If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Wel jammer van MS hoor...ze laten weer een grote groep simmers in de kou staan.
Groep was alleen niet groot genoeg dan denk. Voor hardcore simmers was Flight natuurlijk helemaal niks. Qua flightdynamics was het wel beter maar er was totaal geen diepgang.Tallguy schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:19:
Ik denk dat J van E het meest van slag zal zijn, want hij was(is) er steeds erg positief over geweest.
Ze hebben hun eigen ruiten ingegooid door de 3rd party developers in de kou te laten staan... Sad but true. De basis (Flight as-is) is gewoonweg uitstekend, niets op aan te merken.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Haha, nee hoor. De langste sessie die ik de afgelopen 4 maanden in FSX of Flight heb doorgebracht is 5 minuten ofzo, om iets te testen. Ik heb er geen tijd meer voor en doe liever het echte werk.Remco Tr schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:34:
Ojeej het zere beenHet is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Wat Bolk zegt klopt als een vliegtuig, ze hadden in het begin de third party developers erbij moeten hebben, maar die gingen niet akkoord met de absurde voorwaarden. Zonder third party's zou het nooit wat worden en MS ziet dat nu ook (te laat) in
[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 26-07-2012 20:15 ]
Verwijderd
Dank voor je medeleven.Tallguy schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 19:19:
Ik denk dat J van E het meest van slag zal zijn, want hij was(is) er steeds erg positief over geweest.
http://forum.avsim.net/to...views-begin/#entry2428605
@Remco Tr: Hehe, excuus voor de "look-at-me" factor van die post. Maar sims zijn eerlijk waar nauwelijks meer interessant na echt vliegen, ik weet niet hoe andere piloten dat ervaren.
[ Voor 36% gewijzigd door Propane op 26-07-2012 21:31 ]
Dank je echte pilootPropane schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 21:13:
Nou, speciaal voor de single-pilot B777 rated piloten hier (wink wink):
http://forum.avsim.net/to...views-begin/#entry2428605
Gelukkig maar, leuk geprobeerd met hun "casual flight simmers" lokken maar het is gewoon niks, na fsx nog z'n stap achteruit nemen en dan succes verwachten haha.. nice try maar dikke fail.Tourniquet schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 17:11:
Heeft dit nieuws ook iedereen in dit topic al bereikt?
nieuws: Microsoft staakt ontwikkeling Microsoft Flight
[ Voor 13% gewijzigd door FSXnoob op 28-07-2012 22:44 ]
Iets voor half 5 (NL tijd) stond ik in Dubai weer aan de grond, met nog 3,10 ton in beide wingtanks
Ik heb een minder systeem (zie sig) en 12 a 18fps in de VC van de 737NGX vind ik prima te doen, hij hikt of stottert ook niet. Het loopt niet geweldig soepel, maar ik stoor me er niet aan. Hoog in de lucht doe ik 20 a 25 fps. Enige add-on die ik draai is de 737NGX met de door PMDG aangeraden settings en fsx.cfg settings, en een aantal eigen voorkeuren in de fsx.cfg (niet die rooie balk onderin hebben bij het remmen, handrem erop, overspeed of stall en ik heb widescreen enabled enzo). Verder de Aerosoft Katana 4x en NL2000 scenery. En een "mod" voor EHAM, waardoor GA en lijnvliegtuigen op verschillende banen landen (anders haal ik tijdens het landen nog wel eens een Cessna in) en het baan gebruik wat realistischer is. En iedere gate die een jetway hoort te hebben heeft die ook, erg fijne aanpassingHirzoSchuurman schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:41:
Software guide als in?
Je zegt: "ik gebruik alle tweaks, behalve.." Maar wat is dan älle"?
Heb op het moment de meeste problemen met de VC view in de 737 NGX (800/900).
FPS is significant lager dan in andere views, ik aim op 30, haal dat over het algemeen
redelijk, maar dan VC view en pats boem 10 (soms meer) fps naar beneden en dan is
het dus gedaan met de pret. (flink hikken/stotteren, niet te doen)
Ik snap de logica hiervan niet helemaal, maar van het tweaken van het .CFG bestand ook niet in al z'n facetten, en dan is het dus moeilijk om gericht te tweaken.
Voorbeeldje van "ik niet snap":
Na er met het cfg-bestand wederom niet uit te komen, de performance manager van PMDG er bij gepakt en alles i.p.v. HD op low-resolution gezet.
Als dat nog niet helpt...?
Maar nee, geen bal dus...
fps target naar beneden (25)? Helpt ook niet. De framedrop zakt gewoon mee met de nieuw ingestelde fps-target, dus uiteindelijk nog slechtere performance.
Moet toch te doen zijn op m'n nieuwe systeem (en 1st build) (Z77 + i5 3570K + 8GB 1600 + 560Ti +)
FSX ( + 737 NGX, REX, en paar airport addons ) stabiel en constant qua performance te krijgen op 30, desnoods 25 fps?
Trouwens, bedenk me nog wat, kan je specifiek iets verbeteren qua filmen?
(of is betere prestaties FSX in z'n algemeen gelijk aan dat je een vergelijkbare verbetering in het filmen
kan realiseren?
bijv. FSX stabiel op 40 fsps, en dan -while recording met FRAPS- een drop naar 30 fps)
Heb nu ook FRAPS en Sony Vegas 11, en die shit is vet by the way
Binnenkort (relatief begrip) laat ik wel m'n eerste film zien
![]()
![]()
Iemand deze wel eens geprobeerd?
Lijkt me wat uitgebreider dan deze.
Maar wat ik me dan af vraag is hoe precies je daarmee je eigen specifieke
hardware kan invoeren, en dus hoe accuraat de aanpassingen zouden zijn?
(en dus ook daadwerkelijk voor betere prestaties zorgt)
Trouwens, beetje meer FSX dan Flight geworden, oeps
Reageren kan wat mij betreft int het FS deel 85 hoor, dat kan ik nog wel bijhouden
Verwijderd
Verwijderd
Wat betreft de NGX: als ik daarin vlieg zet ik altijd autogen op Normal of zo: dat is voor de NGX toch minder belangrijk en anders zakt bij mij de fps ook totaal in. De bovengenoemnde Legacy heeft trouwens een prima performance ook!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 09:43 ]
Verwijderd
Ha JVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:42:
Nou, ik ben dus weer terug bij FSX... En ik heb meteen de tip van het jaar voor jullie: de RealAir Lancair Legacy. De beste GA ooit imho. Nou ja, de Katana 4x is ook een hele beste maar het grootste nadeel daarvan was de lage snelheid...De Legacy is SNEL maar biedt verder ook ALLES wat je maar nodig hebt in een GA voor VFR en IFR. Ziet er perfect uit, werkt perfect, echt helemaal top.
Wat betreft de NGX: als ik daarin vlieg zet ik altijd autogen op Normal of zo: dat is voor de NGX toch minder belangrijk en anders zakt bij mij de fps ook totaal in. De bovengenoemnde Legacy heeft trouwens een prima performance ook!
Ik vind zelf de Beechcraft King Air 350 echt geweldig, de default plane. Heb er alleen wel een VC-mod bijgekocht, want de default VC is niet mooi. Nu issie echt geweldig, vliegt goed, is snel, je kunt goed rondkijken en de PL21 versie heeft een auto-pilot en een goede GPS. Je kunt dus volledig IFR vliegen, maar uiteraard ook gewoon VFR. En hij heeft rectractable landing gear, dat vond ik bij de Maule in Flight altijd een gemis.
Verwijderd
Jaaaaaa, dan moet je ook echt die Legacy eens bekijken.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:49:
[...]
Ha JDe Legacy wil ik ook nog eens proberen, lees er goede dingen over.
Ik vind zelf de Beechcraft King Air 350 echt geweldig, de default plane. Heb er alleen wel een VC-mod bijgekocht, want de default VC is niet mooi. Nu issie echt geweldig, vliegt goed, is snel, je kunt goed rondkijken en de PL21 versie heeft een auto-pilot en een goede GPS. Je kunt dus volledig IFR vliegen, maar uiteraard ook gewoon VFR. En hij heeft rectractable landing gear, dat vond ik bij de Maule in Flight altijd een gemis.
Review:
http://forum.avsim.net/pa...views/lancair-legacy-r402
Verwijderd
Ik heb de SF260 en de Scout package (dus ook die Citabria): de Duke heb ik niet gekocht enkel en alleen vanwege het slechte zicht vanuit de VC...Propane schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:56:
Pak voor de lol ook de Duke en Turbine Duke eens, nog twee meesterwerkjes van RealAir.... Trouwens, nagenoeg alles van RealAir is top of the line. Ik heb al jaren plezier van de Citabria, SF260 en beide Dukes.
Ik vind de SF260 en Scout trouwens erg steriel: dat was altijd mijn grootste probleem met RealAir. Ik heb die vliegtuigen zelfs niet geinstalleerd... Maar de Legacy is echt een topper: er zit meer 'leven' in de VC zonder dat het meteen een VC à la Carenado heeft (wat 'oudheid' en doorleefdheid en zo betreft). De Legacy is gewoon PERFECT. (Die andere zijn natuurlijk ook een stuk ouder...)
Verwijderd
Ja, ik heb de Duke 60 van Real Air, zeker ook erg nice. Maar die is iets langzamer dan de 350 king.Propane schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:56:
Pak voor de lol ook de Duke en Turbine Duke eens, nog twee meesterwerkjes van RealAir.... Trouwens, nagenoeg alles van RealAir is top of the line. Ik heb al jaren plezier van de Citabria, SF260 en beide Dukes.
Was die Legacy ook een twin prop, of single?
Edit: Single prop dus. Ben wel erg geneigd om hem ook te halen. Hebben jullie hem bij RealAir zelf gekocht (E30,-), of kun je hem ergens goedkoper krijgen?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2012 12:03 ]
Verwijderd
Ik heb 'm bij RealAir zelf gekocht... komt dus nog 5 euro VAT bij ook... Wellicht kan je 'm via Amerika of zo bestellen maar ik hou er niet zo van om valse adresgegevens te gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:18:
[...]
Ja, ik heb de Duke 60 van Real Air, zeker ook erg nice. Maar die is iets langzamer dan de 350 king.
Was die Legacy ook een twin prop, of single?
Edit: Single prop dus. Ben wel erg geneigd om hem ook te halen. Hebben jullie hem bij RealAir zelf gekocht (E30,-), of kun je hem ergens goedkoper krijgen?
Hmm, hoe kan 12 á 18 variërend geen stotteringen of schokken (schokjes) opleveren?FastFred schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:27:
/bump
Ik heb een minder systeem (zie sig) en 12 a 18fps in de VC van de 737NGX vind ik prima te doen, hij hikt of stottert ook niet. Het loopt niet geweldig soepel, maar ik stoor me er niet aan. Hoog in de lucht doe ik 20 a 25 fps. Enige add-on die ik draai is de 737NGX met de door PMDG aangeraden settings en fsx.cfg settings, en een aantal eigen voorkeuren in de fsx.cfg
Dat is toch inherent aan elkaar?
Je zegt tegelijkertijd dat het niet geweldig soepel loopt.
Daar stoor ik me persoonlijk wel (flink) aan, helemaal nu ik begonnen ben met filmpjes maken met FRAPS.
(trouwens ook fs recorder geïnstalleerd, maar FSX loopt direct vast als ik deze opstart
dus in real time met FRAPS)
Het kleinste hikje doet direct zo'n afbreuk aan de 'feel' van het filmpje, moet echt soepel lopen wil je een tof
filmpje kunnen maken.
Wat is trouwens die "mod" voor EHAM waar je aan refereert? (waar kan je die vinden/downloaden?)
Waarschijnlijk is het tot nu toe daardoor dan zo'n geklooi.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:41:
Daarnaast is de NGX gewoon een frameratekiller in vergelijking met andere planes. Zelfs de meest krachtige systemen halen niet constant 30 fps in drukke gebieden met grafische opties op max. Het is dus altijd een trial-and-error spel dat tweaking, wat bijna nooit ophoudt.
Heb PC gebouwd, FSX geïnstalleerd, bijna direct gevolgd door 737NGX en REX + 1 airport, en dan dus proberen dat soepel te krijgen.
Verder niet of nauwelijks met stock vliegtuigen uit FSX of met 'lichtere' addon aircraft gevlogen.
( waar ik dan waarschijnlijk wat minder performance issues mee zou hebben (gehad) )
Thnx voor de tip, dat zou wel eens m'n volgende aankoop kunnen wordenVerwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 09:42:
Nou, ik ben dus weer terug bij FSX... En ik heb meteen de tip van het jaar voor jullie: de RealAir Lancair Legacy.
Heb als enige addon aircraft nu de 737 NGX (800/900), nu nog een kleiner vliegtuig met vergelijkbare kwaliteit
en dan vermaak ik me voorlopig wel weer (alhoewel, er is zo veel moois te vinden
En dan even over de link die je (J van E) gaf in het Microsoft Flight topic,
daar heb ik inderdaad ook veel aan gehad.
Alleen wat is er veel (on)zin geschreven, heb al heel veel rond zitten zoeken op het www en er zijn zoveel
meningen over hoe het zou moeten etc.
Lees je weer een verhaal, wat redelijk logisch/kloppend klinkt, kom je er achter dat het al jaren oud is en je
er dus niks aan hebt omdat het tweaken waar over gesproken wordt gedaan wordt op een PC met sterk verouderde hardware i.v.m. wat ik zelf heb

Vandaar dat ik ook even zoiets had van "huh, welke guide heb jij het nou weer over?"
En nog een tip, misschien dat iemand het wat het lijkt, ziet er netjes uit voor een freeware airport dacht ik zo.
Betreffende vliegveld is KPHL, en beschikbaar voor FSX en FS9
http://www.sunskyjet.com/scenery_phl_fsx.html
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iPqPyHO5GTs]
Verwijderd
Die guide die ik linkte is een aardig recente met alle tweaks die met de huidige hardware echt nog wel nut hebben. De vsync tip is pas een paar maand oud bijvoorbeeld. Er is inderdaad ONTZETTEND veel geschreven over tweaks... en veel is bagger... Ik moet wel zeggen dat ik de TTFT tweak uit die guide niet echt een goede vind: da's de enige waarmee je mss wat moet experimenteren: ik gebruik 'm gewoon niet.HirzoSchuurman schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:18:
[...]
Daar stoor ik me persoonlijk wel (flink) aan, helemaal nu ik begonnen ben met filmpjes maken met FRAPS.
(trouwens ook fs recorder geïnstalleerd, maar FSX loopt direct vast als ik deze opstart, filmen moet
dus in real time met FRAPS)
Het kleinste hikje doet direct zo'n afbreuk aan de 'feel' van het filmpje, moet echt soepel lopen wil je een tof
filmpje kunnen maken.
En dan even over de link die je (J van E) gaf in het Microsoft Flight topic,
daar heb ik inderdaad ook veel aan gehad.
Alleen wat is er veel (on)zin geschreven, heb al heel veel rond zitten zoeken op het www en er zijn zoveel
meningen over hoe het zou moeten etc.
Wat betreft filmpjes: een truuk die ik zelf nooit geprobeerd heb (ik ben niet zo van de filmpjes) maar die bij veel FSX addon bedrijven mooie resultaten oplevert (hoe denk je anders dat ze een paar jaar geleden al van die mooie vloeiende en zeer gedetailleerde filmpjes konden maken van hun zware addons op oude pc's?
'k ga denk ik ook overstag voor die lancair legacy, ziet er toch echt wel mooi uit.
En wat betreft het filmen:
Gaat dat wel goed met het geluid dan?, is het eerste wat ik denk.
En hoe op halve snelheid spelen?
Naar mijn mening zit je dan toch net wat anders in je kist, al is het maar een gevoelskwestie. Ook mede daardoor is de A2A Accusim P51 eigenlijk nog steeds mijn favorietje. Baas zijn over en het onder controle blijven houden van de techniek heb ik in nog geen enkele kist meegemaakt als in de P51, onovertroffen hoe je wordt betrokken bij het vliegen en hoe je de techniek met respect moet behandelen.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Verwijderd
Wat is nou precies het nut van die vsync tweak? Ik heb zelf een AMD kaart en daar is nu ook een tweak voor, maar ik zie het nut niet zo. Ik zet namelijk vsync in elke game uit, omdat het vaak minder fps oplevert.Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:10:
[...]
Die guide die ik linkte is een aardig recente met alle tweaks die met de huidige hardware echt nog wel nut hebben. De vsync tip is pas een paar maand oud bijvoorbeeld. Er is inderdaad ONTZETTEND veel geschreven over tweaks... en veel is bagger... Ik moet wel zeggen dat ik de TTFT tweak uit die guide niet echt een goede vind: da's de enige waarmee je mss wat moet experimenteren: ik gebruik 'm gewoon niet.
Wat betreft filmpjes: een truuk die ik zelf nooit geprobeerd heb (ik ben niet zo van de filmpjes) maar die bij veel FSX addon bedrijven mooie resultaten oplevert (hoe denk je anders dat ze een paar jaar geleden al van die mooie vloeiende en zeer gedetailleerde filmpjes konden maken van hun zware addons op oude pc's?): speel FSX op halve snelheid (of misschien 1/4?) en verdubbel de snelheid van de opname dan in je video programma.
Verwijderd
Aan één kant een gemis, aan de andere kant vond ik het bij de Katana wel vaak fout gaan en vond ik dat gerepareer na een tijdje nogal irritant... De flaps kunnen trouwens wel kapot in de Legacy.Stefie2010 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:21:
Wat ik alleen zo mis bij de Legacy is het gebrek aan een slijtage en schademodel zoals A2A dat op een fantastische manier doet en misschien ook Aerosoft met de Katana in wat mindere mate.
Vsync voorkomt 'tearing', dat je het beeld opgebouwd ziet worden (alsof het in tweeën gedeeld wordt). Sommige mensen hebben daar geen last van (ze zien het gewoon niet), anderen (zoals ik) wel. Vsync voorkomt dat. Maar een bijeffect van vsync in FSX kunnen microstutters zijn: op momenten dat ze zonder vsync tearing zou zien, krijg je met vsync een stotter. Dit komt doordat de vsync normaal 60 is en 60 beelden per seconden haal je niet zo vaak in FSX. Door de vsync te halveren en de fps ingame te locken op 30 (bij een screen refresh rate van 60) zorg je ervoor dat beiden wél haalbaar zijn en je dus geen stotters krijgt, want die krijg je alleen als de fps onder de refresh rate ligt. Of zo.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:09:
[...]
Wat is nou precies het nut van die vsync tweak? Ik heb zelf een AMD kaart en daar is nu ook een tweak voor, maar ik zie het nut niet zo. Ik zet namelijk vsync in elke game uit, omdat het vaak minder fps oplevert.
Verwijderd
Ok, nou daar heb ik geen last van, dus ik blijf er maar vanaf.Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 10:29:
[...]
Vsync voorkomt 'tearing', dat je het beeld opgebouwd ziet worden (alsof het in tweeën gedeeld wordt). Sommige mensen hebben daar geen last van (ze zien het gewoon niet), anderen (zoals ik) wel. Vsync voorkomt dat. Maar een bijeffect van vsync in FSX kunnen microstutters zijn: op momenten dat ze zonder vsync tearing zou zien, krijg je met vsync een stotter. Dit komt doordat de vsync normaal 60 is en 60 beelden per seconden haal je niet zo vaak in FSX. Door de vsync te halveren en de fps ingame te locken op 30 (bij een screen refresh rate van 60) zorg je ervoor dat beiden wél haalbaar zijn en je dus geen stotters krijgt, want die krijg je alleen als de fps onder de refresh rate ligt. Of zo.
Heb ook geen idee hoe ik de Vsync op 1/2 refreshrate zou moeten zetten (is geen optie in Catalyst Control Center voor zover ik weet), dus ik laat het maar voor wat het is.
Je kan ook je fps op oneindig zetten en extern locken op 30 frames.
Dat is hier: http://library.avsim.net/....php?DLID=113415&Cookie=1 (wel een account bij AVSIM nodig, maar da kost niks)HirzoSchuurman schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 17:18:
Wat is trouwens die "mod" voor EHAM waar je aan refereert? (waar kan je die vinden/downloaden?)
Dat is dus gewoon default EHAM, met wat kleine onderhuidse aanpassingen en tweaksThis Airport package is being released in conjunction with the release of the new ADE Design Utility (Airport Design Editor) to illustrate the power and design capabilities of both the current Home Version and the future Pro Version. The main airport in my ADE BGL is the Amsterdam Schiphol EHAM Airport. I also included into the single Airport Facility data bgl 5 additional airports which are Eindhoven AB (EHEH), Groningen Eelde (EHGG), Lelystad (EHLE), Maastricht-Aache (EHBK) and Rotterdam (EHRD) for you to explore. Major key changes are all 3 parallel runways are open with restrictions and are ATC controlled Arrival runways for both the User and AI Plane Traffic. Additional runways are also working simultaneously but some runways are closed for Arrival and/or Departure as per the ATC Preferential Runway System. All Gates and Parking Spots have been updated so AI Airline Planes, Maintenance, Cargo, Commuter, and Corporate GA park in the correct places. New Approach code including the 3 STAR's, Night RNAV's and all current Transitions have been rewitten and coded properly as seen in the GPS receiver per current Jeppesen Charts. Many Scenery features have also been added at each of the Airports which also includes the new H Terminal at EHAM. AI Planes fly the true RWY 24 VORDME curved approach from the PAM VOR and RWY 04/22 is a restricted runway that FSX ATC will only vector AI/User Planes that weigh less then 74000lbs EW to this active runway. Read the included Whats New Readme txt file for all the added enhancements.
En in de bijgevoegde Readme's staat nog meer, zoals holding spots en de-icing apron's enzo
[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 01-08-2012 13:21 ]
Verwijderd
Ik heb de 3rd party addon Mega Airport Amsterdam X van Aerosoft welke er wel mooi uitziet, en mij valt op dat er soms lichten dwars over de runway en taxilanes gaan, en dat de 'taxihulp' pijlen soms ook niet over het midden van de taxilanes gaan, maar iets ernaast. Geen idee of dat gelijk met het installeren van de airport is gebeurd, maar het viel me laatst ineens op. Hebben anderen dit ook? En weet iemand of dat te fixen is?FastFred schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:03:
[...]
Dat is hier: http://library.avsim.net/....php?DLID=113415&Cookie=1 (wel een account bij AVSIM nodig, maar da kost niks)
[...]
Dat is dus gewoon default EHAM, met wat kleine onderhuidse aanpassingen en tweaks
En in de bijgevoegde Readme's staat nog meer, zoals holding spots en de-icing apron's enzo
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8CGpS9jn9GY]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dUSh_CfaAaA]
Gaaf zeg, hele filmpje gekeken en veel nieuwe dingen gezien....thxTourniquet schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 18:21:
Hier nog deel 2 en 3 van het eerste geposte filmpje Zurich-Nice:
[video]
[video]
Verwijderd
Ja, qua informatie prima, maar....Oban606 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:15:
[...]
Gaaf zeg, hele filmpje gekeken en veel nieuwe dingen gezien....thx
die vent praat zoooooooo traaaaaaag. Ik houd het niet langer dan 3 minuten vol, dan begint de ergernis mijn oren uit te komen. Dan ga ik maar even 'scrollen' door het filmpje, maar dan weet je niet meer waar hij mee bezig was en moet je toch weer een stuk terug. Maar dan:
"Ok, so here......we see..........hmmm let me look...... Right..................................................ok, we have to put ..........ehmmmm....."

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2012 11:12 ]
Zijn er ook mensen hier die wel van een filmpje maken houden?
Zelf net mee begonnen en vind het tof om te doen (maar man wat gaat er een tijd in zitten
'k heb inmiddels een werkende versie van fs recorder (verkeerde versie eerst gedownload denk ik),
FRAPS gekocht, en ook ORBX Bob gedownload.
Tot nu toe gewoon realtime onder het vliegen filmen door met FRAPS op te nemen, maar dat is erg
tricky qua camerastandpunten + vliegtuig onder controle houden.
Nu kan ik met FS recorder opnemen zonder me over camerastandpunten etc. druk te hoeven maken,
deze dan afspelen in FSX, om dan vervolgens met FRAPS op te nemen.
Ik krijg alleen die verrekte Bob niet aan de praat!
Iemand die dat kort kan uitleggen?
Het gaat er dus om een opname te maken met Bob als camerastandpunt, van uit een terugspelende recorded flight die je met FS Recorder hebt opgenomen (en nu dus vastlegt als daadwerkelijk videobestand met FRAPS)
Verwijderd
Het is een dure addon, maar echt helemaal TOP. Je zou kunnen zeggen dat die GNS 530 aan GA de diepgang geeft van een 737NGX.
Nu zit ik ook nog te denken aan Air Hauler om m'n vluchten wat meer doel te geven. En dan heb ik wel weer genoeg geld uitgeveven aan FSX...
Volgens mij komt dat simpelweg doordat Bob niet kan vliegen...?HirzoSchuurman schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:08:
Ik krijg alleen die verrekte Bob niet aan de praat!
Iemand die dat kort kan uitleggen?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 09:50 ]
Maar het is inmiddels gelukt trouwens, veel werk voor je uiteindelijk een filmpje in elkaar hebt!
Alleen beetje jammer dat nu het lukt met ORBX Bob, i.c.m. fs recorder, dat blijkt dat (speciale) animaties van addon aircraft niet worden opgenomen
Je dus niks ziet draaien bij de turbines van de 737 NGX, of de propeller v/d Legacy

Met New Zealand compleet kan ik heerlijk van FTX Australië naar FTX New Zealand met een A320X of NGX. Vervolgens daar rond vliegen in een J41, Turbine Duke of Lancair Legacy. En als ik langer wil vliegen ga ik door naar Antarctica X
Nu nog de tijd vinden om het ook echt te kunnen doen, haha.
mooie livery met dat zwart! Kan ik hem ergens downloaden?Propane schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 12:37:
*knip*Gelijk ook nog even aan het repainten geslagen:
[afbeelding]
*knip*
Toch maar eens geinstalleerd, had er helemaal niet meer aan gedachtVerwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:49:
[...]
Hm, da's waar ook. En ook al zit ik totaal niet meer in FSX, belofte maakt schuld, dus eh... here we go. Het lijkt misschien erg ingewikkeld, maar dat valt reuze mee (nu ik alles heb uitgezocht, tenminste...).
...
Nou, dat was het wel, denk ik... Succes!
Heb nog niet alles bekeken, maar Gardermoen ziet er een stuk beter uit
[ Voor 74% gewijzigd door FastFred op 03-08-2012 14:20 ]
Zit wat mij betreft al een stuk beter in elkaar dan de eerste.
You like?
[ Voor 22% gewijzigd door BeetjeVreemd op 04-08-2012 18:58 ]
Verwijderd
Ben trouwens erg blij dat ik weer terug ben bij FSX... Ik heb ontdekt wat ik het leukste vond aan Flight... de belofte voor de toekomst... Maar nu er geen toekomst meer is, zie ik dat er maar bar weinig top is aan Flight. Ja, het loopt heerlijk en de sfeer is top (die schaduwen zou ik maar wat graag in FSX willen hebben!) maar voor de rest, wat diepgang etc. betreft... In vergelijking met m'n Legacy plus GNS530 is die Flight Maule echt een stuk speelgoed...
EDIT
Mijn werk is trouwens gepubliceerd door MS...
Complete VOR tutorial
Wel wat knullig dat die lui van MS nog geeneens de tekst op de gewenste breedte kan krijgen... Je moet naar rechts scrollen om alles te lezen...!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 19:50 ]
Iemand nog suggesties voor dit probleem: link naar plaatje?
Eerst ging installatie disk 1 nog goed, en kreeg ik bij disk 2 een vergelijkbare error (enige verschil was het cijfer dat bij de error genoemd wordt, 10 i.p.v. 6).
Nu dus bij disk 1 deze error.
Dit geprobeerd, helpt niet, zelfde error.
edit: Vage boel, lijkt random. Tig keer geprobeerd, dan bij de 1, dan bij de andere disk.
Inmiddels disk 1 en 2 wel goed geïnstalleerd zonder errors, nu acceleration aan't installeren, fingers crossed...
edit 2: Hij doet het weer!
Beetje apart allemaal, maar 't belangrijkste is dat 't weer werkt!
[ Voor 26% gewijzigd door BeetjeVreemd op 05-08-2012 00:05 ]
Haha, cool!Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:46:
Mijn werk is trouwens gepubliceerd door MS...![]()
![]()
![]()
Complete VOR tutorial
Wel wat knullig dat die lui van MS nog geeneens de tekst op de gewenste breedte kan krijgen... Je moet naar rechts scrollen om alles te lezen...!
Bij mij staat er tekst trouwens wel netjes uitgevuld in een kolom, ik hoef dus niet te scrollen! (Safari 6.0)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Maar congrats met de publicatie, toch tof voor al het werk wat je er in heb gestoken lijkt me!
Verwijderd
Ja, zo'n tutorial hadden ze eigenlijk meteen na de release moeten posten... dan hadden meer mensen geweten dat je in Flight ook kunt simmen...
Maar ach, Flight, het was leuk maar ik ben weer helemaal blij met FSX. Zonet de database van m'n GNS 530 geupdate naar juni 2011 zodat ik nog meer RNAV approaches etc. heb (de originele db is van 2009).
Leuk speelgoed! De RealAir Legacy met RXP GNS is momenteel toch wel de PMDG 737NGX van de GA's.
Wou een filmpje maken van een landing, maar dat is behoorlijk pittig met deze, na veel pogingen werd het maar takeoff uit wanhoop

[ Voor 34% gewijzigd door FSXnoob op 05-08-2012 21:56 ]
De 737 van Transavia (737NGX) staat na een lange vlucht vanuit Dubai, weer in Roterdam
Ik gebruik momenteel Premiere Charts, daar kan je PDF's in hangen, maar de layout gaat dan naar de knoppen....niet handig. Ik ga er ook niet voor betalen, want de betaalde versie is weer alleen de US.
Wie heeft een alternatief (mag best payware zijn)
Maar ze bewegen dus niet, ze blijven gewoon allemaal stijf aan de gate staan. Heb zojuist een sessie gestart op Rotterdam met de 737NGX, stond een A320 Martinair, een ouwe 737 van Transavia, een Embrear nog wattes en een crapload aan KLM Cityhoppers. Maar ze staan allemaal stil. Heb maar gewoon alles zo laten staan, en ben naar de supermarkt gegaan om pizza te halen voor vanavond, kom ik terug (uurtje later) staat alles er nog, op Schiphol hetzelfde verhaal. Er vliegt, vertrekt en/of land gewoon niks.
Iemand oplossing?
EDIT: ik heb deze video gevolgd bij het installeren, enigste dat ik anders heb gedaan is dat ik de traffic sliders niet voluit gezet heb, dat ga ik nu ff proberen dus
EDIT: opgelost
Maar man man man, wat is dat gaaf, Transavia (zowel oude en nieuwe livery), KLM Izowel oud als nieuw). Wat heb ik nog meer gezien, Delta, Alitalia, Martinair (Pax en Cargo). En MD11's
[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 09-08-2012 16:11 ]
MD11.. Ik moet altijd gniffelen als ik dat zie staan. Mijn aerodynamica leraar was een voormalig md11-piloot en later instructeur van dit toestel, blijkbaar zijn lievelings toestel, aangezien hij deze wel 1000 vermeld per hoorcollege lolFastFred schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 15:07:
Ik heb zojuist Skai Traffic v2.3 voor FSX eens geinstalleerd. Ziet er gaaf uit natuurlijk, gewoon vliegtuigen met bekende livery's om je heen (afgezien van een 737 met de oude Transavia livery en Martinair passagiersvliegtuigen).
Maar ze bewegen dus niet, ze blijven gewoon allemaal stijf aan de gate staan. Heb zojuist een sessie gestart op Rotterdam met de 737NGX, stond een A320 Martinair, een ouwe 737 van Transavia, een Embrear nog wattes en een crapload aan KLM Cityhoppers. Maar ze staan allemaal stil. Heb maar gewoon alles zo laten staan, en ben naar de supermarkt gegaan om pizza te halen voor vanavond, kom ik terug (uurtje later) staat alles er nog, op Schiphol hetzelfde verhaal. Er vliegt, vertrekt en/of land gewoon niks.
Iemand oplossing?
EDIT: ik heb deze video gevolgd bij het installeren, enigste dat ik anders heb gedaan is dat ik de traffic sliders niet voluit gezet heb, dat ga ik nu ff proberen dus
[video]
EDIT: opgelostSliders op 100% gaat goed, wel massive fps drop
Nog maar weer wat tweaken.
Maar man man man, wat is dat gaaf, Transavia (zowel oude en nieuwe livery), KLM Izowel oud als nieuw). Wat heb ik nog meer gezien, Delta, Alitalia, Martinair (Pax en Cargo). En MD11'sen dat alleen nog maar op Schiphol
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Prachtige add-on, dat ik dat niet eerder geinstalleerd heb

Kloppen?
[ Voor 67% gewijzigd door FastFred op 09-08-2012 18:31 ]
Ik heb wel ultimate traffic met schedule van 2012. Pm maar als je interesse hebt.
Ik ga nu lekker de hele avond simmen. Ben de hele avond alleen thuis, ben nu op de terug weg naar Schiphol, daarna eten (pizza
Wat is dat trouwens tegen Skai Traffic? Op AVSIM kwam ik al een topic tegen waar het helemaal afgebrand wordt omdat het pirated zou zijn. En de content eigenlijk uit een payware add-on komt?
[ Voor 94% gewijzigd door FastFred op 09-08-2012 18:56 ]
Verwijderd
Voor zover ik weet bestaat Skai louter en alleen uit spul (freeware) dat door anderen is gemaakt en de 'maker' van Skai heeft vervolgens alles in een installer (of zo) gestopt en het als zijn addon uitgegeven zonder credits te geven. Niet netjes. Toen ik nog geinteresserd was in AI heb ik deze addon bewust niet gebruikt.FastFred schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 18:41:
Wat is dat trouwens tegen Skai Traffic? Op AVSIM kwam ik al een topic tegen waar het helemaal afgebrand wordt omdat het pirated zou zijn. En de content eigenlijk uit een payware add-on komt?
Nu bezig met de approach naar ENGM's 19R via STAR 'RIPA1M' Hele gemakkelijke route is dit. Vind het hierna wel mooi geweest, doe de terugweg morgen wel
RIPA1M is ook een hele gemakkelijke STAR om te vliegen, gewoon instellen en laten gaan. Alleen blijft hij telkens met meldingen komen "NO DESC PATH AFTER ELRAT" en ik weet wel wat ie daarmee bedoeld, maar het werkt wel altijd om die melding gewoon te negeren, en dalen doet ie toch wel, ook na ELRAT (laatste waypoint van de STAR, waarna je dus door gaat naar CF19R en daarna FF19R voor rwy 19R)
[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 09-08-2012 22:54 ]
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Ik heb het gelezen maar DX9 loopt (met de juiste tweaks) bij mij beter dan DX10. En FSAA in DX10 is brak.fynrd1 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:21:
Zoekend naar nieuwe tweaks heb ik een dx10 fix gevonden.. Iemand hier al bekend mee?
Verwijderd
Toch wil ik toch steeds weer mooier en dan dat weer vloeiend zien te krijgen. Dus toch maar de autogendensity-slider een tikkie naar rechts. Of toch weer experimenteren met de terrain settings, want je leest overal weer andere verhalen welke mesh-complexity of texture-resolution is. En ORBX performt weer anders dan bijvoorbeeld in Nederland met GEX, UTX en add-on EHAM. Daarbij is de NGX ook altijd zwaar, maar gebruik hem daarom altijd als benchmark op een vol Heathrow.
Ik krijg vandaag m'n GTX670 OC binnen, had hiervoor een AMD crossfire setup met 2X 6870's. Dat werkt dus eigenlijk prima, maar ik hoop dat NVidia toch wat beter is zoals je altijd leest. En dan maar weer prutsen met de Vsync fix etc. Ik ga wel eerst met een verse fsx.cfg beginnen en dan wat basistweaks, want m'n huidige heb ik al een miljoen keer gewijzigd.
Tweaken + FSX = A neverending story...
Verwijderd
Verwijderd
Mee eens. Eigenlijk moet zo'n automatische tweaksite verboden worden.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:08:
Ja die ken ik, maar ik doe het liever handmatig. Elk systeem verschilt, dus zo'n algemene tweak heeft soms nadelen. Er zijn een paar 'verplichte' tweaks die je sowieso moet doen en die dat tooltje ook doet, maar daarnaast is het tweaken en testen.
Ik ben trouwens klaar met tweaken: ik ben blij met m'n huidige performance en settings. Als ik alles overnieuw moet installeren, ben ik drie minuten bezig met wat tweaks (ik heb alles precies vastgeled in een document) en vliegen maar. Je HOEFT niet te tweaken...
JSgtPoen schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:05:
Ik heb gister deze tweak gebruikt: http://www.venetubo.com/fsx.html Mijn FSX install ging er zeker op vooruit met fps en stabiliteit.
Jongens deze tweaks zijn niet helemaal up to date.SgtPoen schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:05:
Ik heb gister deze tweak gebruikt: http://www.venetubo.com/fsx.html Mijn FSX install ging er zeker op vooruit met fps en stabiliteit.
Ik heb zelf betere ervaringen met de tweaks van avsim. Die staan in de TS.
Verwijderd
+1Remco Tr schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:29:
[...]
Jongens deze tweaks zijn niet helemaal up to date.
Ik heb zelf betere ervaringen met de tweaks van avsim. Die staan in de TS.
Trouwens, mocht je klaar zijn met een fresh install minimal planes en scenery en dus je cfg,bewaar die dan, makkelijk voor als wederom een fresh install nodig hebt....
Ciao
Ja.....en wat wil je daar mee aangeven dan?Remco Tr schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 10:02:
Als je hem delete wordt er weer een verse aangemaakt
Verwijderd
Dat je je cfg niet hoeft te bewaren voor een fresh install.Oban606 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 16:57:
[...]
Ja.....en wat wil je daar mee aangeven dan?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2012 18:16 ]
Hmm... Ja ik snap wat je bedoeld. Ik bedoelde echter dingen die je zelf tweakt, zoals aangegeven in onder andere de avsim guide. Dus tweaks die voor jou eigen systeem het beste zijn en of waardoor deze het soepelst of zo mooi mogelijk met de juiste fps op je scherm verschijnt....dat heeft toch niets met je add on scenery/planes te maken?Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:15:
[...]
Dat je je cfg niet hoeft te bewaren voor een fresh install.Scenery staat sowieso niet in dat bestand en addons die er wel in staan, worden vanzelf weer toegevoegd (FSX zal vragen of je bepaalde gauges eetc. wilt laden en zo ja, wilt opslaan in de cfg). Dus het bewaren van de cfg heeft geen nut.
Verwijderd
Ik heb een document met alle tweaks die ik gebruik (zijn er trouwens maar een paar) met duidelijk aangegeven onder welke header ze moeten in de cfg. Het is veel sneller en gemakkelijker om die in een nieuwe cfg te plakken dan om een oude bewaarde cfg door te zoeken op waar ook alweer alle tweaks staan...Oban606 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:32:
[...]
Hmm... Ja ik snap wat je bedoeld. Ik bedoelde echter dingen die je zelf tweakt, zoals aangegeven in onder andere de avsim guide. Dus tweaks die voor jou eigen systeem het beste zijn en of waardoor deze het soepelst of zo mooi mogelijk met de juiste fps op je scherm verschijnt....dat heeft toch niets met je add on scenery/planes te maken?
Maar mocht je zo'n document maken teveel werk vinden, dan kan je, als je een 'fresh install' wilt, alsnog beter je oude cfg naar het bureaublad verplaatsen (of waar dan ook) voordat je FSX opstart: FSX zal dan een nieuwe cfg aanmaken en je kan de verplaatste cfg bekijken op tweaks etc. Dus hoe je het ook went of keert: ergens een cfg bewaren heeft niet zoveel nut... Voordeel van de laatste methode is ook dat je je meest recente cfg hebt en niet eentje van een paar maanden/jaren terug.
Maar ik hou het bij mijn overzichtelijke doc met alleen de gebruikte tweaks.
Mocht je een nieuwe 'moeten' genereren of een fresh install doen, dan hoef je dus geen document op te zoeken en ook niets onder de juiste header weg te zetten want het staat er al zodra je je kopie er bij haalt. Dus, wellicht dat het wel nut heeft.... Ik heb het dus over fine tuning van je CPU/GPU , terrain en scenery settings...niet over add ons..
Verwijderd
Ik heb een aantal cfg's klaarstaan om terug te zetten.
Het is maar net wat je handig vindt, dus iedereen moet lekker zelf weten wat ie doet
Ik heb het eindelijk vloeiend gekregen met Adaptive vsync. De fps op bijv Aerosoft Heathrow met AI e.d. blijft mooi boven de 20 en in de lucht haal ik constant 30, ook in OrbX regio's. Ben nu wel tevreden, want het blijft echt bijna altijd vloeiend, op zeer sporadische momentjes na.
Ik heb laatst de demo heb geprobeerd van FS Dreamteams versie van Las Vegas, maar die gasten hebben wel verstand van mooi vliegvelden maken hoor. Jammer dat het zo prijzig is allemaal

Ik heb de California regio (Las Vegas ligt zelf in Nevada, maar vlakbij de grens met Cali) een beetje mijn prioriteitregio gemaakt voor addons, want het is een mooi gebied om in te vliegen. Je hebt KLAX (Los Angeles), KSFO (San Fransisco), KLAS (Las Vegas) en KSEA (Seattle) redelijk in de buurt bij elkaar met mooie scenery downloads. Daarbij grenst het aan de ORBX regio's van Pacific Northwest en de Rocky Mountains, dus dan heb je een mooi gebied om zowel GA als Airliners te vliegen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2012 14:10 ]
- Cessna 172
- Piper Cherokee
- P-51 Mustang met moderne instrumenten! M'n all time favorite kist
- F-104 Starfighter
- F-4 Phantom
[ Voor 10% gewijzigd door Stefie2010 op 15-08-2012 19:06 ]
ja mooi weer he! Die stem alleen al, klinkt als zo een movie trailer dude.... Hij weet het altijd weer mooi te verpakken/verkopen al die mooie informatie. Feit blijft dat hij en zijn team nog altijd in mijn top 3 staan. Prachtige kisten, wist niet eens dat vintage mijn ding kon zijn...en die physics ook!Stefie2010 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 19:00:
Nieuwe update van A2A, met o.a
- Cessna 172
- Piper Cherokee
- P-51 Mustang met moderne instrumenten! M'n all time favorite kist
- F-104 Starfighter
- F-4 Phantom![]()
[video]
thx for the update:P
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic