Boven hebben we nog een tv met Chrome kast die doordeweeks eigenlijk niet gebruikt wordt (dat is ook maar een paar euro) maar die zou wel uitgeschakeld kunnen worden.
Pc zou nog uitgeschakeld kunnen worden, maar wat ik online vind, is dat ook maar euro werk.
NAS wil ik wel aanlaten.
Verlichting is al led met timers of sensors.
Quan energieverbruik wordt er wel goed nagedacht enz. Maar internet staat vol met grote headlines bespaar veel geld met onnodige slurpers. Maar als je gaat narekenen (in mijn geval dan) is het echt maar een paar tientjes.
Zonnepanelen ook over na gedacht, maar momenteel geen budget voor. Ook lease etc bekeken, maar ben daar nog niet zo erg enthousiast over.
Daarbij. Saldering gaat waarschijnlijk verdwijnen. Hoe rendabel wordt het dan nog allemaal (zonder extra accu).
Maar dat is iets voor een ander topic.
Recent wel slimme thermostaat regeling aangeschaft en flink zitten pielen met schema's en alles een uur vooruit schuiven (met uitschakelen) en daar zit ik nu al ruim op 20% besparing tov vorig jaar.
Dat tikt meer aan.
Maar ook het nadeel, ook met energie, zo strikt regelen en veel besparen... Kan alleen maar gaan tegenvallen de jaren erna.
1 maand niet meer strikt regelen en je zult zien dat je dat jaar meer verbruikt hebt. En dan ga je balen.
Want dat is wel een beetje waar je het voor doet. De kick als je ziet dat je flink hebt kunnen besparen.
[
Voor 24% gewijzigd door
NeutraleTeun op 18-01-2020 09:27
]