De Migration Tool heeft al doel om het installeren van addons mogelijk te maken, niet om je huidig geinstalleerde addons te importeren of iets soortgelijksVedrano schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:25:
Ik ben dus ook overgestapt op P3D, die op ene schijf en FSX op ander. Nu heb ik de Migration tool gekocht, maar snap er niet veel van en van de manual word ik ook niet veel wijzer. Heb de beide folders goed aangefinkt, Target Simulator P3D en redirection Enabled, dan hoor ik toch alle vliegtuigen uit FSX in me P3D te hebben ?
Verwijderd
Ik zou persoonlijk trouwens nooit die tool gebruiken: het is veel beter en veiliger P3D v3 compatible addons te gebruiken. Dat gerommel met migration tools komt te vaak gedoe van.
Ja ik snap dat allemaal half, maar had het gekocht op advies van een collega.Propane schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 23:18:
[...]
De Migration Tool heeft al doel om het installeren van addons mogelijk te maken, niet om je huidig geinstalleerde addons te importeren of iets soortgelijks.
Als ik FSX addon installeer, en ik heb de migration tool aan. Hij kiest dan de FSX install/direction maar door de migration tool word het dus automatisch geinstalleerd op P3D?
Ook al geeft die de drive en alles aan waar me FSX op staat bij de install?
Ik weet dat iedereen hier voornamelijk in P3D en FSX of X-Plane zit ondertussen, maar Dovetail komt toch met twee nieuwe flightsim producten;
http://www.dovetailgames....-simulators-of-the-future
Staat niet bijster veel in de announcement, maar wie weet wordt het interessant. Als ze 64 bit voor elkaar hebben gekregen...
Staat niet bijster veel in de announcement, maar wie weet wordt het interessant. Als ze 64 bit voor elkaar hebben gekregen...
Hier staat nog wat meer informatie: http://steamcommunity.com...16/412446890550990408/#p1 Er is ook een kleine Q&A met de ontwikkelaar.Propane schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:20:
Ik weet dat iedereen hier voornamelijk in P3D en FSX of X-Plane zit ondertussen, maar Dovetail komt toch met twee nieuwe flightsim producten;
Dag mensen. Ik ben al een aantal jaar een echte fan van FSX. Alleen vind ik de standaard vliegtuigen die in het spel zitten niet echt fijn spelen.
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar mods. Maar geen (gratis/werkende) mods kunnen vinden.
Kunnen jullie mij helpen?
Mijn eisen:
- grote passagiersvliegtuigen (bij voorkeur zo realistisch mogelijk);
- evt. echte traffic control om zo te kunnen landen dmv ILS of via heading;
- gratis.
Alvast bedankt!
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar mods. Maar geen (gratis/werkende) mods kunnen vinden.
Mijn eisen:
- gratis.
Alvast bedankt!
Wat heb je al gevonden dan dat niet voldoet aan je eisen? Ik kan mij onmogelijk voorstellen dat je niks hebt kunnen vinden zonder te googlen.
Tsja, gratis en realistisch in één product lijkt me niet realistischturkeyhakan schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:34:
Dag mensen. Ik ben al een aantal jaar een echte fan van FSX. Alleen vind ik de standaard vliegtuigen die in het spel zitten niet echt fijn spelen.
Mijn eisen:
- gratis.
En voor ATC net zo: Die standaard in FSX zit, is best leuk voor een simulatie, als je realistischer wil, dan kun je beter naar een van de online community's gaan: VATSIM of IVAO met menselijke LVL's die je een uitbrander geven als je 10 voet van je pad afwijkt.
Bottom line: Voor niets gaat de zon op maar voor een paar centen er is veel moois in FSX-land.
Deze is misschien voor vliegtuig het beste. De iFly Boeing 747: https://flyawaysimulation.../fsx-ifly-boeing-747-400/turkeyhakan schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:34:
Mijn eisen:
- gratis.
Alvast bedankt!
Ik hoop niet dat Dovetail de vliegtuigen als DLC content gaan uitgeven via de Steam Store... (Wat ze al doen met Train Simulator 2016...)
:)
Verwijderd
Lijkt me logisch van wel. Waarom zouden ze dat opeens anders gaan doen? Het kan mij weinig schelen hoe addons/DLC te koop zal zijn: ik ben meer benieuwd naar hoe lang het duurt voordat er high-end addons zijn.UrbanWoodz schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 01:56:
Ik hoop niet dat Dovetail de vliegtuigen als DLC content gaan uitgeven via de Steam Store... (Wat ze al doen met Train Simulator 2016...)
ircghost, ik heb wel vliegtuigen gevonden. Maar helaas werkt daar de F9 toets niet en ziet het er niet echt heel realistisch uit. Voor de rest is alles betaald wat ik heb kunnen vinden.
bacchus, dank je voor het meedenken!
longbownl, ben hem nu aan het downloaden! Dank!!!
bacchus, dank je voor het meedenken!
longbownl, ben hem nu aan het downloaden! Dank!!!
Ik zou het wel jammer vinden dat je maar (bijvoorbeeld) 2 of 3 vliegtuigen/vliegtuigjes hebt en de rest moet kopen als je het wil.Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:25:
[...]
Lijkt me logisch van wel. Waarom zouden ze dat opeens anders gaan doen? Het kan mij weinig schelen hoe addons/DLC te koop zal zijn: ik ben meer benieuwd naar hoe lang het duurt voordat er high-end addons zijn.
De volgende Train Simulator gaat als ik het goed begrepen gebruik maken van de Unreal Engine. Zou de nieuwe Flight Simulator daar ook gebruik van gaan maken? Zoja, zal het dan moeilijk zijn om bepaalde addons over te zetten van FSX naar de Unreal Engine?
:)
Verwijderd
De 'nieuwe' sim is gebaseerd op FSX dus gebruik van de Unreal Engine lijkt me onwaarschijnlijk. Tegelijk betekent dit niet dat FSX addons makkelijk zijn om te zetten naar de nieuwe sim want die schijnt 64 bit te zijn en blijkbaar moet je veel addons, zo niet allemaal, van de grond af aan opnieuw maken. Dat is ook een reden dat P3D nog niet 64 bit is. Er is trouwens nogal veel verschil van mening of 64 bit nou wel of niet voor compatibiliteitsproblemen zorgt.UrbanWoodz schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:51:
[...]
Ik zou het wel jammer vinden dat je maar (bijvoorbeeld) 2 of 3 vliegtuigen/vliegtuigjes hebt en de rest moet kopen als je het wil.
De volgende Train Simulator gaat als ik het goed begrepen gebruik maken van de Unreal Engine. Zou de nieuwe Flight Simulator daar ook gebruik van gaan maken? Zoja, zal het dan moeilijk zijn om bepaalde addons over te zetten van FSX naar de Unreal Engine?
Wat betreft de 2 of 3 vliegtuigen: ja, dat zou natuurlijk jammer zijn maar het zou me niets verbazen. Tenslotte zit Dovetails in de business om geld te verdienen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2016 20:10 ]
Zo'n constructie betekent hopelijk wel dat het originele product een stuk goedkoper kan worden. Al moet ik zeggen dat juist de uitgebreide standaard-garage en wereldwijde redelijke scenery met vrijwel alle bestaande vliegvelden is, dat ik in FSX zo kan waarderen.UrbanWoodz schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:51:
[...]
Ik zou het wel jammer vinden dat je maar (bijvoorbeeld) 2 of 3 vliegtuigen/vliegtuigjes hebt en de rest moet kopen als je het wil.
Ik hoop gewoon dat Dovetail de mogelijkheid geeft aan third party's om vliegtuigen te ontwikkelen (a.k.a Aerosoft, PMDG etc.) en hier de vrijheid in bied zoals MS deed met FSX.Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:25:
[...]
Lijkt me logisch van wel. Waarom zouden ze dat opeens anders gaan doen? Het kan mij weinig schelen hoe addons/DLC te koop zal zijn: ik ben meer benieuwd naar hoe lang het duurt voordat er high-end addons zijn.
En inderdaad, het zal een behoorlijke tijd duren voordat PMDG en dergelijke uberhaubt gaan na denken om te gaan ontwikkelen voor dit nieuwe platform. Uiteraard willen ze weten of er uberhaubt markt is voor high-end add-ons. De vraag is of Dovetail 1 jaar of langer het geduld kan opbrengen voor dat de grote jongens het platform accepteren en gaan ontwikkelen.
Ik denk eerlijk gezegd van niet, omdat bijvoorbeeld PMDG nu al 2 of 3 platformen ondersteund. Het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk dat ze voor een 4e platform gaan ontwikkelen.
[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 14-02-2016 13:16 ]
Verwijderd
Twee weken verder en ik ben alleen nog maar enthousiaster over de Legacy en vooral de GTN 750. Mocht iemand een meer up to date AIRAC ervoor willen hebben (1513), dan roep je maar. Enige nadeel is wel dat de Garmin database afwijkt van de Navigraph en NavDataPro databases, dus zelfs als je dezelfde cycle gebruikt. Jammer. Ik heb een tijdje geprobeerd met ProATC X te werken en ook PFPX (dus in combinatie met de GTN 750 in de Legacy) maar dat werkt gewoon niet lekker. Momenteel gebruik ik gewoon de data van de GTN 750 om mijn vluchten te plannen etc. Werkt prima. En heerlijk. En helemaal top. Jaaaaaaaa, ik ben er blij mee.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:19:
Tjonge, ik heb weer dikke pret met P3D, momentaan dankzij de net uitgebrachte RealAir Legacy (nu eindelijk P3D compatible) en de schitterende Flight1 GTN 750. Ik heb lang getwijfeld over de GTN maar man, man, man wat een heeeeeeeerlijk ding is dat! Aanrader van de bovenste plank! Ideaal! Niet te vergelijken met de oude GNS meuk! Echt, niet normaal wat een opties en mogelijkheden de GTN 750 heeft! Duur ding, helemaal voor P3D, maar elke cent meer dan waard.
over welke Legacy hebben we het hier ?Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:57:
[...]
Twee weken verder en ik ben alleen nog maar enthousiaster over de Legacy en vooral de GTN 750. Mocht iemand een meer up to date AIRAC ervoor willen hebben (1513), dan roep je maar. Enige nadeel is wel dat de Garmin database afwijkt van de Navigraph en NavDataPro databases, dus zelfs als je dezelfde cycle gebruikt. Jammer. Ik heb een tijdje geprobeerd met ProATC X te werken en ook PFPX (dus in combinatie met de GTN 750 in de Legacy) maar dat werkt gewoon niet lekker. Momenteel gebruik ik gewoon de data van de GTN 750 om mijn vluchten te plannen etc. Werkt prima. En heerlijk. En helemaal top. Jaaaaaaaa, ik ben er blij mee.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Tja... eerst zien dan geloven.Propane schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:20:
Als het menu in de nieuwe sim net zo dramatisch is als hun Train Simulator... en de load times net zo verschrikkelijk zijn, dan hou ik m'n hart vast. Eerlijk gezegd verwacht ik een 'arcade' niveau van Dovetail. Maar met deze verwachting kan het alleen maar beter

Ik hoop eerder dat LM het 64-bits wiel gaat uitvinden.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
het word wel eens tijd voor een nieuwe flightsim build , want dat van FSX build , is toch nu wel heel verouderd aan het worden , ik verwacht nu toch dat ze veel mooie grafische dingen gaan krijgen en direct x 12 ondersteuning als het er komt ...SanderTje! schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:27:
[...]
Tja... eerst zien dan geloven.
Als het menu in de nieuwe sim net zo dramatisch is als hun Train Simulator... en de load times net zo verschrikkelijk zijn, dan hou ik m'n hart vast. Eerlijk gezegd verwacht ik een 'arcade' niveau van Dovetail. Maar met deze verwachting kan het alleen maar beter![]()
Ik hoop eerder dat LM het 64-bits wiel gaat uitvinden.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
Euh... die 'nieuwe' sim van Dovetail is niets anders dan een gepimpte FSX, hoor. Gewoon dezelfde meuk maar dan 64 bit (als dat echt zo is) en wat grafische updates, dus eigenlijk een variatie op Prepar3D (vooral 64 bit is een verschil). Ik snap nog steeds niet waarom ze het aankondigen als een nieuwe sim. Is gewoon een betaalde upgrade. Maar dan zonder backwards compatibility voor huidige addons.ravw schreef op maandag 15 februari 2016 @ 11:40:
[...]
het word wel eens tijd voor een nieuwe flightsim build , want dat van FSX build , is toch nu wel heel verouderd aan het worden , ik verwacht nu toch dat ze veel mooie grafische dingen gaan krijgen en direct x 12 ondersteuning als het er komt ...
Quote van de developer:
"The graphics engine is an evolution of the engine in Microsoft Flight Simulator X. Initially, we needed to overhaul it to support DirectX 11. Following that, we enhanced it with some up to date techniques such as globally applied high dynamic range rendering (HDR) and atmospheric light scattering. For aircraft and other high detail models we have added support for physically based rendering (PBR). Our development team continue to refine and enhance the capabilities of the engine further as we head towards launch."
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 13:57 ]
Zou Dovetail dan ook serieus alles dat LM in P3D al verbeterd had, opnieuw gedaan hebben? Of zouden die twee onderling hun aanpassingen weer crosslicensen?
Verwijderd
Geen idee... Ik heb niets gehoord over bijvoorbeeld cloud shadows and popup free autogen in de sim van Dovetail. Ze lijken allebei maar te doen wat ze goed achten... Beetje dom. Of nogal dom. Krijg je twee nieuwe versies van FSX en geen van beiden zal alles hebben en dus het beste zijn.Bacchus schreef op maandag 15 februari 2016 @ 16:08:
Zou Dovetail dan ook serieus alles dat LM in P3D al verbeterd had, opnieuw gedaan hebben? Of zouden die twee onderling hun aanpassingen weer crosslicensen?
Je laat dit heel negatief klinken, maar dit is exact wat Prepared ook doetVerwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:27:
[...]
Is gewoon een betaalde upgrade. Maar dan zonder backwards compatibility voor huidige addons.
Een echte 'nieuwe' sim kost jaren development, dus dat ga je niet zomaar zien. Ik ben deels hoopvol omdat ze tot dusver wel hebben laten zien actief te werken aan FSX Steam. Daarnaast is het niet een militair bedrijf die de consumenten als grappig extra inkomstenbron ziet, dus als ze succes willen hebben zullen ze een goed product neer moeten zetten voor de consument.
Goed begin is het halve werk. Als ze de boel over hebben gezet naar DX11 en bepaalde technieken up to date hebben gebracht kan je al een flink eind op weg zijn naar grote performance winsten.
Hoe dan ook, ik zie het als glas half vol momenteel. Meer opties voor ons is goed, niet slecht.
Verwijderd
Ja, dat zeg ik ook al (variatie op P3D). Ik ben wat negatief omdat ze her en der de indruk wekken met een compleet nieuwe sim te komen en dat klopt gewoon niet. Hun officiële persbericht zegt daar niets over. En het negatieve punt kan zijn dat addons niet compatible zijn. Maar dat kan juist ook heel positief zijn.Propane schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:40:
[...]
Je laat dit heel negatief klinken, maar dit is exact wat Prepared ook doet. En die geven het ook vrolijk een nieuw versienummer mee en vragen er weer volle bak voor.
Uiteindelijk ben ik wel positief omdat dit het hele flightsim gebeuren levend houdt en misschien zelfs nog levendiger maakt. Maar zeg gewoon wat het is en maak het niet mooier, denk ik dan.
Heb na een lange pauze FSX weer eens geinstaleerd (de STEAM editie).
Werkt allemaal naar behoren. ook de A2A planes en EZCA met upgrades werken ok.
Nu wil ik de PMDG 737NGX weer installen. Heb daarvoor ooit de DVD versie gekocht met serialnummer dus. Ik kan dus niet bij de Service Pack 1d (nodig voor de STEAM versie) upgrade komen om te downloaden, want ik heb geen account bij PMDG.
Heeft iemand met dit zelfde probleem gezeten? en is daar een oplossing voor?
Edit: laat maar, heb de Service Pack 1d elders gedownload... serial werkt ook gewoon.
Nu wil ik de PMDG 737NGX weer installen. Heb daarvoor ooit de DVD versie gekocht met serialnummer dus. Ik kan dus niet bij de Service Pack 1d (nodig voor de STEAM versie) upgrade komen om te downloaden, want ik heb geen account bij PMDG.
Edit: laat maar, heb de Service Pack 1d elders gedownload... serial werkt ook gewoon.
[ Voor 12% gewijzigd door BazerK op 22-02-2016 00:15 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Afgelopen weekend hetzelfde gedaanBazerK schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:50:
Heb na een lange pauze FSX weer eens geinstaleerd (de STEAM editie).
Wel even de oude versie van PMDG verwijderen anders wordt het operations center niet geinstalleerd en kun je geen liveries instellen.
Graag zou ik jullie allemaal vriendelijk willen bedanken voor de tips en dit topic!
Ik heb diverse vliegtuigen van PMDG en Aerosoft gekocht.
Ik heb wel een vraag. De autothrottle van mijn Airbus vliegtuigen werkt niet goed. Wanneer ik op F4 druk wordt de autothrottle ingeschakeld. Heb op internet naar diverse oplossingen gezocht en veel mensen met hetzelfde probleem tegengekomen. Maar tevergeefs. Het lukt mij niet. Iemand tips?
Bovendien zou ik graag een ILS landing willen maken. Maar hiervoor moet de FMC worden ingesteld waar ik eigenlijk niets van snap. Iemand tips? Op Youtube staan wat filmpjes maar ik kom er niet uit.
Ik heb wel een vraag. De autothrottle van mijn Airbus vliegtuigen werkt niet goed. Wanneer ik op F4 druk wordt de autothrottle ingeschakeld. Heb op internet naar diverse oplossingen gezocht en veel mensen met hetzelfde probleem tegengekomen. Maar tevergeefs. Het lukt mij niet. Iemand tips?
Bovendien zou ik graag een ILS landing willen maken. Maar hiervoor moet de FMC worden ingesteld waar ik eigenlijk niets van snap. Iemand tips? Op Youtube staan wat filmpjes maar ik kom er niet uit.
De airbus heeft een goede handleiding en een begeleidende (co)pilot die je in de cdu kunt aanzetten. In de 'first flight' tutorials raden ze dan ook aan dat je beide aanzet. Als deze functie aanstaat worden met voice alle handelingen gedaan in de pre-flight bijvoorbeeld. Wel moet je zelf taxiën, opstijgen etc. Hierbij leer je ook dat je bij TO de throttle helemaal vooruit moet klikken (hoever hangt volgens mij af van de berekening, TO/GA of FLEX). Als je dan airborne bent, moet je hem terugzetten naar CL (climb), deze throttle setting kun je tot de landing aanhouden en is in feite de autothrottle.turkeyhakan schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:15:
Graag zou ik jullie allemaal vriendelijk willen bedanken voor de tips en dit topic!
Ik hoop dat het nog allemaal klopt wat ik zeg, het is alweer een tijdje geleden.

EDIT: In de tutorial wordt trouwens ook een ILS-landing gemaakt. Best leuk om te doen en ook een mooie approach. De 'FMC' heet bij airbus trouwens CDU
[ Voor 5% gewijzigd door lllustrious op 04-03-2016 11:21 ]
Verwijderd
De vliegtuigen van genoemde developers hebben allemaal een uitstekende tutorial. Je kan niet met tips uitleggen hoe een FMC werkt: daar moet je echt induiken, de tutorials volgen en de handleidingen lezen. Een andere (simpele) oplossing is er niet. Voor een ILS heb je trouwens niet per se de FMC nodig, hoor: kan ook prima zonder.turkeyhakan schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 08:15:
Beetje bijzonder trouwens dat je meteen 'diverse vliegtuigen' gekocht hebt en dan meteen ook de duurste die er zijn (PMDG): je had er beter eentje kunnen kopen om uit te zoeken hoe alles werkt en of het wel je ding is. Maar goed, misschien bedoel je wel iets anders met 'gekocht'.
Ik heb net een paar uur gewerkt aan de hand van een tutorial! Net mijn eerste echte ILS landing gemaakt van EHAM naar EDDL
Helemaal zelfstandig zonder maar ook naar de tutorial gekeken te hebben.
Gaaf!! Ik had wel vaak crashes in Windows 8.1. Heb daar een speciaal .dll bestand voor gedownload en sindsdien geen crashes meer!
J van E, via een website had ik ze in de aanbieding zien staan. Heb een 737 NGX, een A320 en nog wat kleine vliegtuigen gekocht. Wil wellicht mijn computer en kamer ombouwen naar een flight simulator opstelling. Maar eerst de basics maar eens leren! Gaat de goede kant op.
Gaaf!! Ik had wel vaak crashes in Windows 8.1. Heb daar een speciaal .dll bestand voor gedownload en sindsdien geen crashes meer!
J van E, via een website had ik ze in de aanbieding zien staan. Heb een 737 NGX, een A320 en nog wat kleine vliegtuigen gekocht. Wil wellicht mijn computer en kamer ombouwen naar een flight simulator opstelling. Maar eerst de basics maar eens leren! Gaat de goede kant op.
[ Voor 29% gewijzigd door turkeyhakan op 04-03-2016 18:10 ]
Correct me if I'm wrong, maar juist in de A320 heb je volgens mij wel de FMGC nodig omdat je de frequentie en koers daarop in moet stellenVerwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 11:26:
[...]
Voor een ILS heb je trouwens niet per se de FMC nodig, hoor: kan ook prima zonder.
Verwijderd
Ah, zou kunnen... misschien moet ik die Airbus maar weer eens installeren.Propane schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:01:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar juist in de A320 heb je volgens mij wel de FMGC nodig omdat je de frequentie en koers daarop in moet stellen.
Er is niet zoiets als te veel kleine vliegtuigen vliegen.
die laten zichzelf vliegenBacchus schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 14:13:
[...]
De rest vliegt (naja: programmeert de FMC van) te veel grote kisten.
Verwijderd
Haha, ja, daar komt het wel op neer.
Ik heb vanmiddag alsnog de Airbus 319 geïnstalleerd en ermee gevlogen: je hebt inderdaad de MCDU nodig voor een ILS.
Op zich wel grappig om weer eens mee gevlogen te hebben. Leuk voor de variatie. Was wel blij met mijn eigen checklist anders had het me weer uren gekost alles uit te vogelen. (En dat was precies waarom ik ooit die checklist gemaakt heb: om weer snel te kunnen vliegen met een vliegtuig waarin je een hele lange tijd niet meer gevlogen hebt.)
Ik heb vanmiddag alsnog de Airbus 319 geïnstalleerd en ermee gevlogen: je hebt inderdaad de MCDU nodig voor een ILS.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2016 18:51 ]
Zou je het erg vinden om die checklist te delen? Wil binnenkort weer de airbus oppakken!
Ben ook wel erg benieuwd naar die checklist!
ach het zijn tegenwoordig gewoon luxe ICter die overal komen , want zo hoorde ik laatst nog van een Piloot dat hij ook vond dat hij meer een ICTer was dan dat hij zelf het stuur inde hand mocht houden ,,Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:49:
Haha, ja, daar komt het wel op neer.
Zo zegt hij het zelf ook altijd als je vraagt wat hij voor werk doet .. Ach beetje ICT , programmeer een airbus en houd dat tijdens de vlucht in de gaten of alles op cours blijft , heel af en toe moet je eens ingrijpen , maar voor de rest is het genieten van het uitzicht ..
Hey, niet zo negatief doen hè, er zijn ook nog piloten die echte vliegtuigen vliegen. Met ronde instrumenten met trillende naalden, geen flatscreen te bekennen en zonder autopiloot
. 2000 uur and counting
.
Verwijderd
Ircghost schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:15:
Zou je het erg vinden om die checklist te delen? Wil binnenkort weer de airbus oppakken!
Het is wel een 'persoonlijke' checklist dus niet een heel gewone algemeen bruikbare maar gemaakt voor mijn eigen specifieke gebruik. Deze versie gaat uit van de turn around state en laat alleen de stappen zien waarbij je daadwerkelijk wat moet doen: ik gebruik dan ook de checklist optie van de Airbus zelf maar ZONDER co-pilot (anders doet die alles). Enfin, nou ja, bekijk 'm maar even en zie of je er wat aan hebt. De link blijft een week geldig. Ik had zelf de Airbus een jaar of zo niet gevlogen maar met deze checklist ging de eerste de beste vlucht meteen helemaal goed van A naar B.turkeyhakan schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:13:
Ben ook wel erg benieuwd naar die checklist!
http://we.tl/raBlORcusV
Thanks, heb het gedownload!Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 13:08:
[...]
[...]
Het is wel een 'persoonlijke' checklist dus niet een heel gewone algemeen bruikbare maar gemaakt voor mijn eigen specifieke gebruik. Deze versie gaat uit van de turn around state en laat alleen de stappen zien waarbij je daadwerkelijk wat moet doen: ik gebruik dan ook de checklist optie van de Airbus zelf maar ZONDER co-pilot (anders doet die alles). Enfin, nou ja, bekijk 'm maar even en zie of je er wat aan hebt. De link blijft een week geldig. Ik had zelf de Airbus een jaar of zo niet gevlogen maar met deze checklist ging de eerste de beste vlucht meteen helemaal goed van A naar B.
http://we.tl/raBlORcusV
Dank je!
Ik kan de auto throttle issue (voor de airbus) niet oplossen... iemand tips?
Ik kan de auto throttle issue (voor de airbus) niet oplossen... iemand tips?
Heel gaaf! Welke scenery heb je geïnstalleerd?Reinhard schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 08:57:
Aangezien ik ook in P3D v3.2 nog steeds tegen OOM's aanloop ben ik de toch weer eens fris met X-Plane begonnen. Scenery is toch onovertroffen. Hier een shot boven Zuid-Holland
[afbeelding]
Ik haal ze van deze site: http://zonephoto.x-plane.fr/Cartes.php. Voornamelijk Europa, in dit geval, maar op andere sites zijn ze ook voor overige werelddelen .Ircghost schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:04:
[...]
Heel gaaf! Welke scenery heb je geïnstalleerd?
Werkt bij mij overigens alleen via Firefox, omdat de benodigde Java-pluging niet op Edge of Chrome aan de praat wil. Het zijn tiles die je onderaan in je scenery.ini in X-Plane plaatst, in combinatie met diverse libraries waaronder World2Xplane. Alles gratis en oogverblindend. Twintig keer mooier dan bijvoorbeeld de NL-2000 scenery voor P3D.
Vooral 's avonds is het met straatverlichting fantastisch om te zien. Zal kijken of ik er eens een filmpje van op YouTube kan zetten.
Het zijn wel redelijk grote bestanden; veel tiles zijn rond de 1,5 gb, dus ik kies vooral tiles waar luchthavens in liggen waar ik op vlieg.
Het is even puzzelen met de volgorde in je scenery.ini maar ik heb eindelijk een goede handleiding gevonden en nu werkt het als een tierelier. Heb wel een stevige PC, ( zie specs ) dus ik kan de instellingen in X-plane behoorlijk hoog zetten.
Verder gebruik ik de World-traffic plugin voor de AI ( werkelijk overdonderend geluid! ) .
Wat nog mist is zoiets als FS Passengers en fatsoenlijk ATC, maar dat gaat ongetwijfeld komen.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Damn.. ik zit steeds meer te twijfelen over X-Plane.. Alleen jammer dat ik geïnvesteerd heb in addons voor FSX/Prepar3D. (Prepar3D V2, Lancair Legacy V1, EFB, FSDT GSX, FSDT Zurich en Airbus 318/319-320/321). Maar ik zit heel hard te twijfelen omdat voor mij de scenery en nacht heel belangrijk zijn. En dat is voor P3D duur / slecht. Ook voelt de X-Plane besturing beter aan (P3D is eigenlijk te simpel).
Een van de redenen dat ik nu twijfel om het aan te schaffen is dat er geen sale is volgens mij, en ten tweede ben ik eigenlijk bang dat ik het nu koop (X-Plane 10) en dat dan binnenkort opeens versie 11 in de schappen ligt.. net zoals met Prerar3D V2 en V3). Weten jullie of zulke plannen bestaan?
Een van de redenen dat ik nu twijfel om het aan te schaffen is dat er geen sale is volgens mij, en ten tweede ben ik eigenlijk bang dat ik het nu koop (X-Plane 10) en dat dan binnenkort opeens versie 11 in de schappen ligt.. net zoals met Prerar3D V2 en V3). Weten jullie of zulke plannen bestaan?
Nachtvliegen is niet super realistisch in X-Plane. Het ziet er wel indrukwekkend uit met alle lichten maar realistisch komt het niet echt over (25% van mijn RL ervaring zijn nachturen).
En de besturing... Moeilijker is niet altijd realistischer
. Zo zijn er addons die bepaalde effecten compleet over the top toepassen zodat een toestel uitdagend is om te vliegen terwijl het helemaal niet zo hoort te zijn.
Dit is verder geen anti X-Plane post, FSX en P3D hebben hun eigen issues. Maar de dingen die je noemt zou ik persoonlijk niet nemen als reden om te switchen van platform (en dan weer een lading geld te investeren). Daarnaast blijft het een feit dat de addons in X-Plane doorgaans niet zo complex en diep gaan als in FSX/P3D.
En ja, X-Plane is nog steeds in ontwikkeling enzo, maar versie 10 hangt toch al weer een jaartje of twee, zo niet langer, rond zonder veel verbetering in standaard AI of ATC. Dus geduld moet je wel bezitten.
En de besturing... Moeilijker is niet altijd realistischer
Dit is verder geen anti X-Plane post, FSX en P3D hebben hun eigen issues. Maar de dingen die je noemt zou ik persoonlijk niet nemen als reden om te switchen van platform (en dan weer een lading geld te investeren). Daarnaast blijft het een feit dat de addons in X-Plane doorgaans niet zo complex en diep gaan als in FSX/P3D.
En ja, X-Plane is nog steeds in ontwikkeling enzo, maar versie 10 hangt toch al weer een jaartje of twee, zo niet langer, rond zonder veel verbetering in standaard AI of ATC. Dus geduld moet je wel bezitten.
Ik ben een zweefvlieger, dus alles met een motor voelt te makkelijk aan
. Heb dan ook geen nachturen obviously, maar in P3D ziet alles er zwaar verlicht uit 's avonds. Alsof het altijd volle maan is.
Het liefst wil ik gewoon 3 dingen doen;
1) kleine single prop GA zoals legacy laag vliegen rondom berg en meer gebieden, met zo'n mooi mogelijke scenery (bijvoorbeeld rond zwitserland)
2) Korte city hops met een gave dual prop zoals de J4100
3) Iets grotere afstand vluchten binnen de EU met een ingewikkelde kist zoals de Airbus of de PMDG 737 / 777 (maar die heb ik niet meer, want wil alles legaal hebben)
En ik weet niet of het terecht is. Maar ik heb het gevoel dat met X-Plane er tenminste 1 versie is. Met de FSX legacy heb je allerlei verschillende versies en is het maar de vraag of die gaat werken met de nieuwe variant. Ik krijg gewoon veels te veel het gevoel dat ik altijd maar bezig ben met aanpassen en zoeken ipv lekker vliegen. Zoals mijn Legacy V1 waarbij ik weer een 25eu upgrade moet kopen voor Prerar3D.
En dus de mooie scenery voor P3D die met ORBX alweer op 50 eu zit, terwijl je dus geweldige freeware lijkt te hebben voor X-Plane..
Het liefst wil ik gewoon 3 dingen doen;
1) kleine single prop GA zoals legacy laag vliegen rondom berg en meer gebieden, met zo'n mooi mogelijke scenery (bijvoorbeeld rond zwitserland)
2) Korte city hops met een gave dual prop zoals de J4100
3) Iets grotere afstand vluchten binnen de EU met een ingewikkelde kist zoals de Airbus of de PMDG 737 / 777 (maar die heb ik niet meer, want wil alles legaal hebben)
En ik weet niet of het terecht is. Maar ik heb het gevoel dat met X-Plane er tenminste 1 versie is. Met de FSX legacy heb je allerlei verschillende versies en is het maar de vraag of die gaat werken met de nieuwe variant. Ik krijg gewoon veels te veel het gevoel dat ik altijd maar bezig ben met aanpassen en zoeken ipv lekker vliegen. Zoals mijn Legacy V1 waarbij ik weer een 25eu upgrade moet kopen voor Prerar3D.
En dus de mooie scenery voor P3D die met ORBX alweer op 50 eu zit, terwijl je dus geweldige freeware lijkt te hebben voor X-Plane..
[ Voor 30% gewijzigd door Ircghost op 16-03-2016 14:29 ]
Hmm ik lees echt net op Reddit dat in de Dovetail Flightsim ze gebruik gaan maken van Orbx als standaard voor de ground textures.. dat is wel gaaf. Ben heel benieuwd hoe hun product zich gaat ontwikkelen. Ben alleen net zoals iedereen wel erg huiverig t.o.v. add-on beleid, als in betaalde komen er zeker. Maar de vraag is in hoeverre er ook gratis add-ons toegevoegd kunnen worden.
https://www.reddit.com/r/...light_school_screenshots/
Ik had gelezen in hun bericht op steam dat de flight sim en flight school stand alone zijn en dat ze geen plannen hadden om addon support toe te voegen aan de school, maar er wel voor gingen zorgen dat de sim gewoon 3rd party addon support heeft. We zullen zien.Ircghost schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:39:
Hmm ik lees echt net op Reddit dat in de Dovetail Flightsim ze gebruik gaan maken van Orbx als standaard voor de ground textures.. dat is wel gaaf. Ben heel benieuwd hoe hun product zich gaat ontwikkelen. Ben alleen net zoals iedereen wel erg huiverig t.o.v. add-on beleid, als in betaalde komen er zeker. Maar de vraag is in hoeverre er ook gratis add-ons toegevoegd kunnen worden.
Verwijderd
Ik ben ook echt wel benieuwd naar de full sim: de school interesseert me niet, vooral omdat dat een instap game zal worden voor mensen die wel eens willen 'flightsimmen'. Is erg basic allemaal. De full sim staat of valt wat mij betreft met de juiste addons... vliegtuigen in de klasse van A2A, PMDG, addons zoals de GTN 750, dat soort werk. De full sim zal in eerste instantie ook best wel basic zijn maar het lijkt erop dat ze er wel voor de lange termijn in zitten en het zou zo maar eens DE sim kunnen worden (in ieder geval om FSX and P3D te vervangen). Maar voorlopig blijf ik P3D nog gebruiken, dat is wel zeker. Ik vermaak me de laatste tijd uitstekend met P3D, de Aerosoft Airbus 319 en ProATC/X en dat allemaal in FTX Norway met ASN weer. Ik heb geen haast om over te stappen naar Dovetail maar ben op zich wel blij met een 'nieuwe' sim. (Vind het wel wat irritant dat ze het steeds een NIEUWE sim blijven noemen terwijl het O-VER-DUI-DE-LIJK een gepimpte versie van FSX is, net zoals P3D. Maar goed... wat leven in de flighsim brouwerij kan nooit kwaad.
Dit is verder geen uber x-plane fan post ofzoPropane schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:16:
Nachtvliegen is niet super realistisch in X-Plane. Het ziet er wel indrukwekkend uit met alle lichten maar realistisch komt het niet echt over (25% van mijn RL ervaring zijn nachturen).
En de besturing... Moeilijker is niet altijd realistischer. Zo zijn er addons die bepaalde effecten compleet over the top toepassen zodat een toestel uitdagend is om te vliegen terwijl het helemaal niet zo hoort te zijn.
ATC , nee maar je kan Radar contact 4.3 met een plugin gebruiken. Ga mij ook niet vertellen dat de standaard ATC van FSX of P3D goed is, verre van vind ik zelf.
Vele bekende luchthavens hebben freeware varianten die veelal beter zijn dan de payware versies, google eens op Mister-X Scenery. Dus als je wil beginnen ben je +/- 200 euro kwijt voor X-Plane ,en een paar goede payware kisten. Voor HD mesh kan je hier terecht , ook free , gratis en voor niets.
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk en ik begrijp heel goed dat als je veel geld heb uitgegeven aan iets dat het moeilijk is los te laten en misschien moet je het ook niet willen doen maar zonder te proberen en dan bedoel ik goed proberen en niet alleen opstarten en zeggen dat de User Interface waardeloos is is jammer
Slecht/minder punten heeft X-Plane ook natuurlijk.
Gebouwen zien er niet echt uit , bomen ook niet trouwens (Er zijn wel uitzonderingen van freeware scenery developers) Norway Pro / Denmark Pro X-Plane
Wolken en weer is nog niet wat Active Sky is in P3D.
Vliegtuigen zien soms een beetje plastic uit maar dat is persoonlijk ikzelf heb er geen last van ik zit meestal
voorin, vooruit te kijken.
Aantal addon ontwikkelaars is niet zoveel maar dat worden er steeds meer.
Hier een youtube filmpje van de IXEG 737
Wat plaatjes van Rotate MD80 en HD mesh scenery

[ Voor 4% gewijzigd door Badtothebone op 16-03-2016 21:37 ]
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Je hoeft je toch niet te excuseren als je iets goeds over de ene of de andere sim wilt vertellen? 
Verder sta ik te popelen om nou eindelijk eens de qw87, pmdg 747v2 of aerosoft crj/a330 de lucht in te nemen, maar het duurt allemaal zo lang. Elke keer als iemand dan vraagt of er al vooruitgang in zit, wordt het weggeweven. Om eerlijk te zijn begin ik me er een beetje aan te ergeren.

Verder sta ik te popelen om nou eindelijk eens de qw87, pmdg 747v2 of aerosoft crj/a330 de lucht in te nemen, maar het duurt allemaal zo lang. Elke keer als iemand dan vraagt of er al vooruitgang in zit, wordt het weggeweven. Om eerlijk te zijn begin ik me er een beetje aan te ergeren.

Hier ook nog even een toevoeging. vanavond even snel een filmpje gemaakt, dus niet met mooie vloeiende bewegingen of zo, maar het geeft wel een indruk van de scenery in X-Plane, in dit geval boven Rotterdam. Gratis en voor niets, en zo ben ik het in Prepar 3D nog niet tegen gekomen:Badtothebone schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:26:
[...]
Dit is verder geen uber x-plane fan post ofzomaar er zijn wel een aantal add-ons die wel complex zijn zoals FF767, de Rotate MD80 na de laatste patch is best te doen en de IXEG 737 komt binnenkort uit. Die IXEG is hetzelfde niveau als PMDG qua systems modelling. X-Plane AI , tja ik gebruik World Traffic, mooi models die Navigraph SID's en STAR's gebruiken alleen op vele luchthavens zijn er geen ground routes maar die kan je zelf maken.
ATC , nee maar je kan Radar contact 4.3 met een plugin gebruiken. Ga mij ook niet vertellen dat de standaard ATC van FSX of P3D goed is, verre van vind ik zelf.
Vele bekende luchthavens hebben freeware varianten die veelal beter zijn dan de payware versies, google eens op Mister-X Scenery. Dus als je wil beginnen ben je +/- 200 euro kwijt voor X-Plane ,en een paar goede payware kisten. Voor HD mesh kan je hier terecht , ook free , gratis en voor niets.
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk en ik begrijp heel goed dat als je veel geld heb uitgegeven aan iets dat het moeilijk is los te laten en misschien moet je het ook niet willen doen maar zonder te proberen en dan bedoel ik goed proberen en niet alleen opstarten en zeggen dat de User Interface waardeloos is is jammerIk ga in ieder geval niet terug naar P3D, staat zelfs niet meer op mijn PC.
Slecht/minder punten heeft X-Plane ook natuurlijk.
Gebouwen zien er niet echt uit , bomen ook niet trouwens (Er zijn wel uitzonderingen van freeware scenery developers) Norway Pro / Denmark Pro X-Plane
Wolken en weer is nog niet wat Active Sky is in P3D.
Vliegtuigen zien soms een beetje plastic uit maar dat is persoonlijk ikzelf heb er geen last van ik zit meestal
voorin, vooruit te kijken.
Aantal addon ontwikkelaars is niet zoveel maar dat worden er steeds meer.
Hier een youtube filmpje van de IXEG 737
[video]
Wat plaatjes van Rotate MD80 en HD mesh scenery
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De wolken in Skymaxx Pro vind ik overigens vele malen mooier dan die uit REX.
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Dat is mooi scenery en ik ga het zeker proberen. Morgen komen mijn nieuwe PC onderdelen
i7 6700k
32 GB DDR4
Samsung 950 M.2 drive
Ik heb al een oude 'gtx970' voorlopig maar wanneer nVidia komt met hun nieuwe reeks ga ik gelijk eentje aanschafen. Het is nog een nadeel van X-Plane dat ze OpenGL gebruiken en niet DirectX anders had ik een mooi AMD kaart met veel VRAM kunnen proberen maar AMD kaarten werken heel slecht in X-Plane vanwege hun wat mindere OpenGL ondersteuning.
i7 6700k
32 GB DDR4
Samsung 950 M.2 drive
Ik heb al een oude 'gtx970' voorlopig maar wanneer nVidia komt met hun nieuwe reeks ga ik gelijk eentje aanschafen. Het is nog een nadeel van X-Plane dat ze OpenGL gebruiken en niet DirectX anders had ik een mooi AMD kaart met veel VRAM kunnen proberen maar AMD kaarten werken heel slecht in X-Plane vanwege hun wat mindere OpenGL ondersteuning.
Kleine dubbelpost van DCS topic: Thrustmaster Wharthog voor 299 bij de 4Launch met actiecode 'Gamepc Actie' .
ik ga het denk ik niet gebruiken, maar toch weer 35 eu goedkoper dan de laagste aanbieder.
Ik neem aan dat je de smiley heb gezien?lllustrious schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 22:06:
Je hoeft je toch niet te excuseren als je iets goeds over de ene of de andere sim wilt vertellen?
En verder er komt ook binnenkort een mooi freeware 737-800 uit, de x737. Deze is er al maar met 2D cockpit. De nieuwe versie heeft een 3D cockpit. Er is ook een mooi FMC voor maar daarvoor moet je betalen of een van de freeware FMC's gebruiken.
http://www.eadt.eu/index.php?aircraft
En niet te vergeten dat X-Plane ook op Linux en de Mac to gebruiken is (niet alle addons en plugins werken op Mac OS en/of Linux)
Verwijderd
Eigenlijk heb ik X-Plane nooit een eerlijke kans gegeven... Komt vooral doordat ik steeds met allemaal FSX/P3D addons zat maar had ook te maken met de graphics: sommige dingen doet X-Plane goed maar teveel niet. Imho natuurlijk. En ik hoorde ook steeds dat het een nogal ingewikkelde interface heeft. Maar goed, P3D loopt schitterend bij mij, het ziet er schitterend uit en het heeft alle addons die ik wil, dus ja, waarom zou ik dan X-Plane alsnog gaan proberen...
Ik hoor best veel van jullie over atc addons, zelf gebruik ik eigenlijk alleen vatsim of ivao. Zijn er anderen die ook online vliegen? En als je het niet doet, waarom niet?
Elke sim heeft z'n eigen voor en nadelen. Ik heb X-Plane 9 en 10 hele eerlijke kansen gegeven maar voor mijn gebruik beviel FSX en P3D altijd beter. Tevens doorstaan die twee een vergelijking met mijn eigen vliegervaringen beter.
Vandaar dat ik even duidelijk wilde zeggen dat het niet als bashen of anti X-Plane post was bedoeld ook al beschreef het niet een hele positieve indruk van X-Plane
.
Vandaar dat ik even duidelijk wilde zeggen dat het niet als bashen of anti X-Plane post was bedoeld ook al beschreef het niet een hele positieve indruk van X-Plane
Ik vloog zelf ook online op IVAO, alleen al een tijdje niet meer gedaan. En offline heb je natuurlijk wel gewoon een ATC nodig. Volgens mij vliegen de meesten hier offline.lllustrious schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:18:
Ik hoor best veel van jullie over atc addons, zelf gebruik ik eigenlijk alleen vatsim of ivao. Zijn er anderen die ook online vliegen? En als je het niet doet, waarom niet?
Ik snap dat nog steeds niet van een "Ingewikkelde interface" Men zegt dat steeds maar zegt niet wat er precies ingewikkeld aan is. Ja er zit veel in maar dat noem ik dan niet ingewikkeld maar uitgebreidVerwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:46:
Eigenlijk heb ik X-Plane nooit een eerlijke kans gegeven... Komt vooral doordat ik steeds met allemaal FSX/P3D addons zat maar had ook te maken met de graphics: sommige dingen doet X-Plane goed maar teveel niet. Imho natuurlijk. En ik hoorde ook steeds dat het een nogal ingewikkelde interface heeft. Maar goed, P3D loopt schitterend bij mij, het ziet er schitterend uit en het heeft alle addons die ik wil, dus ja, waarom zou ik dan X-Plane alsnog gaan proberen...
Ik maak dit mee op mijn werk. Wij maken business software al een jaar of 20 en sommige klanten willen niet vernieuwen omdat het tegenwoordig "ingewikkeld" is of lijkt. Tja dan blijf je dan maar de oude meuk gebruiken en je maintenance betalen en de klanten die wel visie hebben gaan upgraden en gebruik maken van de nieuwe features ondanks de "ingewikkeld interface"
Als je eenmaal alles heb ingesteld hoef je de interface weinig te gebruiken , ik vind het een non issue maar goed. Wij zullen zien waar de flightsims belanden de komende 5 a 10 jaar misschien heeft P3D dan een 64bit versie waarmee ook je oude 32 bit addons nog werken ;-)
Zolang ze die ATC eens gaan verbeteren. Ik heb meerdere keren gehad dat ik een klaring kreeg om op te stijgen. Draai ik de baan op, krijgt een ander AI vliegtuig een landingsklaring. BAM, ATC ligt eruit omdat ik "niet luister"... *zucht*
:0 herkenbaar , een keer op e final mee gemaakt ... ik zelf vloog een B747 200 , dus handen vol tijdens de landing , kreeg toestemming om te landen , in eens ....... CRASH ...... wtf ... in air en dan crash ... ja wel een AI onder me die ik dus niet gezien had , ook geen waarschuwing er voor kreeg had ik dus geraakt in de luchtLongBowNL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:41:
Zolang ze die ATC eens gaan verbeteren. Ik heb meerdere keren gehad dat ik een klaring kreeg om op te stijgen. Draai ik de baan op, krijgt een ander AI vliegtuig een landingsklaring. BAM, ATC ligt eruit omdat ik "niet luister"... *zucht*
in de herhaling was die AI sneller dan ik dus hij was onder mij te recht gekomen van achter ....
ach zo lang we maar niet beginnen over de blunder die ik wel eens heb tijdens het vliegen ...
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 17-03-2016 18:17 ]
Verwijderd
Hebben jullie serieus crash detection dus aan staan...? Dat is een van de eerste dingen die ik uitzet. Volgens mij adviseren de meeste betere addon developers dat ook. Is onbetrouwbaar en onrealistisch. Ik gebruik ProTAC/X voor ATC. Heeft z'n beperkingen maar werkt op zich prima, simpel, geen dikke interface on screen, etc. Ik heb wel eens dat ik land of opstijg terwijl de AI ook bezig is maar die negeer ik dan gewoon.
Oh nog een coupon, leuke dag dit.. 
Megasceneryearth (photo real) Ierland alleen vandaag gratis: http://www.megasceneryearth.com/store/
Megasceneryearth (photo real) Ierland alleen vandaag gratis: http://www.megasceneryearth.com/store/
Mijn ervaring met XPX is dat de standaard-instellingen mij niet liggen en opties niet logisch zijn ingedeeld. Met FSX en in mindere mate me P3D kan ik na installatie gewoon opstarten, toestel selecteren, vliegveld kiezen en ik kan heel aardig vliegen. Natuurlijk telt twintig jaar MSFS-ervaring daarin ook mee: Ik kan ermee lezen en schrijven.Badtothebone schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:21:
[...]
Ik snap dat nog steeds niet van een "Ingewikkelde interface" Men zegt dat steeds maar zegt niet wat er precies ingewikkeld aan is. Ja er zit veel in maar dat noem ik dan niet ingewikkeld maar uitgebreid. Je kunt alles naar wens aanpassen vooral je Joystick en keyboard assignments.
Van de andere kant is het maar de vraag hoeveel van die knopjes (zeker in maatwerk-software) je daadwerkelijk aan je gebruiker moet tonen. 90% van de opties zal hij nooit gebruiken en die zitten inderdaad in de weg. Neem een voorbeeld aan hoe Microsoft met Office omgaat: ze slopen gewoon functionaliteit eruit die nooit gebruikt wordt en maken de software daarmee overzichtelijker, stabieler en sneller.Ik maak dit mee op mijn werk. Wij maken business software al een jaar of 20 en sommige klanten willen niet vernieuwen omdat het tegenwoordig "ingewikkeld" is of lijkt. Tja dan blijf je dan maar de oude meuk gebruiken en je maintenance betalen en de klanten die wel visie hebben gaan upgraden en gebruik maken van de nieuwe features ondanks de "ingewikkeld interface"
Ook in FS-land geldt dit: De meeste van de instellingen die XPX meer biedt dan FSX heb je nooit nodig. Waarom moet je die dan op het hoogste niveau aan de gebruiker aanbieden? Dat er discussie mogelijk is of XPX een betere sim is dan FSX/P3D toont eigenlijk al aan dat veel opties niet noodzakelijk een betere sim maken.
Godver, net nadat ik had besloten die niet te kopen...Ircghost schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:10:
Kleine dubbelpost van DCS topic: Thrustmaster Wharthog voor 299 bij de 4Launch met actiecode 'Gamepc Actie' .ik ga het denk ik niet gebruiken, maar toch weer 35 eu goedkoper dan de laagste aanbieder.
Maar eigenlijk kan ik de dubbele throttle wel heel goed gebruiken. Alleen komen er dan nog pedalen bij en daar zou ik dan ruimte voor moeten maken.
In ieder geval bedankt voor je post, maar ik weet nog niet of ik er blij mee ben! Heb je enig idee tot wanneer de code geldig is?
[ Voor 3% gewijzigd door Ample Energy op 18-03-2016 11:10 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Graag gedaan hèAmple Energy schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:10:
[...]
Godver, net nadat ik had besloten die niet te kopen...![]()
Maar eigenlijk kan ik de dubbele throttle wel heel goed gebruiken. Alleen komen er dan nog pedalen bij en daar zou ik dan ruimte voor moeten maken.
In ieder geval bedankt voor je post, maar ik weet nog niet of ik er blij mee ben! Heb je enig idee tot wanneer de code geldig is?
Er staat jammer genoeg geen datum bij! Maar ik kreeg het gisteren bij een pakketje binnen, dus het zal nog wel eventjes actief zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Ircghost op 18-03-2016 12:21 ]
Ik gebruik proatc x als atc vervanger top produkt
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ik werd gisteren op final van LSGG RWY28ILS door de standaard ATC achter een Beech Baron 58 gegooid. Alleen beetje jammer dat het slecht weer was en ik de kist niet visueel kon zien. De ATC gaf ook geen traffic call. Pas op een paar honderd meter kreeg ik een traffic traffic en divert waarschuwingen. Werkt best mooi op de a319!Njay schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:18:
Ik gebruik proatc x als atc vervanger top produkt
Heb nu traffic op commercial 40% en ga op 15%. Lekker druk in de lucht
Ach, ik heb ook weleens menselijke ATCs gehad die op het moment dat ik (met clearance) final opdraai in mijn PC-12 een 737 achter mij clearen om vóór me te landen. )| Als je een botsing in de lucht weet te ontwijken mag je dan ook nog duimen dat de turbulentie je niet alsnog tegen de grond slaat.
Dat moet wel behoorlijk eng zijn. Maar als jij al op final zit, hoe zit het dan met ontwijken? Als je beide de ILS GS volgt dan kun je niet langs elkaar komen tenzij 1 uitwijkt. Op welk veld was dat dan? En wat heb je toen gedaan?Bacchus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:21:
Ach, ik heb ook weleens menselijke ATCs gehad die op het moment dat ik (met clearance) final opdraai in mijn PC-12 een 737 achter mij clearen om vóór me te landen. )| Als je een botsing in de lucht weet te ontwijken mag je dan ook nog duimen dat de turbulentie je niet alsnog tegen de grond slaat.
Ontwijken is inderdaad lastig: De jet komt (wrs idd op de GS) van boven voor mij (visual, veel lichter en lager, gevectord op iets van 1000 AGL) dus ik kan slecht ontwijken en hij kan mij slecht zien. Oplossen komt neer op snelheid eruit halen (ik was nog een beetje snel, +/-150kts, juist vanwege die achterligger). In FSX wordt wake turbulance gelukkig niet gesimuleerd, dus ik kon vrij normaal landen. Was bij FSXEU op Stuttgart dacht ik, had wel mooi de eerste afslag.
En achteraf, tsja, tijdens de landing ben je te druk met actuele problemen en achteraf is de 737 allang uitgelogd.
Je kunt met een kleine kist wel kort achter een 737 landen. Dan zorg je dat je boven de wake vliegt (wake gaat altijd naar beneden). Al wordt deze niet gesimuleerd, wel leuk om te doen.
Beste mede virtuele piloten,
Ik loop tegen het volgende vraagstuk aan: ben bezig (opnieuw, FSX weer eens gepakt na een aantal jaar) met de PMDG 737NGX tutorial 1. In deze tutorial vlieg je van EGKK (gatwick) via CLN en REDFA naar EHAM (schiphol). Vanaf REDFA 1A vlieg je naar SULUT, en vervolgens naar SUGOL. Vanaf SUGOL pak je de EHAM Instrument Approach Chart erbij voor landingsbaan 18R.
Als ik nu echter naar skyvector.com ga, en de high reso setting klik, dan zie ik geen SULUT en SUGOL. REDFA loopt via UL620 naar TULIP en vervolgens naar BASNO. (https://skyvector.com/?ll...64166667&chart=302&zoom=1)
Op de website van dutchvacc staat o.a. een IAC voor 18R van 2 JUL 2009, is die kaart wellicht te oud? (AD 2.EHAM-IAC-18R.2 (http://www.ais-netherland...M-en-GB.html#eham-ad-2.24)
Hoop dat jullie wat info voor mij hebben!
Ik loop tegen het volgende vraagstuk aan: ben bezig (opnieuw, FSX weer eens gepakt na een aantal jaar) met de PMDG 737NGX tutorial 1. In deze tutorial vlieg je van EGKK (gatwick) via CLN en REDFA naar EHAM (schiphol). Vanaf REDFA 1A vlieg je naar SULUT, en vervolgens naar SUGOL. Vanaf SUGOL pak je de EHAM Instrument Approach Chart erbij voor landingsbaan 18R.
Als ik nu echter naar skyvector.com ga, en de high reso setting klik, dan zie ik geen SULUT en SUGOL. REDFA loopt via UL620 naar TULIP en vervolgens naar BASNO. (https://skyvector.com/?ll...64166667&chart=302&zoom=1)
Op de website van dutchvacc staat o.a. een IAC voor 18R van 2 JUL 2009, is die kaart wellicht te oud? (AD 2.EHAM-IAC-18R.2 (http://www.ais-netherland...M-en-GB.html#eham-ad-2.24)
Hoop dat jullie wat info voor mij hebben!
1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.
Kijk eens in deze charts: http://www2.vlieghinder.nl/knipsels_pmach/pdfs/EHAM.pdfTyoi schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:46:
Vanaf REDFA 1A vlieg je naar SULUT, en vervolgens naar SUGOL. Vanaf SUGOL pak je de EHAM Instrument Approach Chart erbij voor landingsbaan 18R.
Pagina 3: REFA 1A - SULUT - SUGOL. Dan pagina 49 voor de rest van de approach. Helpt dat?
Ja, die kloppen (en zijn volgens mij nagenoeg gelijk aan de IAC die ik van dutchvacc had gedownload). Al wordt er in de tutorial de 'night' approach kaarten gebruikt (pag51). Is het dan zo dat de skyvector kaarten niet goed zijn?
[ Voor 21% gewijzigd door Tyoi op 23-03-2016 12:05 ]
6) You just checked it.
Ik ken Skyvector verder niet, maar het lijkt erop dat ze alleen airways weergeven. Dus niet approaches/departures. Echte charts zie ik bij ze alleen voor VS/Alaska (onderscheid wordt door hen gemaakt, niet door mij
). Als je de echte charts wilt gebruiken, altijd gewoon zoeken op 'charts XXXX', waarbij XXXX bij Schiphol natuurlijk EHAM is.
Heeft er iemand trouwen de Airbus a318~321? Wil wel eens die shared cockpit functie gebruiken
.
Ik denk dat dit klopt. SULUT en SUGOL zijn volgens mij gewoon naamgegeven coördinaten die bij de STAR horen, op skyvector staan gewoon de airways met waypoints.don_jorg schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:08:
Ik ken Skyvector verder niet, maar het lijkt erop dat ze alleen airways weergeven. Dus niet approaches/departures. Echte charts zie ik bij ze alleen voor VS/Alaska (onderscheid wordt door hen gemaakt, niet door mij). Als je de echte charts wilt gebruiken, altijd gewoon zoeken op 'charts XXXX', waarbij XXXX bij Schiphol natuurlijk EHAM is.
Okey, nou dan dus niet die website gebruiken om naar dat soort info te zoeken (voor EU)
Ik ga de Aivlasoft EFB trail proberen voor wat completere info.
Dank jullie voor de info!
6) You just checked it.
Ik zou het eerst doen door een tablet ernaast te leggen en daar wat bestanden op te downloaden, zoals de charts van de vertrek- en aankomstluchthaven. Het is FSX, ga niet in het begin meteen rekening houden met uitwijken
.
En route-charts kun je prima Skyvector voor gebruiken en zo leer je het langzaam. Perfecte charts is ook niet zo heel belangrijk (in de zin van recente charts), het gaat om het leerproces.
Als je dan na een tijdje nog steeds geïnteresseerd bent, kun je alsnog zo'n trial gaan proberen, maar het meeste is gewoon online beschikbaar zonder extra kosten.
En route-charts kun je prima Skyvector voor gebruiken en zo leer je het langzaam. Perfecte charts is ook niet zo heel belangrijk (in de zin van recente charts), het gaat om het leerproces.
Als je dan na een tijdje nog steeds geïnteresseerd bent, kun je alsnog zo'n trial gaan proberen, maar het meeste is gewoon online beschikbaar zonder extra kosten.
Verwijderd
Die EFB addon haalt z'n data uit de sim dus dat is meestal niet up to date of realistisch, volgens mij. Het zijn in ieder geval geen officiële charts die je te zien krijgt.Tyoi schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:12:
Okey, nou dan dus niet die website gebruiken om naar dat soort info te zoeken (voor EU)Ik ga de Aivlasoft EFB trail proberen voor wat completere info.

Verder niks bijzonders, maar vond het een mooie plaat. Aerosoft a319 op FS DT Geneva
Als je "officieel" wil, dan kun je toch gewoon de respectievelijke AIP's (voor Nederland) gebruiken? Officiëler dan dat krijg je het niet. Als je daar de routes vergelijkt met de STAR zie je ook dat Illustrious gelijk heeft en SkyVector op dat punt nauwkeurig is.Tyoi schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:12:
Okey, nou dan dus niet die website gebruiken om naar dat soort info te zoeken (voor EU)Ik ga de Aivlasoft EFB trail proberen voor wat completere info.
Probleem blijft natuurlijk dat de FSX/P3D-omgeving niet precies natuurgetrouw is.
Maar, EFB (en fsx met de pmdg 737NGX) halen toch hun gegevens aan de gedownloade airac cycles? Dus ervanuit gaande dat ik de laatste cycle heb van bijvoorbeeld navigraph (die jeppesen kaarten gebruikt) dan is dat toch vrij dichtbij reallife?
6) You just checked it.
Het is dan zeker dichtbij real life, maar je moet er ook rekening mee houden dat indien je de wereld van FSX/P3D niet bijwerkt, jouw vliegtuig / EFB een andere magnetische afwijking hebben. Daardoor kun je dus naast vliegvelden terecht komen met ILS et cetera.
Daarnaast geeft EFB hele handige, maar niet volledige en realistische charts. Voor mij als flight simmer is het vaak genoeg.
Daarnaast geeft EFB hele handige, maar niet volledige en realistische charts. Voor mij als flight simmer is het vaak genoeg.
Okey. Nou ik denk dat het voor mij ook genoeg zal zijn, gaat mij meer om dat ik niet de hele dag allemaal charts moet downloaden voordat ik een nieuwe route kan dan vliegen, 't hoeft niet een op een overeen te komen met real life.
Maar nu eerst verder stoeien met m'n Saitek multi panel en VAinterface die ruzie maken zijn met win10 & fsx:se...
Maar nu eerst verder stoeien met m'n Saitek multi panel en VAinterface die ruzie maken zijn met win10 & fsx:se...
6) You just checked it.
Even weer een film-impressie van kort na take off van EHAM, met mijn Jar Design A330 in X-Plane 10.45 64 bits en NL scenery tiles. Specs en downloads staan in de film beschrijving op You Tube.
Om een nieuwe route uit te stippelen heb je sowieso de kaarten nodig. Voor taxi-routes, SID en STAR ken ik geen praktischer bron dan de AIP. Overeenkomst met real-life is juist niet wat je zoekt. Je vliegt namelijk niet IRL maar in een sim met de nodige afwijkingen. Dat gezegd hebbende: het officiële package is over het algemeen nauwkeurig genoeg en als dat niet zo is, kun je ook de navaids in de sim bijwerken.Tyoi schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:37:
Okey. Nou ik denk dat het voor mij ook genoeg zal zijn, gaat mij meer om dat ik niet de hele dag allemaal charts moet downloaden voordat ik een nieuwe route kan dan vliegen, 't hoeft niet een op een overeen te komen met real life.
Even een stukje terug gelezen in dit topic en dan kom ik jou post tegenBadtothebone schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:21:
Ik snap dat nog steeds niet van een "Ingewikkelde interface" Men zegt dat steeds maar zegt niet wat er precies ingewikkeld aan is. Ja er zit veel in maar dat noem ik dan niet ingewikkeld maar uitgebreid. Je kunt alles naar wens aanpassen vooral je Joystick en keyboard assignments.
Ik heb ooit Xplane eens geprobeerd op aanraden van een leraar die helemaal Xplane fan was. Dat is zeker al 6 jaar geleden gok ik. Inmiddels vergeten welke versie dat geweest is, kan 8 of 9 zijn geweest, geen idee.
Ik installeer Xplane, wat een fucking eeuwigheid duurt. Na de installatie start ik Xplane en zie ik direct vanuit third person view een vliegtuigje op de baan staan. Geen tutorial, geen menu's, toestel reageert op niets, alle toetsen op mijn toetsenbord geprobeerd, geen reactie. Rechtermuisknop roept geen menu's op etc.
Dat is in mijn ogen geen ingewikkelde interface, het is niet eens een interface, het voelde allemaal aan als eersteklas prutswerk. Diezelfde dag gewoon weer lekker FSX aangeslingerd, na Xplane verwijderd te hebben.
Crash detection is bij mij ook het eerste dat uit gaat. Als je bezig bent met pushback vanaf de gate en er rijd een truck of trekkertje of wat dan ook achter je langs dan is het al gebeurd en kun je weer overnieuw beginnen...Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:18:
Hebben jullie serieus crash detection dus aan staan...? Dat is een van de eerste dingen die ik uitzet. Volgens mij adviseren de meeste betere addon developers dat ook. Is onbetrouwbaar en onrealistisch. Ik gebruik ProTAC/X voor ATC. Heeft z'n beperkingen maar werkt op zich prima, simpel, geen dikke interface on screen, etc. Ik heb wel eens dat ik land of opstijg terwijl de AI ook bezig is maar die negeer ik dan gewoon.
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 24-03-2016 12:22 ]
Een kwestie van de manual lezen of opnieuw proberen want 6 jaar is een lange tijd in X-Plane landFastFred schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:21:
[...]
Even een stukje terug gelezen in dit topic en dan kom ik jou post tegen
Ik heb ooit Xplane eens geprobeerd op aanraden van een leraar die helemaal Xplane fan was. Dat is zeker al 6 jaar geleden gok ik. Inmiddels vergeten welke versie dat geweest is, kan 8 of 9 zijn geweest, geen idee.
Ik installeer Xplane, wat een fucking eeuwigheid duurt. Na de installatie start ik Xplane en zie ik direct vanuit third person view een vliegtuigje op de baan staan. Geen tutorial, geen menu's, toestel reageert op niets, alle toetsen op mijn toetsenbord geprobeerd, geen reactie. Rechtermuisknop roept geen menu's op etc.
Dat is in mijn ogen geen ingewikkelde interface, het is niet eens een interface, het voelde allemaal aan als eersteklas prutswerk. Diezelfde dag gewoon weer lekker FSX aangeslingerd, na Xplane verwijderd te hebben.
Sinds gister heb ik FSX weggegooid en Prepar3D geïnstalleerd. Een stuk moderner en draait een stuk fijner. Het blijft natuurlijk een FSX-achtige. Nu zit ik ook een beetje te kijken naar X-Plane, maar lees wel dat dat nogal zwaar spul is.
Iemand een idee of dat een beetje zou gaan draaien op:
Core i5 2500 (niet-K variant) @ 3.9 Ghz
8GB DDR3
R9 290 4GB
Ik zie veel mensen met betere CPU-configuraties, dus ben daar een beetje huiverig voor. Wellicht dat ik het binnenkort gewoon eens ga proberen.
8GB DDR3
R9 290 4GB
Ik zie veel mensen met betere CPU-configuraties, dus ben daar een beetje huiverig voor. Wellicht dat ik het binnenkort gewoon eens ga proberen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
X-Plane grafisch gezien draait onder OpenGL en niet DirectX en AMD is daar niet echt geschikt voor. Buiten dat om het goed te laten draaien is minimaal 16GB ram vereisd. Maar het is net alle games en flight sims hoe meer kracht hoe beter.MsG schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:04:
Sinds gister heb ik FSX weggegooid en Prepar3D geïnstalleerd. Een stuk moderner en draait een stuk fijner. Het blijft natuurlijk een FSX-achtige. Nu zit ik ook een beetje te kijken naar X-Plane, maar lees wel dat dat nogal zwaar spul is.
8GB DDR3
R9 290 4GB
http://www.x-plane.com/ma...reparationandinstallation.
Je kan altijd de demo versie proberen eerst dan kan je zien wat wel en niet werkt qua settings.
Aantal keer de eerste tutorial gevlogen van de PMDG 737NGX; EGKK-EHAM. Ken het inmiddels allemaal uit m'n hoofd, FMC e.d. zit er met een minuutje of 2 in en kan vertrekken. Nu wil ik het wat realistischer maken, een vliegtuig begint niet 'zomaar' aan het begin van een runway, rustig de checlistst at te werken.
Kwil dus cold & dark aan een gate beginnen, IFR Flightplan inleveren, de nodige checklists volgen (eventueel samen met FS2crew addon die ik nog niet heb geinstalleerd), met de ATC opstijgen en ook met de ATC op EHAM m'n approach krijgen ect. Dit zorgt natuurlijk voor een paar vragen, gezien de newb status die ik nog heb.
-Een IFR flightplan maken en inleveren in de default ATC (FSX:SE) is niet zo'n probleem. Echter kiest de ATC gelijk bij het vragen van de departure runway de 08L i.p.v (de tutorial) 08R. Ik heb echter, zoals ik geleerd heb in de tutorial, een plan gemaakt met 08R in mind. Moet ik die dan nog op dat moment gaan veranderen?
-Tevens stuurt de ATC mij gelijk de verkeerde kant en hoogte op na opstijgen. Ik moet direct heading 070 aanhouden op 9000ft. Terwijl de eerste leg de andere kant op gaat en een max hoogte heeft van 5000ft. Later blijft de ATC mij vragen om naar heading 040 te keren, wat echt volledig de andere kant op is (of, minimaal een grote detour). Ik heb al het e.e.a. gegoogled en ben te weten gekomen dat dit te maken heeft dat de default ATC SID's en STAR's niet kan volgen (of de verkeerde gebruiken, niet overeenkomstig met de AIRAC cycle die ik gebruik). Er wordt dan ook doorverwezen naar 3th party ATC's en/of VATSIM. Klopt dit, of, in my newbness, doe/zie ik het fout? Ik snap dat de ATC normaal 'in charge' is, en boven je eigen flightplan staat (toch?).
-In de tutorial flight sta je al op runway 08R (EGKK) en vul je in de FMC in dat je gaat landen op runway 18R via de nacht route (NIRSI ect.). Nu is dat volgens mij niet de route/approach die normaliter gevolgen wordt. Volgens mij (correct me if im wrong) vraag je de EHAM ATC om een landingsbaan, maar hoe dat dan te configureren in de FMC? Want ik kan dan alleen maar invullen tot SUGOL, waardoor ik dus een aantal legs mis. Also, bij de initiele setup van de FMC heb ik al een runway moeten selecteren (zelfde probleem als bij departure runway hierboven).
-Bonus vraag: VATSIM of Pro-ATC/X of (insert other 3th party ATC here). Welke kies jij/denk je dat het beste is voor mij? VATSIM lijkt me wel cool, maar mijn pilot-lingo is waarschijnlijk nog niet up to scratch.
Excuse me als ik dingen al vraag die mss hier al te vinden zijn
Kwil dus cold & dark aan een gate beginnen, IFR Flightplan inleveren, de nodige checklists volgen (eventueel samen met FS2crew addon die ik nog niet heb geinstalleerd), met de ATC opstijgen en ook met de ATC op EHAM m'n approach krijgen ect. Dit zorgt natuurlijk voor een paar vragen, gezien de newb status die ik nog heb.
-Een IFR flightplan maken en inleveren in de default ATC (FSX:SE) is niet zo'n probleem. Echter kiest de ATC gelijk bij het vragen van de departure runway de 08L i.p.v (de tutorial) 08R. Ik heb echter, zoals ik geleerd heb in de tutorial, een plan gemaakt met 08R in mind. Moet ik die dan nog op dat moment gaan veranderen?
-Tevens stuurt de ATC mij gelijk de verkeerde kant en hoogte op na opstijgen. Ik moet direct heading 070 aanhouden op 9000ft. Terwijl de eerste leg de andere kant op gaat en een max hoogte heeft van 5000ft. Later blijft de ATC mij vragen om naar heading 040 te keren, wat echt volledig de andere kant op is (of, minimaal een grote detour). Ik heb al het e.e.a. gegoogled en ben te weten gekomen dat dit te maken heeft dat de default ATC SID's en STAR's niet kan volgen (of de verkeerde gebruiken, niet overeenkomstig met de AIRAC cycle die ik gebruik). Er wordt dan ook doorverwezen naar 3th party ATC's en/of VATSIM. Klopt dit, of, in my newbness, doe/zie ik het fout? Ik snap dat de ATC normaal 'in charge' is, en boven je eigen flightplan staat (toch?).
-In de tutorial flight sta je al op runway 08R (EGKK) en vul je in de FMC in dat je gaat landen op runway 18R via de nacht route (NIRSI ect.). Nu is dat volgens mij niet de route/approach die normaliter gevolgen wordt. Volgens mij (correct me if im wrong) vraag je de EHAM ATC om een landingsbaan, maar hoe dat dan te configureren in de FMC? Want ik kan dan alleen maar invullen tot SUGOL, waardoor ik dus een aantal legs mis. Also, bij de initiele setup van de FMC heb ik al een runway moeten selecteren (zelfde probleem als bij departure runway hierboven).
-Bonus vraag: VATSIM of Pro-ATC/X of (insert other 3th party ATC here). Welke kies jij/denk je dat het beste is voor mij? VATSIM lijkt me wel cool, maar mijn pilot-lingo is waarschijnlijk nog niet up to scratch.
Excuse me als ik dingen al vraag die mss hier al te vinden zijn

6) You just checked it.
Let op:
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic
MFS2020 topic: Microsoft Flight Simulator (2020)
X-Plane 11/12 topic: X-Plane 11/12 Vragen en Ervaringen Topic