Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
@J van E @Ircghost Oké duidelijk, ik ga hem bestellen tzt. Voor P3D in combinatie met chaseplane had ik hem niet echt per se nodig. Maar DCS is een en al frustratie eigenlijk doordat je de hele tijd zit te hannesen met je views.

Die track clip pro doe ik er bij aangezien ik hem op mn headset wil hebben, Bedankt voor de info d:)b
quote:
J van E schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Op 3D hoef je niet te wachten: geen hond die dat nog wil nu je VR hebt
Ik bedoel hier meer mee Hologram gedoe .. en dan niet zooi als je nu op tv heb ... dat is voor mij toch niet te zien

Maar ik zit wel te wachten op iets wat weg heeft van Holograms
en dat in Flightsims _/-\o_

dus dat je naast je kijkt gewoon echt het landschap ziet zonder zo'n bril op je hoofd
want je bent zo afgesloten als je speelt met zo'n OR op , heb liever dat ik ook gewoon de omgeving kan zien wat er gebeurd

lijk me niet lekker als je met een OR op zit met sound op standje 10 en je buren bellen aan dat hun huis in de brand staat
terwijl jij lekker over de Etna heen vliegt en denk , zo dat is real ... voel nu ook al de warmte er van ....

ravw wijzigde deze reactie 23-01-2018 17:08 (27%)

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-10 15:50
quote:
J van E schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Op 3D hoef je niet te wachten: geen hond die dat nog wil nu je VR hebt en dus geen company die zich daar nog aan zal branden. En tja, voordat de kinderziektes uit VR zijn... dan ben je toch wel een paar jaar verder. Op zich alsnog de moeite wel waard om TrackIR te kopen imho. Ik gebruik Aerofly voor VR maar zal P3D de komende jaren nog wel in 2D gebruiken (tenzij ik een nieuwe mega-computer kan kopen en de VR-ondersteuning van P3D een heel stuk verbeterd) en dan wil ik toch écht wel TrackIR erbij hebben! Ik denk dat ik ook meteen een nieuwe TrackIR zou kopen zodra mijn huidige kapot gaat, ondanks dat ik dus ook al VR heb. Maar goed, je moet het allemaal wel kunnen betalen, natuurlijk. ;)

Trouwens, Vive komt met een verbeterde versie, de Vive Pro, en die schijnt een merkbaar betere resolutie te hebben en minder/geen screendoor effect. Interessant om in de gaten te houden...! De Rift is leuk en zo maar ik heb toch nog altijd het idee alsof ik naar graphics uit de jaren negentig zit te kijken... Over een paar jaar lachen we om deze Rift net zoals we nu lachen om flightsims uit 1990. ;)
Heb je de oculus tray tool eens geprobeerd? en handmatig daarin SS naar b.v. 1.5 gezet?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

quote:
Njay schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:29:
[...]

Heb je de oculus tray tool eens geprobeerd? en handmatig daarin SS naar b.v. 1.5 gezet?
Niet nodig want die optie zit ingebouwd in Aerofly FS 2. ;) En ik heb 'm zelfs op 2.0 staan...! En dan nog is alles pixelig en vaag... :/ VR staat gewoon nog in de kinderschoenen, het is niet anders. Maar goed, ondanks dat kan het alsnog wel een mooie ervaring opleveren.

• Njay
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-10 15:50
Vlucht gisteren van KJFK naar KMAI met de 737.

Njay wijzigde deze reactie 24-01-2018 09:08 (7%)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Rift CV1

Een vluchtje gemaakt van EHRD naar EHAM in mijn nieuwe Bell 407 in Xplane 11:

Ik dacht: laat ik voor de verandering eens een helicopter pakken.

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• Streskip
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 17:45
Rondvlucht Noorwegen in de Piper gaat lekker. Ik probeer zoveel mogelijk realistisch weer aan te houden. Echt een heerlijk vliegtuig _/-\o_

Wordt eigenlijk wel tijd voor een nieuwe livery, iets met een Nederlandse registratie. Maar eens kijken of ik dat kan zonder al teveel gedoe...

Just Flight heeft ook reeds de PA-28 Warrior II uitgebracht waar ik een discount voor heb gekregen. Ik ga 'm zelf niet gebruiken maar als iemand hierin interesse heeft hoor ik het wel :)
https://www.justflight.co...-161-warrior-ii-xplane-11

"The PA-28-161 Warrior II is a four-seater, piston-engine aircraft equipped with a fixed tricycle landing gear, 160hp four-cylinder engine and fixed-pitch propeller – an ideal aircraft for touring and flight training."

The squeeky wheel gets the grease.

• Badtothebone
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:15

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik had kans om deel te nemen aan de laatste beta run voor de Flight Factor A320. Dit is echt een van de beste airliners in X-Plane voor mij. Super realitisch zelf nu dat er nog redelijk veel geimplementeerd moet worden en het loopt heel soepel zelfs op 4K :)

Hier wat plaatjes. Ze zijn niet echt super omdat ik ze van 4K moest downscalen.

Metar opzoeken voor mijn bestemming EDDM

Vrij realistisch regen druppels

Tweakers Flight Sim topic

AI World Traffic 3

Youtube video bekijken van de FFA320 terwijl je in de A320 zit :)

Air Berlin RIP

Tot nu toe super blij. Vliegt heerlijk alleen ik hoop dat er wat beter sounds komen voor de motoren. Ook moeten ze nog veel failures en alerts enablen. Over een maand geloof ik komt de eerste release uit.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/lfyj5v-6.png[/img]

• Stringer
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-10 23:41

Stringer

Casual Sim liefhebber.

quote:
Badtothebone schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:48:
Ik had kans om deel te nemen aan de laatste beta run voor de Flight Factor A320. Dit is echt een van de beste airliners in X-Plane voor mij. Super realitisch zelf nu dat er nog redelijk veel geimplementeerd moet worden en het loopt heel soepel zelfs op 4K :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

AI World Traffic 3
[afbeelding]

[afbeelding]

Air Berlin RIP
[afbeelding]

[afbeelding]

Tot nu toe super blij. Vliegt heerlijk alleen ik hoop dat er wat beter sounds komen voor de motoren. Ook moeten ze nog veel failures en alerts enablen. Over een maand geloof ik komt de eerste release uit.
Cool! Ik was te laat. Ruim zelfs, dinsdag dacht ik er pas aan dat er weer een batch open ging :+

Hopelijk gaat BSS een soundpack maken, die klinken erg goed.

Hoe vind je 'm op manual vliegen? En werken sids en stars goed?

i5 3570k @ 4.3 | MSI Z77A-G45 | 24 GB RAM | GTX 1060 6GB |

• Badtothebone

Badtothebone

hatsieflatsie

quote:
Stringer schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 20:25:
[...]

Cool! Ik was te laat. Ruim zelfs, dinsdag dacht ik er pas aan dat er weer een batch open ging :+

Hopelijk gaat BSS een soundpack maken, die klinken erg goed.

Hoe vind je 'm op manual vliegen? En werken sids en stars goed?
Met de hand vliegen is perfect. SID's & STAR's ook perfect. Je kan company routes laden (aanmaken met Simbrief) Taxien gaat ook prima. Bij de release wordt Navigraph ook ondersteund dacht ik. Op dit moment zit iedereen op een oude 1603 AIRAC omdat ze willen dat iedereen gelijk blijft tijdens de beta phase.

Ik kan af en toe mijn knopjes niet clicken of draaien maar volgens mij is daar een fix voor in de pijplijn maar het is niet echt hinderlijk, je kan even switchen van applicatie en gaat het weer goed.

• Bolk
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
Badtothebone schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:48:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

AI World Traffic 3
[afbeelding]

[afbeelding]

Air Berlin RIP
[afbeelding]

[afbeelding]

Hij is mega hè! Ik ben bezig met een YouTube first look video (m'n eerste op het gebied van sim). Het beste dat ik ooit in een flightsim gevlogen heb O+
quote:
Badtothebone schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:20:
[...]

Met de hand vliegen is perfect. SID's & STAR's ook perfect. Je kan company routes laden (aanmaken met Simbrief) Taxien gaat ook prima. Bij de release wordt Navigraph ook ondersteund dacht ik. Op dit moment zit iedereen op een oude 1603 AIRAC omdat ze willen dat iedereen gelijk blijft tijdens de beta phase.

Ik kan af en toe mijn knopjes niet clicken of draaien maar volgens mij is daar een fix voor in de pijplijn maar het is niet echt hinderlijk, je kan even switchen van applicatie en gaat het weer goed.
Had ik ook, paar keer op escape rammen en een beetje in het menu klikken, dan doet ie het weer.

Bolk wijzigde deze reactie 02-02-2018 13:24 (17%)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Zo eindelijk de update voor Airfoillabs C172 uit v1.4
quote:
“Version 1.4 (February 1st 2018)

Virtual reality – basic beta vr support introduced (tested in x-plane 11.20vr1)
Flight model – rebuild from ground up as consequence of big changes in x-plane 11
Performance – according to tables
Aircraft is able to spin
All interior manipulators rebuild – for better functionality and for vr
Mousewheel functionality – corrected for all manipulators
Instruments flickering bug – corrected
Sound values now restoring correctly
EGT values – corrected
Fuel flow – re-tuned
Idle rpm – re-tuned
cdi and nav/gps buttons now synchronized
com2 radio corrected for 8.33k spacing
adf frequency tuning corrected
autopilot heading bug now based on main vacuum gyro
adf frequency tuning corrected
( en vooral deze was zeer irritant ) maar hij doet het weer goed :9~
field of view values can be set from default x-plane 11 menu”
Dus gelijk maar weer even opgestart .. vanaf stewart

En X-life heeft ook een update gehad

https://flightdeckx.com/j...-with-real-world-traffic/

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:11
Ik heb sinds kort een rare grafische glitch in P3D 4.1. Bij een bewegende kist worden de lichten van zowel de kist als de toren weergegeven als vierkantjes. Als de kist weer stil staat wordt alles weer normaal weergegeven. Ik heb de laatste videokaart updates op de R9 280x. Is alleen bij P3D. Zowel default kisten als A2A kosten. Eerder geen problemen gehad bij dezelfde P3D versie. Enig idee?

• BazerK
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:54

BazerK

Haswell rulez

Klopt het dat de XP11 steam versie, met steam overlay optie aan, geen F12 screenshots ondersteunt?
Heb wat forums doorgelezen en daar las ik ergens dat het in de standalone XP11 versie het wel, en in de steam edition niet werkt. :(
XP11 staat in full screen geconfigureerd. In window mode lukt screenshot alleen via de PrtSc toets, maar in window mode verlies je frame performance tijdens het vliegen....
Gebruiken jullie het proggie snapper hiervoor?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Pffffffffff... ik ben voorlopig echt helemaal klaar met Aerofly FS 2 en IPACS... Wat een stelletje sukkels. Ten eerste omdat ze veel te traag werken, het schiet allemaal niet op, en ten tweede omdat ze op hun eigen forum maar ook op Steam echt alles weg modden wat maar een beetje negatief ruikt. Eergisteren had ik op Steam tot tweemaal toe een reactie geplaatst over VR, een reactie die eigenlijk niet direct met AFS2 te maken had, en beide posts werden, zonder mededeling, verwijderd. Zelfde geval op het IPACS forum: de boel wordt of op slot gezet of gewoon verwijderd. De helft van mijn posts van afgelopen week zijn gelocked of verwijderd.

Dat traag werken wordt nog irritanter door de communicatie erover: ze zeggen steeds maar weer dat ze er aan werken en vooral dat het snel komt. Maar het komt nooit! Ik keek even terug en in september was een sneak preview van ATC beloofd, 'it will be here soon', en er is nu nog steeds niets nieuws.

En dan de dvd... Ze zijn uit early access gegaan zonder dat de sim echt af was maar schijnbaar om dvd's te kunnen gaan verkopen. Blijkt nu dat die niet geupdate kunnen worden en dat je er ook geen DLC voor kan kopen. Ja, ze zijn daar nu aan het werken en het komt 'soon'. Echt heel typerend.

Kortom, ik irriteer me mateloos aan de lui van IPACS. Los van dat alles: op de sublieme performance na is het gewoon nog helemaal niks. Geen ATC, geen weather engine, geen cold and dark... En als je om dingen vraagt, zoals het weer, dan zeggen ze dat ze daar voorlopig nog niet aan toekomen. Als je nagaat hoe lang ze al met ATC bezig zijn, dan zie ik dat weer echt niet verschijnen voor 2022. En trouwens, dat alles zomaar opeens uit early access is gegaan, deed me ook vermoeden dat ze nu al denken aan versie 3, om maar weer wat extra geld te genereren.

Al met al, Aerofly is lollig voor zo nu en dan een kort vluchtje maar verder... ik zou het nog even links laten liggen. Ben zwaar teleurgesteld erin.

Dat links laten liggen deden jullie allemaal trouwens sowieso al heel goed... :+ Enfin, ik ben weer 100% terug bij P3D. Was ik al een paar maanden maar ach, ik dacht, laat ik AFS2 nog weer eens proberen. Had ik beter niet kunnen doen. :X

Enfin, dit moest ik even kwijt. ;)

• Badtothebone

Badtothebone

hatsieflatsie

quote:
BazerK schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:58:
Klopt het dat de XP11 steam versie, met steam overlay optie aan, geen F12 screenshots ondersteunt?
Heb wat forums doorgelezen en daar las ik ergens dat het in de standalone XP11 versie het wel, en in de steam edition niet werkt. :(
XP11 staat in full screen geconfigureerd. In window mode lukt screenshot alleen via de PrtSc toets, maar in window mode verlies je frame performance tijdens het vliegen....
Gebruiken jullie het proggie snapper hiervoor?
Screenshot in XP is "Shift + space" , kan jij je screenshots dan in ...\Output folder vinden.

Voor de rest is de Steam versie en Laminar Digital Download versie 100% identiek. Overigens geen idee wat je bedoelt met Steam overlay optie?

• BazerK

BazerK

Haswell rulez

quote:
Badtothebone schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 15:52:
[...]

Screenshot in XP is "Shift + space" , kan jij je screenshots dan in ...\Output folder vinden.

Voor de rest is de Steam versie en Laminar Digital Download versie 100% identiek. Overigens geen idee wat je bedoelt met Steam overlay optie?
Ik heb Shift+Space nu aan de praat. Key-layout was f*ckt up. (tnx for the hint :z )
De F12 functie voor screenshot naar je steam cloud werkt nog steeds niet.
Nou ja, lokaal opslaan dan maar.
Die overlay optie zit in de steam app (onder settings), die schijn je aan te moeten zetten wil je screenshots met F12 te sharen naar je content folder van je steam account. Wat onder XP11 niet werkt.

Shift - Space is Screenshot
Ctrl - Space is opnemen van films

• BazerK

BazerK

Haswell rulez

Aangezien de screenshots nu wel werken :o , hierbij een impressie van de Grand Canyon.
Gebruikte techniek is US Orthophotos met de Grand Canyon HD in zoom level 8. 109GB en heeft 10000seconden nodig gehad, maar dan heb je ook wat. :9~
Shots genomen vanuit en rondom de AirfoilLabs C172 v1.4
XP11 weather, alleen wat cirrus op 40000ft en 40mile zicht, wat een haze effect geeft.
Dit alles geeft op een 2K scherm een machtig aanzien. Bewegend(vliegend) is het nog veel mooier en krijg je een 3d effect.

De Orthophoto's van SanFrancisco HD is ook een aanrader.

Net een vlucht gemaakt van Rotterdam-The Hague Airport naar Schiphol:

In mijn nieuwe aanwinst:

Challenger 300 v2 - Captain Edition

https://www.aerosoft.com/...aptain-edition-xp11?c=888

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-10 16:44
@BazerK Hele gave shots!

• PH_ONE
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 17-10 15:28
quote:
Barns schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:38:
Ik heb sinds kort een rare grafische glitch in P3D 4.1.
helaas kan ik je niet helpen, maar heb ik wel hetzelfde probleem, in mijn geval op een 7870.

iemand ideeen?

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08:11
quote:
PH_ONE schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:54:
[...]

helaas kan ik je niet helpen, maar heb ik wel hetzelfde probleem, in mijn geval op een 7870.
[afbeelding]

iemand ideeen?
Ik heb na wat zoekwerk wat gevonden over deze "nav lights glitch". Klik hier een topic hierover op Avsim. Het schijnt te maken te hebben met AMD Software. Ik moet nog testen of het werkt. En ook hier en hier meer info.

• mekkieboek
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-10 20:17
Er komt naast FlightFactor een 2e Airbus voor Xplane, van Toliss. Momenteel werken ze aan een A319 en in tegenstelling tot FlightFactor is deze wél verkrijgbaar voor Linux.
Als deze bus een beetje deugt (op youtube lijkt het heel aardig, ze bouwen voort op qpac) dan krijgt mijn nieuwe pc geen windows meer :) .

https://toliss.com/products/

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
Heb TrackIR 5 nu al een tijdje binnen, maar is geen woord over gelogen inderdaad. Werkt echt super smooth en voelt ook eigenlijk best wel natuurlijk aan. Helemaal bij DCS is het een verademing, maar ook in P3D werkt het erg fijn. Het enige minpuntje is eigenlijk dat er een extra kabeltje nu op je headset zit, maar daar kan ik wel mee leven.
quote:
upclocker schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:40:
Heb TrackIR 5 nu al een tijdje binnen, maar is geen woord over gelogen inderdaad. Werkt echt super smooth en voelt ook eigenlijk best wel natuurlijk aan. Helemaal bij DCS is het een verademing, maar ook in P3D werkt het erg fijn. Het enige minpuntje is eigenlijk dat er een extra kabeltje nu op je headset zit, maar daar kan ik wel mee leven.
Ja, top, hè! ;) Mijn Trackclip Pro is toevallig afgelopen weekend gebroken: hij zat al heel lang wat los maar nu moet ik echt plakband gebruiken om ‘m goed te laten werken. Op zich geen probleem maar ik zat toch wel meteen te kijken naar een nieuwe Clip... of toch meteen maar een complete nieuwe set. ;) Ik heb de TrackIR 4 en de 5 schijnt toch wel beter te zijn, groter bereik en zo. Maar goed, los daarvan: dit is dus mijn eerste TrackIR en ik heb ‘m gekocht in 2006...! En ondanks een gebroken Clip werkt ‘ie op zich nog prima! Goed apparaat dus. Toen ik ‘m voor het eerst gebruikte dacht ik ‘dat flutterige ding houdt het nog geen maand vol’, haha! Maar wel dus. Terwijl ik echt niet zachtzinnig er mee omspring.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
mekkieboek schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:26:
Er komt naast FlightFactor een 2e Airbus voor Xplane, van Toliss. Momenteel werken ze aan een A319 en in tegenstelling tot FlightFactor is deze wél verkrijgbaar voor Linux.
Als deze bus een beetje deugt (op youtube lijkt het heel aardig, ze bouwen voort op qpac) dan krijgt mijn nieuwe pc geen windows meer :) .

https://toliss.com/products/
Qua avionics komen ze niet in de buurt van FF. Het is afwachten hoe het flightmodel is.

• Hazel
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05-07 20:12
Het is niet de bedoeling om op de man te spelen.

Ircghost wijzigde deze reactie 19-02-2018 12:58 (76%)

quote:
LOL echt goed ... dit herken ik wel

het ook wel eens gehad ....

helemaal verliefd op een plane en dan in eens in een real thing echt gaan vliegen , en dan thuis komen en dan teleurgesteld zijn dat het eigenlijk helemaal niet zo real is als ze doen geloven met flightsims

dan toch wel even een domper gehad

eerst de Hemel in prijzen dat het een mooie plane tot dat je een andere 'real' plane gaat vliegen
En dat is ook een reden dat ik nooit meer films kijkt waarin vliegtuigen de hoofdrol spelen ...

ach wat vallen die zwaar tegen en nep als je weet hoe het er in het echt of flightsim aan toe gaat

8) 8)

even een voorbeeld AIRPORT serie en zo zijn er nog wel meer films te noemen die eerst heel goed lijken tot dat je weet hoe het er echt aan toe gaat

Zelfs films die gebaseerd zijn op echte vliegrampen ..... zo als FreeFall Flight 174 ..

Ircghost wijzigde deze reactie 19-02-2018 12:59 (11%)

Niet om vervelend te doen, maar zo kijk ik hier wel eens naar het flightsim topic... Allemaal leuk en aardig tot je weet hoe het er in het echt aan toe gaat >:) O-) :+ .

• Sleepie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-10 15:31
quote:
Propane schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 00:10:
Niet om vervelend te doen, maar zo kijk ik hier wel eens naar het flightsim topic... Allemaal leuk en aardig tot je weet hoe het er in het echt aan toe gaat >:) O-) :+ .
Dat kan ik me voorstellen, maar dan ben ik weer wel benieuwd naar wat nu de grootste verschillen zijn die je merkt?

In het geval van X-Plane begint 't volgens mij met de groundhandling, dat is nowhere near real-life volgens iedereen die er verstand van kan hebben :)
quote:
Sleepie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:13:
[...]

Dat kan ik me voorstellen, maar dan ben ik weer wel benieuwd naar wat nu de grootste verschillen zijn die je merkt?

In het geval van X-Plane begint 't volgens mij met de groundhandling, dat is nowhere near real-life volgens iedereen die er verstand van kan hebben :)
Volgens mij houdt de vergelijking al op zodra je in een stilstaand toestel stapt. Vanaf dan is NIETS meer wat het leek op de computer. En dan beweegt er dus nog geeneens wat. Volgens mij maakt het niet uit hoe goed je de groundhandling maakt in een sim, het zal nooit ECHT lijken op het echte werk, alleen al doordat je er niet helemaal in zit en niks voelt. Laat staan het vliegen zelf.

Ik heb als ik sim ook totaal niet de illusie, of zelfs het idee, dat wat ik doe bijna echt is en dat ik dat in het echt wel even na zou kunnen doen. Flightsimmen is een hobby op zich: ik simuleer niet zozeer het echte vliegen, ik sim. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan natuurlijk wel het idee krijgen dat ik er echt even uit ben, alsof ik echt ergens rondvlieg, tussen schitterende wolken en over prachtige vergezichten, maar alsnog is het flightsimmen en niet echt vliegen. Die ervaring kan je thuis op je computertje voorlopig nog niet evenaren (of zelfs maar benaderen).

Denk ik. ;)

• prijk
  • Niet online
quote:
Sleepie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 09:13:
[...]
Ik heb wel eens een proefvluchtje achter de knuppel in een Cessna gemaakt en het allergrootste verschil is de driedimensionale ervaring. Je kan niet alleen naar links of rechts, maar ook daadwerkelijk omhoog en omlaag en voelt dat dan ook meteen. Die 3D-sensatie is achter het beeldscherm niet te benaderen (mogelijk wel met VR-bril, daar heb ik geen ervaring mee).
quote:
prijk schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Die 3D-sensatie is achter het beeldscherm niet te benaderen (mogelijk wel met VR-bril, daar heb ik geen ervaring mee).
Nou, dat vind ik niet. Ik lees her en der wel dat mensen wild enthousiast zijn over VR en dat het net echt lijkt maar ik vond het nogal meevallen. Of tegenvallen. Zwaar tegenvallen zelfs.

Wat mij METEEN duidelijk maakte dat VR niet net echt is, is het feit dat ik tijdens mijn eerste vlucht in VR totaal niet bang was. Ik hoopte er eigenlijk echt op dat ik tijdens mijn eerste VR vlucht het benauwd zou krijgen tijdens het opstijgen en het compleet in mijn broek zou doen tijdens het landen. In het echt zou ik het zeker weten besterven tijdens een eerste echte landing in m'n eentje dus op die ervaring hoopte ik. Maar niets van dat alles. Ja, het was echt supergaaf om voor het eerst de cockpit helemaal in 3D te zien etc. maar het opstijgen en landen en alles er tussenin ging me net zo makkelijk af als tijdens mijn vluchten op een 2D scherm. Totaal niet het idee van HELP tijdens de approach. Ik was eerlijk gezegd zwaar teleurgesteld. Je VOELT natuurlijk alsnog niets... en de low res graphics helpen ook niet. En trouwens, als alles high res zou zijn, waar iedereen op hoopt, is dat nóg niet de oplossing want dan zie je pas écht goed dat het gewoon low res sim textures zijn die worden opgeblazen naar 'life size' en dat ziet er alsnog niet echt uit...

Ik heb mijn Rift momenteel nog niet eens meer geinstalleerd... Ja, het is leuk voor een 'immersive' vluchtje en een leuk effect maar verder vind ik het (nog) niks.

• Sleepie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-10 15:31
Ik heb zelf ook (mee)gevlogen in een Cessna en natuurlijk is de beleving anders dan op een monitor achter je PC, daar hoeven we denk ik niet lang over te discussieren.
Al kan een motion platform en/of VR daar weer wel wat aan toevoegen natuurlijk.

Maar de meer technische/procedurele kant, daar ben ik benieuwd naar.
Het zijn misschien virtuele knopjes de we aanklikken, maar een Engine Start in bv. een PMDG kist is toch procedureel niet heel veel anders dan in het echt? Je zou een echte B737in mijn ogen toch wel gestart moeten kunnen krijgen met voldoende PMDG ervaring.

Dat je er niet zomaar mee wegvliegt vervolgens wil ik ook wel geloven. Maar dan ben ik dus benieuwd waar dan de grootste verschillen zitten waarom dat niet zou kunnen.
Behalve de beleving waar we het over eens zijn, wat zijn verder de grootste verschillen tussen sim en real life. Ook echte piloten roemen immers de vliegeigenschappen van bepaalde kisten in P3D en/of X-Plane, dus overeenkomsten moeten er ook zeker zijn.
Nouja, een voorbeeld, je weet misschien hoe alle knoppen moeten staan voor de start van cold en dark etc, maar weet je wat de impact is als een knopje niet zo staat als het moet? Je krijgt ‘in het echt’ niet vaak een kist van puur cold en dark. Dus check je of alles staat zoals het moet staan, en zo niet, waarom niet etc.

En laat ik niet over het single pilot vliegen van een 737 beginnen ;). Dat is deels technische sim limitatie.
quote:
Sleepie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:36:
Ook echte piloten roemen immers de vliegeigenschappen van bepaalde kisten in P3D en/of X-Plane, dus overeenkomsten moeten er ook zeker zijn.
Ja, maar dat werkt natuurlijk maar één kant op. Als de vliegeigenschappen echt goed zijn, zal een echte piloot meteen of heel snel een virtueel vliegtuig kunnen besturen: hij weet wat hij moet verwachten en kan dat dan heel makkelijk vertalen naar de sim. Hij herkent bepaalde zaken. De sim ervaring zal echter altijd minder zijn dan de echte ervaring. Als daarentegen een simmer na een goede sim in een echt vliegtuig stapt, zal hij die niet zomaar kunnen besturen omdat hij in feite werkelijk geen idee heeft wat hij moet verwachten. Daarvoor is de ervaring in een sim veel te beperkt. Dus goede vliegeigenschappen zijn voor een simmer vooral leuk maar je schiet er voor het echte werk niet veel mee op omdat je teveel zelf nog moet invullen wat beleving betreft.

Wat het omzetten en checken van knopjes betreft, zal je zeker wel een heel eind komen. Ik vlieg momenteel niets anders dan de Dash 8 Q400 en ik zal zeker alle knopjes zelfs zonder checklist goed kunnen krijgen. Alleen de verantwoording die je vervolgens hebt voor het goede verloop van de vlucht, daar moet ik niet aan denken...! Als ik in mijn Dash een knopje vergeet (wat wel eens gebeurt), nou, jammer dan. Maar in het echt... ik moet er niet aan denken. Wat dat betreft is de stress alleen al een wereld van verschil.
Ik heb zelf ook de ervaring van het echt vliegen .. Cessna 150 Lelystad airport

Dus het vergelijk met een toestel in flight sim is toch wel heel anders
En zo als hier besproken is dat je angst heb ... Ben totaal niet 1 keer bang geweest maar dit komt misschien door dat je ervaring heb in theorie van het vliegen dus weet wat waarvoor is

Veel mensen denken dat ze bang zijn als ze een echt vliegtuig moeten besturen .. maar het is geen angst het is dat de hersenen in eens te veel info krijgen waar door je een angstige gevoelens krijgt

Maar daarom is ervaring en zo ook belangrijk denk dat vele hier wel een basic rondje kunnen vliegen in één c172 en misschien ook wel heel Nederland maar dat is de kunst niet ... Het is vaak de kunst om.aan te komen waar je wil in een vreemd gebied .... Daar zijn zelfs de ervaringen piloten zelf die nog de weg kwijt raken

Gebeurt nog vaak genoeg een verkeerde vliegveld aanvliegen en landen of helemaal niet meer weten waar ze zijn
Andersom ook ...
Het komt ook wel eens voor dat wij niet weten waar een b777 heen is gegaan ..en dan vliegen we nog geen eens

ravw wijzigde deze reactie 15-02-2018 14:28 (6%)

• Stringer
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-10 23:41

Stringer

Casual Sim liefhebber.

FF A320 is vanaf nu (voor iedereen) te koop...

http://store.x-plane.org/A320-Ultimate_p_688.html

Stringer wijzigde deze reactie 16-02-2018 20:43 (8%)

i5 3570k @ 4.3 | MSI Z77A-G45 | 24 GB RAM | GTX 1060 6GB |

• mekkieboek
quote:
X-Plane 11 or X-Plane 10
Windows or Mac (Linux not supported at this time)

Interessant, they're back-pedaling :). Eerst was het nee geen Linux, want licentie voorschriften en nu dit. Maar ze moeten niet te lang wachten met een port anders laat ik me toch overhalen tot de Toliss A319. Wel bijzonder dat ze met zo'n deftige verkoopprijs toch weer extra willen verdienen aan een paar paint jobs :/

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Streskip
Zat al een tijdje te kijken naar de Dash 8, twijfelde heel erg omdat ik er best wel van overtuigd was alleen GA te willen vliegen. Ondanks ik het echt leuk vliegen vind in de Piper leek me die Dash 8 toch wel erg interessant, zeker omdat het een nog steeds een prop is en deze nog op relatief kleine vliegvelden kan landen. Na wat YouTube filmpjes was ik er uit :9

Nu 1 vlucht gedaan van Rotterdam naar Schiphol, beviel erg goed. Morgen even kijken hoe dat allemaal moet met flight plans enzo want het is wat anders dan zo'n Garmin :+

• Streskip
Vanmiddag lekker zitten kloten met de FMS, leek heel ingewikkeld maar het is eigenlijk best logisch allemaal maar moest het even door krijgen. Ben van EHAM naar EGGW gegaan en vond het nog best spannend zo allemaal op de AP. Beetje van, "zou die het doen :D ". 5NM voor de runway de AP uit en proberen te landen. Is gewoon echt niet te vergelijken met m'n Pipertje... Ben erg blij dat ik 'm toch heb gekocht.

Zo vanaf EGGW weer een leuk vluchtje maken :*)

• PH_ONE
Vannacht is aan het licht gekomen dat FSLabs een logger gebruikt in hun software welke als je een bepaalde key gebruikt, je usernames en passwords uit chrome deelt met de developer...

Na aardig wat aandacht op reddit hebben ze ondertussen een nieuwe installer uitgebracht zonder de 'test.exe'.

more info: https://fselite.net/news/flight-sim-labs-drm-methods/

• Ircghost
Dat is wel echt over de grens van wat acceptabel is. In theorie snap ik goed wat ze willen, maar ik zie nogal veel mits en maren. Ten eerste, mag het wel? Zelfs bij iemand die de software heeft gepirated? Maar ook, wat gebeurt er als er een bug in het programma is en het per ongeluk af gaat? Wat gebeurt er als je per ongeluk op test.exe drukt etc, etc..

• PH_ONE

• Ample Energy
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:44
quote:
Ircghost schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:03:
Dat is wel echt over de grens van wat acceptabel is. In theorie snap ik goed wat ze willen, maar ik zie nogal veel mits en maren. Ten eerste, mag het wel? Zelfs bij iemand die de software heeft gepirated? Maar ook, wat gebeurt er als er een bug in het programma is en het per ongeluk af gaat? Wat gebeurt er als je per ongeluk op test.exe drukt etc, etc..
De 'wat als'-vragen zijn al meer dan genoeg reden om voor elke betrokkene duidelijk te maken dat dit een heel stom plan was.
Of het überhaupt mag: absoluut niet (maar Ianal). Het is kwaadaardige software die bewust en weid is verspreid met het doel om in te breken in andermans computer (computervredebreuk en dat is strafrecht) en gegevens te kopiëren (het downloaden is alleen civiel recht en eventuele heling is volgens mij niet strafbaar. Enige kans die je hier kan vinden is als ze ook persoonsgegevens hebben gekopieerd). Het wordt in de praktijk niet echt bestraft (maximaal 1 jaar cel bijvoorbeeld) en in dit geval zal er sowieso niks worden gedaan. De verdachten zitten namelijk overal op de wereld en je gaat niet aan de gemiddelde burger kunnen uitleggen dat je zojuist 10 x 5 ton hebt uitgegeven voor uiteindelijk 2 veroordelingen met een voorwaardelijke celstraf en 2 x ¤500 boete :+

De wet is nog lang niet klaar voor dit soort misdrijven. Het zou prachtig zijn als een tweaker met mooie logs aangifte doet, maar in de praktijk kan je dit soort dingen alleen stoppen door het bedrijf te boycotten zodat hopelijk iedereen daar zo snel mogelijk ander werk moet gaan zoeken en mensen bij andere bedrijven zich bewust worden dat sommige zaken nou eenmaal niet kunnen en/of mogen. Maar ja, hoe je het ook wendt of keert: de flightsimwereld is 1 van de weinige add-on-makers kwijt en iedereen die een add-on van ze heeft gekocht heeft een trap in de ballen gehad...

Windows maakt meer kapot dan je lief is.

• Badtothebone

Badtothebone

hatsieflatsie

Wat random snaps van mijn FFA320 zonder test.exe :9

Ze zijn vrij groot (4k monitor :) ) vandaar de thumbnails

• Ircghost
Mooie pics hoor! Haarscherp ook! Je draait zeker een 1080ti met zo'n framerate op 4K?

• Badtothebone

Badtothebone

hatsieflatsie

quote:
Ircghost schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:14:
Mooie pics hoor! Haarscherp ook! Je draait zeker een 1080ti met zo'n framerate op 4K?
Ja, MSI GTX 1080ti + 50" 4k Samsung KS8000 tv :) Als het slecht weer is (veel bewolking) dan heeft ie moeite mee dus dan schroef ik de settings iets naar beneden.

• Liliuokalani
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
quote:
Badtothebone schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:11:
Wat random snaps van mijn FFA320 zonder test.exe :9

Ze zijn vrij groot (4k monitor :) ) vandaar de thumbnails

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Cockpit ziet er vooral héél netjes uit. Ben nu wel nieuwsgierig geworden. Eens even wat meer research doen.

Waarom staat in vredesnaam je apu aan trouwens?

• Badtothebone

Badtothebone

hatsieflatsie

quote:
Liliuokalani schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 00:10:
[...]
....
Waarom staat in vredesnaam je apu aan trouwens?
Gewoon vergeten uit te zetten :)

• Streskip
quote:
Badtothebone schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Vooral de cockpit ziet er echt nice uit. Vind wel jammer dat dan sommige textures op bijvoorbeeld de engine covers gewoonweg low res zijn, bedoel kom op, is het nou echt zo'n moeite? :X

• Liliuokalani
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
quote:
Badtothebone schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Lekker kerosine verstoken alsof het niets kost :P
quote:
Streskip schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 20:14:
[...]

[afbeelding]

Vooral de cockpit ziet er echt nice uit. Vind wel jammer dat dan sommige textures op bijvoorbeeld de engine covers gewoonweg low res zijn, bedoel kom op, is het nou echt zo'n moeite? :X
Dat terwijl alles er in X-Plane naar mijn mening altijd heel crisp en scherp uitziet. Ik snap ook nooit waarom die textures altijd zo afgeraffeld worden. Heeft FSLabs in de cockpit van de A320, maar daar is de buitenkant juist weer heel scherp.

Liliuokalani wijzigde deze reactie 20-02-2018 21:19 (13%)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Approach & landing in de FF A320 @ EHAM 18R. Volledig off-procedure (zat nog op FL100 ipv FL70) en moest een beetje speedbraken. Laatste stukje op de hand. X-Plane 11b20, volledig standaard. Maar die bus is echt zo goed. IMHO veel beter dan die van FlightsimLabs.

Om een of andere reden gaat OBS/X-Plane volledig over de jank zodra ik van view switch (van cockpit naar outside view etc.) de landing van buitenaf gezien ging dan ook met 2 fps, dus die heb ik even gelaten voor wat het is. Tijd voor een re-install en meer video's.

• Badtothebone

Badtothebone

hatsieflatsie

quote:
Liliuokalani schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:17:
[...]

Lekker kerosine verstoken alsof het niets kost :P
[...]

Dat terwijl alles er in X-Plane naar mijn mening altijd heel crisp en scherp uitziet. Ik snap ook nooit waarom die textures altijd zo afgeraffeld worden. Heeft FSLabs in de cockpit van de A320, maar daar is de buitenkant juist weer heel scherp.
Kerosine in X-Plane kost ook niets, net als kogels in BF :)

Ik ben met je eens dat de textures een beetje onder de maat zijn. Ik bedoel neem een voorbeeld aan de Rotate MD80, die textures daarvan zijn haarscherp op 4k.

Ik moet wel zeggen dat het ingame ietsje beter is, ik had namelijk mijn 4k PNG files moeten verkleinen om te uploaden naar Tweakers. Oorspronkleijk zijn ze +/- 12MB per stuk, niet leuk voor de mobiele Tweakerts ;-)

• Streskip
quote:
Bolk schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:22:
[video]
Approach & landing in de FF A320 @ EHAM 18R. Volledig off-procedure (zat nog op FL100 ipv FL70) en moest een beetje speedbraken. Laatste stukje op de hand. X-Plane 11b20, volledig standaard. Maar die bus is echt zo goed. IMHO veel beter dan die van FlightsimLabs.

Om een of andere reden gaat OBS/X-Plane volledig over de jank zodra ik van view switch (van cockpit naar outside view etc.) de landing van buitenaf gezien ging dan ook met 2 fps, dus die heb ik even gelaten voor wat het is. Tijd voor een re-install en meer video's.
Mis ik iets of doe je het op gevoel/kennis rond 3:30 je HDG aanpassen?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
Streskip schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 23:53:
[...]

Mis ik iets of doe je het op gevoel/kennis rond 3:30 je HDG aanpassen?
Ik heb deze approach op het echte vliegtuig vele malen gevlogen, dus het is een combinatie van gevoel en kennis. Maar ik kan uitleggen wat m'n beweegredenen waren om op dat moment in te draaien:

In een ideale situatie wil je met nog 14 miles te gaan (+/-6 mile final + de track afstand naar de cirkel naar de IAF waar de ILS begint) op 3800 voet zitten, flaps (config) 1 en snelheid op green dot (meest efficient, je ziet de green dot nog nèt op de onderkant van de speedscale staan, deze beweegt mee per flap setting).

In dit geval is het geen ideale situatie (het is bijna nooit een ideale situatie :P): ik kom aan met 250 knopen, zak volle bak naar 2000 voet (met een vertical speed van -2200 fpm) met speedbrakes en engine anti-icing aan wat me nog wat extra thrust geeft ook. Daarnaast heb ik nog geen flaps geselecteerd. Oftewel, we hebben teveel energie dat er nog uit moet en tegelijkertijd moet ik de beslissing nemen om in te draaien (normaal doet ATC dat voor je, en dan moet je alsnog aan ze kunnen vertellen of je het gaat halen of niet). De FMGC zei ook TOO STEEP PATH op een bepaald punt (geen idee of het in de video voorbijkomt), oftewel, als je het aan de computer overlaat gaan we het niet redden. Los daarvan, de autopilot kan geen speedbrakes incalculeren of een vroege gear down.

Anyway, het doel is om zodra de ILS begint (de cirkel waar we naartoe draaien) flaps 2 te selecteren (again, idealiter iets eerder). Het is kansloos om zonder flaps aan deze korte approach te beginnen. Dus minimaal config 1, en dan nog steeds alle hens aan dek, want met config 1 en 61 ton gewicht gaat het ding met idle thrust (anti-ice on) niet afremmen tijdens de nadering (dan moet je je gear eerder eruit gooien en speedbrakes gebruiken). Het uiteindelijke doel is om op 1000 voet 'stabilized' te zijn (correcte landingsnelheid, hoogte, motoren opgespoeld etc.) anders wordt het een go-around.

Zoals ik de situatie ingeschat heb: in OPEN DESCENT houdt het ding z'n snelheid op 250 en de huidige V/S van -2200 fpm, dus ik ben er bijna. Het is makkelijker om in 'level flight' af te remmen dan te proberen om én hoogte én snelheid tegelijk te verliezen, tenzij je dingen in Vertical Speed mode gaat doen. Dus ik kies er in eerste instantie voor om nog even de snelheid erop te houden (daarnaast gaat ATC het niet leuk vinden als je op deze hoogte level flight gaat aanhouden om af te remmen). Zodra ik in de buurt kom van de 2000 voet selecteer ik MANAGED SPEED. Daarbij gaat het vliegtuig zelf de snelheid bepalen aan de hand van de config waar het in vliegt (green dot of Vapp). Ik heb in deze (windstille) situatie dus nog 1,5 minuut nodig om op 2000 voet te komen wat met 250 knots ongever 6 mijl betekent. Daarna heb ik nog +/-2 mijl nodig om af te remmen naar green dot en flaps te selecteren om met config 1 aan de ILS te beginnen. Krap, maar kunnen we halen, zeker met speedbrakes. Mooie is, de kist berekent dit allemaal voor je, door middel van een pijltje op de ND (alleen in dit geval staat-ie er niet, ik heb er wat bugs over voorbij zien komen bij FlightFactor). In dit geval heb ik het grotendeels op ervaring gedaan.

Na 7 mijl zien we dit beeld:

We zitten nu bijna op onze hoogte van 2000 voet, de snelheid zakt onder de flap limiting speed van 230 knopen zonder speedbrakes. De ILS DME geeft nu aan 9,5 mijl tot de runway threshold en onze ND zegt ons nog 3 mijl tot de IAF, het begin van de ILS. Nu kunnen we config 1 selecteren en verder afremmen. Met nog 3 mijl te gaan is het nog wat krap dus ik heb er nog iets speedbrake opgezet om met flaps 2 aan de approach te beginnen. Omdat config 2 ons van drag voorziet samen met een vroege gear down krijgen we de snelheid er ruim voor de 1000 voet uit en zijn we configured met de checklists gedaan. Dan hoeven we alleen nog maar te landen...

Poeh, lang verhaal geworden :P

• Spitfire123
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-10 19:16
quote:
Bolk schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:23:
[...]
**knip**

Poeh, lang verhaal geworden :P
Maar wat een VET verhaal! Dank, heel leerzaam.
Je vliegt toch in het echie op de 320?

• Koja78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13:19
Ik ben een echte beginner en heb FSX Steam Edition. Hoe begin ik er nu aan om dat onder de knie te krijgen?

• Ircghost
quote:
Koja78 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:44:
Ik ben een echte beginner en heb FSX Steam Edition. Hoe begin ik er nu aan om dat onder de knie te krijgen?
Leuk dat je een nieuwe hobby begonnen bent! Flight simmen vergt wel wat eigen inzet, net zoals Tweakers. Dus misschien kun je proberen je vragen te concretiseren dan kunnen wij je ongetwijfeld helpen.

• mekkieboek
quote:
Bolk schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 21:22:
Maar die bus is echt zo goed. IMHO veel beter dan die van FlightsimLabs.
Ik heb de afgelopen dagen naar deze video gekeken waarbij ook een reallife piloot met de FF320 meevloog. 'Dagen' want de video is een lifestream van > 3 uur:
YouTube: [X-Plane 11] Flight Factor A320 - Test drive with a real pilot (live...
Zo leer je nog eens wat, niet alleen hoe (en waarom) je een a320 hoort te vliegen (een klein beetje uiteraard :P ) maar ook tot in welk detail de FF320 is uitgewerkt. Echt geweldig. Deze piloot was ook niet zo te spreken over de trage FlightSimLabs. Jammer, het was zo veelbelovend. Vooraf.

Anyway, ik ga tegen je advies in en ga toch voor de ToLiss A319. In ieder geval tot FF met een Linux versie komt. Ik wil echt af van Windows op mijn nieuwe pc en dan maar even met de Toliss. Op youtube lijkt ie best ver uitgewerkt, iig. de EFIS/ECAM/FMGS/MCDU systemen. Al weet je nooit welke video's Toliss heeft laten verwijderen van youtube.

Hoe is die FF trouwens in de lucht? Ze vliegen toch in hun eigen simulatiemodel met X-Plane alleen voor de visuals? Reageert ie een beetje dynamisch in de lucht en bij het landen en met wind en zo?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
Spitfire123 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Maar wat een VET verhaal! Dank, heel leerzaam.
Je vliegt toch in het echie op de 320?
Yes!
quote:
mekkieboek schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:11:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen naar deze video gekeken waarbij ook een reallife piloot met de FF320 meevloog. 'Dagen' want de video is een lifestream van > 3 uur:
YouTube: [X-Plane 11] Flight Factor A320 - Test drive with a real pilot (live...
Zo leer je nog eens wat, niet alleen hoe (en waarom) je een a320 hoort te vliegen (een klein beetje uiteraard :P ) maar ook tot in welk detail de FF320 is uitgewerkt. Echt geweldig. Deze piloot was ook niet zo te spreken over de trage FlightSimLabs. Jammer, het was zo veelbelovend. Vooraf.

Anyway, ik ga tegen je advies in en ga toch voor de ToLiss A319. In ieder geval tot FF met een Linux versie komt. Ik wil echt af van Windows op mijn nieuwe pc en dan maar even met de Toliss. Op youtube lijkt ie best ver uitgewerkt, iig. de EFIS/ECAM/FMGS/MCDU systemen. Al weet je nooit welke video's Toliss heeft laten verwijderen van youtube.

Hoe is die FF trouwens in de lucht? Ze vliegen toch in hun eigen simulatiemodel met X-Plane alleen voor de visuals? Reageert ie een beetje dynamisch in de lucht en bij het landen en met wind en zo?
Houd me op de hoogte van die 319! Ben benieuwd.

Ik heb een tijdje in het beta programma gezeten van FSL maar ik ben nooit echt onder de indruk geweest van de performance.

Ja, het model is volledig los van X-Plane, dus ding reageert eigenlijk best wel prima (ook bij lage FPS). Ik denk ook omdat het model los is van X-Plane dat-ie zo superieur is t.o.v. andere Airbussen. Laten we eerlijk wezen, de makers van zowel X-Plane als P3D zijn Boeing minded. Al weet ik dat Austin van X-Plane aan een native FBW model werkt voor X-Plane.

Voor wat betreft je vraag, ik zal eens een video maken met 30 kts crosswind :)

quote:
Koja78 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:44:
Ik zou beginnen met de eerste paar lesjes te doen in FSX vanaf het begin af aan beginnen
en lees je ook in Theorie in hoe een vliegtuig werkt en welke instrumenten waar voor zijn
en leer de eigenschappen van het vliegtuig uit je hoofd.
Ga dan gewoon een wat APP de DEP doen

en niet gelijk te veel willen doen .. ILS en dat soort dingen komen later wel leer eerst alles op zicht te vliegen en te doen ( Piper Cub is een goed vliegtuig om te leren, en laat de Airliners voor de eerste maanden voor wat het is .. ga eerst GA leren van klein naar groot , dus single prop en dan naar 2 prop
zo ga je dan naar een Turbo prop en van uit daar kan je eens gaan denken een een B737
maar voor al niet te snel willen gaan ...
maar lezen en doen is de beste leer les
en houd het voor al in het begin bij 1 toestel

en zorg voor minimaal een Joystick (HOTAS) dan gaat het al een heel stuk makkelijker

quote:
Propane schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:39:

En laat ik niet over het single pilot vliegen van een 737 beginnen ;). Dat is deels technische sim limitatie.
Daar komt wel verandering in ...

http://aviationweek.com/t...pilot-operations-concepts

• mekkieboek
quote:
Bolk schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:54:
[...]
Ik ben zelf ook benieuwd. Maar of ie het detailnivo van de FF gaat halen, vermoedelijk niet.
In die FF video keken ze b.v. naar de pressure meter op het panel (ergens bij de gearlever). Als je op de grond met de motoren uit een paar keer op de remmen drukt, neemt de oliedruk steeds verder af op het metertje. Zet je dan de electrische pomp even aan dan wordt de druk weer aangevuld. Ze hadden zich ook kunnen focussen op de grote schermen en alle code daarachter maar ook zo'n lullig metertje doet wat ie moet doen. Simuleer je een systeemstoring in de luchtaanvoer dan springt het ECAM scherm naar de bleed page en de juiste storingmeldingen worden getoond. Het zijn maar voorbeelden maar als je dat afzet tegen de bus van Aerosoft waar je na 2 updates erbij te kopen nog steeds een brak toestel hebt wat niet in de buurt komt bij FF.
quote:
Voor wat betreft je vraag, ik zal eens een video maken met 30 kts crosswind :)
Can't wait :)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
mekkieboek schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:03:
[...]

Ik ben zelf ook benieuwd. Maar of ie het detailnivo van de FF gaat halen, vermoedelijk niet.
In die FF video keken ze b.v. naar de pressure meter op het panel (ergens bij de gearlever). Als je op de grond met de motoren uit een paar keer op de remmen drukt, neemt de oliedruk steeds verder af op het metertje. Zet je dan de electrische pomp even aan dan wordt de druk weer aangevuld. Ze hadden zich ook kunnen focussen op de grote schermen en alle code daarachter maar ook zo'n lullig metertje doet wat ie moet doen. Simuleer je een systeemstoring in de luchtaanvoer dan springt het ECAM scherm naar de bleed page en de juiste storingmeldingen worden getoond. Het zijn maar voorbeelden maar als je dat afzet tegen de bus van Aerosoft waar je na 2 updates erbij te kopen nog steeds een brak toestel hebt wat niet in de buurt komt bij FF.
Haha zo ver ben ik er nog niet ingedoken. Maar dat zouden wel eens leuke video's kunnen worden. Ik ben nog niet bezig geweest met failures etc.
quote:
[...]

Can't wait :)

Volledige start-up op de runway. Crosswind take-off met TOGA. Paar dingetjes:

- Dat ik zo met de FD's loop te klikken heeft te maken dat-ie NAV mode niet wil armen, ik heb dit als een bug gerapporteerd zonder reactie nog. Soms doet-ie het wel, soms niet. Take-off in HDG en dan vlak na gear-up direct to. Dan gaat ie wel naar NAV mode.
- Vlucht is wat rommelig, ergens halverwege probeer ik iets in te tikken in de MCDU en gaan ineens de flaps eruit 8)7
- MANAGED SPEED is mooi te zien tijdens de nadering. Eerst green dot, na flaps selectie S-Speed.
- Tijdens de vlucht zie ik wat 'rudder flutter'. Zal dat melden bij FF.
- Landen zonder rudder pedals met zo'n crosswind is moeilijk met alleen een joystick, maar hij stond :P Veel te weinig rudder input tijdens het de-crabben en teveel aileron, daarom kom ik ruim links naast centerline. Daarnaast werkte m'n reverser button half.
- Deze keer wel een landing replay 8)

Conclusie: hij vliegt als een Airbus met die wind :P Small inputs, laat FBW z'n werk doen.

• Koja78
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13:19
quote:
ravw schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:36:
[...]

en zorg voor minimaal een Joystick (HOTAS) dan gaat het al een heel stuk makkelijker
Ik heb dit exemplaar op zolder staan: http://www.thrustmaster.com/nl_NL/producten/tflight-hotas-4
quote:
Ik heb de zelfde alleen dan de oudere model
Prima voor fsx

• mekkieboek
quote:
Bolk schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 22:21:
Volledige start-up op de runway. Crosswind take-off met TOGA. Paar dingetjes:
...
Conclusie: hij vliegt als een Airbus met die wind :P Small inputs, laat FBW z'n werk doen.
Nice :)
Heb je dat gedoe met nav alleen op Schiphol? Mss is het wel een hikje met below sealevel :P Wel vaag.

Nog een vraag, wat is die gestippelde 30° arc die je af en toe in de ND ziet? Het is vast iets anders dan doel altitude / start of climb, daar hebben ze al die pijltjes en zigzag lijntjes voor. Ik zal eens duiken in de docs van airbusdriver.net om eea uit te zoeken.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
mekkieboek schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 21:53:
[...]

Nice :)
Heb je dat gedoe met nav alleen op Schiphol? Mss is het wel een hikje met below sealevel :P Wel vaag.
Goeie! Ik ga het eens testen!

/edit: gevonden! Het had idd te maken met altitude, maar het in dit geval ging het om acceleration altitude. Ik hardcode die naar /3000, en zodra ik dat weghaalde armde NAV wel. Ik ga 'm rapporteren, thanks!
quote:
Nog een vraag, wat is die gestippelde 30° arc die je af en toe in de ND ziet? Het is vast iets anders dan doel altitude / start of climb, daar hebben ze al die pijltjes en zigzag lijntjes voor. Ik zal eens duiken in de docs van airbusdriver.net om eea uit te zoeken.
Dat is de energy circle. De technische omschrijving:
quote:
Energy circle symbol (green arc) centered on the aircraft position and oriented to the current track line.
Represents the Required Distance to Land.
Only displayed if the lateral guidance mode is heading or track, and the current FMS flight phase is in cruise, descent or approach, and the aircraft is within 180 nm of the destination.
Die geeft aan hoeveel energie je op dat moment hebt. Als je NU begint met afremmen en naar landing config gaat, kom je daar ongeveer uit :P (displayed if HDG or TRK modes and indicating the required distance to descend, decelerate and land from present position).

Bolk wijzigde deze reactie 22-02-2018 22:28 (7%)

Ik vlieg de laatste tijd weer in Aerofly FS 2. Na twee mislukte pogingen om P3D 4.2 te installeren en aan de praat te krijgen, had ik gewoon weer zin in ongecompliceerd vliegen met een ongelooflijk goede performance. Met P3D denk ik altijd: ik moet eigenlijk een nieuwe PC hebben, maar met AFS2 heb ik het idee dat ik nog wel 10 jaar vooruit kan met mijn PC. ;) Natuurlijk mis je veel dingen maar de gratis 'default' Q400 is helemaal niet verkeerd, de photoreal scenery kan best goed ogen (in vergelijk met landclass scenery), het licht is ook heerlijk in AFS2 (en ook hoe dat speelt op de materialen in de cockpit) en zoals gezegd, die performance... het is ziekelijk smooth allemaal en da's toch wel heerlijk. Al met al gewoon heerlijk ongecompliceerd vliegen. 8)

• PH_ONE
quote:
Barns schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:50:
[...]

Ik heb na wat zoekwerk wat gevonden over deze "nav lights glitch". Klik hier een topic hierover op Avsim. Het schijnt te maken te hebben met AMD Software. Ik moet nog testen of het werkt. En ook hier en hier meer info.
Na nog wat meer zoekwerk: op het amd support forum is mij duidelijk geworden dat het probleem is geintroduceerd in versie 17.11.2. Gisteravond mijn drivers teruggerold naar 17.11.1. Vanavond maar eens testen, ben benieuwd.

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Heeft iemand wellicht ergens een goede tutorial van hoe je online kunt vliegen met P3D?
Wil dat samen eens gaan doen. Liefst op een bestaand online netwerk (zonder zelf van alles te moeten gaan hosten), gewoon ergens een rustig veldje en samen wat vliegen van A-B.

Of ik zoek met mijn achterhoofd, maar kan nergens nou een duidelijke tool/tutorial/etc vinden.

FSHost wel gevonden, die client connect wel met een host, maar in P3D zie ik geen andere toestellen terug.
Multiplayer & Join Session op IP geeft telkens aan unable to connect to host.
Terwijl er toch genoeg andere simmers op zitten.

Ik mis denk ik iets...?

Derice wijzigde deze reactie 26-02-2018 21:28 (26%)

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Ircghost
Kijk eens naar Vatsim of IVAO @Derice

• Derice
  • Niet online

Derice

Heb Vatsim geprobeerd, met Vpilot, maar ook daar krijg ik geen andere toestellen in de sim te zien.
Wel in Vpilot. Maar in P3D geen een.
Ik denk dat ik iets mis... maar wat...? Vandaar dat ik een goede stap-voor-stap tutorial zoek.
(Of het is nog niet compatible met P3D v4.2?)

• Jeroenz90
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12:50
quote:
Derice schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:48:
Heb Vatsim geprobeerd, met Vpilot, maar ook daar krijg ik geen andere toestellen in de sim te zien.
Ik denk dat ik iets mis... maar wat...? Vandaar dat ik een goede stap-voor-stap tutorial zoek.
Geen idee hoe het bij Vatsim zit, ben zelf van het IVAO kamp :9

Maar bij IVAO/P3dv4 moet je zelf nog even de MTL (De modellen van de vliegtuigen) handmatig toevoegen aan je simobjects.cfg. Iets met spul wat allemaal nog niet compatibel is met elkaar maar wel soort van werkt.

Maar de grote vraag is wil je gewoon wat aanklooien met z'n 2e of wil je 'serieus' gaan simmen met ATC en regels waar je je aan 'moet' houden?

| Steam: Jeroenz90 |

• PH_ONE
quote:
Derice schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:48:
Hey Derice, kijk gerust rond op onze website: www.dutchvacc.nl. Voor ai traffic is vpilot ai aan te raden, je hebt wel even een accountje nodig om bij de documentation en files te kunnen, maar je krijgt daar een redelijk complete set ai modellen en VMR files om deze door vpilot goed te laten assignen. Je kan ook altijd terecht op onze teamspeak (zie forum op bovengenoemde website). mocht je op Schiphol aan de grond staan en een van onze controllers is online, is een privé berichtje via het netwerk ook een optie. (bijvoorbeeld '.chat EHAM_M_TWR' in vpilot)

Welkom welkom ;)

PH_ONE wijzigde deze reactie 27-02-2018 22:16 (4%)

• Derice
  • Niet online

Derice

Inmiddels gelukt met VATSIM & Vpilot. Ik zie nu andere toestellen van andere Vatsimmers in P3D.
Dutchvacc ga ik ook eens naar kijken,ziet er interessant uit. Thanks! :)

• Derice
  • Niet online

Derice

Gelukt. :-)
Vond het helemaal leuk. Flightplan was nog ff klooien, maar verder leuke vlucht gehad met ATC begeleiding van EHAM naar EHRD. Wel petje af, want soms zijn andere simmers echt niet te verstaan.
Moet alleen de volgende keer mijn AI traffic even uitgooien. Die zaten nu een beetje in de weg.

Derice wijzigde deze reactie 27-02-2018 21:10 (16%)

• uppie8374
  • Laatst online: 20-10 23:28

uppie8374

Sososo

Ik hoop dat dit het juiste topic is voor deze vraag, aangezien de topictitel de indruk geeft een algemeen flightsim topic te zijn, maar de OP vooral over MS FS gaat.

Maar goed, ik vroeg me dus af welke hedendaagse flightsim (FSX, FSW, X-Place, DCS, etc) de beste vlieglessen geïntegreerd heeft. Het is dusdanig lang geleden dat ik voor het laatst iets heb gedaan dat ik het helemaal kwijt ben en opnieuw kan beginnen.

Rebuilding knowledge database

even nog een leuke foto van mij uit 2005

Mijn eerste real life vlucht met een GA toestel (Lelystad)

Voor de niet kenners dit is een Cessna 150M

Hij is nu in een andere kleur

Cessna 150M PH-SKF kreeg bij Dynamic Aviation nieuwe kleuren.

ravw wijzigde deze reactie 01-03-2018 13:45 (60%)

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02:23

SalimRMAF

4KStudio.nl

Tenerife

SalimRMAF wijzigde deze reactie 04-03-2018 18:09 (55%)

Gulfstream G650

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mekkieboek
quote:
Bolk schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 20:54:
Na een korte eerste hop van EGLL naar EHAM is mijn beeld vd Toliss A319 dat ie ergens tussen de Aerosoft en de FlightFactor zit maar wel op deftige afstand van de Aerosoft bus. Afgaande op youtubes met devvers en RL piloten is de FF320 een stuk verder af, veel meer details geimplementeerd (hoewel ik begrijp dat de FF320 nog wat bugjes heeft).

De Toliss is wat meer spartaans kwa bediening maar gedraagt zich tot nu toe heel netjes. Al moet ik bekennen dat ik de airbus manuals vast niet zo goed ken als jij :P . Bijvoorbeeld, wat staat er in de FMA boven de PFD en wat hoort er te staan. Kwa FBW houdt ie zich netjes aan de regels (zo lijkt het, ook als ik loop te duwen en trekken aan de stick, hoewel ook daar geldt dat ik niet precies weet wat ie zou moeten doen). Sowieso is momenteel alleen de normale flight law geimplementeerd. Overigens ben ik de Airbus avionics weer meer gaan waarderen, al die details op de PFD / ND en in de MCDU _/-\o_ . En al die Airbus afkortingen :P

De Toliss developer gaat trouwens meewerken bij FlightFactor, ik begrijp aan de A350.

Anyway, voor mij ziet de Toliss A319 er heel netjes uit. Wat een verschil met die brakke rommel van Aerosoft, laten die zich lekker met scenery bezighouden, daar zijn ze goed in. Maar mocht FF toch met een Linux port komen dan zal ik die ook wel aanschaffen.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
mekkieboek schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:13:
[...]

Na een korte eerste hop van EGLL naar EHAM is mijn beeld vd Toliss A319 dat ie ergens tussen de Aerosoft en de FlightFactor zit maar wel op deftige afstand van de Aerosoft bus. Afgaande op youtubes met devvers en RL piloten is de FF320 een stuk verder af, veel meer details geimplementeerd (hoewel ik begrijp dat de FF320 nog wat bugjes heeft).

De Toliss is wat meer spartaans kwa bediening maar gedraagt zich tot nu toe heel netjes. Al moet ik bekennen dat ik de airbus manuals vast niet zo goed ken als jij :P . Bijvoorbeeld, wat staat er in de FMA boven de PFD en wat hoort er te staan. Kwa FBW houdt ie zich netjes aan de regels (zo lijkt het, ook als ik loop te duwen en trekken aan de stick, hoewel ook daar geldt dat ik niet precies weet wat ie zou moeten doen). Sowieso is momenteel alleen de normale flight law geimplementeerd. Overigens ben ik de Airbus avionics weer meer gaan waarderen, al die details op de PFD / ND en in de MCDU _/-\o_ . En al die Airbus afkortingen :P

De Toliss developer gaat trouwens meewerken bij FlightFactor, ik begrijp aan de A350.

Anyway, voor mij ziet de Toliss A319 er heel netjes uit. Wat een verschil met die brakke rommel van Aerosoft, laten die zich lekker met scenery bezighouden, daar zijn ze goed in. Maar mocht FF toch met een Linux port komen dan zal ik die ook wel aanschaffen.
Klinkt goed! Het ding is dus final aangezien die dev aan de slag gaat bij FF? Ik zal eens wat YouTube video's bekijken van het ding. En met Aerosoft bedoel je die brakke bus voor FSX/P3D?

Er zitten idd nog wel wat bugs in de FF 320, de bugtracker is verre van leeg maar er komen nog met regelmaat updates uit. Ik hoop dat ze er tzt een 319 en 321 aan toe voegen (en hopelijk een 330).

• mekkieboek
quote:
Bolk schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:30:
Klinkt goed! Het ding is dus final aangezien die dev aan de slag gaat bij FF? Ik zal eens wat YouTube video's bekijken van het ding.
Volgens mij zijn er wel updates gepland vd toliss. Ik heb alleen begrepen dat ie gevraagd is om mee te werken aan FF350 v2. Of iets van die strekking.
quote:
En met Aerosoft bedoel je die brakke bus voor FSX/P3D?
CHECK

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:18
Ik ben sinds dit weekend weer begonnen met p3d v4

Ik heb lang fsx gespeeld maar door de matige performance omdat dit toch een 32 bit spel was mee gestopt.
Nu heb ik p3d v4 gekocht en gelijk pmdg 737.

ook heb ik orbx openlc.

Echter vlieg ik liever airbus maar aerosoft zijn airbus is nog niet uit voor p3d v4.

Weet iemand misschien nog meer goede airbussen voor p3d v4 het voordeel van die van aerosoft vond ik dat je een copiloot had die dingen voor je kon doen.

ook zoek ik nog een mooie addon die ervoor zorgt dat de zee blauwer is ipv het hele donkere blauw wat het nu is.

sgouman wijzigde deze reactie 04-03-2018 14:58 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Badtothebone

Badtothebone

hatsieflatsie

ORBX hebben hun eerste scenery voor X-Plane beschikbaar gemaakt, Meigs Field, wie kent het niet!

https://orbxdirect.com/product/kcgx/xp11

Als een schaap over de dam is :)

Badtothebone wijzigde deze reactie 04-03-2018 15:52 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

quote:
sgouman schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:56:
Ik ben sinds dit weekend weer begonnen met p3d v4

[..]

Echter vlieg ik liever airbus maar aerosoft zijn airbus is nog niet uit voor p3d v4.

Weet iemand misschien nog meer goede airbussen voor p3d v4 het voordeel van die van aerosoft vond ik dat je een copiloot had die dingen voor je kon doen.

[..]
http://www.flightsimlabs....3xx-master-series-a320-3/ (Let wel: nieuws: Flightsimbedrijf gebruikt omstreden 'drm-tool' om piraterij te bestri...)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Let wel, die FSLabs Airbus is peperduur, net zo ingewikkeld als het echte vliegtuig, heeft geen copilot en de performance is belabberd... Maar goed, als je full realism wilt, miet je deze hebben. Ik zou zelf op de Aerosoft Airbus wachten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:58
Dit weekend voor de afwisseling weer even een schone X-Plane installatie gedaan.
Na een aantal maanden in P3D miste ik toch het 'Next-gen' gevoel wat ik wel terug zie in b.v. XP11 en Aerofly FS2. Hier en daar nog wat 'Tweaken' maar voor nu in combinatie met Ortho4XP en X-Europe toch wel erg genieten... 8)

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane%202018-01.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane%202018-02.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane%202018-04.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane%202018-03.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane%202018-05.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane%202018-06.png

http://www.fsnetherlands.com/X-Plane%202018-07.png

Dutchy88 wijzigde deze reactie 04-03-2018 18:15 (3%)

Intel i7 4790K @4.7 Ghz - Nvidia GTX1070 MSI - 16GB DDR3 RAM @1866Mhz - Custom Watercooling

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
quote:
Dutchy88 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:09:
Dit weekend voor de afwisseling weer even een schone X-Plane installatie gedaan.
Na een aantal maanden in P3D miste ik toch het 'Next-gen' gevoel wat ik wel terug zie in b.v. XP11 en Aerofly FS2. Hier en daar nog wat 'Tweaken' maar voor nu in combinatie met Ortho4XP en X-Europe toch wel erg genieten... 8)
mag ik vragen wat jij minder vind aan p3d dat je geen next gen voelt wat je bij xplane wel voelt?
ik heb ook getwijfeld tussen p3d en xplane maar bij xplane is er helaas naar mijn weten niet echt een goede 737 bijvoorbeeld met een goede fmc zoals p3d pmdg heeft.?
of heb ik dit verkeerd?

sgouman wijzigde deze reactie 04-03-2018 19:12 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
sgouman schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:08:
[...]

mag ik vragen wat jij minder vind aan p3d dat je geen next gen voelt wat je bij xplane wel voelt?
ik heb ook getwijfeld tussen p3d en xplane maar bij xplane is er helaas naar mijn weten niet echt een goede 737 bijvoorbeeld met een goede fmc zoals p3d pmdg heeft.?
of heb ik dit verkeerd?
Het next-gen gevoel zal 'm in de graphics zitten, denk ik. Scenery, licht, etc. Niet in een 737 of FMC.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:58
quote:
sgouman schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:08:
[...]

of heb ik dit verkeerd?
Zit hem inderdaad voornamelijk in de graphics en optimalisatie/rendering. Dan merk je gewoon dat de ESP Engine van FSX/P3D echt aan z’n pensioen toe is. Alleen de content laat het nog wat afweten zolang een PMDG, A2A, Majestic, FSLabs etc. achterblijven. Maar je ziet wel steeds meer ontwikkelaars aansluiten gelukkig.

Een goede FMC zit trouwens in de freeware Zibo 737NGX MOD. Nog geen PMDG kwaliteit maar wel een sterk verbeterde versie van de standaard 737. ;)

Intel i7 4790K @4.7 Ghz - Nvidia GTX1070 MSI - 16GB DDR3 RAM @1866Mhz - Custom Watercooling

Acties:
  • +4Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17:07

'Took the plunge' en eigenlijk positief verbaasd. CS757v3 in P3Dv4. Visueel voor deze sim best wel top. Performance ook prima en de dingen die ik miste worden in de aangekondigde v1.1 eruit gehaald. De 757 is een eigenaardig ding, dus leuk dat ik deze nu ook kan inplannen! En nog wachten op de RR, want dat is zeker de favoriete engine type voor dit vliegtuig. Nog wat plaatjes:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
quote:
Dutchy88 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:44:
[...]

Zit hem inderdaad voornamelijk in de graphics en optimalisatie/rendering. Dan merk je gewoon dat de ESP Engine van FSX/P3D echt aan z’n pensioen toe is. Alleen de content laat het nog wat afweten zolang een PMDG, A2A, Majestic, FSLabs etc. achterblijven. Maar je ziet wel steeds meer ontwikkelaars aansluiten gelukkig.

Een goede FMC zit trouwens in de freeware Zibo 737NGX MOD. Nog geen PMDG kwaliteit maar wel een sterk verbeterde versie van de standaard 737. ;)
ik zit te twijfelen ik zie jou europa x dat die echt wel hele mooie scenery geeft en gratis is(volgens mij). ik ga kijken naar de freeware 737

• SalimRMAF
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 02:23

SalimRMAF

4KStudio.nl

Twee zaken kloppen hier niet. Wat? Op welk vliegveld is de foto genomen?

Gulfstream G650

• voske
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18:30
Op een vliegveld waar nu een park ligt: Meigs Field

@lllustrious
Ziet er goed uit. Met versie 1.1 in aantocht lijkt het me een goed moment om deze ook maar eens toe te voegen aan de vloot (daarna 767, 787 en A330 nog te gaan).

Be yourself, no matter what they say ...

• Ircghost
quote:
Dutchy88 schreef op zondag 4 maart 2018 @ 18:09:
Dat ziet er echt strak uit! Welke kist is dat? En ik neem aan rond Innsbruck? ;)
Pagina: 1 ... 79 ... 83 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True