Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Prachtige shots, de belichting is inderdaad sterk verbeterd in Prepar3D V3, de NGX in deze livery maakt het helemaal af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefken153
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-04 11:55
Er is een nieuwe gratis camera toepassing voor fsx fsx-se en p3d te downloaden op
www.ezcamviews.net
Er zijn goede YouTube filmpjes met uitleg

[ Voor 17% gewijzigd door jefken153 op 29-10-2015 20:48 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:47
SanderTje! schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:17:
7 en 8 november is het FSweekend weer in het Aviodrome in Lelystad. Zijn er mensen die van plan zijn te gaan? Ik wil in ieder geval wel weer even gaan, maar weet nog niet of het zaterdag of zondag gaat worden.
Ik vlieg niet veel meer de laatste tijd. Veel performance issue's en geen zin om weer uren bezig zijn met het fixen daarvan...

Ik ga in ieder geval wel naar FSWeekend, mijn 3e jaar op rij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik mag morgen weer een paar weekjes echt gaan vliegen na twee weken vrij, dus dat FS Weekend zit er voor mij niet in, haha :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik ben vorig jaar wel geweest samen met MBgek, maar ik weet niet of ik dit jaar ga. Weet niet of ik er meerwaarde in zie.. het vliegveld is nog niet uitgebreid en de kisten zijn ook niet veranderd.

Daarnaast had ik het gevoel dat ik vorig jaar alles wel zo'n beetje gezien te hebben. Mogelijk wel interessant als er meer DCS spul is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35
Wij staan er in ieder geval niet met onze DCS aerobatic club. Volgend jaar zijn er wel plannen om het weer op te pakken.

[ Voor 22% gewijzigd door SgtPoen op 30-10-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:16

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Ik ben er ook weer en neem een A320 cockpit mee. Heb sinds April aan de software gewerkt en het wordt op het FSWeekend onthuld. Normaal is het altijd al druk, maar nu is het nog een stuk erger om alles nog op tijd demonstratiewaardig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28
Zo heb voor de eerste keer FSX geinstalleerd. Ik ben helemaal nieuw in de flight sims en net gestart met de tutorials. Werk momenteel nog met een toetsenbord en muis.Misschien in de toekomst een joystick erbij.

Wel grappig dat ik mijn neus in de landingsbaan prak en dan hoor "Nice Landing!"

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/rh21rm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Signs schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:29:
Zo heb voor de eerste keer FSX geinstalleerd. Ik ben helemaal nieuw in de flight sims en net gestart met de tutorials. Werk momenteel nog met een toetsenbord en muis.Misschien in de toekomst een joystick erbij.

Wel grappig dat ik mijn neus in de landingsbaan prak en dan hoor "Nice Landing!"

[afbeelding]
Ze gaan er vanuit dat op de eerste vlucht de piloot zichzelf te pletter vliegt, dus dan is dit nog een redelijk resultaat :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Dat is nog eens wat anders dan een tailstrike. Even langs de hangar voor een mooie nieuwe prop? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ircghost schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:29:

Ze gaan er vanuit dat op de eerste vlucht de piloot zichzelf te pletter vliegt, dus dan is dit nog een redelijk resultaat :+ .
Haha! :+

Maar welkom Signs! Goed idee om een joystick erbij te kopen, het is al een hele prestatie om met muis en toetsenbord te vliegen.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:07
Ircghost schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:47:
Ik ben vorig jaar wel geweest samen met MBgek, maar ik weet niet of ik dit jaar ga. Weet niet of ik er meerwaarde in zie.. het vliegveld is nog niet uitgebreid en de kisten zijn ook niet veranderd.

Daarnaast had ik het gevoel dat ik vorig jaar alles wel zo'n beetje gezien te hebben. Mogelijk wel interessant als er meer DCS spul is.
Lijkt mij wel leuk om weer te gaan, DCS wordt steeds meer vertegenwoordigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ga op zondag weer denk ik, tijd is afhankelijk van wanneer ik m'n bed uit kom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Signs schreef op maandag 02 november 2015 @ 15:29:

Als je toevallig nog een controller hebt liggen, xbox 360 ofzo, kan ik het aanraden die in het begin te gebruiken! Een joystick is natuurlijk beter, maar je hebt veel profijt van de analoge sticks op de controller en bent dan niets kwijt! Kun je altijd later nog een upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

MBgek schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:33:
[...]

Lijkt mij wel leuk om weer te gaan, DCS wordt steeds meer vertegenwoordigd.
Ik heb net de floormap gekeken, wel grotendeels hetzelfde of niet? Saitek zie ik er overigens niet meer,.. misschien na hun problemen van vorig jaar bij die stand :P. Welke dag wil je gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Na eigenlijk de meeste hardware te weer hebben verkocht zijn we toch maar weer aan het oefenen gegaan voor de komst van de CV1 en flyinsidefsx :)

Some randoms:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-YuexGcznQEQ/VjhwnFZzvaI/AAAAAAAAAOg/JnrWWywR8g8/s800-Ic42/2015-11-2_20-0-59-917.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-CqeIVHrjlX0/VjhwkhWHK2I/AAAAAAAAAOg/9a9uVfzNiS8/s800-Ic42/2015-11-2_20-0-45-345.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-wjeiqzNGYC0/Vjhwllwb43I/AAAAAAAAAOg/2AjH3N8Jxn4/s800-Ic42/2015-11-2_20-0-13-751.jpg

Sim : P3D V3
Plane: PMDG 737NGX
Addons: Activeskynext, Rex4 Hd , Proatc-x

[ Voor 42% gewijzigd door Njay op 03-11-2015 09:37 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
lllustrious schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 08:34:
[...]

Als je toevallig nog een controller hebt liggen, xbox 360 ofzo, kan ik het aanraden die in het begin te gebruiken! Een joystick is natuurlijk beter, maar je hebt veel profijt van de analoge sticks op de controller en bent dan niets kwijt! Kun je altijd later nog een upgrade doen.
Laat ik toevallig nu een xbox360 hebben _/-\o_
Ga ik eens proberen. En anders de Logitech Extreme 3D Pro.

Helaas heb ik een geintregreerde videokaart in mijn laptop maar wel een aardige processor erin.
Volgens mij heeft FSX meer baat bij CPU dan GPU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signs schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:06:
[...]

Laat ik toevallig nu een xbox360 hebben _/-\o_
Ga ik eens proberen. En anders de Logitech Extreme 3D Pro.

Helaas heb ik een geintregreerde videokaart in mijn laptop maar wel een aardige processor erin.
Volgens mij heeft FSX meer baat bij CPU dan GPU ?
Die dus! Vergeet de controller, gebruik de Extreme 3D Pro: dat is volgens mij de meest gebruikte 'instap' controller voor FSX. 'In fact', ik vlieg al decennia lang en ik gebruik 'm ook (wel met Saitek rudder pedals erbij). Dus als je die Logitech heb liggen, gebruik die dan meteen en sla de controller over!

En ja, FSX draait voornamelijk op de CPU alhoewel een leuke videokaart wel scheelt, natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Is inderdaad een prima stick voor een nette prijs. Ik heb wat plakkerige knopjes maar lijk daar de enige mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Bacchus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:59:
Is inderdaad een prima stick voor een nette prijs. Ik heb wat plakkerige knopjes maar lijk daar de enige mee te zijn.
Gebruik je hem dan wel voor FSX ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Signs schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:01:
[...]

Gebruik je hem dan wel voor FSX ? :+
.........^^^^ Profile picture checks out.

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 03-11-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ja, dit sticky heeft geen force-feedback, hè. ;)

Serieus: Het is meer klemmen dan plakken, misschien iets exemplarisch dat ze net niet goed passen of scheef liggen. Het is iig niet definitief te verhelpen door alles te openen, schoon te maken en netjes terug te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Bacchus schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:46:
Ja, dit sticky heeft geen force-feedback, hè. ;)

Serieus: Het is meer klemmen dan plakken, misschien iets exemplarisch dat ze net niet goed passen of scheef liggen. Het is iig niet definitief te verhelpen door alles te openen, schoon te maken en netjes terug te leggen.
Mijn Logitech 3D pro had last van vast zittende toetsen op het lage deel (7 t/m 12?), dus die moest ik dan extra hard in drukken. En verder werd het rubber van de POV een beetje plakkerig door jaren aan gebruik. Herken je je daar in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Jup, dat eerste deel is inderdaad waar ik last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
Hier hetzelfde, alleen werken bij mij de toetsen 7,8,11,12 niet altijd. Ik had hem even opgemaakt en miste twee schroefjes, dus ik heb het gevoel dat de toetsen niet goed vastzitten aan het frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:21:
[...]

Die dus! Vergeet de controller, gebruik de Extreme 3D Pro: dat is volgens mij de meest gebruikte 'instap' controller voor FSX. 'In fact', ik vlieg al decennia lang en ik gebruik 'm ook (wel met Saitek rudder pedals erbij). Dus als je die Logitech heb liggen, gebruik die dan meteen en sla de controller over!

En ja, FSX draait voornamelijk op de CPU alhoewel een leuke videokaart wel scheelt, natuurlijk.
Beetje zonde om gelijk geld uit te geven als je een Xbox 360 controller hebt liggen, die biedt namelijk alles wat je nodig hebt zo'n beetje.

Joystickje voor vliegen, joystickje om makkelijk rond te kijken, stukken makkelijker dan een HAT switch ofzo. Analoge triggers voor rudder, knopjes voor flaps, brakes, trim zelfs als je wilt...

Niet zo snel afschrijven, een gamepad/console controller voor flightsim :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 20:10:
[...]

Beetje zonde om gelijk geld uit te geven als je een Xbox 360 controller hebt liggen, die biedt namelijk alles wat je nodig hebt zo'n beetje.

Joystickje voor vliegen, joystickje om makkelijk rond te kijken, stukken makkelijker dan een HAT switch ofzo. Analoge triggers voor rudder, knopjes voor flaps, brakes, trim zelfs als je wilt...

Niet zo snel afschrijven, een gamepad/console controller voor flightsim :).
Helemaal mee eens maar ik begreep dat hij die Logitech heeft liggen. En in dat geval zou ik toch echt die gaan gebruiken. Als ik het verkeerd begreep dan is mijn advies ook: gebruik dan eerst die controller om te kijken of je FSX wel wat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ah, misschien las ik hem ook wel verkeerd :P.

Uiteindelijk is het (naar mijn mening) voor de beste flightsim ervaring absoluut noodzakelijk om force feedback te hebben. Zodat je de trim kunt voelen, een enorm onderdeel van echt vliegen :). Ergens voor een mooie prijs een force feedback stickje of zoiets als een Logitech G940 (joystick, throttle en pedalen) vinden is dan ook de upgrade die ik zou doen als simmen bevalt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Ik heb nog geen Logitech in mijn bezit. Ik zal eerst FSX eens met een xbox 360 controller gaan proberen. Die heb ik wel liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signs schreef op woensdag 04 november 2015 @ 11:23:
Ik heb nog geen Logitech in mijn bezit. Ik zal eerst FSX eens met een xbox 360 controller gaan proberen. Die heb ik wel liggen :)
Ah, ok, my bad. ;) Die XBox controller is in ieder geval stukken beter dan het toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
Mmm, de xbox360 controller werkt niet. Schijnt dat dit komt doordat ik hem aangesloten heb via de Play & Charge cable connection kit las ik ergens op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ah, ja... je moet volgens mij een ouderwetse met vaat draad hebben :P. Of een wireless Xbox 360 ontvanger voor de PC. In dat geval ben je misschien beter af met een goedkope joystick. Je kan ook een heel eind komen met de Mouse Yoke functie (Ctrl+Y) zodat je muis de joystick is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Vanmiddag in 't Aviodrome nog even staan twijfelen bij de Saitek Rudder pedals, dan heb ik de basis compleet (Saitek Yoke, Throttle en Pedals). Maar € 145,- voor alleen de pedalen was me wat te veel.

Heb wel de DHC-2 Beaver van Aerosoft gekocht, was maar 2 tientjes. Eens zien hoe dat vliegt, ben benieuwd :)

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 08-11-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Hopelijk ben je niet teleurgesteld, die Beaver is al net zo oud als FSX zelf zo'n beetje ;). Er zijn denk ik betere/meer moderne addons voor twee tientjes :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jup, dat is ook mijn conclusie na eventjes gevlogen te hebben, beetje jammer.... Eigenlijk hadden de alarmbellen al moeten gaan rinkelen toen ik zag dat ie ook FS2004 compatible was... ;(

[ Voor 40% gewijzigd door FastFred op 08-11-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Die verkoper helemaal blij, die had nooit verwacht die te verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
En jullie waren in geen velden of wegen te bekennen om te voorkomen dat ik 'm kocht....

Jammer hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29
Ik ben gister ook naar het Aviodrome geweest, lang leven Museum Jaarkaart ;-).. Scheelt weer in de entree.

Ik ga ieder jaar wel naar een van de dagen dat het FS-Weekend er is.
Vorig jaar had ik al een beetje het gevoel dat ik wat miste op het FS-Weekend, maar dit jaar had ik dat gevoel nog sterker.

Wat ik mis is het echte "thuis" flightsim gevoel, begrijp me niet verkeerd ik vind het supertof om alle verschillende complete cockpits te zien met en zonder motion en dergelijke. Maar persoonlijk vind ik dat het voor een hobby te ver gaat om minimaal 11K neer te leggen..

Verder mis ik toch ook wel bij de verkoopstands de "mooie" koopjes. Zoals FastFred heeft ervaren zijn de koopjes veelal oud...

Ik ben benieuwd hoe andere het FS-Weekend ervaren, dus kom maar op...

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jup, inderdaad. Aan de linkerzijde van de Connie stond een 737 cockpit frame met apparatuur, met daaraan een prijskaartje van 22k, nou nee dank je :P

Er staat her en der wel een cockpit van een Cessna ofzo, al vind ik 5 a 6k daarvoor nog steeds best veel

Van mij mag het wel een soort van HCC voor flight sims zijn :D

[ Voor 11% gewijzigd door FastFred op 09-11-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Volgens mij mag er ook best wel een frisse wind blazen door die hele conventie, maar dat is een beetje het probleem met de flight sim wereld. Heel veel personen die er al heel lang mee bezig zijn, en weinig nieuwe aanwas (als je het mij vraagt). Verder blijft het ook een enorme niche markt. Ik vind het al verrassend dat er nog zoveel shops hun best doen om naar die conventie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Als bijvoorbeeld Saitek of andere fabrikanten er nou gaan staan met een paar pallets van hun producten en gewoon leuke kortingen geeft ofzo, dan hoeven ze aan het eind van de zondag alleen wat lege pallets mee terug te nemen.

Nu was er naast het cafetaria wel een tafeltje waar Saitek spul verkocht werd, maar gewoon voor de hoofdprijs, de Saitek rudder pedals á € 145,- bijvoorbeeld, € 4,- onder de goedkoopste prijs in de Pricewatch...

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 09-11-2015 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ircghost schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:58:
Volgens mij mag er ook best wel een frisse wind blazen door die hele conventie, maar dat is een beetje het probleem met de flight sim wereld. Heel veel personen die er al heel lang mee bezig zijn, en weinig nieuwe aanwas (als je het mij vraagt). Verder blijft het ook een enorme niche markt. Ik vind het al verrassend dat er nog zoveel shops hun best doen om naar die conventie te gaan.
Second that! Dat heeft ook met name te maken met dat de software zich niet meer echt ontwikkelt. Het gaat met kleine stapjes vooruit en dat zie je terug op de beurzen.

Jammer, maar ik vrees weinig aan te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door SanderTje! op 09-11-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Ik was er zaterdag. Er waren m.i. minder verkoopstands dan voorgaande jaren, en weinig spectaculaire aanbiedingen. Nog wel een Saitek yoke gekocht tegen de volgens mij normale prijs van 145. Ooit al eens gehad maar ik begon hem toch te missen. Qua software waren er ook nauwelijks aanbiedingen.
Verder vond ik het een hoog ons kent ons gehalte van groepen kerels die met elkaar aan het vliegen waren. Zoiets zegt de bezoeker niet zoveel.
En het is mooi dat je er cockpits en toebehoren kunt kopen van 10 mille en meer, maar de doorsnee-bezoeker staat daar alleen maar bij te likkebaarden of riskeert een echtscheiding.
Ik zou volgend jaar meer stands met koopjes willen zien,en misschien ook de mogelijkheid tot een ruilbeurs van spullen o.i.d.

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Probleem met Saitek Yoke

Ik heb onlangs een Saitek Proflight Yoke gekocht en geïnstalleerd op mijn Windows 10 64 bits systeem. eerst de drivers, waarna gevraagd wordt hem in een USB-poort te steken, en dan verder. Geen probleem.

Nadat ik mijn moederbord e.d. in een andere kast had geïnstalleerd werd de yoke niet meer gevonden. De display in de yoke vertoonde vreemde tekens, waar je normaal cijfers ziet, en bij een nieuwe poging de drivers te installeren bleef het programma hangen bij de de vraag om de yoke in de usb te steken. Wanneer ik dit deed hoorde je wel de bekende ping, maar de installatie ging niet verder. USB 2.0 en USB 3.0 poorten geprobeerd.

Op een andere windows 10 geprobeerd, daar liep het prima. De yoke is dus niet stuk. In apparaatbeheer zie ik de yoke wel staan als onbekend apparaat. Wanneer ik online naar stuurprogramma's zoek geeft hij wel aan dat het de Saitek USB yoke is maar tevens dat in het stuurprogramma een benodigde vermelding ontbreekt. Heb al een keer de software gedeïnstalleerd en het register zoveel mogelijk opgeschoond, maar niks helpt.

Wie heeft een tip, of het volledig uitgepakte stuurprogramma met benodigde registervermeldingen?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Heb je al geprobeerd om hem vanuit apparaatbeheer te verwijderen? Dus je Saitek fysiek loskoppelen, in apparaatbeheer het onbekende apparaat verwijderen (aanklikken, deleteknop), dan je PC opnieuw opstarten. Als hij helemaal opgestart is, je Saitek weer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zag dat X-Plane met 50 % korting tot 1 december wordt aangeboden. Iemand al gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JPtjeeNL schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:58:
Zag dat X-Plane met 50 % korting tot 1 december wordt aangeboden. Iemand al gekocht?
Nee. Zelfs met 100% korting ben ik eigenlijk niet geïnteresseerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:33:
[...]

Apply water to the burn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:33:
[...]

Gister even de demo gespeeld. Duurde alleen al een tijd om alle controls goed te zetten. Was niet echt onder de indruk, maar dat ben ik al gauw niet meer als ik alleen al met het instellen een tijd lang bezig ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
don_jorg schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:25:
Heb je al geprobeerd om hem vanuit apparaatbeheer te verwijderen? Dus je Saitek fysiek loskoppelen, in apparaatbeheer het onbekende apparaat verwijderen (aanklikken, deleteknop), dan je PC opnieuw opstarten. Als hij helemaal opgestart is, je Saitek weer aansluiten.
Ook al uitgeprobeerd. Uiteindelijk de boel aan de praat gekregen door handmatig bij het onbekende apparaat een stuurprogramma te selecteren en dan net zolang op de wel geïnstalleerde bestandjes van Saitek ( ik mis er volgens mij nog een stel omdat het installatiepropgramma telkens halverwege bleef hangen bij het wachten op het inprikken van de USB-stekker ) klikken tot de boel gevonden werd.

Wat nu nog niet klopt is de display. Die vertoont rare tekens en geen cijfers. Als ik de yoke op een andere pc aansluit werkt de display wel normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Voor wie hem nog niet heeft, must-have freeware follow me car download :P

[ Voor 25% gewijzigd door FSXnoob op 03-12-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Wat zijn op dit moment de beste add-ons voor beginnende FSX gebruikers?

Persoonlijk vind ik UTX bundle en GEX uitbreidingen erg mooie toevoeging aan FSX. Er is ook een AES (Airport Enhancement Services) uitbreiding wat grappig is.

[ Voor 113% gewijzigd door donderdraak op 13-12-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Voor de X-Plane en MD-80 liefhebbers tussen ons is de Rotate MD-80 net gereleased :)

http://store.x-plane.org/Rotate-MD-80_p_441.html

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Wat plaatjes van mijn nieuwe aanwinst :) Flight Factor 767300ER voor X-Plane

Vliegtuig zelf vliegt heerlijk en werkt veel beter dan hun oude 757. Werkend terrain en weather radar + custom FMC.

Vertrek uit KSFO Freeware Aankomst op KPDX Freeware. AI Traffic World Traffic 2.0 voor X-Plane.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q7oxnezplCJ7tNtuXI7p6is2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l3jKCBY8YATwffsQFMgihs8B/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QaV9qc7JC11u5MBKKoMmiksD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q2NngulbeLqIxQ9M90Xeav0J/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AQ0mOTnlMh1iGyeJN1nJwpdV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NYYNSef0fmQdmMvN5m1ROl2L/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YLLAtlmPAvW2gqLuiOzMsLoM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uXHaQHBD14DJH6NAlAPiWDUL/full.jpg

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Verwarrend om Xplane plaatjes neer in een Microsoft flight simulator topic. Maar het ziet er wel leuk uit hoor!

Goed nieuws voor de FSX - Steam gebruikers, want er zijn voor FSX op steam nieuwe add-ons uitgebracht

FTX Trees HD Add-On

Microsoft Flight Simulator X: Premium Edition
Premium Collection features:
- REX Texture Direct 4
- A2A Simulation’s Accu-feel v2 Air Land & Sea
- FS2Crew’s RAAS Professional
- A2A Simulation’s 3D Lights Redux
- Orbx FTX Trees HD
Voor diegene die nog andere add-ons zoekt hier staan nog meer tips.
https://steamcommunity.co...ons/2/620703493312353410/

[ Voor 50% gewijzigd door donderdraak op 21-12-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
donderdraak schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:24:
Verwarrend om Xplane plaatjes neer in een Microsoft flight simulator topic. Maar het ziet er wel leuk uit hoor!
Nee hoor, dit is het Flight Simulator topic, niet het Microsoft Flight Simulator topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FastFred schreef op zondag 13 december 2015 @ 20:50:
[...]

Nee hoor, dit is het Flight Simulator topic, niet het Microsoft Flight Simulator topic ;)
ja dat wilde ik net zeggen , prepar3d word hier ook besproken , dus het is niet meer alleen voor MS gerichte flightsim :)

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
Vergeet ook niet combat simulators als DCS (al heeft Warthunder een eigen topic).

https://gfycat.com/EcstaticAcademicAustraliancurlew

[EDIT]
*Kuch* er bestaat dus wel een topic voor DCS: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1529745 :X

videotje kwam niet echt lekker uit, dus dan maar als linkje :)

[ Voor 42% gewijzigd door BM op 14-12-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 01:13

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Heb mijn PC geupgrade, en denk er natuurlijk gelijk over na om weer FSX te spelen.
Nu weet ik me te herinneren dat ik via Stem 2 jaar geleden een (gratis?) variant van Microsoft FSX had gedownload die je kon spelen op een eiland.

Ik weet alleen niet meer hoe ik de game kan downloaden. Is het spel niet meer gratis? Ik zie via Steam namelijk dat je alleen volwaardige versie hebt voor €85?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

MS Flight was de naam daarvan. Die is End Of Life (EOL), en wordt niet meer vrijgegeven. Je kunt die vast nog wel ergens downloaden, maar je kan beter kijken naar FSX op Steam, Prepar3D v3 of X-Plane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Ik heb na het installeren van add-ons problemen met de scenery, textures of belichting. Soms als je camera stand wisselt of scenery herlaad dan werkt het wel tijdelijk. Wanneer je gaat dalen dan lijkt het net alsof je door de mist aan het vliegen bent.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2e2353b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/66xngg.jpg

Volgorde van mijn scenery is komt hier op neer:
airport
ftx orbx lib
ftx global airports
ftx scenery
ftx mesh
orbx openlc Europe
<aantal landen>
orbx!vector
<aantal base>
orbx vector

Filtering staat op trilinear. Lightbloom, Preview directx 10 en lensflare staan uitgeschakeld. Alles loopt soepel en heb geen frame drops of lag. Herkend iemand toevallig dit probleem?

• FSXnoob
Om 2015 op een maffe manier af te sluiten :D

[ Voor 24% gewijzigd door FSXnoob op 31-12-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Laatst online: 28-08 15:31
Microsoft Flight Simulator X: Steam Edition is op dit moment (tot morgenavond 19u00) voor €4,99 te koop op Steam. Is het de moeite waard om dit te kopen? Heb je genoeg aan de basisversie?
+ is deze simulator speelbaar met een pc van 5 jaar oud (grafische kaart: Sapphire Radeon HD 6850, CPU: i3-2120, 8GB RAM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Japeroen schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:53:
Microsoft Flight Simulator X: Steam Edition is op dit moment (tot morgenavond 19u00) voor €4,99 te koop op Steam. Is het de moeite waard om dit te kopen? Heb je genoeg aan de basisversie?
Voor zover ik weet, is de SE (Steam Edition) gelijk aan de 'gewone' Gold, met wat kleine aanpassingen. Als je nog geen FSX hebt, is het een prima aanbieding, anders zou ik het niet doen.

Wat je bij FSX zelf krijgt, word je niet heel blij van, het is juist de gigantische lijst add-ons waar je een keuze uit wilt maken.

Op jouw PC draait dat prima, ik heb een langzamer systeem dan jij en dat werkt ook prima. Ultra-Max settings zou ik niet gebruiken en bij een druk vliegveld wil de FPS nog wel eens inzakken. Maar dat is het dan ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
don_jorg schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:34:
[...]

Voor zover ik weet, is de SE (Steam Edition) gelijk aan de 'gewone' Gold, met wat kleine aanpassingen. Als je nog geen FSX hebt, is het een prima aanbieding, anders zou ik het niet doen.

Wat je bij FSX zelf krijgt, word je niet heel blij van, het is juist de gigantische lijst add-ons waar je een keuze uit wilt maken.

Op jouw PC draait dat prima, ik heb een langzamer systeem dan jij en dat werkt ook prima. Ultra-Max settings zou ik niet gebruiken en bij een druk vliegveld wil de FPS nog wel eens inzakken. Maar dat is het dan ook wel.
Hmm ok, klinkt goed. Maar die add-ons, als ik zo kijk op Steam, zijn voornamelijk extra vliegtuigjes en scenery, niet? Daarnaast zijn er blijkbaar ook gratis add-ons zoals deze A380. Zijn deze gratis add-ons dan niet de moeite waard?
Verder vroeg ik me af waar je zoal kan vliegen. Klopt het dat je overal ter wereld kan vliegen? Als ik het zo even opzoek, ziet het er naar uit van wel, maar ze kunnen toch niet de hele wereld in 3D gemodelleerd hebben? Of zijn die 3D modellen dan die add-ons waar je al dan niet voor moet betalen?
Alvast bedankt voor je antwoord in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan over de hele wereld vliegen maar grote gedeelten van de wereld zijn er niet echt heel mooi uit... Als je payware addons gewend bent, zijn grote gedeelten van de wereld nogal lelijk, zelfs. ;) Maar desondanks: ja, de hele wereld zit erin. Gratis addons kunnen best leuk zijn maar ook dat is maar weer net wat je gewend bent: als je wilt dat alles precies zo werkt als in het echt, dan kom je gauw bij betaalde addons uit. Maar goed, waar hebben we het over... 5 euro...!!! Dat is een koopje en zeker de moeite waard om uit te proberen. Verwacht alleen geen hoogstaande graphics met jouw setup: je zal aardig wat opties wat lager moeten zetten. Als alles je bevalt kan je alsnog gratis addons uitproberen en wellicht addons kopen. Er zijn hier zat lui die begonnen met een goedkope versie van FSX en uiteindelijk honderden euro's hebben uitgegeven aan hard- en software om alles mooier en echter te maken. ;) Voor 5 euro is het in ieder geval een goede kennismaking met het flihghtsimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
Japeroen schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:11:
[...]
Hmm ok, klinkt goed. Maar die add-ons, als ik zo kijk op Steam, zijn voornamelijk extra vliegtuigjes en scenery, niet? Daarnaast zijn er blijkbaar ook gratis add-ons zoals deze A380. Zijn deze gratis add-ons dan niet de moeite waard?
Verder vroeg ik me af waar je zoal kan vliegen. Klopt het dat je overal ter wereld kan vliegen? Als ik het zo even opzoek, ziet het er naar uit van wel, maar ze kunnen toch niet de hele wereld in 3D gemodelleerd hebben? Of zijn die 3D modellen dan die add-ons waar je al dan niet voor moet betalen?
Alvast bedankt voor je antwoord in ieder geval. :)
Als je FSX koopt, krijg je de hele wereld erbij en dan ook echt op werkelijke grootte. Echter omdat FSX al best wel oud is, ziet het er allemaal niet meer zo mooi uit. Vanaf dichtbij zijn de resoluties laag en vanaf hoog in de lucht zie je vaak dezelfde textures terugkomen. Bij steden wordt gebruik gemaakt van huisjes en af en toe grotere of zelfs specifiek gemodelleerde gebouwen, maar dat zijn meestal ook gewoon vierhoekige doosjes met textures. Daar komen dan de Add-ons kijken, Er zijn addons te vinden op steam, maar dat is lang niet alles wat er te vinden is. Veel addons voor FSX zijn omgeschreven voor de steam edition en zijn gewoon te gebruiken zonder dat je ze in steam terugvindt. Deze addons zijn van gratis en matig naar redelijk duur en van hele goede kwaliteit. Overigens vraagt dit dan wel wat van je computer.
Je kunt hiervoor bijvoorbeeld kijken naar Orbx FTX, lekker duur, maar ziet er stukke beter uit.

De vliegtuigen en missies in fsx helpen je in het begin enorm vooruit! De tutorials leren je de basis en de vliegtuigen zijn oké, maar ook hier geldt, alles het er allemaal echt mooi uit moet zien, en hier komt ook bij, als het allemaal echt een stuk realistischer moet, dan zul je weer naar addons gaan kijken. Er zijn echt hier weer enorm veel dingen te vinden, van goedkoop naar duur en je zult er wel langzaam kennis mee maken zodra je je een beetje in het hele gebeuren verdiept.

Zoals hierboven aangegeven is het niet heel veel geld om er gewoon eens mee aan de slag te gaan. Het enige wat ik nog wil opmerken is dat het spelen van FSX of elke andere sim niet gaat met alleen een toetsenbord en muis. Al is het een xbox-controller, het helpt een heleboel in de speelbaarheid van het spel. Ik heb de eerste maanden veel zitten klooien met het toetsenbord, echt niet aan te raden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
Hmm ok, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nog even een tip probeer als je hem heb gekocht gelijk de lessen te volgen dan begin je ook gelijk goed met het Flightsimmen ...
je kan wel gelijk starten en weg vliegen ........ maar oke hoe moet ik landen :) dat wordt een andere vraag

Bij FS X zitten een lesprogramma in en is leuk om de basis door te krijgen van het vliegen

zo als nav , ils en dat soort leuke termen dan kom je ook niet voor verrassingen te staan als je op de Glide Path zit en er gaan bellen af

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Simpel gezegd: koop het voor deze prijs, ga er lekker mee spelen (liefst met een joystick) en kijk dan of je nog add-ons wilt hebben. Ga niet meteen helemaal uit je dak en van alles installeren, in het begin is dit pakket voldoende om te proberen en te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

don_jorg schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:34:
[...]

Dat ligt meer aan je CPU dan aan je grafische kaart. FSX draait maar op één core en kan niet meer dan 32 bits aan geheugenruimte gebruiken, dus je hebt meer aan een processor met een hoge kloksnelheid op één core.

Daarna wordt je HDD de beperkende factor omdat er echt achterlijk veel scenery wordt geladen (vooral bij add-ons als NL2000). Ik heb er al eens over gedacht om de hele FSX installatie te cachen in een ramdisk boven de 4GB zodat ie dat gewoon als een ultrasnelle SSD kan gebruiken.
Ircghost schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:58:
Dat is ook niet zo vreemd als je bekijkt dat er weinig nieuwe software is uitgebracht op flightsim-gebied. Ik ben zelf een beetje van FSX overgestapt op Kerbal Space Program, ook omdat er in FS-land niet bijzonder veel te beleven valt. De clubs worden een beetje gerund door de 'oude rotten' in het vak en op hardware-gebied is er ook niet bijzonder veel nieuws te bekennen.

Al met al is het niet de juiste voedingsbodem voor nieuw publiek. Ik zou het zelf ook leuk vinden als het FSWeekend weer een beetje gaat leven, maar dan zullen ze misschien ook hun scope moeten verbreden of het format iets moeten veranderen. Met alleen vliegclubs en handelaren trek je niet meer veel publiek, een uitgebreider lezingen- en workshopprogramma zou bijvoorbeeld erg leuk zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door Stoney3K op 06-01-2016 05:47 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 05:41:
Dat is ook niet zo vreemd als je bekijkt dat er weinig nieuwe software is uitgebracht op flightsim-gebied. Ik ben zelf een beetje van FSX overgestapt op Kerbal Space Program, ook omdat er in FS-land niet bijzonder veel te beleven valt.
Hm, nou, ik vind dat Prepar3D toch wel aardig vernieuwend bezig is (voor zover mogelijk met de op zich oude engine). Zoals P3D er uitziet, heeft FSX er NOOIT uitgezien! En ook de nieuwe vliegtuigen van A2A zijn toch ook best bijzonder. Ja, uiteindelijk blijft het allemaal vliegen in een vliegtuigje van A naar B maar ik vind dat er meer dan genoeg gebeurt om mij geïnteresseerd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:55:
[...]

Hm, nou, ik vind dat Prepar3D toch wel aardig vernieuwend bezig is (voor zover mogelijk met de op zich oude engine). Zoals P3D er uitziet, heeft FSX er NOOIT uitgezien! En ook de nieuwe vliegtuigen van A2A zijn toch ook best bijzonder. Ja, uiteindelijk blijft het allemaal vliegen in een vliegtuigje van A naar B maar ik vind dat er meer dan genoeg gebeurt om mij geïnteresseerd te houden.
In hoeverre voegt P3D extra opties toe qua gameplay in plaats van mooie plaatjes? Hoeveel performance krijgen we er meer door? Want de oude engine is nog altjjd beperkt tot 18 simulatie-tikken per seconde op één core... daar ga je geen ultrarealistische flight dynamics mee halen (zoals bijvoorbeeld X-Plane dat wel kan).

Ik denk dat er weinig nieuw publiek bij komt juist omdat het 'alleen maar met een vliegtuigje van A naar B vliegen' is en daar weinig uitdaging op zichzelf in zit. Online ATC is vaak weer té veeleisend of er is geen hond online om voor controller te spelen, en de missies in FSX raak je heel snel op uitgekeken.

Dus wat er vooral ontbreekt zijn innovaties in gameplay, niet de vernieuwing in het nog glimmender uit laten zien van het aluminium op de vleugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:08:
[...]

In hoeverre voegt P3D extra opties toe qua gameplay in plaats van mooie plaatjes? Hoeveel performance krijgen we er meer door? Want de oude engine is nog altjjd beperkt tot 18 simulatie-tikken per seconde op één core... daar ga je geen ultrarealistische flight dynamics mee halen (zoals bijvoorbeeld X-Plane dat wel kan).

Ik denk dat er weinig nieuw publiek bij komt juist omdat het 'alleen maar met een vliegtuigje van A naar B vliegen' is en daar weinig uitdaging op zichzelf in zit. Online ATC is vaak weer té veeleisend of er is geen hond online om voor controller te spelen, en de missies in FSX raak je heel snel op uitgekeken.

Dus wat er vooral ontbreekt zijn innovaties in gameplay, niet de vernieuwing in het nog glimmender uit laten zien van het aluminium op de vleugel.
Gameplay, tsja... ik vind FSX/P3D niet echt een game dus dan houdt het al op. Als je niet van vliegen houdt van A naar B dan moet je FSX/P3D niet kopen. ;) Ik heb nog NOOIT een missie gespeeld in FSX. En onderhand 'speel' ik dit 'spel' al zo'n 20 tot 25 jaar. ;) Het gaat mij niet om missies en gameplay maar om het simuleren van een vlucht dus dan zijn nieuwe vliegtuigen van A2A al genoeg om mij blij te maken. ;)

Wat performance betreft: ik heb nu grafische opties die ik in FSX nooit had en de performance is alsnog beter (reflecties hoefde ik in FSX niet te proberen, nu kan ik ALLES laten reflecteren, schaduwen waren in FSX prut, nu heeft ALLES een schaduw). Ja, dat zijn details die jou wellicht niet boeien maar voor mij maakt dit alles de wereld een stuk realistischer. En dus nóg weer aantrekkelijker.

Het is al met al maar net wat je van een sim verlangd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dat is precies wat ik ermee wil zeggen: De hard-core flightsimmers die wel graag met een Level-D 767 een volledige vlucht na willen bootsen zijn in verhouding een dusdanig kleine niche-markt geworden dat een evenement zoals het FSweekend het daar misschien niet meer alleen van moet hebben. Heel veen FSw-bezoekers hebben bijna alle add-ons al dus die gaan de handelaren nu, 10 jaar na het uitkomen van FSX, niet meer aan de bezoekers slijten. Wat overblijft zijn een handjevol mensen met veel geld die graag een cockpit willen bouwen/kopen.

Ik denk dat het pas wat meer vaart krijgt als er iets 'nieuws' in de flightsim-wereld mee gaat doen, zoals een uitgever die een nieuwe simulator uitbrengt of nieuwe techniek. Vooral iets als een Oculus Rift zou het niet eens zo slecht doen onder de flightsimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:55:
[...]

P3D blijft ook in de nieuwe versie ( 3.1 ) tegen geheugengebruik aanlopen. Zet je alles op max en heb je flinke scenery en veeleisende vliegtuigen zoals een PMDG-kist, dan loopt het programma al snel vast, tenzij je de settings behoorlijk terugschroeft, maar dan lijkt het weer op het gewone FSX. Ik heb zelf een zware pc, maar die klapt er toch nog geregeld uit wanneer P3D de grens van het gebruikte memory bereikt.

Daarom vlieg ik ook nog met X-Plane: 64 bits en grafisch schitterend, vooral bij avond en nachtvluchten. Probleem daar is echter weer de steile leercurve en het ( nog ) ontbreken van een goede ATC, AI-verkeer en het feit dat veel vliegvelden nog bestaan uit enkel landingsbanen zonder bebouwing.
Zodra er goede ATC en AI-vliegverkeer is, zie ik meer mogelijkheden voor X-Plane dan voor P3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe zit het dan met ultra-realistische kisten in Xplane, zijn die er? Uitgaande van de screens in dit topic ziet xplane er erg goed uit en pmdg achtige toestellen zou het voor mij wel afmaken..

Oh, en CV1 ondersteuning uiteraard :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Heeft iemand nog aanraders voor een nieuwe weather engine voor het ouwe trouwe FSX? Zit ook te overwegen om naar FSX op Steam te gaan, maar mijn 737NGX en 777 van PMDG moet ik dan opnieuw aanschaffen en zovaak gebruik ik die nu ook niet. Online interesseert me ook geen biet, van wat ik gezien heb zit dat vol met kiddo's die hun uiterste best doen het voor de rest te verpesten.

Ik heb momenteel nog OpusFSX, ooit eens gekocht maar hoewel het mooie plaatjes en wolken partijen opleverde ben ik er nooit echt kapot van geweest, was me allemaal veel te ingewikkeld.

Ik ben nu eens de nieuwste versie aan het downloaden, maar OpusFSX is inmiddels overleden en wordt niet meer verkocht, desondanks toch de laatste beschikbare versie maar eens proberen.

Het gaat me niet zo zeer om wolken met hoge resoluties, maar meer om mooie wolkenpartijen, vergezichten en om de zoveel tijd automatisch online updates van het actuele weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:39
Active sky!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik ga nu wel even zonder weather engine vliegen, ik zal eens naar Active Sky kijken. De downloadsnelheid voor de laatste versie van OpusFSX schommelt tussen 0 B/s en 30 kB/s :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
FS Global Real Weather is mijn favoriet. Goede weerdata, simpel in gebruik en interface, en toch goed aanpasbaar naar smaak qua realisme. Slider naar links is indrukwekkende wolkenpartijen, zelfs als er in werkelijkheid waarschijnlijk alleen stratus bewolking is. Naar rechts is zeer realistisch.

Anders zijn er nog freeware alternatieven zoals FSrealWX lite ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:41
FastFred schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:51:
Zit ook te overwegen om naar FSX op Steam te gaan, maar mijn 737NGX en 777 van PMDG moet ik dan opnieuw aanschaffen en zovaak gebruik ik die nu ook niet.
Dat geldt alleen voor P3D. Voor FSX-SE hoef je de 737 en de 777 niet opnieuw aan te schaffen.

Overigens zweer ik bij ActiveSky, zeker in combinatie met de 737 en de 777.

[ Voor 9% gewijzigd door voske op 18-01-2016 20:44 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:51:Online interesseert me ook geen biet, van wat ik gezien heb zit dat vol met kiddo's die hun uiterste best doen het voor de rest te verpesten.
Al eens vatsim of Ivao geprobeerd? Echt aan te raden! Erg professioneel, maar ook voor beginners heel open en lekker met echte andere mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Waarbij ik IVAO geschikter vind voor beginners. Zoek dan een rustig vliegveld uit, zoals Eindhoven (EHEH), als daar een controller zit. Als je tijdens piekuur op Schiphol gaat vliegen, zullen ze daar ook niet blij met je zijn ;). Ik ben lange tijd controller geweest op EHEH en daar was altijd tijd om je even uit te leggen hoe het werkt, je tips te geven en -de oudgedienden zullen hem snappen- kipnuggets te eten ;).

Vatsim is wat professioneler, daar verwachten ze meer dat je al weet hoe alles werkt. IVAO heeft ook geregeld avonden voor beginners, waarbij een ervaren persoon een aantal mensen begeleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
voske schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:44:
[...]

Dat geldt alleen voor P3D. Voor FSX-SE hoef je de 737 en de 777 niet opnieuw aan te schaffen.

Overigens zweer ik bij ActiveSky, zeker in combinatie met de 737 en de 777.
Ik heb zowel Active Sky als FS Global Real Weather. Tegenwoordig gebruik ik vooral die laatste ( in combinatie kan trouwens ook ) omdat FSGRW veel mooiere gesloten wolkenpartijen heeft dan Active Sky. Je vliegt veel vaker over een witte deken zover de horizon reikt, zoals je ook in het echt ziet.

Bovendien kun je FSGRW voor alle simulators gebruiken, mocht je ooit willen overstappen: FSX, Steam, P3D en XPlane 10. Active Sky is er alleen maar voor FSX (Steam) of P3D, en dat zijn ook nog eens afzonderlijke programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik snap iets niet met P3D, heb het nu ook. Me flytampa scenerys in P3D heb ik aan de praat gekregen, maar me CS 737 kisten installeren lukt dus niet. Bij het vakje browse naar de folder waar P3D geïnstalleerd is loopt alles vast, hij vind gewoon de folder niet en ik kan dus niet op install klikken.

Kan ik in P3D niet mijn FSX folder linken, zoals zodat de geinstallerde vliegtuigen van daar dan zichtbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Vedrano schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:15:
Ik snap iets niet met P3D, heb het nu ook. Me flytampa scenerys in P3D heb ik aan de praat gekregen, maar me CS 737 kisten installeren lukt dus niet. Bij het vakje browse naar de folder waar P3D geïnstalleerd is loopt alles vast, hij vind gewoon de folder niet en ik kan dus niet op install klikken.

Kan ik in P3D niet mijn FSX folder linken, zoals zodat de geinstallerde vliegtuigen van daar dan zichtbaar zijn?
Ik weet niet welke P3D-versie je gebruikt, maar ik heb wel gemerkt dat v3.1 weer een stukje kritischer is wanner het gaat om 'vreemde 'vliegtuigen' die geen specifieke installer voor v3 of hoger hebben. PMDG kisten voor FSX, die wél in v2 werkten, kreeg ik in v3 niet meer aan de praat, ook niet met de Estonia Migration Tool.
Heb je die wel uitgeprobeerd? Of een fsx.exe bestandje in je p3d folder zetten wil ook nog wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Het blijft puzzelen allemaal, heb nu de scenery's en me favoriete kisten wel aan de praat gekregen. Op me FSX heb ik WOAI geinstalleerd, nu zou het handig zijn als ik via een link de zelfde AI traffic ook in P3D aan de praat kan krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik zou graag weten hoe de ultieme FSX PC is samen te stellen. De PC hoeft dus niets anders te doen. De volgende config heb ik op het oog:
  • CPU: i7-6700k
  • Mobo: MSI Z170a M5 Gaming
  • Gfx: MSI GTX970
  • SSD1 voor W10: 850 EVO 120GB
  • SSD2 voor FSX: 850 EVO 500GB
  • RAM: 2x8GB
Paar vragen:
- welke tips & suggesties zijn te geven?
- is 500GB voldoende voor FSX incl alle sceneries/add-ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 12:35
Wil je overclocken? FSX/P3D hebben veel baat bij een zo hoog mogelijike CPU clock. Dus investeren in een dikke CPU cooler (iets van Noctua bijvoorbeeld) in je zit goed.
JPS schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:01:
Ik zou graag weten hoe de ultieme FSX PC is samen te stellen. De PC hoeft dus niets anders te doen. De volgende config heb ik op het oog:
Paar vragen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjonge, ik heb weer dikke pret met P3D, momentaan dankzij de net uitgebrachte RealAir Legacy (nu eindelijk P3D compatible) en de schitterende Flight1 GTN 750. Ik heb lang getwijfeld over de GTN maar man, man, man wat een heeeeeeeerlijk ding is dat! Aanrader van de bovenste plank! Ideaal! Niet te vergelijken met de oude GNS meuk! Echt, niet normaal wat een opties en mogelijkheden de GTN 750 heeft! Duur ding, helemaal voor P3D, maar elke cent meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Spitfire123 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:32:
Wil je overclocken? FSX/P3D hebben veel baat bij een zo hoog mogelijike CPU clock. Dus investeren in een dikke CPU cooler (iets van Noctua bijvoorbeeld) in je zit goed.
[...]
Ja hoge kloksnelheid snap ik, maar stabiliteit ook. Is voor een familielid en die moet ik niet de hele tijd achter me aan hebben. Wat dat betreft wil ik overklokken vermijden en dan maar een dikke CPU er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
JPS schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:01:
Paar vragen:
Met deze specs kom je een heel eind. Zeker je 500GB SSD. Ik heb zelf daarvoor een 250 GB. Nu ongeveer 190 vol met o.a. heel veel ORBXscenery en NL2000. Waar je met P3D tegenaan gaat lopen is de lange laadtijden bij het starten wannner je veel scenery hebt ( de 6% wachttijd ) en de OOMS, die bij hoge instellingen toch nog steeds optreden. Bij FSX (SE) zijn die toch een stukje minder, maar dat is visueel ook weer minder dan P3D . De wolken bij FSX vind ik daarentegen weer veel mooier dan bij P3D. Weet niet waar dat aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ultieme FSX PC bestaat niet want zelfs de duurst mogelijke PC zal in FSX met alles op 'high' geen 60 fps opleveren of iets dergelijks, en zeker niet als de kwaliteit addons gebruikt. De PC die je op het oog hebt is top maar reken erop dat je alsnog allerlei opties lager (of uit) moet zetten. Ik persoonlijk zou trouwens FSX vergeten en voor P3D gaan. Die haalt meer uit die hardware. Ik zelf draai P3D op een mindere PC (i7 4790K @ 4.5 and GTX 780) en het draait top en het oogt schitterend maar autogen op extremely dense gaat niet, reflecties staan uit en AA is niet om naar huis te schrijven. Om maar een paar dingen te noemen. Het blijft een kwestie van compromissen sluiten, zelfs met jouw beoogde PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 22:19:
Tjonge, ik heb weer dikke pret met P3D, momentaan dankzij de net uitgebrachte RealAir Legacy (nu eindelijk P3D compatible) en de schitterende Flight1 GTN 750. Ik heb lang getwijfeld over de GTN maar man, man, man wat een heeeeeeeerlijk ding is dat! Aanrader van de bovenste plank! Ideaal! Niet te vergelijken met de oude GNS meuk! Echt, niet normaal wat een opties en mogelijkheden de GTN 750 heeft! Duur ding, helemaal voor P3D, maar elke cent meer dan waard.
Nice om te horen dat de update er eidelijk is! Ik heb de lancair legacy al (v1), destijds voor 14,- meegepakt van hun website. het voelt wel een beetje zuur om dan nog eens 24,- te betalen voor de update, maar ik denk dat ik het wel doe. Blijft een erg gave kist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2016 @ 11:36:
De ultieme FSX PC bestaat niet want, [...]
Precies, dit vat het wel mooi samen. FSX en P3D zijn dusdanig verouderd qua core dat het hedendaagse hardware niet volledig kan benutten.

Het is een beetje alsof je een 6-baanssnelweg wil aanleggen, maar de sim is niet in staat er meer dan 3 banen tegelijk te gebruiken.

Dus JPS, ik denk dat je goeie specs hebt gekozen - misschien qua GPU zelfs overkill. Maar, hier kan je wel een tijd mee vooruit :) Met wat tweaks ben ik heel tevreden met hoe mijn systeem P3D draait dus met een nieuwer systeem zoals deze zal dat alleen maar beter kunnen gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door SanderTje! op 01-02-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:24:
[...]

Nice om te horen dat de update er eidelijk is! Ik heb de lancair legacy al (v1), destijds voor 14,- meegepakt van hun website. het voelt wel een beetje zuur om dan nog eens 24,- te betalen voor de update, maar ik denk dat ik het wel doe. Blijft een erg gave kist.
Ja, hij is echt top. Heel fijn dat ik er weer in kan vliegen. Hij heeft nu trouwens turbo dus het is niet zomaar even een patch! Ik had 'm destijds voor de volle prijs gekocht maar hij is de extra 25 inderdaad waard. Maak daar trouwens maar 30 van want er komt nog belasting overheen. :X 8)7 ;) Maar alsnog het geld waard (al is het wel even wennen aan het wat simpeler gebruik en onderhoud als je 'jarenlang' met A2A gevlogen hebt). De GTN 750 maakt 'm trouwens echt helemaal af... _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Mensen, dank voor de feedback, erg waardevol te weten dat de config logisch in elkaar steekt. Vanzelfsprekend begrijp ik dat de tweaks de andere helft bepaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Ik ben dus ook overgestapt op P3D, die op ene schijf en FSX op ander. Nu heb ik de Migration tool gekocht, maar snap er niet veel van en van de manual word ik ook niet veel wijzer. Heb de beide folders goed aangefinkt, Target Simulator P3D en redirection Enabled, dan hoor ik toch alle vliegtuigen uit FSX in me P3D te hebben ?
Pagina: 1 ... 60 ... 100 Laatste