Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:47
Ircghost schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:48:
[...]

Dat ziet er echt strak uit! Welke kist is dat? En ik neem aan rond Innsbruck? ;)
Dank! Dit is inderdaad nabij LOWI met de Carenado dornier do-228, ideaal toestel om de omgeving mee te verkennen ;) Wel wat visuele aanpassingen gedaan met Reshade en MaxxFX om de beruchte 'grijze XP waas' wat weg te krijgen.

P.s. Vandaag is versie 2.0 uitgebracht van X-Europe 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Dutchy88 op 05-03-2018 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:43
Als je een groot deel van west europa neemt met ortho4xp hoeveel gb ben je dan ong kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wYmzk0RMTOLDVZjSCVgmF7RT/full.jpg

Weer sinds lange tijd een korte vlucht gemaakt van Rotterdam naar Schiphol.
De Airbus a320 blijft toch mijn favoriete vliegtuig en het applaus na een goeie
landing maakt het helemaal af.

Op mijn verlanglijst staat nog de Airbus a380, maar die komt er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 19:15:
[afbeelding]

Weer sinds lange tijd een korte vlucht gemaakt van Rotterdam naar Schiphol.
De Airbus a320 blijft toch mijn favoriete vliegtuig en het applaus na een goeie
landing maakt het helemaal af.

Op mijn verlanglijst staat nog de Airbus a380, maar die komt er nog wel.
mag ik vragen waar jij de airbus a380 van wilt kopen.
deze wil ik ook al een tijdje maar er zijn volgens mij niet echt goede addons voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sgouman

Hier kun je de a380 kopen voor XP11:

http://store.x-plane.org/Airbus-A380_c_21.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dat zou echt een gigantisch slechte buy zijn, €60 voor een collection of €50 per paint kit.. bijzondere prijzen al. Maar dan kijk je verder, en kom je eigenlijk overal onderstaande tegen. Let dus ook op, geen virtual cockpit!
This A380 is the biggest scam there is. The 3d cokpit and buttons do not function at all the model is very bad. UFMC also very very bad. This plane is not worth its money. Absolute insolence and messiness. Leave the fingers of peter Hager's Aircraft. Buy Jardesgin Flightfactor, etc. Peter Hagar's machines are the aboslute scrap
Op bijvoorbeeld: https://forums.x-plane.or...-is-the-a380-worth-a-buy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
Als ik het goed lees bevat de collection van €60 12 paint-kits. Maar het blijft een aparte prijspolitiek.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:22

uppie8374

Sousousou

uppie8374 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:51:
Ik hoop dat dit het juiste topic is voor deze vraag, aangezien de topictitel de indruk geeft een algemeen flightsim topic te zijn, maar de OP vooral over MS FS gaat.

Maar goed, ik vroeg me dus af welke hedendaagse flightsim (FSX, FSW, X-Place, DCS, etc) de beste vlieglessen geïntegreerd heeft. Het is dusdanig lang geleden dat ik voor het laatst iets heb gedaan dat ik het helemaal kwijt ben en opnieuw kan beginnen.
Hmm nog geen antwoord. Misschien was mijn vraag niet helder...

Ik weet van Flight simulator (de laatste die ik speelde) dat er wel wat basale vlieglessen in zaten om te leren vliegen binnen Flight simulator. Nu vroeg ik mij af hoe dat tegenwoordig gesteld is. Zitten er in de nieuwste flight simulators ook uitgebreide tutorials om te leren vliegen en met je instrumenten om te gaan? Zoek al een aantal dagen op internet, maar ik kom hier niets over tegen.

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uppie8374 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:19:
[...]

Hmm nog geen antwoord. Misschien was mijn vraag niet helder...

Ik weet van Flight simulator (de laatste die ik speelde) dat er wel wat basale vlieglessen in zaten om te leren vliegen binnen Flight simulator. Nu vroeg ik mij af hoe dat tegenwoordig gesteld is. Zitten er in de nieuwste flight simulators ook uitgebreide tutorials om te leren vliegen en met je instrumenten om te gaan? Zoek al een aantal dagen op internet, maar ik kom hier niets over tegen.
Ik zou zeggen , nee er zijn in geen een FS een goede leerschool
Wat ik heb gedaan is gewoon op joutube zoeken naar de desbetreffende dingen die je wil weten
dus mensen die uitleg geven over het vliegtuig , of bepaalde instrumenten er van (real life movies)
over ILS , VOR en dat soort dingen staan er zat filmpjes op joutube
en ook over de AP, NAV ect ect

en zo heb ik langzamerhand alles geleerd

Ik zou als je wil beginnen met vliegen,
In een STOL plane beginnen , die hebben een lage snelheid en zijn bijna allemaal goed hanteerbaar wat betreft landingen.
Piper Cub is een van de meest gebruikte in de GA wereld
Al is dit wel een Taildragger , die zijn wat lastig met landen ..... :D
Maar als je het doorheb _/-\o_ _/-\o_

En een Cessna 172 is ook een goed toestel om te beginnen

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 06-03-2018 07:21 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

sgouman schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:10:
Als je een groot deel van west europa neemt met ortho4xp hoeveel gb ben je dan ong kwijt?
Hangt ervan af welke zoom level je gebruik. Ik heb z17 en z18 rond vliegvelden en heb nu een groot deel van Europa , de VS oost en west kust en zit ik op +/- 5TB

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

ravw schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:15:
[...]

Wat ik heb gedaan is gewoon op joutube zoeken naar de desbetreffende dingen die je wil weten
dus mensen die uitleg geven over het vliegtuig , of bepaalde instrumenten er van (real life movies)
over ILS , VOR en dat soort dingen staan er zat filmpjes op joutube
en ook over de AP, NAV ect ect

....

En een Cessna 172 is ook een goed toestel om te beginnen
Check, zal ik eens doen. Het lastige is natuurlijk dat ik geen idee heb wat ik allemaal 'wil weten' aangezien k niet weet hoe al het instrumentarium heet en hoe snel je dat nodig hebt. Maar waarschijnlijk zijn daar wel overzichtjes voor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:15:
[...]

Aerofly FS 2 heeft 21 basis lessen. Roll, pitch, turn, take off, landing, etc. Ik kan me eigenlijk totaal niet herinneren of andere sims dat ook hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FSX heeft een hele lading lessen. Niet zo zeer klassieke vlieg lessen, maar de basics en dingen die je op weg helpen in de sim in de verschillende types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374

uppie8374

Sousousou

Zo te zien heeft X-plane 11 ook een soort van vlieglessen/tutorials: http://www.x-plane.com/2016/10/x-plane-11-flight-school/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dutchy88
Geen PMDG, maar wat een kwaliteit/realisme zit er in de Zibo 737, en dat voor freeware! :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/X-Plane%202018-03-081.png

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/X-Plane%202018-03-082.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutchy88 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:27:
Geen PMDG, maar wat een kwaliteit/realisme zit er in de Zibo 737, en dat voor freeware! :9~

[afbeelding]

[afbeelding]
En dan te bedenken dat er mensen zijn die daar dan even 100 Euro voor neer willen tellen ..

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Als je doelt op PMDG kopers... Toon even aan dat die Zibo net zo diepgaand en accuraat is als de PMDG en dan praten we verder ;) . Er is een reden dat ze al jaren en jaren de maatstaf voor study-level addons zijn, en waarom hun addons doorgaans elke cent dubbel en dwars waard zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 21:38
Propane schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 20:26:
Toon even aan dat die Zibo net zo diepgaand en accuraat is als de PMDG en dan praten we verder ;)
PMDG is top, zonder twijfel zij het voor een relatief kleine groep die het geld er voor (over) hebben. Zibo brengt veel grotere aantallen mensen in aanraking met allerlei details over het vliegen in een airliner die je bij geen enkele andere sim (voor nop i.e.) terugziet, op grote afstand. Petje af (en een donatie :) ). En ook voor Twkster voor het flightmodel. Perfect is het nog niet, stijgt b.v. veel te snel als je al hoog zit en houdt zich niet aan de CLB/CRZ limits. Tot je leest hoe lastig dat is te implementeren, vertalen naar het default X-Plane enginemodel. Bovendien zijn dat imo minor issues en zit de waarde in alle systemen die zijn toegevoegd aan de default 737. Bijvoorbeeld dat er zoiets in te stellen is als genoemde CBL1/2 / CRZ 1/2 limits en assumed temperature.
Bovendien, PMDG heb ik niks meer aan, is Windows-only. (mijn mooie MD-11 sim :'( )

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Was enkel maar even om aan te geven hoe flauw het is om mensen die geld uitgeven voor kwaliteit als gek af te schrijven.

Laat ieder lekker in zijn/haar waarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Photoreal heeft zo zijn nadelen (in Aerofly FS 2 waar het grotendeels plat is zonder autogen) maar tijdens cruise is het toch wel heerlijk om te zien. Zoooooo veel beter dan landclass based scenery!!!

Afbeeldingslocatie: https://www.fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2018/03/10/20180310132138_1.jpg

En trouwens, ik gebruik AFS2 nu een dik jaar (af en aan) maar het BLIJFT elke keer weer verrassend hoe ontzettend soepel en smooth het loopt. Een wereld van verschil met FSX/P3D/XP. Je hebt pas echt door hoe belabberd die sims performen als je AFS2 hebt ervaren. ;) Het laden werkt ook zo heerlijk snel: binnen een paar seconden zit je vanaf de desktop in je vliegtuig.

Maar goed, het blijft jammer dat de verdere ontwikkeling van AFS2 zo ontzettend traag gaat...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Inderdaad, performance is fenomenaal maar gezien de traagheid van de ontwikkelingen heb ik voorlopig weinig vertrouwen in de toekomst van Aerofly FS2.

P3D vlieg ik eigenlijk nauwelijks meer de laatste maanden. Ik zit nu met een been in XP11 en dat voelt prima ondanks dat er nog veel addons ontbreken. Performance is hier trouwens dik in orde binnen XP ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchy88 op 10-03-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tNrxri9B2xSN5ii6yQiPiEBe/full.jpg

Gevlogen met de Jar Design A330.

Toch blijft de Jar Design A320 mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Net van Schiphol naar Kloten, Zurich in de Toliss A319. Ik kan niet ander zeggen, ik vind het gaaf.
Kei gaaf! Net als de FF320 wat bugjes en hikjes maar zoveel verder af dan dat FSX ding van Aerosoft. Met Terrain on ND zie je hoe de STAR tussen de heuvels rond Zurich loopt. Gaaf hoor. En na landing een replay vanuit de cabin, (standaard bij X-Plane, al staan inmiddels alle deuren wagenwijd open :D, maar dat zie je toch niet vanuit de cabin :) ). Wel dat de strobe uitgaat, die je hebt uitgezet nadat je de RW heb verlaten. En dat je er bij de gate (met wing view vanuit de cabin) achter komt de flaps nog op full staan. Terwijl de APU inmiddels uit is. Maar daar heb je de electric hydraulic pump voor op ground power. En dat werkt allemaal zoals verwacht _/-\o_

@Propane en @Bolk
Hoe gaat dat als je een nieuwe route moet vliegen. Krijg je daarvoor les in een simulator? Doe je dat zelf in de PC sim?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
mekkieboek schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:16:
@Propane en @Bolk
Hoe gaat dat als je een nieuwe route moet vliegen. Krijg je daarvoor les in een simulator? Doe je dat zelf in de PC sim?
Hangt af van de bestemming. De vliegvelden vallen onder bepaalde categoriën voor moeilijkheid als het ware, en afhankelijk van welke categorie de bestemming in valt kan het zo simpel zijn als gewoon de kaarten en airport briefing pages doorlezen tot sim sessies en/of minimum aantal vluchten met instructeur of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
Net nog een prachtig voorbeeld van realisme in XP11 i.c.m. de Zibo 737. Te snel vertrokken en daarom geen rekening gehouden met de juiste cabinedruk settings. Tijdens het klimmen naar cruisehoogte druk met FMC en Autopilot settings en met het besturen van het toestel i.v.m. een harde wind met turbelentie. Totaal niet gewend in P3D omdat het toestel daar nog vrij eenvoudig en zonder al te veel moeite te hanteren is bij een stevige wind met turbelentie, hier dus niet.

Plots gaat er een alarm af, in eerste instantie denk ik aan de overspeed warning omdat de snelheid vrij hoog ligt. Terwijl ik bezig ben met troubleshooting wordt m'n beeldscherm steeds donkerder en waziger. Ik begreep er helemaal niets van en raakte toch een soort gestrest van de situatie. Beeldscherm defect? X-Plane op hol geslagen? :o

Opeens krijg ik een heldere ingeving, het alarm is niet van de overspeed maar van de cabin-altitude! Niet goed ingesteld waardoor er gesimuleerd wordt dat je langzaam buiten bewustzijn raakt, Wow, even schrikken en gelukkig net op tijd kunnen herstellen maar prachtig gedaan! Zoiets vergeet je voorlopig niet meer... 8)7 _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchy88 op 10-03-2018 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Dutchy88 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:31:
Net nog een prachtig voorbeeld van realisme in XP11 i.c.m. de Zibo 737. Te snel vertrokken en daarom geen rekening gehouden met de juiste cabinedruk settings. Tijdens het klimmen naar cruisehoogte druk met FMC en Autopilot settings en met het besturen van het toestel i.v.m. een harde wind met turbelentie. Totaal niet gewend in P3D omdat het toestel daar nog vrij eenvoudig en zonder al te veel moeite te hanteren is bij een stevige wind met turbelentie, hier dus niet.

Plots gaat er een alarm af, in eerste instantie denk ik aan de overspeed warning omdat de snelheid vrij hoog ligt. Terwijl ik bezig ben met troubleshooting wordt m'n beeldscherm steeds donkerder en waziger. Ik begreep er helemaal niets van en raakte toch een soort gestrest van de situatie. Beeldscherm defect? X-Plane op hol geslagen? :o

Opeens krijg ik een heldere ingeving, het alarm is niet van de overspeed maar van de cabin-altitude! Niet goed ingesteld waardoor er gesimuleerd wordt dat je langzaam buiten bewustzijn raakt, Wow, even schrikken en gelukkig net op tijd kunnen herstellen maar prachtig gedaan! Zoiets vergeet je voorlopig niet meer... 8)7 _/-\o_
Dat had ik laatst ook met de Comanche 250... Ik dacht, leuk, even een rondje vliegen bij Lukla, maar dat is natuurlijk al hoog. Als je ook nog gaat stijgen is er natuurlijk veel te weinig zuurstof en die GA-dingen zijn vrijwel nooit pressurized. Gevolg: langzaam zwart wordend scherm, niet snel genoeg kunnen dalen en vervolgens zijn je controls uitgeschakeld om te simuleren dat je het loodje gelegd hebt. En toen was hij voor het eerst gecrasht. Erg pijnlijk moment. Zo’n A2A-vliegtuig voelt bijna als je kindje zoals je ervoor zorgt. :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zwitserland in Aerofly FS 2.

Afbeeldingslocatie: https://www.fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2018/03/11/20180311132343_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2018/03/11/20180311132705_1.jpg

Zürich:

Afbeeldingslocatie: https://www.fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2018/03/12/20180311182740_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2018/03/12/20180311183059_1.jpg

En ik heb toch maar even Meigs en Monterey gekocht in de Orbx uitverkoop. Blijft indrukwekkend om supersmooth over die zeer gedetailleerde scenery te vliegen. Wat een verademing. Maakt het ook allemaal een stuk echter. Gebouwen zover als je kan kijken en nul komma nul popup.

Afbeeldingslocatie: https://www.fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2018/03/12/20180311200650_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2018/03/12/20180311202016_1.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
J van E, gave platen boven Zwitserland! Ziet er echt heel mooi uit met die scenery.
Liliuokalani schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:19:
[...]

Dat had ik laatst ook met de Comanche 250... Ik dacht, leuk, even een rondje vliegen bij Lukla, maar dat is natuurlijk al hoog. Als je ook nog gaat stijgen is er natuurlijk veel te weinig zuurstof en die GA-dingen zijn vrijwel nooit pressurized. Gevolg: langzaam zwart wordend scherm, niet snel genoeg kunnen dalen en vervolgens zijn je controls uitgeschakeld om te simuleren dat je het loodje gelegd hebt. En toen was hij voor het eerst gecrasht. Erg pijnlijk moment. Zo’n A2A-vliegtuig voelt bijna als je kindje zoals je ervoor zorgt. :'(
Ah... balen! Zou het ook echt niet leuk vinden, vlieg met eentje een tour door Europa en dan is het het leukst als je hem heel rond kan vliegen.

Ik ben ook wel weer een beetje op zoek naar een nieuwe Study Level sim. Heb PMDG 737 (747 en 777 leuk, maar liever even wat anders), A2A Comanche 250, Cessna en Cherokee.

Is er nog een andere leuke study level sim (liefst een airliner) voor P3D? :)

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:52
SanderTje! schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:36:
J van E, gave platen boven Zwitserland! Ziet er echt heel mooi uit met die scenery.

[...]

Ah... balen! Zou het ook echt niet leuk vinden, vlieg met eentje een tour door Europa en dan is het het leukst als je hem heel rond kan vliegen.

Ik ben ook wel weer een beetje op zoek naar een nieuwe Study Level sim. Heb PMDG 737 (747 en 777 leuk, maar liever even wat anders), A2A Comanche 250, Cessna en Piper.

Is er nog een andere leuke study level sim (liefst een airliner) voor P3D? :)
De Majestic Q400 is erg goed en de FSlabs A320. Echter zijn die wel in opspraak geraakt vanwege een omstreden drm methode.
Zie : https://tweakers.net/nieu...aterij-te-bestrijden.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

upclocker schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 16:48:
[...]

De Majestic Q400 is erg goed en de FSlabs A320. Echter zijn die wel in opspraak geraakt vanwege een omstreden drm methode.
Zie : https://tweakers.net/nieu...aterij-te-bestrijden.html
Ik had ook de Majestic Q400 willen noemen! Is op zich een iets simpeler vliegtuig dan de PMDG 737 (=minder knoppen op de overhead) maar je moet wel veel meer zelf doen dus het is elke keer een uitdaging. Het lukt me eigenlijk maar zelden om een vlucht echt compleet zonder fouten te doen. ;) Leuk is ook dat je echt ALLES onder knie kan krijgen in de Q400: met andere vliegtuigen heb ik vaak het idee dat ik niet alles snap of weet maar bij de Q400 wel: daarvan ken ik de functie van elke knop. Het is allemaal te overzien. Persoonlijk vind ik de Q400 verreweg het beste vliegtuig ooit gemaakt voor een flightsim. Ander voordeel: loopt super o.a. dankzij het vliegmodel dat buiten de sim om loopt. En: je kan er heel realistisch ook korte vluchten mee doen. ;) Ik vlieg er alleen maar mee in Noorwegen, real life Wideroe vluchten.

En btw dat drm verhaal gaat alleen over FSLabs, hoor, dus niet Majestic! ;)

Ik vlieg de Q400 ook in Aerofly FS 2, trouwens: niet te vergelijk met de Majestic versie maar voor een 'default' vliegtuig best goed: eigenlijk het beste default vliegtuig dat ik ken en dan heb ik het over alle sims. Kortom, ik ben onderhand een zware Q400 fan. En dat terwijl ik het ding eerst oetlelijk vond met die gekke poten! :P Vind ik nog steeds, eigenlijk, haha, maar ach, ik zit toch altijd in de cockpit.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:27:
[...]

Ik had ook de Majestic Q400 willen noemen!
Dan weet ik nu wat m'n volgende gaat worden denk ik. :9 Thanks beide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
SanderTje! schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:20:
[...]

Dan weet ik nu wat m'n volgende gaat worden denk ik. :9 Thanks beide!
Is echt een leuk toestel waar je wel even zoet mee bent. Persoonlijk vind ik het een van de lastigste vliegtuigen die ik tegen ben gekomen in een sim. Je moet er boven op blijven zitten. Vooral het maken van een goede touch down is net even anders dan bij de jets. Maar daarom wel een erg leuk toestel om mee te simmen. En de performance is verreweg het beste van alle study level sims die ik ben tegen gekomen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Ik ben er ook eindelijk uit; zojuist de Toliss A319 aangeschaft. Dit toestel sluit net even iets beter aan op mijn behoeftes; uitstekende FBW en hele makkelijke 'state saves', waardoor je het toestel op elk moment in zijn huidige staat kan opslaan, en zo eindeloos approaches kan oefenen. Of snel een vlucht kan maken vanaf een bepaalde plek.

De A319 is wat minder diep gesimuleerd dan de FF A320, maar daar kies ik bewust voor, aanzien ik die diepte nog niet nodig heb en ook zeker nog niet zou gaan gebruiken. In de toekomst zal de FF er wel bijkomen. Voorlopig wordt het echter lekker korte vluchtjes maken met deze 'baby bus' :)

Foto's volgen!

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 17:25
Als groot p3d fan had ik laatst toch de drang om Xplane 11 serieus te gaan bekijken. In eerste instantie vond ik het niks omdat ik niet lekker door de views heen kon bladeren zoals ik gewend was. Uitgezocht hoe dat werkt, en nu zweef ik door de views heen via numpad! Wat een genot is dat, miste het al in p3d toen ik weer terug switchte :9

Tevens ook de knoppen op toetsenbord en joystick zo goed als hetzelfde ingesteld zoals ik gewend was. En daar begon het 'probleem' ... ik begon wat te zien in XP.

Inmiddels vlieg ik met de FF 767 wat rond over een photoreal europa via http://zonephoto.x-plane.fr/Cartes.php. Een werk om alles los te downloaden maar wat een resultaat!

Echter een ding kan ik nog maar niet aan wennen, de wolken! kijk onderstaand plaatje, onderweg van LOWW naar EIDW op IVAO. Maar serieus ... kan dit niet wat netter? Heb al een gratis addon geinstalleerd die laatst op Simflight aangeprezen was maar dit zou het helemaal moeten zijn? Ik heb mijn twijfels komende van Activesky op P3D.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/m6o62x/Xplanecloads.jpg

Gisteren ook mijn woonplaats nog even bekijken vanuit de lucht. Blijft leuk als je huis er gewon opstaat 8)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cjAQvH/XDB2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 15-09 16:19
JayZeeTie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:00:
Echter een ding kan ik nog maar niet aan wennen, de wolken! kijk onderstaand plaatje, onderweg van LOWW naar EIDW op IVAO. Maar serieus ... kan dit niet wat netter? Heb al een gratis addon geinstalleerd die laatst op Simflight aangeprezen was maar dit zou het helemaal moeten zijn? Ik heb mijn twijfels komende van Activesky op P3D.
xEnviro vind ik de beste addon voor weather in XPlane.
En ja, het is wel payware (maar dat geldt ook voor Active Sky natuurlijk)

En het heeft ook één vervelend nadeeltje: Je ATIS die je ophaalt zal niet kloppen (different data sources), maar het xEnviro weer klopt weer wel perfect met bv SkyVector.

[ Voor 13% gewijzigd door Sleepie op 15-03-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Stringer schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:39:
Ik ben er ook eindelijk uit; zojuist de Toliss A319 aangeschaft. Dit toestel sluit net even iets beter aan op mijn behoeftes; uitstekende FBW en hele makkelijke 'state saves', waardoor je het toestel op elk moment in zijn huidige staat kan opslaan, en zo eindeloos approaches kan oefenen. Of snel een vlucht kan maken vanaf een bepaalde plek.

De A319 is wat minder diep gesimuleerd dan de FF A320, maar daar kies ik bewust voor, aanzien ik die diepte nog niet nodig heb en ook zeker nog niet zou gaan gebruiken. In de toekomst zal de FF er wel bijkomen. Voorlopig wordt het echter lekker korte vluchtjes maken met deze 'baby bus' :)

Foto's volgen!
Ik vind hem eigenlijk zwaar tegenvallen, vooral op grafisch gebied. Cockpit-interieur niet meer dan matig, de nachtverlichting binnen en buiten is ronduit bedroevend, je ziet bijv. ook geen reflectie van de beacons op de motoren.
Ook qua geluid matig. Spijt van mijn aankoop.
Ik ga weer verder met de vernieuwde versie van mijn Jar A320, waarbij ik diens tekortkomingen dan maar voor lief neem.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
Reinhard schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:04:
...de nachtverlichting binnen en buiten is ronduit bedroevend...
Laat ik de cockpit nachtverlichting nou juist erg mooi vinden. En elke knop ervoor werkt, de floodlights (die default een beetje te fel staan), de integ(rated) light voor de panel backlights, domelights, de EFIS panels (die default een beetje te donker staan). Wat hooguit irritant is dat je elke keer weer de hele zooi naar wens moet instellen. Maarrrr, daarvoor heb je weer FlyWithLua :) (X-Plane plugin). Dan bak je een keer een lua script en met één actie stel je alles in zoals je wilt. Ik moet nog wel eens uitzoeken of / hoe ik dat in FlyWithLua kan koppelen aan klikken op een of andere knop in de cockpit.

Wat ik wel vind tegenvallen is de soundplugin die bij de ToLiss zit. Mss is het Linux, dunno, maar er zit een delay tussen als ik ergens op de MCDU klik en het klik wavje klinkt. Na een tijdje gaat dat irriteren, zodanig dat ik de cockpit sounds level maar op 0 zet. Moet ik eig een bugreport voor indienen.

De FWB vind ik echter erg netjes gemodelleerd en de systemen zijn in voor mij ruim voldoende mate uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@mekkieboek Heb de ToLiss ook gekocht. Voor de verlichting kun je idd een lua-scriptje maken maar ik zorg na elke vlucht dat ik de situatie 'save' via het ToLiss menu. Volgende keer dat ik XP opstart is het alleen maar de vorige situatie inladen en ik kan weer verder.

Het toestel is voor mij op dit moment ook diepgaand genoeg. Misschien als de FF A320 voor Linux uitkomt dat ik die eventueel ook ga aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
mekkieboek schreef op maandag 19 maart 2018 @ 21:38:
[...]

Laat ik de cockpit nachtverlichting nou juist erg mooi vinden. En elke knop ervoor werkt, de floodlights (die default een beetje te fel staan), de integ(rated) light voor de panel backlights, domelights, de EFIS panels (die default een beetje te donker staan). Wat hooguit irritant is dat je elke keer weer de hele zooi naar wens moet instellen. Maarrrr, daarvoor heb je weer FlyWithLua :) (X-Plane plugin). Dan bak je een keer een lua script en met één actie stel je alles in zoals je wilt. Ik moet nog wel eens uitzoeken of / hoe ik dat in FlyWithLua kan koppelen aan klikken op een of andere knop in de cockpit.

Wat ik wel vind tegenvallen is de soundplugin die bij de ToLiss zit. Mss is het Linux, dunno, maar er zit een delay tussen als ik ergens op de MCDU klik en het klik wavje klinkt. Na een tijdje gaat dat irriteren, zodanig dat ik de cockpit sounds level maar op 0 zet. Moet ik eig een bugreport voor indienen.

De FWB vind ik echter erg netjes gemodelleerd en de systemen zijn in voor mij ruim voldoende mate uitgewerkt.
Dat is raar. Bij mij lijken de knoppen nauwelijks te reageren. Kun je een screenshotje posten van hoe je cockpit er 's nachts uitziet?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
Reinhard schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:22:
Kun je een screenshotje posten van hoe je cockpit er 's nachts uitziet?
Komend weekeind, tot dan heb ik nauwelijks tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
Reinhard schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 11:22:
Kun je een screenshotje posten van hoe je cockpit er 's nachts uitziet?
Ik heb toch wat tijd gevonden. De plaatjes zijn een beetje donker in klein formaat maar helemaal onderin staat ook een 7zip met alles in UHD (38 MB 8)7 ).

Ground power on, alle lichten (dome, integ en flood) en alle displays op zwart, ook de standby mini pfd kun je dimmen.
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_02.png

Displays aan op lage intensiteit. Wat wel mooi is gedaan, is dat als ze op zwart staan, dat ze ook inactief zijn. Draai je de intensiteit iets hoger dan gaan de displays eerst in 40 sec selftest modus, ondanks dat alle systemen al een tijd lang actief waren.
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_03.png

integ op dim
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_04.png

beetje flood erbij
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_05.png

displays op 80% (mini pfd vergeten)
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_06.png

integ hoger
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_07.png

dome light was tot hier uit, gaat nu op stand 'dim'
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_08.png

meer flood
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_09.png

Alle displays op max (incl mini pfd)
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_10.png

Flood op max
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_11.png

Dome (en de rest) op max
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/webshare/a319s_12.png

En de hele boel in UHD: http://members.ziggo.nl/webshare/uhd.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
mekkieboek schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:43:
[...]

Ik heb toch wat tijd gevonden. De plaatjes zijn een beetje donker in klein formaat maar helemaal onderin staat ook een 7zip met alles in UHD (38 MB 8)7 ).

Ground power on, alle lichten (dome, integ en flood) en alle displays op zwart, ook de standby mini pfd kun je dimmen.
[afbeelding]

Displays aan op lage intensiteit. Wat wel mooi is gedaan, is dat als ze op zwart staan, dat ze ook inactief zijn. Draai je de intensiteit iets hoger dan gaan de displays eerst in 40 sec selftest modus, ondanks dat alle systemen al een tijd lang actief waren.
[afbeelding]

integ op dim
[afbeelding]

beetje flood erbij
[afbeelding]

displays op 80% (mini pfd vergeten)
[afbeelding]

integ hoger
[afbeelding]

dome light was tot hier uit, gaat nu op stand 'dim'
[afbeelding]

meer flood
[afbeelding]

Alle displays op max (incl mini pfd)
[afbeelding]

Flood op max
[afbeelding]

Dome (en de rest) op max
[afbeelding]

En de hele boel in UHD: http://members.ziggo.nl/webshare/uhd.7z
Dank voor je reactie, maar dit is precies wat ik bedoel: de verlichting is veel te eenzijdig, wanneer je dit vergelijkt met die van de JAR of de Aerosoft-versies, of helemaal met een echte Airbus cockpit:

[afbeelding]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Plane: FF A320 Ultimate
Livery: Jet Blue Binary Cody
Scenery: Ortho4XP tiles from Forkboy2
Route: KLAS -> KSEA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dgqGjhCa1Wg117iBtIuqj9k7/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XulaMuC0j5soN0dmOBzfZ5bA/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6ayBZaPhgCiAMTzzyejbxbSn/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YEfC7CoNbNpy6CeqIbL5DYPO/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pZ0vn7fOguHhodoa3ozw7m1d/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X31WrXHcpZCTHqxx9xfLEdBh/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4FggDl9bhcbyW8Ho5HdMaYCj/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uCuGRs4WcFFXhXtXTxWqYn3c/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Een ding met de Schiphol scenery op FSX, opstijgen gebeurt altijd vanaf 1 baan bij mij, hoe krijg ik de flytampa zo ver dat het arriveert ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
X-Plane 11: ToLiss Airbus A319 ergens boven Frankrijk...

ToLiss Airbus A319

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Dat zijn de geprezen "sloped runways" van X-Plane, want vlakke banen zijn niet realistisch :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Bolk schreef op zondag 25 maart 2018 @ 07:38:
[...]

Dat rechterbaantje op SEA lijkt me bijzonder veel fun :P
Het komt omdat ik nu HD Mesh 4 gebruik en mijn huidige Ortho is gebouwd met HD Mesh 3. Ik moet inderdaad mijn Ortho opnieuw bouwen want de callouts komen nu heel erg rap achter elkaar, 50 , 20 , bounce .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Zeg dat wel. Ziet er echt super goed uit en de prijs valt me ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 22:50
:9~ dat wordt een must have voor VFR flights.Zet daarvoor mijn Zibo738 wel even opzij...en pak de airfoils c172 weer eens wat vaker.
Heb altijd al gedacht waarom GoogleEarth niet in een flightsim geintergreerd kan worden, met die 3D features.
Deze addon komt akelig dicht daarbij in de buurt. _/-\o_

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Hij komt binnenkort ook naar XP, dus ik zou zeggen, bedenk goed voor welk platform je het wilt. Alhoewel ze ook hebben aangegeven dat er cross-platform discount zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Ircghost schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:35:
Hij komt binnenkort ook naar XP, dus ik zou zeggen, bedenk goed voor welk platform je het wilt. Alhoewel ze ook hebben aangegeven dat er cross-platform discount zal zijn.
Wauw, wat ziet het er tof uit. Dat wordt 2x aanschaffen hier: AF2 voor VR, en XP voor het 'normale' vliegen.

AF2 lag stof te happen hier, dit blaast het er gelijk weer vanaf :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Stringer op 26-03-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik ga 'm kopen voor P3D en AFS2. Voor P3D alleen maar omdat 'ie daarvoor als eerste uitkomt en ik 'm MOET hebben en voor AFS2 omdat ik er waarschijnlijk daarmee pas echt van kan genieten: ik verwacht dat P3D heel veel moeite zal hebben met al dat detail...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jy1zb3i.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/u9Hct93.jpg

MD83, ergens op Mars. :+ Landen ging fout.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het Orbx forum staan een hele lading topics met previews van Netherlands TrueEarth (in P3D):

https://orbxsystems.com/f...w-screenshots-and-videos/

Ziet er goed uit al is nu wel ook goed te zien wat de beperkingen zijn van het systeem. En de screenshots zijn genomen met scenery settings extremely high dus dat gaat er op mijn PC heel anders (kaler) uitzien allemaal... Hopelijk wordt de versie voor Aerofly FS 2 ook snel uitgebracht.

Trouwens, er staan ook wat previews van XP scenery op het forum: ik raak toch wel weer erg benieuwd hoe de performance van XP zich verhoudt tot P3D...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Dutch Corendon deed gisteren AMS - HER - SMI - AMS. Vandaag alleen Heraklion - Samos gevlogen. Kleine (sorry best grote :X) impressie:

Gear up!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mz1k2do.png
Meteen een scherp bochtje zorgt voor een goed uitzicht vanuit de rechter seats.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eP4RzHs.png
De cruise op FL240. De echte ging tot FL300, maar zal wat lichter zijn geweest. Alsnog maar 10 minuutjes in de cruise.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BYE2UOM.png
Mensen aan het rechter raampje hebben geluk! De samos approach is best uitdagend! We zijn hoog volgens de PAPIs, maar dat kwam wel goed uiteindelijk. De witte schuur maakt deel uit van de visual approach. Hij staat recht voor de baan en je moet hem passeren op 400ft.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EMNoeQt.png
Over het het hek heen, 50ft to go. 40... 30... 20..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rC6zdLB.png
Touchdown! Laat in de TDZ, maar met autobrake max moet het remmen zeker wel lukken.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OpsZC5U.png
En aan het uitladen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1gDBBjp.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dutchy88
Verwijderd schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:07:
Op het Orbx forum staan een hele lading topics met previews van Netherlands TrueEarth (in P3D):

https://orbxsystems.com/f...w-screenshots-and-videos/

Ziet er goed uit al is nu wel ook goed te zien wat de beperkingen zijn van het systeem. En de screenshots zijn genomen met scenery settings extremely high dus dat gaat er op mijn PC heel anders (kaler) uitzien allemaal... Hopelijk wordt de versie voor Aerofly FS 2 ook snel uitgebracht.

Trouwens, er staan ook wat previews van XP scenery op het forum: ik raak toch wel weer erg benieuwd hoe de performance van XP zich verhoudt tot P3D...
De XP performance is in mijn ogen een stuk beter dan die van P3D. Natuurlijk ook weer afhankelijk van de diverse settings, addons, plugins etc. maar je merkt wel dat deze engine veel beter geoptimaliseerd is voor de hedendaagse hardware dan de FSX/P3D engine. Waar ik in P3D regelmatig last had van stutters is dit in X-Plane verleden tijd. Ook bij een wat lagere framerate (tussen de 20 a 30 FPS) is het beeld in XP11 nog zeer vloeiend te noemen. ;)

Geweldige preview video inderdaad van ORBX :9~ :

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchy88 op 02-04-2018 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Zou je denken? Reverse thrust inflight?? 8)7

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Voor de TNCM liefhebbers met X-Plane

TNCM - Princess of the Caribbean - Part 1- SXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
Leuk freeware toestel die AlphaJet voor XP 8) :

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/XP-mil-1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/XP-mil-3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.fsnetherlands.com/XP-mil-5.png
Let op, deze scenery zojuist aangeschaft maar hij is echt extreem zwaar wat performance betreft. Dus heb je een middelmatig systeem denk dan even goed na voordat je tot aanschaf over gaat.

[ Voor 53% gewijzigd door Dutchy88 op 05-04-2018 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Ben nog steeds een blije gebruiker van TrackIr 5, alleen heb nu wel een negatief puntje ontdekt. Nu de zon weer hoger en feller wordt valt het zonlicht op de sensor waardoor track ir helemaal flipt. Gelukkig is het maar een half uurtje of zo dat ik hem niet kan gebruiken.
Hier is geen software matige oplossing voor neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

upclocker schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:08:
Ben nog steeds een blije gebruiker van TrackIr 5, alleen heb nu wel een negatief puntje ontdekt. Nu de zon weer hoger en feller wordt valt het zonlicht op de sensor waardoor track ir helemaal flipt. Gelukkig is het maar een half uurtje of zo dat ik hem niet kan gebruiken.
Hier is geen software matige oplossing voor neem ik aan?
Nee, maar wel een hardware matige oplossing: gordijnen. Of iets anders zonwerends. ;) Ik heb dat zelf ook, gelukkig alleen 's ochtends op een bepaald moment, en het enige dat helpt is dan wat voor het raam hangen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Verwijderd schreef op donderdag 5 april 2018 @ 18:33:
[...]

Nee, maar wel een hardware matige oplossing: gordijnen. Of iets anders zonwerends. ;) Ik heb dat zelf ook, gelukkig alleen 's ochtends op een bepaald moment, en het enige dat helpt is dan wat voor het raam hangen of zo.
Oké, ja ik heb nu mijn gordijnen dicht, maar hij vangt nog steeds wat infrarood licht van de zon blijkbaar. Nou ja zal er maar mee moeten leven dan. Het duurt niet zo lang gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:10
Dutchy88 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 11:31:
Leuk freeware toestel die AlphaJet voor XP 8) :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Let op, deze scenery zojuist aangeschaft maar hij is echt extreem zwaar wat performance betreft. Dus heb je een middelmatig systeem denk dan even goed na voordat je tot aanschaf over gaat.
Waar is die AlphaJet te downloaden als ik mag vragen :?
Er staat er 1 op x-plane.org, alleen die lijkt belange na niet op deze.

la ma, gevonden |:(

Heeft iemand toevallig ook al de V-22 Osprey van AOA geprobeerd ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

Stoney3K

Flatsehats!

SalimRMAF schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:26:
MD83, ergens op Mars. :+ Landen ging fout.
Ik heb ook niet het idee dat het deployen van de reversers in-flight iets is wat met een echte MD83 zou kunnen. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:35
Stoney3K schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:05:
[...]

Ik heb ook niet het idee dat het deployen van de reversers in-flight iets is wat met een echte MD83 zou kunnen. :+
Nou ja, een beetje ;)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Wow lijkt net echt. :9~
Dit is wel een kleine revolutie weer voor het P3D platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

upclocker schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:29:
[...]

Wow lijkt net echt. :9~
Dit is wel een kleine revolutie weer voor het P3D platform.
Nou, dit komt ook uit voor Aerofly FS 2 en XP, hoor...! Maar het is sowieso wel een aardige (r)evolutie! Kan niet wachten om het zelf te proberen! Al ben ik wel bang voor de performance met al dat detail... Wat dat betreft kan ik ook niet wachten op de Aerofly versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Voor wie het nog niet gezien had, A2A komt met een V-tail Beechcraft Bonanza. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Lijkt me een mooi toestel om low and slow over True Earth Netherlands mee te vliegen. Hopelijk komen ze beetje te gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 11 april 2018 @ 12:51:
Lijkt me een mooi toestel om low and slow over True Earth Netherlands mee te vliegen. Hopelijk komen ze beetje te gelijk uit.
Ja, al is het wel een beetje weer 'meer van hetzelfde' voor A2A: Cessna, Cherokee, Comanche en dan nu de Bonanza.

Zou het wel leuk vinden als ze eens een kleine business jet ofzo gingen maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderTje! schreef op woensdag 11 april 2018 @ 10:10:
Voor wie het nog niet gezien had, A2A komt met een V-tail Beechcraft Bonanza. :*)
Nice, maar man, wat ben ik allergisch voor zijn manier van praten... :X 8)7 :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
X-Plane 11.20B5: Van EGLL naar LOWW met de Austrian Airbus A319 (ToLiss)

Cruise Altitude FL370
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bR5JKjSL7KRYB4DHhxeSuTGY/medium.png

Approach LOWW Runway 16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sqW4UnxAYW5tU7RBnnLFvd49/medium.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Arroz schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 00:56:
X-Plane 11.20B5: Van EGLL naar LOWW met de Austrian Airbus A319 (ToLiss)

Cruise Altitude FL370
[afbeelding]

Approach LOWW Runway 16
[afbeelding]
Nice! Weet niet of je open staat voor feedback, maar Wing Anti-ice gebruik je alleen bij severe iceing. Het levert je een behoorlijke performance hit op. IRL gebruik je het vrijwel nooit, tenzij er indicaties zijn dat er ijsopbouw op het airframe zit. Airbus zegt dat je het mag gebruiken voor landing als het echt nodig is, maar liever niet ivm go-around performance.

Engine anti-ice gebruik je bij visible water, op bijvoorbeeld wanneer de runway/taxiways nat zijn en wanneer de TAT lager is dan +10. Als het 20 graden buiten is het niet nodig. Zelfde geldt voor wolken. Als je niet in wolken vliegt kun je het uitzetten. Zodra de SAT lager is dan -40 (climb/cruise) kun je het ook uitzetten, want dan hebben we het over ice particles in de atmosfeer, welke niet meer hechten (uitgezonderd onweerswolken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Leuk om zo eens de managementsamenvatting te lezen van wanneer je die engine anti-ice nou eigenlijk gebruikt ;)

[ Voor 64% gewijzigd door SanderTje! op 13-04-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Bolk schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 09:21:
[...]

Nice! Weet niet of je open staat voor feedback, maar Wing Anti-ice gebruik je alleen bij severe iceing. Het levert je een behoorlijke performance hit op. IRL gebruik je het vrijwel nooit, tenzij er indicaties zijn dat er ijsopbouw op het airframe zit. Airbus zegt dat je het mag gebruiken voor landing als het echt nodig is, maar liever niet ivm go-around performance.

Engine anti-ice gebruik je bij visible water, op bijvoorbeeld wanneer de runway/taxiways nat zijn en wanneer de TAT lager is dan +10. Als het 20 graden buiten is het niet nodig. Zelfde geldt voor wolken. Als je niet in wolken vliegt kun je het uitzetten. Zodra de SAT lager is dan -40 (climb/cruise) kun je het ook uitzetten, want dan hebben we het over ice particles in de atmosfeer, welke niet meer hechten (uitgezonderd onweerswolken).
Bedankt voor de feedback. Vroeg me eerlijk gezegd al vaker af wat de juiste procedure is voor Engine- en Wing Anti-ice. Mocht er sprake zijn van Ice-vorming krijg je dan in de real-life Airbus een waarschuwing te zien of te horen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Arroz schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:26:
[...]

Bedankt voor de feedback. Vroeg me eerlijk gezegd al vaker af wat de juiste procedure is voor Engine- en Wing Anti-ice. Mocht er sprake zijn van Ice-vorming krijg je dan in de real-life Airbus een waarschuwing te zien of te horen?
Nope, de iceprobe is je indicator. Die zit in het midden tussen de ramen in. Daar zie je ijsopbouw verschijnen zodra je in icing conditions komt. Dat is je enige (visuele) indicator.

Hier een goed overzicht over het gebruik van AI: http://theflyingengineer.com/projects/airbus-tech/ice-rain/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Bolk schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:33:
[...]

Nope, de iceprobe is je indicator. Die zit in het midden tussen de ramen in. Daar zie je ijsopbouw verschijnen zodra je in icing conditions komt. Dat is je enige (visuele) indicator.

Hier een goed overzicht over het gebruik van AI: http://theflyingengineer.com/projects/airbus-tech/ice-rain/
Bedankt voor de uitleg en de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Dovetail Games Flight Sim World stopt ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Dat zat er in, was weinig perspectief meer over vanuit die club, na Flight School is dit dus de volgende flop van Dovetail. :F

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchy88 op 23-04-2018 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, verbaast me in het geheel niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordOfThePings
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:24

LordOfThePings

One Ping To Rule Them All...

ORBX Netherlands TrueEarth HD is released! Ik ben benieuwd, daar ga ik heel wat uurtjes mee spelen de komende tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Arroz schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:52:
Dovetail Games Flight Sim World stopt ermee...
Ze gaan het wel nog in de uitverkoop gooien. :X

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Holy shit, heb het net gekocht, maar had niet gedacht dat het 77.8 GB zou zijn. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:14
upclocker schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:04:
Holy shit, heb het net gekocht, maar had niet gedacht dat het 77.8 GB zou zijn. :o
Ja 77.8GB is echt een grote installer, Toen die uitkwam heb ik het gelijk gekocht.

Mijn ervaring tot nu toe:
- _/-\o_ De landschap ziet er geweldig uit. Echt geweldig. _/-\o_
- Aangezien de kwaliteit van ORBX bij vliegvelden erg hoog is schrok ik toch wel bij de vliegvelden in Nederland Op EHGG/EHLE kloppen natuurlijk de taxi/runways helemaal goed. maar de gebouwen op het vliegveld kloppen echt niet.

Heb geprobeerd om NL2000 vliegvelden te activeren op het ORBX nederland scenery maar zonder succes tot nu toe. ben nog aan het uitzoeken hoe ik dat kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
ORBX Netherlands TrueEarth HD gereleased, gaaf!

Wat is de ervaring met jullie FPS in P3D v4? Ik wil hem ook graag kopen, maar ben bang dat de FPS zover dropt dat het niet meer leuk is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wasp
  • Laatst online: 14:46
Heb 'm ook gekocht, Heeft een FPS hit met alle scenery detail op max (anders komt de scenery niet helemaal tot z'n recht vind ik), met slew mode zit ik tussen de 25-35 FPS met een GTX 1080 en i7 4790k, op 3440x1440 resolutie.

Wel de mooiste scenery die ik ooit heb gezien in Prepar3D!

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer

Stringer

Casual Sim liefhebber.

Vet! Vraag me alleen af hoe ik dit moet gaan draaien. Net over op een triple screen set-up.

Sparen voor een nieuw systeem. Op naar high-end gaming :+

*edit* ohja, we hebben altijd AF2 nog, phew!

[ Voor 16% gewijzigd door Stringer op 25-04-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microburst schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:55:
[...]

- Aangezien de kwaliteit van ORBX bij vliegvelden erg hoog is schrok ik toch wel bij de vliegvelden in Nederland Op EHGG/EHLE kloppen natuurlijk de taxi/runways helemaal goed. maar de gebouwen op het vliegveld kloppen echt niet.
Ja, het is dan ook geen airport addon, hè. ;) Een gemiddeld addon vliegveld kost bijna net zoveel als TrueEarth Netherlands dus dan kan je wat dat betreft ook niet veel verwachten.

Heb 'm zelf net gekocht alhoewel ik 'm uiteindelijk voor Aerofly wil hebben: ik verwacht toch wat performance problemen in P3D. Maar goed, nu ik deze heb, kost de Aerofly versie straks maar 20 euro of zo (en het duurt misschien nog maanden) dus ik vond het wel de moeite waard. Ik laat het wel horen wat mijn performance bevindingen zijn.

Eerste tegenvaller (na het zien van screenshots): er zijn geen rijtjeshuizen... daardoor zijn complete woonwijken onherkenbaar. Maar goed, het is altijd beter dan default Nederland, natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:14
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:11:
[...]

Ja, het is dan ook geen airport addon, hè. ;) Een gemiddeld addon vliegveld kost bijna net zoveel als TrueEarth Netherlands dus dan kan je wat dat betreft ook niet veel verwachten.
Dat begrijp ik 8)7
Dit stond op de website: https://orbxdirect.com/product/nld
43 updated airports, including 18 not found in the default scenery.

Daarom had ik iets meer verwacht van, bijvoorbeeld op Groningen missen gewoon de General aviation apron. K2 K3 etc.

Ik weet dat bij elke setup het weer anders kan zijn, maar bij mij zijn de performance erg goed
De omgeving zelf ziet er erg mooi uit vergeleken met wat het was. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microburst schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:21:
[...]

Dat begrijp ik 8)7
Dit stond op de website: https://orbxdirect.com/product/nld
43 updated airports, including 18 not found in the default scenery.

Daarom had ik iets meer verwacht van, bijvoorbeeld op Groningen missen gewoon de General aviation apron. K2 K3 etc.

Ik weet dat bij elke setup het weer anders kan zijn, maar bij mij zijn de performance erg goed
De omgeving zelf ziet er erg mooi uit vergeleken met wat het was. _/-\o_
Haha, ja, updated airports zijn alsnog redelijk basic, maar goed, je hebt er nu een hoop meer en met meer detail dan default.

Ik moet nog even wachten op mijn eerste testvlucht: toen de downloadteller op 35 GB stond, kreeg ik een error. Na een herstart begon 'ie weer helemaal opnieuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:47:
[...]

<...>

Ik moet nog even wachten op mijn eerste testvlucht: toen de downloadteller op 35 GB stond, kreeg ik een error. Na een herstart begon 'ie weer helemaal opnieuw....
Ik weet niet of je via FTX Central werkt.... in dat geval, toevallig te weinig ruimte op je C:\ schijf?
Propane schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:17:

<...>

Wat heb ik spijt van het overzetten van al mijn Orbx spul naar hun FTX Central 3 systeem zeg. Wat een beroerd ontworpen stuk software. Wil je Global Vector downloaden, dat is een bestand van 8,2GB. Geen probleem, ik heb 23GB vrij.

Maar wacht even, FTX Central gaat dat bestand downloaden, dan uitpakken. Uit die ZIP komen kleinere ZIPs en uit die kleinere ZIPs komen weer meer ZIPs en dan pas kan hij gaan installeren. In de tussentijd ruimt hij geen van de uitgepakte bestanden op. Waardoor je uiteindelijk 25+ GB vrij nodig hebt voor een installatie die voorheen puur die 8GB in beslag nam. Ik heb mijn OS op een 64GB SSD waarvan doorgaans 20-25GB vrij is. Dus 8GB aan temp bestanden is geen probleem. 25GB+ wel.

Geen probleem denk je, even de download map aanpassen. Nee nee nee, zo werkt dat niet. FTX Central gebruikt je Windows Temp map, dus als je die wilt aanpassen mag je even met je Windows Environment Variables gaan kloten.

Wat een clusterfuck.
Dit was nog steeds het geval een maandje of drie terug toen ik het voor het laatst gebruikt maakte van FTX Central.

[ Voor 10% gewijzigd door Propane op 26-04-2018 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op donderdag 26 april 2018 @ 08:30:
[...]

Ik weet niet of je via FTX Central werkt.... in dat geval, toevallig te weinig ruimte op je C:\ schijf?

[...]
Nee, het was een random foutje, denk ik... De tweede poging werkte prima. Alles bij elkaar duurde het downloaden én installeren minder dan 2 uur dus prima!

Heb een korte eerste vlucht gemaakt waarbij ik iets helemaal fout deed: ik ging de plaats waar ik woon vergelijken met real world foto's vanaf een niet al teveel hoogte... Dat moet je dus niet doen. Het leek echt nergens op. Viel me zwaar tegen. Maar goed, ik woon dan toevallig niet in een van de 160 plekken die wel nauwkeuriger zijn nagemaakt. Als je 'gewoon' vliegt boven de 3000 ft en om je heen kijkt, is het alsnog indrukwekkend. Het oogt heel gedetailleerd en alles is natuurlijk zoals het in het echt is (of was toen de foto's genomen werden). Ik had alleen wel iets meer verwacht van de nauwkeurigheid van de gebouwen.

De komende tijd zal ik alsnog veel vliegen boven deze scenery, al hoop ik wel dat de Aerofly versie snel uitkomt want de performance is met de default P3D Maule al bedroevend. Maar dat komt natuurlijk ook omdat deze scenery alleen tot zijn recht komt met alle scenery sliders full right.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 14:27
Hoe zijn de laadtijden met TrueEarth? Vergelijkbaar als met photo realistische sceneries?
Ik twijfel erg over de aankoop daar ik de lange laadtijden vrees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:10

Tourniquet

Hiya, fellas!

[ Voor 50% gewijzigd door Tourniquet op 26-04-2018 19:05 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal heel dom zijn maar ik heb haast nooit in Nederland gevlogen en nu ik dat in TrueEarth doe, heb ik pas door hoe klein Nederland is... Ik ben gewend aan bepaalde afstanden in Noorwegen en PNW en nu blijkt een korte vlucht hier ineens een 'lange' vlucht in Nederland te zijn! Van Hilversum naar Den Helder leek me een heel lang eind maar dat is zo gepiept door de lucht! Blijkt dat ik die afstanden in het buitenland altijd verkeerd heb ingeschat. Ik heb nog nooit echt afstanden over de grond vergeleken of goed in verhouding gezien met afstanden door de lucht. Heel apart.

Trouwens, met alle toeters en bellen aan is de performance van TrueEarth bij mij bar slecht... Zelfs zo slecht dat ik denk ik maar ga wachten op de versie voor Aerofly FS 2.
Goede review. En ja, die rijtjeshuizen... ;)

Volgens mij zijn in dat filmpje bijna alle schaduwen uit...? Moet ik misschien ook maar eens proberen. Als ik al een fps van 20 tot 25 haal is alles alsnog schokkerig. Autogen moet ik misschien ook maar lager zetten, maar ja, dan zien de steden er zo slecht uit maar steeds maar een paar van die overduidelijke autogen blokjes. Dat is ook het grootste verschil met de real life footage: in P3D zie je elk boompje in de verte te duidelijk uitsteken op de ondergrond: in het echt wordt alles wat vager.

Maar goed... het is alsnog een verbetering, natuurlijk...

EDIT
Jaaaaa, dat is beter. Ik heb een hele lading opties uit- of later gezet (shadows bijna allemaal uit, alleen in de cockpit aan en trees plus buildings op receive), waterreflecties uit (op de wolken na) en detail laag. AA ir 2xSSAA i.p.v. 4x, autogen (beiden) op Dense, autogen distance op High maar Scenery complexity op Extremely dense en nu is fps over het algemeen tussen de 30 en 45 en is het een stuk meer te genieten. Zonet een lucht gedaan op 3500 ft van Hilversum naar Eelde (wat een korte vlucht is dat eigenlijk... :X ) en zelfs met deze (voor mijn doen) lage settings zag alles er toch goed uit. Eigenlijk beter dan met alle die autogen in die steden... Op het platteland was alles alsnog aangekleed genoeg. En de 'handgemaakte' steden zien er alsnog gedetailleerd uit. Ik kon hier dus WEL een voormalig huis van mij vinden. ;) Ja, met schaduwen etc. aan had dit er nog een stuk beter uitgezien maar het is niet anders.

Afbeeldingslocatie: https://www.fsfiles.org/flightsimshotsv2/images/2018/04/28/2018-4-27_19-42-15-813.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2018 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Gisteren ook de Orbx The Netherlands scenery gekocht, het ziet er erg mooi uit.

Zeer verbaasd was ik over de installer: hij installeert gewoon altijd op de C schijf! Major design flaw wat mij betreft. Gelukkig was het op te lossen met mklink (soort van symlink voor Windows). Nu staat die 70+ gig (wat je van tevoren ook niet ziet in het installatieproces dacht ik) op een andere schijf. Vandaag maar weer even een vlucht maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
SanderTje! schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:18:
Gisteren ook de Orbx The Netherlands scenery gekocht, het ziet er erg mooi uit.

Zeer verbaasd was ik over de installer: hij installeert gewoon altijd op de C schijf! Major design flaw wat mij betreft. Gelukkig was het op te lossen met mklink (soort van symlink voor Windows). Nu staat die 70+ gig (wat je van tevoren ook niet ziet in het installatieproces dacht ik) op een andere schijf. Vandaag maar weer even een vlucht maken ;)
Ja, dit gaf ik eerder al aan. Het ding gebruikt de Windows Temp folder en ze raden aan om met je environment variables te kloten om de Temp map te verplaatsen als je niet genoeg ruimte hebt op de C:\ schijf... al sinds die FTX Central 3 uit is zeggen ze dat zelf download en installatie mappen kiezen op de to-do lijst staat maar nog steeds niets.
Pagina: 1 ... 80 ... 100 Laatste