Hier dan mijn review, ik heb een beetje dezelfde indeling aangehouden als xUTY_, vond ik erg mooi overzichtelijk

, Gisteravond heb ik mijn 1e playthrough gedaan met de Monk, en vanmorgen voor ik moest werken heb ik een stuk gespeeld met de Barbarian.
De Gameplay:
Het spelen voelt echt heel soepel en gestroomlijnd aan. De schilderachtige graphics vind ik erg mooi, en het sfeertje is voor mij duister en bij vlagen onheilspellend genoeg. Het spel voelt voor mij ook echt als Diablo, ook door de herkenbare stemmen en geluidjes. Wat ik heel gaaf vind is dat er altijd wel wat gebeurd in beeld, het gras beweegt met je mee als je erdoorheen loopt, er vliegen raven weg of er vlucht een groepje ratten weg, en ook staan de monsters niet alleen zomaar verspreid over het level, ze klimmen uit kloven, graven, komen onder bosjes vandaan, of er komt ergens opeens een doodskist uit de grond waar een skelet uitkomt.
De Monk:
Deze heeft mij heel erg aangenaam verrast, ik was zowieso van plan hem te gaan spelen in HC, vanwege het healen en de supportspells die hij heeft, maar ook de overige skills zijn gewoon echt vet.
Wat ik heel gaaf vind is het gevoel dat je krijgt als je met de Monk speelt, het voelt echt als een wendbare snelle martial arts expert, helemaal met Dashing strike, je dash naar een groepje monsters, deelt een paar klappen uit, dasht naar de andere kant van het groepje, ook daar weer wat klappen, het voelt allemaal heel snel en dynamisch aan. In Diablo 2 was de Barb altijd mijn favoriet, maar de Monk kon dat wel eens gaan worden in D3.
De Barbarian:
Deze heeft veel skills die we al kennen uit D2, gewoon ouderwets er op los rammen

. De Barbarian geeft je het gevoel dat je gewoon met een lompe stormram aan het spelen bent, alles kan (en gaat) gewoon keihard stuk.
Ik heb pas 2 classes geprobeerd, maar het valt me op dat het Blizzard heel goed is gelukt om een bepaald gevoel mee te geven aan de class die je speelt, in ieder geval bij de monk en de barb, de rest moet ik nog testen.
Crafting:
Hier heb ik me nog niet heel erg in verdiept, heb alleen wat items uit elkaar gehaald en even 2 items gecraft voor het testen, werkt makkelijk en ik denk dat het een hele leuke toevoeging gaat zij.
Skills en runes:
Mja, ik denk dat de beta hier te kort voor is om er echt iets over te zeggen, het feit dat je met de runes je skills kunt aanpassen vind ik heel gaaf, alleen de manier van het vrijspelen van de runes lijkt me nog niet helemaal zoals gewenst zoals ik al eerder aangaf, het voelt allemaal teveel aan alsog je op rails zit en beslissingen voor je gemaakt worden.
De interface vind ik op zich nog meevallen in Elective mode, het zou wellicht wat gebruikersvriendelijker kunnen, maar wellicht als je eraan gewent bent valt er ook wel mee te werken, nog ietsje meer testen dus
Performance:
Ik speel op met een Q6600, 8GB ram, standaard SATA hardeschijf, en 2x GTX260 in SLI, ik heb alles op max gezet, advies was alles high behalve shadows, maar die heb ik ook op max gezet om te testen, en het liep allemaal heel vloeiend, ik heb wel nog een betrekkelijk oud scherm, dus maar een resolutie van 1280 bij 1024.
Kun je trouwens ergens je FPS zien in game?
Bugs:
Ben eigenlijk nog geen enkele fout tegengekomen, het enige wat me opviel, is dat ik bij de Barbarian de keybindings had aangepast, en dat na het opnieuw starten dit weer terugveranderd was naar standaard, maar het kan ook dat ik het zelf niet goed heb opgeslagen of zo, dat ga ik nog even verder uittesten

.