Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rubenr3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:47
In FTX Central kun je gewoon aangeven waar de bestanden gedownload en uitgepakt moeten worden. Vervolgens installeert FTX de scenery bij mij gewoon in de Prepar3d map.

• SanderTje!
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
quote:
Propane schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:17:
[...]

Ja, dit gaf ik eerder al aan. Het ding gebruikt de Windows Temp folder en ze raden aan om met je environment variables te kloten om de Temp map te verplaatsen als je niet genoeg ruimte hebt op de C:\ schijf... al sinds die FTX Central 3 uit is zeggen ze dat zelf download en installatie mappen kiezen op de to-do lijst staat maar nog steeds niets.
Ja precies, dat is echt irritant!

Voor de volledigheid wat je moet doen om elders te installeren dan de default folder:
- Zorg eerst dat de inhoud van C:\Users\jouwUser\AppData\Local\Temp\Orbx naar de gewenste plek wordt gekopieerd, of gooi de map Orbx weg.
- Open de Command Prompt (als admin)
- Typ (inclusief quotes is prima!):
code:
1
mklink /J "C:\Users\jouwUser\AppData\Local\Temp\Orbx" "X:\WaarJeMaarWil"

i7 2600, 16GB RAM, GTX 1070 | Asynchroon een post bookmarken op Tweakers! (Tampermonkey script voor Chrome!)

quote:
Propane schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:17:
[...]

al sinds die FTX Central 3 uit is zeggen ze dat zelf download en installatie mappen kiezen op de to-do lijst staat maar nog steeds niets.
quote:
Rubenr3 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:27:
In FTX Central kun je gewoon aangeven waar de bestanden gedownload en uitgepakt moeten worden. Vervolgens installeert FTX de scenery bij mij gewoon in de Prepar3d map.
Je moet dan wel FTX Central 3.3.#.# hebben en niet 3.2.#.#. Stomme is dat de meesten alleen 3.3 krijgen als ze zich hebben aangemeld voor de FastLane: een Orbx optie waarmee je eerder beta's krijgt, maar ja, dat moet je maar net willen. Ik heb geen zin in beta's en heb dus ook nog steeds versie 3.2. Beetje vreemd omdat 3.3 gemaakt is voor TrueEarth... Maar goed, met 3.3 kan je aangeven waar de tijdelijke bestanden geplaatst moeten worden.

J van E wijzigde deze reactie 29-04-2018 13:04 (31%)

• SanderTje!
  • Niet online
quote:

[afbeelding]
Deze optie staat er bij mij niet bij.

Edit: Thanks J van E, dat verklaart het :+

SanderTje! wijzigde deze reactie 29-04-2018 13:04 (5%)

i7 2600, 16GB RAM, GTX 1070 | Asynchroon een post bookmarken op Tweakers! (Tampermonkey script voor Chrome!)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
SanderTje! schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:03:
[...]

Deze optie staat er bij mij niet bij.
Zie mijn post die ik vlak voor de jouwe postte. ;) Ik heb die optie dus ook niet.

EDIT
O, je zag het al. :+ 8)

J van E wijzigde deze reactie 29-04-2018 13:05 (12%)

quote:

[afbeelding]
Goh, heeft slechts een dik jaar of anderhalf geduurd dan nadat ik het voor de eerste keer aan heb gekaart op het OrbX forum en werd weg gestuurd met “ga je Windows Environment Variables maar aanpassen voor de Temp map”. Super klantvriendelijk ;) . Kijken hoe lang die beta dan gaat duren.
Zoooooo, ik heb TrueEarth alweer verwijderd. 8) Ik zit eigenlijk te wachten op de Aerofly FS 2 versie maar wilde niet zo lang wachten, ik was te benieuwd, en voor zo'n 20 euro wilde ik de gok wel wagen om alvast de P3D versie te testen. Gewoon kijken of het echt allemaal zo goed zou lopen als Orbx beweerde. Nou, na een paar ups and downs heb ik toch maar besloten 'm de verwijderen want ik wil het vliegen boven Nederland niet zat zijn tegen de tijd dat de Aerofly FS 2 versie uitkomt. Zoals het nu is, kan ik er niet echt van genieten: teveel haken en ogen. Ik moet ladingen opties uitzetten, performance is vooral aan de kust alsnog echt slecht, en die autogen op blurried textures ziet er niet uit. Jammer maar goed, het is niet anders. Hopelijk brengt Orbx de Aerofly FS 2 versie snel uit want dan kan ik tenminste alle opties gewoon op Ultra zetten en alsnog van een smooth performance genieten. ;)
quote:
Propane schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:15:
[...]

Goh, heeft slechts een dik jaar of anderhalf geduurd dan nadat ik het voor de eerste keer aan heb gekaart op het OrbX forum en werd weg gestuurd met “ga je Windows Environment Variables maar aanpassen voor de Temp map”. Super klantvriendelijk ;) . Kijken hoe lang die beta dan gaat duren.
Ja, ik had onlangs ook al geopperd een optie toe te voegen in Central om de scenery zelf ook op een andere plek te kunnen installeren. Maar nee, dat vond met te ingewikkeld. Sterkte met symbolic links... terwijl zoiets toch makkelijk in te bouwen is in FTX Central...!

J van E wijzigde deze reactie 29-04-2018 13:52 (27%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17-06 15:51
Even de nieuwe ORBX freeware scenery van ENOV Ørsta-Volda Airport testen. 8)

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane303.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane304.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane305-1.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane306.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane307.png

Intel i7 4790K @4.7 Ghz - Nvidia GTX1070 MSI - 16GB DDR3 RAM @1866Mhz - Custom Watercooling

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20:25

Badtothebone

hatsieflatsie

quote:
Dutchy88 schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:17:
Even de nieuwe ORBX freeware scenery van ENOV Ørsta-Volda Airport testen. 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi plaatjes!

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/lfyj5v-6.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
quote:
Thanks voor het delen hier, ga ik ook nog eens mee spelen. Moet zeggen dat ik mede hierdoor, omdat AF2 vaak genoemd wordt als het gaat om performance, steeds enthousiaster wordt over die sim. Tot nog toe geen reden gehad om het aan te schaffen, P3D volstaat perfect hier. Maar als TrueEarth NL straks uitkomt voor AF2 ben ik zeer benieuwd wat daar mogelijk is met scenery als deze.

Over een paar maandjes ga ik trouwens SuperRealisticTrueEarth NL weer eens ervaren, heb weer rondje met een Cessna geboekt. :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchy88
AF2 wordt inderdaad vaak genoemd om de performance en VR maar daar houd het ook snel op. Een simulator koop ik met name voor het realisme, niet voor de geweldige performance als is dat natuurlijk wel mooi meegenomen.

Er ontbreekt simpelweg nog zoveel in deze sim en er wordt naar mijn mening veel te weinig gedaan/ontwikkeld door IPACS om mij het vertrouwen te geven in AF2. Wanneer hebben we bijvoorbeeld voor het laatst een grote update gezien? Ik begreep dat IPACS de achterliggende maanden druk bezig is geweest met de eerste heli voor AF2, de Robinson R22. Het is maar waar je prioriteiten liggen... 8)7

Nee als ik nu mijn geld moest zetten op een sim van de toekomst dan zet ik toch in op XP11. Ook gezien de move die vele FSX/P3D ontwikkelaars de laatste maanden maken richting dit platform.

Dutchy88 wijzigde deze reactie 01-05-2018 11:34 (38%)

Intel i7 4790K @4.7 Ghz - Nvidia GTX1070 MSI - 16GB DDR3 RAM @1866Mhz - Custom Watercooling

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Ik zat erop te wachten. 8)
quote:
Dutchy88 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:23:
AF2 wordt inderdaad vaak genoemd om de performance en VR maar daar houd het ook snel op. Een simulator koop ik met name voor het realisme, niet voor de geweldige performance als is dat natuurlijk wel mooi meegenomen.

Er ontbreekt simpelweg nog zoveel in deze sim en er wordt naar mijn mening veel te weinig gedaan/ontwikkeld door IPACS om mij het vertrouwen te geven in AF2. Wanneer hebben we bijvoorbeeld voor het laatst een grote update gezien? Ik begreep dat IPACS de achterliggende maanden druk bezig is geweest met de eerste heli voor AF2, de Robinson R22. Het is maar waar je prioriteiten liggen... 8)7
Klopt. Vooralsnog is AFS2 leuk om erbij te hebben. Het is echt een sim die vooral 'het gevoel' van een vlucht simuleert, om het zo maar te zeggen. Voor de simulatie van alles wat erbij komt kijken, moet je elders zijn. Maar AFS2 is hierdoor dus heel geschikt voor TrueEarth: gewoon genieten van het uitzicht en that's it. Je hebt niet zoveel aan al die scenery als je de Majestic Q400 onder controle probeert te houden. ;)

En ja, de updates van AFS2... Breek me de bek niet open. Op bijna ALLES wat je vraagt over de vooruitgang van AFS2 of nieuwe opties of beloofde opties zeggen ze 'Wordt aan gewerkt of gaan we aan werken' en vooral 'It's coming soon'. :X :? 8)7 |:( Waardeloos. De laatste update die echt met het simmen had te maken dateert van juli vorig jaar. Daarna heb je Geoconvert gehad (een veel te ingewikkelde tool om kale photoreal scenery mee te maken) en VR hands (voor touch control met je Rift... wat imho voor geen kanten werkt). Ze hebben zelfs nog STEEDS niet gezegd of ze nou ooit echt aan een weather engine gaan werken...! Maar goed, voor een ontspannen toeristenvluchtje is AFS2 alsnog leuk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07:18

Voor het eerst sinds lange tijd weer een vluchtje gedaan van Rotterdam naar Schiphol.
Dit kwam doordat Xplane 11 sinds gisteren de update naar versie 11.20 heeft gehad.

Mijn YouTube: https://www.youtube.com/user/dennis585 Mijn Muziek: https://soundcloud.com/user-736855530

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• Dutchy88
Ziet er grafisch top uit maar toch ben ik bang dat deze Sim mij snel gaat vervelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Ook toevallig! Woensdag heb ik ze via Facebook gevraagd of er onderhand al wat meer nieuws was over de sim...! Geen antwoord gekregen maar goed, dit is alsnog een mooi antwoord. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Dutchy88 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:49:
Ziet er grafisch top uit maar toch ben ik bang dat deze Sim mij snel gaat vervelen.
Ik kan mij die angst voorstellen maar toch, als ik dit lees (quotes van Deadstick's Discord channel), dan wordt ik toch wel erg enthousiast!

"Weight and balance - Deadstick is first person so not only do you need to get out to perform pre flight checks you will need to manually load and unload cargo watching cg and weight limits as you do. The aircraft will react to how/where you place loads and feel very different depending on cg."

"Navaids/Navigation - To start off with it's all dead reckoning/pilotage - we want pilots to navigate properly around the environment and fear getting lost. It's about creating the experience of being a bush pilot. As you earn more money/experience you can upgrade avionics which will allow you to use VOR/ADF etc and then try your luck in more challenging conditions."

"I'm a real world pilot and huge flight sim enthusiast so staying true to the flight model is super important to me - the flight dynamics use a model very similar to blade element theory and we accurately model advanced effects such as prop wash, p-factor, torque etc. Internally all avionics are functional including all circuit breakers and accurately simulated electrical loads. At the same time I've always felt that there are huge amounts that can be taken from games to give players much more purpose to their flying than previously experienced out of the box so really we're trying to mold the two and create a fun and compelling experience that people haven't seen before in flight sims without watering down the physics/simulation aspect."

"real world nav data is somewhat redundant in a fictional location. I'm sure you will not be alone in not liking the fictional aspect and that's fine - there are other sims that focus on the real world. The trouble is that with that approach/data comes several constraints as to the fidelity that can be achieved - they all look great up high but tend to break down when flying low and slow which is an area that I've always felt has been under catered for in other sims - we are talking sub meter resolution. It really comes down to what your 'mission profile' in a sim is. We are confident that with the approach we are taking we can achieve a level of visual fidelity/immersion not seen before for low and slow bush flying. We have our own planning tools."

"Deadstick is all about struggling to keep your aircraft intact and so we really want every bit of damage you incur to tell a story and be unique to your adventures, rather than swapping out to prefabricated states of increasing damage. To achieve that we've developed a dynamic mesh deformation system which will accurately damage the aircraft in the areas you hit it - We've tried to take cues from racing games that have been doing this well for several years. In short - if it looks like it should damage and break, it will."

"Yes the whole premise is around delivering cargo / taking on jobs to earn funds to maintain and upgrade your aircraft, discovering new strips and taking on more challenging tasks as you grow in confidence and experience. The focus is around you as a bush pilot. So the aircraft is really just the tool to do your job."

"With that then comes the responsibility of trying to decide when to risk scud running under bad weather to earn extra money or when to sit it out and wait for things to improve. When I did my PPL I was amazed that actually learning to fly the plane was the easy bit, having the discipline to sit out bad weather, plan flights safely and making sensible decisions is a never ending learning process and one that unfortunately catches many pilots out with often severe consequences. That's what I really wanted to convey/explore with Deadstick and will be required if you want to succeed."

"We simulate most major components under the hood which can individually wear and tear and fail if used incorrectly. Spark plugs can fowl, mags can fail, starter motor can be damaged or break entirely if engaged with engine running, vacuum pump can fail, the list goes on."

"We've tried to make sure that the walk arounds / pre flight aren't just a gimmick but essential to keeping your plane/self in one piece."

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21:16
Kan me best voorstellen dat je een lievelingskist krijgt welke je door en door kent voor je mooie vluchten. Als ze dan ook VR ondersteunen wordt het helemaal top

Steam Profiel || GoT Inc Forum!

quote:
J van E schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:04:
[...]

Ook toevallig! Woensdag heb ik ze via Facebook gevraagd of er onderhand al wat meer nieuws was over de sim...! Geen antwoord gekregen maar goed, dit is alsnog een mooi antwoord. ;)
ik kreeg een mail dus het komt vanzelf binnen het nieuws , zit6 te wachten tot wanneer je de game kan kopen

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

quote:
Ircghost schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 00:13:
Kan me best voorstellen dat je een lievelingskist krijgt welke je door en door kent voor je mooie vluchten. Als ze dan ook VR ondersteunen wordt het helemaal top
dat heb ik nu al met Xplane .. vlieg eigenlijk alleen met de Piper Cup nog maar , gewoon omdat het een verslaving is .. helaas de laatste tijd wat minder tijd gehad maar komt wel weer

• SanderTje!
  • Niet online
Zijn er mensen die vanmiddag zin hebben in een multiplayer sessie? Ik wil er like good old times wel weer eens hosten :) Misschien wel leuk nu meerdere mensen NL TrueEarth hebben geinstalleerd.

Type: GA planes (ik ga met de Comanche 250)
Sim: Prepar3d V4
Tijd: 15:30
Vlucht: EHTX (Texel) - EHLE (Lelystad)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Laatst online: 21:23
Voor degene die deze gemist hebben:

Een video van de nieuwe cockpit features van de 747-800 van PMDG.

Sparkiezz wijzigde deze reactie 15-05-2018 10:27 (5%)

Voor wie van oude Russiche dames houdt =]

Freeware IL-18 kist voor FSX & P3D
YouTube: Ilyushin IL-18 Russian Old Beauty ( FSX Freeware Plane ) HD

Vedrano wijzigde deze reactie 19-05-2018 17:27 (224%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PH_ONE
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17-06 10:18
De NDA voor de 787 voor P3Dv4 is opgeheven, release is bevestigd; voor eind mei!

wat screenshots:
https://fselite.net/previ...imate-787-p3dv4-previews/

en een gaaf filmpje:
YouTube: QualityWings Ultimate 787 Collection | Prepar3d V4.2

Kan niet wachten om met deze aan de slag te gaan ;)

• Sparkiezz
Hier nog een filmpje van de QW 787

En zie net dat deze al te koop is: http://www.flight1.com/products.asp?product=qw787

Edit: oeps... dit is de FSX versie 8)7

Sparkiezz wijzigde deze reactie 23-05-2018 14:34 (43%)

• SanderTje!
  • Niet online
Precies, die versie was al een tijd uit. Wanneer (en bijna of) de versie voor P3D zou komen was lang de vraag.

Ik ben erg benieuwd naar the level of realism. Ik geloof niet dat het een study level sim is, nog maar even onderzoeken.

• PH_ONE
quote:
Sparkiezz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:29:
Hier nog een filmpje van de QW 787

En zie net dat deze al te koop is: http://www.flight1.com/products.asp?product=qw787

[video]

Edit: oeps... dit is de FSX versie 8)7
Maar hij is nu wel beschikbaar voor v4! net gereleased ;)
http://www.flight1.com/products.asp?product=qw787p3dv4#d

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:04
Paar sfeerimpressies :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:44
.

mekkieboek wijzigde deze reactie 26-05-2018 23:42 (178%)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Aardig stil hier rondom de P3D-release van de QW787 (behalve de sfeerimpressie).

Verder mensen die het hebben aangeschaft? En hoe vliegt ie?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PH_ONE

Heb mij afgelopen weekend zeer goed vermaakt met dit pareltje. Vliegt er fijn op het handje en performance is ook boven verwachting goed.
aantal verbeterpuntjes:
  • Wind data in de FMC, je kan geen wind data invullen of inladen vanuit active sky, waardoor bijvoorbeeld je estimates tijdens oceanic position reports kant nog wal raken.
  • Belichting in de cockpit, is voor mij wat aan de donkere kant waardoor nogal wat details wegvallen, hoop dat ze TFDI's reallight nog gaan implementeren.
  • Payload en Fuel loading, gaat nu middels een slider in de EFB en is daardoor niet zo precies, zou liever gewoon m'n waardes uit PFPX intypen.
  • Op LNAV is ie vaak net wat te laat met het inzetten van een bocht waardoor hij daarna nog een corrigerende turn de andere kant op moet doen.
  • Performance calculations in de EFB, echt een gave feature om in-sim te zien, echter mist deze net de functionaliteit waar je naar zoekt, bijv: rekent alles voor je uit bij takeoff, je geeft de wind(werkt in de EFB wel), runway condition, QNH, Airport en runway in, krijgt daar je v speeds voor terug, maar flex temp blijft leeg.
Verder echt een topkist, modeleer werk is prachtig, zoals gezegd vliegt het erg fijn op het handje, ook de wrijving tijdens taxiën is een verademing tov PMDG, dotje gas om van z'n plek af te komen maar kan daarna prima op idle power snelheid houden.

Te bedenken dat ze 50% van de prijs van een PMDG kist vragen is dit zeker je geld waard!

PH_ONE wijzigde deze reactie 28-05-2018 13:28 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23:04
Bovenstaande kan ik beamen! Vat het vrij goed samen. Hij is bij mij vooralsnog ook prima stabiel. Heb ondertussen wat aangeklooid en LAX > ARN en YYZ > SFO gedaan.

Wind data is inderdaad een groot gemis. Vooral op lange afstanden. Als je een goede planner hebt zal er op die manier wel genoeg brandstof aan boord zijn, maar ik vertrok met 20 kg predicted over in ARN en dat bleek bij aankomst nog 4 kg te zijn. Verder vervelend dat de forecast pagina er niet is. Je kan zo geen arrival trans alt opgeven (je kan wel de climb page aanpassen om de oranje alt/std weg te halen).

De LNAV lijkt prima te kunnen werken. Het punt wat jij beschrijft zie ik ook, maar het lijkt alsof hij veel waypoints als ' fly-over' beschouwd. Dan krijg je vaak het gedrag dat je nu ziet.

FLEX temp lijkt me niet heel realistisch om te verwachten, en al helemaal niet voor deze prijs. Daar bestaan addons voor die dezelfde prijs hebben als de qw787 zelf. Ben al super blij met de EFB, gewoon dat het er bij zit. Geinig om gewoon charts te kunnen slepen met je muis. Hij projecteert ook je FMC flightplan op de charts in je EFB en je positie. Best wel vet gedaan.

Ik vind de systemen ook heel tof gemaakt. De flight deck is echt anders dan andere boeings en dat is goed te zien. De schermen zijn fijn te bedienen (goed geïmplementeerd) en ik vind tot nu de features echt cool. Enkele wat diepere systemen zijn dan 'geblanked' (i.e. zwart met blauwe rand is niet klikbaar). Hierbij moet je dan denken aan dispatch, atc dingetjes etc. Verder gaaf om te zien maar niet relevant verder: de circuit breakers zijn volgens mij allemaal digitaal en in het echt (niet geïmplementeerd) te bedienen via de schermen.

Ziet er top uit verder. Mooie reflecties. Geluid is ook TOP, zover ik kan horen. Je hoort echt het verschil met andere jets (niet teveel op details gelet).

Vooralsnog een prima addon om te hebben! Ik raad hem wel aan op dit moment.

Plaatjes:

Joekel van een scherm. Range is tot 1280nm(!). Hier volgens mij airports aanstaan en je kan gewoon de omtrek van europa afgebeeld zien. note: er zijn ook vergrijsde opties voor FIRs etc. vraag me af of zie die nog gaan toevoegen op de NDs.

shine!

Hier de VSD (vertical situation display) en een weather request uit AS16. Je kan ook zien hoe het scherm multifunctioneel is en dus voor verschillende delen kan worden opgedeeld.

Hier een STAR, zoals boven beschreven. Alles in zwart is de chart, roze het FMC flight plan en rood de positie van het voertuig relatief aan de chart/route.

Laatste voor vandaag _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ik probeer al een tijdje de QW787 te kopen, maar dat gaat tot nu toe vrij lastig. Installer gaat niet verder als ik heb gekozen om met PayPal te betalen, hij blijft dan altijd maar op 'Retrieving PayPal information...' staan.

Deze melding krijg ik bij het testen van de internetverbinding:

De firewall en alle mogelijke interferentie heb ik uitgezet, de installer als Admin gestart, maar toch kan die niet connecten. Ik kan wel gewoon bij flight1.com

Kan iemand die de installeer heeft het ook eens proberen, alleen eens 'Test Connection' proberen?

SanderTje! wijzigde deze reactie 29-05-2018 17:02 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:29

Pierre

Zucht

quote:
SanderTje! schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:01:
Ik probeer al een tijdje de QW787 te kopen, maar dat gaat tot nu toe vrij lastig. Installer gaat niet verder als ik heb gekozen om met PayPal te betalen, hij blijft dan altijd maar op 'Retrieving PayPal information...' staan.

Deze melding krijg ik bij het testen van de internetverbinding:
[afbeelding]

De firewall en alle mogelijke interferentie heb ik uitgezet, de installer als Admin gestart, maar toch kan die niet connecten. Ik kan wel gewoon bij flight1.com

Kan iemand die de installeer heeft het ook eens proberen, alleen eens 'Test Connection' proberen?
Heb je al een ticket aangemaakt bij Flight, dat zou ik als eerste proberen.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
quote:
Pierre schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:23:
[...]

Heb je al een ticket aangemaakt bij Flight, dat zou ik als eerste proberen.
Dat nog niet, ik hoopte dat hier eerst iemand even kon snel checken (eerst even mijn systeem/verbinding uitsluiten). Ga ik straks wel even doen.

Edit; nu maar ticket gemaakt.

Edit 2: dit is de oplossing voor Windows 7 + 8 gebruikers: https://www.flight1.com/view.asp?page=tls

SanderTje! wijzigde deze reactie 29-05-2018 22:06 (16%)

• doobieters
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:52
Ik heb Flight Sim World en Flight Simulator X Steam Edition vandaag besteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
doobieters schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:20:
Ik heb Flight Sim World en Flight Simulator X Steam Edition vandaag besteld.
FSW gaat er mee stoppen heb ik gehoort vind het ook jammer dat ze er mee ophouden want er zaten veel goede dingen in die sim ..

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
ravw schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:22:
[...]

FSW gaat er mee stoppen heb ik gehoort vind het ook jammer dat ze er mee ophouden want er zaten veel goede dingen in die sim ..
Is er eind april geleden al mee gestopt en volgens mij kan je 'm via Steam ook al niet meer kopen. Niet de beste sim om nu nog via andere wegen te kopen dus...

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
J van E schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:14:
[...]

Is er eind april geleden al mee gestopt en volgens mij kan je 'm via Steam ook al niet meer kopen. Niet de beste sim om nu nog via andere wegen te kopen dus...
Hij is inderdaad weg bij steam , wel jammer dat ze er mee gestopt zijn .. maar goed ik heb hem nog wel in mijn lijst van steam staan .. helaas niet alle updates nog even snel kunnen kopen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dutchy88
Ze zijn weer lekker bezig bij Flight Sim Labs:

https://www.eurogamer.net...ic-at-30-000-virtual-feet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 13-06 21:31

KenVerburg

Race-fan

Ja, nooit gehoord van 'als je geschoren wordt moet je stilzitten'. Nu gaat het al dagen over niets anders, inclusief dreigementen en verzoeken om informatie van commenters naar onder andere fselite.com

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Voor wie het gemist heeft, frooglesim legt nog even haarfijn de situatie uit:
YouTube: FROOGLESIM NEWS JUNE 3 2018

FS Labs is redelijk ziekig bezig. Had nog geen producten van ze, maar die gaan er ook niet meer komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters
Welke flightsim is goed om mee te starten? Ik ben echt nog een noob op dit gebied.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis585
@doobieters

Flight Simulator en Xplane 11 in mijn geval.

Plus die 2 zijn binnenkort in de Steam Summer Sale voor een klein prijsje te krijgen.

Mijn YouTube: https://www.youtube.com/user/dennis585 Mijn Muziek: https://soundcloud.com/user-736855530

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
quote:
doobieters schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:00:
Welke flightsim is goed om mee te starten? Ik ben echt nog een noob op dit gebied.
Misschien kun je uitleggen naar wat je trekt aan Flight Simulation? Er zijn tegenwoordig best wat smaken. En heb je al simulators bekeken die hier benoemd worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters
quote:
Dennis585 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 06:47:
@doobieters

Flight Simulator en Xplane 11 in mijn geval.

Plus die 2 zijn binnenkort in de Steam Summer Sale voor een klein prijsje te krijgen.
Ik heb Flight Simulator X voor 15 euro gekocht inmiddels. Ik had ook mijn oog laten vallen op X Plane 11 maar die is nog wel wat prijzig. Hoe weet je dat die in de summer sale komt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis585
@doobieters

https://www.whenisthenextsteamsale.com/

21 juni start de Steam Summer Sale en dan heb je een 95% kans dat Xplane 11 flink goedkoper is.

Xplane 11 is via Steam al vaker met korting geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters
quote:
SanderTje! schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Misschien kun je uitleggen naar wat je trekt aan Flight Simulation? Er zijn tegenwoordig best wat smaken. En heb je al simulators bekeken die hier benoemd worden?
Lastige vraag. Vroeger veel Flight Simulator 95 gespeeld maar was toen nog te jong om er echt iets van te vinden. Dus het is vooral nostalgie ophalen door het weer eens te proberen, kijken of het nu beter gaat. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een toegankelijke Flight Sim maar wel met uiteindelijke diepgang en oog voor detail. Visuals maakt mij niet zo heel veel uit, want dat vraag alleen maar extra performance.. Wel heb ik een voorkeur voor veel keuze in vliegtuigen varierend van kleine vliegtuigjes tot boeings.

Ik vraag me ook af of het vliegen met een (betaalbare) joystick iets toe zou voegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost
Vliegen zonder joystick is misschien leuk voor een paar uurtjes, met joystick is een onvoorstelbaar veel beter. Je kunt al goede goedkope joysticks vinden voor 50 euro.

Zoals bijvoorbeeld:
pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro <- heb ik zelf zo'n 8 jaar gebruikt, heel degelijk en goede features (ook handig met de POV om je beeld makkelijk te wijzigen).

pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart <- niet gebruikt maar wel veel features.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Ircghost schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:41:
Vliegen zonder joystick is misschien leuk voor een paar uurtjes, met joystick is een onvoorstelbaar veel beter. Je kunt al goede goedkope joysticks vinden voor 50 euro.

Zoals bijvoorbeeld:
pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro <- heb ik zelf zo'n 8 jaar gebruikt, heel degelijk en goede features (ook handig met de POV om je beeld makkelijk te wijzigen).

pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart <- niet gebruikt maar wel veel features.
Of als je toevallig nog een Xbox 360 controller hebt ofzo die je op je PC kan aansluiten, heb je geen joystick nodig.

Denk dat je met Flight Simulator X Steam of hoe dat ding tegenwoordig heet, een prima instap hebt. Vrij toegankelijk en als ik me niet vergis zitten er nog steeds de lessen in etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost
quote:
Propane schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:07:
[...]
Of als je toevallig nog een Xbox 360 controller hebt ofzo die je op je PC kan aansluiten, heb je geen joystick nodig.

Denk dat je met Flight Simulator X Steam of hoe dat ding tegenwoordig heet, een prima instap hebt. Vrij toegankelijk en als ik me niet vergis zitten er nog steeds de lessen in etc.
True, een controller kan ook, al hoewel ik mij kan voorstellen dat een controlleniet helemaal hetzelfde gevoel (of precisie?) geeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:07
Over joysticks gesproken ik gebruik nog steeds een ms sidewinder 2. Volgens mij is die al wel meer dan tien jaar oud, maar werkt nog helemaal prima. Het fijne van deze is dat hij Force feedback heeft. Is ideaal voor het trimmen. Jammer dat ze die productlijn niet meer hebben.

Het enige wat ik mis is de dat het geen hotas is. Ik droom nog wel eens van de thrustmaster warthog, maar dan ben je wel gelijk ff 300+ verder in combinatie met pedalen. :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• upclocker
.

upclocker wijzigde deze reactie 04-06-2018 16:20 (99%)
Reden: Quote mezelf ipv wijzigen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost
quote:
upclocker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:13:
Over joysticks gesproken ik gebruik nog steeds een ms sidewinder 2. Volgens mij is die al wel meer dan tien jaar oud, maar werkt nog helemaal prima. Het fijne van deze is dat hij Force feedback heeft. Is ideaal voor het trimmen. Jammer dat ze die productlijn niet meer hebben.

Het enige wat ik mis is de dat het geen hotas is. Ik droom nog wel eens van de thrustmaster warthog, maar dan ben je wel gelijk ff 300+ verder in combinatie met pedalen. :|
Sowieso jammer dat er volgens mij geen moderne joysticks meer zijn met force feedback, althans, als ze al bestaan voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennis585
@Ircghost

Ik heb meesterlijke vlieguren gehad met een Xbox One S controller in Xplane 11 en dat allemaal draadloos.

Het werkt precies genoeg en de knoppen op de controller kun je ingame een functie geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• doobieters
En bijvoorbeeld zo iets? Kost geen drol, maarja.. Iets met duurkoop.

https://www.cdromland.nl/...Thrustmaster-Joystick-USB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:29

Pierre

Zucht

Ik heb een Saitek x52 prachtig ding en werkt als een speer.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb de best wel goedkope Logitech Extreme 3D Pro. Voldoet al jaren prima. (Al heb ik er dan wel ook Saitek rudder pedals bij). Die Logitech wordt her en der ook steeds genoemd als een goede instap controller. Volgens mij is het de meest gebruikte goedkopere controller in 'flightsimland'.

https://www.logitechg.com...t/extreme-3d-pro-joystick

O, verrek, ik zocht 'm even op voor de link en zie dat 'ie wel wat duurder is geworden... Toen ik 'm kocht, kostte hij (zij?) nog maar zo'n 35 euro (en volgens mij had ik 'm voor 30,-). Kan je nagaan hoe lang ik 'm al heb. 8) Maar goed voor 50,99 is het alsnog een aardige optie (alleen wel wat minder aardig dan ik dacht). ;) Hij/zij gaat wel lang mee, zo blijkt, dus dan is het het geld ook wel weer waard.

J van E wijzigde deze reactie 04-06-2018 18:52 (46%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ircghost
quote:
J van E schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:49:
Ik heb de best wel goedkope Logitech Extreme 3D Pro. Voldoet al jaren prima. (Al heb ik er dan wel ook Saitek rudder pedals bij). Die Logitech wordt her en der ook steeds genoemd als een goede instap controller. Volgens mij is het de meest gebruikte goedkopere controller in 'flightsimland'.

O, verrek, ik zocht 'm even op voor de link en zie dat 'ie wel wat duurder is geworden... Toen ik 'm kocht, kostte hij (zij?) nog maar zo'n 35 euro (en volgens mij had ik 'm voor 30,-). Kan je nagaan hoe lang ik 'm al heb. 8) Maar goed voor 50,99 is het alsnog een aardige optie (alleen wel wat minder aardig dan ik dacht). ;) Hij/zij gaat wel lang mee, zo blijkt, dus dan is het het geld ook wel weer waard.
Ik heb het inderdaad destijds ook gekocht voor 30 euro :P.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• upclocker
quote:
J van E schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:49:

Ja die heb ik ook gehad, maar die komt niet in de buurt van de MS Sidewinder 2 vind ik. Maar als ik hem daar niet mee vergelijk ook een prima joystickje, helemaal voordat geld.

Eigenlijk zou ik een Thrustmaster Warthog willen met Force feedback die je aan en uit kan switchen. Uit voor als je in vliegtuigen zit met Fly by wire en aan voor vliegtuigen met conventionele besturing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sparkiezz
quote:
Dennis585 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:09:
@Ircghost

Ik heb meesterlijke vlieguren gehad met een Xbox One S controller in Xplane 11 en dat allemaal draadloos.

Het werkt precies genoeg en de knoppen op de controller kun je ingame een functie geven.
Ik gebruik ook een draadloze XBOX 360 controller (al jaren) en vindt dit echt perfect.

Staat in de pricewatch voor 38,-. Naar mijn idee nauwkeurig genoeg en met je wijsvingers (weet niet hoe die knoppen heten) kun je de pedalen simuleren. Een ideale lowbudget optie waarmee je alle assen kan besturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
upclocker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:57:
[...]

Ja die heb ik ook gehad, maar die komt niet in de buurt van de MS Sidewinder 2 vind ik. Maar als ik hem daar niet mee vergelijk ook een prima joystickje, helemaal voordat geld.

Eigenlijk zou ik een Thrustmaster Warthog willen met Force feedback die je aan en uit kan switchen. Uit voor als je in vliegtuigen zit met Fly by wire en aan voor vliegtuigen met conventionele besturing.
Zoek een tweedehands Logitech G940. Zijn niet perfect maar wel volledige HOTAS en pedalen setup met force feedback voor de joystick.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 03:19

tazzman

a real boardmonkey

Na zeker 7 maandjes toch weer eens in de Viper gekropen en een nieuwe campaign gestart in BMS... ITO 1980s, Operation Peace for Galilee, Lebanon 1982. Zo'n "F-16A-15" is dan toch weer even wennen. :) (tussen haakjes om dat BMS 4.33.5 niet echt een F-16A kan nabootsen, meer een F-16C Block 30 zonder AIM-120s...)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tim.w
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-06 11:20
Voor de liefhebber heb ik een zo goed als nieuwe VKB-Sim Gladiator Mk.II Joystick in de aanbieding :)

V&A aangeboden: VKB-Sim Gladiator Mk.II Zwart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pd0rt
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 17-06 15:12
Nu met de aanschaf van een nieuwe gamepc, ook maar eens de stap genomen om fsx te laten voor wat het is, en prepar3d aan te schaffen. Tegenvaller is natuurlijk het weer opnieuw moeten aanschaffen van allerlei addons, alhoewel de site van p3d aangeeft dat dingen soms moeiteloos overgezet kunnen worden. Het belangrijkste voor mij: de PMDG kisten. Iemand enig idee of die vanuit FSX om te zetten zijn, of wordt het echt een kwestie van opnieuw de creditcard tevoorschijn halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
quote:
pd0rt schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:42:
Nu met de aanschaf van een nieuwe gamepc, ook maar eens de stap genomen om fsx te laten voor wat het is, en prepar3d aan te schaffen. Tegenvaller is natuurlijk het weer opnieuw moeten aanschaffen van allerlei addons, alhoewel de site van p3d aangeeft dat dingen soms moeiteloos overgezet kunnen worden. Het belangrijkste voor mij: de PMDG kisten. Iemand enig idee of die vanuit FSX om te zetten zijn, of wordt het echt een kwestie van opnieuw de creditcard tevoorschijn halen?
Helaas de creditcard, PMDG-producten zijn per platform geoptimaliseerd. P3D is alweer een stuk verder dan FSX (o.a. 64 bit en andere optimalisaties).

Maar misschien is er een kortingsregeling voor overstappers.

Heb je al P3D gekocht? Zo niet; let even op de licentiekosten (niet om de licentiediscussie hier weer te starten :+ ). Add-on makers rekenen verschillende prijzen voor de Pro-versie van P3D t.o.v. bijv. de Academic-versie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pd0rt
Dank, ik was er al bang voor. Kortingsregelingen zijn er niet, je moet echt weer een volledige licentie betalen (en daar vind ik wel heel veel van, maar dat terzijde).

Ik heb inmiddels de academic versie gekocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Komend weekend Flightsim Expo in Las Vegas. Er komt een nieuwe X-Plane 11 roadmap aan. Ben benieuwd!

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
SanderTje! schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:07:
[...]
Heb je al P3D gekocht? Zo niet; let even op de licentiekosten (niet om de licentiediscussie hier weer te starten :+ ). Add-on makers rekenen verschillende prijzen voor de Pro-versie van P3D t.o.v. bijv. de Academic-versie.
Er zijn maar enkele add-on makers die dat doen. En het wil ook niet betekenen dat je voor de Pro versie van P3D ook Pro licenses moet kopen van addons... Die addon developers gebruiken voor het gemak dezelfde voorwaarden omdat ze dan makkelijk extra geld kunnen vragen. Zo van 'Als jij de Pro license van P3D hebt, dan heb je waarschijnlijk geld genoeg voor een Pro license voor onze addon'. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vals... Van P3D 2 en 3 heb ik steeds de Pro license gekocht en daarom heb ik ook van drie A2A vliegtuigen de Pro license gekocht. Van P3D 4 heb ik de academic license gekocht omdat ik er zo langzamerhand van overtuigd ben dat het puur een kwestie is van afspraken van LM en MS en dat het LM geen ene moer kan schelen welke versie je koopt. De Pro A2A addons bleken vervolgens gewoon in de Academic versie te werken: het is EXACT hetzelfde bestand dat je download, je betaald er alleen meer voor.

Ik heb respect voor alle addon developers die niet aan deze onzin meedoen. En nog meer respect voor hen die geen cent extra vragen voor P3D versies van FSX addons.

J van E wijzigde deze reactie 08-06-2018 18:29 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pd0rt
quote:
J van E schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:29:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vals...
Datzelfde gaat ook voor developers zoals PMDG. Zo enorm verschilt P3d niet van FSX, maar toch bij overstap een geheel nieuwe license kopen. Dat is gewoon gemakkelijk graaien, niks meer, niks minder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
quote:
pd0rt schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:27:
[...]

Datzelfde gaat ook voor developers zoals PMDG. Zo enorm verschilt P3d niet van FSX, maar toch bij overstap een geheel nieuwe license kopen. Dat is gewoon gemakkelijk graaien, niks meer, niks minder.
Dat vind ik persoonlijk wel heel wat anders. De codebase van XPlane is wel heel erg anders, oftewel developers hebben dubbel werk.

• pd0rt
Ik had het niet over XPlane, ik had het over p3d vs fsx. De codebase van die 2 zit niet zoveel verschil in.

• SanderTje!
  • Niet online
quote:
pd0rt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:09:
Ik had het niet over XPlane, ik had het over p3d vs fsx. De codebase van die 2 zit niet zoveel verschil in.
Oh snap, verkeerd gelezen inderdaad 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
Bolk schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:13:
Komend weekend Flightsim Expo in Las Vegas. Er komt een nieuwe X-Plane 11 roadmap aan. Ben benieuwd!

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Pagina: 1 ... 79 80 81 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*