Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:37
Och, je kan het gewoon eens voor de gein doen. Zie je op je kaart dat je richting vliegveld vliegt maar je ziet her niet voor je liggen. Kijk je uit je rechter raam, zie je daar de landingsbaan op je afkomen. Het lastigste is nog wel het moment van landen, waar je dus redelijk snel je richting moet veranderen.
Veel tegenwind is ook leuk trouwens. Zet je wind maar eens op 50kts in de precieze richting van de landinsbaan. Dan schiet het niet op om bij die landingsbaan te komen, maar dan heb je wel een gigantisch korte landing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Fantastisch toch :) Doet me meteen denken aan die crosswinds landings op het voormalige Kai Tak. Prachtig om te zien. Ben nu de FMC tutorial van Stefan Kok aan het doen, maar om te beginnen moet ik een tabje "PMDG" hebben, als ik op alt druk in-game. Maar die mis ik... er moeten namelijk wat settings goed worden gezet, om de tutorial te volgen. Daar loop ik dus al vast :P

Jij al eens bij SimCenter bijv. geweest voor een simulatievluchtje in de 737-800?

[ Voor 38% gewijzigd door El_Bandito op 28-09-2012 16:56 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Maar gewoon begonnen, maar blijf nu hangen bij de PERF INIT. Volgens de handleiding weet de FMC zelf zijn gewicht, en moet hij dus zelf data invullen wanneer je op LSK 1L klik, naast GW dus. Maar dan gebeurt er niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik zal hem eens even opstarten... Welke settings wil je goed zetten in het pmdg menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Je moet een tabje hebben "PMDG styles", schijnbaar te bereiken via alt, dan krijg je een werkbalk bovenin, en daar moet je een tabje PMDG hebben. Die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Trouwens, als je met de FMC vliegt, ben je toch niet afhankelijk van de ATC van FSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:37

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
El_Bandito schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:49:
Trouwens, als je met de FMC vliegt, ben je toch niet afhankelijk van de ATC van FSX?
ATC van fsx kan niet omgaan met je FMC, dus je ATC is useless

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Maar wél weer minder realistisch dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:46:
Heren, al tijdje aan het vliegen met de PMDG 738, nog niet op de FMC, dat heb ik nog niet helemaal door, maar gewoon met flight planner & ATC.

Alleen, hoe kan het dat ik de kist niet boven de 260kts krijg? Ik zit nu bijv. op FL380, maar echt sneller lukt. N1 staat zelfs ook al op +92% te loeien. Moet toch makkelijk +300kts kunnen. Screenshot:

[afbeelding]
Aan je speedindicator te zien is je max ook rond de snelheid waarop je vliegt. Weet je heel zeker dat je flaps wel omhoog waren? Ik heb dat ook wel eens gehad met die lage speed en toen bleek ik dus nog op flaps te vliegen. Of met m'n landing gear down een keer :+.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Uiteraard waren die omhoog.. checklist zit in m'n hoofd :+ Gear ook natuurlijk, haha. Speedbrake ook..

Mooie programma trouwens: vRoute :)

[ Voor 16% gewijzigd door El_Bandito op 28-09-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:01:
[...]

Aan je speedindicator te zien is je max ook rond de snelheid waarop je vliegt. Weet je heel zeker dat je flaps wel omhoog waren? Ik heb dat ook wel eens gehad met die lage speed en toen bleek ik dus nog op flaps te vliegen. Of met m'n landing gear down een keer :+.
Lees even terug wat ik schreef, die 260kts is IAS, de beste kerel vliegt mach 0.81 hoe hard il je anders gaan met een lijntoestel?: :? Dus maw. hij kan niet harder dan 260kts op die hoogte, mag wel maar dan leef je niet lang meer. Die snelheid heeft niks te maken met de snelheid van het vliegtuig in relatie tot het aardoppervlak, maar tegenover de massa lucht die om het toestel heen beweegt. aangezien de luchtdichtheid op die hoogte ongeveer 4x zo laag is, passeren er ook minder luchtdeeltjes het toestel, omdat die even simpel gezegd veel minder luchtdeeltjes telt dan op bijv fl050. En omdat de snelheids meters zijn geijkt op 1.225 kg/m2 lucht klopt de snelheid op hoogte niet en kijken wij er ook niet meer naar, daarom zit er een mooi mach metertje naast. Dat mach metertje ziet wel hoe snel het toestel vliegt tegen over de snelheid van de luchtstroom, voor een lijntoestel is he maximum rond de 0.82 mach, zodra je deze snelheden passeert kunnen er locaties op het toestel zijn waar supersone (mach1.0) snelheden worden behaald, en daar is het toestel niet voor gebouwd.
Ik heb niet zoveel tijd om het echt uit te leggen ik kan dit later wel doen in het weekend als jullie dat willen.

[ Voor 51% gewijzigd door fynrd1 op 28-09-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als ik even tussendoor mag in de IAS/TAS/MACH en 737NG FMC discussies... Zijn er mensen hier die naast FSX ook X-Plane draaien?

Ik ben sinds kort even met een 'gratis' versie aan het rondspelen om te kijken of ik er €55 aan uit wil geven, en sommige punten zijn echt zoveel beter dan in FSX dat ik wil roepen "SHUT UP AND TAKE MY MONEY".... Aan de andere kant zijn er meerdere kleine dingen die samen een soort "je ne sais quoi" gevoel oproepen.

Gigantische pluspunten:

- Atmosfeer... HDR en atmospheric scattering zien er geweldig uit.
- Belichting... weer HDR en dynamische verlichting overal (cockpit shadows zijn zo belangrijk voor immersie). Zie screenshot.
- Bewolking... ziet er soms wat cartoonachtig uit maar is in veel gevallen veel, en veel beter dan FSX + REX. In de wolken zie je letterlijk niets, het is niet een kort halfdoorzichtig laagje.
- Physics... De vliegtuigen die ik heb geprobeerd voelden op één of andere manier een stuk beter/realistischer aan dan een groot deel van de toestellen die voor FSX beschikbaar zijn.
- Nachtvliegen... Dankzij de top verlichting ziet het er 's nachts heel wat realistischer uit (heb de laatste tijd weer redelijk wat 's nachts gevlogen, dus ik heb een geldig vergelijkingspunt :P).

Twijfel twijfel twijfel.... Zeker nu ik erachter ben gekomen dat een ontwikkelaar bezig is met het vliegtuig waar ik in het echt m'n uren op mag maken. Die is er ook voor FSX, maar dan dusdanig slecht dat ik het als freeware nog niet zou willen.

Twee snelle shots:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8029/8033187450_14f11be7aa_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8039/8033187348_a5e0cc618b_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Propane schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:00:
Als ik even tussendoor mag in de IAS/TAS/MACH en 737NG FMC discussies... Zijn er mensen hier die naast FSX ook X-Plane draaien?

Ik ben sinds kort even met een 'gratis' versie aan het rondspelen om te kijken of ik er €55 aan uit wil geven, en sommige punten zijn echt zoveel beter dan in FSX dat ik wil roepen "SHUT UP AND TAKE MY MONEY".... Aan de andere kant zijn er meerdere kleine dingen die samen een soort "je ne sais quoi" gevoel oproepen.

Gigantische pluspunten:

- Atmosfeer... HDR en atmospheric scattering zien er geweldig uit.
- Belichting... weer HDR en dynamische verlichting overal (cockpit shadows zijn zo belangrijk voor immersie). Zie screenshot.
- Bewolking... ziet er soms wat cartoonachtig uit maar is in veel gevallen veel, en veel beter dan FSX + REX. In de wolken zie je letterlijk niets, het is niet een kort halfdoorzichtig laagje.
- Physics... De vliegtuigen die ik heb geprobeerd voelden op één of andere manier een stuk beter/realistischer aan dan een groot deel van de toestellen die voor FSX beschikbaar zijn.
- Nachtvliegen... Dankzij de top verlichting ziet het er 's nachts heel wat realistischer uit (heb de laatste tijd weer redelijk wat 's nachts gevlogen, dus ik heb een geldig vergelijkingspunt :P).

Twijfel twijfel twijfel.... Zeker nu ik erachter ben gekomen dat een ontwikkelaar bezig is met het vliegtuig waar ik in het echt m'n uren op mag maken. Die is er ook voor FSX, maar dan dusdanig slecht dat ik het als freeware nog niet zou willen.

Twee snelle shots:

[afbeelding]

[afbeelding]
X-plane heeft een dynamisch windmodel, aerodynamische eigenschappen komen dus niet voort uit vaste waarde, vandaar dat het allemaal echter aanvoelt. Zo merk je in fsx niks van het groundeffect, in x-plane zou je het als het goed is wel goed moeten merken, zo ook de invloed van de omgeving dmv gebouwen etc rond de runway. En als het goed is zit er ook wake turbulence in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
fynrd1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 18:11:
[...]

Lees even terug wat ik schreef, die 260kts is IAS, de beste kerel vliegt mach 0.81 hoe hard il je anders gaan met een lijntoestel?: :? Dus maw. hij kan niet harder dan 260kts op die hoogte, mag wel maar dan leef je niet lang meer. Die snelheid heeft niks te maken met de snelheid van het vliegtuig in relatie tot het aardoppervlak, maar tegenover de massa lucht die om het toestel heen beweegt. aangezien de luchtdichtheid op die hoogte ongeveer 4x zo laag is, passeren er ook minder luchtdeeltjes het toestel, omdat die even simpel gezegd veel minder luchtdeeltjes telt dan op bijv fl050. En omdat de snelheids meters zijn geijkt op 1.225 kg/m2 lucht klopt de snelheid op hoogte niet en kijken wij er ook niet meer naar, daarom zit er een mooi mach metertje naast. Dat mach metertje ziet wel hoe snel het toestel vliegt tegen over de snelheid van de luchtstroom, voor een lijntoestel is he maximum rond de 0.82 mach, zodra je deze snelheden passeert kunnen er locaties op het toestel zijn waar supersone (mach1.0) snelheden worden behaald, en daar is het toestel niet voor gebouwd.
Ik heb niet zoveel tijd om het echt uit te leggen ik kan dit later wel doen in het weekend als jullie dat willen.
Snap het wel een beetje :) Thanks :) 0.81 is in elk geval 535 kts (ground speed) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
El_Bandito schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:10:
[...]

Snap het wel een beetje :) 0.81 is in elk geval 535 kts :o
Best wel snel he ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
M'n motor haalt het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
@Propane, ik moet bekennen, je screenshots zien er indrukwekkend uit.
Nu is alleen het jammere dat PMDG zijn vliegtuigen niet van x-plane released. En verder zijn er nogal wat issues met hardware etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:38
fynrd1 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:51:
[...]

ATC van fsx kan niet omgaan met je FMC, dus je ATC is useless
Ik gebruik 'm gewoon hoor? Ze kennen dan mijn vluchtplan niet en voor de ATC vlieg ik dan gewoon VFR, maar dat werkt prima. In ieder geval met het taxiien opstijgen en landen enzo. Alleen als je al een landingsbaan met de bijbehorende STAR ingevuld hebt, en je vraagt aan ATC (zodra je binnen bereik bent, 30nm ofzo) en ze geven je een andere baan dan dat jij wilt, en de baan die jij wilt kun je ook niet aanvragen, dan moet je ineens heel snel het vluchtplan in de FMC omgooien voor die andere baan

Maar ATC met de PMDG 737NGX doe ik altijd, en dat werkt met wat improvisatie hier en daar prima :)
El_Bandito schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 12:46:
Heren, al tijdje aan het vliegen met de PMDG 738, nog niet op de FMC, dat heb ik nog niet helemaal door, maar gewoon met flight planner & ATC.

Alleen, hoe kan het dat ik de kist niet boven de 260kts krijg? Ik zit nu bijv. op FL380, maar echt sneller lukt. N1 staat zelfs ook al op +92% te loeien. Moet toch makkelijk +300kts kunnen. Screenshot:

[afbeelding]
Je zou even de tutorial 1 van PMDG (Gatwick - Schiphol) een keer of 4 moeten doen, dan heb je de procedures en de FMC een beetje in je kop zitten, en hoe de basis een beetje werkt. En oja, veel tutorials kijken op joubuis ;) die van Skysurfer007 zijn erg goed, heel leerzaam. Zijn wel video's van half uur of langer, maar daar moet je gewoon ff voor gaan zitten

Ik vind Schiphol - Gardermoen een erg leuke route, niet zo kort als naar Brussel, maar ook weer niet zo lang als naar Dubai (paar weken terug gedaan, Schiphol - Dubai en Dubai - Schiphol met de 738NGX). Cruise is ongeveer een uurtje, maar descent path naar Gardermoen 19R via RIPA1M is erg lang. Dus van cold & dark, vliegen, en weer terug naar cold & dark is ongeveer een uurtje of 2

Je eigen vliegroute's kun je trouwens samenstellen met FSCommander, die geeft je heel netjes een overzicht van alle waypoints en SID's en STAR's voor alle vliegvelden. J van E heeft er in dit topic eens een mooi stukje over getikt hoe je een route samen kunt stellen.

[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 28-09-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik gebruik idd ook de ATC. Zelfs als je precies hetzelfde vluchtplan invoert wijkt je ATC nog af van de route in je FMC. Daarom alleen voor take-off clearance en landing-clearance. Heb wel vaak het probleem dat ik pas te laat het vliegveld kan selecteren, en dus ook pas te laat weet welke baan ik toegewezen krijg. En dat is altijd een andere dan dat je zelf bedacht had. Hatelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
PMDG is trouwens wel bezig met X-plane toch? Heb ik eens in die zoveel delige presentatie van de 777 en DC6 gehoord. Dat ze aan het kijken waren of ze daar evt. wat mee konden doen, maar dat nog niet zeker wisten omdat de programmatuur etc. volledig omgegooid moet worden

• TranceSetter
Mm, als ze met de 777 voor x-plane gaan komen, en ik krijg de opencockpits FMC aan de gang met x-plane...

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ook ik houd de ontwikkeling van Xplane in de gaten. Ik heb een keer met een v8 of v9 getest. Wat me tegenviel was het instellen van je yoke, pedal, throttle, buttons, levers, switches etc... Ik heb ook nog eens een VRinsight MCPcombo die ik gebruik in FSX en een TrackIR. Qua ATC ben ik erg happy met VoxATC en qua realisme erg tevreden met FS2Crew.
Dát zijn allemaal zaken waarom ik echt neit zomaar over zou stappen naar Xplane.

Wat me wèl erg aantrok was inderdaad de 'feedback' van wind, groundeffect. Ook de steden, de nachtelijke taferelen qua snelwegen, lampen etc... was erg indrukwekkend.

Persoonlijk zou ik pas écht wat met XPlane doen als bijv een PMDG een kist zou uitbrengen voor dat platform en dat het instellen van mijn hardware wat eenvoudiger zou kunnen. Maar zelfs dan zou ik nog de ATC missen...een co-piloot kan wel even wachten :)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 08:16
Ik heb eind 2008 X-Plane v9 gekocht en vlieg er af en toe een stukje mee. Meestal met freeware X737project (zie net dat er weer een update is, binnenkort even checken). Eigenlijk bevalt het me prima, ook omdat ik dat gewoon werkt onder Linux. Fps-en zijn altijd prima (60+) ook op Schiphol. Ik heb wel het gevoel dat deze X737 een beetje jumpy is voor een ding van 50+ ton maar ik kan me vergissen, ben immers geen reallife piloot.

Ik geef wel toe, de PMDG MD11 en 747 in FS9 (nog altijd :) ) bieden meer detail op andere punten, realistische overhead, een FMC met SIDs en STARs. En ok qua add-on scenery, hoewel er voor X-Plane ook het eea beschikbaar is, niet in de laatste plaats Schiphol.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
TranceSetter schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 11:45:
Mm, als ze met de 777 voor x-plane gaan komen, en ik krijg de opencockpits FMC aan de gang met x-plane...
Niet direct een 777 voor X-plane hoor. Maar die vraag betreffende X-plane kwam aan het eind van die presentatie uit het publiek. En volgens de spreker zijn ze wel bezig met het kijken naar mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Lees even verder terug, ging over PMDG 777, en mijn post was niet helemaal duidelijk, waardoor TranceSetter dacht dat PMDG met een 777 voor X-plane bezig zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik bedoelde meer een triple-7 die net zo realistisch wordt als de 777 van PMDG die voor FSX uitkomt dit jaar. Die werken nauw samen met Boeing om het zo realistisch mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:53
TranceSetter schreef op zondag 30 september 2012 @ 22:17:
Ik bedoelde meer een triple-7 die net zo realistisch wordt als de 777 van PMDG die voor FSX uitkomt dit jaar. Die werken nauw samen met Boeing om het zo realistisch mogelijk te maken.
deze 777 schijnt ook onder licence van Boeing gemaakt te zijn #voorwathetwaardis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Haha, geen idee. Zal eens meer info opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V&A aangeboden: Zelfgebouwde game pc (GTX-570)

Speciaal samengesteld om fsx te spelen.
Iemand intresse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Zo, ik had weer even wat vrije tijd, en ben aan wat liveries gaan werken die al een tijd lagen te verstoffen, zoals de All Blacks Jetstream 41. Die is ondertussen af, voor de liefhebbers.

Nu aan de slag gegaan met een retro Air New Zealand livery voor de Captain Sim 707 (ik vlieg eigenlijk alleen nog maar rond in FTX New Zealand en wat heen en weer naar Australië en Antarctica, vandaar de ANZ fetish).

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8314/8044385107_9bf27d4961_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8455/8044394834_1609a5de7b_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8176/8044384757_526ce1b20a_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8461/8044394528_e46ba3ae21_z.jpg

Iemand die suggesties heeft voor de radome? Ik weet niet of ik hem volledig wit zal laten zoals nu, een zwarte neus zal geven zoals de DC-10's van ANZ vroeger, en of ik de zwarte anti-glare paint onder de cockpit ramen moet smeren.

Input appreciated :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Je zit wel heel erg hoog met de prijs, ik denk dat je heel blij moet zijn dat iemand hem voor 700,- komt ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:56

SalimRMAF

SpaceX - 4K

PROPANE, mooie 707. :D

Mijn klassiekerts zijn de 707 en de 737-200. Mooie vliegtuigen. :|

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fynrd1 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 01:28:
[...]

Je zit wel heel erg hoog met de prijs, ik denk dat je heel blij moet zijn dat iemand hem voor 700,- komt ophalen
Er kan onderhandeld worden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 10:39:
[...]

Er kan onderhandeld worden hoor!
Ik heb zelf geen interesse hoor ben al prima voorzien ;) Het is maar een tip, men klikt je advertentie niet eens aan als je zo'n prijs neerploft, die denken die is gek. Je moet jezelf geen illusies maken, ter illustratie; mijn neefje heeft 2 maanden geleden een zelfde soort pc gekocht, met 24"scherm, een i7-2600 en een hd 7970 voor 750 euro en dat was zelfs nog een tikkeltje te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Goed, Opencockpits heeft nu de bevestiging doorgestuurd dat ze de FMC voor me klaar hebben liggen, en deze versturen wanneer Paypal de betalingsbevestiging stuurt. Omdat het een groter bedrag is controleert Paypal dit eerst, en dit staat nu gepland op vrijdag 5 oktober. Dan wordt het pakket via mijn werkgever (UPS) verstuurd, en heb ik dus een paar dagen later de FMC binnen. Nu alleen hopen dat deze wordt geleverd als ik thuis ben.

Ik zal wel eens wat plaatjes maken op het moment dat ik hem binnen heb :)

Voor nu zullen jullie het moeten doen met het standaard plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.opencockpits.com/catalog/images/f1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Super tof :) Qanta costa (of zoiets) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
FastFred schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 14:38:
Super tof :) Qanta costa (of zoiets) ?
Het is quanta costa ;-) Het is in ieder geval niet van Qantas afgeleid ;-)

Anyway, zo rond de 560 euro inclusief btw en verzending. Redelijk aan de prijs, maar hij is dan wel volledig functioneel, inclusief meerkleuren scherm (737 gebruikt magenta als kleur om restricties aan te geven) en verlichte knoppen etc.
Hij gebruikt wel een VGA aansluiting voor het scherm, dus je krijgt als het ware een 2e scherm aan je computer te hangen.

Je hebt ook nog een FMC van FlyEngravity maar die is helemaal niet te betalen (1200 euro excl. verzending). Wel gaat die puur en alleen over USB, maar heb je weer het nadeel dat deze niet compatibel is met alle vliegtuigen/sims.
De Opencockpits FMC die ik heb besteld is compatibel met de PMDG NGX (welke ik nu vlieg) en aangezien de knoppen-layout precies hetzelfde is voor de 777FMC gaat deze met de PMDG 777 die later dit jaar uit komt ook compatibel zijn.

Het liefste zou ik natuurlijk meer van die onderdelen hebben, zoals een MCP maar het is allemaal behoorlijk duur. Het FMC is eigenlijk het enige wat echt irritant is in te stellen via de sim zelf, vandaar mijn keuze om deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
quanto costa in het italiaans :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Vliegen jullie trouwens in DX9 of DX10? Ik zag van de week pas dat recent de DX10 modus min of meer is gefixed en heb aan de hand van dit document dan ook maar eens de switch gemaakt naar DX10. Draait prima, geen rare bugs meer en mooier water en cockpit shadows.... vooral die laatste zijn zeer belangrijk, vraag J van E maar eens :P.

Edit:

Ik probeer nu al een half uur om de KCFS Seabee te downloaden van hun site (http://www.kcflightshop.com/?page_id=245). De download geeft elke keer aan dat hij onderbroken wordt in de laatste seconde... meerdere verbindingen, meerdere browsers.... iemand die meer geluk heeft en mij dat bestand zou kunnen sturen? Je schaft hem trouwens aan via die setup, ik vraag niet om warez ofzo (voordat iemand erover begint).

Ik had na een paar reviews van dat ding echt zo'n "shut up and take my money" moment, en het dan niet kunnen krijgen.... :P

[ Voor 39% gewijzigd door Propane op 04-10-2012 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik vlieg nog met DX9, omdat ik lui ben en gebruik maak van 'progressive taxi' (die gele pijlen op de taxiways), als ik tijd heb maar eens proberen dan :)

@ Seabee, heheh, wat een geinig ding, niet teveel gas geven, smelt de staart weg :P

EDIT: heb 'm gedownload, geeft wel een melding dat het bestand onveilig is, maar met Windows gaat dat meestal samen met een vrachtwagenlading aan zout. Kan hem verder wel benaderen enzo. Met IE9 trouwens

[ Voor 68% gewijzigd door FastFred op 04-10-2012 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 00:31:
Vliegen jullie trouwens in DX9 of DX10? Ik zag van de week pas dat recent de DX10 modus min of meer is gefixed en heb aan de hand van dit document dan ook maar eens de switch gemaakt naar DX10. Draait prima, geen rare bugs meer en mooier water en cockpit shadows.... vooral die laatste zijn zeer belangrijk, vraag J van E maar eens :P.
Je bedoelt denk ik dit document: DX10 Notes.doc? ;)

Ik ga dat misschien ook maar eens proberen dan... ik kan inderdaad wel wat cockpit shadows gebruiken! ;) Al weet ik niet of mijn geliefde RealAir Legacy wel loopt onder DX10. En volgens mij zijn de cockpit schaduwen in FSX erg grof (afhankelijk van het vliegtuigmodel)? Ik heb tot nu toe altijd in DX9 gevlogen, maar misschien is het weer FSX-tweak-time...! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:04
Ik draai DX10 a.d.h.v oa dat document en de 3.1.1 shader fixes van avsim.
Draait prima echter 1 gemis: geen Vsync dus je hebt wat last van tearing.
Wel lijkt alles soepeler te draaien; ik heb echt minder last van micro pauses ed.

Oh ja, aanrader: Opus FSX!
Sinds eergisteren draaien vnmlk vanwege de weather engine. De aanpak van Opus is om met weather themes te werken ipv per metar station het weer te genereren. En het resultaat is fantastisch! Tevens is deze software voor mij vervanging van EZCA, scheelt weer een paar frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ik vlieg zelf DX9, vnl. vanwege de taxi-routes, en 2 omdat het er bij niet beter op wordt in DX10.

Cockpit-shadows zouden wel leuk zijn trouwens, maar er zijn ergere dingen.

Gisteren ook OpusFSX aangeschaft, samen met REX geeft dit echt prachtige weersomstandigheden. Eindelijk lijken de wolken tot oneindig door te lopen (tot aan je max visibility), al heeft dit een giga impact op mijn framerates. Dat is dan wel weer jammer. Al ligt dit niet zo aan OpusFSX maar de wolken/weer in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

<...>

En volgens mij zijn de cockpit schaduwen in FSX erg grof (afhankelijk van het vliegtuigmodel)? Ik heb tot nu toe altijd in DX9 gevlogen, maar misschien is het weer FSX-tweak-time...! ;)
Ja, die inderdaad, excuus. Ik dacht dat ik een link naar de eerste pagina van het topic had gegeven ipv de laatste, haha. Een van de tweaks met die shader bestanden is dat de cockpit shadows fijner zijn gemaakt. Ze zijn minder grof en iets minder opvallend dan in Flight of X-Plane, maar ze zijn er wel duidelijk.
Spitfire123 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:10:
Oh ja, aanrader: Opus FSX!
Sinds eergisteren draaien vnmlk vanwege de weather engine. De aanpak van Opus is om met weather themes te werken ipv per metar station het weer te genereren. En het resultaat is fantastisch! Tevens is deze software voor mij vervanging van EZCA, scheelt weer een paar frames.
Binnenkort schijnt REX Essential Plus te komen waar ook zo'n modus in de weather engine zit. Nadeel van Opus is dat ze nog geen winds aloft meenemen geloof ik toch?
TranceSetter schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:37:
Ik vlieg zelf DX9, vnl. vanwege de taxi-routes, en 2 omdat het er bij niet beter op wordt in DX10.
Taxi routes zijn gefixed met die shader files uit dat document. Zal later vandaag wel even wat screenshots posten, nu eerst even richting Lelystad om m'n single engine class rating te verlengen als het weer meewerkt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Denk dat je dikke vette pech hebt dan, het weer is kut, en blijft kut. Later op de middag lijkt het op te houden met regenen, eindelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 10:01:
[...]

Ik ga dat misschien ook maar eens proberen dan... ik kan inderdaad wel wat cockpit shadows gebruiken! ;) Al weet ik niet of mijn geliefde RealAir Legacy wel loopt onder DX10. En volgens mij zijn de cockpit schaduwen in FSX erg grof (afhankelijk van het vliegtuigmodel)? Ik heb tot nu toe altijd in DX9 gevlogen, maar misschien is het weer FSX-tweak-time...! ;)
Lijkt me toch wat veel moeite om die tweak goed en volledig uit te voeren. Normaal gezien zou Microsoft hiervoor moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:13:
Denk dat je dikke vette pech hebt dan, het weer is kut, en blijft kut. Later op de middag lijkt het op te houden met regenen, eindelijk...
Blauwe lucht en prima vlieg weer hier op EHLE :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nu wel weer ja :) Werd ook eens tijd...
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:06:
[...]
Lijkt me toch wat veel moeite om die tweak goed en volledig uit te voeren. Normaal gezien zou Microsoft hiervoor moeten zorgen.
Uhm, ja, dus.....

Hou er rekening mee dat FSX 6 jaar oud is en dat ze er geen tijd meer in gaan steken, er komen geen servicepacks of updates meer, de community is nu gewoon op zichzelf aangewezen.

Waarom ze dat doen? Omdat ze geen geld meer gaan verdienen aan het maken van nieuwe updates

[ Voor 93% gewijzigd door FastFred op 04-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:34:
Nu wel weer ja :) Werd ook eens tijd...

[...]

Uhm, ja, dus.....

Hou er rekening mee dat FSX 6 jaar oud is en dat ze er geen tijd meer in gaan steken, er komen geen servicepacks of updates meer, de community is nu gewoon op zichzelf aangewezen.

Waarom ze dat doen? Omdat ze geen geld meer gaan verdienen aan het maken van nieuwe updates
Die kwamen sowieso al niet meer. De laatste patch was uit 2007 en daarna heeft MS niets meer met FSX gedaan. De community is dus al 5 jaar op zichzelf aangewezen. En doet het best aardig, eigenlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:06:
[...]
Valt best mee, uiteindelijk is het enkel dit:

- Back je oude bestanden in "\Users\Pietje\AppData\Roaming\FSX" even up.
- Zorg dat je FSX op DX10 staat (even aanvinken, FSX opnieuw opstarten en weer sluiten)
- Voer het .bat bestandje uit om de shaders te vervangen
- Start FSX op.

Dan staan er nog allemaal ingewikkelde tweaks om waterkleuren aan te passen, of regen effecten etc etc. Allemaal optioneel. De rest zijn Nvidia Inspector settings, ook optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:53
Hoe gaat dat met anti aliassing ? Ik heb het nu extern via inspector ingesteld er staat me iets van mij dat je icm DX10 de interne van fsx moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een ontzettende tijdsverspilling, dat DX10... Ik heb dat hele doc doorgenomen, alles doorgevoerd en pffff, wat een flut performance... Ik denk dat dat DX10 leuk is voor lui die niet echt goed weten hoe ze FSX moeten tweaken, want mijn getweakte DX9 FSX loopt stukken beter dan die gemodde DX10 versie! Afgrijselijke tearing, FSAA is ook niet zo top, maar bovenal is de performance (fps) gewoon echt hokkeriger. Ja, met heeeeeel veel settings naar rechts maar dat heb ik ook bij DX9 en daar loopt het wel goed...

In kort: een typisch geval van YMMV. Gelukkig had ik ook de stappen voor het backuppen goed doorgenomen dus 10 seconden nadat ik besloten had DX10 te vergeten, had ik FSX alweer lopen in DX9.

Als je tevreden bent met je DX9 performance en looks, hou het daar dan bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Remco Tr schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 18:43:
Hoe gaat dat met anti aliassing ? Ik heb het nu extern via inspector ingesteld er staat me iets van mij dat je icm DX10 de interne van fsx moet gebruiken?
Daar staat ook een stukje over in dat "How-to go DX10" samenvattings documentje: DX10 Notes.doc.

Zo te zien werkt het ook gewoon via Inspector, of door middel van wat regels in fsx.cfg. Ik weet het niet zeker, draai zelf op een HD7970M.
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 19:36:
Wat een ontzettende tijdsverspilling, dat DX10... Ik heb dat hele doc doorgenomen, alles doorgevoerd en pffff, wat een flut performance... Ik denk dat dat DX10 leuk is voor lui die niet echt goed weten hoe ze FSX moeten tweaken, want mijn getweakte DX9 FSX loopt stukken beter dan die gemodde DX10 versie!
Hmm, bij mij werkt het op z'n minst net zo goed als DX9, en met de bonus van cockpit shadows en nog wat mooier water erbij. En ja, dat is vergeleken met een getweakte DX9 setup. Ik weet niet precies welke hardware jij hebt, hier draai ik op een i7 3720QM @ stock en een HD7970M. Geen centje pijn met FTX scenery, REXE HD wolken en dikke AA....

[ Voor 62% gewijzigd door Propane op 04-10-2012 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een i5 2500K @ 3.3 Ghz en een GTX580. FTX, REX, ook dikke FSAA en het loopt supersoepel in DX9. Ik begon dan ook alleen maar aan DX10 omdat die cockpit shadows me wel wat leken. Maar ik heb natuurlijk geen zin om met lagere settings te moeten vliegen alleen maar voor cockpit shadows. ;)

Als ik zin heb, probeer ik het hele verhaal nog wel een keertje: misschien heb ik iets over het hoofd gezien of niet goed gedaan. ;) Het is allemaal makkelijk te herstellen, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:06:
Ik heb een i5 2500K @ 3.3 Ghz en een GTX580. FTX, REX, ook dikke FSAA en het loopt supersoepel in DX9. Ik begon dan ook alleen maar aan DX10 omdat die cockpit shadows me wel wat leken. Maar ik heb natuurlijk geen zin om met lagere settings te moeten vliegen alleen maar voor cockpit shadows. ;)

Als ik zin heb, probeer ik het hele verhaal nog wel een keertje: misschien heb ik iets over het hoofd gezien of niet goed gedaan. ;) Het is allemaal makkelijk te herstellen, dus...
Draai je de 2500K op 3.3 GHz maar?
Man, die kun je makkelijk softwarematig overklokken tot 4.0 GHz, zonder moeilijke dingen, alleen je multiplier omhoog gooien. Ik heb nog de voltage iets omhoog gegooid en zit op bijna 4.6 GHz, met gewoon een luchtkoeler. En ik kan dat gewoon in Windows aanzetten door Asus software wat bij m'n moederbord zat.
Tot 4.0Ghz hoef je je echt geen zorgen te maken. Misschien heb je een iets mindere proc en kom jij minder makkelijk hoger, maar dan nog zeker even proberen!
Is gewoon gratis megahertzen erbij en dus veel performancewinst in FSX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nou, even een rondje in de nieuwste aanwinst dan:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8461/8054726177_510777da64_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8038/8054727120_51ea1da8d9_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8030/8054725899_10a578d004_z.jpg

Erg leuk kistje die Seabee. Mooi retro, en ideaal for low & slow, cruisen met ca 80-90 knopen. En amphibisch... ideaal voor zowel FTX US als FTX NZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 20:48:
[...]

Draai je de 2500K op 3.3 GHz maar?
Man, die kun je makkelijk softwarematig overklokken tot 4.0 GHz, zonder moeilijke dingen, alleen je multiplier omhoog gooien. Ik heb nog de voltage iets omhoog gegooid en zit op bijna 4.6 GHz, met gewoon een luchtkoeler. En ik kan dat gewoon in Windows aanzetten door Asus software wat bij m'n moederbord zat.
Tot 4.0Ghz hoef je je echt geen zorgen te maken. Misschien heb je een iets mindere proc en kom jij minder makkelijk hoger, maar dan nog zeker even proberen!
Is gewoon gratis megahertzen erbij en dus veel performancewinst in FSX!
Ik kan 'm wel hoger krijgen, maar krijg dan toch (met een Zalmann koeler) problemen met de hitte (helemaal in de zomer op zolder ;) ). Ik hou het liever wat aan de veilige kant. ;) Oc'en via software doe ik nooit omdat je daarmee vaker nog meer hitte problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, ja, dus?

DX10 in FSX heeft nooit gewerkt zoals het hoort, ik vind dat MS dat wel in orde had mogen brengen. Zelfs met de 2 SP's is het niet in orde gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Het was bedoeld als een preview modus, DX10 was nog niet eens officieel op de markt, die kwam later dat jaar pas met de komst van Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
Ik wil graag de sceneries van België en Luxemburg downloaden (http://vfr.fs9.org/home). Deze verwijzen echter naar Megaupload en daar staat een 'vriendelijk' bericht van de CIA. Ik heb gegoogled en ook op torrent sites gezocht, maar vind niets. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djboelie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-06 01:48
Laudor schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 15:57:
Ik wil graag de sceneries van België en Luxemburg downloaden (http://vfr.fs9.org/home). Deze verwijzen echter naar Megaupload en daar staat een 'vriendelijk' bericht van de CIA. Ik heb gegoogled en ook op torrent sites gezocht, maar vind niets. Iemand een tip?
Goedendag,

Ik heb op het forum van avsim een artikel gevonden over een vfr scenerie van België.
Misschien een goed alternatief. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, dus kan er nog geen oordeel over geven.

link hieronder.
http://forum.avsim.net/to...m-2012-free-photoscenery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
djboelie schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 20:40:
[...]

Goedendag,

Ik heb op het forum van avsim een artikel gevonden over een vfr scenerie van België.
Misschien een goed alternatief. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, dus kan er nog geen oordeel over geven.
Bedankt! Ik ga deze proberen. Ik ben gestart met downloaden. Gaat niet erg snel. 13 bestandjes van 300MB van 1 uur per stuk en tegelijk downloaden niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook OpusFSX aangeschaft. Holy cow!!! Ik heb METEEN ASE van m'n PC afgedonderd! Het duurde altijd uren voordat dat programma was opgestart en herladen van weer (bij bijv. wijziging van positie) duurde ook altijd heel lang. Maar OpusFSX is opgestart in een seconde en het weer is ook zowat METEEN te zien in FSX! Ik heb vanmiddag wat weersites opgezocht en heb m'n vliegtuig verplaatst naar plekken waar het bijv. zou regenen. En hopla, het regende binnen seconden!
Wat ik helemaal super vind is dat het weer verschillend is en blijft op diverse plekken. Dus als je in de verte opeens een groot gat in het wolkendek ziet, dan is dat gat er nog als je er echt bent en ook als je alweer verder bent. Het weer is dus zichtbaar divers en blijft dat ook: je hebt niet meer dat overal om je heen hetzelfde weer is en dat een plek in de verte compleet veranderd is als je er aankomt. Al met al oogt het veel echter en realistischer.
Ook top: je kan een weersituatie bewaren en later gewoon laden, incl. alle variaties. En je kan dat zelfs laden op een andere plek!
En dan heb je natuurlijk nog de mogelijkheid om views aan te maken: werkt stukken exacter en makkelijker als met EZCA. Wat is dus net als ASE ook van de pc gemieterd heb. Al moet OpusFSX nog wel wat doen aan de smoothness van de transitions tussen views.

Al met al een superaankoop. En goede (snelle) support ook. Had vanmiddag wat vragen en ze waren binnen no time beantwoord.

Aanrader!

EDIT
En o ja, de bewegingseffecten zijn ook realistischer, dus niet zomaar wat gewobbel maar meer correct. So I am told. ;) Maar zo ziet het er ook wel uit: maar meer trillerig en zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik wacht wel even vrolijk op REX Essential Plus:
To compete with market demand, we have now added Weather Engine Plus, a new second weather engine mode utilizing the WEATHER THEME process to inject real-time live weather, archived weather and even custom weather into FSX/P3D. This process is extremely fast, eliminates flashing and does not affect frame rates. We have also included the Synoptic and Micro weather station features adding more depth to this new weather mode. Weather Engine Plus injects real weather including real winds and temperatures aloft. To sum it up, there are two modes in which to inject weather into FSX/P3D: the standard station mode or the Weather Engine Plus mode. Our weather theme technology originally derived from previous work around weather themes within WM Weather Generator which allowed us to be the first to release custom weather themes to the market.
Zelfde wat Opus met hun weer doet. En waarom $50 neerleggen als ik het straks gratis van REX krijg :P. Dat is wel echt service trouwens, al sinds release gebruiker van REX. Ondertussen alweer twee versies met major features en content verder en nog geen cent extra uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet zo weg van REX... Nou ja, ik ben wel weg van de textures (al gebruik ik alleen wolken, luchten en waterreflecties) maar alle andere onderdelen van REX heb ik nooit goed gevonden. Altijd afgeraffeld naäpen van andere producten (zoals dit nu ook weer). De weather engine vond ik brak, de planner sloeg helemaal nergens op en de updates vond ik qua content totaal oninteressant (weer tig Gb aan wolken terwijl ik jaren bepaalde sets gebruik). En HD ben ik al helemaal niet geinteresseerd in. Alsnog top dat ze gratis van die upgrades releasen, maar op een of andere manier klikt het bij mij niet (ook hun manier van werken niet) en heb ik er geen behoefte aan. ;) Ik vraag me ook af of die nieuwe weather update wel precies doet wat OpusFSX doet.

OpusFSX heeft trouwens ook een camera optie met realistische bewegingen en dat allemaal veel exacter en makkelijker in te stellen dan EZCA: zeer geen onbelangrijk onderdeel van de addon.

Maar goed, ik kan me ook wel voorstellen dat je vrolijk wacht op REX Essential Plus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
FSX meets Instagram (ehm... eigenlijk een Windows programma, CameraBag 2).

Retro Air New Zealand
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8034/8070361019_c7919f53ec_z.jpg

Business jet
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8455/8070360863_ac5ca07074_z.jpg

Op forum formaat zou ik zelf misschien in die van de business jet trappen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-07 09:02
Vraagje, sinds een tijdje heb ik EZDOK, echt awesome!
Wegens tijdgebrek alleen nog niet echt aan toegekomen om fatsoenlijk te installeren/uit te vogelen.
Ben ik nu even mee bezig, en ben tegelijkertijd ook met de Bloom mod aan de gang.
(Deze, de DX- en .ini files in de FSX map gedropt, dus (nog) niet de settings die in hetzelfde topic
worden aangeprezen overschreven, wel geprobeerd, maar gaat niet goed op één of andere manier).

Ik weet niet of het aan één v/d twee, of aan de combi ligt, maar als ik nu tussen de camera's switch zie ik bij elke camera verandering/overgang een lichte flits, aangezien beelden meer zeggen dan woorden heb ik er even een filmpje van gemaakt.
Iemand enig idee hoe dit te fixen?

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HirzoSchuurman schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 21:29:
Ik weet niet of het aan één v/d twee, of aan de combi ligt, maar als ik nu tussen de camera's switch zie ik bij elke camera verandering/overgang een lichte flits, aangezien beelden meer zeggen dan woorden heb ik er even een filmpje van gemaakt.
Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Dat komt door de ENB mod. Die reageert gewoon op wat op het scherm gebeurt. Zo kan je ook veranderingen in belichting krijgen als er opeens tekst over het scherm scrollt of zo. Niet veel aan te doen. Je kan de bloom wat minder maken of misschien helpt het als je de views smooth in elkaar laat overgaan, maar ik weet niet of je views daarvoor geschikt zijn.
EDIT Filmpje bekeken: je gebruikt al smooth transitions. ;) En het flitst inderdaad wel erg... zo ken ik het niet, eigenlijk. Geen idee hoe dat op te lossen. Nou ja, ENB uitzetten, waarschijnlijk, maar dat is niet echt een oplossing...

Al weer een tijdje met OpusFSX bezig. Werkt toch nog niet helemaal perfect: het weer veranderd soms OPEENS of het blijft niet zoals het zou moeten zijn (als je in de verte bepaald weer ziet, zou dat daar nog moeten zijn als je er komt, maar bij mij verschuift het soms opeens). Het is allemaal nog aardig beta, eigenlijk. Maar goed, het heeft potentie.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Ik had al zo'n vermoeden dat het puur door de ENB mod. komt.
Heb het inmiddels al beter voor elkaar, andere settings geprobeerd voor het .ini configuratie bestand.
Iets minder extreem qua settings (contrast) en het is al stukken beter.
Kwestie van finetunen dus (like everything with FSX :s :) )

Hmm, toch wat genuanceerder wat betreft OpusFSX na het wat langer gebruikt te hebben J van E?
Zou je het nog wel prefereren boven EZDOK wat betreft het camera/effect gedeelte?
Des te meer ik me in EZDOK verdiep, des te mooier het wordt.
Gaat alleen wel erg veel tijd in zitten, per vliegtuig, per view alles instellen (camerastandpunt zelf maken, effecten instellen, en verder tweaken, klooien met de transitions etc. etc.
Maar als dan aan het eind v/d rit alles mooi samenkomt is het echt wel de moeite waard!

Je (J van E) schreef trouwens ook iets over dat je niet in HD bent geïnteresseerd (waar je het had over REX vs. OpusFSX en ASE enzo), hoezo niet eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik ben iets genuanceerder inderdaad. Maar ook omdat het duidelijk is dat OpusFSX echt nog een work in progress is. Ik blijf goede hoop houden.

Ik prefereer het cameragedeelte van OpusFSX toch wel boven EZDOK (EZCA) helemaal nu OpusFSX de smooth transitions voor elkaar heeft. Ik ken EZCA aardig goed en kan er in een paar seconden een nieuwe view mee maken, maar volgens mij is OpusFSX een stuk gemakkelijker in gebruik dan EZCA, vooral dan voor nieuwelingen. Je kan ook veel preciezer views instellen (tot op tig cijfers achter de komma). Met EZCA kost het me altijd moeite om de basis pilot view net zo te krijgen als dat 'ie officieel (zonder EZCA) is, maar met OpusFSX is dat doodsimpel omdat je alle mogelijke settings ook handmatig kan invoeren met getallen. Als je alles op 0 zet, heb je de officiele default view te pakken. Om een perfecte co-pilot view te maken hoef je alleen maar een getal op de eh... XY axis te veranderen. In EZCA gaat alles wat vager en minder exact: OpusFSX is 100% exact en daar hou ik van.

Daarnaast zijn de motion effects realistischer. Het voelt soms haast éng als ik vlieg omdat dingen meer trillen bij bepaalde snelheden... Echt, dan ga je opeens nadenken van OOPS, oppassen, wat ik bij EZCA nooit had. Bij EZCA waggelt alles gewoon een beetje random maar bij OpusFSX lijk je meer 'echte feedback' te zien. Dat zeggen ze maar zo lijkt het ook wel. ;)

Maaaaaarrrrrrrrrrr, let wel: ik gebruik de camera's alleen voor de VC. Dus hoe het zit met camera's buiten het vliegtuig weet ik niet. Volgens mij hebben ze nog niet echt een soort van walk around camera...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ben dat OpusFSX eens aan het opzoeken, bekijken :) Misschien maar eens overstappen, die plotselijke veranderingen van weer met de default weather engine begin ik me steeds vaker aan het ergeren.

Any FPS hits?

Binnenkort trouwens upgrade, ik denk Sandy of Ivy Bridge met bijbehorende mamaplank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Topicstarter
FastFred schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:20:
Binnenkort trouwens upgrade, ik denk Sandy of Ivy Bridge met bijbehorende mamaplank
whoehoe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, het geld stroom weer binnen nu ik een full time baan heb :) Helaas wel minder tijd over om te vliegen (40 uur per week vs sinds december 2011 thuis zitten....)

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 10-10-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-08 21:04

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

FastFred schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:31:
Ja, het geld stroom weer binnen nu ik een full time baan heb :) Helaas wel minder tijd over om te vliegen (40 uur per week vs sinds december 2011 thuis zitten....)
Hehehe, mijn virtuele vlieguren hebben zijn ook drastich gedaald sinds ik vader ben. Gisteren voor het eerst met de kleine op de FO plek :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En hoe oud is FO Dutchhammer ondertussen dan? Kan ie ook al vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
FastFred schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:20:
Ik ben dat OpusFSX eens aan het opzoeken, bekijken :) Misschien maar eens overstappen, die plotselijke veranderingen van weer met de default weather engine begin ik me steeds vaker aan het ergeren.

Any FPS hits?

Geen FPS hits met OpusFSX. Snel opgestart, je merkt er niks van verder. Kan makkelijk je camera's goed instellen, etc. Die Dynamic Head Movements zijn ook erg realistisch. Ik vloog gisteren naar Dusseldorf, lekker hoog op cruising altitude 32000ft weinig wind, weinig turbulentie, en dan heb je een heel miniem effect. Tijdens approach kom je door de wolken en later wat crosswinds, en dan zie je echt het verschil van turbulentie en wat je crosswind met je toestel doet (en dus met je eigen gewicht ten opzichte van het vliegtuig door de camera die dus door je virtuele cockpit heen schommelt).
Een te harde landing merk je trouwens ook, je gezichtsveld schiet ineens omlaag en je camerapositie omlaag.

En dat is nog maar een bijzaak eigenlijk, want ik heb het puur gekocht voor het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HirzoSchuurman schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:36:
Je (J van E) schreef trouwens ook iets over dat je niet in HD bent geïnteresseerd (waar je het had over REX vs. OpusFSX en ASE enzo), hoezo niet eigenlijk?
Vergat dit te beantwoorden. Ik ben niet geinteresseerd in HD textures van REX omdat ik low res clouds er realistischer uit vind zien. Bij HD textures heb ik altijd het gevoel tegen verscherpte Photoshopbestanden aan te kijken. Leuk voor screenshots misschien, maar geef mij maar low res! Scheelt wellicht ook nog in fps. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Voor wie nog een geweldige freeware zoekt, Basler BT-67 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Op zo'n manier, ik zal eens kijken hoe ik die wolken precies heb staan qua settings.
(en of het beter/mooier/(smoother) kan)
Gebruik nu ook puur de textures van REX, en het is al een tijdje geleden dat ik daar iets in veranderd heb inmiddels, zou niet meer weten welke ik toentertijd gekozen heb :)

Klinkt toch wel interessant, wat er hier zoal gezegd wordt over de camera's en effecten van OpusFSX.
Zelf ga ik er niet aan beginnen, eerst maar eens verder klooien met EZDOK (EZCA) :)

Ben inmiddels ook klaar met m'n derde FSX filmpje, check it out!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VS7McpQmLfU]

Ben nog lang niet waar ik uiteindelijk wil uitkomen, mag nog wat vlotter allemaal, en bij het maken van deze had ik nog geen EZDOK en maakte ik nog geen gebruik van de bloom mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
@Tuzla, je video doet het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vanavond OpusFSX weer getest en nu zonder weather updates tussendoor, dus puur om te kijken of het weer dat je in de verte ziet ook echt daar is als je er aankomt. En ja hoor, het werkt! Echt top dit! Ik vertrok van onder een wolkendek met hier en daar een aparte lage laag van mist, cruisen was in het zonnetje en ik vloog naar een apart uitziende wolkenformatie in de verte, waar ook wat wolken laag onder leken te hangen. En ja hoor, toen ik bij die gekke wolk aankwam, was er inderdaad erg laaghangende bewolking onder en die vreemde vorm had de wolk nog steeds. Top!

Toen ben ik terug gevlogen en alles klopte. Ik vloog weer door een onbewolkt gebied en zag de bewolking in de verte waar ik uit was vertrokken. Toen ik daar aankwam was dezelfde lage layer van mist er ook weer. En toen ik omkeek zag ik weer die aparte wolken in de verte! Top!

Al met al was het een stuk vliegen van zo'n 70 nm en 70 nm terug (voor de test heb ik wat tijd versneld... ;) . Super om niet alleen bepaald weer om je vliegtuig heen te hebben (en dat OVERAL te zien en dat met je mee lijkt te reizen of dat veranderd als je ergens anders komt), maar om een soort van wolkendecor te hebben dat blijft zoals het is!

Ja, OpusFSX is een leuke addon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Nu wel, was ff iets te snel =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Was je nog aan't uploaden ckr? :)
Wist eerst trouwens helemaal niet dat jij (Tuzla) degene bent van de fsxnoob filmpjes op youtube, klein wereldje, grappig :).
Among others waren jouw filmpjes inspiratie om met fsx te beginnen, en nu ook filmpjes maken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Tuzla schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:02:
Voor wie nog een geweldige freeware zoekt, Basler BT-67 _/-\o_

[video]
Turbo-prop DC-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
HirzoSchuurman schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:03:
Klinkt toch wel interessant, wat er hier zoal gezegd wordt over de camera's en effecten van OpusFSX.
Zelf ga ik er niet aan beginnen, eerst maar eens verder klooien met EZDOK (EZCA) :)
Ik kan het me goed voorstellen hoor, OpusFSX is weer een 40 euro oid. Moet wel gezegd worden dat EZDOK niet echt gebruikersvriendelijk is waar OpusFSX dat wel is. Setup binnen 5 minuten zeg maar.

Naast REX beste add-on tot nu voor FSX imo (als je de vliegtuig add-ons wegdenkt).

Ik zit nu wel in dubio eigenlijk. Ik draai FSX op een iMac met Windows geïnstalleerd. Maar met behoorlijk wat regen zakt mijn framerate als een pudding in elkaar.

Wat zou er nodig zijn om een PC in elkaar te zetten die gewoon strakke 30fps haalt bij wat voor weer dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
TranceSetter schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:38:
[...]

Wat zou er nodig zijn om een PC in elkaar te zetten die gewoon strakke 30fps haalt bij wat voor weer dan ook?
Geen enkele computer zal strak 30 fps halen met flink wat wolken, een addon als NGX op een payware vliegveld zoals Orbx Cairns met 100% AI en alle sliders naar rechts. :)
Maar je kunt wel een heel end komen: een flink OC'ed moderne processor en een nVidia kaart met een tweaked fsx.cfg.
Check de blog van Kosta maar eens: de laatste tweaks en een goede harware guide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Mja, OC'en wil ik me niet mee bezighouden. Een beetje processor/videokaart wil er wel in duwen. Ik zeg ook niet dat alles vol open moet staan, maar het zou wel een behoorlijke vooruitgang moeten zijn wil ik het geld eraan uitgeven.
Ik zal die blog eens doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spitfire123 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:43:
[...]

Geen enkele computer zal strak 30 fps halen met flink wat wolken, een addon als NGX op een payware vliegveld zoals Orbx Cairns met 100% AI en alle sliders naar rechts. :)
Maar je kunt wel een heel end komen: een flink OC'ed moderne processor en een nVidia kaart met een tweaked fsx.cfg.
Check de blog van Kosta maar eens: de laatste tweaks en een goede harware guide!
ik zit toch meestal op 50 fps....kan soms droppen naar 30fps bij landen maar stabiel is het zeker wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
huh, hoe krijg je dat voor elkaar dan?
Ik ben al blij dat ik nu 25 fps haal, dat is dan wel op payware airport, met PMDG 737, REX etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb REX, GEX UTX en NL2000, AZdok cam (bij UTX in nederland vliegen enkele opties uitgezet) en uitbreiding van luxembourg van astech en Maastricht-aachen airport van aerosoft...Ik vlieg met een payware sceneca PA34 200 ...als ik boven NL vlieg zit ik redelijk stabiel op 50...bij landen op NL2000 airports ligt dat beduidend minder schiet ook wel eens onder de 30...maar 30 is wel de houdvast...grappige is dat bij Maastricht-aachen airport meer uitgebreid is maar betere FPS heeft dan NL2000 airport. alles staat op SSD

ik vlieg op ultra high , niet alles maximaal maar het zit er tegen aan.
Ik snap alleen niet waarom je vraagt hoe ik dat voor elkaar krijg..ik denk dat het gewoon ligt aan wat voor pc je hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Aan je onderschrift te zien heb je wel een leuk PC'tje staan :)
Als ik je goed begrijp heb jij je fps dus op unlimited staan?
Op die manier krijg ik (door de fluctuatie in fps?) -kleine- haperingen waar ik me rot aan erger
Heb ook geëxperimenteerd met externe fps-limiters, maar bleef in zware omstandigheden dan
haperingen houden.
Daarna aan de hand van een veeleisende combi (real-world-weather, pmdg 737 VC, REX, payware airport)
op zoek gegaan naar een fps setting die ik in principe altijd haal, en waarbij ik dan dus geen -kleine- haperingen
heb, toen kwam ik dus uit op 25 fps, en dat bevalt tot nu toe best goed.
PC is trouwens: i5-3570K @ stock - 8GB-1600 - 560Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb framerate limited op 30 en via nVidia Inspector Vertical Sync op 1/2 refresh rate. Helpt tegen stutters. En ik gebruik natuurlijk de onvolprezen Bufferpools @ 0 tweak. Zonder die tweak stottert alles. Mijn fps zit altijd tegen de 30 maar als ik met de NGX een Aerosoft Mega Airport benader, gaat dat toch wel wat naar beneden, hoor...! Gelukkig vlieg ik eigenlijk alleen maar GA boven PNW en omstreken dus alles loopt hier prima.

BTW Vergeet niet dat fps niet alles zegt: je kan een fps hebben van 50 maar een stotterende gameplay en een fps van 30 die supersmooth is. En het is allemaal ook ontzettende subjectief. Wat de een top vindt, vindt de ander onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Heel simpel, ik vind 30 fps stabiel gewoon goed. Meer heb ik niet nodig. Maar het moet dus wel stabiel zijn. Dus ook met veel AI vliegtuigen, en mooie scenery. Dat red ik nu zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Vertical Sync op 1/3 refresh rate, interessant.
Wat ik tot nu toe had gelezen/begrepen was dat 1/2 refresh rate werd aanbevolen, en dan vanuit de beredenering van een 60HZ beeldscherm en 30 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
50 fps met alles vol is idd goed mogelijk met een GA kist zoals de RealAir legacy. PMDG NGX is een ander verhaal, dan wordt het in de mid 20 (op het vliegveld) bij mij.
Gebruik verder ook de 1/2 refresh rate trick, idd super tegen stutters.
BP=0 werkt bij mij niet goed (genoeg): ik blijf soms texture flashes/spikes houden bij payware airports. Ook met water opties high, wat dit tegen zou gaan en tweaked fiber frame dinges. Echt afhankelijk van je systeem.

Trouwens, het beloven een paar mooie maanden te worden met payware kisten, man man.:
- PMDG T7 en DC-6
- Majestic's Q400
- Milviz Sabre
- Diverse A2A kisten (alhoewel wss niet voor Kerst, schat ik in)
- FSlabs A320 (euhm, Bolk, hoe gaat het met Beta testen? O-) )

Dat wordt sparen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HirzoSchuurman schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:10:
Vertical Sync op 1/3 refresh rate, interessant.
Wat ik tot nu toe had gelezen/begrepen was dat 1/2 refresh rate werd aanbevolen, en dan vanuit de beredenering van een 60HZ beeldscherm en 30 fps.
OEPS! Typo!!! Dat had natuurlijk 1/2 moeten zijn. My bad. Ik heb het ff aangepast... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Typo, kan gebeuren :)

Nog even een EZDOK dingetje, ik krijg de effecten (camera shake) niet aan de praat bij de Realair Lancair Legacy.
Bij de 2 andere vliegtuigen waarbij ik het gebruik gaat het goed. (pmdg 737ngx en alabeo 300s).
Camera's en alles kan ik gewoon instellen, maar de effecten doen het dus niet.
Enig idee waar ik het in moet zoeken?
In de aircraft.cfg staat bij de Legacy een ezdok entry, net als bij de anderen.
De config tool pakt em dus wel gewoon zo lijkt het.
Verder heb ik de effect setting hetzelfde staan als bij de andere vliegtuigen.
Dynamic Head Movements (DHM) bij de cockpit views, en camera resonance (CR) bij de externe views.

De Legacy is m'n mooiste (tot nu toe :) ) GA plane, daar wil ik het dus ook graag voor aan de praat krijgen!
Vlieg het meeste met die, naast dus de PMDG 737 NGX en de Alabeo 300S.

[ Voor 12% gewijzigd door BeetjeVreemd op 13-10-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, apart... Ik kan alleen maar zeggen dat alles bij mij WEL gewoon meteen werkte... dus aan de Legacy op zich kan het niet liggen. Ik kan nu jammergenoeg niet meer checken waar je zou kunnen zoeken of kijken want ik genruik nu OpusFSX en heb EZDOK gedeinstalleerd...

De Legacy is ook mijn mooiste GA tot nu toe. Ik vlieg niets anders meer. Hij is in ALLE opzichten perfect (mogelijkheden, opties, looks, snelheid, uitzicht, alles!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Bedankt voor je snelle reactie J van E!
Heb het al gefixt, het probleem zoals het was blijft raar, maar ik kwam er achter dat ik nog versie 1.15 had van ezdok, nu geüpdate naar 1.17
Daarmee kan ik nu een hele set camera's importeren (i.p.v. 1 per keer), online een setje cams opgezocht voor de legacy en nu werkt het wel.

Nog een tipje trouwens waar iemand misschien iets aan heeft.
M'n FSX loopt heel vaak vast als ik "end flight' doe, en dus terug wil naar het menu.
Dit deed ik vanuit full-screen.
Voor het control panel van EZDOK moet je in windowed mode zitten, en toen kwam ik er dus achter
dat als ik vanuit windowed mode 'end flight' doe, dat FSX dan niet vast loopt.

Pagina: 1 ... 14 ... 100 Laatste