Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ja ik ben een nOOb

Ik heb een I5 3.3 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:36:
Ja ja ik ben een nOOb

Ik heb een I5 3.3 2500.
Gefeliciteerd dat is 1 van de betere processors voor FSX!

Nu je kennis vergaren en overclocken dat ding. Dat is de enige reden om het beter te laten draaien. Voor de rest heb je een top systeem en heeft het geen nut om geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
In navolging van SgtPoen hier wat plaatjes van "Blondie" :)

Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z456/stephan011/FSX/A2AAccusimP51DMustang01G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z456/stephan011/FSX/A2AAccusimP51DMustang02G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z456/stephan011/FSX/A2AAccusimP51DMustang03G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z456/stephan011/FSX/A2AAccusimP51DMustang04G.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1190.photobucket.com/albums/z456/stephan011/FSX/A2AAccusimP51DMustang05G.jpg

Wat blijft het toch een geweldige ervaring om zo'n oude warbird te vliegen, het starten van die dikke Rolls-Royce Merlin V12 alleen al :9~. Toch wel wat anders dan een moderne turboprop ;)

En ook de prestatie die A2A heeft neergezet is werkelijk uitmuntend, systeemdiepte, geluiden schade/slijtagemodel, handling, allemaal TOP

[ Voor 5% gewijzigd door Stefie2010 op 05-06-2012 23:02 ]

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
is er ook stress op het airframe gesimuleerd? Ik weet bij de Diamond Katana van Aerosoft dat ie dat wel doet. Had eens een duikvlucht geprobeerd op een van mijn eerste vluchtjes. Snelheid liep te hoog op, knapte het hoogteroer af :p nog wel kunnen landen (dalen en stijgen dmv gas geven). Na het veilig landen, taxiin en parkeren voor het eerst eens buiten het vliegtuig gekeken, hing het hoogteroer bijna helemaal los naast de staart. Duurde vvet lang voor dat het weer gemaakt was, geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lastige aan die p51 vind ik wel de take off roll.. Hoe houden jullie hem recht? Rudder reageerd heel traag waarschijnlijk door dat zwenkwieltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
zowiezo je rudder trim 6 graden naar (rechts?) draaien. En voor de rest moet je dat zwalken een beetje opvangen met je rudder. Hebben jullie ook dat als je op de grond idle draait dat het geluid aan de rechterkant van de prop anders is dan de linkerkant, moet je is een rondje draaien om je vliegtuig met outside view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er eenmaal wind langs je rudder gaat is het prim te doen. Maar onder de 80kt is ie niet recht te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Ook corrigeren met de ailerons, en je elevators vrij snel omlaag drukken, zodat dat zwenkwieltje loskomt, linkervoetje houden, en de elevator rustig laten terugzakken. Ik weet niet tot hoeverre dit gesimuleerd is in fsx, maar de luchtstroom uit de van de prop beweegd als een soort corkscrew om het vliegtuig heen, hierdoor heeft vaak de linker vleugel meer lift dan de rechter vleugel, en zo ook de elevator rechtsachter iets meer downforce dan de linker. En met wind kan je ook nog eens last krijgen van precessie op de prop :P (geld niet voor elke prop he, vleugel hoogte/stand romp lengte etc kan het gehele,plaatje weer anders maken

[ Voor 9% gewijzigd door fynrd1 op 06-06-2012 13:26 ]

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
FastFred schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:15:
is er ook stress op het airframe gesimuleerd? Ik weet bij de Diamond Katana van Aerosoft dat ie dat wel doet. Had eens een duikvlucht geprobeerd op een van mijn eerste vluchtjes. Snelheid liep te hoog op, knapte het hoogteroer af :p nog wel kunnen landen (dalen en stijgen dmv gas geven). Na het veilig landen, taxiin en parkeren voor het eerst eens buiten het vliegtuig gekeken, hing het hoogteroer bijna helemaal los naast de staart. Duurde vvet lang voor dat het weer gemaakt was, geweldig :D
Zeker wel! Pas geleden kwam ik nogal hard neer tijdens de landing waarbij de ophanging van de rechterflap het begaf en de flap dus niet meer omhoog kwam en er dus maar een beetje bijhing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Vanmiddag FSX op m'n nieuwe laptop geïnstalleerd (de laptop vervangt m'n desktop vanwege veel heen en weer gereis). Loopt als een zonnetje met een i7 3720QM en een HD7970M. Voor het eerst in tijden dat ik weer eens FSX heb gebruikt trouwens, nu met REX Essentials en een paar leuke nieuwe kisten zoals de RealAir Lancair is het echt de moeite weer eens waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Hmm al die uiautomationcore.dll verwijderd zoals avsim zei. Ik ging in een keer naar 35 fps met 737ngx. Nice. Toen drukte ik op 'map' om een ils frequentie te dubbelchecken, wist niet of de scenery werkte. Blijft ie weer hangen op een zwart/knipperend scherm :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Rex Essentials lijkt me ook echt zo vet _/-\o_
Maar doe ff rustig aan met de centen na het pc'tje gebouwd te hebben.
(Heb een lijstje gemaakt met de addons die ik graag erbij wil, toen ik de kosten
daarvoor bij elkaar optelde ... :o :o :'( )

Hoezo heb je trouwens die UIAutomationCore.dll verwijderd Tricq?
Ik zit zelf net te klooien met de first install, wat ik had gelezen is dat 't
(met Windows7) juist handig is i.v.m. crashes.

't viel me eerst ff tegen, had op iets meer gehoopt, maar dat heeft ook te maken
dat ik het nog lang niet heb zoals mogelijk is, lots of tweaking to do!
De externe frame-limiter heb ik nu aan de praat en die maakt tot nu toe het grootste verschil,
beter had ik die eerst goed geïnstalleerd i.p.v. 3x opnieuw FSX installeren |:( :)

'k moet m'n koeling eerst nog beter voor elkaar heben (3x 3pins ventilator-aansluitingen op het moederbord en
3x 4 pins stekkertjes aan de ventilators |:( = hoop extra snoertjes voor verloopjes, dat moet nog strakker kunnen toch? + nog 3 fans erbij: 2x 120mm exhaust boven i.p.v. 1x 140mm, 1 x 80mm achterkant mobo ter hoogte van CPU en misschien nog één (of 2) aan de linkerkant, al vraag ik me af of dat laatste de airflow juist niet negatief beïnvloed (en een windowed side paneel met ledjes lijkt me ook wel wat 8) )
Eventueel is er nog ruimte voor nog 3 x extra ventilatoren, dat wordt dan echt een wervelstorm volgens mij :)

Dan hoop ik uiteindelijk (maar dat duurt nog wel ff :'( :) ) ergens tussen de 4-4.5 GHZ uit te kopen voor een stabiele 24/7 OC, op luchtkoeling dus (eerst). we'll see.
Long way 2 go wat dat betreft, vond het al doodeng om voor het eerst een processor in zo'n mobo te douwen laat staan OC'en :o :)
Weet iemand hier trouwens zo of je ook low profile geheugen hebt met een lage latency, 6 of 7?
('t is nu echt millimeter werk tussen de fan v/d mugen 2 en het geheugen)

[ Voor 4% gewijzigd door BeetjeVreemd op 09-06-2012 00:14 ]

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
HirzoSchuurman schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 00:09:
Rex Essentials lijkt me ook echt zo vet _/-\o_
Rex E vind ik echt fantastische textures hebben maar ben alleen niet zo onder de indruk van de weather engine... Zeker icm de 737 NGX komen er nogal wat issues boven maar die je misschien in een andere addon plane niet zou merken of tijdens een GA vlucht. In het algemeen zag ik dat vaak de METAR niet klopte bij de werkelijke situatie in de sim en dan voornamelijk windsnelheid en richting die heel erg afweek of binnen een seconde 180 draaide met sterke snelheid fluctuaties. Nogal irritant in de NGX als je hele Autopilot van slag raakt hierdoor; van 2000fpm climb naar 0 (doordat IAS van 300 naar 270 schiet en hij dus lvl gaat vliegen om weer snelheid op te bouwen) en in een keer naar 4000 fpm climb omdat 10 sec later je IAS van 270 in eens weer naar 300 schiet :?. Wind smoothing etc geprobeerd maar hielp jammer genoeg niet.

En helaas kwam het beruchte S-turning ook weer terug met Rex E... en dus weer moet gaan zitten kloten met surpressen van turbulentie in FSUIPC en Rex E zelf terwijl juist met AS2012 dat niet meer hoefde.

Daarom ben ik weer terug gegaan naar AS2012 met de textures van Rex E 8). Voor mij nu de ideale combinatie.
Weet iemand hier trouwens zo of je ook low profile geheugen hebt met een lage latency, 6 of 7?
('t is nu echt millimeter werk tussen de fan v/d mugen 2 en het geheugen)
Ja daar heb ik ook naar lopen zoeken toen ik mn nieuwe pc ging bouwen. Maar helaas niet kunnen vinden en heb toen maar gehouden bij Corsair Vengeance LP met CL van 9. Volgens mij is 8 al moeilijk te vinden voor LP geheugen...

En dan nog voor alle A2A Accu-sim vliegers hier, de nieuwe core update is uit :) Zie: http://a2asimulations.com...iewtopic.php?f=93&t=30279 voor download en changelist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Wat zou het gaaf zijn als dit via Tileproxy ook gaat werken _/-\o_ 3D Google Maps cq Earth

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje!

Ik heb een schone windows 7 installatie gedaan en sindsdien heb
Ik een probleem met nl2000. Overal heb is de scenery mooi behalve in cockpitview.
Daar is maar een klein stukje scherp en de rest is blurry.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 18:12:
Vraagje!

Ik heb een schone windows 7 installatie gedaan en sindsdien heb
Ik een probleem met nl2000. Overal heb is de scenery mooi behalve in cockpitview.
Daar is maar een klein stukje scherp en de rest is blurry.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad?
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION hoger zetten zou moeten uit maken. Weet je zeker dat ie het snel genoeg KAN laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tallguy schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:43:
Wat zou het gaaf zijn als dit via Tileproxy ook gaat werken _/-\o_ 3D Google Maps cq Earth
De beelden zijn vanop een bepaalde hoogte genomen in een hoek van 45°, dus ik denk dat je hoger of lager vervormingen zal hebben. Maar misschien kan dit opgelost worden door beelden samen te voegen, hoewel ik me niet meteen kan voorstellen hoe dit in zijn werk zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remco Tr schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:25:
[...]

FIBER_FRAME_TIME_FRACTION hoger zetten zou moeten uit maken. Weet je zeker dat ie het snel genoeg KAN laden?
En waar zit ie setting dan, nviadia inspector soms?
Nergens in fsx kan ik het vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:56:
[...]

En waar zit ie setting dan, nviadia inspector soms?
Nergens in fsx kan ik het vinden.
In je FSX.CFG. lees de start post van deze topic wordt je denk wel wat wijzer van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Met wat uitbreiding, grotere vliegtuigen, kan AeroFly FS behoorlijk leuk worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ziet er zeker niet verkeerd uit dat Aearofly FS.

Na a2a's Accu Feel en de PMDG 737-800/900 gekocht te hebben (kon me niet inhouden 8)7 ) vermaak ik me echter voorlopig nog wel met FSX :)
Heb nog heeeeel veel te leren, maar hoe vet is alleen zo'n cold and dark start up vanuit de VC al!
Iemand trouwens een idee of ik accu-feel i.c.m. de 737ngx kan gebruiken?

Ik heb tutorial filmpjes opgezocht over cold-and-dark startup en kon er maar niet achter komen waarom het geluid niet overeen kwam met wat ik op de filmpjes zag (irritant geluid bijv. starten v/d battery, wat niet meer weg gaat), bleek dus accu feel te zijn.
Kan je dat tweaken om naast elkaar te gebruiken of moet je dat überhaupt niet willen met PMDG's 737?

Heb het na heel wat klooien met de .cfg, Nvidia settings etc. etc. nu redelijk goed draaien, maar zit volgens mij nog heel klein beetje micro stuttering in, moet het echt supersmooth te krijgen zijn?

Nu nog ff geduld hebben voor er weer wat centen te besteden zijn, en dan een paar addons voor textures/weather engine erbij! Can't wait! :)

edit: ondertussen m'n instellingen vernaggeld met experimenteren :s
Pff, een stabiele setup moet je koesteren...

Op naar een fresh install, gelukkig valt het nu nog mee met de add-ons :)

[ Voor 8% gewijzigd door BeetjeVreemd op 11-06-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
HirzoSchuurman schreef op maandag 11 juni 2012 @ 07:23:

Ik heb tutorial filmpjes opgezocht over cold-and-dark startup en kon er maar niet achter komen waarom het geluid niet overeen kwam met wat ik op de filmpjes zag (irritant geluid bijv. starten v/d battery, wat niet meer weg gaat), bleek dus accu feel te zijn.
Kan je dat tweaken om naast elkaar te gebruiken of moet je dat überhaupt niet willen met PMDG's 737?
Is dit niet de standby artificial horizon? Ik weet dat je deze in het PMDG FMC menu kan wisselen van analoog naar digital, een van de twee geeft ook een soort piep geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Er is er ook eentje die zo'n ratel geluidje geeft als je de battery inschakeld. Heeft de Transavia livery voor de NGX ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Zijn het niet de fuelpumps? Die geven ook, vind ik, een hoog geluid wat je over alles heen hoort.
En volgens mij hoor je die niet in het echt. Zitten in de vleugel en toch hoor je ze luid en duidelijk in de cockpit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik kreeg FSX niet goed verwijderd op m'n D: schijf, compleet geformatteerd (dus niet "snel formatteren"), maar krijg bij invoeren van disk 1 alleen de optie voor repair en remove en bij beide liep het spul vast.
Blijkbaar staat er toch ergens in de registry (in C:) iets van fsx, geen idee.
Nu W7 dan ook maar weer helemaal opnieuw geïnstalleerd, en dan maar hopen dat FSX op D: installeren nu wel lukt.

Ik bedoel deze actie, op 1min. 36 in deze video
(dus alles uit, cold en dark en dan die knop)
YouTube: PMDG 737NGX Startup Review Part Three
In de video hoor je dan verder niks, maar ik kreeg dan dus een geluid wat niet meer weg wil, pas als ik Accu-Feel uitschakel gaat het weg.
Ook klopte het geluid niet meer i.c.m. de verschillende camera-views, bijv. in VC stil zoals het hoort, maar view van buiten wel geluid -terwijl alles in vliegtuig uit staat-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
auroortje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:15:
Zijn het niet de fuelpumps? Die geven ook, vind ik, een hoog geluid wat je over alles heen hoort.
En volgens mij hoor je die niet in het echt. Zitten in de vleugel en toch hoor je ze luid en duidelijk in de cockpit
In de NGX hoor je ze amper, heel zachtjes op de achtergrond (en ook alleen bij de FWD pumps, de Aft pumps hoor je niet). Bij de default 737 lijken ze echt zowat onder je stoel te zitten inderdaad

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 12-06-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
HirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:53:
Ik kreeg FSX niet goed verwijderd op m'n D: schijf, compleet geformatteerd (dus niet "snel formatteren"), maar krijg bij invoeren van disk 1 alleen de optie voor repair en remove en bij beide liep het spul vast.
Blijkbaar staat er toch ergens in de registry (in C:) iets van fsx, geen idee.
Nu W7 dan ook maar weer helemaal opnieuw geïnstalleerd, en dan maar hopen dat FSX op D: installeren nu wel lukt.

Ik bedoel deze actie, op 1min. 36 in deze video
(dus alles uit, cold en dark en dan die knop)
YouTube: PMDG 737NGX Startup Review Part Three
In de video hoor je dan verder niks, maar ik kreeg dan dus een geluid wat niet meer weg wil, pas als ik Accu-Feel uitschakel gaat het weg.
Ook klopte het geluid niet meer i.c.m. de verschillende camera-views, bijv. in VC stil zoals het hoort, maar view van buiten wel geluid -terwijl alles in vliegtuig uit staat-
Je moet gewoon het gehele volume verwijderen, dan is letterlijk alles weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik hoop niet dat het nog een keer nodig is (heb nu wel genoeg geformatteerd/geïnstalleerd in korte tijd...),
maar wat bedoel je precies met het hele volume verwijderen?
Bij vollede format moet de schijf toch ook helemaal leeg zijn?

Inmiddels FSX weer geïnstalleerd, owyeah! :)
Nu proberen echt die basis eerst goed te krijgen.
Wie gebruikt hier trouwens een externe frame limiter i.c.m. een Nvidia graka?
In de start post staat dat je deze zou moeten installeren, maar dat staat onder het kopje "alleen voor ATI users"? (heb zelf dus een Nvidia kaart)
Ik heb verschillende dingen gelezen, de één zweert erbij en de ander zegt bijv. alleen installeren als je fps erg laag is (bijv. bij heavy addons).
Tot nu toe heb ik nog niet veel geïnstalleerd gehad, maar zonder environment/weather addons haalde ik met de pmdg 737ngx prima framerates (veel meer dan 30 fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
HirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:49:
Ik hoop niet dat het nog een keer nodig is (heb nu wel genoeg geformatteerd/geïnstalleerd in korte tijd...),
maar wat bedoel je precies met het hele volume verwijderen?
Bij vollede format moet de schijf toch ook helemaal leeg zijn?
Nee, bij volume verwijderen is de hele partitie weg( die jij in feite nu formatteert) De schijf is dan als nieuw, en je kan dan weer een nieuwe partitie aanmaken. Dit gehele proces kan gedaan worden via Diskmanager in windows, anders via de installatie cd van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ok, thnx. Hopelijk eerste tijd niet nodig, but i'll keep that in mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
HirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:49:

Wie gebruikt hier trouwens een externe frame limiter i.c.m. een Nvidia graka?
In de start post staat dat je deze zou moeten installeren, maar dat staat onder het kopje "alleen voor ATI users"? (heb zelf dus een Nvidia kaart)
Ik heb verschillende dingen gelezen, de één zweert erbij en de ander zegt bijv. alleen installeren als je fps erg laag is (bijv. bij heavy addons).
Tot nu toe heb ik nog niet veel geïnstalleerd gehad, maar zonder environment/weather addons haalde ik met de pmdg 737ngx prima framerates (veel meer dan 30 fps).
Klopt, hier bestaan zoveel verschillende meningen en theorieen over dat je er gek van wordt. Bij mij bijvoorbeeld zorgt de externe framelimiter (nvidia inspector) juist voor lagere FPS en vele micro stutters. Wat wel bij mij voor betere prestaties zorgt is juist de interne frame limiter van FSX (30) icm met wat settings in nvidia inspector (1/2 refreshrate) en in de fsx.cfg.

Maar je hardware heeft hier ook weer invloed op en dus kan het voor jou juist totaal weer niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Bizar stukje software dat FSX zullen we maar zeggen.
'k ga nu heel voorzichtig beetje bij beetje tweaken.

Weet iemand trouwens of dit nog wordt geupdate?
Ik heb een nieuwere versie waardoor het allemaal een (net iets) andere naam heeft gekregen.
Bij de meeste opties kom je er wel uit met wat logisch nadenken, maar bij sommige is het lastig omdat de benaming zoals in het voorbeeld gebruikt niet terug te vinden is bij de nieuwere drivers (301.42 uit m'n hoofd).

[ Voor 13% gewijzigd door BeetjeVreemd op 12-06-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:41:
[...]

Je moet gewoon het gehele volume verwijderen, dan is letterlijk alles weg
Euh... als hij z'n D schijf compleet formatteert of zelfs uit z'n computer sloopt, zal hij nog steeds dezelfde meldingen krijgen als hij de dvd erin stopt, want (natuurlijk) zit er talloze verwijzingen in de registry naar FSX dat normaliter op de C schijf staan (het register dus). (Ik neem tenminste aan dat het over een schijf gaat en niet een partitie...)

Trouwens (@Hirzo), als je een programma wilt verwijderen, moet je niet simpelweg de map weggooien of de schijf formatteren, maar het programma uninstallen op de officiele manier.
HirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:53:
Euh... je weet (schijnbaar niet ;) ) dat Accu-Feel geluiden toevoegt aan FSX...? Dus het kan wel kloppen dat het geluid weggaat als je Accu-Feel uitschakelt... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Inderdaad een schijf en geen partitie.
Maar ondanks dat ik alles op de D: schijf zet staat er dus ook van alles op C: (registry)?

Ik weet wel dat Accu-Feel geluiden toevoegt, koppelde het probleem (ongewenst geluid) alleen in eerste instantie niet direct aan Accu-Feel (soms raak je even het overzicht kwijt na al dat getweak :s :) ).
Moet nu nog even uitzoeken of ik dan de PMDG 737NGX maar beter zonder Accu-Feel kan gebruiken,
of dat bijv. zo aan te passen is dat ik Accu-Feel wel kan gebruiken i.c.m. de 737NGX en dan bijvoorbeeld alleen de geluidseffecten van Accu-Feel uitschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Lijkt mij nou juist dat de NGX niet echt Accu-feel nodig heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:25:
Inderdaad een schijf en geen partitie.
Maar ondanks dat ik alles op de D: schijf zet staat er dus ook van alles op C: (registry)?

Ik weet wel dat Accu-Feel geluiden toevoegt, koppelde het probleem (ongewenst geluid) alleen in eerste instantie niet direct aan Accu-Feel (soms raak je even het overzicht kwijt na al dat getweak :s :) ).
Moet nu nog even uitzoeken of ik dan de PMDG 737NGX maar beter zonder Accu-Feel kan gebruiken,
of dat bijv. zo aan te passen is dat ik Accu-Feel wel kan gebruiken i.c.m. de 737NGX en dan bijvoorbeeld alleen de geluidseffecten van Accu-Feel uitschakel.
Ja, je kan ervanuit gaan dat ELK programma dat je installeert ook ergens iets op de C-schijf zet, bijna altijd sowieso in de registry, maar soms ook daadwerkelijk bestanden in diverse Windows-mappen (systeem, gebruikers, etc.). FSX doet dat zeer zeker in ieder geval!

Volgens mij kan je élk Accu-feel effect aan- of uitzetten, dus dat moet wel lukken. 'k Heb de addon zelf niet, maar het lijkt me niet meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:35
Ik gebruik helemaal geen externe framerate limiter meer sinds de nieuwst nVidia drivers. Door het instellen van mijn frames op 30 in FSX en via nVidia inspector 1/2 framerate standard vsync loopt mijn FSX als een zonnetje.

bron: http://www.simforums.com/...98_post245097.html#245097

Vooral deze guide aandachtig(!!) doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar na zeeeeer veel jaren -in mijn jeugd gespeeld- weer begonnen met FSX en ik heb een vraagje.

Ik heb FSX Acceleration en daarbij REX essentials voor de mooie plaatjes. Ik zie in de OP echter ook NL2000, een gratis addon met mooie scenery van Nederland. Lijkt me ook erg tof. Maar kan ik dit zomaar i.c.m. REX gebruiken, of gaat dat botsen?
Hoe bepaalt FSX welke scenery hij moet laden? En kun je ze naast elkaar draaien zodat je in Nederland en de NL2000 ziet en in de rest de REX essential? Met de info in de startpost kom ik er nog niet helemaal uit.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:52:
Ik ben ook maar na zeeeeer veel jaren -in mijn jeugd gespeeld- weer begonnen met FSX en ik heb een vraagje.

Ik heb FSX Acceleration en daarbij REX essentials voor de mooie plaatjes. Ik zie in de OP echter ook NL2000, een gratis addon met mooie scenery van Nederland. Lijkt me ook erg tof. Maar kan ik dit zomaar i.c.m. REX gebruiken, of gaat dat botsen?
Hoe bepaalt FSX welke scenery hij moet laden? En kun je ze naast elkaar draaien zodat je in Nederland en de NL2000 ziet en in de rest de REX essential? Met de info in de startpost kom ik er nog niet helemaal uit.

Alvast bedankt!
REX Essentials doet (voor zover ik weet) niets met de scenery library en zit dus niets in de weg. Het vervangt textures en dat is het wel zo'n beetje. Dus NL2000 kun je gerust installeren.

FSX heeft een scenery library en de volgorde daarin bepaald de prioriteit voor sceneries. Dus als je bijvoorbeeld Lelystad X boven NL2000 zet dan heeft Lelystad X een hogere prioriteit. Dit voorkomt over het algemeen problemen met meerdere scenery 'lagen', zoals airports en NL2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:52:

Alvast bedankt!
Ik raad je GEX + FTX aan, in combinatie met REX is het geweldig, zeker als je ook nog ASE als weather engine gebruikt. Om het nog ff mooier te maken gebruik dan de ENB-natural plug in. Overdag valt het resultaat enigszins mee, maar zeker onder schemer is het resultaat verbluffend. Goed overclockte cpu is wel vereist maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank beiden! Duidelijk :)

Edit: Hmm, bij het downloaden van NL2000 brult AVG steeds dat de bestanden geïnfecteerd zijn. Er zijn twee jaar terug false positives bij AVG gemeld met enkele varianten van het genoemde virus, maar deze specifieke kan ik nergens terugvinden, i.i.g. niet voldoende om me gerust te stellen, ook al lijkt mij die site prima te vertrouwen.
Het gaat om Win32/DH{JVdO}. Het leek mij gelijk een false positive, maar ik durf het toch niet aan.

Dan maar even verder kijken naar andere genoemde add-ons.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Grr... Heb ik dan eindelijk alles klaar en de motoren gestart in mijn NGX, kan ik er niks mee.. Snap er even helemaal niks meer van. Motoren keurig op druk, FMC geprogrammeerd maar zodra ik de throttle induw gebeurt er gewoon helemaal niks. Iemand die een oplossing weet?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
BeefHazard schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:35:
Grr... Heb ik dan eindelijk alles klaar en de motoren gestart in mijn NGX, kan ik er niks mee.. Snap er even helemaal niks meer van. Motoren keurig op druk, FMC geprogrammeerd maar zodra ik de throttle induw gebeurt er gewoon helemaal niks. Iemand die een oplossing weet?
Gebruik je een throttle op een joystick?
Zie je je throttle hendels ook niet bewegen in VC?
Kan je gas geven met F1, dus via toetsenbord?
Of kan je de throttle's naar voren doen door ze aan te klikken met je muis en dan naar voren doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
auroortje schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:05:
[...]

Kan je gas geven met F1, dus via toetsenbord?
F1 is idle, F3 of F4 is throttle omhoog (F3 stapje voor stapje, F4 full throttle). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeefHazard schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:35:
Haha er staan nog blokken voor je wielen. Die kan je verwijderen je fmc daar zit een speciaal menu in ;)

RTFM :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
Propane schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:24:
[...]
F1 is idle, F3 of F4 is throttle omhoog (F3 stapje voor stapje, F4 full throttle). ;)
Jah sry ;) Ik gebuik het nooit dus wist het niet psies meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heb last van motorproblemen met de Aerosoft Katana 4x als ik langere vluchten maak (ipv alleen maar circuitjes vliegen).

De motor valt op willekeurige momenten uit, het komt minder vaak voor als ik continue volgas vlieg en de snelheid afregel dmw propellor rpm, maar dat is niet hoe het hoort volgens mij.

Ook heb ik, mogelijke oorzaak van het probleem, dat na een tijdje vliegen, de manifold pressure inkakt. Waar ik die bij een beetje rondvliegen meestal rond 25 hou, blijft ie bij volgas hangen op 20. Hij komt ook veel minder snel omhoog als ik gas geef om bijvoorbeeld te gaan taxiin

Ik heb verder alle pre-flight checks gedaan, heb ook even de olie vervangen omdat die geel aangaf bij een inspectie. Temperaturen en olie druk zijn allemaal in orde. Alleen hij blijft continue uitvallen, en als ik niks doe draait de prop langzaam rond, slaat de motor zo ineens weer aan (tijdens het vliegen), draait 4 seconden (soms ook wat langer) om vervolgens direct weer uit te vallen.

Ik dacht aan water/condens in de brandstof, maar dat heb ik gechecked voor ik opsteeg en heb alles eruit gehaald. Nu na een goed halfuur/3 kwartier vliegen check ik het weer, zit er weer water in de brandstof. Dat er dus ff uitgehaald, en hij draait nu al weer een goed kwartier stationair zonder problemen. Echter de manifold pressure gedraagt zich nog steeds niet zoals het hoort :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:39:
Heb last van motorproblemen met de Aerosoft Katana 4x als ik langere vluchten maak (ipv alleen maar circuitjes vliegen).

De motor valt op willekeurige momenten uit, het komt minder vaak voor als ik continue volgas vlieg en de snelheid afregel dmw propellor rpm, maar dat is niet hoe het hoort volgens mij.

Ook heb ik, mogelijke oorzaak van het probleem, dat na een tijdje vliegen, de manifold pressure inkakt. Waar ik die bij een beetje rondvliegen meestal rond 25 hou, blijft ie bij volgas hangen op 20. Hij komt ook veel minder snel omhoog als ik gas geef om bijvoorbeeld te gaan taxiin

Ik heb verder alle pre-flight checks gedaan, heb ook even de olie vervangen omdat die geel aangaf bij een inspectie. Temperaturen en olie druk zijn allemaal in orde. Alleen hij blijft continue uitvallen, en als ik niks doe draait de prop langzaam rond, slaat de motor zo ineens weer aan (tijdens het vliegen), draait 4 seconden (soms ook wat langer) om vervolgens direct weer uit te vallen.

Ik dacht aan water/condens in de brandstof, maar dat heb ik gechecked voor ik opsteeg en heb alles eruit gehaald. Nu na een goed halfuur/3 kwartier vliegen check ik het weer, zit er weer water in de brandstof. Dat er dus ff uitgehaald, en hij draait nu al weer een goed kwartier stationair zonder problemen. Echter de manifold pressure gedraagt zich nog steeds niet zoals het hoort :S
Vlieg je dan ook toevallig op een andere hoogte? En hebje een realtime weather engine op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
hij draait wel realtime weather (default FSX functie), echt alleen maar regen vandaag, en lage wolken. Hoogte varieert van 2000 tot 3000ft. Dat die manifold pressure anders is op verschillende hoogte's snap ik ook wel :P Maar hij doet het op Eindhoven Airport al anders dan op Rotterdam (waar ik vandaan kwam). En zoveel hoogte verschil zit daar niet tussen geloof ik

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 15-06-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:44:
hij draait wel realtime weather (default FSX functie), echt alleen maar regen vandaag, en lage wolken. Hoogte varieert van 2000 tot 3000ft. Dat die manifold pressure anders is op verschillende hoogte's snap ik ook wel :P Maar hij doet het op Eindhoven Airport al anders dan op Rotterdam (waar ik vandaan kwam). En zoveel hoogte verschil zit daar niet tussen geloof ik
Bij een normale zuigermotor moet je wel continu je mixture aanpassen, als je ooit een goed opgevoerde scooter had, herken je misschien het feit dat je dagelijks je carb aan het afstellen was. Kijk eens hoe hij reageerd met statisch weer, en langdurig een zelfde hoogte bijv 1000ft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Katana heeft geen mixture lever

Ik zie iig alleen maar een throttle lever, met daarnaast een prop rpm lever

En een Carb. Heat en een Choke, maar meer niet

hij is overigens ook gewoon legaal, laatste versie

[ Voor 88% gewijzigd door FastFred op 15-06-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:54:
Katana heeft geen mixture lever

Ik zie iig alleen maar een throttle lever, met daarnaast een prop rpm lever

En een Carb. Heat en een Choke, maar meer niet
Voor de carb heat eens op? Het lijkt erop dat hij de brandstof niet meer ontbrand, bij het verhogen van je prop rpm kan de carb namelijk meer lucht trekken en doet hij het vandaar iets beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
probeer ff een circuit rondom Eindhoven Airport, op final voor een touch and go slaat ie weer af, carb heat iets opgevoerd en hij loopt weer, hij blijft nu ook lopen. Manifold pressure lijkt ook weer normaal te doen nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:12:
probeer ff een circuit rondom Eindhoven Airport, op final voor een touch and go slaat ie weer af, carb heat iets opgevoerd en hij loopt weer, hij blijft nu ook lopen. Manifold pressure lijkt ook weer normaal te doen nu
Ok misschien dat dit het dus is? Tripje naar ijsland dan maar?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Pfff, nee dank je :P Daar pak ik wel wat snellers voor. Ben nu net weer opgestegen vanaf Eindhoven, en op weg naar Rotterdam. Heb eerst maar weer eens een aflevering NCIS gekeken, kon niet vertrekken omdat de wolken te laag hingen

De Grumman had ook autopilot, dus ik kon tussen door ff gaan pissen ofzo, maar dat gaat met de Katana niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 15-06-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

fynrd1 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:05:
[...]

Voor de carb heat eens op? Het lijkt erop dat hij de brandstof niet meer ontbrand, bij het verhogen van je prop rpm kan de carb namelijk meer lucht trekken en doet hij het vandaar iets beter denk ik.
Klinkt inderdaad als carb icing.
In de manual staat er een heel stuk over. Als je de procedure niet strikt volgt, heeft het later alsnog activeren van carb heating geen nut meer. Naar mijn mening niet helemaal juist gemodelleerd, maar goed....wie ben ik?

Veel besproken op het forum van aerosoft, overigens.

edit: linkje ff opgezocht.

[ Voor 9% gewijzigd door Sapstengel op 15-06-2012 16:42 ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb Google al helemaal plat gebombardeerd met zoek opdrachten, maar kon niks vinden. Buiten temperatuur was trouwens niet denderend laag ofzo, graad of 9 ongeveer, maar het regende wel. En dat zeggen ze daar dus dat dat best mooie omstandigheden zijn voor carb icing. Ook de drop in manifold pressure is exact wat ik ook had. Weer wat geleerd :)

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 15-06-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Temperatuur is niet de enige factor die meespeelt.
Bij icing speelt ook luchtvochtigheid en dichtheid een rol.

Met 12 graden kun je ook al last hebben van icing...

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
:)
Afbeeldingslocatie: http://hirzo.com/img/foto/fora/rexessentials.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een overzichtje van de controls toetsenbord? Schoonpa heeft mn stick mee dus wil even snel vliegen, maar zonder poespas. Simpel stijgen/landen en auto pilot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:14:
Heeft iemand een overzichtje van de controls toetsenbord? Schoonpa heeft mn stick mee dus wil even snel vliegen, maar zonder poespas. Simpel stijgen/landen en auto pilot :)
Meuh... echt de ALLEREERSTE hit op Google (controls FSX):

http://www.mutleyshangar....20Commands%20Pamphlet.pdf

En anders had je ook ff bij de controlopties kunnen kijken, natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks maar hoe kan ik zeg maar ''simpel'' vliegen? Dus zonder alles te hoeven instellen? Ik wil stijgen/landen en beetje rondvliegen, met zo min mogelijk toetsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Throttle regel je met F1 (throttle low), F2 (throttle langzaam low), F3 (throttle langzaam up) en F4 (throttle full) en dan simpelweg met de pijltjes links en rechts en up and down...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:20:
Throttle regel je met F1 (throttle low), F2 (throttle langzaam low), F3 (throttle langzaam up) en F4 (throttle full) en dan simpelweg met de pijltjes links en rechts en up and down...?
Ok (noob in dit spel) en landen ook idem dito?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Landen is meestal 'down'. ;) Zie op die pdf dat links en rechts Numpad 4 en Numpad 6 is en up and down Numpad 2 en Numpad 8. Schijnbaar geen pijltjes. Kan het niet checken want ik heb FSX niet meer op m'n PC staan. Ik dacht dat het ook met de pijltjes kon.

Volgens mij kan je ook met de muis vliegen in FSX, maar dat heb ik nooit gedaan... Als je gewoon ff lekker en simpel wil vliegen zonder veel gedoe, dan moet je MS Flight eens proberen: is meer dan prima te spelen met de muis en keyboard, beter dan FSX.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ook even een vraagje.
Wilde NL2000 scenery v4.0 downloaden, maar er staat bij software requirements dat Microsoft .NET Framework 2.0 geïnstalleerd moet zijn.
Als ik bij m'n geïnstalleerde programma's kijk @ configuratiescherm zie ik verschillende dingen staan met microsoft.net Framework 4.

Ik neem aan dat dit gewoon gaat werken? (als ik 2.0 wil installeren kan dat niet namelijk, melding dat dit niet geïnstalleerd kan worden op een 64bits systeem).
Ben een beetje huiverig omdat 'k FSX nu net beetje stabiel heb en zo ook aan de gang ga met het installeren van Rex Essentials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HirzoSchuurman schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:25:
Ook even een vraagje.
Wilde NL2000 scenery v4.0 downloaden, maar er staat bij software requirements dat Microsoft .NET Framework 2.0 geïnstalleerd moet zijn.
Als ik bij m'n geïnstalleerde programma's kijk @ configuratiescherm zie ik verschillende dingen staan met microsoft.net Framework 4.

Ik neem aan dat dit gewoon gaat werken? (als ik 2.0 wil installeren kan dat niet namelijk, melding dat dit niet geïnstalleerd kan worden op een 64bits systeem).
Ben een beetje huiverig omdat 'k FSX nu net beetje stabiel heb en zo ook aan de gang ga met het installeren van Rex Essentials.
Ja, moet gewoon werken: is backwards compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ok, thnx.
Moet ik nu ook gaan opletten wat ik als eerste installeer trouwens of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Essentials of NL2000? Nee, maakt niet uit: die bijten elkaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Die 2 ja.
Bedankt voor je snelle reply, ga ik aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geinstalleerd maar kom er nog niet geheel uit. Muiswheel up is gas, maar hoe zorg ik ervoor dat ik op ga stijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 11-09 08:50
Deze game lijkt mij echt fantastisch. maar welke specs heb je nodig om goed te laten draaien met goeie graphichs?

Heb nu als systeem:

C2D e6600 @ 2,4Ghz
HD4850 512MB
6GB ram
Windows 7 x64 ultimate

ben nu bezig met flight van microsft, maar daarin kan je niet mee boeing etc vliegen.
Speel alleen met toetsenbord + muis of een 360 controller.

Snap dat het geen simpel vliegspel is, maar is het te doen voor de casual gamer met normaal toetsenbord en muis. EN dus geen super hoge systeemeisen.

[ Voor 17% gewijzigd door G.Scholtens op 16-06-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX met toetsenbord en muis werkt niet echt lekker: MS Flight doet dat veel beter. En FSX heeft echt superhoge systeemeisen: vooral de CPU is erg belangrijk. Zelfs met het nieuwste van het nieuwste moet je van alles tweaken en editen om het een beetje lekker te laten lopen. En dan nog haalt het het niet bij MS Flight, tenzij je tientallen euro's aan addons erbij koopt om de boel grafisch wat te updaten (en imho is MS Flight dan nog steeds mooier, vooral door de schaduwen en het licht systeem). MS Flight loopt zelfs op oudere hardware aardig okay, beter dan FSX het ooit deed. Verwacht met jou systeem geen graphics die in de buurt komen van MS Flight!

Maar goed, als je een grote airliner wilt vliegen, dan heb je weinig keus... ;) De grote vliegtuigen in FSX zijn trouwens erg simpel, hoor: zelfs de meest casual gamer kan daarmee vliegen. Als je echt wilt simmen met een Boeing, zal je weer je toevlucht moeten zoeken bij addons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Gisteravond REX-Essential geïnstalleerd en ow ow ow wat geeft dat mooie wolkjes :)

Maarrr, inmiddels behoorlijk gefrustreerd hoe ik het nu moet krijgen zoals ik wil.
Ik hoef (op dit moment) niet zo nodig real-world-weather te hebben.

Wat ik wil is een locatie + vliegtuig + weersomstandigheden +tijdstip kiezen en dat dan dus de graphics van REX gebruikt worden.
Maar snap de logica van het geheel nog niet, met als resultaat ontiegelijk vaak wachten tot nieuwe textures/weerbeeld geladen (steeds iets anders proberen) is om er steeds weer achter te komen dat ik niet krijg wat ik voor ogen heb.

- Moet ik altijd REX eerst aanzetten, en vervolgens FSX op de voorgrond? (al dan niet via de autostart FSX functie vanuit REX)
- Hoe zit het met de weersinstellingen in FSX zelf, waar moeten die op gezet worden (zodat ze niet in conflict komen/niet kunnen samenwerken met de REX instellingen?
- (enigszins herhalend) > Ik zou dus graag als het ware met de simpele instellingen qua weer/tijdstip/locatie etc. in FSX een free flight willen doen, en dat het gekozen weer dan door REX gedaan wordt.

Voorbeeld casus:
How to: start flight @ EHAM, seizoen zomer > 's avonds (dusk) met een flinke onweersbui?

Iemand die dit in een paar regels uit kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:59:
Gisteravond REX-Essential geïnstalleerd en ow ow ow wat geeft dat mooie wolkjes :)

Maarrr, inmiddels behoorlijk gefrustreerd hoe ik het nu moet krijgen zoals ik wil.
Ik hoef (op dit moment) niet zo nodig real-world-weather te hebben.

Wat ik wil is een locatie + vliegtuig + weersomstandigheden +tijdstip kiezen en dat dan dus de graphics van REX gebruikt worden.
Maar snap de logica van het geheel nog niet, met als resultaat ontiegelijk vaak wachten tot nieuwe textures/weerbeeld geladen (steeds iets anders proberen) is om er steeds weer achter te komen dat ik niet krijg wat ik voor ogen heb.

- Moet ik altijd REX eerst aanzetten, en vervolgens FSX op de voorgrond? (al dan niet via de autostart FSX functie vanuit REX)
- Hoe zit het met de weersinstellingen in FSX zelf, waar moeten die op gezet worden (zodat ze niet in conflict komen/niet kunnen samenwerken met de REX instellingen?
- (enigszins herhalend) > Ik zou dus graag als het ware met de simpele instellingen qua weer/tijdstip/locatie etc. in FSX een free flight willen doen, en dat het gekozen weer dan door REX gedaan wordt.

Voorbeeld casus:
How to: start flight @ EHAM, seizoen zomer > 's avonds (dusk) met een flinke onweersbui?

Iemand die dit in een paar regels uit kan leggen?
De meest simpele manier is om in REX je textures te kiezen, die te installeren, en vervolgens REX links te laten liggen. Laat het weer gewoon regelen door FSX, door bij Free Flight je weer zelf in te stellen of een thema te kiezen. Dan gebruik je vrolijk de textures van REX, maar het weer van FSX. Het weer zal dan mogelijk wat minder overtuigend zijn dan wanneer REX het op de achtergrond doet, maar zoals ik zei is dit de simpelste manier volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Interesting.
Begrijp ik je dan goed dat je bedoelt dat je de benodigde bestanden van REX handmatig gaat kopiëren naar de juiste FSX mappen?
Dan moet ik er nog achter zien te komen welke dat zijn en waar ze precies naar toe moeten worden gekopieerd :s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:39:
Interesting.
Begrijp ik je dan goed dat je bedoelt dat je de benodigde bestanden van REX handmatig gaat kopiëren naar de juiste FSX mappen?
Dan moet ik er nog achter zien te komen welke dat zijn en waar ze precies naar toe moeten worden gekopieerd :s :)
Nee, gewoon via de REX interface. Je kunt je eigen theme samenstellen of eentje uit de dropdown kiezen. Die bestaat uit wolken textures, waterkleuren, waterbumpmaps, runway textures etc etc. Check de REX interface maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ok, en als ik dat samenstel zoals ik wil en save, dan kan ik REX zelf afsluiten en in het vervolg alleen FSX starten, weersomstandigheden etc. in FSX kiezen en dan zou die REX textures voor de luchten etc. moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:56:
Ok, en als ik dat samenstel zoals ik wil en save, dan kan ik REX zelf afsluiten en in het vervolg alleen FSX starten, weersomstandigheden etc. in FSX kiezen en dan zou die REX textures voor de luchten etc. moeten gebruiken?
Jup. Je gebruikt dan alleen de textures, en niet het programma van REX dat echt weer download en in FSX overzet zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G.Scholtens schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:25:
Deze game lijkt mij echt fantastisch. maar welke specs heb je nodig om goed te laten draaien met goeie graphichs?

Heb nu als systeem:

C2D e6600 @ 2,4Ghz
HD4850 512MB
6GB ram
Windows 7 x64 ultimate

ben nu bezig met flight van microsft, maar daarin kan je niet mee boeing etc vliegen.
Speel alleen met toetsenbord + muis of een 360 controller.

Snap dat het geen simpel vliegspel is, maar is het te doen voor de casual gamer met normaal toetsenbord en muis. EN dus geen super hoge systeemeisen.
He check de openings-post daar staat alles wat je nodig hebt.

Het is met elk systeem te doen het is maar net welke eisen je stelt. Wil je alles max dan ga je dat natuurlijk niet redden.

[ Voor 8% gewijzigd door Remco Tr op 16-06-2012 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Dank je Propane, werkt inderdaad. Zat ik dus weer veel te ingewikkeld te doen voor wat ik in eerste instantie er mee wil :)
Nu moet ik alleen die ground scenery nog in balans krijgen.
Nog teveel 'geknipper', niet van die "white flashes", maar heeft met density te maken denk ik.
Aantal objecten wat je niet ziet, en dan ineens wel (van gebouwen tot bomen) komt haast over als knipperen en dat is storend en doet afbreuk aan de simulatie ervaring.
Zeker omdat het ook op korte afstand gebeurt, dus niet (alleen) in de verte, maar juist het directe gebied waar ik boven vlieg.

Daar toevallig ook nog een tip voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:56:
Klopt. REX kopieert de textures die je gekozen hebt in de FSX directory en overschrijft simpelweg de bestaande textures. Er kan namelijk maar 1 set textures tegelijkertijd actief zijn. De bestanden krijgen dan ook exact dezelfde namen als de originele FSX bestanden. Het programma heeft dus helemaal niet door dat er andere textures gebruikt wordt. ;) Alleen jij ziet dat. Ik heb nadat ik REX had gekocht een paar dagen ermee gerommeld en vervolgens bepaald welke textures ik het beste vond. Die heb ik geinstalleerd en vervolgens heb ik REX nooit meer geopend. Ik heb zelfs ooit op een oude PC REX helemaal gedeinstalleerd omdat ik ruimte tekort had: de REX textures blijven dan nog steeds in de FSX directory staan! 8)

Je hoeft het programma alleen maar te openen als je andere textures wilt of met de weather engine of planner aan de gang wilt.

Je kan trouwens in de voorkeuren ook aangeven welke textures je wel of niet wilt installeren: ik heb ooit een keer geexperimenteerd met verschillende waterreflecties. Om te voorkomen dat bij elke verandering ALLE textures steeds opnieuw werden geinstalleerd, heb ik alles uitgezet behalve reflecties: daardoor kostte het aanpassen en testen van diverse reflecties nauwelijks tijd.
HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:13:
Dank je Propane, werkt inderdaad. Zat ik dus weer veel te ingewikkeld te doen voor wat ik in eerste instantie er mee wil :)
Nu moet ik alleen die ground scenery nog in balans krijgen.
Nog teveel 'geknipper', niet van die "white flashes", maar heeft met density te maken denk ik.
Aantal objecten wat je niet ziet, en dan ineens wel (van gebouwen tot bomen) komt haast over als knipperen en dat is storend en doet afbreuk aan de simulatie ervaring.
Zeker omdat het ook op korte afstand gebeurt, dus niet (alleen) in de verte, maar juist het directe gebied waar ik boven vlieg.

Daar toevallig ook nog een tip voor? :)
Tja, die afgrijselijke popup... Enige wat je kan doen is de LOD radius (de afstand waarop dingen in beeld komen) groter maken in FXS.CFG (groter dan dat je kan doen via de ingame opties) maar dan worden de laadtijden langer, performance wordt minder... en je ziet alsnog dingen popuppen. Het is een van de problemen waar FSX mee te kampen heeft en waar niet echt iets aan te doen is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Nuttige info J van E, thnx!

Wat bedoel je precies met wat je schrijft over waterreflecties, dat volg ik niet helemaal.
Dat van bij elke verandering ALLE textures opnieuw worden geïnstalleerd vs. alles uitzetten behalve reflecties.
Bedoel je dat ook in de context van betere prestaties/dat het soepeler draait?

Hmm, wordt niet heel vrolijk van wat je schrijft over LOD Radius.
Die staat bij mij zo nu: LOD_RADIUS=4.500000
Heeft het (gezien je kanttekeningen qua performance die je noemt) nut om daar aan te gaan sleutelen of beter van niet?
Heeft de popup ook te maxen met max. texture load?
Die staat bij mij zo: TEXTURE_MAX_LOAD=4096
Als je daar nou 3 miljoen ofzo van maakt? (bij wijze van :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Sinds kort ben ik de eigenaar van de PMDG NGX 800/900. Gaaf toestel, erg uitgebreid, wordt ook erg vrolijk van al die systemen die werken, lampjes van de cockpit 's nachts etc. Maar heeft iemand nog tips voor andere liveries in HD, zoals de 4 beschikbare McPhat liveries? Ben op zoek naar wat meer Europees materiaal. Lufthansa, Air Berlin, etc. PMDG heeft er ook, maar die zien er beduidend minder mooi uit dan die van McPhat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:07:
Wat bedoel je precies met wat je schrijft over waterreflecties, dat volg ik niet helemaal.
Dat van bij elke verandering ALLE textures opnieuw worden geïnstalleerd vs. alles uitzetten behalve reflecties.
Bedoel je dat ook in de context van betere prestaties/dat het soepeler draait?

Hmm, wordt niet heel vrolijk van wat je schrijft over LOD Radius.
Die staat bij mij zo nu: LOD_RADIUS=4.500000
Heeft het (gezien je kanttekeningen qua performance die je noemt) nut om daar aan te gaan sleutelen of beter van niet?
Heeft de popup ook te maxen met max. texture load?
Die staat bij mij zo: TEXTURE_MAX_LOAD=4096
Als je daar nou 3 miljoen ofzo van maakt? (bij wijze van :p)
Nee, ik bedoel dat het sneller gaat als je bijvoorbeeld ALLEEN waterreflecties door REX laat installeren in plaats van ALLES. Zoals ik zei had ik al m'n favoriete textures geinstalleerd maar toen wilde ik na een tijd toch andere reflecties. Ik heb toen alle andere dingen uitgezet in REX zodat die niet meer ginstalleerd (dus overschreven) zouden worden door dezelfde bestanden: alleen de reflecties werden er steeds ingezet en de andere textures bleven onaangeroerd... (Soms is het erg lastig iets heel simpels duidelijk uit te leggen, hahaha!)

LOD: sleutelen is gratis dus... gewoon proberen! ;) Zet 'm eens op 6.500000 (verschillen kleiner dan 1.000000 merk je nauwelijks) en bekijk het resultaat. Bevalt het, houden zo, bevalt het niet, pas het weer aan (7.500000 of weer terug naar default). Die MAX LOAD heeft geen effect daarop: die moet je zo laten, trouwens, anders krijg je lagere texture kwaliteit in FSX van REX als je HD textures gebruikt (en hoger zetten heeft geen zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Even een wedervraagje voor jou TranceSetter, heb helaas zelf geen antwoord op jouw vraag.
Bij de comments op de youtube filmpjes (waar je de key uit moet halen) las ik bij één v/d liveries dat de liveries niet compleet zijn, bepaalde reflecties werken bijv. niet, dat zouden ze dan exclusief bewaren voor de payware liveries, maar ik kan geen payware versies op hun site voor de 737NGX 800/900?

Heb net twee freeware versies gedownload van McPhat, ben benieuwd.

Die van PMDG zelf wat je al noemde, dan had je het zeker over deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Hirzo, ik heb zelf nog niet ontdekt dat bij bepaalde liveries textures ontbreken. Dat zou dan de officiële McPhat liveries moeten zijn, maar of ik heb slechte ogen, of het is gewoon niet zo. De American Airlines ziet er in ieder geval heel mooi uit.

De liveries van PMDG zelf zijn niet zo mooi. Die van McPhat zie je veel meer details op, en ze zijn niet zo schoon. Ik heb namelijk nog nooit een perfect schoon vliegtuig zien vliegen, maar zowat alle vliegtuigen van PMDG zit nog geen stofvlekje op.

Ik heb trouwens McPhat nog gevraagd of ze meer NGX liveries gaan maken, maar daar zijn ze op dit moment niet mee bezig en zijn ze ook niet van plan gaven ze aan. Jammer, want die hele serie die ze voor de PMDG 747 gemaakt hebben is perfect. Vandaar ook dat ik het raar zou vinden als ze bepaalde reflecties etc. niet toe hebben gevoegd aan de freeware versies. Weet jij wat daar het antwoord van McPhat zelf op is?

Moet ik wel zeggen dat die PMDG NGX erg fijn vliegt, al moet je wel even wat dingetjes fine-tunen. Zo hebben veel mensen met de AP, maar dat heeft dan weer te maken met hoe realistisch PMDG dat vliegtuig gemaakt heeft, en kun je niet altijd de AP inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Misschien dat ik het verkeerd gelezen had, of geïnterpreteerd.
één v/d eerste comments bij deze video + comment van McPhat direct als antwoord erbij. (over wel/niet illuminated winglet/night lighting)

Thnx voor de tip trouwens, heb american & delta airlines geïnstalleerd en dat ziet er erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ah inderdaad. Gek hoor van McPhat. Maar het is niet anders. Tenslotte is het gratis en ziet het er verder prima uit. Mij was het nog niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Iets met een gegeven paard... :)
Anywayz, vind het wel apart dat ze dan werk hebben gemaakt van zulke mooie freeware versies, maar tegelijkertijd geen payware versies hebben met echt alles er op en er aan. (al heb ik tot nu toe ook nog niet echt iets gemist, maar heb nog maar kort een paar stukjes gevlogen overdag, dus kan nog komen)
Als het iets van 5 euro zou moeten kosten had ik het er wel voor over voor die kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Fantastische (naar mijn mening) complete software & hardware guide voor FSX en ook de meest recente (juni 2012)

http://forum.avsim.net/to...e-hardware-guide-for-fsx/

Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ook fantastisch de base pakket van CS777.. nu is het paradepaardje compleet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:02:
Net geinstalleerd maar kom er nog niet geheel uit. Muiswheel up is gas, maar hoe zorg ik ervoor dat ik op ga stijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:19
Nogmaals: http://www.mutleyshangar....20Commands%20Pamphlet.pdf
Of ga eerst eens beginnen met:
https://microsoftflight.com/en-us/home/
Is gratis en voor "wat heen en weer vliegen" een stuk mooier en makkelijker.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:48:
Iets met een gegeven paard... :)
Anywayz, vind het wel apart dat ze dan werk hebben gemaakt van zulke mooie freeware versies, maar tegelijkertijd geen payware versies hebben met echt alles er op en er aan. (al heb ik tot nu toe ook nog niet echt iets gemist, maar heb nog maar kort een paar stukjes gevlogen overdag, dus kan nog komen)
Als het iets van 5 euro zou moeten kosten had ik het er wel voor over voor die kwaliteit.
Ze hebben vrij aardige legal-troubles met PMDG gehad. Lang verhaal maar het komt erop neer dat ze geen geld mochten vragen voor de liv's.. Vandaar dat er nu weinig meer komt...

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
2bad. Wat een gezeur weer ja.
PMDG heeft zelf toch verder geen payware liveries, dus qua concurrentie/inkomstenverlies geen probleem.
Je zou dan juist zeggen dat PMDG er van zou kunnen profiteren als er goede liveries elders te krijgen zijn.
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
HirzoSchuurman schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:20:
2bad. Wat een gezeur weer ja.
PMDG heeft zelf toch verder geen payware liveries, dus qua concurrentie/inkomstenverlies geen probleem.
Je zou dan juist zeggen dat PMDG er van zou kunnen profiteren als er goede liveries elders te krijgen zijn.
Of zie ik iets over het hoofd?
Ach op avsim genoeg mooie liveries te vinden, die ik soms nog wel mooier vind dan die van mcphat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Dan ga ik daar ook even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik krijg bij avsim steeds de melding dat ik geen toegang heb tot die pagina, wanneer ik op download klik. Redelijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:09:
Ik krijg bij avsim steeds de melding dat ik geen toegang heb tot die pagina, wanneer ik op download klik. Redelijk vervelend.
Registreren
Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste