Ja ja ik ben een nOOb
Ik heb een I5 3.3 2500.
Ik heb een I5 3.3 2500.
Gefeliciteerd dat is 1 van de betere processors voor FSX!
[ Voor 5% gewijzigd door Stefie2010 op 05-06-2012 23:02 ]
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
[ Voor 9% gewijzigd door fynrd1 op 06-06-2012 13:26 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Zeker wel! Pas geleden kwam ik nogal hard neer tijdens de landing waarbij de ophanging van de rechterflap het begaf en de flap dus niet meer omhoog kwam en er dus maar een beetje bijhingFastFred schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:15:
is er ook stress op het airframe gesimuleerd? Ik weet bij de Diamond Katana van Aerosoft dat ie dat wel doet. Had eens een duikvlucht geprobeerd op een van mijn eerste vluchtjes. Snelheid liep te hoog op, knapte het hoogteroer afnog wel kunnen landen (dalen en stijgen dmv gas geven). Na het veilig landen, taxiin en parkeren voor het eerst eens buiten het vliegtuig gekeken, hing het hoogteroer bijna helemaal los naast de staart. Duurde vvet lang voor dat het weer gemaakt was, geweldig
[ Voor 4% gewijzigd door BeetjeVreemd op 09-06-2012 00:14 ]
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Rex E vind ik echt fantastische textures hebben maar ben alleen niet zo onder de indruk van de weather engine... Zeker icm de 737 NGX komen er nogal wat issues boven maar die je misschien in een andere addon plane niet zou merken of tijdens een GA vlucht. In het algemeen zag ik dat vaak de METAR niet klopte bij de werkelijke situatie in de sim en dan voornamelijk windsnelheid en richting die heel erg afweek of binnen een seconde 180 draaide met sterke snelheid fluctuaties. Nogal irritant in de NGX als je hele Autopilot van slag raakt hierdoor; van 2000fpm climb naar 0 (doordat IAS van 300 naar 270 schiet en hij dus lvl gaat vliegen om weer snelheid op te bouwen) en in een keer naar 4000 fpm climb omdat 10 sec later je IAS van 270 in eens weer naar 300 schiet
Ja daar heb ik ook naar lopen zoeken toen ik mn nieuwe pc ging bouwen. Maar helaas niet kunnen vinden en heb toen maar gehouden bij Corsair Vengeance LP met CL van 9. Volgens mij is 8 al moeilijk te vinden voor LP geheugen...Weet iemand hier trouwens zo of je ook low profile geheugen hebt met een lage latency, 6 of 7?
('t is nu echt millimeter werk tussen de fan v/d mugen 2 en het geheugen)
Verwijderd
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION hoger zetten zou moeten uit maken. Weet je zeker dat ie het snel genoeg KAN laden?Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 18:12:
Vraagje!
Ik heb een schone windows 7 installatie gedaan en sindsdien heb
Ik een probleem met nl2000. Overal heb is de scenery mooi behalve in cockpitview.
Daar is maar een klein stukje scherp en de rest is blurry.
Heeft iemand dit probleem eerder gehad?
Verwijderd
De beelden zijn vanop een bepaalde hoogte genomen in een hoek van 45°, dus ik denk dat je hoger of lager vervormingen zal hebben. Maar misschien kan dit opgelost worden door beelden samen te voegen, hoewel ik me niet meteen kan voorstellen hoe dit in zijn werk zou moeten gaan.Tallguy schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 14:43:
Wat zou het gaaf zijn als dit via Tileproxy ook gaat werken3D Google Maps cq Earth
Verwijderd
En waar zit ie setting dan, nviadia inspector soms?Remco Tr schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:25:
[...]
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION hoger zetten zou moeten uit maken. Weet je zeker dat ie het snel genoeg KAN laden?
In je FSX.CFG. lees de start post van deze topic wordt je denk wel wat wijzer vanVerwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:56:
[...]
En waar zit ie setting dan, nviadia inspector soms?
Nergens in fsx kan ik het vinden.
[ Voor 8% gewijzigd door BeetjeVreemd op 11-06-2012 21:03 ]
Is dit niet de standby artificial horizon? Ik weet dat je deze in het PMDG FMC menu kan wisselen van analoog naar digital, een van de twee geeft ook een soort piep geluidje.HirzoSchuurman schreef op maandag 11 juni 2012 @ 07:23:
Ik heb tutorial filmpjes opgezocht over cold-and-dark startup en kon er maar niet achter komen waarom het geluid niet overeen kwam met wat ik op de filmpjes zag (irritant geluid bijv. starten v/d battery, wat niet meer weg gaat), bleek dus accu feel te zijn.
Kan je dat tweaken om naast elkaar te gebruiken of moet je dat überhaupt niet willen met PMDG's 737?
In de NGX hoor je ze amper, heel zachtjes op de achtergrond (en ook alleen bij de FWD pumps, de Aft pumps hoor je niet). Bij de default 737 lijken ze echt zowat onder je stoel te zitten inderdaadauroortje schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:15:
Zijn het niet de fuelpumps? Die geven ook, vind ik, een hoog geluid wat je over alles heen hoort.
En volgens mij hoor je die niet in het echt. Zitten in de vleugel en toch hoor je ze luid en duidelijk in de cockpit
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 12-06-2012 16:13 ]
Je moet gewoon het gehele volume verwijderen, dan is letterlijk alles wegHirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:53:
Ik kreeg FSX niet goed verwijderd op m'n D: schijf, compleet geformatteerd (dus niet "snel formatteren"), maar krijg bij invoeren van disk 1 alleen de optie voor repair en remove en bij beide liep het spul vast.
Blijkbaar staat er toch ergens in de registry (in C:) iets van fsx, geen idee.
Nu W7 dan ook maar weer helemaal opnieuw geïnstalleerd, en dan maar hopen dat FSX op D: installeren nu wel lukt.
Ik bedoel deze actie, op 1min. 36 in deze video
(dus alles uit, cold en dark en dan die knop)
YouTube: PMDG 737NGX Startup Review Part Three
In de video hoor je dan verder niks, maar ik kreeg dan dus een geluid wat niet meer weg wil, pas als ik Accu-Feel uitschakel gaat het weg.
Ook klopte het geluid niet meer i.c.m. de verschillende camera-views, bijv. in VC stil zoals het hoort, maar view van buiten wel geluid -terwijl alles in vliegtuig uit staat-
Nee, bij volume verwijderen is de hele partitie weg( die jij in feite nu formatteert) De schijf is dan als nieuw, en je kan dan weer een nieuwe partitie aanmaken. Dit gehele proces kan gedaan worden via Diskmanager in windows, anders via de installatie cd van windows.HirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:49:
Ik hoop niet dat het nog een keer nodig is (heb nu wel genoeg geformatteerd/geïnstalleerd in korte tijd...),
maar wat bedoel je precies met het hele volume verwijderen?
Bij vollede format moet de schijf toch ook helemaal leeg zijn?
Klopt, hier bestaan zoveel verschillende meningen en theorieen over dat je er gek van wordt. Bij mij bijvoorbeeld zorgt de externe framelimiter (nvidia inspector) juist voor lagere FPS en vele micro stutters. Wat wel bij mij voor betere prestaties zorgt is juist de interne frame limiter van FSX (30) icm met wat settings in nvidia inspector (1/2 refreshrate) en in de fsx.cfg.HirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:49:
Wie gebruikt hier trouwens een externe frame limiter i.c.m. een Nvidia graka?
In de start post staat dat je deze zou moeten installeren, maar dat staat onder het kopje "alleen voor ATI users"? (heb zelf dus een Nvidia kaart)
Ik heb verschillende dingen gelezen, de één zweert erbij en de ander zegt bijv. alleen installeren als je fps erg laag is (bijv. bij heavy addons).
Tot nu toe heb ik nog niet veel geïnstalleerd gehad, maar zonder environment/weather addons haalde ik met de pmdg 737ngx prima framerates (veel meer dan 30 fps).
[ Voor 13% gewijzigd door BeetjeVreemd op 12-06-2012 14:47 ]
Verwijderd
Euh... als hij z'n D schijf compleet formatteert of zelfs uit z'n computer sloopt, zal hij nog steeds dezelfde meldingen krijgen als hij de dvd erin stopt, want (natuurlijk) zit er talloze verwijzingen in de registry naar FSX dat normaliter op de C schijf staan (het register dus). (Ik neem tenminste aan dat het over een schijf gaat en niet een partitie...)fynrd1 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:41:
[...]
Je moet gewoon het gehele volume verwijderen, dan is letterlijk alles weg
Euh... je weet (schijnbaar nietHirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:53:
In de video hoor je dan verder niks, maar ik kreeg dan dus een geluid wat niet meer weg wil, pas als ik Accu-Feel uitschakel gaat het weg.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 16:25 ]
Verwijderd
Ja, je kan ervanuit gaan dat ELK programma dat je installeert ook ergens iets op de C-schijf zet, bijna altijd sowieso in de registry, maar soms ook daadwerkelijk bestanden in diverse Windows-mappen (systeem, gebruikers, etc.). FSX doet dat zeer zeker in ieder geval!HirzoSchuurman schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 16:25:
Inderdaad een schijf en geen partitie.
Maar ondanks dat ik alles op de D: schijf zet staat er dus ook van alles op C: (registry)?
Ik weet wel dat Accu-Feel geluiden toevoegt, koppelde het probleem (ongewenst geluid) alleen in eerste instantie niet direct aan Accu-Feel (soms raak je even het overzicht kwijt na al dat getweak![]()
).
Moet nu nog even uitzoeken of ik dan de PMDG 737NGX maar beter zonder Accu-Feel kan gebruiken,
of dat bijv. zo aan te passen is dat ik Accu-Feel wel kan gebruiken i.c.m. de 737NGX en dan bijvoorbeeld alleen de geluidseffecten van Accu-Feel uitschakel.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 11:52 ]
REX Essentials doet (voor zover ik weet) niets met de scenery library en zit dus niets in de weg. Het vervangt textures en dat is het wel zo'n beetje. Dus NL2000 kun je gerust installeren.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:52:
Ik ben ook maar na zeeeeer veel jaren -in mijn jeugd gespeeld- weer begonnen met FSX en ik heb een vraagje.
Ik heb FSX Acceleration en daarbij REX essentials voor de mooie plaatjes. Ik zie in de OP echter ook NL2000, een gratis addon met mooie scenery van Nederland. Lijkt me ook erg tof. Maar kan ik dit zomaar i.c.m. REX gebruiken, of gaat dat botsen?
Hoe bepaalt FSX welke scenery hij moet laden? En kun je ze naast elkaar draaien zodat je in Nederland en de NL2000 ziet en in de rest de REX essential? Met de info in de startpost kom ik er nog niet helemaal uit.
Alvast bedankt!
Ik raad je GEX + FTX aan, in combinatie met REX is het geweldig, zeker als je ook nog ASE als weather engine gebruikt. Om het nog ff mooier te maken gebruik dan de ENB-natural plug in. Overdag valt het resultaat enigszins mee, maar zeker onder schemer is het resultaat verbluffend. Goed overclockte cpu is wel vereist maar dan heb je ook watVerwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:52:
Ik ben ook maar na zeeeeer veel jaren -in mijn jeugd gespeeld- weer begonnen met FSX en ik heb een vraagje.
Ik heb FSX Acceleration en daarbij REX essentials voor de mooie plaatjes. Ik zie in de OP echter ook NL2000, een gratis addon met mooie scenery van Nederland. Lijkt me ook erg tof. Maar kan ik dit zomaar i.c.m. REX gebruiken, of gaat dat botsen?
Hoe bepaalt FSX welke scenery hij moet laden? En kun je ze naast elkaar draaien zodat je in Nederland en de NL2000 ziet en in de rest de REX essential? Met de info in de startpost kom ik er nog niet helemaal uit.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Dank beiden! Duidelijk
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 21:13 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Gebruik je een throttle op een joystick?BeefHazard schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:35:
Grr... Heb ik dan eindelijk alles klaar en de motoren gestart in mijn NGX, kan ik er niks mee.. Snap er even helemaal niks meer van. Motoren keurig op druk, FMC geprogrammeerd maar zodra ik de throttle induw gebeurt er gewoon helemaal niks. Iemand die een oplossing weet?
F1 is idle, F3 of F4 is throttle omhoog (F3 stapje voor stapje, F4 full throttle).auroortje schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:05:
[...]
Kan je gas geven met F1, dus via toetsenbord?
Haha er staan nog blokken voor je wielen. Die kan je verwijderen je fmc daar zit een speciaal menu inBeefHazard schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:35:
Grr... Heb ik dan eindelijk alles klaar en de motoren gestart in mijn NGX, kan ik er niks mee.. Snap er even helemaal niks meer van. Motoren keurig op druk, FMC geprogrammeerd maar zodra ik de throttle induw gebeurt er gewoon helemaal niks. Iemand die een oplossing weet?
Jah sryPropane schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:24:
[...]
F1 is idle, F3 of F4 is throttle omhoog (F3 stapje voor stapje, F4 full throttle).
Vlieg je dan ook toevallig op een andere hoogte? En hebje een realtime weather engine op de achtergrond?FastFred schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:39:
Heb last van motorproblemen met de Aerosoft Katana 4x als ik langere vluchten maak (ipv alleen maar circuitjes vliegen).
De motor valt op willekeurige momenten uit, het komt minder vaak voor als ik continue volgas vlieg en de snelheid afregel dmw propellor rpm, maar dat is niet hoe het hoort volgens mij.
Ook heb ik, mogelijke oorzaak van het probleem, dat na een tijdje vliegen, de manifold pressure inkakt. Waar ik die bij een beetje rondvliegen meestal rond 25 hou, blijft ie bij volgas hangen op 20. Hij komt ook veel minder snel omhoog als ik gas geef om bijvoorbeeld te gaan taxiin
Ik heb verder alle pre-flight checks gedaan, heb ook even de olie vervangen omdat die geel aangaf bij een inspectie. Temperaturen en olie druk zijn allemaal in orde. Alleen hij blijft continue uitvallen, en als ik niks doe draait de prop langzaam rond, slaat de motor zo ineens weer aan (tijdens het vliegen), draait 4 seconden (soms ook wat langer) om vervolgens direct weer uit te vallen.
Ik dacht aan water/condens in de brandstof, maar dat heb ik gechecked voor ik opsteeg en heb alles eruit gehaald. Nu na een goed halfuur/3 kwartier vliegen check ik het weer, zit er weer water in de brandstof. Dat er dus ff uitgehaald, en hij draait nu al weer een goed kwartier stationair zonder problemen. Echter de manifold pressure gedraagt zich nog steeds niet zoals het hoort
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 15-06-2012 12:45 ]
Bij een normale zuigermotor moet je wel continu je mixture aanpassen, als je ooit een goed opgevoerde scooter had, herken je misschien het feit dat je dagelijks je carb aan het afstellen was. Kijk eens hoe hij reageerd met statisch weer, en langdurig een zelfde hoogte bijv 1000ft?FastFred schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:44:
hij draait wel realtime weather (default FSX functie), echt alleen maar regen vandaag, en lage wolken. Hoogte varieert van 2000 tot 3000ft. Dat die manifold pressure anders is op verschillende hoogte's snap ik ook welMaar hij doet het op Eindhoven Airport al anders dan op Rotterdam (waar ik vandaan kwam). En zoveel hoogte verschil zit daar niet tussen geloof ik
[ Voor 88% gewijzigd door FastFred op 15-06-2012 13:03 ]
Voor de carb heat eens op? Het lijkt erop dat hij de brandstof niet meer ontbrand, bij het verhogen van je prop rpm kan de carb namelijk meer lucht trekken en doet hij het vandaar iets beter denk ik.FastFred schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:54:
Katana heeft geen mixture lever
Ik zie iig alleen maar een throttle lever, met daarnaast een prop rpm lever
En een Carb. Heat en een Choke, maar meer niet
Ok misschien dat dit het dus is? Tripje naar ijsland dan maar?FastFred schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:12:
probeer ff een circuit rondom Eindhoven Airport, op final voor een touch and go slaat ie weer af, carb heat iets opgevoerd en hij loopt weer, hij blijft nu ook lopen. Manifold pressure lijkt ook weer normaal te doen nu
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 15-06-2012 14:42 ]
Klinkt inderdaad als carb icing.fynrd1 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:05:
[...]
Voor de carb heat eens op? Het lijkt erop dat hij de brandstof niet meer ontbrand, bij het verhogen van je prop rpm kan de carb namelijk meer lucht trekken en doet hij het vandaar iets beter denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Sapstengel op 15-06-2012 16:42 ]
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 15-06-2012 16:56 ]
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Verwijderd
Verwijderd
Meuh... echt de ALLEREERSTE hit op Google (controls FSX):Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:14:
Heeft iemand een overzichtje van de controls toetsenbord? Schoonpa heeft mn stick mee dus wil even snel vliegen, maar zonder poespas. Simpel stijgen/landen en auto pilot
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 21:17 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ok (noob in dit spel) en landen ook idem dito?Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:20:
Throttle regel je met F1 (throttle low), F2 (throttle langzaam low), F3 (throttle langzaam up) en F4 (throttle full) en dan simpelweg met de pijltjes links en rechts en up and down...?
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2012 21:26 ]
Verwijderd
Ja, moet gewoon werken: is backwards compatible.HirzoSchuurman schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 21:25:
Ook even een vraagje.
Wilde NL2000 scenery v4.0 downloaden, maar er staat bij software requirements dat Microsoft .NET Framework 2.0 geïnstalleerd moet zijn.
Als ik bij m'n geïnstalleerde programma's kijk @ configuratiescherm zie ik verschillende dingen staan met microsoft.net Framework 4.
Ik neem aan dat dit gewoon gaat werken? (als ik 2.0 wil installeren kan dat niet namelijk, melding dat dit niet geïnstalleerd kan worden op een 64bits systeem).
Ben een beetje huiverig omdat 'k FSX nu net beetje stabiel heb en zo ook aan de gang ga met het installeren van Rex Essentials.
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door G.Scholtens op 16-06-2012 14:37 ]
Verwijderd
De meest simpele manier is om in REX je textures te kiezen, die te installeren, en vervolgens REX links te laten liggen. Laat het weer gewoon regelen door FSX, door bij Free Flight je weer zelf in te stellen of een thema te kiezen. Dan gebruik je vrolijk de textures van REX, maar het weer van FSX. Het weer zal dan mogelijk wat minder overtuigend zijn dan wanneer REX het op de achtergrond doet, maar zoals ik zei is dit de simpelste manier volgens mij.HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 15:59:
Gisteravond REX-Essential geïnstalleerd en ow ow ow wat geeft dat mooie wolkjes
Maarrr, inmiddels behoorlijk gefrustreerd hoe ik het nu moet krijgen zoals ik wil.
Ik hoef (op dit moment) niet zo nodig real-world-weather te hebben.
Wat ik wil is een locatie + vliegtuig + weersomstandigheden +tijdstip kiezen en dat dan dus de graphics van REX gebruikt worden.
Maar snap de logica van het geheel nog niet, met als resultaat ontiegelijk vaak wachten tot nieuwe textures/weerbeeld geladen (steeds iets anders proberen) is om er steeds weer achter te komen dat ik niet krijg wat ik voor ogen heb.
- Moet ik altijd REX eerst aanzetten, en vervolgens FSX op de voorgrond? (al dan niet via de autostart FSX functie vanuit REX)
- Hoe zit het met de weersinstellingen in FSX zelf, waar moeten die op gezet worden (zodat ze niet in conflict komen/niet kunnen samenwerken met de REX instellingen?
- (enigszins herhalend) > Ik zou dus graag als het ware met de simpele instellingen qua weer/tijdstip/locatie etc. in FSX een free flight willen doen, en dat het gekozen weer dan door REX gedaan wordt.
Voorbeeld casus:
How to: start flight @ EHAM, seizoen zomer > 's avonds (dusk) met een flinke onweersbui?
Iemand die dit in een paar regels uit kan leggen?
Nee, gewoon via de REX interface. Je kunt je eigen theme samenstellen of eentje uit de dropdown kiezen. Die bestaat uit wolken textures, waterkleuren, waterbumpmaps, runway textures etc etc. Check de REX interface maar eens.HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:39:
Interesting.
Begrijp ik je dan goed dat je bedoelt dat je de benodigde bestanden van REX handmatig gaat kopiëren naar de juiste FSX mappen?
Dan moet ik er nog achter zien te komen welke dat zijn en waar ze precies naar toe moeten worden gekopieerd![]()
Jup. Je gebruikt dan alleen de textures, en niet het programma van REX dat echt weer download en in FSX overzet zeg maar.HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:56:
Ok, en als ik dat samenstel zoals ik wil en save, dan kan ik REX zelf afsluiten en in het vervolg alleen FSX starten, weersomstandigheden etc. in FSX kiezen en dan zou die REX textures voor de luchten etc. moeten gebruiken?
He check de openings-post daar staat alles wat je nodig hebt.G.Scholtens schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 14:25:
Deze game lijkt mij echt fantastisch. maar welke specs heb je nodig om goed te laten draaien met goeie graphichs?
Heb nu als systeem:
C2D e6600 @ 2,4Ghz
HD4850 512MB
6GB ram
Windows 7 x64 ultimate
ben nu bezig met flight van microsft, maar daarin kan je niet mee boeing etc vliegen.
Speel alleen met toetsenbord + muis of een 360 controller.
Snap dat het geen simpel vliegspel is, maar is het te doen voor de casual gamer met normaal toetsenbord en muis. EN dus geen super hoge systeemeisen.
[ Voor 8% gewijzigd door Remco Tr op 16-06-2012 19:02 ]
Verwijderd
Klopt. REX kopieert de textures die je gekozen hebt in de FSX directory en overschrijft simpelweg de bestaande textures. Er kan namelijk maar 1 set textures tegelijkertijd actief zijn. De bestanden krijgen dan ook exact dezelfde namen als de originele FSX bestanden. Het programma heeft dus helemaal niet door dat er andere textures gebruikt wordt.HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:56:
Ok, en als ik dat samenstel zoals ik wil en save, dan kan ik REX zelf afsluiten en in het vervolg alleen FSX starten, weersomstandigheden etc. in FSX kiezen en dan zou die REX textures voor de luchten etc. moeten gebruiken?
Tja, die afgrijselijke popup... Enige wat je kan doen is de LOD radius (de afstand waarop dingen in beeld komen) groter maken in FXS.CFG (groter dan dat je kan doen via de ingame opties) maar dan worden de laadtijden langer, performance wordt minder... en je ziet alsnog dingen popuppen. Het is een van de problemen waar FSX mee te kampen heeft en waar niet echt iets aan te doen is.HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 20:13:
Dank je Propane, werkt inderdaad. Zat ik dus weer veel te ingewikkeld te doen voor wat ik in eerste instantie er mee wil
Nu moet ik alleen die ground scenery nog in balans krijgen.
Nog teveel 'geknipper', niet van die "white flashes", maar heeft met density te maken denk ik.
Aantal objecten wat je niet ziet, en dan ineens wel (van gebouwen tot bomen) komt haast over als knipperen en dat is storend en doet afbreuk aan de simulatie ervaring.
Zeker omdat het ook op korte afstand gebeurt, dus niet (alleen) in de verte, maar juist het directe gebied waar ik boven vlieg.
Daar toevallig ook nog een tip voor?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 20:18 ]
Verwijderd
Nee, ik bedoel dat het sneller gaat als je bijvoorbeeld ALLEEN waterreflecties door REX laat installeren in plaats van ALLES. Zoals ik zei had ik al m'n favoriete textures geinstalleerd maar toen wilde ik na een tijd toch andere reflecties. Ik heb toen alle andere dingen uitgezet in REX zodat die niet meer ginstalleerd (dus overschreven) zouden worden door dezelfde bestanden: alleen de reflecties werden er steeds ingezet en de andere textures bleven onaangeroerd... (Soms is het erg lastig iets heel simpels duidelijk uit te leggen, hahaha!)HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:07:
Wat bedoel je precies met wat je schrijft over waterreflecties, dat volg ik niet helemaal.
Dat van bij elke verandering ALLE textures opnieuw worden geïnstalleerd vs. alles uitzetten behalve reflecties.
Bedoel je dat ook in de context van betere prestaties/dat het soepeler draait?
Hmm, wordt niet heel vrolijk van wat je schrijft over LOD Radius.
Die staat bij mij zo nu: LOD_RADIUS=4.500000
Heeft het (gezien je kanttekeningen qua performance die je noemt) nut om daar aan te gaan sleutelen of beter van niet?
Heeft de popup ook te maxen met max. texture load?
Die staat bij mij zo: TEXTURE_MAX_LOAD=4096
Als je daar nou 3 miljoen ofzo van maakt? (bij wijze van)
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:02:
Net geinstalleerd maar kom er nog niet geheel uit. Muiswheel up is gas, maar hoe zorg ik ervoor dat ik op ga stijgen?
Nogmaals: http://www.mutleyshangar....20Commands%20Pamphlet.pdf
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Ze hebben vrij aardige legal-troubles met PMDG gehad. Lang verhaal maar het komt erop neer dat ze geen geld mochten vragen voor de liv's.. Vandaar dat er nu weinig meer komt...HirzoSchuurman schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 23:48:
Iets met een gegeven paard...
Anywayz, vind het wel apart dat ze dan werk hebben gemaakt van zulke mooie freeware versies, maar tegelijkertijd geen payware versies hebben met echt alles er op en er aan. (al heb ik tot nu toe ook nog niet echt iets gemist, maar heb nog maar kort een paar stukjes gevlogen overdag, dus kan nog komen)
Als het iets van 5 euro zou moeten kosten had ik het er wel voor over voor die kwaliteit.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ach op avsim genoeg mooie liveries te vinden, die ik soms nog wel mooier vind dan die van mcphat.HirzoSchuurman schreef op zondag 17 juni 2012 @ 23:20:
2bad. Wat een gezeur weer ja.
PMDG heeft zelf toch verder geen payware liveries, dus qua concurrentie/inkomstenverlies geen probleem.
Je zou dan juist zeggen dat PMDG er van zou kunnen profiteren als er goede liveries elders te krijgen zijn.
Of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
RegistrerenTranceSetter schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:09:
Ik krijg bij avsim steeds de melding dat ik geen toegang heb tot die pagina, wanneer ik op download klik. Redelijk vervelend.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq