In FTX Central kun je gewoon aangeven waar de bestanden gedownload en uitgepakt moeten worden. Vervolgens installeert FTX de scenery bij mij gewoon in de Prepar3d map.

Ja precies, dat is echt irritant!Propane schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:17:
[...]
Ja, dit gaf ik eerder al aan. Het ding gebruikt de Windows Temp folder en ze raden aan om met je environment variables te kloten om de Temp map te verplaatsen als je niet genoeg ruimte hebt op de C:\ schijf... al sinds die FTX Central 3 uit is zeggen ze dat zelf download en installatie mappen kiezen op de to-do lijst staat maar nog steeds niets.
1
| mklink /J "C:\Users\jouwUser\AppData\Local\Temp\Orbx" "X:\WaarJeMaarWil" |
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Verwijderd
Propane schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:17:
[...]
al sinds die FTX Central 3 uit is zeggen ze dat zelf download en installatie mappen kiezen op de to-do lijst staat maar nog steeds niets.
Je moet dan wel FTX Central 3.3.#.# hebben en niet 3.2.#.#. Stomme is dat de meesten alleen 3.3 krijgen als ze zich hebben aangemeld voor de FastLane: een Orbx optie waarmee je eerder beta's krijgt, maar ja, dat moet je maar net willen. Ik heb geen zin in beta's en heb dus ook nog steeds versie 3.2. Beetje vreemd omdat 3.3 gemaakt is voor TrueEarth... Maar goed, met 3.3 kan je aangeven waar de tijdelijke bestanden geplaatst moeten worden.Rubenr3 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:27:
In FTX Central kun je gewoon aangeven waar de bestanden gedownload en uitgepakt moeten worden. Vervolgens installeert FTX de scenery bij mij gewoon in de Prepar3d map.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2018 13:04 ]
Deze optie staat er bij mij niet bij.Rubenr3 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:27:
[afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door SanderTje! op 29-04-2018 13:04 ]
Verwijderd
Zie mijn post die ik vlak voor de jouwe postte.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2018 13:05 ]
Goh, heeft slechts een dik jaar of anderhalf geduurd dan nadat ik het voor de eerste keer aan heb gekaart op het OrbX forum en werd weg gestuurd met “ga je Windows Environment Variables maar aanpassen voor de Temp map”. Super klantvriendelijkRubenr3 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:27:
[afbeelding]
Verwijderd
Ja, ik had onlangs ook al geopperd een optie toe te voegen in Central om de scenery zelf ook op een andere plek te kunnen installeren. Maar nee, dat vond met te ingewikkeld. Sterkte met symbolic links... terwijl zoiets toch makkelijk in te bouwen is in FTX Central...!Propane schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:15:
[...]
Goh, heeft slechts een dik jaar of anderhalf geduurd dan nadat ik het voor de eerste keer aan heb gekaart op het OrbX forum en werd weg gestuurd met “ga je Windows Environment Variables maar aanpassen voor de Temp map”. Super klantvriendelijk. Kijken hoe lang die beta dan gaat duren.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2018 13:52 ]
Mooi plaatjes!Dutchy88 schreef op maandag 30 april 2018 @ 19:17:
Even de nieuwe ORBX freeware scenery van ENOV Ørsta-Volda Airport testen.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Verwijderd
Thanks voor het delen hier, ga ik ook nog eens mee spelen. Moet zeggen dat ik mede hierdoor, omdat AF2 vaak genoemd wordt als het gaat om performance, steeds enthousiaster wordt over die sim. Tot nog toe geen reden gehad om het aan te schaffen, P3D volstaat perfect hier. Maar als TrueEarth NL straks uitkomt voor AF2 ben ik zeer benieuwd wat daar mogelijk is met scenery als deze.Verwijderd schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:50:
En ja hoor, ik ben alweer helemaal om wat TrueEarth betreft...![]()
https://orbxsystems.com/f...-holy-cow-thank-you-nick/
[ Voor 38% gewijzigd door Dutchy88 op 01-05-2018 11:34 ]
Verwijderd
Ik zat erop te wachten.
Klopt. Vooralsnog is AFS2 leuk om erbij te hebben. Het is echt een sim die vooral 'het gevoel' van een vlucht simuleert, om het zo maar te zeggen. Voor de simulatie van alles wat erbij komt kijken, moet je elders zijn. Maar AFS2 is hierdoor dus heel geschikt voor TrueEarth: gewoon genieten van het uitzicht en that's it. Je hebt niet zoveel aan al die scenery als je de Majestic Q400 onder controle probeert te houden.Dutchy88 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:23:
AF2 wordt inderdaad vaak genoemd om de performance en VR maar daar houd het ook snel op. Een simulator koop ik met name voor het realisme, niet voor de geweldige performance als is dat natuurlijk wel mooi meegenomen.
Er ontbreekt simpelweg nog zoveel in deze sim en er wordt naar mijn mening veel te weinig gedaan/ontwikkeld door IPACS om mij het vertrouwen te geven in AF2. Wanneer hebben we bijvoorbeeld voor het laatst een grote update gezien? Ik begreep dat IPACS de achterliggende maanden druk bezig is geweest met de eerste heli voor AF2, de Robinson R22. Het is maar waar je prioriteiten liggen...
Verwijderd
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Ook toevallig! Woensdag heb ik ze via Facebook gevraagd of er onderhand al wat meer nieuws was over de sim...! Geen antwoord gekregen maar goed, dit is alsnog een mooi antwoord.ravw schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:40:
NEWS from Deadstick :-)
nieuw trailer
YouTube: Deadstick Bush Flight Simulator Announcement Trailer
steam page
https://store.steampowere...k__Bush_Flight_Simulator/
Verwijderd
Ik kan mij die angst voorstellen maar toch, als ik dit lees (quotes van Deadstick's Discord channel), dan wordt ik toch wel erg enthousiast!Dutchy88 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:49:
Ziet er grafisch top uit maar toch ben ik bang dat deze Sim mij snel gaat vervelen.
ik kreeg een mail dus het komt vanzelf binnen het nieuws , zit6 te wachten tot wanneer je de game kan kopenVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:04:
[...]
Ook toevallig! Woensdag heb ik ze via Facebook gevraagd of er onderhand al wat meer nieuws was over de sim...! Geen antwoord gekregen maar goed, dit is alsnog een mooi antwoord.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
dat heb ik nu al met Xplane .. vlieg eigenlijk alleen met de Piper Cup nog maar , gewoon omdat het een verslaving is .. helaas de laatste tijd wat minder tijd gehad maar komt wel weerIrcghost schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 00:13:
Kan me best voorstellen dat je een lievelingskist krijgt welke je door en door kent voor je mooie vluchten. Als ze dan ook VR ondersteunen wordt het helemaal top
[ Voor 5% gewijzigd door Sparkiezz op 15-05-2018 10:27 ]
[ Voor 224% gewijzigd door FSXnoob op 19-05-2018 17:27 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Sparkiezz op 23-05-2018 14:34 ]
Maar hij is nu wel beschikbaar voor v4! net gereleasedSparkiezz schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:29:
Hier nog een filmpje van de QW 787
En zie net dat deze al te koop is: http://www.flight1.com/products.asp?product=qw787
[video]
Edit: oeps... dit is de FSX versie
[ Voor 178% gewijzigd door mekkieboek op 26-05-2018 23:42 ]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
[ Voor 11% gewijzigd door PH_ONE op 28-05-2018 13:28 ]
[ Voor 12% gewijzigd door SanderTje! op 29-05-2018 17:02 ]
Heb je al een ticket aangemaakt bij Flight, dat zou ik als eerste proberen.SanderTje! schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:01:
Ik probeer al een tijdje de QW787 te kopen, maar dat gaat tot nu toe vrij lastig. Installer gaat niet verder als ik heb gekozen om met PayPal te betalen, hij blijft dan altijd maar op 'Retrieving PayPal information...' staan.
Deze melding krijg ik bij het testen van de internetverbinding:
[afbeelding]
De firewall en alle mogelijke interferentie heb ik uitgezet, de installer als Admin gestart, maar toch kan die niet connecten. Ik kan wel gewoon bij flight1.com
Kan iemand die de installeer heeft het ook eens proberen, alleen eens 'Test Connection' proberen?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dat nog niet, ik hoopte dat hier eerst iemand even kon snel checken (eerst even mijn systeem/verbinding uitsluiten). Ga ik straks wel even doen.Pierre schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:23:
[...]
Heb je al een ticket aangemaakt bij Flight, dat zou ik als eerste proberen.
[ Voor 16% gewijzigd door SanderTje! op 29-05-2018 22:06 ]
FSW gaat er mee stoppen heb ik gehoort vind het ook jammer dat ze er mee ophouden want er zaten veel goede dingen in die sim ..doobieters schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:20:
Ik heb Flight Sim World en Flight Simulator X Steam Edition vandaag besteld.
Verwijderd
Is er eind april geleden al mee gestopt en volgens mij kan je 'm via Steam ook al niet meer kopen. Niet de beste sim om nu nog via andere wegen te kopen dus...ravw schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:22:
[...]
FSW gaat er mee stoppen heb ik gehoort vind het ook jammer dat ze er mee ophouden want er zaten veel goede dingen in die sim ..
Hij is inderdaad weg bij steam , wel jammer dat ze er mee gestopt zijn .. maar goed ik heb hem nog wel in mijn lijst van steam staan .. helaas niet alle updates nog even snel kunnen kopenVerwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:14:
[...]
Is er eind april geleden al mee gestopt en volgens mij kan je 'm via Steam ook al niet meer kopen. Niet de beste sim om nu nog via andere wegen te kopen dus...
Verwijderd
Misschien kun je uitleggen naar wat je trekt aan Flight Simulation? Er zijn tegenwoordig best wat smaken. En heb je al simulators bekeken die hier benoemd worden?doobieters schreef op maandag 4 juni 2018 @ 00:00:
Welke flightsim is goed om mee te starten? Ik ben echt nog een noob op dit gebied.
Ik heb Flight Simulator X voor 15 euro gekocht inmiddels. Ik had ook mijn oog laten vallen op X Plane 11 maar die is nog wel wat prijzig. Hoe weet je dat die in de summer sale komt?Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 06:47:
@doobieters
Flight Simulator en Xplane 11 in mijn geval.
Plus die 2 zijn binnenkort in de Steam Summer Sale voor een klein prijsje te krijgen.
Verwijderd
Lastige vraag. Vroeger veel Flight Simulator 95 gespeeld maar was toen nog te jong om er echt iets van te vinden. Dus het is vooral nostalgie ophalen door het weer eens te proberen, kijken of het nu beter gaat. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een toegankelijke Flight Sim maar wel met uiteindelijke diepgang en oog voor detail. Visuals maakt mij niet zo heel veel uit, want dat vraag alleen maar extra performance.. Wel heb ik een voorkeur voor veel keuze in vliegtuigen varierend van kleine vliegtuigjes tot boeings.SanderTje! schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:43:
[...]
Misschien kun je uitleggen naar wat je trekt aan Flight Simulation? Er zijn tegenwoordig best wat smaken. En heb je al simulators bekeken die hier benoemd worden?
Of als je toevallig nog een Xbox 360 controller hebt ofzo die je op je PC kan aansluiten, heb je geen joystick nodig.Ircghost schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:41:
Vliegen zonder joystick is misschien leuk voor een paar uurtjes, met joystick is een onvoorstelbaar veel beter. Je kunt al goede goedkope joysticks vinden voor 50 euro.
Zoals bijvoorbeeld:
pricewatch: Logitech Extreme 3D Pro <- heb ik zelf zo'n 8 jaar gebruikt, heel degelijk en goede features (ook handig met de POV om je beeld makkelijk te wijzigen).
pricewatch: Thrustmaster T-Flight Hotas X Zwart <- niet gebruikt maar wel veel features.
True, een controller kan ook, al hoewel ik mij kan voorstellen dat een controlleniet helemaal hetzelfde gevoel (of precisie?) geeft.Propane schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:07:
[...]
Of als je toevallig nog een Xbox 360 controller hebt ofzo die je op je PC kan aansluiten, heb je geen joystick nodig.
Denk dat je met Flight Simulator X Steam of hoe dat ding tegenwoordig heet, een prima instap hebt. Vrij toegankelijk en als ik me niet vergis zitten er nog steeds de lessen in etc.
[ Voor 99% gewijzigd door upclocker op 04-06-2018 16:20 . Reden: Quote mezelf ipv wijzigen.. ]
Sowieso jammer dat er volgens mij geen moderne joysticks meer zijn met force feedback, althans, als ze al bestaan voor een redelijke prijs.upclocker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:13:
Over joysticks gesproken ik gebruik nog steeds een ms sidewinder 2. Volgens mij is die al wel meer dan tien jaar oud, maar werkt nog helemaal prima. Het fijne van deze is dat hij Force feedback heeft. Is ideaal voor het trimmen. Jammer dat ze die productlijn niet meer hebben.
Het enige wat ik mis is de dat het geen hotas is. Ik droom nog wel eens van de thrustmaster warthog, maar dan ben je wel gelijk ff 300+ verder in combinatie met pedalen.
Verwijderd
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2018 18:52 ]
Ik heb het inderdaad destijds ook gekocht voor 30 euroVerwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:49:
Ik heb de best wel goedkope Logitech Extreme 3D Pro. Voldoet al jaren prima. (Al heb ik er dan wel ook Saitek rudder pedals bij). Die Logitech wordt her en der ook steeds genoemd als een goede instap controller. Volgens mij is het de meest gebruikte goedkopere controller in 'flightsimland'.
https://www.logitechg.com...t/extreme-3d-pro-joystick
O, verrek, ik zocht 'm even op voor de link en zie dat 'ie wel wat duurder is geworden... Toen ik 'm kocht, kostte hij (zij?) nog maar zo'n 35 euro (en volgens mij had ik 'm voor 30,-). Kan je nagaan hoe lang ik 'm al heb.Maar goed voor 50,99 is het alsnog een aardige optie (alleen wel wat minder aardig dan ik dacht).
Hij/zij gaat wel lang mee, zo blijkt, dus dan is het het geld ook wel weer waard.
Ja die heb ik ook gehad, maar die komt niet in de buurt van de MS Sidewinder 2 vind ik. Maar als ik hem daar niet mee vergelijk ook een prima joystickje, helemaal voordat geld.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:49:
Ik heb de best wel goedkope Logitech Extreme 3D Pro. Voldoet al jaren prima. (Al heb ik er dan wel ook Saitek rudder pedals bij). Die Logitech wordt her en der ook steeds genoemd als een goede instap controller. Volgens mij is het de meest gebruikte goedkopere controller in 'flightsimland'.
https://www.logitechg.com...t/extreme-3d-pro-joystick
O, verrek, ik zocht 'm even op voor de link en zie dat 'ie wel wat duurder is geworden... Toen ik 'm kocht, kostte hij (zij?) nog maar zo'n 35 euro (en volgens mij had ik 'm voor 30,-). Kan je nagaan hoe lang ik 'm al heb.Maar goed voor 50,99 is het alsnog een aardige optie (alleen wel wat minder aardig dan ik dacht).
Hij/zij gaat wel lang mee, zo blijkt, dus dan is het het geld ook wel weer waard.
Ik gebruik ook een draadloze XBOX 360 controller (al jaren) en vindt dit echt perfect.Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:09:
@Ircghost
Ik heb meesterlijke vlieguren gehad met een Xbox One S controller in Xplane 11 en dat allemaal draadloos.
Het werkt precies genoeg en de knoppen op de controller kun je ingame een functie geven.
Zoek een tweedehands Logitech G940. Zijn niet perfect maar wel volledige HOTAS en pedalen setup met force feedback voor de joystick.upclocker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:57:
[...]
Ja die heb ik ook gehad, maar die komt niet in de buurt van de MS Sidewinder 2 vind ik. Maar als ik hem daar niet mee vergelijk ook een prima joystickje, helemaal voordat geld.
Eigenlijk zou ik een Thrustmaster Warthog willen met Force feedback die je aan en uit kan switchen. Uit voor als je in vliegtuigen zit met Fly by wire en aan voor vliegtuigen met conventionele besturing.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Helaas de creditcard, PMDG-producten zijn per platform geoptimaliseerd. P3D is alweer een stuk verder dan FSX (o.a. 64 bit en andere optimalisaties).pd0rt schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:42:
Nu met de aanschaf van een nieuwe gamepc, ook maar eens de stap genomen om fsx te laten voor wat het is, en prepar3d aan te schaffen. Tegenvaller is natuurlijk het weer opnieuw moeten aanschaffen van allerlei addons, alhoewel de site van p3d aangeeft dat dingen soms moeiteloos overgezet kunnen worden. Het belangrijkste voor mij: de PMDG kisten. Iemand enig idee of die vanuit FSX om te zetten zijn, of wordt het echt een kwestie van opnieuw de creditcard tevoorschijn halen?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Er zijn maar enkele add-on makers die dat doen. En het wil ook niet betekenen dat je voor de Pro versie van P3D ook Pro licenses moet kopen van addons... Die addon developers gebruiken voor het gemak dezelfde voorwaarden omdat ze dan makkelijk extra geld kunnen vragen. Zo van 'Als jij de Pro license van P3D hebt, dan heb je waarschijnlijk geld genoeg voor een Pro license voor onze addon'. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vals... Van P3D 2 en 3 heb ik steeds de Pro license gekocht en daarom heb ik ook van drie A2A vliegtuigen de Pro license gekocht. Van P3D 4 heb ik de academic license gekocht omdat ik er zo langzamerhand van overtuigd ben dat het puur een kwestie is van afspraken van LM en MS en dat het LM geen ene moer kan schelen welke versie je koopt. De Pro A2A addons bleken vervolgens gewoon in de Academic versie te werken: het is EXACT hetzelfde bestand dat je download, je betaald er alleen meer voor.SanderTje! schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:07:
[...]
Heb je al P3D gekocht? Zo niet; let even op de licentiekosten (niet om de licentiediscussie hier weer te starten). Add-on makers rekenen verschillende prijzen voor de Pro-versie van P3D t.o.v. bijv. de Academic-versie.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2018 18:29 ]
Datzelfde gaat ook voor developers zoals PMDG. Zo enorm verschilt P3d niet van FSX, maar toch bij overstap een geheel nieuwe license kopen. Dat is gewoon gemakkelijk graaien, niks meer, niks minder.Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 18:29:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vals...
Dat vind ik persoonlijk wel heel wat anders. De codebase van XPlane is wel heel erg anders, oftewel developers hebben dubbel werk.pd0rt schreef op zondag 10 juni 2018 @ 22:27:
[...]
Datzelfde gaat ook voor developers zoals PMDG. Zo enorm verschilt P3d niet van FSX, maar toch bij overstap een geheel nieuwe license kopen. Dat is gewoon gemakkelijk graaien, niks meer, niks minder.
Oh snap, verkeerd gelezen inderdaadpd0rt schreef op maandag 11 juni 2018 @ 08:09:
Ik had het niet over XPlane, ik had het over p3d vs fsx. De codebase van die 2 zit niet zoveel verschil in.
Bolk schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:13:
Komend weekend Flightsim Expo in Las Vegas. Er komt een nieuwe X-Plane 11 roadmap aan. Ben benieuwd!
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Je had beter nog heel even kunnen wachten met de herinstallatie. Komende week verschijnt P3D v4.3. (Volgens Adam Breed aangekondigd in een podcast voorafgaande aan de FSExpo in Las Vegas)...Dutchy88 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 17:21:
Voor de verandering X-Plane even opzij gezet en een schone installatie van Prepar3D gedaan. Begon toch een beetje de hoeveelheid aan addons en diepgang te missen, al zal dat vast een kwestie van wennen zijn.
Na een her-installatie en wat tweaken toch wel aardig tevreden met het resultaat tot nu toe:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Nu aan het downloaden! Was wel weer eens tijd voor een flinke update. Nu nog echt water, ATC, Traffic en realistisch weer en het begint er op te lijken. Oh ja, en veel meer support van 3th party ontwikkelaars natuurlijk. Met alleen ORBX gaan ze het niet redden ben ik bang.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:01:
Er is een update uit voor Aerofly FS 2. (Ben ik de enige die Aerofly FS 2 gebruikt...?) En het is een leuke update! Ten eerste een verbeterde OpenGL engine maar ook een beta voor Vulkan die ook nog eens een verbeterde AA heeft (die echt helpt!!!). Daarnaast zijn er wat meer systemen toegevoegd. Sowieso is nu bijna alles klikbaar (in bijna alle vliegtuigen) en je kunt ook deuren, ramen en vakjes openen en zo, maar sommige vliegtuigen hebben ook echt meer werkende systemen. Vooral de Airbus, die heeft een stuk of 20 nieuwe en werkende pagina's op de MCDU: niet dat je alles kan editen maar je kan nu wel je flightplan zien, je kan de PERF pages bekijken (en ook bewerken), je ziet een fuel flow (op de flight display), de handling is sterk verbeterd (direct merkbaar bij take off), er zijn constraints in de flightplans waar het vliegtuig zich ook aan houdt, de descent is een stuk strakker (ik hoefde geen speed brake meer te gebruiken), etc. etc. etc. Al met al een hoop leuke verbeteringen! En dan nog zit de fps zo rond de 150 boven de best wel zware New York scenery (met shadows op Insane). Genoeg overhead dus nog voor de 60 fps die ik met vsync strak haal.
Ik heb onlangs Windows 10 opnieuw geinstalleerd en wachtte met het installeren van P3D op versie 4.3 maar eh... die heb ik nog steeds niet geinstalleerd. TrueEarth Netherlands voor AFS2 komt er ook aan en ik ben van plan daar aardig wat rond te gaan vliegen. Al met al vermaak ik me momenteel prima met alleen AFS2.
[ Voor 76% gewijzigd door Dutchy88 op 30-06-2018 13:10 ]
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2018 13:31 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Dutchy88 op 30-06-2018 14:46 ]
Verwijderd
Ja, als je FSX, P3D of XP gewend bent, dan is de performance van Aerofly FS 2 echt genieten...! Zelfs zoveel genieten dat ik P3D soms helemaal niet mis (zoals nu). En nu de Airbus wat meer diepgang heeft, is het alleen nog maar leuker allemaal. En dan over een tijdje met de C172 over Nederland vliegen... ik heb er zin in en voorlopig genoeg hieraan!Dutchy88 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:10:
Eerste indruk: Wat de verbeterde performance betreft werkelijk niet meer te overtreffen. Boven New York met alle opties op Ultra, maximale AA met Vulcan (Beta) haalt de sim ver in de 100FPS, zonder dat er een stutter te bekennen is. Ook de upgrade van default toestellen is prachtig, veel meer opties, realisme en diepgang.
Verwijderd
Die plaatjes zijn wel met DLC, hoor: New York en Orbx Innsbruck, zo te zien. Ik zeg het maar even anders verwacht je dit allemaal out of the box. Maar goed, de inbegrepen en gratis DLC heeft ook wel een paar leuke plekken.Ircghost schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:09:
@Dutchy88 wat een plaatjes hoor! Geeft mij ook zin om Aerofly aan te schaffen. Toch maar eens in verdiepen.
Verwijderd
i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |
De X-Plane ontwikkelaars werken ook al geruime tijd aan Vulkan implementatie, men hoopt de ontwikkelingen dit jaar nog af te ronden. Maar de performance van Aerofly FS2 gaan ze lang niet halen heb ik zo’n vermoeden.Stringer schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:38:
Thanks voor de tip @J van E. Ik heb AF2 er even afgehaald omdat ik wat ruimte nodig had op de SSD. Maar ga het morgen weer even uittesten. Verbaast me trouwens niet dat zij de eerste zijn die Vulkan benut. Hopelijk doet goed voorbeeld volgen..
[ Voor 21% gewijzigd door Dutchy88 op 30-06-2018 21:47 ]
Klopt, heel erg zin in.Wacht nu al met smart op True Earth Netherlands van ORBX
[ Voor 19% gewijzigd door Stringer op 01-07-2018 14:46 ]
Verwijderd
Ja, inderdaad, alhoewel P3D natuurlijk veel meer diepgang biedt, was het toch elke keer ook weer iets van 'Stomme performance...' Bovendien heeft het licht in P3D mij nooit kunnen overtuigen: in AFS2 schijnt de zon echt!Dutchy88 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 20:51:
[...]
\Na een vlucht in P3D was ik altijd weer gefrustreerd omdat de performance maar net aan was. In AF2 kan ik eindelijk op het vliegen en de omgeving concentreren. Wacht nu al met smart op True Earth Netherlands van ORBX.
Ik had de afgelopen maanden al een paar keer wat gezegd over de niet al te beste AA in AFS2 en was dan ook blij verrast toen de update met een nieuwe AA optie bleek te komen: die is echt heerlijk strak, precies wat ik wilde! En zonder de performance penalt zoals in P3D (waar ik met 8xSSAA pas of gelijke strakheid uit kom, maar dan met een fps van 25 of zo).Stringer schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:18:
De Vulkan beta draait hier als een zonnetje. De extra AA optie is echt heel sterk. Wat hoop ik dat deze club de tijd (en financiën) krijgen om dit door te ontwikkelen (je zou dit toch bijna willen overnemen als LR of LM zijnde, of zeg ik nu iets heel geks?)
@J van E Zie jij ook een performance boost in VR? Mijn set-up ligt momenteel opgeborgen in de kast. Ben geneigd om het even te proberen, maar dat wordt wat gesleur met kabels etc.
Haha, ok. Het is ook niet echt het weer om het überhaupt te proberen. Maar met ORBX the Netherlands gaat de bril wel even de kast uit.Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 15:35:
[...]
@Stringer Mijn setup ligt ook in de kast en daar blijft 'ie voorlopig ook. Ik geniet echt van de superscherpe beelden van AFS2 op mijn 2D beeldscherm en alhoewel de 'immersion' gaaf kan zijn met VR, vind ik de resolutie echt om te janken: ik kan daar gewoon echt niet aan wennen. Doodzonde van de strakke graphics. Dus ik heb geen idee of VR ook een performance boost heeft gehad. Moet haast wel, maar ik heb geen behoefte meer aan VR.
Verwijderd
Tot nu toe is alles van Orbx voor AFS2 ook op Steam verkrijgbaar dus ik denk het wel... maar weet het niet zeker. Maar meestal komt het wel later naar Steam.ravw schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:25:
weet iemand of ORBX the Netherlands voor AFS2 ook naar steam komt ??
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq