Ik heb een gelijk soort iets in XP11 en ja het maak het zeker leuker en dan moet je vaak toch wachten toch de grondploeg klaar is en dat kan wel even duren ..
dan heb je zeker tijd om even je FMC en zo klaar te maken
mekkieboek schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:11:
[...]
Zo denk ik er ook over. Zodat je wat opsteekt hoe eea werkt. Iets soortgelijks heb je met sommige GA vliegtuigen die aan de low-level kant van alles hebben gesimuleerd. Oliedruk en -temperatuur, bevroren pitot tubes noem maar op.
dat is ook het mooiste van alles , bij de C172 en die Piper Cub is het niet mogelijk om zonder al die real dingen te vliegen ..
dus je moet wel leren hoe je de plane in bedwang moet houden
van auto starten en vliegen maar ... dat is niet iets dat je moet willen
Met die Piper cub / C172 moet je alle handelingen doen wil je hem gestart krijgen , geen fout anders kan je weer van voor af aan beginnen
en zeker bij die Cub
want het vliegtuig weigert gewoon en zal stoppen met bepaalde functies ,
teveel of te weinig mix , of feul .... is verzuipen of droog lopen
zelfs de bougies kunnen te heet worden waar door ze verbranden
of starten of motor uitzetten met Avionics aan ... dat is gewoon doorbranden van je Nav instrumenten
heb het dus al twee keer gehad dat mijn motor afsloeg en mijn radio's of auto nav dus gewoon de geest gaf , je kan pas weer het fixen als je op de grond staat met de motor uit ...
Dus al met al moet er wel een soort van leer curve wezen zo dat je je ook gaat verdiepen in de vliegtuig zelf
en waarom zou je een aircraft kopen voor 50 euro en daar dan maar de kwart van de functies gebruiken of verkeerd gebruiken , zonde van je geld ...
Laat mij maar zweten de eerste paar uur , en je eerste vlucht gewoon met je zweet op je rug staan
omdat er dingen gebeuren waar je dan pas achter komt ..
Zo heb ik met die piper ook nog dingen waar ik nu nog aan moet wennen ... zeker bij het taxiën nadat ik geland ben , het wil gelijk afslaan of verzuipen , wat dan ook weer tot gevolg heb dat hij afslaat
dus even kijken wat en hoe ik daar mee om moet gaan
zo was mijn eerste opstarten van die cub ook wel wat .... check list gevolgd ( vergeet alleen voor het starten mijn olie pomp uit te zetten ( verzuipen) dus moest gelijk gaan leren hoe ik heb leeg moest trekken ..
dat weet ik nu ook
maar het beestje heeft nog wel eens een eigen wil ........
en wanneer gebruik je welke olie en buogies
En van mij mag de Floats snel komen voor de Cub
YouTube: Float Training! 1st Lesson - J3 Cub Fun Flying - Landing on W...
die gebruiker
Flight Chops
heeft heel veel mooie lessen en dingen voor GA piloten op zijn Youtube staan ..
leuk om eens als pilot en liefhebbers van GA kisten te kijken
YouTube: FlightChops
En ik weet dat hier meer mensen zijn die GA vliegen met een S-Tec's System (Twenty Thirty ThirtyALT ) (AP)
hier een echt handbook voor dat systeem

Hier te downloaden
http://genesys-aerosystem...y_Thirty_%20ThirtyALT.pdf
[
Voor 89% gewijzigd door
ravw op 05-01-2018 16:01
]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB