaal naar beneden.
MX brown bevalt me op zich goed maar heb dit vooral gekozen obv de theorie dat dit een goede middenweg is. Mijn gebruik is een mix van typen/ FPS en RPG gaming. (BF(3) & Oblivion, Fallout etc).
De software is op zich niet heel verkeerd maar ik vind software voor keyboards, ook bij logitech etc, meestal niet top.
De foutjes valt wel mee te leven maar je verwacht er meer van.
[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 25-04-2012 14:40 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nooit meer wat anders dan mechanisch. Je levert wat functionaliteit in maar je krijgt er heel veel voor terug.
Moet zeggen dat ik de ronde volume draaischijf en de mute toets vd G15v1 wel mis. Echt super relaxed werkte dat.SuX DeLuXe schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:28:
Heb zelf sinds enkele maanden de Steelseries 7G. Echt geweldig bordje, het typt zo verdomde snel. De respons is absoluut sneller dan bij een conventioneel toetsenbord. Zeker aangezien de rubber toetsenbordjes naar verloop van tijd steeds hardere aanslag nodig hebben om hetzelfde resultaat te krijgen. Ik merkte bij mijn x aantal jaren oude G15 dat hij soms zelfs een aanslag niet meer registreerde. Dat is natuurlijk behoorlijk slecht, zeker bij online gaming.
Nooit meer wat anders dan mechanisch. Je levert wat functionaliteit in maar je krijgt er heel veel voor terug.
Verder zal ik ws. ook niet snel terug gaan. Op mijn werk gebruik ik een lenovo dome keyboard en daar kan ik ook mee leven maar het is wel veel zompiger.
Nu nog een plek waar je alle type Switches kan proberen.
[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 25-04-2012 15:38 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dit topic is gesloten.