Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Je moet bij het pmdg forum gedeelte gaan kijken en dan NGX, een heel topic met liveries. Zitten een paar hele goede painters tussen die wel 5 of 6 paginas bedankt worden voor hun mooie werk. Zo zit er een prachtige tussen van delta airlines, qua details mogen ze bij mcphatt wel in de spiegel gaan kijken

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog steeds een probleem met nl2000.
Vanuit cockpitview is alles blurry, vanuit alle andere views is het scherp.
Dit is gebeurd na een schone installatie van windows.

Ik heb alle tweaks toegepast uit de OP.
Het heeft ook altijd gewerkt, ik als nOOb weet niet wat ik moet doen.
Op het nl2000 forum krijg ik geen reactie.

Sinds deze week heb ik de logitech g13.
Vooral icm met de x52pro is dit een hele mooie setup.
De g13 gebruik ik voor alle mcp functies van de pmdg 747, ook heb de veelgebruikte panels
Achter een toets zitten. De joystick knoppen heb ik de functies van gear/flaps gegeven.
De pov met het kruisje gebruik ik om de heading te veranderen en ⬆=hdg select en ⬇als hdg hold
De toggle switches gebruik ik om v/s en alt te veranderen.

De knoppen op de gashendel gebruik ik om de snelheid te veranderen, dat doe ik met dat kleine draaiwieltje.
De drie knoppen gebruik ik coor de autopilot en to/go.
Nu heb ik echt alles op mijn controls zitten, dat vliegt een stuk leuker!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:28:
Ik heb nog steeds een probleem met nl2000.
Vanuit cockpitview is alles blurry, vanuit alle andere views is het scherp.
Dit is gebeurd na een schone installatie van windows.

Ik heb alle tweaks toegepast uit de OP.
Het heeft ook altijd gewerkt, ik als nOOb weet niet wat ik moet doen.
Op het nl2000 forum krijg ik geen reactie.

Sinds deze week heb ik de logitech g13.
Vooral icm met de x52pro is dit een hele mooie setup.
De g13 gebruik ik voor alle mcp functies van de pmdg 747, ook heb de veelgebruikte panels
Achter een toets zitten. De joystick knoppen heb ik de functies van gear/flaps gegeven.
De pov met het kruisje gebruik ik om de heading te veranderen en ⬆=hdg select en ⬇als hdg hold
De toggle switches gebruik ik om v/s en alt te veranderen.

De knoppen op de gashendel gebruik ik om de snelheid te veranderen, dat doe ik met dat kleine draaiwieltje.
De drie knoppen gebruik ik coor de autopilot en to/go.
Nu heb ik echt alles op mijn controls zitten, dat vliegt een stuk leuker!!!
haal die nl2000 er gewoon af.. Je mist niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:02:
[...]

haal die nl2000 er gewoon af.. Je mist niks..
Grapje toch? Het is het mooiste pakket, vind ik, dat beschikbaar is voor fsx.
Je ziet alles!!! Ik vind het ontzettend mooi gedaan. Beter dan die aerosoft troep die
Niet op je normale instellingen te spelen zijn.
Als er iets vergelijkbaars is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
Het meest zonde aan nl2000 vindt ik dat het snachts helemaal donker is boven nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:21:
[...]

Je ziet alles!!! Ik vind het ontzettend mooi gedaan. Beter dan die aerosoft troep die
Ik heb nu FSX Acc. + GEX + REX + UTX en dat is erg mooi. Daarnaast wat aerosoft airports en de PDMG, wat een heel mooi geheel vormt. NL2000 heb ik niet geprobeerd ivm mijn virusscanner die blijft volhouden dat er een virus in zit, dus die heb ik overgeslagen.
Is NL2000 mooiere scenery dan UTX?

En wat zijn verder nog echte aanraders volgens de mensen hier? Gebruiken mensen hier bijvoorbeeld een addon voor de ATC?

Ik ben nu de PDMG aan het leren kennen en ik ga gestaag vooruit! Vooralsnog geheel zonder auto-pilot, dat komt later nog.

Al met al is het wel een moooi stukje software dat FSX, met al die 3rd party-development erbij. Juist door MS Flight ben ik besmet geraakt en ik ben nu helemaal into FSX daardoor :)

MS Flight is alleen standaard al prachtig (mooier dan FSX) en loopt zeer soepel, maar daar kun je niet met je KLM 737 op Schiphol landen, en dat is nu vooral top tussen de andere AI planes (van World of AI) die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
SgtPoen schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:24:
Het meest zonde aan nl2000 vindt ik dat het snachts helemaal donker is boven nederland.
Wat bedoel je daarmee precies? Het is heel normaal dat het s'nachts donker is?

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 18-06-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Wat bedoel je daarmee precies? Het is heel normaal dat het s'nachts donker is?
Ik neem aan dat hij geen verlichting e.d. bedoelt, en dat het gewone zwarte vlakken zijn/lijken.
Nederland is eigenlijk een lichtbak 's nachts met alle kassen en zeer druk bevolkte gebieden (verlichte wegen, gebouwen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb zelf ook NL2000 (met uitzondering van Zeeland want die crashed altijd) en Nederland is gewoon verlicht hoor? Je kunt iig toch wel dorpen, steden en de wat grotere wegen verlicht zien. Dat het niet exact kloppend is en dat je de spaarlampen niet kunt tellen maakt mij niet zoveel uit, ik vlieg zelf toch liever op grote hoogtes met wat grotere vliegtuien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Smaken verschillen. Ik vond NL2000 ook niet zo geslaagd: het was leuk dat je alles kon zien zoals in het echt, maar je moet wel aardig hoog vliegen anders is het afgrijselijk. En ik heb een gruwelijke hekel aan platte gebouwen die er maar van 1 kant af gezien goed uitzien: van de andere kant af oogt het heel vreemd. Daarnaast zijn de kleuren her en der echt te lelijk (geen contrast of gewoon fout).

Maar hé... het is gratis!!! Dus je zult mij niet horen zeggen dat het een flut addon is: het is gewoon niet mijn soort scenery. Ik heb diep respect voor de lui die dit alles hebben gemaakt: die installer alleen al is een mooi stuk werk. _/-\o_ Maar nogmaals, gewoon niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Inderdaad. Iets met een paard.... :) Ik vind NL2000 prachtig om rond te vliegen, hoog vliegen hoeft niet, 3 a 4000ft vind ik het al mooi om te zien, iig een hele verbetering tegenover de default scenery, die ruk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Haha, duh! Dat heb ik dus gedaan, en ja ook apart voor de File Library, maar dan krijg ik die melding nog steeds :/

edit: Ah, in Safari krijg ik die melding steeds. Net Firefox geprobeerd en dat werkt wel. Niet logisch...

[ Voor 17% gewijzigd door TranceSetter op 18-06-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en ga over op SSD, heb een 128GB Crucial M4 besteld.

Maar ik heb mijn FSX installatie eigenlijk net lekker lopen. Ik ga Windows op de SSD zetten, en de huidige Windows schijf (500Gb Spinpoint F3) ga ik als Program Files schijf gebruiken voor de minder veeleisende software. Het plan is om FSX van de SSD te gaan draaien, maar heb geen zin in een herinstallatie van FSX, iemand enig idee of het mogelijk is om de hele FSX installatie over te zetten op de SSD en dan te starten? Worden er dan automatisch de nodige registry entry's gemaakt of zijn er meer handelingen nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:45:
Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt en ga over op SSD, heb een 128GB Crucial M4 besteld.

Maar ik heb mijn FSX installatie eigenlijk net lekker lopen. Ik ga Windows op de SSD zetten, en de huidige Windows schijf (500Gb Spinpoint F3) ga ik als Program Files schijf gebruiken voor de minder veeleisende software. Het plan is om FSX van de SSD te gaan draaien, maar heb geen zin in een herinstallatie van FSX, iemand enig idee of het mogelijk is om de hele FSX installatie over te zetten op de SSD en dan te starten? Worden er dan automatisch de nodige registry entry's gemaakt of zijn er meer handelingen nodig?
Lijkt me geen makkelijke klus, dus ik vrees dat herinstallatie nodig zal zijn. Waarom je perse een SSD voor FSX wil gebruiken ontgaat mij, want je zult er hooguit winst mee behalen mbt loadingtimes, niet met FPS.

Is natuurlijk mooi meegenomen, maar verwacht geen beter visuele prestaties. Windows op de SSD is zeker een goed idee. En volgens mij moet je dus sowieso ook FSX opnieuw installeren, aangezien je met een lege Windows + registry begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:54
Als je dezelfde windows houd kan het wel, als je windows opnieuw installeert moet je alles opnieuw doen.

Tip zet alle addons die niet worden geladen door FSX op een aparte harddisk. (weer programmas ect)

[ Voor 28% gewijzigd door Remco Tr op 20-06-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Gaat me niet zo zeer om prestatiewinst in FSX hoor, had gewoon ff wat geld teveel, en moest een nieuwe fan hebben voor de pc van m'n ouders, en dan betaal je zowat meer aan verzendkosten dan de prijs van die fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
[...]

Gex + ftx vind ik mooier met een addon mesh. En zwaar op de prestaties? Valt reuze mee, ik gebruik ftx met max settings op alle bruggen en kleine zandweggetjes na. En ja de rest is ook maxed out, beschik alleen niet over ai vliegverkeer omdat ik alleen op vatsim vlieg. De enigste limitatie die ik heb is de 32bit executive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:33:
[...]

Gex + ftx vind ik mooier met een addon mesh. En zwaar op de prestaties? Valt reuze mee, ik gebruik ftx met max settings op alle bruggen en kleine zandweggetjes na. En ja de rest is ook maxed out, beschik alleen niet over ai vliegverkeer omdat ik alleen op vatsim vlieg. De enigste limitatie die ik heb is de 32bit executive.
ftx = utx, denk ik? ;)

Wat betreft verplaatsen van FSX: ik heb het een keer geprobeerd. Je hebt hier en daar een soort van registry fixer die alle entries hersteld. Maar mijn ervaring is: niet doen. Zo werden alle addons niet gechekt, alleen maar het programma zelf, waardoor je alsnog met rommel zit als je eens wat wilt uninstallen of veranderen... Ik heb toen ik dat had geprobeerd een dag daarna alsnog alles compleet opnieuw geinstalleerd.

De ENIGE optie die WEL goed werkt, maar dan alleen als je dezelfde Windows install blijft gebruiken, is de Windows junction optie. Daarmee hou je Windows voor de gek: hij denkt dat een map op de oude plek staat, maar ondertussen staat 'ie ergens anders. Met die truuk kan je zelfs addons als die van Orbx, die in de FSX geinstalleerd MOETEN worden, alsnog op een andere plek of schijf installeren!

Voorbeeld met de ORBX folder, maar je kan zo elke folder verplaatsen.

Het originele pad is (bijvoorbeeld):

C:\Microsoft Flight Simulator X\ORBX

Verplaats nu de ORBX map (dus niet kopiëren maar verplaatsen, zodat het origineel helemaal weg is) naar:

D:\Programs\ORBX

Open de command prompt (cmd.exe) en navigeer naar de plek waar de originele folder ooit stond, dus in dit voorbeeld C:\Microsoft Flight Simulator X. Als je daar bent, type dan (in dit voorbeeld):

mklink /J "ORBX" "D:\Programs\ORBX"

en ram op Enter. Op de plek waar de map stond wordt een bestandje aangemaakt en vanaf nu denkt Windows dat de map daar gewoon nog staat, maar werkt alles via de map op D:. Zelfs als je nu nieuwe scenery van Orbx gaat installeren, zet 'ie dat op D:!

Je kan de boel simpel herstellen door dat aangemaakte bestand te deleten en de map weer terug te zetten.

Disclaimer: try at your own risk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ok, duidelijk, dat is me dan ook weer teveel gedoe :P Ik denk dat ik gewoon een screenshot ga maken van iedere setting en een kopie maak van FSX.cfg dan ben ik er ook zo'n beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 10:55
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:17:
[...]

ftx = utx, denk ik? ;)

Wat betreft verplaatsen van FSX: ik heb het een keer geprobeerd. Je hebt hier en daar een soort van registry fixer die alle entries hersteld. Maar mijn ervaring is: niet doen. Zo werden alle addons niet gechekt, alleen maar het programma zelf, waardoor je alsnog met rommel zit als je eens wat wilt uninstallen of veranderen... Ik heb toen ik dat had geprobeerd een dag daarna alsnog alles compleet opnieuw geinstalleerd.

De ENIGE optie die WEL goed werkt, maar dan alleen als je dezelfde Windows install blijft gebruiken, is de Windows junction optie. Daarmee hou je Windows voor de gek: hij denkt dat een map op de oude plek staat, maar ondertussen staat 'ie ergens anders. Met die truuk kan je zelfs addons als die van Orbx, die in de FSX geinstalleerd MOETEN worden, alsnog op een andere plek of schijf installeren!

Voorbeeld met de ORBX folder, maar je kan zo elke folder verplaatsen.

Het originele pad is (bijvoorbeeld):

C:\Microsoft Flight Simulator X\ORBX

Verplaats nu de ORBX map (dus niet kopiëren maar verplaatsen, zodat het origineel helemaal weg is) naar:

D:\Programs\ORBX

Open de command prompt (cmd.exe) en navigeer naar de plek waar de originele folder ooit stond, dus in dit voorbeeld C:\Microsoft Flight Simulator X. Als je daar bent, type dan (in dit voorbeeld):

mklink /J "ORBX" "D:\Programs\ORBX"

en ram op Enter. Op de plek waar de map stond wordt een bestandje aangemaakt en vanaf nu denkt Windows dat de map daar gewoon nog staat, maar werkt alles via de map op D:. Zelfs als je nu nieuwe scenery van Orbx gaat installeren, zet 'ie dat op D:!

Je kan de boel simpel herstellen door dat aangemaakte bestand te deleten en de map weer terug te zetten.

Disclaimer: try at your own risk. ;)
Is het ook mogelijk om een deel van de ORBX scenery te verplaatsen? Kijk, ik zit eraan te denken om ORBX australia aan te schaffen, echter mijn SSD is bijna vol. Dus wil ik nu graag ORBX australia op mn data schijf zetten. Hierdoor zou ik een een "gesplitte" ORBX folder creeeren... Enig idee of dit mogelijk is? Ik waag het te betwijfelen...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Ja die ja:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

FSX eindelijk weer eens opgestart en de tutorial van MD-11 nog maar eens geprobeerd, maar er is duidelijk iets mis gegaan. Bij DET5 wou hij niet van 6000FT naar FL370 gaan en ook de curse speed bleef onveranderd.

Enig idee hoe dat zou kunnen?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Alles exact zo gedaan als in de tutorial staat? Ik heb de 737NGX tutorial 1 (EGKK - EHAM) ook 3 keer over moeten doen voor het goed ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefie2010 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:41:
[...]

Is het ook mogelijk om een deel van de ORBX scenery te verplaatsen? Kijk, ik zit eraan te denken om ORBX australia aan te schaffen, echter mijn SSD is bijna vol. Dus wil ik nu graag ORBX australia op mn data schijf zetten. Hierdoor zou ik een een "gesplitte" ORBX folder creeeren... Enig idee of dit mogelijk is? Ik waag het te betwijfelen...
Nou, ik kan het niet uitproberen want ik heb FSX niet meer op m'n computer staan, maar volgens mij wordt elke regio in een aparte directory gezet IN de Orbx folder. Als je in de ORBX map kijkt en je ziet inderaad een aparte map voor elke regio ziet, dan moet je DIE map kunnen verplaatsen naar je andere schijf en dan ook de plek waar die bewuste map stond (dus IN de ORBX map) de junction maken. Maar goed, dat kan alleen als Aus in een aparte map staat: je kan een map niet splitsen met junction... Probleem is ook dat Australia eerst geinstalleerd moet worden om 'm te kunnen verplaatsen... Installeren via junction op de andere schijf kan alleen als je eerste de hele Orbx map verplaatst... Volg je me nog? 8)
FastFred schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:18:
Alles exact zo gedaan als in de tutorial staat? Ik heb de 737NGX tutorial 1 (EGKK - EHAM) ook 3 keer over moeten doen voor het goed ging :)
Ja, inderdaad. Ik heb dat gehad bij zowat elke meer ingewikkelde addon (PMDG, Level D of hoe heet die ook alweer, PSS vroeger). Je denkt ALLES helemaal PERFECT te doen, maar ondertussen sla je toch ergens 1 miniscuul stapje over... waardoor ALLES fout gaat. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2012 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

FastFred schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 16:18:
Vermoedelijk zal ik wel iets fout hebben gedaan, maar ik zou willen weten wat.
Hij vertrekt mooi zonder problemen en gaat naar 6000ft, daar blijft hij een lange tijd. Vanaf DET5 heb je geen restrictie en moet je de altitude selector op 370000FT plaatsen, maar dan gebeurt er niets...

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:22:
[...]

Nou, ik kan het niet uitproberen want ik heb FSX niet meer op m'n computer staan, maar volgens mij wordt elke regio in een aparte directory gezet IN de Orbx folder. Als je in de ORBX map kijkt en je ziet inderaad een aparte map voor elke regio ziet, dan moet je DIE map kunnen verplaatsen naar je andere schijf en dan ook de plek waar die bewuste map stond (dus IN de ORBX map) de junction maken. Maar goed, dat kan alleen als Aus in een aparte map staat: je kan een map niet splitsen met junction... Probleem is ook dat Australia eerst geinstalleerd moet worden om 'm te kunnen verplaatsen... Installeren via junction op de andere schijf kan alleen als je eerste de hele Orbx map verplaatst... Volg je me nog? 8)
Ja ik volg je nog :) , thnx. En eerst normaal installeren daar was ik al bang voor... Ik zal eens gaan puzzelen en wat airports verplaatsen naar mn data schijf, wat een stuk makkelijker gaat gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
IStealYourGun schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:15:
[...]

Vermoedelijk zal ik wel iets fout hebben gedaan, maar ik zou willen weten wat.
Hij vertrekt mooi zonder problemen en gaat naar 6000ft, daar blijft hij een lange tijd. Vanaf DET5 heb je geen restrictie en moet je de altitude selector op 370000FT plaatsen, maar dan gebeurt er niets...
Dus je zet de restrictie van 6000ft naar FL370 vanaf dat VNAV ALT in je PFD (FMA pitch mode box om precies te zijn) staat? Dan moet je daarna nog ff op een klein knopje klikken dat onder de de altitude selector op je MCP zit ;)

Uit de 737NGX tutorial waar je dus uit een 5000ft restrictie komt en in een 6000ft restrictie komt
After passing the Detling VOR (DET), you’re going to see VNAV
ALT annunciated in the FMA pitch mode box along with an FMC
message that says RESET MCP ALTITUDE.

VNAV ALT means that VNAV wants to climb or descend, but it's
being limited by what's set in the MCP ALTITUDE window. Our
next altitude is a hard 6000 foot restriction at D015E, which is
5nm after passing DET.

volgende pagina

To get us out of VNAV ALT mode and continue the climb, roll
the MCP ALTITUDE knob up to 6000 and then press the button
labeled ALT INTV to the right of the knob. The click spot
extends to the right over top of the lettering to enable you to
click it from the captain's seat position without difficulty.
En in de 737NGX is dat dit knopje, half verstopt achter de MCP altitude selector. (plaatje even geknipt uit de 737NGX tutorial)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yBfDXAwWjzZ8Y1rYCknOh4dZ/full.jpg

EDIT: ik heb alleen geen flauw fucking idee of dit bij de MD-11 (PMDG? ) ook van toepassing is, die VC ziet er wel heul anders uit

[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 20-06-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Bij MD-11 is die niet van toepassing als ik de tutorial mag geloven, maar normaal moet de waardes op de FMA in het magenta zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
hmm, en wat als je die FL370 nu in je MCP instelt voordat je die restrictie voorbij bent? Als het goed is moet hij zich aan die 6000ft restrictie houden tot dat hij het laatste waypoint met die restrictie voorbij is. De MCP setting dient alleen als failsafe namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

FastFred schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:45:
hmm, en wat als je die FL370 nu in je MCP instelt voordat je die restrictie voorbij bent? Als het goed is moet hij zich aan die 6000ft restrictie houden tot dat hij het laatste waypoint met die restrictie voorbij is. De MCP setting dient alleen als failsafe namelijk
Dat is het volgende wat ik ga proberen, alleen weet ik niet of dit zal helpen, er moet toch nog een mogelijkheid zijn om midden in je vlucht de hoogte (en snelheid) aan te passen zijn zonder de autopilot te verliezen voor het landen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 12:18

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik heb de MD11 al een tijdje niet mee gevlogen, maar volgens mij moet je na het zetten van altitude even de knop indrukken (rechter muisknop geloof ik :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

DutchHammer schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:06:
Ik heb de MD11 al een tijdje niet mee gevlogen, maar volgens mij moet je na het zetten van altitude even de knop indrukken (rechter muisknop geloof ik :P).
Werkt inderdaad, alleen was die toen niet meer magenta en heb je dus ook een probleem voor het landen, aangezien je dat dan ook allemaal manueel moet doen. De autopilot neemt niet over. Gevolg, ik was nog op 4000ft boven de landingsbaan. :p

Edit: Even opnieuw geprobeerd en deze keer lukte het nadat ik op de Prof cnop had gedrukt, maar bij het landen ging het fout en na het herladen van een voorgaande save kreeg ik een "incomplete flightplan" foutmelding. Dus ik had het zelfde probleem weer :/

[ Voor 20% gewijzigd door IStealYourGun op 21-06-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auroortje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 12:18
Bij de 11 was het toch zo dat als hij magenta is dat houd ie die 6000 vast, zodra jij de restriction voorbij bent word ie wit en kan jij een andere hoogte instellen waar hij meteen naar toe gaat. Je hebt toch wel op PROF gedrukt?

Nog ff opgezocht in manuel ;)

Further climb
Passing the waypoint ʻDET5ʼ (1) the altitude restriction is
no longer valid and we can continue to climb.
• As soon as the altitude restriction is cleared the FMA
altitude of 6000ft is no longer magenta (2), indicating
this altitude is no longer consistent with the vertical
profile.
• On the FCP rotate the altitude selector (3) to 37ʼ000ft.
Do not push or pull the selector

[ Voor 50% gewijzigd door auroortje op 21-06-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zo, SSD'tje zit erin, een 128GB Crucial M4. Meeste standaard spul nu wel geinstalleerd, amper 30GB in gebruik nu :)

Dit weekend of volgende week maar 's zien of ik FSX weer draaiende krijg, heb een backup map op mijn dataschijf staan waar ik in een Word documenten screenshots heb staan van ieder settings scherm. En heb een kopie van mijn FSX.cfg :)

Nu eerst lekker genieten, muziekje luisteren, biertje erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 20:44:
En heb een kopie van mijn FSX.cfg :)
Advies: ik weet niet wat je van plan bent met die kope, maar neem de settings die je wilt over van de oude in de nieuwe cfg, maar zet niet hopla de oude cfg op de plaats van de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ow, ok. Dat gaat niet helemaal goed ofzo dan? Ik was inderdaad van plan die gewoon terug te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
FastFred schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 22:23:
Ow, ok. Dat gaat niet helemaal goed ofzo dan? Ik was inderdaad van plan die gewoon terug te zetten
Het is altijd beter om met een schone cfg te beginnen. Als je het met behulp van deze guide instelt moet het goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
welke guide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FSX.. Ik dacht dat ik de boel redelijk geoptimaliseerd had allemaal, maar wat een gevecht steeds voor de FPS en mooie plaatjes... Uiteindelijk heb ik veel addons gebruikt en het ging steeds minder soepel lopen. Ik had geen mooie smooth fps meer als ik vanaf een groot vliegveld vertrok met de NGX 737. Had veel dips in de FPS, stuttering en max 22 fps zo nu en dan, of ik moest redelijk veel inleveren m.b.t. kwaliteit.
Na veeel tweaken ging het steeds wat beter, maar vandaag met de FIBER_FRAME_TIME_FRACTION tweak gespeeld, en dat maakte het veel smoother ineens! :)

Ik heb alleen zelf een ATI-videokaart en ik lees overal dat NVidea beter is voor FSX, maar daar is niks aan te doen. Ondertussen al zeer veel tweaks en addons geprobeerd, waarbij ik een keer mn FSX-installatie om zeep heb geholpen. Het is gewoon verslavend op een of andere manier, en ik zit meer te tweaken en testen dan dat ik aan het vliegen ben. Dat helemaal opnieuw alles installeren is geen pretje, dus bij elke stap en addon die ik nu uitprobeer, plas ik een beetje in m'n broekje :X

Mocht je zelf nog ten einde raad zijn of weer wat willen proberen, dan heb ik hieronder wat tweaks neergezet waar ik (zeer) positieve ervaringen mee heb gehad. Kun je gewoon proberen, you never know :)
Uiteraard verschilt het per PC wat goed werkt, maar goede ervaringen vind ik zelf ook altijd leuk om te lezen.

Maak altijd eerst een back-up van je fsx.cfg!!
Deze tweaks zullen je pc of je FSX-installatie niet mollen en zijn dus veilig om te proberen, maar voor je het weet ben je vergeten hoe het ook alweer goed was voor jezelf. Velen zullen onderstaande opties al kennen, maar nu zie je ze in samenhang waar ik bijna steady 30FPS mee haal. Ik heb FSGenesis Mesh, GEX ground textures, UTX Scenery, REX Essential en Aerosoft Schiphol Mega Airport. Ik vlieg zelf met de NGX737 met KLM-livery en heb de AI-airplane-density op 82 voor airliners.
Verder bijna alles op het hoogst op mijn single monitor-setup op 1920X1080-32.
De roadvehicles zijn FPS slurpers, dus door die density drastisch omlaag te doen valt er veel winst te behalen.

Mijn absolute aanraders voor in je fsx.cfg, van overal van het net geplukt:
(In principe voor iedereen toepasselijk, tenzij anders aangegeven)

HIGHMEMFIX=1 (Een must, altijd doen)

[Jobscheduler]
AffinityMask=14
Dit is voor mijn Intel i5 2500k quadcore, verschilt per CPU-type. Deze moet je opzoeken voor eigen CPU in tweake guides/fora op internet

[BufferPools]
PoolSize=0

RejectThreshold=131072
Kan direct onder Usepools=0. Deze kun je bij twijfel weglaten of anders opzoeken welke waarde voor jouw GPU(mem) van toepassing is

[MAIN]
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.10
Defaultwaarde is 0.33 (als je hem al in je fsx.cfg hebt), maar op 0.15 gaat het bij mij veel smoother. Met 0.10 werkt ook alles nog, maar ik moet nog even testen of dat ook echt beter is en goed blijft tijdens een vlucht.
Mocht het niet (beter) werken, dan op default (0.33) zetten.
Dit is mijn vondst van vandaag.

[GRAPHICS]
TEXTURE_MAX_LOAD=4096
Kan geen kwaad, maar maakt het gewoon mogelijk Highres textures te laden. Het maakt gewone textures niet zwaarder om te laden, dus doen.
Deze reset altijd als je via FSX je Graphics instellingen wijzigt, dus daarna moet je deze weer aanpassen.

Ik heb nog deze, maar die maken het wel zwaarder. Ligt dus aan je hardware of je dit moet doen:
[DISPLAY]
TextureMaxLoad=30
Er wordt bijna overal aangeraden om deze op 9 te zetten, dus let op. Bij 9 laadt FSX bij mij de scenery minder snel en dan zie ik als ik draai met de outside-cam de scenery te laat laden, helemaal 's nachts op Aerosoft Schiphol. Ik heb zelf TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=40 (is de default) erbij, maar sommigen zeggen dat deze op 70 t/m 100 beter is. Ik dacht bij mij zelf geen of slechtere resultaten te merken, dus daarom default.

[TERRAIN]
LOD_RADIUS=6.500000
Dit is om in een grotere cirkel om je plane heen de scenery te laden. De landschappen in de verte worden dan sneller scherp zeg maar, dus daarom wordt het dus ook zwaarder voor je pc.
Deze wordt ook standaard gerest bij het wijzigen van je settings vanuit FSX zelf.
Default = 4.500000

AntiAlias=1
Veel mooier ivm randen, en ik merk geen FPS-drop. NVidea gebruikers doen dit meestal uit en regelen het extern via NVidea tune-progje. Zelf heb ik een Radeon 6870 in crossfire.
Wat betreft Filtering: Zelf gebruik ik Trilineair filtering, maar anisotropic kan ook goed werken. Is mooier maar zwaarder volgens mij.

Waar verder nog veel discussie over is, is of je een externe FPS limiter moet gebruiken. Bij mij geeft dat inderdaad ong 5 extra fps, maar dit verschilt bij sommigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2012 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 22:38:
Het is gewoon verslavend op een of andere manier, en ik zit meer te tweaken en testen dan dat ik aan het vliegen ben.
Been there, done that. 8)

Ben wel blij dat ik daar nu vanaf ben met Flight... Maar op een of andere manier had het ook zijn (soms frustrerende) charmes. ;)

Nog wat om op te letten/te testen: sommige tweaks en ook die externe limiter, resulteren in meer blurries... Dus de boel loopt wel lekkerder, maar je zit dan ook meer of eerder tegen low res textures aan te kijken, ongeacht de LOD-radius. Over die laatste: bij mij zorgde een te grote LOD radius juist voor meer blurries: bij het begin van de vlucht is inderdaad veel meer rondom je scherp en aanwezig, maar het geeft wel een zwaardere load op je systeem... waardoor na een tijdje vliegen je minder scherpe textures om je heen hebt dan zónder die tweak.

Het is echt een balanceeract...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Klopt, en voor elk systeem weer anders. Bij mij loopt FSX nu "smooth as silk" door juist gebruik te maken van de interne framelimiter samen met vertical sync in nvidia inspector. Met de externe limiter liep het voor geen meter.

@Mork, bij de BUFFERPOOLS tweak mis je nog iets. Over het algemeen krijg de beste resultaten door gebruik te maken van Usepools=0 onder BUFFERPOOLS in de cfg. Belangrijk is dan wel om in fsx zelf water op high te zetten, anders krijg je spikes en artifacts. Als je die dan nog steeds krijgt moet je Usepools=0 weghalen en vervangen door een RejectThreshold value, zo laag mogelijk. Poolsize hoef je eigenlijk niet te gebruiken.

Verder, kijk ook hier ff: *****Hardware en Settings Guide****** uit de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefie2010 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:28:
Klopt, en voor elk systeem weer anders. Bij mij loopt FSX nu "smooth as silk" door juist gebruik te maken van de interne framelimiter samen met vertical sync in nvidia inspector. Met de externe limiter liep het voor geen meter.

@Mork, bij de BUFFERPOOLS tweak mis je nog iets. Over het algemeen krijg de beste resultaten door gebruik te maken van Usepools=0 onder BUFFERPOOLS in de cfg. Belangrijk is dan wel om in fsx zelf water op high te zetten, anders krijg je spikes en artifacts. Als je die dan nog steeds krijgt moet je Usepools=0 weghalen en vervangen door een RejectThreshold value, zo laag mogelijk. Poolsize hoef je eigenlijk niet te gebruiken.

Verder, kijk ook hier ff: *****Hardware en Settings Guide****** uit de startpost.
Ik vrees omdat ik een ATI videokaart heb dat die VSync tweak niet gaat werken bij mij.

En wat betreft usepools: Ik heb zowel usepools=0 als poolsize=0 geprobeerd en blijkbaar heb ik het nu zo staan en werkt dat prima bij mij. Zal daar nog even extra naar kijken binnenkort.
De HW-guide uit de OP heb ik uiteraard ook al gelezen :)

Edit: Ja dat weet ik, maar dan maakt het dus niet uit welke je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Als je usepools=0 gebruikt hoef je geen poolsize=0 in te vullen. Poolsize wordt dan niet gebruikt. Dus ook al laat je het staan, fsx kijkt er niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik vind het met de 737NGX al soepel draaien vanaf 15fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Wat ook een wereld van verschil maakt is als je in fsx anisotropic filter selecteerd maar geen anti aliasing. Daarna ga je naar je desktop en kies je voor spellen/3d setting van je kaart. Geef de ATI software dan aan dat anti aliasing / tripple hoe heet het ook al weer, geregeld wordt door de ATI software en niet door FSX. Zo kreeg ik plotseling bizar mooie textures.

Gisteren de Airtrack a 20 euro gedownload op mijn ipad. Ik had het goed doorgenomen op het internet en het leek mij het geld wel waard. Na een eenvoudige betaling en installatie dacht ik even een heerlijke NGX vlucht te maken. En helaas, binnen 20 min kwam ik er achter dat de FMC niet 100% compatible is. Dat was echter de belangrijkste reden van aanschaf. Reden is dat PMDG/IFLY/LvL D e.d een eigen manier hebben om de FMC op te bouwen. Het zou wel perfect moeten werken met de standaard kisten van MS.....duhhhh....
Dingen als radio, EFIS werken wel goed. Meer info kan ik na meer onderzoek nog geven waar nodig.

Wel heel blij mee Active Sky 2012....wat een heerlijke aanvulling, dacht een standaard vluchtje te maken in ORBX land met de A2A p51 en AS 2012.....Wat een vreemde situatie. FSX out of de box is niet te vergelijken. Ik moest mijn best doen om uberhaubt bij de runway te kunnen komen ivm met de mist of wolken in de bergen....geweldige ervaring. Ook in de lucht eindelijk verschillen. Zo zat het aardig dicht maar toch waren er enkele grote gaten te zien waar ik door kon afdalen.....gewoon omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Daar ben ik ook bijna dagelijks mee bezig, met de A2A P51 vliegen door ORBX land :9 , en AS2012 maakt het helemaal af. O, en trouwens, voor de geinteresseerden, AS2012 is met een flinke korting nu te halen op SimMarket: link

De P51 is sinds ie uitkwam nu m'n favoriete GA kist, fantastisch die oude techniek. Alhoewel ik wel graag zou zien dat A2A een keer met een versie komt die VOR navigatie apparatuur heeft ingebouwd. Misschien historisch gezien niet accuraat maar de nu nog vliegende P51s hebben die volgens mij vaak wel gekregen. Dus een versie met die apparatuur zou zeker wel realistisch zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Stefie2010 op 26-06-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Nog even een tweak vraagje, heb het spul redelijk draaiend alleen met de scenery nog wat onregelmatigheden.
Staat los van popups qua gebouwen/bomen etc.
Er zit nog een soort van stottering in de scenery, alsof het de hik heeft zegmaar (lastig uit te leggen), loopt net niet soepel, steeds net een heel klein schokje, en dan continu.

Kan ik FSX pauzeren en dan met Nvidia Inspector wijzigingen doorvoeren > apply changes > en dan in FSX weer verder vliegen en kijken of het beter (of slechter) is geworden of moet ik FSX eerst weer helemaal afsluiten, opnieuw opstarten, nieuwe vlucht starten etc. en kan ik dan pas zien wat het verschil is? (omdat de nieuw gekozen settings van Nvidia Inspector misschien pas worden geladen na een re-start van FSX?)

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
HirzoSchuurman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:59:
Nog even een tweak vraagje, heb het spul redelijk draaiend alleen met de scenery nog wat onregelmatigheden.
Staat los van popups qua gebouwen/bomen etc.
Er zit nog een soort van stottering in de scenery, alsof het de hik heeft zegmaar (lastig uit te leggen), loopt net niet soepel, steeds net een heel klein schokje, en dan continu.

Kan ik FSX pauzeren en dan met Nvidia Inspector wijzigingen doorvoeren > apply changes > en dan in FSX weer verder vliegen en kijken of het beter (of slechter) is geworden of moet ik FSX eerst weer helemaal afsluiten, opnieuw opstarten, nieuwe vlucht starten etc. en kan ik dan pas zien wat het verschil is? (omdat de nieuw gekozen settings van Nvidia Inspector misschien pas worden geladen na een re-start van FSX?)
Ik zou het niet weten... Ik zou voor de zekerheid alles aflsuiten en opnieuw opstarten, dan weet je zeker dat de settings worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Stefie2010 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:47:
[...]

Ik zou het niet weten... Ik zou voor de zekerheid alles aflsuiten en opnieuw opstarten, dan weet je zeker dat de settings worden meegenomen.
Check anders door eerst de uiterst slechte beeldkwaliteit. Check FPS, verander per onderdeel min settings/max settings en je ziet het direct of het wel of niet kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:48
Dit weekend krijg je 10% korting op de AOA 737NGX training :)

http://www.flyaoamedia.com/pmdg-737-ngx-training/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Zeker aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 20:49
Oban606 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:07:
[...]

Check anders door eerst de uiterst slechte beeldkwaliteit. Check FPS, verander per onderdeel min settings/max settings en je ziet het direct of het wel of niet kan.....
werkt helaas niet, gaat wat meer tijd kosten dus :s :)

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vandaag de proefles gedaan die ik van m'n ouders voor m'n verjaardag gekregen heb. Zelf nog 20 minuten bij betaald zodat ik zelf ook nog wat kan sturen.

40 minuten gemaakt in een Tecman P92. Langs de grens met NL richting het noorden, ter hoogte van luchtruim van Enschede richting het oosten, rondje gevlogen, vervolgens een autobaan gevolgd richting het zuiden. 2x een stall geprobeerd, fucking eng, en vervolgens de approach op Stadlohn-Vreden 29 en de instructeur heeft 'm weer aan de grond gezet.

Wat was dat super vet _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FastFred schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:59:
Vandaag de proefles gedaan die ik van m'n ouders voor m'n verjaardag gekregen heb. Zelf nog 20 minuten bij betaald zodat ik zelf ook nog wat kan sturen.

40 minuten gemaakt in een Tecman P92. Langs de grens met NL richting het noorden, ter hoogte van luchtruim van Enschede richting het oosten, rondje gevlogen, vervolgens een autobaan gevolgd richting het zuiden. 2x een stall geprobeerd, fucking eng, en vervolgens de approach op Stadlohn-Vreden 29 en de instructeur heeft 'm weer aan de grond gezet.

Wat was dat super vet _O_
En daarna even een koud biertje/frisdrank op het terrasje neem ik aan, haha ;). Ik moet over een maandje ofzo m'n Single Engine Piston class rating maar eens gaan verlengen, want dat blijft toch wel leuk. Weer even voor de zekerheid in de boeken duiken dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nee, daarna m'n 40 minuten laten opschrijven (mocht ik later RPL of PPL gaan doen, dan kan ik die 40 minuten er vast bij schrijven). En naar huis, ik zit nu nog met een grote :D , _/-\o_ en :9 op m'n gezicht

Was trouwens de eerste vlucht van die instructeur vandaag, en de eerste vlucht voor dat vliegtuig, dus ook het ding uit de hangar getrokken en pre-flight checks gedaan enzo 8)

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 01-07-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
2 screenshots van een mooie glimmende P51, hier te krijgen:
http://a2asimulations.com...php?f=93&t=30453&start=15

2e screenshot is met ENB genomen.
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/1427/20127114232868.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/6051/201271142335602.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
7 Jaar van FSX.. Ongelooflijk wat voor moois er eigenlijk allemaal voor te vinden is, sommige kisten vergeet je tot je de filmpjes ziet en denkt van oja... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Van welke ontwikkelaar is die DC4 @ 0:40 ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
DC-6B JF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
En na 7 jaar still going strong! En, als ik de review op Avsim mag geloven, weer een nieuwe mijlpaal op het gebied van GA kisten met de RealAir Lancair Legacy.

"The RealAir Lancair Legacy for FSX is no doubt the most advanced, most realistic, and most fun to fly of any general aviation add-on available today."

"The RealAir Lancair Legacy has to be the ultimate general aviation add-on available today for FSX."

En wat helemaal fantastisch is, is dat alle RealAir kisten tijdelijk met korting te krijgen zijn, dus inclusief deze kist! --> E26,95

Ik ga hem nu meteen halen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Wie heeft de 777 van CaptainSim al gekocht? Ik hoor dat deze base package van 39 euro nog steeds buggy is.... Kan iemand dat bevestigen en hoe erg dat is of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Oban606 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:14:
Wie heeft de 777 van CaptainSim al gekocht? Ik hoor dat deze base package van 39 euro nog steeds buggy is.... Kan iemand dat bevestigen en hoe erg dat is of juist niet?
wacht een paar maandjes en besteed je geld aan de PMDG versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Remco Tr schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:28:
[...]

wacht een paar maandjes en besteed je geld aan de PMDG versie ;)
Nou ja, het geld overleef ik wel. Ik snap ook wel dat PMDG een betere kist zal afleveren....maar for god sake dude....weet je hoe vaak de ngx is uitgesteld lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Oban606 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:14:
Ik heb hem vanaf dag een al, in het begin werkte weinig maar met de laatste update, 4. is vrij veel gefixt en werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Tuzla schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 14:04:
[...]

Ik heb hem vanaf dag een al, in het begin werkte weinig maar met de laatste update, 4. is vrij veel gefixt en werkt naar behoren.
Ga jij nog een tripple7 vid maken van CS>? buiten de video die er al is.....Zou super zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Heb er al 3, maar zullen vast wel meer volgen in de toekomst.

YouTube: Captain Sim 777 Base Pack Model FSX HD

YouTube: FSX 777 Captain Sim

YouTube: FSX - Captain Sim 777 Skyteam TNCM Landing

[ Voor 8% gewijzigd door FSXnoob op 04-07-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Gisteren toch maar captainsim 777 gekocht. Natuurlijk precies op het moment dat ik eigenlijk helemaal geen tijd hebt om het eens rustig te bekijken. Wat ik wel direct kon zien was dat er geen wielen onder zitten....betreft de laatste versie(0.5) Andere hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Waarom wacht je niet op de pmdg 777 die bijna af is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Tricq, dat wil ik ook wel.... Een tijdje terug ging het over de 737ngx , zelfde verhaal, dat begon al in 2008 ofzo?

Natuurlijk is het minder als PMDG de 777 nog deze zomer gaat realeasen. Ik zal direct deze kist kopen en balen van de 40 euro voor de CS777 waar ik dan waarschijnlijk weinig aandacht aan zal schenken...

Aan de andere kant zie ik het ook gebeuren dat ook deze PMDG kist keer op keer wordt uitgesteld en of berichten van FS sites niet kloppen mbt de release. Tot die tijd vermaak ik mij dan prima.
Maar goed, CS ziet er wel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Tricq schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:06:
Waarom wacht je niet op de pmdg 777 die bijna af is :P
Bijna af bij PMDG is zo ongeveer hetzelfde als "over 6-12 maanden kun je hem kopen". Beetje Valve-time achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Oban606 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:50:
Tricq, dat wil ik ook wel.... Een tijdje terug ging het over de 737ngx , zelfde verhaal, dat begon al in 2008 ofzo?

Natuurlijk is het minder als PMDG de 777 nog deze zomer gaat realeasen. Ik zal direct deze kist kopen en balen van de 40 euro voor de CS777 waar ik dan waarschijnlijk weinig aandacht aan zal schenken...

Aan de andere kant zie ik het ook gebeuren dat ook deze PMDG kist keer op keer wordt uitgesteld en of berichten van FS sites niet kloppen mbt de release. Tot die tijd vermaak ik mij dan prima.
Maar goed, CS ziet er wel aardig uit.
Hij gaat al bijna in beta, voor augustus is die er wel. 747 2.0 sep oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
fynrd1 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:12:
[...]

Hij gaat al bijna in beta, voor augustus is die er wel. 747 2.0 sep oktober
Met alle respect hoor.....maar waar baseer jij dat dan op? Beta? Ik zit al oneindig lang te wachten op bijvoorbeeld de VRS TacPack die ook al echt een hele tijd in Beta zit.

Gissen kan natuurlijkaltijd... Ik gis/denk dat de 737 en diens systemen/berekeningen geïmplanteerd zijn in de 747 en derhalve het wel zo zou kunnen zijn dat deze eerder naar buiten komt dan eerder met 737 ngx welk van de grond af helemaal moest worden ontwikkeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
http://forum.avsim.net/topic/378934-general-update-07jul12/

Maar eind deze maand wordt het dus zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:48
Stefie2010 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:59:
En wat helemaal fantastisch is, is dat alle RealAir kisten tijdelijk met korting te krijgen zijn, dus inclusief deze kist! --> E26,95
Ik had hem al gekocht voor de review op AVsim en hij vliegt erg prettig inderdaad, vooral die snelheid is lekker!

Ben wel een beetje zuur dat ik er blijkbaar €10,- teveel voor betaald heb (zonder korting gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Tjonge jonge zeg wat een gedoe. Ik had 2x500 gig in raid 0. Daarna een m4 erbij gezet. Deze wilde ik in AHCI zetten. Dat kan niet omdat de Raid schijven dan niet meer gezien worden. Data van Raid naar SSD en dan in AHCI kan ook niet omdat de schijf dan niet meer zichtbaar is....wat doe je dan met al je data, naar je NAS, yeah right met 5mbit... Format all, who cares...probleem opgelost...
Nu wil ik graag een dubbel OS, dus 1 ssd OS voor serieus werk en een non raid 500 gig ook met FSX om maar wat weg te kunnen tweaken.
In het verleden maakte het OS zelf een dubbele boot welk als eerste in beeld kwam maar dat lukt mij niet meer. De meest vreemde errors. Ik heb nu enkel win7 met wat SSD tweaks. Wie weet zo een snelle en makkelijke manier om 2 x OS beide met FSX te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Al snap ik dat hele 747 2.0 niet uit, een geheel nieuw vliegtuig of gewoon update voor de bestaande 747? Want om nou weer 60 dollar te tikken voor een 747(8) ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ja, het is mij ook niet helemaal duidelijk wat nou de bedoeling is van 2.0. Ik dacht ook te hebben gelezen dat de 747-8i/F daarna ook nog gekocht kon/mag worden. Maar goed, ik kan niet anders zeggen dat ze 100% kwaliteit producten leveren.

Dit kan ik niet zeggen van CaptainSim. Tuurlijk was mijn FSX gaar en was mijn FSX het probleem. Ik heb daarna een fresh install gedaan van Win7. Daarna alle drivers van het net. FSX>Sp1>Sp2, daaarna CS777... Same poo...dan maar een ticket naar CS. Krijg ik de melding dat het probleem al bekend is en eerder behandeld is.
Dit wist ik al, sterker ik heb het in de ticket zelf benoemd waar ik de info gevonden had en wat ik er mee heb gedaan en wat het resultaat was, niks niet.

Feit is dat ik 40 euro heb betaald, ik 1 hele werkdag bezig ben geweest met deze addon. Daarna nog 2 dagen opzetten nieuw OS>FSX>CS777 en het nog niet werkt. Niets werkt in de cockpit, geen controls mogelijk, outside geen landing gear....
Ik weet het even niet meer.....iemand anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Alles geinstalleerd in admin mode? Dus rechtermuisknop en dan "run as administrator"?

Ik had die fout zelf ook gemaakt toen ik de 737NGX eerst niet als admin had geinstalleerd waardoor ook alles maar half half werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Start je FSX ook in administrator modus? Je kan ook proberen eerst te starten in de default cessna 172 en hierna je flight opnieuw starten met de 777, dit helpt ook wel is.

[ Voor 62% gewijzigd door SgtPoen op 13-07-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
@stefie2010, ja alles geprobeerd mbt admin, dus install, run fsx, maar ook de snelkoppeling van de test flight in de documents map...
@SgTPoen, ja ook geprobeerd, opstarten met ander vliegtuig is uit den boze.

ik heb ook een ticket ingevuld met alle info. Ik krijg dan een afwijzing omdat dit probleem al eerder is behandeld. Het ticketnummer of linkie is wel mijn probleem maar die oplossing helpt niet. Hieronder het probleem en oplossing die dus voor mij niet werkt... dank voor de reacties...
1.
Q: The landing gear does not retract when 777 takes off.

A: The ONLY proper way to get started with the 0.XX is load the "777-200 Cleared for takeoff (KSEA)" flight. After loading this flight check and set all systems ON then go.

2. In the 0.XX all systems are in debug mode, so the aircraft systems reboot (closing FSX, selecting another LIVERY or aircraft, reloading the 777, selecting another flight) takes extra time. Also the systems glitch is possible after the systems reboot (you loose gears, all systems and controls). So if you wish flying the 777 please stay in the 777, one livery.

90% of the reported issues has been caused the systems reboot glitch from closing FSX, selecting another LIVERY or aircraft, reloading the 777, selecting another flight.
Hint: DO NOT select another LIVERY or aircraft, DO NOT reload the 777, DO NOT select another flight.

Obviously we are well aware of the issue and working on it. But till further notice consider the following as a limitation:
"777-200 Cleared for takeoff (KSEA)" flight ONLY.
DO NOT select another LIVERY or aircraft,
DO NOT reload the 777,
DO NOT select another flight.

From: 777 Captain / Systems Programming (gauges) (QID 8336)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
version 0.6 is uit, probeer deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
CS777 geen landinggear was een anti piracy maatregel, maybe dat je voor de legale een illegale aan de praat hebt geprobeerd te krijgen. Ik heb alle modellen van hun gekregen en het installeren ging altijd zonder enige problemen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
@tuzla, ik zal het verder niet hebben over illegale versies hier op tweakers. Het leek mij echter zo dat als je een gehele format doet, vers os, verse fsx en dan het pakket koopt het toch zou moeten werken? In kan verder ook niet veel info vinden over wat het protection kit doet. Als deze een soort ip scan doet en deze opslaat op een cs server kom ik nooit verder met mijn legale versie. Een andere reden en of idee heb ik niet.....
@sgtpoen, heb ik gedaan , precies hetzelfde resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik weet nog van de eerste versie, zonder VC. Daar moest je ook de standaard 747 nog in je fsx lijst hebben anders werkte de exterior model van CS weer niet, maar voor de base pack lijkt het me dat die niet meer gelinkt is aan de 747.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ow dat kan ik nog proberen. Ik verplaats alle standaard poo kisten naar een submapje omdat ik die toch niet gebruik. Enkel alleen payware eigenlijk de laatste jaren. Dus ik plaats de 747 ms kist even terug....hopelijk, anders nog 1 keer een ticket of refund waar mogelijk. Zou jammer zijn want het ziet er best goed uit....thx tuzla voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Nou wederom een ticket gestuurd. Nogmaals aangegeven wat er nu gedaan is door mij en de vraag gesteld waarom het niet werkt. Ik kreeg een linkie toegestuurd naar een pagina met uitleg om offline te activeren. Dit is wel gelukt na 5 errors wel maar uiteindelijk gelukt. De CS777 werkt zo als ik het nu snel kan zien 100%...

Anyway, thx voor alle help ppl~!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Kan je nu 15 euro gaan sparen voor de Agtruck, wat een bizar leuk klein dingetje, beste product van Alabeo tot nu toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ja joh....goed dat ze ook zo uitbreiden dan wel eens iets anders proberen..... Ik sla deze wel over, niet helemaal mijn ding. Wel weer een leuke video hoor! Zullen ze wel content mee zijn daar...

Ik zie dat jij ezdok ook gebruikt. Ik weet dat het uiteindelijk wel weer goed komt maar wat zou het toch handig zijn als het progje zelf ook aanpassingen doet in cfg t.a.v. wat je moet veranderen bij de installatie daarvan...Wat een mess elke keer weer om die pan opties te zoeken , control opties te zoeken ezdok functies toe te voegen ..... En dat het dan nog niet werkt....morgen weer verder met mijn vriendje ezdok;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ezdok probleem ook gevonden. Ik probeerde Ezdok in te stellen nadat ik de exe file had geladen. Eigenlijk zoals het altijd gaat. Echter, je MOET de Flight 1 Wrapper(koop licentie) gebruiken en binnen deze wrapper "re-install Ezdok" kiezen. Ook hier weer een gevalletje van beveiliging, alles werkend in 5 minuten....
Mooi, 1 week verder en we hebben CS777 met Ezdok, hoe moeilijk kun je het jezelf maken:P
edit:
Die geweldige link naar http://www.venetubo.com/fsx.html welk in de startpost staat werkt volgens mij niet meer. Ik heb deze bij eerdere installaties gebruikt maar nu krijg ik al twee dagen een error...

[ Voor 20% gewijzigd door Oban606 op 21-07-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik zeg DBS camera :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Hoezo DBS? Ezdok werkt prima, ik wist gewoon niet dat je die install/licence file nodig had...Je kunt Ezdok gewoon installeren zonder maar het werkt dan zeg maar net niet. Na de Wrapper te hebben gebruikt werkt alles binnen 10 min prima. Zelf ben ik super onder de indruk van dit mooie stukje aanvulling binnen FSX. Aan de andere kant sta ik binnen FSX altijd open voor verbeteringen... Dus, als je meer info kan geven omtrent DBS en waarom het beter is... Of een happy moment youtube vid zou helemaal super zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Naja tis meer een persoonlijk smaakje, vroeger had je DBS & gratis versie van Ezdok, dbs was toendertijd beter. Nu met de nieuwe Ezdok is het verschil tussen de 2 amper tot niet, vaak is Ezdok zelfs beter en makkelijker in gebruik, alleen ik heb meer de gewoonte om DBS te gebruiken, hier het bewijs dat je ook met DBS net zo goed als Ezdok kan werken =]

FF snel gemaakt net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
Ja super, zag net ook wat andere video's van DBS. Wat ik mis bij Ezdok is een soort advanced fly by view, er moeten toch tal van mogelijkheden zijn om perfecte fly by's(outside active views) te maken dmv Ezdok die iedere keer weer anders zijn.....als je bijvoorbeeld volledig auto pilot vliegt? De fly by default is echt zoooo slecht in elkaar gezet.
Een ander ding wat irritant blijft is dat je camera view zo door de grond zakt met vreemde clipping als gevolg... Bij DBS blijkt dat te zijn verholpen, het kan dus wel...

Ik krijg nog steeds geen verbinding met http://www.venetubo.com/fsx.html . Ondertussen merk ik dat ik steenvast 30fps draai maar wel met micro stutters. Twee weken terug met precies hetzelfde OS/pc/Win/FSX settings liep het ook op 30fps maar dan zonder die irritante microstutters. Natuurlijk had ik toen die FSX.CFG file wel door genoemde site laten aanpassen....Iemand nog een tip of idee?

edit
En zowaar nu doet http://www.venetubo.com/fsx.html deze link het plotseling wel weer....weird maar fijn zo, micro stutters zijn verdwenen

[ Voor 7% gewijzigd door Oban606 op 24-07-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
Zie openings post soft and hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Iemand dit al gezien?

http://combatpilotseries.com/

Bouwt door op FSX om een MMO ervaring aan te bieden, specifiek richting militaire operaties. Ziet er op zich wel interessant uit voor de wat meer hardcore simmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik had ergens gelezen dat Transavia met de 737 op Dubai gaat vliegen, dit schijnt non-stop te kunnen. Volgens Routefinder is het 2822nm van Rotterdam (EHRD) naar Dubai International (OMDB).

Ik heb alleen geen mooi programma'tje om brandstofverbruik te berekenen en als de gratis versie van FSCommander het kan, heb ik geen idee hoe. Op de kortere vluchten schat ik de te gebruiken hoeveelheid brandstof een beetje in met wat natte vinger werk en afgaand op vorige vluchten/afstanden/payloads enzo.

Iemand een idee, of kan iemand dat voor mij checken wat dat aan brandstof kost met de PMDG 737-800NG (met Winglets). Wil dat eigenlijk wel eens proberen

EDIT: Het kan inderdaad non-stop, het ligt op de kaart niet eens zo veel verder als Hurghada (Egypte) en dat hebben wij 1,5 jaar terug nog gedaan met Transavia, 4,5 uur met de knieen in de nek in een 737 zitten :P

EDIT2: Ik denk alleen niet dat ik in Rotterdam van de grond kom als ik met afgetopte tanks wil vertrekken :P

[ Voor 20% gewijzigd door FastFred op 25-07-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klassenoudste
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:51
FastFred schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:02:
Iemand een idee, of kan iemand dat voor mij checken wat dat aan brandstof kost met de PMDG 737-800NG (met Winglets). Wil dat eigenlijk wel eens proberen

EDIT: Het kan inderdaad non-stop, het ligt op de kaart niet eens zo veel verder als Hurghada (Egypte) en dat hebben wij 1,5 jaar terug nog gedaan met Transavia, 4,5 uur met de knieen in de nek in een 737 zitten :P

EDIT2: Ik denk alleen niet dat ik in Rotterdam van de grond kom als ik met afgetopte tanks wil vertrekken :P
Reken met 40 kilo per minuut en je komt een eind. Als de afstand 2800 NM is en je rekent met een grondsnelheid van 435 kts duur die vlucht 6 uur en 45 minuten. = 16.200 kilo brandstof. Maar dan ben je er nog niet. Je moet nog contingency fuel, taxi fuel, diversion fuel en final reserve fuel meenemen. Zeg voor het gemak 2.300 kilo, dan moet je totaal 18.500 kilo brandstof meenemen voor je vlucht naar Dubai. Dat gaat wel in een 737-NG.

Van Rotterdam ga je ook nog wel weg komen maar, tenzij in ideale omstandigheden, niet als je ook nog eens met maximum payload wilt vertrekken.

Van Rotterdam is je maximale startgewicht met 0 wind met een Short Field Performance kist zo goed als 76000 kilo met een flap 15 takeoff. Dat is nog steeds 3000 kilo minder dan je maximum takeoff weight.

Vertrek je van baan 24 en is de wind toevallig 240/22 dan ga je wel weg komen met maximum takeoff weight van 78999 kilo met een no bleed flap 10 takeoff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik denk dat ik dan zo meteen maar ff naar Schiphol vlieg (laatste vlucht eindigde @ EHRD), en dan morgen richting Dubai vertrek. Moet ik wel redelijk vroeg vertrekken, moet om 5 uur werken :P

Vanmiddag trouwens even bij Aerosoft lags geweest (die zitten op EDLP), om even de PMDG 737NGX te showen :+

EDIT: vliegtuig staat ondertussen op Schiphol, maar ik was vanmorgen te laat wakker om nog op tijd in Dubai te komen vanmiddag. Morgen moet ik m'n ouders weg brengen voor hun vakantie, dus dat wordt 'm ook niet. Dit weekend moet ik werken, dus zal dan waarschijnlijk volgende week worden

[ Voor 43% gewijzigd door FastFred op 26-07-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
Propane schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:19:
Iemand dit al gezien?

http://combatpilotseries.com/

Bouwt door op FSX om een MMO ervaring aan te bieden, specifiek richting militaire operaties. Ziet er op zich wel interessant uit voor de wat meer hardcore simmers.
Hmmm, zeker interessant... Zou in potentie heel groot kunnen worden (mits je van combat jets houdt ofcourse en ze het goed aanpakken). Iets om in de gaten te houden, thnx voor posting.

Pagina: 1 ... 11 ... 100 Laatste