Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 15:31
pientertje schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:57:
Zijn er nog mensen hier met blank keycaps? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Ik kan aardig blind typen, maar niet met 10 vingers. Helpt dit om je typen te verbeteren, of is het gewoon irritant?
Nu moet ik al soms even nadenken als ik een & of ^ wil met m'n dubbele 5 en geen 6, dus ik ben duidelijk niet geschikt voor die "ninja" keycaps. Alhoewel het wel extreem cool en onderscheidend is tov het onwetende rubber dome plebs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik vind het vooral geel gaaf. Ik denk er nu aan om bij wasdkeyboards een toetsenbord met blanks te kopen. Het ziet er zo gaaf uit! En de cherry blue's zijn als het goed is een enorme verbetering t.o.v mijn at101w met black alps.

Ik las echter dat het erg vervelend is om te typen als je bijvoorbeeld een telefoon in je hand hebt, het is dan voor de niet natuurlijke hand erg moeilijk om de juiste toets te vinden. Een andere optie is dan natuurlijk engraved. Niet zo duidelijk als etched, maar niet zo onhandig als blank. Het is op de foto's moeilijk in te schatten hoe duidelijk leesbaar het is. Of het dichter bij blank of dichter bij etched zit. Heeft iemand engraved keycaps?

edit:
Zouden er nog andere mensen zijn die dingen bij wasdkeyboards (http://www.wasdkeyboards.com/) willen bestellen? Dat zou de verzendkosten enorm drukken. Ik ga rond de 31ste, als de blue's weer leverbaar zijn bestellen. Wasdkeyboard heeft dezelfde OEM als filco, en sommige mensen vinden de toetsenborden zelfs beter. Ook leveren ze custom keycaps voor cherry toetsen.

[ Voor 29% gewijzigd door pientertje op 26-05-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
pientertje schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 22:57:
Zijn er nog mensen hier met blank keycaps? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen. Ik kan aardig blind typen, maar niet met 10 vingers. Helpt dit om je typen te verbeteren, of is het gewoon irritant?
Ik heb blanks, als je een uurtje of twee drie spendeert aan een typecursus zodat je weet waar alle toetsen zitten dan kom je een heel eind. Besef je wel dat je bij blind typen altijd je handen goed moet positioneren anders vind je alsnog de toetsen niet. Even nonchalant iets uittypen is er dus niet bij. En als je wachtwoorden moet intypen kan het ook lastig zijn, zeker omdat je niet altijd zin hebt om netjes te typen en sommige programma's ontzettend lange wachtwoorden vragen. HD encryptie op mijn werk kon mij op maandagmorgen af en toe helemaal gek krijgen.

Aan de andere kant, als je volhoudt dan heb je binnen no time je skills op een punt dat het niet meer uitmaakt of de keys blank zijn.

Als je niet "netjes" typt dan heb je na een tijd toch weer dat je gewoon weet waar welke letters zitten en dat je moet kijken waar je je vingers neerzet. Dan heb je er dus eigenlijk weinig aan gehad.

Ik ben er in ieder geval wel beter van gaan typen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fantomas op 26-05-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blank voor typen gaat waarschijnlijk binnen de kortste keren goed, mits je natuurlijk een beetje redelijk, zonder echt te kijken kunt typen.

Echter is het met gamen toch niet ideaal, ik kijk dan onbewust toch naar welke knop ik pak.

Zo had ik na m'n O-ring mod van m'n Black Widow Stealth (Brown) m'n O en I omgedraaid. In Diablo 3 had ik vervolgens dus (rechts = muishand, dus niet op keyboard) de hele tijd met links de "O" te pakken (social) ivp de I die je inventory opent. Natuurlijk weet ik ook wel dat de I naast de U zit, maar toch zat ik de hele tijd op de O te prikken. Als je helemaal blanco speelt zou het misschien kunnen wennen, maar ik vrees toch dat je wel eens de verkeerde gaat pakken, b.v. als je in je BIOS aan het rommelen bent en Y/N gevraagd wordt.

De Y zit lekker in het midden en gelukkig doen T of U waarschijnlijk niets, maar dan moet je dus iedere keer je hand neerzetten om letters te vinden. Blank zonder nokje aan de F en J zou ik ook afraden trouwens, daar ben ik als blindtyper zeer aan gehecht! Je wilt niet weten hoe vaak je toch je handen verkeerd neerzet zonder die nokjes als je haast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

En van welke generatie zijn jullie? Ik typ al sinds kinds af aan blind zonder ooit een typecursus te gedaan te hebben en mijn motoriek is best slecht. Op m'n werk zie ik mijn toetsenbord niet eens want die zit onder het bureau.

Valt me op dat veel mensen hier moeite mee hebben terwijl het eigenlijk basaal zou moeten zijn voor iemand die op de computer werkt..

[ Voor 0% gewijzigd door Huuskes op 26-05-2012 14:04 . Reden: Grammatica woohoo ]

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tyr3ll schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:01:
En van welke generatie zijn jullie? Ik typ al sinds kinds af aan blind zonder ooit een typecursus te gedaan te hebben en mijn motoriek is best slecht. Op m'n werk zie ik mijn toetsenbord niet eens want die zit onder het bureau.

Valt me op dat veel mensen hier moeite mee hebben terwijl het eigenlijk basaal zou moeten zijn voor iemand die op de computer werkt..
Generatie m'n eerste PC was een 386?

Ik heb nog op een elektrische typemachine blind leren typen... (Over tactile feedback gesproken lol *pteng klang* *pteng klang*)

Ondanks dat spiek ik onbewust nog even snel als ik met de verkeerde hand even snel één losse aanslag moet maken.

Maar misschien heb je gelijk en ben ik een flapdrol en moet ik snel een set blank kopen en eindelijk leren typen? Een keyboard onder het bureau, eh, hoe ergonomisch verantwoord is dat? Een keyboard te laat op m'n schoot leggen dan daar dan een dag op werken gaat mij denk ik niet goed af, dan heb ik in één week last van m'n handen / polsen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Nou ja, ik denk niet dat het ligt aan het niet kunnen maar dat je het gewoon niet gewend bent. Dus daarin zouden blanks wel kunnen helpen maar wat zeker aan te raden is (Wat jij zegt) zijn die kleine balkjes (nokjes?) op de F en J. Ze zijn natuurlijk niet echt nodig want je kan ook de CapsLock of een andere grote toets die links of rechts zit om je "plek" op het toetsenbord te bepalen.

En de ergonomie hangt natuurlijk van het bureau/stoel enzo af he, als ik mijn toetsenbord hoger zou zetten dan zou dat bij mij nogal pijn gaan doen :)

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Het probleem is niet zo zeer de toetsen vinden wanneer je tekst tikt (dat leer je bij blind typen en kun je ook zelf aanleren door het gewoon veel te doen) maar wanneer je speciale toetscombinaties moet gaan maken. De wat simpelere leer je ook al vrij snel uit je hoofd maar het probleem is dat dit bij iedere applicatie weer verschillend is. Dan is het aanleren van die sneltoetsen wat makkelijker als je iets op de toetsen hebt staan. Dan hoef je niet meer je muscle memory om te gaan zetten naar tekst wat velen nogal wat moeite kost. Scheelt waarschijnlijk ook bij het invoeren van wachtwoorden denk ik (met name als je weer eens een nieuwe hebt moeten bedenken of wanneer er iets mis gaat).

Als de letters erin gegraveerd worden kun je kiezen om dat niet op te vullen met witte verf. Zie je ze een beetje waardoor je een goed compromis hebt. Je kunt de letters ook op de voorzijde laten printen zoals dat bij de Filco Ninja versie gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huuskes
  • Niet online

Huuskes

Gentoo BTW

Ik zie het probleem niet zo met combinaties? Als je normaal al de toetsen kan vinden waarom zou het dan moeilijker zijn zodra je meerdere tegelijk in moet drukken? Het is niet zo dat ze opeens van plek veranderen.

Gentoo BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar voor de gegraveerde ga. Ik kan immers later altijd nog of de blanks of de gewone kopen.

Een andere vraag: op mijn alps ben ik nu gewend om mijn toetsen te bottomen, zouden jullie aanraden om o-ringen te laten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tyr3ll schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:23:
Ik zie het probleem niet zo met combinaties? Als je normaal al de toetsen kan vinden waarom zou het dan moeilijker zijn zodra je meerdere tegelijk in moet drukken? Het is niet zo dat ze opeens van plek veranderen.
Nahjah, ik herken dat wel. "Invert" in PS (veel gebruikt met layermasks) is zo'n typische waarbij je vinger gymnastiek gaat doen, zeker omdat je net met je pen / muis t ding hebt aangewezen: ctrl-shift-i die ik gewoon stug met links blijf doen op de rechterhelft. (Op m'n al smallere keyboardje nu kan ik er niet bij links) Dat soort combo's, hoe vaak ik ze ook doe, kan ik niet blind.

Alles waar ik bij kan vanuit natuurlijke houding gaat wel prima overigens, en uitstapjes zoals ctrl-n zijn ook niet zo'n probleem inderdaad.

Nu heb ik mensen ook horen claimen dat smalle / kleine toesten met de juiste hoeveelheid ruimte ertussen eigenlijk nog beter is dan standaard.

Is er niet toevallig iemand die met small cone (spherical) keycaps werkt? Het schijn namelijk dat je daar je muscle memory nog snelle mee op orde zou kunnen brengen, omdat de "sweet spot" kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ondanks dat ik het toetsenbord zelf erg mooi vind en de kwaliteit prima, heb ik toch een Keycool 87 met Clears besteld ipv de Browns die ik nu heb.
Ik merk dat ik toch de zwaardere aanslag van de clears prettiger vind, ook al zijn de browns niet slecht. Ben het blijkbaar onderstussen dusdanig gewend dat de browns te licht zijn voor mij. :)

Maar dan de witte versie:
Afbeeldingslocatie: http://img04.taobaocdn.com/imgextra/i4/39146588/T2_AqfXo0XXXXXXXXX_!!39146588.jpg
Zit nog te twijfelen wat ik ga doen. Misschien wissel ik de case zodat ik een zwarte case met witte toetsen heb en verkoop ik de cherry brown variant. Of misschien schuif ik hem door naar iemand anders hier thuis.
Nog mensen intresse?

EDIT: Ik heb al een aantal verzoeken gehad vandaag om hem te verkopen. Ergens eind volgende week verwacht ik witte variant binnen te krijgen en gaat de versie met Cherry MX Browns, met witte case en zwarte toetsen in de verkoop. Prijs en plaatjes volgen. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door JaccoW op 30-05-2012 17:43 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 10:34
Zo in het wit ziet er niet daverend uit, als je een zwart met witte toetsen maakt mogelijk wel interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik heb m'n Steelseries 6Gv2, en nou heb ik eindelijk iets kunnen reproduceren waar ik al eeuwen last van heb bij Starcraft 2. Ik reproduceer het in notepad door op de muis te klikken en DIRECT daarna een toets (voor Stacrafters, klik op Nexus, e voor 'build probe'). Ze zitten echt vlak op elkaar. Dan komt dat karakter niet in m'n notepad. Pas als ze iets meer uit elkaar liggen registreert ie de toets. Waardoor komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Rendiertje schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:14:
Zo in het wit ziet er niet daverend uit, als je een zwart met witte toetsen maakt mogelijk wel interesse :)
Ik wil dan waarschijnlijk de zwart met witte toetsen zelf houden, maar wit met zwart schijnt ook mooi te zijn en een stuk beter schoon te houden. ;)

Ik plaats wel wat foto's als ik aan de slag ga.

[ Voor 6% gewijzigd door JaccoW op 30-05-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Dus als je bedoelt als de game start, klik op nexus, en meteen E rammen dat er dan niks gebeurt?
En als je wat langer wacht dan registreert dit wel?
Ik zal is kijken wat er bij mij gebeurt als ik thuis ben, anders eerst splitt doen -->worker? (alhoewel dat op worker 10 een x aantal seconden achter loopt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het maakt niet uit, het heeft ook niks te maken met het begin van de game. Het is de actie klik > E toets. Als die heel dicht op elkaar liggen dan is 't hommeles. Krijg 't in notepad gesimuleerd, in wordpad ook, alleen met iets meer tijd tussen de klik en de toetsaanslag. In Chrome lukt het me compleet niet. Dus de tijd is duidelijk applicatie afhankelijk. Ik ga het morgen eens met m'n gewone werk toetsenbord proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
MrTi schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:42:
[...]

En hij is binnen! Vergeleken met de Deck Legend is een Ducky iets hoger en alles is volgens mij iets compacter. Verder vind ik Blue switches (ducky) beter om te typen dan Clear switches (Deck). Zo meteen eens kijken hoe het gamen gaat.
Daar zou ik ook graag wat foto's van zien =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Entharion
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-08 18:45

Blue_Entharion

Lasercannoneer

apNia schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:07:
Het maakt niet uit, het heeft ook niks te maken met het begin van de game. Het is de actie klik > E toets. Als die heel dicht op elkaar liggen dan is 't hommeles. Krijg 't in notepad gesimuleerd, in wordpad ook, alleen met iets meer tijd tussen de klik en de toetsaanslag. In Chrome lukt het me compleet niet. Dus de tijd is duidelijk applicatie afhankelijk. Ik ga het morgen eens met m'n gewone werk toetsenbord proberen.
Dat lijkt me aan de doorvoer van data te liggen, de reporting rate van USB kan de boosdoener zijn...

Wat je kunt proberen is een andere usb-controller gebruiken voor je toetsenbord of muis, dat zou de latency moeten verkleinen omdat de overhead op de usb-controller lager word.

OF je 6Gv2 op ps/2 aansluiten, als dat niet werkt dan weet ik het ook niet, CPU?

[ Voor 4% gewijzigd door Blue_Entharion op 30-05-2012 16:14 ]

Bwaaahhhhhh - Chewbacca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Zoals blue zegt, de enige fix is ps2 gebruiken dat is namelijk niet afhankelijk van de usb polling rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Ja, ik zat ook aan Ps/2 --> Usb te denken.
Maar voordat ik naar mechnisch ging had ik ook Usb en nog nooit last van gehad, ook nog nooit van gehoord eerlijk gezegd terwijl ik toch wel in mijn Sc2 vriendengroepje behoorlijke apm spammers heb zitten (richting de 250 etc.)
Ik zou even kijken of het lukt om hem om Ps/2 te krijgen...

Het lijkt me ook niet aan het spel te liggen, gezien het feit eigenlijk alle pro's mechanisch gebruiken en apm tot de 300 stouwen, Grubby gebruikt ook de 6Gv2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:01
Ik wilde een q-pad mk-50 brown kopen, maar die zijn alweer uitverkocht. Ik kan nu kiezen voor een andere kleur of minimaal 5 weken wachten. Nu vraag ik me af of de blauwe switches voor mij geschikt zijn? Ik programmeer, maar speel ook spellen als Starcraft 2 en een potje UT2004. Mijn huidige toetsenbord is een el cheapo logitec. Programmeren en starcraft gaat natuurlijk uitstekend met blauw, maar heeft iemand ervaring met shooters op blauwe switches? Is het te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:19
Als je een duur product, zoals een mechanisch toetsenbord, koopt zou ik die weken wachten todat de Brown er weer is. Waarschijnlijk zal de Blue je wel bevallen, maar je hebt voor de Brown gekozen (omdat?), dan zou ik daar op wachten. Dit is een product waar je (enkele) jaren mee zou moeten kunnen doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Fleximex op 30-05-2012 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Ik had hetzelfde probleem, ik denk echter dat ik red switches ga bestellen in plaats van de browns bevalt dit niet dan kijk ik wel weer verder:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Laatst online: 13:01
Ik heb er toch maar voor gekozen om een paar weken te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Blue_Entharion schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:12:
[...]

Dat lijkt me aan de doorvoer van data te liggen, de reporting rate van USB kan de boosdoener zijn...

Wat je kunt proberen is een andere usb-controller gebruiken voor je toetsenbord of muis, dat zou de latency moeten verkleinen omdat de overhead op de usb-controller lager word.

OF je 6Gv2 op ps/2 aansluiten, als dat niet werkt dan weet ik het ook niet, CPU?
op m'n tweede USB controller zit een synthesizer die juist al alle ruimte alleen nodig heeft, en een PS/2 aansluiting heb ik niet... ik zet hem morgen wel even op die tweede USB controller om te testen of dat enigszins het verschil maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Het is me opgevallen dat als je je muis indrukt dat een hoop applicaties de keystroke negeren. Notepad doet het, Wordpad, Chrome in de addressbar maar NIET in inputfields. Ik denk dat als de klik en de keypress te dicht op elkaar zitten dat SC2 de muis nog ziet als ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ynT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-09 15:45
Argh.. na 3 en half week wachten stond de postbode aan de deur met m'n Cooler Master Quick Fire Pro (MX Brown), had ik natuurlijk net een late dienst.

Ik durf bijna niet te gamen met hoofdtelefoon op atm, omdat ik bang ben dat ik de deurbel niet hoor haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuuv
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-08 10:23
Welke modellen mechanische toetsenborden zijn wel gewoon normaal goed verkrijgbaar in NL webwinkel?

[ Voor 5% gewijzigd door fuuv op 31-05-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Ik ga denk ik morgen bestellen bij wasdkeyboards. Dat zijn echte toppers. Zelfde OEM als filco en volgens sommigen zelfs steviger. Je kunt daar met het semi-custom keyboard je eigen toetsenbord samenstellen. Alle combinaties van keycaps en knoppen zijn leverbaar voor $120 = €96.

Als er mensen willen meebestellen kan dat en worden de verzendkosten een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steelseries (alleen MX blacks), Corsair K60 en 90 (MX red), Razer (via normale NL winkels enkel met MX Blues) en dat was het zo'n beetje alweer. De CM Quickfire serie is nog amper leverbaar, maar zal dat wel worden. De termaltake keyboardjes liggen ook zo nu en dan bij Informatique in de winkel (en zowaar, staat ook boven in de gerelateerde producten lijst!)

Daarnaast zijn de webshops van Razer, WASD en Qpad ook prima in orde. De Engelse KeyboardCo is ook prima, Tigerimports is wat traag, maar ook een aardige online shop.

Persoonlijk lijkt mij meedoen met de order hierboven een goed idee trouwens!

[ Voor 7% gewijzigd door djunicron op 31-05-2012 15:38 . Reden: bericht boven me ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pientertje: ik ben van plan om ook een toetsenbord te bestellen bij wasdkeyboards binnenkort. Zou je enkel semi-custom keyboards bestellen of ook full custom keyboards? Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf voor hoeveel mensen je kan bestellen om de verzendkosten te drukken, want ik woon in België en dan zou je het ook nog eens naar hier moeten versturen en dat kost ook weer geld (al weet ik niet hoeveel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Let erop dat als je buiten Europa besteld er ook nog 19% BTW berekend gaat worden over de producten + verzendkosten. Als ik zo kijk kom ik op 130 dollar (met nu beschikbare red switches) en nog eens bijna 50 dolllar aan verzendkosten. Dan komt hier bovenop de BTW over ruim 180 dollar (voor 1 keyboard) en de vaste kosten van TNT. Bij meerdere toestenborden zul je ook nog eens douanekosten erboven op krijgen.

TB: $129,95 ( €105,13 )
Shipping naar NL: $47.40 (€38,35)
Totaal Amerika: $177.39 (€143,51)

In NL dan nog:

19% NL BTW over €143,51 = €27,26
Inklaring TNT: €12,50
Totaal NL: €39,76

Totaal: €183,27 Voor 1 toetsenbord.

Bij 2 stuks wordt de som zo

TB: $129,95 x 2 ( €210,26 )
Shipping naar NL: $47.40 (€38,35)
Totaal Amerika: $307... (€248,61)

In NL dan nog:

19% NL BTW over €248,61 = €47,24
Inklaring TNT: €12,50 (omdat ik niet weet wat de eventuele douanerechten zijn heb ik deze nog buiten beschouwing gelaten)

Totaal NL: €308,35 (per stuk dus €154,18)
Waarbij de nummer 2 t/m N nog €6,75 extra moeten betalen voor verzending binnen NL (totaal voor hun €160,93) Als je naar België moet versturen kost dat €13 (totaal dan €167,18)

Het scheelt inderdaad wel iets, maar voor iets meer kun je via de Europese sites een Filco bestellen...

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:37
Ik volg dit topic nu al een tijdje en wil zelf de Cooler Master Trigger gaan aanschaffen eind juni.

Als het goed is zijn vanaf morgen de Cooler Master keyboards te verkrijgen via de CM Store EU.
Dan heb je keuze uit de Rapid met black switches, de Pro met red switches en de Trigger met black switches. De Rapid schijnt een rebranded Filco te zijn en wordt op geekhacks redelijk de hemel in geprezen vanwege de prjs/kwaliteit verhouding. Dus die optie is er ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
pientertje schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:36:
Ik ga denk ik morgen bestellen bij wasdkeyboards. Dat zijn echte toppers. Zelfde OEM als filco en volgens sommigen zelfs steviger. Je kunt daar met het semi-custom keyboard je eigen toetsenbord samenstellen. Alle combinaties van keycaps en knoppen zijn leverbaar voor $120 = €96.

Als er mensen willen meebestellen kan dat en worden de verzendkosten een stuk goedkoper.
Ik heb kort geleden een filco (majestouch 2) gekocht met de blauwe cherrytoetsen, maar alhoewel het an sich wel een stevig apparaat is, is het nou niet echt 170 euro waard aan stevigheid. Je hoort duidelijk een metalen plaat op elke toetsaanslag "zingen", wat mijns inziens best lelijk is. Voor de rest is het snoer aan de korte kant voor bij een desktopcomputer die onder een bureau staat, Ook is hij wat hoog en wat smal (weinig ruimte tussen de toetseilanden). Maargoed, voor de rest is het wel een fijn bord, typt een stuk stiller dan een normaal toetsenbord ondanks het geklik, omdat je niet noodzakelijkerwijs de toetsen tot de bodem hoeft te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seers schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:21:
[...]

Ik heb kort geleden een filco (majestouch 2) gekocht met de blauwe cherrytoetsen, maar alhoewel het an sich wel een stevig apparaat is, is het nou niet echt 170 euro waard aan stevigheid. Je hoort duidelijk een metalen plaat op elke toetsaanslag "zingen", wat mijns inziens best lelijk is. Voor de rest is het snoer aan de korte kant voor bij een desktopcomputer die onder een bureau staat, Ook is hij wat hoog en wat smal (weinig ruimte tussen de toetseilanden). Maargoed, voor de rest is het wel een fijn bord, typt een stuk stiller dan een normaal toetsenbord ondanks het geklik, omdat je niet noodzakelijkerwijs de toetsen tot de bodem hoeft te drukken.
Met mijn 1 heb ik geen problemen met een zingende plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ynT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-09 15:45
Yes m'n CM Quick Fire Pro met MX Browns is binnen. Hij maakt inderdaad een pokkeherrie in vergelijking met m'n oude G11 toetsenbord. Welke O-rings raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 22:04:
[...]

Met mijn 1 heb ik geen problemen met een zingende plaat?
Ook niet als je eens flink je num-lock bottomed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Seers schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:29:
[...]

Ook niet als je eens flink je num-lock bottomed?
Ha, even geprobeerd op mijn Deck en inderdaad, hij zingt een beetje. Maar ook echt alleen bij de num-lock. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Sinds een paar weken heb ik ook de Ducky Shine (blue switches, witte leds) binnen, besteld via Ebay (binnen een week ontvangen, en ongevraagd gift < $25,- ingepakt, helemaal top!).

Nu ik er een tijdje mee gewerkt hebt is het echt een wereld van verschil! Ik had het niet verwacht, maar mijn laptop en oude toetsenbord (G15 v1) leken altijd prima te werken, en er valt ook prima mee te werken, maar dit is echt een verademing! :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydrosine
  • Laatst online: 29-05 20:40
Shoot!
productreview: Ducky DK 9008S MXBrowns review door Hydrosine

Mijn (Eerste) review over de Ducky shine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:31:
Btw, importkosten....

Totaal: €183,27 Voor 1 toetsenbord.

Bij 2 stuks wordt de som per stuk dus €154,18

Waarbij de nummer 2 t/m N nog €6,75 extra moeten betalen voor verzending binnen NL (totaal voor hun €160,93) Als je naar België moet versturen kost dat €13 (totaal dan €167,18)

Het scheelt inderdaad wel iets, maar voor iets meer kun je via de Europese sites een Filco bestellen...
Ik had mezelf inderdaad een beetje rijk gerekend, maar ik denk dat ik het er toch op ga wagen. Zeker omdat de andere leveranciers van de filco 2 104 blue allemaal tot begin juli geen stock hebben.

Doen er nog mensen mee? Voor de mensen die eerder al belangstelling toonden: ik begrijp het heel goed als je toch liever tot juli wacht, dus voel je geenszins verplicht mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
ReCreator schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 00:15:
Sinds een paar weken heb ik ook de Ducky Shine (blue switches, witte leds) binnen, besteld via Ebay (binnen een week ontvangen, en ongevraagd gift < $25,- ingepakt, helemaal top!).

Nu ik er een tijdje mee gewerkt hebt is het echt een wereld van verschil! Ik had het niet verwacht, maar mijn laptop en oude toetsenbord (G15 v1) leken altijd prima te werken, en er valt ook prima mee te werken, maar dit is echt een verademing! :)
Ik vind nu de meeste rubber domes als een stuk schijt typen. Blijkbaar went zo'n mechanisch toetsenbord echt heel snel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja het is lekkerder dan domes maar als ik op mijn werk ben en domes tik heb ik geen issues hoor.

Mechanical is lekker maar ook erg hyped.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Ik typ thuis altijd op mechanical, maar als ik op een rubber moet typen dan moet ik daar de eerste paar aanslagen echt een beetje aanwennen, daarna nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
CM Storm lanceert mechanisch Quickfire Pro toetsenbord
Ziet er goed uit, maar wat voor soort switches zijn 'Pro Cherry MX' switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Zojuist de Razer Black Widow Ultimate gekocht bij de Media Markt in Rotterdam Centrum, voor 79,99.
Geen idee waarom zo goedkoop, maar vind het helemaal niet erg.
Lagen er nog 1 of 2, voor de liefhebber ;)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
TheThomas schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:04:
CM Storm lanceert mechanisch Quickfire Pro toetsenbord
Ziet er goed uit, maar wat voor soort switches zijn 'Pro Cherry MX' switches?
Je kan uit de 4 inmiddelds standaard switches kiezen: Blue, Brown, Black en Red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Fleximex schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:22:
[...]

Je kan uit de 4 inmiddelds standaard switches kiezen: Blue, Brown, Black en Red.
was dat maar waar, voor europa kan je alleen black kiezen op de rapid en de trigger, en rood op de pro.
Ik heb al 2x een mailtje naar Cooler Master gestuurd of de brown switches misschien ook hierheen komen maar tot op heden nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Is er geen enkel wireless (pref. rf, red.) mechanisch tb voor handen? anders iemand een idee of het werkt met 3x 5m extension (heb +- 9 mtr nodig tot m'n bank, nog 2 mtr tot salontafel, en de rest spare of ik intensief danwel relaxed wil typen/gamen.....

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Wireless mech toetsenbord heb ik nog niet gezien, en volgens mij heb ik heel wat mechanische toetsenborden bekeken:P. Ik ken je situatie niet helemaal waarin je gamed maar een mechanisch tb op de bank op je schoot om te typen lijkt me geen pretje aangezien ze in verhouding zwaar en log zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05
Het wordt gewoon tijd dat ze die dingen gewoon in nederland gaan verkopen. Goede hardware is in nederland bijna niet te krijgen, wat dat betreft lopen we hier ver achter.

Kan ook zijn dat nederlanders te zuinig zijn :) denk het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

venom1 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:12:
Wireless mech toetsenbord heb ik nog niet gezien, en volgens mij heb ik heel wat mechanische toetsenborden bekeken:P. Ik ken je situatie niet helemaal waarin je gamed maar een mechanisch tb op de bank op je schoot om te typen lijkt me geen pretje aangezien ze in verhouding zwaar en log zijn.
Korte google search 'wireless mechanical keyboard' wijst me op de volgende:
xArmor U9W

Het schijnt momenteel de enige draadloze te zijn, maar ik heb op verschillende fora wel verhalen gehoord van voornamelijk Chinese bedrijven die bezig zijn hiermee. Kijk er maar eens naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

RoaDHouse schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:21:
Het wordt gewoon tijd dat ze die dingen gewoon in nederland gaan verkopen. Goede hardware is in nederland bijna niet te krijgen, wat dat betreft lopen we hier ver achter.

Tja ik heb de mijne ook via MechanicalKeyboards.com / Tiger imports. Tot nu toe nog te krijgen in Nederland. Moet ook zeggen dat ik mijn TKL's (brown /red) wel erg lekker typen.

Zeker de blikken die ik op het werk krijg (filco majestouch ninja tkl met browns) zijn altijd priceless :D

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey F_demon, hoe bestel jij op taobao.com? Gebruik je daar een taoabo agent voor of vertaal je elk chinees woord stuk voor stuk? (Of is je tweede taal gewoon chinees :p)

Ik zie dat je ook bij qtan hebt besteld, lukt dat allemaal vlotjes?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
venom1 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:12:
Ach, ik ben zelf ook redelijk log dus zou het wel kunnen hebben, maar 't is geen issue want ik wil 'm niet op mijn schoot houden, zoals ik al aangaf heb ik een salontafel op goede hoogte om te typen.
F_demon schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:30:
[...]

xArmor U9W

Het schijnt momenteel de enige draadloze te zijn, maar ik heb op verschillende fora wel verhalen gehoord van voornamelijk Chinese bedrijven die bezig zijn hiermee. Kijk er maar eens naar. :)
Top, jij kunt beter googlen dan ik, lijkt me mooi bordje, met browns waar ik toch al voor wilde gaan (enige mech tb wat ik tot dusver heb gehad was IBM tb met (naar ik aanneem) blues, maar heb liever niet de *klik* van blues).

Iemand ervaring met dit tb? en iemand misschien ervaring met ergogeek.com ben nooit zo'n fan van bestellen uit het buitenland, maar het schijnt dat mech tb's nauwelijks te leveren zijn via nl webstores...

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F_demon schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:30:
[...]

xArmor U9W

Filco had (heeft?) een bluetooth tobo op zijn website staan.

edit:
Via google nog gevonden, staat niet meer onder de normale knop op hun website. Waarschijnlijk niet meer te krijgen.
http://www.diatec.co.jp/en/det.php?prod_c=495

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

@Zion: Google Fu ;)

EDIT:
- Neo Zelia (wireless + usb + freaky uiterlijk) :+
Maar helaas veel problemen met wireless. review
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 09:49:
Hey F_demon, hoe bestel jij op taobao.com? Gebruik je daar een taoabo agent voor of vertaal je elk chinees woord stuk voor stuk? (Of is je tweede taal gewoon chinees :p)

Ik zie dat je ook bij qtan hebt besteld, lukt dat allemaal vlotjes?
Helaas, ben wel bezig geweest Mandarijn te leren, maar dat staat even op pauze voorlopig. Voor Taobao heb je een chinees adres en creditcard nodig dus doe het via een agente.

De normale Keycool heb ik via Qtan's Venido website gekocht. Is nog net even iets goedkoper dan zijn e-bay.
Uiteindelijk in totaal €72 kwijt voor het bord + verzenden (waarvan €22).

Ik heb de speciale editie via EN-Taobao besteld. Is helaas wel iets duurder(alleen al €70 voor het bord), maar dat hoort een beetje bij speciale Chinese borden en MX Clears.
Ben nu nog een beetje aan het hannesen met het verzenden. DHL e.d. schijnen nogal duur te zijn, maar ik wil liever ook geen maand wachten. Gisteren heeft zij hem binnen gekregen, dus morgen zou ie op de post moeten gaan. :)

EDIT2 : Heb net een reactie gehad van Lin (de Taobao agente) en verzenden via DHL kost met een pakket van 1,5kg €30.87 ten opzichte van €30,47 per China Post, maar dan duurt het als het goed is maar 3-5 werkdagen. Ben benieuwd. :)
Het kan goedkoper, maar dan duurt het automatisch ook langer. (per container bijvoorbeeld. :P)

[ Voor 19% gewijzigd door JaccoW op 03-06-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
RoaDHouse schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:21:

Ik ben wat aan het opzetten, meer informatie volgt nog maar volgens Tweakers mag ik hier niet dingen verkopen of reclame maken, heb je interesse Dm graag, ik zet wat op (officieel) via het bedrijf waar ik nu werk, Kvk en hele mikmak kan dan opgevraagd worden...

Nu de black een maandje in bezit en gaat steeds sneller en geleidelijker maar ik heb soms dat de BackSpace blijft "hangen" meer mensen problemen met hangende toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:44
Rendiertje schreef op maandag 04 juni 2012 @ 12:25:
[...]

Ik ben wat aan het opzetten, meer informatie volgt nog maar volgens Tweakers mag ik hier niet dingen verkopen of reclame maken, heb je interesse Dm graag, ik zet wat op (officieel) via het bedrijf waar ik nu werk, Kvk en hele mikmak kan dan opgevraagd worden...

Nu de black een maandje in bezit en gaat steeds sneller en geleidelijker maar ik heb soms dat de BackSpace blijft "hangen" meer mensen problemen met hangende toetsen?
Misschien is het een goed idee om oa. in deze topic te kijken waar vraag naar is naast de begeerde toetsenborden. Dit geldt bijv ook voor o-ringen. Een Nederlandse WASDkeyboards.com zullen we maar zeggen. Misschien is het een open deur intrappen maar ik wilde het toch even melden.

Succes met de winkel.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 21:00
Sc0rPi0N schreef op zondag 03 juni 2012 @ 00:33:
[...]

Tja ik heb de mijne ook via MechanicalKeyboards.com / Tiger imports. Tot nu toe nog te krijgen in Nederland. Moet ook zeggen dat ik mijn TKL's (brown /red) wel erg lekker typen.

Zeker de blikken die ik op het werk krijg (filco majestouch ninja tkl met browns) zijn altijd priceless :D
Wanneer het goed is krijg ik mijn Filco Majestouch TKL Ninja met Browns deze week binnen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Rob Krauts schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 14:34:
[...]

Wanneer het goed is krijg ik mijn Filco Majestouch TKL Ninja met Browns deze week binnen :*)
Als het zou kunnen zou ik denk ik de mijne thuis ervoor omwisselen. Ik prefereer de Filco boven de CM thuis.
Echt een ontzettend lekker ding om op te typen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Maar je Filco is brown en je CM red dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Net de tt meka g1 binnen gekregen. Echt een heel fijn toetsenbord. Had eerst wat twijfel omdat er geen blacklight op zit een geen macro's kunt maken. maar is echt een fijn toetsenbord en heel erg solide. The looks are simple maar mooi. Wel is het een prijzig apparaat, maar dan heb je ook wat. Had een Roccat Iksu, maar dit is een vele malen prettiger toetsenbord en relatief stil.
Echt top.

[ Voor 9% gewijzigd door rkwinkel op 06-06-2012 15:36 ]

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
Helaas hebben ze geen rode keys erbij geleverd voor de wasd. Dat is wel een gemis. Enig idee waar ik deze separaat kan bestellen ?

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
rkwinkel schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:34:
Net de tt meka g1 binnen gekregen. Echt een heel fijn toetsenbord. Had eerst wat twijfel omdat er geen blacklight op zit een geen macro's kunt maken. maar is echt een fijn toetsenbord en heel erg solide. The looks are simple maar mooi. Wel is het een prijzig apparaat, maar dan heb je ook wat. Had een Roccat Iksu, maar dit is een vele malen prettiger toetsenbord en relatief stil.
Echt top.
Speel je hier ook FPS zoals BF3 mee? Zo ja, worden je vingers niet moe van het constant de w en bijv. shift knop inhouden, ik zie in heel veel reviews mensen hier flink over klagen met black switches. Ik twijfel nog enorm of de CM Storm Trigger mij wel gaat bevallen met black switches.

edit: keycaps heb ik nog niet gevonden in Nederland, het dichtste bij is deze denk ik:
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=748

[ Voor 8% gewijzigd door ErikG2 op 06-06-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Rendiertje schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 15:47:
Maar je Filco is brown en je CM red dan toch?
klopt helemaal
ErikG2 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:11:
[...]

Speel je hier ook FPS zoals BF3 mee? Zo ja, worden je vingers niet moe van het constant de w en bijv. shift knop inhouden, ik zie in heel veel reviews mensen hier flink over klagen met black switches. Ik twijfel nog enorm of de CM Storm Trigger mij wel gaat bevallen met black switches.

edit: keycaps heb ik nog niet gevonden in Nederland, het dichtste bij is deze denk ik:
Ik heb mijn Steelseries verkocht aan Rendiertje omdat ik dus last kreeg tijdens FPS games en lang typen. De reds zijn lekker licht alleen maak ik daar weer wat meer typefouten mee :+

Merkte gisteren een mechanische 'gong' tijdens het typen van de E en de 2. Hebben hier meer mensen last van ? Misschien komt het omdat ik de toetsen tijdens het typen vaak bottom. Toch eens hard nadenken over O ringen voor thuis.

[ Voor 78% gewijzigd door Frostbite op 06-06-2012 16:21 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Dan is het toch eigenlijk een slechte vergelijking?

Heb zelf geen last van de blacks tijdens fps, maar moet wel toegeven dat rubber dome daar beter is...
of gewoon andere switches :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
Ik zal vanavond even bf 3 uitproberen en dan terug komen met mijn bevindingen.
Na een proefronde, vond ik het fijner dan de Roccat. Ik speel graag bf 3 dus zal het snel gaan merken,

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Rendiertje schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:22:
[...]

Dan is het toch eigenlijk een slechte vergelijking?
Kijk even in de OP dan zie je dat ze behalve de feedback gelijk zijn aan elkaar.
Ik zou nog eens een keer mijn toetsenbord thuis kunnen wisselen met dat op mijn werk en kijken hoe het gamen is met Brown en typen met Red.

Laat ik het zo zeggen als ik het geld had zou ik thuis ook een Filco brown aanschaffen. Maar ik ben tevreden met mijn CM.

[ Voor 51% gewijzigd door Frostbite op 06-06-2012 16:30 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Laat maar we begrijpen elkaar :+

[ Voor 93% gewijzigd door Rendiertje op 06-06-2012 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Dat ja, maar goed ik had mijn post al geedit, maar blijkbaar was ik al te laat :+

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

[...]

Ik gebruik zelf clears, wat vergelijkbaar en zelfs zwaarder is dan Blacks op sommige punten.
De eerste 2 maanden, dan heb je na een paar uur non-stop spelen last ja. Maar het is sowiezo de bedoeling dat je af en toe rust neemt.
Ik heb er tegenwoordig geen last meer van. Je traint uiteindelijk de spieren van je vingers toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
[...]
http://www.gamegear.be/fi...i5b9ihnb6ke84s55s8d1qe352
Daar heb ik mijn Majestouch 2 (Browns) gekocht met red w,a,s,d & Esc.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Weet iemand waar ik nog een Leopold Tenkeyless Red-switch (liefst Otaku) kan kopen?

Ik heb net wat onderzoek gedaan online naar het ideale keyboard voor mij

Uiteindelijk besloot ik dat deze ideaal voor mij is. Maar helaas is die op de officiele site uitverkocht:
Normaal: http://elitekeyboards.com/products.php?pid=fc200rrab
Otaku: http://elitekeyboards.com/products.php?pid=fc200rrabn

Vooral de argumenten in deze review spraken me aan:
YouTube: Leopold Tenkeyless Linear Touch Mechanical Keyboard - Review
Aangezien ik het ook wil gaan gebruiken met FPS games.
En tot slot de ingebouwde LEDs zijn wel heel stoer

Het ging me uiteindelijk om de volgende redenen:
  • Cherry MX Red (minder druk dan de Black switch... al twijfel nog. En Blue/Brown lijkt me niet geschikt)
  • Tenkeyless
  • Full N-key rollover
  • Goede prijs kwaliteit verhouding ($109 ipv vergeleken met €169 voor Filco)
  • Zwart toetsenbord (al is de witte slechts $89)

[ Voor 8% gewijzigd door rickiii op 06-06-2012 19:15 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Rynji schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:16:
[...]

http://www.gamegear.be/fi...i5b9ihnb6ke84s55s8d1qe352
Daar heb ik mijn Majestouch 2 (Browns) gekocht met red w,a,s,d & Esc.
Zo he, 15 euro. Dat is best duur voor 4 toetsjes dan komt er nog 11 euro bij voor de verzending. Die bij thekeyboardcompany kosten 7,40 euro, en daar kom je in totaal op 17,57 euro. Dus uit Engeland halen is nog goedkoper dan uit Belgie 8)7 .

Of komt er nog invoerbelasting bij kijken?
F_demon schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:57:
[...]

Ik gebruik zelf clears, wat vergelijkbaar en zelfs zwaarder is dan Blacks op sommige punten.
De eerste 2 maanden, dan heb je na een paar uur non-stop spelen last ja. Maar het is sowiezo de bedoeling dat je af en toe rust neemt.
Ik heb er tegenwoordig geen last meer van. Je traint uiteindelijk de spieren van je vingers toch wel.
Dit geeft me al wat meer hoop, meer dan 2 a 3 uur achter elkaar doe ik toch al nooit.

[ Voor 36% gewijzigd door ErikG2 op 06-06-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Weet niet of iemand er behoefte aan heeft maar mijn bijdrage aan de 'zwaarheid' conversatie:
Ik heb zelf een Filco met browns en met gamen voelt het voor mij net zo zwaar aan als bij rubber domes. Je bottomt de key meestal toch gewoon (hoe harder je drukt, hoe harder je rent/rijd/beweegt zoals men weet :P ) en de kracht waarmee de switch terug duwt is verwaarloosbaar ten opzichte van de kracht van je vingers.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
tikkietrugjaap schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:16:
Weet niet of iemand er behoefte aan heeft maar mijn bijdrage aan de 'zwaarheid' conversatie:
Ik heb zelf een Filco met browns en met gamen voelt het voor mij net zo zwaar aan als bij rubber domes. Je bottomt de key meestal toch gewoon (hoe harder je drukt, hoe harder je rent/rijd/beweegt zoals men weet :P ) en de kracht waarmee de switch terug duwt is verwaarloosbaar ten opzichte van de kracht van je vingers.
Ik heb er behoefte aan ;)

Mijn wijsvinger zal er wel aan wennen denk ik (browns zijn wel lichter dan blacks, deze wilde ik eigenlijk op de CM Storm Trigger) het is meer mijn pink aan mijn linker hand, die vrijwel altijd op de shift toets drukt. Ik sprint bijna alleen maar in BF3 nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
ErikG2 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:50:
[...]

Ik heb er behoefte aan ;)

Mijn wijsvinger zal er wel aan wennen denk ik (browns zijn wel lichter dan blacks, deze wilde ik eigenlijk op de CM Storm Trigger) het is meer mijn pink aan mijn linker hand, die vrijwel altijd op de shift toets drukt. Ik sprint bijna alleen maar in BF3 nl.
Heel herkenbaar. Ik heb ook altijd last van mijn pink. Ben het tot nu toe nog niet tegen gekomen omdat ik niet zo veel spellen meer speel waar ik die vinger gebruik dus daar kan ik niks over zeggen. Als ik moet gokken, dan zou ik zeggen dat het hetzelfde resultaat oplevert als vroeger.
Ik probeerde nog wel eens bepaalde keys te binden aan muisknoppen, dat hielp altijd wel.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

iemand een idee hoe dit komt (mechanische echo geluiden achter de toetsen E en 2)
Op het filmpje is het beter te horen achter toets 2 als ik hem dus hard indruk.

[ Voor 48% gewijzigd door Frostbite op 06-06-2012 21:28 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Sc0rPi0N schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:26:
iemand een idee hoe dit komt (mechanische echo geluiden achter de toetsen E en 2)

[video]
Ik heb echt aandachtig geluisterd maar ik hoor niks vreemds. Zo klinkt mijn toetsenbord ook. En dat komt van iemand die beeldbuis TVs kan horen zoemen op enkele meters afstand.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Inderdaad, wat zou je moeten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, het klinkt alsof die iets blijft doorstuiteren bij een harde aanslag bij die twee toetsen. Al moet ik zeggen dat de verschillende rijen op een toetsenbord meestal flink verschillen in geluid. Vooral tussen de 1,2,3 rij en q,w,e hoor je flinke verschillen.

Is die CM niet plate mounted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venom1
Ik hoor idd wat je bedoelt maar dit is vrij normaal heb ik begrepen, heb er geen ervaring mee maar volgens mij doe je daar niets tegen. Zelfs filco's enz hebben daar volgens mij last van. Ben eff de engelse benaming vergeten maar heb het ergens gelezenxD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Sc0rPi0N schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:26:

[video]
Komt dat niet gewoon doordat je met een veer op een ijzeren plaat drukt? Volgens mij hebben alle mechanische toetsenborden hier last van. Niks om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Als ik nu de reacties van anderen zie, begrijp ik denk ik wat je bedoelt. Dat is echter bij alle mech keyboards zo als ze plate mounted zijn. Als ik mijn toetsen hard in druk en weer snel los laat krijg ik dat ook met mijn Filco. Dat is gewoon de klap die je tegen de stalen plaat aangeeft.

Zoals ik het hoor is er niks mis met je toetsenbord hoor.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Komt misschien ook door het houten bureau wat als klankkast ervoor zorgt dat het geluid wat meer wordt.
En inderdaad bij de E en 2 hoor je (hoewel het op het filmpje niet zo heel duidelijk te horen is) dus een soort mechanische gong.

Filco hier op het werk heeft dat niet, maar ja op een bureau die weer op een tapijt staat + omgevingslawaai.
Wilde gewoon even weten hoe of wat.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Een voordeel van Computex is dat verschillende elektronicsfabrikanten hun nieuwste vindingen laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/14uez47.png

Ducky TKL anyone? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
Vanmiddag werd mijn toetsenbord afgeleverd! Maar helaas; niemand thuis.
Maandag komt hij dan op mijn werk binnen: Mijn Filco Majestouch Ninja TKL met MX Brownies :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Veel plezier ermee op het werk is het echt een fantastisch ding.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

tikkietrugjaap schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:16:
[...]

Ik heb echt aandachtig geluisterd maar ik hoor niks vreemds. Zo klinkt mijn toetsenbord ook. En dat komt van iemand die beeldbuis TVs kan horen zoemen op enkele meters afstand. zodra hij een huis in loopt.
Ik hoor ook te weinig om me druk over te maken...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
Net mijn Unicomp Ultra Classic 104 binnen. Dat ding typt weer heel anders dan dat ik had verwacht. Het heeft veel minder een klik, het gaat veel minder abrupt. Ik weet niet wat ik lekkerder vind typen: deze of mijn Filco met Cherry blues. Ik zal anders binnenkort kijken of ik de kracht kan meten als functie van de afstand die je indrukt. Misschien vinden mensen dat hier ook wel interessant. Die van de Chery's zijn allemaal bekend toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
F_demon schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 01:20:
Een voordeel van Computex is dat verschillende elektronicsfabrikanten hun nieuwste vindingen laten zien:
[afbeelding]
Ducky TKL anyone? :*)
YouTube: Ducky龍年特別版 Ducky DK-9087 Dragon keyboard O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dan vraag ik mij weer af waarom er geen LED onder de caps lock en spatiebalk zit.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:05
Omg.... nog meer "blingbling" rommel ik heb het wel gezien met al die disco ledjes shit, maar goed over smaak valt niet te twisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Als iemand weet waar ik de volgende (of vergelijkbare nieuwere) modellen kan kopen, dan hoor ik het graag.

FC200RR/AB (Leopold Tenkeyless Linear Touch)
FC200RR/ABN (Leopold Tenkeyless Linear Touch "Otaku")
FKBN87MRL/EB2 (Filco Majestouch 2 Tenkeyless)

Goedkoopsten die ik van Filco kon vinden waren bij AmazonDE (€210) en AmazonUK (£175)
Hij staat wel veel goedkoper bij een winkel in Australie ($215 AUD ~€122), maar die verzenden niet internationaal. De site van Keyboard-co heeft dan weer net dit ene model niet in de lijst staan.

Deze modellen zijn allen: RedSwitch/Tenkeyless/US ASCII

Ik geef echter wel duidelijk de voorkeur aan Leopold omdat:
- De LEDjes in de toetsen zijn verwerkt
- Ik ga het liefst voor de "Otaku" variant. (de Ninja/Black van Filco ben ik geen fan van)
- De USB kabel is los te koppelen
- De prijs lijkt zoveel lager is zonder een verklaring waarom (misschien de verzending)

Ook is mijn huidige toetsenbord inmiddels 14 jaar oud en de enige échte reden dat ik wil overstappen is de 6KRO limitatie. Verder typt deze heerlijk en ik speel er veel o.a. FPS games mee, dus ik twijfel nog een beetje over de type switches. De voordelen van de Cherry MX Red staan me aan, maar ik weet niet hoe ze voelen - Is er ergens een winkel in Utrecht of Amsterdam waar ze mechanische toetsenborden (met Cherry MX switches) verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Ik heb door beter deze thread te lezen een aantal alternatieven gevonden voor mijn bovenstaande post:

Key Cool 87 Mechanical Gaming keyboard
Voor $65 bij E-sports-Gaming - Lijkt op een Leopold FC200RR kloon

HPE 87 keys (TKL) Mechanical Keyboard
Voor $62 bij E-sports-Gaming - Lijkt op een Filco Majestic kloon

Ik zag dat F_Demon een Key Cool 87 gekocht had. Ik ben benieuwd naar zijn ervaringen.
Vraag me ook af waarin deze klonen verschillen van de orginelen.

CM Storm Quickfire Rapid Mechanical Keyboard
Voor $84 bij MechanicalKeyboards.com - Review @ Geekhack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

rickiii schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:37:
Ik heb door beter deze thread te lezen een aantal alternatieven gevonden voor mijn bovenstaande post:

Key Cool 87 Mechanical Gaming keyboard
Voor $65 bij E-sports-Gaming - Lijkt op een Leopold FC200RR kloon
[...]
Ik zag dat F_Demon een Key Cool 87 gekocht had. Ik ben benieuwd naar zijn ervaringen.
Vraag me ook af waarin deze klonen verschillen van de orginelen.
Ik heb hier al eens gezegd hoe de HPE op mij over komt en wat de verschillen zijn met de Keycool.

De Keycool is een prima toetsenbord. De witte zou gelaserde toeten moeten hebben en de zwarte zijn pad-printed.
En dat is tegelijkertijd het enige minpunt van de keycool. De witte letters worden na verloop van tijd toch een beetje vies, maar zijn schoon te maken. In het ergste geval kan je de toetsen vervangen door iets anders (ninja keycaps bijvoorbeeld) en dan houdt je nog steeds een erg solide toetsenbord over, die lekker werkt, enkele handige dingen zoals media keys en losse usb-kabel heeft en tot wel 21 toetsen in kan drukken (zie ook de discussie hier).

En dat maakt hem uiteindelijk een prima toetsenbord in vergelijking met anderen en een uitstekend toetsenbord om mee te beginnen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door JaccoW op 10-06-2012 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfdan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 14:22
Ik kan me aansluiten bij wat F_demon zegt. Ik heb tijdje terug een keycool 87 met mx blues van Qtan's store gekocht en vind het een prima mechanische toetsenbord. Het is wel mijn eerste mechanische toetsenbord, dus kan ik het niet vergelijken met andere toetsenborden.

Hier is een korte video die ik heb gemaakt voor een indruk van het toetsenbord.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WP8k_b40vYQ&feature=player_embedded]

Voor foto's en een korte review (in Engels) kun je deze thread van deskthority checken.

[ Voor 17% gewijzigd door Halfdan op 11-06-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
dcvit schreef op maandag 11 juni 2012 @ 19:39:
Ik kan me aansluiten bij wat F_demon zegt. Ik heb tijdje terug een keycool 87 met mx blues van Qtan's store gekocht en vind het een prima mechanische toetsenbord. Het is wel mijn eerste mechanische toetsenbord, dus kan ik het niet vergelijken met andere toetsenborden.

Hier is een korte video die ik heb gemaakt voor een indruk van het toetsenbord.
[video]

Voor foto's en een korte review (in Engels) kun je deze thread van deskthority checken.
Thanks, jullie hebben me overtuigd dat ik voor de Key Cool 87 wil gaan (lijkt het meest op de Leopold FC200RR die ik eigenlijk wilde - was alleen bang dat er goedkoper materiaal was gebruikt waardoor het geheel veel lichter werd.... maar het schijnt net zo zwaar en stevig aan te voelen)

Het enige waar ik over twijfel is de Red en Blue switches.
Misschien moet ik er twee kopen.... één voor werk en één voor gaming :)

Pagina: 1 ... 11 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.