Ik gebruik 'm gewoon hoor? Ze kennen dan mijn vluchtplan niet en voor de ATC vlieg ik dan gewoon VFR, maar dat werkt prima. In ieder geval met het taxiien opstijgen en landen enzo. Alleen als je al een landingsbaan met de bijbehorende STAR ingevuld hebt, en je vraagt aan ATC (zodra je binnen bereik bent, 30nm ofzo) en ze geven je een andere baan dan dat jij wilt, en de baan die jij wilt kun je ook niet aanvragen, dan moet je ineens heel snel het vluchtplan in de FMC omgooien voor die andere baan
Maar ATC met de PMDG 737NGX doe ik altijd, en dat werkt met wat improvisatie hier en daar prima

El_Bandito schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:46:
Heren, al tijdje aan het vliegen met de PMDG 738, nog niet op de FMC, dat heb ik nog niet helemaal door, maar gewoon met flight planner & ATC.
Alleen, hoe kan het dat ik de kist niet boven de 260kts krijg? Ik zit nu bijv. op FL380, maar echt sneller lukt. N1 staat zelfs ook al op +92% te loeien. Moet toch makkelijk +300kts kunnen. Screenshot:
[
afbeelding]
Je zou even de tutorial 1 van PMDG (Gatwick - Schiphol) een keer of 4 moeten doen, dan heb je de procedures en de FMC een beetje in je kop zitten, en hoe de basis een beetje werkt. En oja, veel tutorials kijken op joubuis

die van Skysurfer007 zijn erg goed, heel leerzaam. Zijn wel video's van half uur of langer, maar daar moet je gewoon ff voor gaan zitten
Ik vind Schiphol - Gardermoen een erg leuke route, niet zo kort als naar Brussel, maar ook weer niet zo lang als naar Dubai (paar weken terug gedaan, Schiphol - Dubai en Dubai - Schiphol met de 738NGX). Cruise is ongeveer een uurtje, maar descent path naar Gardermoen 19R via RIPA1M is erg lang. Dus van cold & dark, vliegen, en weer terug naar cold & dark is ongeveer een uurtje of 2
Je eigen vliegroute's kun je trouwens samenstellen met FSCommander, die geeft je heel netjes een overzicht van alle waypoints en SID's en STAR's voor alle vliegvelden. J van E heeft er in dit topic eens een mooi stukje over getikt hoe je een route samen kunt stellen.
[
Voor 51% gewijzigd door
FastFred op 28-09-2012 23:49
]