• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 21:41

roboreaper

Collecting your robots

Dakreal schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:54:
Volgens mij zijn de verwachtingen van sommige dat dit Diablo 2 HD is, dit is diablo 3 een nieuwe game uit de diablo reeks :)
denk dat het meer ligt aan het feit dat de loyaale fans al het nieuws volgen en teleur gesteld zijn in de beslissingen van blizzard.

en als ze dan het spel spelen wordt hun teleurstelling bevestigd en wordt er niet meer verder gekeken.

• N1ks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-03 12:28
JCBelt schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:34:
Het minste wat ik daarvoor terug kon doen leek mij het volgende: het schrijven van een korte review van deze beta.
Ons nog nieuwsgieriger maken dan we al zijn en ons geduld op de proef stellen.. ;)

Verder leuke review :)

• Stranglem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-01-2023
EnigmaNL schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:35:
[...]

Tja, ik vind mijn kritiek prima onderbouwd, ik heb aangegeven hoe ik in D2 speelde en dat ik dat in D3 mis. Wat moet ik er nog meer over zeggen?

Verwacht je soms een pleidooi van 1500 woorden? Sorry hoor maar je moet best iets kunnen zeggen wat je dwars zit zonder daar een ellendig lang verhaal over te typen.

We zitten hier niet in de tweede kamer.

Dat je het niet eens bent met mijn kritiek mag, iemand daarom een troll noemen is een beetje zielig.

Je kunt me negatief noemen, ik noem mezelf realistisch. Ervaring leert namelijk dat de retail versies van games tegenwoordig heel erg weinig verschillen van de beta versies.
Jammer dat je verwachten niet uitgekomen zijn van Diablo 3. Blijkbaar krijg je niet het " diablo 2 gevoel". Maar probeer je te beseffen dat Jay al heel vaak aangegeven heeft dat ze niet Diablo 2 remake maken of Diablo 2.5. Ze willen echt een nieuw spel maken met nieuwe mechanics en een nieuwe ervaring. Natuurlijk wel in de Diablo wereld. Maar probeer niet een Diablo 2.5 te verwachten, want dat is niet hun insteek.
Er zijn een aantal devellopers weggegaan bij Blizzard en die wilde gewoon echt een Diablo 2.5 maken. Dat is uiteindelijk Torchlight geworden. Binnenkort komt Torchlight 2 uit. Dat is een echte Diablo 2.5. Veel darker en LAN functie bijvoorbeeld.
Je moet je afvragen wat je wilt. Wil je Diablo 3 of Diablo 2.5 (Torchlight). :)

Ik wil Diablo 3, en ik weet dat ik geen Diablo 2.5 wil hebben, maar een nieuwe ervaring. En dat is dan ook wat ik teruggezien heb in de beta. Daar zijn ze in geslaagd naar mijn mening. _/-\o_

Leven en laten leven!

• Stranglem
roboreaper schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:57:
[...]

denk dat het meer ligt aan het feit dat de loyaale fans al het nieuws volgen en teleur gesteld zijn in de beslissingen van blizzard.

en als ze dan het spel spelen wordt hun teleurstelling bevestigd en wordt er niet meer verder gekeken.
Ik volg ook best wel veel Diablo 3 nieuwssites en juist daarom weet ik dat ze niet een Diablo 2 HD maken. Zelf hebben ze dit ook aangegeven. Zie toevallig hierboven:p

Leven en laten leven!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:21
Hier twee goeie D3 streams voor de mensen met meerdere monitoren zoals ik @work ;)
http://www.twitch.tv/algerbraic
http://www.twitch.tv/t0scana

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• JCBelt
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-08 17:10
Dakreal schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:54:
Volgens mij zijn de verwachtingen van sommige dat dit Diablo 2 HD is, dit is diablo 3 een nieuwe game uit de diablo reeks :)
Eerlijk gezegd is dit wel een beetje de indruk die ik heb gekregen van de beta. Voor de beta vind ik het niet zo erg, maar ik hoop dat Diablo III toch meer zal zijn dan "Diablo II HD".

Toch verwacht ik niet dat er echt wereldschokkende sleutelelementen zijn toegevoegd, waarmee D3 zich kan onderscheiden. Ik kan nu nog niet zeggen of dit achteraf een teleurstelling zal zijn of niet:-)

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-08 11:38

jopitan

It's just a fact

Kan nu al 2 dagen niet inloggen. Heb een ticket geopend en ze zeggen dat het klopt dat er problemen zijn met de BETA en dat sommigen niet kunnen inloggen. -zucht-

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Pedr0
* Pedr0 is ondertussen ook voorzien van een BETA key!!

THX to Ryatzu! _/-\o_

[ Voor 88% gewijzigd door Pedr0 op 23-02-2012 11:09 ]

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Pedr0 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:07:

THX to Ryatzu! _/-\o_
Lucky #$%^@ ;) , dat wordt een spontane ziekmelding en mobiel uit :> .

Diablo 3 Profiel

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
jopitan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:03:
Kan nu al 2 dagen niet inloggen. Heb een ticket geopend en ze zeggen dat het klopt dat er problemen zijn met de BETA en dat sommigen niet kunnen inloggen. -zucht-
Het is dan ook een BETA en geen demo. Logs maken en op het forum zetten.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

EnigmaNL schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:35:
[...]

Tja, ik vind mijn kritiek prima onderbouwd, ik heb aangegeven hoe ik in D2 speelde en dat ik dat in D3 mis. Wat moet ik er nog meer over zeggen?
Daar ligt denk ik je grootste manko. Misschien moet je niet proberen D3 te spelen als D2, maar gewoon als D3 ;) D3 is een nieuw spel en de wereld is ruim tien jaar verder. D2 zal blijven bestaan, dus als je in die tijd wilt blijven, blijf dan gewoon dat spelen :?

D3 is een vervolg, geen remake van D2 in een 3D jasje.. anders waren ze 5 jaar geleden al klaar geweest..

edit: damn dat zijn een hoop D's, 2'en en 3'en :+

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 23-02-2012 11:11 ]

• Pedr0
randomice schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:09:
[...]

Lucky #$%^@ ;) , dat wordt een spontane ziekmelding en mobiel uit :> .
Ik heb uren genoeg, dus dat zou zomaar kunnen! :D

Wat voor BattleTags hebben jullie aangemaakt? Ben daar wel beneiuwd naar, want dat is toch een name die voor vele zaken gebruikt gaat worden in de toekomst van Battle.net

Als ik overigens alsnog een key via via kan bemachtigen dan zal ik deze in dit topic weggeven!

[ Voor 35% gewijzigd door Pedr0 op 23-02-2012 11:15 ]

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
gz Pedr0!

Ik probeer het vandaag maar weer eens bij D3DB , laatste kans
Ja, alleen jammer dat niemand snapt wat je bedoelt met die quasi-sarcastische niet-onderbouwde opmerking.

Het is een beta, het lijkt me niet raar dat ze geen risico willen lopen met de authenticatie-methoden op beta-code. Daarnaast voorkomen ze zo bergen aan support-calls dat inloggen/authenticatie niet werkt van users die denken dat het een demo is ipv een beta. Dat het er in release in zal zitten is een zekerheid, al hun games maken er gebruik van..

God.. sinds die beta-give-away lijkt dit topic wel overspoeld met Fok'ers ofzo :X De sfeer is er niet op vooruit gegaan in ieder geval..

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 23-02-2012 11:15 ]

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Pedr0 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:09:
[...]

Ik heb uren genoeg, dus dat zou zomaar kunnen! :D

Wat voor BattleTags hebben jullie aangemaakt? Ben daar wel beneiuwd naar, want dat is toch een name die voor vele zaken gebruikt gaat worden in de toekomst van Battle.net
Ik gewoon mijn nick hier + Hash code. Als je me wilt toevoegen om online te gamen stuur ff pm, dan knal ik m'n gegevens ff in die pm terug.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• Burlok86
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:12
Hopelijk komt er binnenkort een EU wave ter grootte van de 100.000 US wave.

Ik snap prima waarom Blizzard al die give-aways doet, maar het is eenvoudiger (minder stressvol :P) als het gewoon via opt-in gaat. Dan zie je het vanzelf verschijnen en heeft het geen nut om een bepaalde website dagen te F5'en.

• Jackson Claxon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09-2017
jopitan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:03:
Dat klopt ook... Gewoon afwachten, kan zelf ook niks. Heb alleen het vermoeden dat de oplossing niet vandaag of morgen gaat komen. Zit echt wel iets mis anders was het nu wel gefixed. Zou leuk zijn als ik zondagmiddag wat kan klikken door de beta :)

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

• Pedr0
Dakreal schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:15:
[...]

Ik gewoon mijn nick hier + Hash code. Als je me wilt toevoegen om online te gamen stuur ff pm, dan knal ik m'n gegevens ff in die pm terug.
LOL, krijg het niet voor elkaar...
An error has occurred.
BattleTag format invalid. Please use 3-12 characters (beginning with a letter) with no spaces or punctuation.
Edit: Done, heb gewoon "pedr0"...en daar heeft ie dan zelf #xxxx achtergezet!

[ Voor 8% gewijzigd door Pedr0 op 23-02-2012 11:20 ]

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

iedereen maakt er een huge probleem van en blijft maar zeggen D3 is geen D2.5. en maar doen of niemand dat snapt.

het gaat er gedeelte lijk om wat Blizzard in 2010 op de E3 heeft laten zien. wat is dat vraag je je af? nou een Diablo 2.5.......daar komt een deel van de verwachting vandaan.

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35
Pedr0 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:17:
[...]

LOL, krijg het niet voor elkaar...

[...]

Edit: Done, heb gewoon "pedr0"...en daar heeft ie dan zelf #xxxx achtergezet!
Misschien vinden ze die L33T-"nul" in je naam niet leuk en moet het gewoon een O zijn? :P

• Pedr0
microoo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:21:
[...]

Misschien vinden ze die L33T-"nul" in je naam niet leuk en moet het gewoon een O zijn? :P
Nee, mochten geen hoofdletters inzitten!

Verwijderd

roboreaper schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:21:
iedereen maakt er een huge probleem van en blijft maar zeggen D3 is geen D2.5. en maar doen of niemand dat snapt.

het gaat er gedeelte lijk om wat Blizzard in 2010 op de E3 heeft laten zien. wat is dat vraag je je af? nou een Diablo 2.5.......daar komt een deel van de verwachting vandaan.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wat ze wel doen is continu refereren aan D2 en hoe ze alles 'anders' en 'beter' willen doen. Aan de ene kant leg je hier het verband dat je dus met een vervolg bezig bent, aan de andere kant verwacht je fanbase dus dat het wel nog enigszins lijkt op D2.

Ik heb geen beta, dus ik kan er nog niet over oordelen, (voel je vrij om me te PM-en met een key :)) maar ik vind dat ze de sfeer tot nu toe wel goed terug laten komen.

• Jackson Claxon
Pedr0 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:22:
[...]

Nee, mochten geen hoofdletters inzitten!
Vreemd, ik heb er namelijk wel een hoofdletter inzitten :)

Remember the compliments you receive, forget the insults; if you succeed in doing this, tell me how.

Verwijderd

Geen hoofdletters?

Mijn battletag heeft meer grote dan kleine letters. :P

Ik ga zometeen mijn review afmaken. Hij is wel echt huge geworden maar goed.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 11:26 ]

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Misschien handig om een diablo 3 battletag lijst bij te houden of iets dergelijks?

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:08
Ryatzu schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:31:
Misschien handig om een diablo 3 battletag lijst bij te houden of iets dergelijks?
Geweldig idee, zouden we met de release met zn alle kunnen samen spelen..... :>

• Pensmaster-B
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ryatzu schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:31:
khad dit idee in een dm naar pclown gestuurd vandaag

het lijkt mij in ieder geval een leuk idee

dan iets als

Tweakers name | BattleTag

[ Voor 7% gewijzigd door Pensmaster-B op 23-02-2012 11:34 ]

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:25:
Ik ga zometeen mijn review afmaken. Hij is wel echt huge geworden maar goed.
Bedoel je niet preview? Tis tenslotte nog niet de volle game O-)

HOI.

Verwijderd

Bananenspin schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:36:
[...]

Bedoel je niet preview? Tis tenslotte nog niet de volle game O-)
Mwah, review van Patch 13 dan. :P

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Die van mij is: Demanto#2303

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Pensmaster-B schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:33:
[...]

khad dit idee in een dm naar pclown gestuurd vandaag

het lijkt mij in ieder geval een leuk idee

dan iets als

Tweakers name | BattleTag
Ja en je aanmelden voor op de lijst door een dm naar pclown te sturen? Is voor hem handiger om bij te houden.

• jordgubbbe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:55
Ik probeer je toetenvoegen in mijn vriendenlijst alleen ik krijg een error dat je BattleTag niet bestaat.
Mijn BattleTag is Jortbear#1768

[ Voor 23% gewijzigd door jordgubbbe op 23-02-2012 12:19 ]

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Weer ff met de WD gespeeld, dat is toch wel mijn favoriet nu, Zombiedogs mee, Spiders rondstrooien en af en toe een Firebomb
Als ik HC ga spelen maak ik ook een WD :P

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 11:59

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Bosmonster schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:13:
[...]

Ja, alleen jammer dat niemand snapt wat je bedoelt met die quasi-sarcastische niet-onderbouwde opmerking.

Het is een beta, het lijkt me niet raar dat ze geen risico willen lopen met de authenticatie-methoden op beta-code. Daarnaast voorkomen ze zo bergen aan support-calls dat inloggen/authenticatie niet werkt van users die denken dat het een demo is ipv een beta. Dat het er in release in zal zitten is een zekerheid, al hun games maken er gebruik van..

God.. sinds die beta-give-away lijkt dit topic wel overspoeld met Fok'ers ofzo :X De sfeer is er niet op vooruit gegaan in ieder geval..
Je moet iets beter lezen want je herhaald wat ik zeg met mijn quasi-sarcastische niet-onderbouwde opmerking.. en ik quote iemand anders en daaruit komt die opmerking..

Bij de sfeer kan je zelf ook misschien je woord keuze erop aanpassen want erg beleefd ben je ook niet bepaald, denk zeg het maar ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BoY-z0nDeRMaN op 23-02-2012 12:34 ]

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

BoY-z0nDeRMaN schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:26:
[...]

Je moet iets beter lezen want je herhaald wat ik zeg met mijn quasi-sarcastische niet-onderbouwde opmerking.. en ik quote iemand anders en daaruit komt die opmerking..

Bij de sfeer kan je zelf ook misschien je woord keuze erop aanpassen want erg beleefd ben je ook niet bepaald, denk zeg het maar ;)
Ik mis nog steeds je onderbouwing van waarom jij denkt dat het een bug is dat Diablo3 geen authentication gebruikt en ook niet gaat gebruiken (oid, snap je verder in z'n geheel niet zo goed eigenlijk). Want dat is ongeveer wat ik opmaak uit je opmerkingen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 23-02-2012 12:45 ]

• Pedr0
Nogmaals: Diablo 3 BETA gebruikt geen authenticator...maar de retail versie zal dit wel ondersteunen!
Vasadan: Hey guys, thanks for your posts. This is actually intended. Although the servers you are testing on are the official servers we will be using for Diablo III's launch, the Battle.net environment you are playing on is not the fully implemented one. For example, this is why you cannot see RID Friends of Friends, use your Battle.net authenticators, etc.

I'm sorry for the confusion, but all of these Battle.net features will be implemented for the game's launch. They just won't be in for Beta :)

Verwijderd

Lucky bastard Pedro ;)

Niemand die even zijn account wil vergeven / uitlenen aan mij? Heb niets te doen nu.... :> ;(

Ps.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/3389170120 hier is een mooie uitleg omtrent runes/skill systeem van een d3 tester over hoe hij erover denkt. Best interessant.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bosmonster schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:44:
[...]

Ik mis nog steeds je onderbouwing van waarom jij denkt dat het een bug is dat Diablo3 geen authentication gebruikt en ook niet gaat gebruiken (oid, snap je verder in z'n geheel niet zo goed eigenlijk). Want dat is ongeveer wat ik opmaak uit je opmerkingen.
Volgens mij bedoelt hij dat ook niet en is hij het eigenlijk met jou eens. Maar het staat er wel wat vreemd inderdaad (zeker gezien het feit dat hij je citeert); ik zag het eerst ook als een sarcastische opmerking.

Laten we verder niet al teveel op dit soort dingen ingaan. Het is inmiddels bevestigd dat de authenticator gewoon werkt bij release en opzettelijk uitgeschakeld is voor de beta. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Bosmonster schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:44:
[...]

Omdat het een BETA is en ze niet alle toeters en bellen aan een beta gaan hangen,... dat had ik al gezegd..
Tevens is/was het een kleine geselecteerde groep die beta testen (buiten de beta testers die tot lvl 13 mogen zoals wij) dus lijkt het mij meer iets te overbodig, EN beta staat in B.NET bij dat het PTR is, en sinds wanneer gebruik je een authenticator bij PTR??

zo beter? ;) :)

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Cloud schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:51:
[...]

Volgens mij bedoelt hij dat ook niet en is hij het eigenlijk met jou eens. Maar het staat er wel wat vreemd inderdaad (zeker gezien het feit dat hij je citeert); ik zag het eerst ook als een sarcastische opmerking.

Laten we verder niet al teveel op dit soort dingen ingaan. Het is inmiddels bevestigd dat de authenticator gewoon werkt bij release en opzettelijk uitgeschakeld is voor de beta. :)
Voortaan zal ik wat duidelijk zijn, was niet zo bedoeld, meer een ter info omdat er een dubbele post geplaatst werd, meer was het niet.

Cloud schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:51:
[...]

Ah ok. Kunnen we dat afsluiten :P

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Pedr0 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:07:

THX to Ryatzu! _/-\o_
Gz 8) ik vermoed dat wij samen eens de co-op moeten testen O-)

• Pedr0
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:49:
Lucky bastard Pedro ;)
Niemand die even zijn account wil vergeven / uitlenen aan mij? Heb niets te doen nu.... :> ;(
Margootje heeft inmiddels access via m'n account. ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Pedr0 op 23-02-2012 13:23 ]

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
gefeliciteerd iedereen die een beta key hebben gekregen *O*

Gaan er nog meer mensen een uitleen-service beginnen als Leeghoofd21? d:)b

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
Tjukkie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:12:
gefeliciteerd iedereen die een beta key hebben gekregen *O*

Gaan er nog meer mensen een uitleen-service beginnen als Leeghoofd21? d:)b
If so, houd ik mij wel aanbevolen ;) (of als iemand gewoon een key overheeft natuurlijk ook :P)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 12:55
Nog mensen die vanavond ergens of in het weekend willen spelen?
Voeg me toe :)

Battletag:
frye#2897

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 11:09
Ik heb nog beta key van Diablo3. DM maar.

Inmiddels vergeven...

[ Voor 28% gewijzigd door diabolofan op 23-02-2012 13:48 ]

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:27

flessuh

Set sail for fail!

diabolofan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:44:
Ik heb nog beta key van Diablo3. DM maar.
you got mail ;) helaas:(

Hoe vinden de mensen hier die vanaf het begin in de beta zaten de veranderingen eigenlijk? beter of juist minder?

[ Voor 4% gewijzigd door flessuh op 23-02-2012 13:50 ]

https://www.dutchsolarboat.com

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

flessuh schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:49:
[...]

you got mail ;) helaas:(

Hoe vinden de mensen hier die vanaf het begin in de beta zaten de veranderingen eigenlijk? beter of juist minder?
Ik hoor over het algemeen goede reacties, al hadden ze er wat meer moeite voor willen doen om runes voor je skills te verkrijgen. Eerst moest je ze farmen en nu krijg je ze per lvl.

PS: Als verder iemand nog een key over heeft, zou ik hem graag willen verkrijgen. Ik ben en ENORME blizzard fan, en D3 kan ik gewoon niet missen! O+

[ Voor 13% gewijzigd door IIsnickerII op 23-02-2012 13:54 ]

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

frye schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:26:
Nog mensen die vanavond ergens of in het weekend willen spelen?
Voeg me toe :)

Battletag:
frye#2897
Ok cool, ik voeg je wel toe :)

Verwijderd

Nou, gister met Bulls 2 playthroughs gedaan, en daarna nog even samen gaan farmen (beiden rond de 60% MF). Had de avond ervoor al zelf de beta doorgelopen met een Barbarian. Met Bulls heb ik eerst een WD gespeeld (en hij een DH). Voor onze tweede playthrough heb ik de Wizard geprobeerd, en hij de WD. Erg leuk co-op, even tevreden als met m'n Barb solo playthrough. Heb redelijk wat gezien nu, dus ik dacht schrijf eens een review van Patch 13 (en deels een preview van retail, met emphasis op "view"). Ik heb geen quest/lore spoilers in m'n stuk, maar praat verder wel over alle andere systemen (abilities, systems, etc.)

De Gameplay. De game speelt ronduit heerlijk. Sterke mechanics (erg reponsive), lekker veel randomness, en er zijn genoeg overeenkomsten met Diablo II (Health shrine geluidje ^_^). Het was leuk om te zien dat er ook mini-events, mini-bosses, en dungeons in je map kunnen zitten, maar het valt nog te zien of het waarde heeft om je map dus 100% te clearen. Het nieuwe loot-systeem is ook weer een enorme verbetering, je hoeft niet meer als een dol konijn bovenop de loot te duiken en te spam-klikken zodra je het ziet. Als je het ziet, is het alleen voor jou zichtbaar. Round-robin dus eigenlijk. Verder werkt het quest systeem even soepel als we gewend zijn. Kortom mogen we top Blizzard kwaliteit verwachten wat de gameplay/mechanics betreft.

Allereerst even de Witch Doctor. Ik zie dat velen hem niet geweldig vinden, mede door skillset, cooldowns, damage en de nerfbat. Mij valt op dat er verschillende meningen zijn over de WD. Sommigen gebruiken de Spider Jars veel, anderen de Frogs. Naar mijn mening is de WD ook aan verbetering toe. Ik speelde dan weer voornamelijk maar met één skill: Grasp of the Dead (en Poison Dart). Die skill is naar mijn mening OP en maakt de andere skills 100% nutteloos. Zodra je 3 mobs hebt of meer, cast je Grasp of the Dead en je schiet ze in 1 keer dood (het was 2 player co-op dus normaal 2-3 keer schieten). Het is een AoE DoT, met AoE snare, 8 sec CD. De andere skills (buiten Poison Dart) zijn veel en veel te zwak. Ik denk dat veel van de problemen van de WD, in combinatie met het vorige punt, uit de cast time komen. Het duurt te lang voordat je damage doet met sommige skills. Daarbij vind ik dat je eigenlijk je "auto attack" skill moet kunnen interrupten met een andere skill. Kortom: De WD heeft werk nodig, er is flink ruimte voor verbetering vind ik. Ik moet wel zeggen dat ik er naar uit kijk om (na verbeteringen) met de WD te spelen. Zijn skills zijn gewoon vet, en de voice acting, looks, voodoo doll + medicijnman masker, en poison darts maken een super class! :)

De Barbarian . 1 woord: FENOMENAAL. De Barbarian voelt geweldig aan, en lijkt klaar voor release. Zijn skillset is erg goed. Hij heeft een gapcloser/jump waar je shortcuts mee kunt maken, en voor de rest een prima mix aan defensieve en offensieve skills, en dus krijg ik het gevoel alsof de Barb zeer weinig werk nodig heeft. Hij ziet er verder goed uit, en hakt lekker weg op de Minions of Hell zoals we dat ook verwachten van de brute spierbundel, met veel blood & guts, en ook enig lawaai. :P

De Wizard. De Wizard voelt net als de Barbarian klaar voor release. Zijn skills hebben soms enige discussie gehad, omdat hij een aantal skills heeft die we kennen van WoW of andere games (Frost Nova bijvoorbeeld). Verder heeft hij ook unieke skills, zoals de frost-beam die net als een lazer blijft "schieten" zolang je Arcane Power het volhoudt. Ziet er erg cool uit. De Wizard speelt verder prima naar mijn mening.

Dan komt de Blacksmith. Het crafting systeem is over het algemeen prima en ik kijk ernaar uit ze te levelen, mooie patterns te gaan vinden en flink te gaan traden. Echter, een groot minpunt wat ik in de beta tegenkwam, is dat je een veel te grote hoeveelheid sterker wordt zodra je de Artisan beschikbaar krijgt. Je hebt makkelijk 15-20 magic items voordat je de Blacksmith krijgt, en door die met Salvage te breken heb je meer dan genoeg materials om meteen een vrijwel gehele nieuwe "set" armor te craften. De jump is veel en veel te hoog, je DPS wordt meer dan verdubbeld en je krijgt daarnaast natuurlijk ook een hoop andere stats er bovenop. Bulls was het er volledig mee eens, maar kwam wel met een opmerking wat wel eens zou kunnen kloppen, namelijk dat het misschien voor de beta beschikbaar is gemaakt en/of dat het zich snel recht trekt in de komende levels/acts. Hopelijk wel, want dit probleem maakt de Normal difficulty dan wèl te makkelijk naar mijn mening, wat ik hiervoor totaal geen probleem vond overigens (ik heb niet de indruk dat het, voor Normal - Act 1, te makkelijk is). Een andere manier om dit crafting probleem te zien, is hoe het een enorm verschil is met Diablo II, waar je voornamelijk doet scalen met wat je vind (dus altijd items een stukje lager dan de mobs). In Diablo III kun je dus je Artisan op/rond je eigen level houden, waardoor je telkens items kunt craften voor je exacte level. Ik heb dus het gevoel dat precies met dat verschil geen rekening is gehouden waardoor we dus door het craften telkens "te sterk" zijn voor de content, omdat we normaal de drops zouden moeten gebruiken. We weten natuurlijk nog vrijwel niks over het verschil in de difficulties, of misschien word dit inderdaad snel rechtgetrokken naarmate je door Normal heen hakt, maar wat de beta betreft vind ik het een enorm probleem en krijg dus het gevoel alsof dit een blijvend probleem is.

Itemization. Over itemization heb ik wel iets te vertellen. Het is al besproken dus dit is meer mijn "view" op de onderwerpen. Het voornaamste is natuurlijk het scalen van damage (skills) gebaseerd op je wapens, voor alle classes. Als nadeel ga je dus, zelfs als Witch Doctor, met een dikke vette bijl rondlopen als dit meer DPS oplevert dan bijvoorbeeld een 1H Dagger met een Voodoo Doll (WD item). Die laatste combinatie hoort bij de Witch Doctor en ik mis de voordelen, die zijn er namelijk gewoon ronduit niet. Ik liep het meeste van de tijd met een 2handed axe rond, omdat die veel meer overall DPS gaf dan andere combinaties tot mijn beschikking. Op deze manier kun je natuurlijk beter min-maxen en het meeste uit je loot/character halen, maar voor de mensen die niet in de beta zitten: geloof me, dit wil je niet. Het design van de Witch Doctor en z'n mojo is erg goed, vooral als je zo'n grote Mask op hebt krijg je echt een leuk beeld van de class (en hij loopt ook zo lekker "spastisch" zoals Bulls zei :P). Maar er bestaan nu geen voordelen om de class-specific items te gebruiken, en dat vind ik erg jammer. Misschien komt dat later zoals in D2. Verder zijn de on-hit effects (fear, chill, slow, confuse, etc!), die in beta patch 13 bij de itemization affixes gegooid zijn, super! Ik kan me voorstellen dat je een mooi setje kunt bouwen dat handig is voor bepaalde plekjes/bosses. Nog een ander punt is dat ik kwa Voodoo Dolls (WD item) en de Orbs (Wizard Item) wel 10 keer exact dezelfde vond. Allemaal +1-3 damage en de tweede stat was bijna altijd hetzelfde (Iets met crit overigens :X). Ik hoop verder dat we wel een farm nodig hebben om onze gear te verbeteren voordat we naar de volgende difficulty kunnen. Hier had ik het kort met Bulls over en ik hoop dat dit dus zoals in D2 terug te vinden is. Voor de rest is het itemization systeem net als in Diablo II weer geweldig, lekker random en onvoorspelbaar, en ik kan niet wachten om weer te gaan farmen als een beest met een muziekje en/of vrienden.

Skills en runes . Nou, wat een onderwerp. Ik hou het kort want jullie weten dat het systeem op dit moment de nodige wensen achterlaat. Daar ben ik het dan ook volledig mee eens. Het is niet overzichtelijk, voelt gedicteerd zoals iemand dat mooi zei, en haalt nogmaals een systeem met dieptegang uit de game. Je hebt dan wel dezelfde customization, en dit is langzaam wel tot me doorgedrongen. Daarbij vind ik het prima de mogelijkheid te hebben om on-the-fly (met kleine cooldown) je skills en runes te kunnen veranderen voor een encounter. Ik verwacht en hoop verder dat ze op z'n minst de interface gaan aanpassen, dan zou ik prima ermee kunnen leven. Mocht het door al de negatieve feedback uiteindelijk toch geschrapt worden.... dan patchen ze de boel maar. Hup, retail copies bouwen en shippen die handel!

Verder wil ik even de Quests (en Lore) aanraken. In veel games wordt bij elke (stap in een) quest een hele lap tekst in je gezicht gegooid. Persoonlijk kreeg ik daar altijd de schijt van. Ik heb nooit eigenlijk de motivatie gehad om over de Lore van een game te leren, omdat ik nogal graag vooraan maak, maar toch voelde het steeds zo kut om telkens escape/x/next/skip te spammen om erdoorheen te komen! Het is simpelweg top hoe dat nu met Diablo III weer net als in Diablo II is. Een stuk of 3 zinnen (voice acted) en je bent weer op weg. Al gehoord? Ram 3 keer op spatie. Geef je wat om de lore van de game? Nou dan komt er netjes een popup op je scherm als je een lore-trigger tegenkomt, en dan wordt het opgelezen door bekende personages. Je kunt het altijd terugvinden in een mooie index (of nou index, meer een lijst eigenlijk), en in de beta zijn er toch wel aardig wat al. Enorm pluspunt in mijn ogen. :)

Performance. Ik heb gespeeld met de volgende hardware:
i7 930 @ 3.6 GHz, HD4890 (1 enkele, mijn 2e heeft het begeven tijdje terug), 6GB DDR3 1600 MHz RAM, en een generic HDD, op 1680x1050.
Alles op hoog behalve shadows (medium), inclusief AA. Liep prima, constant 50+ FPS in solo play. Toen ik met co-op begon, had ik wat eigenaardige fps-drops en rare performance issues, en moest ik even kijken wat de oorzaak daarvan was. Na een tijdje kwam ik erachter het aan fullscreen-windowed mode lag, en na het aanpassen terug naar Fullscreen mode liep het prima. Even verder uitzoeken nog. Ook met 3-player co-op toen Dakreal even kwam spelen, geen probleem met dezelfde video/performance settings. Nog steeds rond de 50 FPS, en tijdens hevige combat met veel visual effects nog steeds minimaal 40-50. Dus, performance is prima zover ik kan zien. Ik ga wel voor release een nieuwe grafische plank aanschaffen *kweilt op de HD7xxx serie*, en een nieuwe monitor.

Voor de rest zijn er wat standaard bugs die we van een beta kunnen verwachten, zoals party- en friend invite bugs, jitter met je character als je op escape drukt (pauze) of soms als je dicht bij een muur/arch een skill gebruikt, een tutorial trigger waar je gek van word als je het aan hebt staan, en dat soort kleine dingetjes. Allemaal polish werk, komt goed!

Over het algemeen ben ik uiterst tevreden met wat ik heb gezien in de beta, en ik verwacht een absolute top-game van Blizzard, met leuke nieuwe (random) content en veel verbeteringen t.o.v. Diablo II. Ik heb veel meer positieve ervaringen opgedaan dan negatieve in de beta, dus laat het duidelijk zijn dat ik hier voornamelijk schreef over de dingen waar ik ruimte voor verbetering zie :P.

Het is een flinke lap tekst geworden uiteindelijk, ik hoop dat een aantal van jullie er iets aan hebben, dan is het voor mij prima!

• Vandro
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
De laatste giveaway waar ik nog denk een redelijke kans te maken is de first-come-first-serve 200 keys van een Arabische site, dat weet ik als het goed is vrijdag avond :) Anders is het wachten op de opt-in!

• Pedr0
Heeft iemand niet een TeamSpeak ter beschikking, of praat iedereen ondertussen alleen maar via Skype tijdens het gamen?

Vanavond ook nog de D3Sanc giveaway op het forum!!!!
Je hebt tot vanavond de tijd om te registeren!

[ Voor 43% gewijzigd door Pedr0 op 23-02-2012 14:20 ]

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Vandro schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:04:
De laatste giveaway waar ik nog denk een redelijke kans te maken is de first-come-first-serve 200 keys van een Arabische site, dat weet ik als het goed is vrijdag avond :) Anders is het wachten op de opt-in!
Link please!

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Verwijderd

Care to share ? ;) De link dan he

• roboreaper

roboreaper

Collecting your robots

oh nice

zou het kunnen delen? _/-\o_

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:35
Pas maar op Vandro, voor je het weet zijn er 200 tweakers voor jou die een key wegkapen en vis je weer naast het net :P.

(P.s. ik ben ook wel geinteresseerd in de link O-))

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Pedr0 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:04:
Heeft iemand niet een TeamSpeak ter beschikking, of praat iedereen ondertussen alleen maar via Skype tijdens het gamen?

Vanavond ook nog de D3Sanc giveaway op het forum. Je hebt tot vanavond de tijd om te registeren!
Ik heb een TS3 servertje draaien en bedankt voor de link :)

• Vandro
at7addak.com, maar sinds maandag kan je je al aanmelden, dus kleine kans dat je nu nog bij eerste 200 bent.

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Deze is vrij simpel idd!
registreren mensen!

D3Sanc

:)

Verwijderd

Ja zo kan ik het ook he spanjoekel. :P

Trouwens misschien nog niet zo'n slecht idee om dat te doen met zoveel mogelijk tweakers, zolang het "moeder" account bereid is om te delen?

• Vandro
Elke Diablo gerelateerd forum wordt overdonderd met van die referall links van D3Sanc :D

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bedankt voor het delen. Eindelijk een beschrijving van het spel ipv geleuter over wel/niet keys 8)

• Pedr0
BoY-z0nDeRMaN schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:31:
Deze is vrij simpel idd!
registreren mensen!

D3Sanc

:)
Bedoel je deze?
D3Sanc

• diabolofan
Iemand dit al getest?

http://www.diablo3beta-key.com/main.html

Het lijkt beetje plausibel door de melding die je krijgt wanneer je op de link onderaan drukt...

[ Voor 52% gewijzigd door Cloud op 23-02-2012 15:06 ]

• kowapanga
Moet je bij D3Sanc alleen maar registreren en voor de rest niks doen?
Vind het een beetje onduidelijk op de contest site

• Diacard
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-04 19:16
Als ik het zo lees wel ja, registeren en dat is het (nou ja, nog 1 keer naar die zelfde pagina toe volgens mij), afwachten maar :p

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:33:
Ja zo kan ik het ook he spanjoekel. :P

Trouwens misschien nog niet zo'n slecht idee om dat te doen met zoveel mogelijk tweakers, zolang het "moeder" account bereid is om te delen?
Volgens mij gaat het per clicks dus als iedereen op iedereen zijn links klikken maken we meer kans, maar een moeder account is geen slecht idee..

• kowapanga
Diacard schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:36:
Als ik het zo lees wel ja, registeren en dat is het (nou ja, nog 1 keer naar die zelfde pagina toe volgens mij), afwachten maar :p
ben meteen weer uitgelogd zodra ik terug ga naar de contest pagina :o

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
diabolofan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:34:
Iemand dit al getest?

Het lijkt beetje plausibel door de melding die je krijgt wanneer je op de link onderaan drukt...
Nee dus, je download een zipje met nog meer reclame en waarschijnlijk eindig je in een virus/keylogger

[ Voor 5% gewijzigd door Puc van S. op 23-02-2012 14:44 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• stime
  • Laatst online: 01-08 20:13
Iemand dit al getest?

Zo'n link klik je toch niet op?

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 23-02-2012 15:06 ]

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

stime schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:44:
[...]

Zo'n link klik je toch niet op?
Nee want het is toch nep.. aangezien het er iets te veel naar uitziet dat het een scam site is..

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Leuke review, ik kan eraan toevoegen toen we met een run besloten niets te kopen van de vendors en niets te craften, dat het wel een stuk uitdagender werd. En je kon blij zijn met een standaard witte harnas van wel 19 armor!

Alsnog liep ik ook met verschillende rare wapens -totaal niet voor de class geschikt- rond voor de meeste DPS, maar uiteindelijk denk ik dat je wel naar de class specific items toe gaat omdat daar bonussen in zitten voor je resource, en dan heb je daar toch meer voordeel bij.

Ik vind het ook eigenlijk raar dat alle skills "based on weapon damage" zijn, loop je met je bijl op de rug een blaaspijpje te schieten die de dmg gebruikt van de axe, niet echt logisch. Omdat wapens ook alleen level requirements hebben en niet van atributes afhankelijk zijn, is het makkelijker om gewoon een dik melee wapen vast te houden. Maar goed als het level gebonden zou zijn dan was het na lvl 60 klaar, en is er geen ruimte voor verbetering in Inferno.

Ik zou liever zien dat skills die echt het wapen gebruik based on weapon dmg zijn, en andere skills zoals spells dan gebruik maken van de class specific items. Zoals wands en orbs voor de wizard, en mojo's en ceremonial daggers voor de WD etc. Zodat je niet met een zwaard gaat rondlopen als mage, maar echt een wand gebruikt (omdat een axe geen dmg bonus geeft voor de skills)

Maar we weten natuurlijk ook niet wat voor uber wandjes en daggers je uiteindleijk gaat vinden later zodat een standaard wapen overbodig wordt.

Wat ik ook tegen kwam als minpunt was dat je geen skills kan unequipen, ik dacht ik ga als WD even lekker met dagger aanvallen (voor 100% weapon dmg :D) Maar zodra ik een 2e skill had ingedeeld bleef het erbij, en kon je hem niet weghalen. Uiteindelijk zou je altijd je skills gebruiken, maar waarvoor is er dan moeite genomen om al die animaties te maken als je ze tocn maar 2% van de tijd ziet (wanneer je resource op is)

Ik had ook liever gezien dat je op LVL 1 nog geen skills ter beschikking hebt (zoals in Diablo 2) Want je bent nu vanaf het begin af aan al dik vooral de Barbarian. Maar aan de andere kant zoek je geen uitdaging als je alles nog moet leren, en je bent zeker geen hero.

• kowapanga
Alleen ff source doorgeklikt
Diablo3BetaCodeCDKeyGeneratorv3.zip , 1x raden wat daar in gaat zitten ;)
Iemand dit al getest?

Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/126/314/3cd8a33a.png?1306264975

Ik ben vanavond ook beschikbaar om samen met iemand een paar runs te doen :)
Angeloonie#2758 is m'n code

[ Voor 14% gewijzigd door Cloud op 23-02-2012 15:06 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• diabolofan
Angeloonie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:48:
[...]

[afbeelding]

Haha, dank :)

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Angeloonie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:48:

Mis ik soms iets? Nadat er staat u have finished Diablo 3 Beta is het toch wel zo'n beetje de beta?

HOI.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Overigens, als mensen een ts3 server zoeken ;)

Ik heb tijdelijk het wachtwoord van ts3.jovianlegacy.net (default port) gehaalt, zal vanavond wel even een licentie voor 512 slots activeren en een D3 room maken :) (je kan nu al in de lobby zitten).

[ Voor 7% gewijzigd door Noxious op 23-02-2012 14:58 ]

• Pedr0
Noxious schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:58:
Overigens, als mensen een ts3 server zoeken ;)

Ik heb tijdelijk het wachtwoord van ts3.jovianlegacy.net (default port) gehaalt, zal vanavond wel even een licentie voor 512 slots activeren en een D3 room maken :) (je kan nu al in de lobby zitten).
Goed bezig Japy....ik zeg vanavond allemaal in die server! :+

• anu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:37

anu

Nice, mooie review, ik kan me er in grote lijnen helemaal in vinden :D Grappig dat je ook die Health shrine aanhaalt, precies dat geluidje toverde ook meteen een glimlach op mijn gezicht toen ik het hoorde :D

Balen dat ik late dienst heb, wil ook wel eens een paar potjes met mensen samen spelen, om te kijken hoe coop gaat, meja, nu krijgt een vriend van me vanavond mooi de kans om met mijn account te proberen :).

Ik ga zo nog even ook een review typen over mijn eerste ervaringen met de Beta :).

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

De WD is echt niet zwak, ik heb hem gespeeld tot lvl12, met 3 Zombie Dogs, die Spider skill(die kun je gewoon achter elkaar casten, tot je mana leeg is, en met een rune jumpen ze naar de vijand), en de Firebomb
De vijand ging sneller dood dan met mn andere characters

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 19:08
Daar kan ik me wel in grote lijnen in vinden. Vermakelijk spel, voor zover ik het nu heb gezien (maandag een key gewonnen). Ik heb gisteravond met de wizard de skeleton king neergeblazen, en ik ga dat denk ik ook met de andere classes doen. Ik ben tot nu toe geen grote problemen tegengekomen, behalve dat de downloader afgesloten werd toen ik de drivers van mijn videokaart wilde updaten, en vervolgens de downloader vond dat ik alles gedownload had (was al playable), terwijl er nog anderhalve gigabyte ontbrak. Maar daar heb ik, afgezien van enkele lagspikes door waarschijnlijk die downloads, verder geen last van gehad. Deze bug moet ik nog doorgeven aan Blizzard

Paar eigen impressies:
Spel speelt soepel en vlot. Ik vind de sfeer van het spel prima, zeker toen ik de eerste dungeon binnen ging. De minimap werkt lekker duidelijk. 3D heeft zeker een meerwaarde, zelfs met de fixed camera, omdat het gevoel van diepte veel sterker is. Het klopt dat de monsters niet erg sterk zijn, maar dat schijnt by design te zijn voor de beta. Wel erg herkenbaar, als je opeens de Quill rats en die nesten van de vleermuizen in 3D tegenkomt.

Zoals xUTY_ al schreef, zijn de gecrafte items een stuk sterker, vergeleken met de drops en wat de vendors verkopen. Ik hoop dat hier iets meer balans in komt in de finale versie. Goud is geen issue, ondanks dat je je items voor een habbekrats (<15 gold) verkoopt en de koopprijs voor armor en weapons een paar honderd gold is. Na het spelen van de beta (level 10, alles uitgeplozen) had ik al 5000 gold verzameld. Craften kost maximaal zo'n 200 gold voor apprentice items (en trainen iets van 500 gold per stap), dus dat is veel goedkoper dan kopen bij de vendor. Na het craften was mijn vitality enorm omhoog geschoten, waardoor de kans dat je dood gaat in de beta minimaal is (zal wel bij de release anders zijn). Verder zijn je goud en de smid gedeeld over je characters, dus je kan je nieuwe character meteen aankleden met behulp van de smid (wel gelimiteerd door level requirements). Geen gehannes met mules dus, maar wel een risico op overpowered characters.

Salvagen is beperkt tot magical items, en kan alleen door de smid worden gedaan. Ik meen me te herinneren dat dat eerst door je character kon worden gedaan, dus ook in de dungeons, en dat ook normal items konden worden gesalvaged (dus echt de vuilnisman spelen en zwerfafval opruimen), maar dat is blijkbaar losgelaten.

Nog een vreemd iets (gespoilered in verband met beschrijving van sfeer en omgeving):
spoiler:
De kathedraal is enorm groot, veel groter dan de Sint Pieter in Rome. Mooi gemaakt, maar nogal bevreemdend dat vlak naast zo'n klein dorpje zo'n enorme kathedraal staat. En geen spoor ervan in Diablo 1 en 2. 8)7 Ook vreemd dat je de kathedraal van bovenin binnen gaat en dan naar beneden je weg baant. Je kan vaak genoeg naar buiten kijken, maar bijten bij de entrance zie je daar weinig van. Ik houd het maar op een fantasywereld, waarbij de kathedraal in een andere plane staat.)

Nu de andere classes maar eens bekijken.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb die niet zo plausibele link naar d3 beta keys even stuq gemaakt zodat men er niet per ongeluk bij kan. Dat soort dingen zijn altijd eigen risico natuurlijk, maar zo is het wat moeilijker. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Pedr0
Erg goede stream waar je ook veel vragen kan stellen enzo!
http://www.twitch.tv/rhgamingcom

• ihre
  • Laatst online: 12-02 09:36
BattleTag

ihre#2390

Iemand zin in groupplay? Heb wel een TS3 server aan staan. Gister paar 3player groups gespeeld, gaat erg hard op die manier :)
Cloud schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:08:
Ik heb die niet zo plausibele link naar d3 beta keys even stuq gemaakt zodat men er niet per ongeluk bij kan. Dat soort dingen zijn altijd eigen risico natuurlijk, maar zo is het wat moeilijker. :)
Alleen de linkjes dan.. de url staat er nog gewoon :P

edit: ow dat bedoel je ook :+

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 23-02-2012 15:15 ]

• Jackson Claxon
Voor de mensen die nog aan het werk zijn maar wel dit topic kunnen checken en de bekende error hadden. Het is nog niet gefixed hoor ik net van iemand die mijn account heeft.

Ter info dus :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bosmonster schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:15:
[...]

Alleen de linkjes dan.. de url staat er nog gewoon :P
Dat was het idee :+ Maar als je de link helemaal weg haalt valt er zo lastig over zoiets te discussiëren; dan is onschadelijk maken wat praktischer ;)

• ihre
Bananenspin schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:53:
[...]

Mis ik soms iets? Nadat er staat u have finished Diablo 3 Beta is het toch wel zo'n beetje de beta?
Je hebt de mogenlijkheid om 10 chars aan te maken, en tevens kun je met een groep tot 4 personen de game spelen. Als je dus klaar bent -> restart met nieuwe character :)

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zo, hop, alle classes tot tenminste level 10 gespeeld.

Persoonlijk vind ik DH > Monk > Wiz > Barb > WD.

Niet dat de WD niet leuk is, het is alleen gewoon heel erg een support caster. Met een andere class erbij is het in MP nog wel vermakelijk, maar zoals eerder opgemerkt is, alleen poison dart en Grasp zijn nuttig, Haunt is leuk voor de SK in combinatie hoor, maar Haunt 350% dmg over 15 sec is gewoon niet bruikbaar solo.

Voor de afwisseling eens de simple tooltips gebruikt, maar die kunnen ze er wel uit slopen wat mij betreft... Net als 60% van de tutorial trouwens, maar goed, misschien dat het voor Hack&Slash noobies leuk is.

De DH en Monk zijn beide gewoon het snelst, je kunt er lekker bewegelijk met micro-en. En dat is toch wel belangrijk voor een Diablo game voor mij. Als Barb tanken en melee spammen vind ik minder leuk dan hen en weer springen en met semi-aoe en dot skills van meerdere hoeken aanvallen.

De "veldjes" vind ik trouwens het hoogtepunt van het spel. Eerst het dorpje doorlopen naar de Cathedral poort en later naar de cryptes vind ik toch het vermakelijkst, zeker met de mini dungeons die je kunt ontdekken.

Ook de Jar of Souls vind ik gewoon echt leuk. Jammer dat het zo kort duurt, ik had graag nog meer skellies gesloopt.

Trouwens ook al twee wacky special mobs gevonden:
spoiler:
Nogwat le Strange: Eater of Vegetables; een zombie die je niet aanvalt en een Minion of Greed: Greeds' favourite (oid); een goldgoblin die geld opraapt en teleport en verder als normale goblin voor je vlucht.

• Stranglem
http://diablo.incgamers.c...e-is-no-pausing-in-diablo

Artikel over het wel of niet hebben van een pauze knop.

Official statement van Blizzard:
Vaneras: There is no pause function in Diablo III. If you need to take a break from playing, the best idea is probably to go back to town.
Blijkbaar zijn velen tegen een pauze-functie binnen het spel. Uiteraard zou het dan gaan om de functie binnen het solo-playen. En het zou niet exploitable zijn.

Ik zou alleen maar voordelen aan zo'n pauze knop. Als je telefoon gaat of de deurbel gaat of gaat even naar het toilet, hoef je niet helemaal te teleporten naar de town. Je druk gewoon op Esc of op pauze en dan doe je je ding.

Waarschijnlijk ben ik in de minderheid met deze mening, want op IncGamers staat dat het overgrote deel van de gebruikers tegen een functie als deze is.

Sowieso ben je niet verplicht om het te gebruiken. Het enige echte nadeel wat ik zou kunnen bedenken is dat het het 'roleplay-effect' iets terughaalt omdat je dan alles stil kan zetten. (Dat kan in het echt immers ook niet). Maar ja, in mijn mening weegt dat niet op tegen de voordelen.

Of niet? Overigens weet ik niet of er nu een pauze mogelijkheid is in de beta? Heb geen key immers (hint hint)

Leven en laten leven!

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Stranglem schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:34:
http://diablo.incgamers.c...e-is-no-pausing-in-diablo

Artikel over het wel of niet hebben van een pauze knop.

Official statement van Blizzard:

[...]

Blijkbaar zijn velen tegen een pauze-functie binnen het spel. Uiteraard zou het dan gaan om de functie binnen het solo-playen. En het zou niet exploitable zijn.

Ik zou alleen maar voordelen aan zo'n pauze knop. Als je telefoon gaat of de deurbel gaat of gaat even naar het toilet, hoef je niet helemaal te teleporten naar de town. Je druk gewoon op Esc of op pauze en dan doe je je ding.

Waarschijnlijk ben ik in de minderheid met deze mening, want op IncGamers staat dat het overgrote deel van de gebruikers tegen een functie als deze is.

Sowieso ben je niet verplicht om het te gebruiken. Het enige echte nadeel wat ik zou kunnen bedenken is dat het het 'roleplay-effect' iets terughaalt omdat je dan alles stil kan zetten. (Dat kan in het echt immers ook niet). Maar ja, in mijn mening weegt dat niet op tegen de voordelen.

Of niet? Overigens weet ik niet of er nu een pauze mogelijkheid is in de beta? Heb geen key immers (hint hint)
Pauze heeft er nog nooit ingezeten en hoeft van mij ook niet zo, portals waren goedkoop en nu is het een skill, dus waarom een pauze functie als je een safety zone hebt waar je altijd naar toe kan }:O dus ik persoonlijk ben er ook op tegen, zelfs voor single player..

De beta heeft wel een soort pauze functie, als je ESC drukt staat er in het tekstveld Game Pauzed dus :)

Is bij de andere bèta spelers ook de "Time played by class" stuk? Hij telt bij mij namelijk geen tijd voor de Demon Hunter. Mijn barb en wizard staan op X-uur, maar de DH is nog helemaal leeg, terwijl die lvl 13 is??

• Jackson Claxon
Angeloonie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:43:
Is bij de andere bèta spelers ook de "Time played by class" stuk? Hij telt bij mij namelijk geen tijd voor de Demon Hunter. Mijn barb en wizard staan op X-uur, maar de DH is nog helemaal leeg, terwijl die lvl 13 is??
Known issue ja :)

• Stranglem
BoY-z0nDeRMaN schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:39:
[...]

Pauze heeft er nog nooit ingezeten en hoeft van mij ook niet zo, portals waren goedkoop en nu is het een skill, dus waarom een pauze functie als je een safety zone hebt waar je altijd naar toe kan }:O dus ik persoonlijk ben er ook op tegen, zelfs voor single player..

De beta heeft wel een soort pauze functie, als je ESC drukt staat er in het tekstveld Game Pauzed dus :)
Stel je voor je bent in een dungeon op een punt waar je een kwartier voor hebt moeten lopen en je bent bijna bij de eindbaas van de dungeon en er is geen waypoint.

Plots gaat de deurbel, dan ga jij helemaal naar Town teleporten (en daarna weer een kwartier lopen) ipv dat je 20 seconden op een pauze knop kan drukken?

Voor multiplayer wil ik het ook niet.

Leven en laten leven!

• ihre
Nee, heb bij iedere class een Current Play Time staan, maar ben wel een aantal lvls kwijt..

Iets anders, king run doen ?
Stranglem schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:44:
[...]

Stel je voor je bent in een dungeon op een punt waar je een kwartier voor hebt moeten lopen en je bent bijna bij de eindbaas van de dungeon en er is geen waypoint.

Plots gaat de deurbel, dan ga jij helemaal naar Town teleporten (en daarna weer een kwartier lopen) ipv dat je 20 seconden op een pauze knop kan drukken?
Uhh, nee? Je neemt dan gewoon je townportal weer terug? :P
ihre schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:45:
[...]

Nee, heb bij iedere class een Current Play Time staan, maar ben wel een aantal lvls kwijt..

Iets anders, king run doen ?
Sure, vanaf lvl 1 of met 13? /Angeloonie#2758

[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 23-02-2012 15:45 ]

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Volgens mij laat hij zien wat je totaal hebt gespeeld en met welke class het meeste... dat lijkt mij wat het is en anders even melden bij de Blizz D3 Beta Fora.

BoY-z0nDeRMaN schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:45:
[...]

Volgens mij laat hij zien wat je totaal hebt gespeeld en met welke class het meeste... dat lijkt mij wat het is en anders even melden bij de Blizz D3 Beta Fora.
Ja dat zeg ik toch ook? ;) Hij laat alleen per class zien (dus niet totaal) hoeveel je gespeeld hebt in verhouding tot elkaar. Dus barb 11 uur (klopt volgens mij ook niet echt) en wizard 1 uur = hoog balkje bij barb, laag balkje bij wizard.
Alleen de DH blijft bij mij op 0 :P

• BoY-z0nDeRMaN

BoY-z0nDeRMaN

Sacre Bleu

Stranglem schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:44:
[...]

Voor multiplayer wil ik het ook niet.
Scenario: Deur bel gaat DAMN }:O }:O , Drukt op "T" voor Town Portal en loop naar de deur..
Als je terug komt zit je veilig in town, kan je gelijk je inventory legen en weer terug door je portal, waar je gebleven was.. Dat is namelijk het nut van een Town Portal... Way points zijn makkelijk voor quests en farmen.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let wel: dit is geen slow chat topic!

Voor al je problemen omtrent het spel kun je terecht in [PC] Diablo 3 Problemen topic