Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:54
FSX is nieuw voor mij. Gister gekocht in een aanbieding op steam voor 5 euro. Ik heb al een hoop lol met vliegen met de ik geloof f-18 (blauw geel) die standaard in de game zit. Ben ook al andere gevechtsvliegtuigen aan het downloaden. Ik krijg alleen het vliegtuig op hoge snelheid niet in één lijn. Ik moet de hele tijd de stick op mijn controller omhoog drukken anders blijft het vliegtuig maar stijgen. Hoe krijg ik hem in één lijn?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:15

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Trimmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:29:
Helpt het bijv, om de ingebakken GPU in te schakelen voor extra rekenwerk? Heb em nu uitgeschakeld in de BIOS, ga die toch niet gebruiken, scheelt alleen maar resources?
Nee, die GPU wordt standaard uitgeschakeld zodra het mobo ziet dat er een dedicated GPU in zit :)

Overigens, zijn er al veel grafische vooruitgangen geboekt de laatste jaren? Sinds FSX is het een beetje stil komen te staan heb ik het idee. Scenery (zelfs met addons) is allemaal zo...2006 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Saven schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:06:
[...]

Nee, die GPU wordt standaard uitgeschakeld zodra het mobo ziet dat er een dedicated GPU in zit :)

Overigens, zijn er al veel grafische vooruitgangen geboekt de laatste jaren? Sinds FSX is het een beetje stil komen te staan heb ik het idee. Scenery (zelfs met addons) is allemaal zo...2006 :P
X-Plane is out of the box wel mooier. Vooral 64bit is erg fijn aan X-Plane..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de mooiere verlichting en de veel betere schaduwen is P3D grafisch gezien toch wel een heel grote vooruitgang ten opzichte van FSX. Zo langzamerhand komen er trouwens steeds meer geruchten over P3D v3: LM schijnt het geheugensysteem aangepakt te hebben waardoor OOM's voorkomen zullen worden (in ieder geval met de huidige addons). Al heb ik persoonlijk nooit last van OOM's maar ik heb dan ook niet heel veel addons geinstalleerd. In ieder geval vind ik persoonlijk P3D op alle fronten de beste sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Het zal wel niet, maar ik hoop dat die included is voor v2 owners.. zoveel gebruik heb ik nog niet eens gemaakt van v2 :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:24
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:11:
Jaaaaaaaaaa, lekker, hoor! N.a.v. m'n eigen post en opmerkingen over IFR en VOR besloot ik, voor het eerst in minstens een jaar, denk ik, weer eens te gaan vliegen met alléén VOR! En dan natuurlijk ook naar een vliegveld dat géén VOR heeft! Via Plan-G kon ik, met wat gepiel, mooi de radialen en afstanden uitzoeken (van twee VORs: voor triangulation) en ooooooooooooo, wat is het dan heerlijk als je het vliegveld dan ook gewoon vind! Haha! Zonder GPS dan ook, natuurlijk. Met de Comanche dus. Heeft maar één DME maar da's geen probleem met die twee VOR's. En de HSI is dan toch wel makkelijk erbij: die gebruikte ik voor de eh... 'hoofdradiaal' waarop ik ging vliegen en de ander gebruikte ik voor de triangulation. Ik ben natuurlijk (nou ja) ook niet recht naar de 'hoofd-VOR' gevlogen maar nam een koers die me, als het goed ging, redelijk dichtbij het vliegveld pas op de radiaal liet vliegen, zodat ik niet teveel om hoefde te vliegen. Werkte perfect want op het moment dat ik de radiaal intercepte, kon ik het vliegveld al zien op z'n 5 nm afstand!

Echt heerlijk! Dit ga ik de komende tijd dus weer doen! Maakt het plannen van de vlucht ook leuker omdat je de juiste VORs moet uitzoeken en de radialen plus afstanden moet uitvinden. En de vlucht zelf is natuurlijk een stuk interessanter omdat je constant alles moet checken! Aanrader! ;)
Als je in het echt een vliegbrevet gaat halen dan leer je navigeren met puur alleen een kaart en een stopwatch: vlieg T minuten op snelheid X een kompaskoers Y (zelf windcorrectie doorrekenen) en dan moet je op de grond landkenmerk Z zien (stad/meer/rivier/snelweg/...). Mocht de wind anders zijn dan verwacht (meestal zo) dan wordt het leuk ;)

Als je NL2000 installeert kun je zo ook VFR in FSX door Nederland vliegen zonder GPS of VOR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:09:
Het zal wel niet, maar ik hoop dat die included is voor v2 owners.. zoveel gebruik heb ik nog niet eens gemaakt van v2 :(.
Ik vermoed dat v3 opnieuw aangeschaft zal moeten worden. Net zoals dat het geval was bij alle versies van MSFS: daar zat ook meestal iets van zo'n 2 jaar tussen elke versie (soms zelfs nog minder, soms wat meer) en die moest je toch ook echt steeds opnieuw betalen. Vervelend maar ook niet gek. Al hangt het er wel een beetje vanaf hoeveel beter v3 is, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:39:
[...]

Ik vermoed dat v3 opnieuw aangeschaft zal moeten worden. Net zoals dat het geval was bij alle versies van MSFS: daar zat ook meestal iets van zo'n 2 jaar tussen elke versie (soms zelfs nog minder, soms wat meer) en die moest je toch ook echt steeds opnieuw betalen. Vervelend maar ook niet gek. Al hangt het er wel een beetje vanaf hoeveel beter v3 is, natuurlijk.
Denk ik ook, lijkt mij commercieel ook slim.
Denk dat de afzetmarkt niet ontzettend groot is, dus ik ben allang blij dat er weer actief ontwikkeld wordt.

Misschien hebben we bij v64 dan ook eindelijk eens 64 bit... :+

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

FastFred schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 12:50:
Bijna dezelfde vraag als hierboven. Maar zijn er al mensen die het gouwe ouwe FSX onder Windows 10 draaien?

Meen me te herinneren dat er met Windows 8/8.1 wat issues waren? Dat is eigenlijk het enige dat mij er van weerhoud om te upgraden naar 10, draai her op mijn zakelijke laptop al sinds release en dat bevalt super!
Na FSX bijna 2 jaar niet meer aangeraakt te hebben, vandaag de pc eens geupgrade naar Windows 10. Meteen allerlei drivers geüpdate, zo bleek m'n nvidia driver nog van 2013 (don't ask) en de Saitek drivers nog ouder. FSX start prima, maar was wel erg langzaam, lage fps (terwijl ik voorheen >30 haalde). Uiteindelijk bleek dat, doordat ik nieuwe nvidia drivers geïnstalleerd had, ook nvidia inspector opnieuw moest instellen. Daarna weer 30fps. Alleen zit ik nog met 1 uitdaging: als ik naar full screen ga, wordt het beeld zwart. Windowed werkt het prima. Alleen wil ik dat niet. PMDG 737 doet het ook, alleen bij shift-F1 zijn er 3 instrumenten ernstig vervormd. geen idee hoe dat kan, maar die optie gebruik ik toch niet zo veel.
Nu eerst het black screen probleem oplossen en dan weer eens wat vliegen :)

update: ik lees net hier dat het zou kunnen komen door TeamViewer. En laat ik die nou ook hebben. Morgen eens dus proberen zonder TeamViewer.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:29:
Iemand nog tips/tricks qua tuning van FSX voor die beest? Of is het gewoon installeren, alles max en vlieg op. :P ;)
http://www.simforums.com/...ete-guide_topic36586.html

Met een rode nick moet je wel het goeie voorbeeld geven he. Beetje dubbelposten ;-)

[ Voor 20% gewijzigd door BM op 17-08-2015 16:46 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die guide zou ik persoonlijk nooit gebruiken: echt veel te veel onnodige info en rommel, maar goed... da's mijn mening. ;) De NickN is een beetje doorgeslagen hier en daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, je haalt er uit wat je zelf nodig vind. ;)
Dat gedoe met die Nvidia driver tweak tool begin ik niet aan. :P
Maar goed, FSX draait wel als een supersonisch toestel. Wat een smoothness!
Toch jammer dat het maar tot 4GB RAM eet... de overige 12 staan maar wat werkeloos toe te kijken.
Zou het wat dat betreft nog lonen om de switch te maken naar P3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nu sowieso niet als bovenstaande geruchten waard zijn.. eerst even kijken of p3d uitkomt! Anders is het zonde van je geld vanwege de dubbele investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:42:
Nu sowieso niet als bovenstaande geruchten waard zijn.. eerst even kijken of p3d uitkomt! Anders is het zonde van je geld vanwege de dubbele investering.
Snap ik, maar technisch gezien? Kan ik meer uit P3D halen met mijn setup dan ik uit FSX haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:00:
[...]

Snap ik, maar technisch gezien? Kan ik meer uit P3D halen met mijn setup dan ik uit FSX haal?
Dat kan je met P3D v2 zeker in mijn ogen. Een stuk stabieler, mooier (door betere clouds) en heb echt nog nul gezeur gehad met mijn install. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat tenzij je gebruik wilt maken van een Fsx/P3d switcher je minder software pakketten kan installeren. Er zijn nog steeds veel (oudere) dingen niet omgezet naar p3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:49

MsG

Forumzwerver

Ik heb sinds kort ook Flight Simulator X Steam Edition gekocht. Alleen ziet het er een beetje gedateerd uit, zijn er bepaalde modules die tegenwoordig iedereen gebruikt? Op internet raak ik een beetje verdwaald met alle mogelijkheden. Ik vlieg zelf met een Extreme 3D Pro en heb sinds kort een CH Products Throttle Quadrant op de kop kunnen tikken, dus wil me wat meer in het vliegen verdiepen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:26:
[...]

Die guide zou ik persoonlijk nooit gebruiken: echt veel te veel onnodige info en rommel, maar goed... da's mijn mening. ;) De NickN is een beetje doorgeslagen hier en daar.
Ben ik het toch niet mee eens. Na de upgrade naar Windows 10 en nieuwe nvidia driver was de performance in FSX bagger. Bovenstaande link heeft mij m'n 30fps weer teruggegeven :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:08
Inderdaad heel veel overbodige informatie geeft NickN. 8)7

Misschien werkt het in jouw geval wel, maar bij mij in iedergeval niet. Gebruik gewoon de bekende tweaks en je bent een stuk sneller klaar dan dat je eerst een heel boekwerk voorgeschoteld krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:13:
[...]

Ben ik het toch niet mee eens. Na de upgrade naar Windows 10 en nieuwe nvidia driver was de performance in FSX bagger. Bovenstaande link heeft mij m'n 30fps weer teruggegeven :)
I stand corrected. Maar ik zou een guide uit 2010 niet gebruiken voor W10... Of is 'ie onderhand geupdate? Moet daarbij ook zeggen dat ik P3D gebruik en dus geen tweaks meer nodig heb... Maar goed, als het bij jou werkt, wie ben ik om te zeggen dat de guide slecht is! ;)
Dutchy88 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:25:
Inderdaad heel veel overbodige informatie geeft NickN. 8)7

Misschien werkt het in jouw geval wel, maar bij mij in iedergeval niet. Gebruik gewoon de bekende tweaks en je bent een stuk sneller klaar dan dat je eerst een heel boekwerk voorgeschoteld krijgt. ;)
Ik heb de guide vroeger dus ooit geprobeerd en het had eigenlijk geen effect... behalve dat ik uren kwijt was aan het tweaken van Windows alleen al... Waarschijnlijk was het slechts 1 of 2 tweaks die het 'm deed bij Microkid?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:26:
[...]
Ik heb de guide vroeger dus ooit geprobeerd en het had eigenlijk geen effect... behalve dat ik uren kwijt was aan het tweaken van Windows alleen al... Waarschijnlijk was het slechts 1 of 2 tweaks die het 'm deed bij Microkid?
Ik heb alleen het basic nvidia inspector gedeelte gedaan. Dat bleek voldoende om de fps weer omhoog te jagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:34:
[...]

Ik heb alleen het basic nvidia inspector gedeelte gedaan. Dat bleek voldoende om de fps weer omhoog te jagen :)
Thumbs up! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MsG schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:48:
Ik heb sinds kort ook Flight Simulator X Steam Edition gekocht. Alleen ziet het er een beetje gedateerd uit, zijn er bepaalde modules die tegenwoordig iedereen gebruikt? Op internet raak ik een beetje verdwaald met alle mogelijkheden. Ik vlieg zelf met een Extreme 3D Pro en heb sinds kort een CH Products Throttle Quadrant op de kop kunnen tikken, dus wil me wat meer in het vliegen verdiepen.
Same here! Ben ook een beetje de draad kwijt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
In het FSX-/P3D-spectrum kun je inderdaad niet stellen dat er een set modules is die iedereen gebruikt. Dat begint al bij de sim op zich: klassiek FSX is nog populair maar P3D doet er inmiddels niet veel voor onder en FSXSE begint ook op te komen.
De grote knip zit eigenlijk tussen het kleine spul (handwerk, laag, traag, visueel en dus photoscenery) en de grote kisten (vluchtcomputermanagement, hoog, snel, instrumenten en dus vooral een goede nav-db).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Ik heb gezien dat op steam flight sim x steam edition in verlaagde prijs wordt aangeboden momenteel. Is het de moeite om te kopen? En als je daar koopt, krijg je dan de volledige game? Want ik heb geen flight sim x standaard versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
De trip naar de Alpen vordert al aardig. Vanavond geland op Lausanne, het uitzicht vanaf het vliegveld laat de Alpen zelfs al zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U6CDTWgh.png?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0rHzwSIh.png?1

Net 4 uur op de teller... :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gBmkDmph.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
benep schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:33:
Ik heb gezien dat op steam flight sim x steam edition in verlaagde prijs wordt aangeboden momenteel. Is het de moeite om te kopen? En als je daar koopt, krijg je dan de volledige game? Want ik heb geen flight sim x standaard versie..
Ja, je krijgt de volledige game + de acceleration pack. Ik heb het ook gedaan, hoewel ik de originele FSX ook heb (maar dan zonder de pack). Heeft wel nadelen. Zo werkt m'n Level-D niet goed en daar baal ik wel gigantisch van.

Ik heb hem voor 10 dollar gekocht bij de Humble Bundle (samen met nog wat andere spelletjes, geen idee welke ;) ). Misschien geldt die actie nog?

• benep
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-09 16:51
Dus de originele fsx zonder de pack heeft wat nadelen? Of lees ik dit verkeerd?

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Nee, de originele FSX zonder de pack is prima. Sommige addons hebben wel de Acceleration pack nodig omdat ze dingen daaruit gebruiken.

De Steam versie heeft problemen met sommige addons omdat ze wat bugs hebben gefixed en versienummers van bestanden zijn gewijzigd. Hierdoor werken sommige addons die voor de originele FSX zijn ontwikkeld niet of niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondvanderpl
  • Laatst online: 09-09 14:45
Hallo Allemaal,

Binnenkort heb ik een monster van een PC waardoor ik van FS2004 gelijk naar P3D ga.

Welke must-have addons moet ik zeker aanschaffen voor P3D?

Groeten,
Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er helemaal vanaf op wat je leuk vindt aan het vliegen... Gaat het je om de systemen of kijk je liever uit het cockpitraam naar buiten? Vlieg je laag of hoog? Is weer belangrijk voor je of vlieg je jet liefst met een blauwe lucht? Et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Mijn nieuwe aanwinst :) Even een korte vlucht gemaakt van EHAM naar EGLL. Bij de landing in Londen kwam zijn dikke zus even tussendoor maar ik besloot toch te landen, het is tenslotte maar een sim niet waar :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xB7tLTNGdUSCnJsvuXohI6lu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WnMiShv1AxyqAOzJBJCLL0Zj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lRu9JgHkC0FN4C4ExFag2W81/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tUzY2XMj7J6BhZpX5cdiI42l/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r5DUrLH4Ayy9ifHXVB3Ni3jl/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GfwMljY8Oa8O5eP5T1P8G1dB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h775Yw2J2z70gcLY1PcE8kzB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cYvzQojrRKw6aoZSm5eUUMKs/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/o4XYkZoab8mlSeTm5YIBV5JU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vNrksWWNVowbrer9GqZEDTST/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HtwdQqwqBx6g8VeLSSD5Rh3y/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/edzAtnza4wOuWREJwKR7yHm3/full.jpg

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Badtothebone schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:23:
Mijn nieuwe aanwinst :) Even een korte vlucht gemaakt van EHAM naar EGLL. Bij de landing in Londen kwam zijn dikke zus even tussendoor maar ik besloot toch te landen, het is tenslotte maar een sim niet waar :)
Ziet er gaaf uit! Wie heeft deze gemaakt? En is het P3D of FSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

SanderTje! schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:58:
[...]

Ziet er gaaf uit! Wie heeft deze gemaakt? En is het P3D of FSX?
http://www.flightfactor.aero/review/A350.html

En het is X-Plane :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Ah... O-) Nou, ziet er nog steeds gaaf uit :+

[ Voor 8% gewijzigd door SanderTje! op 25-08-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:01
Vanochtend eindelijk ook eens FSX aangeschaft. Zat er al een tijd naar te kijken en toch (gelukkig) het gedaan.

Op dit moment bezig met alles van NL2000 scenery te installeren en straks eens kijken of ik het e.e.a. in de lucht kan houden. Ik vlieg op dit moment nog met muis en toetsenbord maar zit wel al te kijken naar een (budget) joystick.

Wat mij nog niet wilt lukken is de camera goed te krijgen. Ik heb een triple screen setup met een resolutie van 6400X1400. Nu heb ik op google gevonden dat je in een config file het beste widescreenview op true kon zetten. Dit heb ik gedaan en het helpt wel iets. Helaas krijg ik bij verschillende vliegtuigen als ik uitzoom (op de meest gebruikte instrumenten te zien) dat het beeld niet meer klopt. Ik "hang" een beetje schuin in het vliegtuig.

Hebben jullie hier tips oid voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Wat screenshots van mijn nieuwe aanwinst in KLM kleuren. New en Dirty variant. Ook wat screenshots van World Traffic AI.

World Traffic AI werkt best goed maar je moet zelf een hoop instellen en doen. Versie 2 komt binnenkort beschikbaar die veel beter FPS oplevert al is WT 1.0 niet slecht qua FPS gebruik. Ook kan je makkelijker zelf ground routes maken.

Ik gebruik de NOAA plugin om winds aloft op te halen wat de wind goed weerspiegeld in X-Plane alleen de enige is de wolken, daar mag iets aan gedaan worden maar het stoort mij niet echt. Binnenkort komt X-Plane 10.40 uit met veel bug fixes en scenery verbeteringen wat inhoud dat alle cores van je CPU beter benut worden dus het laden zal wel veel sneller gaan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZlerhKMlJVsjwZ9izpLyrQ6n/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KuqOKxMwKBUzXGnIJww4Sk1D/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mJRzeKcpPnmQMFngMcY1W79M/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8DbDjU5YRrOYNbyANEj64edK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q3k8U182AQgLdMTkMjGGDuos/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sHPrQnDR7vDfKquTlWWEMUY0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q4UVYrxB6SrVNVPqAIglturw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zGYPapLxt7A9tifDSsRkKrHi/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55bSuIA1wtPwRnLQC27Dx4iF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/58VnMwYItLnIvUeqsBwHRGB2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IryAOcZdQwVWreBxauiNuJiK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MQHCet6yyLoS0Lb8V6TrWw1M/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HSfuPadPa1OM27dNlMrBwwyh/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zGarMCQZFPa7sV2XP2cGtc7R/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 21:17
Mooie pic's BttB!!! Zo af/toe kom ik op deze thread even neuzen ... dit soort pic's doen t m!

PS: misschien leuk om hier virtueel op te vliegen?? (pic's?? :-) )
http://interestingenginee...-most-dangerous-airports/

[ Voor 44% gewijzigd door Joppnl op 06-09-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik krijg net een mailtje dat de X-Aviation Jetstream 31/32 een community update heeft van een gebruiker die eigenlijk doet wat de maker had moeten doen in de eerste plaats... Ik zal eens kijken of die nu wat beter is. Voorheen was die addon voor X-Plane een complete afrader omdat er heel veel dingen compleet onrealistisch geïmplenteerd zijn en de maker geen zin had om de boel fatsoenlijk af te werken.

Het is de enige addon voor X-Plane die ik heb, en ik heb X-Plane niet eens :P. Tijd om die demo weer eens te installeren en de addon te checken. Mocht die nu wel goed zijn heb ik een reden om X-Plane te kopen.

Edit:

Ok, nog steeds een afrader. De mod pakt wel wat dingen aan maar het werkt nog steeds niet zoals het hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door Propane op 07-09-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Er gaan al lange tijd geruchten over een nieuwe versie van Flight Simulator.
Genaamd Flight Simulator 2015. Komt er dit jaar een nieuwe versie van Flight Simulator uit? Ik hoor er vrij weinig over eigenlijk? Al een release datum bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
MikeJoow schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:24:
Er gaan al lange tijd geruchten over een nieuwe versie van Flight Simulator.
Genaamd Flight Simulator 2015. Komt er dit jaar een nieuwe versie van Flight Simulator uit? Ik hoor er vrij weinig over eigenlijk? Al een release datum bekend?
Gaat niet gebeuren. De studio die de klassieke FS serie gemaakt heeft is bijna tien jaar geleden opgedoekt. Veel van die medewerkers zijn bij Lockheed Martin gaan werken aan Prepar3D (P3D). P3D is een doorontwikkeling op de code van FSX.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Oke, maar microsoft heeft zelf gezegt dat ze bezig zijn met een nieuwe versie en dat die dit jaar uit zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

MikeJoow schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:38:
Oke, maar microsoft heeft zelf gezegt dat ze bezig zijn met een nieuwe versie en dat die dit jaar uit zou komen
Dovetail is bezig met het oude FSX voor een release in 2016, maar details ontbreken nog.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Okee. Maar waarom heeft Microsoft maanden geleden zelf gezegd dat er een nieuwe Flight Simulator in de maak is? Was dit puur grootspraak of gewoon niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Heb je een persbericht gezien dat MS aan (een) Flight Simulator werkt? (Linkje?) Past namelijk helemaal niet in hun strategie.
Het laatste dat ik heb gezien dat MS zelf in die richting doet was Flight, waar ze ook al jaren geleden de stekker uit hebben getrokken. Ik heb wel links en rechts iets (weet niet zeker of dat officieel was) gehoord dat andere partijen op basis van MSFS iets ontwikkelen, bv LM P3D en FSX:SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Was het niet zo dat MS de rechten op FSX aan Dovetail heeft gegeven en dat Dovetail op basis daarvan aan het werken was aan iets anders dan FSX: SE? FSX: SE was een soort test voor dovetail om te zien of er interesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Zoals stijn het zegt, daar staat me ook iets van bij.
Maar als MS een press release heeft gedaan voor een update van FS, dan ben ik erg benieuwd. MS Flight was qua performance in ieder geval geweldig, maar voorlopig denk ik dat we het moeten doen met P3D en X-Plane. FSX:SE gaat ook wel verder met de ontwikkeling natuurlijk, maar P3D lijkt mij voor de serieuze simmer nog steeds beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit gehoord van een nieuwe MS sim en zie dat ook niet gebeuren... Ben benieuwd waar dat nieuws vandaan komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Dovetail Games has just announced an exciting new partnership with Microsoft that will see future simulation games available on Xbox One and Windows 10.

The first game to makes it’s way over from Windows to the Xbox will be Dovetail Games Fishing, followed up by the 2016 release of Dovetail Games Train Simulator.

Arguably the most exciting game confirmed in the announcement is Dovetail Games Flight Simulator. Due for release in 2016, Flight Simulator which is built using the foundations from Microsoft’s famous Flight technology that aviation buffs have held in high regard for over a decade. For flight sim enthusiasts and gamers looking for a deeply immersive flight game, it promises to deliver the ultimate pilot’s experience.

The 2016 release of Flight Simulator 2016 will be the first time that gamers will have the chance to play a full blown flight simulation game on their home console.
Chris Charla, Director at ID@Xbox added, “We’ve always been huge fans and supporters of the simulation genre and its place in the gaming ecosystem, and Dovetail Games’ understanding of this space through the breadth of their portfolio is second to none. We’re very excited to have them on board and look forward to bringing their games to our platforms.”
Ze werken wel samen, maar om het direct een MS Flightsim te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:53
Joppnl schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 02:12:
Mooie pic's BttB!!! Zo af/toe kom ik op deze thread even neuzen ... dit soort pic's doen t m!

Niet meer active maar Kai Tak is ook best cool :)

[YouTube: https://youtu.be/3PCOcyt7BPI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de Dovetail sim: het feit dat 'ie ook op console komt, doet me het ergste vrezen voor het sim-gedeelte. Maar wie weet, hoe meer flightsims, hoe beter.

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ha, ben af en toe nog wat aan het simmen en zit nu bij twee VA's, royal dutch virtual en fly uk. Ik ben wel geïnteresseerd in jullie ervaringen met VA's!

• Ircghost

Ircghost

Heel leuk idee! Maar vaak een wat kleinere groep mensen die heel erg vasthouden aan hun eigen groepsregels en vaak behoorlijk oude lui.

Ik ben gestopt omdat ik niet kon blijven voldoen aan de aanwezigheidsplict. Maar vind het wel leuk om een doel te hebben!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Zolang Prepar 3D 2.5 niet van de OOM-problemen af is, verdiep ik me steeds verder in X-Plane. De leercurve voor alle instellingen is een stuk hoger, en voordat je al je scenery een beetje mooi hebt ben je een aardige tijd verder, maar het is toch wel een fantastisch mooie sim hoor. Vooral het geluid van de AI ( World Traffic ) verslaat P3D op alle fronten.
Hier even wat screens van enkele vluchtjes met de A350 en de A320 Neo.
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/1f/09/fa/1f09fac6798739c73c73ff43e5fbbc46.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/66/2b/c5/662bc52bf7f2f48621623cc05a3d0aa7.png
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/0e/13/c5/0e13c59dc32601cab0bcfc72c0a5d319.png
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ef/8e/34/ef8e34cbc26020c70a8460de6e6ed355.png

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

• nbaugniet
  • Laatst online: 12-08 12:27
Joppnl schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 02:12:

De eerste foto in de lijst op de site lijkt fout.
Ik heb intussen de juiste foto wel gevonden voor BPX/ZUBD, maar nu vraag ik me wel af welke luchthaven die foute foto is? Iemand enig idee?

http://rakyatpos.com/wp-c...-Bamda-Tibet-1024x818.jpg

Update:
Gelijk gevonden:
Het is KAVK (Alva Municipal Airport) in US Oklahoma.

https://www.google.be/map...x4f1c62b45ab6b725!6m1!1e1

Niet te geloven dat het in al die lijstjes op internet gewoonweg fout staat!

[ Voor 19% gewijzigd door nbaugniet op 19-09-2015 05:27 . Reden: Update oplossing ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Korte vlucht van 2 uurtjes van Seattle naar Phoenix met de JAR Designs a332 en X-Plane.
----

Well known mountain near Seattle.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZtwDAel7jjdKDaqAGnDSeikT/full.jpg

Cruising...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JJvSUh1GIvKokdGn4oj2k4de/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tXUoYfECcYLBsy2zlH9pt5oF/full.jpg

Ladies and gentlemen on the left hand side you can see Millers Island...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PjyECgYWjlMiFvAK0M3AZg2F/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f1ijODF14drG8Rc5tXyLkhj8/full.jpg

Turning onto final.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lrbETk4aoFbbhYOX1e38xSPA/full.jpg

Nearly at our destination

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JSQQqZ3PFDUt6TOxHrSgC3iy/full.jpg

Safe and sound in Phoenix. Now to prepare for the next leg to Miami.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mtp5imxE5wX7sFevBeTGexdF/full.jpg

Zoals je ziet benut X-Plane al mijn cores, zoals het hoort :) Constant rond de 25 fps met een dipje naar 22 op de luchthavens van KSEA en KPHX. Ze zijn best zwaar maar de A330 vliegt prima met 22 fps. Onder de 20 gaat de FBW systeem raar doen eigenlijk net als de Aerosoft airbus voor P3D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LW0krlzWen3ko4DKq2xm32CS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37

KenVerburg

Race-fan

Prepar3D v3 is aangekondigd en komt morgen uit. Bevat onder andere beter VAS management en veel fixes. Nog steeds 32-bit, dus backwards compatibel. En ook weer $199.

Meer info op http://www.prepar3d.com/news/2015/09/113061/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Gaaf dat het er is, maar wel een beetje lame dat er geen korting is voor v2 eigenaren. Ik heb nou niet echt het idee dat ze v2 echt lang hebben ontwikkeld, slechts vijf kleine updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Heb net een paar maanden geleden v2 aangeschaft, had een "leuk" aanbod wel op prijs gesteld. Met een abo-stijl licentie ben je natuurlijk ineens van dat soort dingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
KenVerburg schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 07:02:
Prepar3D v3 is aangekondigd en komt morgen uit. Bevat onder andere beter VAS management en veel fixes. Nog steeds 32-bit, dus backwards compatibel. En ook weer $199.

Meer info op http://www.prepar3d.com/news/2015/09/113061/
Daar ga je met je "luxe" gevoel omdat je de 199 dollar "versie" hebt betaald aan een bedrijf wat meer dan een biljoen aan omzet maakt.

Grap is dat LM je geld niet eens nodig heeft.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Hmm jammer inderdaad om weer de volle mep te moeten betalen. Zag wel in de Feature List dat de avatar mode is toegevoegd waarbij je vrij kan rondlopen.

Ben benieuwd naar hoe dat eruit ziet en hoe ze dat geimplementeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg

KenVerburg

Race-fan

Als het binnen 60 dagen was, dan is een refund mogelijkheid, maar daar buiten niet.

Ik ben erg benieuwd naar VAS fixes, als dit echt de Out of Memory errors voorkomt (en ja, ik doe alle voodoo dingen die het meestal voorkomen, maar KSFO HD met Orbx NorCal en PMDG 737 is bijna onmogelijk met nog 100-200MB aan het einde), dan is dat toch wel een flinke stap.

En hopelijk leidt dit er dan weer niet toe dat add-on bouwers zich ook vrijer voelen meer VAS te gebruiken, anders zitten we over een paar jaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SanderTje! schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:37:
Hmm jammer inderdaad om weer de volle mep te moeten betalen. Zag wel in de Feature List dat de avatar mode is toegevoegd waarbij je vrij kan rondlopen.

Ben benieuwd naar hoe dat eruit ziet en hoe ze dat geimplementeerd hebben.

Maar geen idee of zo'n avatiar nou onderdeel is van het vliegtuig... Zo'n vliegtuig moet natuurlijk wel geschikt gemaakt worden om van buitenaf op te klikken en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

X-Plane update 10.40 is uit ook voor Steam gebruikers.

Release notes: http://www.x-plane.com/?article=x-plane-10-40-release-notes

Update is gratis voor X-Plane 10.x gebruikers en is een schokkende 85 MB download ;-)

• KenVerburg

KenVerburg

Race-fan

This Wednesday, September 30th, at 1:00 PM EST Prepar3D v3 will be available for purchase and digital download via the Prepar3D Store.
P3D komt op 1pm EST uit, dat is 1900h in onze tijdzone.

• SanderTje!
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 19:21:
[...]

[video]
Maar geen idee of zo'n avatiar nou onderdeel is van het vliegtuig... Zo'n vliegtuig moet natuurlijk wel geschikt gemaakt worden om van buitenaf op te klikken en zo.
Dank voor het filmpje!

Zeer basale first person zo te zien.. Bij het vooruitlopen moonwalkt een avatar al een beetje. :+

Verwijderd

Ja, haha, zag ik ook. Gelukkig is er ook een first person view: lijkt me ook wat realistischer. In het vliegtuig zit je ook niet over je eigen schouder heen te kijken. ;)

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 21:26
Badtothebone schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:43:
X-Plane update 10.40 is uit ook voor Steam gebruikers.

Release notes: http://www.x-plane.com/?article=x-plane-10-40-release-notes

Update is gratis voor X-Plane 10.x gebruikers en is een schokkende 85 MB download ;-)
Uhm, ik zie alleen de Release Candidate, niet de 'stable' versie op Steam. :?

[EDIT]
Hij staat er nu wel op. :) (12:38 geüpdatet)

[ Voor 6% gewijzigd door LongBowNL op 30-09-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbaugniet
  • Laatst online: 12-08 12:27
enchion schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:11:
[...]

Daar ga je met je "luxe" gevoel omdat je de 199 dollar "versie" hebt betaald aan een bedrijf wat meer dan een biljoen aan omzet maakt.

Grap is dat LM je geld niet eens nodig heeft.
Mis ik iets?
Ik dacht dat licenties 'reeds vanaf €59.90' begonnen?
Dat is de 'academic license' die wordt wel eens gebruikt voor de 'entertainment' doeleinden.

*edit* Voor de volledigheid ook even vermelden dat ALL licenties volgende bevatten:
Subject to the terms and conditions of this EULA, Licensor hereby grants Licensee ...to use the Software ... and for purposesother than personal/consumer entertainmentt.

Voor alles wat met personal/consumer entertainment te maken ben je per definitie VERPLICHT om Dovetail te kopen. (Dat zou afstammen van de split die Microsoft maakte).
Het is echter zo dat Dovetail volgens mij niet doorontwikkelt maar enkel de 'as-is' wat patcht en steam ready maakt.

[ Voor 37% gewijzigd door nbaugniet op 01-10-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nbaugniet schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 18:30:
[...]

Mis ik iets?
Ik dacht dat licenties 'reeds vanaf €59.90' begonnen?
Dat is de 'academic license' die wordt wel eens gebruikt voor de 'entertainment' doeleinden.
Je mag de sim officieel niet voor entertainment gebruiken maar wel voor simulatie... en dat doet iedereen dus. Wat betreft de licenses: officieel is de Academic license alleen bedoelt voor Undergraduate en K-12 studenten: het maakt niet uit wat je studeert en wat je precies met de sim doet, als je maar student bent. Alle andere mensen moeten de Pro license kopen. Geval is wel dat LM dit totaal niet controleert. Ikzelf heb alsnog de Pro license gekocht. Ik ben nou eenmaal eerlijk, kan er ook niets aan doen. Bovendien zou dat kleine watermerk rechtsboven me toch echt wel irriteren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
DCS: World 1.5 is nu ook uit met de nieuwe EDGE (Eagle Dynamics Graphics Engine?).
Changelog hier: http://forums.eagle.ru/showthread.php?p=2487386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 19:07:
[...]
Take note: those that know me a bit longer know that I can change my view on things very quickly LOL

I know a lot of improvements will become more visible in the future but well... after spending 200 dollars you simply expect somehow that something will WOW you... My bad LOL
Quote van Avsim, hoop dat het niet erg is neem aan van niet want je gebruikt dezelfde naam daar.

Jammer dat je, relatief teveel betalen ziet als een rechtmatigheid dat er meer moet zijn dan er is.

Als je gewoon 2x 60$ had betaald had je je nu niet bekocht gevoeld.

Voor wat het programma doet voor de thuisgebruiker is 60$ een relatief acceptabele prijs.

LM staat het toe dat je de 60$ licentieversie koopt, dus waarom dan meer betalen dan dat jij vind dat het waard is.

Apart dat je dan wel zo hardnekkig bent met dit.

(Daarbij 400 euro is al via de belasting uit jouw bankrekening naar LM gesluisd zonder jouw toestemming, dus waarom extra donaties maken.)

Maw Vind jij dat deze update dan wel 60$ waard is ?

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 02-10-2015 12:40 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote van Avsim is prima, hoor! ;)

En ehm, relatief teveel betalen zie ik niet als een rechtmatigheid dat er meer moet zijn...? Als ik die indruk wek, dan is dat fout. P3D kost gewoon 200 dollar, punt, en dat is verder geen probleem en mijn beoordeling heeft daar verder niets mee te maken. Als 60 dollar de normale prijs was, had ik hetzelfde gereageerd. Ik heb het zo nu en dan alleen maar over dat bedrag omdat voor veel mensen de licenties niet duidelijk zijn. Staat verder los van alles.

Dat van die JSF is trouwens een leuke! :)

Maar goed, rest de vraag of deze update het geld waard is (ongeacht welk bedrag): ik ben er nog niet over uit. Voor mensen die lange vluchten doen met veel addon airports, en dus VAS problemen hebben, is dit een must have. No doubt about that. Maar goed, dat geldt niet voor mij en tsja, dan blijft er niet veel leuks of nieuws over... HDR on the fly kunnen wijzigen is leuk maar dat doe je 1 keer en dan heb je dat ook weer gehad. Nou ja, je hebt nu wel meer mogelijkheden wat dat betreft en dat is leuk. De Avatar kan me vooralsnog gestolen worden maar wie weet wat vliegtuigdevelopers daar ooit nog mee doen. Verder zijn de reflecties verbeterd (minder vaak op de verkeerde plek) en alles lijkt wal wat smoother. Of directer. Wat minder traag bij lage fps.

Uiteindelijk denk ik dat ik 'm wel hou omdat ik 'klaar' wil zijn voor de toekomst. Bij V2 kwamen de echt leuke nieuwigheden ook pas na een paar updates. Dus wie weet.

Dus tja, is het het waard.... Dat kan je alleen maar zelf bepalen. Hangt helemaal af van wat je zoekt in een sim.

P.S. Ik heb een GTX 780 en het lijkt er toch wel op dat v3 baat heeft bij een nog weer snellere up to date GPU, nog meer dan V2. Ik zit al een tijdje te denken aan een GTX 980 (Ti?) en misschien dat v3 dan ook wat meer afstand gaat nemen van V2.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 22:07:

P.S. Ik heb een GTX 780 en het lijkt er toch wel op dat v3 baat heeft bij een nog weer snellere up to date GPU, nog meer dan V2. Ik zit al een tijdje te denken aan een GTX 980 (Ti?) en misschien dat v3 dan ook wat meer afstand gaat nemen van V2.
Ik kan je vertellen dat v3 een stuk beter is en veel efficiënter met het VAS-geheugen omgaat. Ook de optie om de bloom en verdere HDR aan e passen is handig.

Ik ben trouwens vorige week na lang wikken en wegen overgestapt van GTX 770 in SLI naar een 980Ti en het resultaat is fantastisch. Vrijwel alle sliders heb ik nu op ultra en alles blijft vloeiend. Getest met PMDG 777, Texture direct/softclouds, ASN. Nog geen extra sceney geïnstalleerd. De 980ti is een rib uit je lijf, maar de aanschaf dubbel en dwars waard.

Het enige wat ik tot mijn grote spijt constateerde is dat mijn PMDG 737 NGX, aangeschaft voor FSX, nu niet meer werkt in P3Dv3. Kon hem in v2.5 gewoon vliegen, maar hier lukt het niet meer. :( Dat wordt dus weer de volle mep dokken voor de v3 versie, en daar baal ik wel van. Mocht iemand nog een tip hebben, dan hou ik me aanbevolen.

Ook weer opgelost. Niet P3D v2.5 deïnstalleren dus. Zorgen dat je daar met de Migration Tool je 737 NGX installeert, daarna alles handmatig kopiëren naar V3

[ Voor 6% gewijzigd door Reinhard op 03-10-2015 11:55 ]

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, interessant wat betreft de update van 770 naar 980Ti! Wat voor CPU heb je daarbij?

EDIT
Van 770 in SLI zelfs. Nog interessanter, al werkte SLI nog niet echt officieel lekker vorige week.

#struintondertussenpricewatchaf 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:00:
Ok, interessant wat betreft de update van 770 naar 980Ti! Wat voor CPU heb je daarbij?

EDIT
Van 770 in SLI zelfs. Nog interessanter, al werkte SLI nog niet echt officieel lekker vorige week.

#struintondertussenpricewatchaf 8)
SLI werkte wel, maar niet optimaal. Schijnt nog steeds niet ideaal te werken met P3Dv3 ook. Ik kreeg geregeld ook allerlei artifacts.
Nu heb ik dus die GTX 980Ti samen met een i7 4770K op 4,5 ghz. Verbluffend verschil. Merkte ik trouwens ook bij X-Plane 10, dat wel flink profiteerde van de SLI, maar met de GTX 980 Ti toch vele malen beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, mooi, dank je. Ik heb een 4790 op 4.4. En ik heb een enkele 780 (wel met 6 GB) dus ik zou dan ook een aardige vooruitgang moeten gaan zien, lijkt me. Een 770 in SLI lijkt me sowieso al een tikkie sneller dan een enkele 780 (?). Interessant...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg

KenVerburg

Race-fan

Voor de NGX en 777 van PMDG zijn nieuwe installers sinds 1 oktober (log in op hun website en download de installers opnieuw), daarmee zou het gewoon zonder emigration tool moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Cerenado flikt het weer... perfectie :)

[ Voor 31% gewijzigd door FSXnoob op 03-10-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Ik vlieg al jaren met FSX en Prepar3d en heb recent ook X-plane 10 geprobeerd en moet zeggen dat ik onder de indruk van ben. Vooral s'nachts vliegen is echt geweldig. In FSX en Prepar3d is de grond verlicht. In X-plane zijn dat de huizen en die verlichten vervolgens de grond wat een heel stuk realistischer lijkt.

En de snelwegen, wow. Je ziet duidelijk dat dat het wegen zijn met verlichting en borden. FSX en Prepar3d zijn de snelwegen verlicht grond waar auto's op rijden.

Zijn er al mensen die (volledig) overgestapt zijn naar X-plane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want ik vlieg meestal overdag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Overdag ziet het (voor mij) ook realistischer dan FSX. and Prepar3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

hinerakatauri79 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 23:20:
Ik vlieg al jaren met FSX en Prepar3d en heb recent ook X-plane 10 geprobeerd en moet zeggen dat ik onder de indruk van ben. Vooral s'nachts vliegen is echt geweldig. In FSX en Prepar3d is de grond verlicht. In X-plane zijn dat de huizen en die verlichten vervolgens de grond wat een heel stuk realistischer lijkt.

En de snelwegen, wow. Je ziet duidelijk dat dat het wegen zijn met verlichting en borden. FSX en Prepar3d zijn de snelwegen verlicht grond waar auto's op rijden.

Zijn er al mensen die (volledig) overgestapt zijn naar X-plane
Ik ben volledig overgestapt ondanks dat ik veel geld in P3D en FSX had gestopt. Een 64 bit OS maakt het meer dan goed en er zijn wel mooi dingen aan de horizon wat X-Plane betreft. Seizoenen, Weather engine beter bewolking en PMDG achtig vliegtuigen. Nee, ik heb geen spijt van mijn overstap. World Traffic AI wordt ook steeds beter en de AI vliegt nu zelfs SID's en STAR's :)

Vanochtend op Schiphol, mistig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IPxUYi253DicuzoSUK8MsIWF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d8KJ4N3bXF6Zpqd8Dvmpv9Yo/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Badtothebone op 04-10-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Badtothebone schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Ik ben volledig overgestapt ondanks dat ik veel geld in P3D en FSX had gestopt. Een 64 bit OS maakt het meer dan goed en er zijn wel mooi dingen aan de horizon wat X-Plane betreft. Seizoenen, Weather engine beter bewolking en PMDG achtig vliegtuigen. Nee, ik heb geen spijt van mijn overstap. World Traffic AI wordt ook steeds beter en de AI vliegt nu zelfs SID's en STAR's :)

Vanochtend op Schiphol, mistig.
Wat ik in X-plane mis is het gebruiksgemak van FSX/PrePar3d. bv mijn Joystick werkt bij FSX/PrePar3d direct goed, bij X-plane moet ik hem kalibreren en dan ook configureren.

Wat ik bij X-plane ook mis is goede ATC, zoals ik gewend was bij FSX/PrePar3d. Volgens mij lopen ze hier mee achter.

Maar de flightsim opzich heeft veel meer potentie dan FSX/PrePar3d.

Zover heb ik me niet gewaagd aan betaalde uitbreidingen, alleen freeware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Vedrano schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:31:
Cerenado flikt het weer... perfectie :)

[video]
Mwoah.. Ben nooit echt onder de indruk geweest van Carenado. Het ziet er mooi uit, maar de tradeoff is hier het realisme. Vind het beetje bling-bling en vreet bovendien systeem resources. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

hinerakatauri79 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Wat ik in X-plane mis is het gebruiksgemak van FSX/PrePar3d. bv mijn Joystick werkt bij FSX/PrePar3d direct goed, bij X-plane moet ik hem kalibreren en dan ook configureren.

Wat ik bij X-plane ook mis is goede ATC, zoals ik gewend was bij FSX/PrePar3d. Volgens mij lopen ze hier mee achter.

Maar de flightsim opzich heeft veel meer potentie dan FSX/PrePar3d.

Zover heb ik me niet gewaagd aan betaalde uitbreidingen, alleen freeware.
Ik zou de ATC van FSX niet echt goed noemen maar als je radar contact heb werkt dat ook met een plugin (wel payware).

De Joystick config mogelijkheden vind ik juist prima. Ik heb een X55 en kan elke knopje ergens aan binden. Je hebt ook een normale tiller in plaatse van sturen met je rudder pedals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
ATC van X-plane is wel summier. Je moet een flightplan hebben anders werkt het niet. Je kan dus niet tijdens je free-flight toestemming vragen om te landen. Wat welk in FSX en Prepar3d wel kan.

Wat ik echt hoop is dat x-plane 11 een sterk verbeterde versie heeft, liefst met voice recognition. (kan nu ook maar meer als commando's ( Gear Up = bv key g) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

hinerakatauri79 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:20:
ATC van X-plane is wel summier. Je moet een flightplan hebben anders werkt het niet. Je kan dus niet tijdens je free-flight toestemming vragen om te landen. Wat welk in FSX en Prepar3d wel kan.

Wat ik echt hoop is dat x-plane 11 een sterk verbeterde versie heeft, liefst met voice recognition. (kan nu ook maar meer als commando's ( Gear Up = bv key g) ..
Misschien is dit wat? http://www.multicrewxp.com/ Er is een Demo versie.

Ik gebruikte het toen ook in FSX maar ik heb geen zin om nog een keer te betalen voor X-Plane, tenminste niet op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
Badtothebone schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:43:
[...]

Misschien is dit wat? http://www.multicrewxp.com/ Er is een Demo versie.

Ik gebruikte het toen ook in FSX maar ik heb geen zin om nog een keer te betalen voor X-Plane, tenminste niet op dit moment.
Ziet er goed uit. ik download nu de demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

FS Global Real Weather is nu beschikbaar voor X-Plane :)

Topic op AVSim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Jezus, ik zoek FaceTrackNoIR of trackir 4 pro, maar zie het nergens te koop in NL. Enige die trackir 5 verkoopt is Conrad.. niet bepaald me favoriete winkel helaas...

Iemand enig idee waar je verder FaceTrackNoIR of T4 kan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vedrano schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:22:
ik zoek FaceTrackNoIR of trackir 4 pro, maar zie het nergens te koop in NL. Enige die trackir 5 verkoopt is Conrad.. niet bepaald me favoriete winkel helaas...

Iemand enig idee waar je verder FaceTrackNoIR of T4 kan halen ?
T4 weet ik niet maar de T5 is hier te koop:

http://shop.rightthing.nl/nl/headtrackers/

Dat is de dealer die je vindt als je op de officiële TrackIR site kijkt. ;)

EDIT
Hm, staat niet op voorraad... Misschien ff bellen op ze er alsnog aan kunnen komen.

En let s.v.p. een beetje op je taalgebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
FaceTrackNoIR is geen product dat je kunt kopen in de winkel. Het is een gratis programma, net als OpenTrack,

TrackIR is duur naar mijn mening. Alternatieven zijn de DelanClip en TrackHat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Klopt sorry, FaceTrackNoIR heb ik aan de praat gekregen qua setup en webcam, maar hoe ik het in FSX aan de praat krijg is 2de, ook via Ezdok geprobeerd maar niks, tutorials er over zijn helaas niet al te duidelijk die ik vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefken153
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-04 11:55
Ik draai X-plane 10.41 en ik bezit ook dxtory 2.0.133 waarmee ik video's kan maken in fsx.
Ik bezit ook fraps voor dezelfde doeleinden.
Verder gebruik ik ook activepresenter voor video's van de screenplay maar dit laatste gaat niet voor opnemen van games.
Nu wil ik ook dxtory gebruiken voor x-plane maar daar heb ik problemen mee. t.t.z. als ik dxtory opstart en daarna x-plane crasht mijn x-plane.
Andersom ook.
Ik kan in dxtory geen profile aanmaken voor x-plane en dat doet hij wel voor fsx.
X-plane en Fraps geven geen probleem.
Iemand een oplossing? of ervaring met xplane en dxtory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broud
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-09 15:48
Ik heb vroeger veel FSX gebruikt, en ben nu aan het kijken om P3D of X-plane 10 aan te schaffen, maar ben er nog niet helemaal over uit.

Klopt het dat je via X-plane alleen online kan via systemen als Vatsim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Broud schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:34:
Klopt het dat je via X-plane alleen online kan via systemen als Vatsim?
Nee dat klopt niet. Je kunt offline en online spelen. Ik speel nu alleen maar X-Plane wat zijn goede en slechte kanten heeft net als elke flight sim maar in het algemeen ben ik blij dat ik van OOM's af ben en mijn vram , cpu, interne geheugen volledig kan benutten.

Voor AI Traffic heb je World Traffic plugin (payware) die alleen beter en beter wordt en gebruikers schrijven gratis plugins / scripts om ground routes en air routes te maken. Voor weer heb je FS Global Weather en wolken heb je het nieuwe Skymaxx pro 3.

Zal straks wat plaatjes posten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DgjKIEH0Y8CPmev9Vgfy6sGH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sAkW6kOfXiHWv8zq8XTGo1Ud/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vl80emhbrDPgy65ybf4Hg6Vx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JV1zlI9pCnnMF7A56WDCqZAB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NwND3DNXvzawwm6ZY6lCIjQd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e1RHnA2rAjeoywLMKwQmGjfS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/erBNCvJx5p0AvECVdxK1Sjs6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qPSa3P9POt66xfqZaIFwm0pa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jVbRTGud06vJAvqaIscucd6t/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0hZwRTrpvv0FqgoS55WZ8pd6/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Badtothebone op 24-10-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ik denk dat de vraag was of je ook gewoon een potje online kan vliegen met een vriend of dat alles via een organisatie als Vatsim/IVAO moet in X-Plane? Lijkt mij dat dat ook wel kan, maar ik gebruik geen X-Plane.

Ik ben een potje aan het worstelen geweest met Prepar3d 3.0 ondertussen. Al een tijd lang niet meer in Australië gevlogen en ook al tijden niet meer in de NGX gezeten. Dus, Cairns naar Alice Springs in een 737-800 van Quantas met een speciale livery.

1. Taxi uit naar baan 33
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5728/22515982191_826ca8d9c0_c.jpg

2. We zijn een beetje zwaar vandaag, dus backtrack voor full length
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/721/22491473182_b08ef202fd_c.jpg

3. En we zijn airborne. Nog een beetje lege apron, ik heb nog geen AI geïnstalleerd.
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5688/22504891505_6120239206_c.jpg

4. Positive rate, gear up
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5770/22317200568_d8e11d0c1a_c.jpg

5. Eerste bocht van de departure, om niet recht over die woonwijk uit te klimmen met takeoff power
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5626/22318069619_b8844b3964_c.jpg

6. Deze livery is van McPhat en is met 4096x4096 een stuk scherper dan de standaard liveries. Helaas hadden PMDG en McPhat een beetje ruzie over die repaints waardoor ze niet/nauwelijks beschikbaar zijn geweest. Je kunt deze liveries alleen nog krijgen als 'donationware'..
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/690/22478908596_cf05653ca4_c.jpg

7. Lekker rustig tijdens de cruise
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/599/22515982031_ff998dd64e_c.jpg

8. Nadat we in een stabiele descent zitten configureren we ons FMS voor een RNAV approach baan 12 in Alice Springs.
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/714/22515981701_8cffc45e26_c.jpg

9. Stabilized en de autopilot mag er af voor de landingg
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5659/22504890905_71916d4192_c.jpg

10. Pax uitzicht richting de stad
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5709/22515981181_f063fe4c52_c.jpg

11. Een Qantas 767 wordt geladen terwijl we over de threshold vliegen
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5624/22478907876_7130986b23_c.jpg

12. Klaar voor vandaag
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/676/22478907586_2db196f6e2_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi! Een paar van die screenshots lijken toch net echt foto's...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ja, de HDR en belichting over het algemeen in 3.0 is erg goed. Helemaal nu het makkelijk aan te passen is naar smaak.

Edit:

Met de juiste HDR settings, repaints en wolken setjes (REX Soft Cloud) is het soms net air-2-air fotografie ;) :P.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/714/22510745952_f085769171_c.jpg

De PMDG MD-11 en 747 werken trouwens goed in P3D 3.0 voor de liefhebbers. Wel installeren met de Estonia Migration Tool.

[ Voor 78% gewijzigd door Propane op 27-10-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Mooie screens van de NGX Propane. De 737 van PMDG blijft toch mijn favoriet als het gaat om de airliners. Misschien omdat ie wel het meest realistisch is..?

Overigens..

7 en 8 november is het FSweekend weer in het Aviodrome in Lelystad. Zijn er mensen die van plan zijn te gaan? Ik wil in ieder geval wel weer even gaan, maar weet nog niet of het zaterdag of zondag gaat worden.

Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste