My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Verwijderd
Welke versie moet je dan kopen? Is de 50 dollar versie volledig? Hebben tweakers al ervaring met prepare3d? Ik ben benieuwd hoe deze gebruikt maakt van je pc Resources tav fsx.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:13:
Ik wacht op Prepar3D versie 2. De huidige versie ligt wat mij betreft te dicht bij het huidige FSX. Nauwelijks de moeite waard. Versie 2 zou wel interessant kunnen worden met DX11 support en zo.
En qua performance?Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 11:13:
Ik wacht op Prepar3D versie 2. De huidige versie ligt wat mij betreft te dicht bij het huidige FSX. Nauwelijks de moeite waard. Versie 2 zou wel interessant kunnen worden met DX11 support en zo.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
De 50 dollar versie is onlangs als optie toegevoegd en dat is voor zover ik weet inderdaad een volledige versie. Voor zover ik weet zal je v2.0 compleet opnieuw moeten kopen maar daar zijn nog geen prijzen van bekend (en trouwens ook nog niet wanneer die uitkomt).Oban606 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:23:
[...]
Welke versie moet je dan kopen? Is de 50 dollar versie volledig? Hebben tweakers al ervaring met prepare3d? Ik ben benieuwd hoe deze gebruikt maakt van je pc Resources tav fsx.
Ik heb onlangs een nogal uitgebreide test gezien en Prepar3D deed het net zo 'goed' als FSX, zelfs hier een daar een fractie slechter... Maar goed, anderen zeggen dat Prepar3D wel beter loopt... Ik heb Prepar3D een keer geprobeerd maar het na een dag weer verwijderd.
EDIT
Test:
http://simmerhead.wordpre...eration-vs-prepar3d-v1-2/
BTW Los van performance: diverse addons werken niet (of niet zomaar) met P3D, wat voor mij ook een struikelblok is. Ik vind het al met al heel veel gedoe en allemaal nogal onzeker en FSX loopt nu aardig top bij mij dus... ik kijk weer naar P3D als v2.0 uit is.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 18:30 ]
Daarom mijn vraag ook bij prepare3d , maar ik begrijp dat het verschil minimaal is.... Dan maar wachten op een revieuw van 2.0

Verwijderd
Alles in de cockpit is klein en moeilijk te lezen, je zit bijna met je neus tegen het scherm.
De 747 is veel overzichtelijker, ik snap dat ze natuurlijk de realiteit proberen na te bootsen maar de letters op
De knoppen hadden wat mij betreft duidelijker kunnen worden.
Verwijderd
Ik denk, na wat in dit topic gelezen te hebben, dat de installatie is niet helemaal goed is gegaan.FastFred schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:50:
Die zijn duidelijk zat hoor? Heb je de aanbevolen settings van PMDG wel correct ingesteld (te vinden aan het begin van de EGKK - EHAM Tutorial)
Als je een breedbeeld scherm hebt en dat in cfg aangeeft is alles prima te lezen. Kan me niet vinden in jou ervaring.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:17:
Ik heb 2 weken geleden de 737 ngx van PMDG gekocht maar hij valt een beetje tegen.
Alles in de cockpit is klein en moeilijk te lezen, je zit bijna met je neus tegen het scherm.
De 747 is veel overzichtelijker, ik snap dat ze natuurlijk de realiteit proberen na te bootsen maar de letters op
De knoppen hadden wat mij betreft duidelijker kunnen worden.
Dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen. Dat is dus WideViewAspect in je fsx.cfgRemco Tr schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:39:
[...]
Als je een breedbeeld scherm hebt en dat in cfg aangeeft is alles prima te lezen. Kan me niet vinden in jou ervaring.
Verwijderd
Inderdaad: WideViewAspect=true in de fsx.cfg zettenFastFred schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:56:
[...]
Dat zou inderdaad wel eens kunnen kloppen. Dat is dus WideViewAspect in je fsx.cfg
En check gelijk ook of je Texture_Max_Load=1024 verandert in 2048 of 4096, dan worden hogere resolutie textures geladen als ze beschikbaar zijn (zoals in de NGX).
Ook ik kan je zeggen dat de problemen mbt kleine lettertjes niet aan de NGX liggen, is een top-plane met een mooie duidelijke en realistische cockpit.
Verwijderd
Fsx en nl2000 staan er ook alweer op, ik heb alles als admin gedaan en iedere keer de computer opnieuw opgestart. Nu zou het het goed moeten zijn!
Nu wil ik wat tweaks gaan uitproberen, welke adviseren jullie voor mijn systeem?
Mijn systeem bestaat uit:
Mobo: MSI Z68A-G43 (G3)
Ssd: crucial M4 120 GB
Videokaart: Sparkle GTX 570
Processor: Intel core i5
RAM: G-skill ripjaws 2x4GB
Windows 7
Samsung full hd led tv.
Oud beeldscherm
Verwijderd
http://forum.avsim.net/to...e-hardware-guide-for-fsx/Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:05:
Nu wil ik wat tweaks gaan uitproberen, welke adviseren jullie voor mijn systeem?
Zelf heb ik van de Software guide alles toegepast behalve LOD_RADIUS en FIBER_FRAME_TIME_FRACTION. En ik gebruik een andere FSAA setting dan in die guide staat. De Hardware guide eronder kan je skippen.
Heb je die i5 overgeclocked?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 09:05:
Gisteren mijn ssd schijf geformateerd en een schone installatie van windows 7 erop gezet.
Fsx en nl2000 staan er ook alweer op, ik heb alles als admin gedaan en iedere keer de computer opnieuw opgestart. Nu zou het het goed moeten zijn!
Mijn systeem bestaat uit:
Mobo: MSI Z68A-G43 (G3)
Ssd: crucial M4 120 GB
Videokaart: Sparkle GTX 570
Processor: Intel core i5
RAM: G-skill ripjaws 2x4GB
Windows 7
Samsung full hd led tv.
Oud beeldscherm
Verwijderd
Ik durf die cfg files al niet te veranderen
Soms geeft mijn computer bij het opstarten aan dat:
The previous overclocking has failed! Maar dat is een probleem met mijn voeding.
Gister GEX aangeschaft, en vanavond ga ik spelen met die tweaks.
Bedankt voor de link!I
Verwijderd
Sommige aanpassingen aan je fsx.cfg ontkom je niet aan, dat zijn gewoon must-haves.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 07:56:
[...]
Ik durf die cfg files al niet te veranderenlaat staan overclocken.
The previous overclocking has failed! Maar dat is een probleem met mijn voeding.
Bedankt voor de link!I
En als je een i5-2500K hebt, dan is overclocken wel heel makkelijk en daar haal je met FSX zeer veel winst uit. Ik heb de mijne op 4.6GHz draaien met gewoon een normale air cooler. Maar dan moet je dus wel een 2500k hebben en een moederbord met oc-mogelijkheden.
Moet ik dat puur in de wel/niet ("hoeveelheid"/getallen) bufferpools zoeken?
Ik weet eigenlijk niet meer precies wat ik zoal geïnstalleerd/getweakt heb voor het probleem zich voor deed.
Heb (nog niet overgeclockte) 3570K + 560Ti by the way
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Zo ja, kijk dan eens naar de AA transparancy setting in Nvidia Inspector, bij mij zorgde 2 x SGSS voor flashes en issues. Door die te verlagen naar 4x Supersampling was het weg. Maar misschien moet het bij jou nog lager...
Zie soft and hardware guide. Zo heb ik hem ook ingesteld en gebruik de GTX 560 Ti.Tuzla schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:13:
Iemand die nog dat ene up-to date setup-lijst/pagina heeft van de nvidia-insepector settings?
Ok, haal dan asap een nieuwe voeding, als dat ding het begeeft kan je de hele pc weggooien.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 07:56:
[...]
Ik durf die cfg files al niet te veranderenlaat staan overclocken.
Bedankt voor de link!I
[ Voor 36% gewijzigd door FastFred op 27-08-2012 22:59 ]
[ Voor 91% gewijzigd door gtrNL op 28-08-2012 21:26 ]
Er zijn wat programma's te vinden om je cpu te stressen/voeding te stressen. Kijk eens wat er gebeurd als vol vermogen vraagt van je voeding @stock speed. Als alles netjes op default staat en dan bij 100% stressed de voeding er uitklapt/pc reset... dan zal ik toch maar eens de voeding er uit halen en deze laten nakijken. Wat voor merk , type heb je nu?fynrd1 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:51:
[...]
Ok, haal dan asap een nieuwe voeding, als dat ding het begeeft kan je de hele pc weggooien.
Zelf had ik hier jaren terug ook last van. Toen ik de kast had open gemaakt zag ik dat de ventilator niet draaide. Op dat moment klapt die voeding op 30 cm van mijn gezicht met een knal, beetje rook en veel stank.... Ik schrok me kapot. Moederbord was ook kaduuk. Ook stock speeds toen. Daarna heb ik een goed merk voeding gekocht die ik nog steeds heb.....
[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 29-08-2012 13:37 ]
Dan zou je met de Katana in principe achteruit moeten kunnen vliegenFastFred schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:36:
Ben nu in de Katana 4x ramptoerist aan het spelen boven New Orleans (hmm, iets ten westen van, hij komt niet recht over NO namelijk)
Ik heb Isaac 9 gegoogled , toen de dichtstbijzijnde airport gezocht. Daarna fsx opgestart met asa2012 waar Isaac visueel aanwezig was. Drama om daar nog iets te kunnen doen met ga kisten. Met de 737 in de buurt was het echt een spektakel ....FastFred schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:08:
Het viel allemaal wel mee, ik werd onderweg naar Baton Rouge (stukkie ten westen van NO) wel even flink door elkaar gegooid door de wind, maar verder niks, ja heeeeeeele donkere wolken. Maar ik kon nergens een fatsoenlijke hurricane tracker vinden, ze gaven zowat allemaal alleen maar voorspellingen. Dus waarschijnlijk heb ik het ergste net misgelopen
Vrs tacpac is in open beta .....eindelijk... Maar nu loopt mijn systeem niet lekker meer. Ik heb de superbug en tacpac niet geaccepteerd per ongeluk en krijg met geen mogelijkheid na het opstarten al die pop up screens meer terug om alle add ons te accepteren. Cfg bewerkt, cfg gewist, volledige reinstall gedaan....niets helpt.... Annyone?
Zeer de moeite waard trouwens, TacPac!
Ja dat dacht ik ook...os reinstalled fresh fsx ....Dan direct tacpac erop ....Spitfire123 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:27:
Als je je FSX.CFG gewoon delete zou fsx een nieuwe moeten genereren. En dan vraagt ie ook weer om je dll's te registreren in de CFG.
Zeer de moeite waard trouwens, TacPac!
Eerst de VRS Hornet, dan TacPac.Oban606 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 13:34:
E
[...]
Ja dat dacht ik ook...os reinstalled fresh fsx ....Dan direct tacpac erop ....
Ik blijf me trouwens verbazen over hoe goed FBW is geimplementeerd in de VRS Hornet. Als we een dergelijke FBW implamentatie nou eens terug zien in een A320 sim... . Hopelijk krijgt FSLabs het voor elkaar.
Ja natuurlijk de Bug eerst, ondertussen de eerste vluchten gemaakt. Wat een techniek zeg, wat een opties en instellingen, het lijkt zo op het eerste gezicht allemaal prima te werken.Spitfire123 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 16:57:
[...]
Eerst de VRS Hornet, dan TacPac.
Ik blijf me trouwens verbazen over hoe goed FBW is geimplementeerd in de VRS Hornet. Als we een dergelijke FBW implamentatie nou eens terug zien in een A320 sim... . Hopelijk krijgt FSLabs het voor elkaar.
-Drones mochten er aan geloven en op een gegeven moment alles wat van de grond kwam rond EHAM werd vernietigd.... Ben nu wat klaar met de guns en de sidewinder missiles. Na het weekend aan de gang met lange afstand AMRAAM is de naam toch? Ook nog eens proberen te refuelen mid air, dat viel toch even tegen zeg...
Al met al zeer de moeite om te kopen, uiteindelijk was het zeker het wachten waard. Ik ben ook heel benieuwd naar de volgende update als andere vliegtuigen ook de wapens kunnen gebruiken. A2A P51 mp dogfight.....om maar eens iets te noemen
Werkt namelijk niet naar behoren bij een vriend van me.
We hebben verschillende tweaks/fixes geprobeerd:
1 - Laatste versie van FSUIPC om de g3d.dll crash te elimineren. <staat los van onderstaande
2 - 32bit vista UIautomationcore.dll file in de FSX map geplaatst
3 - Missionpanels.cfg uit de map Gauges verwijderd
4 - UIautomationcore.dll uit de system32/64 mappen verwijderd
5 - Weight + fuel calculator uitgezet in FSpax.
Direct na de installatie van FSPax crashte FSX direct na het starten van een FSpax vlucht.
Hierna hebben we bovenstaande fixes geprobeerd (ook afzonderlijk van elkaar) maar het mag allemaal niet helpen. Nadat we de missionspanels.cfg hadden verwijderd konden we de FSpax vlucht starten, pax aan boord gooien en opstijgen maaaaar in mid air toch weer een crash.
Ik heb zelf geen idee meer en alle fora komen met de zelfde antwoorden.
Gebruik zelf ook alle bovenstaande fixes (afgezien van nummer 4) en werkt naar behoren.
Alvast bedankt
Zeker een aanrader, kost wel wat maar actie zal er zeker zijn. Ik weet dat er een gratis versie in omloop is hier en daar maar de die heeft de physics van een baksteen en lijkt helemaal niet op de normale betaalde versie...

Bedankt voor de tips, heb het inmiddels weer een stuk beter draaien.Stefie2010 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:28:
Staat je water setting in FSX op High x2?
Zo ja, kijk dan eens naar de AA transparancy setting in Nvidia Inspector, bij mij zorgde 2 x SGSS voor flashes en issues. Door die te verlagen naar 4x Supersampling was het weg. Maar misschien moet het bij jou nog lager...
Heb zitten klooien met Extreme FSX PC V2.
Het nadeel daarvan is dat je eerst dat programma moet starten, dan een profiel moet laden (wat je daarvoor aangemaakt hebt) en je dan FSX moet starten.
Ik moet nog even uitvogelen van hoe of wat, want het lijkt me dat het programma niets anders doet dan een verzameling veranderingen aanbrengen in je .cfg als je zo'n profiel gaat laden en dat het dus mogelijk moet zijn om die veranderingen (na geconstateerd te hebben dat de gekozen settings goed werken) permanent in een .cfg op te slaan, zodat je het programma niet meer hoeft te gebruiken.
Eerder ook met de externe frame rate limiter gewerkt, maar blijf dan soms kleine haperingen houden, bij de pmdg 737 ngx boven/op gedetailleerde payware airports bijv.
Ik vind dat dan toch storend, en zet dan liever de fps terug naar 25 in FSX zelf, dan lijkt het toch ietsje meer "smooth" allemaal.
Verder heb ik nu ook Ezdok, en alles weer in de war qua camera's, krijg het nog niet zoals ik wil, lukt nog niet om een set camera-standpunten te creëren en deze dan te kunnen selecteren in flight.
Maar moet er ook nog meer mee aan de slag, beetje tijdgebrek, lijkt me echt zo tof als dat gaat lukken, dan ga ik me zeker nog meer bezighouden met filmpjes maken
Over filmpjes gesproken, kwam deze tegen, awesome!
FSPS is een programma wat je 'moet' starten voor je fsx start. Je kunt daar wel op 'keep fsx changes' klikken. Als je klaar bent met veranderingen aanbrengen en FSX afsluit dan zal FSPS deze veranderingen meenemen. Het smooth verhaal is een balk wat je van links(smooth) naar rechts(detail) kunt zetten. Ook in FSPS kun je je framelimiter instellen, eerlijk gezegd gebruik ik FSPS maar heb geen idee of dit wel of niet beter werkt dan andere mogelijkheden binnen FSX.HirzoSchuurman schreef op donderdag 13 september 2012 @ 19:01:
[...]
Bedankt voor de tips, heb het inmiddels weer een stuk beter draaien.
Heb zitten klooien met Extreme FSX PC V2.
Het nadeel daarvan is dat je eerst dat programma moet starten, dan een profiel moet laden (wat je daarvoor aangemaakt hebt) en je dan FSX moet starten.
Ik moet nog even uitvogelen van hoe of wat, want het lijkt me dat het programma niets anders doet dan een verzameling veranderingen aanbrengen in je .cfg als je zo'n profiel gaat laden en dat het dus mogelijk moet zijn om die veranderingen (na geconstateerd te hebben dat de gekozen settings goed werken) permanent in een .cfg op te slaan, zodat je het programma niet meer hoeft te gebruiken.
Eerder ook met de externe frame rate limiter gewerkt, maar blijf dan soms kleine haperingen houden, bij de pmdg 737 ngx boven/op gedetailleerde payware airports bijv.
Ik vind dat dan toch storend, en zet dan liever de fps terug naar 25 in FSX zelf, dan lijkt het toch ietsje meer "smooth" allemaal.
Verder heb ik nu ook Ezdok, en alles weer in de war qua camera's, krijg het nog niet zoals ik wil, lukt nog niet om een set camera-standpunten te creëren en deze dan te kunnen selecteren in flight.
Maar moet er ook nog meer mee aan de slag, beetje tijdgebrek, lijkt me echt zo tof als dat gaat lukken, dan ga ik me zeker nog meer bezighouden met filmpjes maken
Over filmpjes gesproken, kwam deze tegen, awesome!
Ezdok is echt super makkelijk om in te stellen. Afgelopen full OS/FSX reinstall kwam ik echter zwaar in de problemen met EZDOK. Ik kon ook op geen enkele manier de camera views e.d. goed krijgen. Ik had de laatste versie software maar niets hielp. De oplossing was dat ik via fligh1 de install moest gebruiken. Die kon via internet mijn licence key checken en bam alles was binnen 5 min werkend. Dus, heb je een legale versie maar je nog niet aangemeld met key, meld je dan aan via Flight1. heb je een illegale versie dan zal het helemaal niet werken met die views....
Zowel FSPS als EzDok zijn super add ons!
Ik heb EZDOK via Flight 1 gekocht, installatie gaat ook goed (op een enkel vliegtuig na, waarbij ik dus vanaf "0" moet beginnen qua camerastandpunten aanmaken).
Heb volgens mij ook alle keyboard assignments verwijderd in FSX die problemen kunnen geven, nog niet naar FS Recorder key assignments gekeken trouwens.
Het lukt me nog niet om gewoon via "A" en "S" in game de EZDOK camera's te selecteren.
Moet dan eerst uit full-screen en via de EZDOK interface de camera selecteren.
Maargoed, nog maar ff verder mee klooien, moet te doen zijn.
De fps heb ik nu trouwens gewoon binnen FSX op 25 staan, zonder externe frame rate limiter dus, met een externe limiter op 30 fps krijg ik soms toch nog mini haperingen omdat die 30 soms niet gehaald wordt met heavy addons.
Ik bedoel dat je de flight1 wrapper moet gebruiken om ezdok te installeren. De flight1 wrapper zorgt ervoor dat je licentie key wordt geactiveerd en dus ezdok helemaal functioneel is...HirzoSchuurman schreef op zondag 16 september 2012 @ 13:25:
Hoe bedoel je dat "aanmelden via Flight 1" precies?
Ik heb EZDOK via Flight 1 gekocht, installatie gaat ook goed (op een enkel vliegtuig na, waarbij ik dus vanaf "0" moet beginnen qua camerastandpunten aanmaken).
Heb volgens mij ook alle keyboard assignments verwijderd in FSX die problemen kunnen geven, nog niet naar FS Recorder key assignments gekeken trouwens.
Het lukt me nog niet om gewoon via "A" en "S" in game de EZDOK camera's te selecteren.
Moet dan eerst uit full-screen en via de EZDOK interface de camera selecteren.
Maargoed, nog maar ff verder mee klooien, moet te doen zijn.
De fps heb ik nu trouwens gewoon binnen FSX op 25 staan, zonder externe frame rate limiter dus, met een externe limiter op 30 fps krijg ik soms toch nog mini haperingen omdat die 30 soms niet gehaald wordt met heavy addons.
De meeste Addon planes moet je ook zelf configureren.
-klik op cockpit en geef het een naam.
-klik rechts boven op dat balkje en geef een snelkoppeling naar die view b.v ctrl+1
-klik in het midden de gewenste opties b.v. 360 graden(zelf gebruik ik alles behalve ML)
-druk ingame op numlock 2 en fine tune de Cam, klik nogmaals op num 2 en jou ctrl+1 Cam is nu altijd direct beschikbaar.
dit is 5 min werk....
De à en s toetsen moet je binnen fsx uitschakelen alsmede ook de besturing(pijltjes toetsen) alsmede ook de pan view fsx settings. Btw ctrl+1 tot 5 heeft standaard een verwijzing naar je radio's in fsx, die moet je binnen fsx ook deleten anders blijf je de radios in en uitschakelen....
Er zit een hele duidelijke Readme bij de software, ook kun je via Google en YouTube genoeg vinden hoe ezdok te gebruiken....
Wil namelijk xgauge (AS2012) installeren maar die geeft een error omdat de C172 er niet in zit. Heb alles wat niet payware is eruit gegooit vandaar.
thanks
[ Voor 3% gewijzigd door Remco Tr op 18-09-2012 16:55 ]
Verwijderd
Tip voor anderen: gooi niet zomaar alle default planes weg want veel addons gebruiken onderdelen van default planes...Remco Tr schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 16:35:
Zou iemand voor mij de default C172 kunnen rarren en uploaden?
Wil namelijk xgauge (AS2012) installeren maar die geeft een error omdat de C172 er niet in zit. Heb alles wat niet payware is eruit gegooit vandaar.
thanks
Moeite waard of gewoon bij nvidia inspector settings blijven..
Had ooit een mapje waar ik ze bewaar maar die is niet meer te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:29:
[...]
Tip voor anderen: gooi niet zomaar alle default planes weg want veel addons gebruiken onderdelen van default planes...
Verwijderd
Geldverspilling. De addon heeft trouwens niets met Inspector te maken: deze addon rommelt in je fsx.cfg en voegt allerlei allang bekende tweaks toe. Dus ook al gebruik je deze addon, dan nog moet je Inspector ook gebruiken.Tuzla schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:42:
Iemand meer ervaringen met dat Extreme FSX PC V2. ?
PM (o, dat heet DM hierRemco Tr schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:49:
[...]
Had ooit een mapje waar ik ze bewaar maar die is niet meer te vinden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 19:00 ]
Verwijderd
Ik zou dan gewoon ivao/vatsim proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:15:
bestaat er ook een add on voor fsx dat je zelf met de atc moet communiceren via je headset? en hoe is de AI, werkt het goed?
Vatsim vereist wel heel wat kennis, veel atc zijn irl luchtverkeersleider of bezig aan deze opleiding en leggen voor vatsim ook examens af. Het zegt wel wat over het platform waarop jij je dan bevind.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 00:04:
oke bedankt remco, heb even gekeken ziet er goed uit op youtube.
Met ivao heb ik geen ervaring maar naar wat ik heb begrepen is het wel heel erg toegankelijk.
Je komt me overigens niet echt bekend voor op dit forum, ik kan dus niet echt inschatten hoe bekend je met flightsimulator over het algemeen bent, en over welke addons je vermoedelijk beschikt, en op welke manier je dit spel leuk vind om te spelen. Er zitten hier een aantal die het allemaal heel erg benaderen van de simulatie kant, en alles zo echt mogelijk willen hebben. Ook genoeg die gewoon lekker willen vliegen:)
Verwijderd
hardware opzet ben ik mee bezig ; Xtop panel met alle panelen en instrumenten zijn inmiddels binnen of in order.
Ik wil best een keer een foto plaatsen als het geheel, waarschijnlijk eind dit weekend, af is.
FSX aangeschaft om thuis te oefenen op circuitjes en dergelijk, ervaring met FS2004 heb ik wel maar dat is echt jááááren terug. Toen zat ik bij een FSclubje...Flyunited als ik mij niet vergis.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 15:11 ]
Oh danVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:10:
@Fyn, over de kennis , geen probleem ATPL opleiding theoriefase bijna afgerond.
hardware opzet ben ik mee bezig ; Xtop panel met alle panelen en instrumenten zijn inmiddels binnen of in order.
Ik wil best een keer een foto plaatsen als het geheel, waarschijnlijk eind dit weekend, af is.
FSX aangeschaft om thuis te oefenen op circuitjes en dergelijk, ervaring met FS2004 heb ik wel maar dat is echt jááááren terug. Toen zat ik bij een FSclubje...Flyunited als ik mij niet vergis.
Verwijderd
Hoe zit het met de baankansen via ASL? hier mag je eerlijk zijn ze lezen toch niet meeVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:16:
ASL flight academy...de laatste maand van de theorie ben ik wegens persoonlijke omstandigheden thuis, ik hoop de draad snel weer op te pakken, iig 8 vakken heb ik al eindexamens gehad (in de eerste module van 3 maanden)...de resterende 6 moeten nog..totaal doe je er 6 maanden over...en dan vliegfase
Verwijderd
Niet dat ik ooit van de ondersteuning gebruik maakte, maar ik meld het maar even.
Geen idee of de 'Real Weather' servers wel blijven draaien trouwens..
Wat ondersteunde ze dan nog? Of houdt dit in dat we geen toegang meer hebben tot de servicepacks etc?Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:51:
Microsoft stopt met ondersteuning FSX las ik net op AVSim-forums.
Niet dat ik ooit van de ondersteuning gebruik maakte, maar ik meld het maar even.
Geen idee of de 'Real Weather' servers wel blijven draaien trouwens..
Verwijderd
op het moment? redelijk redelijk, zoals bij elke vliegschool minder dan voor 2008fynrd1 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:24:
[...]
Hoe zit het met de baankansen via ASL? hier mag je eerlijk zijn ze lezen toch niet mee![]()
ASL werkt in samenwerking met EPST en hebben ook x-aantal epst studenten bij ons op school, die hebben net wat meer kansen....maar ASL is bezig met maatschappijen om als first supplier studenten door te sturen.
Ah oke, ik ga in het loop van het jaar een poging wagen bij lufthansaVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:09:
[...]
op het moment? redelijk redelijk, zoals bij elke vliegschool minder dan voor 2008![]()
ASL werkt in samenwerking met EPST en hebben ook x-aantal epst studenten bij ons op school, die hebben net wat meer kansen....maar ASL is bezig met maatschappijen om als first supplier studenten door te sturen.
Mwah, het windmodel is wel realtime en situatie afhankelijk, realistischer voor de flight dynamics, maar dat ismook het enigste pluspunt van xplane, ik zei het al een tijdje terug; overstappen op prepar3d is op dit moment geen verkeerd idee.Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:11:
kan ik misschien nu beter met Xplane 10 beginnen als ik dit zo hoor ?:)
Verwijderd
jep in Europa moet je op het moment redelijk wat geluk hebben, en al helemaal in Nederland, bijna uitgesloten...de markt in Duitsland is nog wat beter maar de meeste maatschappijen vereisen/pré dat je de Duitse taal goed beheerst...tot examen aan toe als buitenlander zijnde.fynrd1 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 16:20:
[...]
Ah oke, ik ga in het loop van het jaar een poging wagen bij lufthansaals je open staat voor azie dan heb hoef je niet heel veel zorgen te maken hehe.
[...]
Mwah, het windmodel is wel realtime en situatie afhankelijk, realistischer voor de flight dynamics, maar dat ismook het enigste pluspunt van xplane, ik zei het al een tijdje terug; overstappen op prepar3d is op dit moment geen verkeerd idee.
Ik denk dat je geen piloot moet worden als je niet alles aangrijpt...dus Azie moet gewoon tot de opties horen.
Via welke school kom jij?
@ je 2de post.....ik moet me er toch in gaan verdiepen, ik heb al een aantal addons op het oog maar in het weekend kan ik pas alles installeren
Verwijderd
Je kon nog contact met de helpdesk opnemen en zo, maar verder heb ik ook geen idee. Zolang je het gewoon kunt blijven spelen is er weinig aan de hand. Patches en uitbreidingen komen toch al jaren niet meer, en de 3rd prty developers zullen gewoon nog wel doorgaan. Bij MS Flight was dat anders, dan weet je zeker dat dit het is en blijft. En dat stond nog in de kinderschoenen.fynrd1 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 15:57:
[...]
Wat ondersteunde ze dan nog? Of houdt dit in dat we geen toegang meer hebben tot de servicepacks etc?
Geldverspilling vind ik net wat te kort door de bocht.:
Tuzla schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:42:
Iemand meer ervaringen met dat Extreme FSX PC V2. ?
J van E schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:59
Geldverspilling. De addon heeft trouwens niets met Inspector te maken: deze addon rommelt in je fsx.cfg en voegt allerlei allang bekende tweaks toe. Dus ook al gebruik je deze addon, dan nog moet je Inspector ook gebruiken.Maar ik zou m'n geld er niet aan uitgeven.
Ja, je kan door handmatig aanpassingen in je .cfg te maken hetzelfde bereiken,
maar voor de minder ervaren tweaker die hier tegenop ziet (zag volgens mij op deze, of de vorige pagina
nog iemand die vertelde dat überhaupt niet aan te durfen) kan er op een eenvoudige manier door
'met wat schuifjes te spelen' wel een flinke prestatiewinst worden behaald.
Dat is toch een stuk toegankelijker dan in het .cfg bestand te gaan lopen 'prutsen'.
En in het algemeen kan het helpen om wat meer inzicht te krijgen in je hoe het één en ander in z'n werk gaat.
Als het programma nou € 50,- ofzo zou kosten had ik het ook niet aangeraden, maar voor een tientje kan het voor velen wel uit.
Verwijderd
Ja, daar heb je wel gelijk in... Ik dacht teveel als een doorgewinterde FSX'er...HirzoSchuurman schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:46:
[...]
Geldverspilling vind ik net wat te kort door de bocht.
Ja, je kan door handmatig aanpassingen in je .cfg te maken hetzelfde bereiken,
maar voor de minder ervaren tweaker die hier tegenop ziet (zag volgens mij op deze, of de vorige pagina
nog iemand die vertelde dat überhaupt niet aan te durfen) kan er op een eenvoudige manier door
'met wat schuifjes te spelen' wel een flinke prestatiewinst worden behaald.
Dat is toch een stuk toegankelijker dan in het .cfg bestand te gaan lopen 'prutsen'.
En in het algemeen kan het helpen om wat meer inzicht te krijgen in je hoe het één en ander in z'n werk gaat.
Als het programma nou € 50,- ofzo zou kosten had ik het ook niet aangeraden, maar voor een tientje kan het voor velen wel uit.
Ik zou jou niet direct een doorgewinterde FSXér noemen gezien je reactie op de vraag/onderwerp.....Meer een doorgewinterde FSX.CFG tweakerVerwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:53:
[...]
Ja, daar heb je wel gelijk in... Ik dacht teveel als een doorgewinterde FSX'er...
Hopelijk ben je het met mij eens dat als je 'begint' met FSX en je dan jou soort .CFG tweaks 'moet' toepassen je zult belanden in een heel donker bos zonder licht...
Juist daar is dit progje voor bedoeld, ik kon mij voorstellen dat als je of regelmatig een fresh install doet of een PDFje langs je .CFG hebt liggen dit gesneden koek is. Anders heb je er toch echt iedere keer weer een hele kluif aan....
Ik verwacht van een gemiddelde tweaker wel dat ie een text bestandje kan aanpassen. Icm met de hard en software guide op pag. 1 waar allle tweaks instaan moet het echt wel lukken. En denk dat je dan een beter resultaat krijgt dan met een programmatje.
Verwijderd
Ja, ik ben sowieso voor handmatig tweaken (dan kan je het beter testen en weet je wat er gebeurt), maar zo'n proggie kan natuurlijk handig zijn voor iemand die daar geen zin in heeft en niet het onderste uit de kan wil hebben.Remco Tr schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:24:
Donker bos zonder licht vind ik een beetje bang makerij..
Ik verwacht van een gemiddelde tweaker wel dat ie een text bestandje kan aanpassen. Icm met de hard en software guide op pag. 1 waar allle tweaks instaan moet het echt wel lukken. En denk dat je dan een beter resultaat krijgt dan met een programmatje.
Trouwens, ik gebruik maar een paar echte performance tweaks. Volgens mij maar twee, zelfs. Ik heb m'n nieuwe cfg binnen enkele seconden getweaked tegenwoordig.
Donker bos is wellicht iets teveel van het goede, point taken....Remco Tr schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:24:
Donker bos zonder licht vind ik een beetje bang makerij..
Een tweaker zal misschien wel eerder de .cfg handmatig willen aanpassen, ik sprak eerder over iemand die begint met FSX, er zijn ook nog potential buyers buiten tweakers:P
Met alle respect, maar hebben jullie het programma wel eens gebruikt? Ik namenlijk wel en ja ik heb daarvoor ook altijd alles handmatig gedaan. Wellicht dat ik daarom de vele instellingen binnen dit programma ook herken en kan vertalen naar handmatige aanpassingen binnen FSX.cfg.
Daarom durf ik wel te stellen dat het wel degelijk een goed stukje software is, zeker voor (beginnende) FSers die willen vliegen zonder eerst de hele how to guide te moeten doorlopen....
Ik google me suf maar zie niks..
idd zie op avsim ook niks staan. Was het niet zo dat je de texture van de niet winglet kon gebruiken in het winglet model? Enige wat er dat niet gepaint is zijn de winglets.Tuzla schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:52:
Iemand die toevallig weet waar ik een level-d 767 Arkefly repaint kan vinden? Een voor de 767 + winglets.
Liefhebbers van de A320/A321 standby!! Aerosoft gaat deze binnen enkele dagen uitbrengen. http://forum.aerosoft.com...-extended-preview-part-2/
Evenals een vervanger voor de Navigraph airacs (gebaseerd op Lido).
[ Voor 20% gewijzigd door Remco Tr op 22-09-2012 13:57 ]
Dat had ik al geprobeerd, maar bij me zelf gemaakte repaints die je manual installeert krijg je wazig beeld helaasRemco Tr schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 13:48:
[...]
idd zie op avsim ook niks staan. Was het niet zo dat je de texture van de niet winglet kon gebruiken in het winglet model? Enige wat er dat niet gepaint is zijn de winglets.
Verwijderd
Ik zal later nog een video maken van een professioneel handgemaakt ruddersysteem die ik nog moet aansluiten, moeilijk te zien op het einde van het filmpje
YouTube: Xtop panel saitek home cockpit first test
vliegtuig waar ik op zal vliegen is de PA-34 200T Seneca II
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2012 14:37 ]
André Folkers heeft die volgens mij gemaakt. Is dan te vinden op het Level-D forum onder Member Downloads.Tuzla schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:52:
Iemand die toevallig weet waar ik een level-d 767 Arkefly repaint kan vinden? Een voor de 767 + winglets.
650 euro. DafuqVerwijderd schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:35:
zoals beloofd nog een filmpje van mijn set-up cockpitje. eerste test video
Ik zal later nog een video maken van een professioneel handgemaakt ruddersysteem die ik nog moet aansluiten, moeilijk te zien op het einde van het filmpje
YouTube: Xtop panel saitek home cockpit first test
vliegtuig waar ik op zal vliegen is de PA-34 200T Seneca II

Krijg je dan een compleet panel (met yoke, throttle's + instrumenten, radio en AP paneel) ?
EDIT: even de taal geswitched, yoke en throttle's zitten er niet bij, rest wel?
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 24-09-2012 00:09 ]
Verwijderd
Stichting Hoogvliegers
De doelstelling van Stichting Hoogvliegers is zieke en gehandicapte kinderen (6 tot en met 16) zelf te laten vliegen. In de afgelopen 4 jaren vlogen er meer dan 4.500 kinderen. In 2012 vliegen er meer dan 1.000 kinderen.
Jullie willen hier toch zeker ook heel graag op stemmen?
Hij werkt niet?Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:15:
Willen jullie stemmen op dit goeie doel waar een kennis van mijn dochter vrijwilligster is: Stichting Hoogvliegers. Dan maakt de Stichting Hoogvliegers kans op een donatie van ¤ 50.000! Het kost een paar seconden... En jullie doen ons er een heel groot plezier mee.
Stichting Hoogvliegers
De doelstelling van Stichting Hoogvliegers is zieke en gehandicapte kinderen (6 tot en met 16) zelf te laten vliegen. In de afgelopen 4 jaren vlogen er meer dan 4.500 kinderen. In 2012 vliegen er meer dan 1.000 kinderen.
Jullie willen hier toch zeker ook heel graag op stemmen?
Ja ik zie het, helemaal vergeten dat gedeelterdluca schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:11:
[...]
André Folkers heeft die volgens mij gemaakt. Is dan te vinden op het Level-D forum onder Member Downloads.
Wat ik ook lang vergeten was is de good old 377.. na poosje weer van stal gehaald en het blijft genieten
Alleen, hoe kan het dat ik de kist niet boven de 260kts krijg? Ik zit nu bijv. op FL380, maar echt sneller lukt. N1 staat zelfs ook al op +92% te loeien. Moet toch makkelijk +300kts kunnen. Screenshot:

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Is dat een bug ofzo? Anyway, hier t filmpje van de (imo toch wel smooth) landing:
http://youtu.be/UbR7oW5EPK8
[ Voor 3% gewijzigd door El_Bandito op 28-09-2012 13:52 ]
Verder kan ik je echt aanraden om je te verdiepen in de FMC. Het brengt echt een stuk meer realisme met zich mee, en het geeft mij een goed gevoel als ik weet hoe dat hele menu werkt. Dus niet alleen de route plannen, maar ook routewijzigingen tijdens de vlucht invoeren, veranderen van flight levels, holding patterns, etc.
Mocht je vragen hierover hebben, dan ben ik bereid om je er mee te helpen.
Zelf ben ik nu hard aan het denken om een hardware FMC te kopen, zodat het programmeren nog een stuk makkelijker is, maar echt goedkoop is dat niet.
Ik ben er ook een tijdje uit geweest moet ik eerlijk zeggen. Ongeveer 7 jaar terug flink veel tijd in FS gestopt, ook de PMDG, maar de FMS is me nooit echt gelukt. Zelfs nog heel even een stapje gemaakt naar online vliegen (VATsim geloof ik?), maar ik wist niet precies te zeggen tegen de ATC, dus ik klapte dicht en daarna nooit meer online gelvogen
Misschien zijn er inmiddels wel weer andere/betere tutorials/manuals. Als jij die hebt, zie ik die graag
Ik vlieg gewoon met toetsenbord en een joystick (Logitech Attack 3), gaat tot nu toe prima.
[ Voor 12% gewijzigd door El_Bandito op 28-09-2012 14:01 ]
Over je vlieghoogte, ik zit vaak rond de 330/350, maar dat is alleen voor de lange vluchten. Blijkbaar is het hoogste wat in een 738 officieel mag FL410. Maar dit is niet als deze volledig beladen is. Hoe heb je dat bij je PMDG ingesteld (gaat ook via je FMC > Menu > Actions > Load Mgr)? Ik heb deze vaak tussen 2/3 en vol staan, maakt het leuker om op te stijgen/landen, want je hebt een langere start etc.
Zelf kwam ik van de week achter deze informatie over de FMC, is in het Nederlands (http://www.flightsimclub.nl/pageID_7611676.html). Deze heb ik doorgelezen ook al wist ik alle opties (andere tutorial/zelf uitproberen), maar hij legt netjes stap voor stap uit waar wat voor is. Hij slaat wel bepaalde dingen over, want hij gebruikt de standaard 737 FMC van FSX ipv PMDG, maar het komt zowat op hetzelfde neer.
Ik geloof dat ik zelf de tutorial van PMDG heb gevolgd, en dan kom je ook al een heel eind.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat die PMDG NGX perfect is. Lekker realistisch, stabiel, het werkt gewoon heel goed. En zoals gezegd, dmv de FMS/AP te vliegen wordt het alleen maar leuker.
Hoe de vlieghoogte ingesteld? Gewoon in de cockpit en middels V/S stijgen en dalen
Sowieso stel je altijd op je MCP (waar je het nu ook doet), je hoogte in. Denk maar zo: ook al zeg je in je FMC dat je wil stijgen naar FL320, en je hebt op je MCP FL 240 ingesteld staan, dan zal je vliegtuig nooit door die FL240 heen gaan. Pas om het moment dat jij je MCP verhoogt, zal hij verder stijgen. Dit werkt ook met dalen zo. Zo kun je bijvoorbeeld een daling inzetten helemaal berekend door je FMC, maar hem daarna op 2000ft laten vliegen, zodat je op die hoogte je VOR en APP = ILS + Glideslope oppikt. Dat is vaak de standaard procedure. (de hoogte verschilt wel, maar dat kan je terugvinden op je airport-charts, die ik altijd gewoon google).
Waar vlieg je vaak trouwens, of pak je gewoon verschillende vliegvelden?
Hehe dat kan nietEl_Bandito schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:46:
Heren, al tijdje aan het vliegen met de PMDG 738, nog niet op de FMC, dat heb ik nog niet helemaal door, maar gewoon met flight planner & ATC.
Alleen, hoe kan het dat ik de kist niet boven de 260kts krijg? Ik zit nu bijv. op FL380, maar echt sneller lukt. N1 staat zelfs ook al op +92% te loeien. Moet toch makkelijk +300kts kunnen. Screenshot:
[afbeelding]
Nog wat extra querries, IAS, CAS, EAS, TAS en atmosfeer.
Laatste weken vooral korte vluchten om het weer in de beetje in de vingers te krijgen, eerste keren vooral EHAM - EBBR, daarna keertje naar Dusseldorf en vandaag de eerste langere dus, naar Nice.TranceSetter schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:29:
Bedoelde meer hoe je de belading van je toestel hebt ingesteld. Gaat eigenlijk buiten alle systemen om, maar PMDG heeft het in de FMC geintegreerd, zodat je hiervoor geen andere software nodig hebt (bij hun 747 was dat nog wel zo).
Sowieso stel je altijd op je MCP (waar je het nu ook doet), je hoogte in. Denk maar zo: ook al zeg je in je FMC dat je wil stijgen naar FL320, en je hebt op je MCP FL 240 ingesteld staan, dan zal je vliegtuig nooit door die FL240 heen gaan. Pas om het moment dat jij je MCP verhoogt, zal hij verder stijgen. Dit werkt ook met dalen zo. Zo kun je bijvoorbeeld een daling inzetten helemaal berekend door je FMC, maar hem daarna op 2000ft laten vliegen, zodat je op die hoogte je VOR en APP = ILS + Glideslope oppikt. Dat is vaak de standaard procedure. (de hoogte verschilt wel, maar dat kan je terugvinden op je airport-charts, die ik altijd gewoon google).
Waar vlieg je vaak trouwens, of pak je gewoon verschillende vliegvelden?
Erg interessant al die informatie, waarvoor zeker dank
Hoe was m'n landing?
@fynrd1: in die richting zat ik inderdaad te denken, dat de airspeed wel moet verschillen op de verschillende hoogtes
[ Voor 4% gewijzigd door El_Bandito op 28-09-2012 16:22 ]
Kon zeker slechter. Netjes stabiel aangevlogen. Maar ik denk wel dat ik last van mijn rug had gehad als ik in dat vliegtuig had gezeten. Vergeet niet dat je nog je neus omhoog trekt net voordat je landt. Liever nog een tijdje met je wielen 25cm boven de grond zweven, dan direct je landing doorzetten.
Ligt trouwens ook aan je snelheid. Als je je FMC goed programmeerd geeft deze de optimale snelheid voor de landing aan. Zo kan het varieren bij het leeg/vol gewicht van 140kts tot 180kts, en geloof me, bij een leeg vliegtuig wil je niet met 180kts aan komen vliegen ;-) En dit is dan met flaps 15. Ga je met flaps 30 of 40 werken, dan wordt het minder. Maakt kortere landingsbanen mogelijk etc. Ook leuk dat je vliegtuig dan instabieler wordt, of ja, zeg maar wendbaarder.
Klopt inderdaad, ik dacht altijd dat 180kts wel goed was, maar ik bleef altijd teveel lift houden waardoor hij niet goed daalde. Deze approach dus met 140-150kts gedaan, en dat lukte toch een stukje beter
Edit: Nog eens bekeken, en de wielen raken inderdaad vrij hard de grond, had dus wel eerder mogen flaren...
[ Voor 12% gewijzigd door El_Bandito op 28-09-2012 16:40 ]
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic